Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Hirtelen eltűnt Simicska Hír TV-je a UPC analóg kínálatából

2017. február 06. 15:41 kovacsbalint 116 komment

upc-hirtv.JPG

Bár semmilyen hivatalos közleményt nem adtak ki, a UPC Magyarország Facebook-oldalának dühös kommentjeire adott válaszokból kiderült: a szolgáltató hirtelen, február 5-től kivette analóg csatornakínálatából a miniszterelnökkel nemrég összeveszett Simicska Lajos tévéjét, a Hír TV-t. A UPC válasza szerint a csatorna ugyanakkor elérhető marad kétféle digitális csomagban. Máshol azt is írják: minderről egy korábbi számlalevélben tájékoztatták az előfizetőiket.

Megkerestük a kérdéseinkkel a UPC-t, amint válaszoltak, frissítjük a cikket.

Valószínűleg csak a véletlen műve, hogy minderre egyébként napra pontosan 2 évvel azután derült fény, hogy Simicska Lajos azt mondta, hogy szerinte Orbán Viktor egy geci.

Ma meg is jött a UPC hivatalos válasza:

A UPC Magyarország folyamatosan arra törekszik, hogy változatos és értékes tartalomkínálatot biztosítson ügyfeleinek. Ez okból üzleti tárgyalásokat folytatott a Hír Televízió képviselőivel a csatorna számára fizetendő műsorterjesztési díjról, annak érdekében, hogy a Hír TV műsora továbbra is szerepelhessen a UPC televíziós csatornakínálatában. Az egyeztetések azonban sajnos nem vezettek eredményre, ezért a Hír TV adása 2017. február 5-én kikerült a UPC Magyarország analóg csatornaválasztékából. Mindazonáltal a UPC digitális csatornaválasztékában továbbra is elérhető a Hír TV adása, így azoknak az előfizetőknek, akik nézni szeretnék a csatorna műsorát és még nem rendelkeznek digitális előfizetéssel, bármikor lehetőségük van arra, hogy digitális díjcsomagra váltsanak. Mindemellett a UPC Magyarország továbbra is nyitott a tárgyalások folytatására Hír Televízió képviselőivel, hogy egy olyan, mindkét fél számára megnyugtató megoldást találjanak, amely a legjobban szolgálja a nézők érdekeit.

Címkék: hír tv upc

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kutyahoroszkóp 2017.02.06. 15:52:54

Elkeserítő cikk. Értem már miért szaporodott meg e blogon a politikai "értelmiség". Elárulnám, hogy bevett gyakorlat az analóg kínálat lemorzsolása. A DVB-C sem fizethető már elő a legtöbb helyen, ugyanígy az analóg vonal is felszámolódik, cél az IPTV. Technikai hátteret látok én mögötte, az cikkíró meg politikait. A kettő nem zárja ki egymást, de míg az egyiknek lohasztó hangolásszaga van, a másik okolásnak annyira nem.

Kutyuu 2017.02.06. 16:28:33

@Kutyahoroszkóp: Ejnye, ez a sok véletlen. Mondjuk csodálkoznék ha az UPC - klasszikus kábelszolgáltató lévén - az IPTV-t nyomná ezerrel. Mi értelme lenne? Megvan a digitális kábeles infrastruktúrája, a fejegységei, stb - semmi nem indokolja, hogy a sokezer ügyfelét macerás, az ügyfélszolgálatot, az IP-s supportot (mindkettő k.va drága emberi erő, ráadásul az UPC mindezekben nagyon hiányos mostanában...) 100%-ban leterhelő, nem kis provisioninget igénylő (STB csere, új IP STB) IPTV rendszert nyomná. Az Invitel, vagy más kábeltvben közel nulláról induló szolgáltató más tészta, de az nem az UPC..

Trollkorrekt 2017.02.06. 16:41:51

Mindössze csak az igényekhez igazítják a kínálatot. :p

rockjano 2017.02.06. 16:47:01

Hogy nézzük majd Olgát???

NyMRooD 2017.02.06. 16:47:38

Nekem az analóg csomag jön és bár abból tényleg kikerült, a digitális változat fogható gond nélkül (mivel akinek be van kötve a upc analóg az több digitális csatornát is tud fogni "kódolatlanul", szóval ez csak az analóg fokozatos kivezetésének a része).

akone06 2017.02.06. 17:00:52

Kit érdekel az analóg kínálat? Évek óta tűnnek el onnan csatornák. Egyszer majd meg is fog szűnni.

polpetti 2017.02.06. 17:07:16

Pffff, még van analóg kínálat? Kit érdekel, ha onnan eltűnik? Úgyis már lassan minden digitálisan lesz csak fogható.

Kutyahoroszkóp 2017.02.06. 17:23:53

@Kutyuu: hosszútávú megtérülések is vannak a világon. Egy nem mainstream technika üzemeltetése (életben tartása) idővel többe kerül, mint 1x lezavarni a nagyváltást. De nyilván ezt átlátod, ha így tudsz érvelni, meg rálátásod is van a szóhasználatból kiindulva. Így duplán nem értem mi a szarért érvelsz az eleve infantilisen belemagyarázott politikai szinezet mellett.

evilwolf 2017.02.06. 17:24:55

Amikor még ez a gennyes júpíszi egyeduralkodó volt, már akkor megutáltam és lemondtam. Vettem műholdvevőt.
Később, ahogy megjelent a digi, a lépcsőházban elsőként kötöttem szerződést velük. Nemcsak a tévére, net, telefon, és elégedett vagyok velük.
Soha a büdös életben nem lesz UPC szerződésem.

efi 2017.02.06. 17:42:37

@Kutyahoroszkóp:
Ettől most akkor nyilván sokkal olcsóbb lett nekik az analóg csomag biztosítása, sőt ez a csatornamegszüntetés egy fontos és megkerülhetetlen mérföldkő az évek múlva történő átállásukhoz. Ha nem vették volna ki ezt az egyet - és pont ezt - akkor még 100 év múlva is lenne analóg csomagjuk, mert nem bírnák kihúzni a konnektorból a technikát gondolom.

Nem Penny hajója 2017.02.06. 18:06:31

Nem váratlanul vették ki a Hír Tv-t. Egyértelműen szerepelt a januári számlalevélen, hogy kikerül a Hír Tv az analógból, de a digitálison marad.

Ellenzéki összeFOSÁS 2017.02.06. 18:17:22

Hat oriasi veszteseg erte a nezoket.
Rohejes szanalmas bosszucsatorna. Annnyira nincs sajtoszabadsag, hogy valaki lazan uzemeltethet egy KAMU hircsatornat, a szemelyes sertetseg, bosszu miatt.

juragy 2017.02.06. 18:33:21

@Ellenzéki összeFOSÁS: Fos! Értem, hogy nehéz a távirányítót kezelni. Sokkal kényelmesebb, ha minden csapból ugyanaz folyik.

Kutyahoroszkóp 2017.02.06. 18:38:49

@efi: én csak azt mondom, hogy nagyságrendekkel valószínűbb a piacgazdasági/technikai megközelítés, mint a posztban foglalt. Biztos én vagyok túl tufa a politikához, de mi ez? 2 év múlva éri utol a bosszú a párttévét? (Más szolgáltatóknál nem?) Mi ez, valami kozmikus törvény, ez a 2 év? Nevetséges. Főleg a tények ellenében. Nyakatekertségi határokat nem ismerve összeesküvést kell kiáltani csak hogy lehetőség nyílhasson magas szintű politizálásra. Így működik ez és olyan jó megmerítkezni az ilyenben. Meg annyi ész is sejlik mögötte.

károly szántana 2017.02.06. 18:50:13

Az analógból kikerülés a nyugdíjasokra irányul, mert sokan közülük még az analógot nézik, mert örülnek hogy 1 db távirányítóval elboldogulnak. A fiatalabb korosztályoknak nem gond a digitálisra áttérni, söt, ök igénylik a jobb kép- és hangmindöséget, de az idösek a megszokásaik rabjai, nekik minden változás, legyen az bármilyen kicsi, roppant zavaró.

lepo 2017.02.06. 19:12:53

@károly szántana: Nem csak megszokás, hanem praktikum. A tv-m ugyan lcd, de csak hd ready akkor meg minek fizessek többet a UPC-nek a hd adásokért amit az én televíziómon nem nagyon tudok élvezni.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.06. 19:17:54

Miért nem az M1 tűnik el, vagy a KuntaKinte2 TV? Csak véletlen lehet.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.06. 19:20:40

@károly szántana: "nem gond a digitálisra áttérni"

Ott lehet azt, hogy az egyik csatornát felveszed, és a másikat nézed?

