Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Az MTV Híradója kiakadt, hogy valaki elhallgatta a kormány sikereit

2014. november 09. 13:33 dullszab 180 komment

Eddig nem látott új műfajt vezetett be az MTV Híradója szombat este: az internetes hírportálok hírszerkesztéséről szóló szubjektív jegyzetet. Miután a Híradó egy részletes, hatperces beszámolót adott arról, hogy a Moody's hitelminősítő javított Magyarország minősítésén (az Index cikkét itt találja a hírről), és megtudtuk, hogy "érett ez a döntés", és még "ennél is jobb állapotban van a gazdaság", hirtelen váratlan dolog történt.

Németh Balázs műsorvezető összerendezte a papírjait, belenézett a kamerába, és felhúzott szemöldökkel a következőket mondta (kattintson a videóra, a 15. percnél indul):

Talán az mutatja a legjobban, hogy megint kifejezetten jó hír érkezett a magyar gazdaságról, hogy több internetes oldal elhallgatta vagy megpróbálja elhallgatni a Moody’s döntését.

A műsorvezető - bár ugye egy híradónak elvileg a tényeken kellene alapulnia - sajnos nem nevezte meg, milyen internetes oldalakra céloz. Csak ennyit hallhattunk:

Ezek azok a kritikusok hírportálok, amelyek máskor mindenről hosszan beszámolnak, ami szerintük Magyarországnak vagy a magyar embereknek rossz. De most nem volt könnyű hetük, sok mindent kellett ugyanis elhallgatniuk.

Ezután Németh hosszan felsorolja, hogy milyen szerinte (?), a hírszerkesztő szerint (?), a kormány szerint (?) kedvező döntések születtek a héten. Például szerdán derült ki, hogy nőtt a boltok forgalma, pénteken pedig Magyarország visszafizette "a Gyurcsány-kormány által felvett uniós hitel egy újabb részletét", majd erre jött "csattanóként a Moody's kedvező jelentése".

A - nem is tudom, minek nevezzem - jegyzetnek / kommentárnak / Szaniszló Ferenc-utánérzésnek itt vége szakad, riport nincs, más téma következik, így az MTV Híradó kíváncsi nézője nem igazán tudhatta meg tehát, mely internetes oldalakról van szó, kinek is szól az üzenet, és miért is volt hírérétékű ezt összegyűjteni. 

Az MTV Híradótól amúgy azért különös hallani, hogy egy hír elhallgatásával foglalkozik, ugyanis ebben a témában több esetben is éppen ők kényszerültek magyarázkodásra nem is olyan régen.

  • Amikor Bajor Imre halálhíre maradt ki a Híradóból. Tudják, mert nincs Kossuth-díja.
  • Amikor Robin Williams halálhíre maradt ki a Híradóból. Tudják, mert öngyilkos lett, és a közmédia nem akarta, hogy a magyarok a hír hallatán tömegesen öngyilkosok legyenek.
  • Amikor az Operaház előtt tüntető tömeg maradt ki a Híradóból. Tudják, mert rossz helyen állt a riporter.
  • És ugyanarról a Híradóról beszélünk, amelyik szerdán kihagyta a headline-ból és a sporthírek elé rangsorolta a riportot arról, hogy a Nemzeti Adó- és Vámhivatal elnöke bevallotta, hogy a korrupció gyanúja miatt kitiltották az Egyesült Államokból.

Kíváncsian várjuk, vajon a hírportálok hírszerkesztési gyakorlatáról szóló jegyzet egyszeri alkalom volt, vagy mostantól állandó műsorelem lesz az MTV Híradójában. A műsoridőbe biztos bele fog férni - legfeljebb majd emiatt valamit kényszerűen elhallgatnak.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Leadfoot 2014.11.09. 13:44:41

Csak ülök, és nézek magam elé, hogy ez meg mi a fasz volt.

Ybl 2014.11.09. 13:58:22

@Leadfoot:

Persze, mert a rabbigyülekezet 444.hu a te napi szellemi betevőd.

sasfiók 2014.11.09. 13:59:04

Pedig egyszerű , kis magyar valóság...

jazzcool 2014.11.09. 14:00:40

Szanalmas, szolgai "kormanyszovivok" gyulekezete az allami hirado szerkesztosege.

autosvilag.com 2014.11.09. 14:01:29

Balázs, Balázs te sz*pni jársz ide!

Pobjeda elvtárs 2014.11.09. 14:02:20

Nincs ebben semmi újdonság, pont így nézett ki a híradó a '80 években. Jól mutatja hogy a nagy kommunistázás közepette csak államszocializmust épít Kedves Vezetőnk, Kádár legjobb tanítványa.

Söntésarcú Csömör 2014.11.09. 14:05:04

Ez a Németh gyerek minden volt már a Tv 2-nél korábban, csak akasztott ember nem. Sportosztály, hírműsor, műsvezetés, ide-oda, mindig jó volt valakinél valamire, végső esetben meg majd apuka beviszi a meteorológiához.
Pont az ilyen hiteles fiúk kellenek a köz szolgálatába, lesz még belőle hírfőszerkesztő is ( a meteo foglalt, Reisz Andris miatt).

Söntésarcú Csömör 2014.11.09. 14:07:47

Egyébként ezzel a kamrába mondott panaszkodással a Híradó szépen visszament 20-22 évet, utoljára a nagyszerű emlékű Pálfy G. Pityu idejében történt meg, hogy a saját magát ért méltatlan támadásokról szóló lábjegyzetet adta elő élő adásban a Híradó műsorvezetője.

