Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Hányan olvasnak Magyar Hírlapot?

Számok, titkos számok

2007. június 06. 10:54 szabóZ 98 komment

Amióta megvette, vagy inkább megmentette Széles Gábor, az új magyar médiabáró, a Magyar Hírlap eladási adatairól semmit nem lehet tudni semmit. Titkos, biztos abban a széfben őrzik, ahol Dávid Ibolya bikinis fotóit is. De mi valahogy, mi sem értjük hogyan, de megtudtuk a pontos számokat, amik alapján a Magyar Hírlap egy erős kollégiumi fanzin és egy kevéssé sikeres megyei lap közt van valahol.

Utoljára 2004 első félévében mérte a Magyar Terjesztésellenőrzési Szövetség az újságot (Pedig a reklámértékesítéshez elengedhetetlen lenne egy auditált, megbízható adat), akkor átlagosan 28 438 darabot adtak el belőle naponta Hát most mindössze 9000 (sőt kevesebb) előfizetője van a Magyar Hírlapnak, és átlagosan 4000 ember ad érte pénzt a standoknál reggelente. Akárhogy is nézem, ilyen eladási adatokkal legfeljebb egy orvosi szaklap lehet elégedett. Sőt, tovább árnyalja a képet, ha figyelembe vesszük, hogy január óta 1500 előfizető mondta vissza a lapot.

(És akkor azt még nem is feszegettük, hogy 1994-ben a Magyar Hírlap egykori nagy konkurense, a Népszabadság 298 ezer példányban kelt el, a Magyar Hírlap meg 59 ezerben, most 13 évvel később a Népszabadságot már csupán 131 ezren veszik, de ez még mindig sokkal de sokkal jobb arány, mint amekkorát a Magyar Hírlap bukott a maga 13 ezer vásárlójával. Persze a hírlap azóta liberálisból különutas konzervatívvá vált).

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Halvány Görény 2007.06.06. 11:35:36

hát, mintha valahol nyilatkozta volna a széles úr (ha tévedek akkor elnézést), hogy hálistennek van annyi péze, hogy ez az egész médiás kirándulás neki nem anyagi létszükséglet és nem azért csinálja most, hogy ez hozza a jólétet, tehát nem befektetés ez most, legalábbis nem úgy, hogy pézben jön vissza, hanem nyilván valami más haszna/motivációja van.

Kobaljov 2007.06.06. 11:48:30

biztos a világbékét akrja, hobbiprojektként..

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2007.06.06. 11:50:49

Még így is több a példányszám, mintha megszűnt volna, nem igaz? :)

Józan paraszt (törölt) 2007.06.06. 12:00:42

Talán ha ingyen adná fel lehetne tornázni 14 ezerre.

Miafaxvan 2007.06.06. 12:00:56

és a Népszavát hányan olvassák??? (pedig ott maga Kovács "sörésvirsli"László szólította fel a párttagokat az előfizetésre!?

És a következő kérdés: Ez a 13 ezer példány rettentette meg úgy Vásárhelyi Máriát, hogy már jobboldali médiaveszélyről beszél úton-útfélen???

LoL

mudralaszlo · http://www.mudralaszlo.hu 2007.06.06. 12:00:59

mellesleg meg a megyei napilap fronton "támad" először fejérben, később máshol is szeretne hadat üzenni a bejáratott vidéki plt-s ős lapoknak. ez sem könnyű terep az tuti.

Miafaxvan 2007.06.06. 12:01:36

vazz
eltűnt a beírásom..

szabóZ · http://comment.blog.hu 2007.06.06. 12:08:54

itt van ez, csak biztos cuisnyan beszeltel Mia... Es azt nem mi, hanem a spamszuro nem szereti

Miafaxvan 2007.06.06. 12:09:42

na végre megjelent, de azért lenne egy kérdésem:

Amit most "előzetes moderációnak" neveznek, régen nem azt hívták cenzúrának???

Miafaxvan 2007.06.06. 12:11:08

melyik szó volt ebben csúnya???
Miafaxvan 2007.06.06. 12:00:56

persze a Hányan szóban benne van ez, hogy hány..
:-)

Szimba 2007.06.06. 12:12:53

Szuper példányszám! Kevesebbre gondoltam.

ford? 2007.06.06. 12:14:19

és a netes forgalmuk? reklám bevétel azért is jár és lehet hogy aki nem megveszi papir alapon, az nézi a képernyőt. sztem azt is lehetne vizsgálni(mind MH, mind az említett népszabi esetében), ha teljesen korektek akarunk lenni

szabóZ · http://comment.blog.hu 2007.06.06. 12:14:45

nincs elozetes moderaci, nem gondolod, hogy elolvas barki minden kommentet elore. Akadozo rendszer es esetleg utolagos torles van.

speciel 2007.06.06. 12:16:34

Jómagam vásárlója voltam a "lapnak", míg Széles bátyó bele nem kezdett a "toljuk kissé jobbra a cuccost" című szpartakiádba. Há' nem sikerült. Azóta az Echo Tv-t sem nézem. Utánérzés.
Ha mazózni akarok, ott a (rém)hír kanális.
Bár, ha passzíó szinten vizsgáljuk....
Ért annyit a sajtóhoz, mint B. Abramovics a focihoz.

demizson bobby 2007.06.06. 12:21:39

Halvány G.:
Hátöö egy újság nem befektetés? Szóval ez egy szubjektív,hiteles,tényszerű napilap? Semmi urambátyám, szívességi hirdetés, meg befolyás? Akko mától én is járatom!

