Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Nem kell már olyan sokat várni Dale Cooper visszatérésére

2017. január 14. 07:00 Fega 39 komment

Kevés sorozatnak várjuk annyira várjuk a visszatérését, mint a Twin Peaksnek. A 90-es évek kultsorozata május 21-én tér vissza a Showtime képernyőjére. (Rögtön 4 epizód elérhető lesz a 18-ból!) Ennek örömére egyre több marketing tartalmat osztanak meg a sorozatról. A fent látható félperces videóban például Kyle MacLachlan karakterére, Dale Cooper ügynökre vethetünk egy pillantást, aki 25 évvel Laura Palmer gyilkossági ügye után tér vissza Twin Peaksbe.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gaston 2017.01.14. 09:40:01

Itthon melyik téve vette meg?

belert 2017.01.14. 09:52:11

Ki mennyi esélyt ad, hogy képes lesz megközelíteni az eredeti színvonalát? Én legfeljebb 30%-ot.

Ezeknek a régi klasszikusoknak a folytatása ritkán szokott jól elsülni.

theus 2017.01.14. 10:00:59

@belert: Twin Peaksből már a régi is gyenge volt. Zagyva történet, ami annyira rejtélyes, hogy a készítők sem tudták mit is akarnak. Legyen benne törpe és beszéljenek visszafelé, mert az olyan misztikus.

MEDVE1978 2017.01.14. 10:10:45

A baj az, hogy emlékeim szerint az eredeti úgy zárult le, hogy Lynchék rájöttek, hogy túl komplex a sztori, ezért egy "misztikus" lezárást csináltak. Arra emlékszem, hogy a lezárás konkrétan érthetetlen volt.... Na, hogy ebből hogyan fogják folytatni az kérdéses...

Pienaar 2017.01.14. 10:28:28

@theus: Ugye te az a fajta ember vagy aki két percig nem bír úgy nézni egy filmet a tévében hogy ne kössön bele valamibe és végigokoskodja az egy légtérben ülők nagy örömére? Pedig néha hallgatni arany...

korxi 2017.01.14. 11:08:00

De ott a végén csak belement a gonosz, úgy emlékszem. Ezek szerint valahogy aztán sikerült kihajtania magából?

Rébusz 2017.01.14. 11:13:00

@belert: biztos jó lesz, csak másmilyen. Így 20 év elteltével nekem a vége is értelmet nyer, ha valamelyik videomegosztón utánanéz az ember. Már nagyon várom, hogy magával ragadjon ismét ez a furcsa történet és rendezés. A szereplők, a karakterek nálam nagyon bejöttek. Három könyv jelent meg nálunk a történettel kapcsolatban. A harmadikat még csak készülök megvenni, szóval én már nagyon várom.

alfabela2 2017.01.14. 11:15:25

@MEDVE1978:

Én olyan verziót olvastam, hogy a tévétársaság úgymond kényszerítette a forgatókönyvírókat, hogy árulják el, hogy ki volt Laura Palmer gyilkosa, pedig ők még szerették volna sokáig fenntartani a feszültséget. A rejtély megoldódott, így meg sok olyan nézőt elveszítettek, akiket a krimi jobban érdekelt, mint a misztikus vonulat. A nézettség lecsökkent, és a 2. évad végén valahogy le kellett zárni a sztorit. Ami lezárás meg olyan lett, amilyen :(

Egyébként jó sok részben nem is Lynch keze munkája érhető tetten, hanem inkább Mark Frosté.

Rébusz 2017.01.14. 11:16:31

@korxi: igen :-) A seriff pedig kint vár rá eddig :-)

Rébusz 2017.01.14. 11:28:21

@alfabela2: hát pont ez az, hogy hiába lett meg a gyilkos, a gonosz él tovább. Így sincs vége. Készítettek egy mozifilmet is belőle.

theus 2017.01.14. 11:46:09

@Pienaar: Nem. Ellenben te az a fajta ember lehetsz aki ha nem tud valami ellen érvelni, kitalál valamit amivel személyeskedhet.
A Twin Peaks egy zagyvalék ez tény. A rajongói még a Lost rajongóinál is rosszabbak. A Lost esetében legalább pár évvel késöbb már elfogadott lett, hogy csak egy blöff volt a Twin Peaksesek ezt a mai napig nem vallják be maguknak.