Hattory Hanzo 2014.11.09. 14:14:38

Miért, valamikor 2-3 éve, emlékeim szerint, az MTI vezetője fejtette ki, hogy neki(k) kvázi munkaköri leírásuk, hogy lojálisnak kell lenni a kormánnyal.

J.W. Booth 2014.11.09. 14:15:33

@Pobjeda elvtárs: azért ezzel vitatkoznék.
A 80-as évek híradója nagyságrendekkel objektívabb volt. Ilyen közvetlen pártutasításra működő gépezet az 50-es 60-as évekre volt jellemző. Mondjuk, akkor nemigen volt még híradó.

Hihetetlen, hogy a Vezér hátsójában még mindig van hely a sok nyelvnek. Viktornak nem kell WC-papírra költenie.

Csibefogó · http://www.isitchristmas.com/ 2014.11.09. 14:16:36

Ő is csak egészséges seggny@ló, megélhetési médiaszakmunkás, aki családilag is elkötelezett a rendszer iránt: index.hu/kultur/media/2013/07/19/az_m1_hirado_vezetojenek_is_van_trafikja/

mate2003 2014.11.09. 14:23:21

Ez a beszédhibás, pösze hírolvasó volt az m1 válasza az RTL-es pösze hírolvasó hírolvasó lányra?

Dr_utcai_arcos 2014.11.09. 14:23:38

És a legjobb? Nemsokára jön valaki, aki majd elmondja, hogy mi vagyunk a gyökerek...

2014.11.09. 14:23:38

Komolytalan ez a cicaharc, de a tények:
A hír már korán reggel kijött, a Híradó 19.30-as, a belinkelt cikk éjjel 0.38-kor jelent meg.

Lófasz a seggedbe blog.hu 2014.11.09. 14:23:58

Echotv beszámolója:
www.echotv.hu/riportjaink-2014-11-08-felminosites

Ha a hitelminősítő lehúzza a kormány intézkedéseit, akkor nem kell velük foglalkozni, mert kik ők, hogy megmondják, senki nem kérte őket erre.

Amikor csak egy hangyányit javít rajta, (negatív nem ajánlottról stabil nem ajánlottra), egyből szakértő a hitelminősítő és adni kell a szavára :D

Az MTI is milyen szépen körülírja, hogy ne kelljen leírni, hogy a "nem ajánlott" kategóriában van:
"... "Ba1" szintű - a befektetési ajánlású osztályzati sávtól egy fokozattal elmaradó - besorolását."

budy01 2014.11.09. 14:28:15

Vajon z apja elbeszélget vele? Fiam Fiam! Gyere inkább te is időjárás jelentőnek. Az politikailag független. (még)

nakiazaki 2014.11.09. 14:34:41

Érdemes megnézni az MTVA FB oldalát, milyen színvonalú bejegyzések vannak ott. És nem a kommentekről beszélek, hanem a hivatalos szerkesztői posztokról. Név nélkül nem vállalt sértődött hangvételű blogbejegyzések ajánlásai, valószínűleg mind méltó Magyarország adóforintjaiból működő közmédiájához. Komolyan mondom, elkeserítő ez a színvonal.

Tejmészáros 2014.11.09. 14:41:15

A hitelleminősítéseknél viszont a híradó a hitelminősítők hozzánemértéséről értekezett. Most akkor mi van?

Žďárský 2014.11.09. 14:41:22

@SmittyB: Csakhogy egyértelmű legyen: aznap éjjeli a cikk, vagyis a híradósok korán reggel már láthatták az indexen. Délelőtt én is láttam. 8:12-kor kint volt a hvg.hu-n, 10:10-kor a 444.hu-n és még pénteken éjfél előtt az origón.
Nincs miről beszélni.

xyxyxy71 2014.11.09. 14:44:32

azt tudni kell, hogy a köztévé hírműsorait az a 2010-ben odaejtőernyőztetett g. l. feri tette ilyenné, akit egykori kollégái a háta mögött mindegyszerűen csak a "patkány" díszítő jelzővel illettek.

mára a hír tévé szélsőbalos revolver tévé csupán a "köztelevízió" hírműsorai mellett - egész egyszerűen elképesztő az a meleg szarig, nem is, a csontig, ütközésig felhatoló seggnyalás, amivel/ahogyan a fidesz maffiaállamát dicsőitik, legszebb pillanataiban túlzás nélkül 1953-at csempészve a magyar otthonokba - már ha van olyan hülye, aki ezt a szart nézi.

kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2014.11.09. 14:46:53

Amúgy neki nem esik le, hogy ezzel a kiszólással (is) a saját eddigi munkáját is aláássa? Képernyősként egészen biztos. Dicséretére váljon, hogy pár másodperc után már megtalálta a kamerát is.

És amikor majd elmegy az m1-től, akkor majd bevallja, hogy ez kérték tőle, ezt kellett neki tennie, fel kellet olvasni a kijelzőn lévő szöveget, nem tehetett mást. Kissé off, de amikor Jakupcsek az Igazság ára után elment a tv2-től, akkor nyilatkozta, hogy felkínálták neki a műsorvezetést és nem utasíthatta el.

Hányinger az egész.
Vagy csak eltúlzom az egészet.

2014.11.09. 14:48:20

@Свобода: Jogos, mea culpa.
Ettől függetlenül, a Híradó magát járatja le ha visszalő, ha meg nincs is igaza, főleg.

mortX 2014.11.09. 14:48:55

Annak idején a Magyar Rádióból kirúgtak két műsorvezetőt, amiért egy percig néma csöndben maradtak, mondván szubjektív véleménynek nincs helye a műsorban... Hát akkor most arra kérem a közmédiában dolgozókat, köpjenek fel a levegőbe és álljanak a saját csulájuk alá nyitott szemmel!

