Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Kovács Ági mindent bevállal?

TS - Út Pekingbe

2006. december 04. 01:00 kiricsizoltan 145 komment

Hosszú, nyúlós szabadkozással kéne nyitni ezt a bejegyzést, merthogy megint szegény Kovács Ágin fog csattanni az ostor, de majd megpróbálok más bűnösöket is felkutatni. Akkor most el kéne mondani, hogy tudom, hogy micsoda teljesítmények állnak mögötte, meg hogy a medencében igen. De az a baj, hogy szárazföldi táncban, meg műsorvezetésben, ööö, nem annyira. Tehát Kovács Ági megjelent a képernyőn, mivel aranyos, kedves, értelmesen tud válaszolni, ha kérdezik, ezért ráharapott a média, úgyhogy műsort is vezet az m1-en 2008-ig (ennek beharangozója itt).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az első nagy beégés az RTL-es memóriateszt volt, ahol Hajassal versengtek az utolsó helyért, aztán a Szombat esti láz. Ott csak azért juthatott el a harmadik adásig Ági, mert Győzőt az öntelt paraszt, Dukai Reginát meg a szőke modell kategóriába sorolva könnyedén megszabadult tőlük a közönség, az olimpiai bajnokot meg egyéb érdemei miatt benntartották. Három adásig húzta, de akármennyire is tiszteljük Kovács Ágit, lássuk be, ez is több volt, mint ciki. A harmadik szívás meg az Út Pekingbe (a legutolsó adás megtekinthető itten). Ami egyébként nagyon jó műsor, a sportolók felkészülését, a mögöttük dolgozó gárdát mutatja be, szóval pumpáltak bele némi életszagot. A blokkok közötti összekötő szöveget kell Kovács Áginak elmondani, de ezt a viszonylag kis feladatot sem sikerült tökéletesen végrehajtania, ami egyébként lehet a rendező, vagy akárki hibája is, de attól még gáz. Kovács Ágiban van egy jó adag természetes kedvesség, de ez kevés, mert a szövegeket egyáltalán nem képes természetesen elmondani, előadásmódjában gyermekkorunk legszarabb ifjúsági filmjeinek emléke köszön vissza.

Ezt nevezzük szakaszos beszédnek, ilyenkor a beszélő a szöveg értelmétől és ritmusától teljesen függetlenül, véletlenszerűen tagolja a szöveget azzal, hogy a szakaszok végén fölviszi a hangsúlyt, mint amikor az ált isk-ben bemagoltatják az ötszázbizony dalolva mentet. Látványosan hiányzik ebből a melóból a két felvétel között fölcsendülő határozott rendezői bazmegelés is, vagy lehet, hogy hagyni kellett volna az egész ötletet a francba. Azt nem hiszem el, hogy nem voltak próbafelvételek, meg válogatás, ahol ezek a hibák kiderülhettek volna. Persze az is előfordulhat, hogy a Kovács Ági nevű nézettségnövelő szer bűvöletében a műsor készítői úgy érezték, hogy megéri újabb hülye helyzetbe hozni az olimpikont. A másik fele a dolognak az, hogy Kovács Ági meg minden szerződést aláír.

(Kovács Ági honlapjához kattints ide.)

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

capture 2006.12.04. 10:36:32

Érthetetlen miért nem tisztelik meg Kovács Ágit azzal, hogy nem csinálnak hülyét belőle. Talán azért mert egyszer sem kérdezte meg, hogy gyerekek jó lesz így; apa, szerinted csináljam; srácok, nem voltam béna?
Ez is baj...

*** Krisztián főnöke 2006.12.04. 12:04:18

nem beszélve arról, hogy gyakorlatilag egy élő hirdetőoszlopként jelenik meg mindenhol, ahol kamera van. csoda, hogy a szombat esti lázban nem voltak ráaggatva a feliratok.

maybach 2006.12.04. 12:09:27

Pedig hosszabb szöveg fér rá, mint Kokóra.

szinkrobi · http://iszdb.hu 2006.12.04. 12:41:59

Én nem láttam sem a memóriát, sem a táncot. Ebbe belenéztem... Hú de rossz, 10 másodpercig bírtam nézni.

Mike Patton 2006.12.04. 13:56:36

Egerszegi is kurva gáz a reklámokban... Ha valami kaki, az kaki. Nincs mit rajta szépíteni. Kb. olyan az ő tevékenysége, mint Flórié szakkommentátorként. Most ezért, lehet, hogy megköveznek, de nálam kb. ennyit tud szegényke.

De hát, nem ezért szeretjük...

Mondjuk, ha a fennakadt szemhéjú Kokora gondolunk, aki lazán műsort vezet, hát miért ne vezethetne szegény Ági is... Úgyse nézi senki az m1-et...

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2006.12.04. 17:18:28

Bennem pedig még mindig attól megy fel a pumpa, hogy "kommunikáció szak". Miva?

Olyan is van akkor, hogy "stílus szak" vagy "intelligencia szak"?

Csak mert ezek egyike sem tanulható, max. fejleszthető (jó esetben).

Ágika mindenesetre ott végzett, Ámerikában, lehet, hogy az ottani kommmunikáció nagyon megy neki...

Tényleg kéne neki valami külső kontroll, mert így csak lejáratja magát. Bár ahol VVAnyámkínnya (és elnézést a példáért) lehet színész, ott a beszédhibás, az antikommunikátor is lehet műsorvezető. Csak utóbbit jobban sajnálom...

*** Krisztián főnöke 2006.12.04. 17:33:28

nana. olimpia bajnokként gyakorlatilag bárhova felveszik, ettől még nem feltétlenül kell mínősíteni az adott egyetem adott szakát.
kommunikációs szakirány pedig lehet akár intézményi kommunikáció (PR), ami nagyon is tanulható.
Ági valóban csak úszóként való képernyőre, de ez nem baj, csak valaki tényleg megmondhatná neki.

Ricsi 2006.12.04. 19:23:15

Lehet, hogy már jó előre be akarja biztosítani magát, arra az időre, amikor már nem verseny-úszóként keresi a kenyerét! Csak kár, hogy ezeket a "szárny próbálgatásokat" több millió embernek kell végigasszisztálnia!!!

maybach 2006.12.04. 19:45:10

blackendtracker !

Kurvára szomorú, ha így van. Mint itthon a Munka Érdemrend stb.
Szakokról meg, Dunaújváros :Kommunikáció szak. Svábi mint főguru. Elég szép? Szerinted a végzősök hol fognak dolgozni?
Ági, meg tényleg csak ússzon. Vagy okosan nyilatkozza EB előtt, hogy csak arra jár és nem is esélyes, meg fel se készült.
Így harmadik helyeket is elsőnek ünnepeltük. Mondjuk ez PR.-ból 5-ös.

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2006.12.04. 20:08:35

Maybach, kösz.

Én lusta voltam ehhez.

(Kommunikáció szak, művelődésszervező, ruhatár és büfé szak, hinta és gyurma szak, stb.)

Akasha 2006.12.04. 20:17:05

morrisal!

A hinta és gyurma szak érdekelne.. Tudsz címet? :)

bekanyal 2006.12.04. 20:19:06

Nekem a kedvenc úszom, aki egyedül tartott ernyőt a sportág fölé 1997-2001 közt.

De sajnos ebben a műsorban tényleg gáz...
Ugyanakkor ez volt a második adás, és szerintem fejlődött benne, az első még rosszabb volt! Ugyanakkor ebben a műsorban legalább hiteles, és olyasmiről beszél, amihez ért, hiszen jól tudja mi kell egy győzelemhez. Amúgy is inkább hallgatom így őt ami kicsit gáz, mint bármelyik jött ment értéktelen médiagecit,aki képernyőre kerül.
Ő legalább letett vmit az asztalra...

maybach 2006.12.04. 20:20:31

Mert most vág szét az ideg. Csak azért.
Puskás Öcsi temetése: noname Koltay nagyonmélyenkulvamagyall, mert laccsalok, Gábol, mostan én littyentek temetést. Kicsit hányok még. Majd én is kommunikáció szakla fogok jálni. Vazze!

*** Krisztián főnöke 2006.12.04. 20:22:30

maybach!

