Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Ritmust váltott a Trónok harca

Trónok harca kibeszélő, 7. évad 3. rész

2017. augusztus 01. 08:10 Fega 163 komment

04_game_of_thrones_703_05.jpg

Harmadik epizóddal folytatódott hétőn a Trónok harca az HBO-n. A tovább után spoileresen tárgyaljuk a rész legfontosabb eseményeit.

Na, akkor meg is érkeztünk. Vége van a tökölésnek, illetve mostanra aztán végképp nem lehet már ráismerni a sorozatra, ami általában olyan tempóban haladt, ahogy a mások tartanak a Fal felé. A héten mintha sikerült volna sprintbe váltani, mert szűk egy óra alatt elég sok minden történt, szinte az összes fontosabb szálon. Ez viszont egy kettős érzéssel jár, mert ahogy egyre közelebb a vége, úgy lesz egyre frusztrálóbb azt nézni, hogy a karakterek a vesztükbe rohannak és az ovis veszekedéssel vannak elfoglalva, miközben mindjárt kopogtatnak a Mások.

Az igencsak megpakolt epizódból is kiemelkedik Havas Jon és Davos Sárkánykőre érkezése, ami magával hozza a sorozat az egyik leginkább várt találkozását, Dany és Jon között. Több évnyi várakozás után nem könnyű felérni az elvárásokhoz, de legalább tudták kompenzálni az első beszélgetés esetlenségét. A nagyobb tempó mellett kellett az is, hogy a szokásosnál több percet kapjon az epizódban minden ami Sárkánykőn történik, így volt idő olyan pillanatokat is megmutatni, amire a Trónok harcának nem mindig van ideje.

Sikerült szépen érzékeltetni a két legtipikusabb hős közötti különbségeket, amik egy részéről már ezekben a kibeszélőkben is esett szó. Mióta Dany az eszét tudja meg akarja hódítani Westerost, ezt a számára idegen és ismeretlen kontinenst, pusztán azért, mert erre született. Az eszközökben nem válogatott és ha néha el is bizonytalanodott, mindig volt mellette néhány erős férfi, hogy felsegítse a padlóról. Emilia Clarke teljesítménye nem mindig kifogástalan, de itt sikerült érzékeltetnie az őrületet és a józanságot is.

03_game_of_thrones_703_04.jpg

Ehhez jó kontrasztot adott a megfáradt Havas Jon, aki ebből az egészből nem kért semmit, nem akart ő háborúba kezdeni, beállni a vadak közé, vagy elárulni a lányt, akit szeret, vagy vezetni az Éjjeli őrséget az Éjkirály ellen, de főleg nem akart meghalni. Viszont ezek mind megtörténtek vele és valamilyen különös oknál fogva képes volt megőrizni a józan eszét. Az utolsó Targaryennel szemben neki közel sem olyan szilárd az identitása, viszont (részben Tyrion hatására is) ő is megtanult kapaszkodni a ténybe, hogy fattyú és, hogy ezért mindent ki kellett érdemelnie.

Tényleg tűzről és jégről van szó, viszont nálam nincs egyensúly, Havasból hiányzik a gőg és ettől összehasonlíthatatlanul szimpatikusabb, mint Dany. Aki ráadásul nem látja be, hogy hiába mondta azt, hogy ő összetöri azt a kereket, aminek Tyrell, Lannister, Stark meg Baratheon küllői vannak, mikor elmondják neki, hogy jön egy komolyabb erő, ami tényleg elpusztíthatja ezt az egészet, akkor nem tud váltani.

Jon kimondja azt, amit a nézők szinte kezdettől fogva tudnak, hogy a különböző nagyurak gyerekesen viselkednek a homokozóban, mindenkinek van valami baja a másikkal és csak arra tud gondolni, hogy hogyan gyilkolja meg a másikat, ezzel bosszút állva valami korábbi halálesetért. Ebből kellene kiszállni és Dany teszi is egy lépést, mikor bocsánatot kér a szülei bűneiért, ami kezdetnek nem rossz, de összességében kevés. Különösen vicces, hogy miután Jon elmondja ezt a hasonlatot, Dany ovisként reagál és sértődött hangon megjegyzi, hogy mióta idejött ez az északi ember, nem nevezte őt királynőnek, nem fogad esküt és még le is gyerekezte. 

01_game_of_thrones_703_02.jpg

Nem is találhatta volna jobban fején a szöget a fattyú király, de úgy tűnik az embereket nem lehet megmenteni a saját hibáiktól. A korábbi baklövésekkel meg tele a padlás, az epizód rengeteg jelenetében volt valamilyen utalás a múltbéli eseményekre. Rögtön az elején ugye azt látjuk, hogy megérkeznek délre az északi seregek, akiknek aztán le kell tenniük a fegyvert. Egyből beugrik nekünk a Királyvárban, illetve az Ikreknél lemészárolt Stark katonák hada, akiket hasonló körülmények között gyilkoltak le. Ebben a tekintetben Jon mintha nem is tanult volna Ned hibájából.

Aztán Tyrion és Jon visszautalnak a sorozat egyik legtöbbet idézet mondatára, amit a törpe mondott a fattyúnak, hogy lesz szíves soha el nem felejteni, hogy mi valójában, mert a világ többi tagja úgysem fogja. Később utalnak Robb egyik legügyesebb cselére, ami azért is emlékezetes, mert nem mutatták meg a nézőknek. Akkor még elfogadtuk, hogy nincs pénz minden epizódban komoly összecsapásokat mutogatni, a hetedik évadra ez némileg megváltozott, de nem tudom, hogy örülni kellene-e neki, mert azért igazán sok pénz továbbra sincs, ami Casterly-hegy bevételénél inkább ártott, mint használt.

Az egy dolog, hogy nincs sok értelme a város bevételének és nem csak azért, mert ez csak továbbviszi a felesleges civakodást. A trükkös bevétel után megtudjuk, hogy a Lannisterek érezték a vesztüket és inkább elhagyták a várost és inkább kerestek maguknak egy olyan harcot, amit meg tudnak nyerni, úgyhogy bevették a Tyrellek otthonát. A várost pedig egészen hasonló módszerekkel veszik be, mint annak idején Yunkait, csak itt a csatornához kapcsolódik Tyrion személyes története.

02_game_of_thrones_703_03.jpg

Casterly-hegy bevétele nem marad túlságosan dicsőséges és ezek után kár is volt belőle bármit is mutatni, ugyanis ezzel a megoldással körülbelül úgy nézett ki, mint ilyen gimnáziumi történelem órákon használt videokazetták illusztrációja harcokról, amiket minimális összegből forgattak le, de a készítők azt hitték, hogy a gyenge reprodukálása a csatának segíti az elmélyülést, miközben az ellenkező hatást fejti ki. Azt legalább már meg sem próbálták érzékeltetni, hogy mennyire harcoltak jól a Tyrell-katonák, csak Jaime bemondására kell elhinnünk, hogy a körülményekhez képest jól. Illetve arra sem kaptunk bizonyítékot, hogy tényleg Sam édesapja, az idősebb Tarly a legzsenibb hadvezér ezen a vidéken.

A Tyrellek részéről mostanra már csak a Töviskirálynő maradt egyedüli fontos játékos, de most az ő ideje is eljött, de legalább a halála közben is menő lehetett és odapiríthatott Jaime-nek. Ki kellett derülnie, hogy ki volt a felelős Joffrey haláláért és ha az öreglány megmérgezte az egykori királyt, akkor már neki is ilyen halál jutott, bár ez pont Jaime jófejsége, ami biztosan hamar megbánt. De ez már csak a hab a tortán. Az epizód ugyanis az utolsó Lannister-győzelmek egyikéről szólhat és talán nem véletlen az utalás Robb diadalára Suttogó erdőben, ami után nem sokáig élvezhette a sikert.