Dr Borivoje Surdilovics 2014.11.09. 14:49:02

Néhány éve még arról volt szó, hogy a közszolgálati tévé magéává teszi a BBC szerkesztési irányelveit. Ma már a BBC etikai normák tabunak számítanak, szóba sem szabad hozni őket, főleg nem számon kérni.

Egyébként az augusztusi kedvezőtlen gazdasági adatokat meg szintúgy elhallgatták. Ebben most nem az a jó vagy rossz, hogy mindenki egyoldalúan mutatja be amit akar, hanem a köztévé az akinek pont tárgyilagosnak és tényszerűnek kell lennie. Azt mondhatja a hír tv, ATV, Echo tv amit és ahogy akar ki-ki a saját táborának.
Közpénzen értéket akarok hallani nem demagógiát!

Bath és Wells gyermeksajtoló püspöke 2014.11.09. 14:49:30

@Ybl:
Vicsorogva gépelte a következőt:

"Persze, mert a rabbigyülekezet 444.hu a te napi szellemi betevőd."

Aztán hirtelen ismerős szag csapta meg az orrát.

"ANYÚÚÚÚ" üvöltötte "Már megint bekakiltam!"

kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2014.11.09. 14:49:31

@nakiazaki: skoff elza origo-s blogot ajánlom figyelmedbe.

floyddebarber · http://simpsons.hu 2014.11.09. 14:58:21

"Csütörtökön az ipari teljesítmény emelkedett"
Szép munka, elvtársak!

speirs 2014.11.09. 15:05:03

@Ybl: köpött volna ki az anyád, te szardarab

dr. Bértollnok 2014.11.09. 15:10:07

Tudjátok ez korábban is de leginkább tavaly óta úgy működik, hogy az év végére kozmetikázzuk az államadósság adatokat. Ennek következtében minden november-december-januárban kormány és a csatolt hírügynökségei által nyilvánosságra hozott adat csúsztatás. Általában a következő év áprilisára áll helyre a valós állapot.
Emlékezzetek a tavalyi évre, amikor az ÁK novembertől leállította az amúgy rendszeres állampapír kibocsátást. Na ennek következtében legalábbis papíron év végére szebben nézett ki a helyzet, ugyanakkor februártól erőltetett ütemben kellett beindítani az aukciókat, hogy a kiesést pótoljuk. Nézzen utána aki nem hiszei, mennyi volt az államadósság áprilistól.

Idén ennek egy durvább formája következik.
A jegybanki tartalékok terhére visszafizetünk 2 milliárd hitelt, amit nem Gyurcsány vett fel, hanem Magyarország. Ja és amit most veszünk fel, azt sem Orbán veszi fel. Merthogy nem ő fizeti vissza, hanem az ország. Hogy ez a visszafizetés mennyire jó, vagy rossz, nem tudom egyértelműen, hangzásra pozitív. Hogy egyéb hatásai lesznek, azt nem tudom, majd kiderül. A csalóka dolog az, hogy a jelenlegi kormány elsősorban az állampapír piacon forintban szeret eladósodni. Ez sem feltétlenül rossz, csakhogy a deviza piacot ezzel erősen stimulálja és ez oda-vissza üthet a forint árfolyamának sérülékenységén keresztül: A befektetők forintot vásárolnak az állampapír vásárláshoz, amit aztán ha kiviszik a tőkét, akkor visszaváltanak. Ha a visszaváltás túl hirtelen történik (akár egy külföldi sokkhatás miatt), akkor a forint összeomolhat! Ráadásul a forint alapú államkötvények pillanatok alatt piacra dobhatók, amit az ország vesz fel, az konkrét lejárati idővel rendelkezik.

De egy nagyon fontos dologra szeretném felhívni, ez nem rémhír, hanem konkrét információ!
A kormány suba alatt óriási zárolásokat rendelt el, november elejétől az ország intézményeinek egy elég jelentős része fizetésképtelen lett! Azok a vállalkozók, akik akár hosszútávűú szerződések keretében szállítanak, vagy szolgáltatnak, bizony arra számíthatnak, hogy csak februártól indulnak be a kifizetések!
Pl: A Klebelsberg központok VALAMENNYI számláján levő pénzt át kellett utalni a múlt héten a központnak, dologi költségekre egy fillérjük sem maradt. Gyakran az önkormányzati hozzájárulások is mentek a nagy kalapba! Erről még hallani fogtok...
Ezzel a módszerrel a költekezést leállítják és a költségvetés év végi helyzete ismét rózsaszínűbb lesz a valóságnál...

dr. Bértollnok 2014.11.09. 15:10:51

Tudjátok ez korábban is de leginkább tavaly óta úgy működik, hogy az év végére kozmetikázzuk az államadósság adatokat. Ennek következtében minden november-december-januárban kormány és a csatolt hírügynökségei által nyilvánosságra hozott adat csúsztatás. Általában a következő év áprilisára áll helyre a valós állapot.
Emlékezzetek a tavalyi évre, amikor az ÁK novembertől leállította az amúgy rendszeres állampapír kibocsátást. Na ennek következtében legalábbis papíron év végére szebben nézett ki a helyzet, ugyanakkor februártól erőltetett ütemben kellett beindítani az aukciókat, hogy a kiesést pótoljuk. Nézzen utána aki nem hiszei, mennyi volt az államadósság áprilistól.

