Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

A magyar Al Bundy nem tart papagájt

Egy rém rendes család Budapesten

2006. augusztus 04. 22:00 sixx 126 komment

Nagy fába vágta a fejszéjét a TV 2, amikor úgy döntött, hogy Magyarországon elsőként elkészíti egy amerikai sorozat remake-jét, ráadásul nem is valami szappanoperát választottak ki erre a célra – ebben azért már van rutinunk – hanem egy szituációs komédiát, a mindenki által jól ismert Rém rendes családot. Hazánkban nincsenek igazi hagyományai az amerikai televíziózást évtizedek óta markánsan meghatározó, 30 perces, aláröhögős, vagy anélküli vígjátékoknak. Tétova próbálkozások azért voltak, gondoljunk többek között az Oroszlán Szonja – Szabó Győző párossal fémjelzett „Szeret, nem szeret”-re, mely 3 éven át volt látható a TV2 adásán, vagy éppen a Família Kft-re, amit persze mindenki szeretne elfelejteni, különösen a színészek akik szerepeltek benne.

A mutatóban létező pár magyar műsorral szemben szó szerint számtalan amerikai példát  tudnánk felsorolni, melyek közül sokat itthon is levetítettek, ilyen a TV2 új projectjének eredetije, a Married…with Children, azaz az Egy rém rendes család is. A FOX amerikai csatorna műsorán 1987 áprilisában debütált a középosztály jeles képviselőjének, a cipőárus Al Bundy és családjának története, majd 11 évad alatt látott 259 epizódjával a csatorna történetének második leghosszabb ideig műsoron tartott vígjátéka lett.

A produkciót a hazai profik mellett (az írócsapat főnöke a Csak szex és más semmi című mozisikert is jegyző Divinyi Réka) amerikai import szakemberek is segítik: Fran McConnell és Richard Vaczy neve ismerősen csenghet a szakmában jártas rajongóknak. Fran casting directorként, azaz a szereposztásért felelős szakemberként olyan műsorokban dolgozott, mint a Frasier, Cheers, Different Strokes vagy a Rém rendes család; és ő indította el például George Clooney, Halle Berry, vagy éppen Leonardo DiCaprio karrierjét is. A magyar felmenőkkel büszkélkedő Richard a Golden Girls mellett (melyért többszörös Emmy nevezésben is részesült) a Clueless (Spinédzserek) és a Bill Cosby Show egyik írója volt, és éveken át dolgozott együtt azzal a Marc Cherry-vel, akit most éppen a Született Feleségekért szeretünk nagyon – ő találta ki ugyanis a sorozatot.

A magyar verzióval kapcsolatban először azt emelték ki, hogy előzetes várakozásukat teljes mértékben felülmúlta az a profizmus és lelkesedés, amivel hazánkban találkoztak. „Legnagyobb félelmünk az volt, hogy sikerül-e egy mindössze 10 milliós lakosú országban megtalálni azokat az embereket, akik egy ilyen produkciót sikerre vihetnek. Az első forgatási nap után kijelenthetem, hogy ha például a színészek tudnának angolul, akár az USA-ban is leforgathatnánk velük a remake-t.” Fran elmesélte, hogy annak idején nagyon pontos elképzelésekkel rendelkeztek a családfő személyével kapcsolatban, és sok színész meghallgatása után többek között azért döntöttek Ed O’Neill személye mellett, mert az egyébként képzett  színházi színész olyan pittsburghi munkáscsaládból származott, ami tökéletesen alkalmassá tette Al szerepére. „A magyar szereplőválogatásnál persze nem volt egyszerű dolgom, hiszen nem beszélem a nyelvet, így tolmács segítségével kommunikáltam a színészekkel. A legfontosabb a hozzáállás volt, a mozdulatok, és a komikus véna – és ez megvan minden szereplőnkben.” 

A többi remake-hez hasonlóan az eredeti sorozatra egyértelműen hasonló, de apróságokban mégis más sitcom készítése a cél. „Peggy (a magyar verzióban Juci) szerepéhez szorosan hozzátartozik a kissé pipiskedő járás, így ezt a magyar szereplőtől is látni fogjuk, de Al jellegzetes nadrághuzigálását például nem – helyette a családfőt alakító Szervét Tibor fog kitalálni valamit.” A chilei adaptációban Bud, a család egyetlen egyetemre is eljutó tagja kikerült a forgatókönyvből, és helyét  egy papagáj vette át – ezt is Fran javasolta. „Jó ötletnek tűnt, és be is vált. A közönség imádja a papagájt.” Sietett megnyugtatni, hogy a magyar verzióban ilyenre nem kell számítani, maradnak a megszokott két szülő – két gyerek felállásnál.

A forgatás első szakaszában 13 epizód készül el, javarészt az eredeti sorozat első szezonjának darabjaira támaszkodva. „Napi kapcsolatban vagyok a magyar írókkal. Az amerikai poénok nagy többségét nagyon nehéz magyarra átültetni, éppen ezért nem is igazán ragaszkodunk ahhoz, hogy minden szó szerint olyan legyen, mint az eredetiben. Aktualizáljuk, és „lokalizáljuk” a gegeket, a magyar nézők számára is könnyen érthetővé, és azonosíthatóvá tesszük a dolgokat.” – mesélt a napi feladatokról Richard. „Az amerikai középosztálybeli családokra jellemző ház Magyarországon inkább egy hatodik emeleti panellakásnak felel meg, de ragaszkodtunk ehhez a helyszínhez, így azzal magyarázzuk, hogy Juci örökölte az apjától. A eredeti házban látható nagy mosó-szárítógépet viszont kiírtuk a sorozatból, mivel ezt nem azzal a réteggel azonosítják a magyar nézők, mint akiket a Bándi család képviselne. Természetesen a mindennapi életre jellemző apróságok, melyek az amerikaiak számára oly természetesnek tűnnek, is idegenül hatnak egy magyar sorozatban, így Juci nem fog csekkeket írni lépten-nyomon.”

Fran szerint a sorozat sikerét annak köszönheti, hogy  annak ellenére, hogy a felszínen kissé durvának és közönségesnek tűnik, mégis képes értékek közvetítésére is. „Az emberek több szinten tudnak azonosulni a történettel, és a szereplőkkel. Azt eredeti sorozat sikerét annak is betudhatjuk, hogy annak idején csak makulátlan családokat láthattunk a képernyőn, miközben az úgynevezett tökéletes családdal senki nem találkozott még. A Bundy família viszont olyan tagokból áll, akikkel nap mint nap találkozhat az ember – elég csak szétnézni a szomszédságban. Másrészről pedig történjen bármi,  szóljanak be egymásnak bármi durvát is, egy dolog végig nyilvánvaló volt a sorozat 11 évada alatt: a család tagok nagyon szeretik egymást, és ez az, ami a legfontosabb.”

