Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

A II. Erzsébetet játszó színésznő is megszólalt a fizetési botrány miatt

2018. március 26. 09:35 Fega 21 komment

03-the-crown-1_w600_h315_2x.jpg

Claire Foy is megszólalt, miután néhány napja kiderült, hogy hiába ő volt a The Crown című sorozat főszereplője, mint II. Erzsébet királynő, színésztársa a Fülöp herceget alakító Matt Smith nagyobb gázsit kapott.

A színésznő azt nyilatkozta, hogy elsősorban azért furcsa neki az egész ügy, mert róla szól. És minden hírverés, aminek ő van a közepén, az számára nagyon nagyon furcsa. De maga az ügy nem lepte meg, vagyis az, hogy az emberek meglepődtek azon, hogy ilyen előfordulhat egy női főszereplős sorozat esetében. Tudja, hogy Matt Smith is úgy érzi magát a helyzettel kapcsolatban, ahogy ő. Foy azt is elmondta, hogy az is furcsává teszi a helyzetet, hogy úgy került ennek a botránynak a közepébe, hogy valójában nem is csinált semmit.

Foy mellett reagált a hírre Jared Harris is, aki György királyt alakítja a sorozatban. Ő azt mondta, hogy a gyártóra nézve ez nagyon ciki. Szerinte ennek az egésznek semmi köze Matt Smith-hez vagy a Netflixhez. Erről egyedül a gyártó tehet, aki azóta már elnézést kért a színészektől és megígérték, hogy a jövőben senki sem keres majd többet, mint a királyőt alakító színésznő.

Harris szerint a bocsánatkérés önmagában kevés. Szerinte ki kell fizetniük Foy-nak a különbözetet, amiről lemaradt. Szerinte a színésznőnek rengeteget kellett túlóráznia a forgatáson és az alakítása sokat tehet arról, hogy ebből a sorozatból elkészülnek a későbbi évadok. 

Smith azóta egyébként egy petícióval felszólították arra, hogy ajánlja fel jótékony célra a különbözetet, amit a sorozatért kapott, de ő még nem reagált az ügyre hivatalosan.

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ganjagym 2018.03.26. 09:52:50

nevetseges mubalhe. miert kene a ket foszereplonek ugyanannyi penzt keresnie? ajanlott olvasmany:quillette.com/2018/03/21/crown-and-consternation/

kmera 2018.03.26. 12:12:52

@ganjagym: ...talán mert igazából egy főszereplő van, és az nem a herceg... Ilyen egyszerű. Én pl. nem azért néztem, mert állítólag egy másik sorozat miatt híresebb volt a férfi színész - amit mondjuk eleve nem is néztem - és hol érdekel engem, hogy mit csinált eddig? Az érdekel, hogy ebben a sorozatban mit tesz. Jól alakított, de nem az övé a címszerep, ne őt tömjék ki a nagy lóvéval.

ganjagym 2018.03.26. 12:42:45

@kmera: ajanlanam az elozo hozzaszolasomban levo linket. kifejti, miert elkepeszto ostobasag ez az 'egyenlosdi'.

Is 2018.03.26. 13:32:26

"Erről egyedül a gyártó tehet, aki azóta már elnézést kért a színészektől és megígérték, hogy a jövőben senki sem keres majd többet, mint a királyőt alakító színésznő.

Harris szerint a bocsánatkérés önmagában kevés. Szerinte ki kell fizetniük Foy-nak a különbözetet, amiről lemaradt. Szerinte a színésznőnek rengeteget kellett túlóráznia a forgatáson és az alakítása sokat tehet arról, hogy ebből a sorozatból elkészülnek a későbbi évadok. "

Ne kelljen már kötelezően mindenkinek ugyanannyit fizetni. Erről szól az alku és a bértárgyalás. Nyilván a csaj akkor még nem volt olyan pozícióban. Most, egy új munka előtt már tudna mit felmutatni. Ló és annak másik oldalára történő átesés tipikus esete.

Orltran 2018.03.26. 13:37:40

@kmera: így van, innentől mindenki keressen ugyanannyit! Ha egy többszörös oscar díjas férfi színész mellett játszik egy tök kezdő noname színésznő, keressen annyit, mint a férfi kollégája! Egyenlőség!
Azért azt is piszkálni kéne akkor már, hogy hogy van az, hogy a force awakensben Harrison Ford 10-20 milla között kapott, míg Daisy Ridley csak 300 000-et? Végülis ahogy mondod, mit se számít, hogy ki mit tett le addig az asztalra, mennyire húzónév, fizessenek mindenkit kezdőként!

