Köremailben, illetve saját blogján jelentette be Para-Kovács Imre, hogy már nem a Hírlap publicistája. “Kibékíthetetlen koncepcionális ellentét mutatkozott mai főszerkesztő csevegésünk alkalmából Gazsó L. Ferenccel, ezért december elsejétől lelépek a közepet jobbról célzó napilaptól.” – írja Imre barátunk.
A Hírlap tulajdonosa, Széles „Videoton” Gábor jobbos iparmágnás egy ideje meg akart válni Szombathy Pál balos főszerkesztőtől, aztán amikor az a tulaj utasítása ellenére nem akarta kirúgni a kiválónál is jobb SZDSZ-es kapcsolatokkal bíró Popovics Gizella főszerk.-helyettest és a két emblematikus balos publicista-kövületet, R. Székely Juliannát és Szále Lászlót, maga is lapátra került.
Az új főnök az a Gazsó L. „Szalámi” Ferenc, aki nekem igazi mulatságot szerzett a Hírlapnál annak idején, mivel főszerkesztő-helyettesként oda katapultálva az első cikk, amit a nevével aláírva leközölt, egy egész kolumnás PR-interjú volt a Pick szalámigyár vezérigazgatójával. Olyan jellegű kérdésekkel, hogy hogy az ördögbe tudnak Önök 117 éve ilyen veszettül jó minőségű szalámit gyártani?
A Hírlap jövőjének ügyében Krecz Tibor ad tanácsot Szélesnek. Ha ezt a személyi döntést ő találta ki, akkor tuti, hogy a Hírlap megszüntetésén munkálkodik. Krecz amúgy nemrég azt mondta az Indexnek, hogy ő puszta szerződéses tanácsadó, hogy a HVG nem sokkal később megírja, valójában cégjegyzésre jogosult tisztségviselő. Így megy ez.
Ja és egy kis csemegének itt egy blog, ami kiszivárogtatást ígér a Hírlap jobbratolódásának mindennapjairól. Önök szerint megéri a szerző a hétfőt a lapnál? Bónusz csemege: ez a fickó lesz az egyik új főszerkesztő-helyettes és az Ahogy Tetszik kultúrmelléklet új szerkesztője.
vasszűz 2006.11.24. 19:26:16
Ez az újság már régóta dögrováson van, nem? Egyszer mintha meg is szűnt volna.
És vajon mit jelent a jobbratolódás? Nem lesz annyira balos?
groundwalker 2006.11.24. 19:31:14
Repül a nehéz kő: ki tudja, hol áll meg? Lehet csak naív vagyok és valami neofasiszta MH lap van készülőben, sőt biztos!
Para meg nem túl tehetséges, a médiától messzi pályán lenne a helye, de a többieknek valóban volt tálentumuk.
Nagyon magyaros komment lett, de nem, nem vagyok jobbos, csak unalmas hogy mindig őket szapulják a "szebbik" oldalon.
kissnagy 2006.11.24. 19:33:50
vasszűz 2006.11.24. 19:38:00
Ha én lennék a laptulajdonos, nyilván azt nevezném ki, akiben leginkább megbízom (és sajnos lehet, hogy nem nézném, hogy anyagilag jól jár-e így a lap). Ő meg juszt is kirúgná azokat, akivel összekötötte a bajuszt.
És azt a kollégát meg tuti fenékbe billenteném, aki blogolni kezd a cég belső ügyeiről.
kissnagy 2006.11.24. 19:52:12
litlbigvumen 2006.11.24. 20:03:18
str 2006.11.24. 20:29:09
vasszűz: ja, magánügy. csak az olvasók szívják meg..újrapozicionálás. kösz.
litlbigvumen 2006.11.24. 20:36:24
litlbigvumen 2006.11.24. 20:45:00
groundwalker 2006.11.24. 20:48:25
Szóval nem sajnálom.
litlbigvumen 2006.11.24. 20:57:54
vasszűz 2006.11.24. 21:01:14
Úgy tudom, a Magyar Hírlap nagyon küzd a talpon maradásért (mondjuk melyik napilap nem).
Kevés az olvasó:(
Továbbra is az a véleményem, hogy ez a cég belső ügye, és nem kellene belőle "beleszóltapolitikamindenbeholasajtószabadság" ügyet csinálni belőle.
morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2006.11.24. 21:07:52
Pöcörge, where are you???!!!
groundwalker 2006.11.24. 21:14:42
litlbigvumen 2006.11.24. 21:18:10
groundwalker 2006.11.24. 21:19:04
litlbigvumen 2006.11.24. 21:29:21
ooo 2006.11.24. 21:31:55
a hirlapot viszont sajnálom. legutóbb is rossz érzés volt hogy megszűnt, most viszont biztos an pont tehető történetének a végére. rip magyar hirlap!
litlbigvumen 2006.11.24. 21:39:06
groundwalker 2006.11.24. 21:42:08
Megvenném az MN-t és hűséges olvasójuk lennék! Legalábbis elolvasnám milyen cikkét közlik ott le. :)
ooo
Azért korai még az utolsó kenet.
litlbigvumen 2006.11.24. 21:50:41
litlbigvumen 2006.11.24. 21:55:02
groundwalker 2006.11.24. 22:04:39
litlbigvumen 2006.11.24. 22:12:12
groundwalker 2006.11.24. 22:16:47
litlbigvumen 2006.11.24. 22:27:06
groundwalker 2006.11.24. 22:34:33
litlbigvumen 2006.11.24. 22:42:28
groundwalker 2006.11.24. 22:45:18
godwin 2006.11.25. 00:02:09
Nem látom sajnos, hogy lenne kedves kis hazánkban egy (csak 1) független sajtószolgálati vállalkozás. pedig ez elég gáz... Túl kis ország vagyunk. Előre a páeurópai közszolgálatiságért!
csello 2006.11.25. 00:19:07
semmisemszent 2006.11.25. 01:47:27
kissnagy 2006.11.25. 08:27:12
Itt- mivel objektív újságírás nincs- törvényileg fel kellene osztani a piacot! Ez a piac el tudna tartani 2 balos, 2 jobbos és 1 lib napilapot ( és néhány szélsőséges röplapot....) Szélesék csőrét az b...izeréli, hogy a balon a Népszava és aNépszab. oszja az igét! Sőt ott van a MH is. Odaát meg árválkodik a MN? Komolyan: van valaki középen?( Biztos én vagyok a buta..)
Netudki 2006.11.25. 10:37:08
gergely 2006.11.25. 10:41:57
Széles számítása vszeg beválik,lesz két jobbos lap a két balos mellett.
d ö r m ö g ő · http://dormogo.blogter.hu 2006.11.25. 10:57:28
Miről is beszélünk?
persze élet ez is jobb napokat, akárcsak a Magyar Nemzet....
igazisrác 2006.11.25. 11:57:37
kissnagy 2006.11.25. 12:01:57
Dörmögő! Biztos van olyan dolog a világon, amit csak te szeretsz, v. csak nagyon kevesen! Na az a dolog nem számít!"mán hogy azé me réteg"! Na erről beszélünk! Nem igazán szenzítiv az ,aki csak akkor érti, hogy mi a lábfájás, ha az övére lépnek rá!
Szerintem nevetségesek aok az emberek, akik azért vvesznek meg egy lapot, mert az ügyeletes úttörő rajparancsnok azt mondja nekik"vedd meg, mert a nemzeted véded vele!"! Igaz azok a balosok is, akik azt hiszik, hogy attól lesznek derék katonák, hogy nem olvasnak bele a Magyar Nemzetbe.... SZÓval úgy sz... ez ahogy van! Éljen a Nők Lapja és a Dörmögő Dömötőr
Piot 2006.11.25. 12:34:17
A MH-ról meg az a véleményem, hogy bár lenne egy jobbközép lap, amiből mondjuk nem csak a radikális véleményeket ismerhetnénk meg! Persze mindannyian jól tudjuk, hogy ez nem lehetséges. Az összes balos kirúgva, irány a jobbszél széle. Gratulálok.
amc 2006.11.25. 12:53:54
jegec 2006.11.25. 13:25:28
Mi lesz nélküle a Magyar Hírlappal? Jajajaj...
secko jedno 2006.11.25. 13:37:07
én csak azt sajnálom, hogy ezután se lesz egy semleges, egyik oldalra se húzó napilapunk, aminek a széles színre lépéséig volt is némi esélye.
szeritem az utóbbi években a MH simán a legolvashatóbb napilap volt a magát el nem kötelezettnek tartó újságolvasók között.
mondjuk spec nekem a PKI-nek (főleg a jobboldal irányába történő) vagdalkozása nekem már egy ideje nem fekszik, de ez ízlés kérdése.
fatianegra 2006.11.25. 14:29:53
momo0311 2006.11.25. 14:38:33
kissnagy 2006.11.25. 15:32:06
A balról radikalizálódó Igazsrácnak meg üzenem: nincs igazad!A magyar jobb tud mást is....
Klumpa!"Nem vagy(ok) egyedül....!"
galileo 2006.11.25. 16:12:28
Sok mindent csak akkor ertekelunk,amikor
mar nincs tobbe.Szerintem igazi kuriozum
volt ez a lap a palettan.
Ha vonaton,vagy mashol MH olvasoval ultem
szemben,mindig jokat dumaltunk,es rajottunk
nem veletlenul vonzodunk ehhez a laphoz...
Azert nem zarom ki egy tisztesseges jobbos
lap szuletesenek a lehetoseget sem,temtom.
tonton macoute 2006.11.25. 16:42:14
jazzbubu 2006.11.25. 17:15:38
kissnagy 2006.11.25. 17:58:29
Ja és már írtam:nem a mennyiség, hanem minőség az igazán fontos! ! Lám minden hasonlít egy kicsit a szexhez....
