Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

A Trónok harca fináléja akkorát üt, hogy a Fal adja a másikat

V I G Y Á Z A T , S P O I L E R V E S Z É L Y ! ! !

2015. június 16. 00:46 -Szűcs Gyula- 129 komment

A lassú és nehézkes kezdés és a gyomorrúgással felérő középső részek (lásd: nemi erőszak, gyerekgyilkosság és társai) után nemcsak filmvászonra illő látványvilággal nyűgözte le nézőit a Trónok harca 5. évadának vége, de olyan cliffhangereket kaptunk az arcunkba, hogy szó szerint a Fal adta a másikat!

Ráadásul nemcsak az utolsó rész volt igen-igen erős, a 8. és 9. epizód is simán hozta egy puskapordurrogtató évadfinálé színvonalát. Elég csak a 8. rész végére gondolni, ahol ez a kedves, Darth Maulra hasonlító Más seregvezér pikpakk feltámasztott minden hullát a dunkerque-i csatára emlékeztető jelenetsor végén.

game-of-thrones-season-5-nights-king-hbo.jpg

Az biztos, hogy a show-ra évről évre többet költő HBO idén már nem érte be holmi öreges lovagi tornákkal: az évad felétől hollywoodi blockbustereket megszégyenítően grandiózus zombiinváziót, sárkánytűzzel turbózott gladiátorviadalt és egyéb, félig épített, félig CGI-díszletek között zajló tömegjeleneteket kaptunk.

Épp ezért nagy kár, hogy az évadban történteknek csak a töredéke szerepelt az eredeti George R.R. Martin regényekben...

És ezzel el is érkeztünk a sorozat legnagyobb hibájához, amit csak a bennem dúló skizofrén állapottal tudok leírni:

  • Fantasy rajongóként baromi jó dolognak tartom, hogy az HBO megcsinálta a világ legmenőbb kardozós-varázslós tévésorozatát, aminek ha egyszer vége lesz, akkor zöld utat kaphatnak a képernyőn további hasonlóan eposzi regényadaptációk is.
  • Ugyanakkor a George R. R. Martin-regények rajongójaként baromi dühös is vagyok az HBO-ra. Eleve rossz, hogy kiheréltek egy jobb sorsra érdemes könyvsorozatot a történetszálak felének kihajításával, de azzal, hogy a biztos végkifejlet tudatában öldösnek le vagy tüntetnek el olyan karaktereket, akik az 5. kötetben még vígan élnek (Martin ugyanis két producernek elmondta a regényciklus nagy fináléját), előre elspoilerezik a még meg sem jelent hatodik és hetedik könyvet.

Az ötödik évad legnagyobb közfelháborodást kiváltó jelenete, a Deresbe hurcolt Sansa kényszerházassága és megerőszakolása sajnos egyúttal a teljes Martin-életmű megerőszakolása volt.

game-of-thrones-sansa-ramsay-wedding-hbo_1_1.jpg

És jól mutatja azt is, hogy maga a sorozatadaptáció is csak egy kényszerházasság: az HBO rengeteget nyer vele, a hardcore könyvrajongóknak viszont az utóbbi hónapokban már minden Westeroson töltött másodperc fájdalmas volt. Miért? Máris sorolom!

A széria legnagyobb hibái:

  • A kőemberek fertőzésétől szenvedő idősebb Griff szerepét Ser Jorah vette át, nevelt fia, az ifjú Griff pedig teljesen kimaradt. Ez nemcsak azért szomorú, mert ő volt a kedvenc szereplőm a regényben, hanem mert így trónkövetelőből is eggyel kevesebb van: Martin ugyanis az egész ötödik kötetben azzal táncolt az olvasók idegein, hogy a fiúról azt állította: ő Aegon Targaryen, Daenerys testvérének a fia, aki helyett a Hegy egy másik gyereknek zúzta össze a koponyáját Robert Baratheonék lázadásakor.
  • Teljesen kimaradt a negyedik kötet felét kitevő Greyjoy-szál, ahol a vikingforma tengeri martalócok először királyt választanak, aztán a viszálykodó átmenetileg békét kötve Westeros kontinensének délnyugati vizein felhajózva elfoglalják a Tyrellek legfontosabb folyóparti erődjeit, néhány fejszecsapással látványosan tönkretéve mindazt a többkötetnyi dinasztikus ármánykodást, amit martin addigra felépített. Kár, hogy ezek az események kimaradtak, mert a Greyjoy-okat vezető Varjúszemű Euron is feleségül akarja venni Daeneryst, csakhogy ő hozományul egy valryiai sárkánykürtöt is adna, amivel azért lehetne villogni a végjátékban.
  • Sam és Szegfű nem azt a gyereket viszik el Óvárosba, akit a könyvben annyira fontos volt kimenteni a Vörös Papnő karmaiból.
  • Berric Dondarrion és a holtakat feltámasztó myri Thoros szála teljesen elsikkadt mostanra, és a hardcore rajongók sosem bocsátják meg az HBO-nak, hogy még mindig nem hozta vissza feltámasztott félhullaként a bosszúszomjas Stark-anyukát.
  • Fontos fordulat volt a történetben Cersei régenskirálynő megszégyenítése a korábbi paráznaságai miatt, de teljesen átugrottuk azt a részt, ahol ő próbálta bemártani a Főverébnél ugyanezekkel a vádakkal Margaery Tyrell királynét.
  • Jaime és Bronn magánakciója Dorne-ban nemcsak nevetségesen bárgyú jelenetek sora a kaftánban lovaglástól kezdve a börtönbéli cicivillantásig, de mivel teljesen átírja a könyvből megismert déli eseményeket, abszolút feleslegessé is teszi a regénybéli Homokkígyók (például Arianne) összes kavarását.

Azért persze jó dolgok is voltak a sorozatban, sőt: a fenti morgolódások ellenére abszolút pozitív 10 epizód után a véleményem.

A széria legnagyobb erényei:

  • Havas Jon összes jelenete, ideértve a sorozatlezáró óriási cliffhangert a további sorsát illetően (ez szerencsére még úgy is nagyot üt, hogy a regényolvasók számára egyáltalán nem volt meglepetés). 
  • Tyrion és Varys (Peter Dinklage és Conleth Hill) egyszerre elgondolkodtató és vicces párbeszédei a legunalmasabb szálakat is fel tudják dobni (ezért még az is elnézhető, hogy Varysnak eredetileg nem is kellett volna Essosra utaznia, hiszen még lesz egy fontos dolga Királyvárban).
  • Dinklage és Hill mellett Jonathan Pryce színészi játékát is ki kell emelni, parádés volt az elsőre segítőkész és alázatos, valójában azonban a spanyol inkvizítoroknál is könyörtelenebb, fanatikus vallási vezérként. Reméljük, az HBO a további évadokba is leigazol egy-két Pryce-kaliberű brit színészlegendát.
  • Ayra kiképzése az arcváltó orgyilkosok között nemcsak kiváló kísérteties helyszín, de szépen bemutatja egy elárvult kislány felnőtté válását is egy kegyetlen világban.
  • A készítők végre nem a regények kivonatát készítik (azokban is volt azért unalmas vagy fölöslegesen túlírt szál, nem is kevés!), amiből az egyszeri tévénéző egy mukkot sem ért, hanem csak a fő karakterekre koncentrálnak, amivel sokkal tévésorozat-szerűbbé válik a történet. 
  • A hómezőkön, sivatagban, sikátorokban, arénákban és erdőségekben megvívott csaták még úgy is látványosak és izgalmasak, hogy ebben az évadban már nem a magyar kaszkadőrök vívtak, ordítottak, estek és haldokoltak bennük.
  • A sárkányok, óriások, csontvázharcosok, élőholtak, és egyéb kötelező fantasy elemek egyre jobban teret nyernek a történetben, ráadásul ezeknél a jeleneteknél már nem lóg ki a lóláb, hogy szinte mind számítógépes animáció.

mv5bmjiznjuxnzuxml5bml5banbnxkftztgwoti5odu5nte_v1_sx1442_sy792.jpg

Amiről viszont egyelőre nem tudom eldönteni, hogy pozitívum vagy negatívum:

