Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Kevin Spacey-t nem lehet csak úgy kirúgni

Hollywoodi zaklatási botrány

2017. november 15. 18:43 sixx 110 komment

16_house-of-cards.png

A Netlflix ügyvédjeinek állítólag eléggé fáj a fejük azóta, hogy megtudták: a sorozatos zaklatással vádolt Kevin Spacey kirúgása a House of Cards mellől alapvetően a jelenleg éppen forgatás alatt álló hatodik évad sorsát is megkérdőjelezi. Amikor ugye kiderült, hogy a főszerepet alakító Spacey többeket is molesztált vagy legalábbis ezekkel a vádakkal illették - többek között a sorozat stábjának tagjai is - a cég azonnali hatállyal megszakított minden munkakapcsolatot vele, kirúgatta a sorozat mellől (a gyártást a MRC nevű cég végzi), és elkaszálta már leforgatott filmjét is.

A hatodik évadot a Netflix csak Spacey mentesen kéri az MRC-től, akiknek így át kell íratniuk a forgatókönyveket, szóval eleve nem könnyű a helyzetük, de most úgy tűnik, hogy nagyon is le fog egyszerűsödni. A Blast.com-nak egy névtelen forrás azt az infót juttatta el, miszerint a színész szerződése alapján sem az MRC, sem a Netflix nem rúghatta volna ki erkölcsi alapon. A munkavégzés alól ugyanis ezért mentették fel, más szerződésszegéssel nem vádolhatták: bejárt dolgozni, a munkáját elvégezte, nem lopta a céges kávét, a kirúgása csak és kizárólag az általában a szerződések záradékát képező és betartatandó viselkedési kódex megsértése miatt történhetett meg. Ez az a záradék, amiben általában szerepel, milyen viselkedésformákat nem tolerálnak az adott cégnél/stúdiónál, mondjuk azt, hogy a sok millió dollárba kerülő sztár a hangtechnikus pöcsét markolássza az ebédlőben engedély nélkül.

Na, ez az a záradék, ami Spacey szerződéséből hiányzik.

A szerződésben ezzel szemben az szerepel, hogy csak akkor lehet kirúgni, ha elérhetetlen vagy munkaképtelen lesz, márpedig ő elérhető (mindenki tudja, melyik arizonai magánklinikán kezelteti magát Harvey Weinsteinnel egyetemben) és munkaképes is. Márpedig ha nem rúghatják ki, akkor az évadot sem forgathatják le, legalábbis papíron, mert ha igen, akkor a szerződés alapján Spacey-nek többet kellene kifizeti, mint amennyit a forgatás leállításán bukna a két cég. Egy ötletünk menten volna: nem kell kirúgni, ki kell fizetni az utolsó évadra jutó gázsiját, az első részben meg kinyírni, és a hullát minden részben megmutatni.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gregaba 2017.11.15. 21:23:38

Én rehabilitálnám Spacey-t a fejesek helyében, persze 1-2 évnyi dádá után: magánklinika, magányba vonulás és a többi.

Nemcsak a House of Cards-ot, hanem előtte jópár fasza filmet vitt tökegyedül a hátán, ott van pl. a koraiak között egyik kedvencem, az "Éjfél a jó és rossz kertjében", amiben mellesleg egy meleg zaklatót alakított ('97-ben!).

ungabunga 2017.11.15. 21:29:49

A HoC Spacey nélkül olyan, mint a Rolling Stones Mick Jagger nélkül.
Azt értem, hogy ezután vele nem lehet folytatni a forgatást, azt viszont nem értem, hogy jutott bárkinek is az eszébe, hogy van értelme folytatni nélküle.

kalbász 2017.11.15. 21:46:02

@gregaba: A zsidózás után kellett egy jó 10 év míg gibsont visszaengedték. Ide több kellene.

zsoltix 2017.11.15. 22:33:44

@szociál: Polanskinál azért jelzett a svájci óra.

szepi79 2017.11.15. 22:54:56

@gregaba: "Én rehabilitálnám Spacey-t a fejesek helyében, persze 1-2 évnyi dádá után: magánklinika, magányba vonulás és a többi. "

csakhogy itt nem arról van szó, hogy a fejesek mit akarnak. (ők valszeg eddig is tudtak mindenki viselt dolgairól.) itt a közvéleménynek van a döntő szerepe. ami odakinn - az itthonitól eltérően - erőteljesen tudja érvényesíteni az akaratát. ha nem basznak oda keményen KS fejére, akkor _úgy tűnhet_, hogy ők pártolják az erőszakot (és nyilván pártolják, hisz eddig kussoltak, de az mindegy is, mivel nem _tűnhet úgy_, remélem, érződik a különbség), és ebbe egész cégek bukhatnak bele. ergo nem nagyon van más választásuk, mint elhatárolódni. enyhe büntit kiosztani, vagy kiállni a csávó mellett, az felér egy szakmai öngyilkossággal.

Kertiretek (törölt) 2017.11.15. 22:55:34

@Gekko: Igen, csak a gyereked semmit sem tud tenni. Őt nyilván meg kell védeni. Ha nőt molesztál, az is más, ott is sokszor megvan a fizikai fölény. Itt viszont felnőtt "férfiakat" molesztált elvileg. Azt nekem senki ne mondja, hogy nem tudtak tenni ellene. Persze, kellett a fasza meló, hát bevállalták. Most meg megy a nyafi. Ha engem próbálna meg valaki abúzálni a munkahelyemen, elküldöm a picsába. Ha nem megy szép szóval, kap egy sallert, aztán annyi. Ha a főnököm csinálná, akkor is. Börtönön kívül el nem tudom képzelni, hogy ez hogy tud bekövetkezni úgy, hogy nem tudsz tenni semmit ellene, csak pár év után nyafogni. Pff...

szociál · szociesatjukol.blog.hu 2017.11.15. 22:57:32

@gregaba:

Ahogy Mel Gibsonnak adtak egy második esélyt, így adhatnak Spaceynek is, elvégre nem húzott seggbe senkit, szóval nemi erőszak úgy nem történt.
HoC nélküle meg tényleg egy vicc lenne, mint Dr. House Dr. House nélkül :)

@zsoltix:
igen 10 éve megpróbálták elkapni, de Svájc nem adta ki az USA-nak.

gregaba 2017.11.15. 23:14:58

@szepi79: "csakhogy itt nem arról van szó, hogy a fejesek mit akarnak"

De eléggé, mert a fejesek a közvéleményt is befolyásolni tudják ezerrel. Ott van például Robert Downey Jr, akit a 90-es években fél Hollywood utált a drogossága és bunkósága miatt. Aztán a fejesek felkarolták és megint megszerettették a közvéleménnyel.
Michael Keaton vagy akár Winona Ryder is totál elsüllyedt, aztán kilobbizták nekik a második esélyt.

szepi79 2017.11.15. 23:23:49

@gregaba: persze, és ezen eseteknél mennyi idő telt el? nem 1-2 év. előbb meg kell várni, hogy lecsillapodjon a dolog. a másik, hogy egyik általad említett példában sem volt szexuális... jobb szó híjján abúzusról szó. azt azért sokkal komolyabban kezelik, mint hogy egy boltban lenyúlsz egy designer sálat.

a legközelebb talán Mel Gibson esete van, ő most van kb. próbaidőn, de sem most nincs a korábbi státusza közelében sem, sem később nem nagyon fogják már engedni.

Beowulf... 2017.11.15. 23:40:33

Lehet, hogy magánemberként egy bunkó fasz, de miért fontos ez, amikor zseniális színész? Nem követett el nemi erőszakot, csak a meetoo hiszti próbálja felfújni magát általa...

gregaba 2017.11.15. 23:52:46

@szepi79: OK ez igaz, minden esetben eltelt vagy 8-10 év, míg megint a tűz közelébe engedték őket. És egyikre se fogták rá, h. szexuális ragadozó.
Ezért is lesz érdekes látni, hogy menthető-e Spacey vagy nem. De szerintem sokkal inkább a fejesek kezében van a sorsa, mint a közvéleményében.

Indriq 2017.11.16. 00:00:09

@Beowulf...: tudjuk. Hitler is kurva jó fej volt a nyaralójában a szolgákkal. Nem is értem miért hurcolták meg. :)
Amúgy ha azt akarnák a producerek, hogy saját magától lépjen ki. Beleírnák a storyba, hogy a Spacey elnökként elkezdte fogdosni a hímnemű titkárok farkát és ezért nyomozást indít az fbi vagy ki az illetékes. Ezt Spacey elé leteszik,azonnal kilép.

szepi79 2017.11.16. 00:39:08

@gregaba: hát, ha úgy érted, hogy a fejesek vajon meg merik-e kockáztatni a népharagot, akkor igen. de tekintve, hogy jelenleg a rebootok meg a retró aranykorát érjük, mert senki sem mer kockáztatni, erre kevés esélyt látok.

szerintem lehúzzák a palit a wcn. kár érte.