Jaime elpusztítja a Tyrelleket, Cerseinek meg Euron elhozza ajándékba Homok Elláriát, meg a lányát, ami egyszerre biztosít remek lehetőséget egy szadista bosszúra, ami részben ugyanúgy történik, ahogy Myrcella halála, hogy újabb utalást véssünk fel a listánkra. Persze az egész kap egy Cerseis csavart, ami lehet sokakat elborzaszt, de a királynő imidzsét nem nagyon lehet már gonoszabbra festeni. Arra is felhívja ez a jelenet a figyelmet, hogy mekkora kár, hogy a Martellekkel, illetve Dorne-nal ennyire nem sikerült mit kezdeni a sorozatban. Mindössze Oberyn Martell színes egyéniségét lehet felmutatni, azon kívül minden unalmas és felejthető lett, sajnos.

06_game_of_thrones_703_07.jpg

Az epizódban Bran és Sansa nagy találkozása is kínzássá alakul, ahol Bran változását talán sikerült el is túlozni. Annak idején elég nagy botrányt kavart, mikor Ramsey megerőszakolta Sansát és a vágással sikerült Theon nézőpontját hangsúlyozni az egészből. Most Bran magát az esküvőt emlegeti fel Sansának és az egész csak arra jó, hogy a lehető legérzéketlenebb módon mutassa meg nekünk: ez a Bran, már nem az a Bran.

Sansa is megváltozott, amit szintén illusztrálni kellett valahogyan, amit nem sikerült erőlködés nélkül megúszni. Kicsit fura, ha eddig senkinek sem jutott eszébe bélelni a páncélokat. De lehet, hogy Eddard Startk halála után már nincs, aki mondogassa az embereknek, hogy közeleg a tél, a többieknek meg maguktól nem tűnik fel, hogy milyen hideg van. Szintén kicsit szájbarágós volt Kisujj elmélkedése arról, hogy hogyan lehet ezt a bizonyos játékot jól játszani. Viszont az epizód legnagyobb erénye, hogy olyan tempóval haladt előre, hogy ezek a megbicsaklások sem sodorták veszélybe a teljes képet, illetve azt, hogy megkaptuk végre az első epizódot, amiről messziről érezni ezt a hetedik évados érzést, ami eddig sokszor hiányzott.

05_game_of_thrones_703_06.jpg

Viszont ezek a folyamatos utalások néha úgy jöttek le, mintha egy listán mennének végig a készítők, amihez tartaniuk kell magukat és ha elfogadjuk, hogy Havas Jon félig Targaryen, akkor különösen vicces volt például, hogy miután kimondja, hogy “Nem vagyok Stark” rögtön elreppen felette egy sárkány és szinte orra esik. Kis adagokban jók az utalások, de az epizódban néha olyan volt, mintha percenként jönne egy újabb és egy idő után már arra gondoltam, hogy Westeroson az idő tényleg egy lapos kör és mindenkivel mindig ugyanaz a néhány dolog történik újra és újra.

Persze ezt az egészet még Martin találta ki és a könyvben még szerteágazóbbak ezek az oda-vissza utalgatások, amiken a sorozatban egyszerűsíteni kellett. Így is elég jó nézni, ahogy dőlnek a dominók, de hamarosan ideje lesz valami olyat is húzni, amit nem láttunk korábban, ha a sorozat akarja tartani azt a kiszámíthatatlanságot, amivel annak idején rendelkezett.

Egyéb megfigyelések:

  • Oké, hogy felpörögtek az események, de Jorah fénysebességű gyógyulása talán még ebben a formában is túlzás volt. De mi lesz ennek a jelentősége? Vagy ez az egész csak egy metafora volt?
  • Melisandre elbúcsúzott egy időre, az a tippem, hogy nem is látjuk egy darabig, hogy nagyot üssön, ha majd újra feltűnik.
  • Annak idején remek volt, mikor Stannis meglátogatta a Vasbankot, de ehhez képest a mostani jelenet Cersei-vel elég gyengére sikerült, viszont ebből a szálból még akár ki is sülhet valami váratlan.
  • Mark Mylod igazán élvezhette a sárkánykői részeket forgatni, mert igyekezett annyi totált használni, amennyit csak lehetséges, hogy lássa mindenki: ezeket nem stúdióban vették ám fel.
  • Én már elengedtem a rémfarkasokon való kattogást, de a hivatalos after showban is eléggé kiakadtak, amiért Jon nem vitte magával Szellemet Sárkánykőre.
  • Azt is nehéz követni már, hogy a különböző flottákkal mi van, de Dany-nek előbb-utóbb el kell már fogynia a hajóinak, ha Euron csapatai folyton elsüllyesztik őket.
  • Egyébként Euron lehet, hogy szórakoztató karakter, de számomra egy hatalmas lufinak tűnik, aki előbb-utóbb úgyis elbukik és addig csak azért van ott, hogy mindenkit, de főleg Jaime-t idegesítse. Kár.

A következő rész tartalmából:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CollectiveMadness 2017.08.01. 12:29:40

@Hizdahr zo Loraq: akkor szokták kiadni az írást valaki masnak, ha meghal az író írás közben, mint Robert Jordan az Idő Kereke sorozat írása közben. Azt Brandon Sanderson fejezte be, bár nem olvastam (a 6-7. könyv fele kezdett nagyon belassulni a sztori), Sanderson nem az átlagos bértrollnak tűnt nekem. A Ködszerzet alapján semmiképpen sem.
Mindenesetre hatalmas arcvesztés lenne Martinnak ha valaki mással íratná meg az utolsó könyvet amíg ő zsíros forgatókönyv-szerződéseket vállal a 28. Spinoffban. El kell döntenie mi a fonosabb: a pénz vagy az hogy hogyan emlékeznek rá.

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2017.08.01. 12:31:16

@András Tibor: De nem a konyhalány és az istállófiú, hanem a legjobb mesterek nem tudták megoldani, erre jön Sam, és tulképp nem csinál semmit, csak betartja az utasításokat, ami a legjobb gyógyítóknak évszázadokon át nem jutott eszébe.
A példáidnál maradva ez olyan, mintha én full amatőrként összeszerelném azt a bútort, amit az asztalos nem tudott.
De ez mellékes, sokkal jobban zavar Highgarden easy bevétele :)

Hizdahr zo Loraq 2017.08.01. 12:31:59

@CollectiveMadness: Pontosan Martin halálát "vizionáltam". A 6. könyv az még szerintem meglesz az ő életében. A hetedik könyv írása folyamatban lesz Martin halálakor (értsd: vázlatos fejezetek, jegyzetek már lesznek) Én ezt tippelem. Mindezzel együtt kívánom Martinnak, hogy 150 évig éljen, de abban biztos vagyok, hogy az ő életében már nem lesz befejezett hetedik könyv.

Hizdahr zo Loraq 2017.08.01. 12:33:54

@Firestarter.18: Ez így nem igaz. Eszükbe jutott, csak nem voltak elég bátrak. El is magyarázta a főmester. Ha a fertőzött szövet után nem takarítanak elég gondosan, egész Oldtown elkapja a szürkehámot. Samu ezt kockáztatta.

CollectiveMadness 2017.08.01. 12:36:34

@Hizdahr zo Loraq: valamiért azt hittem csak 59 éves nem 69... így már más a helyzet. Jobban tenné ha belehúzna.

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2017.08.01. 12:41:18

@Hizdahr zo Loraq: Nekem az remlik az elozo reszbol, hogy a mester azt mondta, hogy sokan megprobaltak mar, ds senkinek sem sikerult.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2017.08.01. 12:56:11

Talán a 7 évad eddigi legjobb része volt.
Kellett már ez a tempó váltás nagyon.

