Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Nem kellene abnormálisnak lennie, hogy színes bőrű színészek vannak a főszerepben

Interjú Amara Karannal az Aznap éjjel című HBO sorozat színésznőjével

2016. augusztus 21. 08:55 Fega 20 komment

00_the_night_of_103_05.jpg

Amara Karant tulajdonképpen Wes Anderson fedezte fel, mikor neki adta az Utazás Darjeelingbe című film egyik kisebb szerepét. Persze egy ilyen kevés az áttöréshez, de mikor egy színész a színitanodából kilépve rögtön egy Wes Anderson filmben találja magát, akkor nyugodtan mondhatja azt, hogy ígéretesen indult a karrierje. Ezután jöttek is számára az amerikai lehetőségek. Az áttörés ettől függetlenül nem történt meg rögtön, talán azért sem, mert Karan válogatós volt. A srí lankai felmenőkkel rendelkező, Oxfordon végzett színésznő az Aznap éjjel mellett egy másik sorozatban is szerepel, ez az angol Stan Lee's Lucky Man című, ahol egy nyomozót alakít, a főszereplő (James Nesbitt) protezsáltját. A sorozat 10 részes első évada januárban ment le Angliában és jelenleg készül a második etap, ami jövőre kerül majd a képernyőkre. 

Az Aznap Éjjel (aminek első részéről írt kritikánkat itt lehet elolvasni) az HBO 8 részes limitált sorozata, amit egy angol széria, a BBC-n futott Criminal Justice alapján készítettek el, amerikai környezetben. A főszerepben egy fiatal egyetemista srác (Riz Ahmed alakításában, akiről portrécikkünk itt olvasható), Nasir Kahn látható, aki egy este bulizáshoz kölcsönveszi édesapja taxiját, amibe beszáll egy ismeretlen lány, akivel hamar összejönnek. Másnap reggel azonban tragikus fordulatot vesz az egész, mikor reggel a lány holttestét találja csak a lakásban. Ő nem emlékszik semmire, mégis minden jel arra mutat, hogy ő követte el a gyilkosságot. A 8 részes sorozatból még kettő van hátra.  Amara Khan a fiú egyik ügyvédjét alakítja, akit kizárólag a bőrszíne miatt választanak ki a nagy ügyvédi irodán belül a feladatra. Az ehhez hasonló élményeiről és a forgatásról és másik sorozatáról is kérdezhettük Londonban egy HBO által szervezett kerekasztal beszélgetés keretében.

Az interjúban apró spoilerek a harmadik és negyedik részről előfordulnak.

Hogyan került önhöz az Aznap éjjel forgatókönyve?

Amara Karan: Az egész olyan volt, mint egy ajándék. Felhívott az ügynököm a semmiből, hogy itt van egy szerep ebben a nagyszerű sorozatban, nagyon szeretnénk, hogy elmenj a meghallgatásra. Sajnos ezzel egy időben kaptam szerepet egy színdarabban is és nagyon szerettem volna visszatérni a színházhoz. Tudtam, hogy a kettő ütné egymást, ezért nemet mondtam a meghallgatásra. Ráadásul az amerikai sorozatok meghallgatásai elég lutrisak. Miután végeztem a darabbal, a lehetőség továbbra is nyitva állt előttem, mert különböző okok miatt tolódott a forgatás. Nem akartam elhinni, hogy nem happolta el valaki előlem, ezt a remek szerepet. Meg azt sem, hogy nem találtak megfelelő színészt rá. Ez 2014 augusztusa körül történt és több körös meghallgatáson vettem részt. Riz Ahmeddel is készítettünk teszt-felvételt, mielőtt repült volna New Yorkba, hogy elkezdje a forgatást.Végül minden álomszerűen alakult. Azt éreztem, hogy ennek így kellett történnie, ezt a szerepet nekem szánták. Néha az élet elrendeződik magától.

Hogyan készült fel a szerepre?

