Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (404) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16484) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Most akkor tényleg hazudnak az autósműsorok?

Autós műsorok

2007. május 02. 12:33 szabóZ 47 komment

Most akkor tényleg hazudnak, vagy az csak Románia, nálunk meg őszinte tesztek vannak, kritikus hozzáállás és hiteles tájékoztatás? Megnéztük a négy legnagyobb csatornán futó autós műsort, pedig fogalmunk sincs se a nyomatékról, se a hengerűrtartalomról. (Egyáltalán van olyan?) Csak annyit tudunk, hogy tökéletes autó nincs, még ha a prospektusok ezt is üvöltik a pofánkba. A műsoroknak csupán egyetlen adását néztük meg, így is szenvedtünk, tehát mindez akár lehet a véletlen műve is.

Autómánia, RTL Klub

A Skoda-gyár dicsőséges múltjának bemutatásával indul a műsor, szó sincs zörgő szocialista kocsikról, KGST-minőségről, csak a szépre emlékeznek. Aztán viszont a Skoda Suberb kap egy keveset, például, hogy ízléstelen a belső tere, meg hogy lusta a váltó. Kemény szavak, de szerencsére a műsorvezető rögtön finomít, hogy inkább elegáns, nyugodt kényelmes. Pedig lassú lesz az.

A műsor a Mercedes E320 cdi tartóstesztjével folytatódott (értsd: hónapokra kaptak egy autót), de 9000 kilométer után csak annyit tudtak mondani, hogy hát semmi baja. Se kopás, se típushiba. De ha már ott volt az az autó, hát elmesélték mi is az a Firmatic-hajtás, amit még most sem értünk, de az biztos, hogy nagyon jó dolog és a Mercedes gyártja.

Ja, és a műsorban tesztelt összes autó extrákkal telepakolt változat volt, olyan, amilyenből valószínűleg nagyon keveset adnak el a forgalmazók.

Totalcar

Az új formátum első adásában a Mercedesről volt szó, úgy általában. Lehet hogy reklám, de azért nem biztos hogy a forgalmazó őrült, hogy ki mondták, amit mindenki tud: Mercedest egy ideje már csak zöldségesek és fukszos, kopasz maffiózók vesznek.

Autóvízió, MTV

Hát ebből a műsorról tényleg nem sok derül ki egy autóról. Felolvassák a prospektust, készítenek pár képet, és már kész is. Persze vannak benne parkolási trükkök, de azért tényleg kérdés, hogy nem a szubjektív kritikától lesz-e egy autós műsor más mint azok az autós klippek, amiket a reklámblokkban szokás adni. Merthogy azokban is vannak szép képek, meg szó esik a lóerőkről.

Start Autósmagazin, Viasat3

A készítők egy teljes adást szenteltek a Jeepnek, rögtön két modellt is teszteltek, egy 13,5 milliót érőt és egy húsz milás kocsit is bemutattak. Az első kocsira, a Commanderre csupán annyi rosszat tudnak mondani, hogy a csomagtartóból előrángatható ülések kényelmetlenek, de hát az már a hatodik és hetedik hely, tehát ez csak egy kosárlabdázók által alapított nagycsaládot riasztana el a vásárlástól.

A második autót rögtön, csípőből legengszterkocsizzák, ami lehet, hogy kritika, de valószínűleg inkább csak poén. De ezután csak álmélkodás van, meg a leeső állak zörgése, na jó sokat fogyaszt, de kit érdekel.

Címkék: tv rtl klub tv2 viasat m1

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

buffalo soldier 2007.05.02. 12:58:04

Nem vitatom az állításaitok valóságtartalmát, de skaccok! ennyire kell a pushing a Totalcarnak? Persze nem túl burkolt a dolog, meg minden, csak én feleslegesnek érzem. Akit érdekel a téma, az úgyis tudja, hogy a WR/BG páros verhetetlen, rajtuk kívül egyébként meg mindenki lopcsalhazud. végekikapcs

Kucsma 2007.05.02. 13:05:18

"nem-e" -ez mi? Legyszives javitsd ki! Kosz

Gliderpilot 2007.05.02. 13:10:32

Hát, ez szerintem se volt túl elegáns húzás!
A téma kitűnő, de így, egy házban a Totalcarral...

