Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell irni.

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Comment:com a Twitteren

Friss a Hogyvolton

Média és mozi az Indexen

  • Hibás feed URL.

Kulcsszavak

24 (311) a&e (133) abc (1949) ajánló (1699) amc (864) animációs (107) atv (203) axn (524) baki (259) barátok közt (135) baromság (130) bbc (401) beharangozó (281) beszól (313) blikk (338) bors (260) botrány (317) breaking (123) breaking bad (231) brit (509) bsg (258) bulvár (993) cbs (1858) celeb (107) cinemax (706) comedy central (508) cool (356) csaj (176) csi (159) cw (881) dexter (237) díj (240) discovery (249) discovery channel (111) doku (126) duna ii autonómia (111) duna televízió (1210) duna tv (161) dvd (302) emmy (187) f/x (450) film (591) filmmúzeum (902) film (338) fnl (132) foci (169) fox (2031) fringe (163) fx (385) glee (226) grace klinika (172) gyász (205) hbo (2907) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2035) híradó (118) hírek (288) hírtv (121) history channel (114) homeland (118) horror (141) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (529) internet (484) itv (121) játék (146) jóban rosszban (118) kasza (225) kép (795) köztévé (125) kritika (592) lapszemle (169) lifetime (151) lista (178) lost (497) lóvé (164) lovetta (135) m1 (1685) m2 (991) mad men (108) magyar rádió (119) médiaipar (387) mgm (230) mokka (137) mtv (1146) mtva (242) nbc (2127) netflix (312) nézettség (1340) office (195) ortt (159) per (206) pilot (1030) pletyka (324) politika (309) premier (134) promó (267) rádió (339) reality (1907) reklám (320) remake (225) retró (287) rtl (570) rtl ii (138) rtl klub (2189) sajtóközlemény (116) sci-fi (139) scifi (207) sci fi (533) showtime (778) simpsons (115) sitcom (871) snl (273) soa (189) sorozat (11334) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (164) spinoff (113) spoiler (325) sport (317) sport1 (145) starz (210) survivor (212) syfy (376) szereposztás (1223) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (381) tbbt (233) tehetségkutató (227) tények (108) tévé (128) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (162) trónok harca (746) true blood (215) tv (16155) tv2 (3082) tv6 (103) tv paprika (142) twd (290) twitter (117) újság (311) upfronts (107) usa network (314) való világ (100) vélemény (211) vetélkedő (287) viasat (546) viasat3 (620) viasat history (101) vicces (698) videó (3072) x-faktor (176) x faktor (110) youtube (237) zene (212) zone europa (356) Címkefelhő

Feje tetejére állt A hátrahagyottak világa

2017. április 18. 15:48 Fega 10 komment

1-3ogq-cx9hhiggoildvi_lq.jpeg

A hátrahagyottakból soha nem lett a következő Lost. Pedig ez a sorozat talán sokkal kevesebb mérges nézőt hagyna maga után, mint a készítő, Damon Lindelof, előző sorozata. Az HBO 2014-ben mutatta be Tom Perrotta azonos című könyvéből készült adaptációt: a történet szerint az emberiség két százaléka (140 millió ember) egy októberi napon mindenféle magyarázat nélkül eltűnt, és azóta sem tudni, hogy mi van velük. A világ örökre megváltozott és látszólag senki sem tudta feldolgozni ezt az egészet. A sorozat pedig nem arról szól, hogy különleges ügynökök, hogyan derítenek fényt arra, hogy az egész mögött milyen rejtélyes háttérhatalmak machinációi állnak. Hanem arról, hogy mindennapi emberek, (akik vagy érintettek a tragédiában, vagy nem), hogyan boldogulnak ebben a látszólag megőrült világban.

A készítőknek sikerült úgy felépíteni a világukat, hogy az teljesen valóságosnak és hitelesnek érződjön a történtek fényében. Maga a sorozat viszont nem volt igazán közönségbarát, gyakran elvont témákkal foglalkozott és a nyomasztó hangulat a nézőre is átragadt egy-egy epizód megnézése után. Persze, azok akik rá tudtak hangolódni, azoknak ritka élményben volt részük, de (ahogy azt az HBO-nak is be kellett látnia a harmatos nézettség után), kevesen vágynak arra, hogy a tévésorozatuk után órákig kelljen a bemutatott metaforák értelmezésén agyalni.

