Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Vigyünk cigányzenét az Eurovízióra!

2016. február 07. 07:00 sajó d. 101 komment

adal6.jpg

Elérkeztünk az utolsó elődöntőhöz a Dalban, így jövő héttől már szelektíven hallgathatunk rosszabbnál rosszabb zenéket. Az előző két adáshoz képest most nem domináltak a kertévés tehetségkutatós előadók, volt viszont nagyon klassz cigányzene, némi Django Reinhardt-szerű pop és régi rhythm and blues. Both kezdi felvenni a ritmust Pierott-val, de Frenreisz és Zséda még mindig baromi idegesítő.

Ahelyett, hogy hosszadalmasan elemeznénk az egész adást, inkább fellépőkre bontva mondjuk el mit gondolunk az előző este produkcióiról.

Nika

Máig emlékszem milyen volt 10 éves gyerekként Nika Papa ne félts c. klipjét nézni a tévébe és azt gondolni, hogy wow, mennyire vad már ez a fejkendős, kertészgatyás csaj! Ezt sikerült teljesen lerombolni ezzel a totálisan jellegtelen dallal. Viszont a fellépést felvezető arcra mappingelt vetítés iszonyatosan menő volt.

B The First

Pély "Légyszi, légyszi, foglalkozzon már velem valaki" Barna zenekara akár még is jó is lehetett volna, de egyrészt valami tökre nem stimmelt a dobbal, másrészt Pély arcmimikája néha egészen félelmetes volt, harmadrészt sikerült nem csak a White Stripes ruhakollekcióját lenyúlni, de Pélyt valamiért metroszexuális Zorrónak öltöztették be. Pedig én szeretem a régi rhythm and blues dolgokat, de a nagy közös összegitározós szólózás a végén egy időre elvette tőle a kedvemet.

Ív

adal3.jpg

Ez is már közel volt ahhoz, hogy majdnem jó legyen, de persze nem volt az. A lány tud énekelni, de hát könyörgöm, az a három szerencsétlen háttérvokalista miért nem vett fel valami egységes ruhát és állították be őket egy pult mögé, ha nem tudnak együtt mozogni? A Tesco gazdaságos gitárszólóra nincs bocsánat, de kárpótolt a nagyon retró vizuál a háttérben. Így a harmadik adás után lassan kijelenthetjük, hogy legalább ebben sikerült fejlődni a műsornak.

Gájer Bálint

A Kárpátok Michael Bubléja úgy néz ki nagyon élvezi, hogy a Kárpátok Michael Bubléja lehet. Mi már kevésbé, és ezen az sem segít, hogy egy kisebb filmforgatást kreáltak a fellépése köré. Annál a résznél viszont hangosan felröhögtem, amikor megjelent a végén mögötte egy kisebb marching band, és a pergődobos módszeresen mellé ütött, nehogy egy pillanatig is hihetőnek tűnjön a produkció. Viszont kiderült, hogy Pélynek köszönheti az emberiség, hogy Gájer nem bolti eladó lett inkább, hanem énekes.

Parno Graszt

adal5.jpg

Lehet van, aki nem tudja, de a Parno Graszt kifejezetten sikeres nép- és világzenei produkciónak számít a műfaján belül külföldön, és őszintén szólva a sok tucat popdal között annyira jól esett ilyet is hallani, mint amikor a Balaton Soundon valaki kihúzza a pendrive-ot Martin Garrix laptopjából és pár pillanatig végre csönd lesz. Baromi jó, hogy csont nélkül továbbmentek és a mostani xenofób magyar közhangulatban tök szép lenne egy tradicionális cigányzenekart küldeni egy popversenyre.

Singh Viki

"A zenémnek az az üzenete, hogy tegyük le a fegyvert egymással szemben és szeressük egymást" - ezzel vezette fel a dalt az énekesnő. Ebből nem nehéz kitalálni mennyire volt izgalmas maga a dal, amit inkább egy musicalben tudnék elképzelni, mint egy eurovíziós bazári giccsvásárban.

Horányi Juli

Valamiért vagány csajként emlékeztem Horányira már nem is tudom melyik RTL-es műsorból, ehhez képest a felvezető videójában olyan dumát nyomott, mintha valami vallási szekta átmosta volna az agyát. A dal túl sok vizet nem zavart, de legalább a háttérénekeset itt sikerült egységesen feketébe öltöztetni.

Petruska

adal8.jpg

Azt hittem az új singer-songwriter generációhoz tartozó Petruska András majd valami egészen meglepőt gurít az adásban, ehhez képest csak egy kilúgozott Django Reinhardtra futotta, ami még így is jobb volt, mint a mezőny túlnyomó része.

Berkes Olivér és Tóth Andi

Valahogy így képzelem el azt, amikor az MTVA megpróbál klasszikus Disney-popsztárokat csinálni. Az a fajta rágógumi, aminek 2 perc után nincs semmi íze, cserébe lufit sem lehet belőle rendesen fújni. A külön rossz kontraszt, hogy amíg Tóth Andi tud énekelni, addig Berkes Olivér nem igazán.

Agárdi Szilvia

Valamiért úgy gondolták a jelmezesek, hogy jó ötlet Agárdit Lana Del Reyre sminkelni, miközben egy századik Celine Dion-kópiát ad elő. Valaki biztos nagyon szereti ezt a műfaj, mert minden évben bejut 3-4 ilyen dal, hogy aztán olyan csont nélkül vérezzen el legkésőbb a döntőben, mint oktatási államtitkár a Fideszben.