  • Kisujj fél kontinenst átívelő teleportálásai fölött most hunyjunk szemet, éppen elég zavaró, hogy míg a regényben halálosan szerelmes Sansába, és rajta keresztül próbálja megtartani az Arryn-ház bevehetetlen Sasfészkét, amíg a többi família befejezi a háborúzást, addig itt valami homályos birodalomegyesítő terv miatt egyszerűen odadobja a lányt az embernyúzó Boltonoknak. Persze lehet, hogy ez a hatodik könyvben is így lesz majd.
    • Brienne megöli Stannis Bbaratheont Renly megorvgyilkolásáért? Bár ez csak egy meglebegtetett jelenet, amennyiben a még meg sem jelent 6. könyvből lett előrehozva, ott is rendesen felboríthatja a dolgok menetét, mivel a Sárkánykőn bányászott obszidiánra nagyon nagy szükség lenne a Mások elleni harcban! A nyakas Stannis ugyanis a könyvben ha nem is volt pozitív karakter, semmiképp sem volt akkora rohadék, hogy máglyára küldje a saját lányát, bár az igaz, hogy ott is képes lett volna megtenni bármit a Vastrón elfoglalásáért, így egy magasabb szintű jó ügy érdekében simán belement a Vörös Papnő istentelen rituáléiba is.

got-s5e10-stannis.jpg

Akárhogy is lesz, jövő áprilisig meg fogunk őrülni a heti betevő Trónok harca epizódok nélkül!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szepi79 2015.06.16. 01:09:16

könyvolvasóként nekem nagyon is bejött az 5. évad, mégpedig pont azért, mert egy rakat dolgot megváltoztattak a sorozathoz képest! jó, nyilván a nagyon nagyon fontos szereplőket nem fogják kinyírni, de a többi már mind lutri volt, élvezettel néztem azokat a részeket, ahol nem kulcsszereplőről volt szó, mert velük tényleg bármi megtörténhetett (lásd stannis is).

oké, valamennyire elrontja a játékot, hogy aki nincs benne a sorozatban, az valószínű nem kavar majd nagyot a végkifejletet tekintve, viszont így jobban körvonalazódik a vége, és arra már egyre életképesebb elméleteket lehet gyártani, ami megintcsak jó dolog.

pár dolog volt csak, ami nem tetszett, az egyik kisujj, ahogy csak használja sansát, a másik a makulátlanos sikátor harc, jó, meg a homokviperás hirig, de ezek eltörpülnek a sok marha jó változtatás mellett, mint pl. a dany+tyrion jelenet, ami ugye a könyvben sosem történt meg.

kilhjgvpo 2015.06.16. 01:11:25

Ki a mocskos k. anyádat érdekelnek a regény-olvasók?! A sorozat a könyv ALAPJÁN (!) készült és nem annak szolgai másolása. Nyomorult fajankó!

**Valcsa** · http://zenefuleimnek.blog.hu 2015.06.16. 01:23:43

Teljesen egyetértek...
Az utolsó mondattal meg pláne... Hát szabad így megkínozni szegény ártatlan nézőket? :@ A létező összes, de tényleg összes cselekményszálat függőben hagyták, már ez is jó nagy disznóság (arról nem beszélve, hogy mi minden történt az évadban!) és várhatunk (majdnem) egy egész évet a folytatásra... Hát kösz...
Remélem, a 6. évad előtt legalább a könyv ki fog jönni, hogy ne maradjunk teljesen Tűz és Jég dala nélkül...

solidaxle 2015.06.16. 01:26:36

Az eddigi leggyengébb évad... Kb. 3-4 epizód ütötte meg a sorozat színvonalát, a többi meglehetősen harmatos volt. A színészi játék is az eddigi leggyengébb, valszeg már tele van a tökük szerencsétleneknek.

Balfars 2015.06.16. 01:29:20

Valami kalózra már kezdődik a casting szóval a vasszigetek sztorija a 6. évadban előkerülhet.
Amúgy meg az első 6 részről is majdnem ki lett mondva a cikkben, hogy unalmasra sikeredett kicsit. Ha a hiányolt sztorirészeket is beleteszik akkor az egész évad unalomba fulladt volna. Mert a 10. rész lett volna kb. a csata hideghonban.
Szóval engem részemről nem zavar az, hogy a sztori más más irányba megy tovább. Főleg, hogy a producerek jó érzékkel vágják ki a felesleges időhúzást.

semua 2015.06.16. 01:42:38

a 9. rész arénás küzdelme olyan gyenge volt mintha a helyi kocsma törzsvendégeivel vették volna fel.. makulátlanok a világ legjobb gyalogosai?? ugyanmár a sorozatban bénább harcosokat nem is láttam még..kicsit rágyúrhatnának. az meg h Barristan az egyik legjobb harcos a könyvben, itt meg ilyen felejthető teljesítményt nyújt.. pláne meg az, hogy néhány nyikhaj hárpia kölyke megöli!! vannak nagyon jól kidolgozott harcjelenetek, de azért besikerül néhány olyan ami színvonal alatti.

billy reed 2015.06.16. 02:02:00

"Fantasy rajongóként baromi jó dolognak tartom, hogy az HBO megcsinálta a világ legmenőbb kardozós-varázslós tévésorozatát"

Fogalmazzunk inkább úgy, hogy a legnépszerűbb.

"Ugyanakkor a George R. R. Martin-regények rajongójaként baromi dühös is vagyok az HBO-ra. Eleve rossz, hogy kiheréltek egy jobb sorsra érdemes könyvsorozatot a történetszálak felének kihajításával, "

Hála Istennek, hogy így történt, különben már rég megbukott volna a sorozat. Gondoljunk csak a Varjú-szigetek teljesen értelmetlen fél kötetnyi kitérőjére, vagy Tyrion véget nem érő utazására...
Nekem volt "szerencsém" olvasni az eddig megjelenteket, és azt kell mondanom, hogy Martin írónak maximum középszerű.
Népszerű, nyilván, szerencsésen felkapták, ő meg elkapta a vonalat, de gyenge író.
A stílusa jó, de a történetmeséléshez semmi érzéke. Annyira elvesztette az uralmat a saját története felett, hogy már ő sem látja át, fogalma sincs, hogy bizonyos karakterekkel, helyzetekkel mit kezdjen. Random behoz, és abbahagy szálakat, főszereplőket tüntet el /és most nem feltétlenül a megölésükre gondolok, lásd Caitlin Stark "feltámadása" élőhalottként, egyetlen jelenet erejéig, amit ki is hagytak a sorozatból/, és nem sorolom tovább.

"és a hardcore rajongók sosem bocsátják meg az HBO-nak, hogy még mindig nem hozta vissza feltámasztott félhullaként a bosszúszomjas Stark-anyukát."

Az említett dolog egyetlen nyitófejezet, és azóta se híre, se hamva anyukának...

Pedig maga az alaptörténet jó lehetne, de pl. még azt sem tudta eldönteni, hogy egyfajta "történelmi" regényt ír-e, vagy fantasy-t. Néha megjelennek ilyen elemek /sárkányok, varázslatok, Mások/, de el is halnak, szerepük alig van /a könyvekben legalábbis/.

Akik csak a sorozatot nézik, lehet, hogy ezt kevéssé érzékelik, épp amiatt, mert a készítők kénytelenek voltak már a 2. évadtól eseményeket kreálni /hogy történjen is valami/, és a regények időszálait összekeverni, egyes dolgokat előrehozni, másokat hátrébb vinni ugyanezen okból.

A könyvek írása elakadt, Martin állandóan halogatja hol ezzel, hol azzal magyarázva. Ennek leglogikusabb magyarázata, hogy az írónak sincs - vagy csak halvány - fogalma arról, merre haladjon a történet /ha lenne, akkor sokkal gyorsabban elkészülne, mert már "csak" le kellene írni/! Épp a múltkor nyilatkozta, hogy mekkora fordulat jutott eszébe -megint /jaj!/.
Nagy valószínűséggel elszámította magát a mester, és maga is unja már, szeretne túlesni rajta, de képtelen megoldani.

Szerintem.

Kapitány_1 2015.06.16. 02:04:06

Az Arctalan Istenre, mennyi sznob, műanyag kockafej gyűlt össze már így hirtelen ezen az oldalon. Tyrion is hülyét kapna tőletek. :) A sok okostojás.

