Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Vagy én, vagy a mentorok, de valaki süket

2016. december 04. 08:28 sixx 113 komment

eq1q5892.jpg

Az X-Faktor kapcsán sokszor felmerül, hogy akkor ez egy tehetségkutató-e vagy sztárgyár, vagy esetleg az RTL kasszáját arannyal a plafonig tömő pénzgyár, pedig egyik sem. Ez egy olyan műsor amin elméletileg szórakozhatnánk, csak nem hagyják. A legjobb évada eddig az volt az X-Faktornak, amikor Jimmy Fia Krisztián és egy Stone nevű faszi is bejutott az élő adásokba, akkor elengedték a dolgot, és lementek full kreténbe, amin legalább röhögni lehetett. Az itt elinduló énekesek nem azért vannak a műsorban, mert jók, vagy mert a finálé után az RTL majd tehetséggondozza őket, a lófaszt, azért vannak itt, mert tőlük reméli a csatorna, hogy vannak annyira érdekesek, hogy a néző ne kapcsoljon el a műsorról. Ez így van, mióta az X-Faktor létezik, és ha évadonként mégis összejön egy-egy közepes tehetségű előadó, aki később úgy, ahogy, esetleg kurvajól meg tud élni abból, amit csinál, az csak a hab a tortán.

Ebben az évadban egyelőre ilyen énekes nincs. Akinek van hangja, mint Opitz Barbarának, annak nincs kisugárzása, és mivel még csak 16 éves, azt sem tudja, mit akar az élettől, tök jogosan. Az már más lapra tartozik, hogy a 3 hónapos nagyvárosi lét mennyire fogja elszédíteni az uborkaföldről, mennyire tud majd visszailleszkedni az iskolába, vagy egyáltalán akar-e. Ő sem volt makulátlan tegnap, a Florence and the Machine-nótáról nagyon helyesen mondták neki, hogy nem sokan tudják elénekelni, neki sem ment rendesen, csak bizonyos részei. Az Erdő közepében című Republic-számmal soha nem tudtam mit kezdeni, engem nem érintett meg eddig sem, és ezen szegény Cipő halála sem változtatott. Talán egy Barbaránál nagyobb kaliberű előadó kiváltott volna belőlem is egy olyan sírógörcsöt, mint Gáspár Laciból.

eq1q6218.jpg

A Ham Ko Ham bevállalta a cigány himnuszt, majd a Gergely Róbert-féle Emanuelle-t dolgozta át, és már megint mind a két nóta pontosan ugyanúgy szólt, és ismét az az érzésem volt végig, hogy a Ham Ko Ham nem zenekar, legalábbis a klasszikus értelemben véve, hiszen a számára rettentő előnytelen streccsnadrában feszengő Márkón kívül senki nincs benne, akit a) ne lehetne mással azonnal helyettesíteni és b) ez bárkinek feltűnne, beleértve a zenésztársakat. Nincs összhang, kémia, semmi se, egy pali elől énekel, a sessionzenészek meg tolják alá, ezzel az erővel mehetne ez a produkció szólóban is, a zene meg a pultról. A döntőbe szerintem bejutnak, de nem nyernek, nem azért, mert romák, hanem azért, mert nem elég érdekesek.

És ha már itt tartunk: ahogy a dzsunga-Wonder Womannek öltöztetett Tóth Gabi magyarázta nekik, hogy nem baj az, hogy cigányok, mert ők is ugyanolynak emberek mint bárki más, én éreztem magam rettenetesen kínosan a képernyő előtt, legalább annyira, mint amikor Gáspár Laci kérte számon Tóth Gabit, hogy miért nem nyalja Fejes Szandra seggét, de ilyen ugye már volt a műsor előző évadaiban többször is, csak most kicsit hevesebb volt, mint a Keresztes-Malek-Geszi-Feró műbalhék.

eq1q6055.jpg

Gáspár Laci volt az este nagy vesztese a nézők és Fejes Szandra után, illetve fasz se tudja, mekkora veszteség Fejes kiesése, aki tegnap háromszor is meggyőzhette volna a mentorokat arról, hogy érdemes negyedjére is bent tartani, de nem tudta. Jó, az Aretha Fraklin-mashup (Respect/Truth) után nehéz lett volna, mert nekem aztán tapsolhatnak állva a mentorok, őrjönghet a statisztéria, nem tetszett, amit csinált, mert sokszor hamis volt, érzelemmentes, és az eredeti dögéből semmit nem adott át, ahogy eddig egyetlen nótában sem. Felmondja a házi feladatot és hazamegy - nekem mindig is ilyen érzésem volt a csajról. Ami különösen ijesztő, hogy a párbajdalnak választott saját szerzeménynél is ezt éreztem, nemhogy a Wellhellónál.

eq1q5936.jpg

Hogy Mata Ricsit miért nem hajítják ki a nézők a műsorból, azt nem értem. A 18 év alattiak nem tévéznek, ki az isten szavaz ere a szegény kisgyerekre, aki egyébként a mentorházig engem is átvert a nagyon jól begyakorolt rutinnótákkal, de az élő adásokban úgy vérzik el hétről hétre, mint a Manchester United Jose keze alatt. Néha felvillan valami, de alapvetően csak szarból akar várat építeni ő is. Ricsi az első előadásban olyan hamis volt, hogy Vince Aliz és JFK sírva könyörög a receptért, a másodikban meg úgy énekelt el egy Balázs Fecó-nótát, hogy annak érzelmi töltetét egy másodpercig sem érezte át, és van egy fogadásom arra, hogy a szöveget sem érti, pedig azért nem egy nagy kaland az sem, valljuk be őszintén.

eq1q6246.jpg

A sztájlisztok nagy kedvence idén Puskás Peti (jó, Tóth Gabi nyakba feltolt bóti csöcseiről is lehetne órákig beszélni, meg arról a fejékről meg a kezére applikált izéről, és ugye VÖRÖS NADRÁGKOSZTÜM, 'nuff said), de ezt hagyjuk, teljesen egyértelmű, hogy azért van olyan göncökben, amilyenekben, hogy Istenes a műsor elején kicsit beszólhasson neki, és a nézőben is lecsapódjon, hogy van a műsorban egy Puskás Peti is, pedig ugye csak neki van versenyben két énekese is, a Mata Ricsi mellett az elején nagyot futó, majd az élő adásokba a saját arcától már lassan bele sem férő Dimitrij, aki megint kifulladt 3 perc alatt, pedig a Mark Ronson-Bruno Mars-dalban azért olyan sokat még csak énekelnie sem kellett. Nem is baj, mert ami kijött, az sem volt túl jó, hamiskás és gyenge viszont igen. Aztán a második nótánál megint mélabúskomordepis volt, ami a műsor elején hangproblémákat okozó ByeAlexnek nagyon tetszik, nekem meg kibaszott unalmas. Ja, és a térdig füstben, hárfakísérettel előadott, oroszul és a magyarul is megszólaló második dal maga volt a két lábon járó GICCS. Siát énekelt a párbajban, nem jól, de mivel valakinek bent kellett maradnia, ez jobb híján most ő lett.

