Anyánk, az index már beszámolt az Angliát lázba hozó Big Brother botrányról: a valóságshow celeb kiadásában "kutyának" és "pakinak" (a derogatív jelzővel az angoloknál a pakisztáni és indiai bevándorlókat illeti a társadalom kevésbé toleráns és IQ-harcos fele) neveztek egy indiai színésznőt, aki a beköltöző no-name népséggel (egykori Miss Anglia, valami lánycsapat énekesnője, stb.) ellentétben hazájában igen sikeres és elismert művész, közel 50 filmben játszott már, és szabályos sztárkultusz alakult ki személye körül.
A legfrissebb feljlemények szerint a házban tartózkodó baromarcúak egyike a Chanel4 heves tagadása ellenére is lebukott a "paki" megjegyzéssel, az ugrás után belinket videón állítólag látható, ahogy elhagyja a száját a szó (szájról olvasók mindenképpen előnyben), minek hatására soha nem látott mennyiségű tiltakozás érkezett a brit médiafelügyelethez (jelenleg majd' 40.000-nél tartunk), bejelentették, hogy a házból előbb-utóbb kikerülő játékosoknak védőőrizetet biztosítanak, a műsor egyik legnagyobb szponzora (Carphone Warehouse, 3 millió fontot ad) pedig gyorsabban menekült a sorozattól, mint Bayer Zsolt egy munkáspárti nagygyűlésről. További részletek és az ígért videó a klikk után.
A politikai botránnyá dagadt ügyben megszólalt már mindenki, angol és indiai politikusok keltek ki magunkból, és követelték, hogy azonnal vegyék le a műsorról az angolokat intoleráns rasszista barmoknak bemutató sorozatot, de persze a Chanel4-nak esze ágában sincs ilyen marhaságot csinálni, mert nézettségük a "sajnálatos események" hatására folymatosan nő. Rossznyelvek szerint szó sincs itt semmiféle botrányról, a sorozat készítői instruálják a házban tartózkodókat, és kavarják a málnaszőrt, mi ezt a megoldást is el tudjuk képzelni a magyar verzióban történtek után.
Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2007.01.19. 09:36:47
Mikor Sodrócki 2007.01.19. 09:47:38
"állítólag látható a száján"
Ennyiért azért még nem kéne kiborulni.
Persze csak szerintem...
c4nn1b4l (törölt) · http://c4nn1b4l.crudens.hu 2007.01.19. 10:26:15
Shadow82 2007.01.19. 10:30:57
Ja, csak civilizált országban ez nem megoldható egy ilyen vállrándítással. Éppen ezért (is) civilizált.
tutuka · http://kockagyar.hu 2007.01.19. 10:35:08
c4nn1b4l (törölt) · http://c4nn1b4l.crudens.hu 2007.01.19. 10:39:02
Kiskorukba a gyerekek megtanuljak, hogy nem mindegy, hogy kinek a szajabol halljak azt, hogy "te idiota/hulye/roman/cigany etc".
Idehaza talan az IHM ciganyos adasa valtott ki hasonlo reakciot.
Nándo 2007.01.19. 10:39:06
szóval a nézettség nő...
:)
Virág et. 2007.01.19. 10:40:12
Az egy dolog, hogy erősen rasszista-gyanús. Emellett még szimplán bunkóság is.
tistedur 2007.01.19. 10:42:28
c4nn1b4l (törölt) · http://c4nn1b4l.crudens.hu 2007.01.19. 10:45:29
(Egyebkent javaslom neked, hogy keress ra google-ben a Romanok az urben c. roman fejlesztesu "magyarolo" jatek magyar mediavisszhangjara)
gyz 2007.01.19. 10:50:02
hehe, idióta angolok, hálásak lehetnének a sok indiai meg paki bevándorlónak, hogy van egy csomó étterem, ahova elmehetnek, ha a saját szarjaik helyett vmi rendes kaját is ennének.
maybach 2007.01.19. 10:52:22
Virág et. 2007.01.19. 10:54:20
Itt nem csak erről van szó. A nő veszi a fáradságot és főz nekik, erre ezek fintorognak és beszólnak. Ez függetlenül mindenféle kisebbségtől meg rasszizmustól mezei bunkóság.
Beyonder 2007.01.19. 11:01:30
Apropó: a Bollying poént elsütötték már?
