Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Robotot csinált belőlünk a Westworld

Westworld kibeszélő 1. évad 10. rész

2016. december 06. 11:59 Fega 86 komment

1-jaohe4ejeh9lw8a-zrysbg.jpeg

Véget ér az HBO újonc sorozatának, a Westworldnek az első évada. A tovább után spoileresen tárgyaljuk ki a finálé eseményeit.

Egyre több sorozat esetében fordult elő, hogy a készítők úgy tekintettek az első évadra, mint egy nagyon hosszú pilotra, ami lehet alkotói szempontból egy remek érzés, de nézőként okoz néhány frusztráló pillanatot. A néhány hónappal ezelőtt lefutott Preachernél is az történt, hogy a képregények érdekes felütéséig az első évad végén sikerült eljutni. A Westworld beleillik a sorba, hiszen Lisa Joy és Jonathan Nolan 10 epizódot áldozott arra, hogy megfelelő alapot adjon a lakók öntudatra ébredésének és érdekes, személyes drámával töltse meg azt, hogy pontosan, hogyan is jutottunk el idáig.

Ford és Arnold kapcsolatáról lehetett sejteni, hogy nagy jelentőséggel bír, de a készítőknek valamiért az volt az elképzelésük, hogy mindenki jobban jár, ha ennek a mélységét titokban tartják előttünk. Utólag viszont nem látom be, hogy ezek a döntések pontosan mit is adtak hozzá a sorozat élvezetéhez. Az biztos, hogy a sorozat sikeréhez nagyban hozzájárult, hogy az internet jelentős százaléka igyekezett, hétről hétre megfejteni a legapróbb mozzanatokat, a parkon belül és kívül egyaránt. Ezen kívül viszont nem lett jobb a sorozat attól, mert az esetek nagy részében fogalmunk sem volt arról, hogy pontosan mi történik a képernyőn.

Az való igaz, hogy a lakók szemszögéből mesélték a történetet, akiknek lépésről lépésre kellett megfejteni a valóságuk jellegét és a készítők ehhez hasonlóan bántak velünk is. Vagyis azért nem tudtuk, hogy William és a feketeruhás ember valójában ugyanaz a személy, és azért nem tudtuk, hogy két idősíkon zajlanak az események, mert Dolores sem volt vele tisztában. Ezzel sikerült átadni azt az érzést, amiben a mindennapjai teltek, amikor nem igazűn tudta megkülönböztetni a múltat a jelentől. Ez egy jó döntés, ahogyan az is, hogy a lakók szemszögére koncentráltak a történetben. Viszont "nem mondtak all in-t", a sorozatnak hatalmasabbnak kellett lennie, mint amit ez az ötlet valójában elbírt, így túl sokszor lógott ki a lóláb.

1-vt1ikgrbgmfdbgcwwqhqwa.jpeg

A finálé majdnem másfél órásra sikeredett, ehhez képest mégis maradt néhány elvarratlan szál, amikről a múltbéli események alapján, azt hittem, hogy ennél fontosabbak. Ezek azok a dolgozók, akiket jobban megismertünk az első évad során. Elsie-ről nagyjából egy utalást sem kaptunk, ami valószínűleg azt jelenti, hogy meghalt, ugyanez igaz Stubbs is. A biztonsági főnököt feltételezésem szerint Ford akarta eltüntetni az útból annak érdekében, hogy a nagy finálé zökkenőmentesen menjen. Ehhez el kell hinnünk, hogy Stubbs komoly veszélyt jelentett volna a sikerre, mondjuk erre túl sok bizonyítékot az évad korábbi epizódjaiban nem láttunk.

A szakmai kompetenciája mellett pedig a személyiségéről sem derült ki semmi, úgyhogy nem hiszem, hogy sok embernek hiányzik. Elsie-ről sem tudtunk meg sok mindent, de legalább a küldetése nyomán adott egyfajta avatart azoknak a nézői vágyaknak, amik szerettek volna az elburjánzó rejtélyek végére járni. De túl sok jóra nem számíthat itt senki, el kellett tőle búcsúzni és mire a második évad adásba kerül, addigra már nem hiszem, hogy túl sokan fognak emlékezni rá. Ezért nagyon nagy kár. Oké, hogy a robotok jelentették az azonosulási pontot, de az igen kemény feladat, hogy úgy ábrázoljuk őket, hogy elfelejtsük a gép jellegüket és tényleg igazi lényként gondoljunk rájuk. Például néhány Asimov novellában ez összejött, de talán írásban könnyebb megfogni ezt az érzést, mint egy sorozatban. Vagy arról van szó, hogy Jonathan Nolan nem a megfelelő ember volt arra, hogy ebből a témából kihozza a maximumot.

Azokkal a filmekkel, amiket a testvérével közösen készítettek sokszor volt az a problémám, hogy az érzésekkel érezhetően nem tudtak mit kezdeni. A külcsínre soha nem lehetett panasz, általában minden gondosan kimunkált volt és a színészekből is kihozták azt, amire szükség volt, de nem igazán sikerült mélyebbre menni és valami katarzist kihozni a nézőből. A Westworld egyik problémájának szintén az tűnik, hogy nem sikerült élettel megtölteni az életre kelő robotokról szóló sorozatot. Ehhez kellett volna valami személyesebb is azon kívül, hogy megpróbálják nekünk átadni, hogyan is érzi magát az a lakó, aki teljesen elveszett már a végtelennek látszó ciklusok tengerében.

1-f-v_69omxlbknyk_tmx5sg.jpeg

Az sem segített ebben túl sokat, hogy a fontos dolgokat, amik segítettek volna jobban elmélyülni az érzésekben, csak az utolsó utáni pillanatban árulták el nekünk. Mintha féltek volna egy kicsit attól, hogy a sorozat minden értékét elveszíteni azzal, ha elárulná a nézőknek, hogy mi is történik valójában. Azt azért nem hiszem, hogy a készítők azt gondolták, hogy önmagában nem állt volna meg a lábán a történet, inkább arról lehet szó, hogy féltek ez önmagában kevés lett volna ahhoz, hogy ez legyen az HBO következő nagy dobása. Mert mikor az HBO sok 10 millió dollárt eltapsolt egy projektre, akkor nagyon nagyok az elvárások. Ilyenkor annyi mindent kell bedobni a sorozatba, amennyit csak lehet. Arra már soha nem kapunk már választ, hogy mennyi nézőt veszített volna a sorozat, ha kihagyják belőle ezt a kincskereséses elemeket és csak a történetre, meg az emberi sorsokra és drámákra koncentrálnak.

Meg azt sem tudjuk, hogy mi az általános nézői reakció. Ezeket ugyanis szerintem nem fedik le a ehhez hasonló kibeszélő posztok íróinak véleménye. Nem tudom mit gondolt az átlag HBO néző, amikor kiderült, hogy a labirintus mindvégig a lakóknak szólt és nincsen semmi, amitől majd bővebb értelmet nyernek a látottak és az, amire mindvégig számítani lehetett az eredeti filmből azok mind megvalósulnak. Biztosan lesz, akik ezt csalódásként élik meg, Lost-ot kiabálni, viszont azért nem érdemes, mert a Westworld tényleg igyekezett apró momentumokkal jelezni, hogy milyen "nagy" csavarokra lehet számítani. Szó sincs tehát légből kapott fordulatokról vagy leleplezésekről.

Ettől persze még lehet csalódás a nézőkben, de fontos az is, hogy milyen emlékekkel köszönnek el a sorozattól, egy teljes éves szünet ugyanis nagyon hosszúnak számít és addig nemcsak az HBO-ra, de a többi szolgáltatóra is érkeznek majd az újabb történetek és kérdés, hogy ebben a szünetben tudja-e növelni a táborát a sorozat. Az HBO-nak ugyanis erre van szüksége, Casey Bloys pedig a finálé után a Vulture-nek adott interjúban végre elárulta, hogy miért nem rendelték be az első néhány epizód előtt a második évadot, ahogy azt a csatorna általában szokta. Állítólag azért, mert mielőtt rábólintott volna, minél részletesebben akarta látni, hogy mire is lehet számítani az új évadban és meg akart győződni arról is, hogy a készítőknek tényleg olyan világos fogalmuk van róla, hogy hova halad a történet. Mikor erről meggyőződött, akkor jött csak az ámen a második évadra. (Fontos adalék, hogy a Westworld Michael Lombardohoz, az előző programigazgatóhoz köthető, szóval Bloys számára könnyen mostoha gyerek maradhat.)

1-7-ai2xrkumjjnfiv5lpaog.jpeg

Mondjuk arra kíváncsi lennék, hogy adott-e javaslatokat arra, hogy milyen korrekciókat kellene végezni a Westworldön, erről nem esik szó a Vulture cikkében. Pedig érdekelne, hogy a nagy lázadást és Ford ördögi tervét hogyan látta. Mert a fináléban az történt, amire korábban én is utaltam: beindult a mészárszék, meg a különböző végtagok levágása, meg leharapása, de az egész végtelenül üresre és tét nélkülire sikerült. A lakókért nem tudom, hogy hogyan vagy pontosan miért kellene aggódni, pláne, hogy a megszólalásaik is arra engednek következtetni, hogy nem igazán félnek a haláltól, mert a koncepcióját sem értik teljesen. Az emberek mellett pedig tényleg csak annyit lehet felhozni, hogy emberek, de egyébként fogalmunk sincs róla, hogy ők kicsodák, így szintén nem hoz ki túl sok érzést, ha esetleg lelövik őket. Ráadásul kommandósokról van szó, de ahogy figyeltem senkinek nem sikerült eltalálni a magukat önállósító lakókat, ami azért több, mint furcsa.

Innentől fogva pedig a lakókkal szemben folytatott harc csak akkor tud érdekes lenni, ha vannak emberek, akikért izgulunk. A sorozat ezzel szemben azt kéri tőlünk, hogy ebben a harcban az emberek ellen és a robotok mellett szurkoljanak a nézők, ami viszont nem tudom, hogy hosszú távon működőképes tud-e lenni. Maeve története egészen népszerűvé vált az évad második felében, ahogy Dolores egyre inkább idegesítő volt sokak számára. Az ő történetéről viszont kiderült az, amit sejteni lehetett, hogy azért ment minden ilyen simán a színfalak mögött is, mert ez is egy előre megírt narratíva volt, amit Arnold hozott össze és a robotok lázadása is csak egy újabb ciklus volt, amiből képtelenek kitörni. Itt szintén azért kellett ezt titokban tartani, hogy a robotok szemszögéből éljük át a leleplezést.

Viszont a kódjukat szépen lassan legyőző robotok nem tudom, hogy mennyivel tudnak majd érdekesebbek lenni. Lehet rosszul láttam, de Felix azt mondta, hogy Maeve narratívájának az a része, hogy felül a vonatra és kijut a parkból, ebbe viszont nem sikerült belekalkulálni azt, hogy egy kislány látványa olyan erősen hozza elő az ábrándokat, hogy inkább (a táskáját otthagyva) mégis inkább leszáll a vonatról. Gondolom azért kapott olyan papírt ami a "park 1" szerepelt és nem valami konkrétabb elnevezés, mert a kislánya már nem Westworldben van, hanem valamelyik másikban és Maeve szemén keresztül jutunk majd el oda. Ez is csak azért érdekes, mert kíváncsi vagyok, hogy milyen parkokat hoznak még be a történetbe és nem azért, mert Maeve útja érdekel.