A harmadik elődöntőt Petruska nyerte, rajta kívül Agárdi, a Parno Graszt és a B The First ment tovább. Az ötödik helyen hármas holtverseny volt Nika, Singh és a Berkes-Tóth páros között, végül a zsűri valamiért az egész mezőny egyik leggyengébb számával induló Nikát preferálta. ByeAlexék koncertje után a közönség végül a Disney-párost, Tóth Andit és Berkes Olivért vitte tovább. A nevek kihirdetése után Tóth állítólag rosszul lett, szédülésre panaszkodott és le kellett kísérni a színpadról.

adal9.jpg

Így a harmadik elődöntő után feltűnő, hogy Pierrot mellé egész szépen felzárkózott Both Miklós is, már egyáltalán nem olyan modoros, mint az elején volt. Ellenben az iszonyatosan szar poénokkal és jófejkedéssel próbálkozó Frenreisszel és Zsédával, aki hiába ad egyszer 9-et, egyszer 7-et, azt osztályzást megelőző értékelései alapján soha nincs semmi baja semmivel. Azt azért érdemes megnézni, hogy Agárdin kívül egyik továbbjutó sem tehetségkutatós, miközben évről-évre módszeresen egyre több ex-megasztárost, -Voice-ost, -Rising Starost, -Csillag születikest és -X-Faktorost nyomnak be a műsorba, hátha egy kis bulvárjelenléttel több érdeklődést kap a műsor. Valamiért ez csak a mostani elődöntőre volt jellemző, a második adásban például csak a vigaszágon bejutott Passed nem valami kertévés kreálmány, de az első körben is mindössze az Egy Másik Zenekar lógott ki a sorból.

Kár, mert ehhez képest sem a Compact Disco, sem ByeAlex, sem Boggie nem ebből a körből került ki, és nem lennénk meglepve, ha idén sem mondjuk Vásáry André vagy Oláh Gergő nyerne.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dust in Hofmann 2016.02.07. 07:44:38

Az megvan, hogy Gájer Bálint Győrfi Pál, míg Ív Vanessa Paradis eltitkolt szerelemgyereke?

CsíkosNapernyő · http://csikosnapernyo.blog.hu 2016.02.07. 08:11:40

Nika Voice, Tóth Andi X-faktor, Berkes is próbálkozott valamelyik sztárcsinálóban.

kontratenor 2016.02.07. 08:25:23

Azért Petruska kilógott fölfelé nagyon, és könnyen értékelhető benne némi intelligencia is. Bőven működik.

nincs_nick 2016.02.07. 08:27:11

Volt "szerencsém" hallgatni tegnap a Petőfin a résztvevőket, hát egytől-egyig katasztrófa az összes. Élükön a Parno Graszt-tal. Gyakorlatilag olyan zenét csináltak, amit a hőt utcában hallok néha az ablakokból bömbölni. Hát elég nehéz innentől kezdve elvonatkoztatni, mondjon bárki bármit is....

2016.02.07. 08:35:36

" a mostani xenofób magyar közhangulatban tök szép lenne egy tradicionális cigányzenekart küldeni egy popversenyre."

1. 5, azaz öt pontot kaptak a közönségtől = nem tetszik nekik ez a zene.
2. Én meg naivan azt hittem, hogy ez a műsor arról szól, hogy a legtetszetősebb zenét kell küldeni, nem valami pozitív diszkriminációnak és piárnak megfelelni.

Az önmagunktól meghatódó énekesnőktől meg sugárban hányok.....

mate2003 2016.02.07. 08:36:57

Az Akárki Szilvi is tehetségkutatós ám...

kontratenor 2016.02.07. 08:39:05

@icipicicsipa: nincs az a négy legvégén, amiből ők nyernének tehát
tuti nem mennek

mate2003 2016.02.07. 08:39:29

@mate2003: sajnos hülyeséget írtam, elnézést!

n3spr3ss0 2016.02.07. 08:48:56

@saul fika: Akkor anyád is felléphetne?

Teshow 2016.02.07. 08:50:04

Nika, Gájer Bálint, Singh Viki, Horányi Juli, Tóth Andi, Berkes Olivér, Agárdi Szilvia és kapaszkodj meg, Pély Barna is a TV2 őskori tehetségkutatójából, a Kifutóból lett országosan ismert. OK, többeknek már volt néha egész komoly szakmai előélete, de országosan ismertek a tehetségkutatókból lettek. Tehát az arány kb 8:3. Tudom azok nagyrészét sixx kommentelte, de ezt a részét a postnak illene javítani.

Amúgy tegnap belenéztem, és a legnagyobb baj ezzel az egésszel, hogy mindenki Eurovízió-kompatibilis dalt akar írni, amitől vagy unalmasan nyálas "nagyívű" dalok születnek, vagy "baromira meg akarjuk mutatni magunkat" típusú túlzások. A tegnapi műsor is többnyire erről szólt. Az énekesek többsége amúgy meglepően kinőtte magát, az adás meg képi látványban gyakorlatilag hozta a kertévés zenés showműsorainak színvonalát. Az eredményjelző táblát kezelő operátor elég sokat bakizott, de ettől függetlenül jól működött.

Pierrot jóságos nagypapa stílusú modorossága k*rvára idegesítő, szakmailag a legtöbb hasznosat Frenreisz mondta ki, csak persze nem árt érteni is, azt amit beszél.

belga6 2016.02.07. 08:50:46

Összességében a tegnapi felhozatal is borzalmas volt. Mindent elárul a színvonalról, hogy Petruskának sikerült ezzel a lapos dallal megnyernie. Valóban ő volt még a legjobb. Frenreisz kínos. Miért nem szólnak neki? Horányi Juli nagyon rossz úton jár. Lényegében mióta kilépett a miusból, és a sikert hajhássza, nem önmaga. A cikk szerzője arról nem írt, de megemlítendő, hogy Tóth Andi időnként iszonyatosan hamis volt. Furcsa, hogy Agárdi Szilvi dalát az egekig magasztalja Zséda. Azt a dalt, amit Zséda szerzőtársa, Rakonczai Viktor írt. És akkor jött a legkínosabb produkció, ByeAlex, akinek sikerült olyan egyedit alkotnia, hogy a Skorpió Így szólt hozzám a dédapám c. dalát egy az egyben rá lehetett énekelnie a dalára. És ehhez az egészestés borzalomhoz Both Miklós a nevét és az arcát adta.

vajazs vajazs 2016.02.07. 08:55:31

Horányi Juli lepontozása nevetséges volt, a dalnak simán a döntőben lett volna a helye. Mondjuk a se íze se bűze Nika helyett. Berkes Olivér és Andi dala is jó lett volna, ha élőben is meg tudott volna szólalni a produkció, de nem tudott sajnos.

vajazs vajazs 2016.02.07. 08:57:06

@kontratenor: Szerintem nem lógott ki. Untam a dalát végig. Inkább Szilvi és a Parno Graszt lógott ki.

