Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Jóelőre szólunk: Megint írósztrájk jöhet

2017. március 06. 16:37 sixx 24 komment

1200px-wga_rally_ave_stars_crossing_street.JPG

Tíz év telt el azóta, hogy a hollywoodi forgatókönyvírók elmentek sztrájkolni, aminek egy fél tévés évad itta meg a levét. Meg mi, nézők, ugye, de megértem, hogy sztrájkoltak, fizessék meg a munkájukat tisztességesen. A Deadline beszámolója szerint a hamarosan lejáró kollektív szerződés megújítása körüli tárgyalások nem mennek olyan simán mint a stúdiók szeretnék, a WGA (az írók céhe) meg bármikor hajlandó sztrájkolni, és ugye ott a példa előttünk/mögöttünk, milyen károkat okoz egy 100 napos munkabeszüntetés

A tévé, vagy inkább sorozatipar újabb aranykorát éli, elképesztő mennyiségben készül a tartalom, sokat is költenek rá, és nagy bevételt is hoznak - csak éppen az írók érzik azt, hogy ők megint lemaradtak a fizetési versenyben. Ha minden igaz, Hollywoodban már kész tényként kezelik a sztrájk tényét, mert az írók nagyobb szeletet kérnek az online bevételekből, mint amennyit a stúdiók hajlandók lennének kifizetni nekik. A hivatalos tárgyalások március 13-án kezdődnek egyébként, a kollektív szerződés május 1-jén jár le, és itt elolvasható, milyen feltételeket biztosít.

Spoiler: ha te hozod a sztorit és meg is írod, és átírod, és elfogadják, akkor 58 000 dollárt kerestél egy mettó 42 perces epizódon, ami, ugye 16 950 500 forint, annyi, amennyit itthon filmforgatókönyvért sem fizetnek, mág a 3 milliárd forintos Kincsem esetében sem. Ja, és ez a kötelező minimum.) 

Címkék: wga sztrájk?

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sirocco06 2017.03.06. 17:37:48

* WGA (az írók cége) - írók céhe

retrodj · http://retrodj.blog.hu/ 2017.03.06. 19:39:47

Itthon szívesen írnék, csak nincs meg az, hogy mit... mennyiért, kinek...

CoolKoon 2017.03.06. 19:59:49

Nem baj. Majd ezt is kiadják szépen Indiába, aztán jön majd az újabb amcsi pofáraesés. Mondjuk az írókat folglakoztató tévécsatornáknál csak a filmstúdiók a nagyobb rohadékok, de az megint más kérdés....

Flankerr 2017.03.06. 20:38:50

@CoolKoon: nem fogják, ott erre igen szigorú szabályok vannak. Plusz a két tévézés között igen komolyak a különbségek. szóval a ha sztrájk lesz, akkor az lesz ami 10 éve, nincs kivétel vagy pardon.

fran7 2017.03.06. 20:56:56

@Flankerr: Ha lettek volna erre kemény szabályok, akkor a rozsdaövezet nem szavazza meg Trumpot elnöknek. Vagy voltak szabályok csak nem tartották be. Lásd Hillary. Messze korruptabb az a világ mint innen a nagy ájult Usa imádatban vélitek.
Másrészt a spoilerhez az általad leírt árak a szerzők hány ezrelékével történt meg. Mert az már egy nem rossz évi fizu.

CoolKoon 2017.03.06. 21:12:21

@Flankerr: Igen szigorú szabályok? Nem hiszem, hogy a kollektív szerződések előírnák a cégeknek, hogy kikkel szabad dolgozniuk és kikkel nem. És ha Amerikában nem lesznek sztrájktörők, lesznek majd máshol. Nem fognak tudni a végtelenségig sztrájkolni, mert ezt a munkát még könnyebb Indiába kiszervezni, mint anno az acélgyártást Kínába. És mint tudjuk, ez utóbbi sikerült....

Flankerr 2017.03.06. 22:10:19

@fran7: szar a példád, ezer sebből vérzik

Flankerr 2017.03.06. 22:14:47

@CoolKoon: PONTOSAN ezt írják elő. Aki nem céh tag, azzal NEM dolgoztathatsz a tévében. Épp a 10 évvel ezelőtti sztrájk mutatta meg, mit jelent ez a kollektív szerződés. És hiába lesznek "sztrájktörők" nem az USA-ban, az az USA-ban nem fog a képernyőre kerülni. Annyi a különbség hogy elterjedett a streaming/netes terjesztés, de azt is írni kell valakinek. És a Netflix-re, amazonra ugyanúgy vonatkoznak a szabályok mert amerikai cégek.
Röviden: ez az USA, és egy 100+ éves iparág, kőkemény szakszervezettel. Még a bolha faszának a szőrszálának kunkorodása is le van szabályozva, és kohósalakos fasszal dugnak seggbe ha megszeged.