eq1q6621.jpg

A mentorok minden évben halálra idegesítenek azzal, hogy közepesen szar, hamis, pontatlan, rosszul artikulált és hangsúlyozott, az eredeti előadót kiherélő, semmitmondó, üres, lelketlen előadások után felállva őrjöngenek, és azt akarják elhitetni velem, hogy amit láttam/hallottam, a világ bármelyik színpadán megállja a helyét. Nem állja meg. A szar az szar, hiába csomagoljátok be.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr. Kix 2016.12.04. 08:45:11

Én Puskás Petit ejteném ki ebből a műsorból, de nagyon gyorsan.

Sokorai_Atala 2016.12.04. 09:40:21

Én a stylistot. Miért kell estéyiben énekelnie egy 16 éves kislánynak? Nem gála ez, vagy DDR-es ezsztrádműsor, hanem egy veseny. Egyikre pizsamát ad, másikat operabálosra öltöztetik.

2016.12.04. 09:53:23

Én azt a gyökeret rúgnám telibe páros lábbal akinek folyton beleáll az agyába hogy szükség van erre (ilyen) műsorra.

Alinea Kiadó 2016.12.04. 10:12:20

@Sokorai_Atala:
Ez valójában nem verseny, hanem egy szórakoztató műsor. Aki tudni akarja, hogy működnek ezek a műsorok, az olvassa el ezt: Ben Elton: Sztárkeverők.

sixx · http://comment.blog.hu 2016.12.04. 10:16:00

@Alinea Kiadó: amit ti adtok ki, tök véletlenül.

MaMy 2016.12.04. 10:36:56

Hogyvoltos a stílusod itt, Sixx, ez meglepett, de tetsz.
A Balázs Fecó nótánál nem bírtam tovább, nyomtam a MUTE gombot. nekem nagy érzelmek kötődnek ahhoz a dalhoz, a kisfiú meg szörnyen nyekeregte.
Ja, azt tudtátok, hogy ezen a héten is volt közös produkciója a versenyzőknek, de nem az adásban, hanem a Facebookon? Pff...

n3spr3ss0 2016.12.04. 10:42:31

Tegnap egy reklám alatt kapcsoltam oda pár percre.A "legjobb" is egy nulla,a többi meg hányadék. A zsűri is az,buta emberek hablatyolása.

Alinea Kiadó 2016.12.04. 10:45:21

@sixx: Igen, de nem véletlenül adjuk ki.

Sokorai_Atala 2016.12.04. 10:55:28

@Alinea Kiadó: Ok, nem verseny, hanem tehetségkutató a meghatározás szerint. A könyvet pedig azoknak kellene ajánlani, akik a műsort késztik:) A stylisttal kapcsolatos véleményem fenntartom.

katalin 2016.12.04. 10:59:44

még sosem volt,hogy senkinek nem drukkoltam,sőt nem is néztem a müsort,legfeljebb pár perc,aztán halkitás

Doles 2016.12.04. 10:59:54

@Alinea Kiadó: Már nem szórakoztató a műsor. Nincsenek bulidalok, csak mély érzelmekről szóló nóták, amelyekről egy tizen-huszon éves ember valszeg keveset ért. De valszeg az átlag néző sem. És amúgy meg ki akar busongani szombat este? Igaza van Sixx-nek, hogy ez így se nem tehetségkutató, se nem szórakoztató műsor, se nem sztárgyár.

Pumpu 2016.12.04. 11:12:03

Én az angol x-factort nézem és látom, hogy fodítva ülünk a lovon.
Itt találnak valakit, akit a stylistok elrontanak (16 éves kislányból miért kell színházi dámát faragni - Dánielfy Gergőre miért kellett az alulrólszexisenpislogó csábító fiú kliséjét aggatni) és miért kell erőltetni eddát, vagy utánam a vízözön dalt, ami egyértelműen tóth gabi mulatós-közönségese. Vagy ott van Dimitrij, akit átdizájnolva elvesztette azt az eredetiségét, amiért még mindig maadhat, a nézők várják, mikor kapnak belőle. Nem fognak.
Szóval, ott az angol... a hangosítás csúcs (nálunk minden évben katasztrófa... nincs pénz rá?? csak én hallom, hogy itt baj van??? ) az style szintén, amikbe öltöztetik a versenyzőket, azok a cuccok rendben vannak, nem "esik le róluk" nem stílusidegen. Mindegyik versenyző fejlődött, én látok eredetiséget is, itt meg klisék vannak, ráhúzzák a versenyzőkre, oszt jónapot.
Van tinilányok kedvence (Mataricsi) van/volt bugyinedvesítőnek szánt csábító pasi (Dánielfy - - - rosszul színészkedte le) dáma illeve annak szánt nő (Opitz Barbi) adjunk kicsit a kövéreknek is (lám, mindenki lehet nyerő, álmodozhanak a nagydarabok is) kis csepegtetés a romáknak is, volt alternatívabb vonal is, ki is ejtették őket egy Fejős Szandra ellenében, ami nekem hihetetlen, mert olyan modorosság árad abból a nőből, hogy a laza, jófej, énekelni, zenélni is tudó csapatot miért nem hagyták bent, az számomra rejtély, de alán bebizonyosodot a mentoroknak is, hogy 3x megmenteni valakit, mikor a nézőktől ő kapta az egyik legkevesebb szavazatot, talán jelent valamit.... úgyhogy végre, észbe kaptak, hogy em kéne má' negyedszer is a nézői akarat ellenében menni...
Szóval, itt style elbaszott, hangilag nulla fejlődés, hangosíás elbaszott, a háttér- és showelemek olyanok.... Józsika megtanult 3 kaszáló mozdulatot ütemre, beteszik egy élő adásba jellegű lószartól falnak megyek.
És akkor a mentorok... Tóth Gabi közönségessége, ripacssága és a többiek tukmálása olyan gyomorforgató nekem, hogy már a finálé közeledte sem érdekel. A előző hét óta nem is nézem...

