Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Ennyire hülye nem lehet senki

Ilyen volt A mi kis falunk harmadik része

2017. február 17. 13:10 Fega 86 komment

vlcsnap-2017-02-17-09h03m12s86.jpg

Harmadik részével folytatódott az RTL Klub, A mi kis falunk című sorozata. A tovább mögött spoileresen értékeljük a rész eseményeit.

Lehet csak egy félreértés volt, de én tényleg azt hittem, hogy ez egy elsősorban vicces sorozat lesz. Ehhez képest három rész után nem igazán tudom milyen szemüveggel kellene ehhez az egészhez hozzáállni, mert túl sokat nevetni, azt eddig nem sikerült.

A legújabb epizódban a cselekmény a polgármester halastava körül bonyolódik, és az volt az érzésem, hogy sokkal kevesebbet látunk a falu lakosságából, mint eddig, ami nem igazán tett jót a végeredménynek. Lehet csak azért, mert Stoki és Laci túl sokat szerepelt és egyik sem egy túl színes vagy érdekes személyiség. A második epizódhoz hasonlóan, ismét valami szokatlan történik, ami "felkavarja a falu állóvizét".

Most épp lopják a halakat és ez igazán csak a polgármesternek fáj, viszont neki megvan a hatalma, hogy másokat is alárendeljen az akaratának, ezért kell a rendőrnek, a tesitanárnak is azon dolgoznia, hogy elkapják a tettest. Oké, hogy életszerűtlen az egész, de ha legalább vicces lenne, akkor meg lehetne neki bocsátani. Sajnos nem az, ráadásul még azt a minimális szuszpenziót is kiveszik belőle, mert a 6. percben látjuk, hogy a kocsmában véletlenül pont akciós a rántott hal.

Persze lehet ez is a poén része, hogy még nevetségesebb legyen a nézők számára, hogy ebben a faluban senki sem látja azt, ami az orra előtt van. Viszont legtöbbször a szereplők annyira ostobán viselkednek, ami nem vicces lesz, hanem inkább fárasztó. És egyébként is nehéz elhinni, hogy Stoki tényleg egy hús-vér ember és nem egy rajzfilm figura, akit a legrégebbi rendőrviccek alapján gyúrtak össze. Ugyanez igaz sajnos Gyurira, vagy a három közmunkásra is.

A rejtélyre visszatérve, ott sem azt várom, hogy ez legyen a CSI: Pajkaszeg, ahol az elkövető utáni hajszában lerágjuk a körmünket, de ennél azért lehetett volna egy fokkal érdekesebb is a dolog, ha már erre épült szinte minden a teljes epizódban.

vlcsnap-2017-02-17-09h04m29s101.jpg

Azon sem sikerült még túllépni, hogy Károly egy ennyire ellenszenves figura. A saját céljai érdekében képes bárkit bármikor becsapni, a rendőrséget a saját akaratának alárendelni és mindenki mást úgy manipulálni, ahogy szükségét érzi. Viszont központi szereplőként kicsit frusztráló nézni, hogy bármit megengedhet magának és nem kell törődnie a következményekkel. És miközben szörnyen viselkedik tényleg nem tudom, hogy pontosan min és miért kellene nevetni.

Sovány vigasz, hogy cserébe teljesen hiteles magyarországi figura, mert nem tűnik annyira a valóságtól elrugaszkodottnak egy olyan polgármester, aki a saját hobbijára költi az EU-s vagy egyéb támogatási pénzeket, ugye? Viszont nem biztos, hogy ilyen alakoknak akarunk szurkolni csütörtök esténként, vagy azt nézni, ahogy másokat kihasználnak.

vlcsnap-2017-02-17-09h06m33s66.jpg

De ha túllendülünk a Károly problémán, akkor sem marad túl sok olyan szereplő, akinek szurkolni lehet, vagy aki képes legalább egy félmosolyt előcsalni a 40 perc alatt. Teca hiába volt a szál egyik kulcsfigurája, alig láttuk a képernyőn és bár a korábbi epizódokból teljesen világos a motivációja, nem értem miért kell ennyire a háttérben tartani.

Illetve az is furcsa, hogy a női szereplők miért küzdenek folyamatosan egymással egy férfi miatt. Teca legalább nem pályázik Gyurira, de ezt Erika nem tudja, akinek a lépéseit megint csak az az egyetlen dolog határozza meg, hogy ne hagyja el őt a tapló pasija. Oké, hogy valamennyire karikatúrák kellenek egy ilyen sorozatba, de ettől még jó lenne, ha nem egyetlen dologra lennének felhúzva és mindig ugyanazon a tulajdonságukon kellene nevetni.

Az egymással vetélkedő nők határozzák meg a pap szálát is, amit nem sikerült annyival feldobni, hogy az első két epizódhoz képest újdonságot jelentsen. Ennyire azért nem vicces, hogy a papnak folyamatosan nemet kell mondania a kísértésre. Ha a papnál tartunk, az papíron lehet nem tűnt rossz ötletnek, hogy a polgármester gyóntassa meg a falu népét, de ebből sem sikerült semmit kihozni. Olyan apróságokba meg tényleg felesleges belemenni, hogy miért nem tűnt fel senkinek Károly hangja.

Kellenének az új megoldások ahhoz, hogy tényleg megérje A mi kis falunk miatt bekapcsolni a tévét. Itt vannak ezek a tök jó színészek, meg ez a teljesen autentikus vidéki környezet, jó lenne ha sikerülne megtölteni változatosabb helyzetekkel és egy fokkal jobb poénokkal. Mondjuk a nézettség alapján jelenleg az embereknek nincs túl nagy gondja a sorozattal, úgyhogy lehet sikerült telibe találni, hogy mi hiányzik a tévés palettáról.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bovorac 2017.02.17. 13:38:54

Próbálom megfejteni magam. Tök igaz, amit a szerző leírt, jobban belegondolva, fullra kínos az egész.