"söt, ök igénylik a jobb kép- és hangmindöséget"

A Jóbarátokköztet nem mindegy hogy nézi?

andd1234 2017.02.06. 19:29:12

@akone06: például engem érdekel! Analóg tv-t nézek vasalás közben!

ugyan ugyan 2017.02.06. 19:33:14

ha ez igaz: "A fenti intézkedésről előzetesen a 2016.12. hónapban elkészült számlamellékletben tájékoztattuk előfizetőinket." akkor a cím nem... tehát nem hirtelen, váratlanul, minden előzmény nélkül tűnt el... mint a bejegyzés sugallja...

andd1234 2017.02.06. 19:37:48

@károly szántana: igen, leírnak egy generációt, miért nem költ drága tv-re, kiterjedt programcsomagokra, s adja ehelyett a pénzét gyerekeinek, unokáinak! Tisztelt idős nyugdíjasok! Hagyjátok a fenébe hálátlan gyerekeiteket, drága telefonokat bizergáló unokáitokat, költsetek magatokra, egyetek finom ételeket, menjetek el gyógyfürdőkbe, ne sajnáljatok magatoktól semmit, ami örömöt ad!

Joey Greco 2017.02.06. 19:38:14

A megoldás : hirtv.hu/hirtv_kesleltetett

Miután egyetlen csatorna volt,amit néztem a "pálfordulása" óta..

akone06 2017.02.06. 19:59:01

@andd1234: attól még az analóg előbb-utóbb meg fog szűnni és ez így helyes, mert egy analóg csatorna 4-5 digitális csatorna elől veszi el a helyet, ilyen egyszerű

Joey Greco 2017.02.06. 20:04:39

@akone06: igazad van,de akkor olyat vegyenek ki amit senki nem néz..(m1-2) akár...

siriq111 2017.02.06. 20:06:57

Fater pont ma reklamart ,hogy hol van a hirt tv :D
Mondom , szoljon a kormanynak ....

stefan03 2017.02.06. 20:07:28

Ez politikai nyomás lehet,hogy elsők között a HIR TV. került ki az Analóg csatornákból. Ezt nem kell magyarázni mindenki tudja. Én is felfogom mondani a közeljövőben a szerződésemet a UPC-vel.

siriq111 2017.02.06. 20:08:17

@Joey Greco: M1-t szivesen elcsereli a fater , en meg sokan masok is egy hirt tv-ert :D

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.06. 20:18:58

@andd1234: "Analóg tv-t nézek vasalás közben!"

Én vasalást nézek analógtévézés közben. :))

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.06. 20:21:26

@siriq111: "Fater pont ma reklamart ,hogy hol van a hirt tv :D
Mondom , szoljon a kormanynak ...."

Ez ballipsi aknamunka lehet a szélsőjobbkormány ellenes indulatok felkorbácsolására. :))

akone06 2017.02.06. 20:32:35

@stefan03: elsők között? Negyvenvalahany csatorna volt az analogok között évekkel ezelőtt. Most van 27. Szerintem gondold át még egyszer.

cso zsi 2017.02.06. 20:49:43

Őszi (akkor épp bennfenntes) értesüléseim szerint a UPC az analógot márciusban/-tól/-ig teljes mértékben megszünteti. (ez módosulhatott azóta)
Lehet egy távirányítóval tévézni digitálison is.
Ha modern, 3-4 éven belüli lapostévé, akkor elég abba a CI+ modul, és az előfizetői kártya, ha box kell, annak a távirányītója az elmúlt 20 év tévéire tanítható.

akone06 2017.02.06. 20:49:57

@lepo: nem nevezném praktikusnak 2017-ben az analóg tévézést lcd tévén. Még a mindig tévével is minőségibb adásokat nézhetnél a upc analóg csomag áráért.

akone06 2017.02.06. 20:52:38

@andd1234: az analóg földfelszíni tévé lekapcsolását millióan élték túl. A párezres analóg upc előfizetőkért hidd el senki nem fog könnyeket hullajtani.

cso zsi 2017.02.06. 20:52:50

@stefan03: Elsőként az idegennyelvű (orosz, kínai, német, francia, stb...) csatornák-hírműsorok kerültek ki, úgy 8 éve. Külön 2x300-ért a digitális csomagban benne vannak azóta is.

cso zsi 2017.02.06. 20:54:35

@akone06: Telekoméknál a kábelen komplett megszüntetik a műsorszolgáltatást, csak belterivel-boxszal lehet ip-tv-t nézni.

cso zsi 2017.02.06. 20:57:04

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: A felvevős upc médiaboxok némelyike tudja, attól függ, mit rendelsz, és mit fizetsz meg.

akone06 2017.02.06. 20:57:54

@cso zsi: pontosan, a tisztelt cikkíró meg feltalálta a kanálban a mélyedést

Kutyahoroszkóp 2017.02.06. 21:09:24

@lepo: simán látszik a különbség SD és HD között HD Ready esetén is. Ha nem, akkor nagyon nem jó a szemed vagy extra béna a szolgáltatto.

cso zsi 2017.02.06. 21:10:54

@károly szántana: Ők vagy tényleg nagyon öregek, vagy tényleg nincs annyi, hogy egy 32"-os lapost vegyenek.
80 fölötti rokonaim, ismerőseim, kuncsaftjaim interneteznek, fészbúkoznak, szkájpolnak, és vagy lapos a tévé, vagy box van mellette.

cso zsi 2017.02.06. 21:19:08

@lepo: De, tudnál. Egetrengető a különbség már azon a készüléken is. (Animal, Natgeo..)
A szörnyű, hogy a szolgáltatók telepítést végző alvállalkozói valahogy épp a hdmi-kábelt "keverik el", miközben a kuncsaft épp a hd-adásokhoz rendelt eszközt. És összekötik neki scarttal... Adtak a sz@rnak egy pofont. Ott valóban nincs változás.
A tv-műsorokhoz egyelőre nem kell hd-(ready)nál jobb tv, a nagy része sd-ben van.
Máshonnan beszerzett filmeket viszont sokkal élvezetesebb a megfelelő minőségben nézni.

lepo 2017.02.06. 21:27:11

@akone06: Lehet hogy igazad van, ha csak a tv-t néznénk. De mivel csomagba van az előfizetés, így egy ezressel olcsóbb havonta. Annyit nem ülök a tv előtt hogy megérné a több pénzt.

tollas 2017.02.06. 21:43:22

@polpetti: Ok, de miért pont a HírTv-t vették ki, a mellette megmaradó sok gagyi adó helyett?

Tzp 2017.02.06. 21:45:29

Hát elég nehéz lenne elhinni, hogy ez nem politikai nyomásra történt. Közeleg a 2018-as választás, ráadásul Orbántól nem áll távol a személyes bosszú.

tollas 2017.02.06. 21:46:28

@cso zsi: Két vagy három tévét lehet digitálisan nézni egy beltéri egységgel? Mert az analógnál ez nem volt probléma.

Nem Penny hajója 2017.02.06. 22:00:05

Ha már lehet most a UPC-t szidni: van egy saját összeesküvés elméletem velük kapcsolatban, méghozzá az, hogy a HD verzióval is rendelkező SD adásokat direkt szar minőségben továbbítják azért, hogy így ösztönözzenek a HD csomag előfizetésére. Egy nagyobb, full HD tévén ezek a csatornák szinte nézhetetlenül szarok SD-ben.

radio100jozsi 2017.02.06. 22:03:02

Azért örömteli, hogy több hozzászóló is józanabban gondolkodik, mint az, aki ezt a cikkfélét összetákolta. Eleve nem hirtelen, mert az ÁSZF is már 1 hónapja kint van az UPC oldalán erről. Na érdekes, én megkaptam a decemberi számla elején keretes részben, és még vastagítottan kiemelve azt, hogy megszűnik az analógban a Hír TV, de digitálisan marad. Mennyi is ez, majd 2 hónap! A másik a digitálisban kódolatlanul lehet továbbra is analóg előfizetéssel nézni a Hír TV-t, azaz senkinek nem kell új csomagot kötnie, sem új doboz, semmi nem kell, csak felejtsük már el, hogy "lapos TV-n" analógban TV-t nézünk. Ez a múlt. Na meg az analógnak a napjai meg vannak számlálva, havonta ezreknél kapcsolják le a szolgáltatást, és a Telekom, UPC körzetekben 1, max 2 éven belül mind le lesz kapcsolva, csak digitális, vagy IPTV lesz helyette.