Nomante · http://rosszpcjatekok.blog.hu/ 2006.11.25. 19:54:35
Maroknyi libsi porlik, mint a teveürülék
kissnagy 2006.11.25. 20:01:44
Nomante · http://rosszpcjatekok.blog.hu/ 2006.11.25. 20:43:50
kissnagy 2006.11.25. 21:34:50
platonov 2006.11.25. 22:01:01
Szombathy Pál nagyon jó, olvasható, kiváló minőségű újsággá tette a lapot. Másnapra csak az MH-t vette meg, és még az is előfordult, ami régen soha nem történhetett volna meg, max. a Népszabadsággal: a metrón 5 újságolvasóból 4-en a Hírlapot olvasták!
Ennek most, gondolom, vége. A legjobb lap tűnik most süllyesztőbe.
Persze, ez csak az én véleményem.
Virnya 2006.11.25. 22:19:43
Virnya 2006.11.25. 22:22:25
kissnagy 2006.11.25. 22:28:23
Nomante · http://rosszpcjatekok.blog.hu/ 2006.11.25. 23:52:04
DrBobKelso 2006.11.26. 00:10:27
Ha a MH tartja a mérsékelt stílusát, akkor a normális jobbosok többsége otthagyja a BZS és a többiek által jegyzett MN-et.
Az ilyen lapindításnál/átfordításnál szerintetek egyeztetnek Orbánnal? Mégiscsak sz.ar lehet, ha egyik jobbos újság másképp értelmezi a vezér szavait, mint a másik.
DrBobKelso 2006.11.26. 00:12:46
Erőteljesen magyarpárti a fickó :)))
kissnagy 2006.11.26. 00:58:53
leiterjakab 2006.11.26. 01:16:30
oldeye 2006.11.26. 01:47:42
Szerintem, a Népszabadság vagy a Népszava biztosan átveszi, mert olyan lelkesen szokta, Fletót a bölcs vezért dícsérni!
Tény és való, hogy a centrumban nincs napilap jelenleg és a baloldalon, a Nép-i lapokkal nem tud versenyezni az MH. Logikus döntés volt és, ha ezt nem lépi meg a lap, esélye nem maradt volna a fennmaradásra. Huszonezres példányszámmal nem életképes egy napilap, hacsak nem a Népszaváról van szó, aki mögött ott áll a "baloldali milliárdos" Kapolyi. Kapolyi most lobbizott ki magának, 200 milliárdot, abból tellik...
Magyarnak lenni, pedig nagyon ciki nálunk...
Rendet kell tenni a szabadság városában, ahogyan Demszky is megfogalmazta...
andalgo 2006.11.26. 01:54:10
leiterjakab 2006.11.26. 02:04:40
oldeye 2006.11.26. 03:27:36
A tényfeltáró újságírás első szösszenete volt és valóban ciki, hogy vki. akkoriban (sem) a hatalom alfelénél deffiniálta önmagát...
cs242 2006.11.26. 07:48:45
edebácsi 2006.11.26. 08:07:54
kissnagy 2006.11.26. 09:09:41
cs242 2006.11.26. 10:37:34
Elnézést, ha hozzászólásaim egy ilyen pocskondiázó stílusú oldalon nem művészi és egyéb entellektüell színvonalon fogalmazom meg. Közlöm, nem jobboldali vagyok, főleg nem polgári, hanem nemzeti érzelmű. És magyar. Kultúra ellen beoltott? Haha, szerintem bármikor leállhatnék (alacsonyodhatnék ) veled bármilyen szellemi párbajra. Vett egy izmust a boltban... Ezt ugye nem viccesnek szántad,mert iszonyatosan szar és szánalmas. Jujj, leírtam, hogy szar,ilyenkor az olyan ál-értelmiségi kis nyomoroncok, mint te, biztosan tudálékosan felvonják a szemöldöküket és összekacsintanak: nézd, milyen alpári ez az alantas izé... Még szerencse, hogy minket különleges anyagból gyúrtak, igaz? Az, hogy így fejezem ki magamat, annak tudható be, hogy unalmas eme téma, nem fogok sírva fakadni egy ilyen emberért - veled ellentétben. Lám csak olvastam Para-Kovács könyveit- gondolom ezt is veled ellentétben. Hozzászólásod azért is zavaró, mert azt képzeled magadról, hogy felülemelkedtél minden olyan "alantas" dolgon, mint bal és jobb. Te vagy az igazán szabad lelkületű ember, aki onnan fentről figyel, igaz, kis barátom? Szánalmas vagy, ahogyan próbálkozol magadat feltüntetni olyan emberként, mint aki független. Vett egy izmust a boltban...hahaha...
giacomo 2006.11.26. 11:02:44
csak nem állhatom meg, pedig nyilván fölösleges. egyszer régebben már kérdeztem is: ennyire nagyon ostoba lennél?
molaris 2006.11.26. 11:30:58
Üdv:mollaris
kissnagy 2006.11.26. 11:49:25
Ha azt kérdenék egyszer tőlem, hogy álszent akarok-e lenni vagy bunkó;nos biztos az előzőt választanám, főleg ha te vagy a másik! Tömörítem, hogy megérthesd!
Az biztos, hogy álszentnek tartod, hogy én nem használok olyan szavakat, mint te!Sőt még kifogásolom is...Hajaj! Na és a tisztelendő úr a templomban? Ő használja? Ő is álszent? Vagy csak művelt, keresztény, konzervatív ember? Igaz ezt te honnan tdnád? Nem találkozol vele! Te verbálisan- bár ez számodra nem értelezető képzavar- vagy nemzeti és magyar! Ha ez nem így lenne, akkor a beírásaiddal nem hoznál szégyent ezekre fogalmakra...
Ja! És még következetlen is vagy: gondolom szidtad GyF-et a trágár dümájáért- joggal! Na és te mennyivel vagy jobb, v. különb?
A másik: fölösleges a szellemi párbaj! Eldöntötted a "csatát" egy mon datoddal:
"Haha, szerintem bármikor leállhatnék (alacsonyodhatnék ) veled bármilyen szellemi párbajra. "- nos az okos ember attól lenne az ami,hogy tisztában van saját szellemi képességeink határaival. Te mintha nem bírtokolád eme képességet....
Ja, ha te vagy az "értelmiségi", én maradnék "ál-értelmiség" ( 1 egyetem és 3 főiskola ellenére is- hisz nem a papír teszi az embert!"
JA!Te nem nyomoronc!Ülj közelebb a monitorhoz, mert talán meglátod az előző beírásaimból, hogy engem különösebben nem Para érdekel-"veled ellentétben." Így nem sírtam kifejezetten érte.
Ja! Nagyon nehéz nem lenézi azt, aki alám mászik- pedig én nem is akarom, mert számomra ez már - szellemi- perverió.
Ja!"kis barátom? "- én megválogatom őket....
Ja!"Szánalmas"? Inkább az legyek, mint "szánalmas hülye".......
Ja! És remélem a világ nem azonosítja a stílusodat sem a nemzettel, sem a magyarral....
Ja! Szerintem te nem is tudod, hogy milyen izmust vettél a boltból.....
Ja! Gondolom ezeket a sorokat már biztos nem olvasod- minimum a monitorod bánta.....
cs242 2006.11.26. 12:43:08
Kissnagy: Terjengős szófosásod rendkívül unalmas, valamiért nagyon fölháborodtál, következtetésképp' az elevenedbe találhattam. Vitához kis buzi (ez már jobb, mint a barátom) vitapartner kell. Kend a hajadra az iskoláidat lelkem, amíg nem tudod ki vagyok...:-)
A többiektől elnézést kérek a csúnya kifejezésekért, de az ilyen okoskodó kis pöcsök sajnos a legrosszabbat hozzák ki belőlem.
kissnagy 2006.11.26. 13:10:25
molaris 2006.11.26. 15:57:35
Nem fenyegetés-csak értékrend kérdése.Ott Te is igen unnád magad,belátnád más világ a mienk.Nem agreszív az a kör,csak jól forgatjuk azt a veszélyes fegyvert,aminek SZÓ a neve.
Üdv:mollaris
morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2006.11.26. 18:08:00
(Hazudtam.)
molaris 2006.11.26. 18:33:33
maybach 2006.11.26. 18:55:28
Látod, hogy működik?
morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2006.11.26. 20:25:23
(molaris-marisell-morrisal: három totál különböző ember. Csak a rend kedvéért.Elhatárolódom.:D)
kissnagy 2006.11.26. 21:31:29
morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2006.11.26. 22:43:37
csabax · http://www.bacskaisport.hu 2006.11.26. 22:55:38
cs242 2006.11.27. 06:55:20
Így fogalmaztam volna, ha tudtam volna, hogy ide csupa tánc- és illemtanár jár beírkálni.
Persze valójában nem a stílusom a zavaró ezen körökben, hanem a tartalom. Úgyhogy csak így tovább, bő nyállal...
molaris 2006.11.27. 08:06:34
Üdv:mollaris
molaris 2006.11.27. 08:10:07
vasszűz 2006.11.27. 10:23:49
derelyegrádi szellem 2006.11.27. 10:42:30
Múltkor hallottam a tv.-ben beszélni. Olyankról szólt, akik a politikához dörgölőznek elleplezendő és kompenzálandó, hogy "tehetségtelenek mint a sár" (ezt hasonlatot még éltemben nem halottam). Ha olyan akarnék lenni mint ő, akkor most azt írnám, hogy először azt hittem önéletrajzi beszélgetés zajlik és csak később derült ki, hogy másokról nyilvánít véleményt.
De nem.
Tehát, Para-Kovács nem tehtségtelen, csak - legalábbis számomra - archetípusa azoknak akik "formabontóknak" gondolják és láttatják magukat, pedig csak kiszolgálnak ...
