Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Paranoid anarchista hekker vág haza mindenkit az év sorozatában

2015. szeptember 08. 00:40 _lovas_ 59 komment

mrrobots11.jpg

A USA Network akkorát robbantott az újonc Mr. Robottal, hogy már a pilot tévés bemutatója előtt le kellett adni a rendelést a második évadra, és az utóbbi hetekben Amerikában kisebb jelenség lett a sorozat, miközben a nézők vadul szőtték az elméleteket, hogy éppen mi az isten történhet a következő részben. Csütörtökön zárt az első évad, úgyhogy igyekszem elmondani, miért is lehet ezt az év sorozatának nevezni a hackerdrámát. Néhány spoiler azért lesz. 

Pedig már az alaphelyzet olyan, hogy sokaknak rögtön elmenne a kedve. Van egy főszereplőnk, Elliot, egy szociális fóbiákkal teli hacker, aki amolyan jóságos igazságosztóként tör fel embereket, hogy leleplezze őket. A pszichiáterét, hogy a vele randizó szélhámos barmot elüldözze, a pedofil filmekkel kereskedő vállalkozó faszit, aki jól menő internetkávézót üzemeltet, gyerekkori lányhaverja félrelépő barátját és így tovább. Napközben persze Elliot is húzza az igát, egy biztonságtechnológiai vállalatnál ül a gép előtt, de ez az egész megváltozik, amikor beszippantja az fsociety nevű hackercsoport, amit egy magát Mr Robotnak nevező faszi vezet. Ők egy elsőre elég bugyutának tűnő forradalommal változtatnák meg a világot: egy nagyvállalat adatainak megsemmisítésével törölnék el az emberek adósságát. Innen indulunk, és bár a forradalom, mint csapásirány végig megmarad a szezonban, idővel ez érdekli a legkevésbé az embert, mert sokkal izgalmasabb és egyben nyomasztóbb, ami a főszereplővel történik.

mrrobots16.jpg

Mert Elliotnak van bőven problémája: súlyosan paranoiás, közben morfinszármazékokkal tömi magát öngyógyítás végett, de azért ügyel arra, hogy a víz fölött tudjon maradni, és ne uralkodjon el rajta a függőség. Közben egy kitalált személyhez beszél, így oldja meg a sorozat a narrációt, ám innentől kezdve eleve kétségek között van a néző, hogy mennyire megbízható narrátor egy ilyen főszereplő. Aki idővel ráadásul arra gyanakszik, hogy skizofrén. És pont ezért teljes a kiszámíthatatlanság, hiszen nem lehetünk benne biztosak, hogy amit Elliot hisz vagy tapasztal, az tényleg úgy van. Ami ezt az egészet összerántja az a főszereplő Rami Malek, aki minden értelemben félelmeteset játszott az egész szezonban. Én legutóbb a Pacificben láttam őt évekkel ezelőtt, már ott is elég elborult karaktere volt, most viszont mindaz, amit belevisz a szereplőbe - a mimikája, a testbeszéde, már csak a tekintete, és ahogy eljátssza a fokozatosan megbomló kétségbeesett karaktert -, az önmagában elvinné a sorozatot a hátán.

mrrobots15.jpg

De szerencsére ennél sokkal többet kapunk. Végre nem valami megfoghatatlan hülyeség a Mr. Robot fontos részét képező hackelés, vagyis nem sületlenségeket látunk a képernyőn. De a sorozat operatőri munkáját és a tökéletesen passzoló zenéket is ugyanúgy imádni lehet. Például a Harcosok klubja előtti főhajtás a Where is My Mind zongorás verziójával kísért jelenetben annyira tökéletes, hogy az embert a hideg rázza. És ugyanilyen hatásosan és szépen építették fel a nyolcadik részben bevitt gyomrost, amikor kiderül, hogy Mr. Robot valójában kicsoda. Nem akarom lelőni, de a főszereplő amnéziája elég fontos része a magyarázatnak. Nyilván ez az amnéziakártya azért jó és olcsó húzás, mert bármikor be lehet dobni, és ezt a fináléban ki is használják a készítők, ugyanis a katarzist, vagyis a nagy forradalmat nem éljük át, csak a forradalom utáni káoszba csöppenünk, Elliotnak pedig fingja sincs, hogy mi történt vele az elmúlt napokban. Húzhatjuk rajta a szánkat, kicsit jogosan is, de ez a befejezés már inkább előkészítése volt a második szezonnak.