LouCyber 2007.05.02. 13:12:38

Kollégák, kolléginák,

Igen, az ég kék, de nem minden sajtómunkás csapja be elvtelenül, tapló módon az olvasóit. A takonymédia benyalhat, olvassa az, akinek hét anyukája van. Hosszú távon kifizetődő a "becsületesség", a kívülről csillogó kalapról is - előbb-utóbb - kiderül, hogy a szag belülről árad.

Na...

Altezza 2007.05.02. 13:20:56

Azért a TotalCar sem szent. A nemrég piacra dobott papíralapú TotalCarban egy csomó használtautót tesztelnek. A Toyota Corollánál a "Tulajdonos" nem más, mint a Toyota Motor Hungary PR-osa. Még jó, hogy tetszik neki a kocsi... Corollából fut 1-2 db az utakon, tényleg csak Ő volt hajlandó nyilatkozni?

rosencrantzhu 2007.05.02. 13:26:03

Arról nem is beszélve, hogy ez egy ultraszar post. "Nem értek az autókhoz, de azért jól megkritizálok néhány műsort" - de ez sem sikerül. És a hitelesség?

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2007.05.02. 13:27:23

Hajjaj! Ez ciki! Mármint az, hogy erről éppen a TotalCar tulajdonosa az Index ír.
Ok, tök igaz minden, csak a tulajdonosi kapcsolat miatt senki sem mossa le ilyenkor a cikkről, hogy önreklám.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.05.02. 13:28:14

Egyébként érdemes elolvasni Karotta és a FIAT közötti összezördüléskor íródott dolgokat. Meglepő! Én a Totalcart szoktam megnézni,mert ott vélhetően őszinte vélemények hangzanak el,humorosan tálalva. Pont eltalálták azt ami egy autós műsorba kell.

SzabóZ: Milyen kritikákat szeretnél? Egy autóról alkotott vélemény kurvára szubjektív tud lenni. Aki 1 hónap alatt vezet 10-15 más-más típusú autót az könnyebben mondja ki az XY típusú kocsi váltójára,hogy szar mint az aki évekig hajtja. A Totalcarnak sokan felrónak valamit,(mondjuk van is benne igazság),hogy a rizsrakétákat(japán verda) mindennél jobban szeretik. Ott van Winkler esete amikor valami rosszat mondott az egyik Harley-ról aztán meg akarták gyepálni a motorosok valami WC-ben. Persze csak haveri alapon:) Én maradok a Totalcarnál,nekem még mindig ez a leghitelesebb magyar autósműsor. Nem tudom mennyiben határozza meg egy-egy műsor az autó eladásokat de tény,hogy az utóbbi időben voltak gyárak akik képtelenek voltak rendes autóval előállni,és ha ez így van akkor azt igenis meg kell mondani a nézőknek...

Charlie Drop 2007.05.02. 13:29:53

Zoran: LoL. Nem láttam a cikket, az újság sem volt kezemben, de elgondolkodtató.

Az egyes márkákról:
Azt hiszem máig emlékezetes lehet mikor a Saabot leopelozták :D No meg, hogy a Suzuki egyetlen tesztautót sem adott. Érdekes.

Mondjuk az szent, hogy nagyon nyomjuk a TC-t szagú a cikk, bár passzolok. Végül is nem írtam volna ilyen részletesen, ha mások véleménye is benne van.

Virág et. 2007.05.02. 13:30:29

Mondjuk arról is megvan a véleményem, aki tv műsor alapján vesz magának autót. Én TC-t csak szórakozás miatt nézek. Eszem ágában sincs, mondjuk ukrán kétéltű szanitéc-járgányt vásárolni.

dobákpeti · http://dobakpeti.blog.hu 2007.05.02. 13:34:52

Szerintem nem kéne kifelejteni az Echo és a HírTv műsorait sem. Ha már kritikusnak álltál, szenvedj még! :)
Ami most beugrik, a Nissan Navarrát konferálta fel úgy a tesztelő, hogy: "Megszületett a terepjárók új királya" A vicc, hogy a következő tesztalanyt is hasonlóan fogja felvezetni... Nem írom melyik műsor volt, mert ez tényleg mind egykutya!

