Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Csak Pierrot kavarta fel A Dal állóvizét

2015. február 15. 10:08 sixx 84 komment

10982580_919508011435373_909226511851180473_o.jpg

Túl vagyunk a Nemzeti Dalverseny Első Nemzeti Középdöntőjén, és jó eséllyel már az a szerzemény is megvan, ami majd minket képvisel az Eurovíziós dalversenyen: Csemer Bogi menetelős koreográfiával súlyosbított Fontos Üzenetét a döntőben sem igen fogja lenyomni senki. Hogy aztán ez mire lesz elég Bécsben, azt majd meglátjuk.

Jó, lesz még egy középdöntő, és minden előfordulhat, még az is, hogy a Spoont küldjük ki a májusi döntőre, gondolom a plüssmacikat hajigáló statisztériával együtt, de ne legyünk ennyire borúlátók. A tegnapi adásban egyébként nyilvánvalóan nem playbackről szólt a fiúzenekar, legalábbis az énekszólam, mert ilyen szarul senki nem rögzít semmit hanghordozóra szándékosan. A közönséget azonban ez nem érdekelte, mármint az, hogy a nóta egy One Direction-klón, és beszavazták őket a döntőbe. A tegnap holtversenyben legtöbb pontot kapó Csemer Bogi legalább hamis nem volt, bár jellegtelen igen, a műsor után öt perccel már egy hangot nem tudtam felidézni a nótájából, csak a mögé vetített üzenetekből, ami nagyjából a háború=rossz, értem? szinten mozgott. Ettől még persze a zsűri lehidalt tőle, és a kínálatot elnézve/hallgatva nem is lehet őket nagyon hibáztatni érte.

A másik két továbbjutó, a megosztott első hely másik befutója, Szabó Ádám, Az Ember, Aki Több Tehetségkutatóban Szerepelt, Mint Bárki, és Mujahid Zoltán, aki valamiért katonai egyenruhának tűnő, borzasztó szabású jelmezben adta elő Beside You című dalát, számomra a teljes homályt jelentik. Tök átlagos, a kétezres évek elejét idéző tinglitangli popdalokat tolnak, bár Szabó hangja ebben a mezőnyben messze kiemelkedő volt (a férfiakat tekintve), de hát ez dalverseny, nem tehetségkutató, mint ahogy azt állandóan sulykolják belénk két sms-tarhálás között. A többieknél azonban tényleg jobbak voltak.

A műsort szegény Antal Timi kezdte, akinek ez a Paramore-parafrázis továbbra sem áll jól, természetellenesen piros haj ide, forrónadrággal felturbózott lábak oda. A némiképp áthangszerelt Walk Woke Up This Way pont annyira felejthető, mint Tóth Vera Gyémántja, ami egy rémesen kínos próbálkozás arra, hogy Adele-t lássuk a színpadon, és ne Tóth Verát. Kár, mert csak a hangot tekintve az indulók között nemigen van nála jobb, egy rendesen megírt dallal simán döntőbe kerülhetett volna. Oda, ahová a Karmapolis és a New Level Empire soha nem - érthetetlen, hogy ez a két szám hogy kerülhetett be a legjobb 30 közé. A Karmapolis hamis, erőtlen és unalmas volt, a New Level Empire meg annyira prosztón kever minden olyan stílust, amitől az ember a falra mászik, hogy különös elégedettséggel töltött el, amikor Pierrot elküldte őket a picsába, így:

(…) A New Level Empire-t kiváló vállalkozásnak tartom, üzleti vállalkozásnak.(…) Nagyon sokan eszegetnek pattogatott kukoricát tévénézés közben, de amikor elmegyünk egy étterembe, valahogy sose pattogatott kukoricát rendelünk. (…) Nagyon nehéz értékelni egy olyan szólistás, aki egyébként nagyon szerény énekesi képességekkel rendelkezik, ezenkívül a színpadi jelenléte is nagyon neutrális, már-már civil, közben pedig ilyen arrogáns.

A Panktastic! egyedi, és érdekesen keveri a stílusokat, de valahogy mégis semmilyen maradt, ami azért fájó, mert az énekes Pálmai Panna legalább egyéniség, és nagyon kellemes a hangszíne. A tegnapi középdöntő után meg is hallgattam a honlapjukra feltolt öt nótát, és nem csalódtam. Az viszont érthető, hogy az Eurovíziós dalversenyre nem őket küldjük, ilyen zenével ott nem lehet érvényesülni.

10838084_919521308100710_2394929879031352973_o.jpg

A produkciókról, és úgy általában az egész mezőnyről viszont egy dolog tegnap (is) kiderült: komoly problémák vannak nyelvtudással. Nem elég egy nótát angolra átültetni, vagy akár angol szöveggel ellátni, és leírni fonetikusan, azt úgy elénekelni nem lehet. Minden nyelvnek megvan a maga ritmusa, nem lehet úgy előadni egy angol szöveget, mint magyarul, egyszerűen meg kell tanulni, mely hangoknál lehet és kell hajlítani vagy nyújtani, hogyan kell ritmizálni a szöveget. Tegnap Antal Timitől a New Level Empire-ig szinte mindenki úgy énekelt angol szöveget, mintha az magyar lett volna, és ha rémes akcentusokon túl is teszi magát az ember, azon nagyon nehéz, hogy amit hall, az csak nyomokban emlékeztet az angolra. (Jó, a Scorpionsnak bejött, Klaus Meine világéletében német hangsúlyokat használt, és szörnyű dolgokat művelt a nyelvvel, de ő csak a szabályt erősítő kivétel.)