Tyson925 · http://economy.blog.hu/ 2007.06.06. 12:23:48

"miafax"
Nem.
inkább nézd meg miért lett kiszűrve a szöveged.
De ahogy elnézem, pl a Magyar Hírlapban biztos megjelehtne amit írtál. :-)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2007.06.06. 12:24:12

Az nem baj, ha az MN mellett van egy mérsékeltebb hangvételű jobboldali lap is, sőt, üdvözlendő. De miért az egyetlen liberális lapból kellett átalakítani?!

nem rajongó - e 2007.06.06. 12:24:44

'semmit nem lehet tudni semmit'

első a szimmetria.

Józan paraszt (törölt) 2007.06.06. 12:31:42

SzabóZ!

Legalább a saját lapod olvasd!

"Megjegyzésed csak előzetes moderációt követően fog megjelenni."

szabóZ · http://comment.blog.hu 2007.06.06. 12:34:57

ez max nalad berakadt ize egy masik blog.hus blogbol, hidd el, en ilyet nem latok, es az olvasok tobbsege sem, es nem moderalunk elore.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2007.06.06. 12:35:26

Depoman 2007.06.06. 12:31:42


Ezt te hol olvastad? ÉN még nem találkoztam vele, és a kommentjeim is rögtön meg szoktak jelenni...

eloi 2007.06.06. 12:40:17

"De miért az egyetlen liberális lapból kellett átalakítani?! "

Mert liberális lapként már befuccsolt. Azért adták el.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2007.06.06. 12:44:35

Azért adták el, mert tulajdonosi összeférhetetlenség volt, és a külföldi tulaja rosszabbik mutatójú lapot adta el terméstetesen, de ez nem jelenti azt, hogy amúgy befuccsolt. Pont a fenti post-ban olvasható, hogy akkor még több, mint kétszer annyian olvasták, mint most.

asztrografológus 2007.06.06. 12:46:33

drága speciel akkor informálódj a Népszavából és az ATV-ből! Gondolom ez a színvonalad.

Józan paraszt (törölt) 2007.06.06. 12:49:13

A szövegbox alatt, és vagy 5-10 perc mire látom a hozzászólást.

Firefoxot használok.

hattyú 2007.06.06. 12:53:33

Én néha megszoktam venni a lapot, kíváncsiságból, körülbelül havonta 1x, de nem sok értelme van. Lehet, hogy Széles úrnak van pénze efféle kirándulásokra, de a tehetségét és a toleranciaküszöbét vitatnám, célozok itt pl. az EchoTV-re is, ahonnét ugye a napokban is elküldtek egy szerkesztőt, mert "tudatlanul" kérdezett egy kedves interjúalanytól. A Magyar Hírlap főszerkesztőjével is voltak balhék. Az a gond sztem, hogy SZG szeretné magáról azt képzelni, hogy elér egy bizonyos színvonalat és szeretne magának egy médiabizniszes álomképet, de sajnos a realitás más és ez meglátszik a "médiabirodalmán" is, ami valljuk be nem túlságosan színvonalas, és ezt most politikamentesen értem, kizárólag a tartalmi és hozzáálási dolgokra.

Pala 2007.06.06. 12:56:32

Szerintem idővel nőni fog az olvasottsága a Hírlapnak. Egyrészt nagyon sok embernek már hányingere van attól, hogy rápillant a Népszabadságra vagy a Magyar Nemzetre, és mást nem lát, csak kormánypárti vagy -ellenes propagandát. A radikálisan ellenzékellenes Népszava Lenin és Vásárhelyi Mária képzeletbeli nászából fogant szellemiségéről már nem is beszélve...
Véleményem szerint előbb-utóbb sokan találnak rá a Magyar Hírlapra mint olyan napilapra, amely nem a politikai szerepvállalást, hanem a tájékoztatást tekinti elsődleges feladatának. Ez anyagilag nyilván ráfizetéses egy ideig, de könnyen lehet, hogy hosszú távú stratégiaként bejön.
(Az is megérne egy írást, hogy a Soros és társai által eltartott lapok mennyire piacképesek, mekkora volt a példányszámuk mondjuk az elmúlt 6-8 évben.)

Fapuma (törölt) 2007.06.06. 12:56:46

nem tudom hányan olvassák, én igen, az egy...
nekemteccik

zolij 2007.06.06. 12:57:52

tényleg ott a felirat, de a postok szinte azonnal megjelennek (tehát most vagy a későbbi skynet ellenőrzi a postokat, vagy nincs előzetes moderáció)

speciel 2007.06.06. 13:07:55

T. asztrografológus 2007.06.06. 12:46:33 !
Ez bók , vagy feltételezni sem merem; esetleg sertés?
Fiala -> Pörzse+Éjjeli menedék-edény
Kóczián -> Nagy Csótány Ferenc
A lap publicistáinak "minőségi cseréit" már említésre sem méltatom.
Nincs nekem gondom a konzervatív-polgári gondolkodásmóddal. Csak tudni kellene, mit is jelent, és ha tudják, azt gyakorolni is kellene. Ennyi.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2007.06.06. 13:38:41

" Pala 2007.06.06. 12:56:32
a Magyar Hírlap ... nem a politikai szerepvállalást, hanem a tájékoztatást tekinti elsődleges feladatának. "

Ez egészen addig, míg a Széles nem cserélte le a régi szerkesztőgárdát, így is volt (Pl. a tavalyi választások alatt a legkorrektebb lap volt). Azóta viszont Magyar Nemzet light. Én akkor olvastam utoljára, amikor az OVi ide országértékeléséről írva csontig benyaltak a főnöknek...

