Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Az RTL szerint nem kamu a Házasság első látásra esküvője

2017. május 03. 11:45 sixx 73 komment

screen_shot_2017-05-03_at_11_45_03.png

Tegnap indult el a Házasság első látásra című új reality, ami négy olyan párról szól, akik az oltár előtt látták meg egymást először, és igyekeznek utána megismerkedni, esetleg megszeretni egymást. A szemfüles kommentelők szerint a műsor full kamu, hiszen:

17. § (1) A házasságkötési szándék bármely anyakönyvvezetőnél bejelenthető.

(2) A házasulók a házasságkötési szándékukat együttesen, személyesen jelentik be, amelyről az anyakönyvvezető jegyzőkönyvet vesz fel, amelyet a házasulók, az anyakönyvvezető aláírnak.

Mivel az együttes és személyes jelenlét a legelemibb két előfeltétele az érvényes házasságnak, Magyarországon nem létezhet olyan anyakönyvvezető, aki egyáltalán hajlandó lenne bármelyik feltétel hiányában egyáltalán a jegyzőkönyvet felvenni - írta egyik kommentelőnk. Ezt egyébként én is, meg mindenki más tudja, aki jelentett már be házasságkötési szándékot a hivatalban. A kommentet elküldtük az RTL-nek, ahonnan ezt a választ kaptuk:

Minden esetben szem előtt tartottuk a törvényi kötelezettségeket, így bár a felek egy időben, egy helyen és személyesen jelentették be házasulási szándékuk, egy paraván segítségével mindvégig inkognitóban maradtak a másik fél előtt. Így tudtuk biztosítani azt is, hogy a törvényi kötelezettségeknek eleget tegyünk, ám megőrizzük a műsor egyik kulcselemét, miszerint a felek csak a házasságkötés pillanatában láthatják egymást először. Természetesen olyan lehetőségekkel, mint a kihelyezett anyakönyvvezető éltünk a rugalmasabb és gördülékenyebb előrehaladás érdekében.

Az első adás nézettsége egyébként 21,7 százalékos közönségarányt tudott, ami nem rossz, verte a Tények utolsó félóráját (17,1) és az Extrém Activity elejét (8,8%)

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

miciur 2017.05.03. 12:59:09

najó, de ha paraván választotta csak el őket, akkor az ajkai tájszólásos tűzoltó miért lepődött meg a szicíliai "au-pair-vendéglátós" csaj mély hangján? :)

polpetti 2017.05.03. 13:03:52

@miciur: Vagy ugyanennek a párnak a női tagját miért zavarta a srác tájszólása? :D

polpetti 2017.05.03. 13:04:41

@polpetti: Helyesebben, miért lepődött meg rajta ő is. Elnézést!

2017.05.03. 13:06:27

Nem akarok kötekedni, de ez a paravános móka szerintem nem érvényes. Jogilag mármint. Nem hiszem, hogy van olyan bíróság, aki ezt az ökörséget érvényesnek fogadná el.
Személyesen, egy időben, egy helyen=/=együttesen. Az "együttesen" a szándék egységére vonatkozik, ahhoz meg ismerni kell a másikat, különben nem érvényes a nyilatkozat.
Nem tudom, hol, illetve inkább mennyiért találtak olyan anyakönnyvezetőt, aki ennyire nem ért a joghoz (vagy pénz hatására mindent elfelejtett) de én inkább azt tartom valószínűnek, hogy mégiscsak kamu az egész, azt a "jegyzőkönyvet" egy gyerek kifestőkönyvébe vették fel, és most próbálkoznak, vetítgetnek, hátha valaki elhiszi mégis, hogy igazi az egész.

polpetti 2017.05.03. 13:13:14

Egyébként meg, valamelyik kommentelő írta is a paravánt. Nem akarok kötözködni - talán csak egy kicsit -, de szerintem az RTL-nél is olvasták a kommenteket és kiválasztották a lehetséges magyarázatok közül a legkevésbé kockázatosat.

Egyébként @croc: -al értek egyet. Egyébként, meg lehet nézni az etyeki anyakönyvvezető hölgy fotóját a neten. Szőke, hosszú hajú hölgyről van szó. A tegnapiban meg egy világos, rövid hajú, illetve egy barna hajú hölgy szerepelt. (Persze, festheti is a haját, ez tény. :) ) És a "Természetesen olyan lehetőségekkel, mint a kihelyezett anyakönyvvezető éltünk" dolog is furi, mert a területileg illetékes anyakönyvvezetőt kell elhívni külső helyszínre is. Azaz, Pestről nem vihetnek le Etyekre valakit.

nick papagiorgo 2017.05.03. 13:43:57

Csatlakozom, szerintem is full kamu az egész.
Máskülönben a KDNP már rég beperelte volna őket :)
(mondjuk némi joggal, teszem hozzá).
Az lehet, hogy "elbohóckodják" a házasságot, de hogy ez a házasság nem lesz jogilag érvényes, az tuti.

