Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

A Fókusz olyan full kretént tolt, amilyet még a TV2 sem mer

2017. augusztus 04. 11:51 sixx 315 komment

Az, aki a Laposföld Társasággal érdemben foglalkozik, az egy kretén. Sajnálom, de nincs rá más szó, esetleg a barom, na jó, a tudatlan, ostoba véglény is, de itt tényleg kimerült a szókincs, oké, ha minden kötél szakad, a faszt még ki lehet mérni rá, határeset, ugye. Az RTL Fókusz című műsora soha nem tartozott azok közé a tévés tartalmak közé, amit komolyabban lehetne venni, mint a madarasteszkó reklámújságját, illetve még annyira sem, mert onnan legalább kiderül, hogy a mackósajt akciós, és ez máris előrébb viszi az emberiséget, mint Király Viktor legújabb, szerintem a közmondásos majmok segítségével szerzett nótájáról szóló kis színes. (Király Viktor neve helyére bármelyik random magyar énekest be lehet helyettesíteni.) 

Hogy mi vette rá az RTL-t, hogy teret adjon egy olyan elméletnek, aminek alapja Terry Pratchett Korongvilág-ciklusa, nem tudom. Ebben a Föld lapos, és négy elefánt tartja a hátán, amik meg egy bazinagy teknős páncélján egyensúlyoznak. Az egyébként rendben van, hogy Sándornak, aki egy feltaláló volt, de valahol eltört benne valami, meghasonult, és minden pénzét  és energiáját abba öli, hogy bizonyítékokat szerezzen mániája igazolására, szóval hogy Sándornak vannak ilyen elméletei meg hite, mert ki vagyok én, hogy ezért bántsam, ha eben akar hinni, hát tegye.

screen_shot_2017-08-04_at_11_18_01.png

Az nincsen rendben, hogy Sándort és futóbolond haverjait egy 5-600 000 nézőt érdeklő műsorban tudósnak titulálják, és az agymenéseiket nem kiröhögik, már ha foglalkoznak velük, hanem valós, komolyan vehető alternatívaként tálalják, sőt, megkérdezik a közönséget arról, hogy annak az elméletnek, ami szerint a Déli-sark nem is létezik, hanem egy bazinagy jégfal KÖRBEN A LAPOS FÖLD SZÉLÉN, mint a zombikat visszatartó Fal a Trónok harcában mennyi valóságtartalma van. És ha levesszük a 35% igenből a nyilvánvalóan trollkódó 34%-ot, akkor van egy százaléknyi RTL-néző, aki 2017-ben tényleg elhiszi, hogy a Föld lapos. A releváns Fókusz-adás itt nézhető meg.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zoxo 2017.08.04. 19:03:11

@Buday András: "Kepler, Kopernikusz meg a többi körzős szemfényvesztésének vagyunk az áldozatai már lassan fél évezrede. Esetleg érdemes lenne kibontatkoztatni egy tudományos vitát, és nem Vágó István módjára vagdalkozni."

Van egy jó internetes oldal, a "flightradar24.com".
Ezen lehet követni az egyes repülőgépek útvonalát. Egy időben rendszeresen néztem merre repülnek a "Dubai-Los Angeles", "Dubai- San Francisco", "Dubai-Seattle" járatok. (Reggel 7-98 körül indulnak Dubaiból és este 8-10 körül érkeznek a célállomásra (közép-európai idő szerint). Vajon ezek a gépek miért nem kelet felé repülnek (Dubai: északi szélesség 25 fok, Los Angeles: északi szélesség 33 fok), hanem északnak repülnek Szibéria felett, a Jeges tenger felett "eltünnek" (arra, mondhatni, kevés a transzponderek jelét fogó készülék), aztán 5-6 órával később egyszerre megjelennek Kanada felett déli irányba repülnek.
Pazarolnak az üzemanyaggal?
Vagy valamiért mégis arra a legrövidebb?
Vajon miért?

Zoxo 2017.08.04. 19:06:42

@Zoxo: Kiegészítés, hogy könnyebb legyen keresni, vagy a korábbi napok útvonalát végigkövetni:
EK215 (vagy UAE215): Dubai - Los Angeles

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.08.04. 19:07:29

@ComLo:

Dehogy. :) A Föld egy lapos korong, a korong középpontja a Déli-sark, a másik oldalán pedig a középpontban van az Északi-sark. A két térítő is a korong két ellentétes oldalán van. Az Egyenlítő pedig a korong széle mentén.

A gravitáció a korong élénél sokkal erősebb, hiszen nagyobb tömeg van alattad, ezért nagyobb a fény gravitációs elhajlása. Ez a komoly fényelhajlás a korong élén okozza azt, hogy aí Egyenlítőn állva egyszerre látod mindkét "féltekét", azaz korongsíkot, ezért nem veszed észre, hogy továbbhaladva átkerültél a korong másik oldalára.