oooyee 2007.06.06. 14:22:38

a szarnak adtak egy pofont (jobbról) és még szarabb lett, csoda, hogy minden ezredik zember olvassa

Dalit · http://dalit.blog.hu/ 2007.06.06. 14:24:13

Nem az a legfőbb baj a jobboldali lapokkal, hogy jobboldali.
De miért nem lehet jó újságirókkal jó cikkeket írni bele.
Akkor olvasok el egy lapot, ha nem unom meg a 3. sornál.
A Magyar Nemzetnél pl. így van, ha épp nem kapok gutaütést. Az MH-nál meg csak az unalom marad.

biohouse 2007.06.06. 14:47:43

Azt lehet tudni miből milliárdos ez a Széles? Ikarus bukta, MH bukta. Videoton? Hm az egy arany tojást tojó tyúk lenne?
Mert másoknál nagyjábó lehet tudni a pénzforrásokat: Csányi-OTP, Demján-Trigánit, Várszegi-Fotex.

SCD.HU 2007.06.06. 14:53:45

"De miért nem lehet jó újságirókkal jó cikkeket írni bele."

Egy lapnal nem eleg a jo ujsagiro. Nezd meg a jobboldali lapok foszerkesztoinek neveit. Orok masodikok, vagy mozgalmista amatorok. Ez alol talan kivetel a hetivalasz. Oszt jonapot.

A MH addig volt jo amig maradt a regi garnitura, de meg nem eroltettek rajuk ezt a kozepet jobbrol marhasagot. Akkor meg egeszen kiegyensulyozott publik jelentek meg. Am ha a mai napilapok felhozatalat nezzuk, hat meg mindig kevesbe hanyinger kelto mint a nemzet.

Alsóorkánréti Könnyes Oszkár 2007.06.06. 14:54:44

Mennyi most a népszava példányszáma?
Mennyi a Népszabadságé?
Mennyi a Magyar Nemzeté?
és utána:
Mennyi egy blikké, storyé, napi ászé stb...
hasonlítsátok össze..
itt a baj ebben az országban...
És nem egy kis lap szerencsétlenkedése.

Józan paraszt (törölt) 2007.06.06. 15:04:29

V.szegi, nem F.tex, hanem a szaknévsoros emberrel különböző illegális üzletek az USA-ban, majd pénzmosás itthon.

Bonusz kérdés: hány sajtófotón láttad V.szegit valaha?

Nádasi Balázs 2007.06.06. 15:04:47

A Magyar Hírlap az egyetlen olvasható újsággá nőtte ki magát Szombathy Pál főszerkesztése alatt. Igen jót tett neki a gazdasági rész meghúzása, az, hogy többféle véleményt megjelenítettek, lehet, hogy alacsonyabb példányszámú volt más lapoknál, de a legértékesebb. A választások másnapján a matróban megnéztem: 6-7-en olvastak újságot. Volt egy metró, 2 népszabi és 4 magyar hírlap...

Szóval, nem fuccsolt be. Viszont így, amivé lett, szerintem beigazolódott Para-Kovács jóslata: egy színtelen-szagtalan valamivé lett. Kell is a francnak venni ilyet. Az az 1500 előfizető, aki lemondta, szerintem ezért mondta le, az a 9000, aki meg megvan még, annak a fele meg szerintem könyvtár :P

Másfelől: hogy a köznép az agybutító Blikket és Storyt meg efféléket olvassa, az engem hol érdekel? Mi köze van a bulvárnak az újságíráshoz és ahhoz, hogy a MH-ot mennyien olvassák?

üdv: NB

Alsóorkánréti Könnyes Oszkár 2007.06.06. 15:06:36

Az pedig, hogy egy üzletember mire tapsolja el a zsebpénzét, szerintem magánügy...

Ellenben, hogy közpénzből mit és hogyan tálal például a magyar közszolgálati médium...

az már fontosabb lenne kedves független, kiegyensúlyozott Barátaim...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2007.06.06. 15:15:29

"Azt lehet tudni miből milliárdos ez a Széles? Ikarus bukta, MH bukta. Videoton?"

Műszertechnika. Az összes többi már utána jött...

moli 2007.06.06. 15:17:14

ilyen "megjegyzesed moderaciot kovetoen" nalam is van, evtizedek ota.
opera 9

mizie 2007.06.06. 15:33:36

Én is napi olvasója voltam a Szombathy féle Hírlapnak mert nagyon nem tudtam elviselni sem Népszabit sem a Nemzetet.

Nagyon jól összerakott (1.-2. oladlas nap témája, a sokfajta markáns vélemény stb...)
újság volt.

Mióta Széles megvette egy szócsó lett, pont mint a többi újság.
Több értelme lett volna ha vesz magának reklámidőt a tv-ben és ott mond(at)ja
el a véleményét valakivel.

A másik, hogy minden országban - még a nálunk kulturálisan sokkan fejlettebbekben is - a bulvármagazinok napilapok kb 2-3 szoros példányszámban mennek el mint a politikaiak, nincs ebben semmi, ettől nem (vagyis nem ettől) lesz hülye a sok ember aki megveszi.

egy szó mint száz sajnálom a hírlapot. azóta nyomtatva csak hvg-t olvasok.

