Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Mennyire ártott a Trónok harca nézettségének az idei balhéhalom?

2017. augusztus 17. 10:30 sixx 73 komment

03_game_of_thrones_704_04.jpg

Lássuk csak:

  1. Hónapokkal az évadnyitó előtt kiszivárog az évad szinte teljes története.
  2. Hackerek törik fel a cég levelezését és szervereit, ellopnak 1,5 terabyte-nyi adatot
  3. Kiszivárog több bemutatás előtt álló sorozatepizód és a Trónok harca 4. részének forgatókönyve.
  4. A hackerek 6 millió dollárt kérnek.
  5. Egy indiai tévétől a bemutató előtt kiszivárog a 7x04.
  6. Az HBO 250 000 dollárt kínál a hackereknek.
  7. Az HBO Espana véltelenül idő előtt levetíti a 7x06-ot.
  8. Feltörik az HBO Twitterfiókját.

Ha ezek után a nézettség csökkent volna, senki nem csodálkozna, hiszen ha akarja, már mindenki megtudhatja, mi történik az évadban (ez egyáltalán nem biztos), és két részt jóelőre megnézhetett. A nézettség viszont nemhogy nem csökkent, de sorozatrekordokat hozott, az évadzáróra pedig az HBO abszolút rekordja (a Sopranos-finálé tartja) is megdőlhet.

  • 7x01 - 10,1 milló néző (sorozatcsúcs)
  • 7x02 - 9,27 millió
  • 7x03 - 9,24 millió
  • 7x04 - 10,16 millió (sorozatcsúcs)
  • 7x05 - 10,71 millió (sorozatcsúcs)

A Sopranos 11,9 millióval vezeti a filmcsatorna örökranglistáját.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bloggerfigyelő 2017.08.17. 12:37:02

Nézettségrekordostul is csak valami sárkányos fantasy-féle.
Eleve mit kezdjek egy olyan történettel, amiben sárkányok (meg koboldok, tündérek, mittoménmicsodák (?)) vannak?
Még mindig nem érzek késztetést arra, hogy megnézzem vagy elolvassam a sztorit.
Inkább azon gondolkodom, hogy hogyan lehetne a böngészőbe tematikus szűrőket rakni:
- trónokharcaszűrőt
- walkingdeadszűrőt
- palvinszűrőt
stb.
:)

Nerevaryne 2017.08.17. 12:49:34

@bloggerfigyelő:

Nem tudom mit kezdj vele, talán élvezd a kikapcsolódást.

Van ilyen szűrő, spoiler filternek hívják és Chrome alá ingyen telepíthető. Beírod kulcsszónak, hogy Game of Thrones és onnantól minden ami megemlíti ki lesz takarva.

bloggerfigyelő 2017.08.17. 13:00:13

@Nerevaryne: Köszönöm szépen az infót. Kellemetlennek tartom, hogy onlineújság-olvasóként heti 8-12-szer "kell" olvasnom egy olyan történetről, amit gagyinak tartok, mivel eleve fantasy, meg sárkányos. Nem tudok vele mit kezdeni úgyanúgy, mint "Betmennel". Mi ez az egész fantasy-őrület? Reality már nem elég jó. Ja, a mai, modern reality meg abban nyilvánul meg, hogy válogatott barmokat zárnak össze egy közös helyre. Na, az sem a realitás, de legalább nem egy kitalált, sárkányokkal, hobbitokkal, tündékkel, orkokkal, középkori izékkel telerakott történet. Sajnos vagy szerencsére egyik típusra sem vagyok kiváncsi. De ha meg nem nézek tévét, akkor az interneten vagyok kénytelen olvasni a sok hülye, degenereált zombis és sárkányos sztorik beszámolóit.

Seriously, most komolyan: ki az az imbecilis baromállat, aki zombis sztorikat nézeget? Mit kezdjek azzal, mégis, hogy zombi meg sárkány? Ezen lehet szórakozni? (Bocs.)

csillagporszem 2017.08.17. 13:07:35

@bloggerfigyelő: gondolom ezesetben te a Szomszédokon tudtál a legjobban szórakozni. Nincs ezzel baj, de miért olyan fura, hogy van akit az ilyen történetek szórakoztatnak? Neked anyukád kiskorodban sosem mesélt, sárkányos, királyfis meséket? Azt sem élvezted? Az sem volt valós, de valld be attól még szórakoztató volt.

netrion 2017.08.17. 13:09:37

@bloggerfigyelő: a történelem kezdete óta vannak kitalált elemek történetekben, a sárkány is ilyen elem, a lényeg a sztori. A Trónok harcát inkább könyben ajánlom, különösen angolul (magyarul nem olvastam). Úgy nagyon jó, különösen amikor először találkozol az írója stílusával. Csemege angolul olvasni.

csillagporszem 2017.08.17. 13:09:45

Egyébként pedig hogy ne csak offoljak, idén nem, de szerintem a következő évadban megdönti a Trónok harca a Sopranos rekordját :)

Tachikoma 2017.08.17. 13:12:51

Igazad van... Én a helyedben bebújnék egy barlangba, és eltorlaszolnám a bejáratot egy nagy sziklával... ;)

Coligny 2017.08.17. 13:13:01

@bloggerfigyelő: Különleges hópihe vagy, grat! Mondjuk elég nehéz lehet, hogy kényszerítenek, hogy elolvass mindent, ami eléd kerül. Szerencsésnek érzem magam, hogy én meg tudom választani, mire kattintok rá.

