Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

A South Park megoldotta a menekültkérdést

2015. szeptember 24. 08:49 sixx 77 komment

screen_shot_2015-09-24_at_06_18_11.png

Az lehet, hogy semmit nem tudok a politikáról, a törvényekről vagy a bevándorlási szabályozásokról, és fingom sincs az alapvető ideológiai kérdésekről, de azt tudom, hogy az országot ellepik a kurva kanadaiak, és tenni akarok valamit ellenük. Basszuk halálra mindet!

(Mr. Garrison)

Mármint szó szerint. Mr. Garrison, a South Park tanárembere, aki a sorozat 18 éves története alatt volt már homofób férfi, átoperált nő majd visszaoperált, rém cinikus férfi, a legutóbbi epizódban (tegnap este mutatták be az USA-ban) egy kicsit kiakad a menekültek miatt, mert hogy

egyre csak jönnek át a határon a koszos családjukkal, a szaros zenéjüket játszva.

Mármint a kanadaiak, mert a South Parkban mindent, ami nagyon nem amerikai és elviselhetetlen (mármint a karakterek szerint) azt Kanada és a kanadaiak testesítik meg. Mr. Garrison a klasszikus római példán keresztül igyekezne elmagyarázni a kölyköknek, hogy miért nem tanácsos befogadni más népeket (Miért ment szarrá Róma? Mert befogadták a gótokat!), de kiborul az osztályban ülő bevándorlógyerekek miatt, és populista kampányba kezd: építsünk falat a határra, nehogy bejöjjenek a menekültek. És mi lesz azokkal, akik már itt vannak?

Fuck ‘em all. Fuck ‘em all to death.

screen_shot_2015-09-24_at_06_37_00.png

A fenti sorok angolul elég kétértelműek, a fuck them ugye lehet akár “le kell szarni őket” vagy “menjenek a faszba” is, az epizódban rá is kérdeznek a szlogennel sikeresen kampányoló Mr. Garrisonre, hogy akkor hogy érti ezt az egészet, mármint mi is legyen az USA-ban tartózkodó kanadaiakkal, mire azt mondja, hogy

Szó szerint értettem: basszuk halálra mindet. Húzzuk le a nadrágjukat, és essünk nekik hátulról.

A szatírát általában csúcsra járató South Park ebben az epizódban is végigviszi a sztorit, és amikor kiderül hogy Kanada megelőzte az USA-t, és kerítést húzott fel hogy az amerikaiakat kívül tartsa, elszabadul a pokol, és igen, lesz olyan szereplő is, akit halára basznak, a kanadai elnököt, aki nem mellesleg pont úgy néz ki, mint Donald Trump, akinek a bevándorlással kapcsolatos politikája csak hangyafasznyira tér el az orbáni doktrínától. És persze az epizód nem a magyar kerítésről szól, hanem az USA és Mexikó közé emelt határzárról (falak, kerítések sorozata) és Trump mexikóiakról alkotott magvas véleményéről, hiába akarja a magyar sajtó azzal eladni a tegnap esti részt, hogy a magyar kerítésről szól (pl. Bors), kurvára semmi köze nincs hozzá.

Az epizódban az USA vesztét az okozza, hogy túl toleráns - ezzel a váddal mondjuk minket igazán nem lehet illetni ugye, viszont a magyar facebook-troll archetípusát megjelenítő Mr. Garrisonnal elég sokan tudnak azonosulni a mai napig. Már ha áthallásokat akarunk keresni, ugye.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr. Fotos 2015.09.24. 09:21:05

Dehogy sajnos! Mr.Garrison-nak igaza van! Ne jojjon ide senki! Ez a mi szent keresztyen foldunk! Mocskos bevandorlok csak terroristaskodni jonnek ide. Pusztuljon mind!