RoyStampler 2017.01.14. 11:53:31

@korxi: ebből a kevésből nem derül ki, hogy mi lett a beléköltözött Bobbal. Lehet, hogy Cooper gonoszként töltötte az elmúlt 25 évet. ;)

@alfabela2: szerintem a készítők nem szánták lezárásnak, csak egy cliffhangernek a második évad utolsó epizódját.

Amúgy azt, hogy kiderült Laura Palmer gyilkosa, látványosan megsínylette a sorozat; láthatóan nem volt betervezve. Pont pár hónapja néztem újra az egész sorozatot, és a nagy revelációt követő néhány epizódban nagyon nem tudtak mit kezdeni egy csomó szereplővel (pl. James-nek is ekkor írtak egy Twin Peaks-en kívüli, teljesen önálló mellékszálat, majd annak lezárásával a karaktert gyakorlatilag ki is írták). A főszereplők közötti kapcsot a Laura halálát övező rejtély és gyász jelentette. Aztán a második évad utolsó harmada megint nagyon jó volt, csak akkor sokkal jobban ráfeküdtek a misztikumra (ami viszont amúgy az elejétől fogva jelen volt a sorozatban).

É2I 2017.01.14. 12:02:28

Arra leszek kíváncsi, hogy hogyan tudnak valami olyat összehozni amiben bárki fel tudja venni a fonalat. Azt a fonalat, amit akkor is nehéz volt követni már egy idő után.
Jó eséllyel már kevés olyan ember van aki még valamire is emlékszik azon túl, hogy volt valami krimi vonal, meg annál több rejtély.
Persze várós, de kicsit szkeptikus vagyok.

retrodj · http://retrodj.blog.hu/ 2017.01.14. 12:33:55

Kár oltogatni egymást, mert mindkét félnek van igaza. Tény, hogy óriási hype-ot kapott a sorozat a kilencvenes évek elején. Rendkívül fordulatos és egyedi világot alakítottak ki a készítők. Azonban ne essünk át a ló túloldalára. Bizony volt amit elnagyoltak, eltolták nagyon misztikus részbe és értetlenül állhatott az ember bizonyos dolgok előtt. Nem tudom mi lett volna a jó megoldás, de 2 évadot nem bírt volna el, hogy "ki ölte meg Laurát"?! Ott bukott a történet, hogy korábban lelőtték a poént. Ettől függetlenül viszont vannak jó és botrányosan rossz dolgok is a sorozatban. Nekem csak az utolsó rész maradt meg: a rohangálás, a megfagyott kávé, a törpés baromság és a "találkozunk 25 év múlva"... jah és az a kacaly a végén..

RoyStampler 2017.01.14. 12:44:40

@É2I: Akit érdekel, az újranézheti előtte az eredeti sorozatot (azt hiszem, feltették már rég a Netflixre). Enélkül tényleg nehéz lesz, hacsak nincs valakinek olyan memóriája, hogy 25 év távlatából is emlékszik minden részletre. :) Újranézve viszont nekem egész letisztultnak tűnt a misztikum. A nagy kérdés szerintem inkább az, hogy hogyan ugranak át negyedszázadot, vagyis hogyan oldják fel a cliffhangert (sőt, cliffhangereket), ráadásul úgy, hogy sajnos a színészek egy része már nincs köztünk, egyesek meg nem vállalták a visszatérést (legalábbis egyelőre úgy tűnik).

Glivenko 2017.01.14. 15:02:33

Szerintem ez elsősorban "misztikus" sorozat volt, másodsorban krimi. Elég vicces megkövetelni egy misztikus sorozattól, hogy minden egyes darabkáját megmagyarázzák és a helyére kerüljön minden. Amelyik film vagy sorozat ezt teszi, az kb. h*lyének nézi a közönséget. A TP-nek a legtöbb része tiszta, érthető, de vannak benne "ködös", nehezen magyarázható dolgok, és szerintem ez így van jól. Bár az is igaz, hogy aki a szokványos, végletekig magyarázott, egyszerűbb sorozatokat kedveli, és ilyeneket "nőtt fel", annak nehéz lesz befogadnia.
Olyan ez, mint a matek. Az emberek többsége nem érti, de attól még van értelme. :)

abw 2017.01.14. 17:22:36

@theus: Menj már innen a picsába.

alfabela2 2017.01.14. 18:05:56

It was one of the top-rated shows of 1990, but declining ratings led to ABC's insistence that the identity of the killer be revealed in the second season. Ratings did not improve and the show was canceled. (...) Lynch expressed his regret at having resolved the Laura Palmer murder, saying he and Frost had never intended for the series to answer the question and that doing so "killed the goose that laid the golden eggs". Lynch blamed network pressure for the decision to resolve the Palmer storyline prematurely. Frost agreed, noting that people at the network had in fact wanted the killer to be revealed by the end of season one.

