Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Megkérdeztük az MTVA-t, háromszor vernék rajtunk vissza

2015. február 11. 14:57 sajó d. 93 komment

mtva.jpg

Arról írtunk ma az Indexen, hogy via.hu néven indulhat a kormány közmédián kívüli terjeszkedése, a cikkbe pedig beletettük keretesként azt az értesülésünket is, hogy a teljesen megújuló köztévénél tucatjával vették fel a gyakornokokat, akik konkrétan a folyosón dolgoznak, annyira nem férnek el az épületben. Ezzel, és az ideologizáló szerkesztők hírével megkerestük az MTVA kommunikációs igazgatóságát is, akik valószínűleg a magyar sajtótörténet legcsodálatosabb, egyben legijesztőbb levelével válaszoltak.

Az alábbi kérdéseket tettem fel az MTVA-nak emailben:

(mind az én, mind az MTVA levelét változtatás nélkül, teljes egészében közöljük)

Tisztelt Kommunikációs Igazgatóság,

Az alábbi kérdésekkel kapcsolatban keresném önöket:
- Forrásaink szerint 80 gyakornokot vettek fel a Híradóhoz, akiket hely hiányában a folyosón dolgoztatnak. Valóban közel száz gyakornok dolgozik a folyosókra kihelyezett asztalokon?
- A szerkesztők az alapvető szakmai ismeretek mellett valóban ideológiai nevelésben is részesítik a frissen felvett dolgozókat, gyakornokokat?
- Valóban átírják a gyakornokok anyagait a kormánynak stílusának megfelelő hangnembe?
Válaszukat előre is köszönöm,
Sajó Dávid
Index.hu

 

- sajnos a végére odafért egy kissé magyartalan, rendesen elgépelt mondat, de hát az ember nagyon izgul, amikor egy adópénzekből működő szervezettel próbál kommunikálni. Mivel az MTVA rendszeresen nem, vagy csak napok elteltével válaszol, nem hagytunk túl sok időt a reakcióra, pedig most kellett volna, hiszen az MTVA rá nem jellemző gyorsasággal egy órán belül válaszolt:

Tisztelt Sajó Dávid!

Forrása félretájékoztatta Önt. Kérdéseinek tartalmai valótlanok. Mindegyik kérdéséré a válaszunk: Nem!

Tisztelettel, viszont annál nagyobb érdeklődéssel teszünk föl mi is Önnek kérdéseket:

Igaz-e az, hogy az Index szerkesztőségében részlegeket kíván megszüntetni a tulajdonos?

Igaz-e, hogy ezzel egy időben az Index tulajdonosa – ahogy forrásunk fogalmazott - frissítés kíván végrehajtani az Index munkavállalói között, ami azt jelenti, hogy régebbi újságírókat kíván elbocsátani és újakat felvenni?

Érintheti Önt ez az úgynevezett „frissítés”?

Amennyiben Önnek nem áll módjában válaszolni vagy nincs információja a feltett kérdésekkel kapcsolatban, úgy kérjük továbbítsa a megfelelő területnek levelünket, ezzel is segítve munkánkat.

Tisztelettel:

(ide az MTVA logóját kell elképzelni)

Sajnos megfelelő választ nem állt módomban közölni, hiszen a válaszlevélben egyáltalán nem derül ki, hogy

  • Pontosan milyen személy tette fel a kérdést?
  • Pontosan milyen médiafelület, műsor, csatorna számára?
  • És miért pont egy mezei újságírótól kérdeznek ilyet, amikor az Index impresszumában mindenkinek elérhető az az emailcíme a főszerkesztőtől a lapigazgatóig

Az utolsó kérdés pedig tényleg megérintett, mert frissítettem is az ügyben írt cikkünket az MTVA válaszaival.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2015.02.11. 15:10:07

az mtva szeret házhoz szaladni a pofonért, mi?
Ez a vicc jut eszembe róla:

"Megy a vadász az erdőben, egyszer csak meglát egy barlangot. Belelő kettőt, kis idő múlva sértetlenül kijön a medve:
- Ejnye vadász, megpróbáltál megölni. Egy módon nem öllek meg, ha lesz.psz.
A vadász nem tud mit tenni, megteszi amit a medve kért. Másnap megint megy a barlanghoz, ezúttal egy géppisztollyal. Beleereszt egy sorozatot, kis idő múlva sértetlenül kijön a medve:
- Ejnye vadász, megint megpróbáltál megölni. Egy módon nem öllek meg, ha lesz.psz.
Hát a vadász megint megteszi, hogy mentse az életét. Harmadnap teljesen felfegyverkezve megy a barlanghoz. Ráereszt 3 aknát. A barlang teljesen összeomlik, nagy por száll fel. Kis idő múlva sértetlenül előjön a medve a vállát porolva:
- Vadász, vadász te sz.pni jársz ide..."

koho 2015.02.11. 15:22:55

Ez szerintem az egyik gyakornok volt :)

Valóság nevű unokahúgotok 2015.02.11. 15:41:25

Mi, magyar adófizetök azért fizetünk adót, hogy abból a kormány olyan közmédiát tarthasson fenn, amely azért tájékoztat minket félre, hogy az érdekeinkkel ellentétes kormány hatalmon maradhasson és tovább adóztathasson minket.
Eközben nekünk, afófizetöknek nincs egyetlen képviselönk sem a parlamentben, mivel nincs az országbam minket képviselö párt sem.
Mondjátok, normálisak vagyunk, hogy nem hozunk létre egyet?

Májkül 2015.02.11. 15:49:46

@doggfather: Ez is egy nagy vicc, meg az is egy nagy vicc. Csak sajnos amaz marha sokba kerül nekünk.

kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2015.02.11. 15:50:13

Ha egy multi cég lenne, már kirúgták volna már régen aki ezt a szöveget fogalmazta.
Mondjuk az MTVA-s sajtósának lenni nem nyugdíjas állás. Másfél-két évenként váltják egymást (Cserháti Ágnes, majd Lecsó Rita, a következő sem fog sokáig ott lenni sztem)

glad az egyetlen 2015.02.11. 15:50:55

Amúgy arról alig esik szó, hogy érdekes mód a Hír TV bagázs és társai pont akkor pattantak meg Orbán által kegyvesztettet tulajtól, amikor alakul az új királyi jobboldali sajtó MTVA által.

Laetus 2015.02.11. 15:51:30

Ezerszer szellemesebb a válasz, mint ez a primitív provokáció ... Amúgy tipikus sunyi libsi stratégia, ami itt a comment.com-on a közmédiával megy: "Audacter calumniare, semper aliquid haeret", azaz "Rágalmazz merészen, valami mindig megtapad". Így volt ez A Dal-hoz kapcsolódó összes eddigi poszttal is. Hát, ez ma az újságírás ...

Nuklearis Baromfi 2015.02.11. 16:06:44

Komoly?
Ilyen pöcsfejek léteznek?
Oké, tudom,hogy igen, de azért mindig meglepődöm rajtuk.
Nem kéne ezt kezeltetni, vagy valami?

