Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Rég láttunk ennyire hervasztó orgiát

Westworld kibeszélő 1. évad 5. rész

2016. november 02. 13:00 Fega 38 komment

1-nutfubwjvukci-vze6ikpw.jpeg

Ötödik epizódjához érkezett az HBO legújabb sorozata, a Westworld. Ezúttal is jelentkezünk spoileres kibeszélőnkkel a tovább mögött.

Az első részek után jelentkező félelmeink kezdenek beigazolódni. A Westworld készítői úgy építették fel a sorozatot, hogy az bármiről szólhat és minden epizódban valami másba kóstolhat bele. Viszont ha a karakterek nem megnyerőek rögtön az első pillanattól kezdve, akkor egy idő után hiányozni fog, hogy nincs időnk jobban megismerni őket. Elég sok szál fut egymás mellett és a szezon féltávjánál úgy tűnik, hogy ezek közül a saját létezésüket és határaikat felfedező robotok a legérdekesebbek. Legalábbis nekem, mert biztos sokan vannak, akiket viszont a mesterséges intelligenciával járó kérdések nem igazán fognak meg. A rejtélyek miatt frusztrált nézők száma pedig hétről hétre nőhet. Azt nem lehet mondani, hogy a kérdések megválaszolatlanul maradnának, de folyamatosan újabbak érkeznek és egy idő után könnyen elfogyhat a türelem, mert nincsenek ott az érdekes, hús-vér karakterek, akikbe annak idején mondjuk a rejtélyeket szintén két kézzel szóró Lostban, legalább kapaszkodni lehetett.

Az ötödik rész egyik legfontosabb eseménye, hogy láttuk Dolorest hazudni. Arnold személye vagy a kettőjük kapcsolata nem lett sokkal világosabb, hiába derült ki néhány dolog. Dolores Williamnek és Fordnak is könnyű szerrel hazudott arról, hogy kivel is beszélget, ami elég nagy előrelépés. Az, hogy az egésznek nincsen nyoma annyira nem meglepő azok után, hogy Bernard is gond nélkül kitörölte a nyomokat, amiket véletlenül hagyhatott volna. Ennek apropóján újra elő lehet venni egy bizonyos teóriát, amibe hosszabban nem mennék bele, de az beszédes, hogy pont Bernard az, akit az egész epizódban alig láttunk. Az sokkal érdekesebb, hogy Dolores nem tagadta le teljesen azt, hogy ő lehet Arnold beépített embere. Elmondta, hogy ő lesz az, aki segít lerombolni ezt a helyet, ami úgy hangzott, mintha az egykori góré jelezte volna: lehet készülni a pusztulásra.

1-3rjh8jjcrfjtife7zxkpjg.jpeg

Ezzel kapcsolatban gondolkodóba is estem, hogy mennyire árulják el tudatosan a készítők azt, hogy merre halad majd a sztori. A Jurassic Parkos történet (meg az eredeti film) alapján azt gondoljuk, hogy csak idő kérdése, amíg fellázadnak a robotok és felborul a park mostani rendje. De egyáltalán nem biztos, hogy a sorozatnak ez az érdeke, pláne nem az, hogy ez minél hamarabb megtörténjen. (Simán lehet, hogy ez az öt évados tervnek a része és az egész majd csak valamikor mondjuk a harmadikban indul be igazán, de már most biztosan mernek erre utalni.)

Érdekesebb sorozatot kapnánk, ha a jelenleg központi szerepet kapó mesterséges vadnyugat eltűnne a Westworldből? Vagy legalább átalakulna egy olyan vadnyugattá, ahol van igazi tét, mert a robotok tényleg vadásznak az emberekre? Könnyen lehetne egy Walking Dead szerű, véres, leszámolós és kilátástalan sorozat a Westworldből, ha a készítők azt akarnák. Viszont úgy tűnik, hogy ennél valami egyedibbet akarnak, hiszen

a robotok szeméből végignézett öntudatra ébredés érdekesebb, mint egy túlélőhorror.

 

Az is igaz viszont, hogy a sorozat jelenleg egy csomó minden másra is koncentrál ezeken a magukat kereső robotokon kívül, amitől nem annyira rózsás a jelenlegi összkép. Ott van a park rejtélyes története, a benne dolgozók fura dolgai, élükön bármivel, amit Ford vagy Bernard csinál, illetve maga a rejtélyes labirintus is, ami továbbra sem tűnik túl izgalmasnak. A Westworld mintha kicsit túl sok minden akarna lenni túl sok különböző embernek, ahelyett, hogy arra a néhány dologra koncentrálna, amit olyan jól és érdekesen tud csinálni. És az sem segít, hogy túl sokat támaszkodik a rejtélyekre, ahelyett, hogy érdekes és izgalmas figurák történeteit mesélné.