Így elképzelem, hogy lemegy a műsor, aztán X év múlva HEL ("házasság első látásra") Sziszi tényleg házasságot akar kötni akkor ibarátjával, és akkor közlik vele, hogy bocs, magának már van van törvényes férje, Kovács Lajos. Milyen Kovács, életemben nem hallottam róla..... ja a HEL Lajos! Úristen, az akkor tényleg házasság volt? :)

miciur 2017.05.03. 14:00:38

Annyi biztos, hogy a szereplők nem színészkednek, ők ezt valós házasságként élik meg. Mondjuk ez a vastag Rita nem tudom, hogy milyen faszit képzelne maga mellé, de a csávó klasszisokkal volt jobb pali, mint ő nő. Ráadásul láthatóan kurva gyenge idegrendszerrel áldotta meg a genetikai lottó..

polpetti 2017.05.03. 14:06:16

@miciur: Hú, azon a szőke nőn én is kiakadtam! Az a srác annyira kedvesnek tűnik. A csajon meg látszik, hogy esélyt sem akar adni ennek az egésznek. Semmi sem jó neki, mindenbe beleköt. Pedig jólelkű fiúnak tűnik a férje, ő mégsem elégedett. Nem hiszem el, hogy 33 évesen még mindig ott tart, hogy a külső az első. Persze, az is fontos, de a belső az, ami örök. A külső szépség csak egy állapot.

zizi77 2017.05.03. 14:14:41

@polpetti: arról már nem is beszélve, hogy sokkal rosszabbat is kaphatott volna. Nem tudom mit ígértek neki, de filmsztár kinézetű pasi miért akarna így feleséget keresni? Persze van az a pénz, gondolom.

commentes nikk 2017.05.03. 14:19:30

Túlgondoljátok az egészet, jó eséllyel az RTL elvitte a párokat a kötelező bejelentésre, meg volt adva, hogy nincs egymással bratyizás, dumálás, 2 perc az egész, aztán az esküvőn meg tessék meglepődni, ennek abszolválásához azért nem kell Marlon Brandonak lenni. És ennyi csalafintaság még bele is fér szerintem.

Szonjabarbi 2017.05.03. 14:23:32

Szerintem tök mindegy,hogy ez most hivatalos esküvö vagy nem, nem ezen kellene lovagolni...Inkább az a lényeg, hogy ez is egy emberkisérlet és roppant szórakoztató volt ahogy a nök tegnap viselkedtek...Mindegyik várta a lovagot fehér lovon aztán jött a pofáraesés...
A Rita pedig 33 évesen is ugy viselkedik,mint egy óvodás kislány aki Princessnek képzeli magát...A másik mélyhangú is egy elég ellenszenves nő, én mindegyik férfi helyében sikitva elfutnék!
Nagyon kiváncsi vagyok a folytatásra!:)

nick papagiorgo 2017.05.03. 14:50:34

@commentes nikk:
nem érted.
Ezt jogilag nem lehet megcsinálni (házasság), hogy bevallottan tökismeretlen embereket adsz össze, csupán egy műsor kedvéért. Ezen még az RTL klub kedvéért se lehet változtatni. Továbbá, ez egy több országban már bemutatott formátum, nem hiszem, hogy más országokban is elfogadott lenne tökismeretlen emberek hivatalos házasságkötése.

Azt lehet megcsinálni, hogy eljátsszák az egészet, de utána végén nem lesz anyakönyvezve, tehát hivatalosan nem házasság az tuti. Magyarországon ilyet nem lehet, mint ahogy a híres vegasi "instant-házasság" is csak Vegasban van (és tudomásom szerint csak ott ismerik el), még az USA más területén sincs.

Az lehet, hogy a valósághűség kedvéért az RTL szerzett egy kamu anyakönyvvezetőt, és még magukat a párokat is az orruknál fogva vezette, hogy hitelesebbé váljon a dolog.

Terézágyú 2017.05.03. 14:56:58

@nick papagiorgo:
"mint ahogy a híres vegasi "instant-házasság" is csak Vegasban van (és tudomásom szerint csak ott ismerik el)"

Itt tizdolog.hu/2013/10/15/10-dolog-a-las-vegasi-eskuvokrol/ azt írják, hogy valójában ez rendes házasság, és mindenhol elismerik - viszont nem instant, mert regisztrálni kell :)

Terézágyú 2017.05.03. 14:59:37

Itt is azt írják, hogy érvényes, de előtte engedély kell (amihez meg iratok):
www.nleskuvo.hu/rw_cikk/eskuvo_las_vegasban/

Az is igaz, hogy eszerint ha minden engedély megvan, akkor viszont "be lehet esni" egy vegasi kápolnába csak úgy...

TS RS 2017.05.03. 14:59:37

Nem láttam, de kamu.
Vagy nem.
De úgyse nézek TV-t.
Akkor miért kommentelek?

commentes nikk 2017.05.03. 15:00:07

@nick papagiorgo: de, meg lehet. Odamegy két ember, bejelentik a szándékukat, 30 nap múlva egybekelnek. A hatóság nem vizsgálja, hogy ők most tényleg szerelmesek, vagy nem is ismerik egymást. Ha az eljárás szabályosan lefolyik, akkor mehet a mehet.

2017.05.03. 15:02:53

@Szonjabarbi: megnéztem ezt a Ritát, akinek nem tetszett ugye a vőlegény... hát ő tudja, de szerintem inkább hálásnak kéne lennie, hogy nem a pasi kérte ki magának...

Terézágyú 2017.05.03. 15:03:36

A gyakori kérdések oldalon valaki le is ír mindent:

"Tehát, ha hivatalosan szeretnétek kint házasodni:
be kell menni a Marriage Bureau-ba, ahol házassági engedélyt kell kérni. Ezt nem lehet itthonról neten intézni, személyesen kell megjelenni mindkét félnek, kitölteni a kérelmet, bemutatni az útleveleket és fizetni kell 60 dollárt. Ekkor kaptok egy hivatalos engedélyt "

:)

Szonjabarbi 2017.05.03. 15:06:44

@croc: én is így gondolom!:)))

2017.05.03. 15:10:26

@commentes nikk: A hatóság azt vizsgálja, hogy ezek ketten össze akarnak-e házasodni _egymással_. Ezt nem lehet megállapítani, ha nem látják egymást. Amíg nem tudja ki van a túloldalon, addig nem mondhatja senki, hogy igen, mert elvileg az édes anyukája is álldogállhat ott.
Node mindegy, elég ha a szereplők elhiszik.

nick papagiorgo 2017.05.03. 15:11:13

@Terézágyú:
no, én pont az "instant"-ra írtam, hogy nem ismerik el.
Van törvényes is, azt persze elismerik. De az "instant", az csak egy komédia-féle, tehát pl. az "anyakönyvvezető" se hivatalos személy szerintem.