Bicepsz Elek 2017.08.01. 13:02:12

@doggfather: Mondjuk mar csak 4 resz van hatra szoval nincs ido.

Androido 2017.08.01. 13:12:20

Pont ezt akartam írni, hogy Euron azért egy igen kemény motherfucker lett az évek során, amíg kalózkodott. Azt nem tudom, hogy hogy meg hová rejti a flottát, de abban biztos vagyok, hogy van pár trükk a tarsolyában. Lehet, hogy a Drowned God is segít neki, hisz a királlyá koronázását is "jóváhagyta". (Nem, nem lennék meglepve, ha a Mások meg a Fény Istene mellett bejönne még egy :D ) És az is tuti, hogy lootolt hajókat, vett hajókat, és nem hiszem, hogy mindet becsónakáztatta az Iron islandshez, szerintem gondolt arra, hogy itt lesz némi ellenállás.

Highgarden seregeit meg szerintem azért megtizedelte a jó királynő robbantós akciója, elég sokan be voltak állomásoztatva Kings Landingbe, nem? És az a kis tüzes mutatvány nem csak a septre terjedt ki, hanem bedöntötte a város negyedét. Ott azért elfért pár Tyrell katona.

A dorneiak meg szóra se érdemesek. Szerintem a homokringyó nem nagyon egyeztetett a felsővezetéssel a Martell-ház kiiktatásáról, nem hinném, hogy sok támogatója lenne. Valószínűleg azt se kérdezte meg, hogy mit gondolnak a Targaryen-szövetségről. Lehet el sem ment volna vele a flotta. Hiába van nőági öröklés Dorne-ban, onnantól, hogy Oberyn meghalt, neki az égvilágon semmi köze nincsen a trónhoz. A lányai fattyak, és ez még ott is számít. Kár, hogy ezt elcseszték, ebben a vonalban pedig volt potenciál. Jobb lett volna, ha nem azzal foglalkoznak ennyit korábban, hogy Arya megy, Ayának rossz, hanem ezzel a vonallal.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2017.08.01. 13:12:52

@szemétpasi: Sárkánykő elhagyatva állt és a nem művelt föld nem terem...

Drednaught 2017.08.01. 13:15:13

@Bicepsz Elek: Nekem annyira tetszene egy cameo sorozat, ami olyan jeleneteket mutatna meg, amik egészen más megvilágításba helyeznék a sztorit, pl. Jon sutyiban találkozik az Éjkirállyal, mert régóta üzletelgetnek.
Esetleg Bran a szabadidejében Cerceit szállja meg folyton, ekkor dugnak a legnagyobbakat Jaimie-vel. Esetleg kiderül, hogy a sárkányok állnak az egész összeesküvés mögött és amikor nem figyel réjuk senki, kibeszélik egymás közt az igazságot, miszerint most úgy csinálnak, mintha a szőke picsát követnék, aztán majd Jont, végül Cerceit, de a lényeg az, hogy kurvára aranyhoz kell jutniuk, mert az ősi sárkánycsaládjuk kurva sokkal tartozik a Vasbanknak...

Androido 2017.08.01. 13:17:10

@Hüpna: Ja, nekem Jaime az egyik kedvenc karakterem. A soriban is meg a könyvben is. Meg Cersei. Annyira elbaszott, őrült picsa. :D A sorozatban meg még kemény is. Szerintem.

Bicepsz Elek 2017.08.01. 13:17:32

@Hizdahr zo Loraq:
A vazlat megvan. Ugyanis minden regenynek vazlata van es azt bovitik ki 500+ oldalszamra. Az iroi stilus az mas kerdes.

Anyukád egyik barátja vagyok. 2017.08.01. 13:18:37

@CollectiveMadness: A 3. árulás a fekete sárkány lesz, amikor átszerelmesedik Jon Targaryenbe. A vér miatti, meg a pénzes árulás megvolt már, még hátra van a szerelmi. Naharis túl egyértelmű lenne, meg nem is nagyon van mit elárulni a másik kontinensről, nem is beszélve, hogy kb. Essos 40%-án ő lett a G. Maximum még Jon árulhatja el akkor, ha nagy szerelembe esnek, és az egész legvégén kénytelen lesz Daenerys szívével unlockolni a szuper kardot. Keserédes befejezésről volt szó, és ne felejtsük, hogy nehezen lenne örökös öröm és bódottá meg világbéke, ha a végső győztes olyan lenne, akinek a halála után borítékolható az örökösödési háború lévén terméketlen.

franciss 2017.08.01. 13:27:16

Szerintem meg nem lehet ennyit bakizni, hogy kutya se veszi észre a hadsereg átgyaloglását meg az új flottát. Tuti a Pók lesz emögött, neki lenne a feladata a hírszerzés, nem? Bár azt nem tudom, miért csinálná, de vszeg ő van mögötte.

Androido 2017.08.01. 13:30:29

@franciss: Lehet rájött, miújság Jonnal, és alkalmasabbnak tartja, mint Danyt. Viszont nem akar sárkánytűzben égni, ezért nem árulja el nyíltan. :D

Bicepsz Elek 2017.08.01. 13:34:47

@franciss: Varys Cersei halallistajan van. Arulova valni 1x lehet. Ott van Qyburn, €n vagy az Iron Bank kemhalozata id..

Charlie100 2017.08.01. 13:44:26

@Androido: " Highgarden seregeit meg szerintem azért megtizedelte a jó királynő robbantós akciója, elég sokan be voltak állomásoztatva Kings Landingbe, nem?" Az előző részben szó volt róla, hogy a Tyrellek zászlóhordozói elhagyják őket. ( pl. Tarly) Nincs örökösük, meghaltak Királyvárban + idegen Királynőt követnek- nem érdemes mellettük harcolni. Szóval egyszerűen leléptek a lovagok.

Pan Modry 2017.08.01. 13:48:00

Ido es terugrasok: Kozben hetek telnek el, csak nincs kiirva, aki ezen problemazik az hulye
Greyjoy fleet teleport: Miert hiszi mindenki azt hogt a flotta mindig egyben es egy helyen van, ha igy lenne nem is tudnak kontrollalni a vizeket. SIman lehet hogy egyszeruen a Pyke-rol kuldtek at nehany hajot Casterly Rock-i csatara.

Androido 2017.08.01. 13:54:09

@Charlie100: Hoppá, ez elkerülte a figyelmemet. Meg akkor sok más emberét is, mert így azért nem olyan nagy kaland bevenni Highgardent. Köszi! :) Mikor mondták egyébként? Dany erről tud? :D Mert ha tud, akkor nem értem a magabiztosságot. :D

Bicepsz Elek 2017.08.01. 14:06:51

@Androido: High garden elegge magas falu erod. Eltartana az ostroma addig, mint pl Riverrun-e, de kisporoltak a csatajeleneteket mint korabban is:
youtu.be/hSKDIvonlzQ

Scagnetti 2017.08.01. 14:09:31

@Charlie100: "Nincs örökösük, meghaltak Királyvárban" Mondjuk azokat pont Cersei ölte meg. Hűséges zászlóhordozók lehetnek.

Scagnetti 2017.08.01. 14:12:04

@Androido: Highgarden seregeit aligha. Azokból nem lehetett túl sok a templom közvetlen közelében, a város nagy része meg sértetlen maradt. Ellenben a Tyrelleket tényleg megtizedelte.

Bicepsz Elek 2017.08.01. 14:13:43

@Scagnetti: Sot eppenseggel ki is vontak oket kiralyvarbol, mikor Olenna lelepett.