Nemrég valaki hullakomolyan magyarázta nekem, hogy a Föld gravitációs ereje oly mértékben meghajlítja a fényt, hogy az követi a Föld felületének ívét.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.08.04. 19:12:22

@okostojas007:

"felhúzzák csörővel, vagy üvegoszlopokra teszik, amiket nem látunk? :)"

Nanocsöves kábelről lelógatják őket. Maga a műhold nem nehéz, mégis a nanocső azért kell, hogy olyan vékony legyen a kábel, hogy még távcsővel se vehesd észre. Üvegoszlop nem jöhet szóba, mert a megfelelő vékony üvegoszlop nem lenne elég stabil, meghajlana.

shilling4shillings 2017.08.04. 19:13:52

@taga20: Az már nem középkor ;) Nem kellett volna arianistának lenni, kérem szépen.

@okostojas007: Tessék kinyitni egy történelemkönyvet. Természetesen ha el is fogadnánk a téveszmét hogy a kereszténység hátráltatta a tudomány fejlődését, akkor is baromság lenne azt mondani hogy 1000 évig állt a fejlődés. Kína meg a Középkelet is létezett.

blogs.nature.com/soapboxscience/2011/05/18/science-owes-much-to-both-christianity-and-the-middle-ages

en.wikipedia.org/wiki/Medieval_technology

Tom Taylor 2017.08.04. 19:16:15

@Kovacs Nocraft Jozsefne: És ki kezeli a projektort? Én is vennék ilyet.
Amúgy mi van a korong másik oldalán? Ott is élnek emberek?
És mi van Magellánnal, a portugál hajóssal? Annyira hülye volt, hogy nem vette észre, hogy körbe-körbe vitorlázik?
Szegény Fa Nándor! Őt is jól rászedték, ugye?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.08.04. 19:17:14

@Tronald Dump:

"Minél délebbre megyünk az egyenlítőtől, annál gyorsabban lehet haladni a szélességi tengelyek mentén, ezért tűnik úgy, hogy rövidülnek a távolságok."

Ez a másik elmélet a dolog magyarázatára, erre én is utaltam korábban, amikor az einsteni méterrudak rövidüléséhez hasonló effektust említettem. Még nincs készen az elmélet, de már alakulóban van.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.08.04. 19:20:00

@Tom Taylor:

"Amúgy mi van a korong másik oldalán? Ott is élnek emberek?"

Persze ott van az, amit a Földet tévesen gömbölyűnek hívők a déli féltekének hívnak.

Tom Taylor 2017.08.04. 19:23:05

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Nos, ezzel nem lehet vitatkozni.
Már csak az nem világos, hogy miért Einstein kapott Nobel-díjat, s miért nem Te?

Zoxo 2017.08.04. 19:29:30

Az UAE215 most "jelent meg" Kanada North West Territories felett és (ki hitte volna) déli irányba repül.
Északi szélesség 64, nyugati hosszúság 120 (most, 19:30-kor)

Tom Taylor 2017.08.04. 19:35:24

@Kovacs Nocraft Jozsefne: A világ összes hivatásos és amatőr csillagásza, az összes űrhajós jól át van verve. Szegények, nézik a Napot, azt hiszik gömb alakú. S kiderül, hogy nem. Vagy az igen? Akkor a Föld miért nem? Kilapította valaki? Vagy kidurrant? Miért lapos, miért?

tehervonat 2017.08.04. 19:39:45

De hiszen már rég bebizonyították, hogy a föld banán alakú.

Tom Taylor 2017.08.04. 19:40:57

@Tom Taylor: A Jupiter biztos gömb alakú, szemmel látható, ahogy forog. S nem úgy ám, mint a megpörgetett pénzérme. A Szaturnusz is gömb alakú, még ha kicsit lapultabb is, ezt is lehet távcsővel már percek alatt látni. De a Föld lapos, az hétszentség.
Most biztos az jön: Projekció!
Kitaláltam?

2017.08.04. 19:41:07

Szent Ágoston megmondta, hogy a Föld lapos, minden más ellenkezne a Teremtéssel. Aki az "ellenlábasokban" hisz, elkárhozik. Egyeseknek elég ennyi. Csak nem tudom, miért öltenek hozzá tudományos mázt? Nem tán gyarló haszonlesésből?

tehervonat 2017.08.04. 19:45:07

És még valami: Sose vitatkozz hülyékkel, mert pillanatok alatt lerántanak a saját színvonalukra, és ott legyőznek a rutinjukkal.

registerz 2017.08.04. 19:49:54

@FlybyWire: Vírusellenes szer nincs, csak ellenanyag. Kivétel a herpeszvírus elleni szerek ((Zovirax és társai) 27-31 éves info, azóta lehet, hogy lett némi változás a tudományban, ugye a Föld is lapos...).

registerz 2017.08.04. 19:51:01

@Kovacs Nocraft Jozsefne: A káoszelmélet mond valamit? A klímatudósok barmok.

registerz 2017.08.04. 19:55:45

@senkiszerelme: Az influenza nem baci, hanem vírus.