Terézágyú 2017.05.03. 15:18:15

@nick papagiorgo:
"A Nevada államban kötött házasság hivatalos, Magyarországon is elismert, tehát itthon NEM házasodhatsz újra, mert már házasként térsz haza. Vannak Vegasban fake chapel-ek, amik arra "szakosodtak", hogy buliból összeadjanak párokat, de ez nem lesz hivatalos persze, de a legtöbb chapel csak valódi, hivatalos esküvőket vállal, tehát az érvényes lesz Magyarországon is, nincs olyan, mint a filmeken, hogy beszédültök az utcáról és össze is adnak. "

Mármint be lehet esni csak úgy - ha előtte megszerzitek az engedélyt :)

nick papagiorgo 2017.05.03. 15:19:11

@commentes nikk:
a hatóság azt nem vizsgálja. Node, megjelenik ott két ember, közöttük egy paraván, meg vagy nyolc-tíz "staff" pólós statiszta, szerinted egyetlen anyakönyvvezető se fog gyanút? :)

A kormányablak azt írja, hogy "A házasulók a házasságkötési szándékukat együttesen, személyesen jelentik be, amelyről az anyakönyvvezető jegyzőkönyvet vesz fel, amelyet a házasulók és az anyakönyvvezető aláírnak."

És szerinted, hogy megy ez, aláírja a jegyzőkönyvet, aztán átcsúsztatja a paraván alatt a másiknak? :)
(valamivel letakarja a nevét, hogy a másik azt ne is lássa).
A nevét meg direkt elváltoztatott hangon mondja, hogy a másik esetleg ne is ismerje fel. Illetve, amikor az anyakönyvvezető mondja, hogy "a jelenlevő Kovács János", akkor a staff egy tagja befogja a fülit, hogy ne hallja, hogy hogy hívják a jövendőbelijét stb.

Szerinted "normális" anyakönyvvezető mikor mondja azt, hogy hagyjuk már ezt a kutyakomédiát? :)

commentes nikk 2017.05.03. 15:22:48

@nick papagiorgo: én a fentebbi kommentemben pont azt írtam, hogy szerintem nem volt semmilyen paraván, tök hagyományosan odamentek, leadminisztrálták, az esküvőn meg eljátszották (eljátsszatták velük) a nagy első találkozást. Ez egy kertévés reality, szóval annyira nem lepődnék meg, ha nem lenne minden másodperce igazi és hiteles :)

nick papagiorgo 2017.05.03. 15:23:25

@Terézágyú:
no, pont ezt mondtam én.
Egyfelől van az, ami pl. a Jóbarátokban is látható, amikor Ross meg Rachel részegen összeházasodnak. De az "fake", tehát az a házasság nem érvényes.

Van ott is érvényes (ami máshol is érvényes), de az meg nem úgy megy, hogy "itt vagyunk, adjon má' össze gyorsan", és megteszi :) előtte papírokat kell kitölteni, meg nyilatkozni, stb, ahogy Te is írod.

nick papagiorgo 2017.05.03. 15:28:35

@commentes nikk:
ez így mehet, de akkor meg magán az esküvőn fognak megbukni.
Az anyakönyvvezető nem fog hitelesíteni egy olyan házasságot (a Magyar Köztársaság nevében, blabla), hogy "soha életemben nem láttam, az RTL ajánlott pénzt, meg hírnevet, csak azért csináltuk".
Már csak azért se, mert ha hivatalos, utána el is kellene választani őket, gondolom, az is egy hivatalos procedúra. Ott a válóperes bíró mit mond, hát hogy házasodtak maguk össze?
Tudja, volt ez a műsor az RTL-en.... stb :)
Jó, kérem a következőt! Maguk is az RTL-en házasodtak? Nem kérem, mi a Viasat6-on...:)

commentes nikk 2017.05.03. 15:31:16

@nick papagiorgo: Ha korábban szabályszerűen bejelentkeztek, akkor az akv bizony tök simán összeadja őket, ő ugyanis nem vizsgálja az előéletüket. A válás meg teljesen sima ügy, közös megegyezéssel, közös vagyon, követelések nélkül szép csendben, gyorsan el lehet válni kíbékíthetetlen ellentétre hivatkozva.

TAMEA 2017.05.03. 15:55:46

@Terézágyú: Minden külföldön köttetett házasságot Magyarországon hazailag is anyakönyvezni kell. Nem automatikus az elismerés! Ezt is vizsgálják. Ha elismerik, akkor kiállítanak egy magyar akvi kivonatot, és akkor válik hazailag is elismertté.

TAMEA 2017.05.03. 16:04:49

Megkörnyékezték a potenciális bp-i anyakönyv vezetőket, de visszautasították, hogy ezt így-úgy, ájjjáj nem lehet, mert törvénytelen, na meg etikátlan. Területi illetékesség van, tehát a helyszín szerint illetékes aktő adhatja őket össze. De csak figyelni kell a szövegre, tele van hibával. A hölgy nem aktő, hanem szertartásvezető. Az a különbség, hogy az egyik köztisztviselő, ő nem is vállalhatja a másik feladatot. A szertartásvezető, meg általában aktői végzettség nélküli ceremónialevezénylő.

nick papagiorgo 2017.05.03. 16:08:34

@commentes nikk:
szerintem nem lehet ezt a procedúrát így végigcsinálni, ordít róla, hogy kamu, a házasság meg ha nem is "szentség", de egy komolyan veendő jogi procedúra. Tehát már a bejelentkezésnél megbuknak, össze meg végképp nem adják őket. De mindegy :)

nick papagiorgo 2017.05.03. 16:10:52

@TAMEA:
na ja :)

" a legfontosabb különbség, hogy az anyakönyvvezető családjogi köteléket hoz létre a polgári szertartás során, azaz hivatalos szertartást tart. A szertartásvezető által tartott szertartás azonban nem köti össze jogilag a párt. Az, hogy a násznéppel ezt közlik-e, természetesen a pár dönti el."

polpetti 2017.05.03. 16:15:22

@TAMEA: Nem, mintha kétségbe vonnám, hogy a műsor kamu, de hol volt szó szertartásvezetőről?