És ezzel együtt nem tudom, hogy mitől, de:

1. nézem
2. fel sem merül, hogy átkapcsoljak vagy hogy ne nézzem meg
3. egyszer-egyszer még nevetek is
4. alapvetően nem bánom meg a végén sem az erre fordított egy órát.

És nem tudom, hogy miért. Mondjuk a színészek játéka egytől egyig szuper.

Duke64 2017.02.17. 13:41:35

Eddig csalódás a sorozat,mert ahogy fent írták,ilyen szereplőgárdával hatalmasat lehetne villantani!
Miért voltak döglött halak a parton?És tényleg pont a halas akció nem tűnik fel senkinek,pedig 3. hete tart?
Szóval kár érte,mert azt hittem,jókat lehet majd röhögni.
Bízzunk abban,h. jobb lesz,bár már nincsenek illúzióim.

2017.02.17. 13:47:29

olyan nincs, hogy a sorozat első három része szar, aztán majd egycsapásra szuper lesz

szerintem ne nézzétek, mert az elpocsékolt időt nem tudod visszaszerezni:

"Csak egy valamit, ha ellopsz valakitől, nem térítheted meg soha. S ez az idő! Ha valakinek az idejét lopod, azt úgy megloptad, hogy soha jóvá nem teheted. A várakozásban eltelt időt semmi hatalom a földön nem hozhatja vissza. Nincs, eltelt, vége. Örökre elveszett, és te voltál az, aki a jóvátehetetlen veszteséget okoztad. Érted?" (Wass Albert)

commentes nikk 2017.02.17. 13:50:47

Egy korábbi kapcsolódó posztban teljesen igaza volt valakinek, aki azt mondta, hogy a torda.blog.hu írott anyagát kellett volna megvenni, amiből egy normális forgatókönyvíró 2-3 évadnyi szupervicces falusi történetfolyamot írhatott volna. Én ebből csak a második részt láttam, de olyan fárasztóan semmilyen, ötlettelen és enervált volt, hogy többet nem kérek belőle.

commentes nikk 2017.02.17. 13:52:02

@2147. számú Bartók Béla Úttörőcsapat: hú, ez a Wass Albert még mindig a gumicsizmás Coelho.

_z_ 2017.02.17. 13:53:07

Az elsö resz elsö 15 perceben mar az oramat nezegettem. Nem jo jel... Aztan vegül is vegigneztem, hatha, de nem. Olyan eröltetett poenok, amik anno Szeszelyes Evszakokban egy par perces szkeccsben elmentek, de itt kibirhatatlanul kinosak. Mindenkit ova intek attol, hogy nezze! Inkabb vagjatok le a nagyi labkörmeit, az is jobb szorakozas!

_z_ 2017.02.17. 13:54:20

@commentes nikk: plussz egy (vagy mi a menöseg mostanaban) Tardara!

_z_ 2017.02.17. 13:55:15

@commentes nikk: attol meg igaz...

2017.02.17. 13:56:03

@commentes nikk:

Coelho szar, Wass Albert meg olvasható, de ezen nem fogunk vitatkozni, mert de gustibus non est disputandum

de olvasd el egyben, nem hülyeség amit ír, függetlenül a szerző vagy irodalmi értéke megítélésétől:
www.tunderkert.eoldal.hu/cikkek/a-vilag_-ahogy-en-latom/wass-albert_-nagyapam-tanitasa-.html

Ahoj- 2017.02.17. 13:58:37

Vissza a válótársakat! Az tényleg jó volt.

Blindmouse 2017.02.17. 14:00:12

Én elég finnyás vagyok, de képes vagyok elkacarászni ezen. Nem elemezgetem, agy kikapcsol, és röhögök a karikatúrákon, ennyi. aki meg ennyire humortalan, az nézzen inkább ezentúl kizárólag Tarr Béla filmeket :)

A csehszlovák eredetije amúgy sokkal erőltetetebb és gagyibb hatást kelt..
Lehet jót tett volna ennek az egész hangulatának ha analóg filmre forgatják amúgy hogy kevésbé legyen "steril" a kép.

VálaszdaJövőt 2017.02.17. 14:14:52

Lehet, hogy Stoki tökre rajzfilm karakter, de ez miért baj?
A Family Guy szereplői is tökre azok, és ostobák, és egydimenziósak, mégis nézed, nézed.
Lehet, hogy az emberek csak röhögni akarnak azon, hogy mindenkit megbasz a villanypásztor.
És volt suspense is, mert tudtad, hogy meg fogja baszni, de vártad, hogy hogyan.

savanyu_bableves 2017.02.17. 14:15:44

@Blindmouse: én sem értem, miért kell divatból leutálni mindent. En is finnyás vagyok, nagyon kevés vigjatekon tudok nevetni, de ezen en is elnevetgelek néha...

bovorac 2017.02.17. 14:16:22

@2147. számú Bartók Béla Úttörőcsapat: Wass Albert konkrétan 50-60 szóval írja le azt, amit hat szóban is el lehet mondani (Pl: Az elfecserélt idő a legnagyobb veszteség.) És akkor most:

a., ömleng, mert tehetségtelen
b., zseniálisan ironizál?

Tudom, hogy az a., a megoldás és nem szeretem.

bovorac 2017.02.17. 14:19:43

@VálaszdaJövőt: Mellesleg egyébként abszolút műfaji sajátosság, hogy ugyanazokat a paneleket forgatja egy-egy széria x számú történetbe, dialógusokba. Al Bundy, Homer Simpson, Mr. Waczak, Henry, a fogadós, Joey Tribbiani semmivel sem heterogénebben bemutatott figura, mint a pajkaszegi kocsmáros.

