Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

A cumit és a szelfit is bevetette a Virtuózok

2014. november 22. 11:45 verespalne 28 komment

Egy hét kihagyás után folytatódott a köztévé komolyzenei tehetségkutatója: múlt héten a magyar-finn meccs miatt nem volt adás, most a gyerekek középdöntője következett. A Virtuózok kapcsán nagyon sok szó esett arról, hogy mi mindenben különbözik egy könnyűzenei és egy komolyzenei tehetségkutató, míg az X-faktorba bárki bemehet az utcáról elkaraokézni a kedvenc diszkóslágerét, a Virtuózok minden egyes versenyzője mögött komoly hangszeres tudás, kemény felkészülés, fegyelmezett gyakorlás áll. Éppen ezért hiányoltuk az elődöntők során a teljes hosszúságú előadásokat, hiszen itt még a bénák is ügyesebbek és érdekesebbek, senki sem tud nevetséges lenni, igaz? Ezt a kijelentést árnyalnám most a 6-14 éves gyerekek láttán: nem mindenki tudott felnőni a feladathoz, hogy zenekari kísérettel lépjen fel, életkorukból adódóan szükségszerűen kevesebb színpadi gyakorlattal, előadói magabiztossággal bírnak a “picurkák”, ahogy a készítők hívják őket. De ne féltsük őket: ilyenkor kell bevetni a cukiságbombát, ami most is megmentette az adást, még ha a végére csak sikerült bazári majomkodásig túltolni. Második középdöntő a hajtás után.

10809570_369176359922321_1224801804_n.jpg

Először is kezdjük az öndicsérettel: mit mondtam a múlt héten? Hogy a tinik korcsoportjából Lugosi Dániel Ali lesz a nyertes. Ki nyerte a “múlt heti” közönségszavazást? Hát ő. Ezen a héten is lehet szavazni az applikációban a hét kedvencére, a kicsik közül Boros Misire fogadok, szerintem ő lesz a közönségkedvenc, jövő héten jelentkezem a fejleményekkel.

10734273_515546631881389_3313081843486569813_n.jpg

Na de vissza a középdöntőhöz. 6-14 éves gyerekek léptek fel a zsűri előtt zenekari kísérettel, ami kivétel nélkül minden gyerek számára új, korábban nem ismert feladat volt. Míg a tinik között voltak már olyanok, akik léptek fel közönség előtt, járnak rendszeresen versenyekre, ezek a gyerekeknek most először kellett (volna) egy egész zenekarral együttműködni, szólistaként vezetni őket. Volt, akinek ez a többieknél könnyebben ment, volt akinek csak iszonyatos koncentráció árán, és volt, aki meg sem próbálkozott vele. Most először éreztem azt, hogy tényleg nehéz dolga van a zsűrinek, amikor támogató formában kell megfogalmaznia egy értékelést egy nyilvánvalóan rosszul sikerült produkció után. Hát ők sem remekeltek, sikerült egy 13 éves gyereken számon kérni a romlottság hiányát, brávó!

Sixx interjújában olvastam én is, hogy a Magyar Rádió hangmérnökei állították be a Virtuózok hangosítását, és eddig nem is volt panasz a műsor hangzására, de ahogyan az X-faktorban is néha csodálkozva figyeltem, ahogyan egy-egy nyilvánvalóan hamis éneklés után a zsűri nem kérte számon azt a versenyzőn, most a Virtuózoknál is volt olyan érzésem, hogy ez talán másként hangzott élőben, mint amit mi hallottunk a tévé előtt, én konkrétan megnéztem, hogy jól van-e bedugva a hangfal, annyira hamis volt péntek este egy-két előadás. Persze vicces és aranyos látni egy cumit kiköpött hatéves harisnyást egy zenekar élén, miközben dobolja a ritmust a lábával, csak eddig nem ehhez voltunk szokva ebben a műsorban.

