Mióta boldog, boldogtalan tévésorozatot készít és mindenfelől ömlik az emberekre a szórakoztató tartalom, egyre nehezebb a kis csatornáknak kiemelkedni és valami váratlant húzni. Vagy egyáltalán elérni, hogy a nézők észrevegyék őket. A WGN America is egy a sok kisebb adóból, akik az elmúlt években kezdtek el többet invesztálni sorozatgyártásba. A Manhattan című második világháborús sorozatuk a kritikusok egy részénél kedvező fogadtatásra lelt, az ezzel járó pozitív sajtó jól jött a csatornának, de a kritikákat nehéz valódi pénzre váltani. Az idén tavasszal elindított Underground sorozatuk úgy tűnik nemcsak a hivatásból tévét néző újságírókat győzte meg, hanem Nielsen készülékkel rendelkező amerikaikat is.
A sorozat az amerikai polgárháborút megelőző években játszódik, egy csapat rabszolgáról szól, akik igyekeznek kitörni a tulajdonosuk markából és északra szökni. Az igazán nagy dobás az, hogy a történelmi háttér nem olyan súllyal borul a sorozatra, mint mondjuk a 12 év rabszolgaság esetében, az Underground inkább emlékeztethet minket olyan szériákra, mint amilyen annak idején a Szökés (Prison Break) volt, ahol szintén egy szedet-vetett csapat tervezett elszökni. A modernizációt az is erősíti, hogy a készítők modern zenét használnak aláfestéshez. Nem akarja minden sarkon hangsúlyozni, hogy itt most komoly témáról van szó, amihez csak bizonyos módon lehet nyúlni.
Az újító hozzáállás meghozta a gyümölcsét, a sorozat 508%-kal múlja felül a csatorna átlagnézettségét, olvasható a The Wrap összeállításában. A részeket átlagosan 1 millióan nézik, ami nem tűnik soknak, viszont ha összevetjük, azzal hogy az HBO óriási produkciója, a Bakelit, aminek csak az első részére 30 millió dollárt költöttek el, 645 ezres átlagnézettséggel futott, vagy azzal, hogy a Showtime sikernek könyvelte el a Billions-t, ami 1,1 millió nézőt érdekelt, akkor látszik, hogy az az 1 millió néző nagyon szép teljesítmény a csatornától, ami csak most kezdi szárnyait bontogatni.
dummdumm 2016.04.28. 16:47:44