Ráadásul az első évad elsősorban olyasmikkel foglalkozott, mint a gyász, a továbblépés nehézségei, meg a hit szerepe az ember életében, ezek aztán nem a legszórakoztatóbb dolgok. A második évadra bátrabbak lettek a készítők és megtalálták a módját, hogy korrigálják a megfogalmazott kritikák egy részét, ami után sokkal befogadhatóbb lett A hátrahagyottak és a kritikusok széles táborát állította maga mellé 2015-ben. A közönség viszont nem igazán volt vevő arra, hogy bepótolja a komor első évadot egy vidámabb második reményében, így az HBO sorozata megmaradt egy szűkebb kör kedvencének. Az HBO-nál persze ez elég lehet ahhoz, hogy alacsonyabb nézettséggel is műsoron tartsa a sorozatot, ha elég sok jót írnak róla a kritikusok, de állítólag a készítők ragaszkodtak hozzá, hogy a harmadik évadnak egyben az utolsónak kell lennie. A premier epizód után úgy néz ki, hogy A hátrahagyottak az utóbbi évek egyik legegyedibb sorozata, ami mindegyik etapban egy kicsit másik arcát mutatja, de közben mégis érezzük, hogy a történetek szorosan összetartoznak.

Innentől jönnek a spoilerek a harmadik évad első részéről.

1-qmhuq8cyieh-le2dx6rp2q.jpeg

A második évad fináléjában igazi káoszban hagytuk ott Jarden városát és azt gondoltam volna, hogy hiába ért haza békében szerető családjához a feltámadt Kevin (Justin Theroux), van még mit elmesélni erről a helyzetről. A készítők más véleményen vannak és 3 éves időugrással már az elragadtatás 7 éves évfordulójának környékére kerülünk, ami remek alkalmat jelent arra, hogy megint mindenki megőrüljön. Szerencsére továbbra is tartják azt a második évadban megkezdett szokásukat, hogy az epizódok mindig csak 1-2 karakter nézőpontjára koncentrálnak és mozaikosan áll össze az évad sztorija egy egésszé. Az első epizódban az újra rendőr uniformisban feszítő Kevint követjük, akiből mintha Jézust akarnának faragni és bármennyire tűnik ez rossz ötletnek, a premier alapján bennem nincs kétség, hogy a készítők tudják, hogy mit csinálnak.

Érezni lehet, hogy mindenféle nyomás lekerült róluk, és néha az volt az érzésem, hogy elpuffogtatják az összes klisét, hogy aztán megnézzék, hogyan tudnak belőlük mégis érdekes sztorit írni. Amikor legutóbb láttuk a sorozatot, akkor még John (Kevin Carroll) volt a legközelebb egy főellenség szerű figurához, ehhez képest a harmadik évadban már nemcsak, hogy világi spanok lettek Kevinnel, de még azzal sincs senkinek gondja, hogy összejött Laurie-val (Amy Brenneman), az exfeleségével. Akivel ráadásul közös üzletet is beindítottak és lenyúlják szegény Isaac (Darius McCrary) tenyérjósló technikáját, csak ők varázslat helyett a technika vívmányaira és egy kis pszichológiára hagyatkoznak.

1-vzmnwf9agni-z1r_kbwqba.jpeg

A folyamatosan csak sodródó Tomból (Chris Zylka) rendőr lett az apja mellett, Nora (Carrie Coon) visszament az elragadtatással foglalkozó hivatalhoz, Matt atya (Christopher Eccleston) pedig élvezi, hogy Jarden kapui végre kinyíltak és óriási az érdeklődés az istentiszteleteire. Az első évadhoz képest szinte minden a feje tetejére állt, a legjobban ezt Tomnak a születésnapja érzékeltette, ami tele volt olyan felhőtlen pillanatokkal, amik az első évadban egyszerűen elképzelhetetlenek lettek volna.

Ja és ha már az első évad, Michael Gaston kutyára vadászó karaktere Dean is visszajön, hogy megpórálja meggyőzni a rendőrfőnököt arról, hogy az emberi alakot öltő kutyák jelentik a legnagyobb fenyegetést az elragadtatás hetedik évfordulóján. Azt gondolná az ember, hogy ilyen képtelen ötletekből nem lehet élvezetes sorozatot csinálni, de A hátrahagyottak mostanra már más ligában játszik, mint a legtöbb másik széria és megmutatja, hogy nincs az az elborult összeesküvés elmélet, amit ne tudnának a mondanivalójuk szolgálatába állítani. Az is belefér, hogy rengeteg zenét használnak, amik drámai kórusként rágják az emberek szájába a legfontosabb mögöttes tartalmakat.

1-zt3c6vmpytbbbi5hy6mt7g.jpeg

A fehér lovon vágtató Kevinből pedig úgy sikerült egy Jézus-szerű figurát faragni, hogy közben látjuk, tényleg csak egy lökés hiányzik ahhoz, hogy újra megboruljon. Nem múlt el nyom nélkül a feltámadása, de azért folyamatosan tesztelnie kell a határait és lehet nem is bánná, ha esetleg meghalna. Nekem legalábbis úgy tűnt, hogy mikor beugrott a vízbe, akkor nem volt benne biztos, hogy tényleg nincs megmérgezve a tó. De akármi is legyen, igazán beszédes (és 2017-ben különösen időszerű) volt a jelenet, amiben az emberek anélkül estek egymásnak, hogy meggyőződtek volna arról, hogy tényleg megtörtént volna az a bizonyos bűncselekmény vagy sem.