A példányszámokat meg mindenki megtalálhatja kb 1 perc guglizáés után.

khs 2007.06.06. 15:39:21

Én 10 évig előfizettem az MH-t (a legjobb akkoriban is Gazsó L. Ferenc főszerkesztése alatt volt), aztán Szombathy főszerk. et. idején felmondtam, mert akkor már minden sorából csepegett a gyűlölet a polgári kormány ellen. Úgy látom, hogy az ide írók zöme nsz-t, klubrádiót és heti gennyest preferál, gyurcsányi is hiába ismeri be a hazugságot, nekik csak a maszop kell...
De kösz a tippet: az Index helyett inkább a magyarhirlap.hu lesz a kezdőlapom, így támogatva a megújuló lapot.

szörfösdodi 2007.06.06. 15:42:11

tíz évig első számú napilapom volt
tulajváltás:tehetségtelen újságírók,
ultra középszerű cikkek,egy lábszagú
jobbos úttörőmagazin
adtam a lapnak még két hét esélyt,
napról-napra gyengült,hát rögtön
gyönyörűen le is mondtam.
mint utóbb kiderült,így tett a
hírlapolvasó földijeim 90%-a
grat.Széles úr

Pala 2007.06.06. 15:52:58

Fedor, szerinted R. Székely Julianna vagy Para-Kovács pártatlan? Ne má'!

Málnafaló 2007.06.06. 15:57:05

"De mi valahogy, mi sem értjük hogyan, de megtudtuk a pontos számokat"


Biztos.Bár a cikkből minden bizonnyal nem véletlenül maradt ki a "forrás".
Így aztán, aki nagyon akarja, hiszi ezeket az adatokat...
Aki meg nem...az meg jóindulatúan azt mondhatja, no jöjjön akkor a többi is,ugyanonnan, a Népszagától a 168 Óráig, az ÉS-től a Hócipőig...

Ami pedig a különutas konzervatívvá válás
miatti állitólagos 1500 előfizetés lemondását illeti: tetszettek volna a eltartani a "liberális" lapot korábban.
Mert láttunk mi már ott is sok mindent másfél évtized alatt, Széles felvásárlásáig a lap is ugyanúgy himbálózott mint egykori "megmentője", Robert Maxwell hullája a tengerben...

Alsóorkánréti Könnyes Oszkár 2007.06.06. 16:04:01

"egy lábszagú
jobbos úttörőmagazin"

Az milyen?
Körülírhatnád nekem szörfösdodi, mert én nem voltam úttörő, sőt még lábszagom sincs...

Alsóorkánréti Könnyes Oszkár 2007.06.06. 16:05:21

Nem tetszik a profil? Nem tetszik az irányvonal? Maradt még elég írott és elektronikus orgánumotok.
Lehet csemegézni

estella 2007.06.06. 16:24:37

Én egyike vagyok a még meglévő 9000 előfizetőnek, egészen júliusig, amikor lejár az egy év, amire tavaly júliusban könnyelműen előfizettem. Akkor az MH az egyetlen nívós, tárgyilagos lap volt, most pedig - ahogy itt írta is valaki - Magyar Nemzet light. Azelőtt, hogy a kitűnő Széles Gábor kirúgta volna az egy Makai kivételével az összes jó újságírót, egy szám olvasásához legalább 1 óra kellett, most bőven elég 10 perc, az is csak a gazdasági rész miatt. A publicisztikák, szerkesztőségi cikkek olvashatatlanok. Az a gyanúm, hogy az előfizetők száma tovább fog csökkenni.

Alsóorkánréti Könnyes Oszkár 2007.06.06. 16:30:38

Én is emlékszem arra a kiegyensúlyozott újságra a régi szép időkből.
Népszabadság pepitában.
Hát most valóban Magyar Nemzet light.
Az akkori minőség nem zavart, akkor ez most miért?

Dallas 2007.06.06. 16:42:51

Én azt várnám egy ilyen médiapróbálkozástól, amit Széles csinál ma, hogy színvonalat csináljon , még ha az az elején ráfizetéses is. És előbb utóbb szeretni fogják az emberek, a sok szar és pártos médiaközegben. De nem ez történik és bár nem az én pénzem, de sajnálom..

tuz 2007.06.06. 16:50:49

72 000 olvasója van, a cikkben olvasott adatok a vásárlók számát takarják.

GGG77 2007.06.06. 16:53:22

Sótlan, szagtalan, harmatgyenge. Olyan, mint az Echo TV, főleg a Milliók reggelire. Az a legszánalmasabb.

KKoppany 2007.06.06. 16:56:01

Sziasztok!

Ha nem haragszotok, nem bántanék senkit, csak kérdeznék, illetve kérnék.

Először a kedves indexes kollégákat, hogy miért akkor horgad fel a kollegiális féltés, amikor egy jobboldali lap példányszáma csökken? Felvetette itt egy kollega, hogy talán ildomos lenne ekkora elánnal aggódni a Népszaváért is. Már ha tényleg liberálisak vagyunk. Vagy akkor vállaljuk tudatosan, kedves Index, hogy a Népszavával egy a szőnyeg, amiről a szellemi táplálékot árulni tetszenek.

Másrészt kérdezném az itt hozzászólóktól (már akiket illet), hogy miért baj, hogy van a jobboldalnak két (inkább egy) mértékadó napilapja? Hát nem az a szép, ha virágzik száz virág? Hát nem örülni kéne, hogy a Népszabadságra vágyó azt olvashatja, a Magyar Nemzetre vágyó meg azt, amit szívesen olvas, akikkel egyetért?

Valahogy az Index aggódásában, meg az itteni berzenkedésekben is az irigyelt szomszéd tehenének megdöglése után a szabályszerű temetésre vonatkozó jótanácsok mögül elővicsorgó gyűlöletet érzem. Mire fel? Emberek! Fogadjátok már el a másságot! A miénket, jobbosokét, nemzetiekét, polgárokét!