Egyébként a Totalcarral szerintem is óvatosabban kellett volna bánni ítt az indexen. Kicsit visszás így a cikk, pedig tényleg létező problémáról van szó.

*** Krisztián főnöke 2007.05.02. 13:37:37

a kritika éppen olyan színvonalas mint maguk a műsorok. a total car pedig sokkal jobb lehetne, ha mindent átvenne a bbc top gear műsorából és nem csak lopkodna belőle.

Bibliaszól 2007.05.02. 13:41:54

A Totalcar sztem nézhetetlen fárasztó bohóckodás.

szabóZ · http://comment.blog.hu 2007.05.02. 14:12:02

Khm. Ez itt egy cikk. Amit en irtam. Az Indexnel dolgozom. A Totalcar az Indexe. Tudtuk, hogy ez sokakban felmerul majd, de nem a cikk megirasanak kezdeten, hanem a kozepen, amikor senki mas nem akart nyilatkozni. De most tenyleg azert ne irjunk errol, mert a tulajdonos erdekeltsegi koreben van egy autos musor, ami egyaltalan nem tokeletes, de meg igy is veri a magyar atlagot?
rosencrantzhu: ez egy kiegeszito poszt egy kurva hosszu, reszletes tenyfeltarashoz, az osszkepet nezd, es akkor mondd, hogy elfogultak vagyunk. Ja, es nem hiaba irtunk ilyen keevset a Totalcarrol.

LouCyber 2007.05.02. 14:17:30

Kollégák, kolléginák,

Nyilván "a Winkler" és tsai arca elbírja, hogy basztassátok itten a TC-t, demivana többi nyalógéppel?

Na...

MiKeyRuLeS 2007.05.02. 14:18:18

Nekem pedig pont a Toyotánál tűnt fel, a totalcarosok mennyire lehúzták, ilyen gyenge, olyan unalmas, míg a koreai KIA új és még nem igazán ismert kocsijait agyon dicsérték. Japán vs. koreai hmm...

Aztán hasonlítsuk össze az autósok népítéleteit a Totalcar tesztjeivel, és élesen látszik, hogy ezek a fiúk vagy nem értenek az autókhoz, vagy le vannak fizetve.

zzuzda 2007.05.02. 14:19:13

Igazad van Virág et.
Ha autót akarok venni, végigkérdezem az ismerőseimet, azok ismerőseit, na és ráragadok az idevonatkozó fórumokra. Szerintem ez ad EGY KICSIT reális képet.
Sziasztok,

haopepe 2007.05.02. 14:24:03

öejj, ez elegáns hazaadás volt!
igazi pártatlan, cikkírásos

szabóZ · http://comment.blog.hu 2007.05.02. 14:27:50

En azert sem fogom megvedeni a totalcart, mert nem nagyon nezem, de azert az latszik, hogy ottan le szoktak huzni egyes autokat (mondjuk a Viasaton is futottam mar bele egy ilyenbe). Vagyis ha hazudnak, es penzuk van belole, akkor sem csinaljak olyan feltunoen, mint masok. Uff.

Penelope 2007.05.02. 14:43:20

gyerekek! miért nem írtok egy hasonló cikket a gyógyszercégekről is??? Autót végül is mindenki szabad akaratából vesz és nincs egészségromboló hatása, a gyógyszereknél az etikai kérdést valamivel fontosabbnak tartom.
"Arról nem is beszélve, hogy ilyenkor a kereskedésekben kapható autóknál gondosabban összeszerelt, töbször átnézett tesztjárműveket adhatnak a tesztmagazinok munkatársainak." Ezt ti sem gondoljátok komolyan....