Az ötödik részben végre láttuk azt az orgiát, ami hónapokkal ezelőtt statisztákkal aláíratott szerződés miatt botrányt keltett. Ebben a résztvevőknek olyan furcsa dolgokba kellett beleegyezniük, minthogy az intim testrészeik más statiszták intim testrészeivel érintkezik. Lehetett sejteni, hogy valami ilyen mindenütt-mindenkivel-dug helyzetről lesz szó, bár a végeredményt tekintve a dolognak nagyobb volt a füstje, mint a lángja. Sajnos a közeg vajmi keveset adott hozzá az itt játszódó jelenetekhez még akkor is ha szándékosan robotikusnak nézett ki az egész. Az sem segített, hogy ez volt az első alkalom, hogy kicsit kilógott a lóláb és egy picit olcsónak nézett ki a sorozat, miközben pontosan tudjuk, hogy milyen komoly összegek mentek el a forgatásra.

1-kzo500coavgxjlkgb4rw4g.jpeg

Ahogy a bevezetőben említettem, ebben a szálban is a saját magával küzdő Dolores volt az igazán érdekes, az ide keveredett és egymással is hajba kapó két zsúrpubi már kevésbé. Az android egyre több mindent rak össze abból, ami történik vele, plusz a fejében folyamatosan kapja a főnöktől az utasításokat, mégis furcsán érzi magát attól, hogy a hozzá hasonló robotokat csak úgy lepuffantsák. Ez legalább ad egy csavart az egyébként elég kiszámítható banditás történethez, mert tudjuk, hogy a vendégeknek úgysem lesz bajuk, szóval mikor elkezdenek egy küldetést, akkor az olyan helyzetet eredményez, mint mikor valaki örökélettel játssza a Hitmant vagy a GTA-t. Lehet “szépen” játszani, ahogy azt a játék tervezői kitalálták, de úgy is simán teljesíthető, hogy odamész és kérdés nélkül lelősz mindenkit. Itt ráadásul elég egyértelmű volt, hogy ha valaki meg is próbálja “okosan” játszani a játékot, akkor sem tudja megoldani anélkül, hogy ne lője le az összes robotot a lovaskocsin. Minden azért van, hogy gyilkolni kelljen, ettől lesz állítólag grandiózusabb, meg intenzívebb az élmény. Emberként átélve lehet, hogy adna a helyzet valamilyen illúziót, de nézőként ebből nagyon kevés jön át a képernyőn, ezért egyedül az érdekes, hogy Dolores min megy keresztül, ahogy próbálja feldolgozni ezt a rengeteg szörnyűséget.

Sajnos ezt a helyzetet viszont nem élvezhetjük túl sokáig. Viszonylag hamar megjön az áttörés és lesz belőle egy csapásra gyilkológép, aki saját kezébe veszi a sorsát. (Persze azért a csávóba muszáj így is beleszeretni.) Mintha a sorozat nem tudná eldönteni, hogy mikor kell gyorsan pörgetni a karakterfejlődést, és mikor érdemes megállni egy kicsit, és megnézni, hogy milyen lehetőségeket rejt a jelenlegi helyzet. Szintén érdekes volt, amíg tartott, hogy Dolores nagy szemekkel nézett körbe az orgiázó robotokon és embereken, de aztán rögtön átcsapott arra, hogy legyen egy furcsa látomása és kicsit hozzákössük őt is az összeesküvés elmélethez, ami Dolores hazugságai mellett az epizód többi kulcspillanatát hozta. Persze semmi garancia nincs arra, hogy csak azért, mert a látomásban azt láttuk, hogy valamit ki tudna húzni magából az még ugyanaz a cucc, amit a viselkedési osztályon dolgozó csaj talált, a harmadik epizódban saját fejét összetörő robot testében. Mert akár Arnoldra is szolgálhat metaforaként, amit látott.