Még több info a magyar változatról az Index média rovatában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

majmocska 2006.08.04. 22:21:52

kerdes, tud valaki linket az egyeb nyelvu remake-k hoz ? :) beleneznek 1be (meg ha nem is ertenem;)

maniakus · http://maniakus.freeblog.hu 2006.08.04. 22:23:05

fogadjunk, hogy nem lehet majd rajta nevetni. (ne legyen igazam)

nzanga mobutu junior · http://h.underground.hu 2006.08.04. 22:30:32

ebben a fadezodorszagú prposztban melyik gondolat volt a comment? s.k.

UjioMark 2006.08.04. 22:53:10

Szánalmas próbálkozás lesz ez is.Minek erőlködnek ezekkel a szarabbnál szarabb sorozatokkal?Meg ezekkel a még silányabb remake-ekkel?A kedvenc sorozatom a Rém rendes család,de ők se hihetik el,hogy ez jó lesz?! Akkora bukta lesz mint a Jóbarátok klón.Inkább azon lennének,hogy normális műsort sugározzanak a hét minden napján,nem súlyos milliókat költeni és ellopni egy ötletet.Évek óta nincs egy normális magyar sorozat a tvben.Ennyire nem kreatívak akik a médiában dolgoznak?Akkor miért ott dolgznak?

Beyonder 2006.08.04. 22:53:23

Érdekes. A RRCS legtöbb poénjának forrása, hogy amíg Al dolgozik, addig Peggy otthon nézi a tévét és reszeli a körmét, főzni és takarítani meg utál. Ez nálunk mennyire életszerű?

Amúgy szánalmas ez a gyávaság a TV2 részéről. Ennyire nincs ötlet?

Beyonder 2006.08.04. 22:54:18

Nem volt megbeszélve :)

sixx · http://comment.blog.hu 2006.08.04. 23:58:14

Pr cikk a lófaszt. interjú. Megkérdeztem, válaszoltak, leírtam. Ha azt mondták volna, hogy a magyar színészekkel nem lehet együtt dolgozni, azt írom le. De nem ezt mondták.

morrisal 2006.08.05. 00:02:40

További bukott magyar sitcom-próbálkozások: Tea, Limonádé. Most majd lesz még egy... Sebaj.

Darth Revan 2006.08.05. 00:08:24

Nem jósolok neki nagy sikert.
Miért nem tudnak valami eredetit kitalálni?

zako1 2006.08.05. 00:15:48

Eh, orbitális bukás lesz a vége, a producerek már most szívhatják a fogukat. Az RTL-en ment annak idején Hernádival, Gálvölgyivel és Bajorral valami sitcom-féleség, azzal mi van? Gondolom az is megbukott.

smc 2006.08.05. 01:58:07

A tisztelt szakértő uraktól szívesen megkérdezném, hogy megnézték-e mind a 259 részt legalább egyszer. Ha igen akkor nézzék meg újra hátha megértik a sorozat mondanivalóját! Cipőbolt vezető vállalkozó? :D Kérem, az eredeti szériában Al még a kukásoknál is kevesebbet keresett, a háza és egyéb javai mind örökölt javak voltak. Mellesleg legalább 1000 év hiteladóssága volt és 50 jelzálog a házán. Szóval ha itthon egy vállalkozó rosszabbul él mint a kukások akkor hajrá lendületben az ország! Aztán meg komolyan gondolják ezt az egészet? Aki már látta az eredeti sorozatot még véletlen sem fog átkapcsolni a csigatévére az adott időpontban. Érdemes lesz figyelmi a statisztikákat, de ha 5-nél több állandó néző lesz akkor valahol beragadt a távkapcsoló. De ahogy Al Bundy mondaná: "Ha buknod kell, hát bukj nagyot!"
és a TV2 ezt teszi....

Laca 2006.08.05. 02:38:56

Lehet, hogy tényleg gagyi lesz, de azért úgy gondolom, hogy nekik is jár egy esély. Adjuk meg nekik. Én pl. kíváncsian várom, ha nem lesz jó, maradok az eredetinél. Az a kedvencem nekem is, de ezt sztem nincs jogunk addig fikázni, amíg nem láttunk belőle semmit. Tényleg ilyen rinyálós népség vagyunk? Még semmit se tudunk róla, de már megmondjuk, hogy miért lesz szar. Ez szörnyű.

smc 2006.08.05. 02:52:20

A cikk alapján számomra az derült ki, hogy jó már nem lehet, bár alapból utálom ezeket a másolatokat. Miért akarunk mi mindig másolni? Annyi kreatív ember van ebben az országban, csináljanak valami újdonságot! Amúgy meg a sorozat meggyalázása ez a remake....bár ez annak a hibája aki eladogatja a jogokat.

Sergio bácsi 2006.08.05. 05:12:07

Nem tudom, pontosan mit is vásároltak meg. Mert az arcokat, karaktereket nem lehet megvenni. Márpedig az eredeti sorozat egyrészt a karaktereiből élt meg, másrészt körülbelül ötféle állandó humorforrásból, amit ezerféle köntösben, de néha fájóan ugyanúgy sütöttek el az összes részben. Szerintem a karakerekért azért nem kellett volna megvásárolni semmit, mert... (lásd az első mondatomat), azért az ötféle humorforrásért (anya nem főz, Kelly hülye, és még van három) szerintem semmi pénzt nem kellett volna kifizetni.
Én is értetlenül állok a dolog előtt.

sn4ke 2006.08.05. 05:52:48

na a família kft-t nem lehúzni mert az sokak számára kedves

xbo 2006.08.05. 07:11:43

SZÁNALMAS!
Mármint az ötlet és a produkció. Minősít.

Ormand 2006.08.05. 07:43:38

Jó ötlet van! Jó magyar írók is vannak!
A minőség és a kreativitás nem számít ha nincs elég pénze és összeköttetése soha nem kap lehetőséget. Ha hitelt akarnak vinni a dologba egy jótanács: Legyen a főhős az aki erre pénzt adott.

dejavubazz 2006.08.05. 08:09:38

Mi hir tobbi karakterrol?

Jefferson ugye nem lesz kopasz?
Marcy D'Arcynak nekkora mellei lesznek?
Nagymester B lehetne a 15 evvel ezelotti Kovacs Robi a Kolyokidobol.
...es persze Kelly... vajon jar-e majd egyetemre?

