Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Vérengzés helyett csak néhány csendes árulásra futotta

Trónok Harca kibeszélő 6. évad 8. rész

2016. június 14. 17:14 Fega 106 komment

game_of_thrones_608_07_960.jpg

Az HBO tegnap este leadta a Trónok Harca hatodik évadának nyolcadik részét mi pedig most is összeszedtük a legfontosabb eseményeket az epizódból. Spoilerek a tovább mögött.

Nem is olyan régen még Tyrion volt a(z egyik) legkedveltebb karakter a sorozatban, aki egyszerre volt iszákos, pökhendi, élvhajhász alak, tragikus gyerekkorral és testi adottságokkal megáldott hős és ügyes politikus. Nővére és édesapja folyamatosan nehezítette a helyzetét, de igyekezett megoldani a helyzetet. Aztán megszabadult tőlük, levetkőzte egy élet apa problémáit és azt gondoltuk, hogy semmi jobb nem történhet annál vele, minthogy összehozza a sors Danyvel, aki egy másik, közkedvelt főszereplő a sorozatban a saját családi problémáival, meg hatalomvággyal.

Kettőjük találkozása aztán nem hozta azt a tűzijátékot, amit elvártunk volna, de aztán nem is maradtak ők igazán sokáig egy légtérben, mert Dany kénytelen volt menekülni. Tyrion tehát egyedül maradt és megint dörzsölhette a néző kezét, hogy végre egy érdekes helyzet, ahol Tyrion azt csinálhatja, amiről eddig is sejtettük, hogy jó: menedzselni egy város ügyeit. Sajnos a végeredény itt sem tudott felérni a potenciálhoz, bár tény, hogy rabszolgaság eltörlésének valódi nehézsége legalább egy kis érdekességet nyújtott. Ezt leszámítva viszont nagyjából minden, ami az évadban Tyrionnal történt az csalódás volt és ezt már a finálé sem fogja tudni igazán helyrehozni.

Ez egy évadnyi elpazarlása egy remek karakternek és egy azt tökéletesen eljátszó színésznek.

Ráadásul már megint azt gondolta az epizódot jegyző Benioff és Weiss, hogy a legjobban úgy lehet Tyriont, Missandeit és Szürke Féreget használni, ha beültetjük őket egy szobába és hagyjuk, hogy normális emberként egy szobában próbálják meg elütni az időt. Egy ideig nem kell sem a történetet, sem a saját ügyeiket előre görgetni. Ez most a legutóbbinál is kínosabban sül el, ahogy tényleg azt kell nézni, hogy vicceket próbálnak mesélni egymásnak. Kínos, persze, hogy kínos, mi más lenne. Fogalmam sincs miért gondolták ezt jó döntésnek. Az epizód első felében a legfontosabb történés, hogy Varys elindul vissza Westerosra és van egy ötlete arra, hogy kitől tudna Danynek hajókat szerezni. Nem derül ki, hogy pontosan kiről van szó, és nem is tudom melyik lenne a jobb: ha a fináléban már meg is érkezne és látnánk hova megy tovább ez a szál, vagy az ha lógna a levegőben a jövő áprilisig.

game_of_thrones_608_10_960.jpg

A másik fontos eseményt később látjuk, az említett viccelődés után. Tyrion terve teljes kudarcot vallott, a mesterek arra használták fel a békét, hogy összegyűjtsék az erejüket, majd most mindent bevetve támadjanak Mereennek. Szerencsére ez még mindig a tökéletes időzítések sorozata, úgyhogy mielőtt igazán elfajulna a helyzet megérkezik a sárkányok anyja a semmiből. Azt hiszem a rendezés számlájára kell írni, de az epizód egyik legmeghatározóbb belépője, egyáltalán nem sikerült emlékezetesre, inkább furcsa, még akkor is ha a háttérben elszálló Drogonnal érzékeltetik, hogy sárkány háton érkezett.

Ha tematikusan vizsgáljuk, akkor a Meereen-szál tanulsága, hogy a nem igazán lehet itt nagy reformokat végrehajtani, egyedül csendben, amíg ott lesz a háttérhatalom, akinek az az érdeke, hogy rabszolgákat tartson, addig nem fogják hagyni, hogy egyetlen város is eltérjen ettől. Vagy gyökerestől megszüntetik a problémát, vagy felesleges üzlettel, tárgyalással próbálkozni. A Trónok Harca kezdeti állapota integet vissza, mintha az eltelt időszakban hiába dolgoztak volna annyian, hogy a status quo megváltozzon, nem igazán sikerült ebből semmit elérni.

Az epizód elég keserű szájízt hagyott maga után, mert már csak két rész van már csak hátra, de igazán előrehaladni nem sikerült, nagyjából minden arról szólt, hogy előkészítse a fináléban jövő durva eseményeket. Ezek után nem félek attól, hogy az egy nagyon meghatározó pontja lesz a sorozatnak és ott lesz igazán érvényes, hogy a sorozat lelövi Martin könyveinek fontos csavarjait, de nem az lenne egy sorozatnak a lényege, hogy az út a lényeg, nem csak a cél? Ezeket az építkezős pillanatokat kellene jól megragadni, ahogy például a múlt héten többnyire sikerült is.

got_mp_090515_ep608-05741_1.jpg

Bár léptünk egyet előre Arya és Sandor Clegane szálán is, de mégsem érezzük azt, hogy komolyat haladt volna előre a történet. Arya történetében eleve el kell fogadni olyan tényeket, hogy abba a rengeteg szúrásba nemhogy nem halt bele, de addig sem vérzett el, míg végigment a városon egészen a mostanra már jól ismert társulat öltözőjéig. Ez egy dolog, de aztán némi ágyban fekvés meg leves után úgy meggyógyul, hogy mikor megérkezik a lány, aki meg akarja gyilkolni, addigra úgy tud rohanni az utcákon, mint Tom Cruise szebb napjain és egy percig sem akadályozzák őt a korábbi sérülései. Aztán a menekülés után végül a nagy leszámolás képernyőn kívül történik. Olyan, mint mikor a pornófilmből a lényeg marad ki. Arya jellemfejlődésében elég fontos szerepet tölt be, hogy leszámol ezzel a lánnyal, meg az egész bérgyilkososdival, ezek után nem mutatni a diadalát nem tűnik helyes döntésnek.

Megvan a jelentősége a sötétnek, a maga elé tartott kardnak, de ezek önmagukban nem kárpótolják a nézőt, amiért az egyik epizód kulcsjelenete maximum a képzeletünkben játszódott le.

Valahol megértem, hogy miért tűnt jó ötletnek így megoldani ezt, mikor a többi fontos esemény is az epizódban is ilyen váratlanul unalmas és vérmentes. Ott van a Véreb szála is, ami az előző részben kezdődött bosszúhadjáratot zárja rövidre és hirtelen nem is igazán tudjuk, hogy Sándorunknak merre és miért kellene tovább haladnia a történetben. De az egy dolog, hogy maga a plot kiég, az is számít, hogy hogyan. A Véreb még a vérengzés lehetőségét sem kapja meg, el kell fogadnia Beric Dondarrion döntését, aki ragaszkodik hozzá, hogy nem ő nem egy vadember, ezért fel kell lógatni az árulókat, nem lehet őket úgy kibelezni, ahogy Clegane szeretné. Ebből a szempontból ez a bosszú sem úgy játszódik le, ahogy a sorozattól megszoktuk.

A királyvárbeli események a finálét készítik elő nagy szorgossággal, ennek keretében látjuk, hogy Cersei folyamatos meccse a főverébbel folytatódik és nem hajlandó elébe menni, azt mondja, hogy jöjjön ő hozzá. Ebbe viszont a láncos, mezítlábas, kemény gyerekek, élükön az unokatestvérével nem akarnak belemenni, aminek végzetes következményei lesznek, ugyanis miután sikerül letépni az veréb fejét a helyéről, a Főveréb belátja, hogy ha igazán ki akarnak baszni Cerseivel akkor muszáj lesz betiltani a harcos tárgyalást, mert az élőhalott Hegyet senki sem fogja tudni legyőzni. Itt persze simán lehet, hogy ettől függetlenül is megtörtént volna ez, de így nyilván még durvább, hogy Cersei újabb arrogáns húzása sült el visszafelé.

game_of_thrones_608_08_960.jpg

Az, hogy betiltják a harcos ítéletet szintén illik az epizódhoz, ahol a legdurvább tragédiák vagy képernyőn kívül vagy vérontás nélkül történnek. Épp betiltottak valamit, amiről tudjuk, hogy mindenki nagyon várta, rajongói teóriák sora épült arra, hogy a két Clegane testvér esik majd egymásnak Cersei tárgyalásán, erre tessék betiltják az egészet a fenébe. Az biztos, hogy az egykori királyné rosszul jár majd és ezzel szorították igazán sarokba, ami még igazán durva és meglepő dolgokra is ráveheti őt. Mindenesetre Tommen árulása csak még jobban aláhúzza azt, amit az előző részben írtam, Cerseinek semmi értelme nincs a városban maradnia, a fiát már azelőtt elveszítette, hogy meghalt volna, ez pedig igazán nagy szívás valakinek, aki ennyire imádta a gyerekeit.

Tommen szerencsére tematikusan kapcsolódik az epizód legnagyobb és leggrandiózusabb történetszálához, Zúgó bevételéhez, ami természetesen szintén a lehető legkevésbé látványos vagy izgalmas módon zajlik le. Edmure fogvatartásával amennyire csak lehet igyekeznek megidézni azt, mikor Jaime volt hasonló helyzetben és nyilván benne is folyamatosan ott vannak a korábbi emlékek. Ez kiegészül azzal, hogy visszatér az a Királyölő, akit az első évadban láttunk Brant kilökni az ablakból. Simán megfenyegeti Edmure-t azzal, hogy kiírtja a családját is, ha azzal közelebb kerül ahhoz, hogy megszerezze a várat. Mert erre az egészre úgy tekint, mint egy nyűgre, amit muszáj letudni mielőtt visszamehet imádott szereméhez. Senki és semmi nem fontos neki, csak ő és ehhez mindenen átgázol, nem érdeklik a gyerekek vagy az ártatlanok.