10995959_919508228102018_6685809380899535405_o.jpg

A Dal mint tévéműsor nem rosszabb, és de nem is jobb, mint egy kertévés tehetségkutató, kevesebb persze benne a hatásvadász kisfilm és nincs nyomorpornó sem, de vannak felvezető inzertek drámai mondatfoszlányokkal és lens flare-túltengéssel, a zsűritagok pedig a Szomszédok legrosszabb pillanataira emlékeztetően puffogtattják a közhelybombákat a róluk forgatott bemutatkozó szpotokban. Az értékeléseket komolyan venni már tavaly sem lehetett viszont idén Pierrot legalább hoz egy kis színt a zsűriasztal mögé, és láthatóan nem azért ül ott, hogy olyan lózungokat hajtogasson, mint a hangjába és saját faszságaiba továbbra is szerelmes Csiszár Jenő, vagy a pátoszos frázisok elrebegésében sosem látott csúcsokat döntögető Rákay Philip.

És még valami: Csiszár Jenő szerint ez a műsor nemcsak arra való hogy a minket képviselő dalt kiválassza, hanem arra is, hogy új rádiós slágereket fedezzen fel. Ha ezt a tegnap hallott felhozatal jelenti, akkor meszeltek a magyar popzenének.

Címkék: tv m1 a dal 2015

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

balos pacsirta 2015.02.15. 11:03:51

Inkább hallgatnám/nézném még egyszer a Karmapolist Fantomas-szal és egy kiöregedett Zámbó Krisztián hasonmással, mint a Spoon fiúkákat.
Pierrot remélem jövőre is boldogít minket, ő mindig megmondja a frankót.

jtb 2015.02.15. 11:04:16

*Woke up this way. Ami végtére is az angol kiejtéssel való problémádat igazolja. :D

2015.02.15. 11:16:14

A Spoont láttam, ez tényleg élő volt, hallani lehetett a különbséget, bár a fütty az még mindig necces.
Az meg számomra külön öröm, hogy nem sajo d.írta a posztot, maradhatna így!

bergerdaniel · http://ujkurir.blog.hu 2015.02.15. 11:23:03

A magyar popzenének már régen annyi.

sveppir 2015.02.15. 11:30:00

Én is örülök hogy Sixx írta a kritikát! Egyet is értek vele, Pierot végre egy olyan zsűritag aki elvégzi a feladatát. Úgy gondolom, hogy bárki is jut ki idén, nem fogja elérni az előző évek eredményeit. Én is Boggiet vagy a Spoont látom esélyesnek, de szívesebben hallgatnám Gájer Bálintot, bármennyire is rétegzene. Sajnálom hogy Leander kiesett.

namnam 2015.02.15. 11:32:34

Tényleg Pierrot ér valamit az egész zsűriben, kíváncsi vagyok, a diplomás esztéta intendáns, ja nem!, vezérigazgató helyettes úr jövőre be meri-e vállalni. :P

Pettyes Szfinx 2015.02.15. 11:36:50

Szerintem Szabó Ádám és Boggie között fog eldőlni az indulás. Ha figyelembe vesszük a nézők pontjait, akkor mindenképpen, hiszen csak ők kaptak 9 pontot, mindenki alacsonyabbat kapott. Ettől függetlenül lehet, hogy mégis a Spoon-t fogja a nézőközönség beszavazni, de nem tartom valószínűnek. Nekem egyébként személy szerint a Pankastic! tetszik a legjobban, imádom ezt a hangzást, a cimbalom, klarinét, akusztikus gitár keverékét. De elfogadom, hogy ennek a dalnak semmi esélye nincs, bár én szívem szerint pl. Balkán Fanatik vagy Kerekes Band nótát neveznék, ha rajtam múlna. De szeretem a swing-et is, így Gájer Bálint világa sem áll távol tőlem.
A Pankastic!-nál egyébként én pont a lányt hallom kicsit kevésnek, bár nagyon kedves hangja van, de ehhez a nótához némelykor nem elég - szerintem.
Szabó Ádám és Boggie közül én inkább Szabó Ádámnak örülnék, mert szerintem Boggie dala sajnos pontosan elment a hatásvadász mezsgyébe, amit viszont nem szeretek. Boggie dalának van mondanivalója, ez az előnye, nyilván, de szerintem túl hatásvadásszá sikerült. Ami viszont jó benne, hogy ennek ellenére is kivált hatást. Szabó Ádám dala pedig nem akar semmit mondani, csak azt, hogy nagyon szerelmes, viszont nekem bejön, és nagyon jól énekel a srác. Kicsit még csiszolni kell itt-ott a dalán és az előadásmódon, de aztán szerintem simán mehetne Bécsbe.
Hangsúlyzom, ez az én véleményem, és mint tudjuk "De gustibus non est disputandum", tehát nem kinyilatkoztatni akarok, csak azt írom le, hogy mit gondolok. Aztán meglátjuk.
Szóval szerintem mindenképpen Szabó Ádám vagy Boggie.
Ja, Passed... Nem, nem, nem, csak ők ne, könyörgöm...! Lehet, hogy élőben jobban hangzott, de a tévémből értelmezhetetlen dolgok hangzottak, ráadásul nagyon hamis volt a lányka. Aranyos, de borzasztóan hamis. Meglátjuk, hogy jövő szombaton ebből mi lesz.

casee 2015.02.15. 11:43:13

Ha annyira szörnyű a new level empire dala, akkor, miért válogatták be? Én sem különösebben szeretem őket, de szerintem fölösleges volt ilyen stílusba kiosztani őket, főleg személyeskedni.