Beyonder 2007.01.19. 11:10:04
sixx · http://comment.blog.hu 2007.01.19. 11:28:18
tistedur 2007.01.19. 11:32:20
(és a csajt is láttam már :) nem rossz )
derelyegrádi szellem 2007.01.19. 11:45:34
tistedur 2007.01.19. 11:51:40
maybach 2007.01.19. 11:53:27
Én úgy hallottam, hogy együtt megy Morvai Krisztinával
sarasvati / sütifej (törölt) 2007.01.19. 11:56:26
Mikor Sodrócki 2007.01.19. 11:58:46
Csak szimplán hülye a gyerek,nem ?
bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2007.01.19. 12:03:33
Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2007.01.19. 12:03:51
bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2007.01.19. 12:04:58
Mikor Sodrócki 2007.01.19. 12:05:50
Demokrácia van,midenki azt utál akit akar nem ?
gyz 2007.01.19. 12:07:17
tudom,hogy ne csak erről van szó. a konkrét műsort viszont nem láttam (nem is érdekel), úgyhogy nem véleményezem
rasszista tahók meg mindenhol vannak szép számmal. azt kéne seggbe rúgni, aki nyilvánosságot biztosít számukra, aztán meg mossa kezeit
derelyegrádi szellem 2007.01.19. 12:07:44
Azt a Mari is úgy szokta a múzeumlátogatást leszámítva. :)
maybach 2007.01.19. 12:08:44
derelyegrádi szellem 2007.01.19. 12:14:58
Vagy Bruce Lee-t (tudom hogy már meghalt)le ferdeszeműkínaizsidózza!
Mikor Sodrócki 2007.01.19. 12:15:09
Mikor Sodrócki 2007.01.19. 12:16:32
sarasvati / sütifej (törölt) 2007.01.19. 12:17:38
szerintem már az is ko:))
tistedur 2007.01.19. 12:19:00
maybach 2007.01.19. 12:21:51
tistedur 2007.01.19. 12:23:45
Mikor Sodrócki 2007.01.19. 12:26:19
Ti is azért hördültetek fel elsősorban mert egy kisebbséggel volt bunkó az illető!Kíváncsi vagyok ha egy angol hölgy főztét kritizálták volna mekkora lenne a felháborodás....
Ez is rasszizmus szerintem....
maybach 2007.01.19. 12:27:31
Mikor Sodrócki 2007.01.19. 12:32:09
Az mivel jobb mint a pakizás ?
Vihar a biliben...
Na jól elqrtam a renomémat úgy látom :-D.
Merras · http://miyazakijun.hu 2007.01.19. 12:34:26
De amúgy emiatt se Pákót kell anyázni, hanem ezt a magyar médiavalóságot.
Én bármikor bárkinek a főztjét megkritizálom - de ugyebár itten nem azért lett a csaj főztje kritizálva, mert olyan ordenáré rosszul főzött volna, hanem genetikai alapon, márhogy azért, hogy egy indiai csaj főzte. Abban a pillanatban, hogy egy angol csaj főztje azért lesz kritizálva, mert angol csaj főzte, ugyanolyan hangosan fogok kikelni magamból, mint most, megígérem.
tistedur 2007.01.19. 12:37:31
az én szürreális agyamban a demokratikus társadalomban az a normális,ha nem beidegződések alapján támadnak meg valakit..
(ha a kaja rossz,azt lehet kritizálni...de ilyenkor a szakács nemzetiségét felhozni....hát az rasszizmus)
Mikor Sodrócki 2007.01.19. 12:41:27
Passenger 2007.01.19. 12:42:30
Mikor Sodrócki 2007.01.19. 12:44:04
maybach 2007.01.19. 12:45:21
Senkit sem szeretnék elveretni.
Arra céloztam, hogy az ilyen bunkóság nagyon bátor dolog.
tistedur 2007.01.19. 12:46:44
persze..:)
Mikor Sodrócki 2007.01.19. 12:47:54
Merras · http://miyazakijun.hu 2007.01.19. 12:47:58
Passenger 2007.01.19. 12:48:40
Merras · http://miyazakijun.hu 2007.01.19. 12:48:53
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.01.19. 12:52:08
maybach 2007.01.19. 12:52:22
Passenger 2007.01.19. 12:52:41
Valaki angliabol 2007.01.19. 12:52:57
tistedur 2007.01.19. 12:53:50
kuroszava akira egy jó japán rendező..:)
Merras · http://miyazakijun.hu 2007.01.19. 12:53:57
bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2007.01.19. 12:54:45
gyz 2007.01.19. 12:55:06
maradj már, milyen hülyeség ez. néhány rasszista segg még nem az EU-s kultúra. Indiában hinduk kalapácsokkal estek neki egy mecsetnek, mert szerintük rossz helyre építették.
