Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1955) ajánló (1699) amazon (107) amc (891) animációs (108) atv (213) axn (527) baki (261) barátok közt (140) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (266) botrány (319) breaking (123) breaking bad (232) brit (511) bsg (258) bulvár (994) cbs (1864) celeb (108) cinemax (706) comedy central (510) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (243) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1211) duna tv (167) dvd (302) előzetes (103) emmy (189) f/x (450) film (594) filmmúzeum (902) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2046) fringe (163) fx (392) glee (227) grace klinika (172) gyász (205) hbo (2941) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2035) híradó (123) hírek (288) hírtv (121) history channel (116) homeland (123) horror (146) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (536) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (228) kép (797) köztévé (135) kritika (609) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (497) lóvé (164) lovetta (139) m1 (1690) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (140) mtv (1148) mtva (253) nbc (2133) netflix (355) nézettség (1351) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1033) pletyka (325) politika (309) premier (135) promó (267) rádió (341) reality (1922) reklám (321) remake (225) retró (287) rtl (609) rtl ii (141) rtl klub (2200) sajtóközlemény (116) sci-fi (151) scifi (207) sci fi (533) showtime (785) simpsons (115) sitcom (879) snl (275) soa (189) sorozat (11533) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (167) spinoff (113) spoiler (338) sport (318) sport1 (146) starz (214) survivor (218) syfy (380) szereposztás (1223) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (382) tbbt (233) tehetségkutató (227) tények (116) tévé (133) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (171) trónok harca (753) true blood (215) tv (16348) tv2 (3150) tv6 (103) tv paprika (142) twd (300) twitter (117) újság (311) upfronts (107) usa network (315) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (295) viasat (548) viasat3 (639) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (178) x faktor (110) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

A tévétörténet leggenyóbb bagázsa jött össze az Utódlásban

2018. június 14. 14:31 sixx 9 komment

03_808451_3603629_5196x3464.jpg

Én ezeket tiszta szívemből gyűlölöm.

A kicsinyes, egymás szemébe hazudó, hataloméhes milliárdosokat. A kisembert szarba sem néző rohadékokat. Márpedig a Sucession azaz Utódlás című HBO-sorozat róluk szól, én meg rajtuk keresztül megtaláltam azt a sorozatot, amit úgy gyűlölök nézni, hogy alig várom a folytatását. A hate watching nevű jelenségnek megvan a maga pszichológiája, oka, dokumentált irodalma, tessék megguglizni, de ha ez nem megy valamiért, akkor itt egy link az általánosságokról. Szóval a kőgazdag médiamágnás Roy-klán lett az én legújabb heti gyűlületnézésem, tessék, magyarosítottam.

A Murdoch-családról lazán mintázott történet olyan, mintha a Lear királyt az Arrested Developmenttel kevernénk össze, és az egészet az egy százalék egy százalékának világába tennénk (a világ lakosságának az a nagyon vékony rétege, aminek annyi pénze van, hogy effektíve nem tudja hová tenni). Van egy médiabirodalom tévékkel, lapokkal, online kiadványokkal, filmstúdióval és vidámparkokkal, meg ennek az idősödő és egyre jobban elhülyülő fejével (Brian Cox), aki kilátásba helyezi, hogy visszavonul a biznisztől, hiszen lassan a budi helyet a szekrénybe vizel hajnalonta (már ha szerencsénk van) és a milliárdokat érő birodalmat csak nem kéne tönkretenni.

A posztra a legesélyesebb a középső fia, Kendall (Jeremy Strong), aki egy válásból és kokainfüggőségből igyekszik kifelé, és magát ugyan nagyon is alkalmasnak látja a cégvezetésre, de tök alkalmatlan rá. Ki, ha ő nem, ugye, ez a nagy kérdés, vagyis lehetne, ott van a legkisebb gyerek, a kissé terhelt Roman (Kieran Culkin), a semmirekellő, beképzelt pöcs, vagy az egyetlen lány, Shiv (Sarah Snook), aki politikusnak készül, önző, manipulatív, és hataloméhes, esetleg Connor (Alan Ruck), a legidősebb, de messze legsunyibb, legalattomosabb rokon, a passzív-agresszív viselkedés két lábon járó szobra. Ha ők nem vállalnák (hahahaha), akkor szóba jöhet Greg, a pilotban előkerülő szegény rokon, aki eddig a cég egyik vidámparkjában volt kabalamedve, csak úgy beszakadt egy reggel, hogy telehányta a jelmezt is kirúgták, most meg jókor van jó helyen ahhoz, hogy elérjen valamit a vérrokonságnak köszönhetően, csak túl idétlen és szerencsétlen még a talpnyaláshoz is. Nem úgy, mint Tom (Matthew Macfayden), Shiv faszija, a cégben felsővezetőként dolgozó, törtető, talpnyaló, takonygerincű opportunista gyökér.