Nyers Fa 2017.08.17. 13:34:02

@bloggerfigyelő: semmit nem "kell" elolvasnod. Ha nem érdekel a trónok harca, akkor miért kattintasz rá?

sixx · http://comment.blog.hu 2017.08.17. 13:35:20

@bloggerfigyelő: szerintem az az imbecillis baromállat, aki elolvas hetente 12 posztot valami olyasmiről, ami nem érdekli. igen, rád gondolok.

bloggerfigyelő 2017.08.17. 13:40:56

@csillagporszem: Persze, hogy a mesék szórakoztatóak voltak! Kb. 13 éves koromig.
Értékelem a fantasyt, csak nem tudok vele mit kezdeni.
Bizonyos sci-fiket nagyon szerettem, de pl. a zombis Walking Deadet nem tudom hova tenni és értelmezni. Star Wars is csak egy ideig volt érdekes és lenyűgöző, a 7. részt és a Rogue One-t már nem is láttam, és nem is érzek rá késztetést. Valószínűleg fárasztana.
Kisgyermekként imádtam a Tom és Jerryt meg a Kengyelfutó gyalogkaukkot, büntettek vele, ha nem nézhettem. Aztán 13 évesen azt vettem észre, hogy az amúgy elég vad és vagány barátom és az apja még mindig nevet a Tom és Jerryn én meg már nem tudtam nevetni, mert már gyerekesnek tartottam. A Kengyelfutó poénjait azért még később is élveztem.
Szóval a lényeg: vannak felnőtt mesék is? Egyes felnőttek még mindig tudnak meséket nézni, és élvezik is? :)

zizi77 2017.08.17. 13:47:49

@bloggerfigyelő: a mese része, csak kiegészítés. Sokkal fontosabb, hogy a különböző személyiségek, hogyan viselkednek, hogyan taktikáznak. Egy-két extrát leszámítva, igencsak realisztikus.
De vigyázz, mert beszippant!

bloggerfigyelő 2017.08.17. 13:48:52

@sixx: Fontos volt megszólalnod. Tudtam, hogy nem hagyod ki, és tudtam azt is, hogy félreérted.
Gyengébbek kedvéért: Nem a comment:com posztjairól beszéltem, hanem AZ INDEX CÍMLAPRÓL.
Az Index címlapot nem tudom elkerülni, mivel kb. 15 éve majdnem minden nap átolvasom az Index címlapot, és így "KÉNYTELEN VAGYOK BELEBOTLANI" a trónok harcás és walking deades irományokba, cikkcímekbe.
Még mindig a régi mantrát nyomod: "Ha nem tetszik, át lehet kapcsolni másik csatornára." De még mindig nem értetted meg ennyi év után: az index címlap nem egy csatorna, amiről átkapcsolsz. Bár humor herold vagy, nem miattad olvasom az Indexet kb. 15 éve.

bloggerfigyelő 2017.08.17. 13:52:29

@zizi77: Lehet, hogy tudat alatt attól félek, hogy beszippant :) és "kénytelen leszek" átolvasni azt a sok vaskos kötetet. :)
@netrion: Nincs kizárva, hogy egyszer még elolvasom, de akkor úgy maradok :)

bloggerfigyelő 2017.08.17. 13:58:11

@Coligny: Gratulálok, hogy te sem értetted meg, ahogy sixx sem. Index címlapról beszélek, haver, amit egy héten napi 3-szor átfutok, az 7*3=21 alkalom, ebből min.10-szer belebotlok abba, hogy Walking Dead, Game of Thrones, Palvinbarbara, X-faktor, trash-shit..., bullshit.

Te hogyan tudod mondjuk a Donald Trumpos híreket kiszűrni, sehogyan, naugye, nagyokos!
Ennyi!

zizi77 2017.08.17. 13:58:29

@bloggerfigyelő: én nem tudtam letenni, szóval csak óvatosan! :)

zizi77 2017.08.17. 14:00:06

@bloggerfigyelő: egyébként már csak 1 év/1,5 ha csúszik/ és vége.

Coligny 2017.08.17. 14:11:37

@bloggerfigyelő: Ha zavarnak azok a cikkek, amikre rá sem kattintasz, akkor nem neked való ez az internetes világ. De panaszkodj inkább tovább, és írd le minden kommentben, hogy mennyivel különb vagy, mert te nem érted, miért jó a fikció.

bloggerfigyelő 2017.08.17. 14:20:12

@Coligny: Kérlek, oktass még ki! Nem írtam, hogy különb vagyok, de nem tudok mint kezdeni Betmennel, zombikkal és sárkányos felnőttmesékkel.
Nagyon zavaró ezekről és az index címlap egyéb erőltetett marhaságairól olvasni (pl. amerikai foci, ami csak erőletve van, palvin, emily ratajkowski "villantásai" és egyéb marhaságok). Heti kb. 21 alkalommal belebotlani ebbe a sok bullshitbe már fárasztó, de lehet, hogy bennem van a hiba, belefáradtam a trágár címekbe is, melyek minimum feléért sixx a felelős. Zavar sixx ordenáré alpárisága és csak bele akartam kötni valamibe, ezért jöttem a comment:comra. Ettől még mindig az Index marad a number one, de azért évek óta egyre fárasztóbb, alpáribb és erőltetettebb.

hollario 2017.08.17. 14:39:39

Valaki posztmodernnek nevezte itt GoT-t.
Azóta azon gondolkodom, hogy az utolsó részben vajon megjönnek a vogonok vagy sem?