Az más kérdés, hogy azok a történetek, dialógusok mennyire viccesek, elmések.

De a szerző e ponton valóban belecsúszik a műfajkeverésekbe.

commentes nikk 2017.02.17. 14:21:59

@bovorac: szerintem is modoros szófosás, a linkelt kis pamflet is elintézhető lett volna annyival, hogy fiam, legyél pontos, mert az fontos, és az még rímel is, de az ízlés dolgában meg az Úttörőcsapatnak van igaza :)))

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2017.02.17. 14:22:55

Anno a ContentLab vezetoje, Hamori Barbara legnagyobb baja az volt a tehetsegkutatojukra jelentkezo full amator irokkal, hogy az egy nap alatt megirando feladatukra tul klises megoldasokat kuldtek a jelentkezok. Erre az o altaluk irt sorozat masbol sem all csak klisekbol mind a karakterek mind a sztori eseteben.
Ugyano nyilatkozta azt is, hogy "nem jot kell csinalni, hanem gyorsan."

báró Csekonics 2017.02.17. 14:22:58

Azt hittük, majd a Válótársak után megint lesz egy jó kis csütörtök esti sorozat (ha azt összehozták, hátha ez is jó lesz) - de sajnos nem.
Tipikus 'sok jó színész egy helyen, de minek' produkció - mentségére szóljon a készítőknek, hogy Hollywoodtól is láttunk már ilyesféle bakit.

Hizdahr zo Loraq 2017.02.17. 14:36:35

Anno a fél Monty Python nevével behirdetett Időbanditák című film elé úgy ültem le, hogy na akkor ez biztos vígjáték lesz. És szar volt az egész, gyűlöltem. Aztán sok évvel később elkaptam a tévében, és végignéztem, élveztem.

Ennek semmi köze a Mi kis falunkhoz, csak úgy elmondtam - hacsak nem annyi, hogy az írók miatt mindenki nevetős vicces sorozatot várt, pedig ahogy nézem, ez csak egy magyar vidékről szóló karikatúra, ami nem feltétlenül vicces, mert a karikatúra célja nem az, hogy vicces legyen. :)

filina 2017.02.17. 14:46:25

Elkelne a filmbe pár rosszcsont gyerek is ,mert azok nélkül nincs falusi idill.No meg sok témát is adnának a továbbiakba és nem kellene a felnőtteknek hülye gyereket játszani folyton.

miciur 2017.02.17. 14:55:09

Egyszer nevettem fel, mikor Rozinat megbaszta az aram, kulonben nem nagyon. A torok kamionos resz egy fokkal jobb volt viszont. Lengyel Tamas jo paraszt.

Bobby Newmark 2017.02.17. 15:00:02

@filina: Ja, csak akkor buktad azt, hogy csak jó színészek vannak a sorozatban. :P

newnt55 2017.02.17. 15:10:36

Tipikus böszme bunkó magyar falusi sorozat.

Grobisz 2017.02.17. 15:18:41

@Ahoj-:
abszolut egyet ertek! A Valotarsak utan kivancsian vartuk a kovetkezo sorozatot. az elso resz utan mar idot sem pazaroltunk a kovetkezoekre. A Valotarsakban meg Stohlt is tenyleg megkedveltem, pedig korabban kifejezetten ellenszenves figuranak tartottam. Varjuk a Valotarsak kovetkezo reszeit!

vanRob 2017.02.17. 15:23:58

A csehekenek (sokkal) jobban ment saját maguk kifigurázása.
Egyenlőre nagyon szaglik ebből a sorozatból az erőlködés

sans paraben 2017.02.17. 15:49:32

nem, a szereplőknek semennyire nem kéne karikatúráknak lenniük. pont ez a baj az egésszel.

pkovaks 2017.02.17. 15:53:33

nincs ezzel semmi baj, jobb mint sok mas sorozat (nem is emlitve a sok tragya brazil, török,stb szemetet)

Misi56 2017.02.17. 15:53:38

Nem kell ezen gondolkodni! Ez egy kabaré! Nekem tetszett csak nevetni kell! Miért kell mindent túl gondolni! Valaki írja: A színészek játéka egytől-egyig szuper! Akinek meg nem tetszik az kapcsoljon el! Ez nem a Válótársak, ez valami más! Igen senki nem lehet ilyen hülye ( egyébként lehet )ettől kabaré! Úgy kell tekinteni!

Misi56 2017.02.17. 16:00:10

@_z_: Ezt majd mindenki eldönti maga, ha nem baj!

scsaba1 2017.02.17. 16:38:14

Istenem, szóljon már valaki az összes küldetéstudatos önjelölt írónak/rendezőnek/producernek, hogy a '90-es éveknek végérvényesen vége van már vagy 15 éve. Lehet, hogy akkor röhögtünk a Szeszélyes évszakokon, Katónénin, Markos-Nádason, Üvegtigrisen meg a Frici a vállalkozó szellemen... de 2016-ban az ember már csak kínosan feszeleg az ilyeneken...

scsaba1 2017.02.17. 16:42:41

@_z_:

Hehe, pedig nem is olvastam a kommenteket, csak a posztot... Akkor másnak is átjön a gagyi műfalusi fíling. Komolyan, már csak az hiányzik, hogy egy-két figurára fehéringes-feketemellyényes -csizmás műnépviseletet adjanak.

_z_ 2017.02.17. 16:47:48

@Misi56: Baj, ha egy olyan oldalon, ahol kritikát írnak tv-műsorokról, én is megfogalmazom a véleményem? Minden egyes mondathoz hozzá kéne tennem, hogy "szerintem"? Vagy úgy is belekötnél?
Azért köszönöm, hogy elmondhattam.