Ja es kis lesz majd buliban az Anthrax helyett? Ektomorf? Fresh Fabrik? Netan Ossian? :)))

butaparaszt 2006.08.05. 08:38:18

szánalmas, izzadságszagú "ötlet".
természetesen attól még lehet, hogy nézett lesz, meg kifizetődő.
győzikét is meg a valóvilágot is sokan nézték

urbanlegend 2006.08.05. 09:14:13

jó, hogy győzikét említetted, az ő show-ja is valahol társadalomkritika, csak szegény vszínűleg nem tud róla... A tipikus újgazdag, vagy inkább az újgazdagokról kialakított sztereotípia kiváló megtestesítője: ostoba, tanulatlan, műveletlen, ordenáré, két kézzel herdálja a pénzt stb. Megfejelve még azzal, hogy roma is.

emilbatyo 2006.08.05. 09:29:16

nade sracok!!! mi az h lopassal vadoljatok oket? valaki magyarazza mar el nekem ez miert lopas? Fogtak megvettek a licencet. Megvettek, nem loptak. Szerintem is bukta lesz, es valami azt sugja , hogy ugy kutattak le, hogy "erdekelne e ont a rem rendes csalad magyarul" es persze mindenki igennel valaszolt, ezek meg benyaltak. Na de a lenyeg, hogy nem loptak, csak max rab@*sznak. Ehhe ehhe

pook 2006.08.05. 09:29:46

Próbálnak egy újabb bőrt lehúzni, egy amcsi sikertörténetről. Csakhogy itt, ha nem brazil, nem tömény szappan, és nem botrányos -igaz, azt bulvárral megtámogathatják-, semmi esélye. Magára az ötletre kiváncsi vagyok, és nem károgok, hogy bukásra van ítélve.

Amikor a familia ment, nem volt más, azzal is beértük, aztán lett választék, és rögtön mindenki fikázta. Hm?

gyz 2006.08.05. 10:02:19

sn4ke,

Esztergályos C-n kívül tudsz még valakit? ;)

Jurnalist 2006.08.05. 10:27:58

Csak azt nem értem, hogy ha már a Divinyi Rékát is bevették a sorozatba, aki mégiscsak az utóbbi idők legnézhetőbb vígjátékának a forgatókönyvírója, akkor miért nem bízzák rá, (és a csapatra) hogy találjon már ki egy EREDETI magyar sitcomot?
Szerintem ez a licencmegvétel két okból necces: egyrészt akik szereteik a Rém rendes családot, azok általában a tipikusan tévét nem néző, fiatal városi értelmiségiek, ráadásul ők nyilván az eredetit választják, másrészt meg az 1987-es amerikai középosztály olyan messze van a mai magyar életszínvonaltól, mint ide Mányok... Szóval szerintem bukta lesz, de a nagyobb baj, hogy kínos is, főleg szegény Szervét Tibornak, meg Divinyi Rékának, és a többi már eddig is ismert névnek.

bernat 2006.08.05. 10:38:44

Ez még mindig jobb, mint az átvett szappanoperák. A mi színészeinkkel, rólunk szólhat, vidáman. Az írók most beletehetik ebbe a csipkelődő-vidám keretbe a mi családjaink életének poénjait, görbe tükröt mutathatnak nekünk. Nem beszélve a jó színészek tervezett ötleteiről, kreatív részvételéről. Amit például Szervét Tibor felvállal, abban bízni lehet, bizonyította már a humorérzékét sokszor, filmen és színházban is mindig hiteles.

sixx · http://comment.blog.hu 2006.08.05. 10:46:10

Nem egyedi ötlet, Chilétől az angolokig sokan csináltak belőle remake-t, van amelyik bukott, van amelyik nem, majd meglátjuk. www.wikipedia.org, married with.., van egy rövid összefoglaló a vadhajtásokról.

Gorn 2006.08.05. 10:51:39

Na, én máris tudok egy jó poént:
-Mutassa a nemi szervét, Tibor!

Hahaha

gyz 2006.08.05. 11:00:10

Jurnalist (egy o kimaradt),

"egyrészt akik szereteik a Rém rendes családot, azok általában a tipikusan tévét nem néző, fiatal városi értelmiségiek"

erre azért ugye nem vennél mérget? nem mintha túlzott illúzióim lennének a magyar városi értelmiséggel kapcsolatban, de ha ez tény, akkor szívesebben lennék inkább vidéki munkás

bernat 2006.08.05. 11:01:55


nem gondolnám, hogy tőlünk csak ilyen szintű ’ötletekre’ futja ....

kanbatu 2006.08.05. 11:11:41

Magyarországon lenne elég önerő (fantázia, bátorság, humor stb.) ahhhoz, hogy egy ilyen sorozatot leforgassanak, de mire az ötletek eljutnak a megvalósulásig, minden kiherélődik. Miért változna meg ez csak azért, mert most egy valag pénzt kifizettek licencdíjnak?

RR 2006.08.05. 11:42:48

nem várok sokat ettől a sorozattól egy olyan országban, ahol az eredeti szinkronját úgy elbaszták ahogy....
a német szinkron is zseniális volt, kabel1-en meglehet nézni.
nagy bukta lesz ez....

Eraserhead 2006.08.05. 11:44:01

gyz:
Bizony, bizony Al Bundy az értelmiség kedvence szerte a világon. Főleg a húzd meg az ujjam stílusú vicceit kedvelik :)
De a méjjjjj gondolatokkal szolgáló beszélő kutya is nagy népszerűségnek örvend...

Egyébként ez nem társadalomkritika, csak "nevessünk a fingáson" baromság. A Simpson család, na az társadalomkritika!

pook 2006.08.05. 11:55:29

Egyetértek. Laza kikapcsolódásnak jó, és arra, hogy egynémely embertársunkat elfogadjuk a pult másik oldalán is.

bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2006.08.05. 12:22:41

az az állítás, hogy az országban vannak jó írók, akik képesek lennének eredeti és kreatív ötleteket megvalósítani, egy kicsit merész. Magyarországon minden megvan a film/sorozat gyártáshoz, csak írókat nem oktatnak.

courage the dog 2006.08.05. 12:51:12

Csak azért iratkoztam be ebbe a blogba, hogy kifejezzem a legmélyebb szánakozásomat azok felé, akiknek ez a gagyi ötlet eszébe jutott. Minden részt legalább 6-7-szer láttam és most is ott ülök az amúgy megvetett cool tv előtt esténként. Al Bundy csak 1 van, és úgy hívják, hogy Ed O`Neill. Bele sem fogok nézni ebbe a baromságba, és mindenkinek azt tanácsolom, hgoy hasonlóképpen tegyen.

angyalka 2006.08.05. 13:23:54

Bírnám ezt a sorozatot, ha lenne, nagyon szeretem a RRCS-ot. De csak akkor, ha nem a szokásos humoristákkal rakják tele, Bajor, Gálvölgyi ilyenek, hanem teljesen új és ismeretlen színészekkel. Szervét nem tudom, jó lesz-e. És jó poénos dumákkal, mer azt a legnehezebb, szóról szóra mégsem fordíthatják le az amcsi poénokat.

A Barátok közt milyen régen megy és szeretik, pedig magyar.