Ági eredménye nem a nyilatkozatok miatt szép, hanem azért, mert néhány éve már mindenki leírta. bizonyított.
az egyetemen nyilván nem kell neki. nem tudok olyan tanárt elképzelni, aki szívózna vele egy szóbelin. valszeg elbeszélgetnek arról, hogy mennyire nem sikerült készülni az edzések miatt.
gondolom nem vitatod, hogy intézmények között színvonalban óriási különbségek vannak. csak példának: nem mindegy, hogy hol végzel mérnök informatikusként, a BME-n vagy a Gábor Dénes Főiskolán. ez vonatkozhat a kommunikáció szakra is. gondolom én.

blöki 2006.12.04. 20:22:55

Aranyos a csaj + minden...

De ez kb olyan, mintha én a 4 diplomámmal kimennék kéregetni!

Gáz...

blöki 2006.12.04. 20:27:25

maybach:

Azért nem tudom, h "Öcsi bácsi"-t is mi a faxért kell ennyire sztárolni???

A hispániában összeharácsolt pénzen még egy koporsóra sem futtya???

Ehhhhhhhhh............

maybach 2006.12.04. 20:32:25

blackendtracker !

Ági, mint sportoló, mint úszó, sőt nekem, mint csaj is, ha nem táncol, OK.
De ettől még nem ért mindenhez. Szokásos média szar. Amúgy meg EB. nagy PR. dobás volt. Kár ezt tagadni. Ettől még szeretem. De ha azzal lett volna tele minden, hogy milyen jó eredményeket úszik, visszajött a sírból, itthon nyerni akar, nagyon esélyes stb. Szerinted ért(ek) volna ennyit a harmadik hely(ek)??

maybach 2006.12.04. 20:36:18

blöki!

Ne bántsd. A legnagyobb labdarugó, ráadásul személyes kedvencem. Csak hát száz év agyonhallgatás és szarakodás után, most, hogy meghalt Ő lett a mindenünk. Szar. Koltaynak meg azt oda amit és ahova gondolok.

Akasha 2006.12.04. 20:45:33

Az a baj, hogy mikor meghalt, csak azután..

*** Krisztián főnöke 2006.12.04. 20:50:48


igazad van, de inkább sportolókkal "legyen tele minden" mint a tudjuk kikkel. más az üzenete.
műsort meg nem kéne vezetnie, nagyjából erről beszéltem én is.
Öcsi bácsinak pedig riszpekt.

maybach 2006.12.04. 20:54:21

OK!
Talán minden csak akkor igazán értékes, ha már elveszett örökre?

maybach 2006.12.04. 21:11:25

Akasha !

Koltaynak,

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2006.12.04. 21:27:32

Akasha!
Gobbi Hilda Tudományegyetem, hinta és gyurma szak, a többit e-mailben...
:)

Akasha 2006.12.04. 21:28:42

Maybach!

MO-n halott a foci. Én nem is keverem Öcsi Bácsit a mai focival, mert az az "Öreg" meggyalázása lenne. Ahogy én látom, most egy pár paraszt hasznot húz még ebből is. Sokan feledték már, de most, hogy távozott ismét "üzlet" lehet.. DVD, poló, stb..

Akasha 2006.12.04. 21:31:34

morrisal!

Már foglalom is a jegyem és ezért vissza mászok Pestre.. Csak a címet küld léci :)) Anetkának nincs? Az jobban vonzana :D

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2006.12.04. 21:36:03

blackendtracker 2006.12.04. 20:22:30

(Ági az USA-ban végzett.Ott nem hiszem,hogy elájultak tőle a tanárok,mivel nem ismerték a múltját,viszont teljesen más az értékrend.)

De tényleg: nézd már meg a különböző tévécsatornák úgynevezett tudósítóit, mennyire bírják a magyar nyelvet! Mind-mind kommunikáció szakot végeztek. És most tökmindegy, hogy a szegedin, az ELTE-n vagy a PTE-n. Teljesen mindegy. Hebegnek, habognak, suksükölnek, motyognak és.

A tények azok tények. Lehet akármilyen az oktatás minősége, ha gógyi nincs, hát....

maybach 2006.12.04. 21:51:15

Kommunikáció szakos kiscsaj mondta egyszer, hogy vágja ám ő, télleg nagyon gáz, meg minden, szal, ciki, de annyit kell tanúnia, hogy Mikszáth nem fér bele. De majd diploma után nagyon.

Akasha!

Szerencsére hullarablás nemzetközi.

bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2006.12.04. 22:38:35

csak annyi megjegyzés, hogy egy kompetens műsorvezető partnerrel biztos jobban menne. egyedül túl nagy falat.

*** Krisztián főnöke 2006.12.04. 22:40:02

nah. nem akarom védeni a védhetetlent. persze, hogy vannak hülyék, alkalmatlanok, sötétek. mint minden szakmában. itt még feltűnőbb, az arcunk előtt csinálják. vannak azonban olyanok, akik nem a médiában akarnak arcoskodni, hanem elméleti, intézményi, nemzetközi kommunikátorok vagy éppen (a szó jó értelmében vett) újságírók lesznek. én ilyeneket is ismerek, de az ellenszenvet abszolút megértem.

maybach 2006.12.04. 22:40:52

Még egyszer Öcsi bácsi, mert megfulladok. Őt nem kell méltatni, aki nem ismeri nézzen utána. Akik most temetik, élükön független Smidt Pál MOB elnök, volt NOB alelnök, volt Astoria szálloda vezető, aki egy jó pár évvel ezelőtti TV riportban arra volt a legbüszkébb, hogy egyik unokája izig-vérig amarikai,eddig mit tett, hogy ne nőjön fel egy nemzedék anélkül, hogy TUDNÁ, KI AZ A PUSKÁS ÖCSI. SZEMÉLYESEN MIKOR MIVEL JÁRULT EDDIG HOZZÁ, HOGY MEGISMERJÉK. Mikor mivel támogatta a családot, mikor mivel járult hozzá a korházi ápoláshoz?

maybach 2006.12.04. 22:45:53

OK. Nyilván tanulható, és jó is ha oktatják. Csak ez a mosópor szisztéme gáz. Nyilván itt is van rengeteg értékes okos ember. Miért nem ők csinálnak műsorokat. Miért kell konzervben megvenni ezt is.Ha már máshol bejött itt is jó lesz. Szuper lenne, ha ezeket a döntéshozókat alkalom adtán hasonló elvek szerint válogatott sebészek műtenék.

Darth Vader 2006.12.04. 22:54:36

Szervusztok.

1. Kovács Ági blikkre kedves lány, személyesen ez - gondolom - még jobban kijöm. Sok mindent letett az asztalra, azt hiszem, ezekért jó nagy árat fizetett. Megérte?
A többit elmondtátok.

2. Mi a frászt tanítanak - tanulnak azon a kommunikáció szakon? Én a magam részéről el nem tudom képzelni. Ha van valakinek ilyen infója, ossza meg!
Két dolog furcsa ezzel kapcsolatban:
- A mai TV-s "kommunikációszakgeneráció" alapján retorikát biztosan nem tanulnak, s valószínű felvételi sincsen...
- Ha jól emlékszem, pár évvel ezelőttig ilyen szakok nem is léteztek - és a kutyának sem hiányoztak. Tamási Eszternek, Lőrincz Gabriellának, Kudlik Júliának és a többi neves tévés személyiségnek mégis ment a dolog!

Szóval már csupán "van-e ennek bármi értelme" alapon is érdekelne az oktatás tárgya...

To blöki: gratulálok a 4 diploádhoz, pajtás, ez nem semmi. Nekem csak 1 mezei van + azóta a "lifelong learning" - hát az is k...a kemény volt. Uramisten, iskolapadot látni sem akarok többet! :)

(Kivéve talán morrisal szakait, de azok is csak levelezőn!)

Darth Vader 2006.12.04. 22:55:19

Amúgy az Öcsibácsis cirkusz tényleg gyomorforgató.

Van Damme 2006.12.04. 23:03:12

Bloki, te nagyon szerencsetlen!

Puskas Ferencet azert kell sztarolni, mert O az egyetlen magyar, akit az elmult evezredben az egesz vilag ismert es ismer meg mindig. Egyedul jelenti Magyarorszagot tobb szazmillio olyan embernek, akik azt sem tudjak, merre van az a kopar siksag, ahol elunk.
A magyar valogatott az 50-es evekben bucira verte a vilagot, es ennek a csapatnak O volt a kapitanya.
Mar e ket teny is eleg kell, hogy legyen ahhoz, hogy gondolatban labat csokolj neki.