Ezek után nekem nincs gondom azzal, hogy Kevinből mondjuk megváltót csinálnak, mert ez az őrült faszi pont olyan, amit ez a világ megérdemel, a készítők pedig bátran vágtatnak a káosz és a világvége felé, ami valószínűleg nem fog megtörténni, ha az 1850-es években játszódó kezdőképsorokból indulunk ki. Egy cseppet sem érdekes, hogy hova és miért tűnt el az 140 millió ember, csak abban bízok, hogy a karaktereknek lesz esélyük boldognak lenni és Lindelofnak sem kell kolostorba vonulnia az utolsó epizód után. 7 hét múlva kiderül.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

kelemen12 2017.04.18. 17:06:57

" de (ahogy azt az HBO-nak is be kellett látnia a harmatos nézettség után), "

a linken, amit betoltál, nagyon, nagyon jónak számító nézettségi adatok sorakoznak. az hbo ölne ilyen számokért.

Beowulf... 2017.04.18. 18:09:17

Az első évad szinte kínszenvedés volt, annyira vontatott. A második viszont tán életem legkellemesebb csalódása ehhez mérten, zseniális volt. Nem tudtam, hogy lesz 3., köszi az ízelítőt. Már nagyon várom.

Netuddki. 2017.04.18. 18:28:32

A második évad elejétől kiszálltam. De a LOfaSzT se bírtam, biztos velem van a baj. Muhaha!

csillagporszem 2017.04.18. 18:49:38

Én nagyon szerettem mindkét évadot. Mondjuk az első jobban bejött mint a második, de nagyon vártam már a 3. évadot, remélem nem cseszik el és jó lesz. A kritikát nem olvastam el, megvárom míg meglesz az összes rész aztán majd egyben megpróbálom megnézni, drukkolok hogy jó legyen :)

WinterSoldier 2017.04.18. 21:49:16

Ez a sorozat maga a művészi szintre vitt depresszió. cselekménye hagyományos értelemben nincs: minden rész arról szól, hogy valaki/mindenki szenved (illetve minden ezt meghaladó cselekménynek tűnő réteg pusztán máz, díszlet, illúzió). Sem a sorozat nem keresi a választ az eltűnések miértjére, a szereplők meg legalább annyira elveszettek, mint a néző. Ebből a szempontból nem hogy nem Lost 2 hanem sokal inkább anti-Lost.Meg úgy egyébként anti-mindenamitegyhagyományossoorozattólelvárunk. A legeklatánsabb példa a GR, akik önmagukban testesítik meg az alkotók ars poeticáját: teszünk mindenre, néma kussban cigizgetünk, aztán ha megvernek, akkor így jártunk, de még vissza se ütünk, mert az is "action" lenne, azt pedig kerüljük messziről. Nekem valahogy pont ettől a passzív-agresszív attitűdtől lett szimpatikus, a zenék, hangulatok, színészi játékok zseniálisak. Nem tudom hogy miért nézem, de nézem. Nem tudom, mit szeretek rajta, de nagyon bejön.

zizi77 2017.04.18. 21:59:07

Spoiler!
Nekem úgy tűnt, John és Laurie biznisze igazából nem a pénzről szól, mert mintha papír megsemmisítőbe nyomta volna be a pénzt John, amikor felment a szobába. Inkább csak a pszichológia a lényeg.

sans paraben 2017.04.18. 23:38:44

a 2. évadtól kezdve minden ízében zseniális!

Vödör 2017.04.19. 00:31:36

Megnéztem mindkét évadot, néha tetszett, néha nem. Nem tartom zseniálisnak, max egy erős közepes. A szereplők folyamatos bánatos kutyaszemei, meg valóban unalmasak egy idő után. Az alapszituációra (2% eltűnés) adott társadalmi reakció, meg a második évad tinilányainak motivációi meg számomra hiteltelen voltak. Végignézem a harmadik évadot is ha lesz időm, de nem fogom sajnálni, ha kimarad.

DocBulywood 2017.04.19. 07:46:02

Megnéztem mindkét évadot. Szvsz a zenéjével olyan szintre emelte az elkeseredettség érzését, amit nehezen lehet felülmúlni.

A néha teljesen belassuló történet engem nem zavart - lásd első évad -, és néha elő is fordult, h könnyek szöktek a szemembe, mert ... valahogy átéreztem a szereplők által sugallt / megélt "élményeket".

Különösen a második évad végén, amikor körben ülnek és valaki beszél és beindul Zimmermann csodálatos, pontosan ide illő zenéje, még most is beleborzongok:

www.youtube.com/watch?v=kNYc-443G6E

Annyira átjön a szereplők vajúdása, annyira valóságosnak hat és tudom, h film, mégis megindít bennem valamit. Elhunyt édesapámra emlékszem... ;-(