Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Amíg a stúdióban maradt, szépen teljesítette az Oscar-gálát a köztévé

2016. február 29. 07:45 klágd 61 komment

Kezdem a lényeggel: a Duna TV Oscar-közvetítése, pontosabban az, ahogy a stúdióban megbeszélte a három műsorvezető azt, ami történt, ami várható, és úgy általában, hogy mi zajlik, az rendben volt. Lehet, hogy azért mondom, mert eredeti nyelven néztem, úgyhogy nem tudom milyen volt a szinkrontolmács sem, remélem jó volt. Az egészen biztos, hogy a feliratozó heroikus munkát végzett, én valahogy úgy képzelem őt, mint egy androidot egy hatalmas billentyűzet előtt, és mint a Ghost In The Shellben, az ujjai szétnyílnak, még kisebb ujjak jönnek ki belőlük, és azok segítségével próbálja meg magyarra fordítani Chris Rockot vagy Ali G-t. Vagy éppen úgy dönt, hogy A visszatérőben motyogó Tom Hardy-t inkább hagyja a francba. Percről percre közvetíteni is elég fárasztó volt, ha még vissza kellett volna gépelnem egy másik nyelven, amit az összes szereplő mond, valószínűleg kiugrottam volna a Kunigunda utcai bázis ablakán.

Szóval okés volt, és itt főleg arra gondolok, hogy Kraszkó Zita, Dudás Viktor, és Szöllőskei Gábor is teljesen rendben megfelelt a feladatuknak, sőt, mintha profin ki lettek volna osztva a feladatok a stúdióban: Kraszkó volt a lelkes, izguló műsorvezető, Dudás a pökhendi, nagymellű szakértő (aki azért gyorsan megemlítette, hogy hát igen, Andy Vajna pár év alatt mit ért itt el), Szöllőskei pedig a csendes, nagy tárgyi tudású szakértő, aki tudja prezentálni a tényeket és a triviákat. Hálátlan feladat az övék egyébként, gyakorlatilag tartalommal kellett megtölteni az amerikai reklámszüneteket, de pont annyira sikerült, hogy ne trappoljon ki az ember puffogva a szobából. Néha kicsit bénáztak a visszakapcsolással, néha Szöllőskei mondata maradt félbe, mert folytatódott a gála, egyszer pedig későn kapcsoltak vissza. 

Addig minden rendben is lett volna, ha a műsor a stúdióban marad, de valami béndzsa okból muszáj volt helyszíni bejelentkezéseket csinálni az Ötkertből, ahol a Saul fia itthonmaradt stábja várta a bejelentést. Ilyenkor olyan volt, mintha valami alternatív, bizarr univerzumba csúsztunk volna át, amiben teljesen oké megkérdezni a film halott gyerekeit játszó srácokat, hogy szerintetek van-e esély az Oscarra, illetve milyen volt halottakat játszani. Nem tudom, hogy azért volt ilyen szerencsétlen az egész, mert kőből próbáltak vizet fakasztani, vagy mert olyan riporterek voltak a helyszínen, akik láthatólag a saját tudásuk alját kaparászták, hogy valami kérdést fel tudjanak tenni, de simán meglettem volna ezek nélkül - feltételezem, hogy ha nincs magyar jelölt, akkor ezek a sutaságok is elmaradnak a licensz két következő évében. A csúcs az volt, amikor Los Angelesből bejelentkezett egy tudósító, csak hangban, és kép nélkül elkezdte a legnagyobb általánosságokat puffogtatni, aztán szerencsére őt is le kellett kapcsolni, mert ment tovább a díjátadó.