Köszönöm, a magam nevében.

areyousoer 2007.06.06. 17:03:47

hmm
nekem meg valahogy az jön le már megint mint amikor a népszabit ugy hirdették a tévében hogy félmilla vagy 1milla olvassák( már nem tudom) miközben max 100 e példányt nyomtattak belőle ( azt is csak ha valami óriási hír volt orbánnal kapcsolatban).
miből gondolták hogy a család minden tagja olvassa a 3 évestől a 99 évesig meg + a szomszédok?
itt pedig az a probléma hogy 20 ezret vesznek meg ( biztosan ezt is olvassák 500ezren csak mert falun nincs pénz 1et vesznek és azt adják körbe :)

áhh söprögessen mindenki a saját háza táján

areyousoer 2007.06.06. 17:04:54

mellékesen egyetértek előttem szólóval

mizie 2007.06.06. 17:06:35

Istenem... nem attól lesz valami kiegyensúlyozott hogy OV és GYF ugyanannyit van benne...

Ahogy a régi MH sem azért volt kiegyensúlyozott(abb mint a többi).

Attól még hogy Para Kovács vagy Tóta ír az újságba nem lesz mszp-s lap.

de ha vkinek elég ennyi a cimkézéshez akkor grats...

A Szombathy féle MH mindkét politikai
oldalon elismeret volt, ami nem annyira tetszett a többi újságnak és azután kezdték el liberálisozni az MH-t.
a körül kezdett el szitokszó lenni a 'liberális' :D

mellesleg maga az újság konzervatív-liberális volt,
igen drága barátaim van ám ilyen minden fejlett kulturájú országban...

viszont egy dologban egyetértünk R. Székely Julika... Hát ő már akkor is borzasztó volt.
De kell az 50-60 éves korosztálynak is egy publicista :)

areyousoer 2007.06.06. 17:16:59

nagyon szívesen lennék konzervatív-liberális de ha valamivel kapcsolatban konzervatív álláspontom van akkor szdsz néz hülyének (nem szemtől-szemben csak nyilatkozataik alpján) ha pedig valamiről liberálisan gondolataim támadnak akkor rögtön ott a fidesz hogy pokolra jutok. marad az mszp meg az mdf
jajj
inkább leszek hülye és megyek a pokolba...

momo72 2007.06.06. 17:17:12

A Magyar Hirlap régen valóban kiegyensúlyozott volt.Pl nyirjuk ki Orbánt.Ugye emlékeztek?Ha nálatok ez a tárgyilagosság akkor rendben is vagyunk.De azért megkérném a T Indexes szerkesztőket,nézzenek már utánna,hogy vajon hányan olvassák a Népszavát a Vasárnapi hireket,vagy hányan nézik az ATV-t,és ki tartja ezeket életben.De abban is biztos vagyok hoogy nem az előfizető és nem a néző.

1x1 2007.06.06. 17:22:32

Azon röhögök, hogy kb 2 hetente jelenik meg valami fikázás a lapról itt az indexen.
Ejj ejj indexes srácok, tényleg ennyire nyugtalanító, hogy egy kis lapocska elhagyta a ballib köteléket? :D

Dr. Stein (törölt) 2007.06.06. 17:25:13

Nemcsak a ballib köteléket, de a nyereségességet is elhagyta.

momo72 2007.06.06. 17:29:11

Nálatok az a kiegyensulyozott és tárgyilagos ahol a jobboldalt szidják?Véresszájú görények vagytok!Hallgassátok a Klubrádiót ott a ti szavaitok hangzanak el más szájából.

Sabeszre sapka, farkamra kalap 2007.06.06. 17:30:51

Örök kérdés, hogy a jobboldali újságírók rosszabbak-e a balliberálisoknál. Ha eltekintünk attól, hogy mit írnak és csak azt nézzük, hogy hogyan, akkor Bayer Zsolt vagy Seszták Ágnes versenyben van Para-Kováccsal, Tóta W-vel.
Másik örök kérdés, hogy a minőségi újságírásnak van-e jelentősége a példányszám, nézettség szempontjából, itt Magyarországon. Mondjuk a Napkelte balról és jobbról nézve is szar, nézhetetlen, mégsem tudja lenyomni sem az RTL, sem a TV2.
Harmadszor: a jobboldali sajtótermékeknél inkább a menedzsmenttel van a baj. Olyanok csinálnak (irányítanak) lapot, tv-t akik hülyék hozzá. Ettől az újságírók is frusztráltak, egyébként is van egy "bennünket mindenki gyűlöl a szakmában" életérzésük, ami kihat a napi teljesítményükre is. Legjobb példa: az Echo Tv-sek korszerű, de kisméretű kamerákkal járnak forgatni, amiről az operatőreik azt gondolják, hogy az interjúalanyok azt gagyinak nézik (annak is nézik, hiszen Magyarország a külsőségek országa), így eleve kompenzálnak, például nem nagyon köszönnek. Miközben az Echo tv a HírTv-től azért mégiscsak a közép felé hajlik, mégis még a zsinagógában is nagyobb parasztnak tartják az echo-sokat, mint a HírTv-seket (Dohány utcai zsinagóga). Van egy szupermodern stúdiójuk, de minek is? Azoknak akik Napkeltén, meg rémes RTL-es és TV2-ös vetített háttereken szocializálódtak (Bárdos András a szögesdrót mögött), teljesen felesleges robotkamerás csúcstech. Antal Imrének még mindig fut a Szeszélyes évszakok című műsora, szóval legyünk már észnél, ez itt nem New York. A stúdión lehetett volna spórolni, a kamerákon meg nem kellett volna.
Negyedszer: Várkonyi Tibor (Népszava), Seres László (Hírszerző), Orosz József, Bolgár György tényleg minősíthetetlen szakmai szemmel is. Csak ők kényelmesebben próbálnak nyerni, a jobb oldaliak meg végső győzelemért hajtanak. Talán ez a baj, kicsit lazábbra kéne venni a figurát, azt az olvasók, nézők is jobban vennék.