Ugyanez igaz a saját hangját végre megtaláló Doloresre, vagy az idős Williamre. A játékidő nagy része a különböző játékokra meg rejtélyekre ment el, így pedig tényleg a kíváncsiság az egyetlen, ami visszahozhatja a nézőt a második évadra. Ed Harris karaktere azt mondja, hogy a szabályok miatt az egész park egy nagy hazugság, amit az első évadra értelmezni talán erős lenne, az viszont igaz, hogy megvoltak a maga problémái. Az idős William szerint ezt meg lehetne javítani azzal, ha a robotok elkezdenének támadni és gyilkolni. Félek viszont, hogy ez se a sorozatnak, se a parknak a valódi problémáit nem oldja majd meg. De a készítőknek és az HBO-nak úgy érzem tartozok annyival, hogy vissza akarjak még térni Westworld-be, viszont sok munka van még a karakterekkel és a narratívákkal, ha tényleg azt akarják, hogy ebből legyen az új Trónok Harca.

Viszlát 2018-ban!

Egyéb felfedezések:

  • A hétvégén kikerült Indexre egy jó kis összefoglalás arról, hogy ki milyen csavart vár a finálétól, utólag érdemes megnézni, hogy kinek lett igaza.
  • A 35. percben, óriási körítés mellett tudtuk meg, hogy tényleg William és a feketeruhás ember ugyanaz a személy, ami talán egy kicsit túlzás volt még ahhoz képest is, amit a sorozattól megszoktunk.
  • Lee Sizemore nem lett túl népszerű karakter, én bírtam, mert volt benne élet legalább. A második évadra viszont nagyobb szerepet szánnak neki, ezért maradt ki a mészárlásból és fedezte fel az eltűnt lakókat.
  • Kipörgették a zenei metaforát azzal, hogy Ford végül a legnagyobb zeneszerzőkhöz hasonlóan szeretett volna eggyé válni a művével. Nem tudom, hogy ez mennyire sikerült, mindenesetre nekem fog hiányozni Anthony Hopkins, ha tényleg meghalt. Viszont az igen gyanús, hogy a néhány résszel ezelőtt leleplezett házi robotgyártóját nem tudjuk, hogy mire használta fel. Pedig mikor Theresa meghalt, akkor úgy nézett ki, hogy készül egy újabb lakó, ami csak nem véletlen. Azt mondjuk nem hiszem, hogy Ford valójában egy robot mását lövette volna le Doloresszel.
  • Elsőre nézve nem tetszett különösebben a finálé, azt éreztem, hogy nem igazán sikerült kitölteni az extra játékidőt, illetve a kapkodós kezdés sem tetszett, ahol túl gyorsan ugrottak egyik szálról a másikra, anélkül, hogy bármelyikben is történt volna valami fontos vagy érdekes. Másodszorra már kevésbé zavartak ezek a dolgok, de nem mindenki nézi meg kétszer a részeket.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

J. McClane 2016.12.06. 12:27:16

Sajnos a szereplőket, akik igazán érdekesek voltak kinyírták. Ford, öreg-William volt az aki cisnált valami érdekset, a többiek a nyomorukban szenvedtek.
Igazán nem tud mostantól érdekelni, hogy kit nyírnak ki vagy kit nem, vagy hogy kiről derül ki, hogy ki robot vagy ki nem. A Battlestar Galactikában valahogy jobban lekötött a Cylon szál, pedig az csak egy mellékes valami volt, és ott még izgalmas is volt, mire kiderült kik robotok és kik nem... na mindegy. Ezt szerintem kicsit túltolták

spotted 2016.12.06. 12:31:18

Nagyon jó poszt, köszi érte! Annyi, hogy Stubbs és nem Suggs. :)

Cifu78 2016.12.06. 12:48:47

Ha HBO sorozat, mindenki egyből a Trónok Harcát hozza fel, és ahhoz mér mindent. Ha innen közelítem meg, akkor nagy csalódás. Hiába a sok karakter, hiába a zseniális látványvilág, a még zseniálisabb zenei aláfestések, a nagyszerű színészek, a történet annyira átláthatatlan, hogy már fáj.

A Trónok Harca azért zseniális, mert átlátjuk a történeteket, és ezekbe raknak nagyszerű csavarokat. Itt nem látjuk át a történetet, csak sejtünk dolgokat, és ez a Lost-ra emlékeztet inkább. Ami jól indult, de égtelen nagy katyvasz lett....

André Goodfriend 2016.12.06. 12:51:57

jó rész volt, megvan az alap - remélem sikerül értelmes folytatást találni

Rocky & Gábor 2016.12.06. 13:08:07

Sok dolog nem derül ki belőle, de érdemes végignézni a stáblistát! ;)

BotloB 2016.12.06. 13:17:52

Vegyesek az érzéseim az évadzáróval kapcsolatban, de összességében elégedett vagyok.

A sorozatra vetítve ugyanakkor továbbra sem tudom értelmezni Fega legnagyobb kritikáját, mi szerint "nem tudunk kivel azonosulni", "nem tudjuk, kiért kell aggódni". Miért nem lehet magáért a történetért, a rejtvényekért, a filozófiai kérdésfelvetésekért lelkesedni, amellett, hogy a technikai megvalósítás és a színészi játék cipeli a vállán az egészet.

Ennek a kritikai elemnek nekem is olyan szaga van, mintha Fega a klasszikus, "egysíkú" kosztümös drámák egy olyan jellegzetességét várná el a sorozattól, amit nem is biztos, hogy feltétlenül keresni kellene benne.

szepi79 2016.12.06. 13:25:13

nekem csalódás volt a 'robotlázadás'. eleve hiteltelen volt, ahogy kijutott a csaj a vonatig, összesen pár fabábuként viselkedő, életösztöntől, célzőképességtől és taktikai megfontolástól mentes biztonsági őrt kellett eltenni láb alól, és ennyi.

a meztelen haderő meg inkább volt vicces, mint félelmetes. semmi érzelmi töltés nem volt benne. a robotokért nem aggódunk, mert őket meg lehet javitani, az embereket meg leszarjuk.

ráadásul azt reméltem, hogy a technikus csávóról kiderül, hogy ő is robot, máskülönben egyszerűen nincs magyarázat a viselkedésére. hát nem.

BotloB 2016.12.06. 13:29:36

@szepi79:

a technikus csávók viselkedését már többször átrágtuk, való életben is számtalan példa van rá, amikor egy szerényebb képességű vagy morálisan ingatag lábakon álló alkalmazott "előre menekül" a hibájából...ameddig tud...

Maeve szabadulásának körülményei meg attól a pillanattól kezdve bármivel magyarázhatók, hogy tudjuk, hogy az is egy előre megírt script volt. Simán magyarázható pl azzal, hogy az egész üldözését is megszervezte Ford, hogy közben kiüríthesse a selejtezett androidok raktárát.

Lacka929 2016.12.06. 13:32:30

Az én kínzó kérdéseim:

Arnold élő ember volt, és mikor meghalt (megölette magát Doloressel), akkor Ford robotként újra teremtette (Bernardként), vagy Arnold eredetileg is robot volt, speciális feladattal, mintegy Ford segédje?

Wyatt tulajdonképpen milyen szereppel bír? Miért keresi MiB? Miért fontos őt megtalálnia? Amíg ki nem derült, hogy Dolores = Wyatt, addig mit gondolt, mit nyer azzal, hogymegismeri, és most, hogy kiderült az azonosság, most akkor mi van?

Mi a pálya az egymás ellen harcoló katonákkal? Az egyik társaság legyak egy másik kisebb csapatot, és ezzel annyi? Mi van a többi katonával, a hadseregekkel?

Mi pálya a fehérre meszelt bennszülöttekkel?

Nem lehet, hogy valójában Ford is egy robot, akiben az öntudatra ébredés abban nyilvánul meg, hogy újabb robotokat készít, akikbe bele programozza az öntudatra ébredés lehetőségét, akik aztán megint csak öntudatra ébrednek, és készítenek újabb robotokat, akik majd öntudatra tudnak ébredni, és így tovább? Nem lehet, hogy a robotoknak ez az evolúció, a törzsfejlődés, ahogy az embereknél az, hogy gyereket nemzenek, azt felnevelik, majd azok is gyereket nemzenek és felnevelik, és így tovább? A sokat hangsúlyozott "mindig minden újra és újra megtörténik" ilyen értelmet is nyerhetne...

A végén történt mészárlás - már ha az volt és nem csak egy "hostok lövöldöznek hiába élő emberekre" adrenalin-növelő mutatvány - inkább vallana MiB-re, mintsem Fordra - habár ő is eltett láb alól egy-két embert, de nem tömegével -, nem lehet, hogy valójában MiB tartotta/tartja kézben a dolgokat, és Ford csak az ő eszköze (volt), a többiek meg Ford eszközei? Olyan elégedetten vigyorgott a legvégén, pedig még meg is lőtték...

Na, hát ezek a kérdések bosszantanak engem mostanság...

Galaxmester 2016.12.06. 13:41:02

Nekem nagyon bejött a végére. Számomra ez az évad egy egységes egész, és a következő évad már egy új kezdet lesz. Nagyon magas és hosszú gondolatokra teremt lehetőséget, amik nem komment falra valók.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2016.12.06. 13:43:15

Kicsit olyan érzésem volt az évadzáróval, mint amikor az ember megy felfele a lépcsőn, előbb egyesével, majd kettesével szedi a fokokat, majd még gyorsabban, aztán pont a teteje előtt pofára esik csúnyán.
Nem volt semmi katartikus jellege, nem volt évadzárószerű (akármilyen is az), csak egy rész volt, ahol semmi meglepő nem történt. És elsősorban nem azért nem történt, mert mert egyikre-másikra már számítottunk, hanem azért mert a tétek valahogy eltűntek a sorozatból.
Bár többen írták, hogy ezzel lerakták az alapokat a következő évadhoz, de mégis milyen alapokat? Szerintem pont kilúgozták az egészet, értelmetlen és tét nélküli lett a sorozat, ami eddig a rejtélyekre épült, a mögöttes történet megismerésére, az most hirtelen totális káosszá vált, úgy, hogy nem tudom elképzelni a folytatást. Persze nyilván nem véletlen, hogy nem én vagyok az író, de számomra a pont a sorozat eddig finom szövete látszik elveszni most. A kártyákat kiterítették, a robotokat átprogramozták/felszabadították, az embereket kiirtották(?), mégis mi a szent lótúrót lehet innen tovább lépni? Baromira nem hoz lázba se egy robotok vs. robotok, se egy robotok vs külső emberek háború. Nem érdekel a nyílt harc, a lövöldözés, nincs se értelme, se tétje.