*** Krisztián főnöke 2006.12.04. 23:04:13

mármint maybach utolsó hozzászólásával.

timewriter 2006.12.04. 23:31:50

blöki te nagyon hülye...innen is látszik,hogy nem a diplomák számától függ az ember intelligenciája,dolgokrarálátásra etc...
bazmeg én 12 órát keményen melózok egy vasgyárban,és megetetném veled mind a 4 diplomádat...nem találok szavakat arra,hogy mekkora fasz vagy...

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2006.12.04. 23:41:04

Na, ez meg a másik: azért van diplomám, hogy a másik orra alá kenegessem, vagy kitegyem a falra bekereteztetve, esetleg apu a vacsoravendégeknek mutogathatja... Meramédiábaszeretnékdolgozni.Meralyogászokolyandecensek.Merapénzügyesekügyesek,muhaha.

Ebbe nem is megyek bele, mert felhúzom magam...

Maybach,P.Öcsi ügyben egyetértés, főleg amit S. Hipokrita Pállal kapcsolatban elmondtál.

molaris 2006.12.05. 02:55:41

Barátaim-vegyetek be nyugtatót;ez ma MAGYARORSZÁG,és lesz rosszabb is.

maybach 2006.12.05. 08:38:19

molaris 2006.12.05. 02:55:41!

Ne fesd az ördögöt a falra.

derelyegrádi szellem 2006.12.05. 10:42:20

Ezt tényleg csak most vettem észre:

"Azért nem tudom, h "Öcsi bácsi"-t is mi a faxért kell ennyire sztárolni???

A hispániában összeharácsolt pénzen még egy koporsóra sem futtya???

Ehhhhhhhhh............"

Blöki barátom hát felsőfokú tanulmányaim alatt már sejtett tételt, miszerint a diploma nem minden esetben jár együtt a normális, vagy bármilyen gondolkodással és a gyerekszobát sem pótolja, meggyőződéssé erősíteted rövid két mondattal.

Na nézzük.

Néhai Puskás Ferenc többet tett Magyaroszág világban való ismertségéért, mint bárki a XX. században (arról nem ő tehet, hogy a Nobel díjasokat kevesebben tartják számon mint a sportolókat.) Utazz külföldre, és ha kiderül, hogy magyar vagy, egy magyart fognak ismerni, ő pedig P. F. (magam így jártam, Párizsban, Londonban (ott nagyon "emlékeznek" rá és egy bizonyos Wright egészen biztos a halála napjáig:), és Rómában is.

Biztos hallottál arról is, hogy halálakor a Real Madrid stadinjában (Bernabeu stadion, ő volt a R.M. elnöke amikor Puskás ott játszott, és személyesen ő szerződtette, még úgy is, hogy tudta eltiltás vár rá, és már nem is volt annyira fiatal)tiszteletére eljátszották a klub himnuszát, gyászszünet majd 85 ezer ember skandálta nevét. Ebből levonhatod a következtetést, hogy ki volt Ő.

Az ő temetésére el lehet, és kell is költeni 60, de akár 120 milliót is. Pártunk és kormányunk töketlenkedési percenként kerülnek ennyibe, vagy sokkal többe.

A hispániás rész, hát ez nehéz indulat nékül, de menni fog:

A magyarok egyik leghíresebb és tiszteltebb fiúktól búcsúznak TE PARASZT!

(Nem tudom, de biztos voltak olyanok is akik sokallták Kossuth Lajos állami temetésének költségeit is...)

derelyegrádi szellem 2006.12.05. 11:26:51

Maybach.

Öcsi bácsi temetéséne beszédet mond Lampert Mónika (remélem nem úgy kezdi, hogy hájájemmónikalampert), "független(ített)" MSZMP káder, tudod akik nem engedték évtizedekig hogy beszéljünk P.F., mert "disszidált".

Ő, vagy pártja mikor és mivel támogatta a családot (azon túl, hogy megkímélték őket az utazási kötségektől, mert sokáig nem kaptak beutazási engedélyt MO-ra), mennyivel járult hozzá a kórházi ápoláshoz?

(A többihez való "hozzájárulásuk" fentebb olvasható.)

Káosz Professzor 2006.12.05. 11:55:36

1. Kovács Ági az utóbbi 10 év legnagyobb magyar úszónője. Riszpekt.

2. Öcsibácsi az elmúlt 100 év egyetlen megkérdőjelezhetetlen magyar hőse. A világháborúból vesztesen kikerült Magyarország nemzetközi tekintélyét első körben az Aranycsapat állította helyre. (Aztán 56.) Ha ez a két dolog nincs, még ma is csak náciból komcsivá lett csatlósként ismernének bennünket. Szerintem jobb egy Londoni pubban a "Puszkász" szót hallani előbb, mint a "fáking komjunist" kifejezést.

Öcsibácsinál többet ezért az országért nagyon kevesen tettek az elmúlt 100 évben, ráadásul úgy, hogy ő "csak" játszott, és nem barrikádot épített, meg tankot vezetett.

Legnagyobb tisztelet jár neki.

maybach 2006.12.05. 12:04:53

derelyegrádi szellem!

Kicsit szimbólikus volt ilyen értelemben S.P. A biztosítékot az verte ki, hogy ő személyesen megtekintette P.F. urnájának helyét, amelyet a család rendezett és ő úgy döntött, hogy ez nem méltó P.F.-hez. Egyébként Lampert Mónika valószínűleg jól el volt az MSZMP alatt csakúgy, mint független Palkónk. Aki ráadásul sportdiplomata mivoltában igenis tehetett volna legalább annyit, hogy "mi" is ismerhessünk egy kivételes adottságú sportembert. Akit ráadásul emberként is nagyra tartott mindenki akinek szerencséje volt ismerni. S.P. (itt nem az olimpikonra gondolok, hanem a politikusra)és a többiek "3 nap" múlva már ismeretlenek lesznek. Szerencsére Öcsi bácsi nem.

2006.12.05. 12:13:06

én úgy érzem, hogy a hangos jajveszékelésben, meg a nagy melldöngetésben, hogy ki az, aki legeslegbüszkébb rá, elveszik a lényeg. Az, hogy a családja gyászolja, és valószínűleg nekik fog a legjobban hiányozni. Ha csak csendben büszkék lennénk rá, az lenne a legméltóbb az emlékéhez...

derelyegrádi szellem 2006.12.05. 12:18:16

Maybach.

Szerinted egy ember kettévágható olimpikon és politikus részre? Szenintem nem. S.P., mint politikus szimpatikus vagy nem, az nem befolyásolhatja annak tényét, hogy ő mint sportoló letett valamit az asztalra.

Jegessyné Lampert Mónika mint tett le, mert ő még politikusnak is az egyik leggyengébb, akit valaha láttam? És ő nem csak elvolt az MSZMP-ben, hanem ABBÓl volt el, és van el mai napig. (Ami nagy különbség.) A kontraszelekció egyik legpofánvágóbb példája. És most disztingváltam.

S.P. mellett csak annyit tudok felhozni, hogy a vívásban az ellenfeleket - különösen olimpián - nem érdekli a "párthatározat", tehát magadtól kell nyerni. Máshova (lásd fentebb) elég..

maybach 2006.12.05. 12:20:09

Igen. Erre céloztam az este is.
Sok nímand alkalomnak tarja a szereplésre.Hiszen Őcsi bácsi nagyságából rájuk is vetülhet valami. De nem fog. Az égi 10-es meg amilyen csibész volt, csak mosolyog rajtuk. Remélem.

maybach 2006.12.05. 12:26:50

Igen. Erre céloztam az este is.
Sok nímand alkalomnak tarja a szereplésre.Hiszen Őcsi bácsi nagyságából rájuk is vetülhet valami. De nem fog. Az égi 10-es meg amilyen csibész volt, csak mosolyog rajtuk. Remélem.

maybach 2006.12.05. 12:30:41

derelyegrádi szellem!

Igen különböző a két dolog. Olimpikon és politikus, olimpikon és műsorvezető stb. Bár nyilván előzőt lovagolja meg utóbb. S.P. szintén haszonélvezője volt az előző rendszernek. De mint sportvezetőnek igenis van mulasztása P.F.-cel szemben.