Dalamar 2015.06.16. 02:10:37

apróság (nem Martellek):
"...aztán a viszálykodó átmenetileg békét kötve Westeros kontinensének délnyugati vizein felhajózva (ibkább lehajózva) elfoglalják a Tyrellek legfontosabb (tengeri) erődjeit. "

kalbász 2015.06.16. 02:15:58

:/

Hát igen, amiben koherens ez az egész, az az állandó megdöbbentési kényszer. Ha tuti a túlerő és minden adott sereg mellett szól, az tuti kikap, aki nagyon nyeregben van az meg meghal.
Ha kell a konfliktus miatt, hirtelen felbukkan egy harcos szekta ami a makulátlanokat is fegyelmezi, stb, stb.
Meg ez a kényszeres kegyetlenkedés már nem is kissé öncélú (GRRM 1000%, hogy el van ferdülve ez irányban). Rászoktatok erre is mint ecceri ember a csípős paprikára, egyre csak a durvább, erőszakosabb változat kell.

kalbász 2015.06.16. 02:23:17

@billy reed: Mivel én már a 90-es évek vége óta rajongó voltam, átestem ezeken a szakaszokon.
Nyilván fingja nincs az öregnek hogy mit akar, nem véletlenül lett az eredeti tervből 3 majd 4 majd 7 könyv az évek során. Az egész addig mozog, amíg tud kezdeni valamit az adott szállal, el lehet gondolkodni mi a közös ezekben, mi a célja vele emberünknek. Nem véletlenül ír ilyesmikről, néhány pszichológus megvizsgálhatná. :)
A történet meg, majd csak lesz valahogy, mint a Lost-nál. Csak cliffhanger legyen meg megdöbbentő kegyetlenség.

Csigataposó 2015.06.16. 02:56:39

@kalbász: @billy reed: Mint iro van vazlata tehat elos regeny elott mar tudja a fo vonalat hogyan viszi elejetol vegeig es evvel hazal kiadoknal. Persze az elkepzeleheto hogy bizonyos mellekszalakkal amit foszalak tovabbvitele erdekeben behzott megszenved hogy hogyan zarja le. Illetve Martinnal kozismert hogy lassan dolgozik mert szereti ujra es ujra atdolgozni a mar kesz reszeket is. Pl aszem valahol 3-5 konyvben bekurlt Tyron valamelyik monologjaba hogy apja 18 evesen kinevezte csatornak fogondnokava pusztan hogy megalazza de jusztis bizonyitani akart... itt elorehoztak Martin javaslatara joval egy Varys beszelgetesbe, hogy aztan meg abban az evadban felhasznaljak csatorna ismeretit a Balckwater-nel.
Illetve nem edekesseg mennyit valtozott a tortenet. Azok bizonyos jegyzetek kiszivarogtak kiadoja egy exalkalmazottjatol ott meg az alapvonal hogy Sansa gyereket szult Joffreynak de kesobb megbanta es eszkara menekult. Catlynt a Mance Rider vegezte ki messze a falon tul. Rob meg csataban esett el Tyron es Jamie seregei kozre zartak. Szoval azert latszik hogy parszor atirta.

Monsieur Padoncour 2015.06.16. 05:02:36

Nagyon kis pimf sárkány az, amit csak úgy le lehet gerelyezni.

Mellesleg végtelenül felháborított a Daeneryst ért off-screen, mégis biztosra vehető, öncélú és hatásvadász gang-rape, mely miatt a sorozat elleni legalább egy éves bojkottra szólítok fel minden jóérzésű embert !

Gergely Zámbó 2015.06.16. 05:17:47

Stoneheart szerintem nagyon is hiányzik a történetből, illetve egész észak egysikú lett, nincsenek Karstarkok, Manderlyk, Umberek, Cervynek, így nem csak úgy tűnik hogy az egész a jó Starkok és rossz Boltonok viszálykodása, de a vörös nász is értelmét vesztette. Hol vannak a Frey-ek? North remembers??? Teljesen oké hogy sóval és kenyerrél kínálták őket, majd lemészárolták az egész pereputtyot, az északi házak több fejével együtt... Nem azt mondom hogy mindent át kellett volna venni a könyvekből, de ez nagyon kevés. Meeren-nél sincs háború, nem fenyegetik kívülről, a Greyjoyok meg egyszerű kis ladikosoknak tünnek... A Martelek meg egy lusta morcos apából, 3 neveletlen kislányból meg egy bosszú szomjas anyuciból állnak... Hol marad az egyetlen királyság mely nem hódolt be a sárkányuraknak... Ettől függetlenül tetszett az évad, főleg Stannis fel majd leépítése, de hiányérzetem van...

jog-ász 2015.06.16. 06:08:18

egyáltalán nem biztos hogy a könyvet valaha a kezembe veszem, és így a film is okés!

Kurayamino 2015.06.16. 06:32:20

A cikk nagy részével egyetértek, és azzal is, hogy ez az évad sajnos harmatgyenge lett az előzőekhez képest. Egy sorozatnak végig tartania kell a színvonalat, még úgyis, ha ez a GoT esetében nagyon magasra lett téve. 10 részből 3 ütötte meg éppenhogy a mércét... Ez pedig számomra nagyon kevés, sőt, nagy csalódás.

(spoiler)

Viszont!
"Brienne megöli Stannis Baratheont Renly megorvgyilkolásáért? Bár ez csak egy meglebegtetett jelenet, amennyiben a még meg sem jelent 6. könyvből lett előrehozva, ott is rendesen felboríthatja a dolgok menetét, mivel a Sárkánykőn bányászott obszidiánra nagyon nagy szükség lenne a Mások elleni harcban"

Már nem azért, de Brienne ilyenkor már nem halott a könyv szerint?

Nemzeti Dohányos 2015.06.16. 06:42:44

Én kifejezetten örülök neki, hogy eltérnek a könyvektől. Azon meg nem kell meglepődni, hogy spoilerezi a sztorit, erre akkor kellett volna gondolni, amikor sikert csináltak az első évadból :) Stark néni kimaradásának meg kifejezetten örülök, épp elég ennyi "fantasy" elem a sorozatba, nem kell lemenni full retardba.

Smile64 2015.06.16. 06:44:58

@Kurayamino: Nem, Brienne újra felbukkan a végén, a zúgói balhé lerendezése után hazafelé tartó Jaime találkozik vele.

Frederick Zoller 2015.06.16. 07:10:59

Csak a szépre emlékszem: remélem Tyene Sand sok lehetőséget kap a jövőben!

ɐʇzsılıG soɹoʇoɯɹɐF 2015.06.16. 07:12:04

5 évadot kellett várni hogy sárba tapicskolva kardozzanak is benne kicsit ? :)

koolkat 2015.06.16. 07:14:29

SPOILER!

A 3. évadban Stark anyuka lemészárlásával csúcsra járatták a shock value-t, onnantól kezdve Sansa leugrása Reek-kel és természetesen John Snow kinyírása már egyáltalán nem sokkoló. Sőt, az sem lenne sokkoló, ha nem happy ending lenne az egésznek a vége, hanem mondjuk felébredne Pamela Ewing. Lassan le kellene zárni a történetet, mert uncsi kezd lenni, túlírták erősen.

soarvány 2015.06.16. 07:35:54

libsi bérkommentezők, már hónapok óta tolják ennek a redvás filmnek a nevetséges promócióját.

aysak 2015.06.16. 07:42:50

@semua: Arról nem is beszélve, hogy Stannis-t meg az egyik legjobb stratégának tartották, mégis magával viszi a családját, akik egyértelműen lassítanak egy csapatvonulást. Martin nem hiába hagyta őket a falon. Melisandre is érdekes, könyvben nekem úgy jött le, hogy ő csak Havas Jon miatt állt Stannis mellé, és miután mellé került, már mellőzte Stannist (sőt feláldozta, mikor Deres ellen küldte őket), és mindezért nem is ment a csapattal. Gondolom az "árulását" akarták így kihangsúlyozni, csak az a baj, hogy így egyértelműen gyengítik az erejét.

mildi 2015.06.16. 07:51:02

@soarvány: de nem hiába, hisz a jelek szerint téged is érdekel, különben miért fröcsögnéd össze a kommentboxot?

aysak 2015.06.16. 07:58:26

@Kurayamino: Biza biza, ős is más utat futott be. Elvileg felakasztották, méghozzá Catelyn Stark parancsára (szóval billy reed ezt a részt átlapozhattad a könyvben, ha nem emlékszel az újbóli megjelenésére), aztán mégis megjelent, bár utalnak rá, hogy "megváltozott" (irányítják? feltámasztott ő is?), és elcsalja Jamie-t. Catelyn szál amúgy azért kerülhetett be, mert anélkül a Frey-ek csak simán eltengődnének, és simán megúsznák a tettüket, így viszont az olvasót kielégítheti az, hogy azért mégiscsak volt egy kis revans.