"Az Alfa Centauri négy éve meg lehet nézni a terveket, arról nem tehetünk, hogy a hét királyságban senki nem foglalkozik helyi ügyekkel."

lalolib 2017.08.17. 15:08:27

Mivel bloggerfigyelő (most akkor kukkoló vagy?) ellopta a témát én azért inkább az írásra reagálnék. A nézettségi adatokat a HBO előfizetői adják. Ők meg szinte biztosan nem fognak kalóz másolatokat nézegetni. Várok néhány napot (addig legalább olvasgatom és nézem a GoT írásokat, videókat még akkor is, ha ez bloggerfigyelőnek nem tetszik) és megnézem szuper minőségben, Dolby Digital hanggal. Mert úgy az igazi.
Akinek meg nincs előfizetése, az úgyis letölti, legfeljebb néhány nappal hamarabb látja.
Mindezek persze nem mentik fel a HBO-t (bár szerintem van benne hamiskás dolog is), de a tolvajokat és a hülyéket sem (akik "véletlenül" leadnak egy részt).
Akik meg a GoT-ban csak sárkányokat, hollókat meg fantasyt látnak, azokról inkább le kéne venni a szűrőt...bár lehet, hogy az sem segítene rajtuk.

bloggerfigyelő 2017.08.17. 15:15:10

@Coligny:

Kéne egy "hosszúkatinkaszűrő" is. Herótom van má tőle. Minden nap 2-3-4-5x el "kell" olvasni a nevét. Nem, nem kényszerítenek rá, csak belebotlom: index.hu, 444.hu, origo.hu, 24.hu
Szerintetek nem uncsi?

EssEm 2017.08.17. 15:19:37

@bloggerfigyelő: Senki sem hibáztathat. A fiatalokból akik hollywoodi meséken és elektronikus játékokon nőttek fel, mára komoly vásárlóerőt jelentő felnőttek lettek. Ezt sok iparág kihasználja. És sokan vagyunk annyira infantilisek, hogyha valami fantasy és látványos, azt megnézzük.

Nálam a Gyűrűk Ura filmek tették be a kaput. Kölökként oda voltam a regényekért, és hasonló élvezetet vártam a moziváltozattól, de leginkább lapos ork-kaszabolást kaptunk.

Viszont...

Az hogy egy mozgóképi műfaj népszerű, és sok szemetet el tud adni, nem jelenti hogy csak ilyet termel. (amúgy meg tudsz nevezni egy népszerű filmes műfajt amelynek a 80%-a nem borzasztó?)

Ami a komment-olvasókat itt bántja, az az, hogy te úgy ítéled meg ezen cikkek tárgyát, hogy halvány lila fogalmad sincsen róla, azon kívül hogy tartalmazza két elemét egy műfajnak, amelyben semennyi értéket nem látsz. Személyes véleményem szerint amúgy a műfajjal kapcsolatos prekoncepcióid miatt egyszerűen mellényúltál. Bármelyik Walking Dead, vagy Gyűrűk Ura cikk esetében írtad volna, mélységesen egyetértenék veled.

A Trónok Harca viszont egy komplex és kiszámíthatalan, szövevényes dráma - a szó klasszikus értelmében. Ezzel a dramaturgiai komplexitással a Betmenen felnőtt modern ember még nem találkozott. Emellett a mozgóképi feldolgozása nem veszett el olyan divatos részletekben hogy sárkány, zombi meg öncélú gusztustalankodás. A hangsúly a dramaturgián van. Itt a természetfeletti Csehov puskájának a szerepét tölti be, és leginkább a kandalló felett lóg.

Az a szomorú érzésem van, hogy talán Figyelő Úr is egyetértene velem a forrásanyag tanulmányozása után.

Emmet Ray 2017.08.17. 15:37:56

@bloggerfigyelő: A mai 30-as, 40-es generáció jó része igenis videójátekokkal jatszik, felnőtt meséket néz, ez már így alakult történelmileg. Mi sosem fogunk felnőni, ezt mindig megkapom én is kritikaként. Ahogy szeretjük a "rockendroll" stílust is az újságírásban, amit sixx csinál. Lehet, hogy nem neked való az index és környéke, annyi más jó újság van még (nincs).

ctrl 2017.08.17. 15:50:42

@bloggerfigyelő:
Amikor gyermek voltál, akkor az a drága jó édes anyukád mindig a falhoz baszkodott, ha nem ugattál bele olyan dolgokba, amelyek amúgy frusztráltak?

