Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Semjén(?) elintézi: Az MTVA az EU-hoz fordul a magyar focimeccsek közvetítése miatt

2015. augusztus 17. 13:02 sixx 37 komment

9011575_cb6b0d072032486ce36237bab63ce4e9_wm.jpg

A totális és teljes elmezavar jegyében és/vagy felsőbb utasításra az MTVA tényleg képes lesz elmenni az EU-ig a magyar érdekeltségű sportesemények közvetítése miatt. Amikor a 26. Bálványosi Szabadegyetemen Orbán Viktornak feltették a kérdést, hogyaszongya

Mikor lehet már Romániában is fogni az M4-et? Nem láthatjuk a közelgő olimpiát, a Bajnokok Ligáját, vagy a magyar gólok utáni gólörömöt!

Arra a főnök ezt válaszolta:

Komoly kérdésnek tartom ezt az ügyet, Semjén Zsolt azonnal intézkedjen. Ilyen egyszerű a kormányzás, látják.   

Szóval Semjén nyakába varrta a felelősséget. Jó ideig nem is lehetett hallani erről a dologról, biztos mentek az államközi egyeztetések a háttérben, Semjén a román, szlovák, stb. tévék és a nemzetközi szövetségek közötti közvetítési szerződéseket bújta, és igyekezett kiskaput találni, legalábbis én így képzelem el a dolgot, hiszen a főnöke utasította a megoldás megtalálására, a magyar-román meg itt a nyakunkon, ugye.

Valami történhetett, nem feltétlenül a Semjén-fronton persze (nyugi, megkérdeztük a hivatalát, amit válaszolnak, updatelünk), hanem az MTVA oldaláról, ugyanis a Sajtóosztályuk Facebookján megjelent egy poszt, amiben az áll, hogy

Szeretnék érdeklődni a magyar-román Eb-selejtezővel kapcsolatban. Mivel az M4 csatornát a határon túliak csak erősen korlátozott számban nézhetik, tervezik-e esetleg, hogy ezt az óriási érdeklődésre számot tartó mérkőzést az M4 mellett valamelyik másik, a határon túliak számára is elérhető csatornájukon is közvetíteni fogják? A szlovákiai drukkerek számára ez nagyon sokat jelentene, mivel az M4 csupán egyetlen nagyobb programszolgáltató csomagjában szerepel (FreeSat), így a sportcsatornán csak nagyon kevesen nézhetnék a meccset.

Mi ezt a választ küldtük:

Kedves Kolléga!

A szeptember 4-i magyar-román mérkőzés az M4 Sport csatornán kerül adásba, a jogtulajdonos előírása alapján kódolva. Itt jegyezzük meg, hogy az M4 Sport egyes műsorainak (tipikusan a nemzetközi sporteseményeknek) Magyarországon kívüli sugárzására nem rendelkezünk jogokkal, ezt a jogtulajdonosok akadályozzák, korlátozzák, vagy sok esetben a célország (Románia, Szlovákia) azon tévétársasága, amelyik az adott sporteseményre kizárólagos közvetítési jogot szerzett. A megoldást Európai Uniós szinten keressük.

Namármost. Nem akarok nagyon ünneprontó lenni, és lelkesen támogatom az MTVA azon törekvését, hogy a geci jogtulajdonosokra és főképp az EU-ra hárítja a nem létező felelősséget egy nem létező ügyben, de szeretném, ha ebben a kérdésben mindenki tisztán látna. A határ mentén fogott magyar adások kérdése (és ugyanígy a nálunk fogott osztrák, román, stb. tévéké) igen érdekes, hiszen az ott látható, nem saját gyártású, nem az MTVA kizárólagos tulajdonát képező tartalmat a jogtulajdonos nem úgy adta el, hogy "Magyarország területére és a határon túl élő magyarok képernyőire", ez asszem nyilvánvaló. 

Ahhoz, hogy egy magyar-román meccset Szlovákiában is látni lehessen, a következőnek kell megvalósulnia:  megveszi egy ottani tévé a jogokat. Kész. Az, amit a kolléga a Sajtóosztálynak írt, mármint hogy a FreeSat csomagjában szerepel az M4, az a honlapjuk alapján nem igaz (itt van), de ha úgy is lenne, akkor a meccset így sem közvetíthetnék, mert nem rendelkeznek a jogokkal az adott ország területére. Mehet az EU-hoz az MTVA vagy Semjén Zsolt, írhat levelet ahová akar, a területi alapon eladott közvetítési jogokkal nem tud mit kezdeni.        