A zsűri is taglalta a tehetség és a hangszeres tudás viszonyát: mind a 9 gyereknek megvan az adottsága, a különbségek a gyakorlás mennyiségéből és a magabiztos fellépésből adódnak, Szauer Bianka olyan feszülten koncentrált a Handel-darab előadása közben, hogy néhol darabosnak éreztem az előadás ritmusát. Azért gondolom, hogy ez csupán előadásmód kérdése, mert ha nem a képernyőt néztem, csak hallgattam, miközben ezt a megjegyzést felírtam, máris gördülékenyebbnek éreztem a zenéjét. De simán lehet, hogy nekem van botfülem: Nánási Ádám furulyázásban a zsűri számonkérte a hibás lélegzetvételeket, de a feladat többi részét szerintem sokkal jobban oldotta meg, mint az előtte fellépők.

Kicsit úgy is éreztem, hogy szándékos a fellépők sorrendje, fokozatosan haladunk a legjobbak felé. A 12 éves Kiss Zoltán hegedűjátékát Miklósa Erika is csukott szemmel hallgatta, és én is csak annyit írtam fel: “megvan az első biztosan továbbjutó.” Az, hogy a zongorista Boros Misi is továbbjut, nem is volt kérdés: az már az elődöntőben is kiderült, hogy szuperül zongorázik, és most a zsűri kabalazeneszerzőjét, Chopint játszotta, nem is volt kérdés, hogy a döntőben a helye, tényleg lenyűgöző a könnyedség és precizitás, ahogyan előadta a darabot. A harmadik befutót illetően bizonytalan voltam, Puporka Jenő és Szauer Bianka között ingadoztam, és azért hajlottam volna Puporka tempós Bach-előadása felé, mert abban éreztem interpretációt, a hárfázás kicsit merevebb volt.

10423978_515552005214185_8348542576790260395_n.jpg

Na de a zsűri döntése előtt érkezett a sztárvendég, a 2cellos, hogy közös produkciót és különdíjat adjon a versenyzőknek. Itt éreztem egy kicsit azt, hogy ez a műsor a köztévén megy, ahol valami egészen más skálát használnak a menő és a ciki meghatározására, mint én: szerintem rettenetesen kellemetlen az egész formáció, 2014-ben egy Smooth Criminalt csellóra hangszerelve előadni felért egy időutazással: hirtelen újra 1996-ban éreztem magam, ahogyan a gimi hátsó padjában hallgatjuk kazettán a Metallica feldolgozásokat játszó Apocalypticát. Az egyetlen vigaszom az volt, hogy a gyerekek arcára is kiült a döbbenet: mi ez a bazári szar? A két bájgúnár még különdíjat is adott, a pöttöm Lakatos Viviennek, hiszen milyen cuki már, hogy hatévesen hegedül, ugye? Broááá. 

10616123_515553575214028_676523761637053071_n.jpg

A 2cello borzalmas majomkodása után jöhettek a továbbjutók, döntős lett

  • Szauer Bianka, hárfa
  • Kiss Zoltán, hegedű 
  • Boros Misi, zongora

Így most a döntőben két hárfás van (Tóth Bettina és Szauer Bianka felkészítőtanára is Natasa Gorbunova), két hegedűs (Sándor Zoltán és Kiss Zoltán), valamint a két kis kedvenc: Lugosi Dániel Ali, klarinét és Boros Misi, zongora. Ha csak egy videót néz meg a pénteki adásból, akkor az Boros Misi zongorázása legyen, íme:

Az ötödik adást itt lehet visszanézni. 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fehérlapos 2014.11.22. 12:57:45

Azt a szülőt, aki gyerekét annak egy éves kora után is cumiztatja, jól valagba rúgnám. De amikor egy hat éves nyakában madzagon lóg a cumi, és nem lehet tőle elvenni, arra már nem találok szavakat.
De meg kell hagyni, a kiscsaj tényleg jól hegedült (pesze a korához képest), az üveghangokról nem tehet, egy feles hegedű így szól. Nem sok hatéves tud így játszani, a zenekar is nagyot alakított

qtyuly 2014.11.22. 13:10:34

Jól le lett húzva a 2Cellos, de én például a Thunderstruckot kizárólag az ő előadásukban vagyok képes végighallgatni..