_z_ 2017.02.17. 16:51:21

@scsaba1: Nem is az a bajom, hogy 90-es évek, vagy nem, hanem a hossza. Szerintem. Szerintem ha 5 perces részekben nézném, akkor szerintem én is nevetnék rajta, de ebből szerintem 45 perc borzalmas. Hozzáteszem, hogy szerintem, még mielőtt megint valaki úgy gondolná, hogy ez nem egy személyes vélemény, hanem prófétai kinyilatkoztatás, és leb*sz.

Elk úr 2017.02.17. 17:15:13

Az sem ártana , ha a három jó poént ami összesen benne van , nem sütnék el előtte két nappal !

robogó 2017.02.17. 17:15:15

A harmadik részbe bealudtam.Gondolkodom,hogy érdemes lesz-e nézni ?

Hokunda 2017.02.17. 17:19:16

Az első részt láttam. Az a meggyőződésem alakult ki, hogy a pesti ember megpróbálta elképzelni milyen lehet a falusi élet, csak nem sikerült neki. Jó kis sorozatnak nézett ki pedig. A színészek tényleg jók, miattuk bírtam végignézni az első részt. Ha a nézettség kitart, a sorozat is egyre jobb lesz.

ember100 2017.02.17. 17:43:26

Helló !

A fanyalgóknak .
Mert a Gyalog galopp, Vaklárma ,Csak egy kis pánik.... azok mind a valóságot mutatták ? :)
A Legényanya beugrik valakinek ?
Ez egy szatíra , groteszk a mai magyar valóság kifigurázása .
Semmivel nem rosszabb mint a Két férfi meg egy kicsi , Family guy, , South park ....
Jó sorozat kellemes nézni :)

what.the.fuck 2017.02.17. 17:53:41

csak belenézni tudtam annyira szar. mintha a 90-es években forgattak volna. :?

eleve nem ertem miert kell a falon élőket rendszeresen ilyen gyökereknek beállítani. ez koszon vissza állandóan a magyar televíziózás történetében.
seggfejek vagytok.

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2017.02.17. 18:17:08

"Semmivel nem rosszabb mint a Két férfi meg egy kicsi , Family guy, , South park ...."

Azért ezt a helyedben átgondolnám picit.

ember100 2017.02.17. 18:20:36

@Firestarter.18:
Helló !

Hát a Family guy nézhetetlen , a Két pasi.. ugyanazok a poénok sablonok.
Talán a South park az tényleg jobb , igazad van :)

portable étek 2017.02.17. 18:25:35

Én hülye vagyok, de nem nézem, hanyas ablakhoz menjek?
@Firestarter.18: 2 pasi meg egy kitschi kurvára fércmű, akárhonnan is nézzük, akármilyen állapotban. A Szósz Parknak a tini szintbe beleragadt rétegközönség képében van felvevőpiaca (értem én, csak nem szeretem), a Família Gáj meg tekinthető Simpsons nyomdokain lépdelő napi görbetükör-komédiának, annak is megvan a megérdemelt helye. Amit katasztrófának érzek, hogy a 2 pasinak is. De ez egy ilyen világ. S hogy hogyan is hasonlítódhat össze e 3 a mi kis magyar próbálkozásunkkal? Na, azt nem tudom. Talán görbetükör-fronton, de tök más mind a 4. Nem kell mindig mindent skatulyázni.
@ember100: hát ezzel jönni, hogy mennyire valóságot célzó vagy mennyire nem, tök uncsi. Ami szar az szar, ami jó meg jó. Mi lenne, ha inkább innen közelítenénk meg.

Azanyadpicsaja · http://anyadpicsaja.hu 2017.02.17. 18:28:57

Igen sok magyar műsor pont attól lesz nézhetetlen, hogy megmutatja a magyar valóságot és ettől kínos lesz nézni. Isznak, káromkodnak, rosszkedvűen kivéve aki iszik, de sokszor még ők is, és átjön mindenen a balkáni fless. És azért már ez unalmas néha mert ugyan lehetséges, hogy vidéken helyenként így élnek, sőt Borsodban pedig még rosszabb körülmények között, de azért az átlagember törekszik a jobb életre, még ha nem is megy ki ángliába akkor is.

ember100 2017.02.17. 18:37:12

@portable étek:
Helló !

Rendben és mitől jó vagy nem jó egy vicc ?
Ha nézem hogy megráz valakit az áram az nekem vicces az alanynak nem .
Akkor inkább legyen az hogy nekem tetszett :) ironikus kis görbe tükör a magyar faluról emberekről.
Valami ilyesmi lehetett a szomszédok a városi emberekről.
Szerencsémre sosem néztem .

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2017.02.17. 18:38:50

@ember100: @portable étek:

Engem a 2pasi féle szitkomokkal a világból ki lehet kergetni, de mivel sok mindenkinek tetszik, ezért gondolom a maga műfajában jó. Ízlés dolgában felesleges vitatkozni, de SouthParkot és a FamilyGuy-t is sokan szeretik és nevetnek rajta. Ellenben ezen a falusi valamin nem lehetett még csak mosolyogni sem, ami mondjuk egy comedy esetében nem egy előnyös dolog.
Semmi értelme a fentiekkel (vagy mint fentebb a Rém rendes családdal, Waczak szállóval) összehasonlítani. Mintha az én tenisztudásomat méregetnénk Nadaléhoz kb.

@Hizdahr zo Loraq: "mindenki nevetős vicces sorozatot várt"
Ez mondjuk egy comedytől nem egy olyan nagy elvárás szerintem.