A felkészülés elég sokrétű volt a sorozathoz. Az amerikai dialektust már éveken keresztül gyakoroltam, ez mindig fontos mikor az Egyesült Államokban dolgozik az ember. Ezenkívül utána kellett néznem a jogi rendszernek. Főleg a vádirati bíróságnak kellett utána járnom. Ez az a folyamat, amin keresztül meghatározzák a vádlottak óvadékát és ez az egyik kulcsjelenet, amiben a karakterem feltűnik. A sorozat majdnem összes epizódját rendező Steve Zaillian nagyon fontosnak tartotta, hogy ezzel tisztában legyek és ezzel kapcsolatban kellett egy kis nyomozást végeznem. Ezenkívül még az is része volt a felkészülésemnek, hogy jógáztam és tréningeztem a hátam, mert a karakteremnek nagyon fontos a megjelenése. Egyébként úgy készültem, mint bármilyen másik munkára. Mindig megszoktam nézni a rendező korábbi filmjeit, hogy képet kapjak arról, hogyan is szeretnek dolgozni. Ezenkívül nagyon sok olyan dolgot is nézek, ami általánosságban véve inspirál. Nagyszerű színészi teljesítményeket, és nézek nagyon sok olyan filmet, aminek a történetmesélési stílusa emlékeztet a következő munkáméra.

amara_karan17855_v3_71624781.jpg

Ebben az esetben viszont a túlzott felkészülés meg is bosszulta magát. Emlékszem, hogy az első néhány jelenetben, amit felvettünk, előre kitaláltam, hogy mit is fogok csinálni. Steven viszont sorra lőtte le a megoldásaimat. “Nem. Nem. Nem. Vegyük újra” - mondta folyamatosan én meg fogtam a fejem, mert fogalmam sem volt róla, hogy mit csinálok rosszul. Mindent megtanultam, felkészültem és ő meg csak annyit mondott, hogy annyi a lényeg, hogy normális és természetes legyél és csak mondd el a szöveget. És ez annyira érdekes élmény volt, hogy most éppen túlságosan is felkészültem előre és a rendező pont azt kérte tőlem, hogy vegyek vissza és tegyem félre a meglévő érzéseimet és gondolataimat a karakterről, arról, hogy min is megy keresztül és ez miért fontos. Arra jutottunk, hogy az írás foglalkozik majd ennek az útnak a megjelenítésével én csak legyek a pillanatban és arra reagáljak, ami történik és nem kell túlságosan megszakadni a kamera előtt. Mert a sorozat világát olyan részletesen megalkották, hogy neked már igazán keveset kell csak hozzá tenni. Azt mondta a rendező Steven Zaillian, hogy azt várja tőle, hogy reagáljak arra, ami történik és azt kapjam el, fogadjam be, ahelyett, hogy én vezetném a karaktert.

Például miket nézett az Aznap éjjelhez köthetően?

Néztem egy kis CSI-t, és tudom, hogy ez a sorozat egyáltalán nem olyan, mint a Helyszínelők, de az összehasonlítás miatt látni akartam Már zajlott a forgatás, mikor néztem, és fontos volt látni, milyenné nem akarunk lenni. Ezenkívül néztem még ügyvédes, bírósági tárgyalásokat bemutató sorozatokat és filmeket is. A Becsületbeli ügyre emlékszem, de mást nem tudok felidézni, mert ez még 2014-ben volt. 

Steven Zallian munkáiból mit nézett meg?

Mindent. Láttam már belőlük korábban is elég sokat, de mindent megnéztem újra. A film, amit most láttam először, egy olyan, aminek más az angol neve, mint az eredeti amerikai és ez mindig összezavar. (A bajnok című film eredeti címe Searching For Bobby Fichser, amit Angliában Innocent Moves néven mutattak be. - Fega) Ott van A király összes embere, megnéztem azt amiben John Travolta játszik, a Zavaros vizekent is. Steven nem csak íróként, de rendezőként is részt vett a munkában ezért volt fontos, hogy tisztában legyek a korábbi munkáival. Van egy nagyon jellegzetes rendezői stílusa, ami csak rá jellemző és nagyon gyönyörűnek találok.

Az eredeti Criminal Justice című sorozatot látta?