2007.05.02. 14:52:44

én örülök a cikknek. biztos vagyok abban, hogy érdemes igazat mondani, még akkor is, ha egy-egy marketing menedzser megsértődik emiatt. hosszabb távon bejön lasd Jeremy Clarkson)még a bohóckodás is ha hiteles. nem az egyébként impotens és idióta ortt a lényeges hanem a közönség.

szabóZ · http://comment.blog.hu 2007.05.02. 14:53:08

penelope? miert ne gondolnank? ez teny, tobb kulfoldi botrany is volt ebbol, foleg a nemt cegek cssinaljak, kulon muhelyekben szerelik ossze.

joskafiser 2007.05.02. 15:02:34

szaboz, a legelso komment itt az volt, hogy

"Az eg kek?"

A cikk olvasasa kozben azon gondolkoztam, hogy lehetne ezt megfogalmazni. Aztan kattinottam es lattam hogy ennel tomorebben, szebben jobban senki nem fogja ezt eloadni.

AZ EG KEK ???

Mert nem attol kavarodik fel a gyomrom , hogy totalcar meg tobbiek, hanem attol, hogy egy 20 eves dolgot talalsz(tok) naiv kisgyerek modjara. Nahaaaaat ilyen van ?? Nyilvanvaloan az _OSSZES_ papir ujsag ahol tesztelnek akarmit ugyanigy mukodik. Ha rosszat irnak az adott dologrol, akkor a forgalmazo legkozelebb nem ad. Ha az ujsag ebbol el ,akkor megszivta. Barmi hardver, informatika, jarmu, akarmi.

(Elvileg) ujsagiro vagy. Te tudod a legjobban. Komolyan nem ertem miert hir ez. Kezdtek igazan blikk szinvonalra sullyedni.

Nagy magyar mutyirol meg aztan folosleges irni. Mindenhol mindenkor az van. Szukebb platformotokon (internet) meg plane. Online marketing reszen meg planeplane. Mit soroljam. Benne vagy. Latod.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.05.02. 15:04:47

Ugyanott szerelik össze csak gondosan bejáratják őket,hogy még véletlenül se legyen gond semmivel. Azok az autók többször esnek át elektronikai teszteken mint 100 másik. Pusz7tán annyi,hogy odafigyelnek,hogy ne szétgányolt,kopottas szart kapjon az ujságíró hanem rendes verdát. Egy nullkilóméteres autóról nehéz eldönteni,hogy jó e,pláne ha a tesztelő kap fél órát azt'csá! Abból nem derül ki,hogy 8 órás utazás után meggörbül e a hátad vagy éppidegbajt kapsz e az elektronikától...

Virág et. 2007.05.02. 15:11:29

Na. Szerintem nincs semmi baj ezzel a cikkel, néha tényleg nem árt rámutatni a nyilvánvalóra.
Meg vannak újszülöttek és naív emberek is. Szóval van ebben közszolgálatiság is.

A TC-ben meg pont az a jó, hogy nem komoly és tele van marhulással. A többivel meg pont az a baj, hogy szörnyen komolyan akarja venni magát.

baa0 2007.05.02. 15:17:08

egész silány ötlet, öldökölni egy tv műsort azért, mert leszólja az egyik gyártót hogy műanyag az oldalajtaja a kiskocsijának. bár ezekből a szituációkból is ki lehet jönni jól: ezért könnyű és keveset fogyaszt vagy.... csak egyszerűen két hosszúcombú svéd leányzóval készíteni a műsort. Hehe az nagyon jó: "Mercedest egy ideje már csak zöldségesek és fukszos, kopasz maffiózók vesznek." hehe bunkó pestiek! felénk a rézműveséknek van mercijük, vagy merci jeles squaduk (amivel a határban vadásznak).

rosencrantzhu 2007.05.02. 15:23:38

okés, értem én, de sztem ha írtok egy hosszú cikket a témáról, ami ráadásul kényes is, akkor írni kell egy alapos "kiegészítőt", amiben több műsort (neadjisten hozzáértők által) lehet kicsit elemezgetni.

még azt is simán elhiszem hogy a Totalcar jobb, becsületesebb mint a többi. és végül is miért ne Ti verjétek el a port a többin. csak ez "körbenéztem kicsit a tv-ben"-típusú kiegészítő semmitmondás az alapcikkhez nem ad hozzá semmit, sőt.

na jó, megígérem, legközelebb akkor szólok, ha tetszik valami, abból több szokott lenni, de ez most kikívánkozott.