1-7kxsvwqdjlomq8rdkopdtw.jpeg

Az egyre nyilvánvalóbb, hogy a Westworldön kívüli világ felépítése egyre fontosabb lesz és egy idő után túllépünk az alantas ösztönök kielégítésére felhúzott parkban történő eseményeken. Ezért beszél arról William és a sógora Logan, hogy a cég, aminél mindketten dolgoznak, elgondolkodhat azon, hogy megvegye a Westworldöt. Később Ford egy asztalhoz ül a feketeruhás Ed Harris-szel és kiderül, hogy a Westworldön kívüli világ elég furcsa, ahol elhatalmasodott a kommunizmus egy utópisztikus formája, mert mindenki egy “nagy csecsen cseng” ami mindennel ellátja, valójában senkinek nincs semmire sem gondja, de cserébe senkinek nincs fogalma arról, hogy miért is jött a világra, vagy mi értelme is van a létezésének. Ebben a formában nagyon Mátrixos, ahogy az igazi valóság leépül és mindenkinek egy ilyen mesterségesbe kell jönnie annak érdekében, hogy valami igazihoz hasonló történjen vele.

Aztán az epizódban jobban megismerünk két olyan karaktert, akiknek az a melója, hogy a leamortizált robotokat pofozza helyre, hogy mehessenek vissza a parkba. Ők a parkon belüli tápláléklánc alsó fokain helyezkednek el, ezt kicsit bénán sikerül is hangsúlyozni, mikor az egyik azt mondja a másiknak, hogy te csak egy hentes vagy és örökre az is maradsz. Itt megint lehetett érezni, hogy ezek a dolgozók sokkal emberibben viselkednek, mint amiket a felsőbb szinteken dolgozóktól egyébként megszoktunk, viszont rögtön le is fojtották azzal, hogy ha jobban megnézzük őket akkor látszik: ők is ugyanolyan robotok, akik benne vannak egy loop-ban

1-h6ujisq8l3sbw8kgidw8qw.jpeg

Ez a szál egyébként a lehető legegyszerűbb metaforákról szól. Eleve Felix az a robot, aki több akar lenni, mint amire hivatott és ezért eltér a programjától. Aztán ott van a kismadár, ami természetesen az első adandó alkalommal megsebesít egy embert, jelezve, hogy mit csinálnak majd a robotok is, végül pedig az életre kelt madár egyből a rést keresi a pajzson és szabad akar lenni. Ezzel a legtöbb fontos dolgot egyetlen epizód egyetlen mellékszálán keresztül el is mondták a készítők. Ide jutott még a cliffhanger is, mert Thandie Newton karaktere Maeve leginkább meztelenül feküdve az asztalon töltötte az epizódot, de a végére azért felült és mondta, hogy itt az ideje egy kis beszélgetésnek.

De ezzel nincs vége az epizódban megtalálható egyszerű metaforáknak, ugyanis rögtön az első jelenet sem szól másról, minthogy Ford, nagyon lassan elmesél egy történetet arról, hogy milyen kiábrándító tud lenni, ha az ember megkapja azt, amire vágyik. Ezzel pedig megint nem mondott mást a sorozat, csak amit már korábban is megtett: a válaszok, nem hoznak beteljesülést vagy boldogságot, hiába hajszolja őket valaki. Valamiért mégis mindenki így viselkedik és Fordnak is megvan a maga kis állata, amit hajszol. Egy világot akar magának építeni, de ahogy láttuk, hiába jött ez össze, nem tűnik igazán boldognak. A sorozat pedig lassan azzal is foglalkozhatna, hogy miért működnek így az emberek, ahelyett, hogy újra csak azt hajtogatja, hogy a válaszok mit sem érnek.

Egyéb felfedezések:

  • Az egyik legnépszerűbb teória, hogy két különböző idősíkon játszódik a feketeruhás Ed Harris, illetve Williamék története. Ezt Lawrence-en keresztül nagyjából meg is erősítették, bár simán lehet, hogy időben helyreállították és azért tudott bekerülni a másik történetbe.
  • Williamre mostmár lehet mondani, hogy a sorozat legfőbb gyenge pontja? “Bárki is tervezte a helyet, nem lehetett túl jó véleménnyel az emberiségről” mondata eléggé kilógott, pedig korábban az ilyen cheesy mondatok is tudtak működni a Westworldben.
  • Forddal kapcsolatban azért rendesen megy a kavarás, például az "emlékszel arra az emberre, aki voltam?" kérdése biztosan egy csomó újabb teóriát szül majd.
  • Ahogy azon is lehet filózni, hogy Fordot becsapja-e Dolores. Szerintem pont azért jön ki, mert látja, hogy hazudik neki a robot, ami egyrészt büszkeség, mert hű de emberi lett, másrészt meg Arnold átvette a vezetést a képzeletbeli sakkjátszmájukban.
  • Az egy nagyon ügyes megoldás volt, mikor Elsie megérkezik a hentesekhez, akkor a két új csóka, akit megismertünk rögtön azt hiszi, hogy róluk van szó. Ez egy finom megoldás annak érzékeltetésére, hogy mindenki a saját narratívájának a főszereplője és azt hiszi, hogy minden ami történik, az miatta van.
  • Az epizód legjobb META mondata egyértelműen a nincsenek hősök meg gonosztevők, mert az egész csak egy nagy recskaparti. Igen, a sorozat is az, meg ilyen részletességgel elmélkedni róla sem más, mint egy nagy recskaparti.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rockjano 2016.11.02. 13:33:24