Merthogy a második szezont már akkor berendelte a USA Network, amikor a tévében még be sem mutatták a sorozat első részét, csak a neten, de ott akkora őrületet váltott ki, hogy sejthető volt, nem nyúltak nagyon mellé. Írtam az előbb a Harcosok klubjáról, aminek a hangulata ordít a Mr. Robotról, de van benne még egy nagy adag Amerikai Pszicho is, leginkább a Tyrell Wellick karakterét alakító Martin Wallström révén, aki szintén telitalálat volt. És Christian Slaterre is elég rég szabtak ilyen jól karaktert. Ez a három ember elég, hogy feledtesse a többieket, akiktől olyannyira azért nem lehet hasra esni. 

mrrobots12.jpg

A sorozat szülőatyja, Sam Esmail nem is nagyon akarta az előbbi referenciákat titkolni, ahogy azt sem, hogy a 2011-es arab tavasz eseményei is megihlették Elliot karakterének megalkotásában. Úgy fogalmazott, hogy a forradalmi dolgok eléréséhez időnként etikátlan dolgokat is meg kell tenniük az embereknek, és ezt Elliot cselekedetei is mutatják. Nem csak ebben kacsingat ki a való világ felé a sorozat: az Anonymous-hackercsapat tevékenységére és az Occupy Wall Street-mozgalomra ugyanúgy vannak utalások. Elég szerencsétlenül jött, hogy a szezonzáróban van egy olyan brutális jelenet, ami a két virginiai tévés kamerák előtti lemészárlására emlékeztet, emiatt el is csúsztatták egy héttel az utolsó részt, ám valójában egy 28 évvel ezelőtti tragikus eseményt másoltak le vele. Itt azért megjegyezném, hogy nem egy megterhelő jelenet van a sorozatban, lesznek olyanok, akik nehezen élik majd meg Elliot gyötrődését, különösen, amikor a függőségével megcsúszik. 

mrrobots14.jpg

Az tehát rég biztos, hogy jön a folytatás, de Esmail azt is elárulta, hogy négy-öt szezonra elegendő történet van a fejében, és a mostani idényzáróban is láthattuk, hogy annál valami sokkal monumentálisabbnak ágyaztak meg, mint amit eddig láttunk. Nem lesz egyszerű ezt a színvonalat tartani négy-öt szezonon át, de nem egy sorozatnak azért sikerült már, és az első idény minősége alapján azért nem kell aggódni. Ja, és mindenki nézze meg a finálé stáblistája utáni jelenetet is.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

archangel 2015.09.08. 01:32:20

Az első résztől eldobtam az agyam, mindenkinek ajánlottam és most nem győzök bocsánatot kérni.
Részről részre egyre laposabb, kiszámíthatóbb lett sajnis. Most már ott tartok, hogy a képernyő sarkában fut, miközben netezek.

rockjano 2015.09.08. 02:30:50

@archangel: sajnos mint tipikusan a legtöbb sorozat…de azért belenézek… :-)

2015.09.08. 02:37:21

Számítani lehetett rá, hogy skizó a figura. Leginkább abból, hogy Slater semmilyen módon nem kommunikált a csapattal, ők sem beszéltek róla, csak ült ott és nem csinált semmit. Ha ő lett volna a főnök ténylegesen, ez nem lett volna lehetséges. Egyszer mutatják kívülről Elliotot, miközben a faterjával verekszik, a bárban, és az a jelenet nagyon béna lett. Saját magát fojtogatja? Ugyan már. Ilyet egy skizó se csinál.
Az se volt telitalálat, hogy a főszereplő a valóságban 12 évvel fiatalabb csak az apját játszó színésznél, ránézésre sem hihető. És a gyerekkori fotókon meg jelenetekben is az ugyanolyan öreg Slater van, mintha megállt volna felette az idő.

Abban viszont tényleg forradalmat csinált, hogy végre elhagyja a Hollywood OS agyrémét, és nem karakterenként íródnak ki a sorok, csipogás kíséretében, és az összes többi. Reméljük, ezzel valami elkezdődik odaát, és más rendezők is képesek lesznek szakítani ezzel a borzalmas hagyománnyal, ami évtizedek óta mérgezi az amerikai filmet.

kilhjgvpo 2015.09.08. 04:22:23

retrovírus: "ami évtizedek óta mérgezi az amerikai filmet."

mégis minden igénytelen európai szutyok amerikai filmeket, zenéket, játékokat néz, hallgat, használ - mondhatná erre az egyszeri soviniszta amerikai. És milyen igaza lenne...