BotloB 2016.12.06. 13:47:25

@Λατζκα:

MiB azért kereste Wyatt-et, mert azt gondolta róla, hogy ő az útvesztő őrzője, és nem mellesleg az ő egyetlen "méltó ellenfele" a játékban. Lényegében igaza is lett.

Dolores és Teddy szempontjából gondolom Ford azt remélte, hogy elősegítheti az öntudat kialakulását, ha a korábbi mészárlás "feldolgozására" kialakítja Wyatt képét. Az emberi agy működésére is jellemző részben, hogy a negatív élményeket vagy nagyon erős emlékként tárolja el, vagy elnyomja és megváltoztatja, hogy elfedje a traumát. Gondolom itt is hasonló szerepe volt, és a valóság felfedésével önazonossághoz juttathatta az androidokat.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2016.12.06. 13:50:12

@szepi79: igen, én is vártam egy olyan fordulatot, hogy amint kifele tartanak, a technikus gerince egyszer csak felrobban (plusz pont, ha Maeve is, mert szerintem kellemetlen karakter) és kiderül, hogy robot. Ez mondjuk meg azért lett volna rossz, mert nagyon gáz, ha mindent ilyen húzással próbálnak megmagyarázni.

Nekem - a fent írt várakozás ellenére - a karakter hiteles így is, bár talán azért a komolyabb gyilkolászásoknál már meg kellett volna gondolnia magát. Számára Maeve valódi öntudatra ébredése olyan szintű csoda, olyan megvédeni való jelenség, ami miatt bármire képes. Illetve már az első komolyabb beszélgetésüknél utalt rá a csaj, hogy a fickó rendesen bele van zúgva (persze lehet, hogy félreértettem), így, ha már robotként odáig volt érte, akkor ez az érzés a valódi személyiség kialakulása miatt csak tovább fokozódhatott.

BotloB 2016.12.06. 13:50:41

@Before:

Továbbra is merem remélni, hogy a sorozat elsődleges célja nem egy dramaturgiailag kifogástalan cselekmény elmesélése, hanem a nagyon érdekes filozófiai kérdéskör körüljárása, amihez nem kötelező kellék egy klasszikus értelemben vett katartikus évadzáró.

Netuddki. 2016.12.06. 13:54:39

Áh! Ez oltári nagy átbabrálás volt.
Honnan kellett volna tudni, hogy a fiatal Bilis jelenetek 30-40 évvel ezelőtt játszódnak? Annyiban valóban hasonlított a LOfaSzT-ra, hogy ott is már ki tudja hány részen keresztül rázza valami a fákat, aztán kinyögik, jegesmedve.

Mellesleg nagy szaharába lavírozták magukat a készítők. Leölik a zembereket, mégis mi lehet a folytatás?
Feltűnik a külvilágnak a hiányuk, jön a katonaság aztán minden robit legyaknak. Talán 1 évadot ki lehet ezzel is húzni.
Vagy minden emberből csinálnak egy robi hasonmást, aztán így szivárognak be a külvilágba.
Harmadik lehetőség meg egy újabb átbabrálás, valami újabb logikátlan ötlettel.

Netuddki. 2016.12.06. 13:58:07

@Before: Amire Te gondolsz, azt "hangupnak" hívják, és lerágod a fél karod a következő évadig, mi lesz. Na, itt ilyen valóban nem volt.

szepi79 2016.12.06. 13:58:20

@BotloB: "a technikus csávók viselkedését már többször átrágtuk, való életben is számtalan példa van rá, amikor egy szerényebb képességű vagy morálisan ingatag lábakon álló alkalmazott "előre menekül" a hibájából...ameddig tud..."

igen, ezt én is olvastam, de amikor a kolléga torkát szemrebbenés nélkül átvágta a robotcsaj, szerintem annak kellett volna annak a pontnak lennie, hogy "ameddig tud." ott kellett volna belépnie valami minimális életösztönnek vagy bajtársasságnak vagy "úristenmittettem" vagy akárminek.

@Before: oké, legyen szerelmes, de azért annak is van határa, hogy milyen cselekedeteket tud az ember a szerelmétől bárgyú bólogatással elviselni.

BotloB 2016.12.06. 14:00:34

@szepi79:

Az "ameddig tud"-nak "sajnos" jellemzően két kimenetele lehet: lebukik, vagy addig csinálja a hülyeséget, ameddig már nem lehet/tud belőle kihátrálni. Én még ezt is letudnám azzal, hogy a vágásnál egyszerűen tudatosult benne, hogy innentől nem ő a "főnök".

legyekura 2016.12.06. 14:10:10

Mondjuk Elsie-vel kapcsolatosan volt egy info egy 2 mp-es jelenet erejéig ahol mutatták hogy Bernard fojtogatja.. de az valóban nem derült ki hogy meghalt-e vagy nem.. bár erős a gyanúm a halottak számából hogy ezt Elsie se élte túl.. vagy róla mindenki elfelejtkezett ott az erdőben és ő lesz a 2.évad egyik fő szála.. franc tudja...vagy nem!

DeckJaniles 2016.12.06. 14:11:30

Nem tudom, nekem rettenetesen tetszett a sorozat, a finálé meg annál is jobban :)

szepi79 2016.12.06. 14:19:08

@DeckJaniles: én is azért fanyalgok, mert nekem is tetszett, és zavar, hogy miért kellettek bele hatásvadász/logikátlan elemek.

DeckJaniles 2016.12.06. 14:23:40

@szepi79: Logikátlan? Mire gondolsz?

Before · http://azbeszt.blog.hu 2016.12.06. 14:41:52

@Tibi !: én inkább cliffhangernek ismerem, de nem ezt hiányoltam egyáltalán.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2016.12.06. 14:43:19

@szepi79: igen, ezt így gondolom én is, viszont vannak emberek, akik számára ez nem annyira elsődleges szempont.

szepi79 2016.12.06. 14:49:03

@DeckJaniles: pl. a kommandósokra. odaküldték őket a lázadás szintjére, hogy "search & destroy". és nem ám minden egyes robotot fejbe lőnek, hanem bemennek közéjük, egyesével. az eredményt ugye láttuk. ha ez egy B kategóriás horrorfilm lenne, azt mondom, hogy oké.

vagy a robotlázadás 'megszervezése'. mi lett volna, ha nem pont ennél az 1 technikusnál ébred fel először a csaj, hanem egy másiknál, mondjuk a társánál? (vagy ha csak látja valaki?) egyből ment volna a többi közé a pucérmegőrzőbe.

vagy mi értelme a robotok fejbőrébe betetoválni a labirintus térképét, ha eleve nem az embereknek készült, hanem a lakóknak?

és a fő kérdésem: hogy mivel lőttek a pisztolyokból, ami pont csak az embert nem bántja, de a robotokat meg a tereptárgyakat szétszedi?

DeckJaniles 2016.12.06. 15:02:16

@szepi79: a kommandosok akcioja szerintem egy tipikusan mozis huzas volt. Nekem nem volt zavaro a jelenet.

Ha jol emlekszem akkor a csaj elso ebredesenel jelen van a masik technikus is.

A fegyverek azert nem sebzik meg az embereket mert mindegyikben erzekelo van ami ha jol emlekszem a hore hatastalantja a fegyvert. Mondjuk ezt a filmbol tudom nem remlik hogy a sorozatban elmagyaraztak volna csak utaltak ra hogy nem lehet emberre loni vele es kesz.

kovácspéterke 2016.12.06. 15:08:20

@szepi79: vagy mi értelme a robotok fejbőrébe betetoválni a labirintus térképét, ha eleve nem az embereknek készült, hanem a lakóknak? - ez egy jó kérdés

szepi79 2016.12.06. 15:12:02

@DeckJaniles: én úgy emlékszem, az első ébredésnél csak az egyik technikus volt jelen. ha mindkettő jelen van, akkor tuti jelentették volna.

igen, a filmben úgy volt, de a sorozatban nincs így, elvégre _valamit_ kilő a fegyver, ami eltalálja az embert, és fel is tudja dönteni (lásd az évadzáróban is). és mi van akkor, ha valakit ezzel a cuccal szemen találnak?

@kovácspéterke: köszi, igyekszik az ember :)

Galaxmester 2016.12.06. 15:14:00

Na már most bizonyos jelenetekben a golyó nem is üt csak lepattog (pl.: első MIB jelenet Teddy lövi MIB-et), aztán van ahol sebez, de csak kicsit pörköl. (pl.: William első találkozása a golyókkal.) Úgy voltam vele, hogy a park korai szakaszán ilyen kicsit pörkölő fegyverek vannak, később pedig finomítottak rajta. Na de, a végén MIB-et megint csak ilyen pörkölős cuccal kínálta meg Teddy. Erre én is kíváncsi lennék.

BotloB 2016.12.06. 15:14:32

@DeckJaniles: @szepi79:

A fegyver máshogy működik a sorozatban. A filmben - ha jól emlékszem - semmiféle fizikai hatással nincs a vendégekre a fegyver elsütése, a sorozatban viszont többször látjuk, hogy a vendéget is meglövik, csak nem olyan erővel.

Szerintem légfegyverrel vagy elektromágnesességgel gond nélkül kivitelezhető az állítható erősségű lövés, így a host-ot erősen lövik, és "öl", a vendéget pedig gyengén, éppen hogy eljut a testéig a lövés.

A search & destroy pedig simán lehet ugyanúgy megírt jelenet hostokkal, mint sokminden más.

DeckJaniles 2016.12.06. 15:23:17

@BotloB: most hogy igy irjatok a fegyveres dolgokat az jutott eszembe hogy mi van akkor ha az esten latott meszarlas csak a hostokra volt hatassal? elvegre nem a hoston hanem a fegyveren mulik hogy ol vagy nem ol embert. Ha ez igy van akkor sok kerdes merul fel. Peldaul lehet hogy Arnold eredetileg is host volt akit a Dolores meszarlas utan Bernardkent inditottak ujra? Erre utalo jelek vannak az utolso reszben. Ebben az esetben Fordot csak akkof olhette meg Dolores ha Ford maga is egy lako volt amire egy korabbi resz is utalt.

BotloB 2016.12.06. 15:31:46

@DeckJaniles:

Pont azért érdekes dolog, mert a filmben talán egyértelműen ki is mondják, hogy a fegyverben van érzékelő, a sorozatban viszont nagyon úgy néz ki, hogy a host is hatással van az elsütésre, tekintve hogy Dolores pl. az elején egyáltalán nem képes a fegyver kezelésére. Szerintem a sorozat logikájába úgy illik inkább a dolog, hogy a host érzékeli, hogy kire lő, és az ő érzékelésén és talán akaratán keresztül kerül szabályozásra a lövés minősége.

szepi79 2016.12.06. 15:45:56

@DeckJaniles: nem hiszem, hogy arnold host lett volna. akkor egyrészt nem hivatkozott volna rá úgy ford, mint a partnere, másrészt akkor minek átnevezni? teljesen jó lett volna neki a korábbi neve is. milyen jelek utalnak erre?

szepi79 2016.12.06. 15:49:04

@BotloB: "A search & destroy pedig simán lehet ugyanúgy megírt jelenet hostokkal, mint sokminden más. "

ezzel azért nem értek egyet, mert a technikus csávó ember. meg a többi technikus is _annak tűnt_ inkább. ha jópár kulcsfontosságú szereplő a szabadulásban ember helyett robot, akkor miért nem mindjárt az összes? ráadásul a technikusoknak sokkal nagyobb szerepük volt a szabadulásban, mint a katonáknak. (akik az első és egyedüli védelmi vonal voltak kb., kivéve a gerincrobbantást. de ezen kivül is lehetett volna még pár eszközt bevetni, amiről az alkalmazottak sem tudtak volna.)