Előző hsz.Jé!-nek volt válasz. És csak egyszer

2006.12.05. 12:31:46

pedig asszittem mindent kétszer mond. kétszer mond. :)

trinity 2006.12.05. 14:28:33

Én kommunikáció szakon végeztem és tanultunk retorikát, sőt beszédtechnikát is. :)

Beyonder 2006.12.05. 14:32:46

Diplomás blökinek a jó édes anyukáját.

molaris 2006.12.05. 14:35:42

A búbánatos penészbe!Miért nem megy el ez a levél?
"maybach"08:38:19.-fest a franckarika,fogtechnikus vagyok.Drága Barátom,hol voltál hajnalban,mikor az ég zengett?"morrisal"úgy leiskolázott,hogy 10 év alatt sem mosom le.Egyedül hagytatok!Sokkal gyosabb volt az Ő szürkeállománya mint az enyém.Kösssssszi-minden xy-osnak.
Üdv:mollaris
Ps.:lassú lettél,csak nem étetett meg valami BOSZORKA?

maybach 2006.12.05. 14:38:52

Gyomromat csapta el S.P.és kisegyüttese.

maybach 2006.12.05. 14:45:48

Egyébként a pöri is csak igéret maradt.

2006.12.05. 15:05:29

rossz helyen kerested. én nem igérgetek, én be is tartok! :)

swen 2006.12.05. 15:35:38

Öcsi bácsi jó ember volt. Egyszerű és jó. Nekem ennyi elég. Ágit meg sajnálom, nem tud nemet mondani. Kár érte.

maybach 2006.12.05. 15:44:53

Jé !
El is várom.;-)

maybach 2006.12.05. 15:51:52

molaris !
barátom este ha gondolod Veled tartok. Amúgy FC Barcelona forever! ma este.
És hogy Öcsi bácsi is legyen, Barcelonában a mai napig ismerik és szeretik Pancho-t, pedig a királyi gárda nem csak sport ellenfél, lévén Catalonia.

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2006.12.05. 16:01:42

Tényleg, Werder-Barca ma este...
Molaris, ugyan már...kicsit túl van ez most spilázva,nem?

maybach 2006.12.05. 16:06:56

derelyegrádi szellem!

Picit várnom kellett, hogy higgadt írást produkáljak.
Nézz utánna légyszi, mely vívó számok nem olimpiai sportágak S.P. tündöklése óta. Nézd meg légyszi sikeresek voltunk-e. Nézz utánna, hogy evezésben a szabálymódosítás súlytott-e minket. Nem sorolom tovább.
Ágival pedig az a baj, hogy mivel kiválló sportoló ezt várjuk riporterként is. Erre épit a TV is. S ha nem nagyon jó riporterként az sajnos visszamenőleg is errodál.Ettől féltem Ágit, Kokót stb.

maybach 2006.12.05. 16:08:11

morrisal!
Észnél légy. Fordítva. FC Barcelona vs. W. Bremen

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2006.12.05. 16:14:37

Igen,közben rájöttem, a germánok jönnek a katalánokhoz... Sorry.
ForcaBarca

"Észnél légy..." Kár volt megmondanom,hogy nő vagyok.
:)

maybach 2006.12.05. 16:25:12

Bocs, de előbb levettem, mint ahogy megírtad. Ha pasi lennél ennél sokkal keményebb lett volna. Ennyit a hím sovinizmusról.

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2006.12.05. 16:37:49

Rendben. Nagyon ideges vagy? A lábadra léptem?

maybach 2006.12.05. 16:44:29

Dehogy. Amúgy is a Barcának szurkolsz.
Csak egy kantól ez minimum, csajoktól piros pont.
De nehogy feljelents, mert az ajtónál előre engedlek.

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2006.12.05. 16:49:57

Jaj, isten menCS. Utálom a feministákat. Viszont egy véleménynél ne számítson már,ki milyen nemű,színű,szagú. (Bizonyos témákat leszámítva persze...)

swen 2006.12.05. 16:52:39

Ma megint lehet popsikat nézni:-)

maybach 2006.12.05. 16:59:44

Én a labdát fogom nézni, de a popsik is OK. Nem a véleménynél számít a szín, kor, nem stb.De a foci fiú hobby és ott elvárhatóak alapismaretek. Ezért. Én birom a feministákat is. Üditően hiánybetegek.

swen 2006.12.05. 17:01:33

Csatlakozom morrisalhoz, engem is a hideg ráz ki a feministáktól. Mind szőrös és férfias.

maybach 2006.12.05. 17:09:52

Csak a kontraszt miatt. Mostani fiúk csupaszok és nem értenek a focihoz.Sem.;-(

derelyegrádi szellem 2006.12.05. 17:34:52

"Picit várnom kellett, hogy higgadt írást produkáljak.
Nézz utánna légyszi, mely vívó számok nem olimpiai sportágak S.P. tündöklése óta. Nézd meg légyszi sikeresek voltunk-e. Nézz utánna, hogy evezésben a szabálymódosítás súlytott-e minket. Nem sorolom tovább."

Teljesen higgadnak ugyan nem nevezném, cserében szóváltásunkhoz ez milyen módon kapcsolódik?

Kivételesen nem értelek.

"Én birom a feministákat is. Üditően hiánybetegek."

Látod, ezt értem. Meg vannak a hipohonderek akiknek az hiányzik, hogy nem betegek. Őket is.

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2006.12.05. 17:43:26

Biztosan igazad van és férfihobbi a foci. Én ráadásul nem is a seggek miatt nézem. (Valamiért nem érdekelnek a seggek. A fociban meg pláne nem.) A szép játék, az igen. Akár hiszed,akár nem.

Az tipikus jelenség, hogy a decens, karrierista hölgyike menetel az utcán, lesír a pofájáról,hogy "leszarom a pasikat, nincs szükségem rájuk,cöcö", otthon meg sírva nézi a Bridget Jones-t, meg a mittudomén, Szív hídjait... Az ilyenek miatt leszünk egyre kevesebben a Földön.

maybach 2006.12.05. 17:45:48

derelyegrádi szellem!
Csak adalék S.P. vs. L.M. polémiához.
S.P. tehetett volna P.F.-ért és ált. a magyar sportért is kicsit többet.

molaris 2006.12.05. 18:01:14

"morrisal"16:45:57.-de bizony ebben a világban a szín számít.
17:45:26.-engem igenis érdekel,ha nő viseli.Különben ,nem spiláztam túl,csak elismertem ..!
"derelyegrádi szellem"-barátom(ha megengeded),aki politikusnak áll,attól bármi kitelik;-vagy bukik mint Rottembiller.

maybach 2006.12.05. 18:02:36

morrisal!

Én elhiszem, hogy a focit nézed. Csak ez nem túl gyakori. Nálunk. San Siro tele van csajokkal. Jelzem anno a Népstadion is. Ma Puskás Ferenc stadion és kong az ürességtől.Az említett csajokról meg, mindenki úgy boldogtalan ahogy akar.

maybach 2006.12.05. 18:53:43

Tévedtem? Atz lenne a boldogság?

cozumel 2006.12.05. 19:04:40

Morrisal,
kicsit leegyszerusited ezt a feminista kerdest...mar maga a kijelentes, hogy nem szereted oket. Konkretan, kiket?
Mas ma egy feminista, mint 100 eve volt, ne kelljen reszleteznem.
Es nem arrol szol a tevekenyseguk, hogy ostoba konyveket irnak arrol, miert nehez ma pasit talalni. Azokat ugyanis hulye picsaknak hivjak, nem feministaknak.
Na, fenn a laszta...

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2006.12.05. 19:06:46

Félreértés ne essék: a hüjepicsás víziómat nem a feminista kategóriába soroltam, csak mint külön érdekességet említettem meg...

Maybach: csak nem értettem,hogy a csajok a meccsen és a boldogtalanság miként tartoznak össze, de.

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2006.12.05. 19:12:01

Ja, és ha valaki valamilyen "ista", akkor ne csodálkozzon, hogy egy kalap alá veszik a többi istával, elvégre ugyanazon zászló alatt tömörülnek...

maybach 2006.12.05. 19:17:08

Nem voltam érthető. Nem a foci, hanem a "decens" csajok.

cozumel 2006.12.05. 19:21:11

Jo, akkor maradjunk annyiban, hogy az Armani kosztumos, "hu de fuggetlen vagyok, jaj de nagy karriert epitek, nekem nem kell tars, es kulonbenis, a gyerekkaka budos" tipusu nok pont annyira szanalmas onamitasban szenvednek, mint a "3 gyereket szultem, nezzetek ram es imadjatok, csodalatos ferjem, hazam, autom van, Bloki szine passzol a kanapehoz, ez az elet ertelme" kategoria.