tamtam 2007.05.02. 15:42:36

Szerintem messze a legjobb autós műsor a totalcar, az autománia egy kalap szar, annyit tud elmondani minden autóról hogy jó - vagy nem jó az ülések oldaltartása, közben 50-nel megy egy több száz lóerős géppel, a start hát inkább semmit nem mondok róla, a totalcarban legalább tényleg kipróbálják hogy mit tud a gép, és le is húzzák ha szar

brandi 2007.05.02. 15:54:57

Miről beszélünk? Az auto az egy termék. Ezek meg termék bemutató műsorok a vásárlóknak. A készítók profik = ebből élnek. Akkor miért kell erről írni, vagy kinek újdonsá/izgi az, hogy ezek esetleg r e k l á m o k !? Úr Isten!
Ha már reklám, akkor legalább legyen szórakoztató. Az a legtöbb amit várhatunk. De hát ami van az a taplóság + izzadtságszag meg a dögunalom. "Itt kiabálok és ugrálok a viláág legjobb autója mellett, a haver meg rángatja a kézikamerát..."
eh... Addig volt izgi a totalcar is, amig lelkesedésből csinálták nem zsozsoéert - érdeklődéssel, és nem mindenkit leszarva média sztárként - és nem értettek még hozzá és nem unták már piszkosul, mint most. Ezért dögunalom az egész. Mindenkinek.

victor vacendak 2007.05.02. 16:13:21

Én csak annyit tudok, hogy a KIA minden megbízhatósági listán (értsd az egy évre eső felmerölő problémák) a Toyota előtt van. Talán akkor nem véletlen, hogy dícsérik. És a Toyoták messze a legunalmasabb dizájnú japán autók. :-D A SAAB pedig tetszik, nem tetszik, OPEL.
Azt, hogy egy műsor mennyire hiteles mi sosem fogjuk megtudni, de egy valami biztos: én is szívesebben nézem a könnyed, spontánul is vicces TC bemutatókat (rajtuk kívül még a VIASAT-os Kőváry BArna féle műsor tetszik igazából), mint a konkurrens adók nagyon száraz, erőltetten választákos, de semmitmondó, és olyan laikus naplopók által prezentál teszteket, mint pl Répa Kata.
Csak így tovább TC!

temy 2007.05.02. 16:24:29

1. 2004-ben volt szerencsém részt venni egy külföldi új modell bemutatón - tesztelésen, mint a márka céges nagyvevője, ahol a magyar autós-újságírás krémje is képviseltette magát. Karotta is ott volt, de láthatóan tisztes távolságot a többiektől, nem nagyon keveredett velük.
2. A magyar autós műsorok és magazinok többségének igénytelensége részben a kis piacnak tudható be. Ha megnézünk egy jóval nagyobb piac autós sajtótermékeit (pl. Nagy-Britannia), akkor a minőségi ugrás szembeötlő, lásd Top Gear, Evo stb. Ezek az orgánumok nem szorulnak rá a rejtett reklámra, hiszen a hatalmas vevői bázisuk és a "legális", nem rejtett reklámok bőségesen eltartják őket. Így fordulhat elő az, hogy mondjuk egy Audit vagy Mercedest teli szájjal fikáznak, amennyiben az megérdemli, míg egy Fiat Panda 100HP-t az égbe magasztalnak. Egy másik autót pedig felrobbantanak. Jeremy Clarkson, a Top Gear atyja egészen popsztár-státuszú, a hozzá tartozó tekintélyes vagyonnal és szuperautókkal. Egy Ford GT-t vezet.

tamtam 2007.05.02. 16:53:25

én sem vagyok egy KIA rajongó( német autó inkább), de a külföldi újságírok is csak jót mondanak pl az új kia ceed-ről, a Toyota valóban jó autó csak pár redbullt kéne meginnia a karosszéria tervezése elött a tervezőnek, mert az nagyon gáz, amerikának jó, de ott ugye más számít, legkevésbé a belső anyagok minősége, Európában meg az is, és ebben a német autók vezetnek

massiveA 2007.05.02. 16:58:23

Szisztok!