Kár lebecsülni a sorozatokat, mert sok egyszerű embernek csak a tévé a szórakozás és a sorozatok egyfajta folytonosságot jelentenek az életükben, családias hangulatot, úgy szeretik a szereplőket, mint családtagot. Ezér van az, hogy gyűjtenek aztán isaurának.

És nyilván szerethető egy magyar sorozat, ha télleg jó és főleg vicces, ha a karakterekről elhiszik, hogy éppen olyanok, mint ők, hiszen ami a sorozathősökkel történik, velük is előfordulhat. Én a regényekkel vagyok így, nagyon bele tudom élni magam valamelyik hősnő szerepébe. Voltam már Tatjana, Anna Karenina meg sok más is:) Mások meg a filmekkel vannak így. ( most kiderült, hogy szeretem az orosz klasszikusokat:) )

Szal én nem utálom már előre, kihozhatnak belőle valami jót is, párat biztos megnézek.

angyalka 2006.08.05. 13:33:38

Urbanlegend: de jó hogy megfogalmaztad. győzike sajnos nem tudja, hogy nem VELE nevetünk ( mint én pl a mokkán ha tanár úrék vannak) hanem RAJTA nevetünk. Nem mind1.

pook 2006.08.05. 13:39:40

Szia Angyalka!

Megfogalmaztad, amire gondoltam, és sikerült jobban kifejtened. Remélem én is, hogy nem megy el az egész ripacskodásba, mert akkor még élvezhető is lesz. Drukkolok nekik, hogy meg tudják győzni a szkeptikusokat.

angyalka 2006.08.05. 13:52:52

Örülök, hogy te is így gondolod pook:) Legalábbis adjunk esélyt a sorozatnak ( mondom ezt én, a Nagy Tévénéző:) ) főleg azért, mert magyar.

Még annyit hozzáteszek az előbbihez, hogy Szervét Tiborral semmi bajom sincs, csak ide ismeretlen színész kellene. Színészek. Az összes szerepre. Hogy hitelesek tudjanak lenni.

És hát télleg ne legyen ripacskodás.

morrisal 2006.08.05. 14:01:53

Gorn, én röhögtem!

Egyébként: szerintem Szervét Tibor minden, csak nem komikus. Nem tudom, a modoroskodó, urbánus stílusával hogyan lenne már ő a magyar Al Bundy... Ennyi erővel Szacsvay Lászlót is betehetnék, aki még modorosabb.

pook 2006.08.05. 14:02:25

Igen. Sajna mostanság csak azt láthattunk, ha véletlenül úgy kapcsoltuk be. Bízom benne, hogy a többiek ismeretlenebbek lesznek. Szervétnek bizalmat szavazok, más színésszekkel nem tenném. ;)

morrisal 2006.08.05. 14:03:56

Angyalka, ugye nem akarod azt mondani, hogy a Barátok Közt nézhető, jó sorozat, csak mert "milyen régóta megy és mennyien nézik"! Na ezt azért neeee.

angyalka 2006.08.05. 14:11:07

Morri én nem nézem mert nem szeretem, csak azt íratm, hogy sokan szeretik. Télleg sokan szeretik, ha nem lenne nézettsége, már nem menne a rtlen.

pook 2006.08.05. 14:11:35

Morrisal! Sokak számára nézhető, és szerethető. A értékét ne firtassuk, egy szappanról beszélünk, aminek a gyakorlati haszna a néző számára a saját kis problémáinak feledtetése az adott időre. Erre a célra megfelel. Mielőtt megkérdeznéd, nem, nem nézem. ;)

angyalka 2006.08.05. 14:15:08

Mindig a színészekkel volt bajom eddig a magyar sorozatokban, megnéztem párat a Szomszédokból is most, hogy ennyire szobához vagyok kötve, elborult az agyam, hogy milyen szar színészek játszanak benne.

Frajt edit az állandóan összeszorított szájával, semmi mosoly, és hogy mondja a szöveget..mát beszéltünk róluk valamelyik topikban, télleg sírni tudnék vagy összetörni a tévét. És a mostani magyar sorozatok is úccarok ahogy van. Ezért várok valami jobbat.

De a színészektől függ úgyisúgyis és Szervét Tiborral máris beválogattak.

angyalka 2006.08.05. 14:18:33

NEM Zenthe Ferencre, Komlós JUcira és Kulka Jánosra gondoltam.

morrisal 2006.08.05. 14:24:21

Jó. A Barátok közt életszerű, fantasztikusan eredeti és érdekes sorozat.

"Sokak számára"... Mint például a Mónika show, vagy a Budapest TV... Kik is azok a "sokak"? De tökmindegy, látom, hogy itt egyesek csak azért vitatkoznak, hogy vitatkozhassanak. Szerintem normális ember nem mondja azt a BK-re, hogy jó és nézhető...

morrisal 2006.08.05. 14:27:09

Egyébként Angyal: Frajt Edit még mindig sokkal jobb Csomor Csillánál, vagy Trokán Péter R. Kárpáti Péternél, Nemcsák Károly Szőke Zoltánnál, aki pedig a Vilmost, vagy kit játssza (ti biztos jobban tudjátok, hiszen a sorozat hű védelmezői vagytok), na hát az egy határ sz!r. Szerintem legalábbis. Bocsánat.

angyalka 2006.08.05. 14:28:33

Morri, de nem mi számítunk itt. Nem te és az a pár pasi itt, akik okosak, műveltek és igényesek vagytok. Hanem az átlagember, aikből sokmillió van Mo-on. Nekik készül a mónika só ( meg nem tudom nézni) meg a Barátok közt is.

Belőletek ( és talán belőlem is) nem élnek meg a kereskedelmi tévék, nyugodtan éhen halhatnának. Mert kevesen vagytok (vagyunk, de ezt azért félve mondom, nem akarok nagyarcúnak látszani).

Nem mondom hogy ez jó így. de ez van, ahogy körbenézek.

morrisal 2006.08.05. 14:28:59

Ja, és életem párja színész, úgyhogy elég sok mindent látok, amit nem kéne látnom, és tudok, amit nem kéne tudnom, na mindegy...

angyalka 2006.08.05. 14:32:06

Morri...jujjjj...Csomor csilla SEM jó, Frajt edit nekem szörnyű, R Kárpáti PÉter közepes, Nemcsák szörnyű ( a sorozatban, azóta fejlődhetett), Trokán Péter viszont jó, és ezt említettem is már korábban valahol, őt most kifelejtettem. Vilmost nem tudom, már rég nem láttam egyet sem.