Megmondtam má nemértő? 2006.11.27. 11:48:23
molaris 2006.11.27. 12:13:05
Sok nagy ember szállt pokolra
Négy-öt ezredév alatt,
Vissza is tért egy vagy kettő,
A nagy többség ott maradt.
Mike Patton 2006.11.27. 12:15:38
Amúgy meg, ha lesz egy olyan újság a piacon, ami nem a Fidesz dolgait böfögi vissza, de alapvetően jobbközép, konzervatív értékrndet közvetít az csak jót tehet, bár kérdés, hogy a nagy magyar átlag köpködős világában mennyire lesz rá igény...
Sajnos oda jutott ez az ország, ha találkozok, és beszélgetek elvakult mszp fanokkal, akkor egy véresszájú fasiszta vagyok, ha a fidesz rendezvények leánykórusával találkozom, akkor meg egy veselerúgó liberálbolsevik ávós... Hogy is van ez?
Na mindegy, mindenesetre PKI rohadtul nem érdekel, nem hullajtok érte könnyeket, egy műpunk pózer...
Mondjuk hogy Szélesé lett a lap, az nem a legjobb, de hát tudjuk jól, hogy a média, és a futball pénzfehérítés legjobb formája. (ld.: Berlusconi) Csak azt nem tudom melyik csapatot fogja megvenni?
molaris 2006.11.27. 12:42:28
kissnagy 2006.11.27. 14:01:31
P.S:hol lehet ilyen szép ( bár semmtmondó sdemagóg) szófordulatokat tanlni, min:"parányi koszlott kis termeszek akik alattomosan belűlről rágják a saját hazájukat." Olyan felemelő, meghitt, szinte (pre)karácsonyi.....
kissnagy 2006.11.27. 14:05:10
Mike Patton 2006.11.27. 14:47:10
kissnagy 2006.11.27. 14:55:30
maybach 2006.11.27. 15:01:29
Gunnar Hard 2006.11.27. 15:12:15
A MH miota vilag a vilag "elegge" baloldali volt - meg lehet nezni az uzleti sikeret. Noha fu-fa-virag tomte akolmeleg penzzel, nem volt egy uleti "tapsvihar". Sztem eleg ertheto, ha ilyen multtal kirugjak azokat, akik emblematikus arcai a "sikernek". Kulon orom, ha a tobbi, akinek ez nem tetszik, magatol elmegy.
Jelzem, oket meg pont nem feltem - az ilyen parakovacsok, meg erszekelyek mindg talalnak vmi nedves, meleg csatornat, ahol sok penzert dagonyazhatnak a sajat, meg az elvtarsaik mocskaban.
A lap pedig hatha jobb lesz, hatha olvashatobb vegre. Hosiesen belelapoztam neha, de nem volt konnyu - nemcsak baloshazug, de unalmas is volt.
Szereny velemenyem szerint ez egy pozitiv folyamat. Az eddigi "izenel" az is jobb, ha mexunik, es meg jobb, ha uj szellemiseggel talpra all a lap.
(parakovacsra tett megjegyzesekert szeretettel varom a "liberalis" bajnokok mocskolodasat)
kissnagy 2006.11.27. 15:51:33
Csak kiváncsian kérdem: a M Nemzethez is hasonlókat írnak be a balosok? Mert, akkor ők is tahó módjára visekednek! 2 tahó 1 csárdában= ezt nagyon "elkúrtuk"( Nincs remény- Para ide v. oda!)
derelyegrádi szellem 2006.11.27. 16:04:36
Ezt az állítást mire alapítod?
kissnagy 2006.11.27. 16:21:14
derelyegrádi szellem 2006.11.27. 16:32:18
Gunnar Hard 2006.11.27. 16:44:19
Mondod ezt te, aki ismeretlenul is folenyeskedsz velem - bar alig hiszem, hogy erre okod, alapod lehet.
A jobboldaliak tobbsege nem utalkozik a parakovacsokra es hasonlokra, hanem megveti es lenezi oket. (Az utalat egy intenziv emberi erzes, aligha sokan pazarolnak belole ilyen letformakra.) Tehat lenezik oket, csakugy, mint azokat a ballibsi szimpatizansokat, akiknel meg mindig nem verte ki a moralis biztositekot az mszmp-szdsz amokfutas. Akik vannak annyival hatrebb az evolucioban (hogy a te ekesszolasodnal maradjak), hogy meg mindig nem esett le nekik, hogy az mszmp-szdsz tarsasag letszukseglete a jobboldal, es elsosorban Orban Viktor demonizalasa.
Maskepp allnank hozza egy svedorszagi, ausztriai, vagy nemet baloldalhoz. De nekunk nem olyan baloldal jutott - sem a multjuk, sem a jelenuk nem elfogadhato europai normak szerint.
Ha szamodra az, akkor ugy erzem, radferne meg némi torzsfejlodes.
Visszaterve kicsit a sertegetesedre is, nem taho modon irtam be. Megvetem azt a propagandista, bertollnok lakaj bandat, akirol irtam. Egyelore megtehetem, mert meg nem fekezett a fekete auto ejszaka az ablakom elött - bar talan mar az sincs messze. De te azt se venned eszre, vagy valszeg annak is megtalalnad a magyarazatat, igaz kissnagy elvtars?
morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2006.11.27. 16:56:36
Gunnar Hard 2006.11.27. 17:03:16
one nation under-dog 2006.11.27. 17:23:44
"bertollnok lakaj bandat"
Vazze, valahol mintha már hallottam/olvastam volna ezt a lakáj-dolgot. Valami "lakájmédia" vagy mi. LOL. Para-Kovács sztem egy pozőr, de az ilyen lakájozókon mindig qrva jót tudok röhögni.
OFF
BTW, miért van az, hogy bizonyos nick-eket csak (potenciálisan) politikai töltetű thread-eken lehet látni, ahogy köpködnek egymásra ezerrel, "normális" témákhoz 1x sem szólnak hozzá? Na nem mintha nekem hiányoznának/tok...
ON
maybach 2006.11.27. 17:27:41
Talán nem mindenki ballibsi bértollnok akinek hazai jobb sem tetszik. Vagy szerinted az már európai?
derelyegrádi szellem 2006.11.27. 17:39:30
Lakájok.
A sajtónak fő rendeltetése a mindenkori hatalom kontrollja. Olvass már bele a kormánypárti újságokba (súlyossági sorrendben: Népszava, 168 óra, Élet és Irodalom, Népszabadság), ott változatlanul a kritika témája az ellenzék, de azon belül is a fődémon: Orbán. Ha a sajtó alapvető feladatát nem teljesíti, akkor bizony az lakáj. Ha közben még kormányzati pénzekkel is bélelik ki (lásd "felnöttképzési támogatások", állami cégek hírdetésdömpingje) akkor arra a "lakáj" még hízelgő kifejezés is. A bértollnok ráközelítőbb jelző...
Mike Patton 2006.11.27. 17:43:24
Én Győr-Moson-Sopron megyéből származom. Na mostan előkerült egy laza sörözés közben az eü-i reform. Ugye a kollega elkezdett hőbörögni, hogy bezárják a csornai, meg a kapuvári kórházat, a sopornit meg leminősítik. Aztán végigmentünk azon, hogy ha a családjával történt valami, akkor hova vitték kórházba őket: Győr, Budapest, Pécs, Z.egerszeg, egyszer Sopron. Na szóval erről ennyit.
És még mielőtt bolsevik lennék elmondom, hogy soha nem szavaztam mszp-re, nem is fogok, Gyurcsánytól meg hányok. De ettől függetlenül ha valamit át kell alakítani, azt át kell alakítani és kész. Az a baj ebben az országban a fő kérdés így hangzik: Eü reform igen vagy nem. Holott a normális az lenne, hogy eü reform így vagy úgy?
Na szóval gondolkodni kéne...
Ja és ha Bálint Antónia lesz a Fidesz min.elnök jelöltje tutira narancssárga leszek. Ő legalább jól néz ki. :)
Na mindegy éljenek nákomok, meg koncik, és imádjuk Hitlint, meg Sztálert! :)
Gunnar Hard 2006.11.27. 17:58:20
idezlek, ahogy ideztel:
" "bertollnok lakaj bandat"
Vazze, valahol mintha már hallottam/olvastam volna ezt a lakáj-dolgot. Valami "lakájmédia" vagy mi. LOL. Para-Kovács sztem egy pozőr, de az ilyen lakájozókon mindig qrva jót tudok röhögni.
OFF "
Ha a lakajozokon qrv@ jokat tudsz rohogni, mar nem hiaba irogattunk - veled orulok, ha orulsz... De megjobban orulnek, ha a dolog azon olvasatan is elgondolkoznal, amit kettovel alattad derelyegradi szellem irt. Mert valahol arrafele van elasva az a kutya.
Maybach,
az hogy "hazai jobb", az eleg szeles spektrum. De ezzel egyutt biztos nem mindenki ballibsi bertollnok, akinek nem tetszik.
Igazan zavaro, hogy szinte mindig elbeszelunk egymas mellett. Jobboldalt mindenkit felhaborit az mszmp-szdsz kormanyzat, az azt kiszolgalo mediamunkasok, es a teny, hogy utobbiak ovva-vedve korbenyaljak elobbieket, barmi tortenjek is. Ha errol az ember neven nevezve a gyereket mond velemenyt, balrol gyakran kinevetik, hogy paranoias (neha oszinte butasagbol, neha szandekos bagatellizalasbol), maskor meg müfelhaborodnak az indulaton, megint maskor pedig ugy viselkednek, mintha a ballibsi ertekrend hordozoi moralis magaslatrol itelhetnek meg a nemzetibb, vagy jobboldalibb erzelmüeket.