Orltran 2018.03.26. 13:53:18

@kmera: mondjuk az engem megzavar picit ebben a logikázásban, hogy David Tennant, a 10. Doktor 1 millió fontot kapott évadonként anno, míg Matt Smith csak 600 000 fontot a 3 évadért összesen. Persze akkor még ő volt az ismeretlen színész, míg Tennant már előtte is ismert volt, de azt már megállapítottuk, hogy ez nem számít. Az elvárt bér, a béralkú, az, hogy a Crown esetében Smith volt az egyetlen, aki nélkül nem tudták volna elképzelni a karaktert a rendező elmondása szerint, míg Erzsébetet kb tökmindegy volt, ki játssza, ezek mind nem számítanak, szóval nem értem, hogy kaphatott két férfi színész tök ugyanazért a szerepért ennyire különböző gázsit.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.03.26. 14:05:21

"Erről egyedül a gyártó tehet, aki azóta már elnézést kért a színészektől és megígérték, hogy a jövőben senki sem keres majd többet, mint a királynőt alakító színésznő."

Tehát innentől kezdve mindenki annyit keres majd, int Claire Foy keresett? Vagy ha később lesz egy még alacsonyabb keresetű királynőt alakító színésznő, akkor többiek fizetését is megvágják?

capacete 2018.03.26. 14:19:04

@kmera: Ugye már írod a petíciót Winona Rydernek, hogy mondjon le a fizetéséről, hiszen a sokszorosát kereste David Harbournek, aki pedig jóval népszerűbb lett a nézők és a kritikusok körében a Stranger Thingsben?
A gyerekszereplőkről pedig ne is beszéljünk, nekik aztán tényleg kiszúrták a szemüket egy kis apróval, pedig jóval többet voltak a képernyőn, mint Ryder!

Ezüstliliom 2018.03.26. 14:54:13

Jesszusom! Nekem a férfi színész ugyanannyira nóném, mint a nő, pedig sok filmet megnézek. Úgyhogy ne gyertek nekem azzal, hogy a férfi valami extra híresség! Komolyan nem értem, hogy fizethetnek kevesebbet a főszereplőnek, mint bármely másiknak.

Ezüstliliom 2018.03.26. 14:56:55

És annyival elintézik, hogy majd eztán máshogy lesz??? Tessék kifizetni a hölgynek, amivel megrövidítették!

capacete 2018.03.26. 15:04:01

@Ezüstliliom: Pedig a kapitalizmus már csak ilyen, a sztárnak többet fizetnek, mint a noname senkinek. Nem attól lesz ismert valaki, hogy te személyesen ismered, hanem hogy a potenciális nézők többsége ismeri.

capacete 2018.03.26. 15:05:09

@Ezüstliliom: Senkit nem rövidítettek meg semmivel. Felajánlottak neki egy szerepet egy azzal járó fizetéssel, amit a színésznő önként elfogadott. Senki nem kényszerítette erre, ha elutasítja, akkor lett volna más, aki elvállalja.

retrodj · http://retrodj.blog.hu/ 2018.03.26. 15:26:21

Tudjátok melyik ebben a jó példa? Talán a Jóbarátok. Jó tudom, az sitcom volt, de akkor is... 6 félig-meddig ismeretlen színészek és végig ugyanannyit kerestek. Hiába volt próbálkozásuk korábban, ezzel törtek be a piacra. Ezt az elméletet azért lehetne végigvinni. Julia Roberts is keresett már 20 milliót egy-egy filmmel - ehhez a tudása, alakítása mind-mind kellett. Az is igaz, hogy oltári nagy mellényúlásai is akadtak, így nyilván esik az ázsió is. Jelenlegi állás szerint Foy magasabb bérigénye azért nem "ül", hiszen a sorozat nélkül lehet most sem ismerné senki. Ellenben ez az alakítása nagy lehetőséget adott számára és egy megfelelő ügynökkel nagy lóvékat szakíthat. Az viszont netto marhaság, hogy miért kéne lemondania valakinek a fizetéséről, ha egyszer megdolgozott érte és az első perctől fogva elfogadta a gyártó és másik fél is. Teszem azt ki mondana le a béréről, ha kiderülne, hogy ugyanabban a pozícióban a kolléga - aki kicsit többet dolgozik - kevesebbet keres? Egyébként ezért nem tetszik ez a nemi szerep fitogtatása, mert ez nem erről, sokkal inkább arról szól, ki mekkora név a szakmába?! (Visszatérve a fenti példára: Julia Roberts sokkal nagyobb név, mint a tesója Eric, de ha egy filmben kéne játszaniuk, lefogadom, hogy nem a bátyus akasztana nagyobb lét)

Orltran 2018.03.26. 15:33:57

@Ezüstliliom: azért szerintem még te is hallottál a Doctor Whoról. Ha nem, hát nem, azért az Egyesült Királyság nagyobbik része igen, és ez egy angol királynőről készült angol sorozatnál viszonylag sokat nyom a latban. És ugye mikor valaki keresett az előző szerepével annyi pénzt, hogy igazából nem muszáj már életében dolgoznia, ha nem akar, de te szeretnéd, ha ő játszaná, akkor vagy kifizeted, vagy keresel mást. Egyenlőség van, Claire Foynál is ez volt a helyzet, csak Ha ő nem fogadta volna el ezt az ajánlatot, keresnek mást.