John Silver 2014.11.22. 13:38:48

@Fehérlapos:

"Azt a szülőt, aki gyerekét annak egy éves kora után is cumiztatja, jól valagba rúgnám."

Embere válogatja én meg azokat rúgnám jól valagba akik belezsólnak mások dolgába... :D

AkosDmhd 2014.11.22. 13:54:10

Hajrá Boros Misi!!!! :D

becseit 2014.11.22. 13:58:03

A Misit hatszor hallgattam meg egymás után. Félelmetes a srác.

SilverHand 2014.11.22. 14:30:13

A 2cellos formációval mi volt egészen pontosan a gond? Hogy visszarepítettek 1996-ba? Hogy kiosztottak egy különdíjat a legfiatalabb gyereknek? Volt még valamilyen probléma?

Világszerte ismertek. Tehetségesek, ötvözik a klasszikus és a modern hangzásvilágot, amely alapból izgalmas.
Végre nem a magyar kereskedelmi rádiók TOP akárhány (valójában teljesen egyforma) előadójából választottak egyet. Ezt csak a köztévé teheti meg, az RTL-nek és a TV2-nek kötelező az általuk futtatott sztárocskákat sztárvendégként szerepeltetni.

petibaba68 2014.11.22. 14:35:33

Idefigyelj te "verespálné"

Ne fikázd ezt a műsort, mert egyre nyilvánvalóbb, hogy fabatkát sem értesz hozzá. Hamis hang, meg a rosszul bedugott hangfal...
Persze! Nézd az X-faktort, vagy a párját és azokról írogass hülyeségeket! Ezek közül a gyerekek közük BÁRKI többet ér, mint a másik műsorok egész stábja, előadókkal, zsűrivel együtt! 96-ban voltál gimnazista? És Te mersz írni bárkiről is? "Darabosnak éreztem". Te? Mit éreztél darabosnak? Az ilyenek miatt tart ott a világ, ahol nem tart!

2014.11.22. 16:00:56

Én a kis hárfás lánynak drukkoltam.

Végül is az jutott tovább, aki nem fogott kajlit. Nem vagyok vájt fülű, de a hibát még én is kihallom, de ezzel együtt szeretem is. (Egy részt odafigyelésre ösztönöz, másrészt ez nem CD, ez itt és most és ennyi).
Puporka tényleg nagyon jó volt, sajnáltam is, de biztos hallunk még felőle.

Nagyon helyesek voltak a versenyzők, meg volt a péntek esti cukiság faktor. Ritkán van olyan műsor a tévében, amire még egy óra múlva is emlékszik az ember. Na ez ilyen.

desmondwallace · http://desmondwallace.wordpress.com/ 2014.11.22. 16:05:30

"szerintem rettenetesen kellemetlen az egész formáció"

Én pont fordítva gondolom. baromi jó feldolgozásaik vannak, és megmutatják azt, hogy a klasszikus hangszerekkel is lehet tömegeket megmozgatni.

A Virtuózok pedig továbbra is a legjobb dolog, ami jelenleg a magyar tévékben látható.

bovorac 2014.11.22. 16:11:15

A műsor egészen elegáns és könnyed volt. A műsorvezetők remekek, a versenyzők szintén. A zsűrinek időnként tényleg sikerült nagy baromságokat összehordania - de legalább azok közül egyet se ért meg egy 10mínuszos gyerek.

Komolyan végig azt éreztem, hogy ehhez a műsorhoz Rákay Philipnek semmi, de semmi köze.

Pityu25 2014.11.22. 16:45:47

Kiváló műsor, kiváló szereplők!!! "verespalne" meg, na inkább nem írom le.

mercsi 2014.11.22. 17:14:08

valaki mondja meg, miért nem kellett MINDENKINEK a zenekarral játszania? nem pont az lett volna a lényege ennek a fordulónak? szerintem is nagyon cuki Misi és zseniálisan játszik, órákig hallgatnám, de szerintem nem volt fair, hogy ő szólót játszhatott, míg a többieknek meg kellett küzdeniük a zenekarral. én személy szerint Gembela Gergőnek drukkoltam, sokkal jobban játszott, mint a hárfás lány. sajnos a klasszikus gitárosok nincsenek annyira hájpolva zenész berkeken belül, mint a többi középdöntős hangszer... a cumis kislány meg annyira hamisan játszott, hogy az már nekem is fájt. no mindegy, az eddigi továbbjutók közül hajrá Ali, hajrá Misi! :)

kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2014.11.22. 17:20:16

@bovorac: nem Rákay, hanem már egy éve Bakos Katalin az intendáns/programigazgató