Szóval viccelődtünk mi azzal eleget, hogyan fogja elrontani az Oscar-közvetítést a köztévé stábja, de ilyen egyáltalán nem történt. Sőt, sikerült egy okés műsort összehozni, ami azért bíztató a jövőre nézve. Mi a feliratos, eredeti nyelvű verziót néztük, ha valaki szinkrontolmáccsal követte, kommentelje ide nekünk, hogy milyen élmény volt. 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jazzcool 2016.02.29. 08:05:31

Albert Gyorgyi jutott eszembe, sajnos o nem erhette meg :-(

cimet 2016.02.29. 08:10:19

Külföldről nem volt elérhető a Duna TV közvetítése.
De hogy ez így miért jó?

kontratenor 2016.02.29. 08:21:51

Tökre jófej volt.
Kicsit még játszott-utánzott is a hangjával, például a minyonoknál.

lavor 2016.02.29. 08:24:22

Én meg amerikában néztem, és meg kell mondanom, a reklámok némelyike is fenomenális volt, néhány cég nagyon kitett magáért, világsztárokkal forgattak, a Samsung tetszett, meg volt egy, ami nem tudom kié volt, de Carrie Fischer beszélgetett benne híres robotokkal/földönkívüliekkel. Aztán jött a Jimmy Kimmel special, na az nagyon ütős volt, bejött Ben Affleck nagy fekete lebernyegben, majd beszart, aztán egy perc múlva kiderült, hogy Matt Damon volt a hasára szíjazva!! És volt egy filmszkeccs, amiben Batman meg szuperman civilben beszélgetnek egy fogadáson, mikor Kimmel ott téblábolva felismeri szupermant, hiába van rajta szemüveg. Megkéri Ben/ Batmant, fényképezze le őt szupermannal, és mikor Ben maga elé tartja a mobilt, az álláról felismeri, hogy az meg Batman, és így tovább...

MyCream 2016.02.29. 08:31:23

Van egy tippem, hogy nem gépelt itt senki. Ha jól tudom az MTVA szerzett egy béta hangfelismerés alapján automata feliratozó szoftvert (mint amilyen pl a youtubeon van angolul), és szerintem a szinkrontolmácsra állították be (Híradónál élő bejelentkezést is szoktak feliratozni és akkor mintha írták is volna, hogy még csak béta verzió). Vagy ha nincs igazam akkor tényleg szereztek valami droidot :D BTW szinkrontolmácsot 1 perc után levettem, de több ismerősöm szerint is rossz volt.

Semper Augustus 2016.02.29. 08:32:20

Hát nem tudom, nálunk a díjátadó közvetítése nagy fekete képernyő volt, csak hanggal. A stúdióból jövő kép jó volt.

furmintszaraz 2016.02.29. 08:47:23

"nagymellű szakértő" - mármint nagymellényű? :)

sandrativadar · http://queenfan.gportal.hu 2016.02.29. 08:54:19

@furmintszaraz: akinek nagy a melle, annak a mellénye is az :)

nix 2016.02.29. 09:04:08

A feliratot majdnem biztosan élőben tolta valaki (de inkább valakik), nem gépi felismeréssel, mert többször látszott, hogy javít egy-egy elütést, illetve sokszor egyszerűsített az elhagzott szövegen. (Én nem a 333. oldalon, hanem a UPC-s mdiaboxon választottam ki a feliratot, nem tudom, frissítési sebességben volt-e különbség.)

legvidámabb holokauszttagadó 2016.02.29. 09:20:43

Azért kiváncsi leszek, miután a kormány milliádokkal támogatótt egy ilyen zsido propaganda filmet, hogy fog szolni a balibák "magyarországon fasizmus, nácizmus, meg diktatura van, meg orbárezsim van" szövege ?

játccótér 2016.02.29. 09:28:22

A szinkrontolmács Wodala Márk volt, szerintem vérprofi volt. A jelöltek filmrészletei alá Dudás Viktor mondta a szöveget - kímélve a szinkrontolmácsot vagy hogy tuti azokat mondja be, ami ott volt- és azért valljuk be, aki látta, hogy vérprofin vágta mindkét szakértő azt, amit ezekről az szereplőkről tudni kellett, legyen az operatőr, vagy sminkes, vagy kicsi és nagy színész.

Tartalmas volt és szerintem is profi. Ja, a J. Moore alatt tényleg volt egy csúszás, de akkor mindenki még a Saul fia nyerésének örült! :)

Szerintem egyébként nem volt rossz az itthoni világból oda átkapcsolni, mert mert ekkor látszott igazán, hogy micsoda különbség!!!