Virág et. 2015.02.11. 16:11:03

@Laetus: A közpénzből fizetett közmédiának nem szellemesnek kell lennie, hanem készségesnek, amikor a valódi sajtó kérdéseket tesz fel neki, Nyilván elszoktak már az ún. újságírástól, ami arról szól, hogy ha valaki kap egy ellenőrizetlen információt, akkor annak illik utánajárnia. Ezt tette az index is, amire lehetett volna csak annyit válaszolni minden más komment nélkül, hogy ezek a híresztelések nem valósak, a válasz nem, a feltételezést is visszautasítjuk. A hiszti meg az én adómból való humorizálás, szellemeskedés, az nem hiányzott. Mondjuk mehet a jövőben úgy, hogy a békemeneten kalapoznak és abból a pénzből lehet humorizálni. Az enyémből inkább ne tegyék, köszönöm.

jolaca 2015.02.11. 16:13:12

@Laetus:
Látod-látod, már az ókori latin bölcsesség is alátámasztja a libsi módszerek létjogosultságát. Kár, hogy a centrális erőtér semlegesítette a római jogot...
De lépj már tovább a régi nagyok örökzöld mondatainak idézésében: Cato módszere is bejött ("Ceterum censeo Karthaginem esse delendam!"), és okvetlenkedése Karthágó megsemmisítését eredményezte. Remélem, a vén libsi módszerével ma élők is eredményesek lesznek.

Terézágyú 2015.02.11. 16:20:27

De még mindig vannak akik a fityeszmédia seggét nyalják.

a katona fehérben 2015.02.11. 16:21:06

"Kérdéseinek tartalmai valótlanok" - kérdésben hazudni, az egy egészen elképesztő logikai-nyelvtani bravúr

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2015.02.11. 16:27:33

@Laetus: Közpénzből kurvára nem kéne se tehetségkutató, se pártpropaganda-híradó, se "közmédia" úgy ahogy van. És amíg ezek a szarházi hazaárulók évi 80 milliárdot (!!!) lopnak el tőlem és a többi adófizetől, addig megérdemlik a kritikát akkor is, ha csak levegőt vettek.

Lehet, hogy demagógia, de a "közszolgálati" médiára költött pénzből másfél év alatt fel lehetne újítani a hármas metrót (amin 1 nap alatt többen utaznak, mint amennyien az MTV műsorait nézik) úgy, hogy még lopni is bőven lehetne belőle.

postakocsi 2015.02.11. 16:27:42

@Laetus: Azért ezt a módszert láttuk már a narancsos elvtársaktól is... :D
Apropo, a libsi az ugye a liberális? Ebbe beleérted a narancsékat is, amikor éppen azt hazudták magukról?

John Silver 2015.02.11. 16:29:26

@Laetus:

Gondolom az is "csak" pusztán véletlen, hogy a ma reggeli köz híradóból is "valahogy" kimaradt a "biodíszlet" a Rogán polgártárs sajtótájékoztató "vágatlan" riportból.... :D

BitPork 2015.02.11. 16:42:47

Nyugodtan lehetett volna nyílt levél a válasz:
Kedves X.Y!
Én legalább a nevemet adtam a hülyeséghez, de Te még erre is képtelen vagy. Mindezt adóforintokból.
Tudok javasolni nagyon jó szakembereket, akik segítenek a gerincproblémáidon ha már nagyon szükségét érzed.
Tisztelettel
Sajó Dávid

citrix 2015.02.11. 17:00:27

Az MTVA (Nemzeti Hazugsággyár)válasza és kérdése akár a következő is lehetett volna:
-Tisztelt Sajó Dávid! Köszönjük érdeklődését. Mi is érdeklődünk, kíván-e Ön és családja valamint rokonai részére kiemelt adóellenőrzést teljeskörű házkutatással és rohamrendőrök tucatjainak bevetésével szembesülni? Ha igen, várjuk további szíves érdeklődését az MTVA gyakornokainak ideológiai továbbképzéséről illetően.

Terézágyú 2015.02.11. 17:07:15

@citrix:
Nem, sajnos az igazán stílusos szöveg ettől a mai mtv-től a következő lett volna:

nekem szótá be kisköcsög??? mi? nekem? anyád jóvan? ő is kérdezne valamit tőlem, kisköcsög? na gyere, kérdezd meg még egyszer, többet nem fogod, kisköcsög...

kurvaország 2015

csak egy néző 2015.02.11. 17:10:24

@Laetus:
Olyen 2 diplomás (büfé, ruhatár szakos) 3 nyelvet beszélő, + egy segget nyaló okostojásokra van szükség az új fidióta médiáknak.

gergo1000/2 2015.02.11. 17:14:49

Igen az mtva vicces és szánalmas, de azért az indexes se kutya.

A 80 az mióta majdnem 100? Bazz... szánalmas. hiteles újságírás...

ɐʇzsılıG soɹoʇoɯɹɐF 2015.02.11. 17:16:06

@Gery Greyhound (3):
Ha csak annyit loptak volna, az ilyen trollokat ignorálni kéne, fosson sünt az ilyen provokatőr pötsch arczú.

dual824 2015.02.11. 17:19:41

Ah! Szinte érzem a Kunigunda utcai pernye illatát!

Bergyilkos Bohoc 2015.02.11. 17:21:35

Frappánsan rávilágított arra, hogy hülyeségeket kérdeztél. Szerintem vicces.

véleményM 2015.02.11. 17:25:45

Mindkét gyermekemnek sikerült időben külföldre költözni. Sokszor eszembe jutnak és hiányoznak. De amikor ilyen híreket olvasok, örül a szívem és a levegőbe csapok. Ezaz!!! Őket már nem mérgezitek, őket már nem hülyítitek, őket már nem sarcoljátok! Ők már szabadok!

hollario 2015.02.11. 17:32:35

Hát, vastag a bőr a mocskos, hazug pofátokon, és még libsizel, te nyomorult. Ünnep, amikor egy jobbos média véletlenül nem hazudik.

Akármi Áron 2015.02.11. 17:32:36

@safranyn: +1 Óh, de kellett volna, sztem is:D

2015.02.11. 17:35:55

A kérdéseket korrekten megválaszolták, aztán poénkodtak egy sort. De van aki nem érti.
@véleményM: Te most dicsekszel, vagy panaszkodsz?
"Ők már szabadok!" Jézusatyaúristen!

Fisk 2015.02.11. 17:41:13

Azért durva szereptévesztésben van az MTVA. Ha valaki esetleg nem értené még mindig (látszik pár fenti kommentből), akkor elárulom: lehet, hogy Sajó Úr hülyeségeket kérdez magyartalanul szerintük (ami most halálosan lényegtelen, mégha így is lenne), de közmédiaként kutyakötelességük tisztességes választ adni. Ha magáncég lennének, küldhetnének ilyen tartalmú válaszlevelet. Mondjuk, akkor sem lenne vicces.

