Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Miért csak az RTL-en nézhetjük a vébét?

Focivébé

2006. június 19. 00:26 szabóZ 101 komment

Bőszen írnak az olvasók, hogy ők aztán nem akarják az RTL Klub vb-kommentárjait, és inkább külföldi adókon néznék a meccseket, ahol még a gyep zöldje is teltebb valahogy, és mintha a nap is szebb tónusokban ragyogna. De persze a kábeltelevíziók jól beintenek, és a meccsek idejére letiltják azokat a külföldi adókat, ahol közvetítés lenne. Nincs ZDF, se Rai Uno, és biztos, hogy még a tunéziai közszolgálati kettest is zavarják Kabhegyen.

Nem szeretnénk mi megvédeni a kábelszolgáltatókat, de szó sincs itt összesküvésről, a hatalmas UPC-RTL Klub tengely gonosz cselszövéséről, egyszerűen csak így megy ez Európában, a futball, a vízöblítéses wc és a jog hazájában. A tévécsatornák ugyanis egy adott területre veszik meg a sportközvetítések jogait, (műholdas jogokat ilyen nagy eseményekre általában nem is árulnak) és ezért cserébe elvárják, hogy más ne zavarja meg a bizniszüket.

Persze lehetne ez másképp is, mindenki nézhetné a vb-t, ahogy tudja, csak akkor nem fizetnének ennyit az exkluzív jogokért a csatornák, nem is beszélve arról, hogy nem érné meg a meccseket főműsoridőben adni, hiszen a Barátok közt biztos pénz, utána meg mehetne a Spanyolország-Tunézia  felvételről. Már, ha aznap nincs Fábry show.

A futball-világbajnokságot ráadásul éppen ezek az exkluzív televíziós jogok tartják el, a tévés közvetítések miatt jönnek a gazdag szponzorok is susogós melegítőt, plazmatévét és zsíros marhahúspogácsát reklámozni, vagyis (túlozzuk el kicsit, csak a drámaiság kedvéért), ha mindez nem lenne, az egész vébét Akasztón rendeznék a Stadler Stadionban, és még a reflektorokat se kapcsolnák fel, mert hát a villanyszámla, meg tudják, milyen magasra kell felmászni, ha egy is kiég.

Akinek meg nem tetszik az RTL Klub közvetítése (mi sem vagyunk elégedettek), az halkítsa le a tévét, vagy nézze a meccseket online, fekete alapon fehér bötükből kirajzolva. (Vigyázat! ASCII-közvetítés csak nagyon bepizzázott rendszergazdáknak!)

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

teszta 2006.06.19. 01:02:33

Hajrá milliomosok!

Megdobbent 2006.06.19. 02:51:25

Nemtom, vagy 5-6 eve vettem 10 rugoert egy analog muholdsetet, es ha erdekelne a foci, hat az ARD-n 16:9-ben sztereoban neznem, altalam nem ertett nemet kommentekkel, ami ugye udvos dolog :>

Hettie · http://www.hettie.nolblog.hu 2006.06.19. 03:04:43

Itt a VB-t foldi sugarzasu tevek adjak (BBC es ITV).

Anyukam Pesten muholdvevorol nezi a meccseket a ZDF-en. Holnap elujsagolom neki, hogy alighanem nagyon kevesen lehetnek ilyen szerencsesek.

A comment meg beallhat a sorba, persze, ha szponzor nem lenne vb se lenne, ugyhogy ez van, de ez nem mindig volt igy, es ahogy az itteni pelda mutatja ugyan az ITV-n meccs elott es utan amerikaiak csinalnak magukbol idiotat (tobb valtozatban) a Budweiser reklamban, megse kell elofizetni SKY-ra hogy lehessen Focivb-t nezni.

Tenyleg, az RTLklubon is reklam van a himnuszok utan?

www.youtube.com/watch?v=qxdjVfXxOsE&search=budweiser%20world%20cup

www.youtube.com/watch?v=e-wA2RmTG_s&search=budweiser%20world%20cup

apalermoi 2006.06.19. 07:19:54

Nyugaton az osztrák tévét (ORF)ajánlom, ők tutira adják az összes meccset.
Egyébként észrevettétek, hogy a brazil meccsek előtt még az utolsó tizedmásodpercet is kihasználja az RTLKLUB reklámozásra?? Himnuszok nuku. Ez az igazi undormány:)

KKK 2006.06.19. 07:21:29

Hettie: Nem, itt a himnuszok előtt van reklám. Egészen addig amíg meg nem szólal a bíró sípja, bevonulás, himnusz, összeállítás nélkül. Patkányok. szerencse hogy van parabolaantennám.

zhaoman 2006.06.19. 07:31:25

Tajvanon sem jobb a helyzet.
MECCS KÖZBEN vannak reklámok.

Pl.: www.youtube.com/watch?v=MsvZOtUPhvU

Kb 1:17-nél kezdődik a reklám. A meccs hangját teljesen lekeverik...

De legalább nem veszik el a teljes képet, mint a Forma-1 esetén. Na az tényleg kiveri nálam a biztosítékot...

vicc 2006.06.19. 07:44:11

Igazából azt kéne kideríteni, hogy miért olyan sóher az rtl, hogy magyarországi stúdióból adja a csoportmeccseket...

Ha valami, akkor szerintem ez az igénytelenség.

Csabee 2006.06.19. 08:16:08

Hello!
Északon-Magyarországon a szlovák2es adón is lehet nézni a meccseket. A kommentár is kuriózum:) Az összes meccset adják. Az rtlklubnak meg zsotu kártu:) (a piros lapot még nem tudom:)

bennfentes 2006.06.19. 08:17:42

Nem akarom dícsérni a királyi televíziót, de az ilyen nagy eseményeket amikor meg tudták szerezni, akkor azt meg is csinálták rendesen, már a saját lehetőségeikhez képest.
Vegyük már észre, a kereskedelmi televíziók magasrol lesz@rják a sportot.
Miért nem mehet ki a kommentátor a mecsekre? Vicc... mint a forma1 a liftből.
Röhelyes...

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2006.06.19. 08:19:44

Én a német RTL-en nézem a meccset, ha adják. Léderer Ákost egyszerűen nem bírom hallgatni. Orrpolipja van , beszédhibás (az S betűt képtelen normálisan kiejteni) pontosan hogy Ronaldo nagyanyja milyen színű bugyit hordott az esüvőjén, csak a focihoz meg a kommentáláshoz nem ért. Ez az ember nem hallgatott még más csatornán sportkommentátort. SZÉGYEN!!!
Hol lehet indítani olyan topicot, hogy "A világbajnokság legrosszabb riportere Lérerer Ákos"?
Kolosi Péter ennek a "keresztapja" vagy hogy a francba került ez ide?