CollectiveMadness 2017.08.01. 14:14:38

@molnibalage: akármi is van Varys hálózatával, kicsit zavar, hogy mennyire nevetségessé tették Varyst és Littlefingert erre az évadra, csak hogy ne legyen komplikált a történet és be lehessen vezetni újabb cseleket, amiket Varys/Littlefinger azonnal kiszúrtak volna pár évaddal korábban. A promó alapján Littlefinger, aki egy 4-dimenziós sakknagymester mindig 3 lépéssel előrébb jár, a következő részben csak úgy tőrt ránt valakire és kivégzik, vagy egyéb módon teszik el láb alól. Varys is, Littlefinger is a mesterei a játéknak: ha nem változnának hirtelen inkompetens idiótákká, nekik lenne a legjobb sanszuk megnyerni a Vastrónt a legvégén, főleg Littlefingernek. De ugye Littlefinger nem Jon Snow vagy Daenerys, nem fan-favorite, így nyugodtan kiírhatják mire esélye lenne a trónra. Bár lehet kicsit elfogult vagyok, de szívesen látnám Littlefingert a trónon, ahogy végül leülepszik a por, miközben minden "jó" karakter elesik a Night King ellen (nem mellesleg elég tökös befejezés lenne). Az lenne egy keserédes befejezés, nem egy Jon/Dany érmefeldobás, hogy melyikük haljon meg és melyiküké legyen a trón, ami még mindig a legvalószínűbb befejezés.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2017.08.01. 14:14:46

nekem kifejezetten tetszett ez a rész, mindenképp az erősebbek közül való.
Euron flottája azért lehet elsősorban hatékony, mert összeszokott csapattal dolgozik és ismeri is a tengereket. mostani ellenfelei az Essos déli partjáról származó hajók, akik még sosem jártak Casterly Rock és Pyke közelében. Yaráékkal szemben pedig az összeszokottság és a meglepetés döntött.
Dany és Jon párbeszédeit sem éreztem erőltetettnek. Dany egészen jól mutatja be az őrületre hajlamos, ám uralkodásra kész királynőt, míg Jon lassan lendül bele a számára ismeretlen közegben, viszont pontosan és szabatosan fogalmaz.
közben alig marad uralkodó család a tartományokban:
a Tyrellek pedig ugyanúgy jártak, mint Aegon idején az általuk leváltott Gardener család, valamint Dorne is Martellek nélkül maradt. kíváncsi vagyok, Edmure Tully és Frey hitvese él-e még, ők foglyok voltak Casterly Rocknál. ugye Riverrunban Frey sem maradt, névleg Little Finger a Warden, gyakorlatban irányítatlan a terület. Vale-ben a félkegyelmű kis Arryn se életbiztosítás, a Baratheonok pedig már kihaltak. erősen másképp néz majd ki Westeros a mese végére.

Scagnetti 2017.08.01. 14:16:28

@Pan Modry: Az időugrások rendben vannak, gyorsított a sorozat már az előző évadban.

A fleet teleport (sőt számomra maga a fleet sem) már nem annyira. Lehet, tévedek, de mintha a Casterly Rock alatti csatánál látszott volna Euron vezérhajója. Az meg azt jelenti, hogy ő is ott volt, vagyis a flotta is ugyanaz, amivel a Dorne-i örökösödési problémákat is megoldotta.

Androido 2017.08.01. 14:16:30

@Bicepsz Elek: Lehet annyira beleszartak, hogy beengedék őket, hogy ne legyen már mészárlás, ha nem olyan nagyon muszáj. Ha nem voltak már hűbéresek/zászlóhordozók, illetve az örökösök meg a ház fejei halottak, akkor mit kínlódjanak?

De értem én, büdzsé. Elvitte a CGI sárkány.

Meg amúgy se tudnak olyat csinálni, amibe senki nem tud belekötni. Jó ezeken pörögni, de nem kell túl komolyan venni. Csak egy sorozat.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2017.08.01. 14:23:46

a negyedik rész trailere alapján pedig érik az első inváziós győzelem: Dany Drogont lovagolva és a dothraki sereggel együtt csap le a Tyrell-aranyat Cersei felé szállító seregre. Danynek nincs mit vesztenie mostantól, mindenképp győznie kell ezentúl.
bets:
15% lesz Hound-Mountain párharc
25% Euron és Cersei egybekel
40% Brienne ismét találkozik Jaimevel
60% Arya öli meg Cerseit
75% Sansa ül a Vastrónra
90% Jon lesz a következő Night King
100% Dany soha nem uralja Westerost

Castle Black 2017.08.01. 14:27:17

Nekem Szellem hiányzik baromira a sorozatból, mennyivel jobb lehetett volna ha viszi magával Jon a találkára (neki is van házi kedvence, nem csak Danynek). Amúgy tényleg furi, hogy mindenki így hagyja meglepni magát Euron által, sehol egy nyamvadt őr, aki figyelmeztetne.
A legjobb rész egyértelműen Cersei bosszúja volt, bár ott sem egészem értettem, hogyha ilyen sokat enged az a lánc, akkor mi a bánatnak nem szedik ki a rongyot a saját szájukból, legalább beszélgetni tudnának.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2017.08.01. 14:29:05

@CollectiveMadness: Elfeledted a jelenetet, amikor Cersei demót tartott a hatalomból Littlefingernek?

www.youtube.com/watch?v=OvkuePL7oDY

LF problémája az, hogy Sansa rühelli őt annak ellenére, hogy önös érdekből, de először kihúzta a szarból, aztán odadobta Bolton gyereknek. Sansa nem tudja semmivel meghálálni, már elve undorodott attól, hogy hívja, de nem volt más választása. Kis túlzással családi segítségként van felfogva talán, mert ugyebár Lysa Stark rokon lett, ő meg LF felesége volt, aki "tragikusan" elhunyt... LF meg nem tud követelőzni. Ezért marad ez a szerencsétlenkedés. Ha Sansa leszarná a követezéményeket, akkor előadhatná a fentit is. Persze utána gáz lenne és LF is azért él, mert mindenki számára hasznosabb volt élve, mert szívességeket tett másnak vagy szolgálta őket ilyen-olyan módon.

Pan Modry 2017.08.01. 14:29:19

@Scagnetti:
Lehet hogy igazad van, en arra gondoltam hogy maga a flotta valamilyen szinten el van osztva Westeros korul (mint ahogy a US Navy-nak is van anyahajoja Kozel Keleten, Csendes oceanon stb...). Igy ha mondjuk Westeros nyugati reszen valami feladat van, akkor nem Kings Landingbol kuldenek hajokat hogy rendet tegyen, hanem Pyke-rol, vagy Lannisportbol. Legalabbis egy birodalmi flotta mukodtetese igy lenne logikus.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2017.08.01. 14:30:55

@Castle Black: Mert az is a kínzás része, hogy ezt is elveszik tőlük. Elbúcsúzni sem tudnak szavakkal, csak nézheti az egyik, ahogy meghal a másik.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2017.08.01. 14:33:01

@CollectiveMadness: Little Finger még Sansa szöktetésekor és utána a Vale-ben árulja el az ellenfeleit egymásnak ugrasztó és az ezzel nyert kaotikus helyzetből előnyt kovácsoló stratégiáját. ugyan hiába céloz feljebb, azaz a Trónra, ezzel a stratégiával csak a lehetséges támogató hátterét számolja fel.
Bran egész biztosan tudja már, ki bízta meg egykori orgyilkosát (Joffrey mögött is állt valaki ezzel a speckó tőrrel), meg Arya is látott egy s mást. Little Finger nagyon szorult helyzetbe került azzal, hogy Winterfellbe jött. meg lennék lepve, ha túlélné ezt az évadot, szerintem Arya és Sansa közösen lesújt rá.