- Udv Londonbol

Frederick Zoller 2015.09.24. 09:22:25

Stan: Mi az, hogy homoszexuális?
Mr. Garrison: Óh, nos kicsim, a lehető legjobbtól kérdezed. Ülj csak le! Stanley, a melegek… nos, mind nagyon gonoszak. Gonoszak a kőszívük mélyéig, melyben nem vér folyik, mint nekünk, hanem hányadékszerű genny és rothadó ereik ezt viszik borsónyira töppedt takony agyukba és ettől viselkednek erőszakos náci huligánokként. Megértetted?

netrion 2015.09.24. 09:23:45

Az USA és Európa között van különbség bevándorlás ügyben. Pl meg lehet nézni, hogy ott hogyan sikerült integrálni a bevándorlókat, illetve Nyugat-Európában hogyan sikerült ez.

huong 2015.09.24. 09:35:44

Azt hittem, a jo oreg epizodot veszitek elo, amikor a jovobol erkezettek elveszik a helyiek munkajat. Abban a megbuzulas volt a megoldas, haha

shawshank 2015.09.24. 09:40:20

@netrion: Mesélj nekem arról a remek integrálásról! Milyen a néger gettókban? Esetleg a Yonkers-i évtizedes lakásviták a remek példa? Vagy a feketén dolgozó több tízezer mexikói?

Ne a sportolókat nézd, nálunk is van becsülete a cigány muzsikusnak.
És ne a fekete elnököt, aki amúgy nem feketékkel veszi körül magát és a feketék úgy érzik, hogy elárulta őket...

qwertzuiop1 2015.09.24. 09:43:55

@netrion: Nem látom a különbséget. Szerintem mindkét helyen pont annyira integrálódnak a bevándorlók, amennyire a lehetőségek maximális kihasználásához ez elengedhetetlen. Az már más kérdés, hogy ehhez hol mit várnak el.

Captain Simple 2015.09.24. 09:48:29

@huong: Ja, bár emlékeim szerint az orbáni doktrína azon része lett végül a konklúzió, hogy jobbá kell tenni a jövőt és akkor nem jönnek tovább, ez végül túl buzis volt és inkább tovább buzultak :)

ben2 2015.09.24. 09:48:59

@netrion:

Abban mindenképpen hasonlít egymásra az USA és Európa bevándorlás politikája, hogy kb. olyan sikeresen tudja integrálni a bevándorló arabok millióit Európa, mint 500 évvel ezelőtt az európai bevándorlókat az őslakos amerikai indiánok.

Aegopolis2 2015.09.24. 09:49:51

@shawshank: A 320-ból 280 millió bevándorlót elég jól integráltak.

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2015.09.24. 09:55:35

Azért nem kicsit humoros, hogy a szír (?) menekültektől retteg a kormány és csürhéje, miközben lassan több kínait (sárgát, többségük talán nem is Kínába való) magam körül, mint fehér embert.

AndrewBoy 2015.09.24. 10:08:44

"Indiánok... tolakodó egy népség! Mire mi ideértünk, ők már rég itthon voltak."

CJKrisz 2015.09.24. 10:14:41

Érdekes dolog bevándorlókról beszélni az USA-ban, lévén az indiánokon kívül mindenki bevándorló. :D Igaz, hogy már sokadik generációs, de akkor is javarészt európai bevándorló (már ugye a fehérek).

firg_firg 2015.09.24. 10:22:25

Ha ne is jojjenek a mexikoiak idemihozzank magyarorszagra elvenni a munkankat meg bunozni! Remelem keritest epitunk a magyar mexikoi hatarra is!

szbszig 2015.09.24. 10:29:19

Nem láttam még, de nem hiszem, hogy csak a mexikói határon lévő kerítésről szólna. Elvégre annak az elmúlt tizennyolc évad bármelyikében lehetett volna egy epizódot szentelni. Itt az aktualitását az egésznek az (is) adja, ami Európában zajlik jelenleg. Persze konkrétan nem a magyar határon épült kerítés fog az eszébe jutni az átlag amerikainak, mert az azt se tudja, merre van Magyarország pontosan Európán belül (igen, ahogy te se tudod valószínűleg hirtelen, merre van Wyoming az USA-n belül). De arra azért emlékszik a hírekből, hogy itt egyes államok már kerítésépítést kezdtek vagy terveznek, meg lezárták a korábban teljesen nyitott határokat, és újra ellenőrzéseket vezettek be, stb., szóval érteni fogja az utalást.

Nomante 2.0 2015.09.24. 10:33:21

Miért nem bontja le végre a falat a mexikói határon és engedi be szegény migránsokat? Najó, ne bontsa le, de miért nem enged be végre ellenőrizetlenül USA ember tömegeket! Felháborító :( Mocskos nácik

­DezInf 2015.09.24. 10:39:18

Na ezt is megértük..