Ben 2006.06.19. 08:46:39

Nekem van egy digitalis muholdvevom ,szoval hdtv 16:9ben jon az rtlrol es ard/zdfrol csak sajnos ertek nemetul ,bar az igaz hogy lederereket rohadt nehez uberelni.. nameg a 16:9miatt a hagyomanyos tvn megkisebb a kep.. el is mentem kivetitohoz ligetbe de az se volt vmi oriasi + a magyar kommentar zugott a levegobe.. futottam is haza

AxlRose 2006.06.19. 09:11:06

Lédere Ákos egy fa..!!!!Ilyen hozzá nem értő, ráadásul iritáló hangú tulkot hogy lehet berakni RTL?Hmm?

pazola 2006.06.19. 09:31:05

En nem tom, mi a bajotok holmi riporterekkel, en ugyse hallok semmit beloluk a kolykoktol, ugyhogy csak nezem. De ez a lenyeg, nem? :)

garm 2006.06.19. 09:35:21

a léderer tényleg egy majom, az hagyján, hogy nem ért a focihoz és irritáló hülyeségeket mond, de feltűnően szurkol, ami ugye egy riporternél nem egy jó pont. a játékosokat rendszeresen összekeveri, a neveket 5 percenként máshogy ejti. tegnapi beszólása (brazil-ausztrálon): Viduka 85 percet játszott a japánok ellen. ja bocsánat, elnéztem a papíromon, végig játszotta a meccset, a 85, az a súlya....
no comment.

Endiman 2006.06.19. 09:36:26

négy éve az m1-en klasszisokkal jobb volt a közvetítés, volt hangulata.köcsög rtl a forma1 után ezt is lenyúlta....

bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2006.06.19. 09:40:42

a móka az, hogy dunaújvárosban a UPC egy mukk nélkül kicserélte a TV Poloniát (ahol adnák a meccseket) a Sport2-re. a helyi lengyel közösség toporzékol.

Pala 2006.06.19. 09:47:48

Egyszerűen borzalmasak az RTL sportközvetítései: a magyar bajnoki meccsekből és a világbajnokságból is szánalmas, pitiáner bulvárműsort csinálnak!

Hihetetlen, hogy a stúdióba meghívnak szaktekintélyeket azért, hogy a meccs előtt és után mondjanak két mondatot - többre ugyanis nincs idő a reklámok miatt.

A hazai bajnoki meccsek előtt sem a szakmai dolgok játsszák a főszerepet: az ifjú csatár hova jár szórakozni, a rutinos kapusnak mi a kedvenc étele, az irányító középpályás mit vett a feleségének ajándékba stb.
Az összefoglalók utólag felvett szövegei pedig egyenesen vérlázítóak! A kilencvenes években az MTV-s összefoglalók normális terjedelemben adták a mérkőzések legfontosabb momentumait, szakszerű és helyszíni közvetítésekkel, nem úgy, mint az RTL, stúdióból utólag felmondott, hozzá nem értést tanúsító gagyiszövegekkel.

De mit is várhatunk egy gagyitévétől...

Thomas 2006.06.19. 09:50:07

Sziasztok,

En is gondolkodtam mar, hogy vajon, miert is nincsenek magyar kozvetitok a VB helyszinein, pedig biztos lett volna jelentkezo erre a jo par hetes vakaciora... Szerintem egesz egyszeruen mi magyarak megint bénáztunk egyet a nemzetkozi porondon. Nyomtunk megint egy bukfencet. En mar ilyenekre is gondoltam, hogy egesz egyszeruen lekestek a jelentkezesi hataridot. Nyugaton REND van, annak komoly oka van legyunk oszintek hogy nem kaptunk egy fakk-nyi helyet egyik helyszinen sem. Tuti hogy valamit a regisztracional b**sztak el... Amugy meg figyeljetek; ez a kisebbik scandal, a nagyobbik az, hogy a sok tetű akinek ma Magyarorszagon befolyasa van a futbalba mind szegyelje el magat, amiert nincs magyar válogatott. Rosz hitvány, csak lobázzák a lábukat es nem csinalnak semmit. Ha folytatnam konnyen el jutnek oda, hogy ebbe az orszagba az a legnagyobb baj, hogy még mindig nincsenek felszámolva a beltenyeszetek!

CU

Beyonder 2006.06.19. 09:51:03

a helyi lengyel közösség toporzékol.

LOL

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2006.06.19. 10:02:43

A német RTLen a közvetítés nem fejeződik be a lefújással. Mutatják a játékosokat, a mezcserét, a szakkommentátorok elemzik a meccset (Völler pl.!) és van valami futball hangulata az egésznek.

Szégyellje magát KOLOSI és az egész bagázs! Gyomorforgató amit művelnek. Remélem egyszer visszakapják valahol! Ne csodálkozzanak ha mindtöbben hazaküldik őket. Mindennek oka van.

earendil 2006.06.19. 10:08:54

Én Lengyelországból tudok update-tel szolgálni, és bizony itt lenyomják a hazai kollégákat - már ahogy az otthoni hozzászólásokból kitűnik.

Az az igazság, hogy a lengyel tesók tényleg emberközelibbek, kevésbé kommercializáltak, mint mi vagyunk, és itt bizony teljes himnuszok, kicsit bemelegítések, rendes beszélgetések RENDES szakértőkkel (tehát nem focistákkal, hanem szakértőkkel), satöbbi. A reklámok csak azért idegesítőek, mert ugyanaz a 4 darab megy állandóan... :-) :-)

pusszancs,
dávid

vicc 2006.06.19. 10:10:26

"Szerintem egesz egyszeruen mi magyarak megint bénáztunk egyet a nemzetkozi porondon. Nyomtunk "

eleve az volt a koncepció, hogy az elejét stúdiózzák, és csak a nyolcaddöntőkr emennek ki. pór banda.

azt meg tökéletesen meg lehet érteni, hogy bulvárkörítés van, hiszen hülye lenne az a tévé, amely nem nyúlna ahhoz, amivel a legjobban el lehet adni egy terméket - vagyis a bulvárhoz.

(igazából nem is értem, hogy ki várt mást. persze, hogy nem tetszik, de egyértelmű, hogy ezt kell csinálni egy kereskedlmi tévének és eddig, be is jön a számítása, ha a nézettséget nézzük.

Zsu123 2006.06.19. 10:15:48

Én az ország nyugati felén nézem a VB-t az ORF1-en 16:9-ben. Kicsit többett látni mint 4:3-ban. (Persze TV is kell hozzá!)
A magyarhanggal sincs probléma: A video rá van kötve a hifi-re és onnan hallgatom az RTL-t.
Király???

xongo 2006.06.19. 10:16:01

hát szerintem is ótvar az rtl közvetítése. pontosan, bulvár. sosem szerettem a Knézyt, de fényévekkel előzte ezt, ami most van.

és felháborítónak tartom, hogy a txt 555ös oldalára, a véleményfalra 90 ftért küldött sms-em, amiben egyetlen trágár szó sem volt, de kritikával illette a meccs közvetítését, egyszerűen nem tették be. döbbenet, hogy mit képzelnek ezek magukról.

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2006.06.19. 10:16:39

Egy kérdésem van:
Hogy lehet az, hogy gyak. minden más országban megtudták normálisan csinálni? Itt mindenki arról ír, hogy német tv, a lengyel adás stb. hogyan adja, és nem ilyen szutyok.
Hogy van ez kérem? Csak velünk etetik a sz@rt?

AxlRose 2006.06.19. 10:27:53

Velünk kedves vero!

Addig amig a piac alapú tv sugározza a mecceket addig az igényes és igénytelen nézőket semmibe nézik és sz@rnak a fejünkre, ők igyis ugyis jol járnak, teletömik a zsebüket. a köztévé valaha igaz, hogy a mi penzünkön, de legalább "jól" kzvetített

Epokit Drive 2006.06.19. 10:40:13

Én 2002-ben, a királyi tévén, meg tudtam nézni az összes meccset, az első selejtezőtől a döntőig. Az Rtl-en meg adnak háromból kettőt. De mi alapján válogatnak? Mintha senki nem tudná, hogy két csapat nevéből nem lehet megmondani, milyen meccset fognak játszani, unalmas lesz-e stb.
Az ostoba kommentároktól pedig már eddig is elhalt legalább három nagy berúgásnyi agysejtem, azt hiszem, perelni fogok...