,, 2018.03.26. 19:16:27

@Orltran: végül is a doktor szó szoros értelemben tényleg "no name":)

Ezüstliliom 2018.03.27. 08:39:39

@capacete: "Senkit nem rövidítettek meg semmivel. Felajánlottak neki egy szerepet egy azzal járó fizetéssel, amit a színésznő önként elfogadott. Senki nem kényszerítette erre, ha elutasítja, akkor lett volna más, aki elvállalja."

Na igen. Ismerem az ilyen "nem kényszerítést". Ez csak az "eszed-nem eszed, nem kapsz mást", amivel rengeteg embert kihasználnak a világon, és undorodom tőle. Attól, mert sokszor így van, még nem kell szeretnem és elfogadnom.

Piszkos Freud 2018.03.27. 10:53:09

@retrodj: de igen. Ha jól emlékszem már volt olyan, hogy együtt játszottak, és Eric ki is volt akadva, hogy ő kevesebbet kapott, mint a hugica.

capacete 2018.03.27. 13:17:08

@Ezüstliliom: Undorodsz attól, hogy nem mindenkinek ugyannnyit fizetnek, hanem a tapasztaltabbak, ismertebbek (ide behelyettesíthetsz bármilyen attribútumot, ami egy bizonyos munkahelyen előnyt jelent) többet keresnek?
Szeretnéd ha mondjuk egy egyetemen a tanársegéd ugyanannyit keresne, mint egy professzor?
A multinál asztalra csapsz majd a bértárgyaláskor, hogy márpedig hiába vagy pályakezdő, akkor is ugyanannyi jár neked, mint a szakmában mindenhol elismert kollégának, akit fejvadász céggel csábítottak át dolgozni ehhez a céghez?
Szerinted ez tényleg kívánatos világ lenne, a meritokrácia pedig menjen a kukába?

Ezüstliliom 2018.03.27. 14:20:20

@capacete: Nem azt nehezményezem, amiket Te írtál, hanem azt, hogy valakik érdemtelenül kapnak többet, mint mások, és aki kevesebbet kap, annak le kell ezt nyelnie, mert vagy megszoksz, vagy megszöksz, majd találunk valaki mást. Ez megy Magyarországon, és valószínűleg még sok más helyen is. Nem a tehetségük, tudásuk, tapasztalatuk, szorgalmuk alapján szokták egy dolgozó fizetését meghatározni, hanem a munka szempontjából teljesen irreleváns dolgok alapján (pl. rokonok befolyása vagy mellméret, stb.)
Nem érzem méltányosnak azt sem, hogy egy színész azért kapjon nagyobb gázsit, mert ismertebb, mint egy másik, pedig az adott filmben kisebb, egyszerűbb vagy rövidebb a szerepe.

capacete 2018.03.27. 15:05:40

@Ezüstliliom: Azt próbáld megérteni, hogy nem érdemtelenül kapta, hanem azért, mert korábbi szerepeivel elért egy olyan fokú ismertséget, ami miatt megalapozottan lehetett abban bízni, hogy számos néző miatta fog belekezdeni a sorozatba.
Pont ezért kapnak a sztárok jóval nagyobb fizetést, mint az egyszerű színészek, még ha kisebb szerepük is van. Pl. biztos lehetsz abban, hogy a Westworldben a legnagyobb fizetést Anthony Hopkins kapta, pedig jóval kisebb szerepe volt, mint pl. Evan Rachel Woodnak. Nem azért, mert ő férfi, hanem azért, mert róla mindenki tudja, hogy kicsoda és őérte pl. én is bármit megnéznék.
Ez teljesen független attól, hogy Magyarországon hogy mennek a dolgok, a filmszakmában a legfontosabb dolog a bevétel és annak adnak többet, akitől több bevételt várnak.

retrodj · http://retrodj.blog.hu/ 2018.03.27. 16:03:25

@Piszkos Freud:
Nyilván ki volt akadva, hiszen Ő tolta be a Pretty Woman szerepére is. Más kérdés, hogy Julia tehetségesebb, mint Eric. Viszont azt kötve hiszem, hogy a csaj visszaadott a gázsijából, vagy a srác sírása miatt többet kapott volna, a hiszti miatt...
süti beállítások módosítása