Harvey Weinstein 2017.11.16. 03:24:39

Remelem jol beperli Spacey egy milliardra a studiot , meg osszes faszkalapot aki le akarja jaratni.

ng.pontkukac 2017.11.16. 05:38:59

Vagy talán csak egyszerűen nem kellene kirúgni, hm? Most komolyan, a szart sem érdekli ez. Ettől nem lenne kisebb a nézettség, nem lenne bojkott, sőt, talán még többen is néznék Spaceyt a balhék miatt. Mert az ember ilyen.

megamedve 2017.11.16. 05:52:07

Az az igazság, hogy mikor ovis voltam, akkor egy kislánnyal megmutattuk egymásnak a micsodánkat. Eddig nem aggódtam, de mivel én mutattam meg először, és (fiú lévén) fizikai erőfölényben voltam, most már nyugtalanul alszom, hogy vajon mikor fog jelentkezni, hogy zaklattam őt akkor, és emiatt torzult el a nemi identitása, s lett belőle transzvesztita.

Igen, persze van szexuális zaklatás, amit tényleg el kell ítélni, de én speciel már unom az x éve történt, egy szemszögből tálalt esteket, ahol utólag már senki nem tudja eldönteni, hogy akkor, ott pontosan hogy, mi történt.
Hát bocs.

nademostmajdaztan 2017.11.16. 06:02:09

Spacey nem eroszakolt meg senkit, egy 24 eves 14 evesre valo ramozdulasat (amennyiben az nem eroszak) nem neveznem pedofilianak. Lehet, hogy maganemberkent egy szexmanias taplo paraszt, de nem eroszaktevo. Igen csak tul van fujva az a bizonyos lufi, es egy-ket embernek itt erosen elgurult a gyogyszere.

otgorbebogre 2017.11.16. 06:14:28

@rockjano: nehogy elkezd az angol House of Cards-ot veletlenul mert a vilag fog benned osszeomlani. merthogy mar van House of Cards Spacey nelkul es igencsak jo. barkit ki lehet cserelni de ebben az esetben mar erre nem is kell tobb bizonyitek.
ha szerinted okes amit tett az mas teszta de akkor ervelj azzal. kezd mar elegem lenni ebbol a jaj en csak a sorozat miatt vedem a fickot ervelesbol.

otgorbebogre 2017.11.16. 06:18:17

@Kertiretek: a14 evesek mar felnott ferfiak?... hmm...

Beowulf... 2017.11.16. 06:55:11

@Indriq: aha... szóval tapló módon rányomult egy palira, de te emiatt rögtön összehasonlítod a világtörténelem egyik legnagyobb pszichopata tömeggyilkosával. Köszönöm a ritka értelmes hozzászólásod, pont erre a jelenségre akartam felhívni a figyelmet.

mocser48 2017.11.16. 07:59:14

@Dave_bloghu:

Nem ismerem a sorozatot, de gondolom lehet olyan forgatókönyvet Spacey elé tenni, amit nem vállal el eljátszani. Mondjuk folyamatosan arról kellene beszélnie, hogy a társadalom teljesen jogosan mennyire elítéli és megveti a perverzeket, molesztálókat, stb. Mindezt úgy kellene bemutatnia, hogy azt kérik tőle, sunyin viselkedjen.

Aztán ha nem vállalja, akkor ki kell rúgni.
Mondjuk az elég beteg lenne, ha bevállalná a szerepet.

2017.11.16. 07:59:35

@Beowulf...: "szóval tapló módon rányomult egy palira"
Aha... fogalmazzunk úgy, hogy egy eset már nyilvánosságra került. Kétlem, hogy egyedi alkalom lett volna.
Néha azon morfondírozok, hogy a HoC-ban mennyire játszik szerepet és mennyire adja önmagát?

alalala 2017.11.16. 08:09:58

At kene irni a forgatokonyvet es egy szexualis ragadozot csinalni belole. Kvazi megfilmesiteni az ellene felhozott vadakat. Lehet, hogy igy magatol kiszallna. Ha meg megsem, akkor elkeszulne az utolso evad, ahol nezhetne ra mindenki gyulolettel.

Indriq 2017.11.16. 08:15:36

@Beowulf...: gondolom a sarkításról még nem hallottál, melynek célja, hogy a vita egy részletét eltúlozva kiemelje, rámutatva az abszurdításra. De örülök, hogy van véleményed. :)

Beowulf... 2017.11.16. 08:15:58

@Womb Raider: az "egy" az határozatlan névelőként szerepelt, így értelmezd még 1x a mondatot. Segítek... akárhány palira is nyomult rá bunkó módon, nehogy már Hitlerrel rakjuk egy kategóriába, aki több millió ember lemészárlásáert felelős.

2017.11.16. 08:28:15

@Beowulf...: Én ugyan nem rakom sehová, Hitlerrel egy kalap alá egészen biztosan nem. Ám nem ártana néha rendet vágni a magukat néha már törvények felett állónak érző gazdag bunkók között. Lehet bármekkora színészóriás, kiírta magát a kultúremberek közül (bár gondolom őt ez vajmi keveset érdekli..) Ezzel együtt a vádlóját (ha lesznek mások is, vádlóit) sem tartom sokra, mert ahogyan akkor a vélt előnyök miatt lényegében üzletet kötöttek a hallgatásukkal fizetve, úgy most primitív, kicsinyes bosszú esetleg valamiféle haszonszerzés reményében törték meg azt a hallgatást...

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.11.16. 08:37:57

Drukkolok Kevin Spacey-nek, bár nem kedvelem.

A hollywoodi családellenes liberó banda kezére kell csapni.

szociál · szociesatjukol.blog.hu 2017.11.16. 08:57:04

@mocser48:

A HoC-ban Spacey pont ennyire beteges perverz, szóval ha folytatná mondhatnánk hogy szerepben maradt, és jól hozza a karaktert.
A studió attól fél hogy bojkottálni fogják a filmjeiket ha Spaceyt szerepeltetik továbbra is, amennyire képmutató az USA el lehet képzelni hogy kimennek majd az utcára Netflixes plakátokat égetni.
Pedig milyen jó sorik vannak a Netflixen, Narcos, Black mirror, Better call Saul....

Benke S. 2017.11.16. 09:00:40

Szerintem nem Kevin Spacey az undorító, hanem az álszent Hollywood. Bármiben mernék fogadni, hogy az MRC-nél és Netflix-nél is van olyan fejes, aki fogdossa az asszisztens fiúk seggét. Spacey baromi jó színész, hagyni kell hogy végezze a munkáját. Aki meg pereskedni akar vele, az menjen bíróságra, ne ezzel az unalmas #metoo szlogennel jöjjön. Én drukkolok, hogy leforogjon a 6. évad Spacey-vel!!!! Aztán Hollywood is megbocsájt majd neki, mint ahogy Mel Gibsonnal is tette...

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.11.16. 09:01:16

Tessék feljelentést tenni Spacey ellen és bíróságra vinni, ezzel az ügyet teljesen jogi útra terelve. Addig pedig amíg el nem ítélik - HA elítélik -, miért ne dolgozhatna tovább? Ártatlanság vélelme, ugye.

Elítélni persze nem fogják, részben elévülés, részben bizonyíthatatlanság miatt.

Drednaught 2017.11.16. 09:24:05

Én már csak röhögni tudok ezen a képmutatáson.
Viszont élvezni fogom, ha lesz ennek egy valódi manifesztációja is: egy sorozat telejs évada, amiben a kegyvesztett főszereplőt - akit nagy hévvel és jó látványosan kellett lealázni, hogy mutassák, ők jó gyerekek, ők tisztelik a nőket!! - minden részben mint hullát mutatnak meg egyetlen jelenetben, mert bár a netflix csupa SJW-ból áll, akik szenvedélyesen üldözik a K.Spacey-féléket, de annyira azért nem szenvedélíesen, hogy kifizessék neki, amit ők aláírtak :)
Ha megcsinálják, díszdobozba fogom megvenni az évadot.
Megnézni ugyan nem fogom, de bekereteztetem és kirakom a wc-m fölé, mint a balos elvtelenség manifesztóját.

kpetya 2017.11.16. 09:31:26

@Indriq:
nem! Ezt ugy hivják demagógia

CoolKoon 2017.11.16. 09:41:26

Ej, be szép is az, amikor a sok sorozstfüggő troll körömszakadtáig védi a kedvenc sorozatjuk főszereplőjét, mintha csak szalámilopáson kapták volna rajta... Gondolom, akkor is ilyen elnézőek lennétek vele, ha a ti bemi szerveiteket markolászta volna a forgatások közti szünetben (sőt, gondolom még élveztétek is volna). Ha pedig neadjisten még be is tolta volna a lompost, akkor most azzal jönnétek, hogy "biztos kihívóan öltözködött/viselkedett", ugye?
Ja és azon érvelésetek, miszerint "KS belebukott, de XY nem" ott sántít, hogy a történetnek nincs vége. Még mindig, folyamatosan borul a bili, úgyhogy szerintem nyugodtan várjátok ki a végét.