Idén ennek egy durvább formája következik.
A jegybanki tartalékok terhére visszafizetünk 2 milliárd hitelt, amit nem Gyurcsány vett fel, hanem Magyarország. Ja és amit most veszünk fel, azt sem Orbán veszi fel. Merthogy nem ő fizeti vissza, hanem az ország. Hogy ez a visszafizetés mennyire jó, vagy rossz, nem tudom egyértelműen, hangzásra pozitív. Hogy egyéb hatásai lesznek, azt nem tudom, majd kiderül. A csalóka dolog az, hogy a jelenlegi kormány elsősorban az állampapír piacon forintban szeret eladósodni. Ez sem feltétlenül rossz, csakhogy a deviza piacot ezzel erősen stimulálja és ez oda-vissza üthet a forint árfolyamának sérülékenységén keresztül: A befektetők forintot vásárolnak az állampapír vásárláshoz, amit aztán ha kiviszik a tőkét, akkor visszaváltanak. Ha a visszaváltás túl hirtelen történik (akár egy külföldi sokkhatás miatt), akkor a forint összeomolhat! Ráadásul a forint alapú államkötvények pillanatok alatt piacra dobhatók, amit az ország vesz fel, az konkrét lejárati idővel rendelkezik.

De egy nagyon fontos dologra szeretném felhívni, ez nem rémhír, hanem konkrét információ!
A kormány suba alatt óriási zárolásokat rendelt el, november elejétől az ország intézményeinek egy elég jelentős része fizetésképtelen lett! Azok a vállalkozók, akik akár hosszútávűú szerződések keretében szállítanak, vagy szolgáltatnak, bizony arra számíthatnak, hogy csak februártól indulnak be a kifizetések!
Pl: A Klebelsberg központok VALAMENNYI számláján levő pénzt át kellett utalni a múlt héten a központnak, dologi költségekre egy fillérjük sem maradt. Gyakran az önkormányzati hozzájárulások is mentek a nagy kalapba! Erről még hallani fogtok... Ez csak egy példa!
Ezzel a módszerrel a költekezést leállítják és a költségvetés év végi helyzete ismét rózsaszínűbb lesz a valóságnál...

dr. Bértollnok 2014.11.09. 15:11:25

Elnézést, de elakadt a blogmotor!

Kanázsvára 2014.11.09. 15:13:20

Van, (volt) képük hozzá...

jolaca 2014.11.09. 15:14:57

Mi ez a sok kekeckedés?!
Teljes mértékben igazat adok az M1 méltatlankodásának. Ha már azáltal, hogy kiegyensúlyozottsága, sokszínűsége, valódi hírértékeken alapuló közszolgálatisága - és nem utolsó sorban nézettségi mutatói - a nemzeti média méltó mércéjévé emelték, kifogásolhatja, hogy az általa mantrázott nagyszerűségeket a hírpiac fizetett hiénái nem visszhangozzák kellő alázattal.

Jolka40 2014.11.09. 15:16:44

Annyi jó híradó van, muszáj nektek az MTV-jét nézni?

Tejmészáros 2014.11.09. 15:17:42

No és az sem volt a híranyagban, hogy A vagy B vagy milyen osztályon belül lett negatívról stabil... éppen hogy nem bóvli, ezt kifelejtették.

Fatal Error! System Halted! 2014.11.09. 15:22:34

Igen ezt nem kellett volna elhallgatni, mert hatalmas siker ez a kis bóvli ország, cigánykirályának.

Májking 2014.11.09. 15:26:58

Én azt nem értem, hogy egy ekkora szerkesztőségben - már csak a nagy számok törvénye alapján - azért egy-két normális embernek csak kéne lennie...

dodi83 2014.11.09. 15:29:18

Nem szoktam esténként nézni az M1-et, csak reggel...6-kor van egy rövidebb híradó...hát elképesztő...a műsoridő kb 50-60%-a arról szól, hogy a "bukott baloldal" (ezt kb percenként háromszor belefoglalják a mondókájukba) hogyan áskálódik az ország, a nép (a zemberek), Mária országa ellen...valamelyik nap reggel különösen rettegtek a bukottaktól, fel is kaptam a fejemet, hogy épp Gyurcsánnyal vannak elfoglalva, hogy a devizahitelesek miatta vannak szarban most(!)
Nem vagyok naiv, a közszolgálati média általában az aktuálisan regnáló kormányhoz szokott húzni, de ez a mostani túltesz mindenen....
Ui: a Kossuth rádión a Vasárnapi Újság sem gyenge, érdemes lenne pár adást kielemezni (főleg 2-3 főseggnyaló interjúja kultúrtörténeti elrettentő példa), bármi is a téma a vége az, hogy marha jó irányba megyünk, és Viktor az isten :)

dodi83 2014.11.09. 15:36:24

@dr. Bértollnok: Ezt összefoglalhatjuk úgy, hogy "trükkök ezrei" :)

dodi83 2014.11.09. 15:38:49

@Májking: Biztosan akadnak azok is...ds Gazsó L szava, iránymutatása kötelező érvényű rájuk is....meg szerintem a normálisabbak nagy része már továbbállt, az ottmaradottak meg nem akarnak holnapra utcára kerülni...