sinterbetörő 2016.12.04. 11:13:17

Sziasztok. Az szép és jó hogy mindenki 'szar' ebben a műsorban, de ahogy ezt a flegma-trágárul megfogalmazott "mindenkinél okosabb vagyok" , cikket meg írtad, csak gratulálni tudok foci rajongó United barátom. Legközelebb még trágárabb szavakat használj a nagyobb siker érdekében. Te sem vagy jobb mint akik ezeket a műsorokat kitalálják. Üdv. Sinterbetörő

Hell-Ász 2016.12.04. 11:18:27

Nem tudom, más hallatszik a stúdióban és más a otthon a készülék előtt? Egyetértek Sixx-el, pocsék az egész. Egy nóta sem volt olyan, amire azt gondoltam, na tényleg ez emlékezetes perc. Meg voltam győződve , hogy Mata Ricsi toronyalacsonyan az utolsó lesz, rém unottan adta elő a nótáit meggyőződés és átélés nélkül. Jobb lett volna , ha folytatják a kétkiesős szitut.
Már olyan , mint az ötödjére melegített rántott sajt, csak nyúlik, élvezeti értéke meg nincs.

fbal02 2016.12.04. 11:21:43

Hát ez az írás most nagyon beletrafált.

tehtube 2016.12.04. 11:25:34

Nem véletlenül van tele megasztárossal. Az X faktor mindig is egy alja ratyi volt.

szociál · szociesatjukol.blog.hu 2016.12.04. 11:34:12

Inkább hallgatnék egy mexikói mariachi zenekart, vagy egy Perui fúvóst mint ezeket a roma köcsögdudásokat, nem értem hogy jutottak el idáig, lehet túl sok a roma szavazó, sőt kimerném jelenteni hogy 70%-ban romák nézik , mert ugye szombat non stop meccs van a tv-ben, Kolompár ne hogy már az Atletikót nézze (hogy rohadjon meg az 1.22-es odssával).
A Murinnyós hasonlat betalált :) (de nevezhetnénk Gardiólásnak is)
Ismét képtelen voltam megnézni a kisfilmeket, pörgetve még viccesebb ahogy Puskáspeti agonizál.
Nekem Opitz Barbi repüljpávás előadása sem tetszett, nekem ebben a műsorban semmi sem tetszett, nekem a Budapest tv gyöngyszemei jutottak eszembe, mikor az a madár táncol a kanári ruhájában :))

www.youtube.com/watch?v=yKAuQbq71-M

sandrativadar · http://queenfan.gportal.hu 2016.12.04. 11:59:42

Halálra fikázzátok ezt a műsort, akkor miért nézitek?!
Én pl. ezt a blogot csakis SIXX írásai miatt olvasom, azért keveredtem ide is. Elég nekem annyi az X-Faktorból, amit ő leír. Amiket és ahogy mondja, az kész felüdülés - imádom a pasast na.

Apadfaxa 2016.12.04. 12:05:25

EKG mindenkivel !
Ráadásul ez a kisgy,rek még a korához kéest is egy sötét buta paraszt!
A Barbiból jócsa jlesz.kivárom a 18at , utána szúrnám mint állat !

Apadfaxa 2016.12.04. 12:06:33

Puskáspeti isegy lófasz egy régebbiXfaktorból. Balexben pozitivan csalodtam

2016.12.04. 12:21:45

Engem a körítés zavar nagyon. Akkora koreográfiát, fényeket, tánckart szerveznek az egyes dalok alá, mintha legalábbis a Varnegie Hallban lenne a fellépés. Konkrétan a dalra vagy az előadóra nem is emlékszem.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2016.12.04. 12:22:45

Mata Ricsi előadása szörnyű volt, rövid szótagokat gyakran hosszan ejtett mindenféle ok nélkül, és csak sikerült beletenni pár szükségtelen hajlítást is - szerintem erről a soul előretörése tehet, végső soron az igénytelen tömegek, akik bedőlnek a soul giccses frázisainak.

2016.12.04. 12:23:29

Valaki kérdezte, hogy ha annyira fikázzuk, akkor miért nézzük. Nost, azért mert a család nézi. Pl. a nők, a gyerekek - már kinek van. És akkor már belenézek, de rendszeresen azon kapom magam, hogy kint vagyok a gépemmel és kereségelm, hátha van valahol foci...

2016.12.04. 12:24:11

@ern0: Szerintem azért a soul-t ne keverd Mata Ricsi előadásaival. A kettőnek kevés köze van egymáshoz.

lobster thermidor 2016.12.04. 12:24:30

Az előző adások annyira szánalmasak voltak, hogy a mostanit könnyű szívvel hagytam ki. A posztot olvasva az az érzésem, hogy jól is tettem, mert sokkal érdekesebb volt az Eurosporton a Lake Louis - ból közvetített női lesiklóverseny, ahol a magyar Miklós Edit a csodaszámba menő harmadik helyen végzett.
Csak így tovább RTL, csak így tovább Gáspár Laci, csak így tovább Tóth Gabi, és a többiek...

PeniValdes · http://asikerutjain.blog.hu/ 2016.12.04. 12:25:58

@Apadfaxa: vagy nem lesz belőle jócsaj,hidd el ismertem 16 évesen jó alapanyagot,ami 20 évesen ténsasszonyos volt
Dimitrij meg temetésen lenne jó

2016.12.04. 12:26:23

@Pumpu: Tóth Gabi tegnap azt mondt,a hogy akkor szakmái érve az, hogy nem jól énekelt, hamis volt az énekes. Ez szakmai érv? Hát ezt bárki hallja, ha van egy kis hallása. Mi köze ennek az énekes szakmához. Hacsak az nem, hogy neki magának sincs sok köze ahhoz.