TAMEA 2017.05.03. 16:25:01

@polpetti: bocsi rosszul fogalmaztam, aki összeadja őket nem hivatalos aktő, vagy szertartásvezető, vagy kezdő, amatőr színész, vagy bárki aki jó pénzért bohóckodik egy kicsit.

gabcigirl 2017.05.03. 16:49:39

Hát ez megint olyannak tűnik, hogy az RTL szivárvány-világa a hagyományos házasság, kapcsolatok világát, intézményét akarja lejáratni.

Mint Pumped Gabó...

penna 2017.05.03. 17:25:15

fenntartom, amit a múltkori cikkhez írtam, és amiből sixx is idézett. jogilag nem jöhet létre ilyen módon érvényes házasság. paravánnal elválasztva bejelenteni, hogy házasságot kívánnak kötni azzal a másik illetővel, aki a paraván mögött bujkál?? :DDD Wtf?? :))

csak jelzem: a házasságkötésnek a Ptk. szerint pont ugyanaz a törvényi előírása, mint a házassági szándék bejelentésének:

4:5. § [A házasság létrejötte]
(1) Házasság akkor jön létre, ha az együttesen jelen lévő férfi és nő az anyakönyvvezető előtt személyesen kijelenti, hogy egymással házasságot köt.

tehát: EGYÜTTES és SZEMÉLYES jelenlét. és ez a kettős feltétel sem a házasságkötési bejelentésénél, sem pedig a házasságkötésnél nem mellőzhető, nem kijátszható. ezzel az erővel ugyanis nemcsak a bejelentésnél, hanem magánál az esküvőnél is bujkálhatnának a házasulandó felek paravánok mögött, vagy fátylat vehetnének fel, vagy csuklyát, netán háttal is állhatnának egymásnak. :DDDD

érdekes világ köszöntene be, ha ezentúl az rtl által jogilag érvényesnek tekintett házasságok úgy jöhetnének létre kis hazánkban, hogy akár a bejelentésnél, akár a házasságkötésnél a felek sunnyoghatnának egymás elől, vagy mindenfélével eltakarnák magukat. :DDD

Boise 2017.05.03. 18:41:50

Én ehhez csak ennyit tennék hozzá: www.szertartasvezeto.hu/szertartasvezetok
Esküvőszervezésben bevett gyakorlat, hogyha nem hajlandó az adott anyakönyvvezető kijönni egy helyszínre, akkor a pár bemegy a hivatalba a lagzi előtt pár nappal, két tanú előtt kimondják az igent, aztán a násznép előtt megtartott ceremóniára meghívnak egy szertartásvezetőt, aki az egész anyakönyvi cuccot szépen eljátssza a násznépnek és a kedves ifjú pár újra úgy csinál mintha egybekelne.
Ezek a szertartásvezetők nem fogják megkérdezni, hogy "de akkor most ugye tényleg házasok vagytok?" Összeadnak bárkit a helyszínen, akit eléjük tolnak, ha megkapják a pénzt. Simán lehet, hogy a műsorban ilyen szertartásvezetők adták össze a párt, és még maga a pár sem tud róla, hogy ezek kamu anyakönyvvezetők. Így el lehet kerülni a bejelentési hercehurcát, amit szerintem meg is tettek, mert ez a paravános móka, amit leírnak szerintem hülyeség. (Vagy eljátszották a bejelentést egy ugyanilyen szertartásvezetőnek és elhitették a párral, hogy külön-külön is érkezhetnek, mert a műsor ezt is megszervezte nekik)

Amúgy a műsort nem láttam, szóval nem tudom ki mennyire lepődött meg, mennyire volt hiteles. Csak gondoltam szólok, hogy van egy ilyen bevett gyakorlat, ami könnyebbé teszi a "most látjuk egymást először anyakönyvvezető előtt" kivitelezését. :)

perszepolisz 2017.05.03. 18:56:55

Nem tudom off-e de azért csak beleokoskodom:
Szóval ez az "esküvő-kamu esküvő" lamentálással a műsor már rávilágított egy érdekes dologra, miszerint - számomra meglepő módon - a kommentelők és valszeg a nézők nagy része úgy gondolja, hogy az esküvő az egy komoly dolog. Az esküvővel nem lehet hülyéskedni, az életre szól, jegyzőkönyvek, meg törvények vannak. Nem lehet csak úgy azt csinálni amit akarnak.
Ez nekem amúgy tetszik. Már ez a hozzáállás.
On.: A músor amgy szintén nézhető, sőt jó. érdekes.

nick papagiorgo 2017.05.03. 19:33:44

Egy picit összefoglalva témát:
A világon van egy csomó (fajta) műsor, ami "hót kamu", de az emberek nézik, ezért szeretik.
Legjobb példa a pankráció, az egyik hústorony háromszor ráugrik a másik gerincére, ezek után a másik felkel, és péppé veri (az emberek meg ujjonganak). Nem tudom, hogy kinek ugrottak már a gerincére, de higgyük el, hogy ha háromszor ráugrottak, te nem fogsz felkelni, és a másikat leverni, az tuti.