A nép fia 2017.08.17. 16:02:04

@bloggerfigyelő: Igen, tudjuk, hogy Te vagy a felnőtt, okos, haladó értelmiségi, aki nem néz sárkányos sorozatot, mert nem tud vele mit kezdeni.
Ez legalább hatszor leírtad.
Tudod, mit? Ne kezdj vele semmit. :) Ne olvasd el a 12 szembe jövő cikket, ne olvasd el a Comment.blog-ot sem, pláne ne írd le sokszor, hogy amúgy te nem nézed, mert nem tudsz vele mit kezdeni. Semmi baj, lépj tovább.
Ja, és persze a Batman-t következetesen Betmennek írd mindig, különben nem látják, hogy felsőbbrendű sznob vagy. :)

@netrion: Tessék, itt pedig a másik tipikus. Olvasd. Angolul. Aztán hirdesd ki, mekkora király vagy, hogy te angolul olvasod, mert hát hű meg ha. A szintet lépett verzióban azt is mondani szokták, hogy "mert amúgy a film sz@r". Ezt ne felejds el!

A nép fia 2017.08.17. 16:02:41

@EssEm: Ne próbáld neki megmagyarázni, kérlek. Ő felsőbb rendű. Ő egy ilyen sárkányos sorozattal "nem tud mit kezdeni".

EssEm 2017.08.17. 17:28:48

@A nép fia: Megkísérelini egy embertársunk látókörén tágítani sohasem feleslges. És lehet hogy csak a hangot kell megtalálni. Esetleg felvethetném, hogy a zombik a migránshordát szimbolizálják, a sárkány meg Sorost.

xD

2017.08.17. 17:42:28

@sixx:
az ilyen imbecillis baromállatokat akik olyat néznek, amit gyűlölnek úgy hívják: KRITIKUS. ezen elgondolkodtál már: IQ bajnok?

2017.08.17. 17:43:40

@A nép fia:
egy kritikus blogon kritizálnak egy sorozatot. uram isten.

je suis chauve (törölt) 2017.08.17. 17:49:40

@sixx: Hasonlót kezdtem fogalmazni, kösz :D

je suis chauve (törölt) 2017.08.17. 17:53:59

@444: A gyűlöletkritika nagyon ártalmas, a normál műkritikus nem gyűlöletből kritizál mivel nem lenne lehetőség objektivitásra :) IQ harc... muhahaha

Bicepsz Elek 2017.08.17. 17:56:53

@bloggerfigyelő:
Az index.hu egy felig szorakoztato, felig komoly honlap. Valoszinuleg sokkal tobben olvassak, mint a hivatalos "Magyar Kozlonyt", holott ha spekulans vagy akkor az neked sokkal hasznosabb.
Persze biztos van bujtatott fizetett reklam, mert csak azt emliti minden ujsag(pl. A Star Wars-ok beharangozasa vagy Uszo VB stb.).
Ha a Tronok harca csak a sarkanyokrol meg zombikrol szolna, akkor 40%-nyinan neznek csak. Sokkal inkabb emberi szituaciok tomege van benne(milyen tusznak lenni(Theon), torvenytelen gyereknek lenni(Jon), szamuzottnek lenni(Dany), egy utalt ferjjel egyutt lenni(es megis kell a hatalomert=Cersei), megprobalni megmaszni a letrat mindenki altal lenezett senkihazi letedre(Kisujj), csempeszbol tanacsadova valni(Davos)
egy utal gyerekkent felnoni(Tyrion), lavirozni egy gyenge kiralykent(Tommen) es meg sorolhatnank. Ez mind olyan szituacio, ami a valo eletben is elokerulhet. A sarkany, zombi, vivas, csata csak kellekek az izgalom(tuleles)miatt.

Bicepsz Elek 2017.08.17. 17:59:29

@A nép fia:
Hatha a konyv magyar forditasa is ugyanolyan borzalmas(BP TV, Sziv TV stb jellegű)akkor jobb angolul olvasni.
:-DDD
Foleg a Vas szigeteket(ahol a pap(aki Balon, Euron es Victarion testvere)szemszogebol latjuk a dolgojat.

2017.08.17. 18:03:41

@je suis chauve:
hja, sixx az ugye nem gyűlöletkritikus? nem a lófaszt! ezen a stíluson nőtt fel egy generáció. és még mindig vannak, akik azt hiszik, hogy ez menő. az index egy bulvárszemét permanens gyűlölködésről szól. túl azon, hogy kiszolgálják a wallis (bajnai), spéder és most simicska hatalmi céljait. azzal, hogy gyűlöletkampányokat folytatnak. csak ezt habony és flinkenstein jobban csinálják. ezért van ott geci orbán, orbán geci. de a maszop újra szerződteti ron werbert. ez a trónok harca magyarországon. hogy a poszthoz is kapcsolódjak.

2017.08.17. 18:13:35

@Bicepsz Elek:
a trónok harca egy káoszregény. ne keress benne magas erkölcsiséget. martin kábé egy dobókockával írta egészen addig amíg közkívánatra fel nem támasztották havas jont. onnantól kezdve láthatóan az hbo producerei diktálnak.

bloggerfigyelő 2017.08.17. 19:16:05

@EssEm: Köszönöm szépen a hozzászólásodat, az idődet és a tájékoztatást. Még egy érv amellett, hogy elolvassam a Game of Thronest.