És ez is elég érdekes: "after directing the second episode, Lynch went off to complete Wild at Heart while Frost wrote the remaining segments."

en.wikipedia.org/wiki/Twin_Peaks

Celtic 2017.01.14. 21:18:10

Maradjunk annyiban, hogy ez A SOROZAT. Ahogy sokak szerint Az aranypolgar a FILM.
Twin peaks egyszerre krimi, drama, misztikus horror, szerelmi tortenet, vigjatek es sokminden mas. ( Nyilvan masnak is feltunt, hogy szepen lassan foszlik le a maz az idilli kisvaros idilli lakoirol)

Keszultek azota nyilvan sokkal jobb sorozatok is, de akkor is ez inditott el valamit, hogy nem szukseges egysikunak lenni, egyertelmuen jo es rossz karaktereket abrazolni. Boven lehet keverni a stilusokat.

Az uj reszektol egyszerre felek es nagyon varom :) Gondolkodok, hogy megnezem ujra a regieket (nem tudok betelni veluk :), bar en valamikor a '90-es evek vegen lattam eloszor (elso vetiteskor katona voltam, kimaradt). Azota meg joparszor. A megjelent ket konyvet is tobbszor olvastam (bar ott sztem egyertelmuen Cooper naploja a szorakoztatobb), a mozifilm nagyon nem jon be, de mar itt a bovitett valtozat, majd ha idom lesz ra.....Meg az uj konyv is itt van, mar felig elolvastam, csak kozben szokas szerint felretettem es mast olvasok, majd folytatom.

Szoval: varom es felek tole...Meglatjuk. De zsenialis huzas (ha nem is igy terveztek eredetileg :) 25 ev mulva folytatni...Akkor meg a Firefly-nak is van vagy tiz eve....(vagy tizenot ?)

Rébusz 2017.01.14. 23:43:00

@Celtic: Látom, szintén egy nagy rajongó :-) Tény, hogy engem gyerekként nem kellett a tv elé zavarni, mert magamtól leültem elé, amikor kezdődött a folytatás. Egyetértek, lehet, hogy azóta születtek már hasonló vagy talán jobb filmek is (bár én még egyet sem láttam ebben a kategóriában), de annak idején a twin peaks semmi máshoz nem hasonlítható film volt, nekem a fiatalságom része. Ráadásul mindez a még nyugodt 90-es évek elején, a Derrick, Colombo filmek után valami egészen más volt ez. De ha a történetet nem néznénk, a táj, vagy a helyszínek, a lakberendezés maga is lebilincselő volt és még most is az. Sőt a zseppénzemből a zenéjét is megvettem kazettán, még most is megvan. Azonkívül egy eredeti receptfüzetem is volt a twin peaks-es sütikből. :-)

Treff Bubi 2017.01.14. 23:47:06

Szerintem ugyanúgy ki fog pukkanni, ahogy az X-akták reboot is kipukkadt. Akkor, a maga idejében egy zseniális csúcspontja volt a televíziózásnak, de mára túlhaladta a világ. Vagy ugyanazt a vonalat folytatja, és akkor egy kellemes, felejthető nosztalgiabuli lesz, vagy megpróbál valami őrülten nyakatekert modern megközelítéssel hatni, akkor meg már nem Twin Peaks lesz.

KukuxuBucsu 2017.01.15. 04:12:15

@theus: hihetetlen mennyiségű érvet sikerült neked is felsorolni, teljesen jogosan kéred ezt számon másokon. Remélem azért a bob és bobek számodra is emészthető sorozat volt.