morrisal 2006.08.05. 14:39:15

-van az indexen egy kép Szervét Tiborról, ahogy elbandisan próbál ülni egy kanapén. Abszolút hiteltelen tőle. Szegényt sajnálom, hogy megint elő kell vennie a manírjait jobb híján. A magyar színjátszás - szerintem - túl görcsös ahhoz, hogy egy amerikai (vagy bármilyen) sitcomot adaptáljon. Ebből megint csak görcsölés lesz.
Charlton Heston nagyszerű drámai színész, mégsem kellett erőlködnie a Jóbarátokban. Utálom az amerika-majmolást, de ebben tényleg ők a legjobbak. Mondjuk ott másképp is működik a színészképzés, nem ilyen felfuvalkodott, csak kis sleppeket működtető gépezet, mint ez az itthoni. Van a színművészeti, azt' más semmi. Mer csak az a jó. A manírok, meg a túlartikulálás, meg egymás f+szának a sz%pása. Szerintem.

morrisal 2006.08.05. 14:42:59

Nem Csak Károly tényleg vicces, de pl. Tihanyi-Tóth Csaba (az ki és hogy került ide???) nem mérhető hozzá.

angyalka 2006.08.05. 14:48:34

Morri:)))) Az utolsó két mondatodon vigyorgok még most is:))

Ezért kellettek volna tehetséges névtelen emberek. Még ha nem színészek, asse baj. Behalok attól, ahogy a sorozatszínészeink artikulálnak, de nem tudok rajtuk nevetni, pedig akkor még elviselném őket, csak sírni. És a legnagyobb bajom, hogy ők nem csak sorozatszínészek. Hanem ők A SZÍNÉSZEK.

Minden idők legkirályabb sorozata számomra a Jóbarátok, hát az csúúúúcs.. ha ötvenedjére nézem meg, akkor is őrjöngés:))

pook 2006.08.05. 14:48:35

Sztem ezek az átlagnak felenek meg, a többiek járjanak moziba, színházba, és máshova művelődni, ahogy én is teszem, és rögötn, még idejük sem lesz tesztelni a ker tv-ket...

angyalka 2006.08.05. 14:51:57

Ha színész a kedvesed, akkor igazán tájékozott vagy színész berkekben. Sajnos az lehet, hogy néha a jó színészeknek is el kell vállalniuk minden szirszart, mer nem élnek meg a fizetésükből gondolom.

angyalka 2006.08.05. 14:59:09

Tihanyi-Tóth csaba valami vándorcirkusznál volt színész nem? Mindig úgy képzeltem, hogy mennek az ökrösszekérrel és néha megállnak előadni valami darabot:) Még teccet is, mint a vándorcigányok, mókás életforma lehet. Vándorolnak és mindenhol kényeztetik őket, el lehet viselni:)

Én is voltam már szekérrel, mikor falun nyaraltunk, tök jóóóó:) Monnyuk lovak húzták nem ökrök:)

bernat 2006.08.05. 14:59:29

Morrisal: nézd meg Szervét laza, humoros, "talján bunkót" formázó játékát az Anconai szerelmesekben! (szept. 1-10-ig újra játsszák a Ruttkai Éva Színházban)

angyalka 2006.08.05. 15:00:43

A fiúk hol vannak? megmondom, mer ez a megmondóblog. Forma1-et néznek:)

morrisal 2006.08.05. 15:01:18

Ez igaz. Viszont elég sok olyan zseniális színész van, akik csak néhány igényesebb, kisebb költségvetésű filmben, darabban játszanak, mégis, valahogy azért elvannak. Pl.Scherer Péter, Mucsi Zoltán, Almássy (Almási?hirtelen nem ugrik be) Sándor,Derzsi János, Nagy Mari,stb. Tudjuk, hogy kik ők? Nem. Mert ők nincsenek benn a körforgásban. (KIvéve tán a Mucsi-Scherer-Kapa-Pepe duót, de nagy filmekbe ők is csak melléknek jók...)

angyalka 2006.08.05. 15:02:22

Bernát, és??? Akkor egy neves jó színész kell a sorozatba?

bernat 2006.08.05. 15:04:00

jó színészekre van szükség, ott is, végre

angyalka 2006.08.05. 15:04:32

Nálunk nincs annyi jó színész, hogy ne kelljen egy új sorozatban a jól ismert arcokat szerepeltetni? Van 3 színészünk összesen egy vígjátékhoz? Szerepeljen ebben is mondjuk Bajor, Gálvölgyi és Hernádi??

morrisal 2006.08.05. 15:05:28

bernat: megnézném én, de ha színház,akkor inkább az Új és főleg a Bárka...
Láttam már Szervétet másban, továbbra is azt mondom, hogy "sok", maníros, hiteltelen. Mint Szacsvay munkásként a Csapd le csacsi!-ban.

morrisal 2006.08.05. 15:06:37

Angyalka: jogos a kérdés.

angyalka 2006.08.05. 15:10:18

Hát itt fogják el..szúrni. Már a kezdeteknél, a színészekkel. Pedig jó is lehetne a sorozat.

pook 2006.08.05. 15:10:49

Mindenesetre várom, hogy hogy milyen lesz. Véleményt, előre nem szeretnék mondani, mert nem tapasztaltam.
Mucsi-Scherert nagyon szeretem, és vadászom azokat a filmeket, amelyikben szerepelnek.

bernat 2006.08.05. 15:12:53

morrisal: az Anconait a Radnóti színészei újítják fel, a szervezés és a hely a Ruttkaié. Nem vagy te túl szemellenzősen elfogult a színházakat illetően (is)?

morrisal 2006.08.05. 15:15:25

Már az is bűn, ha vannak kedvenc színházaim? Az mért szemellenzősség? Ha tudok, más színházakba is elmegyek természetesen. Sajnos nem mindig tudom megoldani, de hadd ne kelljen már magyarázkodnom...
Nem vagy te túl rosszindulatú?

morrisal 2006.08.05. 15:17:29

Apropó: miben vagyok "is" még szemellenzős és elfogult? Fejtsd ki légyszíves, ne csak úgy elejts egy megjegyzést, hanem meséld is el akkor. Köszönöm előre is.

angyalka 2006.08.05. 15:21:35

Nem összeveszni, szeretem morrit, csak véleményt cserélni!!!!!:) Bernát, a lényeget tekintve úgyis egyetértetek:)

penge 2006.08.05. 15:56:06

Csaó!

Ha már.
Szóval, az a bibi, hogy a magyar színészképzésben ez a típusú komédiázás nem létezik, színészeinknek fingja nincs arról a levegővételi technikáról, ami az ilyen típusú komok replikáihoz kell (a dialógokhoz). Nincs ritmusérzékük a végszavakhoz, meg ilyenek.
Én nem tudom megítélni Szervétet előre, ezt csak az eddigi magyar próbálkozásokból látom. Talán Csuja lett volna a magyar Al? Nem vállalta? Lehet, hogy nincs az a pénz?:-))

Szóval, ez itt a fő baj, a komédiázás hiánya, az a laza stíl, mellyel a háború előtti Víg színészei nyomták a Molnár Ferenc vígjátékokat. Nem véletlenül lett sikeres Molnár Amerikában is!