örülnél, ha a mi zsebnácijaink miatt egész Mo-t lenáciznák?
állandóan ez az általánosítgatás megy,
Merras · http://miyazakijun.hu 2007.01.19. 12:56:20
Virág et. 2007.01.19. 12:57:48
Hogy valaki otthon mit mond és kiről, mennyit cigányozik/zsidózik/pakizik, az mindenkinek a saját kultúráltságára van bízva.
Egész más a leányzó fekvése ha mindezt főműsoridőben egy nézett reality show alatt teszi.
Valaki angliabol
Erről aligha ez az indiai színésznő tehet.
Merras · http://miyazakijun.hu 2007.01.19. 12:58:35
gyz 2007.01.19. 13:00:17
szörnyű lehet neked. képzeld, itthon meg vasárnaponta dolgoztatják a tescóban a pénztárosokat. a bébiszitterünk férje meg buszvezető, és volt, hogy szenteste is dolgozott. szemét paki Aba Botond, mi?
az meg ne zavarjon - ahogy a rasszista angolokat sem zavarja - hogy ez a csaj nem paki, hanem indiai.
gyz 2007.01.19. 13:02:35
azt jól teszed, én is. ám azt nem kedvelem, ha egy kalap alá vesznek velük, csak mert magyar vagyok. én sem ilyen esetek alapján ítélek meg más nemzeteket
Valaki angliabol 2007.01.19. 13:04:48
Merras · http://miyazakijun.hu 2007.01.19. 13:05:35
tistedur 2007.01.19. 13:06:56
a hülye f*sz nem nemzetfüggő kategória :)
gyz 2007.01.19. 13:07:19
az EU-s bevándorlási politikával abszolút nem értek egyet, és minél jobban szigorítanám.
Passenger 2007.01.19. 13:08:05
Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2007.01.19. 13:08:25
Merras · http://miyazakijun.hu 2007.01.19. 13:08:29
Miért zavar jobban Téged egy mecset, mint egy katolikus templom? Katolikus templomot is építhetsz, ha van rá pénzed, betartod a megfelelő jogszabályokat, megkapod rá a szükséges engedélyeket, etc. Egy mecset, ha megfelel a fenti feltételeknek, miért zavar jobban?
Valaki angliabol 2007.01.19. 13:09:11
bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2007.01.19. 13:09:19
állítólag nem egy lengyel diplomás szerel vécéket vígan liverpoolban tízszer annyiért, mit amennyit otthon kapna érte.
Mikor Sodrócki 2007.01.19. 13:09:46
Teszem azt valaki utálja a rock pedig életében nem hallgatott olyat.
Ezek a csávók meg szerintem lepakiznák az anyjukat is , szóval elsősorban inkább bunkónak tekintem őket :-D!
Akár még a csaj is tehetett olyat ami miatt utálják...
Merras · http://miyazakijun.hu 2007.01.19. 13:10:53
Merras · http://miyazakijun.hu 2007.01.19. 13:12:46
Persze, az nincs kizárva, hogy élőben egy hülye, élhetetlen 3,14csáról van szó... csak azt én hülye, élhetetlen picsának becézem, nem pakinak...
tistedur 2007.01.19. 13:14:13
ez nem akart pozitív diszkrimináció lenni :)
de a baszogatási alap ne valaki nemzetisége legyen,hanem a tettei vagy a személyisége alapján ítéljünk...
Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2007.01.19. 13:16:16
Passenger 2007.01.19. 13:16:42
Mikor Sodrócki 2007.01.19. 13:17:07
És úgy tudom csak a háta mögött pakizta le,"szerencsétlenségére" mikrofonok és kamerák között...
maybach 2007.01.19. 13:18:37
Igen!
Valaki angliabol 2007.01.19. 13:18:59
Amugy meg a mecsetet ne ugy kepzeld el mint mondjuk a pecsi foteret. Altalaban lerobbant gyarepuleteket vagy tornatermet festenek ki belulrol. Sok turistat biztosan nem vonz...