Az index.hu cikkében azért Bazsó kollégát megkérdeztem volna, hogy a TC-nek milyen megállapodása van pl a dácsialogennel. minden más márkát és típust tudnak fikázni, csak pont ezt az egyett nem...

písz

lama2k 2007.05.02. 17:23:02

Totalcar a legjobb ez egyértelmű, azonban ennek a cikknek tényleg semmi értelme nem volt, mert mindenki tudja, hogy a többi korruptabb/szarabb, az Autómánia meg egyenesen a szánalom kategória. Amúgy meg a TopGear sem szent egyébként, ott a Golf 5 GTI-t tolták egy kicsit szembetűnően. Egy kérdésem lenne, ha van egy autós műsorom, veszek egy új autót, és kiderül, hogy szar, akkor a műsorban tesztelhetem/lehordhatom minden következmény nélkül? Ez nem negatív reklám, hol a határ, mi ennek a törvényi háttere?

Dr. Stein (törölt) 2007.05.02. 17:48:00

Kimaradt a HIRTV.

"Másik alapvető tévedés az emberismeret hiánya. A jobboldali avagy ellenzéki érzelmű polgár is ember. Szeretne egyszer már végre nevetni és szórakozni a műsorokon. Elég néhány pillantás autós magazinjukra, hogy még Loyolla Ignácz is átkapcsoljon a köztudottan sátánista Totalcarra."

gus 2007.05.02. 19:04:58

Szerintem Gajdos Tamás műsorait unalomban és öncenzúrában semmi nem tudja überelni. Most nem jut eszembe idézet, de hogy értsétek, mire gondolok, ő az, aki a régi és fapados modellekre egyből rávágja, hogy letisztult, klasszikus forma, kiforrott technológia. (Ugye a vénülő focistát is mindig "rutinos"-nak nevezik a kedves kommentátorok.) Gajdos Echo tévés műsorai arról szóltak, hogy adásonként végigtesztelte egy-egy gyártó szinte teljes autópalettáját, és arról győzködte a nézőket, hogy minden típus milyen szép és jó.
Aztán eszembe jut még Karlovitz Kristóf gyermeki ujjongása a 168 óra hasábjain, amely minden 220 km/h-nál gyorsabban repesztő, 15 liternél többet fogyasztó és 15 milliónál drágább autónak automatikusan kijárt. Na de hogy olcsó, takarékos és praktikus autókat teszteljen? Hát, ez egy magát baloldalinak nevező újságnál mégiscsak luxus lenne!

max 2007.05.02. 19:05:07

Csak gratulálni tudok a szerzőnek, aki végre foglalkozik a burkolt reklám témájával.

hüjehalyó: Szerintem az a "ciki", ha valaki nem a tényeket nézi, hanem minden mögött valami konspirációt vél felfedezni. Egyrészt "tök igaz minden", másrészt mégis "önreklám"?! Kár, hogy eleve azzal a tudattal olvastad a cikket, hogy a Totalcar tulajdonos oldalán jelent meg...

joskafiser: Csak jelezném, hogy a burkolt reklámokat szabályozó törvény (Grtv.) 1997. óta hatályos, tehát nem 20 éves dologról van szó. Bár tény, hogy a jelenség korábban is létezett. Én örülnék, ha sokan, sok helyen tárnának fel ilyen témákat "naiv kisgyerek módjára". De lehet, hogy a médiumok többségének nem érdeke, hogy ilyen kényes ügyekkel foglalkozzon?! Vajon az Index ezt miért vállalta be mégis, amikor az a saját érdekeltségére is visszaüthet? Ugyanis láthatóan elég sokan egy kalap alá veszik az egész szektor. Vagy ezt hívják tényfeltáró újságírásnak, ami csak elvétve van jelen nálunk!

Sokkal inkább az a kérdés, hogy az ORTT miért nem lép fel ezek ellen, miközben más műsorokban egy riport közben elhaladó autók emblémáját is kitakarják... És azt sem lehet közölni, hogy melyik hipermarket parkolójában lesz a hétvégén véradás, mert néhány okostojás szerint az is reklám.