Miumiu 2015.06.16. 08:03:09

Könyvolvasóként egyáltalán nem sajnálom, hogy a Griff-vonal kimaradt, számomra eleve viszonylag érdektelen szál volt, aztán az elvarrása még rátett egy lapáttal, hiszen lényegében nem vezetett el sehova. Martin ezt is csak azért írta bele szerintem, mert fogalma sem volt mit akar belőle kihozni.
Annak meg kifejezetten örülök, hogy Tyriont behozták - ha csak rövid időre is - Dany mellé Meereenbe, úgyhogy kíváncsi vagyok, hogy ez merre halad majd a jövőben.
Sansa sztorijának átítása miatt kettős érzéseim vannak, mert egyrészt sajnálom, hogy ez történt vele, másrészt meg örülök, hogy foglalkoznak a karakterrel és nem csak ül Sasfészekben. Remélem, hogy a történteken megedződött Aryához hasonlóan badass Sansát kapunk a következő évadba, aki méltó lesz arra, hogy beszálljon a Vastrónért folyó harcba.
A Greyjoy-szálat és Lady Stoneheartos halottfeltámasztós vonalat viszont marhára sajnálom, mert azok a jelenetek nagy kedvenceim voltak a könyben, bár megértem a döntést, mert már így is rengeteg karaktert kell mozgatni a történetben, ráadásul úgy hogy az végig követhető és érthető maradjon. (BTW hova tűnt Bran és Rickon?)
A következő évad nagyon izgalmas lesz, hiszen eddig nem nagyon okozott semmi hatalmas meglepetést, mert olvastam korábban, innentől viszont a könyvolvasók is ugyanolyan sötétben vannak, mint mindenki más.

Monsieur Padoncour 2015.06.16. 08:03:46

@aysak: Nincs ő feltámasztva sem irányítva, kap egy választást kard vagy kötél mikor fellógatják őket azzal végződik a fejezet, hogy egy szót sikolt. Nyilván azt, hogy kard ami Jamie megölése.

Amúgy meg:

ak-hdl.buzzfed.com/static/2015-06/15/9/enhanced/webdr10/enhanced-buzz-29468-1434373915-13.jpg

ɐʇzsılıG soɹoʇoɯɹɐF 2015.06.16. 08:14:18

@Nemzeti Dohányos:

Magdi anyust bekásztingolnám nekik, elbírna még 4 beszélgetős évadot a sori, és a kellékek se kopnának annyira, kardok, szabják stb.

soarvány 2015.06.16. 08:17:04

@mildi: valóban érdekel, de negatív értelemben, azaz irritál. A Xéna azért jobb volt, nem tette nevetségessé ez a komolykodás, az legalább szórakoztatott.

soarvány 2015.06.16. 08:19:40

...Ja igen és csak annyi, hogy természetesen nagy ívben kerülöm a filmet, de ami miatt írok, ez ragadós promotálása ennek az izének, ha kell hanem állandóan látom a célzatos főcímekben.

rarrarrarrar 2015.06.16. 08:20:41

Remélem most még inkább el fog térni a könyv és a film és Martin csak azért is főszerepet ad azoknak akiket kihagytak a filmekből, csak hogy ne legyenek unalmasak azok a szálak.
Kíváncsi vagyok mi lesz az Oldtown-i varázslókkal...

nota19 2015.06.16. 08:22:00

Én is könyvolvasó vagyok, de a legtöbb változtatás egyáltalán nem zavart. Egyetértek az előttem szólókkal, ha ragaszkodnak a könyvhöz, nézhetetlen lett volna sorozat. Amit sajnálok, az a Dorne-i részek, többet vártam, elég ostobaság lett. A Vas szigetek nekem nem hiányoznak, talán Euron egy kicsit, ő elég izgalmas figura. LS pedig nagyon jó, hogy nincs benne szerintem. A könyvben is utáltam ezt, olyan mintha szegényt a halála után még jobban meggyalázzák ezzel a zombiléttel. Ami pedig azt illeti, hogy spoilereznek a 6. könyvből, vagy a fináléból, hát ez egyedül Martin hibája.

filmtrailerhu · http://filmtrailer.hu/ 2015.06.16. 08:22:21

Szintén a sorozat javára írandó, hogy kicsit felgyorsították a sárkányok növekedését, amelyek, ha jól emlékszem a könyvek végén még mindig csak egy nagyobb kutya méretűek voltak, nem is értettem, milyen szerepet szánnak nekik, ha ilyen lassan nőnek...
Összességében sztem jobb munkát végeznek a sorozat alkotói, mint Martin, hogy őszinte legyek az utolsó két regény nekem már eléggé az unalomba fulladt.

Qedrák · http://toriblog.blog.hu 2015.06.16. 08:28:39

Nagyrészt egyetértek, de hadd jegyezzem meg, hogy a Greyjoyok nem a Martelleket, hanem a Tyrelleket támadták meg.

Arianne Martel pedig ordítóan hiányzott a dorne-i részekből, amennyi szövege volt a három Homokkígyónak, le lehetett volna cserélni egy női szereplőre.

rtpskb 2015.06.16. 08:33:02

Tipikus szarsorozat-szindróma: az első négy részben semmi nem történik, majd az utolsó részben elvarrnak 548 szálat.
Remélem kap egy Arany Málnát a forgatókönyvíró brigád.

Smile64 2015.06.16. 09:00:13

@filmtrailerhu: Rosszul emlékszel. Dany nemcsak a sorozatban ült fel Drogon hátára, hanem a könyvben is, márpedig kutya méretű sárkányon nemigen lehet repülni. Jóval nagyobbak voltak a könyvben is a végére, bár kétségtelenül Drogon a legnagyobb közülük (mert ugye a bezárva tartott sárkányok lassabban nőnek).

Kovácsné Béla 2015.06.16. 09:05:13

Nem volt rossz ez az évad, bár annyi szálon fut már a sztori, hogy egyik kidolgozására se jut igazán idő. A legutolsó rész alapján, ez egy amolyan töltelék évad volt, mert baszott sok kérdés maradt megválaszolatlanul, és gyakorlatilag az évad első 9 része azért történt, hogy ezeket a kérdéseket fel lehessen tenni a 10.ikben. A Jaime szál például annyira érdektelen volt, hogy meg kellett innom 3 kávét, hogy ne aludjak be rajta, aztán gondolom a történtek után majd lesz egy kis balhé még ebből.
Az viszont kurva idegesítő, hogy az írók egyenesen szerelmesek Daenerysbe, mert ő már annyi lázadást/háborút/összeesküvést túlélt már, hogy abban az egész Trónok-harca univerzum elpusztult volna, de természetesen utolsó pillanatban jön a sárkány, Mormont az utolsó pillanatban megöli az orvgyilkost stb stb. Remélem nem őt ültetik a trónra a végén. Mondjuk minden jel erre utal, bár ennél a sorozatnál semmi sem biztos.

Tompó 2015.06.16. 09:07:09

@soarvány: Természetes hogy kerülöd, nyilván mint anno a győzike sót, persze akkor is percre pontosan tudtad mi van benne..... szerencsétlen

profilo 2015.06.16. 09:07:40

Egy biztos. A sorozat készítői az 5. évad kapkodós és mindent összesűrítő lezárásával meghagyták a lehetőséget,az esélyt arra,hogy akár Martin 6.,talán végre megjelenő könyve,akár a saját új "nyomvonal" mentén tovább folytatható a történet.

VogelZsigmond 2015.06.16. 09:08:40

@kalbász: "Meg ez a kényszeres kegyetlenkedés már nem is kissé öncélú (GRRM 1000%, hogy el van ferdülve ez irányban). "

Olvass egy kis tortenelmet a kozepkorrol! Marmint tortenelmet mas forrasokbol mint a kozep vagy altalanos iskolas tortenelemkonyved. Majd rajossz, hogy ezek a "kenyszeres kegyetlenkedesek" csak ovodai mesek ahhoz kepest amik tenyleg megtortentek a kozepkorban...

soarvány 2015.06.16. 09:08:59

@Tompó: túl könnyen jelentesz ki dolgokat...szerencsétlen

Scagnetti 2015.06.16. 09:08:59

Az, hogy egyszerűsítették a sorozatot, nem baj. Követhetetlen lett volna annyi szereplő és történetszál, amennyi a könyvben van. Annak is örülök, hogy végre a sorozat időben utolérte a könyvet, így innentől már az sem tudja a folytatást, aki olvasta a könyveket. Az előző évad után tartottam attól, hogy időhúzásba kezdenek, csak mert a könyvek még sehogy sem állnak, de ez nem történt meg.

Griff nem hiányzott. Az az egész szál valahogy nem tetszett, és a lezárása után pláne nem sok értelmét láttam volna, hogy ezzel húzzák az időt.

A Greyjoyok története már inkább hiányzik, az legalább érdekes volt, és újabb lehetőség a kavarásra. De ez még simán bekerülhet a hatodik évadba.

Ahogy Stark mama is. A könyvben neki is talán egy fejezet jut, és az is lehet, hogy később sem kapna többet, szóval majd kiderül. Az viszont nekem sem tetszik, hogy Észak leegyszerűsödött a Bolton vs Stannis meccsre. Hol a többi északi család, akik rühellik a Boltonokat? Főleg most, hogy Tywin már nincs, és a Lannisterek mennek a szopóágra. Mi van a Freyekkel?