Dezsike 2017.02.06. 22:05:31

@tollas: Beltérivel nem, de a digitális adást a mai tévék veszik beltéri nélkül is. Nálunk is így megy a T, a nappaliban a lapos tévé veszi, az én CRTmen meg 4 csatornán kívül (M1, M2, M4, Duna) hangyafoci van, mert lelőtték az analógot. Rádugtam egy pár ezres semmit sem tudó beltérit, addig megteszi míg nem váltunk a Digire (már csak 2 hónap és letelik a hűség), nekik ~50 csatornás analóg kínálatuk van (még).

Duplaxiii 2017.02.06. 22:07:19

OK, hogy az analóg megy ki a divatból, OK, hogy kell a hely a digitális csatornáknak, DE!
A mostani szutyok analog maradványok közül (amiket legalább kábelen el lehet osztani a tévék között, nem kell a konyhába box és plusz pénz) MIÉRT PONT a HírTV lett a felesleges?
A műsor nélküli SportM vagy a ostoba TLC több érdeklődő miatt maradhatott?
Itt lóg az a bozonyos lóláb ki. Hogy "véletlenül" a haragos és már elsőszámú ellenzéki tévévé erősödő HírTV lapát, a többi feleleges nem.
Gondolom a most erősödő mészárosos echo, ami eddig egy sufnitévé kategória volt, most majd be fog kerülni...
Véletlenül.

cso zsi 2017.02.06. 22:16:30

@tollas: Nem. Egy beltéri -> egy tv. De...
A lapostévékbe upc-nél már elegendő a kártya (és a ci+ modul), ha nem akarsz felvenni, vagy ha a tv tudja ezt egy külső merevlemezzel. (Ez esetben vagy a nézett műsort veszed, vagy amit beprogramoztál olyan időpontra, amikor nem tudod megnézni)
Diginél egyelőre nem kell segédeszköz a kábeles, digitális, nem külön fizetős műsorokhoz.
Nemsokára kell a lapostévékbe ci+ modul, de a hírek szerint nem fog kelleni bele előfizetői kártya. A Telekom jelenleg ragaszkodik a saját eszközökhöz, legyen bármilyen "okos" a tévé.
Mindhárom szolgáltató ad lehetőséget, vagy kötelez box használatára, csak a vásárlóerő (és a műsorkínálat) szab határt a nézhető csatornáknak.
Mindegyik szolgáltatónál korlát a három készülék, egy előfizetésen.
Telekomnál-UPC-nél eredendően műszaki korlát, hogy ne a net rovására menjen, Diginél ezt nem tudom. Ahol koax a tv, ott lan a hálózat, ahol optikán jön, ott a home gateway adja a tv-t is, tehát hasonló indok fennállhat.

Duplaxiii 2017.02.06. 22:16:38

@Dezsike: Hát nem.
Az UPC az analógot csak mellékesen adja, mert a digitális a kábelen jön. De ahor , hogy a digitális kicsomagold, nem elegendő egy eszköz, a központban is aktiválni kell az előfizetést.
Egy előfizetés egy tévé. Akár dobozzal, akár CI kártyával. Amiről te beszélsz az a földi digiális (DVB-T), azon vannak ingyenesek és fizetősek.
Az UPC-n én CI kártyával tévézek, a kábelt a tévébe dugom és választhatok, hogy az analóg és a digitálisakat kérem, vagy csak a digitálisakat. Az elsők ingyenesek, de nincs benne a HírTV!!!
A digitálisban pedig nincs ingyenes, ott a alapért, a bronz csomagért is fizetned kell, azaz kártya, box és előfizetés nálkül semmiféle tévé nem fogod csak az analóg adásokat látni.
Ha több tévé, több box vagy kártya. És úgy tudom ennek ára van...
...
Itt az UPC duma:
"Egy beltéri egység egy televízió készüléket tud kiszolgálni. Amennyiben több készüléken szeretné igénybevenni a digitális szolgáltatást, úgy további digitális mediabox-ok bérlése szükséges.
Egy szolgáltatási címen összesen maximum 3 mediaboxot tudunk biztosítani, ami így 3 tévékészükéken teszi elérhetővé a digitális tévézést.
Egy digitális beltéri egység használata mellett, az analóg szolgáltatás a többi televízión továbbra is elérhető marad."

cso zsi 2017.02.06. 22:26:13

@Nem Penny hajója: Ha csak UPC-t nézel, akár osztanám is a véleményed.
De a Telekomnál is ugyanez a helyzet, és a Diginél, ahol analógban jön a fele műsormennyiség, mint amennyit a digitálison lehet fogni.
8 éves (pl. Samsung) lapostévét gyakorlatilag használhatatlannnak minősítenek a szolgáltatók beltéri nélkül.
Se ci+ kártyahely, se dvb-c tuner, csak hdmi csatlakozó, és hd ready.
Digis helyen cseréltem ki a tévét újabbra, mert a konyhai kicsin éles kép 120 csatornával, a szobai nagytévén mosott analóg, és a 60 csatorna épphogy összejött.
Az meg nonszensz, hogy a kedvelt műsorokat a konyhában állva a "zsebtévén" nézzûk.

cso zsi 2017.02.06. 22:28:24

@Duplaxiii: Az analógot sem ingyen nézed.

Jehuda 2017.02.06. 23:17:16

1986-ban egy hét rövidhullámsávos Sony rádiót hoztam Münchenből, hogy a Szabad Európát hallgatni tudjam. Vissza jött az az idő, aki a UPC-nél a Hír TV-t akarja nézni, fizesse meg keményen az árát, áldozzon rá, ha kormányfüggetlen adást akar hallgatni!

Nyugdíj előtt két évvel munkanélküliként nem az a legnagyobb gondom, hogy a konyhában levő kb. 20-25 éves analóg Panasonic TV-t, ami tökéletesen működik, de az értéke 0, még ingyen sem viszi el senki, lecseréljem nagyjából kéthavi álláskeresési segély árából. Marad tehát az interneten történő tájékozódás, egyelőre azt még szabad.

2017.02.06. 23:20:33

haha.. ha valaki azt hiszi, hogy a digitalis a UPC-nel a jobb minoseget jelenti , akkor nagyot teved :D
sok csatorna annyira SZARRA van tomoritve, hogy szinte nezhetetlen. Meg a zajosabb analog is jobb, mint amit a UPC digitalisan ad sok csatornanal. Ahogy megmozdul valami, indul az mpeg kockahaboru, rajzfilmcsatornak 90%-nal nem lehet semmit se latni csak pacakat.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2017.02.06. 23:29:23

Nagyeszűek! A digitális nagyszerű találmány, de az én lakásomban a normál tévén kívül még két kis tévé is van. Vagy bérelek még két digitális boxot (és helyet szorítok nekik valahogy), vagy mindhárom tévén egyszerre csak ugyanazt lehet nézni, vagy használom az analógot. Amiben viszont most már csak 25 csatorna működik, ami persze elég egy háttértévézéshez, de többre már nemigen. A UPC persze szarik erre az egész problémára, és folyamatosan veszi ki a csatornákat, mindenféle üres okokra hivatkozva. A lakájmédia a Hír Tv kiemelését napi témájává teszi, a többi mintegy harminc csatorna korábbi felszívódása valamiért nem fájt neki annyira.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2017.02.06. 23:48:14

@Jehuda: "áldozzon rá, ha kormányfüggetlen adást akar hallgatni! "

Jesszusom, már az RTL Klub is a kormányé?