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2017.11.16. 10:09:24

@Gekko: sántít a hasonlatod. Nem gyerekekről van szó, hanem felnőttekről. Nem védem és nem is mentem fel KS-t, de a színészi kvalitásai megkérdőjelezhetetlenek. Mel Gibson is egy görény, és mégis, milyen tehetséges!

Toxic Waste 2017.11.16. 10:13:08

Már hetek óta tart ez az egész felfordulás a médiában, és mindig vannak egy csomóan, akik nem értik meg, hogy ezek az ügyek nem elsősorban "fizikai erőfölényről" szóltak.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.11.16. 10:23:00

@Toxic Waste:

Hidd el, mindenki érti. A fizikai és a hatalmi erőfölény között van egy aprócska különbség: a fizikai elől nincs menekvés, a hatalmi erőfölény ellen azonban van egy mindig hatékony varázsszó: NEM. Aki ezt a varázsszót nem mondja ki, az üzletet kötött, eladta magát, így nem áldozat.

chrisred 2017.11.16. 10:30:57

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Az ártatlanság vélelme éppen hogy büntetőjogi alapelv. Amíg nincs büntetőjogi következmény, ez a jogelv sem releváns. Spacey az általa sem tagadott magatartásával kárt okoz a munkáltatóinak, ez minden külön jogi procedúra nélkül is felmondási ok.

Terézágyú 2017.11.16. 10:32:10

úgy látszik van azért egy ország a világon, ahol a tetteknek következményei vannak. Ha nem is azonnal, de előbb-utóbb kibuknak az ügyek, és akkor az illetőnek annyi.

Ezt persze nehéz megérteni egy olyan országban, ahol soha semmiért nincs felelősségre vonás, nincs következménye semminek...

Indriq 2017.11.16. 10:35:00

@kpetya: nem, a demagógia az lett volna, ha azt írom, miért Kevin Spacey, ha a többiek is megúszták bűntetés nélkül.

chrisred 2017.11.16. 10:36:12

@gregaba: Robert Downey nagyjából egy évtizedig volt persona non grata Hollywoodban. Aztán lejött a szerről és újraépítette a karrierjét. A fejeseknek csak annyi közük volt az egészhez, hogy ez ehy jól eladható sztori, be tudták építeni a stúdió imázsába.

Indriq 2017.11.16. 10:39:05

@Terézágyú: ez így van, arra senki nem gondol, hogy bizony a dominó effektushoz kell egy olyan aki meg meri lökni az elsőt. Nem mindenki szuperhős, akit nem lehet megfélemlíteni.
De az is biztos, hogy lesz jónéhány olyan eset is, ahol most már teljesen másképp emlékszik vissza az illető a történtekre. Igazából ezt egy jó bíróságnak kéne tudnia kiszűrni, de az esetek nagyrésze kicsúszott a büntethetőség idejéből.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.11.16. 10:41:21

@chrisred:

Persze, ez mind igaz - más alkalmakkor én is fel szoktam erre hívni a figyelmet -, a magán- és közvéleményt nem köti az ártatlanság vélelme. Ezzel csak arra utaltam, ami persze kivitelezhetetlen, hogy talán nem kellene egy média-lincselés során keményebb büntetést adni egy embernek annál, amit bíróság előtt kapna.

@Terézágyú:

"Ezt persze nehéz megérteni egy olyan országban, ahol soha semmiért nincs felelősségre vonás, nincs következménye semminek..."

Ugye ezért maradhatott a helyén Marton és Kerényi is? - Ja, nem is...

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.11.16. 10:43:54

@Indriq:

"lesz jónéhány olyan eset is, ahol most már teljesen másképp emlékszik vissza az illető a történtekre. Igazából ezt egy jó bíróságnak kéne tudnia kiszűrni, de az esetek nagyrésze kicsúszott a büntethetőség idejéből."

Sebaj, a média valós bizonyítékok nélkül is, pusztán bemondásra úgy kivégzi a meggyanúsítottat, hogy az - ha lehetne - könyörögne egy bírósági eljárásért, ahol legalább bizonyítékok is kellenek az elítéléshez.

Indriq 2017.11.16. 10:51:31

@Kovacs Nocraft Jozsefne: az a baj, hogy nem azért könyörögne, hogy tisztázza magát, hanem mert tudja, hogy nincs bizonyíték. Vajon ha fordított bizonyítással kéne meggyőzni a bíróságot, akkoris lelkes lenne?
Abban egyetértek veled (fúúúúúúú, ezt leírni is fájdalmas volt :) ), hogy a média elfogultan és manipulatívan tálalja a dolgot, de azért ne söpörjük a szőnyeg alá. Nem tudom, de valszeg azért lenne lehetőségre megvédeni magát a nyilvánosság előtt ha akarná. Csak tudja, hogy vaj van a füle mögött, ezért inkább megjátsza a bűnbánást. Van egy rész a South Parkban, amikor a szexmániával foglalkoznak. zseniálisan bemutatja mit is "kell" csinálni.
Amúgy az én meglátásom szerint, nem maga a szexuális része a gáz, hanem hogy idővel az ilyen viselkedés kinövi magát, és azt fogja hinni, hogy neki ez jár, természetes. lásd weinstein.

szociál · szociesatjukol.blog.hu 2017.11.16. 10:52:18

@Indriq:

Dreyfuss fia is hogy nyilvánosságra hozta az azóta elévült farokfogdosós sztorit, nyilván a pénz motiválta.. ...közben meg vissza nyalt a fagyi mert a papáról is kiderültek dolgok.

FayRodisz 2017.11.16. 11:04:00

Az ilyen történetekről mindig az jut eszembe, hogy mennyire buta az emberiség.
Habzó szájjal hörögnek azok, akik vörösre tapsikolják a tenyerüket egy olyan színházi előadáson, ahol a b.meg és a k..va anyád kötősző, és utána az egekig magasztalják a darabot.
A tévékből a szenny dől, a legnézettebb műsorok még a gyerekek körében is a fentebb említett szöveges adottságokkal ellátott realitik.

Anno a miniszter félrelép c. film plakátját az egekig magasztalták azok a seggfejek, akik úgy egy hónappal korábban a pontosan ugyanolyan képi tartalommal bíró Cosmopolitan reklámot betiltották.

Hányingert keltő emberek uralják a médiát és hitetik el a hülyékkel az éppen aktuális trendeket.

szepi79 2017.11.16. 11:25:52

@CoolKoon: "Ej, be szép is az, amikor a sok sorozstfüggő troll körömszakadtáig védi a kedvenc sorozatjuk főszereplőjét, mintha csak szalámilopáson kapták volna rajta..."

nem annyira szép, hanem inkább a kognitív disszonancia iskolapéldája. ha egy kedvelt emberről kiderül valami nagyon negatív, azt az emberi agy nehezen dolgozza fel. de általában (egészséges embereknél) azért idővel megtörténik.

inreallife 2017.11.16. 11:28:23

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
elsosorban leszogezem, hogy nagy kedvencem a hoc, es nagyon varom a kov evadot, spacey zsenialis szinesz.

azonban a hatalommal valo visszaeles uldozendo. egyszeru lenne, ha minden ember nemet tudna mondani, de ez nem igy van. a nagy tobbseg fel, egy kisebbseg belemegy a velt elonyok miatt, ami aztan vagy bekovetkezik, vagy nem. a szereposzto divany tipikusan ilyen jelenseg.

ha az aldozat nem kapja meg a kivant szerepet, akkor eroszak tortent? ha egy ilyen hatalomban levo szinesz odaszol a rendezo haverjanak, hogy ezt az arcot, vagy csajt dobjuk ki, mert nem eleg keszseges, az jo dolog? ha valaki ettol valo felelmeben, hogy a karrierje egy nem-en mulik kenyszerben erzi magat es belemegy barmiben az jo? tobben irtak, hogy ez egy ilyen szakma, nem kell odamenni. hat baratocskam, ez nem igy van. ez buncselekmeny.