Hizdahr zo Loraq 2017.02.17. 18:54:00

@Firestarter.18: Nem véletlenül említettem a Time Bandits-et, tessék csekkolni a stílus besorolást! ;)

szociál · szociesatjukol.blog.hu 2017.02.17. 19:04:20

Az első rész után nem akartam adni neki több esélyt, de megnéztem a második részt és az nekem tetszett, igaz nem az egész de az első 25 perc az jó volt, Lengyel Tominak jól áll ez a tuningolós asztmás paraszt karakter,a feleségét játszó csaj is elég jó, meg a kocsmáros csajszi is elviselhető, de a többi csak statiszta, az a pap kifejezetten idegesítő, Csuja Imi is nagyon kevés, mindenki fárasztó.
Olvasva a harmadik rész tartalmát megint egy szar részt látunk, abban bízom hogy a negyedik meg jó lesz....kérjék már fel Bödőcsöt is hogy írjon nekik pár poént néhány milláért, mert ez így nem vicces.

ember100 2017.02.17. 19:28:12

@Firestarter.18:
Helló !

Szerintem pedig vicces .
Jártam sokat vidéken kis falukban , városokban is elég sok ilyen fazont láttam .
Persze nem így de mivel ez egy paródia szatíra belefér :)

igazi hős 2017.02.17. 19:33:28

@2147. számú Bartók Béla Úttörőcsapat: "Coelho szar, Wass Albert meg olvasható" Látom, pozitív jelzőt nem mertél írni Wassról. Helyes, értékeljük az őszinteséget.

Fidesz Bérenc (törölt) 2017.02.17. 19:34:05

@Duke64: Szia RTL bérenc!

Fidesz Bérenc (törölt) 2017.02.17. 19:36:16

@Fidesz Bérenc: Most nem szeretném azt mondani, h a kommentmotor egy fos, de attól sajnos még az.
Hogyan fordulhat elő, h tök másnak megy a kommenten, mint akire rá klikk elek???
Nézzetek utána!

igazi hős 2017.02.17. 19:37:32

@Firestarter.18: A Két férfi meg egy kicsinél minden jobb. Na jó, a magyar köztévét kivéve.

herut 2017.02.17. 19:50:59

@bovorac: Ahogyan állítod. Nekem tetszik és még valami: igenis életszerű,de még vicces is.
Ezután is nézni fogom!

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2017.02.17. 19:52:04

@ember100: "Jártam sokat vidéken kis falukban , városokban"

Én meg 25 évet éltem ilyen helyeken :) A vidéki élet vicces, oltári fazonok és sztorik vannak, de nem ilyenek és így, mint ebben a filmben. Valaki előttem jól megfogalmazta, ez olyan mint ahogy a nagyvárosi ember képzelik a vidéket. Ettől aztán a film sem őszinte, hanem ilyen izé, műgagyi vergődés.

Fidesz Bérenc (törölt) 2017.02.17. 20:13:04

Itt többen azt írják, h elkacarásznak a sorozaton, na ők azok, akik saskabarén meg hócipőn nőttek fel, ők azok is, akik Kis Ádámot is viccesnek tartják. Sőt, még F. Tivadaj előadásán is tudnak mulatni.
Ellenben van Magyarországnak egy jelentős többsége, akik az igényes humort szeretik, ők ezen a szar sorozaton nem fognak nevetni, soha.
A másik meg, a nézettségi adatok megint csak azt mutatják, h ~8 millióan nézik azt a szutykot. Ez persze nem meglepő, mert ha az RTL nem sugározna, a nézettség mérők akkor is azt hoznák ki az adatokból, h ~3 millióan azért csak nézték. Gyanítom az RTL éjszakai nézettsége is valahol ~1-2 millió körül mozoghat.
Azt vezesse már le nekem vki, h a sorozat Facebook oldala mi a faszért kong az ürességtől!
A posztok alatt átlag 10 komment, 300-800 like.
De ugyanez volt a helyzet az RTL többi műsorával is. Ú ~40 millióan nézték, felpattantam facséra, azt ott meg ördögszekerek szkrolloztak balról jobbra.
Igazán örömmel töltene el, ha vmelyik közvélemény-kutató megkérdezne pár embert, h mi a neve Pajkaszeg polgármesterének. Na ott és akkor dőlne össze a ~1,5 millióan nézik című terelés.

ember100 2017.02.17. 21:47:47

@Firestarter.18:
Helló !

Azt azért tudod hogy ami a trubadúrládában van az NEM igazi :)
Senki sem mondta hogy ILYEN a falu ez egy paródia .
Érted ?

ember100 2017.02.17. 21:51:54

@Fidesz Bérenc:
Helló !

Még egyszer :)
LEGÉNYANYA , Csak egy kis pánik , Üvegtigrisek , Zimmer Feri ÉÉÉÉrdekes ezekért mindenki meg volt őrülve .
Az a bajod hogy az RTL lenyomta a vajna2 tv vagy mi van ?

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2017.02.17. 21:59:23

@ember100:

A paródia akkor jó, ha az ember ráismer arra, amit parodizál, vagyis valóságalapja van. Amikor eszedbe jut róla a szomszéd, a főnököd, vagy hogy baszki, néha én is ilyen vagyok.Ez a sorozat nagyon messze van a paródiától, még ha tágan is értelmezzük ezt a műfajt.
Paródia pl. a fentebb is említett Rém rendes család, mely az akkor futó és divatos amerikai álomcsaládos sorozatokat parodizálta ki, lett anti-álomcsalád.
Érted?

fran7 2017.02.17. 22:19:02

A harmadik részen már nem tudtam elmosolyodni. A gondom nem az hogy a városiak írnak sorozatot a faluról. Hanem az, hogy nem szeretik őket. Lásd Kormos Anett biztos szereti a férjét meg a gyerekeit, de erre a stand upjaiból nem jössz rá. Nem tudja úgy kifigurázni őket, hogy közben azért érzed szereti őket.
Illetve ami dramaturgiailag hiba, hogy nincs egy normális nézőpont. Mint mondjuk a The Office-ban Jim. Próbálja a sorozat Udvarost és Reviczkyt ebbe a szerepbe helyezni, de ahhoz keveset szerepelnek.
Pilisszentlélek és a Pilis viszont zseniális.

ember100 2017.02.17. 22:45:12

@Firestarter.18:
Helló !