Folytassuk, Mónikasó és világa, ott is felbérelt civilek (kvázi "színészek") játszottak, tehát az "eltüzelted a falábamat te állat" c. részben, ha bejött a falábú Béla, akkor az tudható volt, hogy nem az ő falábát tüzelték el (már annál is inkább, mert az ott volt a helyén).

Meg még van egy csomó hasonló.

A "Házasság első látásra" is hasonló. Emberek felbérelve, eljátsszák, hogy összeházasodnak, a néző nézi és örül, "milyen szép volt, amikor én meg a Béla..... milyen fiatalok voltunk, szépek stb", egy érzelmekre bőven ható műsor,ez a célja. Nemzetközi licenc. Vajon a világ különféle részein emberek százai házasodnak össze, azért mert XY tévécsatorna ilyen műsort forgat? :)

Csak azt ne higgyük el, hogy akkor ezek innentől tényleg holtomiglan-holtodiglan összekötik az életüket - most már összeházasodtak, már nincs visszaút, vagyonközösség van, ha "Erzsi" holnap nyer a lottón, akkor annak a fele holnaptól "Béláé" stb.

Ez nem is erről szól. Aki elhiszi, hogy ezek tényleg összeházasodtak, egy szinten van azokkal, akik Isaura felszabadítására, meg a Vak Angyal szemműtétjére gyűjtöttek :)
Vannak ilyenek. Asszem Szőke Zoltán (a Berényi Miklóst játszó színész) mondta egyszer, hogy egyszer ment haza, és a sarkon megállt egy fekete autó, leengedte az üveget, és kiszólt egy reszelős hang, hogy "Berényi úr, aztán ha valami gondja van, csak nekem szóljon". Aszondja Szőke: "bizonyos szempontból, én még azóta is ott állok azon a sarkon, hogy most akkor mit is kellene válaszolni :) Szóval így van ez.

Sir Gombóc 2017.05.03. 20:32:05

@croc: Tehát ha elveszted vagy nem is volt látásod, netán a párodnak sem, akkor ezek szerint nem házasodhatsz? Biztos, hogy ezt jól átgondoltad..?

2017.05.03. 20:37:12

Láttam ma egy kis részt, szerintem is kamu az egész. Valami okoska állítólag kitalálja kihez ki passzol, erre ma egy bulizós fiatal fővárosi csajhoz hozzácsapott egy apja korú, erdőszélen lakó countrys kopasz fószert, aki a lagzit arra használta hogy promózza ének meg tánctudását.
Állítom kiderül, hogy valamelyik tehetségkutatón már próbálkozott az RTL-en.
A házasságkötés jogi részéhez nem értek, de csak egy bizonyos szintig viselem, ha hülyének néznek, nem én vagyok a célközönség.

Sir Gombóc 2017.05.03. 20:38:42

@gabcigirl: Nem kell lejáratnia, azt megtették már az emberek maguk...

Sir Gombóc 2017.05.03. 20:46:50

@SmittyB: A faszi ráadásul még bunkó is volt, mert nem vette le a kalapot még a "ceremónia" alatt sem. Engem még úgy neveltek, hogy ha fedett helyre lépünk be, a fejfedőt illik levenni...

nick papagiorgo 2017.05.03. 21:09:46

@Sir Gombóc:
nem biztos hogy erre gondolt :)
Pl. én nem vagyok vak, de ha az lennék, akkor is meg tudnám különböztetni az anyámat, pusztán a hangja alapján :)
A válasz vélhetőleg arra vonatkozott, amit az RTL Klub ír, jelesül, hogy " egy paraván segítségével mindvégig inkognitóban maradtak a másik fél előtt", tehát nem látták egymást (meg nem is hallották, meg aláírták a jegyzőkönyvet, de úgy, hogy a másik nevét se látták stb. stb, ami az inkognitó lényege - lenne). Ennyi erővel King Konggal vagy Godzillával is házasodhattak volna, ha a paraván elég magas :)

pogona vitticeps 2017.05.03. 21:12:30

Nekem egy sokkal egyszerűbb dolog jutott eszembe, attól függetlenül, hogy mit mondott az RTL a paravánról. Műsor- esküvő, tényleges első találkozással, lakodalom, násziccaka, stb. Aztán a szerződésükben levő sosemtudjuk meg mi van benne alapján szépen másnap reggel elbattyognak az illetékes hivatalba és egymást látva bejelentkeznek, majd x nap múlva egybekelnek hivatalosan is... mert ha nem teszik meg, akkor nincs műsor, de van szerződésszegés és sok- sok, a tévétársaságnak fizetendő zseton. Ha kertévé lennék, én így csinálnám...
Véletlenül láttam a mai rész második felét, de nézni fogom, mert a szőke ekefáni és az önelégültség veszkócsizmája felaszta bennem az epét.

2017.05.04. 00:12:14

@Sir Gombóc: kapaszkodj meg: már a római jogászok is gondoltak erre. Hogy a gyengénlátók jognyilatkozatait másképp kell kezelni. Most meglepődtél, mi?
Röviden: vakok és gyengénlátók jognyilatkozataira egészen más szabályok vonatkoznak.
Ellenben aki lát, azt nem lehet gyengénlátóként kezelni, az kénytelen megtekintés útján azonosítani a jövendőbelijét.
Gondoltad volna, hogy ilyen boszorkányosan ravasz fordulatokat is tartogat a Ptk?

Bobby Newmark 2017.05.04. 00:27:23

Hé, gyökerek, szerintetek akkor egyébként vakok soha a büdös életben nem köthetnek házasságot, mert nem látták egymást?

Egyébként paraván helyett szemellenző sokkal hatékonyabb megoldás lenne, meg látványosabb is a képernyőn. (Szívesen RTLKlub, ha már ez nektek nem jutott eszetekbe, idióták.)