Nagyon nagyok voltak a remények és elvárások a sorozattal kapcsolatban de teljes csalódás...dögunalom, zavaros az egész. Ez nem lesz az ami felváltja a GOT-t.

rudo 2016.11.02. 13:42:04

Bizonyos szempontból már most többet tud a GOT-nál. Legalábbis, ha azt nézzük, hogy roppant alapossággal próbál kifejteni egy elég grandiózus témát - és mivel titkolózik most még zavarosnak tűnik. De ne felejtsük el, hogy eddig öt részt láttunk összesen. Ezzel szemben a GOT már hat évadot letudott, ahhoz, hogy a téma grandiózus legyen egy egész univerzumot teremtett és annyira szerteágazó, hogy minden évad elején képbe kell hoznom magam. Arról nem is beszélve, hogy azok közé tartozom, akik szerint valami kapkodós baromság lesz a vége, hogy elvarrjanak minden szálat (amik közül sok utóbb tök feleslegesnek fog tűnni). Amúgy meg almát a körtével... az HBO-t nyilván a nézettség érdekli, azzal pedig szerintem egyelőre nincsen baj.

Dr. Muerte 2016.11.02. 13:58:31

Simán el tudnék képzelni egy csavart, hogy idővel kiderül, hogy Bernard és a Westworld üzemeltetői ugyanolyan androidok, mint Doloresék, csak persze ők sem tudják hogy azok, azt hiszik emberek a hétköznapi problémáikkal.

umleitung 2016.11.02. 14:02:49

Azt meg tudjam ondani valaki, hogy a robotok hogyan kerülnek egyik pillanatról a másikra a laborba és vissza? A többi robot mit csinál addig? Az emberek mit csinálnak addig?

rudo 2016.11.02. 14:24:26

@umleitung: ez egy jó kérdés! Több válasz is adható rá, pl:

- Látjuk, hogy begyüjtik őket néha, amikor a techik kimennek a terepre kosztümben és elvegyülnek, illetve van, hogy nyiltan teszik (olyankor gondolom lezárt területen dolgoznak). A legutóbbi részben pl konkrétan láttuk, hogyan szedik ki dolorest a karneváli menetből. Itt fel is merült bennem, hogy mintha látta volna magát a tömegben. Az vajon egy kognitiv zavar volt, vagy egy másodpéldány?

- Azt is látjuk, hogy vannak direkt kijáratok a parkba (gondolom álcázva valaminek), illetve egy hatalmas föld alatti létesitmény, hipergyors vonatokkal. Ezzel együtt néha nem tiszta, hogy miért nem tűnik fel senkinek a hiányuk.

- Illetve ott van még az idősikok lehetősége - azaz, hogy nem minden egyszerre történik (de ez pl nem magyarázza, hogy dolores éjszaka elment dumcsizni a pusztából és senkinek nem tünt fel).

Zoltán Almási 2016.11.02. 14:29:00

kissé szar ez a fanyalgó kritika, nekem semmi bajom nincs az egésszel a legelejétól fogva pedig zéró elvárásaim voltak, nem értettem, hogy ebből hogy lesz sori, ehhez képest totál beszippantott. a himbálódzó bránereken nekem is felment a szemöldököm, plusz nem számítottam Dolores es Maeve pucérkodására sem, de nekem mégis teljesen összeállt.

rudo 2016.11.02. 14:30:30

@egyszoban: hoppácska! az ott logan, akit programoznak? Mondjuk gyanús is volt, hogy elég rendesen kezdik kicsinálni az ötödik rész végén.

szepi79 2016.11.02. 15:01:49

nekem az nem volt kerek, hogy a robotok embert vertek. nem úgy van, hogy nem bánthatnak embert egyáltalán? erre kiosztottak a sógornak egy pár csicskalángost, meg volt némi fojtogatás is. oké, vér nem volt, de a csávó elterült tőle. akkor azért olyan kicsi ütés nem lehetett.