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Flankerr 2015.08.17. 14:00:37

@wololo: Az, hogy az az M4 Europa vagy mi, ami kódolt és kódolatlan adásból áll. A magyar román kódolt meccs lesz, nem fogja tudni nézni a Freesaton.
Az NB1 nem kódolt, mert annak más ország nem vette meg a közvetítési jogát.
Egyébként a nevezett FB oldal már jó párszor válaszolt (korrekten, a sixx által idézett módon) ilyen kérdésekre. Viszont az EU-s mondat csak most szerepelt először.
Önmagában nem is hülyeség ha egy állami tévé hivatalos megkeresést küld az Unióhoz, akár ebben a kérdésben is. DE hogy egy esetleges megoldás nem most lesz, és nem idén, az tuti.

Samott 2015.08.17. 15:14:32

Nem az EU-hoz kell menni hisztizni, hanem az egesz EU-ra kell megvenni a jogokat Magyarorszag helyett. Persze ezt ok is tudjak...

JClayton · http://bumm.sk/blog/szemtanu/ 2015.08.17. 15:14:41

"Ahhoz, hogy egy magyar-román meccset Szlovákiában is látni lehessen, a következőnek kell megvalósulnia: megveszi egy ottani tévé a jogokat. Kész. "

De ez így egyszerűen hülyeség. Ahhoz, hogy egy magyar-román meccset Szlovákiában is látni lehessen az kell, hogy a helyi tévészolgáltatók (mint pl. a Digi) megvegyék és csomagjukba rakják az m4-et.

JClayton · http://bumm.sk/blog/szemtanu/ 2015.08.17. 15:16:48

Ilyenkor kár, hogy utólag nem tudok javítani, de nyilván a megvásárolt csatornák helyi kódolásának kérdése az megkavarja az alapfelállást, mindenesetre (akár uniós szinten is) teljesen legit probléma, hogy ki milyen nyelven tud nézni egy sportközvetítést.

sixx · http://comment.blog.hu 2015.08.17. 15:36:06

@JClayton: nem, nem ennyi. a geokódos tartalmat nem látod akkor sem. az meg nem legit kérdés, hogy ki hol, milyen nyelven látja az adott tartalmat, ezen az alapon az itt élő kirgiz kisebbség is háboroghatna, hogy nekik a kirgiz válogatott meccsei kellenek, anyanyelven. ez faszság. azon a nyelven nézed ahol élsz, esetleg eredetiben ha szerencséd van.

sadsdas 2015.08.17. 15:52:27

"Mehet az EU-hoz az MTVA vagy Semjén Zsolt, írhat levelet ahová akar, a területi alapon eladott közvetítési jogokkal nem tud mit kezdeni. "

Az EU simán megtilthatja a területi alapon eladott jogokat, aztán rinyálhatnak a jogtulajdonosok. Az az elmebetegség, hogy az egységes EU szellemében eddig ezt nem tették meg.

sixx · http://comment.blog.hu 2015.08.17. 15:58:39

@sadsdas: ez nem egészen így van. minden egyes szellemi termék esetében meghatározzák, hol látható/hallható/olvasható az adott mű, ez vonatkozik a filmekre, sorozatokra, könyvekre, stb.

zsoltix 2015.08.17. 16:16:15

@sixx: Ha Georgij Kulakov kirgiz meccset akar nézni Magyarországon, megteheti. Csak egy műholdvevő kell hozzá. :)

v.l 2015.08.17. 16:31:20

@sixx: Hát ha az EU azt mondja, hogy az egész EU egy egységes piac, és valaki vagy az egész EU-ra ad licencet, vagy sehova, akkor az bizony úgy lesz.

Fehérlapos 2015.08.17. 16:32:16

A kisebb szolgáltatóknál van M4, a multik meg majd rájönnek, hogy a déli előfizetők elpártolnak tőlük, ha nem lépnek. Amikor indult a(z) UPC, és a telekomos digitális tévé, akkor nem volt magyar csomagjuk, nem is volt ügyfelüket Dél-Szlovákiában.

nosce 2015.08.17. 16:33:22

@sixx:
A szellemi termékek határhoz kötöttségében igazad van, de a cikkedben alapvetően tévedsz.. Igen van értelme az eu-hoz fordulni hiszen az EU egy azaz egy gazdasági térség igy nonszensz a határokon átnyúló bármilyen szolgáltatást tiltani vagy extra dijjal terhelni.. Tehát itt az EU.nak kell rendet tennie vagy továbblépnie, ahogy meghatározták a roaning dij maximumát is.