Bobby Newmark 2017.05.04. 00:28:55

@croc: Magyar törvényt tudsz hivatkozni, vagy csak a seggedből rántottad elő ezt hirtelen?

tnsnames.ora 2017.05.04. 00:36:40

Írtam egy hosszú 11.507 karaketeres blogposztot információelméleti/kívülről befolyásolt házasodási témában, kénytelen-kelletlen engedve a valóságshow tévés aspektusainak szőrmentén való említésének is. Muszáj volt, ott, mert max. 5.000 karakteres kommentben nem fértem volna el :)

liftinstinct.blogspot.hu/2017/05/hazassag-elso-latasra.html

bloggerman77 2017.05.04. 00:43:36

Jó, akkor összefoglalva: szertartásvezetővel eljátszották az esküvőket. Ez a legvalószinűbb. A másik cikknél irta valaki, hogy "anyakönyvbe" irt alá az ifjú pár, ami nincs 2014 óta. Kb. ebből látszik, h szinjáték.

Jadviga13 2017.05.04. 01:00:44

@nick papagiorgo: eszembe jutott egy fél mondatodról, hogy a házassági szándékot bejelentő jegyzőkönyvön mindkét fél minden személyes adata rajta van. Úgy nyomtatja az elektronikus anyakönyvi program. Ráádásul ott a bejelentkezéskor, ugye együtt és egyszerre, az akv előtt a házasulóknak nyilatkozni kell a házasságkötés utáni névviselésükről is. Csak nehogy kitalálja az Rtl, hogy a paraván mögött kitakarták a fele jegyzőkönyvet, a nevüket meg elmutogatták, hogy a másik ne hallja...

Sir Gombóc 2017.05.04. 01:32:45

@nick papagiorgo: Tehát ha valaki süket és vak az nem házasodhat, mert lehet hogy egy gorillát vesz el?
Értem. :P

berne 2017.05.04. 01:57:01

Hát, ha az rtl azt mondja, hogy így történt, akkor biztos így történt...

2017.05.04. 06:43:07

@Sir Gombóc:
Nem, a siketvak az megfelelő jeltolmács segítségével házasodhat (ha kól tudom, az ilyen tolmács a kezét fogva kommunikál). Aki nem siketvak, az meg nem házasodhat jeltolmáccsal segítségével.
Mi ezen olyan bonyolult, hogy ekkora nehézséget jelent neked megérteni?

2017.05.04. 06:50:22

@Bobby Newmark: Ptk, Pp, Közig tv. és anyakönyvi tv. például.
Vakokra az "írni és olvasni nem képes személy"-re vonatkozó szabályozás érvényes (végrendelet és ingatlanügylet csak közokiratban, teljes bizonyító erejű magánokirat záradékkal, hogy egy egyik tanú felolvasta és elmagyarázta stb.)
Siketekre és siketvakokra nagyjából a magyar nyelvet nem ismerő személy szabályai érvényesek (tolmács, pontosabban jeltolmács kell).

A stílusodon még van mit csiszolni, jelenlegi állapotában kissé parasztos.

Terézágyú 2017.05.04. 07:34:28

@bloggerman77:
"A másik cikknél irta valaki, hogy "anyakönyvbe" irt alá az ifjú pár, ami nincs 2014 óta. Kb. ebből látszik, h szinjáték. "

Még hány embernek kell beírnia ide, hogy VAN anyakönyv. Az esküvőkön ezt írják alá. Még ebben az évben is.

Az más kérdés, hogy hagyománytiszteletből van-e, és az igazi "anyakönyv" már elektronikus - de VAN :)

Terézágyú 2017.05.04. 07:44:58

@nick papagiorgo:
"tehát az "eltüzelted a falábamat te állat" c. részben, ha bejött a falábú Béla, akkor az tudható volt, hogy nem az ő falábát tüzelték el (már annál is inkább, mert az ott volt a helyén)."

??? ezek az érveid?
És ha közben vett az illető egy másik falábat????..... ne már...

"Csak azt ne higgyük el, hogy akkor ezek innentől tényleg holtomiglan-holtodiglan összekötik az életüket"

Ezt nem is mondta senki.

"most már összeházasodtak, már nincs visszaút"

De, úgy hívják, hogy válás.

"vagyonközösség van, ha "Erzsi" holnap nyer a lottón, akkor annak a fele holnaptól "Béláé" stb."

Nyilván most egy hónapig nem lottózik az illető, na bumm.
Egyébként létezik olyan, hogy házassági szerződés :)

Szóval, én nem tudom, hogy mennyire kamu a műsor - de ezek nem érvek semmire.

Bobby Newmark 2017.05.04. 08:21:47

@croc: A stílus pont illik a közegbe, szándékosan ilyen. Másik funkciója, hogy trollszűrő, de átmentél rajta, gratulálok.

for-avar 2017.05.04. 08:41:35

kamu...
1 a házasulók előre be kell jelenteni az időpontot ez 30 nappal a bejelentés után...kivételesen lehet előbb(haláleset szülés stb)
2 mindkettőnek ott kell lennie és csak a leadott elektronikus anyakönyvi kivonat meglétekor veszik át és írják rendszerbe! Ott kell bejelenteni hogy milyen néven nevezik a feleket esküvő után! Ill a gyerek nevét is!
3 tudom mivel én is most fogok házasodni és igen cifra a megyei önkormányzatok lassúsága!

Szonjabarbi 2017.05.04. 08:42:05

Hihetetlen hogy 2017-ben azon rugózik mindenki hogy kamu-e a müsor a tv-ben vagy nem...:) Vagy itt tényleg mindenki olyan fiatal,hogy eddig is elhitte,hogy a tv müsorokban a valóság a fö szempont...:)

Terézágyú 2017.05.04. 09:03:57

@Szonjabarbi:
Igen, pl. a Maradj talponban nem is esnek le vesztesek abba a gödörbe... :))))

nick papagiorgo 2017.05.04. 09:18:36

@Terézágyú:
"És ha közben vett az illető egy másik falábat????..... ne már."