BobbyEwing 2015.02.15. 11:54:20

tett valamit a new level empire - ezen a retteneten kívül, amivel idén színpadra álltak - hogy Pierot így beolvasott nekik?
TóthVerás gondolattal is maximálisan egyetértek. Biztosan jó ember, kétség kívül kimagaslóan énekel, de ezt ő sem gondolhatta komolyan. "Köszönömazélményt" Gabika facebookon már összeesküvést lát, meg akarja védeni a nővérkét a méltatlan támadásoktól és zsűrizéstől. Szerintem jobban tennék, ha inkább a valós kritikákat kimazsoláznák az összvélemények közül, és belátnák azt, hogy ez tényleg nagy mellényúlás volt. És egyben nyúlás is. Ha nem néz szembe egy-egy hibával, az életbe nem jut túl ezen a szerepen, aztán majd értetlenkedik hogy már megint ugyanaz történik vele.
szerintem küldjük ki pákót. Ennyire jellegtelen fos mezőnynek csak így lehetne méltóképp a tudtára adni, hogy ez nem csak külön-külön, de összességében is gáz, amit idén az asztalra tettek.

Transylvanianmixedgrill 2015.02.15. 12:00:00

Szép kislány ez a Bogi, tipikus "szendeszűz lány a szomszédból", aki amúgy imádja, ha hátulról tolják be neki tövig a répát. A barnás-bordós, felül testhez simuló, alul szoknyás bőrruha továbbra is telitalálat, a folyamatos terpeszállásban végig elhiteti velem, hogy nincs alatta bugyi. Egy magassarkút azért ráadhatnának, az még jobban felnyomja a popsiját, és nem nézne úgy ki oldalról, mint egy törpe. Csak azt a gagyi bűcsész fülbevalót tudnám feledni...

mérlegel 2015.02.15. 12:07:16

Sixx, majdnem mindenben egyetértek veled, Pierrot reális pontozásával is, de ez a New Level Empire értékelés szerintem nagyon is, csak egy valakire szabott volt: "Nagyon nehéz értékelni egy olyan szólistás, aki egyébként nagyon szerény énekesi képességekkel rendelkezik, ezenkívül a színpadi jelenléte is nagyon neutrális, már-már civil, közben pedig ilyen arrogáns." Mikor volt arrogáns a New Level Empire énekese? Megnyilvánulásai inkább humorosak voltak, viszont személyükben, viselkedésükben lehetett volna kritizálni másokat is, de ez rendre elmaradt, csak egyetlen embert osztott ki az ítész. Így ez inkább személyes bosszúnak tűnt, amire nem adhatott már választ az érintett. És ez így szerintem vonal alatti megnyilvánulás volt. Vagy elaludtam volna valamit?
Amit a nyelvről írsz, teljesen egyetértek. A zömében ötvenkilenc pluszos közönség (a múlt héten a Nielsen mérése szerint a több mint 700 ezer nézőből még 300 ezer sem volt a 18-59 év közötti)nem ért angolul, így nem ismerheti az angol szövegek tartalmát, amelyek néha borzalmasan semmitmondóak. A közönség segítése érdekében, ha már pontozni hívták, az alap mondanivalót magyarul feliratozhatták volna a képernyőre, ha már nem előírás a magyarul éneklés (ezt más, általában több nyelvű országokban is megteszik). Igaz, jó néhány magyar nyelven előadott nótát sem értettem meg a borzalmas kiejtés, és az "eláriázás" miatt.

dezgri 2015.02.15. 12:11:24

@Transylvanianmixedgrill: azt meg pircing gyanánt képzeld el a sunájában és minden ok nála!! :-)

GluGluGlu 2015.02.15. 12:23:30

Ez az egész egy merő unalom volt. Sajnos nem volt egy olyan nóta sem, aminek a dallamát meg tudtam volna jegyezni 5 percig.
A zsüri egy dilettáns gittegylet volt. Szarni bele. Ha józenét akarok hallgatni, akkor jöjjön Mozart, Beatles stb. Szerintem.

GluGluGlu 2015.02.15. 12:25:39

Ja még annyit, hogy a New Lewel Empire megpróbált valami frisseséget behozni ebbe a mocsárba.

Dr. Schwanzkopf Rudolf 2015.02.15. 12:26:16

Csiszár Jenő a Karmapolisról: felnőtt, érett rakendroll.
Csiszár Jenő a zsűriben ül.
Hát rohassza le a nagytalpú úristen az eget.

nixon 2015.02.15. 12:29:50

@berger90: Nem olvastam az elején a szerzőt nevét, de így már érthető, hogy miért ilyen hányingerkeltő a cikk stílusa. broáf

sztich 2015.02.15. 12:35:06

Kérdésem lenne: igaza volt Pierrotnak? (Nem láttam a műsort.)