Nekem plusz eszembe jutott az a tény, hogy akik L.A.-ban álltak a színpadon, azok mind külföldet járt emberek, részben ott éltek, vagy ott élnek most is. Világot láttak. És magyaroknak vallják magukat. És lám, egy kis rálátással a külhonból magunkra: ez lett belőlük. Ötleteik voltak, megcsinálták, és Oscar lett belőle. :)

2016.02.29. 09:28:58

@cimet: A műsor sugárzási jogai korlátozottak, csak Magyarországra vette meg a köztévé. Miért is tett volna másképp? Minden szolgáltató hasonlóan dolgozik külföldön is. Kódkártyát kell venni. Melyik román vagy más tévé kódolt közvetítéseit lehet itthon nézni grátisz? Semmelyiket.

polpetti 2016.02.29. 09:32:38

Szerintem teljesen rendben volt a szinkrontolmács is. Amit ki lehetett hozni belőle, azt kihozták. Sokkal jobb volt, mint Balázsy Panna idejében, szerintem. :)

cimet 2016.02.29. 09:33:07

@nomolesztiren: aha köszönöm. Gondoltam.
Csak fura, hiszen ugyanazokat a reklámokat látnám én is, mintha otthon ülnék a tv előtt.

furo80 2016.02.29. 09:46:38

Nem akarok trollkodni, de nem tudom megérteni mi ez a nagy örület az Oscar körül. Ameriakiaiak dijaznak amerikai filmekt (egy dijat kivéve). Jó, sok filmet nálunk is bemutatbnak, de ezt a nagy felhajtást akkor sem tudom megérteni.

játccótér 2016.02.29. 09:50:33

@polpetti: egyetértek. Nem voltak felszínes röhögcsélések, nem a saját hangjukat akarták hallani, és ha kellett, le is állították egymást. Nem voltak nagyon játszmázások, mind a három ember figyelt egymásra, sőt a szinkrontolmácsra is. Ütemes volt, pörgött a dolog.

P4tk4ny 2016.02.29. 09:53:24

A szinkron tolmács szerintem nem volt vészes a műsor alatt. Igaz már csak az utolsó egy órára csatlakoztam be,de így is teljesen élvezhető volt a műsor. Nem rontott az élményen szerintem.

Flankerr 2016.02.29. 09:59:48

Végig néztem magyarul (Invitel IP TV-n nem tudtam eredeti hangot csiholni), teljesen vállalható volt a stúdió és a tolmács is. Utóbbi király volt amikor 3C-PO dumáját az őhanghordozásában tolta, és másoknál is tett erre kísérletet. nem bántam meg hogy így láttam.

cilamila67 2016.02.29. 10:09:05

profi volt minden, ha ebbe is beleköt valaki, az beteg

sixx · http://comment.blog.hu 2016.02.29. 10:12:40

@furdancs: barom. ha valami jó, azt a köztévéről is megírjuk, használd a keresőt.

jorosz5 2016.02.29. 10:28:56

Élvezhető volt mind a stúdió, mind a helyszíni közvetítés, a szinkrontolmács profin működött, köszönet érte!

izellajos 2016.02.29. 10:31:31

maga a stúdiós rész okés volt, bár a díszletre költhettek volna még, mert elég puritánra sikerült. Ezt leszámítva jó volt.

Bubba72 2016.02.29. 10:35:48

@sixx:
Bravó!
Ez most tetszett!!!

cukkmukk 2016.02.29. 11:31:40

Én meg nem láttam a gálát, de nagyon örülök a magyar győzelemnek!

Mrwolf 2016.02.29. 11:36:45

@MyCream: így van. De egyelőre csak az MTVA volt hajlandó fizetni a cuccért.

ungabunga 2016.02.29. 11:42:58

@cimet: Mert abban az országban, ahol te laksz (meg abban is, ahol én lakom) az amerikai jogtulajdonos egy másik, helyi tévétársaságnak adta el a közvetítési jogot. Az ő érdekeit pedig sértené, ha más csatornán is lehetne fogni.