a gyarto ceg szinten meg van love. a szerzodesben nem veletlenul nem szerepelt ilyen kitetel, ugyanis vastagon ismertek a szinesz eloeletet, gyanitom az ugyved huzta ki meg eloiras elott. kellett a karizmatikus foszereplo, bevallaltak, be is jott, viszont most balhe van. ha netflix vezeto lennek, en is elhatarolodnek. ugyanis olyan eset, ahol netflix ellen tuntetnek, meg az emblemait nyilvanosan felgyujtjak nem tortenhet meg.

a hocnak vege, en is nagyon sajnalom. biztos vagyok benne, hogy a netflix is tudja, mikor es hol kovette el a hibat, es tanulni is fog belole. a netflix is kotve van, mert nemcsak artatlannak kell lenni, hanem annak is kell latszani. bar soxor a masodiknak tulajdonitanak nagyobb jelentoseget, spacey eseteben egyik sem all meg. elkovetett egy buncselekmenyt, raadasul tobbszor is, tobb tanu is van. ennek viselnie kell a kovetkezmenyeit. es jopar emberben tiltakozast valtott ki a viselkedese, ennek is viselnie kell a kovetkezmenyeit. pillanatnyilag ez tortenik.

es nem az aldozatok a hibasak. nem is a kozvelemeny, ami nyomas alatt tartja a kiadot. nem is a media, aki felkapta a jelenseget. konkretan beazonosithato, hogy ki kovette el a hibat. az osszes tobbi az szerecsenmosdatas es bullshit.

sziddha 2017.11.16. 11:31:02

Alaposan túllihegi sok exhibicionista ezt az egész témát ! Azt,hogy valójában mi is történt azzal aki zaklatással,molesztálással vádolt valakit, soha nem lehet évtizedek után kideriteni !
Számomra alap: a pedofil bűnöző ! A Többiek Pedig Miért Vártak Eddig ? Miért a Weinstein
körüli hiszti kapcsán jött elő a sok "áldozat "? Emberek, kiknek neve eddig alig volt ismert,most lubickolnak ! De miben is ?
Jogilag,ennyi idő után senkit nem lehet elmarasztalni,még ha igaz is volna az adott vád !
A TÉNYEK kedvéért : akkor ezután nem ember az ókori Nagy Sándor, vagy a többi hasonló ?!
Amerikában bizonyára a milliós fájdalomdíj a vezérelv ! Lehet,hogy nálunk is !?
Mindent elfogadva,de mégis miért vártak eddig a hirtelen megvilágosultak ?!
Vajon,hogy tudtak,netán évtizedeken át is ,együtt élni az őket ért (?) atrocitással ?

chrisred 2017.11.16. 11:31:44

@FayRodisz: Az emberek nem buták, csak ismerik a különbséget a valóság és annak az utánzása között. (Már aki...)

chrisred 2017.11.16. 11:33:35

@sziddha: Még maga Nagy Sándor sem tartotta magát embernek. :)

Anakin Solo (a.k.a. Ape) 2017.11.16. 11:38:35

Értem én hogy nagyon gáz amit csinált, de egy már leforgatott filmet / sorozatot miért kell ezért a kukába dobni? Ha már az a halom pénz bele van ölve...

CoolKoon 2017.11.16. 11:44:15

@szepi79: "nem annyira szép, hanem inkább a kognitív disszonancia iskolapéldája" - Igen. Gyengébbek kedvéért: az agyhalál/agyatlanság tankönyvi példája....

Indriq 2017.11.16. 11:58:30

@Anakin Solo (a.k.a. Ape): mert a netflixnél sem idegen fogalom a képmutatás, ők meg akarják mutatni, hogy rossz bácsikkal ők soha nem dolgoznának, holott valszeg tudtak a dologról, de még az is lehetséges, hogy náluk is előfordulna ilyesmi ha megvakarnánk. De amíg nem a saját ház ég, addig ők az erény és erkölcs fényes lovagjai :)
No meg valszeg a közvéleménykutatás szerint ezzel több embert csábítanának, mintha a sorozatban hagynák KS-t.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.11.16. 12:07:27

@Indriq:

"Abban egyetértek veled (fúúúúúúú, ezt leírni is fájdalmas volt :) ),"

Nem kötelező válaszolnod nekem, és akkor megtakarítod magadnak a fájdalmat.

2017.11.16. 12:14:34

@sziddha: "A Többiek Pedig Miért Vártak Eddig ? Miért a Weinstein
körüli hiszti kapcsán jött elő a sok "áldozat "? "
Ahogyan az egész témát, ezt sem lehet fekete/fehér módon tárgyalni. Gondolom néhányuk számára egyfajta katalizátor volt a Weinstein körüli balhé, rájöttek, hogy van esély elégtételt szerezni. Ahogyan sokan gondolhatták úgy, hogy akár pénzre is váltható mindez... ahogyan anno is sokuk belement a játékba (nagy duzzogva...) és élt az 'abúzusból' fakadó lehetőségekkel. Ahogyan az is biztos, hogy messze többen vannak azok, akik értik, min is mentek keresztül, hol is a helyük a történetben és inkább maradnak szépen csendben..
A Szpészi körüli cirkusz annyiban más, hogy elvileg egy meglehetősen zsenge korú ifjú volt a célpont. Akárhogyan is lesz, bármi féle kimenetel jön el, óriási szeplő marad a múltján és jogosan vagy sem, de hosszú időre partvonalra fog állni Hollywoodban.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.11.16. 12:14:54

@szociál:

"Dreyfuss fia is hogy nyilvánosságra hozta az azóta elévült farokfogdosós sztorit, nyilván a pénz motiválta.. ...közben meg vissza nyalt a fagyi mert a papáról is kiderültek dolgok."

Arról nem beszélve, hogy eléggé életszerűtlen, hogy KS a papa jelenlétében fogdosta a fiú farkát. Mert lehet ugyan, hogy a papa elmerült az olvasásban, de a fiú bármikor felkiálthatott volna. Kétlem, hogy Spacey ezt megkockáztatta volna. Lehet, hogy egy homokos pedofil, de biztos nem hülye.

Én már kb. ott tartok, hogy ahol az "áldozatok" maguk is ennyire visszásak, ott én nemigen tudom sajnálni őket. Talán meredeken hangzik, de az van, hogy aki önként (kényszer hatására nyilván más eset) 20 évig elhallgat egy potenciális bűncselekményt, az maga is bűnrészes, bűnpártoló - akkor is, ha ő maga az áldozat.

inreallife 2017.11.16. 12:22:43

@Anakin Solo (a.k.a. Ape):
mert egy sorozatot a nepszerusege ad el. ha ez leesik egy bizonyos szint ala, akkor kar leforgatni. itt az a helyzet, hogy kesz van, vagy joresze mar elkeszult. a problemat a kozvelemeny nyomasa jelenti. ha spontan tuntetni kezdenek a netflix ellen, az a tobbi sorozat nezettsegere is hatassal lehet es nem pozitiv iranyban. inkabb kidobjak az egeszet a fenebe.

ha pedig nem annyira spontan lesz a tuntetes, hanem kulonbozo szervezetek beszallnak akar a szervezesebe, akar a finanszirozasaba, akkor hatvanyozodik a problema. arrol meg ne is beszeljunk, ha a konkurensek is beallnak szponzornak, akar valami local studio, vagy akar egy hbo. valljuk be, nekik azert nem jon rosszul ez a botrany.

az egyetlen jarhato utnak az tunik a netflix szamara, ha kesz is van az evad, biztos nem adjak le, helyette megprobaljak fenntartja a latszatot, hogy ok aztan nem ilyenek. pedig valojaban de, azonban a latszattal lathatoan megelexik a kozvelemeny. egyelore...

spacey hibazott, nem elszigetelt eset volt, rengeteg tanuval. jogilag lehet elevult amit tett, egyesek meg maganak a buntettnek a sulyat is bagatelizaljak, de egy kozszereplonek nem eleg jogilag makulatlannak lenni, ha az emberek bizalmat szeretne. ez lathatoan sokaknal megmaradt, de sokaknal elveszett. en azt gondolom, hogy barmennyire is szerettem a sorozatot, adjnak neki egy oscart, mert megerdemli, es egy jo adag bortont is, mert azert is sokat tett.

es felreertes ne essek, a bortont elkerulheti, ha beismeri tettet, valami pszichomokustol kap egy igazolast, hogy kezelesre jar, es egy jo adag karteritest is kifizet. a karteritesre utazo aldozatoknak es a borton elol menekulo spaceynek is ez az erdeke. es mindezert sajat magat okolhatja...

2017.11.16. 12:36:24

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "20 évig elhallgat egy potenciális bűncselekményt, az maga is bűnrészes, bűnpártoló - akkor is, ha ő maga az áldozat."