areyousoer 2007.06.06. 17:31:59

DrStein: ez még nem bűn

Index: kéretik szépen minden egyes napi és heti laptól "véletlenül" megtudni az aktuális példányszámot meg az utóbbi években történt növekedés-csökkenés - t.
a pontos példányszámot nem hogy "ennyien olvassák" :D

SCD.HU 2007.06.06. 17:36:29

Jobb-bal, bal-jobb pfff. Ez de tre ebben az orszagban. Tudom el is lehet koltozni. Oszt' jo napot.

Alsóorkánréti Könnyes Oszkár 2007.06.06. 17:38:53

Igazad van areyousoer!
Tényleg jó ötlet.
Persze legközelebb, ha felraktok valami adatot, léccilécci forrást is csatoljatok hozzá. Lehetőleg az arra vonatkozót.
Ha én nem írok valamihez forrást, vagy nem lábjegyzetelem minimum kiröhögnek, de inkább jó alaposan fenékbe billentenek.
Titeket nem?

mizie 2007.06.06. 17:54:44

habzószájúaknak akik a példányszámokat követelik:

www.matesz.hu/data/#mainpart_2

kb 20 mp guglizásba tellett

mizie 2007.06.06. 17:57:05

jah és attól még lehet valaki konzervativ-liberális hogy nincs ilyen párt itthon...

max nem egy szavazni - ahogy pl. én sem -

vuvuvu2 2007.06.06. 18:02:51

alapvető gond ebben az országban hogy az emberek nem tudnak számolni.szabóz sem. aki szerint a hírlap nagyobbat bukott mint a népszabi. idézem: "...de ez még mindig sokkal de sokkal jobb arány, mint amekkorát a Magyar Hírlap bukott a maga 13 ezer vásárlójával"

számoljunk csak (az egyszerűség kedvéért kerekített számokkal):
a népszabi 298 ezer vásárlójából 131 ezer lett mára, azaz 56%-kal csökkent a vásárlók száma.
a hírlap 28 ezer vásárlójából 13 ezer lett mára, azaz 54%-kal csökkent a vásárlók száma.

gyengébbek kedvéért:
131/298=0,44
13/28=0,46

óriási károkat okoz az országnak hogy a médiában egy csomó alapvető, általános iskolai ismeretekkel sem rendelkező (csak a 4 alapműveletet kéne tudni...) figura osztja az "észt". ha megtanulna ez a nép számolni nem lehetne átvágni és megvezetni. hadd legyek jóhiszemű,szabóz is csak egy sok matekanalfabéta közül és nem megvezetni akart minket...

SCD.HU 2007.06.06. 18:16:00

Feschtetich

"Utoljára 2004 első félévében mérte a Magyar Terjesztésellenőrzési Szövetség az újságot"

De ha megnezed a listat akkor te is lathatod, hogy a MH nem szerepel benne.

Mondjuk az egesz egy szardagasztas, mert onmagaban az eladott peldanyszamok semmit nem jelentenek. Ha hirdetesi piac a terjesztett peldanyszamok es az olvasasi szokasok adatai alapjan mukodne akkor nagy szarban lenne par ujsag.

GGG77 2007.06.06. 18:18:29

"Sabeszre sapka, farkamra kalap 2007.06.06. 17:30:51 "

Hiába a robotkamera, ha a stúdió túl kicsi, bevilágíthatatlan, a blue box beállíthatatlan.
A kártyás technológia oké, de ezek a kis Panasonic P2-k nem broadcast minőségűek, félprofi/profi célokra jók. Nagyot pedig csak egyszer láttam echosnál, valszeg csak egy van nekik. Lámpaszettjükben is csak Balog van, spot sehol. Technikus nincs, az operatőrnek kell keresnie a parkolóhelyet, míg lehet, hogy a sajtótájékoztató már megy is...
Meg a P2 amúgy sem az igazi, professzionálisból Sony kell.

GGG77 2007.06.06. 18:22:09

"vuvuvu2 2007.06.06. 18:02:51
Matekzsenikém, azért más ám 300 ezerből 170 ezret veszíteni (még mindig komoly tényező vagy a piacon), és baromira más 28-ból 15-öt. Ez utóbbi a 'valamiből' a 'semmi' kategóriája.

Nem vagyok fideszes 2007.06.06. 18:32:52

Széles nyílvánvaló módon helyezkedik. Alapból 2006-ra helyezkedett, de pofára esett. Sebaj, kivárja 2010-et.