Itt megint az a probléma, hogy a sorozat igazán nagy erénye, hogy az évadok alatt egy egy karakter jelentősen megváltozhat jóból rossz is lehet vagy fordítva. A legelcsépeltebb példa a Breaking Bad és főszereplője, ami egy szépen elnyújtott átalakulásról szól és ez nagyon fontos volt a sikeréhez. Egy karakter eljut A pontból B pontba. Jaime-vel azt gondoltuk, hogy szintén látható egy ilyen folyamat, egy ponton már úgy nézett ki, hogy soha nem jön helyre a viszonyuk a testvérével, de egyszer csak a készítők resetelték a kapcsolatukat, hogy pontosan ott tartson, mint az első évadban. Jó, meghalt két közös gyerekük, a tragédia összehozza az embereket, de úgy nézett ki, hogy az a tökéletes összhang, ami megvolt nekik, soha többé nem jön vissza. Ehhez képest már a búcsúzáskor is azt mondta Jaime, hogy bassza meg mindenki más rajtuk kívül, a készítők pedig ragaszkodnak hozzá, hogy Jaime érzései Cersei iránt örökké tartanak. Közben hiába érte őt egy csomó benyomás, azok csak abban erősítették meg, hogy olyan maradjon, mint eddig volt. Az izgalmas karakter dráma a változásról kellene, hogy szóljon. 

jaime-siege-end.jpg

Edmure szempontjából legalább érdekes az epizód eleji patthelyzet. Ő választhat, hogy melyik családját árulja el és tudja, hogy ha életben marad, akkor a gerincéről így vagy úgy, le kell mondania, de legalább eldöntheti, milyen szörnyűségekkel él majd együtt a jövőben. A frissen házasodott Frey családot választja, cserébe elárulja a Fekete halat, meg a várat hősiesen visszaszerző embereket. Ezt alapból szívszorító nézni, de az egész konfliktusban nem vettünk elég ideig részt ahhoz, hogy igazán nagy hatása legyen. Edmure meg alig volt pár percet a képernyőn az egész sorozat ideje alatt. Itt is arról van szó, hogy a kibelezést meg a harcot várjuk, de helyette egy újabb csendes árulást kapunk.

Visszatérve Jaime-re, Brienne nagy hatással volt arra, hogy megváltozzon és eltávolodjon Cersei-től, tehát vele továbbra sem tud úgy bánni, mint mindenki mással. Nem fogatja el, pedig többször megvan rá a lehetősége. Stannis nagy falat volt, de ez a jelentőségteljes búcsúzás a hajóval még azt is előre jelezheti, hogy Brienne majd még Jaime-nek is elhozza a halált? Ha igen, az jó sokára lesz, de azt hiszem nem véletlenül mondták ki ilyen jelentőségteljesen, hogy ellenségek és a távolba révedő egyébként valamennyire kínos evezés is ennek az irányába mutat. Ez nagyon érdekessé teszi a jövőt, de ezzel is az a baj, hogy minden, ami történt az majd később lesz érdekes és az epizód után szinte csak arról beszélne az ember, hogy mi lesz ezután. Pedig mikor jó a sorozat, akkor általában kell egy hét, mire az ember feldolgozza, hogy mi is történt a héten. Na a nyolcadik résznek nem kell egy hét. 

Egyéb felfedezések:

  • Milyen szóbeszédről beszélt Qyburn? Ha valami meg fogja menteni Cersei-t akkor az nem a Hegy lesz, hanem a madárkák? De kiről derül ki sötét titok? Behozzák, hogy a Főveréb pedofil?
  • Persze az epizódból nem marad ki teljesen a vérontás, ráadásul pont egy rajongót kaszabol le Sandor. Ennek részleteiről itt lehet olvasni.
  • A Clegane-bowlról nem tudom, hogy van-e összeszedett magyar leírás, de angol találni elég sokat, itt van egy részletesebb. Marad a kérdés, hogy mi lesz akkor a zombi-hegy nagy jelentősége vajon?
  • Azzal kezdődik az epizód, hogy milyen jól tette Lady Crane, hogy átformálta Cersei monológját, mert így tényleg zabálja a közönség a jelenetet. Ha elfogadjuk, hogy a színdarabon keresztül kommunikálnak a készítők, akkor ez egy elég saját vállukat megveregető kiszólás, hogy milyen jól tették, hogy bátran hozzányúltak Martin regényeihez. Nyilván ezt soha nem ismernék be nyilvánosan, de azt hiszem azt gondolják magukról, hogy jobbá tették a történetet.
  • Olyan kiszólásra is jut idő, hogy Varys azt mondja túl sokszor törték már össze a szívét. Ezek után azon sem lepődnék meg, ha most láttuk volna utoljára.
  • Ez az egész zúgói kiruccanás nem igazán formálja Brienne vagy Jaime karakterét. Legalábbis nem látom, hogy tanultak volna valamit, vagy alakított volna bármit is a személyiségükön. Akkor meg mire volt ez jó?
  • Úgyis mindenkit az érdekel, hogy a jövő héten északon kívül bármi másra jut-e idő. És hogy meghal-e Ramsey, ha igen akkor hogyan.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lalolib 2016.06.14. 17:46:30

Nem szoktam vitába szállni a beszámolókkal, szerintem mindenkinek saját magának kell feldolgoznia az eseményeket, ráadásul más és más hatások érnek minket a történések során. Csak egy mondatot tennék hozzá: én egészen másképpen láttam az epizódot, szerintem az egyik legjobb rész volt. Egyetlen pont volt ami nem nagyon tetszett, az pedig Dany teátriális bevonulása, de ő az egész hatodik évadban háttérbe került, ahogy az Ördögfióka is. Azzal meg végképp nem értek egyet, hogy hiba Tyrion háttérbe szorítása. Egyszerűen elfogyott körülötte a levegő, a történet menetében már nincs szerepe. Ezt meg tudomásul kell venni. Nekem nem hiányoznak a nagy csatajelenetek, a GoT nem attól vált kultikussá. Kiváló jelenetek, remek párbeszédek, és szerintem nagyon sokat tettek hozzá a szereplők emberi tulajdonságaihoz. Cersei, Jamie, Edmure, Tommen, Arya, Brienne...nekem sokat adtak, de hát nem vagyunk egyformák.

Thomas Dantes 2016.06.14. 17:52:14

Ez volt a legszarabb rész . Az összes közül. Egyszerűen ez egy rossz ZS kategóriás filmbe illik ami Arya-val volt. Ez a jelenet, e z történet, a legalja. Ilyen hülyeséget...voltak jó dolgok az epizódban, de az annyira gagyi ,hogy lehúzza az egészet.
Hogy képzelték ezt? Szét szúr hasi sebekkel ugrál mert egy kis szunditól helyre jött, miközben ilyen sebbe bele kéne halnia, legalábbis a fertőzésbe. És a vérveszteség? Meg a fájdalom? Lehet akár milyen jól képzett, a hasi seb iszonyat fájdalommal jár.
De neki meg se kottyan...

2016.06.14. 17:58:10

én végigizgultam (azon is, amikor váltottak más helyszínre, másik sztoriszálra, h jaj ugye ide még visszatérünk epizódon belül). cersei, egyemmeg. na, ha vki nem tanul semmit, de semmit, az pont ő. icipici kis ovis diadalért cserébe (nem megyek oda, jöjjön a veréb ide, és választom -mint mindig- az erőszakot), mit képzelt, jó hogy veréb első lépése a viadal eltörlése lesz, annyira nyilvánvaló volt.

Zephyrous 2016.06.14. 18:18:25

Érződik, hogy az évad már eltér a könyvektől, mivel egyre szarabb...

nota19 2016.06.14. 18:24:15

Persze ha csak a nagy csatákat, és látványos belezéseket szeretjük a GoT-ban, akkor tényleg nem volt jó rész. Ha viszont a csendesebb építkezést a nagy finálé előtt, akkor igenis jó volt.
Tyrion szerepe egyáltalán nem volt elfecsérelt. Megpróbálta a Királyvári intrikák által edződött stratégiával fenntartani az egyensúlyt Dany visszatéréséig. Egy ideig úgy tűnt sikerül neki, de ez itt Meereen, és abban egyetértek, hogy a rabszolgatartó rendszert csak gyökerestől lehet kiirtani, és nem lehet engedményeket tenni. Ez más közeg volt, mint amit megszokott, de szerintem így is helyt állt. Dany belépője szokásosan hatásvadász volt, de ez már nem lep meg.
Arya pedig ki tudja hány napig feküdt a színésznőnél. Azt sem kell elfeledni, hogy a halálfélelem akár még arra is képessé teheti, hogy erejét meghaladóan meneküljön, ebben semmi logikátlan nem volt. Most nem akarok arra utalni, amit egyik kommentelő társam említett a világháborúban a beleit a kezében tartó több kilométert futó sebesültről. Abban viszont egyetértek, hogy Waif halálát látnunk kellett volna, persze nem szadizást, vagy arclenyúzást, de azt azért igen, hogy elvágja a torkát. Ez szerintem is hiba.
Jaime pedig más utat jár be mint a könyvben. Nekem is jobban tetszett a könyves verzió, de ez van. A jellemfejlődés pedig nem úgy történik a való életben sem, hogy elindulunk valamerre, és aztán töretlenül haladunk a végcél felé. soha nem esünk vissza. Ha Jaime egyből szuper jó fej lenne, na az lenne a hülyeség. Látszik, hogy van benne sok jó, és nekem nagyon tetszett, hogy Brienne társaságában mennyire más lesz, majdnem igazi hős. A kettőjük közötti kapcsolat nagyon érdekes, kár hogy most csak ennyire futotta.
Edmure döntése, bár visszatetsző, de érthető, és ugyanakkor a Fekete Halé is. Két különböző nemzedék és vérmérséklet. Az öregnek már nincs veszteni valója, de Edmure-nak igen. Attól persze még megvetendő amit tett.
A Freyek zseniálisan idióták voltak, mint mindig, és nagyon tetszett a Zúgói várkapitány lesújtó pillantása Edmure-ra.
Tommen egy idióta és megérdemli a halált, a Főveréb viszont nagy játékos. A szóbeszéd pedig valószínűleg a vár alatt elhelyezett fútótűzről szólt.
A Véreb jelenete nekem nagyon tetszett. Külön öröm, hogy Beric Dondarrion láthatólag jól van, így megmenekülünk Lady Stoneheart-tól. Az, hogy Sanyi beleegyezett a "lightos" kivégzésbe már eleve nagy fejlődés a részéről. És mindenki megnyugodhat, hogy nem a Testvériség követte el a vérengzést. És ami még fontos: észak felé igyekeznek!