Valaki angliabol 2007.01.19. 13:21:20
Mikor Sodrócki 2007.01.19. 13:22:08
tistedur 2007.01.19. 13:24:37
a vásár mindig kettőn áll..a bevándorlók problémái egyszerre kultúrálisak és szociálisak..
ráadásul a törés és rongálás nem csak rájuk jellemző:halvány emlékeim alapján angliában is létezik huliganizmus.
és régebben az ira is robbantgatott.tudom,ők is egy másik kultúrából jöttek..
Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2007.01.19. 13:25:17
gyz 2007.01.19. 13:26:36
én inkább egy 3. csoportba tartoznék :)
sokszínűség, más kultúrájú emberek ok. építsenek mecsetet, mandirt, sztúpát maguknak, nyissanak jobbnál jobb kajáldákat.
viszont a befogadó ország nyelvét nem beszélő, annak törvényeit nem tisztelő (sajátjait föébe helyező), ám segélyeiből részesülni kívánó, elzárt közösségben élő, csak a sajátjaival érintkező bevándorlókra nem vágyom.
Mikor Sodrócki 2007.01.19. 13:27:41
Szerintem itt csak kultúrális problémákról lehet beszélni.Nem szociális alapon törnek kirakatokat szerintem.
Ez meg a másik agyrém hogy "ha neki szabad nekem is "
sarasvati / sütifej (törölt) 2007.01.19. 13:27:44
Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2007.01.19. 13:28:56
Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2007.01.19. 13:29:31
Mikor Sodrócki 2007.01.19. 13:30:11
Merras · http://miyazakijun.hu 2007.01.19. 13:31:08
Egy mecset elsődleges célja nem az, hogy turistákat vonzzon, hanem az, hogy egy közösség vallási életet folytathasson benne. Merthogy ugye azért Európa pár év alatt eljutott oda, hogy vallásszabadság kell, mert az jó.
Tudod, anno a keresztények is katakombákban gyűltek össze, pedig az se valószínű, hogy sok turistát vonzott akkoriban. :)
"Attol fuggetlenul, hogy anyanyelvi szinten beszelnek angolul sokkal kevesebb a lehetosegeik. "
OK, és ez most a szerencsétlen pakisztáni bűne, vagy a nemzeti érzelmű felebarátaink tehetnek róla?
Tény, hogy változtatni kellene a bevándorlási politikán, mert az sem jó, ha kontrollálatlanul beengedünk mindenkit - nem biztos, hogy kevesebb bevándorlót kell beengedni, csak lehet, jobban kéne szűrni, vagy lehet, jobb lenne előre felkészülni arra, hogy a beilleszkedés mindkét fél részéről egy macerás dolog... és valami okosat kitalálni arra, hogy hogyan lehet ezt az egészet kellemesebbé, jobbá tenni mindkét oldal számára, hogy a végén tényleg egy normális, békés együttélés legyen a végeredmény.
Csak persze ez bonyolult, szakértelmet és pénzt igénylő feladat, sokkal egyszerűbb pakizni.
Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2007.01.19. 13:32:18
tistedur 2007.01.19. 13:32:59
ez megérne egy vitát máshol.tehát szerinted csak és kizárólag bevándorlók törnek be kirakatokat angliában?!
sarasvati / sütifej (törölt) 2007.01.19. 13:33:05
támogatlak. csak nincs erőm írni:))
gyz 2007.01.19. 13:33:07
biztosan igazad van, de például a hindu vagy a szik kultúra is legalább annyira eltérő az európaitól, mint a muszlim, az előbbiek valahogy mégis sokkal jobban megtalálják a helyüket.
hogy miért, azt nem tudom, csak így látom.
gyz 2007.01.19. 13:33:59
én sem a szíésznőre gondoltam, amikor írtam :)
Mikor Sodrócki 2007.01.19. 13:39:03
Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2007.01.19. 13:39:17
maybach 2007.01.19. 13:42:12
Akkor?
gyz 2007.01.19. 13:42:36
igen, pont erről írtam már 12:55:06-kor is
Mikor Sodrócki 2007.01.19. 13:44:36
Nem tudom,tény hogy annyira nem akarnak beilleszkedni mint amennyire úgymond "illendő" lenne.Ami azt takarja hogy szerintem pár törvényt azért felrúgank.
Személy szerint amikor én Angliában voltam pakisztániaktól béreltem szobát,és azon felül hogy méregdrágán adták problémám nem sok volt velük.