És ezek azok a szereplők, akikkel azonosulnunk kellene, mondjuk egy olyan családi piknik alatt, amibe Roman a mexikói személyzet egyik tagjának a fiának egymilliós csekket kínál be, ha összejönne neki egy home run a családi softball-meccsen, “nekem nem oszt, nem szoroz” megjegyzéssel kísérve. Majd amikor a home run nem jön össze, mert Tom, a gyökér, nem hagyja a kilencéves gyereket, hogy beérjen a bázisra (mert egy rosszindulatú pöcs), olyan egykedvű arccal tépi össze a csekket, mint én a lomtalanítási szórólapot. Rémes emberek, és tudom, hogy ez egy szatíra, de sajna a drámából sokkal több van benne, mint a fekete komédiából vagy a szatírából, egyszerűen túl komolyan veszik az egészet, ráadásul sem a színészek, sem az írók nem tudják eldönteni, egészen pontosan milyen hangvételben is kellene vinni a sztorit, és amikor az egyikük át billen a komédia oldalára, tuti lesz mellette egy másik, aki meg drámát csinál a jelenetből.

Pedig a felvezetés ideális, a Cox alakította családfő a visszavonulást fontolgatja, de a születésnapi ebéd előtt bejelenti, hogy marad még egy kört, amitől kiborul a bili, pedig a lényeg még csak most jön: az egyre szarabb állapotban lévő (vagy annak tűnő) családfő jobbra-balra osztja a kinevezéseket és rúg ki régi harcostársakat, majd szépen kap egy agyvérzést, és ott hagyja az egész szarhalmot az örökösökre, amíg egy kicsit kómában fekszik. Az első két rész egyébként nem egészen két nap története, a pilot az agyvérzésig követi a szülinapot, a második Shit Show at the Fuck Factory című (iszonyú sokat káromkodnak a sorozatban, de minden kurvaanyádnak helye és súlya van) rész meg teljes egészében a kórházban játszódik, úgy 10 óra lefogása alatt.

A megvalósítás HBO.színvonalú, minden remekül fest, nem spóroltak semmivel, a tempó is megvan, és a színészekre sem lehet panasz, Kieran Culkin és Matthee Macfayden pedig veszett jó, csak jobba örültem volna, ha jobban instruálják őket - remélem a többi részben kiegyenesednek ezek az apróbb, gyermekbetegségnek (is) tekinthető hiányosságok, mert amúgy bármennyire is taszítanak a karakterek, alig várom, hogy hétfő legyen és tovább rühellhessem őket.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Leadfoot 2018.06.14. 16:08:03

Van egy olyan képi megoldás, mikor a kamera valamelyik szereplőt mutatja, majd hirtelen ráközelít még egy picit. Nem tudom, mi erre a megfelelő terminus technicus, de valami eszeveszett módon túlhasználják, pedig én nem vagyok különösebben érzékeny az ilyesmire.

RTB 2018.06.14. 16:10:28

Nem tudtam dönteni, hogy a Gomorrát daráljam, vagy ezt kezdjem nézni. Előbbit választottam: az eddig nem jött be, a poszt alapján az Örökség pedig igen

RTB 2018.06.14. 16:11:18

@Leadfoot: ez a screwed zoomin' effect

csillagporszem 2018.06.14. 21:06:24

Ritka irritáló emberek, de mondjuk csak emiatt nézem, mert a sztori az nem valami érdekfeszítő. A 2. rész után se érzek nagy késztetést, hogy folytassam, de így volt az első után is, szóval még biztos megnézek pár részt. A zoomolás vagy mi rohadtul zavart az első részben, de szerintem a 2.ban már nem volt annyi, vagy már nem tűnt fel. A szereplőkkel nincs bajom, de a Kendallt játszó csávó nagyon nem jön be. Még nem tudtam eldönteni, hogy a színész béna vagy a karaktere de rossz nézni szerencsétlent. Még szerencse hogy legalább ott a Tom, mert az tényleg akkora egy gyökér, hogy élvezet nézni :)

haggyal 2018.06.15. 08:04:52

"át billen" ?!??!???!???!!

szociál 2018.06.15. 10:03:07

Én még habozok hogy leszedjem, Culkin gyerekre lennék kíváncsi ő sztem nem okozna csalódást.

Akkor ez a Billions reciproka ?
Mert abban mindegyik oldalnak lehet szurkolni, és egyik sem annyira genyó hogy ne nézzem a sorozatot.

@RTB:
Pedig a Gomorra elég fasza sorozat.
Startupot ha nem láttad ess neki.

innovation 2018.06.15. 11:19:34

@Leadfoot: Nem csak téged irritál. Eleve nem vagyok hajlandó olyan filmeket/sorozatokat nézni, amelyben ezt használják. Ki volt az a fasz, aki kitalálta és miért használják még egyáltalán??? :@

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2018.06.15. 21:20:09

@innovation: A pontos eredetét és okát nem tudom, de ez egy ilyen áldokumentarista izé lehet, amikor egy filmben/sorozatban a történet szerint dokumentumfilmet forgatnak, akkor használták volt.

innovation 2018.06.18. 13:56:38

@vadász2: Igen, ezt tudom. Ott sem értem a használatát és továbbra is idegesít. Max nem nézek ilyen műveket. :)