2017.08.01. 14:33:05

Fura...vagy csak én tulajdonítok neki túlzott jelentőséget, de senki nem említi a Jon és Soknevű Dany beszélgetésének egyik fajsúlyos mondatát (nem fogom pontosan idézn, csak hevenyészve.) Amennyiben Dany nem felelős az apja/nagyapja/felmenői tetteiért, úgy Jont sem köti az ősei esküje. Érdekes (és szerintem teljesen ésszerű megközelítés) még ha a történet szempontjából sok jelentősége úgy tűnik nincs... bár mintha Danynak is elkerekedett volna a szeme.
Az évedan látszik, hogy meg vannak számlálva a hátralévő epizódok, varrják el rendesen a szálakat, ami egyfelől rendben van, csak a tempó és az ebből fakadó logikai (és tér-idő) bakugrások hatnak néha zavarólag.

Castle Black 2017.08.01. 14:33:05

Azt én értem, de a végén, ahogy feszülnek egymás felé enged bőven annyit az a lánc, hogy a mindenki kivegye a saját szájából azt a kendőt.

2017.08.01. 14:35:33

@adamskij: "75% Sansa ül a Vastrónra"

De úgy, mint egykoron Dózsa.. :)

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2017.08.01. 14:37:08

@Hüpna: Ha a sárkányokat ballistával szedik le, az valóban csalódás lesz. De én inkább a zombi óriásoktól féltem őket: az ő íjaik vannak akkorák, mint egy ballista, viszont sokkal gyorsabban tudnak vele célozni és lőni.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2017.08.01. 14:38:28

@Dorottya Veres: ha fajsúlyos mondat, akkor a Dany által a rész közepén is idézett "took knife into his heart"-nak lesz ám jelentősége. hú nagyon várom már, hogyan reagálnak majd a walkerek és wightok Beric Dondarrionnal és Jonnal szemben!

Scagnetti 2017.08.01. 14:40:02

@CollectiveMadness: Varys töketlensége (bocs, nem lehetett kihagyni) engem is zavar. Egy kémfőnöknek azért illene ennél jobban működnie.
Littlefinger esetében viszont reális, hogy leszálló ágban van. Már nem tud kavarni a trón közelében. Vissza nem mehet, mert bár nincs szó róla, szerintem azért Cerseinek illene gyanítania, hogy benne volt a keze Joffrey kinyírásában. Elárulta magát azzal, hogy Sansa mellett van. Sansa viszont rühelli, nem bízik benne. A lovagjai is rühellik, és nem bíznak benne. Nincs senki, aki a szövetségese lehetne, a kémhálózata meg ott maradt Királyvárban.

CollectiveMadness 2017.08.01. 14:43:56

@molnibalage: Sose feléjtem el azt a jelenetet, mert gyűlöltem. Semmi hasonló nem volt a könyvben, LF (jó ötlet a rövidítés, már utáltam begépelni) sosem volt annyira hülye, hogy keresztbe tegyen nyíltan Cersei-nek. Ahogy az sem tetszett, ahogy Sansának kellett kihúznia a szarból a Lisa Arryn gyilkosság után. LF-nek már kész terve volt mikor meglökte Lisát (a könyvben volt egy bárd is a teremben, rákente), nem a csodában bízott. Nyilván ez is azért kellett, hogy ne tűnjön legyőzhetetlennek (nyilván nem is az, de nem ilyen meggondolatlan). És mi is lett azzal, hogy power is power? Kinek a keze által (is) halt meg Joffrey? Semennyi power nem mentette meg a fuldokló fiát.
LF tényleg az a baja, hogy mindenki gyűlöli. A nézők is, a karakterek is. Pedig Jon eléggé halott lenne ha nem lett volna LF. Sansa eléggé halott lenne ha nem lett volna LF. Én azért reménykedem, hogy Jon Snow sem ússza meg kevesebbel mint a legutolsó ember, aki folytogatta LF-t. Bárcsak...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2017.08.01. 14:47:37

@Dorottya Veres: Az a rész a valós történelmmel összevetve fontos, mert lényegében a jogfolytonosság és a jogutódlást teszi semmissé. Az előző király által hozott törvények vonatkoznak a következőre is. A probléma az, hogy amit már regélt Jamie is. Annyi eskü és annyi felé, ráadásul dobálózva az idők végezetéig és egyéb magasztos szavakkal.

Danny "rigthful an ture queen" dumája is vicces. Ősei kibaszott megszállók voltak, Danny egyetlen jogalapja a trónra az, hogy őseinél a bigger army diplomacy győzött...

Zacskóstej 2017.08.01. 14:50:10

@CollectiveMadness: "(nem mellesleg elég tökös befejezés lenne)"

- Ha rajtam múlna én úgy zárnám le, hogy kb minden fontosabb szereplő megmurdálna. Hodor túlélné az ajtós jelenetet és kiderülne róla hogy Targeryen. Hodor ül a vastrónon...kamera közelít szépen lassan rá,majd egy full tolál róla és egy csibészes mosoly után megszólalna: HODOR. Vége. Zene. Bámm :D Nálam így érne véget a sztori.

Scagnetti 2017.08.01. 14:59:23

@CollectiveMadness: Tett is azért elég sokat, hogy mindenki gyűlölje. Pl. elárulta Ned Starkot. Sansát megmentette, de ne felejtsük el, hogy azért kellett megmenteni, mert LF kinyíratta Joffreyt és Sansa lett az egyik gyanúsított. Utána meg eladta egy ugyanolyan vadállatnak, mint Joffrey volt, csak ez egy még veszélyesebb állat volt, mert ennek esze is volt a szadista hajlamai mellett. LF egy igazi hataloméhes gátlástalan rohadék. Ettől még persze a karaktert lehet hiányolni, ha eléri a vég. A színész is nagyon jó és a jelenetei is általában azok. De sajnálni egy pillanatig sem tudnám.

nicu71 2017.08.01. 15:05:37

@A nép fia: a vörös asszony mindegyik jelenete ,kivétel nélkül erős,szó szerinti mágikus.A legnagyobb kedvencem ő.

CollectiveMadness 2017.08.01. 15:17:00

@Scagnetti: sosem akarnék egy ilyen embert ismerősömnek se, megbízni végképp nem tudnék benne, gátlástalan rohadék 100%. De a sorozatban/könyvben simán a kedvenc karakterem. Valamiért sosem tudtam megkedvelni Daeneryst akinek valamiért minden összejött, vagy Jon Snowt akivel csak történtek a dolgok, aztán egyszer csak király lett. LF a semmiből jött és mégis nagyon messzire jutott. LF volt ez egyik legjobb a játékban, remek stratéga (vártam a sorozatban, várom a könyvben, hogy minden amit tett egy nagyobb, összetettebb terv része volt). Érdekes karakter, jól lett megírva. Amikor megláttam a sorozatban nem csalódtam, jól választottak színészt. De nincsenek illuzióim, meglepődnék ha a következő rész végét megérné, nemhogy az évad végét. Lejárt az ideje és még ő sem láthatott minden eshetőséget előre.

Pan Modry 2017.08.01. 15:17:06

@Scagnetti:
nekem az egyik kedvenc karatkerem, sokkal atgondoltabban es racionalisan tud dontest hozni mint a legtobb egyeb karakter, raadasul o tenyleg felkuzdotte magat, ugyanis egy viszonylag kis nemesi csaladbol szarmazik.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2017.08.01. 15:18:24

@Pan Modry: Akkor miért nem Varys? Ő rabszolga volt "némi" testi hátránnyal...