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.02.11. 17:49:56

Hm. Méghogy nem maffia... mert ha jól értem, ez egy fenyegetés volt egy anonim fidesznyiktől, hogy kirúgatják a kérdezőt.

senkiszerelme (törölt) 2015.02.11. 17:53:15

Ez a két levél teljesen egy szinten van, mint azok írói is.
Az MTVA tudjuk hogy kormányszócső
Az Indexről, a cikkeikről és a cikk írókról pedig sajnos egyre rosszabb véleményem van.
Mindenütt csökken a színvonal......

campobaszo 2015.02.11. 18:01:22

Az eredeti e-mailt olvasgatva megnyugodhatunk.Az Indexnél biztos nincs senki,aki felügyeli Sajót,átírná az értelmetlen mondatait magyarra,ellenőriztetné a "keretes értesüléseit". Sajó izgul,mert "adópénzekből működő szervezettel próbál kommunikálni".
Ha én Sajó lennék,azon izgulnék,hogy aki engem fizet a saját pénzéből,az meg ne lássa ezt a szart,mert még kirúg.

Traktoros lány 2015.02.11. 18:02:24

@campobaszo: Lehet, hogy Sajó tud valamit valakiről és nem merik kirúgni... :)

cönde 2015.02.11. 18:29:25

@Laetus: a te szellemiességedhez lehet talán szellemes a válasz, szerintem inkább elkeserítő, mint ahogy te is az lehetsz

napraforgó70 2015.02.11. 18:37:26

@Laetus: Az én pénzemen ők ne szellemeskedjenek. Egyébként nem szellemes a levél, hanem pökhendi.
Még jó, hogy az utolsó "szellemes" mondat nem úgy szólt, hogy:
Amennyiben Önnek nem áll módjában válaszolni vagy nincs információja a feltett kérdésekkel kapcsolatban, akkor keressen másik állást, mert önt kihagyták a buliból.

nagy piramis 2015.02.11. 18:59:18

Az a végletesen szomorú helyzet, hogy a fenti MTVA válasz bár olyan, amit az ember inkább elviccel, sajnos több benne a fenyegetés.... Spéder Úr ( ? ) ( mint az INDEX.hu fő tulajdonosa ) egyáltalán nem kizárt, hogy meglépi a levélben is említetteket.... Egyik oldalról benyeli a Takarékszövetkezeteket, nyúlja le az EU-s forrásokat gátlástalanul, majd a másik oldalról fricskázza a kenyéradó gazdáját? Ugyan, nem megy ez a NYER keretei között..... Nincs új a nap alatt testvéreim, fogunk látni még érdekes dolgokat, akár itt, az INDEX tájékán is.....

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.02.11. 19:09:55

@nagy piramis: ja, tényleg, az index is részben(?) elvtársi kézbe került :(((

lilly.alien 2015.02.11. 19:30:46

Az egybites narancszombik is akcióba lendültek, látom. Ha valami kényes dologba tenyerelnek, rögtön visszatámadnak.

vanRob 2015.02.11. 19:32:15

@koho: Ja, és azóta már nem is a folyosón kell ülnie.

the.man · http://rivercottagenyomaban.blogspot.com/ 2015.02.11. 19:59:14

Csak én vagyok aki azt érzi, hogy ez a állami pr gép szánalmas és az adófizetők (szerencsére nem az enyém) pénzét költi, hogy fenntartása a fidesz faszoknak a jó látszatot.

Samott 2015.02.11. 20:18:30

Volt annyi gerinc benne, hogy a sajat nevevel valaszolt (es csak ti nem kozoltetek, mint a tilosban parkolok rendszamat) vagy az intezmeny moge bujt, es nev nelkul vicceskedett?

jolaca 2015.02.11. 20:42:44

@gergo1000/2:
"A 80 az mióta majdnem 100?" - és a 2/3 mióta A NEMZET?

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.02.11. 20:48:03

@Darkcomet: azokat elsők közt kell feketelistára/troll listára tenni, akik erre a lapra hivatkoznak. Szánalmas.

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.02.11. 20:48:53

@Samott: erre én is kíváncsi lennék, bár feltételezem, hogy az utóbbi.

jolaca 2015.02.11. 20:53:02

@Bergyilkos Bohoc:
"Frappánsan rávilágított arra, hogy hülyeségeket kérdeztél." - Mivel? Az elmés visszakérdezés-sorral?
Ez a vezetőink környékén is untig ismert technika. Amely szerint minden kínos aktuális riporteri kérdésre a válasz kezdő szava az "elmúltnyócév", a "Gyurcsány", esetleg a "Demszky".
...Már csak a kormányzási/vagyonosodási transzparencia kedvéért is, ugyebár...

Sherlock20 2015.02.11. 21:24:46

Nem tudom, én baromira bírom hogy képesek ilyen stílusban válaszolni. A válasz benne van, a stílus nyilván nem hétköznapi... De így legalább tudtok erről írni. Ha simán egy "normális" levelet írtak volna, arról Ti se írnátok. Win-win. Nektek több kattintás, balosok kitombolhatják magukat megint, jobbosok egy jót röhögnek. Én is.
Ezen meg tényleg lépjünk már túl, hogy a köztévé kormány-tévé. Az. Mindig is az volt. Max. most sokkal nyíltabban. És? Nem kell nézni. És erre nem válasz hogy "az én pénzemből". Amikor 8 évig mszp volt, akkor meg a "mi pénzünkből" volt a kormányé.
Vannak sokkal nagyobb bajok ebben az országban, ne ilyen baromságokon rugózzunk, hogy az mtva humorérzéke más szinteken mozog.
Pont ez a baj az ellenzékkel, hogy képtelenek az olyan dolgokat kiragadni kellően, ami tényleg fontos lenne. Csak sarat dobálnak.
Mo.-n ez az egész politikai kultúra még éretlen. De majd talán egyszer felnő ez is.

jolaca 2015.02.11. 21:44:24

@Sherlock20:
Sokban egyetértek Veled. A baj az arányokkal van. A vérnemzeti Csurka sápadtan üvöltött a Bizottságban szépemlékű Hankissra, hogy milyen pofával képes 1 (egy) milliárdot az MTV-re költeni?! Feltételezem, nem az inflációt látod a mai tévé-apanázs összege mögött - nem beszélve arról, hogy akkoron milyen nézettsége/médiasúlya volt, és most milyen.
Más. Iszonyú volt az oligarcházás Simor kapcsán, óriási a kutakodás megtakarításai után (100+ millió?). Most a minap kaptuk végre a felvilágosítást, hogy a tízmilliárdokat évi rendszerességgel zsebrevágó viktorközeliek nem nevezhetők oligarcháknak... Hál'istennek!
Akkor most csak sarat dobálok? Mint politika-kultúrailag éretlen? Vagy más besorolást kapok?

Kilgore Trout 2015.02.11. 22:05:41

@jolaca: Hozzátenném ehhez, hogy nyomorult Zuschlag (bár nem sajnálom különösebben) 75 millióért (aminek nagy részét visszafizette) ült több évet. Az a baj, hogy a biorobotok a 75 (100+) milliót még értik, de a milliárdokkal már nem tudnak mit kezdeni. Úgy vannak vele, mint Wagner úr a 100 fonttal. Annyi pénz nincs is, tehát ellopni sem lehet annyit.

jolaca 2015.02.11. 22:10:51

@Kilgore Trout:
"nyomorult Zuschlag" már nem nyomorult: ott ringatózik a fősodrat bűnbocsátó farvizén.

csak egy néző 2015.02.11. 22:24:00

"A hangfelvételen Eredics Gergely a Nyugat-dunántúli Regionális Ifjúsági Tanács korábbi alelnöke – Szijjártó Péter elnöksége idején – mondja el azt, hogy Zuschlag János és Szijjártó Péter hogyan egyeztettek egymással, illetve mit és hogyan üzent Zuschlag a pályázati döntéseket megelőzően Szijjártó Péteren keresztül.
A hangfelvételen elmondja Eredics Gergely, hogy előfordult az is, hogy 20 előre egyeztetett szervezetről hozott listát Szijjártó Péter a Regionális Ifjúsági Tanács ülésére, és az ülés előtt – jegyzőkönyvön kívül – tájékoztatta őt arról, hogy „nyugi, minden le van egyeztetve” Zuschlag Jánossal."