sixx · http://comment.blog.hu 2015.08.17. 16:34:44

@nosce: és majd szerinted az eu meghatározza, hogy az uefa mennyiért adhatja el a nemzetközi meccseket, meg a sony a filmjogokat. na persze. ez nem roaming.

nosce 2015.08.17. 16:42:16

@sixx:
igen, meghatározza sőt ha nem tartja be bazi nagy büntetést mér ki rá, ahogy az MS, apple stb is megszivta már. előbb utóbb szabályozza hiszen akkor az egységes piac csak üres frázis. A szellemi termékek területén is adós a szabályozással már rég óta

Fehérlapos 2015.08.17. 16:42:52

@sixx: Kedvenc ujságíróm legbunkóbb megjegyzését olvastam az imént! Miért van, hogy Magyarországon egyesek túlszeretnek minket, mások meg a kirgizekkel (sixx), vagy etiópokkal (Gálvölgyi) hasonlítanak össze. Nincs ott egy normális ember sem?

kaskala 2015.08.17. 16:52:03

@nosce: Baszhatja az eu a roaming díjait. Egyszerűen nincs roaming, vehetsz csomagokat a szolgáltatódnáljó drágán, vagy nem netezel külföldön a saját interneteddel.

ace05 2015.08.17. 16:58:20

A freesatot azt a UPC direct működteti. Ezen kívül még szolgáltat ugye nálunk a cseheknél és a románoknál, úgy hogy az országok adásait ugyanarra a műholdra küldi fel (azt hiszem thor 5). Hivatalosan náluk nem lehet nézni más ország csatornáit, de nem hivatalosan igen. A szolgáltató beltérijével ez nem működik, mert ott ők állítják be a csatornákat. De ha az embernek saját beltérije van akkor igen. Direktem van nekem is, és nem egyszer láttam a cseh sportcsatornákon forma 1-et, moto gp-t, teniszt ... aminek jócskán geobanosnak kellet volna lennie. Ráadásul ismerős volt nyaralni egy hónapig horvátban, vitte szépen a beltérijét és a hordozható tányérját és simán tudta nézni a teljes directes csomagot. Úgy hogy a geoban directnél biztos nem működik, szerintem.

A digi tv az más tészta. Ők is azon a műholdon szolgáltatnak, mint Direct, de náluk nincs olyan, hogy saját beltérivel a környező országok csatornáit lehet nézni.

Fehérlapos 2015.08.17. 17:00:42

Sixx, miért nem tudod elképzeli, hogy az MTVA-nak sikerül egy olyan szerződést kötni, hogy a magyar nyelvű kommentárral ellátott adást külföldre is sugározhassák (olcsóbban, mintha több országra vennének jogokat)... Igazad van, ezekről én sem tudom elképzelni, csak a pofájuk jár. De ha mégis, egy szlovák, vagy román tévénéző nem fog magyar közvetítést nézni, a potenciális határontúli nézők száma pontosan meghatározható.
De itt nem a jogokkal van a legnagyobb probléma, hanem azzal az egyszerű dologgal, hogy a szolgáltató (UPC, Digi, Telekom) beteszi-e a magyar csomagba az M4-et az M1, M2, M3, Duna, Duna W., RTL Klub, TV, ATV, Hírtévé mellé. Hogy nézhessük a Fradi-MTK-t például.
A Dunán, M1-en idáig gond nélkül lehetett válogatott meccset nézni. Talán csak egyszer-kétszer fordult elő, hogy valamelyik VB, vagy olimpia közvetítését blokkolták a nagy szolgáltatók. Egy magyar válogatott meccsel nem fognak ők sem szarakodni. A kicsik meg amúgy is a Mindig TV jelét továbbítják, ott sosem volt gond.

nosce 2015.08.17. 17:05:53

@kaskala:
egyszerű a zügy fel kell nyomni a szolgáltatót, ha sikerül bebizonyitani h megkerüli a roaming rendeletet vaskos büntivel fogják megkinálnni

sixx · http://comment.blog.hu 2015.08.17. 17:09:56

@Fehérlapos: nekem mindegy, kivel hasonlítalak össze, ha már így magadra vetted, én az elvet próbálom megértetni. nem kell magadra venni, ahogy a halálbüntetés kérdését sem kell, ugye, nem annak alapján döntesz, hogy "és ha a te gyereked" hanem egy elvről vitázol. itt az van. hogy van egy jog, aminek földrajzi korlátai vannak és kész. és ezen az, hogy egy magyar köztévé, azért, mert a főnök aszonta, elmegy az eu-hoz, mint a legkisebb királyfi a bölcs öregemberhez, nem fog változtatni szerintem. ugyanis a bölcs öregember a mesén től szarik a királyfira. eddig is csak illegálisan lehetett nézni a forma1-et magyar kommentárral, az ugye megvan.