Holott nem. Az ilyeneknek mintha csak valami uri huncutsag lenne mindaz a lideralis demokrata beallitottsag, ami a mashogy gondolkodok tiszteleten alapul. Keretik gyakorolni a liberalis attitudot - es nem csak akkor, mikor a nemzeti erzelmuektol tetszenek elvarni, hogy bekeljenek meg a regi rendszer kepviseloivel.
one nation under-dog 2006.11.27. 18:04:27
"A sajtónak fő rendeltetése a mindenkori hatalom kontrollja."
Ez úgy hangzik, mintha valami elsős kommunikációelmélet-tankönyvből írtad volna ide.
Csak akkor lenne megvalósítható, ha milliárdosok tulajdonában lenne egy lap. Olyan milliárdosokéban, akik nem függnek a politikától, nem ugatnak bele az irányvonalba amíg megy az üzlet.
Akkor meg az lenne a baj, hogy a lap a "pénzérdekeket" szolgálja ki?
Kíváncsi lennék, hogy az Economist-on kívül hány olyan lapot tudnál mondani, ami objektív és nem sajtómágnások kezében van.
derelyegrádi szellem 2006.11.27. 18:11:16
Éltemben nem olvastam kommunikáció elméleti tankönyvet. De ha te mondod elhiszem.
A többit cáfolatnak szántad?
one nation under-dog 2006.11.27. 18:12:56
"De megjobban orulnek, ha a dolog azon olvasatan is elgondolkoznal, amit kettovel alattad derelyegradi szellem irt. Mert valahol arrafele van elasva az a kutya."
Aha. "kopaszmercis meg marcika". És? Semmi közöm hozzájuk. Ők ugyanúgy beletartoznak abba a kategóriába, amiről OFFoltam (politics-only). Ez oldaltól függetlenül visszatetszést kelt bennem. Most kezdjem el, hogy: pöcörge, cs242 (vagy mi a f@sz a neve)? Ugye ne? Én csak a magam hozzászólásaiért vagyok felelős, az ilyen kollektív szarságoktól, amit sugallsz, kösz, de nem kérek.
kissnagy 2006.11.27. 18:16:17
Sértő az evolúció? Kettőnk között az a különbség, hogy te észre sem veszed, hogy mikor és kit sértesz meg...Ugye elvtárs...
A törivel meg ne babrálj! A Balnak az 1945 utáni időszak a múltja! A jobbnak meg 1945 előtti.. Melyik volt jobb? Ezért tartunk itt...
É meglepdsz: én még nem anyáztam sem GyF-et, sem Orbánt, főlg olyan szavakkal, amit it kultúraként el szoktak "eredetni"....
one nation under-dog 2006.11.27. 18:16:23
"Éltemben nem olvastam kommunikáció elméleti tankönyvet."
Bevallom, hogy én sem.
"A többit cáfolatnak szántad?"
Arra próbáltam célozni, hogy elég naív a hozzáállásod (bár sztem csak álnaív).
Gunnar Hard 2006.11.27. 18:28:39
azt hiszem felreertettel vmit, nem felelosse akartalak tenni mas velemenyeert, hanem felhivtam a figyelmedet egy harmadik beiro velemenyere, amit 17,39-kor irt - a tovabbi felreertesek elkerulese vegett. Az a 2 szerencsetlen, akit "felemlegetsz" hogy jön most ide, azt nem ertem...???
kissnagy, azert vagy elvtars, mert ugy irsz.
Teljesen önkenyes allitas, hogy a mai jobboldal multja az 1945 elötti idöszak, a mai baloldale meg az 1945 utani. Az 1945 elotti idoszak kepviseloi jellemzoen reg halottak, a fidesznek soha köze hozzajuk nem volt, mig az mdp, mszmp, mszp "jogfolytonossagrol" azert ez nem nagyon mondhato el. Ugyhogy törtenelem-ügyben olvass utana.
Irod meg, hogy meglepödök, meg stb, nem anyaztal senkit. En se. Teged se. Probald kevesebb indulattal, es szallj le a magas lorol - akkor jobban lehet vtatkozni. Tovabba, ha nekem irsz, akkor ne nekem cimezd a masok sugallta gondolataid, mert ahogy me, myself & I, ugy en sem vagyok felelos masok szavaiert.
derelyegrádi szellem 2006.11.27. 18:31:12
Óramű pontossággal és kiszámíthatósággal jársz. Igen, ilyenkor (amikor ballliberális újságirókon, újságokon, és főleg politikusokon kérnek számon valamit)jön az alapvető elvárás vonatkozásában a naívságra hivatkozás...
kissnagy 2006.11.27. 18:56:06
A Richard Nixon
B Liz Taylor
C Michel Jackson
D Bill Clinton ( olyan mutatta, aki meg is írta...) Tényleg ezt akarjátok? Vagy dumálunk is egymással- úgy, hogy közben nem b...golunk! Inkább suk-süköljünk! Arról könnyebb leszokni! Nekem is nehéz volt- nekem is volt evolúciós ugrásom. Igaz nekem kicsi....Ugye így már talán érted a "Jégkorszakos" humort ugye Gunnar...
kissnagy 2006.11.27. 19:14:52
A töri kapcsán volt egy finom utalásom- mivel uriembernek tartom magam(igaz csak én)hogy ne menjünk bele! De mivel látom szakmabéli vagy: legyen!(Igaz ebből adódóan én naponta vagyok " kénytelen" olvasni....).
Első kérdésem:a FIDESZ honnan származtatja jobboldali múltját, ideológiáját? ( a LIB. INTERNACIONÁLÉ és az 1945 előtt nagyon rossz válasz..)
Második kérdés: Hazánk mikor volt ennyire meosztva, és mi lett a következménye?
Ezek egyszerű kérdések, főleg a másodikon érdemes csak gondolkodni...
És hogy érezd az evolúciónmat: Bocs, ha bármivel és bármikor is megbántottalak volna..
oldeye 2006.11.27. 20:13:24
1. Blair és Csurcsány két thatcherista balfék. (Talán akit érdekel, olvasta, hogy Thatcher születésnapi party-ján Blair volt a díszvendég és az öreghölgy boldogon nevezte a szellemi követőjének...
2. Thatcher, Blair és Gyurcsány azonos jellemzője, hogy neoliberális/neokonzervatív politikát folytatnak.
3. Érdekes, hogy nálunk az a baloldali aki milliárdos, a tőke érdekeit képviseli és aki nem, az pedig a jobboldali...
Nálunk egyébbként a sztálinizmust előszerettel azonosítják a baloldalisággal és talán innen adódig ez a káosz. Ergo a sztálinista, az baloldali. Aki thatcherista, az is...
4. Érdekes, hogy baloldali érték nálunk az alapvető élémiszerek, energis stb. áfájának az emelése...A tandíjat is természetesen azért vezeti be a kormány, mert ez olyan baloldali érték...Természetesen semmi nem jár ingyen, agyon Gyurcsány mondta...csak fizessük az adót és az "uralkodó", ha épp olya kedve van, akkor lök egy kis morzsát plebs közé, akiknek egy jogukvak: fizetni az adót! A pénzükért, adójukért meg aztán semmi nem jár!
5. A központi államigazgatás létszáma 2002-ben az Orbán alatt 69.800 fő, 2004-ben a Medgyessy alatt 88.900 fő, 2006 októberében pedig 105.200 fő! (Arról nem beszéltem, hogy Megyó alatt a kiszervezések elkezdődtek, így ténylegesen nagyobb ez a létszám.) Gondolom, azt is tudja mindenki, hogy a központi államapparátus rendelkezik, a legmagasabb átlagbérrel az országban...Biztosan, olyan jól dolgoznak!
6. Mi az, hogy jobb és baloldal?
7. Az Magyar(országi) Szocialista Párt 1919 március 21.-én alakult. (Az ország szó nem volt a névben. Lenin azt mondta, hogy majd a Szocialista Internacionálé döntsön a kérdésben.
8. Adolf Hitler, szociáldemokrata bizalmi volt és részt vett a Bajor Tanácsköztársaságban. Sztójay Döme, Kun Béla helyettese volt és természetesen kommunista. Gömbös Gyula vezérkari százados volt a Vörös Hadseregben, a miniszter szárnysegédje.(1918 december 2.-án beszédet is mondott helyette a várban.) Szintén a Vörös Hadseregben harcolt Jány Gusztáv, de Lakatos Géza, Werth Henrik és Szombathelyi Ferenc is.
Ilyen a világ...
Egyébbként a bal és a jobb gazdasági kategória volt mindíg is és a sztálinizmus csúsztatta bele, hogy a fasizmus az jobb oldali, a sztálinizmus pedig baloldali ideológia...A libanoni falangisták is "rokonai" a fasisztáknak. A fasiszták államosítottak szintén, sőt Olaszországban a Munkástanácsok is jelentős szerepet kaptak a gyárak irányításában. A sztálinizmus és a hitlerizmus is gyilkolt, csak sztálin egy kicsit többet...
9. Liberalizmus. Ki liberális hazánkban? Kis János igen. Tölgyessy és Tamás Gazsi is. Kuncze, Demszky, Kóka és Magyar pedig ál-liberális, ha jobban tetszik, neoliberális.
Tamás Gazsi nem véletlenűl van kikelve a mai nemzeti liberális párt vezetői ellen...
groundwalker 2006.11.27. 20:24:22
Ilyen jó rálátást max az indy-n olvastam utoljára.
kissnagy 2006.11.27. 20:25:48
one nation under-dog 2006.11.27. 20:47:17
"Óramű pontossággal és kiszámíthatósággal jársz."
Ne hízelegj. Vagy ezt most fölényeskedésnek szántad? LOL.
Igen, ilyenkor (amikor magukat "konzervatívnak" nevező újságirókon, újságokon, és főleg politikusokon kérnek számon valamit)jön az alapvető elvárás vonatkozásában a kettős mérce alkalmazása...