Hirtelen még délután beleolvastam az elejébe az Amazon.com-on, de pár bekezdés után feladtam. Azt a sok nonfiction könyvet, amit vásároltam (papírkönyvek), meg amiket letöltöttem, azokat sem tudom elolvasni elegendő idő hiányában (talán munka nélkül biztos menne), nem hinném hogy fiction-re, regényre lesz időm és főleg türelmem a közeljövőben.

Mindenesetre köszi a hozzászólásodat, értékelem. :)

2017.08.17. 19:20:42

Nekem egyre inkabb media-hecknek tunik ez a sok kamu HBO problema. Egyszeruen rajottek, hogy ugyis ugrotok a temara es mindenki beszel rola, "huu, az HBO-t meghekkeltek, kikerult a tronok harca, haha, ugy kell nekik, haha na most mi lesz". Hat semmi. Gyors es olcso reklamot csinaltok az HBO-nak es a sorozatainsk, gratula. Ugyes marketing fogas, persze, hogy noveli a nezettseget.

bloggerfigyelő 2017.08.17. 19:32:10

@Emmet Ray: Ezredszerre is megismétlem, hogy 15 éve napi szinten olvasom az Indexet, sokszor naponta többszöri letöltéssel (reggel ébredés után, munkahelyen, este itthon stb.) és minden hibája ellenére még mindig az első számú újság nálam. Viszont ismétlem, hogy annak ellenére, hogy sixx nagy humor herold és sok kellemes percet szerzett már nekem is, ezzel együtt nem őmiatta olvasom. Ezen felül ordenáré alpárisága kiakasztó, több mint kellemetlen. Azért, mert a sixx-féle "újságírók" (vagy ahogy ő aposztrofálja magát "bloggerek) teleb*sszák az ocsmány trágárságaikkal a "blogot" (ami az index melléklete), ezáltal az ocsmány trágárságok a címlapra is kikerülnek a kattintásvadászat miatt, ezért még nem fogok lemondani az index egyéb, amúgy értékesebb, tartalmasabb vagy legalább érdekes, vicces cikkjeiről, kontentjeiről.
Megleplek: nem fogok lemondani az indexről sixx alpárisága miatt, ettől még csesztetheti az agyam. Ő meg nem fog lemondani az újságírásról miattam és a velem egy véleményen levők miatt.
Amúgy szerintem a "rockandroll-stílus" maradhat, az alpárisága nem. Az nem való semmilyen újságba. Mondok példát:

-"Iparági mélytorok..."
-"Belegondoltál, hogy akik először leszoptak, azok már nagymamák?"
és hasonló pornós témák, hasonlatok és metaforák.

Ez nem rockandroll-stílus, hanem szimpla köcsögség.
Ez nekem baszhatja a csőröm, szóvá is tehetem, emiatt önkényesen kimoderálhat a sixx, de nem fogok magáról az indexről lemondani az értékes tartalmak miatt.

bloggerfigyelő 2017.08.17. 19:39:55

@A nép fia: havercsvó, nem pont sixx a "bennfentes iparági amcsijártas kultúrsznob", te meg a követője?

Elnézést, ha nem tudok mit kezdeni a sárkányokkal meg a zombikkal és ennek hangot adtam. Írtam, hogy lehet, hogy bennem van a hiba, de az van, hogy "sajnos" 13 évesen elvesztettem a Tom és Jerry-féle mozgóképeken való nevetni tudás képességét, ettől még biztosan sok mindenben alulfejlett vagyok. Ez van. Nem sznobság, nem "haladóság", csak nem tudok mit kezdeni a mesékkel, és zavaróak a szembejövő cikkcímek, amiket nem tudok kikerülni. Sixx nem érti, hogy a cikkek címeit el kell olvasni ahhoz, hogy eldönthesd, rákattintasz-e vagy nem. Ezt úgy látszik te sem érted.
Ettől még nagy valószínűséggel tévedhetek, lehet valami a Trónok harcában, mert nem szeretnék ennyien. Revideálom véleményemet.

bloggerfigyelő 2017.08.17. 19:43:41

@444: Köszönöm észrevételedet, nem sixxet neveztem imbecilis baromállatnak, hanem a Walking Dead-eseket pl. De belátom, erős túlzás volt. Sixxet csak alpárinak és ocsmány módon trágárnak nevezem.

A nagy kérdés ez: "LEHET-E A KRITIKUST KRITIZÁLNI?"

(És a kritikus kritikusát [jómagam]?) Te mit mondasz erre, másik IQ-bajnok? :)

bloggerfigyelő 2017.08.17. 19:46:25

@Bicepsz Elek: Köszi. Valószínűleg a Trónok harcáról látatlanban és elhamarkodottan alkottam sommás ítéletet. Ezzel ellentétben sixxről nem volt elhamarkodott a véleményem. Láttam belőle elég ocsmányságot :))

bloggerfigyelő 2017.08.17. 19:52:49

@444:" hja, sixx az ugye nem gyűlöletkritikus? nem a lófaszt!"
-sixx mester nem gyűlöletkritikus hanem trollújságíró, mint silly lacy.

" ezen a stíluson nőtt fel egy generáció. és még mindig vannak, akik azt hiszik, hogy ez menő."
-ennyi csak a baj vele, hogy ezzel az alpári és ocsmány stílussal "neveli" a fiatal generációkat. lágyan és szelíden nevel, mint az alpári Való Világ stb.