Hell-Ász 2016.02.07. 08:58:04

A 3 elődöntő közül nekem ez volt a leggyengébb, az egyetlen kiemelkedőnek Petruska András tűnt. Nem tudom miért kellett ájultan dícsérni a romákat, mikor többször még a ritmusból is kiestek. Hogy vígaszágon a Tóth Andiék jutottak be, hát az meglepetés , mert a srácnak semmi énekhangja nincs és a dal is gyengécske.

vajazs vajazs 2016.02.07. 08:59:04

@Teshow: Hülyéket beszélsz. Tóth Andi? Nem is élt még akkor (1998).

Csapee 2016.02.07. 09:02:32

Öööö, van valamilyen magyarázat arra hogy, miért mezítlábas a műsorvezető csaj?

Én első blikkre csak arra gondoltam, hogy az alkoholista kinézetű műsorvezető társára kicsit nagyon ránőne egy magassarkúval.

pakura 2016.02.07. 09:07:02

Ha cigányzenével megyünk az eurovízióra, akkor én inkább migrálok a föld túlsó felén egy lakatlan szigetre.

zuhanorepulesss 2016.02.07. 09:18:50

A végén kapcsoltam oda (bár ebből valami szándékosságra lehetne következtetni), amikor a pár, ugyanannyi pontot kapó, versenyző közül a zsűri kiválasztotta ki jut tovább.
Ha kapnak a közönségtő is pontot, miért nem az jut vajon tovább, akit a nézők jobban szeretnek?
Miért ez a dilettánsokból álló négyfős banda határozza meg?
Vagy legyen népszavazás :D

Never Surrender 2016.02.07. 09:22:24

@nincs_nick: Aki Petőfit hallgat, sikeres ember nem lehet, csak lábszagú, pesti liberális.
@pakura: Nem mi megyünk, ők mennek az Ajróvízijóra.
@Hell-Ász: mi az, hogy romák? Mi baj van azzal a szóval, hogy "cigány"?

takingsider 2016.02.07. 09:24:32

@pakura: szerintem indulj, jobb lesz nélküled

takingsider 2016.02.07. 09:26:22

@Never Surrender: szerintem semmi baj vele, de a romával sem, szerinted azzal mia baj? csak nem az, hogy az nem bevett káromkodás (még)?

Drde 2016.02.07. 09:29:32

"és a mostani xenofób magyar közhangulatban"

Mondjuk ehhez a feszültséghez te is hozzáteszed a magadét sajókám az indokolatlan rasszistázásokkal, amit aztán a sarokban kuporgás és mély hallgatás követ :D:D:D

Drde 2016.02.07. 09:30:31

Egyébként sajóka cigányzenéről beszél, romazene helyett.... egyértelmű rasszizmus.

Dr_utcai_arcos 2016.02.07. 09:30:38

"A Dal 2016 harmadik elődöntőjének egyik szereplője, Tóth Andi a műsor végén az izgalom és a feszültség hatására a színpadon rosszul lett. A helyszínen tartózkodó orvos azonnal ellátta, állapota stabilizálódott, ismét jól érzi magát - közölte a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap." Azt a qrva... a médiaszolg blah blah blah...

2016.02.07. 09:34:35

@takingsider: Szerintem annyi a baja, hogy a cigány létező kifejezés, amit a cigányok is teljesen természetesen és egyértelműen használnak is.
Innentől a romázás semmi egyéb, mint a szokásos sugárban hányós PC nyomulás.

És senki még csak meg sem említette, hogy milyen nagy baj, hogy nem káromkodásként van a romázás még használva.

F1expert 2016.02.07. 09:39:18

Sajó egy szánalmas törpe, aki csak xenofóbozni meg feszültséget kelteni tud. Újságírói kvalitásai a zéróhoz közelítenek, mindig elszomorodom, amikor várok egy cikket, és ő tűnik fel szerzőként sixx helyett (aki egy bunkó tahó paraszt, de legalább írni tud).

A versenyzőkhöz: A Petruska nevű csávó csak nekem gáz? Ahogy néz ki a fejéből, már az is ijesztő, a dala meg egy nagy semmi volt.

A Parno Graszt OK, de felpontozták, nehogy véletlenül rasszistának legyenek bélyegezve.

Nika nagyon gyenge volt, a 3 holtversenyes közül ő volt a legrosszabb.

Szilvi szuper volt, de élek a gyanúperrel, hogy playbackelt.

Horányi Juli lepontozását nem értettem, szerintem valami szakmai vita áll a háttérben, mint tavaly a New Level Empire-nél.

ludomik 2016.02.07. 09:40:15

A tegnapi adas is,egy kalap sar volt.....Tenyleg jellegtelen,azonnal felejtheto dalok hangzanak,el,
Szerintem a legcikibb Nika volt,,,,Toth Andit meg savazrak,a hangtalan Twist Oliverrel,szegeny csaj,mit melozott a hirnevert,valamelyik kertves, musorban.erre oda basznak melle ,egy jellegtelen sracot,...S.Viki haboru ellenes dala,,mit keres itt ? Azon tunodtem hogy Stokholmban,10 nel kevesebben ,vagy egy kicsit tobben ,ertik-e a Magyar nyelvet ??? Minek indultatnak egy szoveg centrikus,dalt, egy csiri-biri,Dalfesztivalon ???.......Az En velemyem szerint a Passed ,jo,,,csak nem magaval ragado fesztival zene,,,,ha nem annal sokkal tobb.

ludomik 2016.02.07. 09:42:10

@Never Surrender: semmi,lasd cigany pecsenye,,,,,vagy cigany utra ment

Gukker 2016.02.07. 09:43:29

Horányi Juli [...] olyan dumát nyomott, mintha valami vallási szekta átmosta volna az agyát.
Mert így is van:
objektivszcn.blog.hu/2016/02/04/celebhirado_szcientologus_horanyi_juli_a_dal_egyik_versenyzoje

hollario 2016.02.07. 10:20:33

@icipicicsipa:". 5, azaz öt pontot kaptak a közönségtől = nem tetszik nekik ez a zene."