Hát, így. Próbálkozzanak csak azért. Talán rájönnek, hogy Szervét, Oroszlán, stb... még mindig ezerszer jobbak, mint bármelyik amatőr (és profi) a BK-ből. Bár a Kingácska elég fáin!:-))

Dzsefi 2006.08.05. 16:31:45

szerintem jobb lenne, ha az eredeti RRCS szinkronhangok játszanák az itthoni arcokat is (gyerekek nyilván nem, kicsit rúlkrosoak lennének): szerintem Csuja Imrének feküdne Al szerepe :)

morrisal 2006.08.05. 16:45:22

Básti Juli pedig kiváló Peg lenne, ha már muszáj...

sn4ke 2006.08.05. 17:03:58

ez jó volt muhahah. mutassa a nemi Szervét Tibor :D

morrisal 2006.08.05. 17:09:21

Egyébként köszi Angyal, angyal vagy!!!;))

Shatanas 2006.08.05. 17:19:51

Ezerszer leírták de nem elégszer:
felháborító, megalázó.
Bundyék emblematikus figurák, ha úgy tetszik márka, egy brand.
Utánozni lehet de nem érdemes..
Lásd a csúfosan megvbukott Tea sorozatot.
A forgatókönyvíró csaj ok, Szervét is jó színész de ez nem a Brúnó és Brigi, ez egy világhírű sorozat amit nem lehet csak úgy magyarrá formázni.

angyalka 2006.08.05. 19:06:52

morri:)

Shatanas, ha jót csinálnak, szeretni fogjuk, ha nem, belebuknak. na de előre utálni?? Ha elolvassák amit itt irkafirkáunk, lehet, hogy megváltoztatják a szereposztást. Én tuti elolvasnám a helyükben az Indexet. valaki csak szól nekik majd és elgondolkodnak.

Írjuk be a számlaszámunkat, arra lehet utalni az ötletdíjakat:)

chabba (törölt) 2006.08.05. 19:07:35

Erről egy sörreklám jut eszembe...

Igaz, hogy csak reklám, de ha arra a 30 másodpercre nem tudtak összehozni egyetlen épkézláb viccet, amin legalább mosolyogni lehet...

És abban is kijön mindaz, ami a korábbi magyar próbálkozásokat is jellemezte és már sokan mindták: a ritmustalanság, a laza kúl viselkedés hiánya, eröltetettség, merevség.

Bár nem helyes dolog általánosítani (főleg azért, mert mások az adaptálók, legalábbis remélem), de ha 30 mp-ben sem megy, mi lesz itt nagyban?

Hozzátenném, én örülnék a legjobban, ha végre lenne egy normális produkció ebből a dologból, de...

De hiszen még a címe is rossz... miért egyrémrendescsaládbudapesten? Most komolyan, úgy fognak beszélni róla az emberek, hogy "Láttad az egyrémrendescsaládbudapestent tegnap este? Túl hosszú, stb...

Dave_hu (törölt) 2006.08.05. 19:15:28

Hello.

Én élből nem fikázom a sorozatot, szerintem lehetne jó magyar sitcomot csinálni. A Brigi és Brúnóban volt fantázia, meg egy pár jó poén is, de nekem inkább egy valami amerika spinoffnak tűnt. Talán az üvegtigris alapötletéből jó 21 perces epizódokat lehetne építeni a karakterekre.

Magyar rémrendes? Hát, csak akkor lehet jó, ha nagyban különbözik majd az eredetitől. Az eredeti egy képregényszerű panelekből összedobált valami. Nincs történet, nincs minimális összefüggés a részek között, szinte nincs visszautalgatás az előző részek poénjaira. Csak running gagek. A jóbarátok 2. szériája óta (1995) a sitcomoknak már van egy szappanopera szerű főcsapása, nem csak 100%-ig különálló részek. (Éppen ettől lett a Jóbarátok az ami még 9 éven át) A rémrendes utolsó szezonja hatalmas bukás volt. A színészek a legjobban fizetett sorozatszinészek voltak, őket csak később a jóbarátokosok előzték meg, de rémrendes nem tudott a panelein túllépni. Ezért lehet gyakorlatilag bárhonnan kezdve a végtelenségig rotálni az ismétléseket (lásd napi 7 rész látható a magyar tvkben, és műsron van már 10 éve)

Na a tv2 ezt akarja magyarítani. Most, amikor a sorozatgyártás már annyival előrébb van, hogy gyakorlatilag nincs is amerikában igazán sikeres többkamerás sitcom. Az egyetlen ilyen a How I met your mother lehet, ami még kinőheti magát. Nézzetek meg egy részt, és hasonlítsátok össze egy régi rémrendessel. A joey is megbukott pedig milyen hátszelet kapott a jóbarátok után.

Szóval egy dinoszauruszt feltámasztani? Sok sikert. Talán pont ezért lesz sikeres.

Még egy dolog:
Egy sitcomnak be kell járódnia. A pilotok nagy része béna összehasonlítva egy 3-4 szériás résszel. Nézzétek meg a rémrendes vagy a Jóbarátok pilot-ját. Nulla. Nincsenek bejáratott poénok, nincsen kötődés az egyes karakterekkel. Mert nem attól annyira vicces Chandler, amiket mond, hanem, hogy ő mondja. (Hálaadásos részek pl.)
Ha ezt sikerül kialakítania a magyar rémrendesnek (mert a tea itt bukott el) akkor lehet jó.

angyalka 2006.08.05. 19:21:14

Dave, a kedvemért beszélj magyarul, úgy szeretlek benneteket olvasni de annyi mindent nem értek. sitcom, pilot,spinoff,stb. biztos tudod magyarul is. Tanulok angolt, nemazér, de itt nyilván speicális jelentésük van és én nem vagyok filmes meg nem is leszek.

angyalka 2006.08.05. 19:24:57

Az izgalmas kérdés, hogy mi legyen a sorozat címe.

Ötletek jöhetnek!!!:)

Enyém:

Egy rémrendes magyar család. Rövidebbet nem tudok:)

Dave_hu (törölt) 2006.08.05. 19:28:30

Szivesen látnék egy ilyen szereposztást:

Al - Szervét Tibor (adott) (Tippem: Kovács Lajos)
Peg -
Kelly -
Bud - Egri Bálint (dagadt gyerek a Tibor vagyok de hódítni akarokból)
Marcy -
Steve - Rudolf Péter

folytassátok.

angyalka 2006.08.05. 19:30:19

Az én jelöltjeimnek nincs nevük.Nem közismertek, tehát én sem ismerem a nevüket. De léteznek és jó színészek, színésznők.