Cimili 2016.12.04. 12:38:30

Csak 2/3-ig néztem, mert ugye kezdődött más. :) Na addig nagy foscsi volt az egész. Minden pont olyan volt, ahogy Sixx megírta.
Ja, az egész műsorban Bencus volt a legjobb! :))))))

lacas8282 · http://androidprogramjaim.blog.hu 2016.12.04. 12:39:27

Varhato volt, hogy Opitz nyeri majd meg az egeszet, mivel a tobbiek a kozelebe sincsenek. A kislany viszont nagyon jol enekel.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2016.12.04. 12:40:39

@Zoltanius: Jaj, igazad van, eltévesztettem: R'n'B-t akartam írni, csak még korán van, nem bootoltam be teljesen. Fogadjátok el bocsánatkérésemet: www.youtube.com/watch?v=qXbP4JBf8To

Főgebra 2016.12.04. 13:00:36

@Apadfaxa:
"Puskáspeti isegy lófasz egy régebbiXfaktorból."

A régebbi Xfaktor az, a 2006-os Megasztár 3. szériája volt!

Sanda.Ipse 2016.12.04. 13:03:34

Eddig néztem a tehetségkutatókat és mindig akadt kedvenc is. A mostanit felveszem, lepörgetve megnézem (mentorok idétlenkedései kihagyva) és egyszerűen egyik aspiráns sem tud magával ragadni. Unalmas. A kislány hajkoronája (inkább hajsátra) aránytalan a kicsi testéhez képest azon kívül, hogy ronda. A hangja 2-3 év múlva beérik. Ahogy öltöztetik, azt meg szóvá tették már mások is.

PeniValdes · http://asikerutjain.blog.hu/ 2016.12.04. 13:28:33

@Sanda.Ipse: szerintem jó a merida haj, röviden még rosszabb lenne, vasalni meg vétek

Mariann19 2016.12.04. 13:44:28

@sinterbetörő:
A poszt elemzése ironikus hangvételű, ez ne tévesszen meg, ez nem okoskodás, hanem stiláris kifejezésmód. Írója kiválóan fogalmazza meg a bírálatát, mert az éppen aktuális X faktor olyan, mint egy falunapi karaoké önjelölt fellépőkkel, önjelölt, ám dilettáns zsűrivel. Ugyan mondja már meg valaki, hogy hogyan lehet olyan elsöprő magabiztossággal értékelni a fellépőket azoknak, akik átlagos énekesek a könnyű műfajban, velük és hasonlókkal Dunát lehet rekeszteni az országban.Nézve a külföldi X faktorokat, a Talent és hasonló műsorok zsűritagjait, akik méltó eleganciával, személytelenül értékelik a fellépőket. Ellentétben a hatásvadász allűrökkel, amelyeket ez a szerepelni vágyó zsűri a közönségességével produkál.

Sasapapa 2016.12.04. 13:46:52

a Gabi őnacssága tegnapra még nem tudta megemészteni a hangtalan repedtfazekának kiejtését a nézők által ezért balhézott tegnap.Szerintem meg ő is csak ugatja az éneklést.volna még tanulni valója bőven nem pedig nála sokkal jobb hangokat szapulni.Azt dumálja,hogy ezt meg azt nem hallotta akkor mosassa ki a füleit, a nyakába tolt műcsöcseiről ne is beszéljünk.A magamutogatásban profi de még ez kevés mint kempingsajtban a sátorvas a szakmai értékeléshez.

medve97 2016.12.04. 13:50:13

Ha lenne eszük, legalább show lenne, látvány-faktor, amivel el lehetne adni ezeket a versenyzőket, lásd X-factor UK. Ott sem lettek igazán híresek egy egy széria után (Alexandra Burke, Leona Lewis?, One Direction, és még a Little Mix nevű csapat örvend nagyobb hírnévnek 13?! szezon alatt). De van nagy show, tűzijáték, élő zenekar egy egy adásban, nem sajnálják belőle a lóvét, így a néző élvezi azt a 2-3 hónapot amíg tart, utána jön a következő. Ja, és minden évben van legalább 1, akinek valóban jó hangja van, az ügyeletes My Heart Will Go On éneklő, akivel el lehet adni adásonként egy sírós pillanatot.
Na meg ugye 6 évad alatt nem sikerült egy normális színpadképet kialakítani, annyira tarka és összenyomott hogy kifolyik a szemem. Béna a tánckar, bénák a mentorok, bénák a kisfilmek, vak a stylist.
Ha a mentor nem tud elmondani 3 mondatot, tessék legalább a led falra kiírni neki amikor úgyse látszik hogy onnan olvassa!!!!
Mata Ricsi legalább másodszorra énekelt olyan nótát sportcipőben ami szerintem minimum egy divatosabb ünneplőt megérdemelne.
A hangosítás, a zenei alapok mintha én játszanám egy régi szintin egy ujjal.
Ezt nagyon elengedte az RTL, pedig olyan formátum van a kezében, amit kát tönkretenni.
Ilyenkor azon gondolkozok, hogy a TV2 minden tehetségkutatójában volt legalább 1 jó hang, akikről ma is hallunk, akkor ez az RTL-nek miért nem megy? És miért nézik az emberek mégis? Mondjuk sztem bukta a műsor, a sztár akadémi' döntője leverte.

Takács Kr. · http://takacskrisztianir.blog.hu 2016.12.04. 13:50:40

Egyszer én foglalkoznék a dalválasztással is, megér egy posztot. Engem meg érdekel, hogy ki, milyen szabályrendszer alapján dönti el: ki, mikor és mit énekel vagy milyenek legyenek az átdolgozások és miért sikerül alig készíteni jót?

Bármelyik külföldi xfaktorban (még a hasonló nagyságú országokban is) sokkal színvonalasabb produkciók születnek. Ennek a műsornak kimondottan olcsóság szaga van, de nemtom, miért!

talpnyali tábornok 2016.12.04. 14:03:22

Barbara és Ricsi volt tegnap, akik a második számuknál tökéleteset énekeltek, hamis hang nélkül.
A legjobb esett ki.
Orosz gyerek vérszegény.

kulcsar2011 2016.12.04. 14:08:18

A 18 év alattiak általában nem tévéznek, de az X-faktort megnézik azért.

gatti979 2016.12.04. 14:55:24

Minden szavaddal egyetértek Sixx. S egy kritikai blognak kritikusnak kell lennie. Tehát, hogy egy klasszikus közmondást mondjak...." A kàkàn is csomót keres "...vagy hogy van ez:)... Igen. Egy kritikával foglalkozó blognak ez a dolga. Köszi Sixx.

Mojka Erdélyi 2016.12.04. 16:00:29

Emberek. Ez egy tehetseg kutato. Ahova senki nem mehet ugy oda hogy vér profi.