Vitalea 2016.02.29. 11:45:49

Egyetértek a cikkel, nevezzük nevén az egyedüli elemi csapás Stumpf Kata volt. Olyan volt mintha a kábeltévék indulásakor futó kisvárosi ifjúsági műsor riportere lett volna. Egyetlen értelmes kérdést sem sikerült kicsiholnia. Az az élmény volt, amikor már a néző érzi kínosan magát, hogy ezt nézi. A közvetítés viszont teljesen rendben volt, a tolmács szerintem nagyon jó volt, a stúdió beszélgetés pedig egész jól ment. Viszont, a stúdió berendezése gagyi volt. Ha már a műsorban megjelenők báli szerkóban voltak, akár passzolhatott volna hozzá a környezet is szerintem.

Rollersajt 2016.02.29. 11:45:57

Rendben volt a közvetítés/műsor, egy-két zökkenő belefér...és egyébként meg örülünk a díjnak, igaz, Vicent?

2016.02.29. 11:57:55

@ap: süt erről az írásról, h egy baszatlan, szingli picsa írta.

ap · http://premiumlivesets.hu 2016.02.29. 12:03:46

@Flexy Flex: három jelződ mindegyikével sikerült belőnöd azt, ami a lehető legtávolabb áll a valóságtól... egyébként ok :)

Gunsmoke 2016.02.29. 12:38:29

@ap: ezek szerint egy b@szott nemszingli f@sz vagy?!

Nem akartam trollkodni, de feldobtad a labdát. Egyébként magadra vess, ha a béna írásaidat így akarod reklámozni.

sans paraben 2016.02.29. 12:42:55

Nem ertem. Ha eredetiben nezted, honnan tudod h jok voltak?!

ap · http://premiumlivesets.hu 2016.02.29. 12:43:22

@Gunsmoke: ha nem akartál, miért tetted? én a cikkre reflektáltam, ha Neked ez nem tetszik és csak minősíteni akarsz akkor bár megteheted, de építő jellegű hsz hiányában pont leszarom a véleményed mert csak trollkodsz :)

Minden relativ mondta Einstein majd 3 evet kapott 2016.02.29. 12:57:38

Na egy doboz nacho-val beülök most már erre a Saul-ra. Kíváncsi lettem.

2016.02.29. 13:23:48

@sixx:
Kitiltottál a homokozóból, hízhat a májad. A legszebb, hogy nem is Te írtad a posztot, mégis Te vagy itt a faszagyerek. Persze egyszerűbb kitiltani, mint érdemben cáfolni. Azért ez eléggé faékszerű... Barom.

miciur 2016.02.29. 13:49:07

@jazzcool: nekem nem hiányzott az "Igen kérem, DISZÖZ HÁLLIVUD"-ozása

Infamous 2016.02.29. 13:58:19

@legvidámabb holokauszttagadó:
Impotens rosszéletű senki lehetsz öcsém,akit még a saját anyja sem szeret.

Péter Tóth 2016.02.29. 14:08:45

Megmondom az őszintét, én nem vagyok ilyen elnéző.

A közvetítés első felében Szöllőskei Gábornál azért kivillant a bokazokni felett a láb. Ha már szmokingot adok rájuk, akkor erre oda kellene figyelni. (Úgy látszik más is kiszúrta, mert a második felében már nem.)

Eleve ilyen elegáns ruhában én nem ültettem volna őket "fotelekbe". Kraszkó Zita tűzpiros ruhája is gyönyörűen kiadta volna magát, ha állnak valami pultszerűség mellett, egy kivetítő előtt. Mellette pedig a két elegáns férfi szépen keretezte volna a látványt. 5-8 perces bejelentkezések voltak, ki lehet bírni állva.
Így viszont, hogy süppedősben ültek, a két szmoking rettenetesen állt rajtuk, az elegáns ruha meg csak egy színes paca volt.