Dave_hu (törölt) 2006.08.05. 19:30:52

angyalka azeket pont nem lehet magyarul mondani, de:

sitcom - vígjátéksorozat, szituációs komédia

spinoff - egyik sorozatból kinövő másik sorozat

pilot - legelső rész

széria - itt: évad

robbi 2006.08.05. 19:31:26

Én Al Bundy-ként Szőke Andrást( Fábry Showban szerepelt jópárszor aki nemtudná) látnám a legszívesebben. Róla még el is lehet hinni hogy akkora barom mint Al. A kinézete nem hasonlít Al-ére de sztem ő lenne a best.

angyalka 2006.08.05. 19:33:02

Köszi dave, látod, a pilotot totál rosszul értelmeztem. na nem pilótának, de nem is legelső résznek:) inkábbnemmondommeg:) Csak a sitcomra jöttem rá jól.

angyalka 2006.08.05. 19:34:39

vagy mit szólnátok, ha Mirigyéktől vennének el pár pasit a filmhez?

angyalka 2006.08.05. 19:35:34

Bár ők ismertek, tudom, de nem színészként.

Dave_hu (törölt) 2006.08.05. 19:35:57

Aha, és vinnék magukkal a hahota évkönyveket, mint a saját sójuknál? :(

angyalka 2006.08.05. 19:37:44

az mi? és miért mondod?

Dave_hu (törölt) 2006.08.05. 19:40:10

Ha ez egy sitcom lenne úgy válaszolnék:

"Ja nem, csak úgy..."
És laughtrack... (alákevert nevetés)

angyalka 2006.08.05. 19:46:14

Jó, igazad van, mirigyéket visszavontam. Rossz ötlet volt, és nem is kedvenceim.

kiki 2006.08.05. 20:01:59

Nem értem a hozzászólók eleve negatív hozzáállását. Lehet, hogy ez amolyan magyaros "kívánság"?
Miért ne lehetne sikeres egy új műsor, legyen az licensz, vagy eredeti?

Részemről csak a legjobbakat kívánom a műsorhoz! (pedig semmi közöm a TV2-höz)

morrisal 2006.08.05. 20:22:36

dave, kiváló a hahota-analógia, jót röhögtem! az irigy anyámkinnya tényleg nagyon gagyi.

Bár a Pif és Herkulest nagyon szerettem!

morrisal 2006.08.05. 20:25:52

Szerintem itt egyébként nem fikázás folyik, egyszerűen csak rosszak az eddigi tapasztalataink + a sit comhoz kicsit több kell(meg kevesebb is), mint a Horvai-féle színjátszás...

De hajrá tv2,hajrá új(?)szitkom, hajrá gombosedina,hajrá svábbogáry andrás és azurák csaba!

Én drukkolok!

angyalka 2006.08.05. 21:23:07

le lettem szólva asszem, és még mindig nem tudom, mi a hahota. általában tudom, csak itt nem értem. akkor hát...sziasztok.

morrisal 2006.08.05. 21:34:45

Angyal! Hahota: még a "mi időnkben" (úristen! 26 éves vagyok) létező kis vicc-könyvecske, elég béna tréfákkal, de azért mindenkinek megvolt. Volt benne képregény, humoros rajzok meg sok gyerekes vicc, meg vicces írások. (Voltak köztük egész jók is.)
Nem lettél leszólva, dehogyis! Ne légy már ilyen érzékeny!!! Ezer tsók!

angyalka 2006.08.05. 22:52:54

köszi morri, legalább tudom, mi az a hahota:) Nem ilyesmire gondoltam.

bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2006.08.05. 23:04:25

szűzanyám, én 22 vagyok és én is tudom. öreg lennék? képújságra nem emlékszem de közjátékra igen!

Bárénekes 2006.08.05. 23:28:41

Ez akkor lesz sikeres, ha sikerül a kb 25 év alattiakat rávenni az amerikai típusú maszlagra. Olyan, mint a Nutella. 40 felett már nem tudják megmagyarázni, hogy a kenyérre nem vajat, vagy lekvért (természetesen alatta vaj) kell kenni, hanem mogyorós csokiizét. A magyar butulási szokástól mindig is idegen volt az alákevert nevetés. Hofin is mindig poénnál röhögtek az emberek, még akkor is, ha utólag vágták utána, de látszott,hogy emberek röhögnek. Rühügni egyedül? Hülyeség...

Dave_hu (törölt) 2006.08.06. 09:06:27

Mond valakinek valamit a Tapsi Hapsi és vendégei show? Anno az HBo reggelente kódoltalanul sugárzott pár rajzfilm és vígjátéksorozatot, többek között itt ment le a Rém Rendes első évadja is (ezért más kicsit a szinkron, hiszen csak évekkel később folytatták a szinkronizálást és pl. halasi dani is megnőtt), meg a Jóbarátok első néhány évada. Itt kukkanthattunk bele először abba, hogy mi az amerikai sitcom: Full House, Step by Step, Jóbarátok, Fresh PRince of Bel Air.

Később megszűnt, és az HBO elkezdte a jóbarátokat úgy adni, hogy az amerikában futó részek kb fél szériával voltak előrébb. Nagyon furcsa és magyar tv-zéstől idegen, hogy a sorozat egyszer csak megszakad (2x egy évadban), és hónapokat kell várni, hogy folytatódjon. Ezt az hbo ugyanúgy nyomta (őszi, tavaszi szezon, utána rerun). Furcsa volt, de mostmár tök természetes a kinti sorozatokat nézve, hogy néha nincs új rész, nélha kimarad egy hónap.

Dave_hu (törölt) 2006.08.06. 09:13:19

Még valami:

A magyar sitcomnál szerintem sokkal jobban hiányzik a magyar tv-s piacról egy napi kiadású késő esti beszélgetős show. Amerikában több ilyen is van és az a lényegük, hogy a késő esti sáv miatt sokkal inkább bevállalósak. Beszólnak mindenkinek, politikailag inkorrektek, és nagyon viccesek. Persze ez is a műsorvezetőn és az írókon múlna.

(ld: Jimmy Kimmel live, The Late night show, The Showbiz Show, Daily Show stb.)

angyalka 2006.08.06. 10:18:29

Szívből sajnálom, hogy nem ismerem a hahotát, nem tudom, hogy maradhatott ki az életemből. Talán úgy, hogy a szüleim nem fiatalok és testvérem meg nincs, mittudomén, sosem állítottam, hogy a műveltségem tökéletes. Elnézést mindenkitől, az indexesektől is, hogy itt rontottam a levegőt.