Bambano 2017.02.07. 00:17:08

távol álljon tőlem, hogy konteókat gyártsak, ááááá...
de hogy pont akkor esik ki a g csatorna az upcnál a kínálatból, amikor épp elsinkófálják az internet áfa csökkentést...

nahát, hogy mik vannak...

fidesz maszop dk egykutya 2017.02.07. 00:19:14

@Kutyahoroszkóp: az a "legtöbb hely" az kizárólag a telekom, mert valami retardált mánáger kitalálta hogy akkor most a fos dobozos iptv legyen csak. Mindenhol máshol marad a dvb-c mert az való a tvzésre, az kényelmes.
Egyébként nálunk is iptv van mert csak telekom van, és tudod ki nézi? Senki. Ott porosodik a doboz, mert jobb 3 tv-n doboz nélkül egy távirányítóval nézni a dvb-c-t. És csak amiatt van előfizetve. Ha dvb-c-t megszünteti a tré akkor a tv előfizetés meg lemond, irány a mindigtv extra...

villamos alóli kacaj nem mindig őszinte 2017.02.07. 00:25:27

@rockjano:
"Hogy nézzük majd Olgát??? "
Csukott szemmel!
Bár hallgatni is borzalmas!
@károly szántana:
"idösek a megszokásaik rabjai, nekik minden változás, legyen az bármilyen kicsi, roppant zavaró. "... különösen az, hogy általánosítasz és baromságokat beszélsz!
@siriq111:
Miért? Beszél a kormányotok? A radarotok meg tolat?

v2peti 2017.02.07. 00:32:08

@evilwolf: Na de ott a Digi meg pár népszerű csatornát szépen kigolyózott.

v2peti 2017.02.07. 00:39:16

@Androsz: Telekomnál ha nem koaxon jön, akkor meg analóg sincsen.

károly szántana 2017.02.07. 02:37:15

@villamos alóli kacaj nem mindig őszinte: majd ha lesz tapasztalatod idős emberekkel, rájössz, hogy nem baromság.

akone06 2017.02.07. 05:37:40

@okostojas007: majd ha elered az iskolaskort meg fogod érteni

akone06 2017.02.07. 05:42:42

@Androsz: mindenki jön a kis tévéjével. Évek óta van tv go meg horizon go. Teljesen ingyen egy tableten azt nézel amit akarsz. Oda teszed a lakásban ahová akarod. "Mindhárom tévén ugyanazt kell néznem" ezt meg egyszerűen nem is értem

2017.02.07. 06:11:36

@Ellenzéki összeFOSÁS: ja, akkor a fidesznyikeknek is tetszett a HírTV és nem nevezték kamu hírcsatornának, amikor segített megbuktatnina ballibeket és Gyurcsányt. Most, hogy Simicska összegecizte a csúti főnököt, megy a fröcsögés a HírTV-re. Korábban az volt a Fidesz párttévéje. Ma meg pont az MTV csatornái nyomják a pártprogramot, a HírTV pedig pont úgy ellenzéki és ezáltal picit érdekesebb lett, mint 2010 előtt volt.

multifarkukutya 2017.02.07. 06:54:44

@Kutyahoroszkóp: A lényeg az, hogy ahova az internet meg az IPTV-k hírei bármilyen okból nem jutnak el, ott ne zavarják össze szegény M1-zombik fejét...

Tele_Maus Nonprofit Consulting · www.tele-maus.hu 2017.02.07. 07:25:13

1. Az ATV az MTV "székházfoglalás" időszakában és előtte is a részese volt annak a - meglátásom szerint minősíthetetlen - média-csinálásnak, a hír-hazudozásnak és a célzatos - semmiképp sem független - hergelésnek, amely mára a komplett "köz"médiát már jellemzi.

2. Ez a "nemes ember", ez a g**ző pártkasszás, ezek szerint éppen napra pontosan kettő éve egy büdös szót a "volt" haverja és a fidesz, általa teljes mértékben ismert konkrét ügyeiről, a médiumokban sem, de különösen - bűnpártolást elkövetve - a nyomozóhatóságoknak sem számolt be nemhogy töredelmesen, de semennyire.

3. Ezek után vagy egy hatalmas nagy lufi ez az összeveszés, és a valóságban csak a négereken (strómanokon) [végül] orbánhoz kerülő 100 milliárdok ügyeiről hivatott elterelni a szót; avagy a valóságban maga simicska egy hatalmas lufi, és nem tudom eldönteni, melyik véglet a rosszabb a NÉP-nek.

4. Én a magam részéről mindenkinek: mészárosnak, lázárnak, tarlósnak, csetényinek és a többieknek is további erős gazdagodást kívánok, tőlem az összes hazai mezőgazdasági terület legyen az övék, és csak annyit kérek szépen, hogy ennek fejében takarodjanak a közéletből, takarodjanak a hatalomból és takarodjanak a politikából, és szépen üljenek ezerrel a vagyonukon, ill. akinek az kellett, ő menjen szépen és túrja a földjét, ha már annyira nagy paraszt.

5. Végül továbbra is tartom azt a lassan 5 éves álláspontom, hogy a valóságban a rosszabbik [jobbik] és a fidesz[-kdnp] a büdös életben nem voltak ellenfelek, összejátszanak azért, hogy - láthatóan hatalmas sikerrel! - hülyére vegyenek millió számban szavazásra jogosult állampolgárt.

6. Még mielőtt rám süthetné itt bárki: takarodjanak a közéletből szintén a molnár csabák, a gyurcsány ferencek, a komplett - elaggott és elhülyült - mszp a küldötti és a vezetői állományával együtt, és úgyszintén a liliputi dk-sok, a gyé németh erzsébetek [akihez képest, a fejmozgásához és az arckifejezéséhez képest, a komplett besenyő család bármely és mindegyik tagja lófasz], a kétarcúságáról elhíresült elempések.

7. Ehelyett tessék engem jelölni miniszterelnöknek, a HÜLYÉK ORSZÁGA POLITIKAMENTES PÁRT (HOPP) színeiben, ahol várom a 10 első párttagot, hogy megalakulhassunk, és garantálom, hogy mindenkit letartóztatunk és ha kel le is lövetünk, aki jelen volt az elmúlt 10 év politikai döntéseinél, ha kell, még magamat is letartóztattatom és le is lövetem, ha fény derül rá, hogy korrupt voltam.

8. Egyébként pedig szeretném még elmondani, hogy Karthágót már pedig el kell pusztítani.

ÁVE ORBÁN!

Jehuda 2017.02.07. 07:33:40

@Androsz: Úgy gondolom, a szövegösszefüggésből egyértelmű, hogy a Hir TV-re gondoltam. :)

mások nem látják 2017.02.07. 08:18:30

@Tele Maus Nonprofit Consulting: Szegény, nagyon frusztrált vagy. Kicsit lazíts, éld az életed, nem kell állandóan Orbánnal feküdnöd, és kelned. Az nem normális állapot, hidd el.

kkkchris 2017.02.07. 08:45:04

Erre nem tudok mást mondani csak azt hogy ha valakinek kalapács van a kezében akkor mindent szognek néz! Hogy miért pont a hírTVt szüntették meg? Hat azért mert ha kell a sávszélesség az internetnek és pont az a frekvencia van soron akkor azt fogjak leállítani.

Másik: nagyon sajnálom azokat akiknek problémát jelent egy digitális box beszerzése, de az vegyen egy mindig tv extrát ha a tv-t akarja olcsóbban. Vagy fogadja el a upcs boxot. Ilyen az élet van egy technológia ami több tíz éves. Fejlődnek a dolgok. A technológia is, változás van, nem lehet az idők végezetéig ugyanazt az analóg technológiát használni. Volt már ilyen pl a Pal-secam átállás! Vagy rádióban a keleti URH Freki (6x-8x MHz). Amúgy nem is teljesen értem mert akiknek meg annyi pénzük sem volt hogy egyáltalán előfizessenek upcre ott már rég végbement ez a lekapcsolás-átállás. (Földi sugárzású csatornák)

Duplaxiii 2017.02.07. 08:53:00

@cso zsi: Nem is erről beszéltem, hanem arról, hogy korszerű tévével SEM nézed önmagában a digitális csatornákat. És ha valaki csak netet fizet elő, akkor az analóg adásokat több tévén is "ingyen" kapja. Hiszen nem azt rendelte, de ott van.

cukkmukk 2017.02.07. 09:11:48

@Kutyahoroszkóp: Aha, és nem a Vajna féle csatornadömpingből vettek ki, hanem a hír tv-t... Értem.