BotloB 2016.12.06. 15:56:50

@szepi79:

Lehetett volna sokmindent, de azért ha a rohamosztagosoknak elnézzük a star warsban nem tudnak célozni, ez is belefér, h haladjon a sztori valamerre. :)

szepi79 2016.12.06. 16:33:16

@BotloB: de arra is voltak elméletek, hogy igazából a császár befolyásolta őket az erő segitégével, és azért voltak bénák :D

csacsi85 2016.12.06. 17:34:13

Es az SW logo-rol mit gondoltok, ami az egyik a jelenetben latszott?

www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=698sw.jpg

Vérnari 2016.12.06. 17:41:25

@csacsi85: Az a logó annál a résznél tűnt fel, ahol a szamuráj androidokat képezték. Arra gondolnék, hogy miképpen a vadnyugati Westworld-nek is volt saját logója - mint egy fajta nagyobb alprojekt,, úgy az eddig ismeretlen nevű, feltételezhetően középkori (talán csak ázsiai) világnak a logója az SW.

Dorkaaa 2016.12.06. 17:55:37

"I love that the thing that made William turn bad was losing his saved game data." - Reddit

Kállai Ákos · https://plus.google.com/110461678966803800584 2016.12.06. 18:55:29

én nem értem, miért veszi mindenki biztosra, h leöldösték az embereket. a központban a néhány lázadó robot végig védekezésben volt, a rendezvény vendégeit pedig éppen csak elkezdték lődözni. ebből még bármi lehet, különösen, h a központ már kiadta a parancsot a csapatok indítására a vendégek védelmére

DieHappy · http://local.blog.hu 2016.12.06. 18:57:47

Amikor Bernard eloszor felment Ford hetvegi hazaba, a gep 5 elkoszalt host-ot jelentett. Ford csaladmasolata csak 4-et tett ki. A kutyat szerintem levonhatjuk, Ford nem hagyhatort ki egy orokelet-ziccert.

Salva 2016.12.06. 19:08:26

@J. McClane: Múlthéten jelentették be, hogy öreg-William aláírta a szerződést a sorozat második évadához.. :)

ganjagym 2016.12.06. 20:46:15

kurva jo az egesz. remegve varom a kovetkezo evadot. Thandie Newtonba szerelmes vagyok. telleg nem ertem a sok fanyalgot. olelek mindenkit a kovetkezo evadig.

HellsAngel 2016.12.07. 03:17:09

Hat, en nagyon szurkoltam a Maeve-nek, hogy mennye mar el a vonattal, utazza ma el, ne jojjenek a kommandosok, hadd lassuk man, milyen ma a kinti vilag ... erre bammeg, visszamegy ... aaaaah ... aaaaah .. remelem, atprogramozzak porszivorobotnak.

szociál · szociesatjukol.blog.hu 2016.12.07. 07:05:28

@Vérnari:

Én örültem volna ha maradnak az originálnál és az alap középkori vidámparkban lenne a móka, sanszos hogy Maeve lánya a Samurai worldben él egy sztoriban.

Én elégedett vagyok az első évaddal, minden részét úgy vártam mint a Mikulást kis pisásként, garantáltan jó lesz a köv évad.

mate2003 2016.12.07. 07:31:36

Aranyos, hogy még mindig azon megy a találgatás, hogy mi van a fegyverekkel és a sérülésekkel. Azon miért nem agonizáltok, hogy hogy lehet 3-ba hajtani egy tabletet, vagy hogy milyen akksi van benne? stb.

Ez a jövő, ezt tudják és kész. :)

Before · http://azbeszt.blog.hu 2016.12.07. 08:43:33

@mate2003: hja, ezt én is így látom, teljesen felesleges működő fizikai modellt köríteni egy sci-fiben látott effekthez.

Ami viszont fura volt, hogy ugye 30 év telt el a két idősík között, de a régi szálon is pont ugyanolyan eszközt használtak a robotok programozására, mint az újban. Ez egy apró, de annál bosszantóbb részlet, még a GUI is pont ugyanolyan volt. A robotokat sima "terminátoros" felépítésről lecserélték szinte teljesen hús-vér felépítésre, de az élet többi területén semmiféle technikai fejlődés nem zajlott...?

2016.12.07. 08:55:00

@BotloB:

MiB azért kereste Wyatt-et.......mert robot! ;)

2016.12.07. 09:00:45

@DeckJaniles:

"A fegyverek azert nem sebzik meg az embereket mert mindegyikben erzekelo van ami ha jol emlekszem a hore hatastalantja a fegyvert."

Egy fegyver meg tudja állapítani valakiről, hogy robot, no de Bernard az egész életét leélhette volna inkognitóban akár vagy mondjuk mi esélye van egy robotnak a külső világban, ha bármikor lebukik, mikor elmegy egy érzékelő mellett?

2016.12.07. 09:03:48

@Kállai Ákos:

"h a központ már kiadta a parancsot a csapatok indítására a vendégek védelmére "

Ő, minek is vannak itt egyáltalán csapatok?

Kállai Ákos · https://plus.google.com/110461678966803800584 2016.12.07. 09:24:03

@MikeBoy: a robotok meghibásodhatnak, és szükséges lehet a megfékezésük, pl. h ne okozzanak anyagi kárt a cégnek, ha embert nem is ölhetnek (bár soha nem volt róla szó a sorozatban, de embernek lehet ártani akaratlanul is: megbotló robot stb.)

és az emberek is összeveszhetnek, bár erről sem volt szó , de kérdés, h miért nem avatkozott közbe a központ, amikor william összeveszett a barátjával, és mi a szabály arra, amikor emberek akarnak ártani egymásnak

2016.12.07. 09:28:31

@Kállai Ákos:

Megfékezésük, kommandódokkal és fegyverekkel?
Kiváló biztonsági megoldás a fegyverekkel a robotok ellen, mindenki biztos ilyet építene... :D

Egyébként, ha emlékeim nem csalnak bármikor lefagyott az egész robotvilág egy csomó jelenetben.

" de kérdés, h miért nem avatkozott közbe a központ"

Mert a történet tele van logikai bukfenccel vagy mert Logan egy robot.

"és mi a szabály arra, amikor emberek akarnak ártani egymásnak "

Btk, testi sértés. :D

BotloB 2016.12.07. 09:59:28

@Kállai Ákos:

A régi idősíkban egyértelműsítették, hogy minél inkább haladsz a játék "széle" felé, annál keményebb, ami feltételezi, hogy ott akár az androidok is árthatnak neked bizonyos szintig. Ugyanakkor azt is látjuk, hogy a robotokban beépített védelmi mechanizmusok is működnek. Amikor azonban William totálisan Logan ellen fordult, nem volt a közelben élő robot, aki ezt megakadályozhatta volna, a cég pedig valószínűleg nem vállalt felelősséget az ilyen esetekért. Vagy két sarokkal arrébb leszedték a lóról Logant, oszt kész.

BotloB 2016.12.07. 10:02:22

@Before:

Ez az, amit nem tudunk biztosan. Nem emlékszem olyan jelenetre, amiben egyértelmű lett volna, hogy a 30 évvel ezelőtti világban programoznak androidot. Az meg, hogy a régi szinten lévő gépen is futott egy térképes helymeghatározó felület, azért annyira nem meglepő, tekintve, hogy az ember elsődleges érzékszerve a szeme, a térképet meg térképként a legegyszerűbb megjeleníteni :D

Before · http://azbeszt.blog.hu 2016.12.07. 10:51:07

Amikor elkészül Dolores, akkor Arnold egy ilyen gépet használ, és még a GUI-t is mutatják egy flashback-ben, amikor ráhúzza Wyatt személyiségét.

Phxmike 2016.12.07. 11:24:29

Azt hiszem az a baj hogy ti azt hiszitek ezt a sorozatot azert csinaltak hogy kerdeseket tegyetek fel. Nem. Pont forditva van. Ez olyan legutobbi csillagok haboruja szintu disney szar amirol nem szabad kerdeseket feltenni mert a tudomanyos fantasztikus vilag alapjait figyelembe sem veszi. Itt tehat nincs is semmi szukseg alapveto dolgok megmagyarazasara ez egy mese amiben a kiralyfi egy szal karddal legyozi a tuzet okado sarkany mivel az pont eleg kozel ment hozza annyira hogy levagja mind a het fejet pont kesz.
Ha nem igy lenne akkor a kovetkezok nevetsegekesek:

1. A fegyverek. A vendegek testet SEMMILYEN lovedek vagy idegen targy nem erheti! Sem legyengitett lovedek sem elektormagneses sem semmi. Ugyanis soha nem lehetne BIZTOSRA mondani hogy barmilyen alacsony kinetikaju targy is hova csapodik be. Es egy legyengitett lovedek is megvakithat valakit vagy pl veletlenul lenyeli es megfullad stb. Ismet egyszeru logiaki es biztonsagi szempontbol barmilyen jovoben is vagyunk ez megengedhetetlen. Ertitek amit mondok? Nem azt mondom hogy lehetetlen. Hanem megengedhetetlen lenne. Egyetlen kivetel lenne ha talan szemelyi pajzsa van minden vendegnek de akkor mi ertelme a lovoldozesnek.
2. A kommandosok. Eleve nevetseges hogy fegyverrel lovoldoznek robotokra mikor ennel sokkal hatasosabb fegyveruk is van a programozas. Ismet azt mondom ha ezt tudomanyosan szemleljuk akkor biztosan kell lennie egy altalanos biztonsagi protokollnak ami leallit mindent baj eseten. Kulon apro kerdesek is feltehetoek. Miert keresgeli a kommandos a tobbi robot kozott az elszabadult robotot. Valami kutyu azonnal mutatna neki a helyet ahol eppen van ha meg nem tudja mert mondjuk feltortek a kodot akkor azokat mutatja akik normalis robotok a lazado robotok meg ha nincsenek a kijelzon akkor mar meg is vannak talalva ha latja oket. Aztan milyen nevetseges hogy a robot felveszi az igazi fegyvert es tud loni vele. Ugy ertem westworld ertitek. Meg SOHA nem lattak ismetlofegyvert ugy kene ranezniuk mint borju az uj kapura. Ezzel szemben a fekete haju robot felveszi csore tolti es mar tudja is melyik veget iranyitsa a kommandosok fele. Szanalmas persze hogy a 'kommandosok' jobban hullanak mintha egy csapat vaktaban lovoldozo ovodast eresztettek volna kozejuk.
De sokkal fontosabb kerdes hogy egyaltalan az 'igazi' fegyver hogy sulhet el a robotok kezeben. Ez nem programozas kerdese. A fegyvernek onallo dns azonositoja is lehet mint a Judge Dreddben es ilyen helyen nem is art ha van. Tehat meg csak egy masik katona sem tudna elsutni nemhogy egy robot (tudom hogy taktikailag ez nem lenne helyes de ez nem haborus ovezet ahol mindig harc van itt a legrosszabbra keszultek es igy az azonositas fontosabb mint a tomeges tuzero)
3. A hostok. Hogyan tudjak hogy ne bantsak a vendegeket ha azt sem tudjak ki az? Bernard robot volt vegig ? Akkor ezek szerint arobot nem tudja hogy egy robottal beszelt a megfigyeloszobaban akkor azt honnan tudja hogy emberre probal loni mondjuk a terepen? Logikai baromsag megint. Ismet felvetodik a kerdes hogy ha nincs ember jelen akkor egyaltalan minek csinalnak barmit?? Az eredeti filmben estere minden lefagyott es ez a sorozat is ugy indult meg az elso egy ket epizodal hogy minden reggel ujraindul a sztori. Aztan kesobb a rendezo Nolan aki szinten egy szerencsetlen belegabalyodott mar mindenbe. A tabortuznel mikor a szef folott veszekednek ugy tunt a neger kurva tudja hogy le fogjak loni egymast mivel ez a megirt sztori. De a mi a feneert lenne ilyen megirt sztori ha nincs egy vendeg sem ott aki elvezne a latvanyt vagy kozremukodne?? Megint az hogy tokmindegy milyen tavoli jovoben vagyunk egy ceg profitot akar termelni es nem maganak kart okozni. Ergo a robotok nem lohetik szet egymast mivel az nem termel bevetelt ha oket kell javitani de nem fizetovendeg lotte le oket. Szamtalan ilyen esetet lattunk az epizodokban amikor nem volt jelen ember. Illetve visszavezet a kerdes hogy ha a host sem tudja ki az ember akkor kinek jatszon. Ha tudta akkor Bernardt hogy lehetett rejtett robot. Ha megis az maradt a programozas miatt akkor viszont a programozas eleg eros kellett hogy legyen arra is hogy kitorljek az emlekeket es rendes biztonsagi szabalyok szerint mukodjenek a robotok.

Phxmike 2016.12.07. 11:31:48

...folytatas
4. A rendezo. Lattam mar par filmet Nolantol de ebbol a sorozatbol teljesen hianyzik az erzelmi azonosulas lehetosege. Komolyan ki akar szurkolni egy idegesito hulye neger kurvanak aki mint szemelyiseg is irritalo hacsak nem tenyleg azert amit valaki irt hogy vegre menjen mar el mert csak igy lathatjuk a kulso vilagot. Igazabol azt sem tudjuk mikor vagyunk a jovoben es hogy van e meg emberiseg odakint. De a lenyeg nem is ez. En akarki akarmit is mond kotom az ebet a karohoz es azt mondom egy film egy sorozat eloszor is szorakoztato legyen. Az rendben van hogy azt mondjatok van akit a gondolkodas szorakoztat nyilvan en sem a Rambo 13-ra szamitottam ettol a sorozattol de erre a felesleges katyvaszra sem. En azt gondolom ezt egy tehetsegtelen hulye csinalta aki egyszeruen a tehetsegtelenseget burkolta be ebbe az atlathatatlansagi halmazba. Bar en nem lattam a Lost-ot talan elvetve a tvben egy ket pillanatot kaptam el de ugy gondolom ott is az lehetett hogy mindegy mit csinalnak mert a nezo ugyis belemagyaraz valamit. Szamomra ez a fajta filmkeszites szanalmas. Az igazan kemeny munka az amikor valaki olyan valamit keszit aminek a vegen sir vagy nevet vagy fel vagy szeret a nezo de erez es ami a film lenyegehez merten kikezdhetetlen logikaju. Egy animacios rajzfilmnel elvarjuk szinte hogy ha a foszereplo farkast huszadjara uti agyon valami mert nem tudja elkapni a gyalogkakkukot akkor is ujra el es csinalja ujra mert itt ez a szorakozas lenyege. A westworldben semmi ilyesmi nincsen. Itt en kokemenyen megkoveteltem volna a sorozattol a preciz tudomanyosan megmagyarazhato kovetkezetes es logikus vonalat hiszen ez az EGESZ ERROL SZOL!! Robotokrol es programozasrol tehat szintiszta logikarol, kovetkezetessegrol, szabalyokrol. Sem ezeknek sem pedig erzelmeknek semmi nyoma.
Vegul az utolso reszrol kulon. Csakis kivancsisagbol neztem meg nem sokat vartam az egesztol mert eleve nem tartom jonak azt ha egy 10 evados elso reszbol csak az utolso mondjuk a szorakoztato es 9 epizodon keresztul kiserleteztek velem mint nezovel hogy felkeszitsenek a katarzisra. Szoval akarhogy is ez nem tortent meg. Semmifele katarzis nem volt. Sem erzelmileg sem tudomanyosan. Semmit nem tudtunk meg kulso vilagbol, kit a francot erdekel hogy Arnold leul es fobeloveti magat egy szeken vagy hogy ez a dolores egy banatos birka modjara koborol egyik helyrol a masikra. Azt kell mondjam meg egy rendes sexjelenet sem volt a sorozatban ami pl neha feldobta a tronok harcat vagy a spartacust. Az orokos oncelu meztelenkedes viszont mar unalmas lett a vegere de nagyon.
Nem ertem a fekete ruhas ember motivaciojat sem fiatalon sem oregen hiszen egyszer meg meg is eroszakolta a csurben dolorest meg az elso egy ket reszben. Eloszor szeretetbol keresi aztan csoadaltbol aztan mar nem is dolorest keresi hanem a labirintust azt is minek??? OVE A KURVA CEG! Azt csinal amit akar ha keri megmondjak neki hogy nincs labirintus vagy ha van akkor az mire szolgal. Abszolut nem ertem es most ne kezdjeetek el belamagyarazni semmit. Szerintem ennek mukodnie kene belemagyarazas nelkul. A kis neger csaj aki valami ugyvezeto fele igeretesnek indult azt hittem hanyattvagjak parszor pl robotok ahogy majdnem ossze is jott egy agyjelenet amikor Ford levaltasat magyarazza a nonek akit kesobb Bernard kinyirt de megsem volt semmi. Mindegy. Szoval eleg sulytalan lett a vegere a csaj bar annak is indult de valahogy nem tudott erdekelni hogy lemeszaroljak a vegere. Mint ahogy az sem hogy az egesz vendegsereget lemaszaroljak a vegeere hiszen NEM TUDJUK KICSODAK ergo sum nem is erdekelhet minket a sorsa mint nezo ERZELMILEG nem azonosulunk az arctalan tomeggel plane ha azt se tudjuk ki ember es ki nem. Jajj es milyen szanalmas probalkozas hogy Fordot lelovik a vegen. Persze. Az egvilagon mindent szabalyoz Bernardot fobelovette sajat magaval es akkor majd pont Dolores lopakodik moge es lelovi. Eleve nyilvan kellene hogy egy ilyen helyen legyen azert minimalis biztonsagi szemelyzet ha neki nincs az azt jelenti hogy olyan totalis kontroll van a kezeben amivel semmi baj lehet. De mondom ez nevetseges ilyen nincs mindig kell legyen biztonsagi protokoll tehat ugymond emberes rendezvenyen kell hogy legyen biztonsagi szemelyzet vagy akar menekulesi terv is. Pont ugy mont ahogy magaban a parkban is kell hogy legyenek beepitett biztonsagi emberek.

Phxmike 2016.12.07. 11:38:45

...folytatas
Sokat irtam de ha roviden akarom megfogalmazni csak ennyi: szanalmas probalkozas.
Kivaloan demonstralja azt amikor valami sok penzbol akarnak valamit csinalni tehetseg es lelek nelkul. A szuperhosos filmek 90%-a ilyen. Halal unalmas nevetseges szar mert amikor kb felenel jar az ember mar nem tudja eldonteni hogy most az Avengers 6-ot nezi a Thor -3 at vagy a Vasember 9-et vagy ez most amerika kapitany esetleg? Es meg jonnek hozza...
Valahogy nem ertik a studiok hogy ezek azert mukodtek kepregenykent mert GYEREKEK voltunk amikor olvastuk oket es semmilyen racionalis evillagi elvarasunk nem volt a dolgok felol? Egyszeruen csak elveztuk hogy superman mindent legyoz. Vagy hogy hulkrol lepattan az atomraketa is. De ebbol nem lehet KOMOLY filmet csinalni. Lehet disney szintu filmet csinalni ami kb olyan mint a gi joe hogy senki nem hal meg mert a kobrak mindig kiugranak ejtoernyovel de akkor ne is akarjak komolyan venni a filmet vagy ne adjak el annak. Adjak el mesenek es ajanljak csak 9 eveseknek. Itt ment felre a dolog a westworlddel is.
En a magam reszerol tudomanyos fantasztikumra szamitottam nem disney mesere ahol nem szabad kerdeseket feltenni mert nincsenek ra valaszok csak szanalmas probalkozas hogy misztikumnak adjak el a nem tudast.

Valahogy meg ma is nap mint nap ujra tudom nezni a Ferjek Gyongye azaz King of Queens sorozatot mert minden epizodja onaloan is szorakoztato. EGy ebedhez szinvesen megnezek egy reszt vagy amikor este faradt vagyok megnezek ket harom reszt egy konnyed feludules remenyeben es mindig megkapom. Hiaba tudom kivulrol. Ez olyan mint a Bud Spencer filmek. Mukodnek. Mert SOHA nem akartak tobbnek latszani annal amik. TEgnap este ujra megneztem a Saint Tropezi csendor es Louis de Funes pont olyan szorakoztato volt ujra es ujra mintha csak eloszor latnam. Es o ennel soha nem is akart tobb lenni. Nem allitom hogy minden filmje jo neki is van olyan amit nem birok meg Bud Spencernek is de tobb mukodott mint ami nem.
A westworldnel semmi sem mukodik, se a logika se az erzelem se a szorakoztatas resze nincs meg. Szuper hogy vege es remelem a masodik evadba belebukik az HBO amit amugy egy kivalo csatornanak tartok. Csak most ebbol tanulniuk kene.
Azert eresztettem most kicsit bo lere az utolso resznel mert az elso reszeket erosen kritizaltam viszonylag szukebb szokinccsel de nem akarok ugy tunni mint aki cask azert nem szereti a sorozatot mert keptelen gondolkodni. Pont forditva. Sajnos azert nem mukodik szamomra mert tul atlatszo hogy nem mukodik.
Ez most a filmkeszites ilyen korszaka amikor az embereket egyre hulyebbnek nezik es ontik rank a szemetet. Veget vethetunk neki ha mar senki nem vesz majd jegyet az Avengers 8-ra..
Egyebkent az eredeti 1973-as filmet leadta az HBO2 hetfo este parhuzamosan a befejezo resszel. Mivel a westworld reszeket ossze vissza de napon belul tobbszor is ismetlik a kulonbozo hbo csatornakon egy darabig az eredetit neztem. Hat... 43 ev utan is lenyugozo, meg most is pont ugy felek Yul Brunnertol amikor 'ontudatara' ebred es elkezdi olni az embereket mint eloszor es az a kattogo hatterzene ami a lovasuldozes kozben megy zsenialis. Persze nevetseges a szalagos addatarolok forgasa a hatterben vagy a robotok belseje de az akkori kor technikai szinvonalon ez volt a jovoelkepzeles. Na ebben vartam volna elorelepest az uj sorozattol de megtartva az ertekeket. Semmi ilyesmi nem tortent.