IGEN ráismer az ember :)
A templompénzt elsikkasztó polgármesterre
A kicsit együgyű rendőrre
A bögyös kocsmárosnéra
A nagyon egyszerű közmunkásokra
...... folytassam még ? :)

Duplaxiii 2017.02.17. 23:03:13

" milyen szemüveggel kellene ehhez az egészhez hozzáállni"
Egy biztos, hogy nem egy neoliberális, mindent fikázó és a 'így jártam anyátokkal" stílusú, gyenge hollywoodi zsidóhumort kedvelő szemüveggel nem.
Én most egyben néztem meg a három részt - értelmes ember darabokban nem néz sorozatot... - és átlagosan vicces szatíra az egész.
Nekem átjött, hogy csak fikció, átjöttet a mai átlagjellemek. Átjött a suttyó "tanácselnök", a sok tahó alkoholista, a egy facér palira utazó vidéki átlaglányok karaktere.
Aki nem falun él, hanem csak látogatóba megy ilyen helyekre, azok pontosan ilyen embereket ismerhet meg a falusi kocsmákban.
Ha nem jön be a Szőke András stílus, a Menzel szatíra vonal, annak ez kínzás lesz. Ahogy a sok suttyó városi álértelmiségi kockásinges bölcsésznek, rendszergazdának és webgrafikusnak is. Nekik a szint az említett nézhetetlen amerika sorozatszarság-halmaz.
Nem lesz a kedvencem, de megnézem, és jókat fogok röhögni a résekben megtalálható 3-4 poénon.
Mert 10 évfolyam "anyátokkal" garnitúrában összesen nem volt ennyi.
A kocsmárosné még be is jön!
Sok színésznek ez meg jutalomjáték, alapból hozzák a figurákat. Zimmer Feri, Zsiguli, Hasutasok, Legényanya. Ott a svéd Zsenyákok, a beszerezhetetlen Abszurdisztán.
De ez egy trendi bloggerkészletnek nem szint, mert nem ezt írják elő nekik.
Csak nekünk nézőknek nincs lehetőségünk fizetett blogban rendelésre "kritikákat" firkantani.

Duplaxiii 2017.02.17. 23:09:20

@fran7: Figyel, mi az az office?
Mert gondolom a hasonló hazait - ami viszont pontosan figurázza ki a MI ÉLETÜNKET - azt leköpöd, ugye? A Munkaügyek már azért rossz, mert bánt! Mert nézem és eszembe jut, hogy be kell mennem az okmányirodába. És AZ vár rám, ami a magyarban van.
Az office meg egy multikulti, ami csak egy rétegnek infó. Én 20 évig dolgoztam amerikai és német multiknál, már nem tartom viccesnek azt, amit huszon meg harmincévesen még trendinek tartottam. Ami akkor menő volt, ma már a fasizmus egyik zászlóvivője.
Ti meg ezeket a szarságokat nézitek?

Duplaxiii 2017.02.17. 23:12:45

@Fidesz Bérenc: Csibém, csibém...
Tudod, ha okoskodsz, akkor írj példát!
Neked ez szar. Jogod van hozzá. De nekem meg a fidesz a szar.
De ezt a jogot elvitattod tőlem.
Kinyilatkoztatsz, példák nélkül.
Szerinted mi az a minőségi humor, ami hazánk döntő részének kellene?
Tudod a "döntő rész" nem ti vagytok, a 2,5 millió nem a többség! Szerited mi kell a 60% pártnélkülinek? Nekem a sas-szarság nem kell és kissádámot sem nézem, mert erőltetett és a trágárság neki eszköz csak. De vannak minőségi standuposok, akiket meg kedbelek.
De egyetlen fidesznek tetsző humort írj! EGYET!
Ha nem tudsz, menj haza trollkodni.

Thrawn Főadmirális 2017.02.17. 23:15:02

első kettő részt végignéztem, de a mostani már nem volt vicces
nekem valahogy már most kifulladt

pedig jók a színészek, jók a környezet, de ha elfáradnak a poénok, akkor kasza...

Duplaxiii 2017.02.17. 23:17:14

Az a baj, hogy sokan félreértik a stílust.
Ez nem paródia, hanem szatíra.
Ez a sorozat semmit nem parodizál ki, mert nem az a célja. Itt nem a falusiknak tartanak görbe tükröt, nem azok életét nagyítják ki.
Ez szatíra, azaz egy fiktív környzetebe helyezik a aktuális mondanivalót. Esetünkben társadalmi napi problémákat.
Itt falusiakkal mjátszatják el a mondaivalót.
Igen, ilyen a falusi rendőr és igen ilyenek az átlagpolgármesterek!
Nem ők személyesen a nevetségesek, hanem hogy ilyenek határozzák meg az életünket.
Ez szatíra, életünk görbe tükre és nem egy átlag falusi napoké.

villamos alóli kacaj nem mindig őszinte 2017.02.17. 23:21:27

@Fega :
Nyomj be még egy felest, kapcsold ki magad, a műelemzést meg a Thomas Mann műveknél gyakorold! Esetleg nézd intenzívebben az Isaura TV-t!
Ha nem akarnál minden áron fikázni észre vennél egy csomó olyan geget ami bemutatja egy görbe tükrön keresztül az élet apró fintorait és a magyar valóságot!
@Fidesz Bérenc:
A kannás borból vagy kevesebbet, vagy többet kéne innod!
Baj van az arány érzékeddel!

portable étek 2017.02.17. 23:25:25

@Duplaxiii: "Ha nem jön be a Szőke András stílus, a Menzel szatíra vonal, annak ez kínzás lesz. "
Te nagyon távolról szemlélheted ezt. Szőke ezerszer többet/jobbat tud, kérlek ne is vonjunk párhuzamot.