Tele_Maus Nonprofit Consulting · www.tele-maus.hu 2017.02.07. 09:13:21

@mások nem látják:
.
Szia!
.
Téves következtetéseiden alapuló, bár szándéka szerint jó tanácsod hálásan köszönöm Neked, de célt tévesztett, úgy érzem.
.
Nem azért írtam reggel, mert ezzel keltem, hanem mert most láttam meg a hírt.
.
Sajnos Neked csak az jött le, hogy orbánnal kelek fekszem. Ám ehhez képest egy ország általános állapotaival foglalkozom díjmentes (jogi) segítőként és civil jog- és érdekvédőként, szóval ha teszik (nekem), ha nem, minden egyes nap ezzel foglalkozom, még ha áttételesen is.
.
Egy egyre jobban fasizálódó és egyre jobban elhülyülő (Sic!) országban, a mára teljesen lebontott (élő!) demokratikus intézményrendszert naponta észlelve, a lényegében teljesen felbomlott és kiüresített állam-rendszert - emelkedett filoszok által a súlyok és ellensúlyok, hatalmi fékek rendszere -, a közepesen és még inkább szegény embereket és közösségeket nyomatékosan sújtó és lesújtó jogalkotás, és a "szelektív" jogalkalmazás elsősorban az állam- és intézményrendszer szintjén, no ezzel kelek és fekszem.
.
Hát', aki ezt nem érzékeli (hogy is van a Tom Sawyer-ben? "Boldogok a lelki szegények"), azt én szívből csókoltatom és ölelem, de egyúttal erősen sajnálom is. Azt még jobban sajnálom, aki úgy tesz, mintha nem érzékelné (ezt megtapasztalhattuk minden korban, a középkortól a Horthy és a 44-es vészkorszak, majd a Rákosi vészkorszaka alatt, de a Kádári éra langymeleg iszaptapocskázásában is).
.
És a legjobban azokat sajnálom, akik elszenvedik mindezt, de nem képesek, vagy egyenesen nem is mernek fellépni az érdekeik védelmében.
.
És ezeken az embereken a gyénémethek, a náciból középutassá átlényegült rosszabbikosok, a - nem 2006-ban, hanem 2010-től mostanáig! - leszerepelt gyurcsányok és az összes többi, 2010 előtt is a hatalomban vagy a közelében sertepertélő kisebb-nagyobb [ugyancsak!] g**ik nemcsak azért nem fognak segíteni, mert amikor megtehetnék már nem akarnak, hanem mert már nem is tudnak és nem is lesznek képesek [funkcionálisan képtelenek] érdemi jó cselekedetekre. A duma, az megvan. Más semmi.
.
Köszönöm még egyszer segítő megszólalásod és kívánok személy szerint neked boldogságot és békességet, és ahogy ezt mondom mindenkinek: elsőként és legfőképp megbecsülést!
.
Szeretettel:
Maus Robi
www.-tele-maus.hu

Duplaxiii 2017.02.07. 09:16:13

Azért jó lenne, ha mindenki a egyéni véleményét írná és nem általánosítva abból az egészre.
Jómaham a 80-as évektől foglalkoztam "távvétellel", az idősebbek tudják milyen is a János hegyen osztrák F1-et nézni... Késöbb, még a 80-as években tányéroztam. Volt forgatóm, drága "tört" dekóderes rendszerem, nézhettem a focit a dán, norvég csatornákon, mert a mozicsatorna sztereóban éjjel pornóval... És elkezdtem az upc tányért az olasz fociért. Mára végigjártam, volt digi tányéros, mindigtévé, mára upc kábel, alap+20 HD 1000 forint pluszért.
És míg a mindigtv szar, nincs hd, a digi megfelelő tányérral és beltérivel jó, a telekom önmagában szar. addig az ipc mai állapota, uhd tévével, ci kártyával az, amit lehet televíziózásnak nevezni. Hogy egy film éppen szar, az nem a rendszer hibája. A műszkai dolgok pedig mindnél előfordulnak.
Ami meglepő, hogy az upc legnagyobb gondja, az ügyfélszolgálat mára ideális lett, gyakorlatilag a neten intézhetek bármit, de novemberben intéztem kétszer is személyesen ügyet és mindkétszer azonnal fogadtak és percek alatt le lett rendezve a dolog.
Mert nem du kell menni, hanem délelőtt a reggeli csúcs és az ebédifő közötti 1 órás sávban...
Szóval én utálom az upc-t, de elismerem, hogy a pénzt megéri (igaz csak bronz, alap internet) és nézhető is. A 60-as internet meg bőven elegendő a HD-s netes tévézéshez...
Itt az élő mindigtévé, de nem is tudom használni, mert épített tetőantennával menne és azért a szar képminőségért ez már nem éri meg. És náluk sem hírtv, sem atv nincs az ingyenesben.
Szóval mindenkinek azt dobta a gép, amire előfizethet, lásd északi elővárosok, ahol a legprimitívebb Invitel van csak jellemzően.
Nem a hírtv-s dologért kellene lázadni, hanem a törvények be nem tartásáért!
Mert az előírja a választási lehetőséget és a megegyezést.
Az UPV ugye lenyulta a lakossági kábeleket és megegyezett a matávval, hogy ott csak ők! Évekid ez ment. Északon sokáig csak a gödöllői vfon(ma invitel) volt és mindenki más 10 évig kussolt! Nekünk még az isdn volt a csúcs, míg pár kilométerre már az adsl volt az alap...
A csatornakiosztást ők szabják meg, dühönghetünk - én ezért kóvályogtam, mert az olasz foci vagy a bl mindig olyan csatornára került, ami az addifi szolgáltatónál nem volt...)
Miért nem azért lázad a köz, hogy ne kelljen feleleges csatornákért fizetnülk? Ma 50 csatornábol 30 senkinek sem kell, de ha egyre szükségünk lenne, ezekért is fizetnünk kell! Miért egy primitív szőke marketinges állítja össze a kínálatot?
Mi minden mérhető és vagy 20 éve létezik a Pay-per-view (PPV) technológia! A mai boxokkal megoldható lenne, hogy csak az ingyeneseket lásd és a többinek csak a "menetrendjét". És mindnél ott a díj, ha egy műsort nézni akarsz és van pénz a kártyán, akkor azt nézheted, és a összeg csökken.
Nem lenne vita, de a szolgáltatót értem.
A nézőket nem! Itt is megy a sok ötlet, de senki erre nem hívja fel a figyelemet...

McZozo 2017.02.07. 09:31:32

gazdasagi vilagban nem lehet mindig mindent megtenni azonnal. Tudom a Fidesz ezekre is tenni szokott de gondolom a UPC nem akart egy jo kis pert a nyakaba. Megvarhatta mig az analog szerzodese kifut es aztan vette le. Mellesleg honapokkal ezelott mondtam hogy annyira hir tv zik m indenki majd a UPS szepen kiveszi a csomagbol es lon. Nem lennek meglepve ha majd lassan a Digitalisrol is eltunne vagy feljebb koltozne szep lassan hogy minnel kevesbe legyen elerheto. Amugy meg felreertes ne essek szemely szerint eletembe nem neztem meg HIR tevet nekem nem is hianyzik. Nem szeretem cask azert oket mert most kormany ellenesek lettek elotte meg a legnagyobb segnyalok voltak Szoval tolem az osszes bertolnok mehetne a lecsoba de ettol meg nem hiszem hogy veletlen lenne ez az eltunes a kinalatbol. mint ahogy a klub radiot is visszaszoritottak orszagos radiobol szep lassan regionalis radiova.

villamos alóli kacaj nem mindig őszinte 2017.02.07. 09:53:07

@károly szántana:
Az általánosítás a baromság!
A fiatalok (középkorúak) között is van lassabb felfogású.
Ismerek 70 éves programozót és hosszútávfutót.
Ismerek 40 éves nintendo szinten megrekedtet és 17 éves tornából felmentettet!

szociál · szociesatjukol.blog.hu 2017.02.07. 11:02:48

Az az érdekes hogy nekem a Gold csomagban se volt HD a hír tv, muterék meg fizették a sima analógot 2 rugóért, most fizethetik 4 rugóért, de akkor se lesz HD a hír tv, csak pár csatornával több lesz.
F*sszopó UPC.

szociál · szociesatjukol.blog.hu 2017.02.07. 11:06:24

@cukkmukk:

Viktor Erdogán végzi a dolgát, de nem baj mert szép lassan úgy felb*sszák az emberek agyát, hogy megint mindenki kivonulnak mint a netadó balhénál.

Szaracén 2017.02.07. 11:20:04

Idős anyósomnak ugyan van digitális csomagja, de sohasem sikerült neki megértenie, mire jó a szettopboksz (mi különben csak varázsdoboznak hívjuk), ezért az analóg műsort nézi. Nemrég szokott át a Hír TV-re. Most vagy mégis megtanulja a varázsdobozt használni, vagy az ő lelkét sikerült megmenteni Simicska karvaly karmai közül.
De hogy a G-nap második évfordulója mellett se menjünk el szó nélkül, itt egy lírai megemlékezés:
www.youtube.com/watch?v=UXyHA_t7eTA

polpetti 2017.02.07. 12:42:17

Srácok, azért az rohadt vicces, hogy 3 évvel ezelőtt szidtátok Simicskát meg a Hírtv-t, aztán mióta összebalhéztak Orbánnal, már felháborodtok, ha Simicskát valami kár éri, vagy a Hírtv kikerül az ANALÓG csomagból. :D :D :D

polpetti 2017.02.07. 12:45:54

@Androsz: "az én lakásomban a normál tévén kívül még két kis tévé is van." Elszegényedő országban élünk, ugyebár. :D