Ez az egész veréb sztori egy rossz vicc volt. A könyvben is. Erőltetett, nem hihető. Remélem, mielőtt megbukik, Cersei még kifüstöli őket a városból, mert bár a szöszit nagyon nem kedveltem, de a vallási fanatikusokat legalább annyira utálom.

A Dorne-i akció szerintem sem lett túl fényes. De azt nem csodálom, ha nem akarták tovább bonyolítani a cselekményt. Ez egy sorozat, ahol évenként 10 részbe kellene egy-egy ezeroldalas könyvet belepakolni. Valaminek ki kell maradni.

VogelZsigmond 2015.06.16. 09:16:33

@profilo: Hat egy darabig nem lesz uj konyv. Ezt MArtin az HBO-val egyutt jelentette be. Martin valami ugy sorozaton dolgozik az HBO-nak. Eladta a lelket a szentem...

BloggerBiker 2015.06.16. 09:22:08

Ez az évad egy nagy kaka volt. Majdnem 9 részen át szépen csordogál a történet, majd a 10 részben az összes kimaradt halál, csöcs, és kegyetlenkedést belenyomják az 1 órás műsoridőben!
Elfelejtették a készítők, hogy a GOT-ban az erőszak nem cél, hanem eszköz! Az első 2-3 évad azért volt hatalmas, mert a legunalmasabb epizódban is ment az intrika, a politika és a harc. Értem én, hogy ezt nehéz fenntartani, ráadásul ebben az évadban a kulcskarakterek talán az eddigi legmesszebb kerültek egymástól, de ettől még nem kellett volna ennyire erőlködni.
Vagy újra igaz lett a képlet, hogy amióta dől a pénz, a kreativitásból visszább vettek?
Remélem nem és remélem a következő évad jobb lesz.

seahawks 2015.06.16. 09:24:00

népszerű sorozat, nem pedig menő.

komoly fantasy rajongók röhögnek a trónok harca gyerekes fanjain.

BloggerBiker 2015.06.16. 09:24:52

Ja és kedves könyv olvasók! Ha szó szerint veszik át a regényt, akkor meg az a baj, hogy "jaj de uncsi ez már!". Ez egy sorozat, egy filmnyelvi mű, ami teljesen máshogy működik, mint egy könyv! Annyira unom már ezt az összehasonlítgatást! Van csomó dolog ami könyvben működik és van ami meg a filmen. A történet meg nem attól lesz izgalmas, hogy egyes szereplők kicsit előbb vagy később halnak meg :P

Kecskeszem 2015.06.16. 09:25:04

@billy reed: @kalbász: Nagyon egyetértek.

@Kovácsné Béla: "Remélem nem őt ültetik a trónra a végén." Vége? Szerintem ennek sosem lesz vége... amíg pénzt tud az HBO csinálni belőle. :)

Amúgy mivel az HBO idő előtt kinyírta Jon-t, azt sem tartom kizártnak, hogy Martin csakazért is életben fogja hagyni.

@DSI Builder: A három homokkígyó egyébként is röhej volt. 50 kilós gizda nők nulla bicepsszel és sebhellyel, de 90-es didkókkal bejönnek a filmbe mint harcmesterek.... Meg a Halle Berry hasonmás a börtön rákíván Bronnra... késsz.

kszanaksz 2015.06.16. 09:27:30

Sajnálom, hogy ez lett belőle, összességében nem rossz, de az utolsó két könyvnél sokszor úgy éreztem, hogy már csak becsületből olvasom végig. A sorozat meg olyan, amilyen, egyre inkább átmegy a látvánnyal szórakoztató kategóriába, ez nem feltétlen baj, az a baj, hogy azt hiszik ez elég. Várom, hogy a hatodik évadban megjelenjenek a dementorok.

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2015.06.16. 09:37:13

@BloggerBiker: Te miről beszélsz? A 10. rész előtt is bőven volt évadfinálénak is beillő zombidara, gyerekégetés és sárkánylángos disztroj! A csöcsökről nem is beszélve (lásd Tyene villantása).

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2015.06.16. 09:41:21

@BloggerBiker: Kár, hogy nem érted: nem az a baj, hogy az HBO kihagyta a könyvben leírtak felét! Hanem hogy érdekes szálakat hagytak ki (Griffék, Stark-anyuka), és unalmas töltelékeseményeket raktak a helyükre (Jaime és Bronn Dorne-ban, Sansa Winterfellben).
Ezzel pedig sajnos maga George R.R. Martin is elárulta magát: egy csomó jó ötletének és érdekes szereplőjének semmi jelentősége nincs a Tűz és Jég-dala ciklus fináléjára nézve, hiszen az HBO már most azt csinálhat velük, amit akar.

chrisred 2015.06.16. 09:44:16

Szerintem teljesen magától értetődő és szükséges volt, hogy az HBO elkanyarodott a félresikerült negyedik és ötödik könyvtől. Ne feledjük, ezek a könyvek is annak köszönhetőek, hogy Martin feladta az eredeti koncepcióját, hogy az első trilógia befejezését követően időben és történetben teljesen máshol kezdi újra. De ez a változtatás nem jött be, Martin válságba került, a sztori nem gördül tovább, csak kattog, mint a metronóm.

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2015.06.16. 09:44:35

@Kecskeszem: A könyvben ugyanígy leverik Havas Jon veséjét az Őrség mérges tagjai, és ugyanígy nem tudod, hogy meghalt-e, vagy csak súlyosan megsebesült, vagy meghalt, de Melissandre feltámasztja, ahogy myri Thoros szokta Dondarriont...

Bicepsz Elek77 2015.06.16. 09:45:16

@kszanaksz: szep ccije van es ez eleg!
Amugy hiaba a nagy latvanyos jelenetek es felvonulasok, ha dramaturgiailag pocsek volt egy rakas jelenet!(Cersei mesterkedeseit sokkal jobban ki kellett volna hangsulyozni, Mace Tyrellbol bohocot csinaltak~ajtonyito, meg testorre sem tellik neki, az sem derul ki a filmbol, hogy Ramsey levele miatt keselik meg Havas Janost stb.). Amugy meg Sansa megeroszakolasa kozel sem csapta nalam ugy ki a biztositekot, mint a Voros Nasz, Sheeren megegetese, Stannis elarulasa a voros boszi altal.
Sok jelenetre meg feleslegesen koltottek a penzt: pl. Dannyt minek lovagolja korbe annyi dothraki? 20 is eleg lett volna.
A Freyek is legalabb reprezentaskent benne lehettek volna, mint a Boltonok szovetsegesei.

kszanaksz 2015.06.16. 09:47:38

@Bicepsz Elek77: Köszönöm, de ha kérhetem, tegeződjünk. (Gondolom nem nekem ment volna a hivatkozás).

sezlony 2015.06.16. 09:49:50

@szepi79, első ezen a néven: Simán kinézem Martinból, hogy baszik követni az előtte járó sorozatot, ahogy az se követte hűen a regényeket. Majd azt látjuk, hogy a könyvben elhullik az a karakter, akit a sorozatban fontosnak gondolunk, és más veszi fel a funkcióját, és onnantól teljesen nyitott minden. Én ennek örülnék. Mire lenne jó, ha innentől a regény szolgaian követné a sorozatot?

chrisred 2015.06.16. 09:53:02

@-Szűcs Gyula-: Catelyn Stark visszatérése összesen egy emlékezetes jelenetet hozott, a harmadik könyv epilógusában, egyébként semmilyen dramaturgiai szerepe nem volt eddig. A Griff szál meg kifejezetlen "sportszerűtlen" volt, mint amikor egy pókerjátszma végkifejletében előkerül az ötödik ász. Meggyőződésem, hogy csak azért bukkant fel, mert Martin akarata ellenére túl egyértelműek lettek a Havas Jon származására utaló jelek.

Bicepsz Elek77 2015.06.16. 09:54:18

@Bicepsz Elek77: Ja igen Ser Meryn pedofiliaja kevesbe vagta ki a biztositekot, mint Sansa megeroszakolasa(es a megvereset nem is emlitettuk kesobb).

2015.06.16. 10:01:05

Mikor lesz már vége ennek a szarnak, hogy ne egyfolytában erről kelljen hallani?