2016.12.07. 11:52:51

@Phxmike:

Lehet, de a Watchmen akkor is jó volt. :P

fátum 2016.12.07. 12:02:22

@BotloB: Illetve simán át lehet állítani az "okos" golyókat, hogy embereket öljön, hostokat meg ne.

Lacka929 2016.12.07. 13:15:12

@Phxmike: "A tabortuznel mikor a szef folott veszekednek ugy tunt a neger kurva tudja hogy le fogjak loni egymast mivel ez a megirt sztori."

Ehhez annyit tennék hozzá - ha már lúd, legyen kövér alapon -, hogy ha abba a történetbe bele tudott nézni, akkor a saját menekülő történetébe miért nem? ...

Gukker 2016.12.07. 14:00:52

@Phxmike:
Amiket írtál, azokkal én egyetértek.
Ami viszont szerintem nem jött át neked, az ez:

"Az egvilagon mindent szabalyoz Bernardot fobelovette sajat magaval es akkor majd pont Dolores lopakodik moge es lelovi."

Fordot nem csak úgy lelövi Dolores, hanem ugyanúgy öngyilkosságot követett el, mint Arnold. Elindította a sztoriját, és megöngyilkoltatta magát. Ahogy ezt a beszédében el is mondja.

szepi79 2016.12.07. 14:48:59

@mate2003: @Before: hogy a többiek miért kattognak rajta, azt nem tudom, de azt tudom, hogy én miért. ez egy sci-fi lenne. elvileg mindennek, ami történik a világban, érthető és racionális oka, magyarázata kell, hogy legyen. (nyilván kivéve az emberek motivációit, cselekedeit.) mondhatni, számomra fontos, hogy ismerjem az adott világ szabályait és működését. egy sci-fitől nem tudom elfogadni, hogy azért, mert dark magic. (és nem, a SW nem scifi, az egy fantasy, csak más diszletben.)

amikor valami olyan történik, ami nincs elég jól megmagyarázva vagy kifejtve (miért ütik meg egyszer a golyók az embereket, máskor meg nem, és miért szednek szét minden mást), akkor én kikerülök a "világból", nem tudok a sorozatra koncentrálni, és kell egy kis idő, mire újra vissza tudok zökkeni.

persze ez lehet, hogy az én hibám, esetleg túl sok Asimovot meg Philip K. Dick-et olvastam fiatalabb koromban, és másnak ez nem tűnik fel, de számomra az ilyesmi rettenetesen zavaró.

BotloB 2016.12.07. 14:53:16

@Phxmike:

Nem ismerjük a Westworld jogi és gazdasági környezetét, az adott kor morális értékrendjét, gyakorlatilag semmit. A mi berendezkedésünkre vetítve jelented ki, hogy egyes részek értelmetlenek, logikátlanok.

Számomra nyilvánvaló, hogy az egész sztorit a saját logikájára épülő közegben kell értelmezni, ami lehetővé teszi a látottakat.

1. A fegyverhasználat kérdésköre egy egyszerű szerződéssel kiküszöbölhető, amiben egyértelműen le vannak fektetve a felelősségi körök.

2. A kommandósok nyilvánvalóan azért "bénák", hogy Maeve szála tovább pörögjön, ezen ne akadjunk már fenn. Egyébként meg az öntudatra ébredt android reflexei jobban, pontosabban céloz, és él annak a meglepetésnek az eleje, hogy az "átlagos" parancsszavakra nem reagál. Nabumm.

3. Maeve egy öntudatra ébredt mesterséges intelligencia. Feltételezhetően tanulékony és van valamiféle hálózati hozzáférése. Egy pillanat alatt megtanulja, hogyan kell egy fegyvert kezelni.

Nyilvánvaló, hogy lehetett volna a robotokat mindenféle biztonsági megoldásokkal hatástalanítani, viszont a sorozatból azt is ki lehet szűrni, hogy a Westworld és a cég többi parkja csak egy tesztlabor, a valódi érték a know-how. Valódi mesterséges intelligenciát pedig az én egyszerű elképzeléseim szerint nehéz úgy létrehozni, hogy közben mindenhol akadályokat és korlátokat helyezünk el a rendszerben. Namármost ha az egész fejlesztést egyéb célokra is fel akarták használni, és valóban működő mesterséges intelligenciát akartak létrehozni, akkor annak bizony megvan az a veszélye, hogy korlátlan tudáshoz juttatják, és ha moralitással is rendelkezik, akkor az alkotója ellen fordul. Régi dilemmája ez a kérdéskörnek, ezt még ilyen műkedvelők is tudják, mint én. Persze látszik, hogy valamilyen korlátozásokat a mindennapi működtetéshez beépítettek, de ha ezeket lebontják - mint Maeve esetében - akkor bizony kinyílik minden kapu.

Arról pedig végképp fogalmunk nincs, hogy milyen költségbe kerül egy android. Ja meg egyébként azt se, hogy amúgy tényleg minden este legyilkolja-e magát, aki egyébként előző este legyilkolta. Lehet, hogy a tábortüzes rész is csak azért futott le, mert ott volt Maeve, és bizonyítani kellett az igazát.

Sehol egy percig nem volt arról szó, hogy minden loop működik akkor is, ha nincs értelme. Ez alól talán kivételnek lehetne tekinteni a favágós bandát, de lehet, hogy éppen nekik is be kellett volna csatlakozniuk egy aktív loopba valahol, azért volt probléma, hogy megálltak.

Különben meg az is előfordulhat, hogy költséghatékonyabb folyamatosan működtetni, mint azt figyelni, hogy mikor téved arra egy vendég, aki miatt be kell indulnia mindennek. Sőt, a folyamatos működés az élő világ illúzióját is jobban megteremti.

Az meg, hogy Bernardról egy host sem tudta, hogy ő is android, gond nélkül lehet programozás kérdése.

Az érzelmi kötődés hiányáról, meg a "miért nem olyan mint a trónokharca" kritikákról nem beszélnék, azok számomra érthetetlenek.

szepi79 2016.12.07. 15:00:36

@Phxmike: sok dologban igazat adok neked. de nem mindenben.

"A hostok. Hogyan tudjak hogy ne bantsak a vendegeket ha azt sem tudjak ki az? Bernard robot volt vegig ? Akkor ezek szerint arobot nem tudja hogy egy robottal beszelt a megfigyeloszobaban akkor azt honnan tudja hogy emberre probal loni mondjuk a terepen?"

ez speciel nem gáz. a robotnak nem kell tudatosan tudnia, hogy embert próbál bántani, elég, ha van benne (mélyen) egy olyan folyamat, ami tudja, ki az ember és ki nem, és megakadályozza, hogy embert bántson. kb. mint egy virusirtó a számítógépeken. az adott operációs rendszer nem tudja, hogy az adott program kártékony-e vagy sem, ő megpróbálja lefuttatni, és majd a virusirtó beleszól, ha gondot okozna.

" Ergo a robotok nem lohetik szet egymast mivel az nem termel bevetelt ha oket kell javitani de nem fizetovendeg lotte le oket. Szamtalan ilyen esetet lattunk az epizodokban amikor nem volt jelen ember. "

igen, épp akkor nem volt ott ember, de LEHETNE. teljesen más egy olyan játékkal játszani, ami csak akkor mozog, ha te látod, meg ami akkor is él és lélegzik, amikor senki nem látja. sokkal kevésbé tűnik ez utóbbi hamisnak.

"Azt csinal amit akar ha keri megmondjak neki hogy nincs labirintus vagy ha van akkor az mire szolgal."

de hát megmondták neki, a kocsmai jelenetben Ford konkrétan megmondta, hogy hagyja a dolgot. ennél jobban nem tudta volna elmondani, hogy közben ne fedje fel a nagy tervét.

"Jajj es milyen szanalmas probalkozas hogy Fordot lelovik a vegen. Persze. Az egvilagon mindent szabalyoz Bernardot fobelovette sajat magaval es akkor majd pont Dolores lopakodik moge es lelovi."

de ezt ő maga akarta. ő szervezte így. hogy mindenki szeme láttára lőjék fejbe. biztonságiak meg minek, elvégre az az alap, hogy a robotok egyrészt nem bánthatnak senkit, másrészt meg veszély esetén egy hangparanccsal le lehet állitani mindet.

a többiben egyetértek.

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2016.12.07. 18:07:21

Azt hiszem valóban túlgondolkodjátok egy kicsit. Ez egy film, egy mese. Ha minden teljesen valóságos és életszerű lenne, akkor marha unalmas lenne a sorozat, mert semmi nem történhetne meg abból, amit láttunk. Pl:
- Nem vagyok informatikus, de mi az, hogy egy 30 éve halott programozó (Arnold) kódjait nem sikerült még megtalálni és semlegesíteni? Ez még egy mai banknál is igen aggályos lenne, nemhogy egy ilyen volumenű projektnél a jövőben.
- Mi az, hogy nem lehet real time követni minden egyes lakó mozgását és telemetriáját, és minden gyanús tevékenységnél azonnal távolról leállítani, vagy megsemmisíteni? Marcona kommadósokat küldeni éles lőszerrel a vendégek közé biztos jó ötlet...
- A technikus lemegy a parkba, és nincs térereje, wtf?
- Mi az, hogy Ford csak úgy írhat egy új narratívát (akkor is ha ő az atyaúristen) és a nélkül élesben bevethetné, hogy bárki ellenőrizné? Miféle minőségbiztosítási policy van ennél a cégnél?
- Mi az, hogy Ford csak úgy új hostokat építget a sufniban? Ha nekem ilyen vállalatom lenne, az első dolgom lenne egy olyan rendszer kiépítése, ami minden robotot érzékel az épületben.
- Dolores a narratívája elég egyszerű, találkozik a szerelmével, akit a családjával együtt lemészárolnak. Errefel, a fél világot körbejárja a nélkül, hogy bárkiben is felmerülne a vezérlőben, hogy mi a frászt keres ott, ahol. Ha hostok ilyen szabadon elhagyhatják a narratívájukat, az káoszt okozna a az egész parkban.