2017.08.01. 15:46:36

Vajon van-e esély arra, hogy a történet elmegy nézettség vezérelt irányba, vagy éppenhogy tekernek egy jókorát az egészen, kiskaput hagyva a folytatáshoz? Mivel már elszakadtak 'a könyvek'-től, már sok minden nem köti az agytrösztöt. Vagy csak lealibizik a maradék részeket, a jól bevált sorozatsémákat felhasználva? Mennyire kell determinálja G.R.R. Martint a sorozat (mert már vagy nagyon utána kullog, vagy nagyon külön úton jár) Nem vagyok hardkór fan, csak kíváncsi vagyok, ilyenkor mi a szokás.

Amúgy fura, hogy ennél sokkal szimplább sorozatokat is az idők végezetéig húznak vonnak, itt meg hirtelen sietőssé vált a pont feltététele az i-re. Gondolom van összefüggés a bődületes költségvetés tarthatatlansága, a sejthetően csökkent nézettség és a szereplők (a túlsok szereplő) más irányú elfoglaltságai.. Emilia Clarke is feltűnt itt-ott kisebb nagyobb szerepekben, Rose Leslie szintén , a többiek is futottak pár kört.. lehet, széthullás előtt áll a stáb?

Bicepsz Elek 2017.08.01. 15:57:30

@Dorottya Veres: 7ik eve megy mar rauntak zemberek.

Zacskóstej 2017.08.01. 16:03:17

"a sejthetően csökkent nézettség" - Annyira csökken, hogy összeomlik az HBO go az illegális letöltések ellenére is.

Pan Modry 2017.08.01. 16:06:56

@molnibalage:
o is a kedvencek kozt van :)

2017.08.01. 16:15:03

@Zacskóstej: Nos... én ezt nem vettem észre, de pl. nem tudom, mik a HBOGO kapacitásai.. illetve azt, hogy az elegendő-e iletve egyensúlyban van-e a sorozat költségeivel. Azt elhiszem, hogy hoz a konyhára, csak a film/szórakoztató iparban mások a profitelvárások mint egy kalocsai hímző ktsz-ben.

Bicepsz Elek 2017.08.01. 16:22:25

@Dorottya Veres: A sok jelmez sok penzt visz. Amugy meg sajnos elvittek a latvany fele az izgalmas parbeszedek felol a sorozatot.

capacete 2017.08.01. 16:26:18

@CollectiveMadness: Elfelejtetted, hogy Bran, aki mindent tud, már ott van Winterfellben, Arya most érkezik és Littlefingernél ott van Catspaw, a tőr, amivel megpróbálták megölni Brant. Bármennyibe lefogadom, hogy Bran leleplezi Littlefingert - a mindentudó greenseert még a legzseniálisabb sakkjátékos se láthatta előre -, Arya pedig majd kivégzi.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2017.08.01. 16:37:37

@András Tibor: "az egyetlen túlélő valami hatodrangú érdemtelen senki lesz."

Theoné lesz a Vastrón.

Neil_Blender 2017.08.01. 16:50:13

Euron karaktere borzalmasan erőltetett. Nem mondom, erre a szerepre Pilou Asbaek tökéletes, de annyira élesen ellentétes a könyvben elég részletesen megírt Euron és a sorozatbeli Euron, hogy az már fáj. Nekem ez valahogy roppant kellemetlenül jön ki, én a könyvbéli szemlélődő, gonoszan következetes figura jobban bejött, ez a Euron egy bohóc, akit nem tudunk komolyan venni hadi sikerei ellenére sem, hiszen egy ennyire pimasz figura nem marad meg sokáig a hatalom közelében.

A készítők arra hivatkoztak amikor a 8 ill. 6 részes évadokat megszellőztették, hogy azért kell így beszűkíteni a dolgot, hogy összehozzák a szálakat. Viszont olyan sok szál volt, amit olyan rohamtempóban hoznak össze, hogy már kezd szétesni a sorozat és nem áll össze koherens egésszé. Simán ki lehetett volna húzni ezt is 10 részre, abszolút nem veszített volna a feszességéből a sorozat, nem mellesleg ha belegondolunk a White Walkerek menetelnek dél felé dolog teljesen élét veszíti. Merre jönnek? Elvileg halottak, nem kell kaja, pihenő stb, erre délen mindenki ezer kilométereket utazik részen belül, ők meg csak menetelnek. Szerintem itt van egy óriási timeline bukta a sorozatban. Már amellett, hogy Jon leér Dragonstonera mire Bran leér Winterfellbe... WTF?

Ami meg végképp betesz az a CGI és grandiózus jelenetek hiánya. Nem tudok statisztikákat, de meg lennék lepve ha a GoT aktuális évada ne lenne az egyik legnézettebb, legjobban várt sorozat és mint olyan iszonyat bevételeket tud produkálni. Hogy nem jut lóvé egy CGI farkasra, meg kicsivel tökösebb harci jelenetekre? Vagy ez csak egy hoax aminek felültem?

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2017.08.01. 17:14:41

@Neil_Blender: Én ugyanígy vagyok a Dorne-i szállal. A könyvben annyira szeretem,a mi ott zajlik de itt teljesen kiforgatták a koncepciót, ÉS sikerült a pont a homokgyíkokkal szembeköpni Oberyn egész filozófiáját/munkásságát, pont az ő nevében. Ez olyan húzás, amit sehogy nem tudok megbocsátani a sorozatíróknak. Értem én, hogy a sorozatban rövidre kellett zárni dorne-t de így...ááhh...
Euron esetében meg ugye összerántották Euront Victarionnal és lett a kettőből egy hibrid. Mutatós lett, szórakoztató figura (és kinyírta a homokgyíkokat ami plusz pont neki), de sajnos nem hozza azt a többletet (még) amit a könyvben sejthetünk a varjúszemű szarkavaróról. (pedig az általa alkalmazott mágia már igazán belefért volna a sorozatba, elvégre már SENKI nem szarja össze magát azon, hogy sárkányok röpködnek, Frankeinstein módszerrel sétálgatnak a halottak, óriások vonulnak csatába Északon, de valamiért az hogy a Mások jönnek még mindig hihetetlen kategória...)

MrMojo 2017.08.01. 17:26:59

Olyan sokan hiányolják Ghost-ot... Nem ölték meg a falnál, amikor Jon-t is szíven szúrták?

Rozsgyi 2017.08.01. 17:29:42

@Neil_Blender: a teljes 6. évad került kb. 100millióba, ami egy blockbuster film költségvetése, de ezt kb. 500 percre kell számolni.

A mostani is bőven több kell hogy legyen, mert csak az öt fő színész gázsija 2,5 millió/fő/rész, amibe mondjuk biztos van x%továbbsugárzási részesedés meg egyéb, de kb. így is a duplája annak amit korábban kaptak.

A 7. évad 5x60+70+80perc=450perces lesz, tehát nem várható mozifilm mennyiségű cgi ennyi pénzért most sem.

noblesseoblige · http://fratrescalendarum.blog.hu 2017.08.01. 17:39:20

@MrMojo:

Nem, ott őrködött, búsult vagy mittoménmit csinált mellette mikor az asztalon feküdt és feltámadt.

Anyukád egyik barátja vagyok. 2017.08.01. 17:41:09

@MrMojo: Nem ölték meg, még akkor is ott börcögött az asztal mellől, mikor Hagymáék őrizték Havas tetemét. Amikor kicsalták Jon-t, hogy megöljék a karórájáért, direkt be lett zárva a rémfarkasa, hogy ne okozzon galibát.

perszepolisz 2017.08.01. 17:55:09

Annak lenne egyébként értelme, hogy Sam és Jorah például jelenleg is a 6. évadban vannak valahol.

