Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (404) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16484) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Magyar Narancs Transformer: Orbánból Gyurcsány

Magyar Narancs

2006. április 21. 08:09 .:sz-b:. 16 komment

Forradalmi pillanat: a Magyar Narancs végre feltalálta az egy mozdulattal átalakítható újságcímlapot, a prototípusnak akkor vehetjük hasznát, ha társaságban, tömegrendezvényen úgy érezzük, hogy a többiek nem tartanak bennünket kellőképpen baloldali érzelműnek. Ebben az esetben egy diszkrét mozdulattal az orbános-narancsos borítót hipp-hopp gyurcsányos-168 órásra cserélhetjük, így:

Az ötlet egyszerű, mégis formabontó: a hátsó-belső borítón elhelyezett 168 Óra-hirdetést bármikor előrehajthatjuk, ha azt vesszük észre, hogy szociáldemokrata barátaink, ismerőseink valahogy mintha kerülnének bennünket, talán mert gyanús liberálisnak, vagy a tájékozatlanabbak egyenesen fideszesnek tartanak. (A három héttel ezelőtti, dupla címlapos Narancsból ugyanis megtudtuk, hogy a potenciális olvasók több mint fele a mai napig a Fidesz lapjának gondolja az újságot, ezért gyorsan le is cserélték a narancsszín fejléceket citromsárgára, és elhelyeztek egy "A magyar narancs nem narancs" stemplit a címlapon, megkockáztatva némi közröhejt. De hát a dolgok nem változnak olyan gyorsan, így könnyen megeshet, hogy a gyanútlan lapvásárló arra eszmél, hogy valaki néhány piros lufi rejtekéből szitkokat szór rá, a pofátlan kis fideszesre, és ezt a helyzetet jelentősen rontja a címlapon jövőbe tekintő Orbán képe is. De egyetlen gyors kézmozdulat, és a feszültség megszűnik!)

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Opus Dei 2006.04.21. 13:30:58

Arról valaki tud valamit hogy a mancs kinek a kezében van (ki a tulaj) most lehetöleg ne a Magyarnarancs.hu Lapkiadó Kft. irjátok:)

Johnny B. 2006.04.21. 18:58:19

Tudtommal a MaNcs független. Miért,
van valami jó kis összeesküvés-elméleted?

Opus Dei 2006.04.21. 19:06:09

Szerintem ha "független" akkor is kell lennie tulajnak, nem?:)

maxernst 2006.04.21. 20:38:31

Az alapító-főszerkesztőt(a fáma szerint) Princz Gábor távolította el, és ültette be a helyére a jelenlegit. Szóval hasonló foglalkozású és kaliberű emberek osztják neki a pénzt, mint minden újságnak (pl.Csányi OTP vezérigazgató). Amúgy szegény, megboldogult Fenyőnek annó fájt a narancsra a foga, szerette volna a Népszava és a Nők lapja mellett tudni, de sajnos kivégezték mielőtt a narancsot is megvehette volna.

Yossarian 2006.04.21. 21:19:45

Hogy kié a Narancs, nem tudom, de igen sok szdsz-es reklám van benne, és általában a cikkek is az ő nézeteiket tükrözik. Innentől lehet összeesküvés-elméleteket gyártani.
Független média nálunk nincs, legalábbis én még nem láttam. Sajnos mind benyal valakinek.

Darth Revan 2006.04.21. 21:21:45

Én úgy hallottam, hogy az újság a szerkesztőség (az újságírók) tulajdonában van.

A FIDESZ hatalomra jutása után, a Postabank támogatása megszűnt (Orbán jött, menedzs-ment - Hofi) az újság nehéz helyzetbe került (iszonyat minőségű papírra nyomták, kicsit kisebb is lett a formátuma és a terjedelme is) A nevét is el akarták venni, ezért évekre hivatalosan is MaNcs lett.
Végül sikerült megvenni a a szerkesztőségnek az újságot.

bogyi 2006.04.21. 21:37:16

én csak azt nem értem, miért rak a címlapra orbánt, ha utána azzal számol hogy letakarják. miért nem rak gyurcsányt, ha pártatlan akar lenni, akkor mindkettőt...

PSYCHO 2006.04.21. 23:30:30

Sztem alapvető félreértés van itt, emberek. Az újságok többsége nem pártatlan. Hozzá kell tennem, h természetesen. Sőt, nem is akar annak látszani. A múlt havi narancsra nem emlékeztek? Direkte azzal hirdette magát, h nem azért narancs, mert fideszes, hanem h éppen ellenkezőleg. Megvallom, ekkor éreztem először úgy, h na, akkor veszek egyet, és megnézem, mi van benne. Nekem bejött. Igen, egyértelműen és összekeverhetetlenül liberális, mint ahogy jobbos a MN. De ez nem baj. Szerintem.
A dupla címlap pedig egy érdekes ötlet. Tán van valamiféle, a tudattalannak szánt üzenete is.

mtm 2006.04.21. 23:55:27

Kinek kellene egy pártatlan lap? Aki a mai politika iránt semleges szöveget akar olvasni, annak ott van Mikszáth, Kosztolányi, Thomas Mann és a többiek. Az aktuális közéleti információkba akarva-akaratlanul is politikai preferencia fog keveredni. Különben idővel unalmas lesz vagy semmitmondó. Ha valaki mégis függetlennek akar látszani, idővel őt is beskatulyázzák. Az a gyanús, ami nem gyanús.