Before · http://azbeszt.blog.hu 2015.09.08. 06:32:08

Az első rész belenyomott a székbe, de a második valahogy csalódás volt és - bár kétség kívül nagyon jó a sorozat - végig bennem maradt valami hiányérzet. Összességében nem igazán fogott meg, azonosulni is nehéz volt a szereplőkkel, nekem például kimondottan hiányzott a fő szál...
Engem mondjuk meglepett a nyolcadik rész végi csavar, de ütni annyira nem ütött azért.

@retrovírus: jó, hogy az apja 12 évvel idősebb csak, hiszen meghalt, bakker... Elliot fejében meg úgy él, ahogy emlékszik rá.

lacau 2015.09.08. 07:35:19

Én is hasonlóképpen vagyok, az első rész nagyon jó volt tele okos monológokkal, dialógusokkal, utána viszont valahogy nem azt kaptam amire számítottam. Mellékszálak kicsit érdektelenek voltak, mellékszereplők úgyszintén és valahogy az egész cselekmény nem állt össze, csapongott jobbra-balra.
Mindenképpen megéri azért megnézni, de a hype vonatra valahogy nem sikerült jegyet kapnom.

teszt123456789 2015.09.08. 07:36:04

@archangel: Jaja, olyan unalomba fulladt a közepére, hogy abba is hagytam.

no_worries 2015.09.08. 07:42:38

en is vegig azt remeltem, hogy a skizo vonalat nem fogjak ezen a (mar klisenek szamito) szinten eroltetni, vagy lesz vmi dupla csavar, de aztan nem lett. hatha a masodik evadtol nem lesz ezen a teman ekkora hangsuly. a sorozat elso fele viszont nagyon jo, a bortonos reszen pl eldobtam a honaljszorom, de mar csak malek alakitasa miatt is megerte vegig nezni.

juhaszvik 2015.09.08. 07:53:25

Hát nektek elment az eszetek srácok, ez egy kib*szott jó sorozat, csak ajánlani tudom. Egyáltalán ötletem sincs, hogy akinek ez nem jött be, az mit tart jónak. Mármint a mostani kínálatból.
Igazi minőségi darab, nem hibátlan, de mind a tartalom, mind a megjelenés messze kiemeli a mezőnyből. És nem a wtf fordulat miatt, mert az ma már minden bokorban terem (azért a csókos jelenet nálam betalált), hanem mert figyelemfelkeltő, hangulatos és szórakoztató (nem vicces) is.
Persze ízlések és pofonok, de egyszerűen nem értem, hogy mit láttok, láttatok mostanában a "tévében", ami ezt az annyira űberelte, hogy leszóljatok egy f*sza sorozatot.

Na jó most kicsit kiakadtam (lehet még a tegnapi meccs utóhatása).

lOc (a pasztafáriánus) 2015.09.08. 08:08:07

Skizofrénia != többszörös személyiség

baggins21 2015.09.08. 08:09:11

@juhaszvik: Egyet kell értenem. Számomra minden részben volt valami hűb@z+! NEkem nagyon betalált ez a sorozat.

ScooHu 2015.09.08. 08:17:07

@juhaszvik: Veled vagyok! Szerintem is iszonyat jó sorozat, remek alakításokkal.
Akinek meg nem tetszik az menjen és nézzen CSI: Cybert! :)

Netuddki. 2015.09.08. 08:28:10

Utolsó részt még nem láttam, de eddig elég vontatott volt. A "drogozás" meg végképp nem jön be. Kicsit túl lett hypolva.

Doktor House 2015.09.08. 08:37:35

Hát igen, ez a baj, h a CSI a mérce. Ígéretes sorozat volt, az első két rész fasza, de aztán nyilvánvalóvá vált, h jókora gondok vannak benne a sztorival és a karakterekkel. Nagy fordulatok helyett inkább a kiszámíthatóság és a nézőhöz butított egyszerűsítések jellemzik. (Megjegyzem, sok a sületlenség is, de mutatnak Linux konzolt közelről! Wow!) A főszereplő és a hangulat azért sokat dob rajta.

▲ ▲ ▲ 2015.09.08. 08:44:15

Első két epizód jó volt. De ami utána jött az kész katasztrófa.

KisBéla 2015.09.08. 09:01:59

Nagy várakozás után hányingerrel fűszerezett rapid OFF-gomb nyomogatás a kapcsolón.

Ugyanazon sorozat egyazon részében 2 melegszál, majd az egyik minden előjel nélkül explicit seggbekúrásba manifesztálódik, ez már nekem sok volt. Ezt a törvény nem tiltja (nagyon helyesen) de a gyomrom nagyon lázadozott, az elveimről ne is beszéljünk.

Legalább lett volna bármi értelme, hogy a karakterek buzik, de NEM VOLT!
Így csak szánalmas, nettó melegmutogatásba hajlott az egész, amolyan "ezt is megtehetjük már".