A lúzert beáldozták, a másik sikkasztóból pedig miniszter lett. Ilyen az élet.

zotyesz11 2015.02.11. 22:46:26

"Ideológiai nevelés"?
EH! Kérdezi egy Indexes újságíró?!

Nyilván arra gondolsz, hogy hogyan rágalmazzunk valakit jogilag jól vitatható módon.
Rakjunk kérdőjelet a cím végére!
(Aztán még igaz is lehet)

A kormány a lejáró gázszerződés miatt gázszerződni akar?
Szerintünk "a valószínűleg" legrosszabb lehetőséget akarja választani a fogyasztók szempontjából.
De amúgy sem kéne, hiszen a jövő évi tél még odébb van.

Kiderült, hogy egy volt Fideszest elkaptak hamis pénzzel?
Kérdezz rá a Fidesznél!
Ha később azt a rövid választ kapod, hogy már több, mint két éve kizárták, akkor úgy kezd el fikázni őket, hogy:
Ez tartott félnapig?!?

Az "addig ismeretlen" kábeltolvajlás felütötte a fejét Dániában(valami nyugati ország Németország közelében), tálalás:
Újabb "MAGYAR" siker!
...és még a romákat démonizálják, vagy bélyegzik meg ezzel a bűncselekmény fajtával. Pedig nem romák, nem cigányok, nem szerbek, vagy baszkok az elkövetők.
Hanem egyszerűen és pontosan megfogalmazva: magyar
(Éjjen a píszí!)

Egy amerikai diplomata közli, hogy "korrupció gyanú" miatt kitiltottak magas rangú állami tisztviselőket.
A gyanút konkrét bizonyítékokra alapozzák(!).
Az Index természetesen folyamatosan beszámol az összes nyilatkozatról, eseményről, hiszen elsőként értesülnek, hogy a NAV elnöke is kitiltott lehet.
Az ügyvivő életéről mindent megtudunk twítjei által, vagy riportokból.
A konkrét bizonyítékokat viszont senki sem látja.
Válasz: igen mert a korrumpálódott állam képviselői nem kérik meg hivatalosan, vagy valami ilyesmi.
Röviden: a megvádolt kormány nem kéri ki az ellene felhozott, a korrupciós vádak alapját szolgáló bizonyítékokat és EZÉRT nem lehet közre adni, meg amúgy is nála vannak már, meg van még valami bürokratikus akadály.
(FACEPALM)
Az ilyen dolgok különben sem szoktak csak úgy "véletlenül" az Index szerkesztőségének postaládájába esni.
Zárszó: Goodfriend "családi okok" miatt hazamegy, egy párt delegált pártfinanszírozó, vagy valami adománygyűjtő váltja. PONT

Nincs miről írni?
Vedd elő a pokrócot, vagyis nézd-hallgasd figyelmesen az MTVA-at (amit amúgy senki sem néz-hallgat), úgy is találsz benne hibát!
Ha ingerülten válaszolnak valami hülye kérdésre, akkor már megvan a holnapi posztod is.

"A dal" szar - úgyis kitaláltuk helyette a kreatívabb hangzású "A Szám"-ot.

Hogy, miért nem húzok el francba, ha ilyen ellentmondásos, propagandaszagú az egész?

Ez a lényeg.
Ha nem vitatható például a gagyi hibái miatt "A bajai videó", akkor az bizonyítékként elfogadhatóvá válik.
És persze, hogy ilyen "LESZ" a választási csalás, sokan tudomásul veszik.
Amúgy meg vannak összeszedettebb írások is, amit értékelek és a Szűcs Gyula ízlésén is jókat szoktak vitatkozni.
Mondjuk a kommentelés engedésével vállalja a kritika kritikáját.

Mr. Közbiztonság Szilárd 2015.02.11. 23:54:34

Szerencsétlen sajó dávidka (direkt kisbetű), egy hivatalos levelet - még akkor is, ha az egy pofátlan kis senki szemtelenkedő levelecskéje - legalább illene hiba nélkül megírni.
De ez pont olyan szar lett, mint a cikkeid.

Ja, megszólítás után magyarul felkiáltójelet teszünk, nem vesszőt.

Remélhetőleg a MTVA értesülése igaz, és te is a régebbinek számítók között leszel. Ráférne az Indexre.

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.02.12. 00:05:43

@Mr. Közbiztonság Szilárd: nem igazán értelek... Az index momentán az ország egyik legnagyobb hírportálja. Miért lenne "pofátlan kis senki" a lap egyik firkásza? Ez egy.
A másik: az MTVA igen tisztelt válaszadó droidjától akkor is elvárható lenne, hogy kulturáltan, a nevét is alápiszkítva válaszoljon, ha történetesen Bodri kutya ír neki, a napiszar.com megbízásából.
Szóval nagyon nincs igazad.

Mr. Közbiztonság Szilárd 2015.02.12. 00:06:26

@Virág et.:
sajó dávidka meg a valódi sajtó?
Mi köze ezeknek egymáshoz? Mert szerintem semmi.

@gergo1000/2:
Egyetértek, egyik kutya, másik eb.
Nincs mit egymás szemére vetniük.

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.02.12. 00:06:53

@Mr. Közbiztonság Szilárd: az utolsó két mondatoddal meg gyakorlatilag pontosan azokat a maffia módszereket támogatod, ami miatt már rég a történelem szemétdombján lenne a helye dicső kormányunknak. (a vezetőinek meg sitten, de ez más téma)

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.02.12. 00:16:49

@Mr. Közbiztonság Szilárd: miben van igazam? Támogatod a maffiát? :D

Abba meg törődj bele, hogy valódi újságírót már nem nagyon találsz. Van, de csak elvétve. A megszólítás utáni felkiáltójel miatt volt aki már tíz éve lecseszett, mert miért ordibálok vele. :DDD

Mr. Közbiztonság Szilárd 2015.02.12. 00:17:58

@pythonozok:
Nem hinném. Inkább csak az Indexből lehetne végre színvonalas lap.
Az "ami miatt" résztől kezdve egyetértek.

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.02.12. 00:25:13

@Mr. Közbiztonság Szilárd: az indexből már sohasem lesz. Bulvármocsok az egész lapcsalád.

Elolvastam. Nem tudom, mire gondolsz. Egy soremelés kimaradt.

zsoltix 2015.02.12. 00:31:04

@Mr. Közbiztonság Szilárd: "kérdéséré", "frissítés kíván". Még jó, hogy az MTVA válasza hibátlan.