Kapitány_1 2016.12.04. 16:03:26

Ez a műsor pontos tükörképe a mai Magyarország kulturális igényének. És mivel van tömegbázisa (még ha ilyen buta, felszínes és igénytelen is) ezért anyagilag megéri készítőinek folytatni. Pont azon a nívón, mint a VV/BB, Győzike, Hajdúpé és társai jelentenek.
Ha Neked tömné valami a zsebed de nem kevéssel - abbahagynád? Ugye nem.
Tudomásul kell venni: panem et circenses. Mint a politikában.
Ez van, aki igényes, elkapcsol vagy kidobja a TV készülékét az ablakon...)

Tinman 2016.12.04. 16:07:34

Gyűlölöm a nyelvtani fasisztákat, de DMitrij for fák szék és nem Dimitrij... és ez mindenkire vonatkozik, nem csak Sixx-re.

A műsor pedig a nézhetőből gyak. teljesen nézhetetlenre váltott és szinte teljesen egyetértek a fenti kritikával.

Mári Pacal 2016.12.04. 16:13:42

Mentorok????? Négy buzi.

Muppet Show 2016.12.04. 16:17:21

Opitz Barbara nagyon kedves, aranyos kislány és jó hangja is van, de miért áll mindig egy helyben egy dobogón...???

rovid 2016.12.04. 16:29:58

egész biztos, hogy mű muff, és műfütyi van a mentorokba telepítve, és a rendező ad nekik időnként egy löketet, mert ilyen" elélvezek" arcot, ennyi fals, hamis hang hallatán másként nem tudnának vágni!

polly graph 2016.12.04. 16:50:16

Dehogynem nézik a kiskamaszok. Főleg azok nézik, 18 évesen már ciki. De igazándiból cukiból cikivé vált a műsor, főleg a béna stylistok és béna dalválasztások miatt. Abból a sok ezer jelentkezőből tuti nem ez volt a top five. Ja, és a műsorvezető is istentelenül szar.

szociál · szociesatjukol.blog.hu 2016.12.04. 17:02:19

@Muppet Show:

Mert ilyen egyhelybenállós számokat kap szerencsétlen, lassú számra mit ugráljon ?

Parajpuding 2016.12.04. 17:34:11

Nem tudom, hogy a műsor milyen, mert nem nézem az efféle szarokat, de a komment az jó és megerősít abban, hogy jól teszem.

PublicEnemy 2016.12.04. 18:05:24

@Muppet Show: Miért? Mit kellene tegyen? Rázza a seggét miközben az egyik táncos arcába tolja a melleit?Ennek a kiscsajnak van hangja,nem kell a parasztvakítás.

Behajtó70 2016.12.04. 18:19:27

Ha már hangja nincs, elég ha cigány, máris nyerhet bárki.

Sipylos 2016.12.04. 18:34:51

Ezek a zsűrik hogy kelnek fel reggel? Ha én lennék köztük, akkor biztos szembeköpném magam a tükörbe, hogy ennyire a szerződésemet helyezem előtérbe a szakmaisággal szemben. Folyamatosan hozzák az A+ -os hülyeségeiket, hogy megfeleljenek a főnökeiknek. Ha meg pedig el is hiszik amit mondanak, akkor az még durvább.

mruniverzum 2016.12.04. 19:15:19

@Lady Scarlett: Csatlakozom Rúgjuk együtt! :)

Butuska 2016.12.04. 19:21:44

Ritkán értek egyet a kritikákkal, de ezt most egy az egyben igaznak érzem. Végignéztem, mit veszíthetek alapon, és rájöttem, nem érte meg. Fáj, amikor egy jó számot megpróbálnak "újrahasznosítani", mikor az eredeti még mindig olyan, mintha ma született volna. Komolyan, muszáj tönkretenni mindent, ami jó?

2016.12.04. 19:29:58

Az, hogy a zenei produkciók sz*rok az evidens. Ez a műsor mindenről szól, csak az zenéről nem.
Viszont azt árulja már el valaki, miképpen tudtak ennyi ronda versenyzőt összeválogatni?

Ez a horror!

EricaRose 2016.12.04. 19:34:55

@Pumpu: maximálisan egyetértek, mindig megdöbbent a kontraszt az angol /amcsi / ausztrál verziókhoz képest, a magyar X tipikus példája annak, hogyan kell tönkretenni nézhetetlenné tenni egy amúgy szerintem tök jó formátumot.

_Ske_ 2016.12.04. 19:41:31

@sixx: Ja, látom, neked meg önkritikád nincs, mert aki nem ért veled egyet, az seggfej.
Már pedig a véleményed szubjektív. És nem feltétlenül fog veled mindenki egyetérteni. Többek közt én sem értek egyet sem a stílussal, sem a tartalommal, legalábbis nem mindennel, amit leírtál. De azt gondolom, hogy sokkal hitelesebb lett volna az írásod, ha nem rakod tele "szar"-ral, és csöcs helyett mellet, kurvajól helyett nagyon jól-t használsz. Az apa naplódon kívül csak fröcsögni tudsz, és így amit jól csinálsz, az is kezdi hitelét veszteni az én szememben.

kis.herceg 2016.12.04. 20:09:13

Alexen látni hogy semmi kedve ehhez a cirkuszhoz, meg hova fogy már?

histar007 2016.12.04. 20:28:35

A Jaggers kiejtése volt a legnagyobb hiba. A többi azóta maszatolás.

Punetti kapitány 2016.12.04. 20:28:45

Értem én, hogy az a műsor célja, hogy szórakoztasson, de a szarban mi a szórakoztató? Amikor már a nézőnek kínos a műsor, akkor mit akarnak?

Az a nagy büdös helyzet, hogy néhány évre pihentetni kellene ezeket a műsorokat, hogy fel tudjon nőni még egy generáció. Ehelyett elkezdenek még gyerekeket is beleráncigálni a tehetségkutatókba, hogy még véletlenül se legyen használható arcuk pár év múlva.

Észre kellene venni, hogy ez nem Amerika. Itt nincs 300 milliós merítési lehetőség, csak 10 milliós. Egyszerűen lehetetlen évente több csatornára való jó hangú és érdekes karaktert előbányászni. És szerintem hiányzik az az alap előképzettség is, ami az amerikai iskolákban alapból megvan.