Ha valakit ez nem zavar, akkor nagyon ajánlom, a fő karakterek jól kidolgozottak, a színészek zseniálisak, a technikai megoldások pedig validak.

Részemről kasza.

Oktogon8 2015.09.08. 09:02:25

8/10 simán volt az évad minden döccenő ellenére.
Javaslom hogy a 8. részig mindenki nézze meg, a 4. rész tényleg megosztó lett.

Btw. a sorozat MINŐSÉGÉT nem tudom mi alapján tagadja ízlés alapján bárki, a zene, a operatőri, színészi munka és a rendezés mind átgondolt, magas színvonalú.

@Doktor House:

Mondj egyet :) Redditen van egy topik, abból az jött nekem le hogy 90%-ban hiteles.

A sorozatot komoly szakértői csapat támogatta, amivel "csaltak" pl. az az idő drámai sűrítése jelszófeltöréskor. De egy sorozattól ez elvárható, unalmas lenne X részen keresztül futó programot nézni.

Oktogon8 2015.09.08. 09:05:32

@KisBéla: Az egyik karakter teljesen hiteles és kerek, az hogy meleg teljesen mellékes.

Másik esetben pedig nem tudom miből vontad le az a következtetést, hogy Wellick meleg, mert pont hogy nem ez a lényeg.

Only God judge on Me 2015.09.08. 09:06:12

Engem sajnos nagyon megtalált, vannak jol eltalalt karakterek, drama, feszultseg, feloldas... en ugy gondolom hogy a temaban tenyleg uj es egyedulallo...

S.P.O.I.L.E.R

pl. Mikor a srac elkezdi folytogatni magat, meg beszol egy faszinak, az rohadt jol mutatja a skizo feelinget, a jelenet utan kezd el gondolkozni a nezo hogy a tobbi korabbi jeleneteknel is o volt ott nem az apja. Nem azt mondom hogy nem volt kiszamithato hiszen az apja nem oregedett, de a testver szal, es az pl. amikor skizokent az apjaval beszelget a statisztak tok ertetlenul nezik... de ezt is csak masodik nezesre lattam meg...

Dehat izlesek es pofonok, nekem pl. az uj MadMax nagyon nem jott be, pedig Tom bacsit nagyon kedvelem.

KisBéla 2015.09.08. 09:19:22

@Oktogon8: Pont ezt írtam, nem tudom, hogy sikerült félreértened.
Teljesen lényegtelen, hogy melegek(vagy Wellick esetében pont nem az), így nem is kellett volna a sorozatba. Pont annyira volt elég, hogy engem majd' egy órán keresztül a hányinger kerülgetett.
1: a látványtól, 2: már itt tartunk, hogy a sorozat/film készítőknek már finomkodni sem kell a meleg jelenetekkel/karakterekkel.

A Bosszú c. sorozatban Nolan Ross esetében nem is tudtam volna máshogy elképzelni azt a karkatert, csak melegen, zseniális választás volt. Orphan Black: Felix Dawkins szintén nagyon jó volt, hatalmas alakítással.

De NE tolják bele az arcomba a férfiszerlemet úgy, hogy elfordulni sem volt lehetőségem.

Doktor House 2015.09.08. 09:25:41

@Oktogon8: A hackelés technikai része csak körítés a drámához, nem ezzel van a gond, nem is vagyok hacker, ezért csak zárójelben jegyeztem meg, időnként csóváltam a fejem. Tény, hogy hitelesebben nézett ki, mint a szokásos filmes hackelés: megy a számláló, valaki meg veszettül próbálkozik begépelni a jelszót, ami sikerül, a világ megmenekült. De még egyszer: ez lényegtelen.

A zenével és az operatőri munkával egyetértek, ezek a hangulathoz járultak hozzá. Színészi munka, rendezés? Egyetlen dolog: Carly Chaikin és Portia Doubleday alakítása és karaktere is harmatgyenge. Két főszereplő.

