Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1955) ajánló (1699) amazon (107) amc (892) animációs (108) atv (213) axn (527) baki (261) barátok közt (140) baromság (130) bbc (404) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (266) botrány (319) breaking (123) breaking bad (232) brit (512) bsg (258) bulvár (994) cbs (1864) celeb (108) cinemax (706) comedy central (510) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (243) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (167) dvd (302) előzetes (104) emmy (189) f/x (450) film (594) filmmúzeum (902) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2046) fringe (163) fx (392) glee (227) grace klinika (172) gyász (206) hbo (2943) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2035) híradó (123) hírek (288) hírtv (121) history channel (116) homeland (123) horror (146) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (536) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (228) kép (797) köztévé (135) kritika (609) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (497) lóvé (164) lovetta (139) m1 (1690) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (140) mtv (1148) mtva (253) nbc (2133) netflix (356) nézettség (1351) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1033) pletyka (325) politika (309) premier (135) promó (267) rádió (341) reality (1922) reklám (321) remake (225) retró (287) rtl (609) rtl ii (141) rtl klub (2200) sajtóközlemény (116) sci-fi (151) scifi (207) sci fi (533) showtime (785) simpsons (115) sitcom (879) snl (275) soa (189) sorozat (11536) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (167) spinoff (113) spoiler (338) sport (318) sport1 (146) starz (214) survivor (218) syfy (380) szereposztás (1223) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (383) tbbt (233) tehetségkutató (227) tények (116) tévé (133) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (171) trónok harca (753) true blood (215) tv (16351) tv2 (3150) tv6 (103) tv paprika (142) twd (300) twitter (117) újság (311) upfronts (107) usa network (315) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (295) viasat (548) viasat3 (639) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (178) x faktor (110) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Nagyon sok véletlen kellett Versace halálához

2018. január 19. 08:07 Fega 3 komment

3_acs.jpg

Közel sem volt olyan egyértelmű, hogy az American Crime Story az O. J. Simpson történetét feldolgozó, nagy sikerű első évad után Giovanni Versace meggyilkolásának ügyével folytatódik. Egy antológiasorozatról van szó, ami minden évben egy másik, megtörtént bűnesetet mutat be tíz epizódon keresztül. Az egészet Ryan Murphy, az amerikai televíziózás egyik legsikeresebb producere tartja kézben, de rajta kívül mindenki más lecserélődik két évad között.

Az eredeti tervek szerint a második évad a Katrina hurrikánnal foglalkozott volna, ami humanitárius katasztrófát okozott 2005-ben Louisiana államban, de főleg New Orleansban. Ez máig nem akar összeállni, de Murphyék kitartanak mellette, és állítólag elkészül majd, csak kicsit másik fókusszal. Ezzel párhuzamosan elkezdtek egy, a Versace-gyilkossággal kapcsolatos évadot is előkészíteni, ami a harmadik évad lett volna. 

Miután látták, hogy a Katrina nem fog időben megvalósulni, váltottak, és ebből lett a második évad. Bejelentették, hogy a Cuba Gooding Jr.-ral és John Travoltával fémjelzett első évad után megint sikerült nagy sztárokat megszerezni: Penelopé Cruzt láthatjuk mint Donatella Versace, Ricky Martin pedig Antonio D'Amicót Versace szeretőjét alakítja.

Ahogy az első évad esetében, most is volt egy könyv, amire támaszkodhattak a készítők. Ettől függetlenül egyértelmű volt, hogy mindegyik évad másik megközelítést igényel. Ezt befolyásolja az is, hogy mennyit tudunk az eseményekről, illetve hogy melyik passzol jobban a választott narratívába. O. J. Simpson ügyében fontos volt, hogy ne lássuk az éppen gyilkoló O. J.-t, amivel a sorozat is aláhúzta, hogy ez az ügy, illetve maga az évad sem arról szól, hogy tényleg ő volt-e a gyilkos.

the-assassination-of-gianni-versace-american-crime-story-donatella-penelope-cruz-black-leather-jacket.jpg

A második évad gyilkossága is túlmutat önmagán, de itt nem kérdés, hogy ki, mivel, hogyan és mikor tette, ezért a sorozat mindent egyértelműen megmutat ebből a nézőknek. Viszont az első rész alapján megfigyelhető némi szándék azzal kapcsolatban, hogy sikerüljön visszahozni az első évad kinézetét úgy, hogy közben érzékelhető legyen egy komolyabb váltás, megújulás is. Talán ennek köszönhető, hogy az epizód harsány felvezetőt kapott, áriával aláfestve, szinte teljesen dialógusok nélkül. Nagy hangsúlyt kapnak a külsőségek, hiszen egy divatház self made alapítójának a meggyilkolásáról van szó, aki meleg volt, és egy meleg sorozatgyilkos végzett vele. Teljesen világos, hogy Ryan Murphy számára miért érdekes ez a történet, viszont nem biztos, hogy van benne annyi kakaó, mint O. J. ügyében.