MeyilKree 2016.12.04. 21:42:11

Azért ahhoz, hogy valaki ne tudja, hogy sixx Liverpool szurker, valami nagyon mély barlangban kell élni.
A United poénra reagalni akartam valamit, de a kiadós riposzt miatt elnevetem inkább. Az zseniális volt.
A kritikaval egyetértek. Kisvárosi musical tarsulatokban szebb hangok vannak, jobb hangsítás, és szellemesebb konferálások.

valakitalánvagyok 2016.12.04. 21:55:18

@sandrativadar: "Elég nekem annyi az X-Faktorból, amit ő leír. Amiket és ahogy mondja, az kész felüdülés - imádom a pasast na."
ja, tiszta mónika show

Csapee 2016.12.04. 22:09:54

Nem kell túl beszélni , Sixx és a mentorok is süketek. Az egyik születési jogon, a többi meg pénz alapon.

sixx · http://comment.blog.hu 2016.12.04. 22:15:28

@_Ske_: a united-fan beszólásra volt válasz, de ne zavarjon.
@Csapee: hahahahaha.

Thrawn Főadmirális 2016.12.04. 22:21:05

már nem nézem
csak a cikket olvasom :D

semmi buli nincs már benne tényleg, akár egy királynorbi AC/DC-vel

Johnfive 2016.12.04. 22:22:25

Mondjuk a Star Academy-hez képest még így is felüdülés, hogy "csak" ennyi hamis hang van...
Nem érzem kiemelkedően rossznak a korábbi évadokhoz képest.

ethan blow 2016.12.04. 22:29:47

A legszomorúbb az egészben az, hogy egy "sixx" kaliberű és múltú embernek az a munkája, hogy erről a szarkupac műsorról ilyen hosszú értekezést írjon. Mert ha őszinte akarna lenni és annyit tenne bele, amennyit a műsor ér, akkor megállt volna a "Menjetek a picsába mindannyian!"-nál.

sixx · http://comment.blog.hu 2016.12.04. 22:40:58

@ethan blow: én szívesen írok ezekről, komolyan.

ethan blow 2016.12.04. 22:49:56

@sixx:

Akkor oké. A tény az, hogy az írásaid messze felülmúlják a műsor színvonalát, amely konkrétan nézhetetlen, csak néha úgy érzem, mintha valaki, akinek van tehetsége és érzéke az íráshoz arra adná a fejét, hogy színesen, izgalmasan, szórakoztatóan és kellően szarkasztikus hangnemben leírja a semmit. S bár az írás lehet szórakoztató, a semmi ettől még semmi marad, és felmerül a kérdés, miért kell róla írni egyáltalán? Mert az írás akaratlanul is megtölti tartalommal, és esetleg úgy tűnhet, mintha valami lenne attól, hogy valaki beszélt róla. Pedig nem az.

iptables 2016.12.04. 23:07:41

Kész szerencse, hogy van arra lehetőség, hogy beletekerve - reklámmentesen, zsűritúláradás-mentesen - megnézhessük, meghallgathassuk a dalokat. Simán 10-15 perc alatt letudtam az egész adást. Ebben bőven benne van a szar nóták átlapozása is.
Egységesen el tudom mondani a fentiek tükrében is, hogy elég volt levennem: itt azt ejti ki a menedzser, akit akar. A recept egyszerű - és sajnálom, hogy Sixx ezt a tényt nem írta le, vagy egyszerűen elkerülte figyelmét -, úgy lehet bárkit is kiejtetni, hogy:
- egy ismeretlen szart adnak a szájába,
- nem a hangfekvésének megfelelő dalt erőltetik ki belőle. (Példának okáért Liza Alíz 4 Non Blondes - What's Up jellegű dalokkal még mindig ott lehetne.)

Egy biztos: az egész csak felvételről kíváncsiságból nézhető jó alaposan beletekergetve. (És akkor sem nyújt maradandó élményt.)

A nézettségi adatok milyenek lettek Stixx, tudni már?

enta selecta 2016.12.04. 23:25:09

A Bournemouth otthonában 1:3-as vezetésról 4:3-ra kikapott a lúzerpúl haha

Dyta Kostova 2016.12.05. 01:45:01

Tegnap kivételesen tévén néztem, nem neten (vagy másnap rtlmostról visszanézve), és valóban egyet kell értenem azokkal, akik szerint a hangosítás egy kalap kaki.
A vendégszereplő Odettnél szó szerint odamentem a tévé elé, hátha hallom, mi a francot énekel, de semmi. És nem vagyok süket, egyszerűen nem lehetett érteni a szöveget, teljesen elnyomta a háttérzene. Valaki írta egy korábbi adásnál, hogy a szintén vendég Margaret Island-el hasonló volt a helyzet. Ez katasztrófa!
A korábbi Dmitrij-pártiságomból áttérek Opitz Barbi támogatására, mert az orosz srácnak elfogyott tehetsége. hacsak nem illant valami nagyon a döntőben. Nem tudom továbbra sem, hogy a dalválasztásba mennyi beleszólása van a versenyzőnek, de neki pár hete olyanokat adnak, amiben alig kell énekelni. egyszerűen nem hallom a gyerek hangját, csak valami nyögéseket a mikrofonban.
A Ham Ko Ham-cédéjét elhallgatnám háttérzeneként, vagy kulturális műsorok aláfestő zenéjeként, esetleg esküvőkön. Ebben a népi vonalban szerintem ennyi volt, nem több.
Mata Ricsike valóban átcseszte a nézőket a válogatókon: nem is tud énekelni, ahogy beszélni is nehezen.
Szandra kiesését nem sajnálom. Ha valakit már ennyiszer a mezőny szélére szavaztak, ideje volt távozni, és majd folytathatja a színházban. Szoktam írni, hogy van már az országnak egy Tóth Verája, akit nem közelít meg egy Fejes Szandra. Unalmas. Tiszta, de unalmas.
Szívem szerint Dmitrij-Barbi-Ham Ko Ham döntőt várnék, de úgyis Dmitrij-Barbi-Mata Ricsi döntő lesz belőle, mert van még szociális érzékenység az emberekben (ami nem feltétlenül baj, de a srácon ez nem fog segíteni.)

zooltek 2016.12.05. 06:27:03

Ugye nem csak nekem tűnt fel, hogy a kisfilmben, amikor Peti ugráltatja Dmitrijt, akkor azt mondja neki: már csak 2 hetet kell kibírni? Akkor most Dmitrij nem lesz benne a döntőben, vagy Peti nem tud számolni?

zsubiaba 2016.12.05. 07:31:27

@Punetti kapitány: én ezt az érvelést sose értettem (semmi személyes :) ): 10 milliobol évi 20-30 tehetség (egy vagy két ilyen műsor döntősei) simán kitermelődik. Nézd meg, a válogatókon csak akiket bevágtak, ott is voltak tökjó hangú előadók, akik végul nem kerultek be; képzeld el, akiket be se vágtak vagy akik nem is jelentkeztek. A hanggal nem lenne itt gond, a karakterekkel meg eleve a piaccal inkább.

vintezis 2016.12.05. 07:45:50

Sixx (tudom, hogy nem a te kompetenciád, de akkor is): hova kell (lehet) kattintani, ha a comment:com főoldalra akarok jutni??