A 90% 5 vagy 6 pontot kap a közönségtől, ez nem sokat jelent.

Hun Endorfin 2016.02.07. 10:31:27

@hollario: pl azt hogy egyik szám se tetszett igazán nekik. Ennyi erővel kiküldhetnénk a veresegyházi asszonykórust, lenne akkora sikere mint a ruszkiknak , amikor hasonlóan cselekedtek.

F1expert 2016.02.07. 10:37:59

@Gukker: Bazz, ha ez igaz, akkor nagyon gáz. A dalai ettől még nagyon jók, de ezek szerint a csaj nem komplett (nem is tűnik annak).

Dezsike 2016.02.07. 10:53:04

Aki rendszeresen nézi az Eurovíziót emlékezhet rá, hogy pár éve (talán 2009-ben) Csehország cigányzenével indult és 0 ponttal esett ki az elődöntőből - ami igen ritka esemény. Tavalyig nem is indultak azóta. Nehogy mi is így járjunk...

2016.02.07. 10:56:25

"...a mostani xenofób magyar közhangulatban..."

Egy: Miért kell mindenből politikát, azon belül is csak a gyűlöletet szítani?
Kettő: Szerintem a cigány szó legalább olyan elterjedt, mint a roma, de a média rendre "romázik."

Arra azért kíváncsi lennék, hogy jó néhány, a magyar nyelvben meghonosodott szavakat hogyan formálnák át a PC-mániások, mint például: cigánykerék, cigányútra szaladt, cigánymeggy, etc. etc.

A többi stimmel.

Söntésarcú Csömör 2016.02.07. 10:57:53

Nem jött be a pénzenergia a szcientológus néninek, van ilyen.

évisokk 2016.02.07. 11:03:41

Hát... ha cigányzene, akkor már Oláh Gergő! Bár szerintem az a dal sem esélyes nyerni.
Tóth Andinak egyedül kéne énekelnie, mert ez az Oli(hal)vér(ű) gyerek rettentő gyenge.
Agárdi Szilvi is tehetségkutatós, a Csillag születik-ben még zongorán kísérte magát.
Nekem tetszett Petruska dala, messze kimagaslott a tegnapi mezőnyből.
Nem tudom, milyen lehetett a teljes dal-lista, ha ezek voltak a legjobb 30?!?

2016.02.07. 11:03:59

A Parno Graszton csodálkozom, róluk hallottam is. Jó lenne látni mivel mentek oda. A cigányzenének igen nagy hagyománya van nálunkfelé, egyik azon kevés dolognak amiben ez a nép igazán kiemelkedően teljesített, szóval koncepcionálisan erősen támogatnám a dolgot feltéve, hogy a szám amivel odaállítottak, nem szar. Kár, hogy ezek nincsenek belinkelve.

A tévébe nézéssel kapcsolatban javasolnám ismétlésnek átnézni a következő anyagot:
tudasbazis.sulinet.hu/hu/magyar-nyelv-es-irodalom/magyar-nyelv/nyelvtan-4-osztaly/a-ragos-fonevek/a-ba-be-vagy-ban-ben

bontottcsirke 2016.02.07. 11:05:26

Ne csak a zenéjüket, hanem a retkeket is vidd ki magaddal, de maradjanak is ott. Így egy nem különösebben szép, de valamennyire élhető országot kapunk.

sans paraben 2016.02.07. 11:06:25

@vajazs vajazs: az csak a pélyre vonatkozott, a többi más tehkutatós, szóval nem beszél hülyeségeket.

molymoly 2016.02.07. 11:06:28

Nika - The Voice
Singh Viki - The Voice
Horányi Juli - X-FAktor
Petruska - Megasztár
Berkes Olivér - The Voice
Tóth Andi - X-Faktor
Agárdi Szilvia - The Voice

Nah. A teljesség kedvéért.

Nehéz találni olyan magyar fiatal énekest, akit a The Voice nem könyörgött be a műsorába :D

sans paraben 2016.02.07. 11:07:14

@randomgenerator: tart kábé 10 másodpercig megkeresni a guglin :D

sans paraben 2016.02.07. 11:08:06

@molymoly: singh viki sztem rising staros volt, nem mintha lenne jelentősége :)

JaCru 2016.02.07. 11:19:34

kritikán aluli az idei 30-as felhozatal, egyiket se küldeném ki.
esetleg ha tömegpusztító fegyvernek szánjuk valamelyiket.

PollyPötty 2016.02.07. 11:50:55

Egy másik zenekar énekesnője - X-faktor
Compact Disco énekese - Megasztár (próbálkozott, de a döntőkbe nem jutott be)

kis.herceg 2016.02.07. 12:08:25

üdítő meglepetés voltak a cigányok a sok tucatszarból, őket küldeném, esetleg Freddiet.