Sziasztok Fiúk! 2016.06.14. 18:24:32

Két problémája van ennek a sorozatnak: a könyvből adódóan iszonyat szövevényes a sztori, és sok szál teljesen fölöslegesen van benne. Pl: évadokon keresztül láttuk Stannis Baratheon küszködését, erre egy tollvonással lezárták a történetét. De igazából az ég világon semmi hatása nincs a történetre annak, hogy Stannis mit csinált.
Másik dolog, hogy részenként meghal x ember, de vannak karakterek, akik kb halhatatlanok, és ez sajnos ebben az évadban nagyon hangsúlyos. Gondolok itt pl Havas Jon feltámadására, Bran menekülésére (pont az utolsó pillanatban jelenik meg Benjen..), Daenerys sárkányai pont mindig az utolsó pillanatban jelennek meg stb stb. Értem én, hogy a főszereplőknek oda kell érni a fináléba, de így teljesen elvesztik a súlyukat, mert úgy se kell izgulni értük, komolyabb bajuk úgyse lesz. Az ilyen godmode-karakterek a 80-as években voltak talán izgalmasak, bár pl a Kommandón akkor se rágtuk le a körmünket :D

KatjaM 2016.06.14. 18:25:04

@Thomas Dantes: Egyetértek. Még mielőtt máktejet kapott volna, akkor is úgy beszélget Arya a színésznővel a jövőről, tervekről, mintha semmi fájdalma nem lenne. Én egy menstruációs görcstől is a falra tudok mászni, Arya meg arról ábrándozik, hogy "Mi lehet Westerostól nyugatra?" lázasan, szúrt sebekkel, iszonyatos kínok között, elfertőződve, úgy, hogy egy izzadtságcsepp sincs a homlokán és még csak a hangja sem remeg meg.

2016.06.14. 18:34:06

@KatjaM: valamint jaqent is úgy hagyta ott, szálegyenesen, katonás léptekkel, konok arckifejezéssel, holott előtte a fél városon keresztül hajszolták, feltépett hasi sebbel. és engem ez csöppet nem zavart, pillanatra sem akadtam fel rajta: győzött, és kész.

nota19 2016.06.14. 18:39:41

@Zephyrous: honnan tudod, hogy eltér? Talán Te már olvastad a WoW-t?

2016.06.14. 18:41:31

@nota19: tök jókat írsz. de azt ne feledjük, h tommen egy gyerek, nem nevezném idiótának. korábban az anyja tanácsait, majd a feleségéit követte, most veréb vette át a hatalmat ő és a döntései felett.

Dekatlon 2016.06.14. 18:41:42

Az eszedbe se jutott FEGA kedves, hogy Jaime esetleg csak blöffölt? Nem dobálna katapulttal gyereket, csak rájátszott arra, amit az a balfasz eleve gondolt róla (hogy őrült).

"Milyen szóbeszédről beszélt Qyburn? " ez nem akkora nagy rejtély, a görögtűzről beszél a pincében, amivel felgyújtják a várost a picsába

nota19 2016.06.14. 18:46:32

@Biriksz_Krokiksz!: igazad van, csak elragadott a hév. Szegény gyerek mindig valaki manipulálni akarta, Tywin, Marg, az anyja, most a Főveréb. A vén gazember ráérzett arra, amire az anyja nem volt képes, és azt mondja és nyújtja neki, amire szüksége van. Ez egyértelműen Cersei hibája.

Hizdahr zo Loraq 2016.06.14. 18:49:56

@lalolib: Valószínűnek tartom, hogy ha Tyriont a Varys-szal való búcsúzás után a következő sarkon a hárpia fia látványosan kibelezi, az OP is jobban örült volna az epizódnak. :P :D

2016.06.14. 18:53:59

@nota19: minden cersei-hez vezet vissza ;) és drukkolok, h az uralkodó lannister házból egyedül ő maradjon életben, azzal a tudattal, h ő okozta az egész ház bukását (etán pusztulását). ha ehhez a főveréb ármánykodása kell, ám legyen, én sem válogatok az eszközökben a cél érdekében.

perszepolisz 2016.06.14. 18:58:43

Remélem azért az utolsó részben nem lesz névsor olvasás. :D Most ugyanis mindenki felkészül és olyan mintha a végén ott állnának mind a Másokkal szemben, Végignéznek egymáson, érzelmes jelenetek, stb.
Együtt harcol majd Dany és a Véreb, Havas Jon és a Királyölő vagy hogy? Igazából el sem tudom képzelni, hogy hogy lehet lezárni az egész sztorit úgy hogy annak egy vége legyen ne 5-6 jelenet.

Kis Miklos 2016.06.14. 19:02:26

@KatjaM: "Én egy menstruációs görcstől is a falra tudok mászni" neked is inni kellene valamit ilyenkor

nota19 2016.06.14. 19:06:38

@perszepolisz: hát ez így tényleg fura :) De mostanában egyre többen igyekeznek észak felé, és várhatóan egyre többen elhullanak. Ha végre a Sárkányok Anyja is kegyeskedik elindulni Westerosra már azzal is előrébb vagyunk. Szerintem Királyvárnak hamarosan annyi lesz, így a Zúgó-Ikrek vita is okafogyottá válik, a Tyrellek, hát gőzöm sincs. Észak viszont a nagy csata után szerintem egységes lesz, vadak ide, vagy oda. Dorne még kétséges, remélem minél kevesebbet szerepel, és aminek számomra egyelőre nem sok értelme van, az Sam küldetése Óvárosba.

vargatom 2016.06.14. 19:07:05

@Dekatlon: Sztem is elég egyértelmű, épp csak el nem mondja valaki az egészet hangosan.

Jaime-nek mindig is az volt a keresztje, hogy beskatulyázták a király meggyilkolása után, előítéletek kísérték egész Westeroson; és most pont erre játszott rá. De ha ez nem lenne elég, pont az előző részben még ki is osztja az egyik Freyt, hogy csak akkor fogják komolyan venni valakinek a fenyegetéseit, ha elhiszik hogy kész be is váltani őket. Hát Edmure gond nélkül e,hitte.

Viszont amikor Jaime meg a Freyek azt várják, hogy kinyílik-e az erőd kapuja, látható rajta a megkönnyebbülés is, hogy mégsem kell valami újabb szörnyűséget elkövetnie; és aztán a távozó Brienne-t meglátva még így is megkérdőjelezi a saját döntéseit.
Az meg már csak ráadás, hogy Cersei most már valószínűleg csak manipulálja őt...

2016.06.14. 19:09:37

@Dekatlon: azért ha ilyen meggyőző arckifejezéssel tolja vki az arcodba, akit csak a régi híréről ismersz, nem láttad, milyen változáson ment át az évadok során, úgy nem sok mindenki kezd el azon agyalni, h vajon mennyire gondolja komolyan a fenyegetőzést az illető, mert ugyan már, a gyerek (is) fogyóeszköz, majd csinálok/szülök másikat. ami viszont valóban edmure ellen szól, pont ez, amit írtam, h az ember fogyóeszköz, de a vár, a birtok, az presztizs, és enyém, nem adhatom fel sem egy nap alatt megismert feleségért, sem a nászból született és még csak nem is látott gyermekért.
(izéééé, szigorúan GoT taktikai szempontból nézve, természetesen nem áldoznék be birtokért cserébe egy életet sem)

perszepolisz 2016.06.14. 19:15:06

@perszepolisz: És a végén befut Sam, aki elmondja, hogy akinek van Valyriai kardja az jöjjön előre.

nota19 2016.06.14. 19:27:01

Jaime szerintem egyáltalán nem rossz ember. Persze nem akarom felmenteni a szörnyűségek alól, amiket elkövetett (Bran, az unokatestvére és a Karstark fiú megölése stb.)
Jaime életének két nagy tragédiája volt. Az egyik, hogy beleszeretett a testvérébe, és ő ellentétben Cersei-el tényleg szerette és egyetlen volt a számára. Az összes későbbi tettét ez határozta meg, kezdve azzal, hogy belépett a testőrségbe, végezetül a mostani zsarolásáig.
A másik, hogy megölte Aeryst. Hiába, hogy ezzel megmentette Királyvárat, több tízezer, vagy annál is több ember életét. Ő a KIRÁLYI TESTŐRSÉG tagja volt, és ez akkor még jelentett valamit, és azt ölte meg, akinek a védelmére felesküdött. A többi senkit nem érdekelt soha. És szerintem Jaime soha nem alacsonyodott le odáig, hogy megpróbálta megmagyarázni miért tette, inkább vállalta az örök bélyeget. Csak Brienne-nek mondta el félig deliriumban. Ez mindenképpen mellette szól. Szóval Jaime egyáltalán nem makulátlan, sok szörnyűséget követett el, de szerintem még így is igazi lovag a lelke mélyén.