Ez azért , lássuk be, kicsit erős... szerintem, ha öt percet gondolkodsz, magad is belátod.

inreallife 2017.11.16. 12:37:46

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
szerintem nyugodtan hagyd ra a szakertokre ezeknek az eldonteset, jogilag megalapozott dontes lesz varhatoan. a kozvelemeny felhaborodasa vagy fel nem haborodasa fugg az egyenektol. te nem sajnalod az aldozatokat, karteritesre utazonak es bunreszesnek allitod be oket, masok nem igy latjak. ez neveltetes kerdese, mindenki azt gondol az ugyrol, amit akar. de gyanitom nem leszel nepszeru a sorozataddictiv tiniken kivul a fenti allitasoddal.

te magad valasztod meg, hogy mit tekintesz erteknek, milyen merce szerint akarsz elni, hol huzod meg a hatarokat, milyen kozegben elsz. az en igenyszintem valoszinuleg a tiednel magasabban helyezkedik el, nalam mar nem fer bele egy ilyen esemeny egy szineszi palyafutasba. en eldontottem magamban, hogy mit gondolok a dologrol, nem fogok rajta valtoztatni, elkaszaltam a sorozatot, pedig kifejezetten jo volt.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.11.16. 12:58:39

@Womb Raider:

Persze, hogy kicsit erős, annak is szántam. Előre borítékoltam is az olyan inkább-nem-minősíteném válaszokat, mint amit @inreallife: írt a maga végtelen magasságokba vesző erkölcsi piedesztáljáról.

"szerintem, ha öt percet gondolkodsz, magad is belátod."

Szerintem ha öt percet gondolkodsz, magad is belátod, hogy bár kicsit túlzás, messze nem alaptalan, amit írtam. Egy embernek ui. ha nem is mindig jogi, de mindenképpen erkölcsi kötelessége bűncselekmények megakadályozása és az áldozatok megvédése, persze lehetőségei szerint. Kevéssé valószínű, hogy pl. Spacey "áldozatai" mind azt hitték, ők az egyetlen, az első és utolsó áldozat. Tehát tudniuk kellett, hogy azzal, hogy nem lépnek, lehetőséget adnak Spacey-nek arra, hogy másokat is zaklasson. Vagyis nem védték meg a leendő áldozatokat, pedig lett volna rá módjuk.

Képzelj el egy autókölcsönzőt. Kikölcsönzöl egy autót, és visszavitelkor észreveszed, hogy a fékpedált csak egy hajszál tartja, a kocsi életveszélyes. Erkölcsileg hogyan ítélnéd meg azt, hogy nem szólsz a kölcsönző cégnek, hogy életveszélyes a kocsi? Hiszen nyilván nem tudják az autót minden kölcsönzés előtt az utolsó csavarig átvizsgálni, tehát a következő használó életveszélyes kocsival indul útra. Elégséges mentségnek tartanád a hallgatásodra azt a mentséget, hogy nagyon megijedtél? Hogy féltél, a kölcsönző cég veled akarja mnegfizettetni a javítást? Hogy.. hogy..?

(Ez csak példa, ne köss bele abba, hogy esetleg tényleg alaposan átvizsgálják minden kikölcsönzés előtt.)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.11.16. 12:59:40

@inreallife:

Bocs, de láthatóan fingod sincs, mit miért írtam. Maradj csak meg az erkölcsi piedesztálodon és örvendezz. :)

2017.11.16. 13:16:20

@Kovacs Nocraft Jozsefne: szerintem az autós példa nem teljesen analóg, életszerűtlen is, mert miért is kellene megijedni, mert lóg a fékpedál? Nincs ok, hogy hallgasson a bérlő, semmi hátránya nem származik, még véletlenül sem, ha jelzi a hibát. A helyzet minden aspektusa a szerződésben szabályozott, előre definiált.
... a szexuális zaklatás/erőszak/miegyéb elszenvedője pl. előzetes tapasztalatain alapulóan viszont gondolhatja úgy, hogy kisemberként esélytelen a "Nagyemberrel" szemben, sőt, adott esetben még fordítva is elsülhet a dolog..pl. lesz olyan , aki rögtön tettestársat igyekszik faragni belőle ;) Ugye? Kis áthallással "Vétkesek közt cinkos, aki néma..."
Szerintem amíg nem éltünk át hasonló szituációt, csak közvetett elképzeléseink lehetnek arról, mi minden fordul meg olyankor, és még sokáig utána is a szenvedő fél fejében. Ahogyan már jóval ezelőtt én is leírtam, biztos, hogy vannak hiénái is a történetnek, akik anyagi haszon reményében nyitják ki a szájukat, vagy 15 perc (kétes) hírnév reményében, de nem mindenki, korántsem... Most viszont látták, hogy igenis lehetséges jogos elégtételt venni, még a "Nagyemberek" sem érinthetetlenek.
Sokan nyilatkoztak úgy a Weinstein ügy kapcsán, hogy amikor még az eset megtörténte után közvetlenül szóvá tették azt, bizony nem egy esetben gúny tárgyává lettek, kiközösítették őket, a zaklató visszaélt hatalmával és ellehetetlenítette az őt vádolni merészelőt. Mostanra viszont már egyrészt nincs vesztenivalójuk és a társadalmi hangulat is számukra kedvezőbb feltételeket (hátországot) teremt ahhoz, hogy elmondhassák, mi történt velük.
Őket nem bélyegezheted meg. Szimplán már csak azért sem, mert kizárt, hogy minden körülményt pontosan ismernél.
"20 évig elhallgat egy potenciális bűncselekményt, az maga is bűnrészes, bűnpártoló - akkor is, ha ő maga az áldozat."
Ítélkeztél és mindenkit bűnösnek találtál...

inreallife 2017.11.16. 13:31:02

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
lathatoan kioktatasnak vetted, hogy nem ugy gondolkodik mindenki, mint te, es ezen vagy felhaborodva. szomoru hirem van, nem veletlen erzed betalalva magad, amikor bedobod az erkolcs szot...

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.11.16. 13:38:59

@Womb Raider:

"mert miért is kellene megijedni, mert lóg a fékpedál?"

Kértelek, hogy ne a nem 100% tökéletes példába köss bele. Azt hiszem, ennyike. :(

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.11.16. 13:43:08

@inreallife:

Tévedsz, az a tisztességtelen a válaszodban - na azért nem lesznek álmatlan éjszakáim -, hogy ebből rögtön értékítéletet faragsz és személyeskedsz:

"az en igenyszintem valoszinuleg a tiednel magasabban helyezkedik el"

Én nem szállok be a személyeskedésedbe és sárdobálásodba, dagonyázz csak egyedül.

Prof. William · http://profwilliam.wordpress.com/ 2017.11.16. 13:59:27

@Indriq: Ráadásul szerette az állatokat, nem volt meleg, pedofil és mág vega is volt. :) Nem is értem miért utálja őt mindenki. :)

Amúgy Hosue of Cards Spacey nélkül az egyik legnagyobb marhaság amit eddig hallottam. Mintha nem ő vitte volna a hátán az egész sorozatot.

House of Cards Spacey nélkül kb -ahogy fentebb írták- Dr. House, Hugh Laurie, vagy Colombo, Peter Falk nélkül lenne..

inreallife 2017.11.16. 14:19:27

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
erdekesen vagy finnyas. amikor rolad van szo, kikered magadnak, amikor az aldozatokat kell minositeni, az osszeset elitelted latatlanul par cikk alapjan, ahol valszeg nem is olvastad a teljes storyt, legfeljebb annak egy par mondatos kivonatat. ne haragudj, ha ezert azt gondolom, hogy nem vagyunk kozos nevezon. de tessek, adhatsz nyugodtan erkolcslecket, csak attol felek, hogy igen rovid lesz, vagy neadjisten nem lesz mondanivalod...

2017.11.16. 14:32:07

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Ja... de gondoltam viszonyítási alapnak (nincs kockázat vs. esélytelen vagy győzni) jó, de látom, a masculin reflexek és bevésődésekkel szemben a racionalitás nem ellenfél. Remélem azért az áldozatok megússzák a felelősségre vonást és a börtönt... ;)

2017.11.16. 14:36:08

@Prof. William: Legyünk őszinték, a HoC kifutotta magát, ellaposodott, kezdi alkalmazni a szokásos sorozat-kliséket, ritmikát. Nincs ennyi ebben a sztoriban. Szpészivel, vagy nélküle, mindegy. Egyáltalán... van olyan sorozat, ami megérdemel 5+ évadot?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.11.16. 16:43:32

@inreallife:

Mint írtam, dagonyázz csak egyedül.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.11.16. 16:47:02

@Womb Raider:

"de látom, a masculin reflexek és bevésődésekkel szemben a racionalitás nem ellenfél."