Szabinho 2016.02.07. 12:11:28

Nika szerintem is gyenge volt, akkor már inkább Gájer. Tóth Andinak egyedül kellett volna indulnia, ez a srác csak visszafogta. A kötelező politikai korrektségen kívül nem értem, hogy miért van a média elájulva a cigányzenekartól, szerintem nem valók egy Eurovízióra, valószínűleg nagyon csúnyán leégnének a sok nagy hangú, extrém külsejű, sármos fiúkkal és bulizós zenével induló előadóval szemben.
A zsűriből mindenki mond néha jókat, amúgy az értékelés lehetne rövidebb, mert sokszor unalmas.
A legjobb Petruska volt, de Agárdi és Tóth Andi is jók voltak (Berkes Olivér nem). Gájernek swinget kellett volna énekelni, és nem ezt a túlbonyolított klippet előadni a színpadon.
A műsor leggyengébb része viszont a köztévé közvetítési színvonala volt, csodálkozom, hogy Sixx erről nem írt. Elmegy a fény, nincs meg a pontszám, de megvan, csak rossz a sorrend.... borzalmas volt, hozta az M1 híradó színvonalát.

2016.02.07. 12:13:37

"Baromi jó, hogy csont nélkül továbbmentek és a mostani xenofób magyar közhangulatban tök szép lenne egy tradicionális cigányzenekart küldeni egy popversenyre."

Azt ugye vágja Dávidka, hogy a zembereknek nem a Parno Graszt és hasonló tradicionális cigányzenészek b@sszák a csőrüket, hanem a kolompárorbánok, raffaelsándorok, adócsalógyőzikék, mohácsiviktóriák meg a zsebes brigád a négyeshatoson.
Ugyanakkor a bűnöző romák miatti ellenérzéseket az se fogja csökkenteni, ha a Parno Graszt nyeri az Eurovíziót. Az emberek nem hülyék. Nem a Parno Grasztot (meg az Ando Dromot és más tradicionális zenéket) utálják, hanem a bűnözést és az európaival inkompatibilis kultúrákat.

Pandacsöki_Boborján 2016.02.07. 12:21:27

Horányi Juli nagyon méltatlan pontokat kapott, Nika százszor gyengébb énekesnő nála, a daláról is beszélve és őt meg továbbjuttatták... Ki érti eztet?

A Parno Graszt dal volt az egyetlen a tegnapi adásból, aminek a refrénje megmaradt a fejemben, a többit kb. már 5 másodperccel a vége után nem tudtam volna felidézni.

Petruska ajnározását nem értem: oké, hogy a dal tűrhető volt a többihez képest, de könyörgöm, ez egy tévéműsor, a pasas konkrétan rémisztő és unszimpatikus, a színpadi műsor meg egy nagy nulla volt. Felejtsék el!

Sajnos a tavalyi évhez hasonlóan ez megint egy rettentően gyenge mezőny lett, Freddie és Oláh Gergő tűnik valamelyest használhatónak. Félek, hogy a zsűri és a nézők is a szociális faktor miatt ezt a szegény Agárdi Szilvit küldik a tucatdalával, hogy leszerepeljen egy 22. hellyel.

Vierre_ 2016.02.07. 12:21:40

Én Parno Graszton-t akarom, vagy Petruskát, minden más másodlagos. A cigányzene igazán finom oldalát kaptál el, az a kellemes gyorsítás isteni volt, nem tudtam, hogy már népszerűek, ismertek a világzenei körökben, kifejezetten jól tolták (a kislány pedig az apukán hatódott meg, nem magán, van ilyen, inkább az a kellemetlen, amikor a műsorvezető ezt vagy háromszor felhozza)
Petruska pedig igazán jó volt, nagyon tetszett a húzása, a keménysége, a ritmusa. Engem meglepett, hogy volt két ilyen jó muzsika egy ilyen műsorban.

Nincs bajom a ménsztrímmel ha jó, volt itt is egy kettő amit magamtól nem hallgatnék, de fel tudom mérni, Juli, Andi és Pély.

Tehát szerintem ha vertikálisan akarunk megjelenni: Petruska és Parno Graszton, ha horizontálisan akkor meg Pély és Andi - Juli off.

Inkák földjén 2016.02.07. 12:26:23

Sajó a "tévébe nezte". Úgy, bele a tévébe. Meg egyszer elolvashatná a neten, hogy mikor hova kell vesszőt tenni, mert fogalma nincs arról sem.
A Martin Garrix hasonlat viszont nagyon jó :) az előző két részt nem láttam, de ha csak a tegnapi adás alapján kéne választani, akkor Parno Graszt

András Erdélyi 2016.02.07. 12:32:21

@évisokk: Aki a Csillag születikben zongorázott, az Krizbai Teca volt. Agárdi Szilvi Voice-os, Pál Dénes elleni párbajban esett ki.

prfact 2016.02.07. 12:40:45

"a mostani xenofób magyar közhangulatban tök szép lenne egy tradicionális cigányzenekart küldeni egy popversenyre"

A liberális előítéletek alig ütnek át a poszton, pedig jellemzően alig lehet találni olyan tévés tehetségkutatót, ahol nem voltak felülreprezentálva cigányok a mezőnyben és nem volt cigány az első három helyezett között. De ez teljesen értehető, tudjuk, hogy muszáj ahol alkalom adódik rá belerúgni a magyarokba, nehogy azt higgyék, hogy joguk van eldönteni milyen legyen az ízlésük!

northwind 2016.02.07. 12:46:24

vérszegény, szilvike...hm ha kinyitom a rádiót, valami iylen sablon kapok, 12 egytucat, bár szép hangja van...a romák? hang nincs, ha van, inkább ne lenne, mert fals, az énekes könnyezik, úgy meghatódik önmagától, rutintalanok....ha romazene kell, akkor én a Karaván familiára szavaznék, ők legalább úgy szórakoztatók, hogy professzionálisak (no és a tagjai egyetemisták cigány létükre, mert ugye ott a fesztiválon valahogy meg kéne nyilvánulni!) Petruska..hát a felhozatalból tényleg....de Pély Barnától se hallottam még hamis hangot, muzikális a srác...bár ez a dal nem volt kiemelkedő...a többiek nem érnek csuklómozdulatoka :)

Roppantó 2016.02.07. 12:51:26

Ha a globális pop trendeket nézem, Tóth Andiék dala kiemelkedik a mezőnyből, csak a színpadi bohóckodásukból kéne egy kicsit visszavenni. Sztem, tuti top10-ben végeznének a vízión.
youtu.be/r0tBQgmiHWc

Az elveszett jelentés (törölt) 2016.02.07. 12:58:52

@Roppantó: A szüleinek és a menedzserének nem ártana elgondolkodni azon, hogy egy 17 éves, egészséges fiatal lány miért nem bír ki rosszul lét nélkül egy olyan egész estés műsort, amilyet két éve még minden probléma nélkül megoldott, több egymást követő szombaton.