ED

Lac 2006.06.19. 10:48:47

Milyen király lenne, ha a rádióban is közvetítenék mint régen, akkor lehetne azt hallgatni, meg a képet nézni :)

RR 2006.06.19. 10:48:50

hi,
a megoldás az ARD-ZDF páros, hétvégén pedig a német RTL adja a meccseket.
azt még mindig nem értem mit szenvednek sokan, 15-20 ezerért digitális alap műhold szettet lehet kapni, ingyen jönnek ezek a csatornák, mivel közszolgálatiak, és 16/9-ben. mai napig nem értem mit szenvednek sokan upc-vel, meg kábellel, egyik nagyobb szar mint a másik, az rtlklub pedig amúgy is bekahatja, nem csak azért mert ostoba gyökér és mértétkelenül buták a kommentátorok, a magukat szakkomentátoroknak nevező fagolyókkal együtt, hanem azért mert minimális alázat sincsen ezekben a parasztokban, napokba tellett meg gondolom sok ezer kurvanyázós levélbe, míg rájöttek a birkák, hogy ugyan illene reklám helyett a bevonulást és a himnuszokat is leadni.
szóval tessék németül tanulni, és műholdazni! :) profi bundesliga kommentátorok végig, sztáredzők, pelé, beckembauer a végén, meg közte, a seggfej magyar bandát elkell felejteni.
szegény hajdú bét sajnálom, őt meg berakják a legkorábbi meccsre, az estiket meg a léderer sipákolja meg bízlizi végig.
agyrém.

szabóZ · http://comment.blog.hu 2006.06.19. 10:51:36

Egy-két kérdés, hozzászólás:
1.Nem az RTL-t védtem, hanem az egész rendszert, ami miatt az egész vébé ekkora hype mint amekkora. Ez bizony a pénz miatt van. Az RTL pénze miatt is.
2.A csoportmérkőzések után már lesz informácioim szerint helyszíni kommmentátor is az RTL-en. (Nem tudom a konkrét költségeket, de biztos túl magas lett volna nekik)
3. Amennyire én tudom, és persze tévedhetek, a meccseket rögzítő kamerák tévékamerák, vagyis 4:3-ban adnak, az német rtles szélesvászon meg kamu, nem nehéz megcsinálni, hogy alul felül levágsz kicsit.

RR 2006.06.19. 10:54:16

jaj igen még valami,
ha már van digitális vagy akár analóg (mai napig ugyanolyan jó, bár sajnos egyre kevesebb rajta a csatorna, mert állnak át digitálisra sugárzásra) műholdunk, akkor a motogp futamokat az eurosporton szintén ingyen és az angol trióval, randy mamolával, julian ryerrel és toby hirsttel élvezhetjük, a magyarország szégyene börőczky meg a másik lúzer várhegyi nélkül.
ezzel kapcsolatban is megérne egy misét egy hatalmas cikk. magyar kommentátorok a tévében, és rommá savazni ezeket, hogy hátha lépnek a csatornák és elzavarják ezeket a nullákat a csudába és jöhetnek a fiatalok, hogy megpróbálják.

brummerk 2006.06.19. 10:56:39

Én az Osztrák-1 músorát nézem,korrektebb
müsorvezetőik vannak s nem beszélnek össze
minden zagyvaságot Valóban a többségnek
igaza van a VB-t az MTV-1-en kellene
sugározni

Üvege$ 2006.06.19. 10:57:30

Hányok a kereskedelmi tévéktől (boá), ezért örülök neki, hogy nem vagyok foci függő.
Azt azért kikérem magamnak, hogy ilyen sötét, buta bunkók közvetítsék a meccseket, akik bár észreveszik, hogy hibáznak, de továbbra is ugyanabba a hibába esnek konzekvensen. Srácok, ha nem tudjátok megtanulni a nevüket, akkor gombfocit kell közvetíteni. Ott ugyanis van idő kikeresgélni és elllenőrizni az infot amit elfogtok mondani.
uff

Olvasó 2006.06.19. 10:57:53

Bizony, a német RTL másképp működik: Izgalmas várakozás az öltözőben, zúgó stadiónban kivonuló csapatok a kissrácokkal, himnuszok, korrekt közvetítés, hozzáértő helyi és studióvendégekkel...
Megadják a módját, fociünnep van.
Olvasó

rattus hungaricus 2006.06.19. 11:02:05

Én talán Léderert is kibírnám - pedig ő tényleg a focikommentátorok Palikja -, ha nem lenne Verebes. Attól a dünnyögő parajtól egyből kiborulok. A Viasat3, ami azért kicsivel szegényebb, mint az rtl ennél sokkal jobban megoldotta a BL-t, tanulhattak volna tőlük.

kredi 2006.06.19. 11:03:07

Sajnos nekem (ilyen is van...) nincs még 15-20 ezrem se műholdszettre. Szerencsére viszont szobaantennával is fogható a horvát kettő (Pécs). Ők is leadnak mindent, bevonulástól lekeverésig (reklám a himnuszok végén és a szünetben), ráadásul még érdekeltek is a vébén (már nem sokáig :)).

Egyébként elképesztő a kereskedelmi adók pénzéhsége, a tv2-n is látható-hallható volt, hogy milyen sz*r technikával nyomták a Megasztárt, az RTL itthonülős közvetítései (lásd még a Campona liftjében izzadó üveghangú Z. Gyulát és Palik apukát a Forma 1-en :)) meg a tipikus no comment. Ráadásul micsoda szakértőket találtak! Verebes "mágus", Kovács Kálmán, aki a szakértői honoráriumért mond két halk mondatot 90 perc alatt, meg Urbán Flóri, a kitűnő REAC sikeredzője, akinek alig érteni a hadarását. Tegnap azt mondta: "Henry arra panaszkodott az első meccs után, hogy kemény a pálya - jöjjön el a REAC pályára, meghal!" LOL... (Meg múltkor azt is, valamelyik ügyesen kevergető csatárra, hogy egy idegesebb focista már fölrúgta volna, mire Hajdú visszakérdezett: "Ismersz ilyen focistát, Flóri?", mire ő: "Kár, hogy nem játszhattam ellene". Hm.)

Komolyan mondom, kabaré, de csak kínomban tudok röhögni rajta...

fapapucs 2006.06.19. 11:03:18

Ez erdekes. Hollandiaban pl. kabelrol virgonckodnak a labdaval a BBC-n es az ARD/ZDF paroson is. Pedig ez is UPC...

ptg 2006.06.19. 11:10:26

Van pofájuk azzal reklámozni magukat, hogy náluk a vb mind a 64 meccse látható... miközben majd a felét azon a szutyok sport klubon adják, ami sok helyen egyátalán nem fogható, de nekünk is a legdrágább díjcsomagra kéne váltanunk, hogy a kábeltv-n láthassuk.

xongo 2006.06.19. 11:10:32

szabóZ: tudod, tévedsz.