@KisBéla: Az explicit dolgok engem is zavarnak. Nem vagyok érzelgős kisnyugdíjas, de tök fölösleges nagy totálban mutatni, ahogy szétlövi valaki a fejét. Stb. De még ezektől is lehetne jó sorozat, nem az. Uff.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.09.08. 09:59:43

Kíváncsi leszek. Főleg hogy az emberek szerintem a felét nem fogják érteni, mert annyira nincs műszaki jellegű műveltség, és kultúra a világ fejlettebb részén, hogy alapvető természettudományos fogalmak is sok esetben hiányoznak. Így egy ilyen igényesen megcsinált szakmai vonal sem biztos, hogy sokat érni, mert ugyanúgy "magic"-nek fogják hinni, mint a gagyi filmes hackelős megoldásokat.

cukkmukk 2015.09.08. 10:06:50

Na majd pár részt megnézünk belőle, aztán kiderül érdemes-e tovább...

archangel 2015.09.08. 10:12:04

@DirtyHarry: Nekem egy hobbykritikus ismerősöm mondta: rottenről véleményezni egy filmet a legnagyobb amatőrség a világon

Én a Breaking Bad-del jártam így: 4. évad zseniális volt, 5.-et nyolc hónapig néztem, annyira untatott.

Oktogon8 2015.09.08. 10:46:32

@Doktor House: Hitelesebb volt mint az összes filmes hackerkedés együttvéve

Carly Chaikin és Portia Doubleday mellékszereplők, akik lassan előtérbe kerülnek.
Rami Malek, Christian Slater, Martin Wallström, a főszereplők.

Carly Chaikin szerintem jól játszott, főleg csókos részben.

@KisBéla: Megosztónak hívják ezt, de szerintem a minőségből nem von le.
Pl. én nem nézek horrort, de attól még nem mondom hogy rossz.

Tyrell Wellick jelenetének nagyon is volt célja (Patrick Bateman-alteregó a karakter ugye, és itt kizárólag hackelés céljából tette azt amit), így szerintem nem volt öncélú.
Gideonnál pedig egyáltalán nem volt tolakodó. Kicsit szerintem túlreagálod a dolgot :)

Tahó Sandokan 2015.09.08. 10:58:42

Sajnos igazak a kritikák a kommentekben. Az első részre iszonyatosan ráizgultam, sajnos személyes drámába fordul bele. A technikai rész viszont egész jóra sikerült. Nem idióták püfölnek billentyűzetet random módon, hanem van értelme annak, amit tesznek. Hekkeléshez nem értő programozóként látom, hogy nem Marinéni ült a számítógéphez, és dugja a pendrájvot a csippbe, ahova letölti a zExcelt. Szóval ennek a résznek bravó, javaslom MINDEN szerencsétlen filmesnek: ha sci-fit forgatsz, fizess ki a 100000000 USD-ből egy 10000 dolcsit egy fizikusnak meg egy csillagásznak, legalább ők nézzék át egyszer a művedet, hogy vadbaromságok ne legyenek benne, csak pár ésszerű komrpomisszum.

Összességében ez a benyomásom: első rész 10/10, teljes sorozat: 7/10. Teljes mértékben ajánlott, bőven van mit koppintani belőle egy jobban összerakott sorozatba egyszer. Akár zseniális is lehetett volna.

KisBéla 2015.09.08. 11:04:56

@Oktogon8: Ez attól függ, mitől fogja el az undort az ember.
Nekem gyakorlatilag a melegeken, a nemi erőszakon meg a pedofílián kívül bármit mutogathatnak.

Akkor mondhatnánk túlreagálásnak, ha csak simán a dolog egyre nyílvánosabb megjelenetíse ellen lázadoznék(lázadozok is), de sokkolt a jelenet, emiatt már csak ellenállásból is kaszáltam a sorozatot, nem fogom támogatni még a tovább nézéssel sem.

Gideonnál nem volt tolakodó, de nem is volt értelme, de "lenyeltem", hogy magától értetődőnek mutatnak egy meleg párral történő vacsorát. Nem az.
Majd ugyanabban a részben még ez a brutál jelenet már sok volt. Ok, legyen ez az én bajom.

noelisha 2015.09.08. 11:06:48

Imádtam!! Minden egyes pillanatát!

Alap volt, hogy skizó a srác, és csak képzeli Mr. Robotot, úgy a második résztől kezdve, és volt olyan rész (a drogtanyás konkrétan), mikor aztán végképp egyértelmű lett. Mindenki kimegy a szobából, Eliott mondja, hogy mindenki magára hagyja. Megjelenik Slater, hogy ő sosem fogja magára hagyni. Na innen nem volt kérdés.
Azt viszont nem gondoltam, hogy az apja. Azt hittem csak úgy odaképzel valakit.
És még így is, a testvéri csók és a temetős rész ütött. Sántított, és neked leesik, hogy végül is ő volt, aki kizuhant az ablakon.