Körkapcsolás helyett pedig inkább hozzájuk jött volna be egy egy vendég. A jelölt filmek közül számosban volt magyar közreműködő.
Vagy akár a stúdióban lett volna egy kisebb társaság a különböző közreműködővel és egy közös "drukkolás".

don gondendó 2016.02.29. 14:19:27

én csak azt nem értem miért kellet megszakitani közvestités losangelesböl vagy olyankor minidig reklámokat adtak amerikaban ha igen akor nagyon sok volt reklámszünet vagy egy kertévé adta egszet akor már érdthetö

miciur 2016.02.29. 14:25:07

@legvidámabb holokauszttagadó: több, mint 100millióval, de először egy fillérrel nem akarták, leszarozták a filmtervet és a forgatókönyvet is, muhhaha

Redzsihemmond 2016.02.29. 15:06:05

Szerintem a feliratozó nem az eredeti nyelvet hallgatva gépelt, hanem a szinkrontolmács szövegét hallgatta inkább.

Zoltán Almási 2016.02.29. 15:13:04

@miciur: ez kb olyan, mintha egy korhazban azt mondanak, ma sikerült 10 eletmento mutet, masik 9 meg nem, a beteg meghalt, akkor annak egyenlege mennyi, +1, u jok vagyunk, gyerekek

LHedvig 2016.02.29. 15:19:12

@legvidámabb holokauszttagadó: 310 millióval támogatta a Filmalap a Saul fiát. Ezt ők nyilatkozták még a Golden Globe előtt. A többit a New-York-i Committee adományozta. Szó nincs milliárdokról.

Onereality 2016.02.29. 16:11:33

Nagyon jo volt a harom ember a studioban, hozzaertok es nem mellesleg szorakoztatoak voltak, profin toltak vegig, rengeteg hasznos es erdekes informacio elhangzott, en vegigneztem az ejjel, es biztos, hogy miattuk is nem mentem el aludni.
Szinvonalas volt, adtak egyfajta meltosagot az esemenynek, megunnepeltek, egyutt izgultak Nemesekkel, nagyon jo ejszaka volt ;)
Nekem nagyon udito volt a hogy erzed magad, mit uzensz a jelolteknek, ki tervezte a ruhadat, kinek szurkolsz, mit szeretsz a legjobban az Oscaron ( a hamburgerjuket, mondta Charlize Theron) tipusu bulvaros kerteves szinthez kepest, amit mondjuk a dijatado elott nyomattak az amcsik.
Ott latszott, hogy masodpercre pontosan ki van szamolva minden, es nagyon profi az utemezes, csak eppen erdemi informacio meg tartalom nincs mogotte, vege a musornak, de ures maradt az egesz.
Nagyon orulok, hogy a Dunan nem kerteves bulvaros szinten nyomattak vegig a kozvetitest.
Es nem hianyzik, hogy nem tudok semmit Nemes Jeles fodraszarol, arrol, hogy hogy kelt fel reggel, tudott-e enni aznap, hogyan orult az anyukaja vagy a baratnoje, stb ;D

Atanos 2016.02.29. 16:50:27

@don gondendó: Mert a közvetítést minden TV az amcsiktól veszi át, és az a procedúra, hogy reklámokat tesznek be az Oscar átadás alá így időnként ezeket nyomják, amikor szünetre mennek. Csak itthon jó fejek voltak és nem reklámokat nyomtak ez alatt hanem a stúdióban beszélgettek. :)

Erunder 2016.02.29. 17:17:40

Az megvolt amikor Kraszkó Zita elterelő hadműveletnek nevezete az elhunyt művészek előtt való tisztelgést, amit Dave Grohl akusztikus gitáron kísért énekkel és amiben Zsigmond Vilmost is megemlítették?

Az addig oké, hogy nagyon várták már a legjobb idegen nyelvű film díját, de azért na!
Hazai idő szerint 04:59-kor volt.

grainos1 2016.02.29. 17:19:23

@nomolesztiren: Igen, csak kevés más országnak van olyan "gondja", hogy a hatalmasok jóvoltából önmagával lett határos. Azért jó lenne arra megoldást találni, hogy a gúnyhatáron kívül rekedt magyar közösségek is hozzáférhessenek a licencelt tartalmakhoz is...

grainos1 2016.02.29. 17:20:22

Az Oscar gálán mindenki mindenkinek felszopója! :) Nem is bírtam 10 percnél többet ebből a műmájer bájolgásból. (Gondolom, hogy szembe ez megy, de amint a másik megfordul, máris hátában egy konyhakész konyhakés...:) )

2016.02.29. 17:38:28

@grainos1: Igazad van, de átfogó műszaki megoldást erre találni nagyon macerás és drága lehet. Addig marad az egyedi kódkártya. Át kell jönni, meg kell venni, aztán használható bárhol egyedi műholdvevőkben. Azért nem csak mi jártunk így, gondolj bele a volt Jugoszlávia, vagy a volt Szovjetunió utódállamaiba, gondolom a grúzok is anyáznak ha nem látják az F1-et, mert nem vették meg, az azerbajdzsánok meg nézik halomra. Lehet, hogy nem így van pont, ez csak egy elvi példa.