A CC a South Parkot promózza.

Kíváncsi vagyokk hogy csak a menekült kérdés esetén teszik ezt, vagy más részeket is próznak majd ?

Mert volt már zsidózós, szcientológiázós, keresztényezős, orvosos, háborús, ...
Szóval jó sok rész, de a CC még eddig egyet sem promótált.

netrion 2015.09.24. 10:40:31

@shawshank: a négerek miért lennének bevándorlók? Az ő őseiket erőszakkal vitték oda, nem? Nem egészen ugyanaz a kategória, mint az önkéntes bevándorló.

Ha összehasonlítunk, akkor inkább a muszlimokat kell nézni, hiszen ők ott is, itt is vannak. Az USA-beli muszlimokról nem sokat tudok, onnan kevésbé hallani problémákat, mint Nyugat-Európából, de nem tudom az USA-ban mennyire integrálódtak.

netrion 2015.09.24. 10:42:32

@­DezInf: az igazán érdekes az, hogy a South Park a liberális dolgokat is eléggé ki szokta pécézni, szóval tőlük inkább azt várná az ember, hogy a bevándorláspártiakat cikizi, de lehet, hogy az USA-ban a bevándorlásellenesek a hangosabbak, ezért lettek ők a célpont

sixx · http://comment.blog.hu 2015.09.24. 10:56:31

@szbszig: a lényeg az első félmondat. nézd meg.
@­DezInf: ne sok cc-t olvasol, volt szó a sp-ról elég sokszor, és ez nem promó, mág csak egy link sincs benne, baszod.

Hattáb 2015.09.24. 10:56:35

@CJKrisz: Az indiánok is bevándorlók. A hajdani földhídon érkeztek ázsiából x ezer éve. Legfeljebb azt lehet elmondani, hogy ők értek oda először,de az is lehet hogy már volt ott valaki csak azt kiirtották az újonnan érkezők.

Gérard Duchemin 2015.09.24. 11:02:54

@­DezInf: "Mert volt már zsidózós, szcientológiázós, keresztényezős, orvosos"

Ezek mind iróniák. Az állítólagos "zsidózós", scientológiázós stb. részek sosem rassz-, vagy vallásüldözést propagáló filmek, hanem az adott csoportot kifigurázók. Mert ugye ha én kifigurázom a cigányokat, zsidókat stb., attól még nem vagyok gyűlölködő, vagy rasszista. Ahogy pl. a Charlie Hebdo sem zsidó, keresztény, iszlám, stb. ellenes, hanem bármit és mindent kigúnyoló. Aki pedig a kigúnyoláson megsértődik, az bizony hülye.

Gérard Duchemin 2015.09.24. 11:08:44

@netrion: Buta hozzáállás. A South Park, nem valamipárti, hanem mindent kicikiz, ami ciki. Minden normális ember képes arra, hogy bármit kicikizen, ami ciki, anélkül, hogy bármi gyűlölet lenne benne. És minden normális ember csak egy dolgot gyűlöl, a gyűlöletet. (tehát a rasszizmust, homofóbiát, vallásüldözést, stb-t)

netrion 2015.09.24. 11:09:28

@Gérard Duchemin: az irónia mindenkinek másként jön le. Pl. rémlik, hogy volt olyan epizód, amit magyarul nem is adtak le

sebi77 2015.09.24. 11:10:53

- Európában is mindenki bevándorló, elvégre anno Afrikából jött mindenki, csak már régebben. (Afrikába meg úgy kerültünk, hogy valami mókus telibevert egy majmot).
- Az amerikai feketék helyzete kurva sokat javult az elmúlt 50 évben, átlagos életkor, jövedelem, iskolázottság stb. tekintetében. Amerika példaértékű abban, hogyan kell több tízmillió halmozottan hátrányos helyzetű embert felzárkóztatni, vagy legalább kordában tartani. Természetesen ott sem értek a folyamat végére, és talán soha nem is fognak, de ég és föld pl. a magyar cigányok vagy a francia arabok helyzetéhez képest. Ennek része a piszok kemény rendőrség (bőrszíntől függetlenül tarkón lőnek ha hirtelen veszed elő a zsepit a farzsebedből), és a piszok kemény diszkrimináció ellenes törvények betartatása. Nálunk mindkettő hiányzik. Nyugodtan lehetnének szigorúbb bevándorlási és egyéb törvényeink, ha ez kultúrával párosulna, és nem ősparaszt módjára próbálnánk visszarugdosni a menekülteket a Balkánra.