Na de beszéljünk már kicsit Wellick feleségéről is! A svéd csajról - tuti svédül beszéltek... - külön bírtam, hogy nem egy hideg szőke nőt tettek be, hanem egy JÉGCSAP barnát! Na ő azt gondolom elég kemény. Mellette Tyrell csak egy irányítható kispályás, mint kiderült. A feleség fő irányító ebben. A meleg jelenet a telefon lemásolásához kellett, ebből az látszott, hogy bármire képes a hatalomért. Még egy férfivel is szexel érte. Persze az asszony utasítására.

Egymillió kérdésem van kb., amikre remélem a következő évadokban kapunk választ (ki ez a nő, miért svéd, él-e Tyrell - mondjuk ez annyira nem érdekel, felőlem lehet halott, mi van a szőke csajjal, aki most pr-os a cégnél, mi lesz az Allsafe-fel, mi van a perrel, ki kopogott, stb., stb...)

Egyébként a sorozat társadalmi témákat is feszeget (média, közösségi média, demokrácia, stb..) A sok átlag személy, a mai átlag Starbucks generáció. :-) Az agyatlanok, akiket irányítani könnyű, a celebmajmoló egyenemberek.

Nekem ez a sorozat annyira tetszett, nagyon új volt és néha nem hittem el, hogy ezt, amit látok, a tévében látom. Ahhoz hasonlított nekem, mikor a Homeland első részét néztem, azt is imádtam, és a House of Cards-ot is, újak voltak, merészek. Hát ez is az. Eléggé.
A Linux is jó volt :)

A marketing is zseniális volt, a sorozat hivatalos fb oldalán válaszolgattak ám a kommentekre, főleg egy kép, vagy poszt alá érkező első 20-30-ra. Ez is ritka.

Aki nem érti, az nem érett meg rá. A zenéje is nagyon betalált. Amikor a csajok smárolnak bedrogozva, az alatt a Hell of a Night megy. TÖKÉLETES. De sorolhatnám még.

@KisBéla: Nolan a Revenge-ben bi volt, mert volt nő szerelme is, a pénzügyi igazgató, akit kinyírtak. Emlékszel?

noelisha 2015.09.08. 11:12:01

@noelisha: bocs, írtam egy ordas SPOILERT a kommentben, észre sem vettem, vagy ne olvassátok el, vagy valaki törölje ki az egészet inkább

noelisha 2015.09.08. 11:13:36

@noelisha: ja, de már más előttem leírta, akkor huhhh megnyugodtam :D

KisBéla 2015.09.08. 11:15:09

@noelisha: Nem pontosan értem, mit számít, hogy meleg volt-e Nolan vagy bi. Lényeg, h faszival smárolt, ami nem a képernyőmre való, de még pont nem vitte át a tűréshatáromat.

A meleg jelentetet a teló lemásolásáért meg megoldhatták volna úgy is, hogy a végén mutatják őket egy ágyban, de nem kántálom ugyanazt a mantrát, már nekem uncsi.

teszt123456789 2015.09.08. 11:24:49

@juhaszvik: Egyszerűen unalmas lett egy idő után, és nem voltak szerethetőek a karakterek.

teszt123456789 2015.09.08. 11:25:28

@ScooHu: Én inkább nézem a The Wire-t, ha neked nem probléma...

noelisha 2015.09.08. 11:38:01

@KisBéla: szerintem azért (is) csinálják, hogy megbotránkoztassanak, meghökkentsenek, kizökkentsenek. Sikerül is nekik.
(erre is írtam többek között, hogy néha nem is hittem el, hogy a tévében látom, amit látok, jó persze, én nem szó szerint a tévében, de amerikában ez csak lement adásba)

Egyébként egyénenként változó ez is, mint minden, lehet, hogy van aki rosszul van tőle, van aki fapovával nézi, és van aki egyenesen örül neki.

rudie 2015.09.08. 11:56:05

@noelisha: Aki öreg, és még a Harcosok klubját is látta, az már a legelején fogta a felállást. Ezt nem felvágásból mondom, ha sok hülyeséget láttál már, nem nagyon lesz új :) Az új House of Cards is csalódássá válik, ha megnézi az ember az 1990-es eredetit Ian Richardsonnal.

Nekem se tetszett a Robot, gyorsan szétesett az egész, abba is hagytam.

jewel79bp 2015.09.08. 11:59:13

Az első rész nagyon tetszett, azt hittem, a legjobb sorozat, amit valaha láttam, nem is értettem, hogy mehet a mainstream tévében... A második rész megadta a választ, onnan kezdett laposodni. Az első rész első jelenetei viszont valami zseniálisak. Kicsit úgy éreztem, ha ez valami alternatív csatornán menne, maradhatott volna a stílus, de egy országos tévén azt nem lehetett folytatni. Kár, bár így is üdítő pár perc volt, megérte.

noelisha 2015.09.08. 12:00:09

@rudie: hát persze! :) bár én fiatal vagyok még (35) és a Harcosok klubját is láttam :) (bár akkor nem tetszett tinifejjel, mert nem is értettem igazán, felnőttként viszont már más volt a helyzet).