2016.02.29. 18:52:19

Nem volt hibátlan de évek óta így kellett volna ezt csinálni.

Külön plusz, hogy lehetett eredetiben hallgatni, aki akarta.

@Atanos: Igen, a reklámnélküliség volt maga az oxigén.

2016.02.29. 20:27:55

Ki az a néger a tv2-nél?

onderon 2016.02.29. 21:11:54

Én nemtom mit tetszett nézni, de ez a nőszemély maga volt az erőltetett nyáladzó téboly. Szó szerint azt hittem felrúgom a tévével együtt. A hörcsögfejű szakértővel néha egyetértettem, de ez gondolom azért lehetett, mert egyidősek vagyunk, és ugyanazokon a filmeken szocializálódtunk. A másik ember meg valami förtelem volt a nyamvadt akcentusos műmájer angoljával együtt. A sokadik blokk utan már mute-on figyeltem, ahogy tátognak (a nő nyeríthetett inkább, olyan feje volt). Hálistennek a tolmácsot nem volt kötelező hallgatnom.

Egyet viszont le kell szögezni: még így is fényévekkel jobb volt mint balázsi panka meg a leszbi néni.

évisokk 2016.02.29. 22:28:39

Végignéztem én is az egész közvetítést. Szerintem nem volt rossz. A szinkrontolmácsok jók voltak, életszerű, nem gépies F1-Gettner Dénes-féle darálás ment.
Az Ötkertes bejelentkezés felejtős, sőt idegesítő, főleg a riport a gyerekekkel.
A ruhákra vonatkozóan nem értettem, hogy 1 totál kivágott hátú ruhában hogyan lehet ülni bőrfotelben?
Nagy gratulációm a film alkotóinak!!

Mister Gumpy 2016.03.01. 01:23:29

@játccótér: Hihihaha, Wodala Márkkal elég sokat buliztam gimiben 20 éve, ő félig skót, félig magyar, aki az élete felét Amerikában élte, és az apja tanította a szinkron-tolmácsolást a szegedi egyetemen. Most ennek a fele lehet, hogy csak félig igaz, de a lényeg azért hasonló, kicsit messze van az a 20 év. Ha valaki linkelné a szinkontolmácsolását, megköszönném, mert a duna honlapon nem találtam. (mediaklikk? komolyan? ez a kozTV online neve?)

közösperonos átszállás 2016.03.01. 07:21:05

@nix: "A feliratot majdnem biztosan élőben tolta valaki (de inkább valakik), nem gépi felismeréssel, mert többször látszott, hogy javít egy-egy elütést, illetve sokszor egyszerűsített az elhagzott szövegen."

Ilyenkor ott ül valaki egy mikrofonnal, és amit ő mond, azt próbálja a gép leírni. Ezért az egyszerűsítésre is egyszerű (ááá) a magyarázat, a mikrofonos ember is profi, és tudja, mit lehet és kell egyszerűsíteni. A program meg menet közben is tudja javítani a saját hibáit, tényleg nagyon profi.

Mérgező Hulladék 2016.03.01. 08:34:18

@nomolesztiren: úgy rémlik, ugyanez felmerült a sportközvetítéseknél, de valószínűleg csak valamelyik politikus (vagy seggnyalója) szavazatszerző akciója volt, vagyis egy üres lózung bármilyen mögöttes tartalom nélkül. Mindenesetre egy felvetést a tárgyalásokon valóban megérne a dolog, de akkor még tényleg ott van az is, amiről te írsz, hogy hogyan valósítod meg technikailag.
süti beállítások módosítása