Mikor 2010 körül bemutatták, akkor igen, de miután megkaptam a szerepet szándékosan nem néztem újra a sok hasonlóság miatt. Olyan ez, mint mikor Macbeth-et játszol színházban. Ha megnézed mások előadását belőle, akkor az rosszul is elsülhet. A színésznek kell a próbák során összehoznia az alakítását és ebbe bele tud zavarni, ha mások, egyébként remek megoldásait veszi át. Korábban is előfordult már, hogy remake-ben szerepeltem és akkor is a saját verziómra koncentráltam és nem néztem meg másokat. Ott mondjuk egy színházi előadás filmes átdolgozásáról volt szó (A legjobb pillanatban) és nyilván a különböző médium miatt megváltozott a forgatókönyv és így a karakter is. Úgy éreztem, ha nem változtatják meg, akkor is nem is tudtam volna eljátszani. Fontos, hogy az ember magáévá tegye a szerepet és kizárjon minden zavaró tényezőt. Ha jól tudom Steve Zaillian sem nézte meg az eredeti sorozatot, hasonló elgondolás miatt. Azért dolgozták fel a sorozatot, mert ez így egy másik történet, ahol nem csak a helyszín változott.

Stevennek az az álláspontja, hogy a sorozat ugyan nem a faji kérdésekről szól, ennek ellenére folyamatosan jelen van a történetben. Mit gondol a sorozat rasszokkal és faji kérdésekkel foglalkozó részéről?

Ez a konkrét szál nincs ilyen konkrétan jelen az eredeti sorozatban, hiszen ott egy fehér férfi a főszereplő (Ben Whishaw alakítja - Fega), ezért azt hiszem itt még erősebbé teszi az Aznap éjjelt. Ráadásul New York-ban játszódik, ahol ez egy megkerülhetetlen dolog. Ugyanakkor ad egy plusz réteget, hiszen ahogy a különböző nemzetközi közönség megnézi majd a végeredményt, akkor sokkal inkább magáénak érezheti majd a történetet. És minél több embernek tudod megadni az érzést, hogy úgy érezze ez a történet róla is szól, annál nagyobbra tud nőni maga a sorozat is. Egy olyan vízióról szól az Aznap éjjel, amiben nem csak egyféleképpen lehet látni a világot. Fel lehet nyitni az emberek szemét és kiszélesíteni a látásmódjukat arról, hogy milyen is az élet ezen szelete 2016-ban. Azt gondolom, hogy tekintettel a világon történetekre még inkább szükség van erre. Egyre népszerűbb ugyanis a kirekesztés, a falak emelése az emberek közé és közösségek közé. Ezért nagyon fontos, hogy ha valaki feldolgoz valami nagyon jól sikerült dolgot, akkor muszáj, hogy legyen valami mondanivalója arról, ami napjainkban történik. Arról a kultúráról, ami napjainkban létrejön. Mert egyébként miért csinálnád újra megint?

Korábban említette, hogy mindenféle sorozatot néz, ami inspirálja. Látta esetleg a Master Of None című Netflix-en bemutatott sorozatot?

Nem láttam, de ma este mindenképpen elkezdem nézni. (Nevet) Mert nagyon szégyellem magam, amiért nem nézem, mert már korábban is hallottam róla.

Csak azért kérdeztem, mert van egy epizódja, ami bemutatja, hogy milyen nehéz egy egzotikus felmenőkkel rendelkező színész élete Hollywoodban és hogy általában csak arra van lehetőségük, hogy a sztereotip szerepeket kapják meg. Milyen tapasztalatai vannak erről?

A probléma az, hogy nem tudok rosszul színészkedni, úgyhogy mikor egy olyan szerepet kapok, ami buta, akkor azt nem tudom elvállalni. Csak igazán jó szerepeket tudok eljátszani, úgyhogy soha nem volt ilyen problémám. Mert még csak nem is engedem magamnak, hogy ezek szóba kerüljenek. Meg lehet nézni a korábbi munkáimat és látszik, hogy nem csináltam soha semmi olyat, ami két dimenziós lett volna. Olyat sem csináltam, ami sztereotip kép egy nőről, vagy ázsiai nőről, vagy egy brit nőről vagy bármiről. Úgyhogy ez a hiányosság igazából az egyik legnagyobb erősségem is. De tudom, hogy nagyon sokan elvállalják ezeket a buta szerepeket és megértem, hogy nagyon nehéz színészként megélni.