House of Cards-ból a könyv az igazi! Ha nem olvastad, ajánlom.

Oktogon8 2015.09.08. 12:25:42

@KisBéla: "magától értetődőnek mutatnak egy meleg párral történő vacsorát."

Szerintem az azért ma már annak számít :)
100%ban szubjektív egyéni érzékenységet meg ne keverjük szerintem a kritikával.

DirtyHarry 2015.09.08. 12:33:41

@archangel: ja persze, imdb, rotten, metacritic, mind ostobaság, mert a CC:-n tudod meg az igazságot, meg a fotel kritikusoktól :)

DirtyHarry 2015.09.08. 12:36:42

Azért a Sense8-ben durvább volt a buzulás, azt megértem ha az valakinek már sok volt, én is abbahagytam, mert amúgy is szar volt, de ami ebben volt az semmi...

KisBéla 2015.09.08. 12:43:26

@Oktogon8: (haha, méghogy egyéni érzékenység, ezt te sem gondoltad komolyan. Nyílván én járok rossz körökbe, de egy embert nem tudnék mondani a környezetemben, aki hajlandó lenne leülni egy buzival (meg annak a párjával) és - mi sem természetesebb módon - elfogyasztani egy vidám vacsit.)

Mintha két malomban őrölnénk, már miért ne lehetne az kritika, ha a Sons Of Anarchy-ban a brutalitás már öncélú mutogatása hiábavaló volt (mint minden öncélúság), ahogy kritikával illetem Mr Robot-ot is, hogy megoldható lett volna Wellick céltudatossága, áldozatvállalásának (szolgasága) megjelenítése direkt meleg-aktus nélkül is. Az már más kérdés, h én mennyire undorodok ettől, vagy nem.

Bruti · www.facebook.com/Brutistandup 2015.09.08. 12:50:06

Én leginkább annak örülök, hogy a Pacific után újra felfedezték Maleket. Zseniális a srác.

Pancsuri 2015.09.08. 13:49:11

Nemreg keztem kovetni a sztorit, es mindennel egyetertek, kiveve egyet: ez a christian slater vagy kicsoda (igen, eletemben eloszor latom) nagyon tul van ertekelve. Szerintem o adja a leggyengebb jeleneteket, ripacs, tuljatsza a karakteret.

Jimbo75 2015.09.08. 15:50:30

@archangel: Én az 5. részig bírtam, addigra untam meg a laposodást. Messze van ez az év sorozatától....

Jimbo75 2015.09.08. 15:53:20

@juhaszvik: Orange is the New Black, Ray Donovan így első blikkre.

Elnök Úr 2015.09.08. 17:02:04

Ez megint egy jócskán érdemei felett sztárolt sorozat, ha ez lenne az év sorozata, az nagyon sz*r felhozatalról tenne tanúbizonyságot.

lk2 2015.09.09. 00:51:27

Azért az nagy kár, hogy az évad a végére így ellaposodott. Sajnos osztanom kell azok véleményét, akik szerint remekül indult, de végüli lejtmenetben végződött a dolog. Azért nincs ez olyan rossz, hogy ne üljek le a második évad elé, de klasszikus így már tutira nem lesz belőle :\

kulcsarb 2015.09.09. 01:30:16

sajnos a minőség végig süllyed,
Christian Slater például valóban pocsék színész, ahogy már írták előttem,
Malek pedig az első kér részben még érdekes a furcsa nézésével, de az 5. résztől már untam hogy faarccal csinál végig bármit, (kábé mint Nicolas Cage)
a végén már csak Whiterose (BD Wong) tetszett, miatta talán belenézek majd a második évadba.

fitymacsattogas 2015.09.09. 02:11:16

@KisBéla: szerintem keress egy csavot es slukkold le ha ennyire foglalkoztat ez a tema

vond.creations · http://haladas.net 2015.09.09. 08:45:05

@kulcsarb: [SPOILER] Jah, a 6. végén is faarca volt, mikor meglátta Shayla holttestét. Meg a hetedikben, amikor bevallott mindent a pszichológusnak. Aha. Meg a 8. végét is tiszta faarccal nyomta, amikor ráeszmélt, hogy Darlene a húga, Mr. Robot meg az apja, csak ezeket teljesen elfelejtette. Ja. Meg végig a kilencedikben, ahogy az apjával küzd, hogy aztán a temetőben rájöjjön, hogy csak képzelte és Ő maga a Robi. Meg az évadzáróban is faarcú volt a kávézóban, és a Times Square-en is. Jah. [/SPOILER] Még sok ilyen faarcú színészt szeretnék látni.