Scagnetti 2015.06.16. 10:01:05

@BloggerBiker: A helyzet az, hogy ott az alapanyag is jobb volt. Az első három könyv nagyon jó volt, szerintem a harmadik a legjobb mind közül. A következő kettő sem volt rossz, csak már nem is volt annyira jó. Sok jó karakter kiesett korábban, jött helyettük még több új, de azok általában nem voltak annyira érdekesek. Most ismét úgy tűnik, hogy két fontos karakter, akiket amúgy kedveltem, (igen, még Stannist is a maga módján) távozik a sorozatból. Ezek helyére biztos jön majd más, csak vajon azok mennyire lesznek érdekesek. (Persze itt addig nem biztos, hogy valaki halott, míg nem láttuk a hulláját. És még akkor is tévedhetünk.)

Ettől még nem lett rossz a sorozat sem, nekem pl. ez az évad jobban bejött, mint az előző, ahol nagyon érződött az időhúzás. A következő annyiban mindenképp jó lesz, hogy senki sem tudja, mi fog történni. :)

BloggerBiker 2015.06.16. 10:02:55

@-Szűcs Gyula-: Ez biztos emberfüggő, de szerintem eléggé vontatott volt az évad. A gyermekégetés egyrészt baromira kiszámítható volt (másrészt az is a9. rész vége!), a sárkány és a zombik pedig simán moneyshot, ami pont az általam írt pénzszivattyú effektust támasztja alá! A story szempontjából semmit nem dobott a látványos CGI! A Bosszúállók sem lesz attól jobb film, hogy a világ legjobb animátorai dolgozzák meg a videokártyákat érte egy éven át!
Az első évadok erőssége a politikai intrikák és a jól megírt párbeszédek miatt volt. Hasonló ez a House of Cards sikeréhez! Ott sem hiányzik nekem az erőszak és a csöcs. De elfogadom, hogy valakinek ez kell, viszont az inkább nézze a Spartacust! :)

BloggerBiker 2015.06.16. 10:04:50

@Scagnetti: Lehet ez áll a háttérben. Én nem olvastam a könyveket (inkább filmeket nézek :) )
Viszont ettől még szerintem hiba volt a történet gyengeségeit CGI-al pótolni!

cukkmukk 2015.06.16. 10:09:44

"Eleve rossz, hogy kiheréltek egy jobb sorsra érdemes könyvsorozatot a történetszálak felének kihajításával" Az megvan, hogy minden regényadaptáció ilyen?

Locassen 2015.06.16. 10:11:53

@Monsieur Padouncour: csatlakozom, jövő áprilisig egyetlen új részt sem fogok megnézni, Daenerys iránti szolidaritásom jeléül.

Cang 2015.06.16. 10:13:39

A 9. részben Stannis lányának megégetése annyira felesleges brutalitás volt, hogy az ember gyomra felfordul tőle, nagyjából itt el is ment a kedvem az egésztől, annak ellenére, hogy a sárkányos meg az más-os jelenetek kifejezetten tetszettek. Lehet, hogy túl érzékeny vagyok, de ha valami nem vonultat jól azonosulható emberi értéket, az számomra agyatlan bulvár szemét.

Benke S. 2015.06.16. 10:14:57

Szerintem az 5. évadban egyedül a Másokkal vívott csatajelenet volt ütős, a többi epizód elég unalmas volt... sok felesleges erőszak, kár, hogy ez lett a sorozat védjegye az izgalmas cselekményszálak helyett.

2015.06.16. 10:22:03

Annyit hallottam már erről a trónok harcáról. Ez valami Harry Potteres cucc, vagy a folytatása?

Kövééé 2015.06.16. 10:23:10

Azért nem semmi, hogy Cersei hajának lenyírása kb 5x hosszabb volt mint a teljes Stannis - Bolton csatajelenet. Viszont Cerseinek még miszlikbe alázva is keményebb tartása volt, mint ennek a szürke giliszta nevű szuperharcosnak. Havas nagy Cézáros ledöfködése elmegy cliffhangernek, de azt nem kajálom be, hogy ezzel el is kárhozott, de ha igy is lenne, az sem hatna meg különösebben, vannak nála bőven érdekesebb karakterek. (nem olvastam a könyvet, nyugi, ha tuléli majd én is megbámulom mint borju az uj kaput)
Nade nem kell nagy elvárásokkal nézni, oszt jókat lehet mulatni ezeken is... elég szembetűnő egyébként, hogy ennél az évadnál már rendelésre ment a sztori irása is, pont annyival gyöngébb az eddigi évadoknál. Valószínűleg nagy bűnt nem követtek el azzal, hogy nem teljesen követték a könyvben irottakat, főleg ha ilyen zombi Caitlyn agymenésektől kimélnek vele.

Scagnetti 2015.06.16. 10:23:15

@BloggerBiker: Jók a könyvek, csak ajánlani tudom őket. Igaz, sok szabadidő kell, ha végig is akarod olvasni. :)

Az aréna jelenet a könyvben is benne volt, azt jó, hogy beletették, és nekem a csata a jegesemberekkel is tetszett. Annak már épp ideje volt 5 évad után, főleg, hogy elvileg ez lesz majd a legnagyobb konfliktus a történetben, ami mellett a trón körüli balhék csak jelentéktelen apróságok.

BloggerBiker 2015.06.16. 10:28:45

@Scagnetti: "a trón körüli balhék csak jelentéktelen apróságok." ezt kb a 2. évad óta tudni.
Ugye az egész regénysorozat a globális felmelegedésről szól! :)

Monsieur Padoncour 2015.06.16. 10:29:02

@Bicepsz Elek77: Kérlek azért lovagolja annyi dothraki körbe, mert a könyvben is az egész khalasar bukkan elő a ködből, és az alkotók számára mindennél előrébb való a könyvhűség.

scsaba1 2015.06.16. 10:32:57

@soarvány:

Ezt bazdmeg bekeretezem... Egy kommentbe összehozni a libsizést meg a Trónok harcát... Már-már az Origó retardált törzskommentelőit idéző teljesítmény.

kalbász 2015.06.16. 10:39:41

@VogelZsigmond: Hát persze, állandó jelleggel ilyenek mentek megállás nélkül, mi? Kivétel nélkül mindenhol.

thegoddamnbatman 2015.06.16. 10:42:41

Stannis sorozatbéli gecisége engem kurvára felidegesített. Ez karaktergyilkosság, a könyvbéli Stannis tényleg sosem ölte volna meg a lányát.Ez olyan szintű átírása a karakternek, amit nem tudok hova tenni.

szuperpocok 2015.06.16. 10:46:29

Én nem vagyok olyan kultúrsznob, hogy elvárjam azt, hogy a sorozat precízen kövesse a könyveket, mert az szinte LEHETETLEN.
Ez az évad lapos volt, de aki olvasta a könyveket az tudhatja, hogy a történet ezen része ott is nagyon lapos. Sőt: Tyrion a könyvben még el sem ért Dannyhez, Brienne és Podrick csatangolása sohavégetnemérőnek tűnik, a mások pedig még mindig sehol. A könyvben a tél még mindig csak közeleg, a sorozatban már megérkezett. Ennyi.

Martin egyértelműen túlbonyolította az amúgy is már amúgy is bonyolult történetét. A sorozatban, mint forgatókönyvíró, lehetősége van leegyszerűsíteni, és kijavítani néhány hibát (ezt ő maga is mondta).

VogelZsigmond 2015.06.16. 10:48:13

@kalbász: öööö... Igen! :)

Most komolyan kezdjem el sorolni? A valogatott kegyetlenkedeseket? Azt a kreativitast, amit emberek abba oltek bele, hogy a legvalogatottabb modokon vegeztek ki embereket? Kerekbe tores, vizproba, maglyahalal, puskaporos zsugoritott disznoholyag az ember melkasan kalapacsal valo szetzuzasa, felrobbantasa, stb stb? Spanyol inkvizicio? Az elso halas joga a foldesurnak a friss feleseggel? Haboruk amik folyamatosan evtizedekig tartottak, vagy kisebb nagyobb megszakitasokkal akar 100 evig is. Es ezekben a haborukban a var vagy barmilyen eroditmeny jelentett csak vedelmet a civil embernek, mert az ellen szetb*szta a fejedet egy 10 kilos buzogannyal lohatrol ha nem voltal biztonsagban? Es mindezt szorakozasbol, es azert meg MEGTEHETTEK? Had ne soroljam mar tovabb...

szuperpocok 2015.06.16. 10:54:07

@chrisred:
Szerintem teljesen magától értetődő és szükséges volt, hogy az HBO elkanyarodott a félresikerült negyedik és ötödik könyvtől. Ne feledjük, ezek a könyvek is annak köszönhetőek, hogy Martin feladta az eredeti koncepcióját, hogy az első trilógia befejezését követően időben és történetben teljesen máshol kezdi újra. De ez a változtatás nem jött be, Martin válságba került, a sztori nem gördül tovább, csak kattog, mint a metronóm.