Ezüst Pókfonal 2014.11.22. 17:40:23

@Fehérlapos: A cumizás egy hatévesnél azt jelenti, hogy nem nőtt fel az általa támasztott elvárásokhoz (regresszió, mint elhárító mechanizmus). Véleményem szerint a szüleinek el kellene gondolkodniuk azon, hogy a kislánynak még babáznia kellene inkább. Lehet, hogy később tanulna meg zenélni, de biztosan boldogabb felnőtt lenne belőle.

Ezüst Pókfonal 2014.11.22. 17:45:12

@mercsi: Igen, sokkal nehezebb zenekarral játszani.

almatermelő 2014.11.22. 18:04:20

A műsor jó, a fiatal zenészek a korukhoz, élettapasztalatukhoz mérten jól, jobban teljesítettek. A tehetség és a szorgalom is hallható.

benkri 2014.11.22. 18:55:23

A hatéves Viviennek jót tenne, ha rendesen meg tanítanák hegedülni, ha nyomatják neki a nagy darabokat, később már nehéz lesz megtanítani mondjuk a rendes vonófogást, és ez gátja lesz a további fejlődésének. Valamint nagyon csodálkozni fog, hogy ami eddig jó volt, most miért nem jó? Szerintem is Boros Misinek is zenekarral kellett volna játszania, úgy lett volna fair. Én is Puporka nagybőgősnek szurkoltam még, szerintem neki kellett volna bejutnia.
De az is tény, hogy más ugyanilyen tehetségek is vannak még az országban, akik nem kívántak részt venni egy showban. Mert ugye nem áltatjuk magunkat azzal, hogy ez egy tehetségkutató?

Jószakember 2014.11.22. 19:47:07

Nekem az nem tetszett, hogy 9 kicsi emberkéből, csak 3 kicsi ember jutott tovább.
Nem lennék a kiesettek helyébe. Micsoda megrázkódtatás.

mercsi 2014.11.22. 19:47:54

@benkri: persze hogy nem tehetségkutató... :) ha nem tévedek, az összes szereplő régi "versenyző", vannak, akik nemzetközi versenyeket nyertek már. inkább az a lényege a műsornak, hogy bemutassa, hogy vannak az országban egészen elképesztő fiatal zenészpalánták. ha akár csak 1 embert is elkezdett érdekelni a komolyzene e műsor hatására, akkor szerintem már megérte megcsinálni :)

Szabványok 2014.11.22. 20:54:54

Én Kiss Zolit kedvelem. (Természetesen Boros Misi mellett).
Ez a fiú úgy hegedül, olyan hangon, amilyet még nem hallottam.
Azt mondhatnám, hogy úgy hegedül, ahogy Glenn Gould zongorázik. Valami csodálatos, éteri, transzcendens, folyékony, finom, elvont, szférák zenéje.
Nagyon szeretnék ennek a fiúnak a koncertjeire járni!

csiberibe 2014.11.22. 21:11:39

@Ezüst Pókfonal: a cumizás csak egy dolog... két kézzel a szájában turkált, miközben állt a színpadon a többiekkel :( Lehet akármilyen tehetséges (mert az, és ez nem vitatható), neki még elsősorban gyereknek kellene lennie.
Talán ha a zene mellett némi gyerekkor is jutna neki, nem tennék tönkre idejekorán.

Bohócnok 2014.11.22. 21:24:26

2cellos-on én is felkúrtam az agyam. Jól tolják, de valahogy nagyon unszimpatikus volt az egész

benkri 2014.11.22. 21:30:59

@mercsi: Én is így gondolom, csak nem így van beharangozva.