lk2 2015.09.09. 15:02:36

@vond.creations: csakhogy tényleg az volt.

bunny.hu · http://www.divecenter.hu 2015.09.10. 11:55:37

Látom azért másnak se jött be annyira, mint amekkora ajnározást kapott. Egyedüli pozitívumnak azt láttam csak, hogy tényleg realistább volt a tech vonal mint az eddigi filmekben, de amúgy a story, a klisék, az unszimpatikus szereplő(k) együtt nálam egy erős 2/10-re lett volna elég, nem 10/10 amit emlegetnek. Nem tudom, adok-e neki esélyt a következő évaddal, gyanítom az fog dönteni, épp lesz-e mit nézni, de most hajlok a nem-re.

SPOILER VESZÉLY!!!!

A "csavar" kb. a 2-3 résztől sejthető volt, főleg aki látta mondjuk a harcosok klubját, a hugom vonal tényleg váratlan volt, csak épp nulla jelentősége.

bunny.hu · http://www.divecenter.hu 2015.09.10. 11:57:12

Ebből a sorozatból egy nézhető -mozijegyet azért nem ér meg, de szombat este jó lesz tévében- filmet lehetett volna csinálni. Max.

xlngx 2015.09.10. 14:21:45

Komolyan mondom az itt kommentelok nagy resze csak hozza a szokasos lehuzast barmirol is legyen szo. Mondjatok mar nekem az utobbi idoben egy normalis sorozatot ami hoz ilyen szintet.

------Spoiler-----

Erdekes hogy a csavart mindenki tudta, hat persze, esetleg mindenki sejtette, aztan azon agyaltal hogy most el akarjak veled hitetni hogy ez lesz a csavar vagy megsem. Gondolom mindenki arra szamitott hogy Mr. R az apja.

Ilyen vagast, ilyen operatori munkat, ilyen zenet igazan nehez talalni barmilyen sorozatban. Malikot jelzem en sosem birtam, de ebben a sorozatban iszonyatot alakitott, faarc mi?? Utolso reszben nezd mar vegig mikor ul a metron...

Rohadtul nem laposodott el, vegig magas volt a szint, utolso resz megoldasa nekem nagyon tetszett vegre nem volt kiszamithato hogy a hacket latjuk.

Komolyan nem ertem az itt kommenteloket. Menjetek CSI-t nezni...

SoulMiner 2015.09.10. 20:15:31

Baszki, elképesztő az a fikaáradat ami itt folyik! Évek óta nem volt ennyire ötletes, rendhagyó, fordulatos és hangulatos sorozat, erre több, mint a kommentek fele fikázza. El NEM TUDOM KÉPZELNI JELENLEG MI LEHET ENNÉL JOBB?! De most komolyan...

Gunsmoke 2015.09.10. 22:11:47

@SoulMiner: A sorozat jó, ettől függetlenül nem kéne még elkezdeni a virtuális faszát szopogatni, mert bőven van hibája, amit most nem kezdek el felsorolni (aki nem veszi észre, azt úgy sem érdekli), ráadásul a "nagy csavar" teljesen egyértelművé vált közvetlenül a mólós incidens útán. Én inkább az egyéb karatkerek "sorsán" lepődtem meg, persze pozitívum értelemben.

Ez már nem a sorozat hibája, de hogy van az, hogy az abban látható "brutális" jelenetek simán lemehetnek, de a fasz szót azért ki kell fügyülni?!

b0risz · http://zahar.blog.hu 2015.09.15. 17:49:01

@KisBéla: tyrell karakteréhez nagyon kellett az az arcbatolt homobaszás. fel kellett fognunk, hogy a csávó bármire, szó szerint bármire képes, hogy elérje, amit akar. egy beteg egomán pszichó a figura, én értem pontosan miért volt az a jelenet.

[c] 2015.09.22. 03:26:48

@KisBéla: "Nyílván én járok rossz körökbe, de egy embert nem tudnék mondani a környezetemben, aki hajlandó lenne leülni egy buzival (meg annak a párjával) és - mi sem természetesebb módon - elfogyasztani egy vidám vacsit.)"

Te jársz rossz körökbe.
Különben a jelenettel kapcsolatban annyiban egyetértek, hogy nem volt szükséges, túltolták, ahogy az egész karaktert szvsz.
süti beállítások módosítása