netrion 2015.09.24. 11:11:59

@Gérard Duchemin: az egyik készítő Matt Stone mondta ezt: "Matt Stone sums up their views with the comment, "I hate conservatives, but I really fucking hate liberals."

en.wikipedia.org/wiki/South_Park_Republican

Gérard Duchemin 2015.09.24. 11:14:43

@netrion: Igen, de ez a fajta "gyűlölöm" nem azt jelenti, hogy kárt szeretnék okozni neki, bántanám, hanem azt, hogy semminemű eszmével nem tudok azonosulni, nem vagyok agymosott.

Gérard Duchemin 2015.09.24. 11:15:28

@netrion: Miért nem adták le ezt a részt, szidta a faszorbánt?

2015.09.24. 11:17:51

@Gérard Duchemin: "Mert ugye ha én kifigurázom a cigányokat, zsidókat stb., attól még nem vagyok gyűlölködő, vagy rasszista."

DEHOGYNEM!
Az alkesz sem ismeri be, h alkesz, azt mégis alkesz bmg, szal nem kell itt a kamu szöveg!

Bockó · https://muslimstatistics.wordpress.com/ 2015.09.24. 11:18:12

Tényleg, felesleges a kerítés, a határvédelem, a törvények, felesleges ez az egész kibaszott ország. Nincs itt semmi látnivaló, haladjanak tovább.

netrion 2015.09.24. 11:18:41

@Gérard Duchemin: nem tudom, melyik volt az, egy google keresés ezt az oldalt dobta ki:

14×06 – 201
(Feliratos, mivel Mo.-n nem adták le szinkronosan sose. A betiltás végett)

subvito.eu/14-evad/201-2/

Erik Bálint 2015.09.24. 11:19:59

@netrion: ja az usa őslakosait kellene megkérdezni a bevándorlás előnyeiről

netrion 2015.09.24. 11:23:05

@Erik Bálint: ezen videón egy bevándorlóellenes tüntetésen mondja meg nekik egy indián, hogy ők mind illegális bevándorlók:

www.youtube.com/watch?v=90U2IqXEvSM

tralalala 2015.09.24. 11:23:18

@Gérard Duchemin: "Mert ugye ha én kifigurázom a cigányokat, zsidókat stb., attól még nem vagyok gyűlölködő, vagy rasszista"

Nyilván. Míg mondjuk ha más, pl. egy jobbos teszi, akkor meg nyilván az. Ezek ilyen mágikus dolgok.

Tandoori Artemisz 2015.09.24. 11:23:27

@Dr. Fotos: Aztán miért nem fogod be a kurva pofádat ott Londynben? Baszasd magad halálra egy pakival oszt jó napot....ha elmentél akkor ne kacsingass vissza.

xab66 2015.09.24. 11:31:49

@szbszig: Valóban volt már, a mexikói kerítésről és általában a mexikói bevándorlókról szól Az utolsó mehikán című rész, 15x09

Lordmotor 2015.09.24. 11:35:20

Nem értem mit is akartál ebből kihozni...

Tandoori Artemisz 2015.09.24. 11:40:52

@Hóhér az utolsó barátod: Na és? Ők hasznos bevándorlók, pénzt hoznak, forgalmat generálnak (mondjuk az adót azt nem annyira fizetik). Plusz nem verődnek csoportokba, nem próbálják berántani a telódat nem molesztálják a nőket stb stb.....kurva nagy különbség! Aki járt már Brüsszelben, Montpellierben vagy hasonló helyeken azt érti miről beszélek.