Bloodmagexxx 2017.08.04. 19:58:22

Miert csodalkoztok ezen? A GMO ellenesekkel, oltasellenesekkel, atomeromu ellenesekkel eppen igy foglalkoznak, pedig azok sem kisebb hulyesegek.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.08.04. 20:06:10

@Tom Taylor:

"Már csak az nem világos, hogy miért Einstein kapott Nobel-díjat, s miért nem Te?"

Ezen már én is sokat gondolkodtam. Talán azért, mert akkor még nem is éltem? 1927-ben születtem, Einstein meg 1922-ben kapta meg a díjat.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.08.04. 20:14:03

@registerz:

"A káoszelmélet mond valamit? A klímatudósok barmok."

Igen, mond. Pl. azt, hogy a káosz is kutatható, megvannak a törvényszerűségei. Ha nem így lenne, nem lehetne több napra előre viszonylag pontos időjárás-előrejelzést készíteni.

kalbász 2017.08.04. 20:14:07

TÖMEGDEMOKRÁCIA! :)

34%! Döntsetek mindenről! :DDD

vassci 2017.08.04. 20:20:11

Kedves blogíró!
Ez a cikk enyhén szólva is jó parasztra sikerült ezzel a túlspilázott faszozós, buzizós, Király Viktorozós suttyó szöveggel! Ez az elmélet, amivel egyébként én sem azonosulok, már elég nagy adagot merít a netezők halmazából világszerte. Ezt az igazolja, hogy a hozzászólóid nagyrésze elkezdett érdemben, tudományosan vitatkozni! Ráadásul a Fókusz nevű álszenzációhajhász szarömleny, amivel te azonosulsz a hűmekkora nézettséges dumáddal, pont az ilyen hírek hintésére való! Szánalmak legalja!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.08.04. 20:20:56

@Tom Taylor:

Így igaz. Nem véletlen, hogy a Napunk kivételével az összes csillag mind csak pontszerű fényforrásként jelenik meg a távcsövekben. Mindennek nem az az oka, hogy nagyon távol vannak, hiszen mind csak projekciók a firmamentumon, hanem az, hogy így sokkal könnyebb és egyszerűbb a projekció.

És igen, a Jupiter is projekció, akár a Szaturnusz. Sokkal egyszerűbb kivetíteni egy képet a firmamentumra, mint elhelyezni egy valódi bolygót a fene nagy messzeségben.

taga20 2017.08.04. 20:21:48

@Kovacs Nocraft Jozsefne: apádfasza született 27-ben józsinéni!:)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.08.04. 20:28:27

@ComLo:

"Viszont van egy kis csoport, akik tényleg hisznek benne, és öszintén felnéznek ezekre az emberekre, és elméleteikre. És ezek jellemzően beteg, sérült emberek, akiket kinevetni olyan, mint a bénán röhögni"

És ez még az ártalmatlanabb fajta, inkább csak ízléstelen. Mint a Holdra szállást tagadók, jól meg lehet élnie belőle pár emberkének, de túl nagy kárt nem okoz.

A homeopátia és egyéb baromságok sajnos sokkal károsabbak. Vagy az oltásellenesség, ahogy valaki fentebb említette is. Ezek már emberéleteket oltanak ki.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.08.04. 20:30:21

@taga20:

"apádfasza született 27-ben józsinéni!:)"

Jó, lebuktattál. Bevallom, 1924-ben születtem, csak fiatalítottam magam egy kicsit. Már ez is bűn?

miltii01 2017.08.04. 20:30:46

@ComLo:

Az egyenlítő azért hosszabb a baktérítőnél, mert a lapos föld két csúcsa ott van szemben egymással. Ha felfelé illetve lefelé mozogsz ettől a - nevezzük egyenlítői - vonaltól akkor természetesen a távolság rövidül. A másik 2 csúcs az északi csúcs és a déli csúcs, következésképp a föld lapos is lehet.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2017.08.04. 20:31:45

@Darth Revan: Nézd meg az ezzel foglalkozó fosbook csoportokat.
Létezik a jelenség. A TV meg nem mondhat véleményt, még a bulvár sem.

De tényleg gáz, hogy ez ebben a formában lement... Viszont mit várunk egy RTL-től? De tényleg? Ez a színvonal, és az a legszörnyűbb, hogy ez a leghitelesebb TV ma itthon.