Végre valaki. Sokan kritizálják ezt a évadod a lapossága miatt, de azt csak a könyvet olvasok tudják, hogy a történet ezen része, a könyvben még laposabb...
Martin egyértelműen túlírta a könyvet

Scagnetti 2015.06.16. 10:55:17

@thegoddamnbatman: Egyetértek. A könyvben Stannis a maga módján kedvelhető volt. Egy ideig a sorozatban is ilyen volt, de ez az évad nagyon elbánt vele.

nota19 2015.06.16. 10:59:07

@seahawks: de jó, legalább a "komoly fantasyrajongók"-nak is örömöt szerez a sorozat.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2015.06.16. 10:59:32

@rarrarrarrar: Oldtown? Valószínűleg ott van Jaqen H'ghar, legalábbis a könyvben...

@chrisred: A könyvek minősége nagyot esett, szerintem egyértelműen a sorozat miatt. Már csak folydogál a sztori, de hiányzik belőle minden irodalmi szépség...

Oktogon8 2015.06.16. 10:59:34

@billy reed:

- Vas-szigetek
- Kőszív úrnő többször szerepel és többször utalnak rá a könyvben

Olvasd újra a 5. könyvet :)

soarvány 2015.06.16. 11:03:40

@pezsmapatkánykenguru: inkább a szádba persze csak ha nem vagy herpeszes.

soarvány 2015.06.16. 11:04:51

@scsaba1: index origo 444 nyomatja ezt a promót már hónapok óta. Pfujj.

Monsieur Padoncour 2015.06.16. 11:08:28

@thegoddamnbatman: Hát pedig pont a kezdeti sorozatbeli Stannis nem csinált volna ilyet. De inkább örüljünk, mert megspóroltak nekünk a 6. évadra egy Davos - Groot hercegnő buddy-comedy hányódást amit tisztán a sorozatírók találtak volna ki.

Csigataposó 2015.06.16. 11:23:36

@Miumiu: Pedig a Griff szal be fog lepni. Emilia elspoilerezte egy interjuban. ;)

musiker 2015.06.16. 11:30:51

Most már se könyv, se film a trónok harca rajongóknak (Kb. novemberig)
Addig az elvonási tünet csillapítására ajánlom az alábbi dalt. A bennfentesek minden sorát érteni fogják.
Megjegyzés:
Nem komolyan gondoltam csak amolyan "szerzői ujjgyakorlatnak" de túl jól sikerült ahhoz, hogy nem mutassam meg.

www.youtube.com/watch?v=hyPFmwtkQAo

Attitudeman 2015.06.16. 11:47:11

Nekem a legnagyobb spoiler az volt, és ez fájt a legjobban, hogy a Stannis-es szálat a sorozatban kvázi befejezték, pedig a könyvben konkrétan semmi sem dőlt el. A Boltonoknak sem olyan jó, Stannis elakadt a hóban, de megszerezte Theont. Ott még teljesen eldöntetlen az elkövetkező csata, a fináléban meg simán lemészárolták Stannist. A lánya feláldozása meg teljesen fölösleges volt, főleg úgy, hogy simán elbukott. A könyvben nagyon nem ez a karakter Stannis.

A többi változtatás annyira nem zavart. LS nekem nem hiányzik, a Greyjoyokat meg még behozhatják.

٩(͡๏̯͡๏)۶ 2015.06.16. 11:49:00

Kit érdekel miről szól a könyv? Abból szednek ki dolgokat, de nem azt filmesítik meg teljes mértékben. Eladhatatlan szar lenne úgy, arról nem is beszélve, hogy még mindig kb. az első könyvnél járnánk és a 60. résznél... csuda jó lenne, valóban.
Teljesen jó így, ahogy van, sok vér, sok cici, sárkányok és hullanak az emberek.

Csigataposó 2015.06.16. 11:49:18

@chrisred: Hat ha figyelemesen olvasol ez az otodik asz masodik konyv ota logott a levegoben, de mar elso konyvben utalnak ra. Harom sarkanytojas-> harom sarkany->sarkany melyet csak targaryen vervonal tud lovagolni elege spoiler volt hogy vegso nagy csataban harom targaryen sarkanylovas lesz (ok esetleg bran wargkent jelen lesz az egyik helyett).

Csigataposó 2015.06.16. 11:51:40

@MAIDEN: Vicariont be is castingoltak 6 evadra, szoval ot majd az elso 1-4 vagy 5 unalmas toltelek epizod az o bemutatasa tortenet utolerese lesz. :(

ɐʇzsılıG soɹoʇoɯɹɐF 2015.06.16. 11:54:58

@Dr. Trejo:

Rosszul tudod ,mert butah vagy, ez a Gyűrűkúra folytatása ;)

vorost3ng3r3szgyalogos 2015.06.16. 11:55:38

@musiker: ez meg az otodik evadnal is sokkal rosszabb lett, mar ne haragudj

Scagnetti 2015.06.16. 11:59:03

@Csigataposó: Ez sajnos reális lehetőség. De azért csak vele nem lehet elhúzni egy fél évadot, a többi szálon valamerre haladnia kell a sztorinak, és mivel a könyvet utolérték, kénytelenek lesznek új dolgokat is mutatni. Pláne akkor, ha tényleg már csak két évad lesz.

soarvány 2015.06.16. 12:01:39

A Trónok harcában megtalálható az amcsikat jellemző legismertebb tulajdonságok, úgymint csiricsáré felületesség, féktelen erőszak. És persze rengeteg pénz a sok jó minőségű drága nyersanyag elcseszésére. Nézése ellenjavalt, kultúrsokkot okozhat.

Bruti · www.facebook.com/Brutistandup 2015.06.16. 12:05:08

Én hűségesen megnézek minden évadot és nagyon akarom szeretni, de valamiért mindig csak a "szódával elmegy" kategória marad.

nota19 2015.06.16. 12:08:56

@Csigataposó: pont Victariont, miért nem inkább Euront, ő sokkal érdekesebb.

kalbász 2015.06.16. 12:15:49

@Miumiu: "(BTW hova tűnt Bran és Rickon?)"

Na hova? Könyvekre eltűnnek, egyszerűen már nem tud mit kezdeni velük, a feladatukat ellátták... Egy szál a sok közül.

Csigataposó 2015.06.16. 12:16:58

@nota19: Lehet hogy Euron lesz csak tippeltem az ilyesmi castingleirasbol nem derul ki. //Tipp azert volt Vic mert az o szala ellentetben Euronhoz kotodik mas szereplokhoz; igy tudnak neki jelenetket adni Euronnal ezt nem erzem//

sweeney todd 2015.06.16. 12:23:12

@Bruti: "Én hűségesen megnézek minden évadot és nagyon akarom szeretni, de valamiért mindig csak a "szódával elmegy" kategória marad."

dettó, bár főleg a könyvekkel voltam így. elképesztően túlírt, szvsz még a gyűrűk uránál is túlírtabb. a történet jó, de oldalakon keresztül olvasni arról, hogy egy zs karakternek mégis ki a fattya és aztán elő nem kerül többet... a könyvekkel nagyon megszenvedtem, pedig szeretem a lassú regényeket.

kalbász 2015.06.16. 12:23:53

@-Szűcs Gyula-: Talán nem véletlenül hagyták ki.

kalbász 2015.06.16. 12:32:03

@Cang: Ez is csak abba a sorba illik, hogy már nem tud mit kezdeni az adott szállal, brutálisan és logikátlanul lezárja. Az egész történet csak ilyenekből áll. Ami már győzni látszik, az hirtelen valami banális fordulat miatt teljesen széthullik (Khal Drogo béna eltávolítása volt nálam a szemfelnyitó momentum), miközben félbehagyott, érdekes szálakra várnál, amikkel már soha többé nem történik semmi. Helyette felbukkan valami új banális marhaság és hirtelen mindenki azzal foglalkozik (szekta a fővárosban), aztán az is elbukik mintha sose lett volna. :)
(Már ha Martinon múlik, az hbo írói még valamit kezdhetnek talán ezzel az egésszel)

Amint erre rájössz, egyre unalmasabb lesz az egész.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2015.06.16. 13:25:30

@MAIDEN: Láttad már a Winds of Winter ízelítőként kiadott Theon fejezetét? Az se a filmre hasonlít, szóval nem biztos, hogy akkora spoiler, az pedig a könyvekben végig egyértelmű, hogy Stannis nem fog a Vastrónra ülni és nem róla jövendöltek...