Treff Bubi 2016.12.05. 07:59:33

Sixx, és mi lenne ha szó szerint vennénk a címet? Lehet hogy tényleg süketülsz?:) Menj el egy hallásvizsgálatra, veszteni nem vesztesz semmit.

SzemFülEs 2016.12.05. 08:23:57

Bennem a JFK/Stone/Csobot Adél féle X faktor után annyira elment a kedvem az X-faktortól, hogy az rtl honlapon át is tekerem évek óta az énekeseket, csak a zsűrin szórakozom. Úgyhogy fogalmam sincs, hogy hogyan énekelnek az énekesek :D

vintezis 2016.12.05. 08:26:00

@iptables: légy oly kedves és feltételezz némi intelligenciát a másikról is, majd ezután csinálj egy ugyanilyen linket, ahol azt mutatod be nagyon szemléletesen, hogy egy poszton belül hová kattintasz (nem új tab, kereső, bookmark, stb., hanem csak egy egyszerű klikk), amivel a comment:com főoldalra kerülsz...
(Ha időközben javították, akkor sztornó.)

sixx · http://comment.blog.hu 2016.12.05. 08:38:30

@vintezis: szóltam már, de szólok megint. kösz a jelzést (ismét).

Noname Watanabe 2016.12.05. 08:49:03

...szomat, ez hanyadik évad? És hány másik tehetségkutatót toltak már le az emberek torkán? Öt-hat Megasztár, Csillag születik, X-faktor, Voice... Kínában meg Indiában nincs annyi tehetség, mint ahány fazonról itt be akarják adni, hogy ő lesz a következő ultra-mega-szupersztár.

iptables 2016.12.05. 08:53:06

@vintezis: Értem én, hogy bonyolult... A lelki békéd kedvéért: comment.blog.hu/

É2I 2016.12.05. 09:02:08

Nekem alapvetően az a bajom - és nem csak ennél a műsornál -, hogy adott csatorna mindig leradírozza, de minimum elmaszatolja az adott egyéniséget. Mindegyikből - mind külsőre, mind hangilag - valamilyen világsztár utánzatot akarnak faragni. Ez pedig az egész bagázsnak nem csak hibája, de súlyos visszaélése is egy-egy tehetséggel szemben.
Mi a lószaftért kell mindenkiből aktuálisan felkapott műmájer utánzatot kreálni? Az összes stylistet kiküldeném boronálni, de csak miután a mentor/zsűrinek nevezett összecsapott csapat felásott. (Sajnos a magyar zenei palettánk ennyi, négy alibi "zenész".) A hangosítókat meg nem a falunapokról kellene már összeszedni. Egy nem kis költségvetésű zenei műsorban ne ezen spúroljon már, tisztelt rtl.(Vagy legalább monitorozzák is, mit lehet kint hallani belőle, mert borzasztó. Hahó! Nem mindenki Junosty tv-n nézi, hallgatja ma már.)

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2016.12.05. 10:08:02

Én ezt tényleg nem értem. Ez egy sima magyar vetélkedő, az x-faktor. A hazai sikeres pop élet szereplőit nezve, a felhozatal megint jobb az átlagnál, a műsorban "profi" vendég előadók nem hnem tűnnek ki a műsorból, sőt. Azt is nehezen látom be, hogy mindenki rossz volr. Ne már. Dimitrij, Mata Ricsi valóban nem túl erősek, Szandra is jó hogy elment, unalmas volt. De a Ham ko ham magyar viszonylatban kifejezetten szórakoztató, Barbara pedig csillogóan tehetséges, a család odavan érte. Függetlenül a mentoroktól, akik tényleg túltolják.

Hokunda 2016.12.05. 10:58:39

Ez volt az a rész, amit 45 perc alatt néztem végig. 10-kor kezdtem felvételről, utolértem az élő showt és kikapcsoltam a párbajdalok után. A produkciók közül egy sem tetszett. A zsűri pedig az általa kiválasztott személyeknek felállva tapsolt és lelkesedett produkciótól függetlenül. Ez már túl sok volt. Szandrára és Barbira lehet, hogy rászóltak, hogy visítani kell, mint a vett malac, amit lelkesen be is tartottak. Dimitrijtől elvárták, hogy hozza az orosz népzenei vonalat, amiből semmit sem érteni. Ricsi hozta a szokásos küzdelmet, Hami csapata pedig a mulatást.
Kellemes meglepetés volt visszaolvasni Sixx kritikájában, hogy számonkérte a műsoron a szórakoztatást és az éneklést. Elismerésem.
Két dolog tetszett összesen, a Barbi melletti ezüstrobotos koreográfia és a hárfás lány. Ez nekem kevés egy 3 órás műsorban.

vintezis 2016.12.05. 11:06:10

@iptables: pfff... ugye az megvan, hogy közben sixx is jelezte, hogy javítják a header-t... viszont nagyon ügyesen tudsz url-t bepötyögni, akár jelentkezhetsz is titkárnőnek, a tudásod szerintem elegendő hozzá.