2016.06.14. 19:41:46

@nota19: kapsz tőlem a hsz-edért egy leborult fagyistölcsért: <3

2016.06.14. 20:14:01

nekem még korábban az jutott eszembe, csak nem mertem mondani (muhahhaaaa a gyáva krokodil;)
hogy mi van ha a lannister ikrek a tangaryen sarjak, és nem tyrion.

Sunsetjoy · http://retemu.blog.hu 2016.06.14. 20:16:45

Dany bevonulása tényleg kissé teátrális volt, olyan fejjel, mint amikor valakinek hazajön idő előtt az anyja bejelentés nélkül, és ő meg nagyban aljas lerészegedéssel és orgiával teli házibulit prezentál... :D

Salem Saberhagen 2016.06.14. 20:20:33

Most én is azt mondom, hogy elég gyengére sikerült az epizód. A legutolsó se volt túl jó, de ez kifejezetten alúlmúlta messze a színvonalat.

Az hogy Arya hagyja magát hasbaszúratni, mint egy mit sem sejtő amatőr civil, majd utána úgy ugrál mint egy mókus borzalmas forgatókönyv.

A színészi játéka mellé pedig rendkívül gyenge, egyáltalán nem játszotta hitelesen a hasbaszúrtat még az ágyban sem. Végig vidáman fecserészik, majd a végén kicsit grimaszol. Nevetséges. Hol voltak a makeuposok? Legalább a klasszikus verejtékezéssel és egy kis fújtatással megkaptunk volna egy szenvedőt. De még ez sem volt.

A tényleges kardozás kimaradt, nagyon nagyon olcsó és silány volt az egész na.

Danny belépője pedig kritikán aluli rendezés.

Én azt nem értem, hogy ha annyit pénzt elvernek a hajós katapultok és a sárkány animálására, akkor már sokkal olcsóbb lenne csak az egyiket leanimálni és hagyni egy kicsit hosszabban. Ha már megvannak a modellek, megvan az egész kompozíció, tovább tartani a jelenetet minimális plusz költség. Inkább ehelyett csinálnak egy rakat élvezhetetlen 2 másodperces snittet.

Minek? Ki kérte ezt? Kinek jó? Ráadásul borzalmas helyen volt az egész részben. Amilyen jól megkomponált volt Danny sok másik jelenete, drámai fordulat meg minden, ami a karakter specialitása, (a bátyja kivégzése, a sárkányok kikeltése, az astapori átverős lehúzás, vagy akár most Drogon megjelenése) annyira borzalmasan gyenge volt ez a mostani jelenet. Én ép ésszel fel nem tudom fogni, hogy miért kellett belevenni ezt a gyenge viccelődős jelenetet, ha tudták, hogy egy nagy drámai fordulathoz kell a műsoridő. Elkapkodott, rossz helyre bevágott, az epizód hangulatához nem illő, félszívvel készült jelenet volt.

Egy az egyben ki lehetett volna hagyni. Ha csak a következő alkalommal bevágnának minket oda, hogy Danny már bent van a piramisban és ott találkozik Tyrionnal még az is jobb lett volna, mint ez.

A Clegane-szál viszont nagyon tetszett, egyedül vitte az epizódot a sok töltelék és elbumfordiskodott jelenet mellett.

nota19 2016.06.14. 20:24:52

@Sunsetjoy: hát ez nagyon jó, tényleg teljesen olyan volt a feje :D

akdestroyer 2016.06.14. 20:50:15

A kedves cikkírótól meg az összes elégedetlenkedőtől azt kérdezném, hogy mégis mi a baj az Arya lezárással? Komolyan nem értem...
Egy vaksötétben lerendezett fightot mégis hogy? infrakamerával? steklámpával a háttérben? Vagy hogy akartuk látni?
Kíváncsi vagyok a megoldásokra :D

Janos Mohacsi 2016.06.14. 20:55:42

Haatttt... Szerintem aenkinek sem fejlodott alapvetoen a jelleme: Jamie arrogans es buta,Cersei arrogansan buta, Stannis se tanult sohasem, Jon es Ary megzaeppent gyerekek meg mindig, a Blackfish se eppen rugalmas egy karakter. Sandort visszavittek oda, ahova valo.. A tobbirol mit is beszeljek..Szoval....

Janos Mohacsi 2016.06.14. 21:34:51

@Biriksz_Krokiksz!: Ez az elmelet mar sokakban(bennem is)felmerult, csak a magyar honlapokon mindig Tyriont toljak eloterbe. A konyv erre mutat ra(Baristan Selmy: Aerys szerelembe esett Joanna Lannisterrel stb stb.Prince Aerys ... as a youth, he was taken with a certain lady of Casterly Rock, a cousin of Tywin Lannister.[9]”

- Barristan Selmy to Daenerys Targaryen
Meg pl. Joffery orultsege(amit nagyapjatol orokolt,aki Aerys), Gemma Lannister Jamiehez: "Tywin azota nem allt szoba velem, hogy azt mondtam neki:" A te igazi fiad Tyrion", a testverszerelem stb. mind erre utal.
" Nekem nem hiányoznak a nagy csatajelenetek, a GoT nem attól vált kultikussá. Kiváló jelenetek, remek párbeszédek, és szerintem nagyon sokat tettek hozzá a szereplők emberi tulajdonságaihoz. Cersei, Jamie, Edmure, Tommen, Arya, Brienne...nekem sokat adtak, de hát nem vagyunk egyformák"
Sajnos az 5-ik sorozattol eppenseggel ez veszett el: a jo dramaturgiai kidolgozottsag!!! Inkabb hebe hurgyannosszecsaptak egy csomo m8ndent. Sokat koltottek felesleges diszletekre+ruhakra(Dorne, Zugo ostroma stb.)de mind a tortenetfuzesben, mind a dramaturgiaban borhalmas volt a visszaeses(a 6-ik sorozatban kisse korrigaltak ezt legalabb).

Androido 2016.06.14. 21:38:49

@Biriksz_Krokiksz!: Lehet, valaki már megjegyezte, még nem olvastam végig a kommenteket, de én meg tudtam érteni Cerseit. Én se mentem volna oda vissza, ahonnan legutóbb úgy távoztam, hogy a meztelenül végighajtottak a csőcselék között, akik válogatott szutykokkal dobáltak meg/lóbálták az arcomba a farkukat stb. Értem én, hogy nem szeretik, tisztában van Ő ezzel, meg ő is rühelli a pórnépet, meg a nézők nagy része nem is kedveli őt (sőt, még azt sem vitatom, hogy valahol megérdemelte, bár én nagyon-nagyon bírom a Lanniser ikreket, mint karaktereket), de szerintem itt az erőszak "indokolt" volt. Ha nem arcoskodnak a verébcsicskák, akkor talán senkinek nem lesz leszakítva a feje. A főveréb meg mostmár teljesen biztonságban van a palotában, ha nem provokáció volt, hanem lett volna valami jelentősége a találkozónak, akkor egész nyugodtan mehetett volna személyesen is.

Janos Mohacsi 2016.06.14. 21:45:34

Egyebkent jogosan haragszanak Dany-re: idejon egy "senki", ellopja a "makulatlanokat"a tulajdonosaitol majd szepen meg is oli, keresztre fesziti a rabszolgatartokat majd betiltja a rabszolgasagot stb stb. Most meg ereztek, hogy a kiralyno es a sarkanyok nelkul itt az alkalom a leszamolasra(hol volt Varys titkosszolgalata? Egy katonai keszulodes soha nem maradhat titokban-mar az asszirok is csinaltak ilyen fajta hirszerzest, pedig azok regen eltek!!).

vargatom 2016.06.14. 21:49:05

@Janos Mohacsi: Nagyon nem értek egyet :)

Jaime-ről már írtam, hogy az Edmundnak előadott monológja színjáték volt, egy eszköz a céljai eléréséhez; de már saját maga sem biztos abban, hogy megéri ilyen áldozatokat hoznia. A lelke mélyén sokkal több erény van benne, mint a legtöbb másik westerosi lovagban, csak ezt a meggyőződését mindig felülbírálta a kötődése a nővéréhez és a családja nevéhez. Cersei előbb vagy utóbb megint el fogja taszítani magától, és akkor egyértelműen Brienne-hez akar majd csatlakozni.

Cersei meg pont az ellenkező irányba tolódik, szép lassan mindent eldob magától, leginkább arra a régi jóslatra fogva az egészet. Pedig, és ez a szép benne, szerintem annak kb. ugyanannyi alapja volt, mint a mi valóságunkban - a boszi csak felmérte a jellemét, meglátta benne az önsorsrontó vonásokat. De pont ezek miatt a hibái miatt lehet mégis valamennyi szimpátiát érezni iránta; és ez valszleg akkor is így fog maradni, amikor a Maesterrel közös tervükbe belevágnak, akármi is legyen az (és amire egyébként elég erős utalások is voltak az elmúlt pár epizódban...).

Stannis is egy hasonló tragikus szereplő volt, akinek a makacsságát és más hibáit a Robert felemelkedése miatt érzett féltékenység és valami sérelem (nem kapott megfelelő birtokot vagy mi) terelte erre az útra. Szerintem kellenek ilyen, végzetesen hibás karakterek is minden történetbe, bár tény hogy a GOT-ban elég sokan vannak ;)

Jon meg mindig is egy háttérbe szorított, kiközösített figura volt, pont ez vezette a Night's Watchba is. Egy ilyen embernek nem elég egy-két lökés ahhoz, hogy magára találjon, de a feltámasztása alighanem az egyik utolsó lépés volt - és az elkerülhetetlen winterfell-i csata lesz valószínűleg az/egy másik (ha pedig megismeri a valódi származását, az lehet majd a végső).