Mr. Közbiztonság Szilárd 2015.02.12. 02:35:08

@zsoltix:
Nem hiszem, hogy bárhol írtam volna, hogy az.
Ugyanolyan szörnyű, mint sajó dávid firkálmánya.

A "Kérdéseinek tartalmai" is indexes színvonalú produktum, ezért is írtam, hogy egyik kutya, másik eb.

@pythonozok:
Ezzel értettem egyet:
"A másik: az MTVA igen tisztelt válaszadó droidjától akkor is elvárható lenne, hogy kulturáltan, a nevét is alápiszkítva válaszoljon, ha történetesen Bodri kutya ír neki, a napiszar.com megbízásából."

Nevoeiro66 2015.02.12. 08:02:30

Nekem ebből az jött le, hogy az MTVA, miután a feltett kérdéseket megválaszolta, módszeresen hülyét csinált a Sajó Dávidból. És a legszebb benne, hogy erre Dávid még büszke is... :DDD

Kérdő101 2015.02.12. 08:09:11

Attol még hogy nem tudod hogy ki kérdezte ,még válaszolhattál volna...elvégre nem szupertitkos adatokat kérdezett....vagy esetleg attol tartottál hogy a kiszivárgott informáciok alapján csökken az Index tözsdei értéke? :-D

Laetus 2015.02.12. 08:21:26

@Kérdő101:

Menj, nézd már meg, nem vagyok-e a másik szobában.
És a hülyéje megnézte ...
Hát itt tart ez a felület - mert újságnak nem nevezném.

Az vigasztal, hogy életük végéig ezt az MTVA-t kell nézniük.

Virág et. 2015.02.12. 08:44:40

@zotyesz11: Kaptak egy fülest. Ilyenkor három dolgot lehet csinálni:
1. nem csinálok semmit
2. leközlöm a fülést, anélkül hogy utánamennék az érintettnél
3. utánamegyek az érintettnél, mielőtt leközölném

Szerinted a sajtónak a fenti három közül, melyik a dolga? Melyik a tisztességes eljárás?

(A kérdés nem neked szól igazából, értelmes választ tőled nem várok.)

gergo1000/2 2015.02.12. 09:09:02

@jolaca: tehát, ha más hazudik, az feljogosít, hogy én is hazudjak? hát..te se vagy az erkölcsösség mintája

2015.02.12. 09:15:50

"frissítés kíván végrehajtani"

raz sierpem raz mlotem czerwona holote · http://redisbad.pl 2015.02.12. 09:20:29

Aggodalommal tölt el, hogy mindkét élcsapat újságíróinak gondot okoz egy levelet hiba nélkül megírni.
"Kérdéseinek tartalmai valótlanok." Ez milyen már. Okés, hogy az Indexnek ideológiai alapon kötelező mocskolni a közmédiát, de egy kérdéssel talán még ők sem hazudnak.

Egyébként tényleg lesz átszervezés, vagy ez csak egy hasonló fröcsögés volt, mint amit Sajó Dávid pedzegetett.

raz sierpem raz mlotem czerwona holote · http://redisbad.pl 2015.02.12. 09:23:49

@Virág et.:
"Kaptak egy fülest. Ilyenkor három dolgot lehet csinálni"
Illetve lehet egy negyediket is, csak ez nehéz:
4. Kicsit kilépni a belterjes hívői körből és nem csak az ott mantrázott dolgok szerint gondolkodni.

déjá vu39 2015.02.12. 09:27:56

@Sherlock20:
"Nem tudom, én baromira bírom hogy képesek ilyen stílusban válaszolni. A válasz benne van, a stílus nyilván nem hétköznapi..."
Én nem bírom, hogy csak ilyen stílusban tudnak válaszolni. A sajtóosztály ne szellemeskedjen, ne sértegessen. Csak a tények, az ego-t otthon kell hagyni.

"Ezen meg tényleg lépjünk már túl, hogy a köztévé kormány-tévé..... Amikor 8 évig mszp volt, akkor meg a "mi pénzünkből" volt a kormányé."
Akkoriban (2002-2010 között) azon röhögtem, hogy mennyire kicentizték a hírműsorok idejét. 10 perc ide, 10 perc oda. Közel sem volt ennyire egyoldalú a közTV.

"Vannak sokkal nagyobb bajok ebben az országban, ne ilyen baromságokon rugózzunk, hogy az mtva humorérzéke más szinteken mozog. "
Örülök, hogy elismered a színvonaltalanságot. A TV színvonala a "nagyobb bajok" következménye. Ez a "vannak nagyobb bajok is" típusú szöveg (figyelemelterelés, begatellizálás) jellemző volt János bácsi országára is.

"Pont ez a baj az ellenzékkel, hogy képtelenek az olyan dolgokat kiragadni kellően, ami tényleg fontos lenne."
Mondd már, mi a fontos? A FIDESZ ifjúsági tagozat vezetőjének ügye az? A Simicska-Orbán háború? Mészáros úr? Ha közTV nem foglalkozik ezekkel a dolgokkal, akkor nem fontosak? Simon Gábor 200 milliója fontos, R.A, SZ.P, K.L milliárdjai, táguló lakásai lényegtelenek?

kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2015.02.12. 09:31:26

@gergo1000/2: Tényleg rosszul van fogalmazva
Valójában 114 milliárd Ft.
MTVA + NMHH (80,4 + 32,4 milliárd)

déjá vu39 2015.02.12. 09:36:07

@Mr. Közbiztonság Szilárd: A blogban megírta a szerző, hogy sajtóhibázott. Még S.P-vel is előfordult. Fontos dolog, de attól a mondanivaló akár helyes is lehet.

déjá vu39 2015.02.12. 09:38:45

@Mr. Közbiztonság Szilárd: "Ja, megszólítás után magyarul felkiáltójelet teszünk, nem vesszőt."
Igaz,csak terjed az anglicizmus (Az angolban vessző kell). Lehet, hogy 10 év múlva a felkiáltójelet írókat fogják cikizni.

worxland 2015.02.12. 10:09:54

Sajó Dávid színvonaltalan levelére hasonló minőségű választ kapott. Utána még büszkélkedik is vele. Ne próbáljátok meg libsi-jobbos vitává mélyíteni két alkalmatlan ember levélpárbaját. Személy szerint sajnálom, hogy az index idáig süllyedt, hogy ilyen niemandokat alkalmaz valódi politikai újságírók helyett. A jelenlegi jobbf@sz kormányt (az előző volt a balf@sz) és lakájbandáját millió módon lehetne keresztbe-kasul kritizálni és pellengérre állítani, csak mondjuk megfelelő emberanyag kellene hozzá.

jolaca 2015.02.12. 10:15:41

@gergo1000/2:
Másról van szó.
Te szimplán kötekedtél. Amit én a 2/3-ról írtam, az meg a magyar politika/közélet legismertebb - és leghazugabb - csúsztatása.

cukkmukk 2015.02.12. 10:50:23

Ezek ott nem akarják felfogni ésszel, hogy amíg közpénzből - az én és Sajó Dávid - pénzéből élnek, addig azzal el kell számolniuk. Egyszerűen nem értik. Hogy is mondta egyszer OV? "És még ezek akarnak minket kioktatni demokráciából" - Hát láthatóan szükség lenne az oktatásra.