Májking 2015.02.15. 12:37:46

Csiszár és Filip (vagy mi a tököm) buták. Rettentő buták. De most belül vannak, oszthatják az észt.
Szerintem is az a csaj, az a Bogi fog nyerni, de ezzel Bécsben még a selejtezőn sem jut túl. Ez pontosan a szint, amikor a pontagyú szépség azt mondja, hogy ja, meg a világbéke. Ez már kabarétréfának is unalmas

Tahaa 2015.02.15. 12:40:00

A múltkori műsorban a NLE énekese beszólt Pierrot-nak a "lihegőben". Valami olyasmit, hogy (szabadon idézve) "Szavazzatok ránk, hiszen úgyis egy egész ország szeret bennünket, egy embert kivéve (de ő meg úgyis le van szarva sbőrrel takarva)..." A zárójeles részt a mimika jelentette. Szerintem erre volt a riposzt Pierrot-tól. Nem rajongok P. stílusáért, de ez kijárt- szerintem is. (Hozzá kell tegyem, hogy nekem bejön a NLE zenéje... Kocsiba jó. A múltkori számuk kifejezetetten tetszett. Ez a mostani 12 egy tucat.
Mujahid Zolitól kiráz a hideg, ha megszólal, de szvsz. magasan az ő száma jutna a legmagasabbra Bécsben, pláne egy ilyen deklaráltan melegfesztiválon (és ezt most minden gonoszság nélkül / tárgyilagosan írom).

yaksi 2015.02.15. 12:44:10

Szerintem Pierrot tapló volt tegnap, olyan prekoncepcióval, személyeskedéssel, és a NLE énekesének fikázásával értékelt, hogy az annyira szakmaiatlan volt, hogy a többi zsűritag egyenesen szakértőnek tűnt mellette, pedig ez nagy szó...
Nekem kimondottan kellemes meglepetés a műsorban Tatár Csilla, ugyanis a legrosszabbra felkészülve vártam bemutatkozását, de nagyon pozitívan csalódtam benne. Bár van néhány nagyon zavaró visszaeső hiba, amit elkövet, például: A "Nézzük a zsűri véleményét" helyett a "Nézzük a zsűrinek a véleményét" mondat az nagyon karcolta a fülemet, de hallhattunk tőle ugyanebben a szellemben "XYZ együttesnek a dala" megfogalmazást is. Összességében azonban szerintem derekasan helyt áll egy ilyen kétórás élő showműsorban. (Bár nekem Gundi még mindig hiányzik, Harsányi meg nem hiányozna, ha nem lenne. Voltaképpen nincs is...)

Végül, kifejezetten megörültem, hogy a mostani összefoglalót már sixx írta, a korábbi hetek szösszenetei egyenesen vállalhatatlanok voltak. Sütött belőlük, hogy az írója magasról lesz.rja a műsort, csak azért nézi, és ír róla, mert muszáj... Ezt így nem lehet!

Tahaa 2015.02.15. 12:47:47

@Tahaa: ... magasan.. a legmagasabbra "... Bocs: szóval a legjobb helyezésig, ami persze a geopolitikailag 3h-s (halmozottan hátrányos helyzetű) Mo-tól telhet.

sixx · http://comment.blog.hu 2015.02.15. 12:49:14

@yaksi: én is leszarom a dalt magát, de mint műsor, érdekel, ahogy minden tévéműsor.

Tahaa 2015.02.15. 12:54:12

@yaksi: Pierrot tapló volt (vagy inkább lett volna), ha nem lett volna OKA rá. Gyanítom, ha a NLE énekese a múltkor élő egyenesben kritizálta, akkor azóta a próbákon, stb. bizonyosan éreztethette is P-tal, hogy "bekaphatja". A múltkori adásban történtekre és fentebb leírtakra határozottan emlékszem... A többi persze részemről csak találgatás.

Nekem kivétel nélkül végtelenül UNSZIMPATIKUS - bármilyen műsorban - ha a zsűrizett visszaszól, vagy visszajelez a zsűritagnak. Ez egyszerűen nem az a szitu... Nem kell persze mindenre bólogatni, de ők azért vannak ott, hogy meghallgassák a zsűrit és nem azért, hogy ellenvéleményük legyen saját magukról (!).

Tahaa 2015.02.15. 13:05:28

@yaksi: ...A múltkor strigulázni akartam, hogy ez a szerencsétlen PRODUKCIÓ szó hányszor hangzik el a műsorban... Szerintem 200 felett lehet. Néha egy mondatban 2-3x is benne van. Nincs erre valami változatosabb magyar kifejezés ?

Tapmancs 2015.02.15. 13:06:49

@Májking: "Bogi fog nyerni, de ezzel Bécsben még a selejtezőn sem jut túl."

Nem biztos, az álszent ojrópéer közönség zabálja az ilyeneket. Tavaly puncikolbász "rájz lájk ö finix"-je sem volt jobb osz mégis nyert.

kolbászmustárral (törölt) 2015.02.15. 13:25:42

Fuh, mennyire igaza van Pierrotnak.

Neduddgi 2015.02.15. 13:26:46

@Májking: "Szerintem is az a csaj, az a Bogi fog nyerni, de ezzel Bécsben még a selejtezőn sem jut túl. Ez pontosan a szint, amikor a pontagyú szépség azt mondja, hogy ja, meg a világbéke. Ez már kabarétréfának is unalmas" Friderika tingli-tangli vétkezős nótája bezzeg milyen belevaló volt anno! :D

kis.herceg 2015.02.15. 13:50:42

Jolly-Kis Grofo párost nézném meg kint, de nagyon. faszér kell mindig olyan komolyan venni.