Baldrick68 2014.11.09. 15:51:44

@Dr_utcai_arcos:
Már jött és elmondta Ybl elvtárs egyből a 2. bejegyzésben, hogy 444 rabbiképző.

tomfix4 2014.11.09. 15:52:09

Ez már színtiszta propaganda műsor,
Egyébként a híradós nyelve elég hosszú lehet,ha még onnan is eléri Orbán hátsóját.

brumeszkosz 2014.11.09. 15:52:17

Ezeket a barmokat nem zavarja,hogy mindig szaros a szájuk széle?????
Ezek nem itt élnek, nem itt járnak a boltokba???? A fizetésük biztosan nem 49 ezer ft mert akkor nem nyelnék le orbán szarát!!!!!!

Neoprimitív 2014.11.09. 15:52:40

@dr. Bértollnok: A költségvetés már tavaly év végén is csak úgy hozta a kívánt számokat, hogy a kifizetetlen szállítói követelés az egekbe nőtt. Ez főleg azért szép, mert ugye az a rohadt kizsákmányoló / szorgos magyar vállalkozó (szövegkörnyezettől függően alkalmazandó) nem kell bért és közterheket fizessen decemberben, nem kell havi-negyedévi ÁFA-t befizessen januárban és természetesen a 100%-ig korrekt és korrupciómentes NAV sem bírságol és inkasszózik, ha azért nem fizeti be a sarcot, mert állam bácsi nem fizetett. 2,4 milliárd Ft volt csak a NAV lejárt tartozása szeptemberben.

www.napi.hu/magyar_gazdasag/rengeteg_penzzel_tartozik_a_nav_es_a_miniszterelnokseg.588512.html

Mdavid89 · http://iranynewyork.hu 2014.11.09. 15:56:01

Évi nyolcvan milliárdért már nem elég nyalni: arrogáns fasznak kell lenni.

dodi83 2014.11.09. 15:56:40

@Baldrick68: Még szerencse, hogy pár éve megalakult a 444, mert már vészes méreteket öltött a rabbihiány a világon :)

Baldrick68 2014.11.09. 15:57:53

@Májking:
Ez nem lehet, mert aki egy kicsit is normális volt és egy kicsit volt gerince, azt már rég kirúgták a francba.

Baldrick68 2014.11.09. 16:02:41

@dodi83:
Ja amúgy különösen "kedvelem" azokat a zembereket akik minden mögött zsidó világösszeesküvést sejtenek.

Bár ebben az összeesküvős dologban egyet nem értek.
Szóval itt a szuper háttérhatalom, meg a bildenberg csoport meg a zsidó világösszeesküvés.
Na ezeknek a globálbölléreknek (By Bogár) ugye szinte korlátlan pénzügyi és gazdasági hatalmuk van, kb reggelire többet költenek el mint amennyi magyarország éves GDP-je.
Na szóval ezek éjjel nappal azon törik a fejüket, hogy bennünket a turulba született magyarokat hogyan tudnának megszivatni és kicseszni velünk.
És akkor ezek azt tudták csak elintézni, hogy Orbán megint 2/3 -ot kapjon??????

jolaca 2014.11.09. 16:06:16

Kertemben kinyílott az aranyvessző. De tényleg. Megírom.

Öröm látni, hogy bőrszínre való tekintet nélkül sorakozhat fel a mai brazil F1-es döntő első sora. Büszke vagyok, hogy nálunk már évek óta bőrszínre való tekintet nélkül állhatnak sorba csajkáikkal társaink a Blahán. Megírom.

Hömpölygő, gyönyörű királynőnk gyönyörű Erzsébet-hídján ünnepélyesen átvonuló esti tömeget mutatott több tévécsatorna a minap. A szentjánosbogár-szőnyegként világító mobiltelefonok Miniszterelnökünk nevével magasra emelt táblákat világítottak meg. Meghatódtam. Megírom.

Szabadságharc... Istenem, legjobbjaink álma! Ősi földünkön mindig ezt vívtuk. Ez a kitartás azért is példaszerű, mert mindig elbuktuk. Ezeréves múltunk eme legnemesebb hagyományát most sem fogjuk megtagadni: erre alkalmasabb vezetőink talán még sosem voltak. Bár nem tudom pontosan, most éppen miért és kivel vívjuk, de tudom, hogy miénk az igazság, és ezt megírom...

dodi83 2014.11.09. 16:08:10

@Baldrick68: Nagyon hülye vagy, ha nem érted: ők a világ urai, de itt a Kárpát-medencében nem tudnak uralkodni, mert itt van a Föld szívcsakrája :D

linfury 2014.11.09. 16:10:24

@Hattory Hanzo: Az mondjuk nem jut eszükbe, hogy a valósághoz legyenek lojálisak

Nem Penny hajója 2014.11.09. 16:13:07

Nem tudom, hogy mennyire köztudott, de a postr-en a köztévének/közrádiónak külön blogja van, amiben az imperialisták ellenük folytatott hadjáratát ekézik.
skoffelza.postr.hu/

campobaszo 2014.11.09. 16:14:11

"De most nem volt könnyű hetük, sok mindent kellett ugyanis elhallgatniuk."

Panaszkodik a lelkem,neki minden héten reggel,délben este kell hazudnia.

Egyébként meg Németh monológja arról szól,hogy Orbán megmondta,hogy ebben a formában nem lesz internet adó.Valószínűleg persze arra gondolt,hogy ebben a formában nem lesz internet.Kinek kell ez a sok "kritikus",minden bizonnyal extra profitot termelő oldal?

dabgetva 2014.11.09. 16:14:37

A pozitív hírekről kussolnak a hisztoballib lapok
Ha meg kimegy néhány ezer randalírozó Fidesz székázat rongálni, akkor meg 100 000-es pártfüggetlen tömegről beszélnek

dodi83 2014.11.09. 16:17:58

@Nem Penny hajója: Tejóistenfasza
Beleolvastam, kész :)

dabgetva 2014.11.09. 16:20:52

Egyébként tényleg nagy a kussolás a ballib lapokon.
Bezzeg nnak idején amikor Gyurcsányék miatt majdnem bedőltünk, akkor volt ajvékolás 1000-rel.