"az index egy bulvárszemét"
-nem minden része. én a tartalmas és értékes részekért olvasom. pont azért pofázok, hogy a tartalom maradjon meg, ne a búlvárszemét. de egyelőre úgy tűnik felesleges a pofázás, mert a szemetet a szemét rajongói élvezettel fogyasztják, és a szemét előllítóját bevédik :))

zabkorpa 2017.08.17. 19:54:42

bloggerfigyelő:

gimis magyartanár vagyok, és a héten elkezdtem készülni a következő tanévre. lesz 9-es osztályom idén, így tanítani fogom a homéroszi eposzokat is. Emiatt újraolvastam eddig a héten a Kerényi-féle Mitológiát és az Íliászt, hogy frissen képben legyek.
És elképesztően hasonló a görög mitológia és irodalom világa a Trónok harca világához. Sárkányokkal, vízi szörnyekkel, egymást manipuláló istenekkel, bigámiával, jósokkal, isteni erővel megáldott papokkal, szeretkező testvérekkel, ráadásul rengeteg alapsztori hasonló (nyilván az egyébként pokolian művelt Martin merített is ötletet innen). Pedig ennél magasabb magasirodalmat aligha találsz.
Ez egy igazán profin megírt, szórakoztató regény.

Az lehet, hogy a realista regények számodra érdekesebbek, de azt feltételezni, hogy egy fantasy elemekkel operáló regény nem lehet színvonalas, és komoly irodalomértő, felnőtt ember nem olvas ilyesmit... minderre csak egy félművelt, fantáziátlan sznob képes. (Hozzátéve, hogy amíg Martin művei alapján írták a forgatókönyvet, addig sokkal színvonalasabb volt a sorozat)

bloggerfigyelő 2017.08.17. 20:10:21

@zabkorpa: "azt feltételezni, hogy egy fantasy elemekkel operáló regény nem lehet színvonalas, és komoly irodalomértő, felnőtt ember nem olvas ilyesmit... minderre csak egy félművelt, fantáziátlan sznob képes. "

Köszi, nem nagyon vettem magamra, illetve merítek és tanulok ebből is.
A kérdés az, hogy mit nevezünk félműveltnek. Mondjuk félműveltség-e az, hogy egy ideje, sok éve, nem olvasok egyáltalán regényeket, csak nonfictiont (ebben a hónapban a negyedik nonfiction könyvet vettem meg tegnap). És kérdés az, hogy nem az-e a félművelt, akinek az olvasás kimerül a fictionben, a regényben, a szépirodalomban, de amúgy a világról fogalma sincs, vagy van, de szépirodalmon kívül mást nem olvas vagy fogyaszt. Nem utóbbit szokták inkább sznobnak nevezni?

(Disclaimer: most nem felvágok, csak nyilvánosan elmélkedem, illetve hajlok arra, hogy inkább a szépiralmisták a sznobok, nem a realisták/nonfictionisták.)

bloggerfigyelő 2017.08.17. 20:14:05

@bloggerfigyelő: *javítás: egy hónapon belül (nem ebben a hónapban)

Thomas Dantes 2017.08.17. 20:19:11

@bloggerfigyelő: Igen. Képzeld. Sőt. Ez nem új dolog, Ugyanis az Iliászt sem gyerekeknek írták. Felnőttek is olvasták. Sok sok száz éven át. Hát ez van.
Nem kell szeretni a fantasy-t mint műfajt. De ez nem egy gyerekes dolog. A gyerekes dolog épp az, hogy óh hát én nagyon komoly felnőtt vagyok nem nézek hülyeséget. -amit előadsz.

Képzeld, a komoly felnőtt, nem attól komoly felnőtt, hogy mindent komolyan vesz, és nem képes elengedni magát, szórakozni, élvezni egy filmet .

bloggerfigyelő 2017.08.17. 20:29:31

@Thomas Dantes: Én aztán rohadtul nem vagyok egy vaskalapos, "komoly felnőtt". Csak nem tudok a mesékkel mit kezdeni, mert kiábrándítanak és nem szórakoztatnak. Ettől még sokfajta médiát fogyasztok és ki tudom kapcsolni magamat velük.

Kirei 2017.08.17. 20:34:39

@bloggerfigyelő: szerintem azzal, hogy itt vitatkozol és írogatsz posztokat órákon keresztül, több időt basztál el mintha az elkövetkező 5 évben csak Trónok harcás index címeket olvastál volna, és még értelme sem volt. Most azt várod, hogy meggyőzzünk hogy Trónok harcát nézz? mert a "jogos" felháborodásod hiteltelen.

Bár javasolnám legalább ismerkedj meg valamivel mielőtt lehúzod, mert amúgy hülyeség, de ne nézd ha ennyire nem akarod. Ehelyett itt ecseteled, hogy mennyire fingod sincs a témáról és mennyire nem érdekel, és mennyire nem vagy nyitott rá. Plecsnit vársz? Tippet már kaptál hogy hogy szabadulj meg a cikkektől.

igazi hős 2017.08.17. 20:51:33

@bloggerfigyelő: "gagyinak tartok, mivel eleve fantasy" Ez a mondat elég ok egy szegénységi bizonyítványhoz. A Gulliver is ócska ponyva? Grimm?