Charlie100 2017.08.01. 18:27:10

@Androido: Az éved 2. részében tart Cersei egy beszédet a trónteremben az uraknak. Ott van Sam apja is, aki Tyrell hűbéres. Ő kérdez rá hogy mi lesz a sárkányokkal pl. Jaime pedig őt beszéli rá, hogy álljon át hozzájuk. ( most ott is lovagol vörös köpenyben Jaime mellett). Nagy G az öreg, egyedül ő verte meg Robert királyt csatában. A lényeg, hogy a Tyrell hűbéresek csak a Lannisterek és a Tyrellek között tudnak választani. És Tyrellek már igazából nincsenek.

Charlie100 2017.08.01. 18:31:06

BRONN! BRONN! Mi lesz vele? Annyi nőt meg gazdagságot ígértek már neki , de még nem kapott semmit. Nem lehet, hogy a kis kígyó lányt kéri magának? Neki nagyon bejött, "tartozik" is egy méregtelenítéssel a lánynak, akinek még jó melle is volt + Nagyon kihangsúlyozták, hogy akár hetekig is eltarthat míg hat a méreg. ( addig talán visszaér a csatból ) Jaime simán segíthet neki kimenteni, mint ahogy Tyriont is kimentette abból a cellából.

Indriq 2017.08.01. 18:53:47

amúgy vajon lesz-e valami következménye, hogy a töviskirálynő magára vállalta Joffrey kinyírását, ezáltal a törpe tisztázódik?

2017.08.01. 19:18:24

Két marhajó jelenet volt, a Cersei vs viperák, és kedven Töviskirálynőmé (szipp).
Euron pedig egy ripacs, Khaelesi meg továbbra is egy hiszis kislány, képtelen vagyok komolyan venni, most majd biztos megetet a sárkányaival, ha olvassa.

Duke Silver 2017.08.01. 20:10:59

@MrMojo: nem, ha visszanézed a hatodik évad elejét, ott van ő is a kamrában, ahol Jon Snow fel van ravatalozva

Duke Silver 2017.08.01. 20:13:04

@Indriq: Cerseinek tök mindegy + Tywin elemésztésében bűnös.

Tibikeee 2017.08.01. 20:24:44

@Chiro71: Azt az egyet leszámítva h egy rakat szexipuncit így elvesztettünk, különben, egyet értek. - bár az érdekes lesz h mi lesz a börtönbeliekkel... jó filmesen nem konkretizálta a snitt h be is végzi-e anya és lánya ott a böriben, sőt, mit mondott a mester? Akár hetek v hónapokba is beletelhet míg elpucol a kiscsaj.... Várom mi lesz.

dutchess 2017.08.01. 21:17:17

@adamskij:

Arya öli meg Cerseit, egyetertek
Dany soha nem uralja Westerost, ebben is egyetertek

Sansa ül a Vastrónra, biztos, hogy nem
Jon lesz a következő Night King, biztos, hogy nem

Hacsak Jon nem hal meg a vegen, o ul a vastronra, Sansae inkabb Deres lesz.
Dany es Jon ugyan legyozik Cerseit, de Dany vagy meghal, vagy visszamegy Essosra, Darioo nem hiszem, hogy ugy elbir az ottani rabszolgafelszabaditassal, ahogy Dany.

Szerintem mindenki teszi, amihez ert, olyan terepen, amihez van tapasztalata, Jon jobban ismeri Eszakot es Westerost, Dany pedig a lancok leveresehez ert jobban.

Ha az HBO happyendet szan a sorozatnak, es egyikuk se hal meg, valoszinunek tartom, hogy kialakul kozottuk egy szovetseg, mindketten egy hazbol szarmaznak, es egy jobb vilagert harcolnak, tehat nem ellensegkent tekintenek egymasra, plane miutan megdontottek Cersei uralmat. Dany ezert onkent lemond a vastronrol, es visszamegy Essosra, belatja, hogy Westeros nem az o terepe, Jon pedig elfoglalja a vastront, a sajat nepe is ot akarja majd.

Ha Martin-fele keseredes vege lesz a tortenetnek, egyikuk biztosan meghal, de meg igy is nagyobb eselyet latom, hogy az abszolut kozonsegkedvenc Jont hagyjak eletben, ha mar a keseredes befejezest megvalositjak.

Szerintem!

2017.08.01. 21:53:35

@nephrin: ha gecc lennék, danyt ültetném a trónra, és hagynék agyalni mindenkit, h mi lesz, miután elhalálozik utód nélkül, én meg (ha gecc lennék) még csinálhatnék sok folytkövöt emiatt, jó sokat.

Nerevaryne 2017.08.01. 22:15:14

Ez a harmadik rész elég felemás lett. Nekem nagyon tetszettek a sárkánykői jelenetek, sebtében újra is néztem, kihagyva a gagyit: a (megint) teleportáló greyjoy flottát, a háborítatlanul és észrevétlenül ellenséges területen masírozó Lannister sereget (komolyan senki nem állította meg őket a határon?), a kínzóan gagyi várostromot és a világ egyik legrosszabbul eljátszott karakterátformálódását (Bran). Persze fura hogy mindenki teleportál, hiszen pörgetik a cselekményt amit eddig nem nagyon tettek, nade a télnek háromszor el kellett volna jönnie annyi idő alatt amíg ezek a seregmozgások lezajlanak. A night kingről nem is beszélve, az még mindig moonwalkoltatja a seregét a faltól északra.

Azt se nagyon értem, hogy a viperák halála miért jelenti azt, hogy Dorne elesett? Nincs senki délen aki az azóta nyilván összeszedett sereget északra vigye? Egy háromszor elvert Lannister sereget és egy frissen összeszedett Tarly sereget kéne elverni egy háborúban részt nem vett gazdag országrésznek. A dorne-i emberek temperamentumát ismerve már csak bosszúból is meg kellene indulniuk.

Akkor most mindenki fejet is hajt a Tarlyknak és délen nem is fog semmi történni? Odaküldenek valakit Dorne-ból Királyvárba hogy hűséget esküdjön a lannistereknek akiket másnaposan is elvernének? Miből gondolja Jamie, hogy a kaszterhegyet elfoglaló sereg majd békésen hazasiet Danyhez? Védtelen a hátország, az egész országrészt el tudják foglalni a makulátlanok.

Illetve nem, mert félúton a fejükre teleportál majd a Greyjoy flotta és ők is fel lesznek gyújtva. Mondjuk azidő alatt, amíg Dany királyvárt ostromolja ahova azóta megérkezik védeni a komplett Tarly és Lannister sereg. Az ütközetet megfordítani éppen időben érkezik majd a Greyjoy flotta, megrészegülve a friss győzelemtől a hegytetőkön hajózásból, szétverik a Dothraki hordát akik értelemszerűen lóháton nem tudnak harcba szállni a várfalon hajózó flottával. Dany északra menekül a maradék seregével meg a sárkányokkal, hogy megküzdjenek az azóta is kínosan lassan masírozó élőhalottakkal, egy látványos csatában kiderül ki ül fel az egyik sárkányra, és vége is az évadnak, mindenki elégedett, lesz mit találgatni az utolsó felvonásról. Ki ül fel az utolsó sárkányra? Kié lesz a vastrón? Vajon a Greyjoy flotta felgyújtja-e a mások otthonát? Alig várom

politologus · http://politologus.blog.hu 2017.08.01. 22:20:18

Az időugrásokról és a "teleportálásról": mintha a könyvben is úgy lett volna, hogy a szálak közötti váltások nem jelentenek egyidejűséget (lásd pl. Dunkirk). Vagyis pl. Sam egy napig kapargatta a créme brulée-t Jorah-ról, abban a szálban ennyi telt el, a harcoló felek történéseiben pedig akár hetek is.
A regényfolyamban sokat emlegetik Euron összejátszását a sötét erőkkel, a sorozatban ezt nem hangsúlyozzák, pedig ezzel lehetne magyarázni a flottája mozgását, rejtettségét, erejét, esetleg a jövőt is látja Euron. Ja, és mi van, ha Euron flottája kétfelé hajózott, vagy esetleg a Vas-szigetekről (az nincs messze Lannisrévtől) ruccant le egy kisebb flotta?