Ez a te kommented volt, kicsit változtattam rajta, így se hangzik rosszul. :(
maybach 2006.11.27. 20:58:00
Kicsit elugrottam fejtágításra, bocs. Szal nem csúsztattam, mert én magamra gondoltam.
Gunnar Hard!
Annyiban teljesen jogos, hogy túl általános volt a meghatározásom, mint ahogy az európai is az. Kifogásom egyébként pont ezzel szemben van. Mi az a ballibsi? Mert pl. konzervatív gondolkodó is lehet liberális. Sőt jobb helyeken pont így vannak párban. De a baloladal sem mindenhol szitokszó. Mint ahogy magában a jobboldali sem.De itthoni vezető jobboldali párt szerinted európai?
maybach 2006.11.27. 21:24:08
Most hogy válaszoltam a többieknek, végig is olvastam a többi hsz.-t is.
Isten hozott!
oldeye 2006.11.27. 22:56:22
Kössz!
Mit jelent az indy?
oldeye 2006.11.27. 22:57:18
giacomo 2006.11.27. 23:41:38
"Mi az a ballibsi?"
jó kérdés. ez a jelző zavar már egy ideje.
maybach 2006.11.28. 07:58:51
Kiadós reggeli után újra.
Számon kéred a sajtótól a hatalom ellenőrzését. Persze elméletben joggal. Kéred olvassak bele az általad kormánypártinak minősített lapokba. Naponta előfordul, nem túl jó érzés. A "másik" oldali sem sajnos. Nem csak a tartalom miatt. A nyilvánvaló és otromba célzatosság ami zavar az alpári stíluson túl. De nyilván a sajtón objektivitást számon kérni naivitás. Szakmaiságot profizmust viszont nem.
Az ellnzéki magatartás inkább értelmiségi attitűd.
molaris 2006.11.28. 08:36:06
Ugyan e logika mellett:mondjátok amióta Káin sikeresen megölte Ábelt,mikor volt béke az egész Földön?Pedig ezért"harcolunk".Szűz prostik egyesülete.
groundwalker 2006.11.28. 08:56:48
indymedia - htttp://hungary.indymedia.org
TGM itt ingyen szokta cseszni a rezet. Nem a legjobb, de itthon nem tudok jobb globkrit/alterglob oldalat. Ott találkoztam ilyen véleményemmel, gondolatmenettel, ésszel. Itt nagyon ritkán.
derelyegrádi szellem 2006.11.28. 09:15:21
Egyiknek sem. Tapasztalati alapon álló véleménynek.
Úgy is jól hangzik csak nem válasz felvetettekre, illetve nem teljesen igaz. Ha van kedved és mindkettőnknek ideje egyszer megvitathatjuk a "kettős mércét" is, mert érdekes és tanulságos téma.
Maybach
Ja, úgy más.
A következőre most nem telik válasz tőlem mert még nem reggeliztem (sajnos csak "kontinentális reggelit" fohyasztok: kávé , dohányáru). Ráadásul ma nagyon sűrű napon van. Máskor megvitatjuk. Most "reggeli".
Üdv mindenkinek.
derelyegrádi szellem 2006.11.28. 09:26:18
Oldeye hsz-ét elolvasva, most csak annyit tudok hozzátenni:
Légy üdvözölve.
Gunnar Hard 2006.11.28. 09:29:01
Mike Patton 2006.11.28. 09:34:10
Jött egy olyan valaki aki tud gondolkodni. Üdv a ketrecben oldeye.
Bár azért vitatkoznék mert Kóka, meg Demszky nem neoliberális. Az is inkább egy gazdasági fogalom, és Vityáék állították be démoni dologként, amúgy nem az.
Jó volna, ha lennének neolibek. De nincsenek...
groundwalker 2006.11.28. 11:40:08
Jó lenne ha lennék liberálisok, szocialisták de (már) azok sincsenek, politikailag mármint nem gazdaságilag. És a szó pozitív értelmében, de a szoc alatt nem a komcsit értem.
Szóval jó lenne a fogalmak letisztázni, de ez sem érdeke az elitnek, mert így még bonyolultabb és egy csomó vitára adhat okot, vagyis kevesen foglalkoznak vele.
derelyegrádi szellem 2006.11.28. 16:10:12
Az tényleg jó lenne.
Kezdetnek különítsük el a klasszikus liberalizmust (Emblematikus figurája John Stuart Mill, legjelentősebbb műve A szabadságról, megjelent 1849-ben), a neoliberalizmustól (e.f. Fridrich August von Hayek l.m.. A szolgaság felé vezető úton, megj. 1949 ha jól emlékszem)
Innen kéne indulni, de szerintem a neokon nem gazdasági irányzat, sokkal inkább politikai.
molaris 2006.11.28. 16:17:48
groundwalker 2006.11.28. 16:20:35
Olyan bábeli zavar van, és mondom ez kommunikációs zavart rosszabb esetben feszültséget okoz... Akik ezt hivatalosan tisztázhatnák (értelmiség) azok meg jól el vannak így.
A liberalizmusban egyetértünk, van az igazi ami mellett a nacionalizmus is megfért (sőt együtt születtek), hiszen a reformkort ez a kettő eszme uralta!
És van a neolib, ami a szolgaság felé vezet gyakorlatilag...
one nation under-dog 2006.11.28. 19:06:59
és
groundwalker · groundwalker.lapja.hu/ 2006.11.28. 16:20:35
A neokonzervatív, vagy "neocon" irányzat sztem sokkal inkább politikai jellegű, mint gazdasági.
Én még odáig is elmennék, hogy Európában nincsenek igazi "neocon"-ok. Úgy értem itt nincsenek politikai megfelelői annak a csoportnak, amit Amerikában "neoconservative"-ként definiálnak.
kissnagy 2006.11.28. 19:10:15
Nem, mintha az eredeti érne valamit-mármint a komm-, igaz élelmesek ebből is kihozták volna a legtöbbet, pl. "nőközösség"! Én barom még ennek sem tudtam volna örülni, mert 7 + 13 éve imádom a párom...( ...nem áll mögöttem...)
Egyébként is idézet 1899-ből: " a demokrácián osztályuralom nélküliséget értünk......A demokrácia alapvetően az osztályuralom fefüggesztése... A proletárdiktatúr ma már túlhaladott fogalom".Kár, hogy akkor még nem volt TV. Győzike beolashatta volna reality show gyanánt.Mennyi dolgot megúszhattunk volna...
És amiről írtok neolib gyanánt,- szerintem-az nem az! Akikhez ez köthető, azok nem filozofálnak, hanem számolnak...Nem emelném ezt az izmusok közé...!
groundwalker 2006.11.28. 19:33:01
Hogy mi volt a kommunizmus helyett, amit annak neveztek? Diktatórizmus, jobbat nem tudok.
Me, Myself and I
"A republikánusok társadalmi kérdésekben konzervatívabbak, gazdasági téren liberálisabbak"
"a korrupció visszaszorításáért." (wikipedia - republikánus párt) Az MDF is állandóan ezzel a Tiszta kezekkel jön és az első megállapítás. Nem ugyanaz de hasonló, az európai alteregója szerintem.
one nation under-dog 2006.11.28. 19:47:29
Nem szabad a neocon-okat összemosni a Republikánus Párttal. A neokonzervatívok csak a párt egyik irányzatát képviselik.
Az MDF-es párhuzam nagyon nem helytálló. A neocon-ok pont abban különböznek az átlag Republikánustól, hogy TÁRSADALMI KÉRDÉSEKBEN (egyneműek házassága, abortuszkérdés, egyéb vallási jellegű kérdések) JÓVAL LIBERÁLISABBAK. A neocon-ok leginkább a külpolitika területén villogtatják a fogaikat.
Egy kis neocon önmeghatározás, ha érdekel valakit:
www.opinionjournal.com/editorial/feature.html?id=110002840
A címe: "What the Heck is a Neocon?" :)
groundwalker 2006.11.28. 19:57:21
one nation under-dog 2006.11.28. 20:05:32
Nem kicsit szubjektív, hanem nagyon. :) Ezért írtam, hogy "önmeghatározás".
Max Boot, bár jóval ismertebbek is vannak nála, sztem az egyik "legélvezhetőbb" neocon gondolkodó (attól függetlenül, hogy nagyon nem értek egyet sok gondolatával). ;)
maybach 2006.11.28. 20:06:44
one nation under-dog 2006.11.28. 20:11:45
"Akkor most G.W.Bush az etalon?"
Egyáltalán nem. Miért gondolod?
maybach 2006.11.28. 20:13:18
one nation under-dog 2006.11.28. 20:30:09
Ok. Szóval Bush távolról sem etalon a neocon-ok között. Mondjuk inkább úgy, hogy egy pár évre elcsavarták a fejét a neocon-ideák. Most próbál kikecmeregni belőle. :)
Az öreg Bush (a mostani elnök apja) például ki nem állhatta a neocon-okat. A fiú viszont "fellázadt" az öreg ellen, lehet, hogy jobb lett volna, ha inkább hallgat rá. :(
Amúgy ha már etalonról beszélünk a neocon-oknál, akkor pl. Paul Wolfowitz, John Bolton, vagy esetleg Don Rumsfeld az. Bár Rumsfeld kicsit "kakukktojás".
maybach 2006.11.28. 20:34:08
molaris 2006.11.28. 22:19:28
"groundwalker"-emlékezz!"a kommunizmus=szovjethatalom és az egész ország villamosítása(by Lenin).