"3. Amennyire én tudom, és persze tévedhetek, a meccseket rögzítő kamerák tévékamerák, vagyis 4:3-ban adnak, az német rtles szélesvászon meg kamu, nem nehéz megcsinálni, hogy alul felül levágsz kicsit."

a németek gyakorlatilag élenjárnak a HDTV, 16:9, földi digitális műsorszórás stb terén, de legalábbis az elsők közt vannak. 16:9es tvkamerák elég régóta vannak, ha a dolog úgy működne, ahogy te mondod, azt megsínylené a felbontás. általában fordítva működik, azaz a 16:9ben vett anyag két szélét (bal-jobb) vágják le, és lőn a 4:3

Lezl 2006.06.19. 11:17:55

Elkéstem xongo már leírta a HDTVről amit akartam :)

Müllner 2006.06.19. 11:23:00

A Hajdú B. teljesen jó, a Faragó kéne még.
Jah és persze a Jenő, de ő sajnos már soha nem lesz!!!

Csetmenszky Csöpi (törölt) 2006.06.19. 11:26:56

Az a pofátlan harácsolás, amit az RTL folytat, egyenesen vérlázító. Párezer forintokért az anyjukat is...(De akkor a Léderer anyját is fiúk!)
Ákoska erőltetése pontosan igazolja a szakmai alkalmatlanságot a csatornánál. Bulvár köcsögök. (Jut eszembe, hallotátok már Léderer nagymamájának történetét?)

hamusamu 2006.06.19. 11:42:09

szaboZ:

Na hiszen, nagy szakember vagy. Szerinted a kommentator-allas koltsege osszemerheto a jogdijjal, amit a kozvetitesert fizetnek?

Maximum azert nem kuldtek ki oket a csoportmeccsekre, mert Lederer off tube sem rosszab, mint a helyszinen.

A HD es SD keprol, valamint a 16:9 keparanyrol mar mas felvilagositott, ugyhogy ehhez nincs mit hozzatennem, csak annyit, hogy HD-rol SD-re konvertalni nem kunszt.

Ha olvasna valami eles tollu (szaboZ vagy hogy hijjak) kritikus az Indexen, hogy egy allitolagos tv-kritikus miket ad ki irasban a kezeben tevekozvetitesrol szolvan, szerintem evekig ezen ugralna.

Liv 2006.06.19. 11:54:22

" hamusamu 2006.06.19. 11:42:09
szaboZ:
Na hiszen, nagy szakember vagy."

Na célnál vagyunk! :)

szaboZ a hibás mindenben! :))))

kredi 2006.06.19. 11:57:45

Kedves SzabóZ: demagóg leszek! Ha az RTL Klub a pofámba nyom félóra reklámot (még a nemzeti himnuszok helyett is, ami, ahogy abban megegyezhetünk, csicskaság), durvára nem értekel, mennyibe kerül a kommentátorállás! Nem azért "fizetek nekik" (ez közvetett, de ha egyszer megnézem a reklámot, akkor ugye...), hogy két alig hozzáértő (tisztelet az egyetlen kivételnek) a stúdióból azt közvetítse, amit a képernyőn én is látok, hiszen ugyanazt az adásképet nézzük (és ilyeneket szól, hogy "valószínűleg sárgát kapott, de majd kiírják a kollégák")... Mellesleg egy ismerősömnél a kábeljén néztük a német RTL közvetítését az egyik meccsről, ott a lesnél a képernyőre rajzolták a vonalat, a szabadrúgásnál egy grafika megmutatta, milyen messze van a kaputól a labda, és így tovább. Itt meg azt mondja a "szakértő", miután a Szerb-Hollandon utóbbiak vezetést szereztek: "látszik, hogy rákapcsoltak a szerbek, valószínűleg megpróbálnak egyenlíteni". Hát köszönöm, ha kiállítják nekem azt a szakértői csekket, ilyet én is bármikor. Meg Kálmánka, aki a statisztikákat nézi, és elmondja, hogy az ipse az előző meccsen 282-szer ért labdába, most csak 220-szor, ebből látszik, hogy nem megy most annyira neki a játék. Gratulálok.

hamusamu 2006.06.19. 12:03:41

Liv 2006.06.19. 11:54:22

Te a felesege vagy?

Miert gondolod, hogy a kritikust nem erheti kritika, vagy ha igen, akkor vedelemre szorul?

Liv 2006.06.19. 12:15:23

" hamusamu 2006.06.19. 12:03:41
Te a felesege vagy?
Miert gondolod, hogy a kritikust nem erheti kritika, vagy ha igen, akkor vedelemre szorul?"

Hát védtem én? :)

Nem, nem vagyok a felesége. Istenmencs! :)

Itt jegyzem meg: a tied se. Másrészt miért gondolod, hogy nem érheti kritika a kritikus kritizálóját? :)

panni 2006.06.19. 12:18:37

ugy nezem ki lettem tiltva? tobbet nem tok hozzaszolni :)

panni 2006.06.19. 12:19:32

demegis akkor jo csak a linket nem engedi :(

panni 2006.06.19. 12:21:59

ok leirom nem link-ken es ezer bocsi hogy be kell potyogni vagy a fenti blog linkrol is odajuthatsz ha amugy nem muxik, de nem engedik felrakni
www.
juegaloya.
com/
mundial.php

hamusamu 2006.06.19. 12:30:31

Liv 2006.06.19. 12:15:23

Azert gondolom, mert felesleges marhasag.
Kritikaval amugy nem illettel, csak serelmezted, hogy rosszat irtam szegeny szaboZ-rol, ajjaj.

Liv 2006.06.19. 12:35:45

"Kritikaval amugy nem illettel, csak serelmezted, hogy rosszat irtam szegeny szaboZ-rol, ajjaj."

Hát sérelmeztem én? :)))

pozsi 2006.06.19. 12:36:50

Én is az német adókat nézem - néha színesitve egy kis szlovákkal!
(jobb minőségben jön, mint a magyar adók)

bennfentes 2006.06.19. 12:49:19

A közvetítések minőségétől eltekintve nekem már az is felháborító, hogy sportklubra is tettek meccseket.
Ezt nagyon sok helyen nem lehet fogni.
Hogy jönnek ahhoz, hogy egy ócska szappanopera kedvéért az ország egy jelentős részét megfosszák egy-egy mérkőzés megtekintésétől?
Ha már megvették a jogot, akkor mindent közvetíteni kéne, élőben, mindenki számára elérhető FÖLDI csatornán!