Pierro meg gáz volt, nem a dalt/produkciót értékelte, csak beszólt egyet Zolának. aki amúgy múltkor jogosan szúrt oda Pierronak(persze messze nem ilyen tapló stílusban), mert ha bejuttatják a legjobbak közé, ne kapjanak már 4 pontot.

bloggerman77 2015.02.15. 13:54:46

Boggie drága nem való színpadra. Az egy dolog, hogy a youtube-n 30 millióan látták a Parfümöt, de élőben elvérzik a csaj. Nem az énektudásával van gond, hanem ez a csaj nem színpadképes. Gyakorlatilag mint ha egy beijedt, 8 éves versmondó kislány állna ott egy kultúrház színpadon, nem pedig egy nemzetközi show fellépője.

kis.herceg 2015.02.15. 14:03:12

"műsor után öt perccel már egy hangot nem tudtam felidézni a nótájából"

én egy dalt tudok feidézni, sőt a refrén teljesen megvan, a NLE számát. szóval maga A DAL azért annyira nem lehet szar.

Andy73 2015.02.15. 14:36:24

@jtb: Ott a pont. Eddig nem derült ki, hogy ez csak elírás sixx részéről, vagy az ő angoljával vannak komoly gondok.

Pierrot meg tényleg színt visz a zsűribe, de túlzásba viszi a dolgot, inkább ő tűnt arrogánsnak a kritikáival. Emlékszem, hogy régen volt néhány aránylag ismert dala, de elég régen hallottam róla, és nem gondolom, hogy olyan hatalmas életműve lenne, hogy így leszóljon másokat.

Lehet, hogy nem volt kimagasló a színvonal, de én két okból is elégedett voltam vele.
Egyrészt maga az Eurovízió is egy elég laza színvonalú popzenei rendezvény, amin sok előadónak eleve ciki részt venni, és ennél egyáltalán nem jobbak a külföldiek sem.
Másrészt Csiszár Jenőnek abban igaza van, hogy tapasztalt rádiós, bármennyire cikisek is néha a kritikái. És a rádiókon nyomott külföldi slágerek nagy része egyáltalán nem igényesebb ezeknél a számoknál - nem hiába érezni néha, hogy hasonló kaptafára készültek. A külföldi számok szövege és zenéje is nagyon gyakran irritálóan szimpla és közhelyes. Gyakran el kell kapcsolnom a rádiót, akár magyar, akár külföldi számokat játszanak.

Twix · http://fogalmam.blog.hu/ 2015.02.15. 14:37:12

a new level empire frontembere nem a viván volt műsorvezető annak idején? most meg a szin oldalán basszák a rezet, koldulnak a szavazatér. rohadtak.

jet set 2015.02.15. 14:38:54

Pierrot simán bunkó volt.

sixx · http://comment.blog.hu 2015.02.15. 15:10:08

@Andy73: eh, elnéztem a címet, javítom, kösz.

Andy73 2015.02.15. 15:28:05

A műsor egyébként két okból jobb volt a kertévés tehetségkutatóknál.
Egyrészt nem volt közben reklám, ami azoknál a műsoridő kb. felét teszi ki, és nagyon irritáló a sok szünet.
Másrészt itt mégiscsak új és eredeti dalokat halhattunk, nem a már ismert számok ezredik feldolgozását. A kertévéken a siker kulcsa, hogy ott eleve olyan számokat választanak, amelyek már jól ismertek és népszerűek, gyakran klasszikus világslágerek.
Ezek a magyar dalok persze nem lesznek világslágerek, de a többségük azért elment.

gregaba 2015.02.15. 15:45:29

"egy beijedt, 8 éves versmondó kislány állna ott egy kultúrház színpadon, nem pedig egy nemzetközi show fellépője"

Boginál pont ez 8 évesforma szendeség a PR-team által kitalált plusz. érezhetően a Tóth Gabi-féle mellkipakolós dívákkal szembeni dózisként pozicionálják, persze lehet élőben is ilyen.

DjMcM 2015.02.15. 15:52:11

A magyar popzenének már nagyon-nagyon-nagyon régen meszeltek, talán sosem létezett igazán! 3 óra költőnkről elnevezett rádióból és magamnak fonom meg a kötelet!

Dacia Dubstep 2015.02.15. 15:52:53

megnéztem ytubon a kérdéses terméket, poirot(sic!) bunkó volt de igazat mondott. sőt, valójában nem bunkó volt, csak bátor. ellentétben a többi biodíszlettel. ha valami szar, akkor szar, nincs mit tenni.

DjMcM 2015.02.15. 15:54:23

Amúgy a konyhában dolgoskodtam, miközben ezt a szörnyűséget nézte bent a család nem túl jelentős része és megint azt kell, hogy mondjam, szerintem baromira nem érti senki sem miről szól ez Eurovision! Borzasztó volt így is pedig vagy 30 méterre voltam a hangszórótól.

Zoltán Rétháti 2015.02.15. 16:17:28

A mostani kritika valóban a látott élményen alapult, szerintem is. A zenés igehirdetésből hozzám csak a zene minősége tud eljutni, a szövege nemigen. Igen lehetséges, hogy az én befogadó képességem szintetizál, mármint komplexen érzékel vmit. Én semmilyennek gondolom a háborúellenes gospelszerű, közös felvonulással ható dalt, mégha Boogi igézően, pontosabban hipnotikusan, kinéz a mozdulatlan arcából. A Pankastic másodjára mégjobban tetszik. Antal Timi nadrágja túl forró ahhoz, hogy jól álljon, más foglalkozást gyakorlókat idéz fel számomra, akik nem tiszteletre méltó művésznek számítanak. Mujahid dala tetszett, bár vártam, egyre vártam, hogy mikor száll fel az Orion űrhajó. A zsűri olyan, mint amit róla írtatok.

véleményM 2015.02.15. 16:19:36

@DjMcM: "pedig vagy 30 méterre voltam a hangszórótól." B@szdki! Mekkora lakásod van? :)