Sunny Days 2017.02.17. 23:26:59

A nagy beharangozás meghozta a kedvem. Még a regisztrációs tortúrát is vállaltam, hogy nézhessem (nincs tv-m, így netről). Pár percet bírtam az első részből. Amikor az a kultúr-izé csaj elkezdett szövegelni, kikapcsoltam. Nem néztem utána, hogy színésznő játszotta-e egyáltalán. Mint egy amatőr színjátszó verseny selejtezőjéből elsőként kieső, úgy adta elő azt a pár mondatot. Az a jelenet se tudott megnevettetni, amikor szegény papnak osztoznia kell a még 20 percet nyújtózkodó pink melegítős fitnesz csajokkal. Csuja Imre játékát találtam nagyszerűnek, kár, hogy a többiek (akiket eddig láttam) nem vonzanak oda a képernyőhöz.

Duplaxiii 2017.02.17. 23:34:25

@Firestarter.18: Még egyszer utoljára!
Gyerekkoromban éltem pár évig falunk, később családdal ismét falura költöztem. A korábban említett faluba gyakran járom most is vendégségbe.
És igen, maga a falu nem ilyen, a falu komplex és számtalan ember él bennük.
De igen, ilyen volt a falunk papja! Dugta a bejárónőt, szerette a piát, jó haver volt, de a focilabdát kiszúrta, ha véletlenül átrugtuk hozzá. A másik faluban a polgármester a helyi szódás volt korábban... Igen a faluban reked lányok így vadásznak bármilyen fickóra, mert nem maradhatnak egyedül. Igen ilyen a kocsmában az átlagsuttyó, az alkoholista és tanulatlan "közmunkás". Ezeket ma már kívülállóként pontosan látom. Pár éve Üröm nevű menő település kocsmájában ugyanezt láttam. Az utcán az alapfalusiak ugyanilyenek voltak.
Tapasztaltam, hogy egy városból származó mennyivel másabb, a helybelinél, ami ismét alapkonfliktus. Láttam, amikor a körzeti meghízott észrevette a sógora kocsiját a kocsma előtt, megleste a háza előtt és elvette a jogsiját! A mi körzeti meghízottunk a részeget elvitte a kocsmáig, mert az otthagyta az autóját.
Tapasztaltam milyen a helyzete egy szóló fiatal tanárnőnek. Hogy vagy elfogad egy helyi suttyót vagy felköti magát. Láttam a heti katalinbált, az éjféli mise után kinyitó kocsmát, ahova a komplett templomközöznség etvonult és reggelig ivótt és vonította a zámbódzsimit. Láttam a fél falut kocsiba ülni, mert a közelben lépett fel guyőzike.
Soroljam? Ne gyere már azzal, hogy a falu nem ilyen.
Ilyen!
De ez a sorozat NEM ERRŐL SZÓL! Hanem a mai átlagos társadalmi szarságokról, amit bárhol érezhetünk, szenvedhetünk. Azért hiteltelen, mert a te ismeretségedben nem a polgármester sikít, hanem a jegyző, a helyi "vállalkozó"?
Meséljem el, hogy egy korábban jegyző nő polgármesterként állami szerződéseket rúgott fel (amik a falu érdekeit szolgálták) és zsebpénzért nem kérte az elkerülőutat az autópáltaépítéskor? És ez a nő a falu védett kastélyát és halastavát adta el egy gazdag pesti politikusnak, amit az elődje évekig akadályozott meg?
Ne próbáld kikerülni a problémákat csak azért, mert egy az egyben nem húzhaók azok rá egy sorozatra.
Nekem eszembe sem jutott, hogy így élnek falun.
De az igen, hogy a faluk döntő résében ilyen a polgármester és ilyen az emberek sorsa.

Inszomnia 2017.02.18. 00:24:00

Ezt nézzétek meg:

pajkaszeg.hu

Nem tudom ki csinálja, de durva jó. A történetek menü alatt olvassátok e az írást, ha olyan lenne egy rész, akkor emelkdhetne újra a nézettség.
Osszátok

eloi 2017.02.18. 01:27:35

@Duplaxiii: Hazudsz! :-( Az ilyen bull shitekre mondják, hogy "láttad te az apád ....át." Már bocs. És ezt minden falun élő normális ember nevében mondom.

Mmarci 2017.02.18. 05:35:00

10 percet tudtam nézni az első részből. Ez egy fos.

Fergabor1 2017.02.18. 07:55:38

Érdekes dolog. A fiam, aki a film készítésében is közreműködött, szintén színvonaltalannak, rossznak tartja a filmet. Azt mondja, fogalma sincs, min lehet ezen nevetni.
Szerintem, és a 70 körüli kortársaim szerint évtizedek óta ez az első magyar film, aminek láttán nevetni tudok. Igazi, jól eltalált, valódi emberek, valódi poénok. Aki járt már magyar faluban, az tudja, hogy - tisztelet a kivételnek - csak ilyen hülyék maradnak meg egy kis községben.
A cselekmény vezetés is áttekinthető, nem kell mindig azon elmélkedni, mi történik miért.
A fiam az Üvegtigris című filmmel hasonlította össze, hogy az mennyivel jobb volt. Én azon egy apró mosolyt nem tudtam magamból kipréselni, míg ezen végig röhögni tudok.

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2017.02.18. 08:11:17

@ember100: Igen, ezek azok az ostoba es kozhelyes sztereotipiak amiket a nemvidekiek a videkiekrol gondolnak, es ezek azok a karakterek amiket mar szazazedjere latunk magyar tévében. Jo lenne ezen mar egy picit tullepni, mert ettol lesz olyan áporodott 90-es évek fílingje az egesznek.