Flankerr 2015.08.17. 17:23:24

@ace05: "Az Eutelsat 9A műholdon (11 958 MHz) is elérhető lesz a csatorna HD minőségben, szintén a Duna World HD-t felváltva. A közvetítések jelentős része azonban itt szerzői jogi okokból geoblokkolt (ilyenek például a Formula-1 közvetítések és betétfutamaik), így aki külföldön szeretné nézni a csatornát, annak az MTVA-tól kell egy kódkártyát beszereznie erre a célra." Forrás a wiki, de a sajtóoldalon is láttam már leírva.

A kódkártyát pedig csak magyarországi lakcímkártyával regisztrálva küldik ki, magyarországi címre. Nyilván eljuthat ilyen kártya máshová is. De alapvetően külföldön nem lesz látható az M4 a drága jogdíjas (foci eb/vb, forma-1) sportesemények idején.

kaskala 2015.08.17. 17:28:47

@nosce: Erre csak most jöttem rá.
Indultunk nyaralni és megkérdeztem a tarifákat.
Kiderült nem fog működni a netem, csak ha valami korlátozott csomagot veszek oszt jónapot.
Roamingról szó sem lehet. Igy is történt ahogy átléptük a határt blokkolva volt minden adatforgalom, csak a csomagot vett telefonunkon volt net.

Fehérlapos 2015.08.17. 17:46:15

A fő mondanivalóm a hozzászólásom második részében van, az eleje csak egy szomorú tény konstatálása volt.
A legnagyobb baj, hogy a nagy szolgáltatók még nem akarják beletenni a magyar csomagba az M4-et. A jogokkal majd akkor foglalkozzanak, ha bekerül a csomagba a sportadó. Sok perverz felvidéki magyar van még, aki a magyar NB1-re gerjed. Itt nem csak a válogatott meccsekről van szó, igaz most a magyar-román az aktuális. Ha ott lehet az összes országos magyar csatorna a magyar csomagban, akkor az M4 besorolása csak az akaraton múlik, nem a jogokon. Csakhát a sávszélesség, meg dolgozni kell vele, meg ilyenek. Hidd el, hogy az előfizetők nagy része szívesen lecserélné az M1-et az M4-re. Szerintem csak idő kérdése, és az M4 is bekerül a csomagba, hiszen pl. az M3 miatt nem tüntettek Dunaszerdahelyen, mégis betették maguktól.
Az előfizetők annyit tehetnek, hogy felmondják a szerződést az M4 hiányára hivatkozva. Itt az sem lehet akadály, hogy a legtöbbjüknek hűségszerződésük van, hiszen attól nem történik semmi, ha most írok egy levelet a UPC-nak, hogy a szerződést a letelte után nem kívánom megújítani. Egy idő után a lefelé tartó grafikonok után majd szólnak az öltönyös urak a technikusoknak, hogy oldják meg a problémát.
Sok helyen meg az előfizetők nem tudnak róla, hogy ott az M4, csak le kell futtatni a keresést a tévén.
Az EU ellenes dumát a felvidéki magyarok nagy része nem veszi be, vagy nem érdekli őket, csak az, hogy nézhessék a Paks-Békéscsabát :-)

bovorac 2015.08.17. 20:58:50

Olyan aranyos, amikor lehetőség szerint az EU minden szabályát kijátszó seggfejek alkotnak valamit, amivel a kedvenc határon túli szavazóik szarul járnak, s máris szaladnának az EU-hoz védelemért.