No de addíg jó nekünk amíg ezek kussolnak az eredményekről

Lajos Csánó 2014.11.09. 16:22:10

@Pobjeda elvtárs: Véletlenül sem hasonlítsad Orbánt Kádárhoz!Ég és föld a kettő különbsége,Kádár jóval több!

dabgetva 2014.11.09. 16:25:13

Balliberális cenzúra elhallgattat
Tüntetésen meg jobboldali TV riportert bántalmaztak.

Hol vannak ilyenkor a sajtószabaccságért aggódók?

rush4you 2014.11.09. 16:26:52

aztaqrva, nagy szarban vagyunk, ha Borbás Marcsi és Filip már a fasorban sincsenek, pótolhatatlan Munkásságukkal!

hh..süssünk csattogómaszlagot, de előbb nézzük meg a szabadság térben, hátha van régi videó hogyan kell ezt.

MO.én így szeretlek!

dodi83 2014.11.09. 16:29:58

@dabgetva: Te idióta, a cenzúra a mindenkori hatalom eszköze, jelenleg meg nem épp a baloldal van hatalmon...
Amúgy meg 4.5 éve a haverjaid vannak hatalmon (2/3-dal), kicsit unalmas már a az előző kurzusra mutogatni.....

2014.11.09. 16:30:57

@dabgetva: Nem a szám a lényeg, sokan voltak.
Viszont
"A Nagy Novemberi Ladás Forradalom" videó nekem bejött, pedig Indexes

Azért jellemzően nem lehet olyan pozitív hír, hogy mindenki örülni tudjon neki.

valasz a KE-nek 2014.11.09. 16:43:25

A Híradó szerkesztési gyakorlatát annyira nem ismerem, nemigen szoktam nézni őket. A felhozott példák alapján van mit javítani rajta.
Az Indexet azonban gyakran olvasom és tudom, hogy semmi alapjuk sincs bármit a Híradó szemére hányni. Hírszerkesztési gyakorlatuk hűen tükrözi pl. a Vida Ildikós híradós gyakorlatot. A Híradó nyilván nem akarta a kormány számára kellemetlen hírt főcímként lehozni, de azt sem tehették meg, hogy ne adjanak hírt róla. Így eldugták.
Az Index ugyanezt csinálja. Amikor olyan hír jelenik meg, ami illik a kormányellenes vonalukba, az hatalmas főcímként jelenik meg, hosszan főoldalon tartva. Amikor olyan hírről kellene hírt adni, ami gyengíti a kormányellenes koncepciót, az kishírben, kép nélkül, mondjuk a gazdasági rovat szakmai hírei közé eldugva jelenik meg.
Szóval az egyik 19, a másik meg egy híján 20.

csak egy néző 2014.11.09. 16:54:25

Hurrrá! Kemény szarból felmínősítettek minket fossá, hurrrá!!!!

Ennél szervilisebb, szarabb, mint ez a kir. fidesz M1 híradó, még a ker tv-n sincs.
Ennél szervilisebb, köcsög műsorvezetők, mint ez a kis fityfasz Németh Balázs és a térdig érő nyelvű Borsa Miklós, sem sok van a médiák tájékán.
Minkét seggnyaló, eséllyel pályázhat az Oberszopki díjra.

fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1/s403x403/1796673_541641409267441_1950853377_n.jpg

imagerz.com/QBZFCktvAwMCAFgbRQVT

kakukkboy 2014.11.09. 16:55:00

Mi más várható a hazugládától, mint s.arkenés? 2010 nyara óta nem nézem a kukemet.

dodi83 2014.11.09. 16:56:57

@valasz a KE-nek: Igazad is van (vagyis lenne), csak annyi a bibi, hogy az Index magánkézben van, míg az MTV (MTVA) meg közpénzből él, a mi pénzünkből tolja pofánkba a szart...

Bloodscalp 2014.11.09. 17:04:40

@valasz a KE-nek: akkor hajrá, nézz bátran híradót, és rájössz mekkora baromságot írtál.

dabgetva 2014.11.09. 17:14:28

Hisztoballib média kiakadt. Ők csak a rossz híreket szeretnék hallanai az MTV-ben.

Bloodscalp 2014.11.09. 17:15:06

@Jolka40: persze, lehet nézni mást. De amikor 80 .000.000.000 forintot költenek erre a szarra, ne legyen már beleszólása a magyarnak hogy nem tetszik? Közpénznek-köztulajdonnak nincs gazdája, haverék lenyúlják okosba.

Bloodscalp 2014.11.09. 17:16:40

@dabgetva: az megy 0-24 a rémhírtv-én :)

dodi83 2014.11.09. 17:25:04

@dabgetva: A hisztiballib média kifejezésbe azok a sajtótermékek tartoznak, akiket nem a Széles/Nyerges/Simicska triumvirátus birtokol? :)

ODIV 2014.11.09. 17:35:33

Vajon az MTV híradósok is C-típusú átvilágításon esnek át, mint a kormányszóvivők? Vagy ők szabadon nyalhatnak lepedékes nyelvükkel?

RemetEtemeR 2014.11.09. 17:45:01

Most őszintén, ki lepődött meg és miért?