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Öhm, nagyobb távcsőbe néztél már? Mert azokon át már nagyon nem pontszerűek még a csillagok sem. Csak szólok.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.08.04. 20:35:29

@miltii01:

Tévedsz. A lapos Földnek nincsenek csúcsai, végig sík, persze kivéve a domborzati objektumokat.

Hizdahr zo Loraq 2017.08.04. 20:36:45

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Maradjunk annyiban, hogy irigylem az optimizmusod. A kommentszekció itt mindenesetre engem igazol. :(

dr. mesterséges színezék 2017.08.04. 20:58:57

@Korunk egyik legnagyobb gondolkodója: Most azzal próbálod magyarázni, hogy a laposföldhívő nem... túlhaladott, hogy a léptéktől függ a tapasztalat? Ki a búbánatos tiltja meg nekik, hogy túllépjeneg az egységsugarú léptéken?
Amúgy szórakoztató társaság egy ideig, csak sokáig tart, amíg tudomásul veszi a jutyúb, hogy az ember már kiröhögte magát a témán, nem kér többet, és nem ilyet válogat neki össze százszámra..

dr. mesterséges színezék 2017.08.04. 21:03:53

@Hizdahr zo Loraq: "Maradjunk annyiban, hogy irigylem az optimizmusod"

Gyerekkori cimborámmal együtt zabáltuk az IPM-et és a kistesóját, az Alfát, na meg a sci-fiket és az azok mögötti sci-alapot.
Ezzel PÁRHUZAMOSAN számára lapos volt a Föld (és kétlem, hogy azóta ez változott volna), és az indokai majdnem szó szerint ugyanazok voltak harmincpáréve, mint most a jutyúbon az usák protestáns félhülyék által citáltak.

Tom Taylor 2017.08.04. 21:11:30

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Projekció! Az!
Tudod mit? Vetítgessen neked az, akinek 2 anyja van!
"Ha meghaltál, te nem tudod, hogy halott vagy, de a környezetedben élőknek azért elég szar. Na, ugyan ez a helyzet akkor is, ha hülye vagy!"

2017.08.04. 21:15:25

@dr. mesterséges színezék: Azt gondolom az ember akkor is vitába szállhat valakivel, ha egyetért, mert kíváncsi annak érvrendszerére. Az nekem nem érvrendszer, hogy ezt tanultam, azt olvastam. Pláne úgy nem, ami a kommentelő társadalomban divat, hogy úgy aláznak meg embereket, hogy fingjuk sincs a témáról, a másiknak meg igen. Egyszerűen lehangoló az az alacsony színvonal, amivel egyre sűrűbben találkozom.

A lapos Föld elmélet első hallásra egy akkora baromság, hogy itt a gondolkodó ember nem alkot azonnali ítéletet, hanem kivár. Az átlagembereknél mindent elnyom a külvilág, a belső hangot jobban halló viszont értetlenül áll előtte, hisz vannak a bolygóról készült képek, még az ISS-ről is megy valósidejű stream. Azaz egy értelmes ember nem mondhatja, hogy a Föld lapos, hisz TUDJUK, hogy nem az.

Igen ám, de a spiritualitásban eltöltött idő arra int, ne ítélkezzünk elhamarkodottan. Ha hipnózisban megég a kezd azért, mert a pénzérmét izzó fémnek hiszel, az ellentmomnd a tudomány mai állásának. Figyelem, a mainak! Bár ez sem igaz, mert azóta rájöttek, hogy a világ holografikus (linkeltem följebb az index cikket). Ha hipnózisban megég a kezed, az arra enged következtetni, hogy a minket körbevevő világ nem valódi, amit mi annak érzékelünk.

Ez után ha valaki előáll azzal, hogy a Föld lapos, nem arra gondolok elsőre, hogy ez egy idióta, hanem arra, hogy megtaláljam azt a látószöget, ahonnan igaz lehet a megállapítás. Ez a három kis novella följkebb, amit idemásoltam is erről szól, hogy biztosan van az az értelmezési környezet, amiben így is van és mindjárt három is. A konstruktív vitában benne vagyok, de azokat az embereket lassan nehezen viselem, akik üres fejjel, nulla ésszel itt játsszák a nagymenőt.

dr. mesterséges színezék 2017.08.04. 21:19:34

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Talán azért, mert akkor még nem is éltem? 1927-ben születtem, Einstein meg 1922-ben kapta meg a díjat."

Lássuk be, ez elég gyenge érv. A kísérleti fizikusok (nem csak ők), két irányból pályáznak a tíz misire: Einstein elméleteit alátámasztva vagy megdöntve (éz ez így van jól).
Szóval nyitott pálya.

dr. mesterséges színezék 2017.08.04. 21:24:43

@Korunk egyik legnagyobb gondolkodója: A sci-fi nem vita és nem érv (bár lehet érdekes), a fantasy pedig még kevésbé az.
Mint ahogyan Occam-borotvája sem ultima ratio, de a rendszeres használata elég messzire segített minket - bárki spirituális megfontolásától függetlenül, vagy éppen ellenére.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.08.04. 21:29:17

@ColT:

"Öhm, nagyobb távcsőbe néztél már?"