DjMcM 2015.02.15. 16:25:44

@véleményM: Lehet, hogy csak 20. Nem légvonalban gondoltam, hanem a kanyarokkal együtt. Számomra így is ijesztő volt ami átszivárgott! Ez az én véleményem! Vissza lehet nézni, hogy milyen zenék jutottak az első 3-ba az Eurovision történetében, ami alapján boritékolható, hogy most sem leszünk sehol. Persze, lehet itt mondani, hogy hűűű milyen frankó 7-8 vagy 11 helyet értünk el, de ez senkit nem érdekel! Max. első három van és kész!

véleményM 2015.02.15. 16:27:07

Van ez a nagy hype, hogy ez vagy az miért nem Bécsbe való, vagy ellenkezőleg. Tök felesleges agyalás az egész. Van Mo. meg a nemzetközi 'kedveltségünk'. Hogy lesz a szavazás? A balti államok egymásra, a volt tagköztársaságok egymásra, a szláv ajkúak egymásra,a Balkán egymásra, a nyugat is egymásra szavaz. Mi meg ülünk itt a gödörbe és nem értjük, hogy miért nem értik a mi nagyszerű előadónkat. Nem a dal dönt, hanem a geopolitika. Úgy nagyjából és popzenei szempontból Európában minket le se sz@rnak! Ez van.

manfred.blog 2015.02.15. 16:38:26

" komoly problémák vannak nyelvtudással"

"és ha rémes akcentusokon túl is teszi magát az ember, azon nagyon nehéz, hogy amit hall, az csak nyomokban emlékeztet az angolra. (Jó, a Scorpionsnak bejött, Klaus Meine világéletében német hangsúlyokat használt, és szörnyű dolgokat művelt a nyelvvel, de ő csak a szabályt erősítő kivétel.)"

Javaslom meghallgatni a 2010-es ESC győztes számot, ha ott nem jön át a német akcentus, akkor sehol.. ja, és a nyelvtudás szintje nem feltétlen a kiejtésen mutatkozik meg, pl. Heidi Klumot is szokták az USA-ban csesztetni a kiejtése miatt, de senki sem mondja, hogy gondjai lennének a nyelvtudásával...

sixx · http://comment.blog.hu 2015.02.15. 16:56:32

@manfred.blog: nem is énekel. Nem az akcentusról beszéltem, olvasd el a posztot megeccer.

satch 2015.02.15. 16:57:01

Talán erre az arroganciára reagált Pierrot. Hiányolták az indoklást, most megkapták.
youtu.be/cZI6dh3gu_0

tingli-tangli 2015.02.15. 17:00:39

Ténynek tény, hogy a tavalyi mezőny volt a legerősebb, én rongyosra hallgattam a számok többségét és a rádióban is sokat hallani közülük, ahogy azért a korábbiakból is van még, ami rendszeresen feltűnik, pl. Polyák Lilla több dala, de Rácz Gergőnek is van egy ilyen. Az ideiek jellegtelenek, nem másznak fülbe, kivéve a Spoon-t. De az első elődöntőben tényleg probléma lehetett a hangosítással, mert most minden dal jobban szólt. Apropó, Szikorát nem láttam plüssmacikat dobálni, nem engedik be a királyi tv-be?

kis.herceg 2015.02.15. 17:11:16

azt figyeltétek hogy a Spoon egybõl Mujahid mellé ült? gondoltam hogy megtalálják a közös hangot.. :D

manfred.blog 2015.02.15. 17:27:39

@sixx: "A produkciókról, és úgy általában az egész mezőnyről viszont egy dolog tegnap (is) kiderült: komoly problémák vannak nyelvtudással. Nem elég egy nótát angolra átültetni, vagy akár angol szöveggel ellátni, és leírni fonetikusan, azt úgy elénekelni nem lehet."

Szerintem neked kéne tisztázni, hogy mi a nyelvtudás, mert valakinek a nyelvtudása baromira NEM arról mutatkozik meg, hogy hogyan énekel pl. angolul... Ennek fényében a fenti kijelentésed elég pontatlan.. Hogy a 2010-es Lena nem is énekel, hát az meg csak nézőpont kérdése.

sixx · http://comment.blog.hu 2015.02.15. 17:52:52

@manfred.blog: heidi klumra gondoltam, de mindegy, vitazzon veled akinek hat anyja van, kurvara nem érek rá ilyen faszságokra.

Egyallampolgar 2015.02.15. 18:19:11

@bloggerman77:
Nem tisztem Boggie-t védeni, de érdekelne hányszor láttad élőben. Mint tudod 3 nótával pályázott, a zsűri választotta ezt. Nekem sem ez a kedvencem tőle, de jó dal, sajnos még időszerű is.

betegesh_ 2015.02.15. 18:31:32

az a vicces, h épp Csiszár mondja a szpotjában, h a negatív kritikát is igenis el kell mondani, hát egyetlen ilyet nem tudok tőle felidézni, Pierrot-hoz képest Csiszár egy Spongyabob Kockanadrág. Pierrot-nak viszont big up, amiért mindig kimondja amit a többi az életben nem tenni látni is sokszor az arcukon h szénné égnek. jövőre már biztos nem engedik a zsűribe szegényt.

bitond 2015.02.15. 18:44:19

Timike drága, tényleg kell ez a vörös? Már annak idején (X-faktor?)szóvá tettem, hogy nem kell ez a fajta dögösítés! Most örömmel láttalak viszont, viszont a hajad riasztóbb, mint valaha:(

bitond 2015.02.15. 18:53:26

Tisztában vagyok azzal, hogy mit várhatok ettől a műsortól, és ehhez képest nem is volt rossz. Voltak jó momentumok, nézhető műsor volt, sokkal jobbat nem is találtam a rengeteg csatornán.