Atika!!! 2017.02.18. 08:28:18

Szlovák licenc alapján készült :)

fran7 2017.02.18. 09:41:08

@Duplaxiii: A lényeget nem értetted meg, A gondazzal, hogy te szatírának nevezzed a sztorit, akkor hol van benne a groteszk, hol van az abszurd, S ami a gond, hogy a legtöbb ember akit kifguráz, groteszknek vagy abszurdnak állít be, annak van oka, hogy miért lett olyan, amilyen. S ebből vajmi keveset tudtunk meg, Semmit. Nemrég temették a falu bolondját nálunk, a búcsúztatóból kiderült 3 évesen túl sok diftéria elleni oltóanyagot kapott és ezért lett olyan, amilyen. Szerintem szinte senki nem tudta ezt róla. De mennyivel más szemmel nézted volna, ha ezt tudod.
Épp ez a gond, ha a mi kis falunk szatíra, és elsősorban groteszk és abszurd, akkor nincs logika a groteszkségében és abszurditásában. Ráadásul a szatirában elvileg van komikum is. Na az főleg elmaradt ebben a sorozatban
Illetve, amit egy faluban mesélnek neked annak a fele igaz, vagy annyi se.

Dzsano 2017.02.18. 09:45:58

"Ez egy szatíra , groteszk..." Sajnos a magyar filmipar a groteszkről nem bír leszállni, lásd a "legjobb"nak kikiáltott filmjeinket, mint például a Ripacsok, hiába a csodálatos színészi játék, de savanyú a szájíze az embernek, ha nézi. És ezen a Mi kis falunk filmen még jobban savanyodik, mert egy sorozatból könnyed esti szórakozást vár, nem az 1000x elcsépelt klisék kinagyítását. Vígjáték: vicces, és mindig jó a vége, nem pedig szarabbul vagyunk érzést sugall. Kár a pénzért.

A törökszultán · http://lama.blogsite.org 2017.02.18. 10:31:32

Hehe. Nagyon szegényes az életetek /a fikázókra gondoltam/. Nálunk /család/ a zasszony meg a lány javítják a villanypásztort. Az egyik keresi a kontaktot, a másik markolja a szalagot. 35 éve a nagy állami vállalat konyhájáról elloptak két raklap cukrot, de semkinek nem volt fura, hogy a kantin/kisboltban hetekig akciós lett az édesítő. A pecás cimbi elszundított a parton, a juhász meg áthajtotta rajta a birkákat. Igaz, az nem gumi nyomot hagyott a nyakán, mint Stoki biciklije, de még egy hét mulva is szív alakú indigókék patanyom véraláfutások voltak rajta.
A szomszéd neje meg rossz demizsont markolt, és végigkínálta a vendégeket a még finomítatlan, egyszer párolt cuccal.
Én hasfájósra röhögtem magam. Csak akinek üres a memója, annak hiába jön az impulzus.....

Gerberus 2017.02.18. 10:38:26

Ilyen fosokat ösztönből kerülök, nekem kedves a szürkeállományom.

véleményM 2017.02.18. 11:52:43

Végigolvasva az összes hozzászólást, fejet hajtok a megmondóemberek érvei előtt.
Bennem van a hiba. Hibás vagyok, mert kétszer mosolyodtam csak el 45 perc alatt és szerintem ez nem egy jó arány, tekintve a sorozat műfaját, célkitűzését. Hibás vagyok mert csupa ezerszer elsütött klisét fedezek fel a karakterekben. Hibás vagyok, mert a dialógusokat erőltetettnek és unalmasnak, de főleg ritmustalannak érzem. Hibás vagyok, mert a történetet laposnak ötlettelennek tartom. Kétségtelenül hibás vagyok, de szerintem abban, hogy rápazaroltam egy órát egy ilyen, szerintem gyenge fércműre. Sokat vártam, semmit nem kaptam...

zsocskmid 2017.02.18. 14:36:23

Szerintem nem rossz sorozat. Akinek nem tetszik ne nézze.

AGalaxisElnöke 2017.02.18. 19:41:13

Nekem tetszik szerintem egy nagyon szerethető sorozat. Valóban vannak ilyen emberek vidéken de attól még hogy idétlenek nem kevésbé szerethető tagjai a közösségnek. Éppen ezért lehet jókat derülni pl. Bödőcs Tibor műsorain és éppen ezért kellett volna bevonni olyan humoristákat a készítők közé akik falusi környezetben nőttek fel. Illetve értik, érzik a vidéki élet dinamikáját és szeretik a falusi embereket. Ettől függetlenül úgy gondolom hogy már nagyon kellett egy ilyen témájú sorozat. Remélem kinövi a gyermekbetegségeit és még sokáig velünk marad.

deviantRider · http://bringablog.hu 2017.02.19. 10:45:52

Én az első részt láttam csak, mert reménykedtem, hogy hátha lesz végre egy jó "magyar" vicces sorozat. Nem lett. Kár. :-(

Blindmouse 2017.02.19. 12:02:23

Régen a saját nyomorán is tudott nevetni a magyar, mostanra a 10 millió olyan ember országa lettünk akiknek még a szar sem tud elég büdös lenni...

De aki szerint egyáltalán nem vicces ez, annak mi jelenti a humor megtestesítőjét a magyar filmalkotásban? a miniszter félrelép? vagy a álompontnet?

pocokgeci 2017.02.20. 18:27:18

"Lehet csak egy félreértés volt, de én tényleg azt hittem, hogy ez egy elsősorban vicces sorozat lesz. "

pedig az első részből látszódott, h kurvaszar...
süti beállítások módosítása