Akkor nem érzi úgy, hogy az emberek megpróbálják önt sztereotípiákba kényszeríteni?

Nem is érnek el hozzám ezek a szerepek. Ennyire félnek tőlem és a csapatomtól. Nemet mondanak az ilyenekre, még azelőtt, hogy a közelembe kerülne. Úgyhogy azt kell mondanom, hogy nagyon fontos szem előtt tartani, hogy folyamatosan szélesebbé válnak a filmes lehetőségek. Különben azt csinálod, amiről ez a szerep is szól. Azt gondolom, hogy nagyon depresszív néhol a sorozat, mert pontosan erről az érzésről is szól. Közben pedig az egész valahol nagyon abszurd is. Ez pedig pont a sorozat egyik szépsége, hogy színes bőrű nőket fogunk látni a középpontban és mindenféle színes bőrű embereket fogunk látni a történet középpontjában és ennek nem kellene abnormálisnak vagy különlegesnek lennie és ebben a sorozatban nem is az és nincs is úgy kezelve. Ezért abba a tévképzetbe ringatom magam, hogy ez az elterjedt, a normális a szakmán belül, vagy az életben. Ez az az új kultúra, amit próbálunk építeni, legalábbis remélem. Úgyhogy el kell készíteni és meg kell mutatni az embereknek, mindenféle bocsánatkérés nélkül. De hallottam a Master Of None-ról, hogy egyrészt vicces másrészt pedig arról is szól, hogy milyen nehézségekkel küzdenek a színes bőrű színészek. Vannak gyenge pillanatok, amikor nincs pénzed és muszáj valamilyen meghallgatásra elmenned, de ugyanakkor ott van az is, hogy ki akarod harcolni, hogy még változatosabb szerepek legyenek. Úgyhogy az mindenképpen egy olyan sorozat, amit néznem kellene. Sőt, az egy sorozat, amiben szerepelnem kellene! (Nevet)

Pontosan erre gondoltam, mikor néztem az Aznap éjjelt, hogy önnek a Master Of None-ban kellene legközelebb feltűnnie.

Úristen! Rendben, még ma beszélek az ügynökömmel és rákérdezek a lehetőségre. Köszönöm szépen. Nézzük, hogy mit lehet belőle kihozni. Nagyszerű lenne, Aziz Ansari a főszereplő és a sorozat társ-kreátora nyilvánvalóan nagyon tehetséges író és színész egyaránt és tehetséges emberekkel a legjobb dolgozni.

De most éppen egy másik sorozatban szerepel, ha jól tudom.

Igen, valószínűleg az tehet majd keresztbe, hogy jelenleg szerepelek a Stan Lee’s Lucky Man című sorozatában. De talán még így is össze tudjuk hozni.

stan-lees-lucky-man-s01e07-720p-hdtv-x264-tla-large.jpg

Össze tudja esetleg hasonlítani, hogy milyen volt az Aznap éjjelen dolgozni és miben más, most egy hagyományosabbnak számító szérián dolgozni?

Először szinte kultúrsokk volt. Elég hirtelen történt a váltás. Pénteken befejeztem az Aznap éjjel forgatását New Yorkban, szombaton volt a záróbuli, vasárnap Londonba repültem és hétfőn már elkezdtem dolgozni ezen a szérián. A szerepet az Aznap éjjel forgatása közben kaptam meg. Egy nyomozót játszok és nagyon érdekes volt átkerülni hirtelen ennek az egész folyamatnak a másik oldalára. De a sorozatból kiderül, hogy egy csapatról szól és igazán élvezetes volt a felkészülés a munkára. A karakterem nagyon hasonlít egy tipikus new york-i nyomozóra és igyekszem úgy is játszani. Azért volt kultúrsokk, mert a rendezők és a producerek teljesen mást vártak el tőlem. És ez egy bűnügyi sorozat, dráma és akció jelenetekkel. Egy teljesen másik stílus és talán egy teljesen másik közönségnek szól. Vagy talán ugyanannak. Amikor elkezdtük a munkát én még Aznap éjjelt csináltam tovább, de mondták, hogy ez már Stan Lee’s Lucky Man, úgyhogy más kell tőlem. Az elején mindig nehéz szinkronba kerülnöm a rendező víziójával és a jelentős része úgyis forgatás közben derül ki és miután egyre világosabb úgy tudsz jobban illeszkedni a kollektív elképzelésbe.