Dave_hu (törölt) 2006.08.06. 12:15:12

Angyalka te hülye vagy. Erre ez a legfinomabb amit tudok mondani.

gabesas_old 2006.08.06. 12:28:54

dave: a napi beszelgetos show-val egy baj van .hu-ban. megpedig hogy nagyon pici az orszag ahhoz hogy hosszutavon erdekes tudjon lenni egy ilyen musor.
van az a kb 50 ember aki az ilyen jellegu talkshow-kban rendszeresen megjelenik, ez mondjuk napi 3-4 vendeggel szamolva eleg gyorsan elfogy.
szerintem.

bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2006.08.06. 12:44:46

érzem hogy átmegyek lassan papagájba, de szerintem mo. el tudna viselni egy Daily Show -féle műsort. kommentálni a híreket, a két nagy párttól abszolút független pozíciót felvenni és olyan vendégeket hívni, akiket soha sehol nem láthattunk még. írók, szakemberek, politikusok, színészek, tudósok...
persze ehhez kell találni egy magyar Jon Stewart-ot. meg egy Stephen Colbert-et. meg egy Samantha Bee-t. meg egy Ed Helms-t...

Dave_hu (törölt) 2006.08.06. 17:55:22

Én inkább a showbiznisz és nem annyira a politika felé vinném a műsort. Egy bulvárfikázós, szkeccsekkel és monológokkal teli, maximum fél órás műsort képzelnék el. És persze ugynúgy lehetne poénkodni a külföldi sztárok baromságain, mint a hazaiakon. Kevés a vendég? Marhaság. Egy vendégre jutna kb. 2-3 perc a műsorban, nem mélyinterjú lenne, hanem két poén és kész.

Műsorvezető tippem: Sebestyén Balázs. (Tudom, most kapok a fejemre, de szeirntem bejönne egy ilyen műsorban)

morrisal 2006.08.06. 19:04:46

Bulvárfikázós bulvár? Hmm...

chabba (törölt) 2006.08.06. 19:40:50

A magyar Daily Show-val az lenne a baj, hogy nincs az a csatorna, amelyik egy ilyet bevállalna. Legalábbis nagyon úgy tűnik, hogy itt annyira politikailag korrekt mindenki, hogy a gúny és a kritika maximum odáig terjed, hogy jól leutánozzák a közszereplőt abban, hogy hogyan néz ki, vagy hogyan beszél (lásd Banánhéj)

Egy igazán éles kritika meg egyből hozná a személyiségi jogi pereket (lásd: hogy járt Tóta W. a polgármester-varangyosbéka tartalmú cikkével), és sajnos ehhez az Ítélőtábla nagyon partner.

gabesas_old 2006.08.06. 23:35:47

dave tenyleg erdekelne egy 100as lista mondjuk kezdetnek, hogy elso 1-2 honapban kikkel kepzelnel el egy iylen daily show-t.
es utana persze ezt evekig is kellene tudni tartani ezt a tempot. ismeretlen idiotaknak meg mar van egy monikasonk meg egy balazssonk.
vagy nem?

Dennis Moore 2006.08.07. 09:02:20

Csak annyit, hogy azt a töménytelen pénzt amit erre költenek, inkább fektetnék olyan filmek megvásárlásába, amit meg is lehet nézni és nem kéne a Columbot nézni 42x, meg azokat az ordenáré B kategóriás filmeket amiket leadnak. (Egyébként számolta valaki, hogy idén hányszor volt már a Robin Hood a tolvajok fejedelme a különböző csatornákon?)

bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2006.08.07. 10:44:48

nem akarom álmokba lovallni magam, de lehet, hogy a viasat3 bevállalná, nem?
különben meg a daily show-klónt nem kellene minden nap adni, sőt. szerintem heti egy adás elég lenne, annyi hírt hála az égnek nem termel az ország. annyi lenne az egész, hogy egy stábot rá kell állítani minden híradóra, hírműsorra, hírmagazinra és jajistenem a hírtévére is. ezekből kellene kimagozni a lényeget és kommentálni.
nemtom, hányan láttatok egyáltalán daily showt? az egésznek a meghívott vendég talán csak a műsor egyharmada. és nem mindig sztárokat hívnak meg, hanem írókat amikor könyvbemutatójuk van például. colin powellt is meghívták egyszer és sikerült vele értelmesen elbeszélgetni.

én különben hajós andrást képzeltem el mindig. de szerintem ezért több szart fogtok a fejemhez vágni.

homár molla 2006.08.07. 11:06:37

Szervét Tibor volt a legjobb O'Neil-ezredes-magyarhang. És akkor most crossovereztem a másik cikkel :)

Dave_hu (törölt) 2006.08.07. 13:16:18

A valami amerikában is nagyon jó volt. (Ez a film amúgy a bizonyítéka, hogy igenis lehet magyarországon sikert aratni amcsi humorral.)

Egyáltalán nem hozza nekem Szervét a suttyó bunkót, de láttunk már csodákat: Peggy bundy (Katey Sagal) alakítása a Lost-ban pl.

mekk elek 2006.08.07. 16:05:38

Hát nincs ebben az országban egyetlen épkézláb ötlet sem? Miért kell mindent átnyalnunk az óceánon túlról?
Szerinte Al Bundy-t lehetetlen magyarosítani, szánalmas felsűlés lesz az egész...
Forgassuk újra a Csillagkaput is és az Onedin családot is! Mekkora produkció lenne!!!! :(((((

bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2006.08.07. 16:38:05

sőt, Barbapapát Gesztesi Károllyal!

morrisal 2006.08.07. 17:57:21

Sőt, a Dallast, Szőke Zoltánnal.

Cartman (ex Cartman) 2006.08.20. 10:20:05

Sebestyén Balázs!!!??? Ez komoly? Róla mindig az (amúgy nélküle nyilván is szörnyűséges műsor) sztárbox-közvetítése jut eszembe. Betelefonálós/SMS-ezős szavazás (igen/nem). Megjelenik a nem-ek aránya (asszem, 30%), megszólal a mi Balázsunk: "a szavazás eddigi állása: 30% nem, kíváncsi leszek az igen-ekre"... és szépen kivárta, míg az is megjelenik... Egy ilyen show-hoz intelligens, napi politikában járatos, és főleg (ez nálunk különösen fontos/nehéz szempont lenne) az alfelét nem bárkinek, bármikor, fillérekért felkínáló ember kéne.

A Rém rendes családhoz: én is imádom őket, és aki csak a "húzd meg az ujjam" szintű poénokkal azonosítja őket, az vagy nem látta a sorozatot, vagy kevés volt hozzá, hogy meg is értse. Itt bizony van társadalomkritika is, bőven! A magyar változat viszont esélyes a bukásra. Nem azért, mert eleve elvetélt ötlet, de nem értették meg a lényeget. Pl. Al Bundy egy huszadrangú, megalázható, bármikor és bárkivel helyettesíthető alkalmazott, nem egy (akármilyen rosszul menő, de mégiscsak) vállalkozó. Az itthoni változata lehetne pl. egy portás, lehetőleg abban az iskolában, ahová a gyerekei is járnak. A magyar vállalkozói lét is rejt magában poénforrást bőven, de kérdés, hogy ki tudják-e legalább azt aknázni. És persze, tényleg sok múlik a színészeken is...
süti beállítások módosítása