Tetszettek volna gondolkodni, mielőtt le óhajtották tarolni a sporttévés piacot.

vigosz 2015.08.17. 21:26:52

Azért lassú víz partot mos, elindult egy folyamat az EU-ban:

europa.eu/rapid/press-release_CJE-11-102_hu.htm

"Az uniós joggal ellentétes a labdarúgó-mérkőzések közvetítésének olyan engedélyezési rendszere, amely a műsorsugárzó szervezeteknek tagállamonként biztosít területi kizárólagosságot, és amely megtiltja a televíziónézőknek, hogy ezeket a műsorokat dekódoló kártya segítségével más tagállamokban nézzék"

juliareda.eu/copyright-evaluation-report/full/

"14. Emphasizes that industry geoblocking practices should not prevent cultural minorities living in EU Member States from accessing existing contents or services in their language that are either free or paid for;"

eszerint.blog.hu/2011/10/07/ujabb_pofon_a_sportszektornak_a_sportkozvetitesi_jogok_teruleten

eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:62008CJ0403:HU:HTML

mizrolist 2015.08.17. 21:55:41

@Fehérlapos: Valószínűleg az alapvető problémát nem érted. Az MTVA a sportközvetítések jogait Magyarország területére vette meg. Pont a magyar NB I esetében nem tudom, mi a helyzet, de épeszű futballszövetség nem engedélyezi, hogy ingyen szórják a meccseit egy idegen országban - ezért vannak itthon az angol és olasz bajnokik a Digin, a spanyolok meg a Sport TV-n. Ahhoz, hogy a Felvidéken vagy Erdélyben nézhetőek lehessenek a magyar meccsek, valakinek meg kéne vennie a közvetítési jogot az MLSZ-től Szlovákiára/Romániára. Amíg ez nem történik meg, addig kb. esélytelen, hogy a határon túl legálisan lehessen magyar bajnokit nézni.
A magyar válogatott meccseinél még rosszabb a helyzet, mert ott a FIFA/UEFA a hunyó; és ők jellemzően úgy adják el a közvetítési jogokat egy-egy országba, hogy a vevő exkluzivitást kap, azaz bárki más akkor adhat meccset az adott selejtezősorozatból, ha megállapodik az adott országban nyertes tv-csatornával (ezért van Magyarországon a magyar meccs az M4-en, a többi érdekesebb dolog meg a Sport TV-n - a Sport TV ugyanis ezért fizet az MTVA-nak, ha minden igaz).

bovorac 2015.08.17. 22:05:55

@mizrolist: De ugye mindez nem lenne probléma, ha az MTVA a Dunán közvetítene.

bacsigeza 2015.08.17. 22:28:16

de most komolyan... XXI. szazad-internet-online stream-telefonon-tableten-barmilyen internetkepes cuccon-barmilyen sportesemenyrol-magyarul (is)

Flankerr 2015.08.17. 22:36:49

@mizrolist: Egy magyar bajnokinál egyszerű a helyzet, mert csak az MLSZ-nek és az MTVA-nak kell megegyeznie, annak pedig nem lehet akadálya.

@bovorac: Pont a fent és a hozzászólásokban taglaltak miatt NEM adhatja a Dunán. A jogosan bírált 80 milliárd kapásból a duplájára nőne, ha jövőre az olimpia és ez EB jogait a környező országokra is meg akarná venni az MTVA. Esélytelen.

@bacsigeza: Max illegálisan. Legálisan geoban van évek óta, pont a fentiek miatt. És van aki ha már otthon van, nézné a tévén. Az igény valahol jogos, a de a törvények és a szerződések kötik az MTVA kezét. Kivételesen nem az Orbán/Gyurcsány/a migránsok a hibásak.

@vigosz: Köszi a linket. A bejegyzés dátuma viszont tökéletes mutatja a lassúság mértékét :) Még "azonnali" döntés esetén is buknák a külhoni magyarok a foci EB-t és Riót

dr nmate 2015.08.18. 03:08:17

De sok zseni van itt bakker!
Nem értitek, hogy hiába van rendes fogható M4 akkor sem közvetíthet olyat, amire nincs engedélye, joga?
Rettentő sok pénzt fizet mindenki a jogokér. És ha ezidő alatt más is sugározza az nekem bevételkiesés stb...
Sokan írjátok, hogy az EU egy gazdasági térség... Igen? Teljesen? Nekem meg pont az a problémám, hogy nem! Igen vannak EU-s alapok, de arra minden ország azt csinál amit akar!
Szóval a jogokat is külön-külön kell megvenni.
A külhoni magyar max úgy tudja fogni, hogy itteni lakcímre (ismerőséhez, rokonhoz) vesz egy tányéros előfizetést, azt kint összerakja és nézi gond nélkül!