GQ 2016.12.05. 12:57:58

@Kapitány_1: honnan tudod, hogy milyen a műsor, ha igényes létedre elkapcsolsz? ha pedig nem láttál még egy részt sem, hogyan alkotsz véleményt?

iptables 2016.12.05. 21:19:12

@vintezis: Jól érzed; adott szellemi tudással bírok ahhoz, hogy be tudjak gépelni egy hivatkozást. Jól eső érzéssel tölt el, hogy neked, mint rászoruló nemzettársamnak, ezzel a tevékenységemmel elősegíthettem törzsfejlődésedet. Előléphettél billentyűzethasználat-mentes szintre. Érezem, elérted ezzel az életcélod.
Gratulálok: oi67.tinypic.com/2uj3xnm.jpg

zsubiaba 2016.12.06. 07:54:26

@vintezis: katt a logóra (bal felső szekcio) és úgy

vintezis 2016.12.06. 07:58:34

@zsubiaba: ja, pont emiatt írtam a kommentet, mert nem működött. azóta javították...

vintezis 2016.12.06. 08:07:46

@iptables: Azta!!! Még egy template-et is ki tudsz tölteni!?! Őrület! Te tényleg titkárnőnek születtél! Kár, hogy az ékezetes betűket nem találtad meg, de sebaj, legyen az a következő szint, amit elsajátítasz.

Annie Oakley 2016.12.06. 15:38:04

Én pl. azt nem értem, miért nem lehet normális dalokat adni a "versenyzőknek"? Anno, gyerekként sok versenyen indultam, színésznőként anyám készített fel. Alap volt, hogy olyan verset, prózát, dalt választottunk, ami jól állt, és amiben biztosan mozogtam, ill. megfelelt a koromnak, egyéniségemnek. Az X-faktort nézve visszajönnek azok a kínos pillanatok, mint amikor egy 10 éves gyerekkel mondatták a Thomas Mann üdvözlését, vagy Ady szerelmes verseit... Nekem a humoros prózák álltak jól, ezekben éreztem magam jól, magabiztosan - gyerekként Micimackót, később Karinthyt tolva...

iptables 2016.12.06. 18:15:17

@vintezis: Sejtettem, hogy a további "hibákat" észre sem veszed. Még három van: Javaslom, nyomtasd ki, és egy 7 évesnek add oda. Majd ő bekarikázza neked a többit.

retrodj · http://retrodj.blog.hu/ 2016.12.07. 01:50:53

@sixx:: magam sem fogalmazhattam volna szebben!

majdnem zenész 2016.12.07. 02:49:13

"Vagy én, vagy a mentorok, de valaki süket"

Tök egyszerű eldönteni.
Sorold fel a zenei végzettségeidet, képzettségedet.
Aztán nézd meg, hogy nekik milyen van.
Az már sokat segít.

"közepesen szar, hamis, pontatlan, rosszul artikulált és hangsúlyozott, az eredeti előadót kiherélő, semmitmondó, üres, lelketlen előadások"

Mondod ezt a milyen zenei képzettség birtokában is?
Mert az, hogy hallottál már zenét, messze nem jelenti azt, hogy értesz is hozzá, pl. meg tudod mondani, hogy hamis vagy pontatlan, pláne hogy zeneileg hogyan van artikulálva vagy hangsúlyozva. Mert létezik ám ilyen is.
A beszédartikuláció/beszédhangsúly más, bár félek, nyelvész sem vagy, hogy ezt megállapítsd.

Csak próbaképpen: menj el egyetlen egyszer egy zenetanárhoz, mindegy, milyen hangszer, lehet dob is, és próbálj meg nyolcadokat tartani négy negyedes mérőre, vagy akár csak a magukat a negyedes mérőket tartani 1 percen át, magadtól, segítség nélkül. Nem mondhatod, hogy hosszú idő, és ez a zenében mindennek az alapja.
Lesz meglepetés, már most megígérem, látatlanban.

És akkor hangmagasságokról még nem is beszéltünk (hamis meg hasonlók), csak egyszerű ritmustartástól, egyetlen percen át.

De megkérheted a zenetanárt arra is, hogy játsszon le valamit úgy, hogy időnként hamisat csempész bele (nyilván nem egetverő falsot, csak az adott hangnemhez közeli hamisat, mondjuk a-moll hangnemben egy diszt vagy giszt), aztán mondd meg, hogy melyik hang volt hamis.
Ez azért már bonyolultabb feladat. Erre már simán lenne egy fogadásom is (bár valójában az elsőre is).

Mert ezek nélkül viszont ez az írás alaptalan fröcsögés.

majdnem zenész 2016.12.07. 02:58:03

Hamiskás pedig mondjuk egy mosoly lehet.
A zene vagy hamis, vagy nem. Hamiskás zene nincs.

retrodj · http://retrodj.blog.hu/ 2016.12.07. 16:58:22

@majdnem zenész: Én elhiszem, hogy zenész vagy és kijavítod az analfabétákat, akik nem konyítanak sokat a szakmához. Nyilván Én sem érthetek hozzá, de sajnos fülem van és rohadt hamisan énekelnek. Komolyan mondom a válogatókat nézve 1-2 énekesnél még csettintettem is, de amit azóta művelnek, mintha általános iskola 6. osztályában lennénk és hallgatnám a mutáló kölköket.

Ahhoz pedig nem kell zenekonzervatóriumot végeznünk, hogy ki merjem jelenteni, hogy szarul dalolásznak. Tóth Gabi, Gáspár Laci előtt le a kalappal, mert Ők tudnak is, ByeAlex és PP is el-eltalálnak egy-két dalt. Akik viszont az utóbbi években tehetségkutatókból kerültek ki, futottak fel, nem tudnék szinte egyet sem mondani, aki érdemes lenne arra, hogy megjegyezzem. Pedig biztos van köztük nem egy, akik zenei papírral rendelkeznek.

Attól, hogy van egy médiás vagy autószerelő OKJ-s végzettségem, még nem leszek k*rva jó. Neked viszont kívánom, hogy fuss be, mert ami ma itthon folyik"zene" címszó alatt - egy vicc!

sixx · http://comment.blog.hu 2016.12.07. 17:09:59

@retrodj: ne vitatkozz vele, ez csak a mindenbe beleszolo, mindent mindenkinél jobban tudó Közbiztonság Szilárd egyik új nickje, le kell szarni.

Lion K (törölt) 2016.12.10. 20:23:44

Tudom miért nézem de a mai műsor már az elején is kurva kínosan indult.

Lion K (törölt) 2016.12.10. 21:38:42

Opitz Barbi menti meg ezt a showt. Könnyek nélkül: igazi tehetség, neki kell nyernie.

Lion K (törölt) 2016.12.10. 22:05:43

Geszti 'Playback' Péter nem akar nyugdíjba takarodni? Ideje lenne, a Rapülők koncija után.
süti beállítások módosítása