A mecsetekkel sincs semmi gond.A metró- és buszrobbantás óta viszont gondolom van azért rendesen lappangó düh sok britben.
De erről Valaki Angliából-t kérdezzétek.
Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2007.01.19. 13:46:02
Beyonder 2007.01.19. 13:46:30
Kommenteket olvasgatni errefelé felér egy agymosással.
M1978 2007.01.19. 13:47:28
A valóságban bizony sok ember rasszista és cigányozik/indiaizik/pakisztánizik is.
Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2007.01.19. 13:49:08
maybach 2007.01.19. 13:52:01
OK!!
gyz 2007.01.19. 13:52:57
gyz 2007.01.19. 13:58:22
most aztán megmondtad a tutit...
(lehet, neked fura, de én pl. többször vettem részt olyan beszélgetésben, ahol a kezdeti téma néhány óra alatt teljesen feledésbe merült. próbáld ki egyszer, így működik a beszélgetés emberek között. nem kell feltétlenül elmebetegnek lenni hozzá)
Valaki angliabol 2007.01.19. 14:07:58
abuhasz 2007.01.19. 14:16:22
tiwi 2007.01.19. 14:45:52
Egyrészt, én amikor Angliában tanultam nagyjából ugyanazon mentem keresztül a diákszállón, (mint [ez az indiai lány]
Joyride 2007.01.19. 14:57:22
Nem is eszem fisendcsipszet. :-)
fáklyás menet 2007.01.19. 14:59:59
Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2007.01.19. 15:00:07
tiwi 2007.01.19. 15:01:00
Egyrészt, én amikor Angliában tanultam nagyjából ugyanazon mentem keresztül nap mint nap a diákszállón az angol lakótársak részéről, (mint [ez az indiai lány] na ezt innen töröltem, mert nem süllyednék le az ő szintjükre tehát, van neki neve:) mint Shilpa. Az angolokra általában nem jellemzőek a nyílt rasszista megnyilvánulások, inkább folyamatos megaláztatás és pszicho-terror alá helyezik a külföldit.
A másik fele a történetnek, hogy az indiai-pakisztáni vonulat pedig jól tenné, ha a saját portáján sertepertélne, mielőtt rasszizmust kiált. Mondom ezt azért, mert saját bőrömön tapasztaltam, velünk ká-ká európaiakkal ők úgy viselkednek, mint kábé a BB angol szereplői Shilpával. Vannak élményeim:
mikor a segítségemet kérte a paki, mert befektetésnek venni akart egy házat Budapesten 2.000 fontért (kb. 800e Ft) (hallotta, hogy mi ócsók vagyunk), volt aki szőke feleséget akart magának venni Magyarországról, de kikötötte, hogy csak parasztlány lehet, mert az olyan engedelmes fajta. Például kizárólag a közép-ázsiaiktól hallottam a sokak által már unalomig ismert "do you have tv, cars, etc. in Hungary?" típusú kérdéseket, Shilpától is kérdezgettek hasonlókat a BB házban (hogy egy kunyhóban lakik-e, meg megmosta-e a kezét). A csúcspont egyértelműen az volt, mikor anyám kijött hozzám és a szállodában reggel odadobta elé a paki szállodás a szénné égett tükörtojást, miután a konyhából ezt hallottam: "That will be good for her. They have no food in East Europe" sic!
Persze az ilyenekből nem lesz média botrány. Hol van a mi súlyunk a világban és a britek szemében az egymillárdnyi India, vagy a majd 200 milliónyi Pakisztánhoz képest?
Jimbo 2007.01.19. 15:07:14
Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2007.01.19. 15:11:40
abuhasz 2007.01.19. 15:14:39
Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2007.01.19. 15:21:35
abuhasz 2007.01.19. 15:29:31
Ez itt pedig szetszorodas a nagy "lehetosegek vilagaban", csapongas, semmi tobb.