A feministak pedig a nok rovasara elkovetett (jog)serelmek ellen kuzdenek, ami mondjuk mas Kanadaban, Magyarorszagon, vagy Sierra Leone-ban. Mindenesetre van feladatuk, nem unatkoznak.

cozumel 2006.12.05. 19:22:23

Ja, es viszonylag kevesen utaljak a fickokat kozuluk, mert a tobbseguk ertelmesebb annal, hogy altalanositson.
Sot, olyanok is akadnak koztuk, akik szeretik a focit! :-)

maybach 2006.12.05. 19:26:10

A vége legalább bíztató.

Akasha 2006.12.05. 20:24:44

Utáljatok...
Feminista vagyok.
Nem vagyok szőrös, sem lesby, nem utálom a férfiakat, szeretem a focit, főzni is tudok, a hatalmat sem akarom átvenni, kerrierista sem vagyok, flusztrált és kielégíthetetlen sem, nem égetek melltartót, nem beszélek csúnyán, az anyaságot nem utasítom el és a szoptatást sem. Viszont büszke arra, hogy sok elesett, sértett, beteg nőn segítettem már és teszem is.
Utáljatok...

vasszűz 2006.12.05. 20:36:22

maybach!

Üdítően hiányos ismeretek a feministákról.

maybach 2006.12.05. 20:45:00

Akkor most sok új barátot szereztem. Szeretem a nőket és nem csak a konyhában. Csak ezt az egyenjogúsdit nem nagyon. Nyilván rengeteg igazságtalanság van. Mint hallottam a nő a világ négere.És ez tényleg nem jó. De mi manó a feminizmus ma? Az említett dolgok attól szarok, hogy nők ellen irányul vagy attól, hogy szimplán disznóság? Persze én lennék hasonló helyzetben biztosan másképp látnám. Azért én előre engedlek az ajtónál. Még ha ez féfi sovinizmus is.

cozumel 2006.12.05. 20:47:29

Akasha,
koszonom, errol van szo.
Hozzatennek meg egy-ket dolgot: ronda sem vagyok, sot:-)

A karrier pedig nem csunya szo, tessek megnezni az ertelmezo keziszotarban. Nem tudom, miert kellene szegellnem, hogy tanultam, majd a tudasomat hasznositottam a munkamban, amely munkat meg elveztem is, es minek utan jol csinaltam, a rangletran is eleg magasra jutottam... ettol en most kevesbe vagyok no?

Es igenis fajo szivvel aldoztam fel a munkam a gyermekvallalas oltaran, de a dontes termeszetesen soha nem volt kerdeses.

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2006.12.05. 20:50:38

Kedves Cozumel, egyetértek veled, mindkét felhozott példádon jót röhögtem; nagyon szemléletesek voltak...:)

Én sajnos általánosítok, mivel -mikor ide anno beregeltem - arról nem volt szó, hogy itt értelmesnek is kell lenni...:D
Fogadj el így, kérlek...:):D (Vagy fogadj örökbe, most és mindörökké...,hehe.)

Akasha, és még mások,akik ilyen (tényleg) normálisan gondolkodnak a dologról...!
A feminista szónak sajnos többféle értelmezése létezik, pontosan azon női egyedek miatt, akik ezt a jelenséget(vele együtt a kifejezést is) agyonkompromittálták. Nyilvánvaló, hogy a kevésbé pozitív értelmezésre gondoltam, amikor azt mondtam: utálom őket. Mert: utálom a ki-ha-én-nem, típusú, faszikról upstart gyalázkodó hangnemben beszélő antinőket. Na, ők a kompromittálók.
Így már jó?

cozumel 2006.12.05. 20:53:36

Maybach
Nem olyan komplikalt ez...

Vannak tipikusan a nok serelmere elkovetett cselekedetek, mint irtam, nyilvan masrol beszelunk a fejlett orszagokban, masrol a harmadik vilagban.

Az egyenjogusdival mi a baj? hogy netan ugyanazert a munkaert sztem nekem is annyi fizetes jar, mint annak, aki allva pisil?
az egyenlosdi mas tema, de szelsosegesek mindenhol vannak, pont bennunket kimelnenek? :-)

Akasha 2006.12.05. 21:03:02

maybach!

"Csak ezt az egyenjogúsdit nem nagyon."

Hmmm. Mivel vagyok én kevesebb bárkinél? Miért nem vagyok egyenrangú? Mitől több egy férfi?
Vannak férfi és női szerepek az életben. Ki ebben, ki abban jobb. Azt biztosan tudom, hogy sok mocsokság éri a nőket, munka, család, szinte minden téren. Ha egy Nő kimeri nyitni a száját, máris kapja a jelzőt "vérsszájú feminista". Ha tenni akar a megkülönböztetés miatt, akkor is ezt kapja. Van ebben igazság?

cozumel!
Akkor mi szépek vagyunk, de pfujjj! Feministák! :)

maybach 2006.12.05. 21:03:13

1:0 Ronaldinho most lőtt zseniális gólt.
Egyébként provokálok.
A fizetésed legyen ugyanannyi, sőt ha jobb vagy akkor több. Ne lehessen nőkkel szemben szemétségeket elkövetni. OK. Mással szemben se.De nem vagyunk egyformák. Ne kelljen már magam összehúzni mert pasi vagyok.Szeretném a dolgokat úgy elfogadni ahogy azok természetesek. Az anyám nő, az összes szeretőm nő volt.
2:0

Akasha 2006.12.05. 21:06:25

Maybac!
Ezt neked:)