Sajnos ebben igazad van, női racionalitásom lepattan a te maszkulin refxeidről. :(

lukacstoncsi 2017.11.16. 17:30:02

Speciel engem nem érdekel hogy mennyire és mi igaz ebből az egészből.Neki kell elszámolnia magával.Aki nem tett az ellen amit Spacey csinált vele vagy nem az így járt.Mindenkinek magáért kell kiállnia, ha nem tett most sipítozhat.

Raven1975 2017.11.16. 19:18:46

Az a durva, hogy alapjáraton ugye mindenki ártatlan míg a bűnösségét be nem bizonyítják, kivéve mikor szexuális zaklatás a téma, akkor ez megy a kukába és ha még sikerült is bizonyítanod, hogy ártatlan vagy még akkor is megbélyegezve maradsz egy életre. Az meg egyenesen vicc, hogy 2017-ben eljutottunk oda, hogy már bizonyíték, rendőrségi eljárás stb. sem kell, elég twitterre kiírni, hogy 30 éve valaki megfogta a seggem, mögé lököd hogy #metoo és már tönkre is vágtad valakinek a karrierjét, életét.

Indriq 2017.11.16. 19:35:50

@Raven1975: de ugye az megvan, hogy nem jelentétték fel. Tehát nem bűntetőjogi felelősségről van szó. Ha úgy érzi csak rágalom, tagadhatott volna egy sort. Ha nem lett volna rendszerszintű az egész, akkor egy szál rágalom lett volna.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.11.16. 20:03:57

@Indriq:

"de ugye az megvan, hogy nem jelentétték fel."

De ugye az megvan, hogy épp itt van a baj. Ha feljelentik, akkor egy szabályos, törvényes és alapos nyomozás után kiderülhetett volna, valójában mi történt. Vagy kiderül, hogy már nem bizonyítható, esetleg az, hogy a vád hamis. Mindenesetre korrekt, alapos, törvényes eljárás során tisztázhatta volna magát, ha tudja.

Mivel azonban nem jelentették fel, csak szóbeszéd, 20+ évvel ezelőtti, vay igaz, vagy nem vádak hangzanak el, mindenféle bizonyíték nélkül. És @Raven1975: pont ezért háborog, joggal, mert bizonyíték, törvényes eljárás nélkül teszik/tehetik tönkre egy ember egész életét, karrierjét.

A szomorú az egészben az, hogy míg a törvényes úton az ártatlanság vélelme érvényes, a mostani történésekben a bűnösség vélelme az alap.

www.youtube.com/watch?v=qvkISFpEIIk

Sadist 2017.11.16. 20:19:35

Amelyik "áldozat" nem rendőrségi feljelentéssel kezdi, hanem először a nyilvánosság elé áll ki a sztorijával, azt hazugságnak kell tekinteni.

Sadist 2017.11.16. 20:21:05

@Raven1975: Lásd Vadászat című film.

David Bowman 2017.11.16. 20:43:39

Tiszta boszorkányüldözés. Tessék rendes feljelentést tenni, vagy békén hagyni.

Indriq 2017.11.16. 20:47:11

@Kovacs Nocraft Jozsefne: és nálad megvan, hogy ha csak rágalmazás lenne az egész, akkor Spacey miért meg szexelvonóra és miért nem állt ki a nyilvánosság elé, hogy hazudnak?
Az áldozatok a cselekmény pillanatában erőteljesen meg voltak félemlítve. pszichikai nyomás alatt meggyőzték őket, hogy jobb ha elhallgatják. És mint fentebb írtam, bizony kellett valami támogatás mások részéről, ezért külön dicséret jár az első fecskének.
És biztos, hogy van aki anyagi haszon miatt jelenti most, de a többség nem akart semmi mást, csak hogy megtudják az igazat/vélt igazságot.

ds9 2017.11.16. 20:57:52

Kevin Spacey zseniális színész, de azért itt vannak eléggé furcsa dolgok. Évekig az Old Vic színház művészeti igazgatója volt Londonban, ott azért történt olyan eset (Londonban), hogy valami ember arra ébredt egy buli után, ahol sokat ivott, hogy Spacey rajta furulyázik. Azért valljuk be, nem helyes a HoC alkalmazottait fogdosni, vagy bárkit is.

Persze azért itt vannak fokozatok, pl. Weinstein aki konkrétan megerőszakolt nőket.
Itt van pl. Louis CK, ő nem erőszakolt meg senkit, csak meztelenül szaladgált nők előtt és maszturbált. Fura, de mondjuk mindig elmondta, hogy ő egy serious maszturbátor. Ez ugyan nem menti fel, de azért vannak fokozatok.

Azt hiszem Alec Baldwinnak volt igaza - aki emiatt egyébként törölte is a Twitter fiókját, mert annyian kezdték el ócsárolni-, ő azt mondta, hogy ezeknek a nőknek, akkor amikor ezek az esetek történtek, nem megállapodni kellett volna az ügyvédeken keresztül és akármennyi pénzt elfogadni, hanem feljelentést kellett volna tenniük, akkor ezek a dolgok jóval előbb kiderülnek. És ebben baromira igaza van, mert vagy az számít, hogy megerőszakoltak, zaklattak szexuálisan vagy az, hogy mi lesz a karrieremmel, és/vagy kapok-e pénzt.
És persze, kurva nagy az ellenszél, meg minden, de ezeknek a nőknek pl. egy része ténylegesen megállapodott. Nem az a lényeg itt, hogy volt-e más választásuk, hanem az, hogyha akkor nem hallgatnak el, vagy nem hagyják, hogy elhallgattassák őket, akkor nem ez lenne ami.

Most boldog-boldogtalan előáll a történetével, ezek jó része valószínüleg igaz is, de egy része nem (ahogy az erőszakot jelentő nők bizonyos százalékánál ez sajnos bosszú miatt előfordul és ezért a többieknek nehéz, akikkel tényleg történt ilyen és ők vannak többen).

Felhoznám azt a példát ami Woody Allennel történt. Mia Farrow utálja Woody Allent, mert az összejött az örökbefogadott lányával. DE. Farrow nem Allennel fogadta örökbe, hanem az előző férjével, Allen és Farrow sosem éltek egy háztartásban, tehát Allen (a mostani feleségével) a felesége örökbefogadott lányával sosem élt egy háztartásban. Ráadásul a közvélekedéssel szemben a lány nem volt kiskorú, 1970-ben született, amikor a kapcsolatuk kezdődött min 18 éves volt. A kapcsolatra 1991-ben derült fény, amikor már 21 éves volt.
Mia Farrow, mivel ez ellen nem tehetett semmit, ezért (szerintem és nem csak szerintem ) a másik lányával (akit örökbefogadott 1985-ben) megvádolták Allent, hogy az 7 éves korában (7 hónappal azután, hogy a kapcsolata Soon-Yi-vel kiderült Farrow számára) 1991 augusztusában zaklatta Farrow lakásának padlásán. Namost ez egy fura helyzet, mert akkor már Allen cca. 3 éve kapcsolatot folytatott Soon-Yi-vel, aki ugye 1991-ben 21 éves volt, nehezen hihető, hogy Farrow örökbefogadott 7 éves (!) lányával kavarna, akit Soon-Yi-vel ellentétben pici gyerekkora óta ismert.
Jó engem befolyásol, hogy ki nem állhatom Farrow-t, szerintem Allen Farrow korszaka rémes (ellentétben a Diane Keaton korszakkal), maga a nő rémes. Volt Frank Sinatra felesége is, szerintem egyszerűen bosszúból találta ki ezt és szegény 7 éves lányát használta Allen ellen.
Persze, itt a kérdés, hogy mi van, ha ez tényleg igaz, de mi van ha nem ???
Polanski tényleg volt egy 14 éves lánnyal, de Polanski a lány állítása szerint sem tudta, hogy csak 14. Ennek ellenére nem mehetett vissza az USA-ba soha többet. Poalnskival van más, is de valljuk be egy eléggé sérült emberről van szó, a Manson banda konkrétan lemészárolta a terhes feleségét (ez nem menti fel, csak adalék).

Most úgy érzem, hogy van nagyon sok olyan eset, ami sajnos igaz, de van közötte biztos olyan is, aki csak fel szeretne szállni erre a vonatra a 15 perc hírnévért, vagy csak bosszút szeretne állni, valakin, valamiért.