Arya pedig már előre is lépett szerintem, hiszen gyakorlatilag az első évad vége óta menekült és bújkált, ha csak lehetett akkor letagadta a kilétét, nem találta önmagát. Most meg - mondjuk egy tényleg nem a legjobban megvalósított eseménysor után - büszkén felvállalta a nevét, és ezzel azt is kinyilvánította, hogy hova tart.
Azt mondjuk nem tudom eldönteni, hogy ki is volt a Faceless Men valójában, és mik is voltka a céljai. Igaz, hogy Jaquen arcát viselte szinte mindig, de korábban egy teljesen más embert láttunk a templom előtt - és tulajdonképpen "a" Jaquen igazi arcát sem ismerjük. Lehetett akár Syrio is ;) vagy valaki teljesen más...

A Blackfish meg megint csak egy tragikus hős volt, eleve a neve utalás a Tully család fekete bárányára; mindenben elbukott, ezért választotta végül a halált (bár tény, hogy az ő holttestét sem láttuk).

Végül pedig a Hound, hát szerintem ő is nagyon megváltozott. A külsőségek - erőszak :) - persze megmaradtak, hiszen senki sem változhat meg látványosan. De korábban ő csak a túlélésre játszott, meggyőződés hiányában mindig oda csapódva ahol boldogulást remélt (ezért rabolta el Arya-t is), most viszont már elkezdett valami célt keresni magának. Ezt még nem találta meg, legalábbis szerintem egyáltalán nem biztos hogy a Brotherhood lesz az.

Tyriont meg kihagytad a felsorolásból, de én úgy éreztem hogy most ő is kapott egy elég erős leckét. Westeroson ugye elvágta magát, de Mereenbe kerülve végig úgy viselkedett, mint aki tökéletesen nyeregben érzi magát. "Bort iszok és tudok dolgokat", ugye :)
Vagyis szinte semmit sem tanult még a tapasztalataiból és neki is kellett legalább ez a mostani pofon (bár szerintem neki is jár még néhány).

Szóval szerintem nagyon is érdekes rész volt ez, (általában) ügyesen terelgették tovább a karaktereket előre a fejlődésükben. Az egyre több halállal és elvarrt szállal kombinálva ez már a végső felvonás felé viszi a cselekményt, amire a maradék két rész teszi majd fel valószínűleg a koronát.
Ja, és az egyik jelenet alapján az az érzésem, hogy az évad vége az ötödik könyv epilógusa lesz :D

AltonDevir 2016.06.14. 21:51:05

Nekem egy kérdésem lenne a kedves kommentelőkhöz. Szerintetek Dany mit fog csinálni Mereemmel ha visszafoglalta Westerost?? Azzal is foglalkozik és védi azt is vagy hagyja a fenébe és csak addig kell neki ez a város amíg nem tud elmenni innen?? Szerintem csak egy tábor neki amit majd elhagy és soha sem tér vissza. De kíváncsi vagyok a ti véleményetekre.

nota19 2016.06.14. 22:00:55

Az ikrek biztosan Lannisterek, legalábbis a külsejük mintaszerű Lannister külső: arany haj, zöld szem. Ha valaki a családból Targ, az inkább Tyrion, fehér-ezüst haj, fekete és zöld szem (bár ez egyik házra sem jellemző), az hogy törpe (a Targoknál sűrűn előfordult valamilyen torzulás, persze abba az utódok általában belehaltak). Nem tudom, de én valamiért úgy érzem, hogy Tyrion is Lannister, az ikrek is, és a csavar abban van, hogy Tyrion a szörnyű gyermekkora és a sárkányok iránti vonzalma miatt lesz sárkánylovas. Ha mégis Targ, akkor persze még egyszerűbb a dolog, az hogy a sárkányok vonzódnak hozzá az már egyértelmű.

vargatom 2016.06.14. 22:04:09

@AltonDevir: Igazából engem az se lepne meg, ha Dany maradna ott ahol van :) Westeros neki egy ilyen szellemi örökség meg nosztalgiatrip, csecsemőként mentették ki onnan, soha nem is látta, valójában semmi nem köti hozzá.

A legvalószínűbb egyébként az lesz, hogy azért átkel a tengeren - de végül inkább a White Walkereket segít lenyomni. Aztán ráhagyja a kontinenst egy megfelelőbb uralkodóra, és inkább visszamegy Essosra :D

perszepolisz 2016.06.14. 22:04:55

Amúgy az előzetes alapján én nagyon aggódom Havas Jonért.

nota19 2016.06.14. 22:08:22

@vargatom: nagyon jól megfogalmaztad, teljesen egyetértek. És itt is voltak apró dolgok, amit az állandó akcióra vágyók nem is fognak. Engem pl. nagyon megérintett, amikor a Zúgóba bevonuló Lannister sereg felvonja az oroszlános lobogót, és a sereg keresztülgyalogol a Tully zászlón. Ez egy apró, de nagyon tragikus momentum, de pont az ilyenekért (is) imádom a sorozatot.

perszepolisz 2016.06.14. 22:19:14

@nota19: Arra hogy Havas folyamatosan fájdalmas arcot vág - amilyet mindig szokott.:D Egyszerűen csak rossz érzésem van. De azt se nagyon tudom elképzelni, hogy jövő héten egyszerűen a vadak beveszik Winterfallt. Lesz ott valami csavar, talán Havas újra meghal és feltámad? Az azért túlzás lenne. Vagy mondjuk Ramsay legyőzi őket, de életben maradnak. Vagy pl. Kisújj megjelenik, de nem segít nekik. Az a baj hogy most már tényleg nincs sok idő. Na nem a télig, hanem a sorozat végéig.

nota19 2016.06.14. 22:31:44

@perszepolisz: az elég siralmas lenne, ha azért támasztották fel az egyik fő-fő szereplőt, hogy néhány résszel később kinyírják.
Az én elképzelésem a csatáról a következő:
Havasék a szedett-vedett sereggel megütköznek a Bolton sereggel, lesz nagy mészárlás, és egyre jobban aprítják őket. Szerintem elesik a vadak zöme, talán még Wun-Wun is (remélem nem) és teljesen reménytelen lesz a helyzet. És amikor már úgy tűnik, hogy minden elveszett, akkor jönnek a Völgy lovagjai a príma, kipihent, hatalmas hadsereggel, és szétzúzzák a Bolton haderőt. Az hogy Ramsay-vel és a szövetségeseivel mi lesz nem tudom, de szerintem várható egy Havas Jon vs. Ramsay Bolton párbaj, ahol csak egyetlen személy lehet győztes: Jon. Kizárt, hogy ezek után Jon meghaljon. Az persze lehet, hogy Ramsay valahogyan elmenekül, csak hogy továbbra is megkeserítse az életüket.

vargatom 2016.06.14. 23:03:17

@nota19: A komplikáció itt inkább Kisujj felől jön majd :P

Janos Mohacsi 2016.06.14. 23:10:44

@nota19: Na igen. De Rickon mar pl. ment a levesbe(meg lett nyuzva??)?
En meglepodtem,hogy Bronn fogta meg Podrick nyakat,azt hittem a Freyek csinaljak. Szoval lehet csak felizgatjak szokas szerint a nepeket. Csatajelenet meg mint a barbaroknal altalaban? Tamadunk oszt majd csak lesz valahogy...
Esetleg atallnak valakik Ramsey-ek mellol Havasekhoz? Meg az is lehet...

Janos Mohacsi 2016.06.14. 23:12:23

Elmeletileg ha Ramsey-t kinyirjak nem lesz tobb Bolton,szoval az emberei oetennek a fegyvert...

nota19 2016.06.14. 23:23:51

@Janos Mohacsi: mondjak valami merészet? Ramsay elengedi Rickont a csata elején és azt mondja neki, hogy el kell jutnia az "ellenséghez". Nem tudom rémlik-e, de még talán februárban, amikor a Stark, Targaryen, Lannister házról volt egy-egy rövid video Ramsay valami ilyesmit mondott/kérdezett: akarsz játszani kisfiú? Nem pontos a megfogalmazás de most nincs kedvem utána nézni. Viszont ha igaz amit gondolok, akkor Ramsay elengedi Rickont a csata előtt és azt mondja, hogy ha eléri a testvérét megmenekül. És persze hátulról lenyilazza.

beetee 2016.06.14. 23:31:05

@nota19: Ég ott pár máglya a csatatéren a Bolton sereg előtt..
Nem hiszem, hogy kávét főznének....

toodark 2016.06.14. 23:52:23

Hát én a narancsoknál már leírtam Aryat. Ha nem lenne meg: www.themoviesnob.net/2011/09/whats-with-oranges.html
így aztán bejött, hogy pont azzal győzi le a botos csajt, amivel az annyit szivatta: a vaksággal.

Azt sem értem, hogy a cikk íróban miért nem merült fel, hogy Jaime vonzódik Briennehez?

cirioedina 2016.06.15. 00:04:21

"De kiről derül ki sötét titok?" – lehet, h a Főverébről? aki lehet, h nem más, mint Howland Reed?

Brazen Head 2016.06.15. 00:41:46

@Janos Mohacsi:
Mondjuk, megjönnek a holtak. S mivel a Bolton ház - legalábbis a könyvek szerint - az Elsők közül származik, először az ő seregüket nyírják ki. (Hiszen a holtak végül is pont e célból teremtettetek.) Mire végeznek, Jon Sansával és a vadakkal bemenekül Deresbe, s néz le a várfalról, hogy hurrá, hurrá, Deres a miénk, de most hogyan tovább. ;)

Valami csavar valószínűleg lesz. Hogy a "jó" javára, vagy sem, majd kiderül.

Brazen Head 2016.06.15. 01:11:06

Amúgy, lehet hogy Danynak hajóhada lesz "önerőből". Ha a sárkánya a hajók mögé repül, a nyílt tengeri oldalukra, némi lángfúvós erődemonstráció kíséretében, a parton pedig megjelenik a dothraki lovassereg, felteheti a kérdést az ostrolmlóknak az - Átadjátok a hajóitokat és elmehettek, vagy pirosra sütve meghaltok - kérdést.