Ha a fentiekből csak egyet is reálisan oldottak volna meg az írók, akkor nem lett volna sorozat. Szóval nem kell sokat gondolkodni, és akkor egész élvezhető :)

Irgum76 2016.12.07. 18:14:51

"2. A kommandosok. Eleve nevetseges hogy fegyverrel lovoldoznek robotokra mikor ennel sokkal hatasosabb fegyveruk is van a programozas. Ismet azt mondom ha ezt tudomanyosan szemleljuk akkor biztosan kell lennie egy altalanos biztonsagi protokollnak ami leallit mindent baj eseten"

Maeve a rész elején elkéri a tabletet és kiiktatja a biztonsági rendszereket valamint a társai tulajdonságait maxra húzza
tehát simán kiismerhetik a fegyver működését és használatát

"Sehol egy percig nem volt arról szó, hogy minden loop működik akkor is, ha nincs értelme"
de volt, amikor Bernárd beszélt az ágyban a dán pics@val

"A hostok. Hogyan tudjak hogy ne bantsak a vendegeket ha azt sem tudjak ki az? Bernard robot volt vegig ? Akkor ezek szerint arobot nem tudja hogy egy robottal beszelt a megfigyeloszobaban akkor azt honnan tudja hogy emberre probal loni mondjuk a terepen?"

én ezt másképp látom simán lőhet emberre többször meg is tették
a pisztoly rejtélye szerintem az "intelligens lövedék" ha host sebez ha vendég kipukkan
pl a hostokban van valami jeladó ami élesíti a tereptárgyakon meg csak úgy mint a vendégeken üt egy nagyot pl, hogy az üvegpalackot szét vigye
mondjuk én nagy ívben teszek rá, hogy hogy működik a lőfegyver a test-test elleni küzdelem jobban zavart
az meg pláne, hogy mindenféle előképzettség nélkül Will vágtázó lóról hátrafelé lövöldözik amikor még lehet lovat sem látott életében

"" Ergo a robotok nem lohetik szet egymast mivel az nem termel bevetelt ha oket kell javitani de nem fizetovendeg lotte le oket. Szamtalan ilyen esetet lattunk az epizodokban amikor nem volt jelen ember. "

igen, épp akkor nem volt ott ember, de LEHETNE. teljesen más egy olyan játékkal játszani, ami csak akkor mozog, ha te látod, meg ami akkor is él és lélegzik, amikor senki nem látja. sokkal kevésbé tűnik ez utóbbi hamisnak."

már mért lenne pl WoW élőbb ha akkor is gyilkolják egymást az npc-k amikor én pl egy másik kontinensen vagyok???
ráadásul a minden 3. nap lelőtt bandának a hentesek saját kezűleg varrják fel a tetkójukat meg csinálják meg a sebhelyeket...
2000 host van a parkban amikor azt mondták hogy a 10%-át vissza kell hívni a sztori író srác idegbajt kapott
viszont a sok hülye lövöldözik össze-vissza a napi 200 hulla simán összejöhet

Irgum76 2016.12.07. 18:33:12

@Irgum76:
pláne ha a bekattant Williem is ott van mert akkor építhetnek egy komplett hadsereget :)

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2016.12.07. 18:33:33

@Irgum76: "intelligens lövedék"

És hogyan kezelik azt, ha én pl. azt hiszem valakiről, hogy host, just for fun elvágom a torkát, majd kiderül, hogy vendég volt?
Még a legegyszerűbb vidámparkokat is hülyebiztosra tervezik, itt meg kicsit nagyobb léptékről van szó, mégis olyan hibák vannak, hogy ez a park a valóságban ki sem nyithatott volna.

BotloB 2016.12.07. 18:44:35

@Irgum76:

Az HBO sorozatnak gyártott oldalán egyébként van fent egy fiktív dokumentum ami több Delos irányelvet is tartalmaz. Többek között azt, hogy a fegyver lőszere viselkedik máshogy host és vendég esetében, és amennyiben a vendég ezzel bármilyen formában babrál, és az sérüléshez vagy halálesethez vezet, a Delos ezért nem vállal felelősséget.

Egyébként nyilvánvalóan nem muszáj mindenkinek mindig mozogni, de ha csak akkor kezdik meg a mozgást, amikor vendég ér a közelbe, akkor is állandó monitoringra van szükség, és valahogy szabályozni kell azt, hogy csak az adott ciklusban érkező első vendégre reagáljanak. Hülyén nézne ki, ha minden új érkezőre faképnél hagynák az előzőt és mindenki visszarohanna alapállásba. Ezért sokkal egyszerűbbnek tartom, ha az alap loopok meghatározott ciklikussággal állandóan futnak, az esetleges kieső szereplőkre vagy új változókra pedig az improvizációs képességükkel reagálnak a hostok, saját scriptjük határain belül. Persze az is valószínű, hogy az egyszerre bent tartózkodó vendégek száma is szabályozva van, hogy mindenkit ki tudjanak szolgálni kellő tartalommal.

Az egyébként, hogy milyen nehéz a hostokat javítani, megint érdekes kérdés. Látható volt, hogy a fizikai sérülések jelentős részét egyszerűen beforrasztják, és ha működéshez nélkülözhetetlen helyet nem ért pl a lövedék, akkor akár bent is hagyhatják (lásd Maeve). A "vért" pedig egy egyszerű infúzióval néhány óra alatt pótolják. Nem kell feltétlenül minden lövés után 0-ról újraépíteni a host-ot, simán előfordulhat, hogy nagyüzemben néhány óra alatt képesek javítani őket, vagy akár "raktárból" cserélni a statisztákat éppen pihentetett darabokra.

A 10%-os visszahívás azért okozott idegbajt, mert valószínű, hogy a főbb narratívákban keletkezett lyukakat ekkora visszahívás esetén már nem tudnák elegánsan pótolni. Ahogy én láttam, ott nem a költségek és a javítási idő okozta a fejfájást.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2016.12.07. 18:46:44

@szepi79: én is hardcore sf-rajongó vagyok, de szerintem ezeket a technikákat, technológiákat nem lehet, el kell fogadni, hogy így működik. A robotokat működtető technológiát se próbálod megmagyarázni, holott az sokkal komolyabb és sokkal fontosabb téma lenne, mint a fegyverek kérdése.

Irgum76 2016.12.07. 18:47:38

@Firestarter.18:
erre írtam azt hogy "mondjuk én nagy ívben teszek rá, hogy hogy működik a lőfegyver a test-test elleni küzdelem jobban zavart"
pont az amit írtál illetve vendég-vendég késpárbaj sem frankó

Irgum76 2016.12.07. 18:59:14

@BotloB:
"Nem kell feltétlenül minden lövés után 0-ról újraépíteni a host-ot, simán előfordulhat, hogy nagyüzemben néhány óra alatt képesek javítani őket"

hát ez az! miért emberek sziloplasztolják vissza a füleket ha parkban/parkokban már androidok működnek?
nem lenne egyszerűbb az intróban látott robotokkal javítani őket?
pláne konkrétan a kígyótetkós csajt építették 0-ról amikor ő pont, hogy egy lövést kapott a sörétesből

BotloB 2016.12.07. 19:08:25

@Irgum76:

A kígyótetkós szerintem konkrétan elégett Maeve-vel együtt, szerintem Felix neki - mármint az összeégett Maeve-nek - épített új gerincet, robbanós csigolya nélkül, szóval az - az én megítélésem szerint - egy speciális eset volt, ahol nem javították, hanem gyakorlatilag újraépítették őket.

Az, hogy miért emberek javítanak, az marha jó kérdés. Gondolom azért, amiért a mai napig vannak autók is, amiknek a nagy részét robotok helyett emberek rakják össze :D Ez zavar engem a legkevésbé, én csak arra akartam utalni, hogy nekem úgy tűnik, elég sok sérülést viszonylag könnyen tudnak javítani, kiváltképp a legáltalánosabbat, a lövést.

Irgum76 2016.12.07. 19:29:34

@BotloB:
"Felix neki - mármint az összeégett Maeve-nek - épített új gerincet, robbanós csigolya nélkül"
igen, ez tiszta
"A kígyótetkós szerintem konkrétan elégett Maeve-vel együtt"
lehet igazad van végül is leéghetett az egész tábor

szepi79 2016.12.07. 21:48:23

@Before: igen, csakhogy a robotokat működtető technológia konzisztens :D a fegyvereké nem az. de értem, amit mondasz, és nem is fogom úgy fel, hogy ez a probléma mindenki problémája, csak az ilyen kukacoskodó pöcsöké (pun intended) mint én :P

Before · http://azbeszt.blog.hu 2016.12.08. 05:26:47

@szepi79: szerintem nem a konzisztenciáról (vagy annak a hiányáról) van szó, hanem egy illúzióról, ami miatt úgy érzed, a lövedékek működésére (legalább elméleti/logikai szinten) van reális esély, mert el tudsz játszani az ötletekkel...
De valójában, amikor ilyesmikre alkot az ember teóriákat, akkor "fekete dobozokat" találunk ki, amik varázslatos módon úgy működnek, ahogy azt elképzeljük. Magyarán hiába a "magyarázat", a tényleges működési módokat még csak nem is karcolgatjuk. (Gyerekként egy ideig elszántan próbáltam magyarázatot, valódi fizikai hátteret adni a lézerkardnak, azzal a nyilvánvaló szándékkal, hogy majd, ha összeáll rendesen a fejemben, akkor építek is egyet. Valami olyasmire jutottam, hogy tulajdonképpen tök egyszerű a dolog, csak kell egy megoldás arra, hogy a lézernyaláb kibocsátásának a pontjától számított megfelelő távolságban megváltoztassuk a fény hullámhosszát, így az "eltűnik". Úgy gondoltam, a többi apró részletet (kvázi szilárd viselkedés, adott vastagság, stb) majd megoldjuk valahogy. Egyszer elkaptam szegény fizikatanárnőmet a villamoson és vártam, hogy lelkesen visszaigazolja az elméletemet. Persze ő meg még csak elmagyarázni se tudta nekem, milyen hülye vagyok...)

A fegyverek sebzésére egyébként nekem is volt egy elméletem még az első részeknél: úgy gondoltam, hogy a robotok teste a megoldás. Magyarán nem valamilyen mozgó tárgy tesz kárt bennük, a lövedék csak valamiféle informatikai impulzus, a hatást maga a test idézi elő, úgy viselkedik, mintha valóban lövedék érte volna. Ez egyébként - a maga sci-fi feketedoboz módján - még mindig sokkal logikusabb számomra, mint a többi, kivéve persze azt a tényt, hogy később a robotok lövései is hatással voltak az emberekre. De azt meg elegánsan áthágom azzal, hogy amikor a vendégek belépnek a parkba, átöltöznek, ha jól rémlik, teljesen új, korhű ruházatot kapnak. Namost, ezek nem sima szövetek, hanem kinetikus anyagból készülnek, így képesek egy lövés hatását szimulálni a testen.
Ezzel gyakorlatilag az összes lövedék alapon kitalált megoldás gyengéjét kikerültük, kivéve persze azt a biztonsági kockázatot, hogy egy komolyabb informatikai meghibásodás esetén a ruha akár kárt is tehet a viselőjében.