CoolKoon 2017.03.06. 22:39:07

@Flankerr: Igen. Ez vonatkozik arra az esetre, ha épp nincs sztrájk. Csakhogy ha sztrájk van, akkor bizony borul a bili, mert ugye ezeknek a szabályoknak a betartását a gyakorlatban csak és kizárólag sztrájkkal tudják kikényszeríteni. Ha viszont sztrájk van, na akkor pont emiatt nem tudnak betartatni semmit. Nem állítom, hogy a következő sztrájk esetén fogják ezt csinálni. Viszont eljön az a pillanat, amikor a tévécsatornák is megelégelik a dolgot (mert hát tökös gyerekek azért: ha a konkurenciát kell ellehetetleníteni, vagy jogvédett anyagok miatt otthoni felhasználókat zsarolni, akkor nem riadnak vissza semmitől), és kitalálnak valamit. Az a valami pedig az amerikai forgatókönyvíróknak NAGYON nem fog tetszeni. Még egyszer: az acél- meg autógyári munkások is azt hitték, hogy pótolhatatlanok, és a határ a csillagos ég. Na, az egyiknek Kína mutatott utat (ajtót), a másiknak Japán (és az se egy nap alatt történt; elég sok víz lefolyt a Dunán, mire ezt összehozták maguknak).

Flankerr 2017.03.06. 22:55:47

@CoolKoon: még egyszer: az acélgyártási példa szar, az hardver, elvihető, mozgatható, és egy primitív feladat, semmi bonyolult nincs benne. Ez "szoftver" és nem az Indiába kiszervezhető fajta. Egy indiai írónak halvány fogalma sincs, hogy működik az amcsi rendszer, és főleg az amcsi nézők. Lásd: a japán gyártók is akkor törtek át az USA-ba igazán amikor elkezdtek az USA-ba gyártani. Az ottani ízlésre hangolt autókat.
A tévé adók 10 éve se találtak ki semmit a 100 nap alatt, őket ugyanúgy kötik a szabályok, a felügyelet, ami nem olyan mint itthon.
Még maga a sztrájk is le van szabályozva, nemkicsit. Olvass utána. Nem lesz sztrájktörés, főleg nem külföldi importtal, az van megtiltva a legelsők között a tévéknek. Még a (késő) esti beszélgetős műsorok házigazdáinak kezdő monológjai is be voltak tiltva, mert nem egyedül írják (kivéve azt aki igen). Nem véletlenül hívják írósztrájknak.

sixx · http://comment.blog.hu 2017.03.06. 23:11:50

@Flankerr: es ugye a golden globe is elmaradt, mert nem volt iro a spontan viccekhez.

CoolKoon 2017.03.06. 23:22:16

@Flankerr: Ó, ha csak a törvény a dolog egyetlen hibája, majd szólnak az új amerikai "szívtiprónak", akiért fél Mo. szíve sóhajtozva epedezik, aztán az a republikánus haverjaival átnyomja a dolgot a kongresszuson meg a szenátusban.
Egyébként csak hogy tudd: a szoftverírás igen jelentős részét már rég kiszervezték Indiába. Ahogy egy csomó más, szellemi feladatot is. Az amerikai ízlés pedig tanulható (bár a kanadaiaknak az se kell). A szellemi tőkét pedig sokkal könnyebb külföldön beszerezni, mint gépeket külföldre vinni (ugye ez utóbbiakat kissé nehezebb szállítani).
Egy kicsit arra emlékeztet ez engem, amikor a bányászok sztrájkoltak a szociban. Valami miatt ez volt az egyetlenegy olyan csoport, amitől a nyomorék elvtársak összeszarták magukat (talán azért, mert szinte senki nem akart bányásznak menni). Viszont ha a követeléseik között jelentős, a rendszert érintő reformok is lettek volna (vagy valamilyen egyéb módon lépték volna át a határt), akkor előbb-utóbb azokra is ráküldték volna a katonaságot.

NAR 2017.03.07. 00:24:09

@CoolKoon: Ja, ilyen kiszervezett szoftveríráshoz volt szerencsém. Jött a hat kicsi indián, közülük egy alkotott használhatót, a másik 5 csak szemetet, amit folyamatosan kellett takarítani egy fejlett világbelinek, szóval a nettó hozzájárulásuk 0 volt. Ha forgatókönyvet is így írnak, a tévék két héten belül hason csúszva mennek az írók elé...

Szilcsa 2017.03.07. 07:04:56

A májusi évadzárók lassan már dobozban vannak, ugye?

devilstrueface 2017.03.07. 09:01:55

szal kevés a 17 milla egy epizódra amiből egy átlagos soriban van mondjuk 20-22 egy évadban.
én is sztrájkolnék, hogy rohadjanak meg :)

(gondolom sok minden van még amit nem látok, csak kisarkítottam, mert az jó)

saks 2017.03.07. 09:23:13

@devilstrueface: talán az a bajuk (és jogosan), hogy a színészek többet kapnak - lásd a TBBT milliós fizetéseit.