Megsúgom, hogy a törvény szerint a lapokban közölt autótesztek is reklámnak minősülnek, mert végül is mindegyik "áru vagy árujelző megismertetését mozdítja elő". Függetlenül attól, hogy azért milyen ellenszolgáltatást kapott a kiadó vagy az újságíró...

MiKeyRuLeS 2007.05.02. 19:27:42

Hát, lehet, hogy a Toyota valóban nem a trendi irányzatokat követi, de ha valaki KIÁ-kat szépnek tartja, azzal szemben már nincs érvem. Ízlés dolga.

Az új ceed már jóval pofásabb, mint az elődök, de pont a lesajnált Toyota Corolla és Auris koppintása.

Ami a megbízhatósági listákat érinti, az ADAC 2006-os listájára csak egy KIA fért fel, a nagy Picanto, ő a kategóriájában a 25., a többi KIA termék fel sem fért a listára. Aki nem hiszi, itt a link:

www.a5.hu/cikkek/1/20524.shtml

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.05.02. 20:57:12

A KIA csinál már jó autókat,aki ezt nem tudja elfogadni az nem tud tovább lépni. Persze ott is ki kell fizetned a minőséget,nem fognak neked 3 millióért olyan kocsit gyártani ami más gyártónál 7-8-ba kerül. A Toyota világhírű gyár,legendásan megbízható és elnyűhetetlen autókkal( akárccsak a legtöbb japán)és akinek nem az a fontos,hogy a kocsiját olasz sztárstudiók tervezzék annak tökéletes. Mindenképp figyelemreméltó a Toyota annak aki megbízható autót keres,aki nem fél a radikális újításoktól az nyugodtan vegyen koreait. Az elején a japán kocsiktókl is irtózott mindenki most meg talán a legtöbbet ők gyártják..

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2007.05.03. 01:21:51

nem tudom miért számit burkolt reklámnak ha egy autórol csak töbnyire jókat mondanak? kifejezetten rühellem mikor apróságokért fikáznak egy autót pl: az autómániába az a pöcs egy merciből átül egy kétmilliós kisautóba és kapargatja a müszerfalat, mondván milyen olcsó müanyagból van. mégis mifaszt várt ennyiért diófa burkolatot!? én egy huszonegyéves kadettből ültem át egy nullos vagonerbe és úgyéreztem a mennyben vagyok.TC-röl annyit:birom őket, de pl.hihetetlenül nem érdekel milyen vezetni egy szőlőszüretelő gépet vagy egy harckocsit.az ötödik sebességben meg pagani zondát és egy ferarit hasonlít össze, hogy a végén megállapithassa a porsche boxter az igazi! na bumm!!!

victor vacendak 2007.05.03. 12:42:43

Az említett ADAC lista egy korlátozott (csak német piacot érintő, és típuslista), amiről én beszélek, az egy globális (customereports.org) és márkákat besoroló lista (van típus is persze). Ott egy európai van a listán talán a Skoda a 8. helyen. A Honda az első. A KIA talán a harmadik vagy a második. Ezek a listák egy márka minden típusát egy kalap alá veszik, nem csak a német autóklub tagok problémáival foglalkoznak. Itt mindenki bejelentheti a hibákat. És minden kategória külön listára is le van bontva. A német autók anyagminősége tényleg jó, de a tartalom elképesztően gyenge. Annyi elektronikai problémát mint a Merci és annyi motorproblémát, mint az Audi alig tud más márka (talán a nagyon mélyen lévő Land Rover-ek)...

joskafiser 2007.05.03. 14:54:50

max, nem bantasbol, de ugy tunik te kegyetlen mertekben a naiv kisgyerek oldalon allsz. mindemellett nagyon nagyra becsulom irasod hangvetelet. a 20 eves dologgal arra utaltam, h kishazankban kb. 20 eve mukodik az, hogy ha vmit tesztelsz arrol illik jot irni, mivel ellenkezo esetben irgumburgum lesz a gyartoval vagy nagykerrel es legkozelebb nem kapsz termeket. ha pedig abbol eltel, akkor megszivtad. azert remelem nem arulok el nagy titkot, de ez MINDENHOL igy van itthon, ahol termek "teszteles" (bemutatas) folyik. a hardvert es kerekpart tapasztalatbol irtam (90es evek eleje-kozepe, 2000 kornyeke)...