"Me,Myself.."-európai hülye szolgák,mint ifj. Bush is csak egy hülyegyerek,nem igazi "lázadó".Gondold végig az általad felsoroltakat,rájössz van még egy közös pontjuk.Mi az a közös nevező ami a hatalomba segítette őket?Mi az ami miatt elkezdenek kihullani?Pedig eddig Rumsfeld látszott a keménynek.Szerintem kevés figyelmet fordítunk keletre,pedig ma egyre inkább ott dőlnek el a játszmák.Csak nehogy betlizzünk,mert a"medve"ott is benn van a "málnásban".Nekem nem tetszik,de lehet Gy.F. egyetlen jó húzása lehet ez a simulás,Moszkvára igenis figyelni kell.Bár tévednék,mert ha nem az nekünk nagyon drága lesz.
groundwalker 2006.11.28. 22:23:50
Na de én a marxi kommunizmust tartom kommunizmusnak, de nem a bolsevizmust (made by Lenin)! Az a baj hogy kommunizmusnak nevezték pedig nem volt az.
molaris 2006.11.28. 22:43:57
groundwalker 2006.11.28. 22:53:14
molaris 2006.11.28. 22:59:28
kissnagy 2006.11.28. 23:34:11
Egy példa, hogy mire gondolok:(egy anegdóta) egy svéd cég(VG) privatizált egy hazai céget, és átmenetileg egy '56-os magyart küdtek ide konszolidálni! Na ezt az ürgét a hazai felső és középvezetők ( ugyan miért?) elkezdték "fényezni", megkérdezték tőle: " Hogy lehet, hogy Svédo.-ban olyan jól élnek az emberek?"
A válasz: "Nos amig önök itt szobrot állíttak Marxnak, addig Svédo.-ban elolvasták a műveit, rájöttek mit hogyan szabad, és mit hogyan nem szabad csinálni..."
Remélem a helyén értékelitek az előzőeket....
(gergényi)pétergábor 2006.11.29. 01:38:51
(Nem baj, ha nem írok erről az emberről többet?)
(gergényi)pétergábor 2006.11.29. 01:48:56
oldeye 2006.11.29. 03:44:21
Thatcher volt aki végleg megszűntette a jóléti állam kialakítására való törekvést.
Amikor 1997-ben Blair hatalomra került, akkor mondta, hogy „Jó kezekbe került Nagy-Britannia”.
Blair Thatcher gyermeke...és Gyurcsány is...
Az USA bukott legnagyobbat ezzel a tézissel, mert nem csak Chile veszett el számukra, hanem egész Dél-Amerika. Argentina 2001-óta, elég szép eredményeket ért el és az államcsődből, nem a neoliberális gazdaságpolitika jelentette a kivezető utat...
Marx. A közgazdasági tételei valóban igazak és ezért oktatni és tanulni is lehet belőle. Utalnék rá, hogy ő a legfejlettebb gazdaságot képzelte el ideális terepnek a tézisei megvalósulásához és nem a legfejletlenebbet. Marx például nem tartotta szükségesnek a magáningatlanok teljes államosítását és a bérkaszárnyák felépítésével sem értett egyet. Lakáspolitikai koncepciójában, a kertes házakban, vagy maximum 4-6 lakás lakóközösségekben tudta elképzelni, az ideális életfeltételeket. Proudonnal volt ebben a kérdésben elmélyűlt vitája, aki nem tartotta rosz dolognak a bérkaszárnyákat, mert az egy olvasztótégeje lehet a munkásoknak, ahol kikristályosodhat a munkás öntudat.
Tehát voltak Marxnak jó meglátásai, csak előbb a demokrácia egy olyan szintjére kéne eljutnunk, hogy lássuk, hogy vmi. felé haladunk és nem a jólét államtól elfele, majd akkor már lehet mazsolázni és értékeket keresni ott ahol, valóban van és nem Blairnél és nem Thatchernél, mert náluk bizonyosan nincsen a bölcsek köve...
maybach 2006.11.29. 07:40:41
derelyegrádi szellem 2006.11.29. 11:29:26
Holnapra hozok idézeteket Marx és Engels levelezéséből. Mert megérdelmi a szószerinti idézést.
Előljáróban csak annyit, hogy F. Lasalle-t kitartóan "Icigbárónak", vagy "pomádéval és smukkal borított zsíros zsidónak" titulálta. Ez ugyan még nem "terrorista bűnözőség", de....
Ettől függetlenül az elméletet és gyakorlatot nem lehet ugyanannak tekinteni.
Az emberölés előkészülete sem "ugyanaz" egy befejezett emberöléssel. (Nem párhuzam csak szemléltető példa.)
Mike Patton 2006.11.29. 11:33:24
Véleményem szerint a gazdaságpolitikai elméletek, és valós gazdaság-politikai helyzetek egymás mellé állítása azért sokszor veszélyes.
Chile-t hozod példaként, ugyanakkor Chile egy nagyon következetes liberális gazdaságpolitikát folytatot, nyitott gazdaságot éptített ki, amit társított egy elég diktatórikus társadalmi rendszerrel. Önmagában véve egy gazdasági értelemben tisztán neoliberális módszert valósítottak meg sztem. És múködött
Mondjuk abban egy előttem szólónak igaza van, hogy a neocon dolog ennél több, hisz túlmutat a gazdasági dolgokon.
Mindenesetre Thatcher valóban neoliberális volt, és a maga módján szinte az összes nyugati ország az, hisz a szociális piacgazdaság eszménye egy lassuló gazdassági növekedést, ktg.vetési hiányt, ill. az ellátórendszerek strukturális elavulását eredményezte.
Argentína esetében ha csak arra gondolunk, hogy szem elé kerültek a költségvetési, finanszírozási problémák, egyértelmű, hogy ebben a minőségében igen is neoliberális elveknek megfelelően történt a válságkezelés. Ugyanakkor ami ott végbement, sokkal inkább köszönhető volt a gazdasági adminisztrációnak, mint az aktuális gazdaságpolitikai iránynak. A válságot megelőzően a kormányzat nem próbálta visszahúzni az országot a válásgba süllyedéstől, aminek egy sokk lett a következménye, de ez egyben tisztító válság volt, és meg volt az a jó hatása,hogy drasztikusan ugyan, de rövid idő alatt sok probléma megoldódott.
Ugyanakkor szerintem nagyban függ a társadalomtól, hogy mennyire lehet a manapság mainstream-nek tekinthető neoliberális téziseket tisztán alkalmazni. Egy Chilében lehetett, hisz az ellátórendszerek fejletlensége miatt, messze nem okozott az átalakítás akkora szociális sokkot. A
neoliberális gazdaságpolitika véleményem szerint az olyan kicsi, nyitott gazdaságokra volt negatív hatással, akik a nyitottságuk miatt monokulturás termelőkké alakultak, ld.: Costa Rica
maybach 2006.11.29. 12:07:07
Volt szerencsém hasonlókat,esetleg pont az általad említett levelek egy részét olvasni. Igaz nem most volt. De. Az antiszemitizmus nem a zsidókat minősíti.
Korabeli kapitalizmus sem volt olyan nagyon vonzó.És persze a szeretet nevében hány máglya égett Európában?
(gergényi)pétergábor 2006.11.29. 12:17:57
Amikor utólag elismerte, hogy lehet, hogy tévedett az el nem hangzott "ütemes mocskos zsidózás"-sal kapcsolatban, Gulyás megkérdezte a mi "objektív" Imrénktől, hogy "nem tart-e attól, hogy az emberek ezek után azt mondják majd önről, hogy manipulál?!" - "óó, neeem!"- hangzott a (látszólag) határozott válasz. Különösen az óó tetszett (mentségére; ekkor már elég nagy sz.rban volt).
kissnagy 2006.11.29. 12:27:11
Csak azért érdekes, mert ciki rendőrnek rendőrviccet mesélni, zsidó ember előtt zsidózni...Már bocsánat! De azért nem zárható ki semmi!Érdekes... "Magyarországon (ld. világban...) minden előfordulhat! Sőt az ellenkezője is!"
Bush papa "sikereiről" csak annyit: az öreg Bush nem gondolta volna, hogy Castro túléli( nem a gyomorbajt, hanem:)a hidegháborút, pont Venezuela köldökzsinórján keresztül! Mára Monroe elnök mondása átalakult: " Amerika az amerikaiaké!" helyett ma már egyre hangosabban mondják:" Latin -Amerika a latin-amerikaiaké".......Hát ez nem siker, sőt kudarc! Sőt most meg még Ortega is feltámadt poraiból...
derelyegrádi szellem 2006.11.29. 13:28:18
Ezeke a történéseken és összegfüggésein magam is jókat mosolygok a bajszom alatt (mielőtt hektikus közéletünkben valaki kombinálni kezdene: nincs bajszom, se kicsi se nagy..:))
Aztán el ne summansd az idézeteket...Már csak azért, mert akkor én is előhalászom valahonnan - ilyenre nem emlékszem, de ez régen volt, talán jól lektorált könyvben volt....
Hát igen, valami csoda folytán ezek nem jelentek meg MARX-tól. Ki érti? Talán a lektorijelenésíró...
(gergényi)pétergábor
Igen az felejthetelen jelenet volt, csak egy méltó társa volt, mikor muszterbajnok törölgette magát, miközben hebegett- habogott. Nem látott jövőbe, így nem tudta, hogy politikai indíttatásból hazudozni nem elítélendő, lebukni meg kellemetlen, hanem megdicsőitő tevékenység. Pedig: miazhogynagyonis!:)
oldeye 2006.11.30. 03:28:51
A Chilei kísérlet elbukott, Friedman legutóbb a FED-el kapcsolatos több évtizedes kritikáját vonta vissza.
Hol lassul a gazdasági növekedés?
Svédország a jóléti állam etalonja. A GDP növekedés 4%, , a foglalkoztatási szint 70%-os!!!
Nagy Britannia: 2,7%-os, ezzel szemben, Ausztria: 3,1%,Finnország 4,9% a GDP növekedés...