Dzsuvásvili 2017.08.17. 21:20:26

@bloggerfigyelő: Eszméletlen fantáziával megáldott ember lehetsz, kész főnyeremény párkapcsolatilag, kivéve ha egy kődarabbal élsz együtt.

Kicsike0 2017.08.17. 21:34:45

Sziasztok!
Szerintem a legbölcsebb az lenne, ha nem bloggerfigyelovel foglalkoznánk, inkább a témáról beszélgetnénk. Az ilyen egyének szeretik, ha a figyelem középpontjában állhatnak. De a legcélravezetőbb ezeket figyelmen kívül hagyni.

bigél 2017.08.17. 22:08:51

@bloggerfigyelő:
A "mélytorok" itt nem annyira pornográf utalás. hanem a Watergate botrány kiszivárogtatójára hivatkozik, mivel "az iparági mélytorok" bejegyzésekben bennfentes infókról van szó, ha nem tévedek (en.wikipedia.org/wiki/Deep_Throat_(Watergate)).

sixx · http://comment.blog.hu 2017.08.18. 07:48:02

@444: te nagyon vicces gyerek vagy, tudod-e?

sixx · http://comment.blog.hu 2017.08.18. 07:49:16

@bloggerfigyelő: a Watergate-botrányt nem ismerni, de kommentelni - priceless.

bigél 2017.08.18. 08:47:33

@bigél: *mármint az újságírók informátorának álneve volt (félreérthetően fogalmaztam)

Costanza 2017.08.21. 00:05:29

@bloggerfigyelő: nem ertem miert nem mentek innen el, tronok harcat fikazok, fikazz mashol

A nép fia 2017.08.21. 12:15:50

@Costanza: Nem fikázza! Csak nem tud vele mit kezdeni. Hát nem érted? Már leírta vagy tízszer! :D

@bloggerfigyelő: Már nyilvánvaló, hogy trollkodni jársz ide. Uncsi életed lehet. :)

Vatikáni bérgyilkos varázsló 2017.08.21. 12:31:11

Senki sem kényszerít arra senkit, hogy megnézzen egy sorozatot. De úgy véleményezni, hogy még egy részt sem látott valaki az elég béna. Mindenesetre én és a barátaim a következők miatt nézzük, hátha másnak is megjön a kedve:

- Imádjuk a sárkányokat
- Szeretjük, hogy annyi erős női karakter van (Sansát nem, mert csak pillázik de szerintem ez a sorozat a feminizmus szempontjából sem piskóta)
- imádjuk a különleges kardokat, fegyvereket
- szeretjük a zombikat
- szeretjük a történelmi filmeket/regényeket
- vannak meglepő fordulatok (hosszú idő után a trónok harca az első olyan sorozat ahol simán legyilkolják azt a karaktert akit esetleg megszerettél már)
- van benne szerelem, szex, erőszak (az élet is ilyen)
- a csaták szuperek

Ezzel csak azt akarom mondani, hogy mindannyian teljesen különböző karakterek vagyunk és teljesen mást szeretünk, de a közös pont a Trónok harca. És csak fantasynek leírni...kár:)

mbm 2017.08.21. 14:37:29

@bloggerfigyelő: Itt vagy azzal a premisszával élsz, hogy az index működésének lényege hogy bloggerfigyelő felhasználó személyes igényeinek megfelelő tartalmat állítson elő, vagy azzal hogy valaki kényszerít az index olvasására. Előbbi esetben sajnos meg kell állapítani hogy hamis premisszából vonsz le szükségszerűen hibás következtetést. Utóbbi esetet nem tudom megítélni, ha tényleg fennáll, kérlek hívd az alábbi számot: 112.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2017.08.21. 16:17:44

@bloggerfigyelő: a fantasy valóban - köszönhetően a népszerűségének - rettentően felhígult, hasonlóan ahhoz, ahogy az 50-60-as években ilyen híg volt a sci-fi. Ugyanakkor ettől még bőven akad benne értékes is. Azt kell megérteni, hogy a fantasy is, a sci-fi is mindössze keret, amin belül lehet színvonalasat és kevésbé színvonalasat is alkotni. Egy egyszerű példával (én inkább sci-fir szeretek olvasni, ebből hozok példát): a szovjet sci-fi nagyon gyakran volt a kommunista társadalmi berendezkedés kritikája. Brezsnyevet nem lehetett bírálni, de ha a történetet átdobták 35 ezer évvel későbbre, és békaszerű lények között történt meg, akkor igenis lehetett elemezni pl. az egyenlő elosztás elvének mechanizmusát. A fantasyre visszatérve: a legtöbb szereplő, mesebeli lény az emberi természet, jellem valamelyik vonásának eltúlzása, kiemelése, metaforája, amelyen keresztül egy-egy emberi tulajdonságba pillanthatunk be. És igen, közben persze a játékos, gyermeki fantázia eszköze is, szabad történetmesélés. És mint írtam, van benne jó és rossz is: a Gyűrűk ura pl. az ismertebbek közül szerintem szépen megírt, de súlytalan mese, irodalmi értéke alig van, míg pl. a Harry Potter kifejezetten erős a kamaszok problémáinak leírásában, az útkeresés lelki tényezőinek feltárásában (direkt két olyan példát hoztam, amit mindenki ismer).