Krumpli Bogart 2016.02.07. 13:04:14

@icipicicsipa: Ezt rosszul hitted. Csak és kizárólag a másság nyerhet, ezért is kellene tényleg a cigányzenével próbálkozni. Ezt teljesen komolyan mondom.

Ennél csak egy transznemű cigányzenekar lenne jobb szakállas nővel, menekültstátuszban lévő palesztin brácsással és egy fogyatékkal élő prímással.
Mással kár is próbálkozni. Kidobott pénz.

Krumpli Bogart 2016.02.07. 13:05:38

@Az elveszett jelentés: Ma már a gyerek államilag szponzorált termék, ezen senki nem fog gondolkozni.

zsubiaba 2016.02.07. 13:16:35

Horányi Juli mindig is egy homályos tekintetű művészke volt. Az X-faktor válogatóra is ő ment abban a zöld kesztyűben és tündérlánynak hivtak mar akkor is. Épp ezért kicsit dühös vagyok magamra, amiért ez a dala kifejezetten tetszik, mert a csaj mindig is irritalt (most is).

Azt tudja valaki (nem álnaiv kérdés, komolyan nem értem), hogy miért vannak ennek a műsornak támogatói? A rádióban mindig úgy reklámozzák, hogy X és Y cég tánogatta. Nem közszolgálati műsor? Vagy attól még lehet?

lukacstoncsi 2016.02.07. 13:23:09

A Nikához fűzött kommented Sixx teljesen felesleges volt.Biztos még úgy kéne kinéznie és énekelnie mint akkor mi?Nika dalában a refrén az ami erős és hangban is ott tudta megmutatni milyen jó.Singh Viki dala nem rossz de voltak nála jobbak az eurovízióra.Horányi Julin ledöbbentem hogy szcientológus lett vagy azt kedveli.A dala elég gyenge de a tehetsége nem megkérdőjelezhető.Petruska nem rossz.Tóth Andi a faktorban jobban énekelt és jobb dalokat.Ez egy erős közepes.A duett nem rossz de még csiszolni kell rajta.Agárdi Szilvi dala egy klasszikus Eurovíziós dal és Zsédának van igaza ilyet sok énekesnő elénekelne szívesen.Nem kellett egyébként del Rey-re sminkelni mivel az arca így is hasonlít rá kicsit.Nekem ő az egyik favoritom.

kontratenor 2016.02.07. 13:23:14

@zsubiaba: két-száz-e-zer fo-rint bank-kár-tyán
az amúgy is kissé vicceske volt szájbarágósan ta-gol-va
vicces kis összeg amúgy
de a kérdésed érdekes

Krumpli Bogart 2016.02.07. 13:26:00

@northwind: A karaván família tényleg jó, szeretem őket.

lukacstoncsi 2016.02.07. 13:26:31

Nem tudom de 1-2 ember kivételével rosszabbul énekelnek élőben mint a klipekben.vagy sokan betegek?Esetleg szar a hangosítás.Ami zavar hogy Pierrot-on kívül senki nem tud komoly véleményt mondani, idő sincs rá és miért csak két zsűritag pampog aztán meg cserélnek?

Rébusz 2016.02.07. 13:27:36

A pontozás nem állt egyenes arányban a teljesítménnyel. Ez az elődöntő volt a leggyengébb, ha már választani kellene, akkor Petruska dala, de az előadó sajnos ugyanúgy nem való színpadra, rivaldafénybe, mint ahogy a tavalyi győztes Boggie sem.

lukacstoncsi 2016.02.07. 13:28:02

@kontratenor: elnéztem sajó d.de már megszoktam hogy sixx ír ide.de akkor ez sajó d-nek volt címezve.

Az elveszett jelentés (törölt) 2016.02.07. 13:42:41

Én a 30-as kínálatból egyedül a Parno gaszt dalát tudtam végig hallgatni. A többi nem fogott meg, 10-30 másodperc után elvesztegetett időnek érzetem, amit rájuk fordítok és kikapcsoltam őket. A Már nem szédülök hangulata fogott meg, megidézte azokat a régi téli estéket, amikor a kályha mellett hallgattuk, hogy "hódította vissza" nagyapám Erdélyt, vagy amikor a gyerekeim kiskorukban anyám regényes történeteit hallgatták, arról, hogyan nődögélt falun, a világháború évei alatt. Nagyon erős hangulata volt a dalnak. Sajnos a tegnapi színpadi előadásuk nagyon elfogódott volt, hiányzott belőle az erő, az energia, ami a felvétel erős hangulatát meg tudta teremteni. Remélem, hogy a következő fellépésük jobban sikerül. Azt sajnos nem tudom megmondani, hogy a többiekhez képest mennyire voltak jók, vagy rosszak, mert azokat nem láttam.

Teshow 2016.02.07. 14:16:43

@vajazs vajazs: Tényleg kimaradt egy szó a kommentemből, de attól még érthető, hogy a Kifutó csak Pély Barnára vonatkozik. Mint ahogy más hozzászóló értette is (san paraben pl)

Teshow 2016.02.07. 14:22:08

@molymoly: Ha már teljesség akkor tegyük még a listához, hogy a The Voice első szériájában Gájer Bálint lett a második Pál Dénes mögött. Amúgy a tegnapi dala nem lett volna rossz, csak azzal a zavaros ál-klippel szétcseszték az egészet.