Johnny B. 2006.04.22. 13:33:10

maxernst,
Imwereteim szerint egy árva szó igazság nincs abban, amit írsz. Teljesen felesleges egy-egy lap poltikai arculata mögött nagy pénzügyi manővereket, "megvásárlást" és összeesküvéseket keresni. Ez csak a magyar "jobboldal" paranod fantáziaviláűgában van így, a valóságban nem. Pontosan úgy történt, ahogy Darth Revan mondja. A Fidesz-kormány alatt minden küső támogatás elapadt, mert hála "kultúrharcos" magatartásának, Orbánék igyekeztek mindent megfojtani, amire nem sikerült a kezüket rátenni A "függetlenségi harc" és a visszavásárlás is pontosan D. R. elbeszélése szerint történt.
Teljesen egyetértek Psychoval. Nem kérdéses, hogy a ManCsban ma leginkább a szadeszhez közeli nézeteket olvasunk, de csak közelieket, mert időnként őket is osztják rendesen. De tessék má' megérteni: a "függetlenség" a sajtóban nem a "pártatlanság" szinonímája. Egy lapnak igenis legyen arculata, markáns véleménye. Ugyanakkor a tényeket illik tisztelni. Ehhez nem kellenek tulajdonosi diktátumok, más hasonlók. Ma Magyarországon csak a "jobboldali médiamátrixon" belül van pabnacsuralom. Ezért van az, hogy a Magyar Nemzet nem újság, hanem "Kampfblatt", harci röpirat.

Opus Dei 2006.04.22. 15:17:14

Kedves Johnny B.!

Ez hivják elvakult, szüklátokörü gondolkodásnak, persze ez a jobb és bal oldalon ugyan ugy megtalálhato:)

PSYCHO 2006.04.22. 17:33:11

Opus, te mit olvastál? A Donald kacsát?!
(Off: helyesírás..?)

Opus Dei 2006.04.22. 21:42:00

Azt is, de éppen Johnny B. lesujto jobboldali média kritikájára reagáltam:)

(off: ha nem gond akkor olyan sajnos nálam nincs nagyon:))

Terlis 2006.04.23. 16:10:52

Szerintem nem árt, ha az ember többé-kevésbé független forrásból is ismeri az aktuális eseményeket, ne mindig neki kelljen kitalálni, hogy, ha ez és ez az újság ezt írja, akkor valószínüleg ez és ez lehet az igazság. Ennek ált. az index remekül megfelel, és ingyér is van :p
Johnny: te néztél már bele Népszabadságba?! Mellesleg sztem nálad a jobboldali irodalom kimerül az MN-nél. Vannak más újságok is, amik nem kevésbé markánsan, de ugyanúgy "függetlenül" jobboldaliak, ahogy ezt a dicső baloldali médiára kifejtetted.

Johnny B. 2006.04.23. 18:19:22

Kedves Opus Dei!
"Szűklátókörű"? "Elvakult"? Psycho kérdése jogosnak tűnik. Fanatizmussal régen vádoltak, de végül is miért ne? Azért jobb volna persze, ha sommás minősítés helyett egyetlen egy olyan írást (vagy tudósítást) mutatnál vagy említenél a "jobboldali" médiából--és Terlist is megkérem erre--amely akár egy bötünyit is kritikusan közelített a legnagyobb ellenzéki párt vezéreihez, poltikájához, de egyben az is érdekelne, hogy mikor jelent meg akármelyik par excellence "jobboldali" sajtótermékben egyetlen írás is, amelynek a szerzője a "másik oldal" híve lenne. No most a Néspzabadságról lehet mondani sok mindent--van, amit joggal--de azt állítom, és tényekkel tudom bizonyítani, hogy az év bármelyik hetében több kritikus cikk jelent meg benne a balliberális koalíció pártjairól, poltikájáról, gazdaságpolitikájáról, stb., mint a négy év alatt a "jobboldali sajtó" összes termékében együttvéve. Nem is szólva arról hogy rendszeresen publikálnak benne jobboldali szerzők Somogyi Frigyestől Granasztóinn át egészen Pokorni Zoltánig.
Terlis: én szíves-örömest hiszek neked, ha megmondod, melyik az a "jobboldali" médium. És szögezzük le, én nem "dicsőítettem" a baloldali médiát, szóval kár gúnyolódni--bár, ha éppenséggel a MaNem nívóját mérném, össze a Népszabadságéval, hát nem tudom....Ó, bocs, szeribted "van másik". Kíváncsian várom,melyik az?
A Heti Választ kétségkívül agyérgörcs nélkül is el lehet olvasni, ott mintha legalább civilizált szerzők lennének, de az egyoldalúsága nagyjából az általam nem nagyon kedvelt 168Órához mérhető (vagy rosszabb).

Opus Dei 2006.04.23. 23:40:14

Kedves Johnny B.!

Bocs, de milyen kritikus hangvételnek kéne megjelenie? Ki van kormányon? Azt bizonyos szempontbol megértem, hogy a "koalicionak" nem nagyon volt kedve kormányoznia ehelyett végig ovit és az ellenzéket szapulta, de Te mint pártérdektől mentes (gondolom) személy látnod kéne, hogy egy ellenzéki ujságnak nem az ellenzékkel kell foglalkoznia hanem a kormánnyal. Mondjuk elvileg az egész sajtonak is ilyen jellegü feladata lenne, de mivel tudjuk, hogy milyen a helyzet ebben az országban média területén, ezért nem meglepö, hogy ez még sincs igy:)
Más részt valoban, neked is igazad van a népszabi egy fokkal jobban csinált ujság mint az mno, de világosan látni kell azt, hogy a politikai napilapok közül három balos (különbözö mértékben) viszont jobbos csak egy van az mno.
süti beállítások módosítása