Nem volt eddig is egyértelmű: hol a jobb, hol a bal.
4-8 évente cserélődnek a műsorok, de ugyanúgy elfogult mindegyik a saját oldalához és még ez is érthető.
Csak egy baj van, hogy az ország eközben tönkremegy, mert a józan ész kategóriát nem akarja képviselni senki :(

Lieutenant Bona · http://eletesbirodalom.blog.hu/ 2014.11.09. 17:58:02

Már bocsánat, de egészen véletlenül nincs most igazuk? Mert történetesen igaz, hogy valamennyi külföldi hitelminősítő valamennyi negatív rezdülését hosszú narrációkban és öles kolumnákban visszhangozták ugyanezek a portálok. És nem is arról van szó, hogy a a Fidesz érdemeit kellene domborítani, hanem:
- Általában az emberek (valamennyiünk) érdeme, ha az oszágnak jobbak az ereményei, hiszen valamennyien kivettük a részünk belőle
- Gazdasági értelemben fontos információ a felminősítés, így közérdeklődésre tarthat számot

Szóval, leírni is nehéz, de most a közmédiának van igaza, az internetes portálok pedig duzzogás helyett válasszák ketté, hogy mi a hivatásuk (a közérdekű hírek ismertetése) és a poltikai oldal amihez tartoznak, vagy amely ellen dolgoznak.

2014.11.09. 18:14:47

@Lieutenant Bona: Nincs, ez a kiszólogatás a netes oldalaknak meg, gáz(korábban is volt már hasonló).
Van baloldali, jobb oldali stb portál, azok vannak egy súlycsoportban, a köztévének törekednie kéne a semlegességre.
Ez sosem sikerül(t), de most már tényleg sokan (szerkesztők , nézők)úgy kezelik, mint a kormány szócsövét.

nakiazaki 2014.11.09. 18:58:41

@dodi83: egy dolog, hogy blogolgatnak de a hivatalos MTVA Facebook oldalon ezt a blogot ajánlgatják közszolgálatilag.

mh1973 2014.11.09. 19:09:51

Alapból röhögök rajta, de ha belegondolok, hogy csomó falusi nyugger, meg átlag buta ember ezen él és ezt benyalja, akkor bicska nyílik a zsebemben és bedarálnám a 80 mrd-ból dőzsölő közszolgálató tévéket, rádiókat.

Lieutenant Bona · http://eletesbirodalom.blog.hu/ 2014.11.09. 19:21:29

@SmittyB: Bocsáss meg, de nem vicces, hogy egy olyan bejegyzés alatt írod ezt, ahol egy médiaszolgáltató egy másik médiaszolgáltatót kritizál épp? Ráadásul az index megannyiszor foglalkozik a közszolgálati tv hírszerkesztési gyakorlatával, és amikor őket először éri ugyanilyen kritika akkor blogbejegyzésben (mert az civil ám, lol) kérik ki ezt maguknak?

Fisk 2014.11.09. 19:24:05

Az igazán vicces ebben az, hogy a Moody's a legbóvlibb kategóriából feljebb sorolt a kicsivel bóvliba és ennek mán örülni köll. Mi lenne itt, ha tényleg A+++-ok lennénk?:)
Amúgy meg nemrég nem az volt még a hivatalos duma, hogy a besorolók minősítése lópikulát nem ér, mert a hanyatló Nyugat fizetett ügynökei?

Fisk 2014.11.09. 19:25:43

@TorzonBorz: sorry, nem láttam a bejegyzésed, de én is ugyanezt írtam le, mint te.:)

2014.11.09. 19:32:20

@Lieut@Lieutenant Bona: Nem tudom értelmesebben leírni, ha nem érted, nem bennem van a hiba.
@Fisk: Nem köll örülni, nekem spec. azért megy, lehet (mindenen) fanyalogni is.

Fisk 2014.11.09. 19:41:15

@SmittyB: nem érted. Lehet neki örülni. De miért örül neki a híradó, ha szerintük a Moody's nem végzi jól a dolgát? Az úgy nem megy, hogy nincs igazuk, ha szarabbak vagyunk és igazuk van, ha jobbak (de még mindig befektetésre nem ajánlottak).

flamer 2014.11.09. 19:47:10

@Jolka40: "Annyi jó híradó van, muszáj nektek az MTV-jét nézni?"

Nézni tulajdonképpen nem muszáj (még...), viszont finanszírozni igen.

Üvege$ 2014.11.09. 20:00:59

@Lieutenant Bona: Ha esetleg elolvastad volna a korábbi bejegyzéseket is, feltűnhetett volna, hogy az általad is hiányolt hírről minimum 12 órával korábban beszámolt számos nem kormányközeli médium is. Többek között az Index is.
Úgy látszik téged is már megvettek és te is csak az ő szavuk hallod meg...

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2014.11.09. 20:36:03

Nem értem a problémát.

Teljesen igaz amit a híradó mondott.

Az index, és balos bérbloggerei, titeket is beleértve csak károgni tudtok.

"a Moody's hitelminősítő javított Magyarország minősítésén"

Ez a hír.

Ez a hír nem szerepel egyetlen egy index cikkben sem.
Amit belinkeltetek abban sem.

Sem ballib bérblogokban.

Ez a tény.

A ballib cenzúra felütötte fejét a netes portálok jelentős részén, így az indexen is.

Lehet a hozzászólást cenzúrázni, ahogy szoktátok.

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2014.11.09. 20:37:16

@Üvege$:

Hazudsz !

Az index nem számolt be a felminősítésről.