üveges csirkeszem (törölt) 2015.06.16. 13:55:33

Szörnyen unalmas horror-porno fantasy kontosbe bujtatva. Szarfos, hanyinger az egesz.

Kecskeszem 2015.06.16. 14:20:27

@-Szűcs Gyula-: Ohh a feltámadást tudtam, de azt hittem Más lesz. Köszi a spoilert. :)

Cang 2015.06.16. 14:36:07

@kalbász: Szerintem ez nem csak tisztán az ötlet hiánya, hanem pont a megbotránkoztatás az egyik cél, az értéket pusztító törtetés bemutatása, ez kell a népeknek, úgy gondolják. Csak az a baj ezzel, hogy a népeknek qrvára nem ez kell, de mindenhonnan csak ezt kapják. Döglődik a szellem a nagy kényelemben..

dorozsma 2015.06.16. 15:25:27

@Miumiu: Griff szála nem lett elvarrva a könyvben, habár már nem ma olvastam. De ők nem partra szálltak az Arany Kompániával Westeroson, és elkezdték elfoglalni a várakat?(szándékosan nem írom le a fiú nevét) Elsőként Connington-család várát. Miközben Dorne több szálon is szövetkezik a Vastrón ellen, és abból a szempontból h a könyv alapján a Greyjoyok sem jelentéktelen erőt képviselnek, szerintem ez nagyon hiányzik a sorozatból. És Dorne túlságosan le lett butítva 3 színpadias amazonra, miközben...
Változtatni kell oké, kurtítani itt-ott oké, mert pl Sansa szála tök logikus, és jól megoldott ( nincs jegelve, és a Theonos szálhoz nem kell plusz szereplő, ami ugye a sorozat fő feladata, hisze) képernyőn nem tudnak olyan sok szereplőt fenntartani, mint ahogy az könyvben lehetséges, DE nekem akkor is túlzás, hogy a 3.könyvet leforgatják 2 évadban, miközben a 4. és 5. könyvet egy évadban. Ez nem logikus...

teszt123456789 2015.06.16. 16:17:33

@shitgun: Ameddig olyan is kommentel, akit nem érdekel, addig biztos nem.

capacete 2015.06.16. 16:29:13

@-Szűcs Gyula-: Hát rajtad kívül szerintem nem sokan tartották jó és érdekes szálnak Grifféket. Borzalmasan kilógott a lóláb, hogy az 5. könyvben nem hoznak be a semmiből egy új főszereplőt, csak figyelemelterelésnek tűnt, azért hogy elhiggyük Jon halálát. Összességében értelmetlen töltelék, ami több 100 oldalt tett ki, nagyon jó, hogy kivágták.
Én a változtatások közül csak Lady Stoneheartot sajnáltam, de eddig tényleg minimális szerepe volt, és a sorozatban ez kellett ahhoz, hogy Brienne Winterfellbe kerüljön.

Leone_510 2015.06.16. 17:02:24

ez nem is fantasy hanem sima szappanopera három sárkánnyal és egy kis élőhalottakkal, mostanra teljes csalódás ez a remekül induló sorozat

pflame 2015.06.16. 19:19:45

Ser Davos kihagyott kalandjait is megemlítettem volna, egy roppant izgalmas történetszál, az egyik kedvencem volt...

kozi001 2015.06.17. 01:21:52

Fantasy rajongó? MUHAHA!
Józsibácsi egy sör mellett GOTot néz és azt hiszi köze van a fantasyhoz. lol

kalbász 2015.06.17. 11:40:55

@teszt123456789: Sajnos, de. :)
Az egész e köré épül, mintha terápiás célból vagy élvezetből csinálná az író.
Tele van az egész logikátlan, túlzó, csak erre kifutó eseményekkel. Hogyan lehessen még tovább kínozni valakit.
Te meg nyilván úgy látod, hogy a sötét fantasyközépkor az pont ilyen volt, nonstop és hogy ez micsoda realitás.
A picsákat.

kalbász 2015.06.17. 11:42:20

@capacete: Mint ahogyan a könyvben kötetekre megfeledkezik a kis stark gyerekekről, hogy elkönyveljük a kamuhalálukat.

kalbász 2015.06.17. 11:46:33

A semmiből behozott családok, szervezetek, események, amikről szó sem volt kötetekig, de hirtelen meghatározóak lesznek, különösen visszatetszőek.
A konfliktusgenerálás miatt elkövetett ostoba logikátlanságok is végigkísérik a történetet az első kötettől/évfolyamtól.
Nézhető az egész, de valóban szappanopera felépítésű. Ezek a semmiből jött történések ugyan oda is tartanak.

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2015.06.17. 12:22:26

@-Szűcs Gyula-: Úgy látszik működik a telepátia, tegnap nagyon elküldtelek a picsába magamban a spoilerek miatt. És hopp, végre kitettétek a spoiler alertet. Olyan nehéz elhinni, hogy nem mindenki olvasta még az összes könyvet?

Benedek_Úr 2015.06.17. 12:28:07

@shitgun: ,,Mikor lesz már vége ennek a szarnak, hogy ne egyfolytában erről kelljen hallani?"

Én az F1 meg a VB szezon kezdetén sóhajtok fel így az ég felé.

Gergely Zámbó 2015.06.17. 12:42:08

Nekem tetszik hogy a könyvben jól ki van fejtve minden szál. Persze ki lehetne hagyni részeket, szereplőket, de akkor pont az egész lényege veszne el, a sok ármánykodas, a mögöttük rejlő apró ok-okozati összefüggések. Mert mitől lenne érdekes Varys, ha nem lenne valami terve azzal hogy mit miért csinált eddig? Miért érdekli egy Essosról jött eunuchot annyira a hét királyság békéje? Vagy egyszerűbb példa, ha a könyv nem lenne ennyire részletes, szerteágazó, akkor hívhatnánk a Targaryan-eket akár Kovácsnak is, hisz csak egy családnév. De ha olvassuk, kiderül hogy miért különlegesek, kik azok a Valyr-ok, a sárkányurak, és mit is vittek véghez. A sorozat természetesen nem lehet ilyen részletes, hisz se játékidő nincs elég, illetve a csak sorozatnézők igényeit is ki kell szolgálni, ők nem hiszem hogy felkapnák a fejüket egy Blackfyre vagy Velarion család említése révén. Én mind kettő verziót élvezem, és szerintem erről szól az egész, ad 50 perc kikapcsolódást, profi szinten előadva, illetve ha valaki akarja, jobban is beleáshatja magát a dolgokba. Olyan ez, mint egy Bud Spencer film, ne várjunk többet tőle mint ami, de ha szeretjük akkor élvezzük és kész. Vagy a marvel filmjei, szuperhős filmek, sok cgi-vel, de ezért csinálják! Ha csak nyavajgunk miaatuk attól még nem fog Madáchi szontekre emelkedni. Ha nem szeretjük, ne nézzük/olvassuk, de a felesleges fröcsögésnek az ilyen, témával foglalkozó comment lehetőségeknél semmi értelme... Nem akarok senkit megbántani, de ha csak utálkozni akarunk, akkor elöbb nézzünk magunkba, hogy tudnánk-e ilyet létrehozni. Én tuti nem, ezért csak szimplán élvezettel fogyasztom a műveket.

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2015.06.17. 13:13:04

@Firestarter.18: Nem baj, hogy az ordító V I G Y Á Z A T , S P O I L E R V E S Z É L Y ! ! ! felirat hétfő óta ugyanott van?

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2015.06.17. 13:57:43

@-Szűcs Gyula-: Hétfő? Kedden került ki a cikk és kedden hajnalban biztos nem volt még kint a spoiler felirat, különben nem kezdem olvasni a cikket.

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2015.06.17. 14:04:31

@-Szűcs Gyula-: Hmm, mea culpa, most nézem, hogy mobil verzióban nem mutatja a spoiler feliratot. Akkor a programozók szarjanak sünt.

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2015.06.19. 10:41:24

@Firestarter.18: hétfőn készült a cikk, biztos hogy benne volt már akkor is. Hogy mobilon látszott-e, azt sajna nem tudom,
én mobilon is asztali nézetre váltok minden oldalon, mert botrányosan rosszak és kezelhetetlenek a mobilra "optimalizált" fapados dizájnok :)

Zoltán Almási 2015.06.20. 06:18:23

Húbazz, mindenki rinyál, mint a fürdőskurva, de közben pedig szakértő is, hogy mi szar, mi nem.

Csak annyit mondok, a torrentdayen a GOT 5x10, mióta lement, úgy beállt a TOP 15-be, hogy az egész toplista ennek az egy résznek a különböző release-eiből áll már egy hete.
süti beállítások módosítása