Lajos Dobos 2015.02.15. 19:12:44

Sixx! Ritka gyökér blogger vagy te! Azokat a postokat, amelyek nem a rosszindulatú irásoddal értenek egyet azokat törlöd a francba mi?

Lajos Dobos 2015.02.15. 19:15:09

@Twix:
No megnéztem ezt a szin oldalt!
Miért a zenekar tagjai a rohadtak mert értük kampányol egy oldal?
Nem vagy okos haver!

Laetus 2015.02.15. 19:50:45

@Lajos Dobos:

Csak a szokásos libsi felfogás a véleményszabadságról ... A másik verzió, amikor a "faszom", "baszod", "húzz a picsába" és ezek permutációjával kiosztja a kommentelőt ... Hát ilyen nagyfiú ez a blogger

sixx · http://comment.blog.hu 2015.02.15. 19:54:58

@Lajos Dobos: lajoskam, ma nem toroltem meg egyet sem, de ahogy szemelyeskedni kezd valaki, ez megvaltozik.

sixx · http://comment.blog.hu 2015.02.15. 19:56:58

@Laetus: te egy rém idegesítő pali vagy, és most is összemosod az esemenyeket tipikus jobber kommentelő tempóban. Tudod, mosdó, törülköző.

anger is a gift 2015.02.15. 20:04:29

@Andy73: "Pierrot meg tényleg színt visz a zsűribe, de túlzásba viszi a dolgot, inkább ő tűnt arrogánsnak a kritikáival. Emlékszem, hogy régen volt néhány aránylag ismert dala, de elég régen hallottam róla, és nem gondolom, hogy olyan hatalmas életműve lenne, hogy így leszóljon másokat."

Pierrot zenei életműve tényleg nem a legkiemelkedőbb, a _valóban jó_ dalai pedig még középiskolás korából valók. A zsűribe viszont minden bizonnyal a produceri munkái (pl. Gangxta), valamint tehetségkutatós múltja miatt került be. Lásd Wikipédia:
"Számos zenei tehetségkutató programmal kapcsolódik össze a neve producereként vagy zsűritagként. Ezek között az eddigi legjelentősebbek a Pepsi Generation Next és Pepsi Sztárcsináló a 2000-es évek elején, majd 2003-2005 között a TV2 Megasztár c. műsora.[8] 2008-ban az interneten zajló Kulturpart-Dalverseny, majd 2009-től Te, a sztár karaoke-versengés állandó zsűritagja."

johevi 2015.02.15. 20:51:07

Pierrot nagyon ismeri a szakmát, és az egyik legképzetteb zenész, producer. Ott voltam annak idején a Budai parkszinpadon a búcsúkoncertjén, zseniális volt. Sajnos elég ellentmondásos vagy inkább nem elismert a zenei munkája, mert amíg a Padödönek, Sipos F Tamásnak napok alatt meg tudta írni a lekvár slágereket, full albumokat, amik aztán slágerek lettek, sőt már örökzöldek, addig a saját évekig írt lemezei, zenei világa meg nem talált nagy visszhangra, elismerésre. Azán megint "átöltözött" tucatzenébe és olyan alapokat adott Ganxta Zoliéknak, hogy ők is neki köszönhetik a sikert.
Nekem ő az egyik leghitelesebb zenei szereplő.

Ez a nap se múlt el Rogán botrány nélkül 2015.02.15. 20:53:35

Nem unja még ez a hülye ország a 128-ik karaoke versenyt?
Nem unjátok még, hogy Magyaro-on mindent csak másolnak a világból (jó szarul), ami meg esetleg eredeti, az meg szar-húgy színvonalú?

johevi 2015.02.15. 20:59:26

A NLE egyébként egy tipikus tucatzenekar, aki lovagol ezen a műmájer stíluson, de teljesen beleolvad a tömegbe, emlékszik pl valaki arra, hogy ők írták a decemberi kézilabda EB főcímdalát? Ha az életem függne tőle, se tudnék egy sort, egy dallamot felidézni. Pont ilyen a zenéjük.

bloggerman77 2015.02.15. 21:18:44

@Egyallampolgar:

A daltól függetlenül, ami gyenge sztem, Boggie ott áll a színpadon egy furcsa erőszakolt mosollyal, mintha a hányingerét akarná szájzárral visszafogni. Emiatt az arca úgy feszül, mint Courteney Cox-nak egy kiadós botoxkúra után.
Nem, ez nem marketingfogás, ez a lány ilyen. Stúdióban jó, nagyszínpadon meghal.

tom1019 2015.02.15. 21:42:14

@Lajos Dobos:
nem kellene fikázni a bloggert, mert nem értesz vele egyet...
kétségtelen, hogy sixx-nek van egy jellegzetes szarkasztikus esetenként drasztikus stílusa, de "jól" olvasható és keményen reálisan, humorosan leírja az igazságot...ráadásul jó magyarsággal - helyesírással (kivéve a káromkodásait/szlengjeit), ami itt igen kevesekről mondható el...

amúgy, ez a kritika A dal-ról szólt és nem az írója stílusáról...

a műsor magyar viszonylatban nézhető, más kérdés, hogy már a vízcsapból is a gyengécske dalok és előadók folynak minden adón...
kétségtelen, hogy vannak jó és tehetséges énekesek és együttesek, de a dalválasztások kritikán aluliak (erre jó példa Tóth Vera), ilyen dalokkal az Eurovíziós dalverseny elődöntőre sem lesz megfelelő előadónk...
ilyen gyenge "mezőny" mellett le kellene mondani a részvételt :(

sixx: csak go-go, én bírom minden írásodat :D

Dé Neighbor 2015.02.15. 21:43:19

@BobbyEwing: nem is ismerik egymást, soha nem találkoztak azelőtt. Ezért döbbenet.