Csak amatőr tükrös távcsövekbe, még amikor gimnáziumban jártam csillagász szakkörbe.

"Mert azokon át már nagyon nem pontszerűek még a csillagok sem. Csak szólok."

Ez csak az optika tökéletlensége miatt van (diffúzió az optikában és a retinádban ill. fénykép esetén az emulzióban vagy a szenzorban). Minél nagyobb a csillag látszó fényessége, annál nagyobbnak látod.

Számold csak ki, hány fokos szög alatt látjuk a hozzánk közeli csillagokat is, mondjuk az Alfa Centaurit, amely kicsit nagyobb a Napunknál, de 4.3 fényévre van tőlünk:

Távolsága kb. 41 Pm, azaz 40*10^12 km. Átmérője kb. 1.7*10^6 km. Tehát kb. 2.43*10^-6 fokos szög alatt látjuk.

Ez a 2.43*10^-6 fok sokkal kisebb, mint egy csillagászati távcső felbontása (valamivel egy ívmásodperc alatt), és még kisebb a szemünk felbontásánál, ami kb. 0.02 fok. Tehát fizikai képtelenség, hogy egy távcső valódi korongként mutasson egy csillagot, még inkább képtelenség, hogy a szemünkkel valódi korongként lássuk.

(Itt most nincs szükség EL-re, mert fényes csillagokról beszélünk.)

Optikai interferometriás távcsővel elérhető sokkal jobb felbontás, de a szemed ettől még nem lesz jobb. :)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.08.04. 21:31:18

@Hizdahr zo Loraq:

Szomorú lenne, ha neked lenne igazad. De lehet, tényleg túl optimista vagyok.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.08.04. 21:34:42

@Tom Taylor:

""Ha meghaltál, te nem tudod, hogy halott vagy, de a környezetedben élőknek azért elég szar. Na, ugyan ez a helyzet akkor is, ha hülye vagy!""

Gratulálok, egy poénkodásnak szánt beszélgetés során is csak kibukott belőled a személyeskedés.

Buday András · http://polgarda.blog.hu 2017.08.04. 21:35:37

@okostojas007: igen, most már tudnak tudományosan csinálni animált CGI-t a gömbföldről, bravó!

Kubrick is szépet rendezett.

Buday András · http://polgarda.blog.hu 2017.08.04. 21:39:56

@Zoxo: amit furcsállsz, arra pont egy lapos földes térkép a magyarázat. Úgy már tökegyenes a vonal.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.08.04. 21:56:03

@dr. mesterséges színezék:

Kva jó a végén a Bob Dole ill. Clinton keresztrejtvény.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.08.04. 22:00:20

@ColT:

A fenti magyarázatomhoz még egy kis kiegészítés:

A nagyobb csillagászati távcsöveket nemcsak a nagyobb felbontás, hanem a nagyobb fényerő elérésére is tervezik. Egy nagyobb távcsőben ugyanazt a csillagot fényesebbnek fogod látni, tehát erősebb lesz a fényszórás a retinádban. A távcső optikájától függetlenül ez is lehet az oka annak, hogy korongként látod a fényesebb csillagokat.

dr. mesterséges színezék 2017.08.04. 22:02:58

@Zoxo: Itten meg pont nincs sapka.
A jelek szerint nem lehet egyszerű egy világösszeesküvő élete sem.

azzi 2017.08.04. 22:18:21

@miltii01: következésképp a lány boszorkány.
Ki vagy te Uram ki ilyen jártas vagy a tudományokban ;)))

szociál · szociesatjukol.blog.hu 2017.08.04. 22:32:49

A Föld p*na alakú, ezt mindenki tudhassa .

2017.08.04. 22:41:25

@Buday András: ahogy mondottam, szíved joga hülyének lenni :) Az már inkább szomorú, hogy terjeszted. tudjuk, az első űrfotót a CGI előtt meg pistike festegette :)

vénkujon 2017.08.04. 23:35:40

engem a fűtési rendszer zavar amúgy...most is. később kezdődnek a meccsek az nb1 ben a kibaszott meleg miatt. persze most közelebb repülhetett a nap.

vénkujon 2017.08.04. 23:36:49

@szociál: ...és épp ezér' faszalakúak a templomtornyok. imígyen hágjuk földanyát:-)