RoyStampler 2017.01.15. 11:36:19

@Treff Bubi: Reméljük, hogy nem... Az X-akták futott eredetileg kilenc évet és kétszáz epizódot, a kultusza még "életében" létrejött, de a fénye már megkopott a végére, plusz volt két mozifilm is, amelyek közül a második eléggé beleállt a földbe (kritikailag és az USA-ban anyagilag is). A Twin Peaks ezzel szemben csak két évadot és harminc epizódot élt + kapott egy "lezáró filmet", és igazi kultusza (ha jól rémlik, de lehet, hogy tévedek) csak ezután lett, ráadásul rengeteg kérdést hagyott (legalább részben akaratlanul) nyitva. Van rá esély, hogy a Netflixnél az eredeti készítők össze tudnak hozni egy méltó folytatást, amelyet ha csak azok megnéznek, akik az eredeti sorozatba beleszerelmesedtek bő 25 év alatt (és kíváncsiak néhány válaszra), akkor már meglehet egy jó nézőszám. És én személy szerint épp azt éreztem a tavalyi újranézésnél, hogy az eredeti sorozat nagyon jól öregszik: a mai kínálatban is simán megállja a helyét.

Billy Hill 2017.01.15. 11:41:00

Olyannyira hirtelen lett vége, hogy arról még Jock is megemlékezett a Dallas-paródiában... ;-)

ena30 2017.01.15. 11:53:41

@Rébusz: Mi a megjelent három könyv? Én csak kettőtől tudok.

_-_-_ 2017.01.15. 12:10:08

Ez avilág legjobb sorozatja, meg a Columbo, meg a Maffiózók.

a nemzet fogatlan provokátora 2017.01.15. 12:41:06

@Treff Bubi: Az X-akták épphogy nem pukadt ki. Kifejezetten jó volt a fogadtatása. Időegyeztetési problémák miatt nem folytatják egyelőre..

a nemzet fogatlan provokátora 2017.01.15. 12:42:47

@theus: Akkor nézegesd a Barátok köztöt, az való neked..

Darkcomet 2017.01.15. 12:55:36

@theus: @MEDVE1978: Ketté kell bontani a két évadot. Az első, ami ugye nyolc részes, egy teljes, egész történet, kissé fura lezárással, de koherens. A második évad lett a katyvasz, mert a legendárium úgy tartja (valahol Lynch beszélt erről), hogy rossz szerződést kötött, és az eredeti széria sikere után folytatni kellett az egészet. habár ő nem akarta (állítólag Frost átbaszta, mint szart a palánkon). Ezért lett olyan, amilyen. Amikor a második széria nézettsége kezdett lemenni a bányász béka segge alá, akkor a sarkára állt, és egy mondvacsinált uccsó két epízóddal lezárásra került. Hogy ebből mennyi az igaz, nem tudom, mindenesetre az első évad külön megtekintve a másodiktól kurva jó, a második meg szódával elmegy. Ugyanakkor ha azt nézzük, hogy a Twin Peaks után az orrát sem dugta vissza a a tévés műfajba (akár csak a Dune után a mainstream Hollywoodba, ahol állítólag szintén nem úgy és az valósult meg, amit ő szeretett volna), hajlok afelé, hogy így történtek meg az események.

Rébusz 2017.01.15. 13:03:18

@ena30: Még az első sorozat idején jelent meg Laura Palmer naplója, Ki ölte meg Laura Palmert? címmel (hamar elkapkodták) és Dale Cooper naplója. 2016 végén pedig megjelent a Twin Peaks titkos története című könyv.

Rébusz 2017.01.15. 13:12:31

@ena30: És most nézem, van még egy friss könyv: Twin Peaks A színfalak mögött...

Lady Scarlett 2017.01.15. 13:40:46

Remélhetőleg megmagyarázzák majd a régi sorozat lezárás is. David Duchovnyt is sikerült visszacsábítani mint Denise ügynököt? Szenzációs volt abban a cameoban.

Celtic 2017.01.15. 17:48:18

@Rébusz: Valahogy igy :) Nem is tudok mit hozzafuzni.

a nemzet fogatlan provokátora 2017.01.15. 18:24:33

@Billy Hill: Annak idején makacsul tartotta magát a vélekedés, hogy van folytatása-tehát nem Coop tükrös produkciójával van vége-csak a magyar tv nem veszi meg..

Celtic 2017.01.20. 20:45:26

:(
24.hu/kultura/2017/01/20/meghalt-miguel-ferrer/

Nem tudom, az uj Twin Peaksbe befert-e Albert ugynok...
süti beállítások módosítása