Stevennel ez a vízió a kezdettől fogva világos volt?

Számára az volt csak én nem értettem meg rögtön. Soha nem láttam még ehhez hasonló dolgot. Ilyen rendezéssel sem találkoztam korábban, nagyon egyedi stílus és nagyon egyedi a történetmesélés ritmusa. Azt tudtam, hogy különleges lesz, de nem igazán tudtam erre egyből ráérezni. Steven szerencsére sokat küzdött azért, hogy a saját vízióját ne kompromittálja senki és úgy tudja megvalósítani a sorozatot, ahogy azt ő eltervezte. Nemcsak a színészeivel vívta meg a harcot, de a stúdióval is. Mert amíg nem látod, csak beszélsz róla, addig azt mondod, hogy meg lehetne ezt az egészet valósítani olyan módon is, hogy az olcsóbb vagy gyorsabb legyen. Jó Stevennek, hogy harcolt ezért.

Az Aznap éjjelt hétfő esténként 8 órától adja az HBO.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kálmán Mikorka 2016.08.21. 11:01:00

de az. márha európai vagy más fehér piacon profitot remélnek.

2016.08.21. 11:02:54

kinek sikerült azt a gigantikus leiterjakabot összehozni hogy 'vádirati bíróság'?

szolotosoholyo 2016.08.21. 11:16:19

Valóban nem abnormális.
Az viszont az, hogy muszáj nem fehérnek játszani az eredendően fehér karaktereket. Lásd a Bond hiszti, ahol tényleg komolyan gondolják egyesek, hogy jó választás egy amúgy kíváló fekete színész.

2016.08.21. 11:42:27

Az erőltetés miatt azért viccesen jön ki a dolog.
Bezzeg Bollywoodban nem csinálnak ebből problémát, és nem kell tolni különféle fajokat mesterségesen és megy is a biznisz.

Cyberkid Gábor Katona 2016.08.21. 11:42:30

Szerintem teljesen abnormális dolog.
Nem valószínű, hogy egész Hollywood hülyékből áll. Nem véletlen osztják fehérekre a főszerepet, és a magam részéről még soha nem éreztem emiatt felháborodást.

Circus 2016.08.21. 11:54:56

Egy dolog jutott eszembe (irónia ON). Ugye közismert, hogy Hollywood-ot a tudjukkik uralják, ami sok ember lelkében komoly problémákat okoz. Namost, ha nincsenek színesbőrű szinészek a filmekben főszerepekben, akkor annak a tudjukkik az okai? (irónia OFF)

Ha a történet szempontjából nem releváns a bőrszín/származás, akkor elégnek kellene lennie a szakmai alkalmasságnak, meg annak, hogy hitelesen elő tudja adni, hogy ő az, amit játszik, és nem csak játssza. Lehet, hogy naiv vagyok...

2016.08.21. 12:10:32

"Nem kellene abnormálisnak lennie, hogy színes bőrű színészek vannak a főszerepben"

Nem is volt az, nem is az.
Ez már megint egy kreált duma, ellenségkeresés, ellenségkreálás most a "színes-bőrű fegyverrel".

Eddie Murphy
Samuel l jackson
Morgan freeman
Whoopi Goldberg
wayans fivérek
stb-stb...

Le sem sz@rja senki azt, hogy milyen a bőrszínük, annyit hallasz róluk, hogy jók vagy nem jók.

Ez az igazi gyűlöletkeltés sunyiban, alattomosan, megtervezve, ami ilyen formán, ilyen interjúkon, ilyen címeken és cikkeken keresztül megy.