Röviden a feminizmusról
Tények és előítéletek
Magyarországon rengeteg sztereotípia és tévhit övezi a feminizmust és a feminista nőket. Az elítélés és az ellenségesség mögött általában tájékozatlanság, ritkábban pedig nőellenesség rejtőzik. Az alábbi információk a tájékozatlanságot próbálják eloszlatni a magyar és nemzetközi a tények, valamint a NANE Egyesület tagjainak tapasztalatainak segítségével.
A feminizmusnak számos irányzata van. Vannak feministák, akik a nők gazdasági helyzetével foglalkoznak. Mások a nők anyagi és fizikai biztonságára helyezik tevékenységeit fő hangsúlyát, akár a családon belül, akár a munkahelyen, utcán vagy a prostitúció területén. Megint mások az egészségügyre és a női egészségre specializálódnak. Vannak, akik a törvényalkotás és a jog oldaláról közelítenek a nőkérdés felé. Mindezek irányzatok közös alapgondolata, hogy a nőket mint társadalmi csoportot számtalan hátrányos megkülönböztetés és erőszak éri pusztán azért, mert nők. Hasonló célkitűzéseket fogalmaznak meg például a testi és szellemi sérültek jogvédői, a romák vagy a melegek elleni diszkrimináció és erőszak megszűntetéséért küzdő emancipációs mozgalmak.
Tévhit: A feministák mind férfigyűlölők.
Tény: A feministák nem általában a férfiakat, hanem a férfierőszakot és a férfiak által élvezett, ugyanakkor nőktől megtagadott előjogok létét nem fogadják el. Mivel a köztudatban a férfiak és a feministák által megkérdőjelezett férfiviselkedések elválaszthatatlanul összemosódnak, a feminizmus éles különbségtételét minden férfiviselkedésre vonatkoztatják.
Tévhit: A feministák át akarják venni a hatalmat, és ugyanolyanok akarnak lenni, mint a férfiak.
Tény: A feminista mozgalom célkitűzése a nők emberi jogainak biztosítása (biztonsághoz való jog, egyenlő bérek, egyenlő munkaerőpiaci esélyek, stb.), és nem a férfiviselkedés imitálása. A feminizmus már csak azért sem tekinti céljának a férfiak utánozását, mivel számos férfiviselkedést elítél és azok ellen fellép (nők és gyerekek elleni erőszak, háborúk, versenyszellem, környezet pusztítása). Egyúttal a feministák arra is felhívják a figyelmet, hogy a női és férfi nemi szerepek mindkét nembeli egyének számára korlátozóak az önmegvalósítás terén, tehát a nők nemi szerepek alóli felszabadítása magában hordozza a férfiak felszabadításának vágyát is. Az egyenlőségért való küzdelem az elnyomó szempontjából mindenképpen veszteségekkel jár, ám ettől ez még nem hatalomátvétel, hanem hatalommegosztás.
Tévhit: A feministák mind leszbikusok.
Tény: Mivel a népesség tíz százalékát meleg és leszbikus emberek alkotják, a feminista nők között is akadnak leszbikusok. Ez természetesen nem jelenti, hogy minden feminista nő leszbikus lenne. Minthogy a leszbikus nők sem mind feministák. Érdemes kritikusan szemlélni minden olyan próbálkozást, amely a társadalmi problémák és politikai célkitűzések helyett az egyének szexuális orientációját helyezi a figyelem középpontjába.
Tévhit: A feministák kielégítetlen, frusztrált nők, akiknek az a bajuk, hogy nincs az életükben egy megfelelő férfi.
Tény: A feminista nők között, mint minden más csoportban, ugyanúgy vannak egyedülálló, mint partnerrel vagy házasságban élő nők. Érdemes kritikusan szemlélni minden olyan próbálkozást, amely a társadalmi problémák és politikai célkitűzések helyett az egyének párkapcsolatait és szexuális kielégítettségét helyezi a figyelem középpontjába.
Tévhit: Az a feminista nők baja, hogy rondák, és egyetlen férfinak sem kellenek.
Tény: Mint minden női csoportban, a feminista nők között is vannak, akik megfelelnek az uralkodó szépségideáloknak, és vannak, akik kevésbé. Érdemes kritikusan szemlélni minden olyan próbálkozást, amely a társadalmi problémák és politikai célkitűzések helyett az egyének kinézetét és a férfiak szerint megítélt vonzóságát helyezi a figyelem középpontjába.
Tévhit: A nőiesség természetes tulajdonság. A feministák elutasítják a természetes nőiességet.
Tény1: A feminista szubkultúrákban számtalan olyan hit és rituálé létezik, amely a nőiség (és nem a “nőiesség”) szerető elfogadását és ünneplését helyezi a középpontba. A feminista mozgalom egészséggel foglalkozó gondolkodói a saját test elfogadását, természettel való kapcsolat felvételét, a menstruáció ciklusának megértését és használatát, a gyerekszülés misztériumának és a menopauza változásainak örömteli ünneplését hirdetik. Talán a legfontosabb különbség a nőiség és a nőiesség között, hogy az előbbi sokféle nőképben gondolkozik és a sokféle női valóságot ünnepli, míg az utóbbi a szépség- és divatipar által aktuálisan nőiesnek kikiáltott ideált élteti.
Tény2: A természetes (vagyis a természetben megfigyelhető) normák szerint a hímek színesebbek és látványosabbak a nőstényeknél. A legtöbb emberi kultúrában, amely nem természetes, hanem társadalmi jelenség, ez éppen fordítva van. Az állatokkal ellentétben a színeket és a vonzóságot jelentő kellékeket (szőrtelenítés, hajfestés, frizurakészítés, körömfestés, smink) a nők nem a természettől kapják, hanem jelentős pénz és energia befektetéssel kell létrehozniuk azokat.
Tény3: Sok feminista valóban elutasítja az úgynevezett “nőiesség” mesterséges kellékeit, amennyiben azok fájdalmat okoznak, és gátolják a mozgásszabadságot (például magas sarkú cipők, szoros ruhák, rövid és szűk szoknyák).
Tévhit: A feministák melltartókat égetnek.
Tény: A melltartóégetésről szóló mítosz eredete egy 1968-ban az atlantai Miss America választás helyszíne előtt tartott polgárjogi tüntetéstől ered, melynek során a feminista demonstráció szervezői arra hívták fel a nőket, hogy gyűjtsék össze mindazt a "női szemetet, ami a ház körül akad", fűzőket, műszempillákat, nők mozgását korlátozó, illetve a nőket szexuális tárgyként prezentáló ruhadarabokat.
Az elégetett ruhadarabok között nem volt melltartó.
Tévhit: A feministák férfiasak, szőrös a lábuk, bakancsban járnak, és csúnyán beszélnek.
Tény: Sok feminista nő, a másfajta női csoportokhoz hasonlóan, alternatív módon öltözik, és nem követ a “nőies” kinézet szabályait. Aki azonban valaha is látott feminista nőkből álló csoportokat, tudja, hogy kinézetüket tekintve a feministák nem térnek el egy átlagos női csoporttól. Érdemes kritikusan szemlélni minden olyan próbálkozást, amely a társadalmi problémák és politikai célkitűzések helyett az egyének külsejét, ruházatát vagy beszédmódját helyezi a figyelem középpontjába.
Tévhit: A feministák nem takarítanak, és nem tudnak főzni.
Tény: Más nőkhöz hasonlóan a feminista nők között is van, aki nem szívesen foglalkozik a háztartással, ám ugyanúgy akad közöttük olyan, akik szenvedélyes szakács. A feminista mozgalom sok tagja alternatív étkezési szokásai miatt (vegetarianizmus, környezettudatosság) sokféle kreatív újítást használ mind a főzés, mind a háztartás területén.
Tévhit: A feministák önzők, elutasítják az anyaságot, vagy egyenesen utálják a gyerekeket.
Tény: A magát feministának valló nők között sok anya van, aki gyerekét akár hagyományos házasságban, akár más nővel/nőkkel együtt vagy egyedül neveli. Általában épp a feministák által megkérdőjelezett köztudat az, amely a nőket választani kényszeríti a “karrier” és a “család” között. Sok feminista nő elutasítja ezt a kényszerített megkülönböztetést, és élete minden területén autonóm döntéseket hoz arról, hogy mit szeretne, és mit nem. Igen fontos momentuma a feminista mozgalmaknak, hogy felhívja a figyelmet arra a kettős társadalmi értékrendre, mely "az anyát" isteníti és "a gyereket" tartja a legnagyobb társadalmi értéknek, ám gyermeket nevelő nők százezreit hagyja cserben azáltal, hogy nem nyújt megfelelő anyagi támogatást, és anyaságát munkaerőpiaci szempontból nemkívánatos rosszként ítéli meg. A feminista mozgalom szólalt fel először a gyerekek érdekében is, akiknek világszerte továbbra is szüleik anyagi helyzetén múlik, hogy megfelelő táplálást és iskoláztatást kap-e, és akit szülei (kevés országtól eltekintve) továbbra is gyakorlatilag büntetlenül bántalmazhatnak.
Tévhit: A feminista nők kékharisnyák, akik számára a nők jogaiért folytatott harc csupán pótcselekvés. VAGY: A feministák frusztráltak. Talán valamilyen gyerekkori trauma vagy férfiakkal kapcsolatos csalódás miatt.
Tény: A feminista mozgalom a nők emberi jogaiért küzd. Ezeket az emberi jogokat számtalan nemzetközi egyezmény, illetve az adott országok törvényei is garantantálják. Mégis, akárcsak sok más csoport jogai, a nők emberi jogai is folyamatosan sérülnek. A feminista mozgalomban résztvevőket ugyanaz motiválja, mint bármely más polgárjogi, környezetvédelmi, stb. mozgalomban dolgozókat: igazságérzet, tettvágy, szociális érzékenység, tudatosság. Érdemes kritikusan szemlélni minden olyan próbálkozást, amely a társadalmi problémák és politikai célkitűzések helyett az egyének rossz tapasztalataival próbálja magyarázni és marginalizálni az adott témát.
Tévhit: A feministák a nőknek járó privilégiumokat, és a hatalmat is át akarják venni. Ennyi nem jár.
Tény: Ajtónyitás és előreengedés, egy csokor virág és egy “kezitcsókolom” nagyjából az összes társadalmi privilégium, mely nőkhöz kötődik. Ha a mérleg másik serpenyőjébe beletesszük mindazokat a hátrányokat, melyekkel a nők társadalmi léte jár (ld. fent), akkor világos, hogy nem beszélhetünk valódi előnyökről, inkább taktikákról, melyekkel a nők hátrányos helyzetét próbáljuk elkendőzni. Ez a módszer nem új keletű, és a társadalmi elnyomás sok frontján megvalósult már. Szegény, korlátozott jogú népcsoportokra alkalmazva már az ókori Római Birodalom óta ismert a "kenyeret és cirkuszt" elve.
Tévhit: A feministákkal nem lehet udvariasnak lenni, mert egyből leharapják az ember fejét, ha előreengedi őket az ajtóban.
Tény: Az udvariasság bizonyos formái nem szolgálnak másra, minthogy újabb szavakkal és tettekkel mutassa a nők társadalmilag függő helyzetét, és tovább erősítsék a tanult tehetetlenséget. Tudatos feministaként nyilván jobban érzékeljük ezeket a helyzeteket, melyek valójában nem az embernek szólnak, hanem nőként betöltött társadalmi helyzetünknek.
Tévhit: A feminizmus egy nyugati ideológia, mely idegen a magyar nők gondolkodásmódjától, és valóságától.
Tény: Magyarországon igen aktív feminista mozgalom volt, amíg csak hagyták. Virágkora a XX. század elején volt, a korszak híres irodalmi és politikai alakjai közül sokan részletesen foglalkoztak a mozgalommal. A magyar XX. század nagyrészét uraló elnyomó rezsimek azonban a feminizmust éppúgy nem tolerálták, mint bármely más polgárjogi mozgalmat, így aztán hol magyarellenesnek, hogy nyugati dekadens kapitalista csökevénynek bélyegezték. Sajnálatos módon a történelem-tanítás továbbra is marginalizálni igyekszik a magyar feminista mozgalmat, és így egyáltalán nem tanulunk arról, hogy a magyar közéletben milyen szerepe volt/van a feminista gondolkodásmódnak és mozgalmaknak.
Tévhit: A nők már mindent elértek, megvalósíthatják önmagukat. A feministák követelései nevetségesek.
Tény: Élete során minden ötödik nő kerül legalább egy olyan párkapcsolatba, ahol partnere veri őt. Magyarországon évente 100-150 nőt ver agyon (volt) férje vagy (volt) partnere brutális kegyetlenséggel. A családon belüli erőszak elsődleges áldozatai nők és gyerekek. Statisztikailag kimutatható, hogy a nők számára a (volt) férjek és (volt) partnerek jelentik a legfőbb veszélyforrást. Minden negyedik nő találkozik a szexuális erőszak vagy zaklatás különféle formáival. A rendőrök, a bírák, az orvosok, a pszichológusok, a pedagógusok nem kapnak kielégítő képzést a nők elleni erőszakról. Évente csak hazánkban több ezer lányt és nőt csalnak külföldre és adnak el prostituáltnak. A nők nehezebben helyezkednek el a munkaerőpiacon, ugyanazért a munkáért kevesebb bért kapnak. Az "üvegplafon" megakadályozza, hogy nők kerüljenek prominens vezető pozíciókba pl. a politika, a gazdaság és a művészetek területén. A nőket sokan még mindig gyengébbnek, szellemileg alacsonyabb rendűnek, nevetségesnek és korlátolnak tartják. Az ENSZ adatai szerint nők végzik a Földön fellelhető összes elvégzendő munka háromnegyedét. Ezért a munkáért a bérek egy tizedét kapják. Az összes vagyonnak csupán egy százalékát birtokolják nők. Ez a néhány tény elég egyértelműen mutatja, hogy a feminista mozgalom legalapvetőbb követelései még mindig nem teljesültek.