Wannabeactor 2017.08.05. 00:01:39

@Kovacs Nocraft Jozsefne: És ezek a kivetítések hány éve léteznek? Mi volt pár ezer évvel ezelőtt amikor sem kivetítő, sem technológia, sem elektromos áram, sem energia termelés nem létezett. Akkor mit láttak elődeink amikor az égre néztek? Hogyan volt üvegbúra, amikor az üveg mint anyag elérhetetlen volt az emberiség számára? Ha a Föld egy lapos korong, akkor milyen vastag? Sohasem fúrnak át a túloldalra, amikor; főleg tudományos célból; fúrásokat végeznek több kilométeres mélységig? A vulkánok alatt mi van, honnan indul be a láva? Hol tárolják, és mi nyomja a felszínre? Az óceánok több kilométeres mélysége csak egy kényszerképzet? A mélytengeri állatoknak is elmondták ezt? És ezt a végtelenségig lehetne folytatni.......

kalbász 2017.08.05. 01:01:26

Ezt nézzétek meg bocikáim.

www.youtube.com/watch?v=GoW8Tf7hTGA

Nagyon szívesen.

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2017.08.05. 02:04:34

@bagolyleső: hm.. Klíma létezik, gender létezik. Ezeket lehet kutatni. A lapos föld létezik? Lehet kutatni a semmit?

ComLo 2017.08.05. 04:16:32

@Buday András: Olyan gonosz vagy ... Kikeresem a déli félgömbön járó repülőket, összeszedem az időket kiszámítom, te meg válaszra sem méltatod? Hát ezt érdemli az ember a kemény munkáért? Hát comlo elvtárs már szart sem ér????

ComLo 2017.08.05. 05:55:08

@miltii01: Eddig ez viszi nálam a prímet ... ha szándékos volt, gratula, de ez olyan tömény lett, hogy nem sikerült dekodolni ... a te sík LF-eden, van négy csúcs, ebből kettő az egyenlítőn, a másik kető nem derül ki hogy hol van de "felfelé és lefelé" kell haladni hozzá. Tényleg nincs elöttem hogy mit képzeltél el, pedig már kijózanodtam ...

Buday András · http://polgarda.blog.hu 2017.08.05. 06:19:38

@ComLo: Igazad van, tényleg meggyőző. De ahogy Rodolfó is meggyőzően csalt, úgy nem térít ki a hitemből 1-2 állítólagos járat.

ComLo 2017.08.05. 06:30:41

@Buday András: ... Amin emberek százai utaznak naponta. Többet én is használtam. Akár te is megtehetnéd.
De nem, te hiszel. Fényes, és pontos képet festve, többek között politikai meggyözödésed csoportjáról is. A tények nem érdekelnek, csak ami neked tetszik. Mellesleg, a valóség ilyen torz látása elég komoly pszohológiai tünet, és komoly betegségre utalhat, viccen kívül keress fel egy szakembert.

Zoxo 2017.08.05. 06:51:11

@Buday András: "amit furcsállsz, arra pont egy lapos földes térkép a magyarázat. Úgy már tökegyenes a vonal. "

Persze! MEGFELELŐ TÁVOLSÁGTARTÓ VETÜLET esetén! Körzővel, szögmérővel vonalzóval készítve! Mint Kepler és Kopernikusz! :-)

Buday András · http://polgarda.blog.hu 2017.08.05. 06:53:23

@ComLo: személyeskedj nyugodtan.

A repülőjáratok léte még nem bizonyít semmit.

ComLo 2017.08.05. 06:58:45

@Buday András: Nem nem barátom, most tévedsz.
Ha azt mondom hogy csúnya vagy, vagy nem törödsz az idősekkel, az személyeskedés.

Ha paranoid pszihés tüneteket produkálsz, elutasítod a valóságot, és alternatív univerzumot gyártasz, akkor a te érdekedben hívom fel a figyelmed, hogy amit csinálsz, az orvosi eset, és jobb lenne szakemberhez fordulni vele. Én nem lenézlek, és megalázni akarlak, hanem segíteni.

És igen, ezen repülőjáratok létezése, útvonala, menetideje, EGY konrét bizonyíték. Egy olyan amit te is leelenőrizhetsz. A kismillió másik mellett.

berne 2017.08.05. 07:00:36

Pedig ez a csodálatos, igazmondó, forradalmár demokrata szeretett rtl - etek.

slamovics bea 2017.08.05. 07:17:48

@kiskutyauto: ez pont nem a vajnatv-ben volt..

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2017.08.05. 08:45:49

@Korunk egyik legnagyobb gondolkodója: a spiritualitásban eltöltött idő arra int hogy a lapos föld elmélet kapcsán várj egy kicsit? Engem arra , hogy túl rövid az élet ahhoz, hogy mások nyilvánvalóan téves hiedelmein akárcsak tiszteletből merengjek. Céljaim és dolgom van, ha a legalapvetőbb fundamentumokat, hiedelmeket kérdőjelezném meg rendszeresen mások miatt, nem jutna időm az általam fontosnak, értékesnek tartott gondolatokra, teendőkre.