MrMundr 2016.02.07. 14:33:44

a legesélyesebb egy vak, egy lábú, egykezű cigány transzvesztita lenne

sajó d. 2016.02.07. 14:36:48

@ezcsak1blog: te komojan csakk ezzért reggisztráltál bea bloghu-ba?

tollas 2016.02.07. 14:58:21

Beleolvastam az írásba is, a kommentekbe is. Ez alapján esetleg a Parno gaszt meghallgatnám. Hol lehet?
Roppantul örülök amúgy, hogy még egy adást se láttam, és a továbbiakban se fogom nézni.

zsubiaba 2016.02.07. 15:10:50

@ezcsak1blog: "Minimum elvárás, a vesszők alapvető helyes használata." ez azért így elég nagy fail :(

évisokk 2016.02.07. 15:30:29

@András Erdélyi: Igazad van, a zongorára emlékeztem.

sajó d. 2016.02.07. 15:45:56

@ezcsak1blog: majd, ha, névvel, vállalod, a véleményedet, ahogy, sixx, vagy, én, akkor, esetleg, szívesen, elbeszélget, veled, erről, valaki, de, így, csak, egy, nagyon dühös, sértett, ordibáló, ismeretlen, hang, vagy, az, interneten, amivel, senkinek, sem, kötelező, foglalkoznia, és, pláne, nem, tartozik, neked, senki, elszámolással.

remélem, most, jó, helyekre, raktam, a, vesszőt.

Az elveszett jelentés (törölt) 2016.02.07. 16:06:09

@tollas:
stúdióváltozat
www.youtube.com/watch?v=RsG595pc6W0

tegnapi

www.mediaklikk.hu/video/harmadik-elodonto-parno-graszt-mar-nem-szedulok/

kell hozzá a türelem, mert a felvétel szaggat, mint a fogfájás

évisokk 2016.02.07. 16:18:26

@lukacstoncsi: Az eurovíziós slágerekkel az a baj, hogy Dunát lehetne velük rekeszteni, még Stockholmban is. A szavazatok töbnyire a szomszédos ország(ok)ból érkeznek, megoszlanak a tinglitanglik között. Magyar dalra akkor érkezhet szavazat, ha érdekes/formabontó/egyedi... a szomszédainkra nem nagyon számíthatunk :-((

Mr.Wario 2016.02.07. 17:31:03

égető kérdés: Miért volt Tatár Csilla mezítláb? (lásd Parno Graszt-os kép)

campobaszo 2016.02.07. 17:40:28

"a mostani xenofób magyar közhangulatban"

Mostani? Mikor nem volt az?

molymoly 2016.02.07. 17:42:37

@Teshow: igen, véletlenül kifelejtettem :) nem csoda, egyáltalán nem emlékszem rá tegnapról, és a tv2-ös tehetségkutatókból csak a google segítségével vagyok jó

takingsider 2016.02.07. 18:14:01

@icipicicsipa: igen, az feltételezésem volt, nem kellett említenie, és igen, elismerem, ez is lehet a baja, szerintem meg olyanok emlegetik ezt, akiknek meg az a baja, amit én írtam - vagy ez otromba előítélet?

Nóra a babaházból 2016.02.07. 19:17:31

@Mr.Wario: Tatár Csilla mezítláb futott be a szám után, és azt mondta, nagyot buliztak hátul és reméli, visszakapja a cipőjét attól a vicces embertől, aki elvitte. Ennyi a sztori.

sans paraben 2016.02.07. 19:27:21

@Az elveszett jelentés: mert nem egészséges.
engem is meglepett, az x-faktor idején még tök vagány volt, úgy látszik, ahogy asszimilálódik/alkalmazkodik/növekszik, egyre kevésbé bírja a nyomást.

sans paraben 2016.02.07. 19:29:47

@tollas: beírod a gugliba, hogy aszongya: parno graszt + a dal 2016, meg fogsz lepődni!

nzk 2016.02.07. 20:38:20

kedves sajó d., lehetne esetleg, hogy a jólesett ne "jól esett" legyen? köszönöm előre is.

A rokkant is ember · http://arokkantisember.blog.hu 2016.02.07. 21:09:01

"... mostani xenofób magyar közhangulatban" Jajj, te szerencsétlen blogger...megtanultál egy idegen szót helyesírási hiba nélkül leírni? És azt is tudod, mit jelent? Nem hiszem, mert akkor nem ezt írtad volna.... xenofób=idegengyűlölő (a gyengébbek kedvéért).
Namost a cigányok, romák (kinek, hogy tetszik) nem idegenek errefelé vagy 800 év óta. A szó amit keresel, te végtelenül ostoba blogger, hogy egy jót magyarozhass, a RASSZISTA. Nem a xenofób.
Nincs mit.....

lukacstoncsi 2016.02.07. 21:37:37

@évisokk: ez miért baj?ha minőségi akkor nincs gond.vihetünk ki mi népzenei dalt vagy rockot ha szar helyen végez.rúzsa magdi vagy boogie sem tipikus euroviziós dallal ment ki és hol végeztek?igaz wolf kati dala sajnos elvérzett pedig a külföldiek ezt kedvelték a legjobban talán.de a szavazás egymásra a lényeg.a szlávok a szlávokra a déliek egymásra az északiak is...sajna ez van.

tri 2 2016.02.07. 21:40:21

Nem értem, hogy miért kell "eurovíziós bazári giccsvásár"-ral foglalkozni, mi ebben a jó? Miért kellene "rosszabbnál rosszabb zenéket" hallgatni, ha egyszer hallgathatunk jót is? Ez az egész talán mazochistáknak szól?