alex4 2017.02.07. 13:07:35

Egy kicsit összefoglalva az eddigieket:
.
- A UPC nem hirtelen, hanem pár hónapos előzetes értesítés után vette ki a kábelhálózatán analóg módon sugárzott adók közül a Hír TV-t;
- Olyan tévékészülékekkel, melyekben van digitális kábeltuner (DVB-C), az analóg kínálat nagy része (kivéve: RTL II, Spektrum, TLC) külön díj nélkül fogható a UPC kábelhálózatán – azaz, az előfizetői háztartásban bármennyi készüléken, mint az analóg esetében is –, mivel ezeket a csatornákat nem kódolják le a digitális hálózaton. Ha jól tudom, a Digi kábelen nem kérnek plusz pénzt azért, ahogy az előfizetett csatornákat (kivéve a prémium, pl. HBO) az adott háztartásban több (DVB-C képes) készüléken is lehessen nézni;
- Olyan tévékészülékekkel, melyekben nincs digitális kábeltuner (DVB-C), az ezt helyettesítő (tkp. ilyen vevőegységet tartalmazó) doboz (beltéri egység, set top box, ki hogyan nevezi) segítségével vehetők az említett adások (csatlakoztatás, külön áramforrás, külön távirányító);
- Nem tudom, hogy az időzítés véletlen v. szándékos, mindenesetre van jó pár olyan töltelékcsatorna még mindig az analóg kínálatban, mellyel szintén lehetett volna felszabadítani helyet a digitálisan továbbított adások számának növelésére – olyan „12 egy tucat” csatorna, melynek eltávolítása nem rontotta volna tovább a „nem kormánymédia” arányt;
- A Hír TV-ről csak annyit, hogy ma már messze közszolgálatibb a közpénzből finanszírozott kormánycsatornáknál – legalább egy része megtérül így a köz javára a D-nap előtt „odaosztott” milliárdoknak.

alex4 2017.02.07. 13:08:58

Bocs: D-nap (az más) >> G-nap

alex4 2017.02.07. 13:22:45

@polpetti: Nem Simicskát érte kár, hanem a többféle forrásból tájékozódni kívánókat!

szociál · szociesatjukol.blog.hu 2017.02.07. 13:38:19

@polpetti:

Nem azon akadunk ki hogy a Simicskát betámadja ahol tudja Viktor, hanem azon hogy az ellenzéki médiát megfingatja , elég rendesen dolgozik az illiberalizmuson Vityánk.
Törökország pics*füst lesz hozzánk képest ha így folytatja.

cso zsi 2017.02.07. 13:46:25

@Duplaxiii: Ez még pár helyen lehet, de ahogy folynak a felülvizsgálatok, megkapják a "no-tv" vagy "only-net" szűrőt, és hogy ne kelljen ezzel már sokat tökölni, leoltják az analógot. Tehát nem lesz. Se pénzért, se "ingyen" .
Mert nincs ingyen, hiszen legalább egy netre elő kellett fizetni.
Találkoztunk padláson "okosba a szomszédéról" megoldással, mert derogált az illetőnek előfizetni. Mi meg nem értettük, hogy az elvileg hibátlan, egyéni kábelezés mellett miért pocsék a sebesség, és a kép a hiba bejelentőjénél. A rendelkezésre álló műszerek kimutatnak sokmindent.

cso zsi 2017.02.07. 13:48:28

@polpetti: "Ellenségem ellensége a barátom" (?)

cso zsi 2017.02.07. 13:51:57

@szociál: Kicsit visszaolvashattál volna.
Diginél (egyelőre) minden módon jön, T-nél csak segédeszközzel. Itt épp a váltás folyik.

2017.02.07. 14:51:32

@akone06: taníts mester.. mesélj...

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2017.02.07. 15:15:14

@akone06: "Évek óta van tv go meg horizon go. Teljesen ingyen egy tableten azt nézel amit akarsz."

Egy tablet, ha lenne, megfelelhetne a konyhai kistévé helyett, elméletileg. A hálószobai 50 centis tévét ezzel helyettesíteni már nem tudnám, mert az nem lenne elég, ha a tabletet közelebbre tenném. De mindemellett te nem látod, hogy mennyire visszahúzó, korlátozó, pazarló az az irány, amit most te is propagálsz, meg a sok szolgáltató is lenyomni próbál a torkunkon.

Ha a UPC belenyomja a kábelbe azt a tévéműsort, és azt a kábelt egyszer elhúzza félmillió lakásba, akkor további technikai kívánalom nélkül félmillió lakásban nézhetik az emberek a 25 különféle programot. Ezzel szemben te azt tartod haladásnak, ha azon a félmillió kábelen (felejtsük el végre a mobilinternetes tévézéssel való szenvedést) minden lakásból egyenként indul internetes kérelem minden paketért a tévészolgáltató számítógépére, és az a gép válaszul minden lakásba egyenként küldi el a műsor darabkáit. Ha az összes lakásban egyszerre nézik a szabadság utolsó hírnökét, az RTL Klubot, akkor a szervernek félmilliószor kell elküldenie ugyanazt, egyenként megcímezve a lakások modemjeit. Másodpercenként akárhányszor. Ez egy elmebaj.

Értem én, ha a választékot azzal lehet bővíteni, hogy mindenki a saját kedve szerint válogatva nézi a sorozatokat a mindenféle csatornákon, de ha a lakásban ott vannak a közérdeklődésre leginkább számot tartó tévécsatornák azon a nyamvadt kábelen, akkor az internetet lehet használni arra, amire való, és nem sír a kis szája a sok torrenthuszárnak, hogy miért nem kapnak 100 Mbps sebességet, amikor a reklám azt mondta, így aztán tíz percig kell várniuk, mire letöltődik hozzájuk a legújabb játék.

Amikor volt a nagy márciusi "hóhelyzet", akkor is mi volt az állami szerv okos terve az utakon álló autósok tájékoztatására? SMS, minden telefonra. Pedig ha a hegy tetején már ott áll egy nagy rádióadó, amely egyszerre tíz frekvencián nyomja a lendületes és fiatalos kontentet a vakvilágba, és az sem zavarja, ha egyszerre húszmillió rádiót kapcsolnak be a hallgatására, merthogy a rádióadónak ez tökmindegy, akkor nyolcvan kilométeres körzetben akárki meghallgathatja az SMS-nél sokkal részletesebb információkat a teljesen elavult rádión. SMS-t legfeljebb arról kellene küldeni, hogy kapcsold be a rádiódat, bazmeg.

A három tévén ugyanazról: ha a nálam levő egy set-top-boxról viszem el a tévéműsort a három tévéhez, akkor is csak az az egy műsor nézhető, ami ott ki van választva.

@polpetti: "Elszegényedő országban élünk, ugyebár. :D "

A megjegyzésed teljesen találó, és én is szoktam ugyanezt mondani akkor, amikor azon sírnak, hogy nem jut kenyérre, és a tvitteren is írják, itt van, e, hogy másoknak sem. Én nem sírok, mert pont kijövünk a fizetésből. De az a tíz éve vett török kistévé meg az anyósoméktól nyolc éve karácsonyra kapott aprótévé egyelőre még működik, így hálistennek nem kell töprengenünk a pótlásukon. De még egyszer mondom, igazat szólsz.

ubu1a 2017.02.07. 15:46:40

@Kutyahoroszkóp: A UPC régóta elkötelezett a koax mellett, így ott a DVB-C és a DOCSIS a menő. Hogy ez mennyire jó (szerintem nem annyira), azon lehet vitatkozni. Mindenesetre DOCSIS-en IPTV-t nyomni eléggé overkillnek tűnik. Nem hiszem, hogy ezzel szopatnák az előfizetőt, ha már a feltöltési sebesség amúgy is a béka segge alatt van (és marad) náluk. Mindent újrakábelezni és minden aktív eszközt lecserélni pedig biztos nem fognak egyhamar.