Lou 2006.06.19. 12:52:00

A vb olyan esemény, amelyet minél több emberhez el kellene juttatni, ezért (ahogy a legtöbb másik országban így is van), a közszolgálatinak kellene sugároznia.
De ha már nem a közszolg, hát legalább egy sportcsatorna.
Legyen RTL Klub! De akkor ne a sokszorosan megbukott Kokót meg a délutáni vetélkedőben színvonaltalankodó Világi Pétert kelljen nézni/hallgatni!
És hát a szakértők. Az ő szakértelmük sokat megmagyaráz a mai magyar foci színvonaláról.

morrisal 2006.06.19. 13:02:55

Örülök, hogy a cikkben elmagyarázták, miről is szól a vb. Eddig azt hittem, cukorkáért, matchboxért, hajasbabáért - baráti alapon adják-veszik a közvetítési jogokat. Teljesen megdöbbentem, hogy mindebben a PÉNZ (!) is szerepet játszik!!! Megvilágosodtam. Így már minden érthető. Ha valaki hozzájut a közvetítési jogokhoz, az BÁRMIT megtehet, isze nála van a PÍÍÍÍÍÍZ! Kolosi ÚR és munkatársai, elvbarátai megtehetik, hogy nem adják le a himnuszt egy világbajnoki meccsen. Megtehetik, hogy egy, a kiesés szélén álló - hát nem is tudom, hogy fogalmazzak - falusi "focicsapat" "edzőjét" nem kis gázsiért (nohát, erre mégis van pénz?) odaültetik a stúdióba - mer nálunk áN onnajd megyik a messs, hogy kisfröccsös hangjával elmondja, amit a csörnyeföldi presszó törzsvendégei is ugyanollan LYól látnak és ők is mongyák, hogy:."...ez igen szép próbálkozás vót!" Megtehetik, hogy olyan ficsúrokat ültetnek a kommentátori székbe, akikben a szakmai alázat szikrája sincs meg, egyáltalán nincsenek meghatódva a lehetőségtől. Nagy pofával BÍRÁLJÁK, summásan MINŐSÍTIK a világklasszis játékosokat, olyan nagyképű, lekezelő modorban fröcsöghetnek, amilyet még Vitray Tamás vagy Knézy Jenő pl. 30 éves pályafutás után sem engedett meg magának... De persze, ne feledjük: megteheti, hiszen OTT a PÉNZ! Nem azon kell elgondolkodni, hogy MAGYAROK - megkockáztatom - MILLIÓI MIÉRT keresnek EGYÉB csatornákat, hogy ÉLVEZHETŐEN követhessék a mérkőzéseket (ami egyébként ALANYI JOGON járna egy tökéletes világban), hanem MEG KELL MAGYARÁZNI nekünk, műveletlen BIRKA magyaroknak, hogy TÖRŐDJÜNK BELE, erről szól a nemzetközi football is. Összefoglalva: NEM KELL IGÉNYESEN, PROFIN MEGOLDANI A KÖZVETÍTÉSEKET, HELYETTE LE KELL TILTANI MINDEN EGYÉB LEHETŐSÉGET, NEHOGY ÉSZREVEGYÜK A KÜLÖNBSÉGET. Köszönjük szabóZ-nek, aki nyilván SAJÁT MOTIVÁCIÓBÓL, MINDENFÉLE BEFOLYÁS NÉLKÜL RAGADOTT BILLENTYŰT. Köszönöm, köszönjük!

kredi 2006.06.19. 13:13:45

...egyébént most jut eszembe, morrisal hozzászólásáról, hogy ez a letiltás olyan, mint az átkosban az útlevél. Nem engedtek külföldre, nehogy meglásd, hogyan is lehet(ne) élni...

sgs 2006.06.19. 13:22:52

sok a hozzászólás, úgyse jut el idáig senki, de csak azért is: miarákért nem lehet online is nyomni a meccset? akinek teheti, az úgyis tv-n nézi. mondjuk, hogy még fizetni is kell érte, mondjuk a teljes vb-ért 2500-at. mondjuk. lehet azt a stream-et szűrni, hogy csak a magyar királyság alattvalói nézhessék, vagy valami.

másik: rtl kommentátorai monnyanak le. szakkommentek is szánalmasak többnyire. röhej, de komolyan. nem lehet találni 2*2 normális arcot, akiket lehet hallgatni? akik miatt nem veszem le a hangot? mondjuk mint az nhl a sport1-en? olyan nehéz ez? nem jó reklám a tévének, ha az emberek arról beszélnek, hogy milyen jók voltak a kommentátorok ezen és ezen a meccsen?

a végén még bestreamelem tunerkártyáról a rtl-klubot, és aláillesztem rádióról az angol angot, valami netrádióból, és inkább az nézem neten keresztül, ingyér, munkahelyen. csakazértis.

btw, ha valaki más megcsinálja, akkor linket kérek :)

bondi 2006.06.19. 13:24:46

tökéletesen egyet értek az előttem szólókkal, az egész RTL Klub und Sport Klub tök gagyi, hogy ezért köttessem be a Sport Klubbot?Egy frászt.
Szegény Knézy, ha ezeket a süket tv közvetítéseket hallaná.....
Tipp a debrecenieknek végy egy villát, de jó akanál is:) és egy darab koaxkábelt és egész jó minőségben bejön a Román 1,ahol csodák csodája az összes meccset leadják, ingyen.

Üvege$ 2006.06.19. 13:28:21

"...(műholdas jogokat ilyen nagy eseményekre általában nem is árulnak)..." kontra "nézzük műhódrul"

16:9 kontra 4:3

Srácok, hogy is van ez? Most akkor kinek is egyengeti az útját a cikk írója???

morrisal 2006.06.19. 13:36:52

Nem: "16:9 kontra 4:3". Ennél jóval árnyaltabb az ügy... Inkább: könyöklünk és leszarjuk a nézőket kontra tiszteljük és kiszolgáljuk a nézőket.

Daemon 2006.06.19. 13:37:32

Engem inkább az érdekelne, hogy ha kifizetek a kábelkszolgáltatónak xkurvasok pénzt azért, hogy ezt meg azt a csatornát nézzem BÁRMIKOR, akkor mennyit is von majd le a szolgáltató az aktuális havi előfizetési díjból azért, mert a szolgáltatást nem tudtam a szerződésben megállapított minőségben igénybe venni?

Mert ugyebár, ha az előfizetésemben szerepel a ZDF, akkor ha a ZDF-en nagy bazi piros képernyőt kapok a pofámba, az minimum a szolgáltatás hiányosságának tekinthető.

Vajon mikor vesszük már észre, hogy vannak jogaink? Mikor vesszük már észre, hogy szarrá perelhetjük a kábelszolgáltatókat, az RTL-t meg az összes pénzéhes tetűt?

bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2006.06.19. 13:40:26

bennem is felmerült, hogy mi van, hogy nem focit akarok nézni a zdf-en? mondjuk a reklámokat...vagy német híradót.
meg jó lenne, ha nem lenne szellemképes az RTL klub, tegnap délutáni meccsen 66 játékos szaladt a pályán tömött sorokban.

éhesszájú kisbéka 2006.06.19. 13:46:03

hamusamu!

cssssssst! szabóZ önérzetes kritikus...