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2017.08.21. 16:24:16

@EssEm: ráadásul pl. a Batman azért is volt elég hülye példa a részéről, mert pont a Batman NEM szuperhős, és nincs is semmilyen különleges képessége. Ellenben sötét, depressziós, esendő és nagyon sokszor kerül olyan helyzetbe, amikor csak két rossz közül lehet választani. Például pont emiatt is erős a karakter.

kalbász 2017.08.21. 18:59:20

@bloggerfigyelő: Így van, haljál meg úgy, hogy fingod nincs mit utálsz. Meg úgy is ülj le elé, hogy na mi ez a szar. Az a biztos, akkor 100% hogy nem fogsz változni, mert már így vagy tökéletes.

kalbász 2017.08.21. 19:02:04

@EssEm: Ja,a z adná neki. az ide járó szektatagoknak alap a napi politika beleszövése mindenbe a saját nézőpontjuk szerint.

kalbász 2017.08.21. 19:03:07

@je suis chauve: Hm, micsoda pozíció. A tiéd!

Bicepsz Elek 2017.08.21. 23:23:08

A 6 ik reszt mennyien neztek?

odamondó 2017.08.22. 07:24:33

Egyik sárkányt megölik és átkerül a whitewalkerekhez!!

walter77 2017.08.22. 10:06:31

@bloggerfigyelő: nyilván troll vagy, de azért én is ideírom: te a sárkányos , scifis, zombis betmenes dolgokkal nem tudsz mit kezdeni, sokan - köztük én is - meg azokkal, akik anélkül, hogy vennék a minimális fáradságot, hogy utánanézzenek valaminek, alapból fikázzák.
By the way a mese igenis felnőtteknek is szól, nyilván ha tom és jerryn nőttél fel, akkor ez nem annyira jön át, de egy jó mese attól jó, hogy nagyon is fundamentális, lényegi és mély emberi vonásokat, tulajdonságokat érzelmeket, viszonyokat mutat meg gyereknek és akár felnőttnek is. A Star Wars, Gyűrűk Ura, és igen, a Trónok harca erről (is) szól. Kafka, Camus, Stendahl, is meséket írtak, csak másként. Attól, hogy előadod, hogy ez gagyi neked, még nem lesz objektíve gagyi, csak arról van szó, hogy te vagy ilyen apatikus aszkéta jellem, amivel nincs is semmi baj, csak nem ez a mérce, és nem kell az észt osztani. Ennyi.

bloggerfigyelő 2017.08.27. 10:26:29

@walter77: "Nyilván nagy troll vagy..." -- Nos, idáig olvastam. Nem vagyok troll. Aki ebben a blogban és az Index újságírói közül a troll, az bizony Sixx = Varga Attila.

@Nerevaryne: @csillagporszem: @netrion: @Tachikoma: @Coligny: @Nyers Fa: @sixx: @lalolib: @kalbász: @A nép fia: @Vatikáni bérgyilkos varázsló: @odamondó: @Costanza: @vészmadár (pica pica): @mbm:

KEDVES HOZZÁSZÓLÓK!
Köszönöm az észrevételeiteket és véleményeiteket. Igyekszem ezekből is tanulni :)

Mai napi Index címlap termés trónok harca tekintetében:
1.) "Mielőtt még izgalomba jönne a Trónok harcában feltűnő autótól, olvassa el ezt "
2.) "A hurrikánnál jobban aggasztja a Trónok harca-rajongókat az áramszünet"
3.) "Te tudtad, hogy ezt a 11 szereplőt cserélték a Trónok Harcában?"
4.) "Lecserélték a Trónok harca egyik szereplőjét alakító színészt"
5.) "Mi már tudjuk, fog-e szexelni egymással két Trónok Harca-szereplő"
6.) "5 dolog, amit nem tudtál a Trónok harca sárkánykiráynőjéről"

CSAK ERRŐL BESZÉLTEM, KEDVESEIM. :)
És még akkor én lennék a troll? Na ne röhögtessen az, aki ezt írta!

bloggerfigyelő 2017.08.27. 10:27:21

Mai napi Index címlap termés trónok harca tekintetében:
1.) "Mielőtt még izgalomba jönne a Trónok harcában feltűnő autótól, olvassa el ezt "
2.) "A hurrikánnál jobban aggasztja a Trónok harca-rajongókat az áramszünet"
3.) "Te tudtad, hogy ezt a 11 szereplőt cserélték a Trónok Harcában?"
4.) "Lecserélték a Trónok harca egyik szereplőjét alakító színészt"
5.) "Mi már tudjuk, fog-e szexelni egymással két Trónok Harca-szereplő"
6.) "5 dolog, amit nem tudtál a Trónok harca sárkánykiráynőjéről"

sixx · http://comment.blog.hu 2017.08.28. 11:01:28

@bloggerfigyelő: nem értem a problémát továbbra is. ha te valahol meglátsz valamit, és kényszered van azt rendeltetésszerűen használni (értsd, címlap - cím - cikk - elolvas), igen szar életed lehet, gondolom, egy barlangban élsz, külső impulzusok nélkül.

csillagporszem 2017.08.28. 22:40:32

Tévedtem, már az idén megdöntötték a Sopranos rekordját. Mi lesz itt a következő szezonban? :)
süti beállítások módosítása