Fa_szánkó 2015.09.24. 11:46:15

@sebi77:
Amerika: Meg kéne az őslakosokat kérdezni Ámerikában, hogy mi a véleményük a bevándorlási kérdésről.
Ja, hogy őket gyakorlatilag kiirtották. A manóba, akkor Közép- és Dél Amerikában a majákat, inkákat, stb.
Ja, jut eszembe, őket is kiirtották.
Akkkor, kérdezzük meg a Kárpát Medencében lévő őslakosokat, hogy ma is így dontenének, hogy csak jöjjenek.
A csudába, se avarok, se Szvatopluk.
Vagy kérdezzük meg a felvidéki magyarokat, hogy mi annak a szólásnak az alapja, hogy "Adj a tótnak szállást, kiver a házból!"

Fa_szánkó 2015.09.24. 11:59:38

Nem tudom, hogy miért nem esett még le a nagyon galamblelkű Európának, hogy maga ez a honfoglalás jellegű embertömeg vándorlás már maga ez a terrortámadás.
És meg is van az eredménye, csak sokkal súlyosabb, mint egy ilyen olyan robbantásé.
A normál mindennapokkal nem tud már egyik érintett ország sem foglalkozni, csak a migrációval.
Cserébe viszont minden szomszédos ország összerúgja a port a másikkal.
És ne mondja nekem senki, hogy ez nem megszervezett és irányított.

Terézágyú 2015.09.24. 12:13:37

@sebi77:
"- Az amerikai feketék helyzete kurva sokat javult az elmúlt 50 évben, átlagos életkor, jövedelem, iskolázottság stb. tekintetében. Amerika példaértékű abban, hogyan kell több tízmillió halmozottan hátrányos helyzetű embert felzárkóztatni, vagy legalább kordában tartani. Természetesen ott sem értek a folyamat végére, és talán soha nem is fognak, de ég és föld pl. a magyar cigányok vagy a francia arabok helyzetéhez képest. "

Ha csak a fele igaz annak, amit az amcsi filmeken látunk, hogy van fekete rendőr, fekete ápolónő, fekete orvos (és volt fekete külügyminiszter, most meg fekete elnök) - akkor is ezerszer jobban állnak, mint mi, mert hogy nálunk nincs cigány rendőr, se cigány pap(!), se cigány ápoló és semmi.
Ez a baj.
A németeknél ugyanez a törökökkel. Mármint, hogy minden szakmában ott vannak.

Opi87 2015.09.24. 12:55:33

Hülyeség, hogy az USA-ban mindenki bevándorlók, csak az indiánok nem. Bevándorolni csak egy országba tudsz, márpedig az országot a fehérek alapították. 13 kolónia és a többi. Indiánoknak nem voltak jogi és egyéb fejlett társadalmi szabályai. Ha az indián "bevándorolt" a szomszéd törzs területére, egyszerűen kibelezték. :)

Gérard Duchemin 2015.09.24. 13:02:50

@Fa_szánkó: "A normál mindennapokkal nem tud már egyik érintett ország sem foglalkozni, csak a migrációval." Lófaszt igaz ez

Mészáros Laci 2015.09.24. 13:09:49

kinda érdekes.

egyébként (sajnos) valóban kevesen tudnak disztingválni.

Void Bunkoid 2015.09.24. 13:30:09

@Terézágyú: a rendőrrel nem értek egyet, meg fogsz lepődni, de a tizenéves cigányok (elnézést, hogy nem finomkodva romázok, ők maguk is cigánynak nevezik magukat, és pont ugyanígy nem elítélendő értelemben nevezem őket így), még a lányok jelentős része is éppenhogy _rendőrként_ képzeli el a jövőjét, rengetegen jelentkeznek rendészeti középiskolákba, mert hülyén hangzik, de ezzel próbálják levetkőzni a - ne tagadjuk, rossz hírüket, és szeretnének kikerülni a kénytelen-kelletlen, mindenki által hangoztatott sztereotípiák alól - mert a rendőrnek hivatalból becsületesnek kell lennie, és a bűnözés ellen kell felesküdnie, még akkor is, ha történetesen cigány, és így elhiszik nekik. Máskülönben, hiába pl. venne három hold földet és nyitna zöldségesboltot tök becsületesen, két héten belül rásütnék, hogy biztos valami pénzmosoda az uzsorás üzleteihez.

Netuddki. 2015.09.24. 13:31:11

Az orbán elégedett lehet ha összeugranak a menekültek miatt a szerbek és a horvátok:
index.hu/kulfold/2015/09/24/szerbia_nem_engedi_be_a_horvat_teherautokat/

Persze, tudom, nem ő tehet róla...