vagy ez csak nekem tűnt fel?

rudo 2016.11.02. 15:08:58

@szepi79, első ezen a néven: Ez engem is zavart kicsit (bár ahogy nézem az a trailerben inkább hector lesz - olyan egyforma az a két csávó nekem). De végülis utaltak rá, hogy ahogy mennek kifele egyre intezivebb az élmény (hát lehet ez még belefér). Viszont egymást a két ember (ha azok egyáltalán) simán szarrá verhették volna a kupiban, mert az senkit sem érdekelt.

Ugyanakkor egy másik kérdésre is kaptunk egy válaszféleséget: teddy hogy rárabolt a tőrre! Tehát valami ilyesmi lehet a védelmi mechanizmus talán. Minden android egyben testőr is, és, ha ember van veszélyben hagyja a szerepét a francba.

gabest1 2016.11.02. 15:21:11

Azt nem birom az amerikai sorozatokban, hogy nincs kitalálva rendesen a vége. Csinálják éveken át, amíg le nem veszik a műsorról, aztán rögtönöznek neki egy lezárást. Emiatt a története olyan lesz, mint a barátokközté.

2016.11.02. 15:39:49

Ez egy kiváló ezoterikus írás volt anélkül, hogy az írója észrevette volna ezt.

Guest1654543 2016.11.02. 16:05:49

Nem akarok bunkó lenni, de ez egy tipikus túlanalizált, okoskodó kritika, amik akkor szoktak születni mikor valaki KRITIKUS-ként (mint a filművészet felkent szakértője), nem pedig nézőként ül le egy filmhez.

A történetet még mesélik. A részletek valószínűleg összefüggnek, majd a 10. rész után kiderül hogy mennyire.

savanyu_bableves 2016.11.02. 16:11:52

"milyen kiábrándító tud lenni, ha az ember megkapja azt, amire vágyik"

Hát igen, ezért "szar" a sorozat is, ha jó lenne, nem nézné senki. Jó kis meta volt a számunkra!

kovácspéterke 2016.11.02. 16:20:49

@rudo: nem, az a bandita volt, aki a madámmal smárolt.

@szepi79, első ezen a néven: azt már jóval előbb elmondták, hogy ahogy mész kifelé, úgy lesz veszélyesebb. megölni nem ölhetik meg őket, de sérülét okozhatnak.

RevoltED 2016.11.02. 18:07:35

Szerintem eddig rendben van a sorozat, igazából egyre jobban érdekel hogy mi bontakozik ki ebből az egészből. Ki találja meg előbb a labirintust és mit találnak ott. Mi ez az új sztori amit Hopkins karaktere készít és ki ez az Arnold? A színészi alakítás és a sorozat hangulata pedig fantasztikus.

Bergyilkos Bohoc 2016.11.02. 18:22:18

(4. rész után) Azért remélem nem az lesz, mint a Preachernél, hogy az utolsó 2 részben nyer értelmet az előző 8. Már, ha lesz értelme, és nem egy Lost-féle végtelen hosszú szopatás kerekedik ki belőle. Bár a Preachert legalább élvezettel néztem végig, olyan veszett volt a stílusa. Ez a WV meg már kezd uncsi lenni.

szociál · szociesatjukol.blog.hu 2016.11.02. 18:25:09

@Guest1654543:

Ott van a címében : Westworld ki-be-szé-lő

Had beszélje már ki.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2016.11.02. 18:55:38

Szerintem is felesleges ez a folyamatos "bölcselkedés", analizálgatás, meg,hogy milyen meta, meg mekkora metaamfóra...
Nekem például az első 2-3 rész érdektelenségéből egyre inkább megy a várós, izgulós irányba. Nem kívánom megfejteni, nem szeretném az összes hibáját kielemezgetni, várom, hogy mi fog történni...

gel00 2016.11.02. 18:59:57

A legrosszabb sorozatkritika, amit eddig olvastam.

mosomacilany 2016.11.02. 19:05:54

Na most akkor el kell kezdeni utálni a sorozatot mert a posztírónak se tetszik?