Tamás Fodra 2015.02.15. 21:45:52

www.ipetitions.com/petition/pierrot-kerjen-nyilvanosan-elnezest/?utm_medium=social&utm_source=facebook&utm_campaign=button&fb_ref=Default

Pierrot csak kussoljon, azzal a travinak maszkírozott pofájával, geci csúnyán beégett, mint előadó, és még ő pattog????

Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2015.02.16. 06:43:18

Mondjuk ez a New Level Empire tényleg egészen szar. Meg Pierrot is. Meg a műsor is.

un 2015.02.16. 07:59:18

Nem értek egyet a Pierrot-dologgal, ne csináljunk úgy, mintha a többi fellépő nem hírnévért és aprópénzért adná elő a nagy mondanivalót. Ez itt MIND üzleti vállalkozás, és miután Boggie szétszenvedte a lelkét a színpadon (és mindenki elszégyellte magát), este tuti hogy egy kiaszott nagyot bulizott.

szociologus01 2015.02.16. 09:33:30

"Nagyon nehéz értékelni egy olyan szólistás, aki egyébként nagyon szerény énekesi képességekkel rendelkezik, ezenkívül a színpadi jelenléte is nagyon neutrális, már-már civil, közben pedig ilyen arrogáns."

Mondja ezt az az "ember" aki anno teliholdról és bohócról énekelt. :-)
Nah itt kellett volna Zolának visszaszólni, hogy a KNY@D és otthagyni ezt az egész baromságot nekik.

Aki nem emlékezne Pierrot nagyszabású dalára, annak itt egy link,

www.youtube.com/watch?v=zfyWfzVRKcA

Bocs a hétfői hányingerért a "kilp" miatt.

ajatollah 2015.02.16. 09:43:13

Ugye senki sem hiszi el, hogy valójában nem Rákalja Filip dönti majd el, hogy ki megy ki Bécsbe erre a rettenetre.

Reszelő Aladár 2015.02.16. 10:01:40

Az ilyen vetélkedőkkel az a problémám, hogy 1-től 10-ig megy a pontozás, de valahogy 7 alatt ritkán ad bárki is. Elhiszem, hogy a 30 dal már egy leválogatott mezőny, középdöntő meg pláne, de azért akkor is.
Amúgy meg ha valami tényleg szar, akkor mondjuk ki.

Orulez 2015.02.16. 11:13:43

@Májking: Kálmán lesz az a Filip:-)

Orulez 2015.02.16. 11:18:08

@betegesh_: Sőt, ha Pierrot egy rossz kritikát mond elsőre, akkor Jenci, integet a megszólaláskor...hogy nahátmár majd most ezt Ő is megmondja.

Levtolsztoj 2015.02.16. 14:17:50

@johevi: ajánlom figyelmedbe a videot 4:58-tól...
persze nem tudom mi az igazság...

Levtolsztoj 2015.02.16. 14:18:39

@johevi:

bocs előbb a link lemaradt...

ajánlom figyelmedbe a videot 4:58-tól...
www.youtube.com/watch?v=nBx3Z7OWX7o

persze nem tudom mi az igazság..

Twix · http://fogalmam.blog.hu/ 2015.02.16. 23:21:22

@Lajos Dobos: miért? amit Pierrot mondott, azért. ez egy üzleti cucc, akik másodállásban megpróbálnak zenélni is. nem tudnak ezek lófaszt se, a tavalyi szint is úgy elbaszták, mint az állat. vidámpark bazmeg? meg turi vagy 4 egy "nagy" magyarországi fesztiválon? ha nem fizettem volna ki a bérletre előre a 10 k-t, még talán röhögtem is volna, így viszont kénytelen voltam kibírni nélküle.

Pax Deorum 2015.02.17. 12:07:26

Egészen elképesztően gyenge a felhozatal az idei Dalban. Tényleg ennyit tud a magyar popzene. 8Tényleg.) A tavalyi év egész jó volt, de ez a mostani... Számomra érthetetlen Szabó Ádám és Mujahid Zoli pontszáma. Mi volt bennük annyire jó? Közhelyes, jellegtelen, harmadosztályú popdalok. Igazi kín őket hallgatni.
Wolf Kati dala az egyetlen igényesen megírt, korszerű popdal a mezőnyben. Persze semmi rendkívüli - csak igényesen, jó minőségben kivitelezett iparosmunka. Már ez is ritka Magyarországon. Rajta kívül Tóth Vera Gyémántja még valami, de tényleg nem szabad olyan dallal kimenni, amiről mindenkinek az ugrik be elsőre, hogy egy hatalmas Skyfall-koppintás.
Csak nekem tűnik fel, hogy a sztárvendég-vendégprodukciók mindig magasan verik az egész mezőnyt?

Pierrot értékelésit általában kedvelem: legalább valaki komolyan veszi a feladatát, nem csak udvarisakodik. Viszont az, ahogy beszólt a NLE énekesének, szerintem nem összeegyeztethető a felaldatával, és főleg nem etikus. Ha valaki, hát leginkább ő volt arrogáns. Kár érte.
süti beállítások módosítása