Anyukád egyik barátja vagyok. 2016.06.15. 05:44:22

Nekem meg inkább már pont az érződik, hogy mintha a sorozat készítői az 5 évadnyi trollkodást torolják meg a könyvolvasókon azzal, hogy elkezdték klisésen vezetni a filmet, de úgy hogy lehetőleg elspoilerezzék a jobban belegondoló olvasóknak az általuk már javarészt új könyvet, meg Martin papa már velük megosztott ötleteit. Gondolok itt Jamie totálisan könyvvel ellentétes viselkedésére, vagy a harc általi ítélet betiltására, amit viszont épphogy az egyház hatalmának megtörésével sikerült leszorítani 1v1-re mindenféle kacifántos a hét istenhez kapcsolódó tematikájú típusú harc általi ítéletekről. De azt sem tartom valószínűnek, hogy az arcnélküli emberek vezetője egy pajkos mosollyal nyugtázna egy ilyen bejelentést. Hát persze Arya Stark Winterfellből menjél csak, de ne felejtsd el hazafelé menet elmesélni mindenkinek a több ezer éves szuper titkos bérgyilkos klánunk titkainak java részét. Arról nem is beszélve, hogy Arya most ilyen sötétben dolgozó szuper ninnya lett, amikor pedig pont az a lényeg, hogy ugyan megtanult vakon közlekedni és jobban odafigyelni a környezetére, de valójában azzal hackeli az egész vakságát, hogy mindig belewargol abba a pofók kóbor macskába ami követi és amikor esténként beül valamelyik fogadóba koldulni a gerendák közé beült macskán át mindent lát ami ott történik. De például az a spymaster akinek állítólag mindenhol van szeme, de nem értesül arról, hogy Vaes Dothrakból kb a teljes dothraki állomány megindult egy seregként egy szőke kiscsaj után ha van sárkánya ha nincs, na az egy szar spymaster. Én kezdek azért kiszeretni a mozgóképre vitt verzióból egy kicsit írta is valaki itt feljebb, hogy látszik, hogy eltérnek a könyvektől mert egyre szarabb. Ja és ha a kövi részben a megoldás az lesz, hogy a legnagyobb szar közepén berontanak a völgy lovagjai Kisujj vezetésével és így nyerik meg Havasék a dolgot, és Kisujj nem azért jön hogy férgeskedjen Jon meg Sansa között, hanem mert tényleg szerelmes Sansába akkor tutira nem fogom nézni tovább. Az már nekem is sok lenne, ha egy olyan karaktert akinek a fő célja az, hogy felüljön a trónra és ezért nagy suttyomban már becápázta Westeros 45%-át úgy, hogy kvázi nem tűnik fel senkinek a nagy háborúskodásban ilyen szinten levinnének kutyába.

odamondó 2016.06.15. 07:01:39

Van ezer szál és az íróknak a sanyival kell egy részt feltölteni aki amúgy senkit sem érdekel... Arya történte meg a prison break iszonyat igénytelen szintjét hozta... Ilyen eddig ebben a sorozatban nem volt és ezért tetszett.

Hát mit mondjak. A 6. évad eddig rém gyenge.

Veder1 2016.06.15. 07:43:57

Rickont Ramsey megnyuzzza, a vadak (WunWun, Tormund) meghalnak. A hagymalovag kinyirja a voros papnot (Jont megegyszer nem lehet feltamasztani). Kisujj valoszinuleg megmenti oket azon az aron hogy o lesz a gyakorlatban is eszak ura. Sansat meg hozzaadja a reptetos hulyegyerekhez, Jont meg szamuzi. Valami negativ csavarnak kell lenni mert ez nem egy lovagregeny.

beetee 2016.06.15. 07:46:07

Azért FeGával kapcsolatban érdekelne, hogy mennyire van képben a sorozat régebbi szériáival, a könyvekkel és hogy mikor került bele a GOT sodrába...
Nagyon kritikusra veszi néha az írásait.
Ami nem baj, mert szubjektív műfaj, de olyan stílusban teszi, mintha azt szeretné láttatni, hogy ő igazából teljesen kívülállóként hogy látja az epizódokat.
Ezzel csak az a baj, hogy inkább az jön át, hogy ő leginkább ennek a képnek szeretne megfelelni, és másodlagos maga a sorozat.

Gyula_80 2016.06.15. 08:07:54

Elfogtunk egy levelet, amit Kisujj írt Sansának: "Jöttömre öt nap múltán számítsatok, pirkadatkor, kelet felől..."

2016.06.15. 08:09:23

@akdestroyer: az, hogy addigra már többnapos hullának kellett volna lennie

Labasmaz 2016.06.15. 08:13:48

Montecuccoli is mekmonta rég: Hejesírás, hejesírás, hejesírás!

gel00 2016.06.15. 08:32:05

Először is tanuljon már meg írni az író. Utána meg gondolkodni kicsit. Biztos baromi jó lett volna fekete képernyős harcjelenet, meg egy évekig elhúzódó ostrom vagy egy vívódás nélküli Jaime, esetleg egy 28. vérengzős párbaj. Ehelyett kidolgozott elmepárbajt és anyai gyötrelmeket kaptunk. Tyrion pedig egy kasszikus tékozló fiú, aki csak szorult helyzetben csillogtatja tehetségét és leginkább dorbézol. Engem személy szerint taszítanak a szuper képességek és örülök, hogy vannak olyan emberközeli fillerek, amiben épp nem váltják meg a világot.

igazi hős 2016.06.15. 09:53:19

@Biriksz_Krokiksz!: 2 ellenérv is van: hajszín (szőke haj Lannister örökség) és Tywin Lannister (nem dédelgetne a fattyakat).

xlngx 2016.06.15. 09:53:54

Kedves FEGA, nem szoktam kotozkodni de a multkori iras es ez is borzaszto gyenge. Miert kell velemenyt irni valamirol amihez nem ertesz.
" Ezt leszámítva viszont nagyjából minden, ami az évadban Tyrionnal történt az csalódás volt és ezt már a finálé sem fogja tudni igazán helyrehozni. Ez egy évadnyi elpazarlása egy remek karakternek és egy azt tökéletesen eljátszó színésznek. "

Nem lehet hogy pont az volt az irok lenyege hogy Tyrionnak ne sikeruljon mert ez is hozzajarul a karakterfejlodeshez.

szepi79 2016.06.15. 10:44:24

@Sziasztok Fiúk!: "De igazából az ég világon semmi hatása nincs a történetre annak, hogy Stannis mit csinált."

ez azért szerintem nem igaz. ha nincs stannis, akkor a tyrell-ek és a lannister-ek nem békülnek ki ezen kívül a lannister sereg mehet északra háborúzni a starkokkal, mert nincs más ellenség. és akkor joffrey veszi el sansát. ha nincs stannis, akkor a vadakat sem győzi le az éjjeli őrség. szóval de, azért elég sok hatása volt neki a történetre.

de amit a főszereplők halhatatlanságáról mondtál, az engem is zavar.

kalbász 2016.06.15. 10:48:24

Ez az egész Edmure-os dolog elég erőltetett volt a hirtelen kitalált gyerekével együtt.

Az is elég trehány munka valóban, hogy ami nem kerülne semmibe, azt is leszarják.
1. A kiscsajnak nem kellett volna úgy csinálnia, mintha komplett idióta lenne, veszélyérzet nélkül.
2. A kiscsajt nem kellett volna annyiszor hasba szúrni, mert meg kellett volna halnia.
3. Lábadoznia kellett volna hetekig, legalább utalás szintjén, aztán mehetett volna egy normális leszámolás.
4. Most akkor a főbérgyilkos mit is akar valójában? Tele van ellentmondással az is.

kalbász 2016.06.15. 10:50:01

@xlngx: Ez nem a karakterfejlődéshez járul hozzá, hanem az időhúzáshoz. A nem tudok mit kezdeni már a dolgokkal, valahogy zárjuk le süt az egészről és kifejezetten erőltetett.

kalbász 2016.06.15. 10:56:59

Egyébként a kiscsaj akcióit azért kellett kihagyni, ami már régóta látszik.
Iszonyat bénán mozog.
Lassú is és esetlen is.

szepi79 2016.06.15. 10:59:05

@akdestroyer: "mégis mi a baj az Arya lezárással? Komolyan nem értem...
Egy vaksötétben lerendezett fightot mégis hogy?"

1. egy bérgyilkos céh időt (és emberéletet! legalább 2 saját emberük meghalt) nem sajnálva kiképez egy új tanoncot, erre az lelép. "ja, jó, persze, menjél csak." diákhitel az nincs ugye.
2. hagyta magát hasba szúratni
3. ezután nem halt meg, mint minden más szereplő tette volna. még jonban is volt annyi tisztesség, hogy megmurdel, fel is kellett támasztani
4. miután nem halt meg, volt képe friss sebbel háztetőkön ugrándozni. nekem volt már hasi műtétem, nagyon nem így mozog az ember utána. egyrészt, mert fáj, de kurvára ám, másrészt, mert egyszerűen nem tudsz mozogni. az agyad kiadja a parancsot, de az izmaid meg nem engedelmeskednek. ez sajnos előfordul, ha át vannak vágva kissé
5. minek kellett egyáltalán sötétben harcolni? lehetett volna világosban is torkon szúrni a másik csajszit.

kalbász 2016.06.15. 11:00:32

Az egész dany szál borzasztó logikátlan és erőltettet, már drogo halála is az volt, amivel tovább tudták nyújtani ezt az egészet.
Tök jó, amikor elméleteket gyártotok, hogy ez lesz vagy az lesz.
Mintha bármibe is kerülne előhúzni egy újabb szálat, ami megint a semmiből megbolygatna mindent, pont mint eddig.
Csodálom, hogy le akarják zárni, eddig is rétestészta volt a semmiből megjelenő házakkal, vallásokkal, erőkkel, logikátlan lezárásokkal vagy egyszerűen a szál elfelejtésével/hanyagolsával.