Gabor Jeges 2017.02.07. 17:20:02

@Ellenzéki összeFOSÁS: Pár éve még azt vinnyogtátok, hogy irigykedik az, aki számonkéri, miért Simicska nyer minden pályázatot. Az volt a nyaloncok indoka, hogy bizony jól ír pályázatot, nem kell emögött semmi politikát sejteni. Szegény ember, már nem tud jól pályázatot írni, a tévéje is kamutévé lett. Micsoda képmutató bagázs a nyaloncok csapata. Most M&M nyer mindent, kíváncsi vagyok, meddig. Köpönyegforgatók országa. 88-ban még kigúnyolták azt, aki Fideszes volt, és 99% fizette a kisz tagdíjat, most 2/3-os többségként ugyanúgy a hatalom oltalmazó vizében fürdőzgetnek .

akone06 2017.02.07. 19:55:48

@cukkmukk: mutassál egyet a vajna féle csati dompingbol az analóg kínálatban kérlek

akone06 2017.02.07. 19:57:08

@okostojas007: lenne mire es akkor nem irnal ostobasagokat

2017.02.08. 02:10:25

@akone06: látszik, hogy fingod sincs, miről beszélsz, most látom csak, narancsos bérkommentelő vagy, ott meg csak a seggnyalás a feltétel, a szakmai múlt meg kizáró ok :)
fogadok, fingod sincs, miről írtam fentebb :)

cso zsi 2017.02.08. 07:22:09

@ubu1a: Többek közt a feltöltési sebesség növelésének lehetőségére szabadítják fel azt a tartományt, amin jelenleg az analóg csatornák laknak.

cso zsi 2017.02.08. 07:29:36

@Androsz: "Hóhelyzet, és Hírtv."
Akkoriban pár kommentelő hevesen bizonygatta, hogy a Hírtv folyamatosan tájékoztat a havas utakról.
Azt kifelejtették, hogy a csatorna csak kábelen, fizetős műholdról, vagy fizetős fôldi sugárzásban érhető el, tehát az autóba szerelhető 12 voltos kütyûk 99%-ában nem volt fogható.
Gyakorlatilag csak az látta, aki otthon ült a melegben.

ubu1a 2017.02.08. 15:02:57

@cso zsi: Biztos vagy ebben? Ahhoz elég sok aktív komponenst (többek közt az összes erősítőt) cserélni kellene az érintett területen. A kétirányú kommunikációra jól meghatározott frekvenciasávok vannak kijelölve mindenféle szűrőkkel, különben nem lehetne kétirányú erősítőt csinálni gerjedés nélkül. Tudtommal az egy-egy analóg adó megszüntetésével felszabaduló 7-8 MHz-es sávot csak downstream irányba (pár DVB-C csatorna, on-demand tartalom, internet letöltési kapacitás) lehet felhasználni.
Mindettől függetlenül, ha rézben gondolkodunk, akkor általában TV-re (broadcastra) a koax, netre és on-demand TV-re (unicastra) az UTP a jobb választás. Nyilván drágább párhuzamosan kábelezni, de nincsenek sávszélesség gondok. Nem tetszik, hogy egy-egy szolgáltató egy fizikai szinten az csak az egyik technológiát nyomja és abba kényszeríti bele mindkét fajta szolgáltatást. De a jövő úgyis az FTTH PON hálózatoké. WDM-mel szépen elfér a kétfajta szolgáltatás egy kábelen úgy, hogy nem vesznek összes a kapacitáson. A románoknál már most is azt tolják és szép lassan (nem csak ebben) le is hagynak minket.

cso zsi 2017.02.08. 15:21:38

@ubu1a: A jelenleg felhasználható tartomány:
Feltöltés (behatárolt) - tv adások - letöltés.
A letôltés növelhető, amint tapasztaltuk 15 év alatt, 5 megáról 240-re
A feltöltés bővíthetőségét a tv szelete akadályozza.
Diginél könnyen játszottak, ott vilt egy koaxos műsor, és egy lanos net.
Optikán, és a koaxos iptv-n ez már nem akadály.

ubu1a 2017.02.08. 15:45:01

@cso zsi: Igen, ezt tudom. De hiába lapátolják ki a TV sáv aljáról az analóg adókat, ha az aktív eszközök nem viszik át fordított irányban a jelet. Persze, ha azokat is cserélik vagy áthangolják, az más. Úgy nyilván menni fog, de ez is csak egy lélegzetvételnyi időt ad.
Egyébként egy időben a UPC is olyan spéci kábeleket fűzött a lakásokhoz, amiben volt koax és UTP is egyben. Aztán letettek erről. Elkezdték nyomni orrba-szájba a DOCSIS-t és még most is erőltetik, pedig már rég túl kellett volna lépnünk ezen. Egy koax kábelbe 30 dB jel/zaj viszony mellett kb. 8-9 Gb/s-t lehet beleerőltetni mindennel együtt, ami egy nagyobb modern társasházban nem versenyképes ha valaki 100 TV csatornára akar előfizetni. A helyett, hogy ezt végre felismernék és kidobnák a szarokat, tovább erőlködnek és mindenféle szükségtelen baromsággal (nézz Youtube-ot meg fotókat settopboxon, netezz a másik előfizető kábelmodemjén, legyen UPC-s postafiókod amit még IMAP-on sem érhetsz el) etetik az előfizetőket. Ki használja ezeket? Észre kéne venni, hogy ezeket a dolgokat mindenki megoldja magának: Mindenki torrentezik, mindenkinek van mobilnetje és normális gépe, GMail-es postafiókja, lassan mindenkinek van otthon saját NAS-a is. A kábel szolgáltató részéről nyers erőre volna szükség az alacsonyabb hálózati rétegeken, erre kellene a pénzt költeni.
Igen, a Diginél könnyen játszottak. Azért, mert gondolkodtak előre. Most kéne nagyot ugrani, kidobni a DOCSIS-t meg a többi rá épülő szart, és nagy erőkkel fűzni az üveget. Aztán mindenki azt néz/tölt/beszél rajta, amit akar. A DVB-C-vel önmagában nincs baj, azt bele lehet tolni az üvegbe.

cso zsi 2017.02.08. 16:22:25

@ubu1a: Koax-telefon (2 rézérpár) volt az. Nálam még most is ilyen drót jön a lakásig.
Az idők hajnalán ezzel (is) nyert a UPC a betárcsázós net, és az ikerállomásom fővonalasítása, megoldhatatlan hívószámkijelzéssel ellenében.
Pedig a munkaadóm volt addig a szolgáltatóm.
Azóta futottam pár kört mindhárom nagynál, sőt, a privatizált területre is bejáratos vagyok.
A munka nem válogat. ;)

cso zsi 2017.02.08. 16:47:48

@ubu1a: Üveghúzás van az ominózus 29-esben.
Szerintem nagyon elkésve. A Digi sok helyen megelőzte őket.
De ugyanezt játssza az Invitel, és a Telekom a vdsl-es fejlesztésekkel, ami nem rossz, de látom, hogy az oszlopon két kábeles szolgáltató, küldi a házak felé a koaxot, miközben a Digi üveget pakol alattuk. Van, ahol sok megrendelés van, de akkora a lefedettség mértéke, hogy szobánként más szolgáltató lehetne.
Az utóbbi 1-2 évben kiszórt home gatewayek már tudják az új lehetőségeket, amúgyis központi firmware-frissítés van, csak be- vagy ki kell kapcsolni funkciókat.
A Digi a szűz területeken optikával nyitott.
Egy meglévő koaxot felszámolni, és átállni üvegre nem csak az előfizetői oldali eszközök cseréjét jelenti, hanem a fejállomásokon is iszonyat költséggel jár.
UPC-s postafiókot pl. Thunderbird szó nélkül kezel.
A Digi is lukra futott, amikor az "ezres" netet megrendlték a népek a társasházakban.
A lanon 100-as net (narancs-zöld érpárakon), és telefon a kéken.
A gigabithez meg kell mind a négy érpár. Egyéni üveg a meglévő mellé/helyett, de nem az egész háznak.
A Telekom főleg a XIII. ker. belső részén kezdte el tolni az üveget, a saját rézérpárja, és az UPC koaxa ellenében. Van értelme a fejlesztésnek, mert "hátha átjön az előfizető". És ha nem?
Nem olyan rég volt, hogy kis szolgáltató tönkrement/eladta a hálózatot egy nagy cégnek, amikor a kábelhossz adót kivetették. A terv az volt, hogy bekábeleznek pár települést, a várható megrendelések reményében.
Beinvesztáltak anyagot, erőforrást. "A kábel nem kér enni", ha lesz előfizető, az már bevétel.
A gyakorlatilag használat nélküli kábelezés mégis "éhes lett".
Volt aki visszabontotta, volt aki eladta a készet.
Nem "kétfilléres" tételekről van szó.

ubu1a 2017.02.08. 16:51:32

Akkor ezt a kábel dolgot rosszul tudtam. Igen, ez is több volt anno a semminél. Bár azt továbbra sem értem, hogy egy DOCSIS modem miért olcsóbb néhány méter UTP kábelnél. De mindegy, ők tudják.
Én a 13. kerületben tapasztaltam meg pár dolgot. Ott a UPC tényleg egyeduralkodó volt sokáig, és el is kényelmesedtek. Aztán jött a Digi és most (végre, egy évtizednyi beleszarás után) a Telekom is fűzi az üveget. Akárhogy is, ezzel a koax már nem lesz versenyképes. Valamit lépniük kell.