rexter 2007.01.19. 15:30:22
par napja jottem haza angolbol szabira. ezt a musort en is neztem nagyritkan. es mivel egy olyan etteremben dolgozom ahol sok a "paki" mivel "halal" eteleket adunk, igy igencsak jol ismerem oket. Es igen, Angliaban mindenki maguk kozt pakinak hivja oket. Es igen ez vicces. Nagyon vicces, nagyon jokat rohogunk a pakikon az angol a spanyol a lengyel az orosz es mindenfele kollegaval. Kurva sokan vannak, mashogy oltozkodnek, mashogy viselkednek, borravalot soha nem adnak, kepesek egyszerre 4 en fizetni a penztarnal majd kinyogik h mind kulon kulon fizetnenek penyre pontosan, ugy esznek mint a disznok, tobb gyerekuk van mint a ciganyoknak, ha valamit nem ertenek nem azt mondjak h pardon vagy say again hanem "höh?" utolos paraszt stilusban. A pakik egyszeruen idegesitoek es butak. Elmondok egy remek angol viccet, angol kollega csavotol hallottam:
Why the pakis not allowed to play football? Because every time they take a corner, they put a shop there.
:D:D:D:D
Is this chicken halal ? :D
fáklyás menet 2007.01.19. 15:34:16
rexter 2007.01.19. 15:39:06
abuhasz 2007.01.19. 15:40:49
de jol hallom hogy te itt mar genetikai kapcsoltsagot feltetelezel a tirpaksag meg a pakik kozott? Na persze csak viccelek, de sajnos ilyen a rasszista kerdes is. Lehet arabozni, meg pakizni, es meg helyenkent ciganyozni is... (zsidozni mar nem szabad mert azert borton is jarhat). De kimondhatjuk e hogy minden cigany ilyen, vagy ahogy te is mondod minden paki ilyen? Mi ez ha nem genetikai szegregacio?
Valaki angliabol 2007.01.19. 15:41:54
abuhasz 2007.01.19. 15:50:16
Az nep velemenyet mar konnyen lehet iranyitani, es azoknak nem kell sok, csak chips a pofajukba, meg penz a zsebukbe, csak hogy jo plazma TV-t vehessenek. A kialakitott duhuket meg levezetik agresszioval, de ok meg veletlenul sem rasszistak... Erdekes, hogy a bigbraner eseteben is hogy vedekezik mindenki a rasszista megbelyegzes alol. Eleg negy mumus lett ez is, pedig szerintem jo sok rasszista kell hogy legyen egy ilyen helyen.
fáklyás menet 2007.01.19. 15:59:59
abuhasz 2007.01.19. 16:13:08
Itt alapvetoen a kezdeti lepesekkel volt a baj, hogy megnyitjuk es ledontjuk a hatarainkat, es mi emberszereto allampolgarok leszunk ezentul. Ami valahogy nem jott ossze.
Leginkabb a hatarokat kellene visszallitani, vagy az EU hatarait radikalisan megszilarditani. Bar ahogy emlitettem most mar mindegy! Az meg ugye nem elkepzelheto, hogy az arabokat marhavagonokon szallitsak haza... vagy arabokat azert(!) lehet ??
maybach 2007.01.19. 16:18:46
Egyébként télleg, hogy másztatok át?
Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2007.01.19. 16:23:55
fáklyás menet 2007.01.19. 16:26:36
Más kérdés, hogy bolti alkalmazottként (vagy tulajdonosként, bérlőként) pakisztáni származásúnak kinézők többször is zaklattak elég udvariatlanul, hogy vegyem meg az újságot, ne ott olvassam. Angolok mindig udvariasak voltak. Szóval ezt is át kéne venniük, ha már odamentek.
abuhasz 2007.01.19. 16:37:05
Mindenesetre szerintem van abban valami abnormalis, hogy rasszokat es kulturakat osszemosnak es egymasra kenyszeritenek. Fontos a hatarok meghuzasa!
maybach 2007.01.19. 16:37:37
Sztem ez sokkal érdekesebb, mint hogy kit ki és miért utál
Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2007.01.19. 16:52:21
maybach 2007.01.19. 16:58:43
Persze, hogy. Anyázni én is tudok
asztrov 2007.01.19. 19:03:38
asztrov 2007.01.19. 19:04:53
fincike from 7/11 2007.01.19. 21:59:45
Ez a csaj egyebkent meg veri az osszes lofeju logoscsocsu angol not. Bwaaaaah.
Ennit a rasszimusrol meg a political correctnes-rol.