BÖZÖBÖZÖ 2016.02.08. 02:30:41

Kis kiegészítés ehhez a mondathoz: "sem a Compact Disco, sem ByeAlex, sem Boggie nem ebből a körből került ki" A kör itt a "tehetségkutatósok" megnevezésre utal az írásban.

Ehhez képest Valkó Csabi (Compact Disco) a Megasztárban kezdett "annak idején", Csemer Bogi pedig a Csillag Születik egyik évadában mutatkozott be először a közönségnek.

(Ugyanúgy, ahogy már kevesen emlékeznek arra, hogy Dér Heni is megás volt, vagy épp a Magashegyi Underground énekesnője, a Bíborka is, de szót érdemel Odett, vagy épp a Biga is, és még sokan mások.)

Természetesen ez a műsortípus pont arról is szól, hogy ad egy kezdő lökést az énekeseknek. Aztán már rajtuk is múlik, mihez kezdenek ezzel. Akár a fent említettek, akár Rúzsa Magdi, Caramel nevét is mondhatom, azt gondolom, igenis egyéni, hiteles az, amit képviselnek és igenis jó volt a pályájuk elején az a kinek több, kinek kevesebb reflektorfény, ami egy-egy adásban jutott nekik. Függetlenül attól, hogy melyik csatorna képernyőjére kerültek így.

De nem csak a pop-rock vonal előterében kell keresni "megásokat, x-eseket", számos színházban jutnak egyre komolyabb szerephez az itt-ott feltűnt énekesek (Veréb Tomi vagy Gubik Petra az Operettben, előbbi a Voice, utóbbi az X színpadán volt látható).

Összességében pedig az a (szerintem kissé manipulatív) hangvétel borzalmasan túlzó, hogy vannak "tehetségkutatósok" és " nem tehetségkutatósok", az meg szimpla pofátlanság, előbbieket simán lenézni, csak azért mert ilyen-olyan műsorban szerepeltek.

Majd a piac és a közönség eldönti, ki mire viszi: hosszútávon nyilván kell egyéniség, sajátos zenei világ, vagy legalábbis valami, ami megjegyezhetővé teszi az előadót. De könyörgöm: ne írjuk már le előre és ne vegyük el már a lehetőséget senkitől!

A magam részéről kívánok minden zenésznek olyan pályát, amin egyrészt sikerek követik egymást, elégedettek, boldogak és meg is tudnak élni.

A közönségnek meg kívánok nagy választékot, hogy legyen miből választani, lehessen minél többféle ízlés, minél több féle zenei világ körülöttünk!

Nicolas Reök 2016.02.08. 07:32:49

Petruska dalánál nem tudtam elvonatkoztatni a Bigyó felügyelő (Inspector gadget) rajzfilm intró zenéjétől.. gyakorlatilag ugyanaz az instrumentális fő téma.

www.youtube.com/watch?v=e-JHfXVlkik

András Erdélyi 2016.02.08. 09:51:13

@Az elveszett jelentés: www.borsonline.hu/20160207_ezert_lett_rosszul_a_dalban_toth_andi
Igaz, hogy borsonline, de ez hihetően hangzik, a tárgyi tévedések ellenére. ("Péterfi Lili helyett", "Seven season" )

Kövééé 2016.02.08. 09:59:42

"Azt azért érdemes megnézni, hogy Agárdin kívül egyik továbbjutó sem tehetségkutatós." - azért érdemes lenne egy ilyen flegma cikk írása előtt - esetleg közben - utánanézni a tényeknek... de ez már túl nagy elvárás korunk szupersztár saj(t)ósaitól.
Minek a sok fikázás? Ezt a szerzőtől sem értem, meg a kommentelőktől sem. Honnan ez a sok hatalmas arc? Ha annyira nem tetszik, minek kínozzátok magatokat? Szarfüggőség? 30 db. Grammy dijas produkciót vártatok? Nem nektek való ez a műsor, meg az eruóvizió sem, húzzatok Szulejmánt nézni meg éjjelnappal Bp-t.
Volt pár előadás amit én is untam, de nagyrészt teljesen rendben voltak, Petruska dala meg simán veri Freddie meg Kállay produkcióját is nálam. (gondolom ízlés kérdése)

cukkmukk 2016.02.08. 11:02:37

Nekem mindegy ki megy, csak VALAMILYEN legyen. Mert ezek az egyenizék sehová sem vezetnek.

furo80 2016.02.08. 11:15:28

"B The First", "Ív"??? WTF!!! Geszti volt az névadó ötletgazda?

furo80 2016.02.08. 11:22:39

Tatár azért volt mezítláb, mert azokra a csülkökre gumcsizmán kívül más normális cipö nem megy fel. :-D

Atanos 2016.02.08. 15:00:26

Tóth Andi is Faktoros. Egyébként meg Kállay Saunders András aki kijutott, Megasztáros és 5. lett. :) Ettől függetlenül valószínűbb, hogy nem tehetségkutatós kerül ki idén sem. :)

cidergyerek 2016.02.08. 16:12:55

ez a hétvégi műsor kifejezetten vicceske lett. mondjuk, ők ezt komolyan gondolták...

kontratenor 2016.02.08. 20:35:47

@Nicolas Reök: nekem is eszembe jutott amúgy, szóval nem véletlen
de megmaradok inkább az "emlékeztet rá", mint a "hasonló" megjelölésnél

eveMarlowe 2016.02.09. 11:18:29

@évisokk:
Nekem is tetszett, rögtön bemászik az ember fülébe. Ilyenekkel lehet egész jó helyezést elérni.

Drde 2016.02.09. 12:26:06

@sajó d.: ha névvel vállalja akkor fizut is kap mint ti ketten? :D Tudod megvannak a hátrányai az álblogolásnak... Ja amúgy mikor jön a névvel vállalt bocsánatkérés rasszistázós ügyben? Megvan már az alap angol amivel eligazodsz a brutál tamás bátya=uncle tom összefüggésen? :D:D:D:D
süti beállítások módosítása