Netuddki. 2015.09.24. 13:33:52

@Opi87: "Ha az indián "bevándorolt" a szomszéd törzs területére, egyszerűen kibelezték. :)"

Ha te mondod, akkor biztos így volt...

Void Bunkoid 2015.09.24. 13:40:54

@Opi87: ez teljesen más dolog, ez a tömegközlekedéssel és gyors hírközléssel járó "felgyorsult világ" (lásd a viktoriánus kor, meg kora 20. század, de a mai internettel meg advanced légiközlekedéssel turbózott világ képest az is csak cammog...) előtti korok akkoriban mondhatni egészséges xenofóbiája volt, ami akkor még MINDENHOl jelen volt. Még itthon is, ha két faluval arrébb, már tök ismeretlenül (tehát már a szomszéd falubeliek, akik persze szintén "ellenségek" voltak, de legalább talán ismerhették a képedet) beültél egy kocsmába, már csak azzal eléggé kiérdemeltél egy kiadós verést, hogy volt pofád oda bemenni, az Ő HELYÜKRE.

2015.09.24. 13:55:41

@­DezInf:
Elég sok SP-os cikket találsz, ha rákattintasz a címkére.

2015.09.24. 13:59:47

@Terézágyú:
Cigány ápoló speciel elég sok van, de amúgy igazad van.

Sequoyah 2015.09.24. 14:05:33

@netrion: Alapveto kulturalis kulonbseg van USA es EU kozott, ezert sosem fog ugy menni mint ott. Viszont USA-ban kokemenyen ott van a kerites a hataron, es nem nagyon lehet cska ugy atjonni rajta.

Sequoyah 2015.09.24. 14:08:25

@Void Bunkoid: Megverem a szomszed falusit aki amugy tokugyanolyan mint en, csak mert szomszed falusi. Aham, nagyon egeszsegesnek tunik a xenofobiad:D Ez inkabb szelsoseges idegengyulolet, orulok, hogy nem egy ilyen vilagban kell elnem, es ki szabad mozdulnom a falumbol.

kalbász 2015.09.24. 14:41:37

Na a southpark is megmondta, meg mindenki megmondta, nem győzik mondani, oszt mégse.
Pedig mást se hallani.
Kva unalmas is mán.
Oszt mégse.
Ezek csak az erőből értenek, na. Mint a menekültek. Nem olyan okosok mint akik mondják.
Ez mán ide kevés lesz, be kell hívni vmely nagy testvért.
Még a végén vmi bajuk lesz, meg kell óvni őket.

kalbász 2015.09.24. 14:43:30

@Terézágyú: Azonnal kvótákat erre is!

Void Bunkoid 2015.09.24. 15:17:21

@Sequoyah: nem, ez nem az én jelenlegi xenofóbiám, ez egy letűnt kor akkor gyakorlatilag standardnak számító xenofóbiája, ami jelen volt a nagykun mezővároskáitól kezdve a tiroli bűrnadrágos tanyaközpontokon át az eldugott skót felföldi falvakig mindenhol. Tök egyszerűen, a világ sokkal gyérebben lakott és zártabb volt, az embereknek nem volt ötszáz meg kétezer ismerőse, és a világ lakosságának a 95 százaléka nemigen járt egész életében messzebb 10-20 kilométernél attól a helytől, ahol a földre rakta a gólya - ne feledd, akkoriban "utazónak" lenni konkrétan külön foglalkozásnak számított, gyakorlatilag a geográfusok vagy történészek csináltak csak ilyesmit.

Egész egyszerűen minden ismeretlen-szokatlan dologtól leginkább _féltek_, attól is, hogy felforgatja a már régóta működő kis miliőjüket, és a legegyszerűbb dolog volt bármi ilyenhez távolságtartóan/ellenségesen állni, hogy ne is akarjon ilyesmi odajönni - és ha kellően antipatikus is volt a bármiféle idegen dolog vagy ember, aki odakeveredett, akkor ja, ennek ököllel vagy kaszával adtak hangot :P

shawshank 2015.09.24. 15:46:46

@netrion: JA az amcsi muszlimokkal nincs sok gond. Néha egy kis robbantás Oklahomában. Néha egy kis pukk valami WTC-nél. Olykor egy maratont durrantanak fel Bostonban. De amúgy teljesen együtt tudnak élni a többiekkel...

shawshank 2015.09.24. 15:48:35

@Aegopolis2: Tehát a magyarság 10 milliója is elég jól integrálódott...

arncht 2015.09.24. 16:16:30

Usa es az eu nagyon mas teszta... Az euban nagy homogen blokkok vannak, amire ha leomlesztesz egy masik nagy blokkot, robbanni fog az egesz. Egyegy ember integralasa szinten mas, mint egy nagy tombbe, ami a maga utjat jarja.