Sabeszre sapka, farkamra kalap 2007.06.06. 18:34:13

GGG77:

A Balog lámpa szerintem nem rossz, a sajtótájékoztatókhoz technikailag meg akár egy kommersz kamera is elég lenne (beszélő fej, néhány vágókép szorgalmasan jegyzetelő firkászokról), itt a presztizs miatt kell SONY és legalább 4,5 kilós (mert a politkus kilóra méri a tvstábot), de ez persze részletkérdés. Amiben úgy látom, hogy egyet értünk: az irányítás/menedzsment hozzá nem értése nyomja rá a bélyegét a műsorgyártásra. Valamelyik olvasott a Gyárfásról és azt hiszi, hogy az ő módszereit egy az egyben át lehet venni, oszt majd dől a lé. A Napkelte kivétel, amely erősíti a szabályt, nem utánozható, történelmi "csoda". A Szélest még úgya-hogy megértem, mert az ipari gyártásban tényleg nincs sok okoskodnivaló, jön a futószalagon a chip, oszt lehet forrasztani és kuss. És a maga módján megpróbált neveket megvenni, akikról azt gondolta, hogy talán értenek hozzá. A dolog mégsem megy, Széles meg rángatódzik... Bár azt az elején sem értettem, hogyan lesz Obersovszkíból meg Csisztuból egy csapat, sem tematikában, sem hozzáértésben.

estella 2007.06.06. 18:48:28

Érdekes olvasni, hogy szokás szerint senkit nem az érdekel, hogy mennyire élvezetes a lap, amiről beszélünk, hanem már megint mindenki a jobb-bal mentén esik egymásnak. Úgy gondolom, jó újság az, ami egyfelől tárgyilagosan informál, másfelől, amiből megismerheted a veled ellentétes oldalon állók szempontjait, gondolatait, miközben tükrözi a te álláspontodat is. Az ilyen újság gondolkodásra készteti azt, akinek esetleg van ilyen igénye és a sokféle véleményből kialakíthatja a saját álláspontját az adott kérdésben. A Magyar Hírlap ilyen volt egészen tavaly őszig, tulajdonképpen függetlenül attól, ki volt az éppen aktuális főszerkesztő. Most pedig nem ilyen. Olvashatatlan, unalmas, szürke, egysíkú lap lett belőle. Ennyire egyszerű.

kriszipapa 2007.06.06. 18:49:03

vuvuvu2, ott hibádzik a gondolatmeneted, hogy kevered a 1994-es adatokat a 2004-es adatokkal...

...a népszabi 298 ezer vásárlójából 131 ezer lett mára, a hírlap 59 ezer vásárlójából 13 ezer lett mára, lehet számolni a százalékokat!

vuvuvu2 2007.06.06. 19:00:53

GGG77
a matekban az a jó haver, hogy 2+2=4 és akárhogy is variálsz nem 5, sem 3, sem 7.

szubjektív értelmezésben mindenki azt hoz ki mindenből amit akar.
én pl. szubjektív értelemzésben azt hozom ki hogy a népszabi bukott a legnagyobbat pénzügyileg mert 140 ezer példányszámot bukni az bevételben többet jelent mint 15 ezret bukni. meg hát reklámbevételben is, mert hol van már az 1 millióan olvassák naponta... továbbá szélesnek ez hobbi, tehát nem ezen múlik a kenyere, úgy mint népszabiéknak, akik már színesbe is átmentek csak hogy menjen újra a szekér, de ettől sem lett jobb a helyzet.

egyébként a népszabinak jóval kevesebb vásárlója lenne ha a cégeknél nem fizetnék elő iszonyú példányokban. minden cégnél ahol dolgoztam az elmúlt 10 évben a népszabit nyomatják a vezetőknek. kíváncsi lennék ha a cégek lemondanák az előfizetésüket, mennyi maradna a 131 ezerből...

a hírlap kis lap, nem is értem miért kell fikázni, annyira kicsi az olvasottsága. nevetséges az erőlködés itt az indexen. igazi bolsi virtus, mindenkit eliminálni aki nem azon a véleményen van ahol a "mainstream". addig amíg ez megy addig itt nem lesz módszerváltás.

vuvuvu2 2007.06.06. 19:04:25

ok, haver, csak hogy jön ki neked az 59 ezer.

nézzél pár sorral feljebb ahol részletesebben írja szabóz hogy hányan is voltak az olvasók?

"Utoljára 2004 első félévében mérte a Magyar Terjesztésellenőrzési Szövetség az újságot (Pedig a reklámértékesítéshez elengedhetetlen lenne egy auditált, megbízható adat), akkor átlagosan 28 438 darabot adtak el belőle naponta."

nem igazán értem hogy a 28.438-ból hogy lesz 59 ezer. szabóz nyilván mellényomott. (vagy az indexnél így szoktak kerekíteni? ;-) úgyhogy maradjunk a 28.438-nál, oké?

vuvuvu2 2007.06.06. 19:06:24

ok, kriszipapa, vettem, ezek szerint én meg olvasni nem tudok ;-)))
előző matekos hsz-ek törölve.

gargoyle 2007.06.06. 19:06:49

nem akarok itt kiajobbpublicista vitat nyitni, foleg nem orbanarosszabbvagygyurcsanyt. mindenesetre en is sok evig minden nap megvettem a hirlapot husegesen, a szeles fele atalakitasok utan meg egyszeruen nem volt benne mar semmi erdekes, ami meg esetleg megis feltunt olvasas kozben az meg altalaban inkabb baki volt mint kulonosen ertelmes/lenyeglato/szellemes cikk. 2-3 het alatt teljesen leszoktam rola.

azota nem talalok nyomtatott napilapot sajna, ezt sajnalom foleg.

Nemtomki 2007.06.06. 19:11:10

Én is előfizetője voltam a MH-nak, februárben felhívtak, hogy "hó végén lejár az előfizetése, nem újította meg, szabadna megtudni az okát?" Elmondtam, megértették, a lap azóta is jön. Ingyen, előfizetés nélkül. Én is beleszámítok a 9000 előfizetőbe?