Azok az elemek itt is jól működnek, amik az egymástól különböző, egy ilyen szenzáció nyomán mozgásba lendülő fogaskerekeket mutatják be. Ebben az ügyben ráadásul nagyon sok apróság kínálja magát, amik mind erősíthetik a nézőben azt a narratívát, hogy ennek nem kellett volna megtörténnie. Ha a rendőrök egy kicsit jobban odafigyelnek, ha nincs ennyi homofóbia az emberekben, akkor ez az egész máshogyan alakul.

Az nem túl meglepő, hogy a Versace család azonnal elítélte a sorozatot, és kijelentették: az egésznek köze nincs a valósághoz. Más sem szeretné a családi tragédiát sűrítve, eltúlozva viszont látni a tévében. Viszont van valami különleges az igaz történetekben, amik miatt nem tudjuk levenni róluk a szemünket. Mindegy, hogy II. Erzsébet vagy Ambrus Attila, a siker garantált. Persze ezekhez a filmekhez/sorozatokhoz nem szabad úgy állni, mint történelmi dokumentumokhoz. Elsősorban a közönséget kell kiszolgálni, fel kell építeni egy dramaturgiát, sokszor a valóság kárára.

Az első epizód erős vágásokat használ, és ide-oda cikázunk az időben, ami az egész évadra jellemző lesz majd. Megmutatja nekünk a gyilkos arcát, aki talán nem volt olyan hidegvérű, mint amilyennek a leírásokból tűnhetett. Néhány évvel korábban azt is látjuk, milyen fontos neki a luxus és milyen folyékonyan tud hazudni.

landscape-1503000431-darren-criss-american-crime-story.jpg

A gyilkost játszó Darren Criss egészen kivételes alakítást nyújt. Mikor a Gleeben feltűnt, nem sokan gondolták volna, hogy ilyesmire képes. Az első pillanattól látszik rajta, hogy valami nincs vele rendben, közben pedig azt is átadja, hogy hogyan tudja a környezetében elaltatni a gyanakvást. Szintén nagyszerű választás a Versace szerepében látható Edgar Ramírez, akit nem nehéz összetéveszteni az igazival. A többieknek nem jutott igazán sok lehetőség, bár meglepődnék, ha Ricky Martin a későbbiekben sokkal komolyabb javulást mutatna be.

A rendőrök kulcsszerepet kapnak az első epizódban, ehhez képest viszont sablonosnak tűnnek, pedig pont ezek az apróságok azok, ami miatt igazán érdekes tud lenni az évad. Miért nem tették ki a plakátot? Miért nem jutott el hozzájuk a zálogház értesítője? Az O. J. nyilván elsősorban a rasszizmusról szólt, de valójában volt még másik téma is, amit sikerült több szempont megmutatni. Ilyen a híresség kultusz, a jogi rendszer hibái, a média hatása az emberek életére és így tovább. Itt valószínűleg kevesebb nézőpontra és ezzel együtt témára számíthatunk, ami másfajta sorozatot eredményez majd. Valószínűleg kevésbé találja úgy telibe a közérdeklődést, mint az első évad, viszont Andrew Cunanan életéből is kisülhet egy olyan sorozatot, amit látni kell.

A cím alapján biztos sokan lesznek, akik nem erre és nem ilyenre számítanak. Egy rész alapján nem lehet megmondani, hogy később mennyire tudja majd megnyerni magának az American Crime Story ezeket a nézőket. De az biztos, hogy a rendezésre, a látványra és a színészekre nem lehet panasz, ezeket a képeket csak úgy falja az ember szeme, és ehhez jön hozzá ez a tényleg elképesztő történet a véletleneivel, az emberi mulasztásaival. De remélhetőleg hosszú távon nemcsak szórakoztató lesz,  hanem annyira elgondolkodtató is, mint az első évad.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bluedressed 2018.01.20. 16:07:31

Az elso evadot nem lattam, de ez a kritika meghozta a kedvem a masodikhoz. Koszi az irast!