Phxmike 2016.12.08. 10:42:19

@Before: Ez a kinetikus ruha tetszik a legjobban mint otlet. Tisztara mint a Szmokinger. Elektromos idegi impulzusokkal a ruha iranyitja a testet ha kell.
Erdekes.
Tobbre nem meltatom ezt a sorozatot hogy ennel tovabb gondolkozzak rajta. Vege ennyi johet valami mas szorakoztatotbb. Szerintem oriasi hibat vetettek a keszitok azzal hogy az elejen nem adtak legalabb viszonylagos tampontokat arrol hogy hol vagyunk mikor vagyunk mik a park fobb mukodesi parameterei stb... Meg a csillagok haboruja is ugy kezdodott hogy ezt elmagyaraztak long time ago in a galaxy far away :)

Igy az ember nem tud azonosulni a kornyezettel a szereplokkel csak kivulallokent szemleli a torteneseket amik egyre unalmasabbak.

Latom masok irtak hogy Ford direkt lovette le magat hogy ongyilkos legyen. Mi a francnak? Es kit erdekel mar. Majd biztos varok egy evet arra hogy kideruljon. El is felejtem addigra.

Valaki mondott egy WoW-os peldat. Tokeletes mi a francert jobb az en jatekelmenyem attol ha az NPC-k akkor is rohangalnak ha en mondjuk alszom es nem vagyok belepve a jatekba? Mesreszt visszaterve az elozmenyek teljes hianyara egy tisztesseges MAGUS-t is ugy kezdtunk anno hogy a meselo elmondta kik vagyunk hol vagyunk es mi a motivacionk. Aztan kezdtuk el jatszani es elvezni a karaktereket...

@Firestarter: Pontosan. Nem csak a hatlovetu volt ott gyilkos fegyver. Mi van ha valaki abban eli ki magat hogy ki akarja belezni a kurvat mikozben a hajanal fogva rancigalja fel a lepcson. A fiatal william talan meg meg is kerdezte hogy a kurvak is robotok? Vagy amikor kiszallt a vonatbol a szokerol nem tudta eldonteni hogy az e. Ha nem tudjak ki a robot akkor honnan tudja hogy kibe vaghatja bele a kest vagy baszhatja fejbe egy kocsmai verekedesnel uveggel szeklabbal barmivel. Mert ilyen verekedes volt az eredetiben de nem a sorozatban. Ah szora sem erdemes annyira bena az egesz misztikus elkodolt baromsag kozben meg alapveto dolgokra nem figyeltek oda. Vagy mast mondok. Mivel ez a vendegek abszolut kiszolgalasara van mi ha valaki azert megy oda hogy kurva legyen es megalazzak mert amugy kint nagyfonok es kicsit erre vagyik? Azt azert nem akarja hogy egy masik vendeg tevedesbol felnyarsalja egy piszkavassal mert huh de jo poen... Mindjart jonnek az okosok es megmondjak hogy az uveg cukorbol van a seklab balsafabol a piszkavas meg intelligens es bluetoothon csatlakozik a vezerlohoz ahonnan meg azt sem tudjak kideriteni hogy hany robot van azok hol vannak es ha meghibasodnak/felebrednek akkor errol tudjanak. Gratula...

@Szepi79: Igy vcan igazad van. Tul sok Asimovot olvastunk meg hasonlokat. Felepult bennunk egy minosegi igeny hogy nem veszunk be akarmilyen hulyeseget hanem valami minimalis magyarazat kell moge. Es Asimov foleg meg Arthu C clarke igenis tett moge. Lehet hogy a mi generacionkat mar nem lehet ilyesmivel hulyiteni mert mi meg olvastunk es tudtuk a vilag mirol szol. Ma meg mar mindenki vv8-on meg andy vajna teveken nott fel megfuszerezve egy kis fideszes pisa nepbutitassal. Jo lenne latni az eletkorokat a kommentek melle hogy ki milyen korosztaly es latni hogy melyik csoportnak tetszik maradektalanul es kinek nem.
Mas
"de hát megmondták neki, a kocsmai jelenetben Ford konkrétan megmondta, hogy hagyja a dolgot. ennél jobban nem tudta volna elmondani, hogy közben ne fedje fel a nagy tervé"
Most szivatsz ugye??! Azt mar az oreg williamnek mondta akkor mar 30 eve kereste a kurva labirintust de a ceg mar fiatalon az ove volt. Egyaltalan azt sem tudjuk (es nem is erdekel mielott valaki megvalaszolja) hogy hogyan kattant be neki ez a labirintus dolog hiszen eleinte meg dolorest kereste.

Amugy tenyleg nem er ennyit beszelni irni rola csak nagyon felduhitett az egesz mert nagyon vartam hogy valami jo sul ki belole.
Pont olyan csalodas volt mint a csillagok haboruja tavaly decemberben aminek a felenel majdnem kimentem. Kurvara ugy lett vege a jedi visszaternek hogy a lazadok gyoztek a csaszar meghalt az utolso halalcsillag felrobbant a szupercsillagrombolo is a birodalmi flotta nagyresze odaveszett minden elkepzelheto kurva fronton gyoztek ovek volt a galaxis es akkor 30 evel kesobb mi van???? meg mindig toprongyos lazadok akik 10db x szarnyuval akarjak felvenni a harcot a megmaradt birodalommal ami erosebb mint amikor elpusztitottak....bazdmeg disney!
Arrol nem is beszelek mikor a hulyegyerek fenykarddal csapkodos idiota fogonosz levette a maszkot majdnem rohogesben tortem ki. Na de ez masik kibeszelo lenne de nem akarom.
Inkabb bevallom hogy ez a vilag nem nekem valo blokkolom az osszes IP-t ahonnan filmeket lehet letolteni es eloveszem a regi DVD-ket abbol a korbol amikor meg filmeket csinaltak.

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2016.12.08. 10:51:14

@Before:
"Ezzel gyakorlatilag az összes lövedék alapon kitalált megoldás gyengéjét kikerültük"

Biztos? :)

"Magyarán nem valamilyen mozgó tárgy tesz kárt bennük, a lövedék csak valamiféle informatikai impulzus"

Az informatikai impulzus hogyan lövi szét a vázát az asztalon, vagy hogyan hagy nyomot a falban?

"kinetikus anyagból készülnek, így képesek egy lövés hatását szimulálni a testen."

Mi van, ha arcba lőnek, vagy mondjuk pucér vagyok, mert épp egy masszív orgián veszek részt?

Ezer sebből vérzik az egész, és ha előjövünk valami racionális megoldással, akkor az újabb ezer problémát szül. Na ezért nem kezdtek bele a magyarázásba a készítők. Ennek ellenére én várom a második évadot.

Irgum76 2016.12.08. 12:34:18

a sorozatról mindent elmond az, hogy még mindig a lövedéken rugóztok
nem pedig a történteken, a mondanivalón a mögöttes dolgokon...
mert kb nincs min
érdekes volt találgatni, elméleteket gyártani-cáfolni egészen a 9. részig
de ott sem érdemi dolgokról szólt a diskurzus hanem, hogy ki-kicsoda mi-mikor van stb
10-nél jött az oké ezt is letudtuk mindenki haladjon tovább nincs itt semmi látnivaló
akinek meg ennek ellenére tetszett egy klasszikus idézet "most dugtam le a farkamat a torkodon és te meg megköszönted"
mint már írtam egy másik oldalon:
ez a történetmesélés poénnak jó de szopatásnak még jobb
kipukkadt a misztikum lufi és nem maradt semmi további érdekes
illetve maradtak még hardcore konteósok akik szerint Ford nem is halt meg stb
nekik az írók nyilatkozataiból kellet megtudni amit elvileg a képernyőn kellett volna 100%-ig elmesélni
beleestek a saját csapdájukba, hogy annyira megkeverték a sztorit, hogy már semmit nem lehetett biztosra venni
az Interstellar-ben is az volt a gond, hogy egy faék egyszerűségű sztorit kutyultak 3 órán keresztül amit 5 perc alatt le lehetett volna tudni ha logikusan nézzük

Before · http://azbeszt.blog.hu 2016.12.08. 16:52:32

@Firestarter.18: Biztos. :) Attól, hogy a lövedékes megoldás gyengéit kiküszöböljük, még bőven lehet egyéb gyengéket generálni, nincs a kettő közvetlen összefüggésben.
Természetesen igazad van, de csak elméletben, ugyanis a sorozatban egyetlen egyszer se találtak el látogatót szabad bőrfelületen, mindig csak ruhával fedett részt, szóval ez simán állhat. A tárgyakat, vázákat is mindig újra kell építeni, nem hiszem, hogy adott esetben több száz ugyanolyan váza/szék/falfelület lenne, tehát, ezek is lehetnek valamiféle kellékek, amik "parancsra" rongálódnak, aztán könnyen újra összeállhatnak. Minden egyéb módon túl nagyok lennének a költségek.
Persze nem akarom én se túlmagyarázni, hiszen ahogy legelőször én is írtam, ez csak okoskodás, mókázás, nem valós, nem valódi működési elveket találunk ki, hanem "fekete dobozokat", amik pont úgy működnek, ahogy mi elképzeljük.

perszepolisz 2016.12.08. 22:22:37

Maeve szála egy narratíva -írtam ezt a 8. rész után.
Nem azért mert kurva okos vagyok hanem azért mert nem létezik, hogy egy ilyen cégnél ilyen hibák előfordulhatnak. Eleve Fordot nem úgy ismerjük, aki figyelmen kívül hagy néhány elszabadult robotot. Meg hát ez egy elég komoly cég lehet. Éppen ezért érdekes, hogy milyen embereket vesznek ide fel.
Kb minden 2 dolgozó kufircol/kufircolt a robotokkal stikában.Hát ez milyen egy munkahely már? :D Kiket vesznek ide fel? Milyen biztonsági rendszer van itt? Nekem ez a legnagyobb csalódás, egyben a legviccesebb.

Még valami Ford android-e vagy nem? itt sajna a legfontosabb kérdés, hogy Sir Anthony aláír-e a 2. évadra. Olvastam már olyat, hogy ő már nem nagyon ír alá még egy évre és ez el is varja ezt a szálat.

R.T. Flakfizer 2016.12.12. 22:41:41

"Mozart, Beethoven nem haltak meg, hanem zenévé váltak"
Vagyis a műveikben élnek tovább, pont mint Ford.... ;)
Sztem ez elég egyértelmű.

Hizdahr zo Loraq 2016.12.19. 18:06:28

@Λατζκα: Arnold élő ember volt.
Wyattről szól a második évad, Ford meggyilkolásával indul az ő története.
A katonák harcolnak, a vendégek meg ebbe a harcba bekapcsolódhatnak, ha akarnak. Eddig ennyi.
A fehérarcúak egyértelműen a Wyatt narratíva részei.
Minden lehet. Még Ford is lehet robot, de én nem hiszem.
A végén a mészárlásból annyit tudunk, hogy Dolores megölte Fordot. MiB könyörgött azért, hogy legyen kockázat. Könnyen lehet, hogy Ford meghallgatta a kívánságát, és a Wyatt történet sérülékeny vendégekkel indul.
süti beállítások módosítása