5-10-20-30 év után nehéz bármit is bizonyítani, hacsak nem vette fel. Akkor marad az "ő ezt mondta, ő azt mondta).
De erre néha karrierek mennek rá, lehet, hogy úgy, hogy minden ok nélkül.
Spacey esetében azért sajnos vannak okok, nem is egy. Persze beszélhetünk arról, hogy Anthony Rapp, miért most állt ezzel elő, meg, hogy ő is meleg, én azt a kérdést is feltenném, hogy egy akkor 14 éves fiú, mit keresett egy hollywoodi partin éjjel ? De ezek sajnos csak felvetések, ha a vádak igazak, akkor következménynek is kell lennie.

2017.11.17. 09:30:59

@ds9: Elég lett volna annyit írnod: vannak egyenlők és még egyenlőbbek....Allen, Weinstein, Polansky, Szekely, Hoffmann, Rattner

Ennek szép megfogalmazását olvashatjuk Laurie Stark megfogalmazásában:
"Remember: The Weinstein Company didn't fire Harvey because they found out he was a sexual predator. They fired him because WE found out.

2017.11.17. 09:35:01

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "De ugye az megvan, hogy épp itt van a baj. Ha feljelentik, akkor egy szabályos, törvényes és alapos nyomozás után kiderülhetett volna, valójában mi történt. Vagy kiderül, hogy már nem bizonyítható, esetleg az, hogy a vád hamis. Mindenesetre korrekt, alapos, törvényes eljárás során tisztázhatta volna magát, ha tudja.
"
A bizonyítatlanság még nem jelent automatikusan ártatlanságot... és azt tudjuk, hogy ilyen cselekmények nem tizenkét hiteles szemtanú előtt történnek (legtöbbször...) A jogszolgáltatás nem garantálja , hogy az igazság is kiderül egy eljárás során, de a többség automatikusan bűnös/ártatlan binaritásban tekint minderre. Ez nem kevésbé káros... bár kétségkívül az elkövető számára lehet kedvezőbb kimenetelű.

2017.11.17. 09:35:49

@Womb Raider: szóismétlés ruleeezzz... sorry

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.11.17. 10:06:29

@Womb Raider:

"A bizonyítatlanság még nem jelent automatikusan ártatlanságot"

Hol is írtam ezt?

"Ez nem kevésbé káros... bár kétségkívül az elkövető számára lehet kedvezőbb kimenetelű."

Talán nem az a liberális jogelv, hogy inkább fusson 100 bűnös, mintsem ártatlanul bűnhődjék egyetlen ártatlan? Akkor alkalmazd is!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.11.17. 10:43:54

@Raven1975:

"Az meg egyenesen vicc, hogy 2017-ben eljutottunk oda, hogy már bizonyíték, rendőrségi eljárás stb. sem kell, elég twitterre kiírni, hogy 30 éve valaki megfogta a seggem, mögé lököd hogy #metoo és már tönkre is vágtad valakinek a karrierjét, életét."

Friss ügy Varnus Xavér esete. Megvádolta egy senki, és a normális, elfogulatlan ember csak azt gondolhatja, hogy nem tud dönteni: lehet, hogy igaz a vád, lehet, hogy nem. NA DE ezzel máris gyanú tapad egy tisztességes ember, Varnus nevéhez, mert az elhangzott vádat cáfolni is lehetetlen, főleg ennyi idő után.

A legszomorúbb, hogy még rágalmazási pert sem indíthat ellene, mert ekkor neki, Varnusnak kellene bizonyítania, hogy nem történt meg az eset. Vagyis jó eséllyel elveszítené a pert, amit a vádló véres kardként, bizonyítékként mutathatna fel Varnus bűnössége mellett.

Tegyük akkor hozzá, hogy Varnus bevallottan buzi, ami sokak ítéletét befolyásolhatja még akkor is, ha persze a vádló is buzi.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.11.17. 10:45:03

10-20 év múlva is még rajta lesz a stigma, hogy volt egy kabátlopási - akarom mondani zaklatási - ügye.

ds9 2017.11.17. 10:46:57

@Womb Raider:
@Womb Raider:
"Elég lett volna annyit írnod: vannak egyenlők és még egyenlőbbek....Allen, Weinstein, Polansky, Szekely, Hoffmann, Rattner"

A jog is különbséget tesz rablógyilkosság és bolti lopás között. Weinstein nőket erőszakolt meg (ahogy példál tette Bill Cosby is, miután valamit kevert az italukba). Ez azért elég súlyos.
Spacey necces, mert egy csomó helyen rámozdult férfiakra, fogdosta őket, erről egyre több eset lát napvilágot, tényleg egy részeg pasin furulyázott (nagy művész azt is tud), jó ezt valaki mondja, de tételezzük fel. De, legalábbis jelenleg úgy tűnik, hogy nem erőszakolt meg senkit (a furulya nem tudom minek számít).
Woody Allen érdekes kérdés, mint írtam, nagyon sokan úgy gondolják, hogy Mia Farrow így akart bosszút állni Allenen, hogy a kiskorú lányát betanította erre a dumára. Ugyanis, ha ez megtörtént volna tényleg, akkor talán a rendőrségnek nyomozni kellett volna, de ilyen sosem volt.
Szerintem inkább az volt a cél, hogy "aput" megutáltassa a többi gyerekkel, főleg az édesgyerekével Ronan Farrow-al (akiről persze néha megy a pletyka, hogy nem is Allen fia, hanem Sinatráé, de tessék csak megnézni szemüvegben, azért az nehezen hihető, hogy egy ember egyszerre hasonlít Allenre és Sinatrára).
A célt egyébként Farrow elérte, a köztudatban sokaknak Allenről a pedofília jut eszébe, meg hogy a saját lányát vette el, pedig nem a saját lánya, nem is ő fogadta örökbe és nem is volt kiskorú, sőt több volt mint 16 (írtam szerintem több mint 18), amikor a kapcsolatot kezdték.
Az egy esetet leszámítva, amit a sértett Farrow talált ki (szerintem, és nem csak szerintem), ami azért csak ugyancsak elég gáz, hogy valaki rávesz egy 7 éves lányt arra, hogy miket mondjon, ezzel valószínűleg örökre megnyomorítva azt, ethát ezt leszámítva, soha semmilyen más ilyen jellegű eset Allennel kapcsolatban nem merült fel.

Polanski más tészta, arról a lányról, aki miatt az ügy lett tényéeg nem tudta, hogy 14, de most nem akarok utánanézni, de ha jól emlékszem, ott volt még valami másik ilyen ügy is, tehát azért kétszer nem hihetem, hogy valaki nem annyi idős, mint a legális limit.

Dustin Hoffmann és Richard Dreyfuss esete más, előszöt is, ezek 20-30 éve voltak, semmilyen erőszak nem történt. Itt álljunk meg, az egész hollywoodi férfi társadalom arra volt szocializálva, hogy ők sztárok (ki ilyen, ki olyan, tv és film között, másodhegedűs és Emmy/Oscar díjas között nagy a szórás). Szerintem ezeknek az ügyeknek egy része, szimplán szar csajozás, azt hitte, hogy bejön valamelyik nőnek és rányomult és vagy nem jött be, vagy a nő meggondolta magát. Ezt én túlnyomott, hollywoodi indíttatásból elkövetett béna csajozásnak tartom. Persze, ha a nő akarata ellenére fogdosta, vagy megerőszakolta az már kérdés, de utólag ki tudja. Normál esetben nem fogdosunk nőket (bár erről bármelyik DJ, vagy "popsztár" tudna mesélni és arról is, hogy ezt sokan konkrétan akarják, és itt nem dj és magyar popsztár vonzatról beszélünk, hanem világhírű színészekről). Szóval ezen esetek egy része kezdődhet félreértett jelekből, rosszul indított csajozásból, etc., de ha a nő azt mondja, NO, akkor tessen abbahagyni. Ja , az is sokat segít, ha valaki elkerüli a hotelszobákat, ahova hívják, mert ez utólag kicsit képmutató. Azok, akik ezen emberekkel dolgoztak, az más kérdés, házinyúlra nem lövünk, vagy érdeklődjünk.

Loius CK, érdekes, senkit sem erőszakolt meg, csak levetkőzött (egyébként más komikus) nők előtt és maszturbált. Ez normális dolog ? Abszolúte nem. A nők felmentek a hotelszobába ? Fel. Hogy mit gondoltak, nem tudjuk, egy ital, beszélgetés a szakmáról ? De, gondolom, ha még nem is ezen okok miatt mentek oda, lelombozó lehet, hogy egy pasi, akire egyébként lehet, hogy rá lennénk izgulva, egyszercsak levetközik és elkezdi verni a farkát.
Lehet, hogy onnantól, már annyira nem jön be.

ds9 2017.11.17. 10:50:41

Zavaros dolgok ezek. Most éppen arról megy a műsor, hogy egy republikánus szenátorjelölt, 14 éves (és más kiskorú) lányokkal szexelt, 32 éves korában . De természetesen ez fake news. Basszus a pasit kitiltották Alabama valamelyik plazájából, mert zaklatta a kiskorúakat. És mindeközben helyettes államügyész volt. Ma evangélikus szervezetek állnak mellé (republikánusok) és támogatják. Valamelyik azt mondta, hogy József, amikor megismerte Máriát, az kiskorú volt. Mondják ezt keresztények (én is az vagyok, más keresztények), figyelmen kívül hagyva azt a tényt, hogy József baromira nem erőszakolta meg Máriát és közös gyermekük (ez egyébként az alfája és omegája a keresztény vallásnak) Isteni sgédlettel született.