Mr. Közbiztonság Szilárd 2015.02.12. 11:50:56

@déjá vu39:
"Ez a "vannak nagyobb bajok is" típusú szöveg (figyelemelterelés, begatellizálás) jellemző volt János bácsi országára is."

Szerintem te akkor még nem éltél, csak hallomásból ismered, ezért beszélsz hülyeségeket.

Mr. Közbiztonság Szilárd 2015.02.12. 11:56:29

@déjá vu39:
Ja, megírta.
De nem elküldés előtt kellene elolvasni a levelet?
Vagy hagyjuk az ostobasággal kevert igénytelenséget eluralkodni, sőt, még szurkoljunk is hozzá?

Szerintem sajó dávidnál számos tehetségesebb újságíró van munka nélkül, baloldali is. Helyet kellene cserélniük.

"Az angolban vessző kell"
De ez állítólag Magyarország, ahol a magyar helyesírási szabályok érvényesek. Szólj, ha túl sokat aludtam, és közben Nagy-Britannia részévé váltunk volna.
Egyébént vessző csak a brit angolban (és a királynőt még uralkodójukként elismerő részeken) kell, az amerikaiban kettőspont.

De a magyarban továbbra is felkiáltójel.

balos pacsirta 2015.02.12. 13:51:00

@sajó d.: szívesen lennék a korrektorod :)

Bereznay 2015.02.15. 22:01:25

@Valóság nevű unokahúgotok:

Vagy pedig az a helyzet, hogy nem csak nem érdemes, hanem a várttal ellentétes hatású is ilyen, azaz pontosabban bármilyen pártot létrehozni. Az áldemokratikus viszonyok fölszámolása után lehet csak értelme egy „jó” párt létrehozásának.

Az áldemokrácia keretei között eleve kudarcos párt alapítással próbálni változtatni a viszonyokon, mivel minden újabb párt színrelépése értelemszerűen csak a viszonyok megtámogatására lehet jó.

Ez nagyon veszélyes csapda, és föl nem ismerése végtelenül káros. Ebbe fullad bele mint emésztőgödörbe a legnemesebb szándék is. A rendszert az akárkire leadott szavazatok legitimálják ugyanis. Mivel nem demokratikus a rendszer, új párt tevékenysége nem változtathat az alapjain. El kell dönteni, normális-e a rendszer, kívánatos-e a fönnmaradása, vagy nem. Ha nem, akkor tévedés úgy viselkedni, mintha normális lenne.

Más szavakkal: „Jó barátom Szekeres, ahol nincs, ott ne keress”.

Valóság nevű unokahúgotok 2015.02.16. 16:01:31

@Bereznay: Sajnos olyan hosszan vagyok kénytelen neked válaszolni, hogy csak 2 részletben megy itt át. Ez az első rész:

Olvastam korábban egy (feltehetőleg) tőled származó okfejtést, amelyben a magyar pártrendszer és pártok ál-pártrendszerként voltak jellemezve. Függetlenül attól, hogy ez így van-e e pártok megalakulását illetően vagy sem, az ebből levont következtetésed téves. Ott van a logikai hiba benne, hogy szerinted addig, amíg akár egy is létezik az 1989-ben, vagy azóta létrejött pártok közül, addig minden további párt szükségképpen ezt az ál-pártrendszert viszi tovább és legitimálja azt, pusztán a létével. Holott ez nem igaz. Csak akkor viszi tovább ezt a rendszert egy újabb párt, ha annak a megalakulása, a megalakítói az eredeti, 89-es ál-pártrendszer vérvonalából erednek. Ilyen új párt az LMP, vagy a Jobbik: mindkettő a Fidesz sarjasztmánya. De ilyen a DK, vagy az Együtt is, amelyek MSZ(M)P-klónok.

Ám az, hogy szereplők, vagy alapítói szándékok szerint (persze nyilván titokban és csak a felszín alatt) ezek az újabb pártok a 89-esek szellemi és mentalitásbeli közegéből származnak, (legalábbis elvben) még nem 100%-os garancia arra, hogy ugyanazt a politikai háttéralku-világot vinnék, viszik tovább és hogy nem kezdenek valami új játékba. Hiszen az 1988-as Fidesz is új játékba kezdett, valójában már 1994-gyel, de 2010 óta mindenki számára nyilvánvalóan: amikor – legalábbis a politika tényleges működése terén – szakított azzal az általad ál-többpártinak, áldemokráciának és álpluralizmusnak nevezett rendszerrel, amely a 89-es „kibulizás” révén jött létre. Ott ugye az lett volna a szándék, hogy az egymással akkor már évtizedek óta ténylegesen kollaboráló és mindkét oldalról az elveit feladó, elveszítő elitek (az elitértelmiség, illetve a kommunista párt) kvázi felossza önmagát több pártra és ezek színfalak előtti játéka leplezze a színfalak mögötti hatalomátmentést. Ehhez a játékhoz szervesen hozzátartozott a váltópártiság – amivel viszont a Fidesz valahogy mindig is hadilábon állt, a Fidesz mindig is dominálni akarta a magyar politikai életet, hiszen ez passzol Orbán lelkialkatához. Ezért, bár az 1989-es kibulizásba belement a Fidesz és ezzel látszólag el is fogadta a többpárti-váltópárti rendszert, mára már mégsem tekinthető e rendszer tényleges fenntartójának, mára már egészen más játékot játszik: egy állampárti szerepet tölt be.

Mindez (a Fidesz metamorfózisa) azért fontos nekünk, hogy lássuk: nem kell egy párnak feltétlenül az ál-többpártiság játékát játszania: ha megvan hozzá a kellő ereje és elszántsága, akkor akár az állampártiság felé, akár az igazi demokrácia felé ki tud abból lépni és új játékszabályok alapján új játékra késztetni Magyarországot!

Mindebből pedig az következik, hogy nem kell megvárnunk azt, hogy vagy valami isteni csoda, vagy egy forradalom elsöpörje a 89-es alkut és az ál-többpártiságot, áldemokráciát és tabula rasát csináljon. Hiszen semmi garancia nincs arra, hogy Isten épp csodára készülne, de arra sincs garancia, hogy egy, az államszervezéshez és a demokratizmushoz nagyon keveset konyító nép forradalmától tényleg valódi demokráciát várhatnánk. (Én pl. nagyon kíváncsi lettem volna arra, hogy hova jut 1956, ha az oroszok nem vonulnak be? A nyakamat merném rá tenni, hogy abból bizony nem egy klasszikus plurális demokrácia, hanem valamiféle neohorthyzmus bújt volna elő. Éspedig azért, mert nem létezett semmiféle spontán, tömeges demokrata készség az emberekben, nem létezett a magukat demokratikusnak nevező-gondoló politikai pártok és vezetők fejében sem terv és tudás, vagy épp mentalitás az ország demokratizálására, és az egyetlen, még szellemileg intakt és a hatalomgyakorlásban a komcsikon kívül jártas elitünk épp a horthysta volt. Az sem véletlen, hogy ez a neohorthysta stílusú, azaz az egy nagy párt hosszas és más pártok által meg nem ingatható hatalmára alapozó rendszer jött létre 20 évvel a rendszerváltás után is, mivel önmagától, „ösztönösen”, „zsigerből” ezt produkálja a magyar néplélek és a politikai ösztöneink: ha magunkra hagy minket a nagyhatalmi történelem, akkor mindig ehhez a kályhához menekülünk vissza. Tulajdonképpen, azaz a működése lényegét tekintve az általad leírt áldemokratikus-háttéralkus, összedolgozó nagypártos rendszer is ez volt, csak ott ugyanannak a saroküzletnek az egyik utcából MSZP-s, a másikból MDF-es, vagy éppen Fideszes portálja volt a vevők felé kialakítva.)