Én most jobban szeretem mint a GoT-ot pedig azt is eléggé hardcore fan vagyok. Rendkívül intelligens sorozatnak tartom ahol minden egyes részletnek jelentősége van. És többször kell megnézni hogy bbizonyos dolgok feltűnjenek. Pl. hogy Dolores eredeti jelmeze kicsit hajaz Alice ruhájára. Vagy hogy Ford teljes neve Robert Ford (aki megölte Jessie Jamest.). Ezek apró nuanszok de nekem nagyon bejönnek.

Egyébként 5 évadra terveznek. Komolyan lőjék le a poénokat az 1. Évad közepén???

Phxmike 2016.11.02. 19:14:19

Gondoltam vegre jon a kibeszelo es leirhatom hogy remek uj sorozatot talaltam.
Cinemax sajat gyartas es Quarry a cime. Teljesen mas vilag egy hazatero vietnami veteranrol szol a hetvenes evek elejen. Remek ahogy felepitettek a hetvenes evek latvanyvilagat ruhak kocsik minden es szepen halad az egesz. En gyorsan megneztem mind a 8 reszt is az elso evedbol. Ezerszer jobb mint ez a szenvedes itt.
Szoval ehhez kepest a westworld sehol sincs. Komolyan mit akartok olyan sorozatot nezni ahol meg az otodik resz utan is a bloggernek kinkeservesen kell mindent belemagyaraznia hogy mi tortent meg az a legnagyobb esemeny hogy uristen Dolores hazudott. Kurvara izgultam azon a reszen tenyleg...
Azt hiszem a blogger a kovetkezo reszben mar nem tehet mast minthogy elkezdi analizalni a a focimet mert az meg nem volt es mas erekesseget nemigen fogunk ebben mar talalni.
Meg annyit hogy amikor leul az ember a tv ele akkor szorakozni akar! Persze kinek mi a szorakozas. Rendben van hogy neha jo gondolkodtatos filmet is nezni es neha jo szazhetvenotodszor is Bud Spencert. De egy elgondolkodtatos filmben nem akarok neger robotfarkakat latni ahogy log gusztustalanul mikozben semmi szerepe nincs. Oncelu meztelenseg es eroszak ezerrel de a sztorit nem viszi elore. Kb olyan mint a kereskedelmin felidoben egy filmnel a pofadba toljak hogy huvelygomba, beszeljunk rola nyiltan!! Anyatok!
Azt hiszem az egyetlen ami tetszett ebben reszben az a harom aranyszinure festett pucer csaj volt akiket ajandekba kaptak aztan vegul sexjelent megsem lett de nekem tetszett mert kellemes emlekeket idezett fel a James Bond Goldfinger-bol mikor a csajt aranyszinure festettek es kinyirva otthagytak az agyon. Najo a jobb oldali szoke cicije azert eleg jo volt szoval az onmagaban is tetszett :)

A park elmenyt nem ertem. Ha ilyen szinten van egy vilagban a robotika es a mesterseges intelligencia akkor mindenkinek lehet egy otthon es dughatja a szoke macajat vagy filozofalhat egy oreg barattal ahogy Ford teszi. Minek menne akkor egy ilyen helyre. A park lenyege az emberi interakcio lenne kozossegben elkovetve de az nincs.

robogó 2016.11.02. 19:32:33

Vártam vártam nem tudom,hogy befejezzem a nézését?!

Elveszett a falábam 2016.11.02. 20:19:28

Az idősík teória úgy megy, hogy William és Man in Black egy és ugyanaz, csak más idősíkon. William-ből lesz majd a Man in Black. De ezt a teóriát az 5. rész cáfolta, mivel a MIB elmeséli Teddy-nek, hogy régen ő felnyitott egy robotot, és teljesen más volt a felépítésük, mint most. A robotok akik Williemet körbeveszik pedig pont az új változatok. Tehát mindkettő a jelenben van.
Ezenkívül a következő rész promójában is van egy részlet, amikor szemben áll a MIB és Dolores.

Mondjuk nekem az nem jött át, hogy a hentesek is robotok. Az emberek is ugyanúgy egy folytonos ciklusban dolgoznak.

A ciklussal kapcsolatban egy érdekesség, hogy El Lazo spanyolul lasszót (hurkot) jelent.

Kovácsné · http://kovacsne.blog.hu 2016.11.02. 21:18:00

Az nekem nem jött le, hogy a külvilág egy kommunista utópia lenne, a normál jóléti társadalomra sokkal inkább ráhúzható, hogy az emberek egy egy nagy közös csecsen csüngenek, és halálra unják magukat (kommunizmusban az unalom nem volt annyira jellemző, ott nem igazán volt igény lövöldözős-túlélős játékra (: )

Prussia 2016.11.02. 21:40:59

Komolyan akinek nem tetszik nem nézi ennyi.
Aki nem érti ne irogasson róla.