Németországban valóban, csak 2,4%-os a GDP növekedés. Szerinted ott válságban van a jóléti állam? (2006-ra várt adatok) - Pedig átvernek néha a számok
Az Export-Import arányok, ami talán többet mond a GDP növekedésnél:
Németország, Export: 1016 az Import: 801 milliárd USD
(Németország amely "válságban" van, a világ legnagyobb exportőre és az arányok is bámulatosak!
Nagy-Britannia, Export: 373 az Import: 484 milliárd USD
Ez tragikus, de még inkább az USA, íme:
USA, Export: 927 az Import: 1727 milliárd USD
(Ezek 2005-ös adatok)
Talán az adatok magukért beszélnek és a fikciókat, meg hogy szegény jóléti államok, hagyjuk meg a buta politikusoknak.
A tények kegyetlen dolgok!
derelyegrádi szellem 2006.11.30. 09:50:53
"Csak azért érdekes, mert ciki rendőrnek rendőrviccet mesélni, zsidó ember előtt zsidózni...Már bocsánat! De azért nem zárható ki semmi!Érdekes..."
Ezt megvilágítanád, mert nem sikerült az általam leírtakkal "kontextusba" helyeznem. Köszi.
Mike Patton 2006.11.30. 13:11:42
Miért is bukott el a Chilei kísérlet. Elég komoly növekedés zajlott le ott az elmúlt kb. 30 évben. 1992 pl. 12,3 %-ra szaladt fel a GDP növekedés, 2005-ben 5,8% volt. A kilencvenes évek ázsiai válásga éreztette hatását Dél-Amerikában, akkor volt egy-két évig stagnálás, de után újból növekedés következett be. A mozgatórugója a növekedésnek: átgondolt liberalizációs lépések, nyitott gazdaság, szigorú fiskális politika, árstabilitás fenntartása, nyitott kereskedelempolitika. A nyitott gazdaság vonzotta az FDI-t a modernizálódó termelési szerkezetben javult a cserearány. Aztán megtörtént a nyugdíjalapok privatizációja, pénzügyi liberalizáció és még sorolhatnám.
Egyszóval, nem tartom szerencsésnek, hogy egy-egy országhoz gazdaságpolitikai téziseket kapcsolunk, mert természetsen eltérő társadalmi környezetben eltérő megoldások lehetnek a jók. Ugyanakkor a Chilei példa egy elég következetes neoliberális hozzáállás.
Európában neoliberális és jóléti állam megkülönböztetést használni sem a legcélravezetőbb. Alapvetőe, az elöregedő társadalom miatt a nyugdíjrendszerek finanszírozása az európai államokban is nagyobb részben az öngondoskodáson múlik. Nyilván Svédország kivétel lehet, főleg azért is, mert ott a fogyasztási adó, illetve a vállalati adók is bevonásra kerültek a finanszírozásba.
Ugyanakkor arról elfeledkezel, hogy ott is történtek "neoliberális" átalakítások, a '90-es évek közepén átalakították a nyugdíjrendszert, a társadalombiztosítás rendszerét. Nyilván - nagyon helyesen - nem folytatták azt az utat a svédek, amit a többi ország elkezdett, magyarán nem szakítottak az alapkoncepcióval, hanem finomhangolták.
Hidd el, nem vagyok pártján a neolib gazd.pol.-nak. Mint ahogy nem is szabadna egyik pártján sem állni, mert ez nem így működik. Véleményem szerint eltérő társadalmi, gazdasági környezet tényleg eltérő megoldási módozatokat kíván.
Szép és jó a svéd jóléti rendszer, de szvsz Mo.-n messze nem olyan a társadalom, amiben egy ilyen jellegű gazdasági rendszer működőképes. Nyilván a skandinávoknál más a helyzet.
Viszont említetted UK-t. Ott elég jól hozott hosszú távon a konyhára a Thatcher féle átalakítás. Ott a legmagasabb pl. az átlagbérek, d még ppp-n számolva is benne vn az első ötben.
Szóval sztem ez így működik. Hidd el én is szívesebben élnék egy jóléti államban...
Az USA importból nem szabad komoly következtetéseket levonni, hisz ezt USA kvázi bevállalta, elérve ezzel azt, hogy a dolcsi világpénz lett...
kissnagy 2006.11.30. 13:34:37
kissnagy 2006.11.30. 16:28:36
Ezt nem azért vetem fel, hogy kevésbé izléses vitát kezdjek, csak így nem áll képbe nekem a beírásod Derelye....
derelyegrádi szellem 2006.11.30. 17:11:07
Rossz viccekkel az ember magára marad..
Nem áll képbe. MARX-tól csak azért idéztem, mert felmerült, hogy az elmélet meg a gyakorlat különbség van. Az előző nem elítélő és elitélendő színben (itt jött MARX), az utóbbi elitélendőben (Leninék a megvalósítók). Magam csak annyit akartam, hogy az idézetekkel igazoljam, hogy már mega az elméletalkotó is ordas eszmék terjesztője volt. (meg egy kicsit azt tabut is megrengessem, hogy az antisz. kizárólag szélső jobboldali sajátosság lenne.)
kissnagy 2006.11.30. 17:25:18
1. rossz vicc az, hogy én valakinek a származásával foglalkozom,de ennek a következő az oka:
2. írtad, hogy voltak antiszemita megnyílvánulásai- idézeteket is igértél.....
3. ezt azért csodáltam, mert még nem találkoztam ilyennel ( ezt meg is "beszéltük", hogy talán miért) és azért, mert Marx maga is zsidó származású volt!Ezért csodálnám, ha antisz. írása lennének ( de nyitott vagyok: lehet! Csak lássam!)
4. nekem az is elég lenne, ha megírnád, melyik műben olvastad, melyik kiadó és mikor adta ki- megkeresem! Tényleg kiváncsi vagyok!
5. ha elhiszed, ha nem: nem volt emögött semmi több!
kissnagy 2006.11.30. 17:37:47
molaris 2006.11.30. 18:53:10
maybach 2006.11.30. 19:02:54
kissnagy 2006.11.30. 19:07:18
maybach 2006.11.30. 19:11:00
Sztem antijudaizmus vallási alapon, anticionizmus 1900-az évek elejétől a cionizmussal szemben, antiszemitizmus pedig általánosabb formában már az ókor óta. Persze ennél kicsit összetettebb és bonyolultabb.
kissnagy 2006.11.30. 19:31:41
maybach 2006.11.30. 19:50:11
Én nem írtam "faji"-t, mert annyira undorít, hogy említeni sem szeretem.
Csak az árnyalatok miatt írtam Molaris-nak. Ha érdekel mindenféle( majdnem azt írtam fajta ) kirekesztés, általánosítás mélyen felháborít. Mondjam, hogy naponta?
kissnagy 2006.11.30. 20:09:42
molaris 2006.11.30. 20:11:57
kissnagy 2006.11.30. 20:19:26
maybach 2006.11.30. 20:55:22
Bocs, de ezt most én sem értem.
maybach 2006.11.30. 21:27:19
Én magam kis szerény eszközeivel valóban különbségekre akartam felhívni a figyelmet. Eme különbségek olykor, de ismétlem csak olykor, minőségi különbségek voltak. Ma legtöbben nem is értik szerintem az említett izmusok közti különbséget.Ennyiben egyet is értek veled kissnagy!. De a különbség létezett. Elviekben még ma is. Attól függetlenül, hogy egyik sem szalonképes.
kissnagy 2006.11.30. 21:37:53
maybach 2006.11.30. 21:50:00
oldeye 2006.12.01. 02:39:14
Chileben 3 millió ember lakik bádogházakban és Pinochettel együtt bukott el a neoliberalizmus is.
Chile fő export termékei: copper, fruit, fish products, paper and pulp, chemicals, wine
Látom, hogy a nyitott gazdaság, lendületes fejlődéssel járt...
Chilében valóban 6,3% a GDP növekedés, az export 38, az import pedig 30 milliárd USD
Argentia, ahol államcsőd volt pár éve és nem fogadta el a Világbank neoliberális forgatókönyvét, sőt a 100 milliárdos adoságból mára 35 milliárd lett 5 év alatt, 29 milliárd dolláros valutatartalék mellett.
Argentina GDP növekedése 9,2%, az export 40, az import pedig 29 milliárd USD.
Hogy lehet az szerinted, hogy Argentina egy államcsőd után, más utat bejárva, jobb gazdasági helyzetben van, mint Chile?
Az euro a másik kulcsvaluta a dollár mellett, a világ megtakarításainak, már több mint 20 % ebben a fizető eszközben van.
A németeket nem sokkolja szerinted, a magas euro árfolyam?
Hogy lehet, hogy a német export a világon a legnagyobb, miközben az USA gazdasága és termelési kapacitása kellene, hogy a legnagyobb exportot bonyolítsa le, miközben a számukra kedvező a magas euro árfolyam?
Svédország: A magas GDP növekedés és a magas foglalkoztatási szint a a titkuk. (2010-re az egész EU-ben, ugye a 70%-os foglalkoztatási szint elérése van megjelölve. Most 4 ország teljesíti csak ezt a normát.
Svédország: az export 127 milliárd, az import 104 milliárd USD. Talán így még érthetőbb.
USD, PPP-én számolva, 2005: Nagy-Britannia-30.100, Németország-30.100, Finnország-31.000, Franciaország-29.600, Ausztria-32.500, Svédország-29.800, Belgium-31.000, Írország-41.100, Olaszország-28.700, Dánia-34.800, USA-41.600, Norvégia-42.800, Japán-31.600
És mik a tények?