Valóság nevű unokahúgotok 2015.02.16. 16:02:12

@Bereznay: Ez meg a második:

Szóval, nem várnunk kell a Magyarországot az áldemokráciától és annak pártjaitól megtisztító csodát, vagy forradalmat, hanem olyan politikai mozgalmat, pártot kell létrehozni, amely meghirdeti és aktívan képviseli és végig is viszi egy valódi demokrataság programját. A jó változásokat mindig jól előkészített, jól megszervezett aktivitás hozza el. Manapság talán már megvan az a milliós társadalmi csoport az országban, ami 89-ben még nm volt meg: azok csoportja, akiknek a személyes érdeke a demokrácia és akik értik is, hogy mi az és mitől működik (akár gazdasági téren is) jobban, mint bármiféle áldemokrácia és kibulizás. Rájuk támaszkodva és belőlük lehet igazi, nem az áldemokráciában érdekelt pártot csinálni és így legyőzni, majd átalakítani a rendszert.

Írsz a tanulmányodban Krassóról és a Magyar Október Pártról. Ő-ők a tipikus példái voltak a túl korán, éretlen helyzetben és értetlen emberanyag közé érkező és ott tevékenykedni próbáló amatőr politikusnak-pártnak. Ők úgy és akkor, abban a még a demokráciát nem is ismerő és így a valódit az álságostól megkülönböztetni sem tudó magyar nép körében semmiképp sem lehettek sikeresek. Azóta eltelt egy negyedszázad és lett egy csomó emberünk, aki már jóval többet tud erről és jóval nyitottabb szemmel nézi a pártok között-mögött zajló valóságos politikát. Most lesz szava és hitele a valódi, közérdeket képviselő demokrataságnak. Krassó meg majd kap egy humoros szobrot a róla elnevezett utcában, valahol a Lipótmező környékén. Ő biztosan értékelné ezt az iróniát!:)

Bereznay 2015.02.16. 17:32:44

@Valóság nevű unokahúgotok:

Figyelmesen végigolvastalak. Nem tudok mást mondani, mint hogy világos, hogy teljesen mellément benned a mondanivalóm. Arra válaszoltál, azzal szemben érveltél, amit képzelsz, hogy mondtam, holott nem azt mondtam, hanem valami alapvetően eltérőt.

Valahogy úgy fogod föl, hogy az egyes pártok legitim illetve nem legitim voltáról beszélek. Pedig kicsit sem. A rendszeréről volt szó, ami nem változott az 1989-ben kialakítotthoz képest. Pontosan az folytatódik. Abszolút mellékkörülmény, hogy napi esemény szinten ebben-abban másképp és a körülmények összességét tekintve rosszabbul. Én még nem láttam más társaságot kormányon, mint akik akkor a Nemzeti Kerekasztalon kibuliztak, és ahhoz tartják is magukat. Demokráciának álcázott nem demokratikus rendszert tartanak fönt. Együtt. Az, hogy alakultak közben olyan pártok akik akkor nem voltak ott, ezen nem változtat. Nem foglalkozok azzal, hogy az egyes ilyeneknek mik lehetnek vagy nem az érdemei, a jellege, a jószándáka. Ez mind érdektelen ez a következő miatt.

A rendszer az ami nem demokratikus. A rendszert legitimálják a leadott szavazatok, tekintet nélkül arra, hogy kire adják őket. T.i azáltal, hogy a szavazók szavaznak, elismerik a rendszer demokratikus jellegét, elfogadják. A hatalmat 1989-ben demokratikus szempontból nem legitim módon megkaparintók erre mutogatnak ország-világ előtt következetesen, azóta is. Ezáltal kódolt, hogy a viszonyok konzerválódnak. Nagyon nagy szívesség a kibulizóknak új pártok alakulása, sőt kétségtelen, hogy legalábbis egyeseket ők maguk hoztanak létre az érdekődés fönntartása érdekében. Talán ilyen, amolyan úton mindet. Egyetlen komoly veszély fenyegeti a rendszerüket. Az, hogy az emberek föismerik a színjátékot amit fölöttük/velük, az életükkel játszanak és kollektíven megvonják a rendszertől az éltető oxigént: visszatartják szvazataikat. Olyan rendszerben, mint amilyen működik, csak idő kérdése, hogy a legszélesebb tömegek is eljussanak ennek fölismerésre. Az új pártok ezt színrelépésükkel nem engedik megtörténni. Azzal, hogy az érdeklődést fönntartják, a szavazaók tovább legitimálják maguk fölött elnyomóik uralmát.

Igen, jól látod, hogy tabula rasa az amire szükség van, hogy így gondolom. Alulról fölfelé történő építkezés hozhatja csak rendbe az ország dolgát. Ez az amit 1989-ben elloptak tőle, pedig adva volt rá minden esély.

Nem látod jól viszont – sőt meg kell, hogy mondjam zavar is, hogy ezt vagy képes mondani írásom elolvasása után, ez ugyanis semmiképpen sem félreérthető –, hogy én csodára várok. Pont azt ellenzem a legjobban és úgy veszem ki a reményeiket új pártokba fektetők ilyenek, azaz adott esetben te magad.

Mindig a szavazatok kollektív mevonása mellett álltam ki. Békés úton egyedül ez bonthatja le a rendszert és adhat esélyt új fölépítésre. Akkor is ha ezt a hazai mélyen torzult politikai látásmódok között sajnos (nekik sajnos) nagyon kevesen értik meg.

Még egy egyet említek. Ezt írod:

„A jó változásokat mindig jól előkészített, jól megszervezett aktivitás hozza el.”

Ami rettentően nem igaz, és sok mindenről árulkodik.

Remélem érted most már. Akárhogy is, ne várj tőlem többet.

Valóság nevű unokahúgotok 2015.02.17. 12:19:57

@Bereznay: 1:

Nem legitimálom a fennálló rendszert azzal, ha pártot alapítok ennek a rendszernek a felszámolására. Az önmagában nem legitimálja ezt a rendszert, ha – szigorúan csupán hatalomtechnikai okból – részt veszek a választáson, ám mindvégig következetesen kommunikálom azt, hogy a célom a rendszer felszámolása, akár éppen a már kezdetben is jelenlévő legitimitási deficit miatt is. (Meg persze más okok miatt elsősorban.) Aligha lehet engem „a rendszer legitimálójaként” mutogatni bel- és külföldön akkor, ha folyton azt mondom, hogy a létem célja ennek a rendszernek a megszüntetése, és ha folyvást ezt is teszem, ezért is dolgozom a közéletben. Ez olyan lenne, mintha azt mondanánk a szomszédoknak, hogy az épp a házunkban tartózkodó betörő is a családhoz tartozik, noha az ő benntartózkodása, azaz a formális „velünkléte” nem azért van, hogy a családi életünkben együttműködjön velünk és kivegye a részét a közös teendőkből, hanem azért van benn, hogy megfosszon mindenünktől, amire szert tettünk. Egy ilyen „családtagról” aligha hiszik a szomszédok, hogy tényleg közülünk való.