maybach 2006.12.05. 21:10:21

Akasha !

Bocs, de hol írtam, hogy bárkinél is kevesebb lennél? Én csak a másik véglet ellen szóltam. Ahogy írod nem vagyunk egyformák. Még az ugynevezett tipikus férfi női szerepekben se nagyon hiszek. De azt se szégyenlem, hogy pl.szeretek meg tudok is focizni. Eddig a sört is. Szal a pasik pasiból vannak jó esetben. Bár ez se biztos.

maybach 2006.12.05. 21:11:22

Akasha !
Gonosz vagy a meccset nézem.

maybach 2006.12.05. 21:21:09

Elolvastam és be kell ismernem semmi új nem volt benne. Azt írtam üditően hiánybetegek a feministák. Nem cáfoltad. Felsorolod mi mimnden miatt van létjogosultsága a feminizmusnak.Azaz hiányuk van.OK. Ez mind jogfosztottság vagy visszaélés stb. mind mind megszüntetendő. De nem csak azért, mert nők ellen irányul, hanem önmagában.

Akasha 2006.12.05. 21:47:18

Ez a kulcs. Megszüntethető! (de mégis van.)
Mivel ez Nők ellen irányul azért beszélek erről.
Különben csak azért foglalkozom ezzel, mert jó lenne eloszlatni a feminizmus kapcsán létre jött tévhiteket.
Mit jelent nálad az, hogy "üditően hiánybetegek"?

Morrisal!
Tudom, hogy sokan túlzásba vitték a Női egyenjogúságot, ami már túl is haladta azt (szerintem). Én az emberséget, egyensúlyt keresem ebben is, mint mindenben.
A megbélyegzést nem szeretem, az általánosítással karöltve.

maybach 2006.12.05. 22:07:22

Hiányuk van. Hiányzik nekik (Nektek) az igazságosság, elismerés, szeretet, megbecsülés, fair play stb. Kinek kinek micsoda. Ettől aktívabbak(üdítőbbek). Csak időnként túllőnek a célon vagy nem arra akira kell. Egy afrikai aktivistával simán egyet tudok érteni. Elképesztő miket művelnek a nőkkel. Egy magyarorszgi aktivistával is sokszor. Egy amerikaitól kiver a víz. Meg hát ez az aktivista dolog is kicsit rossz ízű.

swen 2006.12.06. 09:19:02

Nem ér ilyen hosszút írni Akasha:( A feminista szót már jó korán megtöltötték olyan tartalommal, ami nekem ellenszenves. Nagyon szép, amire gondolsz, amiről beszélsz ( nem ebben a hosszúban, ezt nem olvastam el) de nem muszáj feminizmusnak nevezni, monhatnánk úgy, hogy vannak a világon emberek, nem is kevesen, akik a különböző jogsérelmek ellen küzdenek. Vannak országok, ahol a nők szörnyű megaláztatásban élnek, de vannak gyermekek is, akik jobb sorsra érdemesek. Tenni kell értük, ez nyilvánvaló. De itt,Európában azért már régóta más a nők helyzete, csak a férfiak fejében kellene, hogy ez tudatosuljon is végre:-) ( bár ha arra gondolok, hogy Nagy Britanniában a nők 1918-ban kaptak választójogot...hát izé).

maybach 2006.12.06. 10:43:19

Bevallom kifogott rajtam a probléma. Túl hosszú lenne leírni a véleményem.

vasszűz 2006.12.06. 12:35:51

Köszi Akasha, ez egy nagyon szép összefoglaló!:)
Egy hozzáfűzni valóm van, hogy keveslem a "minden 4. nőt ért zaklatás" számot. A környezetemben nincs olyan nő, akit tinédzser korában ne zaklattak volna így vagy úgy.

ui: leborotváltam a lábam, most szerettek? :)

maybach 2006.12.06. 12:48:06

A fiúkat is zaklatják.

Akasha 2006.12.06. 14:04:07

Igen Maybach zaklatják. Többnyire férfiak.

Swen.
Én csak a szereotipiákat szeretném eloszlatni. Lehet csak nekem vannak jó tapasztalataim a feministákkal, Neked van bármilyen is? Mert az, hogy hallottam valakitől, meg a mesélték, az itt, de sehol nem helyt álló.
Csak, ha a commenteket olvasod el (bár ez nem kevés) itt is megnyílvánul sok férfi szájából az, hogy egy nő másra sem való, mint dugni. Tisztelet a kivételnek. Mikor egy férfinek bármi baja van egy nővel, akkor azonnal leqrvázza, más obszcén jelzökkel illeti. Itt is tisztelet a kivételnek. Itt mást nem tehet.
Végül is mindegy, hogy hívjuk azokat a szociálisan érzékeny nőket, akik a Te jogaidért is "harcolnak". Sokat köszönhetünk nekik.

maybach 2006.12.06. 14:15:09

Már megint túl hosszú lenne a válasz. Sajnálom.