Tőzeg 2007.06.06. 20:09:55

Széles úr nem hülye mostani állás szerint ha mélyen benyal Vityának 2010 útán bőségesen honorálni fogja, mint tette ezt legutóbbi országlása idején a talpnyalóival.

egyvoltvideotonos 2007.06.06. 20:42:53

Egy korábbi kérdésre, hogy honnan lett milliárdos: Természetesen a Videotonból, mert szinte ingyen megkapta töb milliárdot érő működő részét, a csődbement része megmaradt az államnak.

klackner 2007.06.06. 21:31:50


Miért olvasnák? Jobbról akarja előzni a Magyar Nemzetet, az meg ugye, nehéz. Pont ugyanolyan meg már van.

Egyébként már a Magyar Nemzet is csak 67 ezerben megy el a matesz.hu szerint.

Góliát 2007.06.06. 23:22:26

Én régen nem olvastam a lapot, csak mióta Széles Gábor átvette. Engem a politika nem nagyon érdekel, csak a gazdasági rovat és a Magyar Hirlap gazdasági rovata messze a legjobb az összes napilap közül. Az Echo tv-t csak az internetről tudom nézni,(egyébként elég kevés helyen rakták bele a csomagba a szolgáltaók), de szerintem rengeteg érdekes műsoruk van.

Pala 2007.06.07. 00:26:43

Tőzeg, sikerült a legalja-hozzászólást produkálnod. Gratulálok!

El Condor 2007.06.07. 00:52:42

Szerintem meg pont Tőzegnek sikerült rátapintania a dolog lényegére.

str 2007.06.07. 00:56:32

fakk Széles. bojkott MH. röviden.

El Condor 2007.06.07. 00:57:40

Egyébként én ezt a feneketlen gyűlöletet nem értem. Valószínűleg az előbbi hozzászólásommal én is a komcsi-zsidóbérenc kategóriába kerültem, de ez ma már nem zavar. Próbáljatok már érzelmek nélkül, csak a tényekre hagyatkozva vitatkozni!

Góliát 2007.06.07. 01:22:09

Én úgy emlékszem az öszödi beszédben maga Gyurcsány mondta el(igaz nem a nyilvánosságnak szánva),hogy kézzel vezérli a lakájmédiáját. Egyeseknek nagyon fáj, hogy nem egyoldalú a Média.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2007.06.07. 08:51:04

Dr. Stein: a nyereségességet már időtlen időkkel ezelőtt elhagyta, nagyszerű liberális időszakában is sokszázmilliós deficitet termelt évente.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2007.06.07. 08:55:31

szabóZ: A post címe és tartalma halvány inkoherenciát mutat. Azt kérdezed, hányan olvassák, aztán végig arról beszélsz, mennyit adnak el belőle. A két mutató nagyon különbözik egymástól. Az értékesítést az általad is hivatkozott MATESZ auditálja, viszont ebből nem tudod meg, mekkora az olvasótábor. Azt a Szonda-GfK Nemzeti Médiaanalízisében mérik (persze mint minden kutatást, ezt is sokan vitatják). Így hirtelen a 2005. II-III. negyedéves adatokat találtam meg a gépemen, akkor a Hírlapnak 64.000 olvasót mértek.

tuz 2007.06.07. 10:10:26

Na ez, ami 72 000 2006 III-IV-ben.

areyousoer 2007.06.07. 11:51:46

érdekes nekem nem fáj, hogy a népszabi mennyit akaszt le gyurcsánytól és mennyit bukott az olvasóiból az utóbbi években.

másnak miért fáj hogy egy viszonylag kis példányszámú lap elveszít pár ezer olvasót és majd egyszercsak vmikor 2020ban orbán talán támogatni fogja:D

de én vagyok a hülye mert ezzel is csak a hozzászólások számát növelem és gondolom SzabóZ ez alapján kapja a filléreit az Indextől :(

speciel 2007.06.07. 12:04:22

Ez így felhőtologatás. Egy olvasható lapból felcsúti harsona lett. Nota bene egy nézhető televízió csatornából meg kanális.
Nem az a baj, hogy van F.H., hanem az, hogy ehez a "nemes " törekvéshez miért kellett leamortizálni a M.H.-t.
Majd a Demján és a Csányi is vesz 1-2 csatornát, meg lapot a guru kedvéért, oszt rendben lesz?? a média egyensúly.
Még az a jó, hogy kevés a maharadzsa.

melin 2007.06.08. 09:57:35

A Népszabit sokan azért veszik, mert "már nagyapám is ezt olvasta" (anyósomék ez a kategória pl), meg ez az első, ami eszébe jut mindenkinek... mert persze a szoci kormány ezt nyomja... Amikor meg nem szoci kormány van, állandóan ordibálják, h a Népszabi mondja meg az igazságot és teregeti ki a kormány szennyesét... hiszen szoci-lib "zsebben" a legnagyobb nézettségű tv-s csatornák is. Sztem egyszerű "helyzeti előnyben" van a Népszabi a MH-pal szemben. Jobb a píárja:-)

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2007.06.08. 16:16:14

A Népszabadság nem volt egy rossz lap addig, amíg Gyurcsány hatalomra nem került. Azóta elég sok a gyurcsányista beütés (a jóember nem rest rendszeresen személyesen jelölni ki az irányt a szerkesztőség számára), de az erőteljesebbé vált elfogultságtól eltekintve még mindig a legtartalmasabb újság a 4 országos politikai közül.
süti beállítások módosítása