Amúgy meg szerintem jelenleg TOP2-ben benne van ez a sorozat.
Ahogy az egyéb 140 sorozatot elnézem marad is a TOP2 ben.

Sztyepan Asztahov 2016.11.02. 22:45:57

Röviden annyi, hogy a sorozat nem következetes. Látszik, hogy 5 évadra készülnek. Nincs kedvem megírni az összes hülyeséget, már többen megírták előttem, csak megemlítem a legnagyobbakat: nyoma vész egy robotnak, mikor elvileg mindent megtudnak figyelni. Egy robot egy embert fojtogat, mikor nem bánthat embert.
Nem az a baj, hogy nem minden valóságosan történik, hanem az, hogy a sorozat ellentmond önmagának. Amatőr programozóként viccesnek tartom, hogy a park programozói 35 év után se tudták megszüntetni az Arnold kódjait, de nem baj, mert valahol engedni kell a képzeletnek, mert különben a sorozat arról szólna, hogy a robotokat a programozók debugolják és annyi. Csak ne menne szét ezer szálra, meg a bemutatott világ logikája alapján történnének a dolgok.

Amúgy meg a cikkírójának Arany Jánost idézném: "Gondolta a fene." Nem kell minden egyes mondatnak különös jelentést tulajdonítani.

TetraB 2016.11.02. 23:05:21

nekem se volt hervasztó, sőt a Ford-MiB beszélgetéssel kezdenek válaszokat is adni.
simán nézős egyelőre.

rudo 2016.11.03. 07:31:25

@Sztyepan Asztahov: amiket irsz, azokra pont van egészen elfogadható válasz.

1. nyoma vész a robotnak: emlitik, hogy nincs bekamerázva minden, illetve, hogy műholdról figyelik a területet és az sem lát egyszerre mindent. Elvileg nagyon hisznek benne, hogy a hostok megbizhatók és autonómok. Aztán ott van a szabotázs is. Talán azért nem veszik észre, hogy eltünt, mert valaki ezt akarja - valaki lézeres jeladót ültetett a favágó alkarjába.

2. fojtogat a host: azt már hallottuk és láttuk, hogy az élmény attól teljes, hogy fizikai valódban veszel benne részt. Tehát nem sért meg a lövedék, de rád lehet lőni, stb. Azt is mondják, hogy, ha keresed a bajt megtalálod - eddig azt kell hinnünk, hogy a hostok tudják hol a határ és egy kicsit leápolják a látogatókat, ha olyan a szitu ;)

3. arnold kódjai: én (mint nem amatőr szoftveres) nem jelenteném ki ilyen határozottan, hogy 35 év után képtelenség, hogy nem tudták kitörölni. Egy szoftver architektura ennél azért bonyolultabb - főleg egy ilyen mesterséges intelligencia ;) Ha valami egészen mélyen be van épülve az operációs rendszerükbe, akkor onnan azért nehéz kipiszkálni. Főleg, ha eddig semmi gond nem volt vele (az üzleti érdek az, hogy ne nyúljunk ahhoz, ami jó). Ráadásul lehet, hogy az adott modulnak nem is férhető hozzá a forráskódja (mert valaki közben megsemmisitette), akkor pedig kb kalap-kabát. Azt sem tudjuk, milyen felkészültségű emberek dolgoznak a parkban - tudnak viselkedést programozni, mert arra van napi szinten szükség, de nem biztos, hogy pl operációs rendszert is. Ráadásul alig valaki tud erről a kódról, pl ford, aki viszont nem is biztos hogy el akarja távolitani (sőt lehet, hogy ő rakta oda, vagy akár az is, hogy ő maga arnold)

Galaxmester 2016.11.03. 11:24:22

Ez a sorozat tipikusan rajongói oldalt érdemel, ahol nem kell számolni a negatív kommentekkel, mert azok messzire elkerülik.:)
Szerintem kezd beindulni a sorozat, de alapvetően máshogy működik, mint amihez a közönség hozzászokott. Ez egyértelműen jó, mert kizökkent a megszokott állapotból. A legjobb az lenne, ha végén mindenki rájönne, hogy hülyeség tévét nézni, és saját életét próbálná értelmessé tenni.