Ti gerjesztitek a gyűlöletet.

2016.08.21. 12:12:24

@icipicicsipa:
Morgan Freeman mennyiszer is játszotta Isten-t?

Ennél nagyobb "főszerep" mi lehet még, ha már belemegyünk ebbe a gyűlöletkeltő témába?

Coligny 2016.08.21. 13:08:56

@icipicicsipa: "Isten-t"? Azért ez kemény. Miért nem kötőjelezel akkor már minden toldalékolt szót?

2016.08.21. 13:38:30

Gratulálok, sikerült megfogni a mondandóm lényegét!
Szedjél az ebédnél kétszer másodikat.
Megérdemled.

szociál · szociesatjukol.blog.hu 2016.08.21. 13:39:45

" Le sem sz@rja senki azt, hogy milyen a bőrszínük, annyit hallasz róluk, hogy jók vagy nem jók. "

Whoopi Goldberget és a Wayans fivéreket kihagytam volna a felsorolásból, mert ezeknél szarabbat keresve se talál az ember.
Egyébként a fekete Stand up fellépők Richard Pryor, Eddie Murphy, Martin Lawrence összes poénja a bőrszín körül forgott, nem volt egy poénjuk se ami ne a rasszizmusról szólna, szóval részben a bőrszínüknek köszönhetik a sikereiket :)
Egyébként ez a Riz Ahmed gyerek a sorozatban elég jó, és persze a sorozat is nagyon ott van, ezt eltalálták.

Coligny 2016.08.21. 14:40:07

@icipicicsipa: A reakciód kiválóan mutatja mennyire érdemes foglalkozni egy ilyen íráskészséggel rendelkező ember véleményével.

11110000 2016.08.21. 15:22:58

A cikkben lévő nyilvánvaló félrefordításokat látva felmerül a kérdés, hogy vajon mit mondhatott valójában az interjúalany.

Mert ha egyes dolgokat nem tudott normálisan lefordítani a riporter utólag, amikor volt rá ideje, akkor vajon mennyit érthetett belőle élőben?

A cikk pocsék magyarságát nem is említeném.

2016.08.21. 15:42:09

@Coligny:
Mi az anyádért trollkodsz és b@szakszol velem?
Úgy igazán?
Nem áll fel, hogy azzal szórakozzál?

Bambano 2016.08.21. 16:28:01

nagyon gáz ez az interjú...
a kedves interjúalanynak probléma, hogy nem osztanak elég főszerepet színesbőrűre.
az nem probléma, hogy neki meg kellett tanulnia az amcsi dialektust. az sem probléma, hogy nem tehetett hozzá semmit a karakterhez, meg volt írva előre minden.

nem elfogadni a színesbőrű főszereplőt pontosan ugyanolyan rasszizmus, mint nem elfogadni az akcentusa miatt a külföldit.

Éhesló 2016.08.21. 16:41:36

Ez maga a tömény szánalom.
Minden elemében.

,, 2016.08.22. 08:49:10

ezmiez a vádirati bíróság? ez miből lett lefordítva? Vád alá helyezés akar lenni? komolyan érdekel most már

cukkmukk 2016.08.22. 11:40:59

@icipicicsipa: És ne hagyjuk ki Denzel Washington "Sok hűhó semmiért"-ben nyújtott alakítását sem.

11110000 2016.08.22. 18:43:38

"Mindig megszoktam nézni a rendező korábbi filmjeit, hogy képet kapjak arról, hogyan is szeretnek dolgozni."
Megszoktam nézni vagy megszöktem nézni?
rendező szeretnek dolgozni?

"A bajnok című film eredeti címe Searching For Bobby Fichser, amit Angliában Innocent Moves néven mutattak be."
A címet Angliában más címen mutatták be? És mi történt a filmmel?

De most tényleg, önmagával szemben ennyire igénytelen, pocsék magyartudású és nulla helyesírású embert hogy engedhetnek itt írni?

Ez a cikk kvázi olvashatatlan.
süti beállítások módosítása