Flankerr 2017.03.07. 09:31:17

@CoolKoon: igen, pont azért hoztam fel a szoftverírás, mert tudom, tapasztalom ,hogy igen gyakran fostalicska a végeredmény. és ahogy látod, nem csak én látom így a szoci bányászsztrájknak ehhez semmi de semmi köze.
Láthatóan fingod nincs, mi hogyan megy az USA-ban. Trump, ha felrobbantja a twittert, akkor se szólhat bele egy érvényes szakszervezeti megállapodásba, rendszerbe. Ez két "magán" fél megállapodása, pénzről és feltételekről. Ezért kötik hosszú távra, és a ha lejár módosítják. Odakint ez napi rutin, maga a rendszer. Hasonlók miatt maradt el fél NFL, NHL, NBA, meg teljes NHL szezon is (ekkor jöttek az USA játékosok fillérekért Európába formában maradni), pedig ott hasonló, vagy több pénz forgott kockán, és milliárdokat veszített mindenki, nem forintban. De a végén megállapodtak. Itt is ez lesz.

Flankerr 2017.03.07. 09:33:07

@Szilcsa: most kezdik majd forgatni az utolsó 3-6 részt az 13-22-24 részes országos sorozatokhoz. Azt lehet leforgatni, amihez már berendelték a forgatókönyvet, és elkészül március 13-ig

Hizdahr zo Loraq 2017.03.07. 10:15:46

@Szilcsa: Ha idén lesz sztrájk, az csak a 2018-as évadokat fogja érinteni egyelőre.

De basszus, várják már meg a sztrájkkal, míg véget ér a Trónok harca. :DDDD

Z04RD 2017.03.07. 10:36:33

@Hizdahr zo Loraq: Annak már mindegy. Amióta megelőzték a könyvet és Martin nem fogja a kezüket, azóta vannak bajok. Az utolsó évad nem a történet miatt lett hú de húha, hanem mert volt benne jó pár látványos rész, jelenet, amihez nem író kellett, hanem pofán kellett vágni pár millió dolcsival a maszkmestereket, CGI-osokat, díszletépítőket, kaszkadőröket, és máris ki volt töltve a műsoridő, a nyálunk meg csorgott a látottaktól. Félreértés ne essék jó, hogy van A kategóriás mozihoz fogható látványtechnika akár a GoT-ban vagy bármely más népszerű sorozatban, de Havas Jon ébredése óta nem érzem én azt a képedbe mosolygok, de hátba szúrlak jellegű intrikát a sorozatból, mint korábban. Egyébként a GoT-t már forgatják, és nem epizódonként veszik fel, így ha nem is 100%-os de legalább 80-90%-ban végleges forgatókönyvnek kell lennie mostanra, azaz a kedvenc sorozatunk nem ezen fog elhasalni. :)
Ha mégis, majd telenyomják "eyecandy"-vel. :)

Szartranszplantáció 2017.03.07. 14:32:27

@retrodj: ha ezek a kifogások megjelennek, az csak azt mutatja, hogy nem is tudnál piacképes produkciót előállítani. Jó, nem árt a megfelelő helyre sem születni és a célirányos kapcsolatteremtő-készség sem egy kifejezett hátrány. Ezeknek rendszerint együtt kell járnia a sikerhez. Olyan is van, hogy valakiben ott szunnyad a tehetség, de egyszerűen nincs feltriggerelve az agya a számára megfelelő minőségű és mennyiségű ingerrel (=inspiráció). Az ilyen forrás ugyanis kihat az alkotó gondolkodásának egészére, számos területre, tehát ha valakit a szar látványa inspirál, nem kizárólag a szarról lesz képes írni vagy annak gondolati permutációiról, hanem felpezsdül tudata és önmaga legjavát hozza, élete ingereinek több területéről tud produktívan és kreatívan válogatni (ezért kell a megfelelő paletta-szélesség is a személyre szabott inspiráció mellé). Egy jó forgatókönyv sosem az elemek összessége, hanem több azoknál, egy entitássá lett produktcióne.

retrodj · http://retrodj.blog.hu/ 2017.03.07. 17:20:35

@Szartranszplantáció: Értem és elfogadom az eszmefuttatásod. Csak szerettem volna ironizálni. Amúgy nem lehet rossz a forgatókönyvíró élete sem, de én inkább maradnék a sport vonalon :)

Szartranszplantáció 2017.03.07. 19:58:00

@retrodj: gondoltam, hogy irónia, én meg csak szerettem volna okoskodni.:D Mindketten mekaptúk amit akartunk.
süti beállítások módosítása