Circus 2017.08.05. 10:36:28

@FlybyWire:
"Amikor USA-ba repültem, az órámon 22 óra volt, a nap ennek ellenére fent volt tök magasan az égen"
Nem kell ahhoz repülni, elég párszáz km-t autózni valamelyik irányba, hogy lásd, a Nap nem ugyanakkor kel fel és megy le, mint otthon. Á, ez túl egyszerű, hogy igaz legyen, és kis gondolkodással ki lehessen sakkozni a gömb alakot, szóval tuti, hogy ártverés.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.08.05. 12:55:33

@mnandy:

"HA tényleg az lenne, a macskák már mindent lelöktek volna a széléről
:D"

Ez komoly érv, kezd megrendülni a bizalmam a lapos Föld elméletében.

Vannak ui. macskáim és tudom, tényleg mindent levernek az asztal széléről. Ami meg nincs ott, azt odatolják és szintúgy leverik.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.08.05. 13:06:09

@Wannabeactor:

Ez nem fair tőled. Én minden erőmet megfeszítve próbálom magyarázni, közben alkalmasint fejleszteni a lapos Föld elméletet, te meg olyan kérdéseket zúdítasz rám, amelyekre csak több évtizedes kutatás után tudnék (talán) válaszolni.

Az emberiségnek sok-sok évszázadába vagy akár évezredébe került kitalálni azt a téveszmét, hogy a Föld gömbölyű. További évezredek, lényegében már a görögök (Eratoszthenész) óta folyik az elmélet bizonygatása. egyre cifrább hazugságok és tévedések által. S te most azt várod el tőlem, hogy percek vagy órák alatt megcáfoljam több évezred hazugságait, tévedéseit?

Kutatásaink folynak, de időt igényelnek. Ne türelmetlenkedj, megkapod a válaszokat, de lehet, csak pár évtized múlva.

Rögös utakon halad a tudomány, gyakran tévutakon. Ilyen tévút volt a gömbölyű Föld elmélete. De előbb-utóbb diadalmaskodik a Tudomány, vagyis a lapos Föld - nem is elmélete, hanem - TÉNYE.

Addig is további hasznos infókat találhatsz a lapos Földdel kapcsolatos kutatásainkról a www.ir.ony/flat-Earth.html oldalon.

Thomas Dantes 2017.08.05. 16:08:02

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Te ügye csak trollkodsz? Na jó. foucault inga? Hogy működhet így ha a Föld lapos, és nem forog?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.08.05. 17:32:05

@Thomas Dantes:

"Te ügye csak trollkodsz?"

Ugyan dehogy, halálkomolyan gondolok mindent. :P

Egy lapos Föld is foroghat a középpontja körül, nem?

KukuxuBucsu 2017.08.05. 17:44:40

@Korunk egyik legnagyobb gondolkodója: bazeg te nem szűklátokörű vagy és magabaiztos, hanem értelmi Anton-Babinski szindrómás, tkp jó lehet neked

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.08.05. 18:11:36

A középpontja körül forgó laőos Föld egyben magyarázatot ad arra is, miért nem lép fel az az effektis, amit a @dr. mesterséges színezék: által belinkelt videó ábrázol. A kifelé növekvő centrifugális erő ui. megfelelő arányok esetén kb. kioltja az egyre ferdébben ható és egyre erősebb gravitációs erőt.

dr. mesterséges színezék 2017.08.05. 18:53:36

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Igaz, továbbá megfelelő paraméterek elfogadása esetén a Mikulás igenis meg tudja csinálni az éjszakás műszakját.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.08.05. 19:18:07

@dr. mesterséges színezék:

Erre a Mikulás minden körülmények között képes.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.08.05. 19:19:34

@Zoxo:

Fekete cicák imádói, közben meg egy cirmos löki le a poharat?

2017.08.05. 20:40:05

@KukuxuBucsu: Tudod hány önjelölt doktor állapított már meg nálam mindenféléket? Egynek se jutott eszébe az, hátha egy Tükörnek mondja. Amúgy kétségem sincs affelől, hogy nem vagyok normális, ám ha normális lennék, egy elvált apuka lennék, aki itt élné ki minden frusztrációját a többieken. Pláne olyan embereken, akiken érezni, hogy nincs olyan szándéka, hogy másokat szapuljon/minősítsen/ítélkezzen fölöttük. Azaz látszólag könnyű célpontokon. De a látszat időnként komolyan csal!

NYJetsTD 2017.08.07. 20:56:56

@ComLo: basszus, esküszöm, megsajnáltalak. De a faszért költözöl az Antarktiszra, minden más helyen be lehet szerezni káposztát, tésztát, és fúj, fúj cukrot...