állítólag hozzáértő, meg mérvadó.

cssssssssssssst!

morrisal 2006.06.19. 13:49:44

Daemon: van rá egy ezresem, hogy a TELJES ÖSSZEGET el fogják kérni.
"Vajon mikor vesszük már észre, hogy vannak jogaink? Mikor vesszük már észre, hogy szarrá perelhetjük a kábelszolgáltatókat, az RTL-t meg az összes pénzéhes tetűt?" Én is szerettem volna valami ilyesmit írni. De továbbra is:
Örülök, hogy a cikkben elmagyarázták, miről is szól a vb. Eddig azt hittem, cukorkáért, matchboxért, hajasbabáért - baráti alapon adják-veszik a közvetítési jogokat. Teljesen megdöbbentem, hogy mindebben a PÉNZ (!) is szerepet játszik!!! Megvilágosodtam. Így már minden érthető. Ha valaki hozzájut a közvetítési jogokhoz, az BÁRMIT megtehet, isze nála van a PÍÍÍÍÍÍZ! Kolosi ÚR és munkatársai, elvbarátai megtehetik, hogy nem adják le a himnuszt egy világbajnoki meccsen. Megtehetik, hogy egy, a kiesés szélén álló - hát nem is tudom, hogy fogalmazzak - falusi "focicsapat" "edzőjét" nem kis gázsiért (nohát, erre mégis van pénz?) odaültetik a stúdióba - mer nálunk áN onnajd megyik a messs, hogy kisfröccsös hangjával elmondja, amit a csörnyeföldi presszó törzsvendégei is ugyanollan LYól látnak és ők is mongyák, hogy:."...ez igen szép próbálkozás vót!" Megtehetik, hogy olyan ficsúrokat ültetnek a kommentátori székbe, akikben a szakmai alázat szikrája sincs meg, egyáltalán nincsenek meghatódva a lehetőségtől. Nagy pofával BÍRÁLJÁK, summásan MINŐSÍTIK a világklasszis játékosokat, olyan nagyképű, lekezelő modorban fröcsöghetnek, amilyet még Vitray Tamás vagy Knézy Jenő pl. 30 éves pályafutás után sem engedett meg magának... De persze, ne feledjük: megteheti, hiszen OTT a PÉNZ! Nem azon kell elgondolkodni, hogy MAGYAROK - megkockáztatom - MILLIÓI MIÉRT keresnek EGYÉB csatornákat, hogy ÉLVEZHETŐEN követhessék a mérkőzéseket (ami egyébként ALANYI JOGON járna egy tökéletes világban), hanem MEG KELL MAGYARÁZNI nekünk, műveletlen BIRKA magyaroknak, hogy TÖRŐDJÜNK BELE, erről szól a nemzetközi football is. Összefoglalva: NEM KELL IGÉNYESEN, PROFIN MEGOLDANI A KÖZVETÍTÉSEKET, HELYETTE LE KELL TILTANI MINDEN EGYÉB LEHETŐSÉGET, NEHOGY ÉSZREVEGYÜK A KÜLÖNBSÉGET. Köszönjük szabóZ-nek, aki nyilván SAJÁT MOTIVÁCIÓBÓL, MINDENFÉLE BEFOLYÁS NÉLKÜL RAGADOTT BILLENTYŰT. Köszönöm, köszönjük!

Daemon 2006.06.19. 13:51:49

Bakfitty. És mi van, ha én éppen a VB-t akarom nézni a ZDF-en? Fizettem érte, úgyhogy jogom van hozzá. Ha ezt nem tehetem meg, akkor azt a jogászok hibás teljesítésnek nevezik, és visszaveszik a szolgáltatótól az előfizetési díjam. Amerikában az előfizetési díj végtelenszeresét. És itt? Mi nem perelünk, hanem idejövünk az indexre rinyálni, hogy milyen szar a Léderer. Holott nem is kellene tudnunk Léderer Ákos létezéséről, ha lenne más lehetőségünk VB-t nézni.

bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2006.06.19. 13:56:06

én imádok itt rinyálni. szerintem ezért vannak a blogok.

szabóZ · http://comment.blog.hu 2006.06.19. 13:59:20

Nos, utánanéztem. Részben igaz, vannak 16:9-es kamerák, de 4:3-asok is a meccseken, ezek nem külön vesznek, hanem ugyanugy belekeverhetik mindkettot a kozvetitesbe. 4:3 esetebn nincs veszteseg ugyebar, 16:9-nel meg van, a kerdes, hogy ez mennyi.

Daemon 2006.06.19. 13:59:50

morrisal!

Igazad van, persze, hogy a pénz körül forog minden. Ha az RTL vastag pénzért megvette a közvetítési jogokat Magyarorszgára akkor rendben is van. Nem várom el, hogy más magyar csatornán nézhessem a VB. Ez oké. De az nagyon nem oké, hogy az RTLKlub érdekében bárki is korlátozni merje a külföldi csatornák nézhetőségét. Mert pillanatnyilag az van, hogy fizetek, fizetek és valójában azt sem tudom, hogy miért, mert a kábelszolgáltató minden előzetes bejelentés nélkül levesz csatornákat és feltesz másikakat, vagy horribile dictu lekapcsolja bizonyos csatornák főkapcsolóját bizonyos időre, bizonyos másik csatorna üzleti érdekeire tekintettel, miközben a bizonyos másik csatorna műsorát még véletlenül sem nézném egyébként. Én fizetek ők meg megmondják, hogy mit nézhetek és mit nem. Szerinted ez így normális?
Kedves SzabóZé! Ezen még te sem gondolkodtál el? Mármit azon, hogy nem Léderer Ákos és "Apugyeremánvilágipéjter" a legfőbb probléma ebben a vébéügyben?

szabóZ · http://comment.blog.hu 2006.06.19. 14:00:51

kedves hamusamu!
Szted, ha olcso lenne, akkor nem kuldenenek ki kommentatorokat? Szerinted az RTL-nel nem akarnanak igyen a vebere utazni? A kommentator allasok szama veges, igy nem eppen olcsok.

szabóZ · http://comment.blog.hu 2006.06.19. 14:05:54

Kedves daemon!
Az RTL kozvetiteseit lehet szidni,mert nagyreszt szarok is, talan egyszer en igy lesz, de hat ebben az esetben nem te dontod el, hogy mit nezel. A jogokat ugyanis megvettek Magyarorszagra. Az RTL Klub. Arra nincs joga, hogy az egyeni muholdvevoket leszereltesse, de arra viszont igen, hogy megmondja, hogy mely adokat nem lehet nezni. Az RTL-t sem lehetne mondjuk Romaniaban. (ahogy nem is lehet)
Hogy miert kell mindez? Mert te a Rai Unonak vagy aZDF-nek enm vagy nezo, csak potyazo, beloled nincs penze, ahoyg az RTL-nek sem a szerb nezokbol. Es lehet orditnai, de ez egy uzlet, egyebkent tenyleg scak kispalyas foci lenne.
A lenyeg, hogy itten sugarzasi jogok vannak, amelyek orszaghatarig terjednek, a legtobb teveado egyebkent magat is korlatozza (mondjuk Rai uno), ahol meg nem, ott a kablszolgaltato megteheti.

dr. Veér Farkas 2006.06.19. 14:10:39

Mit vártok egy netes bulvárlaptól?
Hogy szidjon egy bulvártévét?
Egykutya mindkettő. Gondolom, szabóZé is kapott egy kis zsebzsírt, hogy írjon egy ilyen cikket erről a szarról, amit az RTL Klub közvetítésnek nevez.

Az elmúlt pár napban volt szerencsém külföldön nézni a meccseket, hát... ég és föld. Már a horvát 2 is évtizedekkel, de az ARD-ZDF páros évszázadokkal előzi meg az RTL- Klubot. Ott délután 3-tól kb. éjfélig a meccsről szól minden. És tényleg komoly szakértők (pl. Beckenbauer, Berti Vogts, Rudi Völler, Paul Breitner stb.), nem verebesjózsik meg kovácskálmánok.
Ja, és az egyik riporter magyar (Réthy Béla).
Arról persze nem szól a neves újságíró, hogy a szerződésben a FIFA kötelezően földi sugárzású közvetítést ír elő, a Sport Klub meg nem az. Miért is írna?

b0risz · http://zahar.blog.hu 2006.06.19. 14:11:30

akkor nézd a neten a meccseket! töltsd le ezt, és kapcsolj az ESPN2-re:
href.hu/x/1gz2

forrás: [Subbacultcha]

Daemon 2006.06.19. 14:14:19

Kedves SzabóZé!