NJoyMe 2016.06.15. 11:03:48

Szerintem lehet jelentősége mindegyik szálnak... Sam tehet még több fontos felfedezést a Mások megállításával kapcsolatban Óvárosban, bár már így is tudják többen a sárkányüveg és a valíriai acél hatékonyságát ellenük. De mivel Tűz és jég dala az eredeti címe a sorozatnak, így ha a jég a mások, a tűz lehet a sárkánytűz, csak van több alternaítva. Bár már így is elég gyengepontjáról lehet tudni a Másoknak.
Jamie eddig is komoly jellemfejlődésen ment keresztül, de attól még Lannister és a saját családjának az érdekeit kell néznie. Kiszolgáltatott krízishelyzetben könnyen gondol az ember mást, mint pl. amikor a halálos ágyán megbánja sok ember a bűneit. De most előnyben van és a családját nem árulja el, úgy cselekszik, ahogy a motivációja logikusan engedi. Mellette szerelmes Cersei-be. Neki ezt kell tennie.
Tyrion megpróbálta diplomáciával megoldani a helyzetet, ahogy Királyvárban mennek a dolgok. Meerenben nem így mennek... Itt vagy kiírtják az összes mestert, vagy nem lesz béke. Akár ott is hagyhatják az egészet, ha Yara-ék odaérnek és átszállítják a sereget Westerosra. Meeren am is csak egy állomás volt a megerősödéshez, hogy elég nagy legyen a sereg a Vastrón visszavételéhez. Ez már megvan.
Komoly összejövetel lehet északon, ha egyesül Jon-al és a vadakkal a Völgy lovagjai Kisujjal, a Lobogó nélküli testvériség a Vérebbel és Dondarionnal, vagy ha véletlenül Jamie úgy döntene, h segít Briennek és ezáltal Sansának és elengedi a Tully sereget h menjenek északnak...
Arya harcjelenetével kapcsolatban nekem nincs hiányérzetem... pont az a lényeg, h korom sötétben zajlanak az események, úgy meg nem láthatunk semmit. Maradjon rejtélyes, am is beleillik az alternatív, megoldás az epizód hangulatába. Így legalább izgulhattunk egy keveset a szívünk mélyén persze sejtve, hogy kinek az arca lesz ott a végén az arcok csaronában :-)

D-verse 2016.06.15. 11:06:52

Ahogy valaki írta, egyre kiszámíthatóbb a történet, a készítők főleg akcióval és sokk-faktorral trükköznek. Talán Martin akarta így, mert az okos megoldásokat a könyvekre tartogatja. Derest Jonék nyilván csak Kisujjék felmentő seregével fogják tudni visszahódítani. Rickon előbb meghal, Tommen halála a 10. epizódban szintén nagyon valószínű.
A felszakadt hasi sebekkel rohangáló Arya a nagy ugrás során a valóságban minimum kificamította volna a bokáját, aztán meg milyen hetykén jött-ment! Feszültség itt is: nulla.
És tudjuk, hogy ez egy blog, mégsem ártana igényesebben írni.

RevoltED 2016.06.15. 11:25:05

Én úgy látom hogy az HBO kezdi kicsit visszafogni a sorozatot. Egy formabontó sorozat amiben egyre kevesebb az erőszak vagy ahogyan azt megjelenítik és egyre kevesebb a vulgaritás is. Martin papa nagyon hiányzik ebből az évadból. A sorozat írói egy dologban jobbak az eredeti írónál: hogyan kell a könyveknél még hatásosabban megjeleníteni az erőszakot. Ennyi. Másrészt a harmadik évadtól egy kicsit kezd higulni a történet is... nekem egy kicsit olyan érzésem van hogy Martin sem igazán tudja merre tovább. Ezt főleg az ötödik évadnál éreztem. Remélem az HBO-nál kicsit összekapják magukat és felpörgetik az eseményeket mert az első három évadban még annyi misztikum és utalgatás volt amennyi több évtízedre is elegendő lenne, de valahogy ezt most módszeresen kezdik kigyomlálni. Nem összehasonlítás képpen de Waynward Pines feeling az egész.

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2016.06.15. 11:33:29

"minek kellett egyáltalán sötétben harcolni? lehetett volna világosban is torkon szúrni a másik csajszit."
Te nézed is a sorozatot, vagy csak óbégatsz?

Arya vak volt --> megtanult sötétben harcolni --> csak vaksötétben volt esélye a másik csaj ellen.

D-verse 2016.06.15. 11:54:46

@Firestarter.18: A készítők szeretnék, ha azt gondolnánk, hogy Arya sikeresen megtanult vakon/sötétben harcolni, de ennek a sorozatban ugyanúgy nem lehettünk tanúi, ahogy a leszámolásnak sem. Hiszen korábban folyton kikapott. Más kérdés, hogy a bérgyilkos csaj erre fel lehetett volna készülve, mert ő edzett Aryával.

szepi79 2016.06.15. 12:12:36

@Firestarter.18: hogyne nézném. de gondolod, hogy ha az egyik jelöltnek meg kellett tanulnia harcolni vakon, akkor a másiknak annak idején nem kellett? ha minden arctalan bérgyilkosnak ugyanazt kell tudnia (és nincs okunk feltételezni, hogy miért lennének individuális erősségeik, elvégre pont az a filozófiájuk, hogy ők senkik, nincs nevük), akkor sötétben harcolás nem lett volna szabad előnyt biztosítson arya-nak.

zizi77 2016.06.15. 12:13:40

Arya nagy előnye, hogy megtanulta uralni a testét, így a fájdalmát is. És még valami segíti a menekülésben, az adrenalin, ami teljesen ki tudja kapcsolni a fájdalomérzetet.

beetee 2016.06.15. 12:18:25

@D-verse: Nem. Nem kapott ki az Árvától töksötétben, mert nem is harcolt úgy vele.
Amikor Ayra vak volt, a kiscsaj látott. Nappal volt az összes fight köztük.
Azt meg nem kell mondanom, hogy az Árva látásával mekkora előnyben volt ilyenkor...

Dr. Fred Edison 2016.06.15. 12:18:29

@D-verse: Igen kikapott, viszont akkor ugyebár a bérgyilkoscsaj teljesen világosban ment ellene. Most hogy egyformák voltak a látási viszonyok, egyértelmű hogy Arya fölénybe került még sérülten is.
Amúgy a futkározós jelenet lehetett volna rövidebb is, és akkor hitelesebb lett volna. Vagy ha korábban eladják hogy profi über bérgyilkos lett belőle, aki még a fájdalmát is simán elnyomja vagy valami. De azzal hogy lényegében tök bénának, de legalábbis nem elég ügyesnek tüntették fel, valóban nem volt túl hiteles az egész túlélős-menekülős rész. Hozzáteszem azt a keveset a készítők javára írhatjuk, hogy nem próbálták meg egy pillanatig sem eladni nekünk hogy milyen halálosan megsérült Arya, lényegében soha nem tűnt halálosnak a sérülése, vagy max. csak tényleg csak abban a pár másodpercben amikor bekapta a szúrásokat.

zizi77 2016.06.15. 12:19:55

Nekem egyébként tetszett a Vérebes rész, vicces volt az alkudozás. Igazából a tesó elleni gyűlölete után, most van először érzelmi motivációja. Na jó, talán még Sansa felé volt valami.
Cerseit nem csodálkoznék, ha Jaime nyírná ki, ha tényleg a futótúzről beszélgetett a mesterrel.

zizi77 2016.06.15. 12:22:13

@Dr. Fred Edison: végülis, császár után is van, aki vígan szaladgál. Persze legtöbben kínlódnak.

beetee 2016.06.15. 12:23:39

@szepi79, első ezen a néven: Nem, ezt a sorozat persze nagyvonalúan kezeli, de simán elképzelhető, hogy Ayrának más utat kellett bejárni a senkivé váláshoz, mint az Árvának.
Jaqen nagyon akarta Ayrát a Sokarcú Isten feltétlen szolgájának.
Míg a másik csajt nem kellett ennyire megtörni, vizsgáztatni.

szepi79 2016.06.15. 12:28:57

@beetee: értem én, hogy a vakságnak fontos jellemépitő vonása is van, de azt azért lássuk be, hogy egy bér- vagy orgyilkos számára kifejezetten előnyös tulajdonság, ha nem csupán a szemeire hagyatkozik. a másik csajnak, aki egy "felsőéves növendék" volt, a vakharchoz is értenie kellett volna.

beetee 2016.06.15. 12:29:15

Érdekes, hogy sokan mennyire kiakadnak azon, hogy hason-szúrva, mit csinál Ayra...
És amikor ivott a kút vizéből?
Biztos volt egy rész, csak kivágták a vágószobában, mikor máj-transzplantációt kapott, mert annak a kortynak bizony meg kellett volna ölnie.... hiszen még ott sem volt kész "senki".
Ha elfogadjuk, hogy a "senkikre" nem hat a méreg.

Herbert Putzenschramm 2016.06.15. 12:30:38

most már nekem is meg kell kérdeznem: mielőtt posztolsz egy cikket - amire várhatóan többezer ember rákattint -, nem érzed úgy, hogy legalább egyszer azért át kéne olvasni?

amúgy a részt most is megmentette pár apróság, az pl hatalmas volt, amikor Sanyi mondta, hogy "előbb-utóbb mindenki meghal - kivéve ezt itt" :D

Cersei meg tényleg a legostobább karakter az egész mindenségben, de ő még mellé végtelenül ellenszenves is. Remélem hosszú és fájdalmas halála lesz. Ugyanakkor nélküle unalmas lenne az egész királyváras cselekménysorozat, pont ahogy az északi rész lenne unalmas Ramsay nélkül. Szóval ha van eszük az íróknak, akkor a végső fináléig meghagyják mindkettőt szart kavarni / gonoszkodni

A Hound - Arya reuniont már várom, abból remélem kihozzák majd a maximumot!

beetee 2016.06.15. 12:32:10

@szepi79, első ezen a néven: És ha a Sokarcú Isten szolgái között is vannak specialisták? :D
Van olyan, akinek a vakharc megy jobban, van akinek a késelés (ja... az sem...)