@Bobby Newmark: "Az általános választójog a világ legnagyobb faszsága volt, azért tartunk most itt"
Egyetértünk. Valószínűleg már a görögök is egy szinthez kötötték, azután eljutottunk oda, hogy akár két kiló krumpli plusz tíz májkrém is elég egy szavazat demokrácia mentesítéséhez és akkor még "legyen táncról" nem is beszéltem....

@FlybyWire: Jól van, tudtam, hogy többen rácuppannak, mondd, hova küldjem a mea culpát cukrosan... :-)

Gery87 2017.08.07. 21:04:29

"Az, aki a Laposföld Társasággal érdemben foglalkozik, az egy kretén. Sajnálom, de nincs rá más szó, esetleg a barom, na jó, a tudatlan, ostoba véglény is, de itt tényleg kimerült a szókincs, oké, ha minden kötél szakad, a faszt még ki lehet mérni rá, határeset, ugye."

Mondja ezt a szintén nem épp magasröptű index, senkiházi pornós kurvákkal, drogos meg faszbukos gyökerek meg nagyseggű butaszar repper celeb fogyatékokkal foglalkozó oldal "újságírója"...:)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.08.08. 08:03:52

@Gery87:

Van valami abban, amit mondasz, de vannak esetek, amikor nem az számít, ki mondja, hanem az, mint mond.

Bobby Newmark 2017.08.08. 11:16:04

@Gery87: Az a különbség, hogy azok pénzért hülyék és egy csomó átlag hülye kíváncsi rájuk, a laposföldesek meg hobbiból, és a kutyát nem érdekelnek.

cradbox 2017.08.08. 13:42:31

Jól emlékszem, hogy Kotroczó hírigazgató úr a minőségi híradózás képviselője?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.08.08. 14:34:15

@cradbox:

Nem tudom, de attól még lehet a Föld lapos, nem?

Gery87 2017.08.08. 17:09:14

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Viszont hiteltelen....ami nem lényegtelen szempont.

@Bobby Newmark:

Á...nem pénzért hülyék, hidd el. És ha igen? az mitől jobb? Mitől jobb pénzért hülyékről írni?

Bobby Newmark 2017.08.09. 12:55:52

@Gery87: A hangsúly a második mondatrészeken volt, hogy azokra kíváncsiak az emberek. Azt ne kérdezd, hogy miért, mert én is teljesen értetlenül állok a faszceleb-kultusz előtt, de feltételezem, hogy léteznek emberek, akiknek annyira üres, szar és unalmas az életük, hogy ez szórakoztató. Illetve még az is elképzelhető, hogy vannak olyan szerencsétlen hülyék is, akik ezekre a gyökerekre is felfelé tudnak nézni. (Mondjuk ez valahol érthető, végülis egy seggidióta egy gazdag és híres seggidiótára fel tud nézni, az utóbbi legalább pénzt csinált az ostobaságából... valahogy)
Mindkettő lehetőség elég szomorú dolog, de úgy tűnik százmilliós nagyságrendben vannak ilyenek világszerte mindenhol.

vadbarmok 2017.08.17. 14:27:07

Itt vannak a vadbarmok, vitatkoznak vadbarmok, nem tudjátok s látjátok ti vagytok a vadbarmok

jarluska 2017.10.20. 09:53:28

@Kovacs Nocraft Jozsefne: firmamentum.. aha.. ami pontosan..őőő firmamentum def pont kettőspont? :V :V

Moti 2017.10.20. 13:13:13

@Korunk egyik legnagyobb gondolkodója:
A hipnózisban égető érme nem áll meg, ugyanis az emberi szervezet egyes tudatállapotokban képes előidézni tüneteket. Pl. akár az égésé, mert az agy ELHISZI ,hogy megtörtént, és reagál fájdalommal és bőrpírral. De említhetném a sportolók által használt edzés közbeni vizualizációra, ami szintén tudományosan bizonyítottan jó hatással van a teljesítmény fejlődésére. Az emberi elme csodálatos. Főleg ha használják. :)

zoli_ 2018.01.11. 22:51:43

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Te troll vagy, vagy ennyire ostoba? Nem szokott fájni?
Kiégnek az agysejteim, hogy lehet valaki ennyire buta?

zoli_ 2018.01.11. 22:57:42

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Minimálisan sem vagy tisztában alapfigalmakkal, szögsebesség, centripetális erő, de mivel tanulatlan ostoba seggfej vagy, a butaságodat pedig azt hiszed kendőzni tudod, a seggfejségeddel. És akkor nagyon finoman fejeztem ki magam.
Párasáv a jó kurva anyád, az. 3000 éve vetít a soros mi? Te ostoba agyhalott. Baszd meg a műholdon keresztűl nézel tévét, telefonálsz, internetezel, amin tagadod ezeknek a létezését te idióta barom
süti beállítások módosítása