Számomra nem jelent sokat a formális legitimitás, a legitimitásfétis. Ez maradjon az elméleti alkotmányjogászok gyügyükéje – egy gyakorlati politikus nem közjogi keretekkel teremt magának legitimitást, hanem azzal, hogy azt csinálja, amire ígéretet tett, amire szerződést kötött a szavazókkal. És addig legitim, amíg ezt csinálja.

Az, hogy még nem láttál 1990 óta más társaságot a kormányon, mint akik ott voltak a kibulizásnál, éppen azért van, mert senki sem alakított olyan pártot, amelyik nem a rendszerváltáskor kibulizott paradigmát kínálta fel a választóinak. Illetve van egy ilyen kormánypárt: a Fidesz, amelyik éppen annak a sugallásával győzött 2010-ben és 2014-ben is, hogy váltópártiság helyett centrális erőteret teremt, ezzel szüntetve meg a kibulizott egyensúlyt. De ez társadalmi és gazdasági szinten nem volt egy más alapokra helyezett paradigma, mivel megmaradt a kibulizáskori és azt megelőző kontraszelektív alapúságnál. A Fidesz csak a kibulizással létrejött többpólusúsági lehetőséget szüntette meg, de nem szakított azzal az elképzeléssel, hogy Magyarországon mindennek az alapja a hatalom és nem a teljesítmény.

Ahhoz, hogy ne csak a kibulizókat lásd hatalmon, egy plurális rendszerben az az előfeltétele, hogy legyenek a palettán másmilyen eredetű pártok is.

„Az emberek” sosem „vonják meg kollektíve” a támogatásukat, mintegy varázsütésre megvilágosodván, az aktuális hatalomtól. Pláne nem a magyarok és pláne nem azért, mert felismerik, hogy 25 évvel korábban Antallnak és Kis Jánosnak „nem is volt legitimitása”. A valódi paradigmaváló rendszerátalakulások sosem akkor keletkeznek, amikor „felkel a nép”, mert „a népnek” sosincsenek összerendezett elképzelései, csak egyszerűen jobban szeretne élni és legfeljebb csak valami nagyon homályos és távoli „igazság” lebeg a szeme előtt, de kb. ez is kimerül a „vegyük el a gazdagoktól és osszuk szét egymás közt!”-ben és a „nem fizetünk ennyi adót!”-ban. Egyszóval, úgysem úszod meg azt, hogy hatékony és rendezett, koherens célrendszerért fegyelmezetten együttdolgozó politikai erőt szervezz, azt meg pártnak hívják. Ezt kell és lehet „alulról fölfelé” felépíteni (pontosabban: egy jól megfogalmazott gondolat köré, adekvát módszerekkel és egy kis közösségből kiindulva, megfelelő propagandával gyors növekedést produkálva), de arra ugyan hiába vársz, hogy egy végtelenül atomizált nép., mint amilyen a magyar, amelyik nem is ismeri ösztönszinten a közös célok kijelölésének és a közösségszervezésnek a módszereit, majd hirtelen megtáltodosik és alulról felépíti a Nagy Magyar Demokratikus és Legitim Tabula Rasát!:) Aki erről beszél, ezzel ámítgatja magát és másokat, az két dolgot árul el ezzel:
1. Fogalma sincs, miképpen lehetne hatékony, demokrata és tematizálóképes politikai erőt szervezni és működtetni.
2. Meg akarja spórolni az 1.-vel járó sok-sok melót és azzal hitegeti a jónépet, hogy ez a meló megspórolható.

Valóság nevű unokahúgotok 2015.02.17. 12:20:33

@Bereznay: 2:

Az is illúzió/naivitás, hogy „olyan rendszerben, mint amilyen működik, csak idő kérdése, hogy a legszélesebb tömegek is eljussanak annak fölismerésre, hogy kollektíven vonják meg a rendszertől az éltető oxigént és tartsák vissza a szavazataikat.” Mégis, hogyan működne ez a gyakorlatban? Egy reggel arra ébredne a 8,3 millió magyar szavazópolgár, hogy „Visszatartom!”?:) Vagy egyvalaki, aki rájött, hogy aznap reggel inkább visszatartja, felhívja és meggyőzi erről az összes ismerősét, azok meg az ő ismerőseiket és így tovább és délre már csupa visszatartás lesz az ország?:) De tényleg: mi lenne a visszatartásra való koherens ráébredés technológiája? És: ugyan kiknek adnák azt, amit visszatartottak a kibulizóktól, ha egyszer nem léteznének nemkibulizó eredetű pártok?

1989-ben semmit sem lophattak el a magyar demokrata állampolgároktól, ugyanis nem voltak magyar demokrata állampolgárok. (Na, jó, volt talán 100…) Ezért aztán nem is volt semmiféle esély adva, mert ahhoz az kellett volna, hogy a frissen szabaddá váló magyar nép tisztában legyen a demokrataság értelmével és eszköztárával. Nem volt tisztában. Ezért is nem tudták ráébreszteni erre azok a kevesek, akik esetleg látták a veszélyt.

Azon kívül: az új szemlélet szükségképpen ölt testet új pártokban, már ha képviseleti rendszerben gondolkodunk. Az nem működik, hogy a (ki tudja, hogyan) öntudatra ébredt tömeg „önmaga” teremti meg a perfekt és legitim demokrácia rendszerét, aztán fogja magát és kiírja a választásokat a nem is létező nemkibulizott pártoknak. Biztosan az a baj, hogy én mérnök vagyok és csak helyes működési sorrendbe szervezett technológiai folyamatokban tudok gondolkodni és nem vagyok képes eredményt és jó működést várni nem is létező gyártósortól. Az a baj a humánértelmiséggel, hogy ő viszont erre bármikor képes. Hogy ez mit termelt, azt láthatjuk magunk körül!:(

Azt is írod, hogy „rettentően nem igaz” és sok mindenről árulkodik”, hogy „a jó változásokat mindig jól előkészített, jól megszervezett aktivitás hozza el.” Mégis, mi más hozná el? Az előkészítetlen, programtalan, vagy épp demagógiára alapozott népfelkelés? Most szólok, hogy „a dolgozó nép okos gyülekezete” csak egy költői szófordulat: a valóságban (és a demokráciában) az efféle gyülekezeteket szervezett pártoknak nevezik!:)

2015.02.17. 13:19:07

@Mr. Közbiztonság Szilárd: Gondolom te a valódi sajtót olvasod, ide is csak egészen véletlenül kommenteltél, valami freudi félrekattintás folytán :DD
süti beállítások módosítása