Szaros gerle / Lighting Enchanted Multiple Shots · http://gerlefeszek.blog.hu/ 2007.01.19. 22:43:40
UTÁLOM A KERESZTÉNYEKET
UTÁLOM A ZSIDÓKAT
na az egyikért lesittelnek a másikért viszont csak csúnyán néznek
Szaros gerle / Lighting Enchanted Multiple Shots · http://gerlefeszek.blog.hu/ 2007.01.19. 22:46:58
paki kaja nem kell, én nem láttam a műsort ez igaz?
chabba (törölt) 2007.01.19. 23:31:02
10-ből 9 rendkívül tiszteletlen a nőkkel;
10-ből 9 simán felborít a reptéren a beszállásnál csak azért, hogy kettő hellyel előrébb kerüljön;
10-ből 9 csak addig kedves, amíg akar tőled valamit (pl. a pénzed, mert az éttermében ebédelsz)
10-ből 9 tényleg dolgoztatja a beosztottait karácsonykor, olyan munkakörökben, ahol ez nem lenne szükséges;
10-ből 9 igen gyakran a földig alázza az alkalmazottait;
10-ből 9 a közhiedelemmel ellentétben nem beszél rendesen angolul, emiatt nem lehet velük értelmesen értekezni (persze nem bolti vásárlásra gondolok, hanem egy pénzügyi témában tartott meeting-re);
10-ből 7 nem ért rendesen a szakmájához;
És 10-ből 1 az, aki elfogadja annak a kúltúrkörnek a játékszabályait, ahova befogadták, aki kúltúrált, jól beszél angolul, aki művelt, érdekli a világ, toleráns másokkal szemben, és akire azt mondja mindenki, hogy egy felvilágosult ember. Emiatt az 1 miatt én soha nem fogok előítéletesen viszonyulni senkihez sem, de az arány miatt nem csodálkozom, hogyha más más következtetést von le. Ez az 1 egyébként általában vagy második generációs bevándorló, vagy fiatal.
És akárhogyan is nézzük, az indiaiaknak, a pakiknak is megvan ebben a felelősségük, mert józan paraszti ésszel is elvárható, hogy egy bevándorló fogadja el a befogadó társadalom szabályait. A világon minden társadalom önreprodukcióra törekszik, és aki a társadalom szövetét, a normáit, ennyire és ilyen gyorsan megbontja, számolhat a társadalom immunrendszerének válaszával. És ez nem feltétlenül rasszizmus, ugyanilyen megbélyegzéssel járna, ha egy észak-angliai faluban egy angol fiatalokból álló banda kezdené felborogatni a szokásokat. Az, hogy jelen esetben ez pont a rasszok mentén történik, az inkább annak köszönhető, hogy a rasszok mentén egyidejűleg igen súlyos kultúrális-normabeli különbségek is megjelennek. Elgondolkodtató továbbá, hogy rengeteg más náció is él még Londonban és azokkal szemben nem láttam ilyen ellenérzéseket, legalábbis nem ennyire általánosan elterjedten.
medve1942 2007.01.20. 11:48:51
Mindenesetre nagyon érdekes, hogy egy indiai nőt egy angol "paki"-nak becéz. Pont olyan, mintha a művelt angol papa a bukaresti román babysitter fenekét simogatná, és azt sugná a fülébe, hogy "My dear little sweet bozgor!"
A két szomszédos atomhatalom, India és Pakisztán 1947-es vallásháborúja kb. 1 millió halottat és x millió földönfutót eredményezett. A jövő rejtély; mindenesetre a pakisztáni vallás a mártírhalált remek befektetésnek véli, az indiai pedig amolyan mellékes eseménynek a lélek életében. Érdekes lesz, ha az egykori dél-ázsiai angol gyarmat, India (ma = India + Pakisztán + Banglades) végső összecsapása következtében jelentősen megváltozik a brit szigetek éghajlata. Mondjuk, sarkvidékire.
(Egyébként ez ízlés kérdése, de Lukács Györggyel szólva a legjobb klasszikus angol kaja is rosszabb a legrosszabb indiainál.)
asztrov 2007.01.20. 12:22:30
Mint ahogy ciki az is, hogy (itt) a rengeteg magyar ossza az észt, hogy kéne Angliában csinálni. Ott, ahol ezt az egymásmellettélés-dolgot sokkal-sokkal régebben gyakorolják, mint nálunk. És itt tartanak! Kétheti, vagy akár egyévi kinntartozkodással meg aztán kurva nagy tapasztalatokat lehet szerezni. Jajj félrelöknek, meg csak addig kedvesek.... stb baromság. Ez nem a pakikra s nem az indiaiakra jellemző, nézz csak körül nálunk, vérmagyaroknál egy karácsonyi vásáron...