Dr. Fotos 2015.09.24. 16:20:44

@Tandoori Artemisz: Te meg tiszteletben tarthatnad a kulturankat! Te nem is vagy igazi magyar ha igy gondolkodsz! Tuti valami terrorista bevandorlo vagy te is.

Fa_szánkó 2015.09.24. 16:29:39

@Gérard Duchemin: Hát ezért a hozzászólásért kár volt bekapcsolnod a gépet :)

campobaszo 2015.09.24. 16:37:35

@shawshank: Oklahomában keresztények robbantottak,te hazug!

Opi87 2015.09.24. 16:52:08

@Void Bunkoid:

Törzsi háborúk nem voltak Európában. Amit mondasz pedig baromság, senkit sem vertek meg azért, mert bement a szomszéd faluba, ne fantáziálgass már.

És egyébként meg ez teljesen lényegtelen, mert ahogy említettem, nem tudsz úgy bevándorolni valahova, hogy ott nincs meg a modern értelemben vett államapparátus és jogi háttér. Azt gyarmatosítónak, esetleg hódítónak lehet mondani, amit az európaik is csináltak. Mellesleg az indiánok 90%-a a sajnálatos módon behurcolt európai betegségek miatt halt meg.

Hajdú Peter 2015.09.24. 18:38:11

Mr Garrisonnak igaza van, a turheto csajokat kivalogatjuk a tobbi takarodjon anyaba sziriaba.

nemcset elek 2015.09.24. 20:42:28

@Gérard Duchemin: "Mert ugye ha én kifigurázom a cigányokat, zsidókat stb., attól még nem vagyok gyűlölködő, vagy rasszista"

@tralalala: "Nyilván. Míg mondjuk ha más, pl. egy jobbos teszi, akkor meg nyilván az. Ezek ilyen mágikus dolgok."

Lehet meglepő, de a rasszizmus, antiszemitizmus és a gyűlölködés nem a kifigurázásról szól. Embereket megalázni, megverni, megölni nem igazán kifigurázás, bármilyen furcsának is tűnik =D

nemcset elek 2015.09.24. 20:56:58

@Opi87: "Hülyeség, hogy az USA-ban mindenki bevándorlók, csak az indiánok nem. Bevándorolni csak egy országba tudsz, márpedig az országot a fehérek alapították. 13 kolónia és a többi. Indiánoknak nem voltak jogi és egyéb fejlett társadalmi szabályai. Ha az indián "bevándorolt" a szomszéd törzs területére, egyszerűen kibelezték. :) "

nos, sajna nem te döntöd el, hogy ki hova hogyan tud bevándorolni. kezdjük azzal, hogy egy emberközösség ( törzs ) igénye az általuk lakott földterületre semmivel sem kevésbé jogos, mint egy emberközösség ( nemzet ) hasonló igénye. hogy ezt a földterületet országnak, vagy legelőnek, vagy pistának nevezzük, teljesen mindegy. a több ember igénye semmivel sem jogosabb, mint a kevesebb ember igénye. a szervezettebb közösség nem rendelkezik több joggal, mint a szervezetlenebb. valójában a közösségeknek nincsenek is jogai, hisz jogai csak az élő szabad emberi lényeknek vannak, kitalált, nemlétező dolgoknak, mint országok, cégek, jótündérek, nincsenek jogaik, sem autoritásuk, csak privilégiumaik.
másrészt az indiánok anno jóval kulturáltabbak voltak mint mi most.

