Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (404) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16484) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Manipulál a nagytőke

VNR

2006. április 20. 00:56 sixx 12 komment

Mégpedig nem is akárhogyan. Az USA-ban tevékenykedő PR cégek nagyüzemben gyártják az úgynevezett VNR, azaz "mozgóképes kishír" nevű propaganda anyagaikat, melyeket aztán ingyen átadnak mindenféle televíziós állomásnak, hátradőlnek, és dörzsölgetik a tenyerüket. De miről is van itt szó pontosan?

 

A VNR egy olyan, hírnek látszó tárgy, melyet egy-egy nagy cég megbízásából forgatnak le, és azt a bizonyos céget hivatott reklámozni - független hírügynökségi jelentésnek álcázva. Szóljon mondjuk az internetes adatlopások számának elszaporodásáról, legyen benne egy kesergő háziasszony, akinek lenyúlták a bankkártya számát, és a végére (mintegy mellékesen) vágjunk be két screenshotot X cég igen kitűnő biztonsági szoftveréről, melyről nem állítjuk, hogy a legjobb és azt sem, hogy ezt kell feltétlen megvenni, de mégis betoljuk a néző arcába.

Amikor az alábbi képen látható hölgy minden bizonnyal világrekordot döntött azzal, hogy háromszor is helyi riporterként jelentkezett be Nevada, Texas és Missouri államból, és az egyik német óriáscég megbízásából az ethanol mint alternatív üzemanyag mellett kampányolt, bizony kiborította a bilit.

Az egyik önkéntes fogyasztóvédelemmel foglalkozó amerikai site utánament ezeknek a mocskocs kis trükköknek, és arra a következtetésre jutott, hogy a tévéadók a hozzájuk beérkező kisfilmeket egy saját felkonffal esetleg egy kis grafikával megvadítva vágatlanul adják le, ami ugye a hiteles és pártatlan tájékoztatástól olyan messze van, mint Fábry Lettermantól.

Bökjenek csak a linkre kedves olvasók, 38 csokorba gyűjtött kis klipen lehet elborzadni. Ha persze ennek a tendenciának hazai képviselőit vélik felfedezni, ne habozzanak, kommentezzenek jól!

Címkék: tv

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hacos 2006.04.20. 09:11:34

a tekozlo homar is ebbol el nem?

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2006.04.20. 12:00:24

Meg a Totalcar is, meg minden termékbemutató műsor, nem is beszélve a divatbemutatókról, informatikai műsorokról, mert miaf másról szólhatna egy informatiakai műsor, amikor kijön a legújabb vindóz vagy a Google ingyenes online fogmosógépet hoz ki? De ezt elfogadjuk, és ha a marketingigazgató ecseteli a termék fícsörjeit, max. behányunk, de tudjuk, hogy ez a dolga.

Viszont csak amiatt hírt köríteni, hogy mintegy mellékesen el lehessen sütni egy PR-félmondatot, nos, az valóban gusztustalan.

bogyi 2006.04.20. 12:49:38

na azért ne tévesszük össze a tékozló homárt meg a totalcart egy "objektív tájékoztatást adó" hírműsorral. előbbiek elmondják a véleményüket vmiről, utóbbi feladata viszont a tényközlés lenne. persze szubjektív véleménnyel is lehet manipulálni, még úgyis, ha tudjuk, hogy az csak vélemény. meghát a totalcarba még nem láttam sosem egy-az-egyben átvett anyagot. akkor most miről beszélünk?!

hazai példának inkább megfelelne szerintem a fókusz meg az aktív. na ott tényleg a felkomp megírásáig terjed az adott téma iránti érdeklődés...

spamdog · http://www.szorfdeszka.hu 2006.04.20. 15:43:22

Vazze ez már egyszer megjelent a Homáron!!!

tjp 2006.04.20. 19:23:27

a fejed ethanol. tanuljal.

gyepi 2006.04.20. 23:32:52

sixx: lehet hogy angolul ethanol, de magyarul akkor is etanol, 'h' nélkül.
ez pedig mintha egy magyar oldal akarna lenni...

sixx · http://comment.blog.hu 2006.04.20. 23:39:26

Mind a két írásmódra találtam példát. Ha tévedtem, elnézést. Utánanézek, és javítom.

Fék 2006.04.21. 02:07:48

MEG a prohardver is, meg az összes hardver site, stb... nyilt reklám az egész világ...

Vegyetek Tomi mosóport! Nem a legjobb, csak ajánlom... amúgy a legjobb de nem mondhatom! Meg Fundamenta biztosítást! Meg Index részvényt! Stb! :D

Liberator 2006.04.21. 10:41:21

Kedves sixx, ha az ethanolt netán a Google által kidobott magyar nyelvű oldalakon találtad, akkor felejtsd el. Helyesírási szótárban kell az ilyeneket nézegetni.

tjp 2006.04.21. 22:58:16

etil-alkohol, cicak.

PSYCHO 2006.04.21. 23:50:15

Legyen már elég az etanolból! Szavazzuk meg a propán-butánt, vagy a pakurát, oszt kész! Ezek is vannak olyan jó szavak, és a többségnek úgyis baromira mindegy, h mi az olajszármazékok között a különbség.
süti beállítások módosítása