Igen, b...meg, a Mónikasó arról szólt, hogy közben vettek másik falábat :)
A Te érvelésed is nagyon komoly, majd akkor nem lottózik :)

Én személy szerint példákat soroltam fel olyan műsorokra, amik kamuk, de az emberek nézik, ennyi.

Azt értsd már meg Te is meg mindegyik okvetetlenkedő is, hogy jogilag érvényes házasságot nem lehet kötni egy tévécsatorna nyomására, mivelhogy a házasság egy PTK-ban leszabályozott jogi kapcsolat (is), aminek a következményeivel a T. házasulandók nem biztos hogy tisztában vannak (még ha aláírtak szerződéseket a tévével, akkor se). Továbbá nem lehet olyannal érvényes házasságot kötni, akit sose láttál előtte (most a vakokon való rugózást hagyjuk).Említetted a válást, akkor mi van pl. ha a veszkócsizmásnak megtetszik Tankaranka, és nem hajlandó elválni pl? Mit mond Tankaranka, "dehát megbeszéltük"? Mit? :)
A szabályokat törvényekben rögzítik (jelesül itt a PTK-ban), amiket holmi műsorszerződés meg ezek nem írhatnak felül.

Ha lenne olyan műsor, hogy "Rádhagyom a vagyonom", akkor azt is elhinnéd, hogy ott meg a főszereplő tényleg lemond mindenéről, holmi RTL-es szerződések meg ilyenek alapján? Aztán ha vége a műsornak, és vissza akarja csinálni, akkor a bíróság szépen megmondja neki, hogy az RTL-es szerződés sajna nem írja felül a PTK törvényeit, és hát így járt..... :)

nick papagiorgo 2017.05.04. 09:26:11

Egyébként akinek van hasonló ismerőse, nyugodtan kérdezzen meg egy válóperes ügyvédet, jogászt, bírót, hogy mennyire érvényes az a házasság, amit egy tévéműsorral kötött szerződés alapján kötöttek, egy olyan emberrel, akivel a házasságkötés napján találkoztak először.

Lesz nagy meglepetés :)

Terézágyú 2017.05.04. 09:38:34

@nick papagiorgo:
"Azt értsd már meg Te is meg mindegyik okvetetlenkedő is, hogy jogilag érvényes házasságot nem lehet kötni egy tévécsatorna nyomására, mivelhogy a házasság egy PTK-ban leszabályozott jogi kapcsolat (is), aminek a következményeivel a T. házasulandók nem biztos hogy tisztában vannak (még ha aláírtak szerződéseket a tévével, akkor se)."

Ez megint butaság :) Az, hogy a házasulandók mivel vannak tisztában és mivel nem, ez nem szempont a házasságnál - a valóságban sem :)

"egy tévécsatorna nyomására" - ez megint butaság. A tévécsatorna "nyomására" sok mindent bevállalnak emberek. Pl., hogy egy csapóajtóra állnak, és ha nem tudják a választ, akkor az kinyílik, ők meg leesnek. Hát van épeszű ember, aki ezt bevállalja?.... Van.
Meg egy dzsungelben kell éjszakázni és tetveket enni. Ki vállalja ezt be?... Sokan - pénzért.

Az egyetlen valós és igencsak húzós érv a műsor kamusága mellett továbbra is a "nem lehet olyannal érvényes házasságot kötni, akit sose láttál előtte". Az összes többi viszont csak szöveg.

nick papagiorgo 2017.05.04. 09:52:58

@Terézágyú:
oké, ne vitázzunk ezen :)

Egyébként, hogy mivel vannak tisztában, az igenis szempont. Ezért van az, hogy amikor bejelented a házasságot, akkor mindkettőnek ott kell lenni, az anyakönyvvezető felveszi az adatokat, elmondja, hogy milyen esetekben érvénytelen a házasság, és a felek egybehangzóan kijelentik, hogy a házasság következményeivel tisztában vannak, és nincs tudomásuk olyan körülményről, ami a házasságot lehetetlenné tenné (legalábbis, amikor én kötöttem házasságot, ez így volt). Az RTL "paravános" megoldása pl. épp ezt kerüli meg.

Ezt egyébként a jog "nem létező házasságnak" hívja, jelesül "Nem jön létre házasság, ha a felek nem voltak személyesen jelen, vagy nem tettek házasságkötésre irányuló nyilatkozatot, illetve ha nem anyakönyvvezető szabályszerű közreműködésével tették azt"

polpetti 2017.05.04. 10:01:05

@pogona vitticeps: "Műsor- esküvő, tényleges első találkozással, lakodalom, násziccaka, stb. Aztán a szerződésükben levő sosemtudjuk meg mi van benne alapján szépen másnap reggel elbattyognak az illetékes hivatalba és egymást látva bejelentkeznek, majd x nap múlva egybekelnek hivatalosan is... " Mi értelme lenne összeházasodni igazából, ha kamuból már megcsinálták a kamerák előtt?