Nerevaryne 2017.08.01. 22:44:41

@politologus: Ugyanazzal a zászlóshajóval?

kalbász 2017.08.01. 22:54:02

Tejcsi, nincs vázlat. Nem véletlenül nem készül el lassan 20 éve ez az egész.
Az nem látja ezt aki nem akarja.
Amikor már nem tud mit kezdeni a karakterekkel, elfelejti és/vagy brutálisan kivégzi őket.
Ez a 3. könyv utánra egy katyvasszá változtatta az egészet.

Ugyan ez a probléma a halottakkal is. Nem tud velük mit kezdeni, azért gyalogolnak már kömyveken kerszetül.

politologus · http://politologus.blog.hu 2017.08.01. 23:18:22

@Nerevaryne: Sorozatgyártás? :)

Figyelem! A regény és a sorozat is számos módozatot mutat be a személycserére (feltámasztás, arcfölvevés, mozgatás, másnak látszik kívülről stb.) Szerintetek van most előtérben olyan figura, aki nem önmaga?

mgdé 2017.08.02. 00:00:31

@Pan Modry:
Azért Euron (illetve a forgatókönyv írói :) ) eléggé pancser. hadvezér Ha már egyszer teljesen váratlanul meg tud jelenni egy Grey flottával a Lannister vár alatt, MIÉRT nem akkor jelenik meg és támad amikor a Makulátlanok éppen partra szállnak? Amikor épp derékig a vízben gázolnak. Akkor lettek volna a legsebezhetőbbek. Ha a Makulátlanok jó része elpusztul, Dany esélyei azért jelentősen kisebbek, mint így, hogy új vára is van, s a gyalogos serege is megmaradt ... :)

Naccsanyi 2017.08.02. 00:14:25

Nem csak a CGI farkasra, és a valamirevaló csatajelenetekre nincs pénz, az intróban nem mutatták Casterly Rock és High Garden ma

Naccsanyi 2017.08.02. 00:18:24

@Naccsanyi: kettjét sem sikerült összerakni, illetve Kings Landingben a Baratheon címert lecserélni. Eddig én is azt hittem, hogy Baratheon özvegyként uralkodik, és ezért nincs cserélve. Most átgondolva a mai intrót, inkább az jön le, hogy lustaság vagy nemtörődömség...'

Franquette 2017.08.02. 01:02:45

@Chiro71: a fortnight az 2 hét, szóval 2 fortnight az 4 hét, csaxólok. Persze 1 hónap se sok idő nemazé

Bicepsz Elek 2017.08.02. 01:13:23

@Naccsanyi: A Baratheon birtokok is atmentek Cerseihez, mint az ozvegyhez(Stannist otthagytak a vesztes varosostrom utan).
Amugy persze miert nem a szarazfoldon vagtak at az Unsuilledek es miert nem a dothrakiakkal egyutt? A vegere asszem Dany egeszpalyas letamadasba megy at.
Ha a joslatokat nezzuk akkor Kingslanding es a Red Keep porig eg es belepi a ho. Dany meg talalkozik Khal Drogoval es a fiaval(=meghol). A regenyben tobb latomasa volt.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2017.08.02. 07:26:09

@nephrin: ahogy ebben a részben is előkerült, Jon már halott. ugyanolyan halott, mint Beric Dondarrion, csak a lovagot már hatszor húzta vissza Thoros. szóval a trónra nagyon kevés szóbajöhető jelentkező maradt: Cersei, Dany, Little Finger, Euron és Sansa.
ebből a névsorból hárman nem élik meg a 7.évad végét, ha jól sejtem.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2017.08.02. 07:29:51

@Bicepsz Elek: a szárazföldi átkelést te sem gondoltad komolyan. viszont a következő részben már támad a dothraki sárkányostul, Danynek nincs vesztenivalója, Cerseinek van.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2017.08.02. 07:33:17

@Charlie100: +1 Tarly esküszegése hosszú távon családja felemelkedését jelentheti. ugye a Tyrellek annak idején hasonlóképp kerültek Highgarden élére, szép az utalás.
már ha a Lannister-ikrek nyernek Danyvel szemben.

Castle Black 2017.08.02. 08:05:38

@adamskij: nem értek egyet veled. Jon miért ne ülhetne a trónra? Nem halott, fel lett támasztva. LF-nek meg még pár részt jósolok, lassan az ő szarkavaró ideje szerintem lejár. Euron meg esélytelen a trónra, épphogy csak be lett vezetve a karaktere, nála azért vannak jóval fajsúlyosabb szereplők még a sztoriban.

zizi77 2017.08.02. 08:43:51

@adamskij: Tyriont miért hagyod ki? Ő lenne a legalkalmasabb királynak. Én neki drukkolok.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2017.08.02. 08:53:51

@zizi77: mert Tyrion eddig sem mutatta jelét, hogy uralkodni akarna. ellenben a hand szerep testhezálló, bár nem jó stratéga.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2017.08.02. 08:55:50

@Indriq: Jaime előtt mindenképp. furcsa, hogy Olenna nem említette Little Fingert, mint tettestársat.

zizi77 2017.08.02. 09:23:11

@adamskij: Ennyi erővel Sansa is kimaradhat. Nem gondolnám, hogy királynő akarna lenni, inkább csak a maga ura. LF persze fűtögeti, de Ő is csak a maga javára.
És Jon sem akart ugye király lenni, csak elfogadta. Pont ezért nem hódolhat be Danynek, mert akkor az őt megválasztókat árulná el. Persze ez még később változhat/mint tudjuk/
Még mindig várom, hogy kiderüljön, Tyrion a 3. sárkány/amire azért van esély/

Mókuscic 2017.08.02. 10:16:48

@zizi77: Nem lesz harmadik sárkány.
Jon Rhaegalt viszi, (ő az apja), Viserion elpusztul, mint a névadója.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2017.08.02. 10:58:48

@Mókuscic: vagy nem Targ' veszi irányítása alá. úgyis fehér a színe

zizi77 2017.08.02. 11:22:27

@Mókuscic: Ettől még kiderülhet, hogy Tyrion Targ/az őrült király nagyon is rá volt állva ugye az anyjára, és rebesgetik az erőszakot is/. Az, hogy neki nem marad sárkány, csak a szokásos pechje. :)

Mókuscic 2017.08.02. 14:34:17

@adamskij: Igen, szegény sárkány elhalálozik, aztán jön az Éjkirály :)
Zizi, lehet ez is. Bár ez talán már sok csavar lenne így a végére. És nem is tenne semmit hozzá a dologhoz, szerintem...

Bicepsz Elek 2017.08.03. 15:42:14

@adamskij: "Tarly esküszegése hosszú távon családja felemelkedését jelentheti." INkabb a Freyek es Boltonok sorsat.
"Jaime előtt mindenképp. furcsa, hogy Olenna nem említette Little Fingert, mint tettestársat."
Gondolom azt remeli, hogy LF majd betesz nekik. Azt meg sejthettek, hogy LF szoktette meg Sansat, mert biztos tudjak, hogy a Volgy mentette meg Jont es Sansat a Boltonoktol. Bar a Boltonok is arulova valtak Cersei szemeben, megis kevesbe lehettek iritalobban Sansanal.
süti beállítások módosítása