Gery87 2015.09.24. 21:43:09

Nagyon rámentek erre a "PC" témára a múlt részben is.
Helyesen, mert tényleg van mit cikizni rajta.
Viszont ettől még egy semmit volt ez a rész is...felületesen meglovagolják a témát és kész, "rutin munka volt" olyan íztelen is lett...

shawshank 2015.09.25. 00:07:01

@campobaszo: Az összes vallás marhaság, amúgy...

Opi87 2015.09.25. 01:01:50

@nemcset elek:

"másrészt az indiánok anno jóval kulturáltabbak voltak mint mi most."

Úgy érted ha ignoráljuk a több száz vagy ezer éves törzsi háborúikat, amik után minden nőt megerőszakoltak és a férfiakat kibelezték? Vagy mit értesz kulturáltság alatt? A kőkorszaki életmódot, amit éltek mikor az európaiak megtalálták őket?

És még egyszer elmondom, a bevándorlás nem a földről szól. Mikor valaki bevándorol egy országba, az kicsit többet kap annál, mint hogy a földre ráléphet. Jogrendet, társadalmi szerződést, szociális hálót és egyebeket is kap. Ezek is ott voltak az indiánoknál? Mert ezt erősen kétlem.

nemcset elek 2015.09.25. 18:14:02

@Opi87:

jogrend, társadalmi szerződés, szociális háló.

az én értelmezésemben a jogrend az, amikor az emberek emberi jogait mindenki tiszteletben tartja. ezt gond nélkül gyorsan ki is húzhatjuk a listáról. jogrend nincs ebben az országban (sem).

társadalmi szerződés. ez tök jó, ha a hatalmat birtokló személyek nem élnek vissza a rájuk bízott hatalommal. sajna megteszik, és a mi társadalmi szerződésünk meg olyan, hogy felelősségre vonás az nincs, lehet újakat választani a felkínált listából. hát, köszi, én inkább kimaradok az ilyen társadalmi szerződésből, és nem mondok le semmilyen jogomról.

szociális háló. egyrészt, ha egy olyan közösségben élsz, amely képes az együttérzésre, akkor van szociális háló, mégpedig igen hatékony fajta. eléggé valószínűtlennek tartom, hogy az indiánok szociopaták lettek volna. másrészt, az állam által biztosított (nem épp hatékony) szociális háló a szinte semmi kategóriába tartozna olyan elhivatott szociális munkások nélkül, akik éhbérért szívüket-lelküket, és legjobb tudásukat ölik egy olyan munkába, amit senki sem becsül meg. ezt is gyorsan kihúzhatjuk a listáról.

szóval, ha egy kicsit átgondoljuk, hogy mit is jelentenek a fogalmak a szavak mögött, bizton állíthatjuk, hogy az indián kulturák rendelkeztek mindhárom fentebb említett dologgal, ezekből kettő náluk messze magasabb hatékonysággal működhetett. szerintem egyébként a társadalmi szerződésük is faszántosabb volt, mert ha a törzsfőnök elárulta volna a törzsét, biztosan lett volna valami király megtorlása a dolognak.

aztán hasonlítsuk össze az elmúlt 100 vagy 1000 év indián, és európai vérengzéseit. bátran lehet arányosítani is, hogy egy főre mennyi gyilok, vér, erőszak, rablás, lopás miegyéb jut.

óh, és az indián kultura... ( ami szerinted kőkorszaki, ami szerintem még mindíg erkölcsösebb mint a mai ) www.nagyutazas.hu/magazin/article.php?id=245 de biztosan lehet jobb forrást is guglizni, ha valakit tényleg érdekel a téma.

továbbá szeretném hangsúlyozni, hogy az ország egy kitalált, nem létező dolog. nincsenek jogai, csak privilégiumai. ha adunk. az élő emberi lény az egyetlen dolog ezen a világon, aminek vagy akinek vannak jogai. ezeket a jogokat nem kapja. jogot nem lehet kapni. az vagy van, vagy nincs. kapni csak privilégiumokat lehet. az élő emberi lény egy szentség ha úgy tetszik. a legcsodásabb, legtökéletesebb teremtmény, amely még akkor is törekszik a jóra, és a szépre, ha az elméjét napi szinten erőszakolják meg aljadék retkek. egy szaros tetves cég, ország, állam, jótündér, vagy egyéb nem létező kitalált dolgok egyszerűen nem tiporhatnak élő emberi lények jogain.
süti beállítások módosítása