A világon Norvégiában a legmagasabbak a jövedelmek, utána, Németország, Ausztria, Svájc és az USA jön. (2006)
ugyan abban a munkakörben állami munkahelyeken, Németországban 30%-al, Ausztriában és Svájcban pedig 20%-al kap többet vki. mint az USA-ban, Nyílván, ebben benne van az is, hogy az elmúlt pár évben, az euró több, mint 30%-ot erősödött a dollárhoz képest és a németeknél, nyugaton még mindíg jóval magasabbak a jövedelmek, mint a keleti részeken.
USA külső adósság: Japánnak 689 milliárddal, a Kínának 398 millliárddal, a németekneknek pedig 389 milliárddal USD-el tartoznak. (A németekkel jobban állnak, mert ők tőkétis exportálnak és termelnek is az USA-ban, bár Japán is valamelyest)
Az USA állami költségvetése, idén 693 milliárd USD hiánnyal számol, amelyet döntően külföldről kivánnak finanszírozni, miután kiapadtak a belső források. Az infláció 5% körül lesz.
Az egy dolog, hogy mennyit keres vki. de az sem mind1, hogy mennyi az adó és mennyit kell költenie egészségügyre vagy épp oktatásra. Nagy-Britanniában fél évet kell várni egy röntgen vizsgálatra, egy műtétre pedig egy évet. (Most perelte egy brit polgár az államot és nyert. Bárhol az EU-ban kezeltetheti magát és a brit biztosító köteles azt kifizetni, ha túl hosszú a várakozási idő.)
Tandíj nincs az EU országok többségében, vagy jelképes összeg. A vizitdíjat meg ki sem fizetik Németországban. Idén augusztusig, 800.000 ember nem fizette ki a díjat. Ilyen a világ..
molaris 2006.12.01. 05:13:46
A 10/32-ben Sém fiairól:
És vala ezeknek lakása Mésától fogva Séfárba menve a napkeleti hegyekig.A probléma akkor kezdődik mikor Jákob elorozza az atyai áldást kisemmizve Ézsaut.Később kapja Jákob az Izrael nevet Istentől.A hébereknek nevezettek magukat ivrinek(folyón túli)nevezték,és egyisten hitük miatt válnak el a pogány semita törzsektől.A palesztin-zsidó ellentét családi balhé.Később mikor bevonulnak az ígéret földjére csak engedelmeskednek,mertnekik ott KELL élniök.A királyság kettészakadása után lesz az északi rész Izrael,a déli Juda.
Cionizmusról 1897.ig nem beszélhetünk,ekkor kezdődik komoly és végül 1948 máj.14.-én beteljesedő mozgalom,az ország újra alapításáért.Ezt a mozgalmat Herzl Tivadar indítja el.A palesztin-zsidó vita az Ézsau-Jákob vita.Skiccben ennyi.
maybach 2006.12.01. 07:30:07
Jó reggelt.Most megleptél, mert azt hittem mást akarsz írni. A történetnek ez a fele számomra nem újdonság.Ez mondjuk lehet az antijudaizmus eredete. A cionizmusról én 1900-as évek legelejét írtam. Akkor ennyit tévedtem. De mindez nem mond ellent annak, amit előzőleg írtam.Inkább adalék hozzá.
kissnagy 2006.12.01. 08:37:34
Véletlenül ráfutottam a nol-nál egy olyan vitára - a témából-, ami megér egy misét( már bocs). Ha a google-ba benyomod az antijud. szót, megtalálhatod! Bár reggeli előtt nem ajánlom a hangulata miatt...
maybach 2006.12.01. 09:15:20
derelyegrádi szellem 2006.12.01. 10:20:54
kissnagy topictársamnak előkeresem és megadom a pontos forrást, mert az elengehetetlen, pláne tőlem, aki idézett.
Nem vagyok közgazdász, de oldeye-nak komoly igazságai vannak, de az én emlékezetem szerint Pinochet nem neoliberális gazdaságpolitikát folytatott. Az igaz viszont, hogy neoliberális alapon álló gazdasági szervezetek is pénzelték.
Argentína kapcsán pedig érdemes megemlíteni, hogy a II. világháború után kifejezetten "gazdag" országnak számított. Abból, hogy minkét "tömbnek" szállított húst. Komoly tételben, jó pénzért.
kissnagy 2006.12.01. 14:32:47
www.origo.hu/nagyvilag/20061130azolajzsonglor.html?pIdx=2
A latin-amerikai(!?) út...
Derelye: rendben! Köszi előre is!
molaris 2006.12.01. 21:49:18
1,-ehhez senkinek semmi köze;lásd. napi történelem,mert oly sokra mentek,az okosok.
2;-ne keverjük a ma már bizonyítottnak vehető dolgokat(ha kéritek hajnalban megírom)a materialista tanokkal.
3,-ha gondoljátok kifejtem ezt az uskve 1600 évet kissé részletesebben;izgalmas dolog,különösen a tudomány fényében.Három igen és hajnalban megfésülöm a szürke barázdáimat-lehetőleg logikusan.Ha valami különösen érdekel vkit. írja meg.
Üdv Néktek:mollaris
maybach 2006.12.01. 22:41:29
Szokás szerint kicsit összezavarsz. Ez nem baj, hátha elkezdek gondolkozni. De kifejtenéd én mit mivel kevertem össze?
oldeye 2006.12.01. 23:47:56
A Reagan- és a Thatcher-kormányzat deregulációs politikája Friedman hatásának tulajdonítható. Pinochet idején Friedman felügyelete mellett tanítványai, a „chicagói fiúk” irányították gyakorlatilag a dél-amerikai ország gazdaságpolitikáját.
A beregszászi szülőktől származó, már New Yorkban született Friedman, szerencsére nem minket boldogított, a mára túlhaladottá vált téziseivel.
kissnagy 2006.12.02. 08:23:04
molaris 2006.12.02. 09:21:29
maybach 2006.12.02. 10:11:10
kissnagy 2006.12.02. 11:01:23
És én értem amit molaris írt! De azt is tudom mennyire kifordítható az érvelése -nem dühsen, hanem logikusan értve-, példa rá:
kissnagy 2006.12.02. 11:05:17
Ez nem olyan fontos, hogy különírjam, csak ilye béna vagyok.
Szóval mindeki véleményét tiszletben kell tartani. Remélem nem bántotam meg senkit..!
molaris 2006.12.02. 13:28:37
"maybach"-nem okvetetlenkedem,csak,ahogy a felejhetetlen modta"a krumpli leves,legyen krumpli leves"/lehet,hogy egybe kell írni/.
"kissnagy"-ugyan az csak mégis más,teljesen más.Pl. engem Marx esetében az zavart,hogy olyan apró-cseprő dolgokkal mint amortizáció,munkavédelem,nagyvonalúan nem foglalkozott."kissnagy" vagy így is,meg ha levágjuk az egyik kezed akkor is;-de mecsoda különbség!Főleg Neked.Szóval ilyenekre gondolok a pontosság okán.Ismeritek:Edwardotmegölninemkellfélnetekjólesz.
swen 2006.12.02. 16:25:49
kissnagy 2006.12.02. 18:28:59
Azt hiszem megértjük egymást M. kapcsán, én is hasonlókra gondoltam! Sőt a jelenlegi APEH-re sem gondolt...(hihi).
Még valami az Edwardosra! Ez olyan, mint a betonkeverős történet: minden faluban megtörténik! Ezért pontosítok( remélem pozitívan értékeled, és nem okoskodásnak.de): János kalocsai érsek mondta a Bánk bán- féle összeesküvés során:
" A királynőt megölni jó lesz ha a többiek úgy akarják én nem ellenzem!"
A vesszőket és pontokat oda teszed, ahova akarod!Értelmezés kérdése! Értem, hogy mire utaltál..
Szia swen! Kapcsolódj be, igaz túlvagyunk már az angol keringőn... Csak nehezebb jön...
maybach 2006.12.02. 18:57:09
A királynőt megölni nem kell félnetek jó lesz ha mindenki akarja én nem ellenzem.
molaris!
Akkor újra, mert szerintem már tényleg elbeszélünk egymás mellett.
Ha M. megnyilvánulásai valósak, akkor sztem az csakis antiszemitizmus lehetett. Materialista alapon, hogyan lehetett volna antijudaizmus? Számára a keresztény hit sem jött be.Anticionozmus meg végképp nem lehetett.
Az általad írtak ezt nem cáfolják. De javíts ki, ha tévedek.
molaris 2006.12.02. 19:12:15
"swen"-üdv a fedélzeten.
kissnagy 2006.12.02. 21:25:28
derelyegrádi szellem 2006.12.04. 11:41:53
az idézetek Marx Engelshez írt, 1862. július 30. napjára datált leveléből származtak.
De hogy Engels se maradjon ki, idézzünk az ő - Marxnak írt - leveléből is:
(Az idézetben "megszólított" személy Paul Lafargue, Marx sógora, akiben volt egy kis néger vér is állítólag. Szocialista színekben egy párizsi kerület képviselőjévé választották, történetesen ott, ahol az állatkert is a található. Ezt kommentálta F.E. az alább olvashatók mentén)
"Tekintettel arra, hogy nigger minőségét tekintve egy fokkal közelebb áll az állatok birodalmához, mint mi, kétségetelen, hogy ennek kerületnek a legmegfelelőbb képviselője"
kissnagy 2006.12.04. 12:14:51
oldeye 2006.12.06. 06:10:59
(Marx néha bulvárosan fogalmazta meg a mondanivalóját.)
Itt utalt Garibaldi francia kapcsolataira. Kossuth levelet írt Garibaldinak és felhívta a figyelmét, hogy óvatosabbnak kellene lenniük, nehogy Bonaparte eszközei legyenek.
(Egyébbként Garibaldi 1861. szeptember 10-én Mantovában feleségül vette III. Napóleon unokahúgát, Wyse-Bonaparte Adélt)
oldeye 2006.12.06. 06:14:31