ubu1a 2017.02.08. 17:12:41

@cso zsi: Na, meglátjuk, mit hoznak az új fejlesztések. Nyilván nem olcsó cserélni a cuccot, ezt én is gondolom.
Mondjuk ezt a kábel adó dolgot szemétségnek tartom, mert végső soron az előfizetőt terheli és közben a versenyt csökkenti (pont az általad leírtak miatt), az állam zsebét pedig tömi a semmiért.
Persze, kezeli a Thunderbird a UPC-s postafiókot. De egyrészt POP3-on, ami az IMAP-hoz képest egy fos. Másrészt meg minek. Ugyanúgy egy versenyképtelen mellékvágány egy kábelszolgáltató részéről a Google korában, mint ahogy nyalókát sem veszek a Postán. Pedig vicces, de lehet.
Én is láttam a Diginek ezt a melléfogását, de hát itt megint az van, hogy valaki spórolás címén elkezdett gányolni. Az ilyesminek mindig ez a vége. Ez egy olyan terület, aminél sosem lehet eléggé túlméretezni a dolgokat. Én még a hétvégi ház második szomszédjához is gigabites üveget húztam ki és még így is felhívták a figyelmemet a boltban, hogy milyen jó választás volt az egymódusú szál, mert majd fogok tudni upgradelni 10 gigára. Közben a puszta közepére a Telekom tud szolgáltatni nekem ADSL-en 20 megát, ha nagyon megerőltetik magukat és süt a nap. Persze azt is csak lefelé.
Nem tudom, lesz-e széles körű igény a Telekom szimmetrikusabb hálózatára a 13. kerületben. De ha végre megcsinálják, engem érdekel. Nem akarok Telekomos e-mail címet meg IPTV-t meg egyéb szarokat. Viszont akarok az otthoni szerverről letölteni ha nem otthon vagyok és akarok site-to-site VPN-t a lakás és a hétvégi ház között, amin magától készül az offsite backup a szerverek között. Az átlag user meg akar torrentezni, hogy sok pontja (meg nem tudom, mije) legyen, hogy aztán még többet tölthessen le.
Szóval, akárhogy is, de a közösségi erőforrás használat és gondolkodás minden területen terjed: Torrent, otthoni NAS-ok stb., de más területen Über, AirBNB... Látszólag tök különböző dolgokról van szó, de abban közösek, hogy egy adott piac mindkét oldalán egyszerre lépnek fel ugyanazok a szereplők. Ez viszont szimmetrikus viszonyt feltételez. És ha hálózatról van szó, ezek működtetésére szimmetrikus(abb) kapcsolat kell. Az erősen aszimmetrikus technológiák, mint az ADSL és a koax, nem tudják ezt kiszolgálni.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2017.02.08. 17:12:45

@Kutyahoroszkóp: Igen, te vagy a tufa a dologhoz. A digitális csomagok (IPTV, DVB-C, DVB-T, DVB-S) esetében egy előfizetés jóval kevesebb eszközön használható egyszerre, mint az analóg csomag amit a digitális mellett is megkapsz. A konyhában amikor megy a TV hogy valami zörögjön megy a TV akkor azt tudatosan nem figyeled, de a tudatalattid feldolgozza. A konyhába szorult öreg analóg TVn nem az adás rosszabb minősége lesz a szűk keresztmetszet. Ezért igénylik még sokan az analóg megoldást, pedig mindenhol máshol digitális műsortovábbítás megy. Szóval a piaci igény megvan. Amíg pedig ennek a kiszolgálása kapcsán a szolgáltató költségei megtérülnek és hasznot is hoz addig ez marad.

Viszont az egyes csatornák után a kábelszolgáltató fizet a csatornáknak és adott időnként újítja meg a szerződést. Vagy nem újítja meg. Ahhoz, hogy ne legyen pénz a HírTV-re részben jogszabályváltozások, részben mondjuk a TV2 csoport pár húzása segített elérni. A kérdés az, ha az akkori helyzetben a jogalkotó tudta, hogy hogyan okozhatja ez más kiszorulását, majd sikerült kb. olyan összeget kitalálni díjnak ami "a két ellenzéki tévé" kapcsán fizetendő összeghez közeli, azok kiszorítása felé hat...

Akkor ebben a folyamatban: A meghozott politikai döntés politika-e szerinted?
Andy Vajna döntése aminek "utána kell menni" függetleníthető-e a pozíciójától, az emiatt létező politikai érdektől, stb?

cso zsi 2017.02.08. 17:56:54

@ubu1a: Adsl-t lassan el lehet felejteni, a központi eszközök évek óta, vagy a fejlesztések ütemében vdsl-re cserélődtek.
Upc emilcím nem kötelező, én gmaillel használom, es kapom az ertesítéseket, számlákat.
Több hazai torrentoldalon is fent vagyok, tűrhető arányokkal.
Az egyiknél már nem is számít, hogy mennyit osztasz vissza, csak a letöltés után 3 napig legyen nyitva a seed. Nálam ez a "fogyasztás" függvényében működik. Egy nemzetközi oldalon többezerszeres visszatöltésem van egy adott anyagra, mert folyamatos érdeklődés van rá. Persze ez nem kapja meg, csak az 5-10-es sebességet, de azt folyamatosan. Természetesen nasról. ;)
A puszta közepére senki nem szolgáltat dsl-t. Ott jó esetben mikrós neted lesz, rosszabb esetben semmi. Már évek óta nem 4 kilométer a dsl távolsága, mert a kültéri, kihelyezett eszközökben, az előfizetőtől 4-500 méteres távolságról jön az áldás. Akár 50 mega is lehet.
@Válasszunk: vehetjük politikai döntésnek, de ez műszaki.
A hétvégi házadban, ha volna két tévéd, hogy teheted meg, hogy fizetős műsort nézz? Két beltérivel/kártyával. Analóg már szóba sem jöhet sem műholdról, sem földi adáson.
Mint fentebb ítram, a Hírtv mindig is a fizetős szakaszba tartozott.
Hogy egy digitális jelfolyam sd, vagy hd, azt nem a szolgáltató, hanem a műsorgyártó határoza meg. Amit megfizet a szolgáltatónak. Miért is lehet, hogy a "királyi" tv (talán) összes csatornája nézhető hd-ben is?
Amikor a Telekom/UPC/Digi leoltja a villanyt az analóg eszközökön (ahogy a telefonos eszközeiken is teszik azok a szolgáltatók, akinél még van), akkor a konyhába kénytelen leszel beállítani egy új tévét, vagy egy boxot. Nem politikai, hanem üzleti, és energiatakarékossági okok miatt.

Kutyuu 2017.02.08. 19:04:39

@Kutyahoroszkóp: Mekkora nagyváltás! Nem kibaszta a petőfiTV-t, muzsikatv-t, a cooltv-t, a story4-et, az 5(!) sporttv egyikét, vagy éppen az általam sosem hallott TLC-t.

cukkmukk 2017.02.09. 10:36:24

@szociál: Ebben csak reménykedni lehet. Ahogy nézem, még mindig többségben van a vakkomondor.

cukkmukk 2017.02.09. 10:37:48

@akone06: megtalálod te magadnak. Ha nem, akkor bajban vagy itt. Vagy fizetésért.

akone06 2017.02.19. 14:39:27

@okostojas007: ugyan honnan szűrted le, hogy bérkommentelő vagyok? Nem én vagyok akinek fingja nincs dolgokról. Az általad említett kockásodás ami az sd- adásokat jellemzi, egy huszadrangú kérdés, de te úgy adod elő, mintha ettől a digitális tévézés egy zsákutca lenne. Ostobaságokat írsz.

akone06 2017.02.19. 14:42:12

@cukkmukk: nem nézek vajna tévéket, illetve kényszerből a spíler tévét. ugyanúgy rühellem hogy a kishörcsög elvette a digitől a pl-t, mint sokan mások. és a véleményem továbbra is az, hogy ebbe a kérdésbe politikát vinni beteges

2017.02.19. 21:54:37

látszik, gondod van a szövegértelmezéssel. Nem azt írtam, hogy a digitális tv-zés zsákutca, hisz egyértelmű, hogy az a jövő, hanem azt, hogy a UPC nézhetetlenre tömörít csatornákat, utoljára ilyen minőséget a butamobilok tudtak produkálni videó címén. Szégyen, hogy a digitálisban rondább az SD adás, mint analógban.

cukkmukk 2017.02.20. 10:21:54

@akone06: Terelés amit beszélsz. Attól meg nem lesz valami beteges, hogy rámondod....
süti beállítások módosítása