Al Franken jelenlegi demokrata szenátorról, aki régebben komikus volt, jöttek elő képek, hogy 12 évvel ezelőtt (mint komikus, még nem volt szenátor) egy hadsereg szórakoztató turnén, csinált (nem is ő, más) képeket, amin félreérthető dolgok vannak. Képek, nem erőszak, olyan nem történt. Helytelen volt ? Igen. Mr. Trump, a gonosz Forrest Gump természetesen tweetelt erről is, elásva ezt az embert.
Mr Trump, akit nők vádolnak erőszakkal, helytelen viselkedéssel, fogdosással (erről ugye hanganyag is volt, hogy igen, mivel ő híres, ilyeneket tesz) irogat a twitteren másokról.

Itt tart ma a világ.

fran7 2017.11.17. 11:32:53

@ds9: A történet nem a világról szól, hanem a világ legnagyobb hatalmú és anyagilag legjobban eleresztett propagandagépezetéről Hollywoodról. Aki 7 milliárd embernek fogalmazza meg mi a jó és, mi a rossz. És erről a propagandagépezetről derül ki, hogy mint Kevin Spacey esetében olyan intézményrendszert működtetett, aminek egyik célja a szexuális kizsákmányolás volt. S ezért volt Spaceynek saját színháza, produceri irodája, hogy a saját perverzióit büntetlenül kiélhesse.és még a pénzénél is maradjon. S nem ő működtetett egyedül ilyen szervezetet. Csak most kiderült és mindenki sejti, hogy nem egy magányos perverzről van szó, mint Woody Allen vagy Polanski. S az Open Secret óta tudjuk, hogy vannak még mások is akik hasonlóan éltek vissza a hatalmukkal hátuk mögött Hollywood-dal a legnagyobb propagandagépezettel. Ki az, aki szembe tud menni velük? Kinek van rá elég pénze és elég ügyvédje, hogy Hollywood ellen harcoljon? Az áldozatok nagy része felmérte ezt és ezért nem állt elő a történetével.

ds9 2017.11.17. 12:04:05

@fran7:

Nem hiszem, hogy Hollywood propagandagépezet lenne, szerintem üzleti vállakozás, mely szórakoztatóiparban érdekelt. Ez itt most akkor egy tévés blog, vagy egy propagandagépezet fan club ?
Hollywood, ha lehetne hívni entitásnak, mint entitás nem működtetett szexuális kizsákmányolást. Történtek ilyen esetek, mi az hogy, nagyon is ?! De ettől ez még nem rendszerszintű.
Spaceynek nem volt saját színháza, az Old Vic, Shakespeare színháza, ami ma is is áll, nem Spacey volt az igazgató, csak a művészeti vezető.
És bármilyen fura, Spacey nem azért volt (ha volt) produceri cége etc. hogy kiélhesse vágyait, hanem hogy dolgozzon. Persze ahogy látjuk a vágyait is kiélte, de a kettő nem feltétlenül van kapcsolatban.
Polanski necces, Woody Allenről írtam, róla soha semmi nem jött elő, azon kívül, amit Farrow gyártott.
Az áldozatok egy része kapott pénzt, és féltette a karrierjét.
Bár emberileg ez tökéletesen megérthető, de nem egy forradalmi tett, ami előmozdíthatta volna azt, hogy ne így történjen a jövőben.

2017.11.17. 13:06:26

@fran7: +1 Ennyike...Weinstein is csak azért bukott , mert valakinek útban volt, ez szinte biztos. Megadták rá a kilövési engedélyt és a tetem egész lavinát indított el. Ám a fajsúlyos esetek túlnyomó része továbbra is marad a szürkületi zónában.
@ds9: "Nem hiszem, hogy Hollywood propagandagépezet lenne, szerintem üzleti vállakozás, mely szórakoztatóiparban érdekelt."
Mindkettő. Nézd már meg a Halivudi filmek amerikáját és a valóságot és nézd meg a Halivudi filmek 'igazságait'. Még mindig a setét ötvenes években vagyunk. Amerika jó, Oroszok (sőt... a kommunista Szovjetúnió) rossz. Az ameriaki mindig győz.Az amerikai az igazságért és legfőképpen a szabadságért harcol. Csakis..Az amerikai mindig laza, vicces, trendi, a többiek ... .A világot mindig amerikai menti meg. Megfelelő ritmika szerint fehér, fekete, zsidó. Ideális a néger zsidó lenne...Sztereotip , bárgyú világkép.Lehet, nem központilag igényelt/elvárt/kikényszerített propaganda, lehet, csak a filmipar irányítói ennyire elvakult/korlátolt emberek... nem tudom. Viszont ez az egész szutyok így, vagy úgy, de teljesen hamis képet (minő meglepetés...) szélsőségesen pozitív imázst mutat az amerikaiakról.
Sorolhatnánk, hogy az amerikai mindig 300m2-es kétszintes családi házban él a kertvárosban, 4 db 3 évnél nem idősebb autót birtokol, a kertet is méret utáni szabóságban készült öltönyben kapálja, már amikor éppen nem a világkörüli utazásán láthatjuk a 100láb hosszú jachtján. stbstbstb. nekem ez propaganda, Patyomkin falu, hazugság.

" Történtek ilyen esetek, mi az hogy, nagyon is ?! De ettől ez még nem rendszerszintű."
Ó... a szereposztó dívány csak legenda... mit ne mondjak, Habonyék találták ki... Régebben olvastam egy véleményt, amiben azt boncolgatták, mi lehetett előbb... a szinte kizárólag modell alkatú, 10/10-10/9 -es filmszínésznők, vagy az ilyen adottságú nőket kefélni vágyó producerek, akik a filmszerepekkel fizették ki az igényeiknek megfelelő és szolgálatkész nőket.
Sokan nem vallják be, mert érzik, hogy lényegében prostituáltak, ám ez nem mentesíti azokat, akik prostituálták őket...

David Bowman 2017.11.18. 11:21:54

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Nem veszítené el, mert a tárgyalt időszakban Kanadában élt, és ki volt tiltva Magyarországról.

David Bowman 2017.11.18. 11:23:11

Valaki csak magát tudja prostituálni. Amúgy semmi bajom a kurvákkal.

David Bowman 2017.11.18. 11:25:56

Mondja asszonyom: lefeküdne velem 1M$ért? ... gondolkodik... -- Igen.
És 20$ért? -- Mit gondol? Mi vagyok én?
Ezt már megbeszéltük. Most már az áron alkudozunk.

chrisred 2017.11.18. 11:41:36

@Womb Raider: "Nézd már meg a Halivudi filmek amerikáját és a valóságot és nézd meg a Halivudi filmek 'igazságait'. Még mindig a setét ötvenes években vagyunk. Amerika jó, Oroszok (sőt... a kommunista Szovjetúnió) rossz."

Mondj egyet az emberiség kulturális vívmányaiból, ami nem így működött, kezdve a görög drámákkal (Aiszkhülosz: Perzsák), a magyar költészet középkori darabjain (Balassi, Zrínyi) át a Shakespeare művekig. Ha csak ezt akarod meglátni belőlük, akkor sikerülni fog.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.11.18. 14:27:27

@David Bowman:

"Nem veszítené el, mert a tárgyalt időszakban Kanadában élt, és ki volt tiltva Magyarországról."

Nyilván nem akkor találkoztak, amikor a vádló mondja. Ugyanis a talákozás tényét VX sem tagadja. A vádló meg korrigálja magát az időpontot illetően.

De mindegy is, ezzel a példával csak azt akartam illusztrálni, hogy sok-sok év múltán már nemcsak igazolni, hanem cáfolni is nehéz a vádat, és a szexuális jellegű vádak esetén láthatóan a bűnösség vélelme érvényesül a médiában és a közvéleményben.

De ami még rosszabb: már maga a hamis vád is bemocskol egy ártatlan embert. Már maga az is kár tesz VX jó hírnevének, hogy az elfogulatlan embernek azt kell mondania: nem zárható ki, hogy igaz a vád.
süti beállítások módosítása