De az is lehet, hogy nem csak eminensként van felvétel náluk. ;)

szepi79 2016.06.15. 12:37:39

@beetee: az se tetszett nekem annyira, de azt még ki tudom azzal magyarázni, hogy
reactiongifs.me/wp-content/uploads/2013/08/shia-labeouf-magic-gif.gif

pl. hogy nem feltétlen méreg van abban a vízben, hanem a halálistennek a szent spermája, és ha tudja az adott embert használni még, akkor megmarad, de ha nem, akkor meghal.

szóval, az még inkább kimagyarázható, ha nem is túl kényelmesen.

Lángharcos 2016.06.15. 12:38:10

A vakságot egyfajta büntetésként kapta meg. Lehet hogy a Waif nem volt büntetve, mert mindig jó kis lány volt, és kifejezetten ezért is rühelli Arya-t.

henrik_ · http://egyzene.blog.hu/ 2016.06.15. 12:51:18

én csak annyit akarok kérdezni, h melyikük a Donald Trump.

szepi79 2016.06.15. 12:56:44

@beetee: nyilván nem csak eminenseket, azért is lehet magas a halálozási arány a jelöltek között.

@Lángharcos: vagy lehet, hogy megkapta volna amúgy is, és a büntetés része az volt, hogy korábban, mint kellett volna.

Lángharcos 2016.06.15. 12:59:44

@szepi79, első ezen a néven: De mivel ezt nem tudjuk biztosan, kár hibaként felróni, hogy HA mindenki átesett a vakharcos képzésen, akkor a hős miért volt kivérezve is jobb, mint az aktuális antagonistája.

szepi79 2016.06.15. 13:06:43

@Lángharcos: oké, BIZTOSra azt se tudjuk, hogy stannis meghalt, mert nem láttuk. de én nagyon logikátlan és életszerűtlennek látom azt, hogy olyan bérgyilkoscéh, akik az elutasítják az individumot, külön személyre szabott edzéstervvel állnának elő minden egyes jelölt számára.

perszepolisz 2016.06.15. 13:26:04

Arya szaladgálásával az is gond volt, hogy a végén kifejezetten mutatták, hogy vérzik a pocakja, tehát hiába feküdt is heteket Daru úrnőnél, az üldözésnél az ott egy nyílt seb szerűség volt.

Egyébként ez az évad teljesen ráállt az olcsó 'ijesztegetésre', viszont ötleteke elfogytak. Pár éve Daru úrnőhöz nem a kiképző csaj jött volna, hanem maga a fő bérgyilkos. Vagy a végén Arya bizony leszúrta volna őt.

csoki és steak · http://csokissteak.blogspot.com/ 2016.06.15. 13:42:23

@nota19:
az előzetes alapján egyértelműnek tűnik nekem a dolog. Megütköznek, a Boltonok nyerésre állnak, mintha körbevették volna Jonékat az előzetes végén, már ami maradt a seregből és vélhetően akkor fognak megjelenni a völgy lovagjai...

zizi77 2016.06.15. 14:19:32

@szepi79, első ezen a néven: és ha mindketten ugyanolyan kiképzést kaptak, akkor s lehet Arya jobb, hiszen eddig csak úgy küzdöttek, hogy a másik kiscsaj látott. Egyenlő feltételek mellett, Arya simán lehet jobb is.

szepi79 2016.06.15. 14:28:03

@zizi77: ezt már inkább el tudom fogadni.

NJoyMe 2016.06.15. 14:42:47

Azért Waif eléggé bizonyította fölényét, mikor ököllel rommá verte a bottal felfegyverzett Arya-t. A vak harcot nem feltétlenül sajátította el mindkettő. Arya büntetésképpen megvakult és ezért kellett megtanulni a többi érzékére hivatkozva harcolnia. Waif nem biztos, h ezen átesett. Meg mivel Arya csapdába csalta egy olyan helyen, amit ismer, így mindenképpen előnyből indult még sebesülten is olyan ellen, aki azt sem tudta hol van és az arroganciája am sem engedte volna neki, hogy elmeneküljön, mert lebecsülte Aryát, mert jobb nála és mert Arya még sebesült is.

vonyisz 2016.06.15. 15:23:22

@nota19: A gyertyasötét legkevesebb három ok miatt következett be. Arya profibban tud a sötétben harcolni, ő maga akart nagyon profi lenni, ehhez választhatták volna a sötétített világost vagy valami egyéb trükköt, pl valami olyasmit mint Neo látása. Arya-nak drukkoló nézők már gondolatban többször lejátszották ezt a meccset, talán már több résszel ezelőtt, őket zavarta volna, ha látják. Arya mestere ezt várta tőle és még továbbra is tervei vannak vele, ezért a hangsúly a mester és tanítványa találkozásában van, nem pedig harcon.

2016.06.15. 15:57:29

@nota19: " Azt sem kell elfeledni, hogy a halálfélelem akár még arra is képessé teheti, hogy erejét meghaladóan meneküljön, ebben semmi logikátlan nem volt"

Te vagy a leghálásabb közönség: a legordítóbb dramaturgiai bakikat is be lehet neked adni, mert lelkesen megmagyarázod magadnak, hogy tulajdonképpen jó volt az úgy.

2016.06.15. 16:00:59

@igazi hős: miután az öreg előtt is nyilvánvalóvá vált az ikrek vérfertőző kapcsolata, ami elég sárkányházas szokás, már visszavett a 'dédelgetésből'. de hagyjuk, csak kóbor elmélet vót.

nota19 2016.06.15. 18:37:23

@gwr: gondolod? Én nem így látom, de ezen nem fogunk összeveszni. A kérdés számomra az, hogy élvezni akarom-e a sorozatot, vagy a hibákra vadászni. Ne hidd, hogy én azt gondolom, hogy minden tökéletes volt, és minden hiba felett elsiklom. De szeretem a storyt, kíváncsi vagyok a folytatásra és nem gondolom azt, hogy mindenekfelett álló szakértő vagyok, aki majd megmondja, hogy mit hogyan kellet volna, és éppen mikor mit ba..ak el a készítők, akik velem ellentétben értenek ehhez a szakmához.
De hát gondolom én egy csekély értelmű medvebocs vagyok, aki lelkesen megmagyaráz magának minden hülyeséget, bármit, ugye? A leghálásabb közönség evör :D

NJoyMe 2016.06.15. 19:04:15

@nota19: Ne is hagyd magad leoltani, igazad van. A sorozatnézés egy kikapcsolódás, ami azért van, hogy jól érezd magad. Én is úgy gondolom, mint te. Nem a hibákat keresem benne, hanem élvezem és ha valami kevésbé logikus, vagy nem tetszik, akkor nem fennakadok rajta, hanem továbblépek. Ennél a sorozatnál ezt könnyen meg is lehet tenni, mert a mindennek következménye van és nem véletlenül van úgy megírva, ahogy van. Olyan dolog meg nem létezik a világon, ami mindenkinek egyformán bejönne.

NAR 2016.06.16. 08:58:26

Szerintem Edmure nem árult el senkit. A stratégiai helyzete kb. olyan volt, mint Klapka Györgyé 1849. október 6-án. Királya/miniszterelnöke halott, ezer kilométeres körzetben nincs szövetséges sereg (a könyvben az ostrom idején Havas Jon még főparancsnok, de a filmben is jelentéktelen a serege) és ugyan egy "bevehetetlen" várban üldögél több évre elegendő kajával, de ezzel csak elodázni tudja az elkerülhetetlent. A megadással legalább megmentette az emberei életét. A könyvben Jaime azzal (is) fenyegeti, hogy a Tully-hűbéresekkel fog rohamoztatni először, így a folyóvidéki nemes családok kihalnának.

Hizdahr zo Loraq 2016.06.16. 19:05:50

@Zephyrous: Imádom, amikor olyanok nyígnak, akik a könyv közelébe sem mentek, csak hallották valahol, hogy eltér. Segítek: az időrend eltér, van olyan szál, ami a könyvben megjelenik, a sorozatban nem, vagy csak sokkal később történik meg más kontextusban, de ugyanúgy George RR Martin írja a plotot, az HBO-s fiúk csak a filmes dramaturgia szerint változtatják a történetszálakat.

Hizdahr zo Loraq 2016.06.16. 20:00:50

@gwr: Miért? Egy éven keresztül basztatták. Vakon, félholtra verve, mindenhogy. Eléggé valószínű, hogy Arya nemmeghalásához erősen hozzájárult az arcnélküli kiképzés, ami teljesen nyilvánvaló, hogy emberfeletti képességeket ad végeredményben. Iden, egy egyszerű bravo belehalt volna, de Arya "Senki" Stark már nem, mert gecikemény.

nota19 2016.06.16. 20:38:28

Kedves gwr barátom, én vagyok egyedül a leghálásabb közönség?

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2016.06.17. 13:36:22

@perszepolisz: de miért? Ki lett mondva, hogy ez az utolsó évad, le lesz zárva a történet?

2016.06.20. 18:45:48

@nota19: nem írtam, hogy egyedül.

Senki sem a hibákat keresi, de ha egy sorozaton belül komoly színvonalesések vannak, az feltűnhet, nem? Persze mindent meg lehet magyarázni azzal, hogy csoda történt, hiszen az bármikor történhet. Ha legközelebb egy mikrofon lóg majd be a képbe, arra is lehet mondani, hogy a varjúfiú vizualizálta oda, hiszen tud az időben szaladgálni.
süti beállítások módosítása