Ha én a ZDF viszonylatban csak potyázónak számítok, miért is fizetek akkor havonta a ZDF-et is tartalmazó csomagért? Eszerint a kábelszolgáltató olyasmiért kér pénzt, ami egyébként nekem ingyen lenne? Vagy ha nincs ingyen, akkor a ZDF hogyhogy nem kap a kábelszolgáltatótól abból amit én befizetek?

Te tudsz úgy potyázni a BKV-n, hogy egyébként érvényes bérleted van?

b0risz · http://zahar.blog.hu 2006.06.19. 14:26:37

dr Veér!
a viasat3 ugyanezt tolta a BL-lel.
so, ez nem az RTL bűne.

b0risz · http://zahar.blog.hu 2006.06.19. 14:29:11

Daemon!
asszem nem érted, pedig fenn írva vagyon: (2. bekezdés 2. mondat, de álljon itt megint):

"A tévécsatornák ugyanis egy adott területre veszik meg a sportközvetítések jogait, (műholdas jogokat ilyen nagy eseményekre általában nem is árulnak)"

Daemon 2006.06.19. 14:37:58

Zahar! Te nem érted. Leszarom, hogy a tévécsatorna mire fizet mit. Engem az érdekel, hogy megkapjam amiért fizetek.

morrisal 2006.06.19. 14:52:20

Daemon! UGYANABBAN A MALOMBAN ŐRLÜNK, EGYETÉRTEK VELED AZ UTOLSÓ BETŰIG MINDENBEN! Amit leírtam: HA MÁR csak egy területre veszik meg blablabla, akkor CSINÁLJÁK NORMÁLISAN, NEVETSÉGES, egyben ELSZOMORÍTÓ, hogy 2005-ban RÁSZORULUNK A TRÜKKÖZÉSRE, HOGY NÉZHETŐ CSATORNÁT TALÁLJUNK. ÉS ITT EZ A LÉNYEG. A TÖBBI CSAK A SEMMI RAGOZÁSA (16:9,4:3,3/3,MZ/X,satöbbi).-kurvára lényegtelen. A lényeg: VALAMIT A lehetőségekhez képest!!!!!!! jól csinálni. Persze, mindent meg lehet magyarázni....

morrisal 2006.06.19. 14:53:04

2006-ban, de írhattam volna 1966-ot is akár...

morrisal 2006.06.19. 14:58:48

Ja, és szerintem is logikus, hogy ha egy csatornát (ez esetben ZDF) tartalmaz a programcsomag, akkor az 100%-os sugárzású legyen, ellenkező esetben az adáskimaradást kompenzálni kell. Tiszta és világos. A TERMÉKÉRT fizetünk. Nincs termék, nincs pénz. Az USA-ban zsíros pénzek járnának ezért... az ügyfélnek.

Daemon 2006.06.19. 15:02:17

Morrisal!

Illetve ha nem csinálják normálisan, akkor ne hivatkozzanak a jogaikra, amikor én úgy döntenék, hogy inkább azt nézem aki normálisan csinálja.

ÉN fizetek, tehát jogot szerzek arra, hogy az adott szolgáltatáson belül azt és annyit nézzek amit, és ahányszor akarok. És minden más tényleg mellékes. Legfőképpen az RTL üzleti érdeke. Legalábbis számomra.

"Csókolom, tetszik rám emlékezni? Nem???? Hát nem tetszik megismerni??? Én vagyok a vevő!"

szabóZ · http://comment.blog.hu 2006.06.19. 15:17:49

Kedves Dr. Veér! Itt most nem az RTL Klub közvetítéseinek minőségéről van szó, azt szidtuk eleget, és még fogjuk is. Pénzt ezért a cikkért nem kaptunk, bár az ötlet jó. Évek óta mondom nekik:)
Kedves Daemon!
Te nem azert fizetsz a kabelszolgaltatonak, hogy aztan o azt a penzt tovabbitsa a tevenek, legalabbis egy kulfoldi kozszolgalati musor eseteben nem. Ez a tovabbitas es az egyeb technikai jellegu kiadasok koltsege. A kozvetites sugarzasa torvenytelen, esetleg indithatsz egy probapert, hogy menyni is jar neked vissza, amiert a 2000 forinttal dragabb csomag 20 adoja kozul az egyik musora kimarad egy honapban 20-szor fel napra. Szamold ki mennyi jar.
A lenyeg az, hogy ez egy oriasi uzlet, ami a nezettsegmeres alapjan eladott reklamokon alapul, azt meg egyelore helyi szinten ertekesitik. Ha ez nem tetszik, nem zugolodni kell, mert itt most tenyleg nincs szo a fogayzastok jogainak semmibe vetelerol, hanem titokban lopni vagy lehallkitani. Esetleg lehet nezni a sport2t. ott a teremfoci magazinban az index meccsei is lathatoak neha.

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2006.06.19. 15:28:02

Ha az RTL megvásárolta a hazai közvetítés jogát akkor egyedül ő jogosult a hazai szolgáltatók közöl nyomni a meccseket. Ez tiszta.

Ha nemekm egy biz. csomagra szerződésem van az UPCvel pl. ami tartalmazza az ARD vagy a ZDF-et, akkor neki azt kell teljesítenie. Tárgy és minőség szerint határisőben. Ill. ahogy a szerződésünk szól. Ha tehát valakinek ilyen jellegű problémái vannak, akkor azt a szolgáltató felé kell, hogy jelezze és a szerződésszerű teljesítéssel kapcsolatban felmerülő igényeket velük szemben kell érvényesíteni. Fogyasztóvédelem, ORTT és polg. peres út mi szóba jöhet - szerintem.
Minden esetre nézzük meg, hogy az ÁSZF nem tartalmaz-e rendelkezést a tartalom megváltoztatására. Más kérdés, hogy az jogszerű-e. Ha nem, akkor érvénytelen. Ez azonban már keményebb dió!

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2006.06.19. 15:32:05

Ja! És a fogyasztó lehetősége még, hogy nem vásárolja meg a terméket. Esetünkben a kábelTV szolgáltatást. Erre senki nem kötelez bennünket.
Tehát ha a retekklub sz@rt ad, ami része az általunk vásárolt csomagnak, akkor ne vegyük meg! (ez elég cinikusan hangzik, de sajna ez a helyzet) Mellesleg én is le fogom mondani az összes tv előfizetést és csomagot és veszek egy lavórt. Ki tudja már ezeket követni?

Remélem hamarosan bevezetik újra a tv díjat (TV adó). Mondjuk nem akaroma magyar közszolgálatit sem nézni.

e_easy 2006.06.19. 15:33:19

Mar nemtom melyik index szerzo irta vb elejen, hogy azt csak kulfoldon szabad nezni (tudott valamit?!:)

szabóZ: itt folottem tok ertem mit mondasz, de ha ez igaz, akkor az rtl most nagyon nem jol oldalan fogta meg a dolgot - ha en reklamoznek nem egy kukaban tennem - de ez legyen megint a reklamozok baja - ha van eszuk visszaperelik a zset :O)
En TF1 es M6-on nezem es meg kell mondanom brilians

szotske 2006.06.19. 15:46:46

ha nincsenek meg a megfelelő műszaki dolgaid, akkor csak retek klubot tudod nézni. Ha nagyvárosban lax, akkor vmelyik sörsátor. Vagy falu kocsmája.. a magyar kommentátorokat nem tudod lecserélni.. sajna..

morrisal 2006.06.19. 15:55:26

!Itt most nem az RTL Klub közvetítéseinek minőségéről van szó, azt szidtuk eleget, és még fogjuk is.!