A tutit ezuttal Temy kollega irta le a 2. pontban. ez az egesz gagyiizmus a kis piac es az amiatti penztelenseg miatt van.

Szoval megegyszer, nem kell sokhelyen feltarni a temat: MINDEN teszttel foglalkozo cegnel, ujsagnal, internetes oldalnal ez van. MINDENHOL ! (Talan a Tv ugyvedje az egyeduli kivetel ;-) )

tenyfeltaro ujsagirasrol meg annyit, hogy minden szentnek maga fele hajlik a keze. az index igencsak messze jar a tenyfeltaro ujsagirastol!
egyebkent a totalcar a kedvencem, a tobbi nezhetetlen sza.r.

dobákpeti · http://dobakpeti.blog.hu 2007.05.03. 16:18:59

Penelope 2007.05.02. 14:43:20
"Autót végül is mindenki szabad akaratából vesz és nincs egészségromboló hatása"

Ezt ugye csak viccnek szántad?? Az asztma meg a tüdőrák meg csak hipohondria...

2007.05.09. 18:54:30

> a TC-nek milyen megállapodása van pl a dácsialogennel. minden más márkát és típust tudnak fikázni, csak pont ezt az egyett nem...

Ők töltik újra a szerkesztőségi kokós tálat (ami a Karotta szobájában van, és este mindig rázárja az ajtót). Eddig hetente kaptunk tőlük 50 grammot, de ezt egy kicsit emelnünk kell majd, főleg mert a SzabóZ is mindig rájár. Ezért is adtunk a Logan MCV-re végül 4,5 csillagot (a Csikós csak hármat adott volna, de felmerült, hogy akkor júliusig nincs hozzáférés a Tálhoz):

totalcar.hu/tesztek/loganmcv/

> Ha rosszat irnak az adott dologrol, akkor a forgalmazo legkozelebb nem ad. Ha az ujsag ebbol el ,akkor megszivta. Barmi hardver, informatika, jarmu, akarmi.

Ez akkor lenne így, ha kizárólag a forgalmazótól lehetne autót szerezni. De egyáltalán nem csak tőlük lehet. A világ tele van kedves kereskedőkkel, magánemberekkel, és fórumban lógó őrültekkel, akik elhalmozzák az embert tesztelhető autóval, és nem zargatják utána a szerzőt, ha az leírta, ha az autó fos. Az intelligensebb forgalmazók kezdik megérteni, hogy ez már nem az a világ, hogy ha a tévében elmondasz valamit, akkor az automatikusan eladásokká konvertálódik. Ha a termék hulladék, valaki előbb-utóbb megírja, a fórumon, a Népítéletben, a blogján, akárhol.

Hózentróger 2007.05.31. 14:35:11

A Totalcar elmehet a sunyiba, elég nyilvánvalóan kipézézték a Citroent maguknak, minden lehetséges aspektusból fikázzák. Viszont a Honda promóajándékai tetszhettek a Robikáéknak, mert Hondáról rosszat nem hallottam tőlük...

festmenyes · http://www.aranyhidgaleria.hu 2014.06.20. 12:48:34

ez valahol természetes, nem kell fenn akadni annyira. viszont még mindig a tc a legőszintébb, még ha a legszubjektivebb is.
ami viszont gyomorforgató pl k m aki import t9ör9ött audit reklámoz kül9önlegességként. látszik h t9örve volt el9öl hátul és még a szint se találták el. az alapos gazda aki egy matuzsálemi koru asszonyka természetesen 6 éve vitte utoljára szervizbe.. a légzsákot meg 1 éve a sarki fűszeres cserélte ki mert lejárt a szavatosságuk mi.. persze szervizk9önyv van, csak még keresik.. 2 misiért.. hát ilyenek vannak a winklerék mellett a szakmában..
www.autonavigator.hu/hasznaltauto/audi_a6_2_4_v6_1997_-_hasznaltteszt-10752
süti beállítások módosítása