Azonkívül ezt a pakizó angol senkit már ki is kúrták ezerrel, és jelenleg ő a pablik enemi namber van Angliában...
maybach 2007.01.20. 12:41:50
A nagy Gorenje láz idején hihetetlen számú honfitársunk lepte el Ausztriát. Elképesztő volt. Sorra nyíltak, ráadásul sok kint élő magyarok által, a gagyit áruló üzletek.
A vásárló tömeg zöme hihetetlenül viselkedett, nagyjából, mint a disznók etetéskor, ennél már csak az eladók bunkósága volt szörnyűbb. A „Magyar ne lopj!” táblák és a tömegével eladott selejt termékek szépen példázzák a viszonyokat.
Hol volt a kulturális, vagy vallási stb. különbség?
Óvnék az általánosítástól erősen.
Merras · http://miyazakijun.hu 2007.01.20. 13:03:07
fincike from 7/11 2007.01.20. 15:14:01
Tenyek viszont:
A hygieniarol alkotott fogalmuk teljesen mas, egy indiaiak altal managelt etterem WC-je vagy benzinkut sokkall mocskosabb mint a tobbi. De ugyanaz vonatkozik a pakik-ra vagy bangladesh-iekre is.
Egyebkent idaig egy BB-t neztem meg kb 8 eve es eldobbentem a musor szintjen.
gaston 2007.01.20. 15:48:24
nagy részüket pl a német bevándorló törököket stb senKi nem hívta, ők maguktól mennek ODA!!
gaston 2007.01.20. 15:50:18
Ria** 2007.01.20. 16:50:28
Itt meglehet figyelni, hogy a környék, vagy az üzletek mennyire szemetesek. Pedig ott is takarítanak, de egyszerűen nem győzik az alkalmazottak. Én pld. pont ilyen Indiai, Bangladesi = paki környezetben lakom. (ok. nem kötelező itt élnem, de most erre van lehetőségem). Igenis vannak gondjaim ezekkel az emberekkel, de mégsem pakizom le egyiket sem. Tudom, hogy ez számukra sértés. Nekem sem esik jól, amikor engem megkülönböztetnek, mert nem vagyok angol, v. francia, és így csak egy bevándorló maradók. - magyarul egy alsóbbrendű egyén.
Ami meg a tiltakozok számát illeti, nem kell azt képzelni, hogy ezek a tiltakozok angolok, mert nem azok. A 40 ezer tiltakozó az bizony a volt nagy India utódállamaiból érkezett bevándorlóktól származik.
Az angolok is pont ugyan olyan rasszisták, mint az összes más nemzet. És visszatérve a „pakikra”
ők pontosan ugyan úgy nem bírnak minket mint ahogy mi őket. :)
Preston · http://www.prestonline.hu 2007.01.21. 15:56:10
Nem szarnak az egészre, küzdenek ellene, mint kormányzati szinten, mint magánemberként.
Itt, Edinburghben a pakisztáni-kínai kontingens a legjobb fejek, így a fél város a lengyeleket utálja, azért nem többen, mert a lakosság másik fele éppen lengyel. Rasszizmus tehát van, de inkább elméleti szinten, szó sincs megkülönböztetésről, sőt, örömmel vesznek fel lengyelt dolgozni, mert a skótokkal ellentétben ők akarnak is dolgozni.
Igyekeznek és önkritikával kezelik tehát a dolgot, van az a vicc, amit skót főnököm mondott, hogy mikor forgatták a Rettenthetetlent, mindenki fel volt háborodva hogy hogy játszhatja a főszerepet ausztrál, de aztán csak kiderült hogy Mel Gibson tökéletes, ő is egy rasszista alkoholista :)))
Preston · http://www.prestonline.hu 2007.01.21. 15:57:49
kezdek elfelejteni magyart...
abuhasz 2007.01.22. 12:29:14
Ha a Mo-i lakhelyem kornyekere bekoltoznenek 50 orszagbol kulonfele emberek, en mindenkit idegennek tekintenek es ok is egymast vsz. Szabad legyen mar ez esetben utalnom oket egy kicsiket.
Ahogyan a paki-kinai bekoltozve Europaba utalhatja az europai lengyeleket?
Bálint E 2007.01.22. 14:31:06
Bálint E 2007.01.22. 14:31:49