Raoul_Duke 2016.11.04. 10:13:59

@rudo: Két alternatívát tudok felhozni a Teddys tőr rárabolós résznél. Egyrészről a "testőr" dolgot, mint Asimovi alapokon nyugvó robotok, tehát az emberi élet védelme. Ugyanakkor ez ott gyorsan cáfolódik amikor William meg Logan egymásnak esik (persze, lehet hogy úgy ítélte a robot, hogy nem lehet végzetes), de ott nem mentek oda szétszedni őket.
Az ultimate magyarázat szerintem inkább Ford, ő mint főfő godmode admin gm mindent tud irányítani és ő utasította Teddy-t.

babó 2016.11.04. 11:09:26

kérdések:

1. amit fentebb is írt valaki, hogy kerülnek az androidok pucéran a laborba, amikor elvileg épp vendéggel vannak? ( a szétágazó földalatti létesítmény hihetőnek tűnik, de azért...)
2. A narratívák alapesetben naponta rebootot kapnak? Doloresnél ez derült ki az elején... Aztán most meg napokig hagyják futni, hogyan tud így koherensen működni az egész? Vannak karakterek akik naponta újrakezdik (Dolores, alapból) vannak akik hosszabb útra mennek (Teddy) és aztán hogyan kapcsolódnak? Ha a vendégek egy napnál többet töltenek bent, egy csomó minden újraindul, hogy jó ez?
3. MiB azt mondja a labirintust Arnold csinálta, az ő nyomait követi, de Ford is ugyanezt a nevet adta a saját új fejlesztésének? Akkor most ki melyiket keresi?
4. Az új narratívák beindultak már? vagy majd csak ha elkészül a nagy építkezés?

Sztem Dolores nem szeretett bele Williambe, hanem fordítva. Lesz ott még leejtés. Logan pedig jó eséllyel pályázik az első meggyilkolt vendég címre...

kovácspéterke 2016.11.04. 12:09:50

@babó: logan mondta williamnak, hogy itt mindent megkapsz, amit akarsz. ha a park irányítói úgy ítélik, hogy williamnek épp egy szaladó nőre van szüksége, akkor dolores arra megy, és nem a napi loop-ot ismétli.

miért kerülnének akkor a laborba, amikor vendéggel vannak?

babó 2016.11.04. 12:38:34

@jackman: Úgy emlékszem volt Doloresszel egy beszélgetés, amikor éjjel beesett Wiliamhez és Loganhez és velük maradt. Megvárták, míg elalszanak és kölcsönvették? Vagy csak álmodott és valójában nem ül ott?

Azt értem, hogy a vendégekért eltérek a napi rutintól, csak hogyan lehet összefésülni, ha mondjuk valaki egy lövöldözős csetepaté és néhány hulla után elmegy egy vendéggel mondjuk külső kalandra két napra, közben nem törlik a memóriáját, majd mire esetleg győzedelmesen visszatérnek, a hullákat már újraindították? Mondjuk MiB Teddyvel karöltve újra összefuthat Lawrence-el, pedig már kinyírták. Vagy ez esetben az androidok egyszerűen átugorják a logikai hibát, a vendégek meg pont leszarják? Ez nekem annyira nem áll össze, persze oké, hihetünk a varázslatnak meg minden, de ez a kezdetektől nagyon zavar.

kovácspéterke 2016.11.04. 18:21:25

@babó: ja, az analizálós részre nekem sincs ötletem, illetve talán dolores öntudatra ébredésének a hangalámondása :D,. szóval azok ilyen flashbackek. Inkább arra mondtam, hogy nem feltétlen ugyanazon a loopon mennek. lehet h van amikor ismétlődik, lehet h épp nem, és lehet h több van egy példányból.

Sztem kevés a vendég, és kontrollálva van minden, én így tudom elképzelni, nagyon figyelnek az egyes történetszálakra. pl mondjuk van silver jegy, ami egy napra szól, körbenézhetsz, lövöldözhetsz, dughatsz, azt cső. és ha mondjuk valakik több napra érkeznek, akkor azokból kevés lehet egyszerre a park területén, és úgy vezetgetik őket, hogy eltérő storyline-okat kövessenek.

kovácspéterke 2016.11.04. 18:26:21

@babó: ja, azt elfelejtettem, h egyedül dolores volt asszem, aki menet közben ugrott ki.

2016.11.05. 00:35:57

Bukott sori.

Cinematrixon miért halott a kommentelés?

blash 2016.11.20. 11:20:20

@Lion K: ez engem is zavar, hogy ott mar nem lehet hozzaszolni.
süti beállítások módosítása