CoolKoon 2015.08.18. 08:57:18

@sixx: "@Fehérlapos: nekem mindegy, kivel hasonlítalak össze, ha már így magadra vetted, én az elvet próbálom megértetni. nem kell magadra venni"

Hát, pedig speciel a kirgiz dolgot én is magamra vettem, és szerintem még egy csomó határon túli magyar magára fogja, hadd ne magyarázzam, hogy miért (csak zárójelben jegyzem meg, hogy bár ki nem állhatom a Fidesz & tsa arroganciáját, abszolút értem, hogy miért szavazna az összes határon túli rájuk, még ha a fene fenét eszik, akkor is). A dolog igazi pikantériája, hogy a magyar nyelvű kommentárok közvetítési jogát Szlovákiában, Romániában, Szebiában, Ukrajnában stb. senki se veszi meg. Igény viszont lenne rá. Ezt megkerülni viszont csak úgy lehet, ha a beltéribe az ember mo-i előfizető kártyát tesz (láttam már Pozsonyban is pl. Hello HD kártyát, "magyarabb" vidékeken pedig ez még kevésbé jelent gondot), vagy a szolgáltató könnyen megkerülhető módon blokkolja a magyar csatornákat (a saját beltérijükkel, mint a Freesat=UPC).
Ettől függetlenül viszont igazából a Fidesz az M4 elindításával (és az ÖSSZES közvetítés átköltöztetésével) tényleg igencsak csúnyán kitolt elsősorban a határon túliakkal, mert az szinte borítékolható volt, hogy egy magyar állami sportcsatornát a környező országok nagyobb kábelszolgáltatói nem igazán fognak felvenni a csomagjukba. Hiszen eddig azért az ilyen Forma 1 közvetítést bizony nézni tudtak magyarul a határon túl is (foci VB-t meg EB-t nem annyira, de hát az UEFA-nak meg a FIFA-nak igen nagy a hatalma). Ha viszont az EU az asztalra csapna, és azt mondaná, hogy "egységes piac, bazmeg!", akkor minden szervezet kénytelen-kelletlen be kell hogy adja a derekát. És akkor már csak a vajdasági és a kárpátaljai magyarok szívnának (bár az előbbiek amúgy is többet szívnak, mivel ott állítólag magyar csatornákat egy kábelszolgáltató se tesz a csomagjába, még magyarlakta vidéken se, a műholdkártyák meg lényegében elérhetetlenek).

CoolKoon 2015.08.18. 09:03:20

@dr nmate: Ami azt illeti, láttam olyan (határon túli) kiskereskedéseket, ahol (valahogy) ezt a problémát már áthidalták, így a vevőnek csak a kártyát kell megvennie (meg a havidíjat leperkálnia). A "más is sugározza"-hoz meg annyit, hogy nem, a magyar nem igazán akar szlovák, román, szerb stb. tévéadást nézni amúgy se, meccseket meg főleg nem. Sőt, személy szerint én pl. ki nem állhatom a szlovák rádióadásokat, mindig magyart hallgatok, csak sajnos Tótországban törvény tiltja a magyar (jobban mondva a nem szlovák nyelvű, de elsősorban természetesen a magyar) rádióadók működtetését. Így viszont maradnak a mo-i (sőt! az erdélyi!!!!) magyar rádióadók, pedig elvileg a határon túliaknak azokat se lenne szabad hallgatniuk ugye....

bovorac 2015.08.18. 11:38:36

Mindez az USÁ-ban hogy van?

Reszelő Aladár 2015.08.31. 22:40:36

Lehetne ebből egy igazi kisebbségek jogai mutatványt csinálni. Ha élne néhány millió német mondjuk Franciaország területén, és ők a Nationalelf meccsét szeretnék nézni, akkor réges-régen létezne erre egy szabály, hogy miként lehet egy területileg korlátos jogot műsort más országba közvetíteni.
Ez lehetne egy UEFA Minority Package, amiben az adott ország megjelölheti, hogy ebben az esetben milyen meccset kíván melyik célországok területén adásba tenni. A reklámjogokkal továbbra is a célország jogtulajdonosa rendelkezne. Így mehetne a magyar-román odaát a román TV-n meg az M4-en is, a reklámot viszont a románok adják.
Része lenne a csomagnak, hogy a célország jogtulajdonosa lemond ezeknek a meccseknek a közvetítéséről (nehezen látom bele a szlovák köztévébe a magyar válogatott meccseit).
Az EU ott jöhet a képbe, hogy a szolgáltatás szabad áramlása itt megakad, egy adott ország polgára akarata és pénze ellenére sem juthat hozzá a szolgáltatáshoz.

tiszafa 2018.06.11. 21:19:28

Itt látható röhejes EU.
A cikk stílusát meg furcsának tartom.
süti beállítások módosítása