Sajnos az ember szabadon asszociál és a kettő (kié a közvetítési jog + mit tesz azért, hogy ez egyáltalán ne legyen téma) együtt jár.

hamusamu 2006.06.19. 16:06:02

szabóZ · comment.blog.hu 2006.06.19. 13:59:20

Mindhogy HD-ben is adjak, gondolod, hogy ket kulon kameragarniturat hasznalnak a kozvetiteshez? Van, amelyik 4:3, es van 16:9 is?

Kizartnak tartom. Szerintem csak HD kamerakat hasznalnak, ami helybol 16:9, aztan konvertaljak a kepet.


hamusamu 2006.06.19. 16:14:57

szabóZ · comment.blog.hu 2006.06.19. 14:00:51

A kommentatorallas lehet, hogy nem olcso, de hidd el, toredeke lehet a kozvetites jogdijanak. Annyi allast epitenek egyebkent, amennyit el tudnak adni, egy focistadionban van ra eleg hely. Meg olyan kisebb helyeken, mint pl. Wimbledon, ahol keves a hely az igenyhez kepest, is megprobalnak annyi allast epiteni, amennyire szukseg van.

Ezert aztan kicsik, rossz helyen vannak es alig latsz ki. Annak idejen az MTV kifizette a kommentatorallast eveken keresztul, pedig csak az elodontoket es a dontoket adta Wimbledonbol, ket het helyett negy napot hasznalva ki.

Hidd el, az RTL-esek azert nem utaztak, mert igy dontottek - ki tudja, miert. Mint ahogy az is eleg keson jutott eszukbe, hogy Hajdu B-t egyaltalan felkerjek. Igy is minden idok leggyengebb riportergardajaval vagtak neki, ugy meg meg belegondolni is borzaszto, mi lett volna.

Liv 2006.06.19. 16:24:03

"Mit vártok egy netes bulvárlaptól?
Hogy szidjon egy bulvártévét?
Egykutya mindkettő. Gondolom, szabóZé is kapott egy kis zsebzsírt, hogy írjon egy ilyen cikket erről a szarról, amit az RTL Klub közvetítésnek nevez."

Butaság. A Zindex szinte mindig szidja a bulvártévéket. Sőt a köztévéket is.
Maáról a közvetítést is szidták már itt.

A minap éppen szabózé a frei műsorát szidta itt a kritikában, erre valaki felháborodott, hogy minek kell mindent szidni...

Most akkor a Zindex mindent szid - vagy éppen ellenkezőleg nem szid semmit, mert az is bulvár az is bulvár?????

(Azt hiszem, ha kétoldalról támadnak valamit ugyanazért a dologért, akkor az éppen középen áll.
.
.
.
.
Vagy valóban olyan rosszul csinálja amit csinál. :))))

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2006.06.19. 16:27:36

Léderert orrhangját meg idiótizmusát hallgathattad volna - amíg ki nem kapcsolad a hangot. Mondjuk úgy is elég fos.
Miért nem lehet hangot választani? Legalább úgy, hogy riporterrel és/vagy stadionzajjal. Igazán nem ördöngős dolog és mindenki meg lenne elégedve. A műholdvevővel régebben ment ilyen a Eurosporton. Persze erre be kellene áldoznia 1 db riporteri állás árát Kolosinak. És ha már a pénz csörög....

Én speciel a stadionzajost csipáznám a legjobban. Olyan mintha igazi meccsen lennél.

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2006.06.19. 16:38:20

előző spotom válasz hamusamunak

dr. Veér Farkas 2006.06.20. 02:59:04

szabóZé:
El van maga tévedve. Nagyon.
Az RTL Klub a _földi sugárzás_ kizárólagos jogát vásárolta meg. Azt ellenben úgy, hogy előírás volt a pályázatnál, hogy minden meccset közvetítsen országos lefedettséggel. Mivel ezeket megígére (plusz lóvét, mint amit szerintem Önnek is fizetett, persze én sem vallanám be), ezért nyert.
Na már most, ennek nem tesz eleget, mert egy csomó meccset (33%) átrakott az ország jó részén nem fogható Sport Klubra, arról pedig szó sem volt, hogy más műholdas sugárzású, kábeltévés cég által szolgáltatott csatornát emiatt le kell tiltani, ha netán az is közvetítené a meccset. Ehhez az RTL Klubnak semmi joga, erre semmilyen szerződés nem jogosítja fel, csak hát az UPC is olyan takony, amilyen (óriási).

Talán inkább ennek járjon utána, és erről írjon. Ne marhaságokat, mint fentebb.

erutt 2006.06.20. 11:19:44

Hollandiaban a Holland 2-n a BBC-n es meg vagy ket adon lehet nezni meccseket kabelen keresztul.

DoctorGonZo 2006.06.21. 14:49:03

Szerintem, az RTLes közveítésnek álcázott öncélú majomkodás pont olyan mint a magyar futball teljesítmény nemzetközi szinten. Mindkettő egyformán túlajnározott tejszínhabos piros apródisztőcukorkával behitett lókaki. Ez persze nem metség arra, hogy a futballt szerető közönség nem kap normális közvetítést. Kolosi meg a televíziózás Zámbó Jimmyje, színvonalban hangban egyaránt.

xongo 2006.06.22. 00:20:53

egyébként picit mintha (mintha!) javult volna valamelyest a kommentátor... (mondom, picit, mintha :D )

télleg SzabóZ, miért írsz ugyanabban a hszben egyszer ékezet nélkül, maskor meg ekezettel?

xongo 2006.06.22. 00:21:45

DoctorGonZo: arcban is jimmys

ice 2006.06.22. 21:02:36

azt nem értem,h a mára teljesen meghüjült héder barnáról miért nem esik szó.(vagy csak lemaradtam?) szólni kéne neki, h nem vicces. viszont szánalmas. azt persze értem, h miért van ő ott -pont azért, amiért én kimehetek a saját kertembe, homokozni- de miért kell vigyori, jópofi hüjét alakítania??

hamusamu 2006.06.26. 11:03:15

szaboZ!

Ha erre jarsz veletlenul: ideznek neked valakinek az ES-ben minap megjelent irasabol. Az illeto ert a focikozvetiteshez, ezt meg bizonygatnom sem kell.

Ime:

"Az RTL Klubot pedig nem értem. Hatalmas pénzt fizettek ki, hogy mindenki elől elvásárolják a vébé közvetítési jogát. Ennek parányi hányadát teheti ki az a költség, amely a helyszíni közvetítést valóban a helyszínről biztosítaná a kommentátornak is. Tudom, Hajdú B. majd a későbbi szakaszban, amikor nem három mérkőzést adnak naponta, kiutazik. Ám addig! Ha már ott kell ülnie egy stúdiósarokban, a háromból adja ő az elsőt meg a harmadikat, a középsővel majd csak elleszünk valahogyan."
süti beállítások módosítása