Neduddgi 2014.11.22. 21:39:18

Boros Misi egyértelmű favorit és szerintem simán tarolja a korosztályát, valamint nagy versenye lesz még Alival a döntőben, úgy érzem. Kiss Zoltán elképesztő plasztikusan játszott, ő nálam is benne volt a 3-ban, akit viszont nagyon sajnáltam, hogy kiesett, az Nánási Ádám. A furulyáról azért a többségnek leginkább az idegesítő óvodás tülkölés van csak meg, ő pedig bemutatta, mennyire sokoldalú hangszer, szerintem nagyon szépen játszott és sokkal technikásabban, oldottabban, mint Bianka (aki szintén nagyon tehetséges, mint mindegyik versenyző).

Vivien korához képest sokat tud, a hangszere és a 6 éve miatt nyekergősen játszik még, de ha folytatja, akkor azért belőle is nagyon jó zenész és szórakoztató előadó lesz. A cumiról meg le lehet kattanni, majd kiköpi magától, a színpadra nem azzal ment.

A "szupersztároktól" meg személy szerint nem voltam elájulva. Nekem sok, amit csinálnak, több benne a show és a "fűrészelés" (no meg a vonószaggatás), mint a zene, de ízlések és pofonok.

Neduddgi 2014.11.22. 21:47:18

@Jószakember: Én úgy tudom, hogy a kiesetteket sem hagyják magukra. No meg ez itt is teljesen más, mint a gipszfaktor és társaiban, hiszen ez a műsor nem arról szól, hogy utcáról bejön, és "vége az életének", ha nem jut tovább. Ezek a gyerekek évek óta zenélnek, nem is hagyják abba csak azért, mert ebben a versenyben nem jutottak tovább. Annál ők sokkal jobban szeretik a zenélést és sokkal céltudatosabbak már ennyi idősen is, ez látszik. A többség ráadásul elég rendszeresen jár mindenféle megmérettetésre, ott sem nyer mindenki, ezt ők is tudják.

Neduddgi 2014.11.22. 21:56:27

@benkri: Tény, hogy ezek a tehetségek már rég fel vannak kutatva, nem egyet közülük a zsűri is ismer. A műfajt mégis így hívják, és hát a közönség még kutathat magának közülük. :) A lényeg valóban a műfaj népszerűsítése, és abban szerintem nagyon jó ez a műsor. A versenyzők szerethetőek, minőséget nyújtanak, a laikusok is megtanulják meghallani a különbségeket, megérezni, mitől szép a "komoly"zene, és némi igényességre is neveli talán az egységsugarú nézőt. Az meg nyilvánvaló, hogy ilyen szinten nem a fürdőszobában tanultak meg zenélni.

funfun 2014.11.25. 19:28:10

Nekem az eddigi adások közül (mindet láttam) ez jött be valamiért a legkevésbé. Szerintem gyengébben is játszott több gyerek, mint az elődöntőben. De így is változatlanul szeretem ezt a műsort, és várom a következő részeket.
Ami szerintem hibája: a közönség nem juttathat tovább senkit. Pedig minden adásban van valaki, aki megérdemelten jutna tovább.
A 6 éves Vivien cikizése a kommentekben meglepett. Na és ha cumizik? És az a tanács, hogy babázzon, később zenéljen?! Uram Jézus! Ugyan ki az a Gyereknevelés Felkent Papja, aki így beleugat más szülők dolgaiba, kéretlenül, ismeretlenül? Vivien láthatóan élvezi a zenélést ÉS élvezi a cumizást. Hol itt a gond? A gond ott van, mikor okoskodó ismeretlenek észt osztanak. Tragédia.
A zsürivel továbbra sincs semmi bajom. Nehéz dicsérve kritikát mondani, főleg gyerekeknek nem bántóan elmondani, lehetett volna jobb is. Szerintem jól csinálták.
Bátorkodom leírni a 3 leendő döntős nevét: Boros Misi, Gyöngyösi Ivett, Lugosi Dániel Ali. Zseniális mindegyik, de nekem Boros Misi a nagy kedvenc: annyira gyerek és annyira felnőtt!
süti beállítások módosítása