Zsömle 2017.05.04. 11:29:35

@Terézágyú: Sajnos ebben nincs igazad. 2014 július 1. óta valóban nincs anyakönyv (elektronikus anyakönyv van kizárólag), a régi nagy anyakönyveket le kellett zárni, azokba új bejegyzés nem kerülhet (kizárólag az, ha egy anyakönyvi eseményt az elektronikus anyakönyvbe felvisznek), és így nyilván a házasságkötéskor sem írják alá az anyakönyvet a házasulandók, csak egy "sajtpapírt", egyetlen A4-es lapot - amit azért általában igyekeznek az anyakönyvvezetők legalább valami normálisabban kinéző mappában vagy borítóban elhelyezni, hogy legalább némileg komolynak hasson a dolog.
Amiben igazad van, az az, hogy fizikailag az anyakönyvek még léteznek az irattárakban, hiszen a korábbi, még az EAK-ba nem felvitt eseményeket ezekből kell kikeresni - de ahogy írtam, azokba már nem írnak be semmit lassan három éve. Talán az anyakönyvi kivonatokkal kevered az anyakönyvet, azt valóban papír alapon (is) kiállítják, pecsételik, aláírják...

Shadow#9 2017.05.04. 12:24:58

Én látok egy másik problémát is:
"A házasságkötést az anyakönyvvezető csak a házasságkötési szándék bejelentését követő harminc nap utáni időpontra tűzheti ki. A jegyző e határidő alól indokolt esetben felmentést adhat.
A várakozási idő alóli felmentés megadásáról a tervezett házasságkötés helye szerint illetékes jegyző a kérelem benyújtásától számított 8 napon belül dönt.
A házasulók valamelyikének közeli halállal fenyegető egészségi állapota esetén a házasulók nyilatkozata a házasságkötés összes jogi feltételének igazolását pótolja, és a házasságot a bejelentés után nyomban meg lehet kötni.
A házasság hivatali helyiségen, illetve hivatali munkaidőn kívüli megkötését a házasságkötés helye szerint illetékes jegyző a szándék bejelentésétől számított 8 napon belül engedélyezheti."

Jadviga13 2017.05.04. 19:35:37

@Shadow#9: ez a válaszod is pontot ér! Valóban, ezt a paragrafust elfelejtettem megemlíteni!

Jadviga13 2017.05.04. 19:41:42

@Zsömle: ha azt mondod: EAK, én azt mondom: ASZA. És akkor félszavakból is értjük egymást...

Zsömle 2017.05.04. 20:49:31

@Jadviga13: Az már régen, volt talán igaz sem volt. Főleg hogy az EAK kedvéért 8 évnyi ASZA-adatbázist képesek voltak kidobni a kukába.

Fentebb elhangzott még az is, amit pontosítani szeretnék: nem teljesen szabályos, de megkerülhető az, hogy a területileg illetékes anyakönyvvezető végezze el a polgári szertartást. Ha például halaszthatatlan teendője van, esetleg betegsége az adott időpontban, és teljesen véletlenül a közös hivatal (ha van) többi illetékes anyakönyvvezetőjének sem alkalmas, akkor külön kérvényezés után szinte bárki mást fel lehet kérni a feladatra (már nyilván csak olyat, aki egyébként is anyakönyvezhet).
Csak azt akarom kihozni ebből, hogy attól, hogy felismerhetően nem az etyeki anyakönyvvezető volt a felvételen, önmagában még nem feltétlenül érvénytelen az egész. Bár ha valóban *könyvet* írtak alá, akkor az elég gyanús. :)

(És ha jól rémlik, a 30 napos határidőt mondjuk erősen közelgő gyermekszülés esetén is lehet rövidíteni. :) )

yoz007 2017.05.04. 23:31:52

Ez a műsor normális, jó kinézetű snájdig fiúk, és undorító, nagyképű csajok gyülekezete!
Mindegyik nő akkora igényekkel válogat, mintha főnyeremények lennének. Eddig még mindegyik nőnek volt valami flúgja, és gyakorlatilag mindenbe belekötöttek.
- A dagadék Rita nevű hisztikirálynő, még Párizst is fikázva nézte és városnézés helyett inkább ágyban töltötte az ideje nagy részét.
- A transzvesztita kinézetű mélytoroknak meg hiába vitte ágyba a reggelit a pasi, kikérte magának.
A Kanári sziget se jött be neki, csak vágta a pofákat és végül leparasztozta az újdonsült férjét.
- A harmadik csajnak az volt a baja, hogy a pasasa minden óhajára igent mondott.
Pl. Hozzám költözöl? Igen. Alszol majd külön a kanapén? Igen. stb... Erre kifakadt a csaj, hogy neki nem elég férfias az a férfi, aki minden kérésére igent mond.
A mai részben volt először, hogy az anyakönyvvezető előtt egy csaj megcsókolta a férjét.
Némileg azért beárnyékolja a dolgot, hogy -mint mutatták- előző este bepiálva, egy pucér chippendale pasassal enyelgett a színpadon...
Sajnos a házasság intézményéből csinál viccet ez a műsor, az RTL, és a résztvevők.
A mindent tudományosan megmagyarázó kecskeszakállú picológust meg beutalnám oda, ahová való!

Boise 2017.05.05. 00:27:30

@bloggerman77: Köszönöm, hogy elolvastad a kommentemet :)
@Zsömle: Pontosan úgy van, ahogy írod és egyébként ezt pontosan így el is magyarázta nekünk az anyakönyvvezető, mikor voltunk nála. Én 2014.09.05-én házasodtam és elég kiábrándító volt, h a szép nagy anyakönyv helyett, amit kiskoromban mindig láttam az esküvőkön egy A4-es lapot írtam alá egy szép mappában. Képpel is tudom igazolni, ha valaki nem hiszi.
Szóval ha nagy könyvet írtak alá a műsorban (amiből továbbra sem láttam egy részletet sem), akkor kamu. Ettől függetlenül még simán lehet, hogy a párok elhiszik, hogy igaziból házasodtak, mert amíg én nem házasodtam én sem voltam képben ezekkel a részletekkel. És végülis gondolom az a lényeg, hogy ők elhiggyék és a reakcióik valósnak tűnjenek, nem? Viszont így legalább a válással és a házassági szerződéssel nem kell majd bajlódni :)
süti beállítások módosítása