Akasha 2006.12.06. 14:24:10

Akkor csak kívánj boldog ünnepeket. Én mindenkinek azt kívánom.

maybach 2006.12.06. 14:46:53

Az a legkevesebb. De egyszer megírom.

maybach 2006.12.06. 15:08:02

Most akkor ki a gonosz?

maybach 2006.12.06. 15:22:30

Szerinted le merném írni? De nem.

2006.12.06. 15:26:11

sztem vállald be :)

2006.12.06. 15:39:23

egy erős és határozott bevállalós pasi? hogy a viharba ne! ;)

maybach 2006.12.06. 15:42:52

Honnan tudod, hogy nagyon erős vagyok?
Meg határozott. Azt hiszem. Igen.

2006.12.06. 15:47:53

nem tudom, nem tudhatom. "doktor úr én olyan határozatlan vagyok. vagy mégse?"

Akasha 2006.12.06. 16:38:21

Maybach!
Csak nem megvagy félemlítve? Ne félj! Csak harapunk ;)

Jé!
Nem tévedsz! Maybach erős és határozott. Ugyan néha fél a feministáktól, de egy Télapóval simán birokra kel :)) (bocsi Maybach, de ezt nem hagyhattam ki:))

Vasszűz!
Én szeretlek, a többi nem számít.. Na jó egy kicsit, de nem számot tevő :))

(megjegyzem ez már az ünnepi őrületem.. Szóljatok, ha nem bírtok velem :)

maybach 2006.12.06. 17:00:12

Dehogy félek. Simán pánikban vagyok. Illetve határozottan nem.Vagy esetleg. Persze lehet, hogy mégse, csak ezt a kurva billentyűzetet tunnám odébb tolni.Viszont éljenek a csajok, ha feministák, ha nem.

swen 2006.12.06. 17:02:25

Akasha, van feminista ismerősöm, de nem foglalkozom a dolgaival, tehát személyes tapasztalatom nincs. Ha a médiában akadok ilyen jellegű témákra többnyire odafigyelek.....most itt egy kis szünet volt, nagyon el akartam mesélni valamit, de elfelejtettem a részleteket, gáz:-) Azért összeszedem valahogy.

Arról szólt a dolog pár éve, hogy a feministáknak nem tetszett, hogy csak pasik járhatnak a Csasziba úszni. És jól kiharcoltak maguknak egy napot, amikor csak nők mehetnek. Aztán jól beégtek, mert alig ment el valaki, az igazgató meg a haját tépte, hogy üzletileg mekkora veszteségek érték. Na ilyesmire semmi szükség nincs.

Akasha, egy nő és férfi kapcsolata nagyon sokban a nő egyéniségén múlik. Nem annyira szoktak jogsérelmet elkövetni rajtam a férfiak. Pedig nem harcolok a jogaimért, hiszen vannak. És természetesnek veszem és veszi az is, aki velem kapcsolatban áll.

De ez Európa. Az afrikai és egyéb népek nagy része nem tart itt sajnos és még sokáig nem is fog. Nekik segíteni kell, ez tény. De most rólunk van szó. Itt nem a joggal van a baj, hanem azzal, hogy vannak áldozat típusú emberek meg vannak, akik nem. Képzeld, van olyan feleség, aki veri a férjét. Módszeresen és rendszeresen. Tehát hagyjuk a feminizmust és mondjuk azt, hogy teszünk az emberekért. Mert teszek én is, akkor is, ha nem szervezett formában teszek. Hanem bárhogy. Mondjuk ha a szomszédomban történne, hogy valakit bántanak, beleavatkoznék.

Valahogy így vagyok én ezzel.

Akasha 2006.12.06. 18:02:14

Swen!
Hallottam én is a fürdős storyról. Tudod, ha valamit nem engednek 100-évig, 3-5 csütörtök kevés ahhoz, hogy a Nők "merjék" használni, a magukénak is tekinteni. Én inkább azt látom szomorúnak, hogy ezért szót kellett emelni.

"Nem annyira szoktak jogsérelmet elkövetni rajtam a férfiak. Pedig nem harcolok a jogaimért, hiszen vannak."
Igen MÁR vannak. Nem mondom, hogy nem voltak, de közel nem ennyi mint most.
Csak egy mindennapos példa: A BKV-nál dolgozott egy házaspár. Mindketten Metro szerelvényt vezettek. A Nőnek minden hónapban 15 munkaórával kellett többet dolgoznia, hogy a fizetésük eggyezzen a férjével. Ez szerintem nem egyedi eset.

Nem csak a családon belüli erőszakról van szó, hanem a NŐ megítélésének problémájáról. Vannak áldozat tipusok férfiben és nőben is. Én az erőszak ellen vagyok, bárki is szenvedi azt el.
Rendben, ne használjuk azt a szót, hogy feminista. Akkor mit helyette? Én sokszor csak annyit mondok, hogy sok férfinek fel kell nőni a Nőkhöz. Viszont is így van. Ebből az következik, hogy ember és ember él a földön. Nemre, fajra, hovatartozás tekintete nélkül. Ehhez kell felnőni mindenkinek.

vasszűz 2006.12.06. 18:03:06

Őőőőőőőőő, az nem a Rudas volt és tavaly?
Meg nem osztogatnak, hanem fosztogatnak.
De azt hallottam, ott nincs gond a női nappokkal, illetve hát úgy tudom, hogy csak fél nap.

vasszűz 2006.12.06. 18:04:11

Ja, igen, és Akasha, én is szeretlek!
:)

swen 2006.12.06. 18:08:33

Vasszűz, nem a Rudas volt. Lehet, hogy tavaly. Ennyire nem volt fontos. Elsimerem, hogy mindenben csak neked lehet igazad, meghajlok egy kőkemény vasszűz előtt:-)

vasszűz 2006.12.06. 18:10:33

Őőőőőőő, akkor most kié legyen az utolsó szó?

swen 2006.12.06. 18:11:10

Akasha, nekem szimpatikus, ahogy erről gondolkozol, nincs igazán ellentét közöttünk, csak azt próbáltam érzékeltetni, hogy számomra egyformák az emberek. EMBER van. Ha jogsérelemről van szó. Nem is szeretnék erről beszélni tovább, csatlakozom maybachhoz és inkább elmegyek vele táncolni. Csak úgy lazán, tényezősen:-)

2006.12.06. 18:32:09

lányok, maradjunk annyiban, hogy emberbarát: ebbe belefér lány is, fiú is.

2006.12.06. 18:32:51

ja, és maybach: ne félj tőlünk, nem harapnak a nénik! :)

Akasha 2006.12.06. 18:57:05

DE! Harapok;) Már csak a névhűség miatt is (Akasha) ;)

Swen! Igazad van, nincs köztünk ellentét. Bár mindenki úgy gondolkodna mint Te. Ezt lenne jó elérni :)

maybach 2006.12.06. 20:30:26

Sosem hittem volna, hogy egy kis távollét így meg tud oldani problémát. Mindig tanulok valamit és ezért hálás vagyok lányok. Most akkor bátran, határozottan és nagyon erősen térhetek vissza. Ez jó.
Csak, hogy hejimacsó is legyen: midjárt foci!!

Akasha 2006.12.06. 20:44:05

Akkor hozhatom a sörödet? ;)

maybach 2006.12.06. 20:47:23

Ez a szép az egyenjogúságban. Csak majd halkan mosogass, hogy halljam a TV-t. Kösz.

Akasha 2006.12.06. 20:57:59

Nem csalódtam:)
Különben nekem ezzel semmi bajom nincs, sőt szívesen teszem. Na de viszont el is várom. Lehet ez baj?

maybach 2006.12.06. 21:03:46

Ha meccs után puszi is lesz,akkor nem. Tudod. Terülj terülj asszonykám.

maybach 2006.12.06. 21:13:42

Mekkora kurva nagy gól. MU vs. Benfica 0:1

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2006.12.06. 21:20:34

A Dynamo vezet a Real ellen 2 góllal. Ezt szeressük.

maybach 2006.12.06. 21:31:45

1:1, Hol a második söröm?

maybach 2006.12.06. 21:47:20

morrisal!

Csak az a baj, hogy kicsit kiszámítható. Sajnos.

pál apostol 2006.12.06. 22:48:16

Már megint a pénz nyert :-(

mátéé (törölt) 2010.11.19. 12:02:01

Eltel négy év, és tegnap kiderült. Igen, mindent bevállal.
süti beállítások módosítása