Idén februárban írta ki először ösztöndíjas pályázatát a Content LAB and Factory, és kereste azokat az írókat, profikat és amatőröket egyaránt, akik szerették volna kipróbálni magukat egy olyan sorozatfejlesztői környezetben, amilyen másutt Magyarországon nem nagyon van, esetleg az HBO-nál. Akkor 714-en jelentkeztek, közülük választottuk ki azt a tizenkettőt, akivel elkezdtük a munkát, és azért a királyi többes, mert engem is felkértek a programban való részvételre - a feladatom az volt (és most is az lesz), hogy az amerikai tévéiparról meséljek olyan dolgokat, amiket egy, a magyar módszerektől gyökeresen eltérő módon működő forgatókönyvgyárba igyekvő jelentkezők a gyakorlatban is hasznosíthatnak.
Nyugi, szakemberek is tanítottak, John Vorhaus forgatókönyvíró (Sentinel – Az őrszem, Száguldó vipera, Rém rendes család), Kapitány Iván producer/író/rendező (Üvegtigris, Beugró), Köbli Norbert forgatókönyvíró (A berni követ, Hacktion) és Czető Bernát László író, valamit Winnie kolléga a Sorozatjunkie-tól.
Az első évfolyam 12 hallgatójából négyet a ContentLAB már állandó íróként foglalkoztat, ők ősztől forgatókönyvíróként dolgoznak hazai és külföldi projekteken, például A Láthatatlan seb című krimin, ami a 19. századi Osztrák-Magyar Monarchia területén játszódik, és a Wannabes címá dramedyn, ami egy menedzsmentügynökség mindennapjain keresztül mutatja be a sztárok életét. Utóbbi pilotját ősszel már forgatják is.
Az összes ismét elinduló program egyik különlegessége, hogy a felvételi feladat elkészítésére csupán 24 óra áll a jelentkezők rendelkezésére. A feladat leírása és a kritériumok 2015. szeptember 3-án reggel 9 órakor kerülnek ki a www.contentlabfactory.com oldalára, az elkészült írásokat pedig másnap reggelig lehet beküldeni. A 30 legjobbnak ítélt pályázót szóbeli meghallgatásra hívják, közülük kerül majd ki a végső 12 mentorált, akik esti képzésen, tehát akár egyetem vagy munka mellett díjmentesen tanulhatnak, valódi projekteken dolgozhatnak, sőt havi 80.000 forint fizetést is kapnak.
Az előző programhoz képest lesz pár újítást is:
- ezúttal lesz 6 költségtérítéses hely is,
- a képzés egyből egy kétnapos John Vorhaus-workshoppal kezdődik,
- a résztvevők lehetőséget kapnak, hogy prezentálják saját koncepcióikat a mentorcsapat előtt.
Egyértelműen megállapítható, hogy a fikciós sorozatokra egyre nagyobb az igény itthon is. A sorozatokra specializálódott forgatókönyvírásnak azonban nemigen vannak intézményes keretei. A programunk célja az, hogy egy teljesen új írói nemzedék nevelődjön ki, amely képes a jelenlegi televíziós trendeknek megfelelő fikciós tartalomigény helyi és nemzetközi kiszolgálására (Hámori Barbara, a program szakmai vezetője és kitalálója)
juhaszvik 2015.08.28. 15:29:50
sixx · http://comment.blog.hu 2015.08.28. 16:40:52
enzo23 2015.08.28. 18:31:21
contentlabfactory.com/sites/default/files/Felveteli_tesz_februar_18.pdf
enzo23 2015.08.28. 18:31:54
desmondwallace · http://desmondwallace.wordpress.com/ 2015.08.28. 18:32:12
Vittore. 2015.08.30. 00:44:30
sixx · http://comment.blog.hu 2015.08.30. 06:37:58
2015.09.01. 14:55:39
sixx · http://comment.blog.hu 2015.09.01. 17:12:56
Gavroche11 2015.09.01. 18:42:09
Ettől függetlenül úgy tervezem, hogy megint küldök be pályázatot, tetszett az előző feladatban megadott szituáció.
@Crescence: én pedig épp úgy látom, hogy a magyar filmek/forgatókönyvek egyik gyakori betegsége a gyengén megírt párbeszédek (sokszor az lehet a baj, hogy ami papíron még talán jól mutat, az a vásznon/képernyőn a színészek szájából falsul hangzik). Biztosan nem véletlen, hogy a ContenLab pályázata is a párbeszédírásra koncentrált.
sweeney todd 2015.09.02. 09:03:03
Gavroche11 2015.09.02. 11:18:08
sweeney todd 2015.09.02. 11:40:07