Egy büdös szó nem hangzik el a hivatkozott cikkben.
index.hu/gazdasag/2014/11/08/a_moody_s_szerint_stabilizalodik_a_magyar_gazdasag/

Miért hazudsz csak az a kérdés ?

dr. Bértollnok 2014.11.09. 20:38:56

@Lieutenant Bona:
Ha esetleg kiegészítő tájékoztatásra van szükséged, íme:

index.hu/index2/#bloghu/fedor/2014/11/09/hazudtak_a_hiradoban_de_ki_csodalkozik_ezen

Ez a baj, ha valaki narancsszínű szemüveget használ. vagy pirosat, vagy zöldet...

Merthogy aki nem igyekszik több helyről tájékozódni, az ebben a színszűrős világban elveszik.
És a legkisebb probléma az ha egy ilyen hozzászólással, mint a Tied, beég és hülyét csinál magából...

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2014.11.09. 20:46:55

@dr. Bértollnok:

Ismétlem..
Az index nem írt arról, hogy felminősítette a Moody-s az országot.

A lemőnősítésről minden esetben leírták hogy honnan és hová.

Kettősmérce ballibek számára előre szerkesztve.

Rosszabb az index, mint Gyurcsány idején volt az M1, már ami a kiegyensúlyozatlanságot illeti.

Pedig attól az időszaktól szarabb soha nem volt semmi.
Eddig.

dr. Bértollnok 2014.11.09. 20:48:01

@Ballib Cenzúra:

Már elnézést, de nem felminősítés!

www.tozsdeforum.hu/uzlet-2/gazdasag/magyar-adosbesorolas-kesesben-vannak-a-hitelminositok/

www.napi.hu/magyar_gazdasag/dontott_magyarorszagrol_a_moodys_elarultak_mi_kell_a_felminositeshez.589297.html

Vagyis stabilra JAVÍTOTTÁK a kilátásokat. Ez azt jelenti, hogy nem várnak változást! Ha Neked és az elvtársaidnak a bóvliban stabilnak lenni pozitív dolog, akkor az elég sokat elárul arról, mekkora lekvárban van az ország.

dr. Bértollnok 2014.11.09. 20:52:07

Elnézést, de csak nekem nem jelennek meg a hozzászólásaim?

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2014.11.09. 20:55:49

@dr. Bértollnok:

Idéznéd azt a mondatot, ahol leírják, hogy a Moody-s felminősítette az országot ?

Csakhogy ne csinálj hülyét magadból légyszi !

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2014.11.09. 20:58:12

@dr. Bértollnok:

Hazudsz..

Éppen a bóvliből kerültünk stabilba, méghozzá utolsóként a 3 hitelminősítő közül a Moddy-s most hozta meg azt a döntést:

inforadio.hu/hir/gazdasag/hir-643193
A három nagy nemzetközi hitelminősítő közül kettő tartja nyilván a magyar szuverén adósbesorolásokat stabil kilátással. A Standard & Poor's március végén javította stabilra a magyar osztályzatok kilátását az addigi negatívról; a Moody's Investors Service listáján - a három nagy közül egyedüliként - még leminősítés lehetőségére utaló negatív kilátással szerepel a magyar államadós-besorolás.

dr. Bértollnok 2014.11.09. 21:02:11

@Ballib Cenzúra:
Tipikusan példák vagyunk arra, hogy a pohár félig üres, vagy félig tele. Szerintem üres...

Erre már válaszoltam.
Stabilra minősítettek és a bóvliban hagytak, bár lehet, hogy pár hónap múlva (általában fél évente vizsgálják felül) javuló kilátást fognak előrejelezni.
Ha korrekt akarok lenni, akkor ez azt is jelentheti, hogy ezzel elindul egy javuló időszak, de ha a belinkelt cikkeket elolvasod, akkor láthatod, hogy volt már példa a lépcsőfokok kihagyására felfelé is.

Ne a szavakon lovagolj, hanem a jelentését értelmezd!

dr. Bértollnok 2014.11.09. 21:09:22

@Ballib Cenzúra:

Neked mindenki hazudik, aki nem ért Veled egyet? Mondd, mi fáj? Tán az igazság? Gondolom ez kell ahhoz, hogy személyeskedésbe menekülj...

Most ezzel mit is akartál mondani (az inforadio-s linkkel és beidézéssel)?

Merthogy engem támasztottál alá. A Moody's utolsónak módosított minket stabilra. Mondtam ezzel valami ellentéteset? Jelenleg mind a három nagy minősítőnél stabil minősítéssel, ámde a bóvli kategóriában vagyunk... Kicsit értek hozzá...

Adok Neked mankót, az elmúlt időszakban kevéssé volt meghatározó a hitelminősítők értékelése, korábban ez nagyobb jelentőséggel bírt. Ezt ugye anno a kormánypárti sajtó erőteljesen hangsúlyozta és nem hazudtak (ezt a szót szereted). Most meg nagyon fontos hír lett, hogy a meggyengült tekintélyű hitelminősítők egyike stabilnak tekinti immár a magyar államadósságot.

dr. Bértollnok 2014.11.09. 21:15:24

@Ballib Cenzúra:

Most látom mit nem értesz!!!
Gőzöd nincs a nemzetközi hitelminősítők besorolásairól! :-)

Megpróbálom Neked összefoglalni. vannak a különféle besorolások, mint a B, BB, BBB, A, AA és a többi, vannak még mellettük + és - jelek, de ezzel most nem zavarlak össze. Minden egyes kategórián belül a hitelminősítő megfogalmaz kilátásokat is, úgymint javuló, romló és stabil kilátásokat.
Na most maradtunk a bóvli kategóriánkban, TEHÁT NEM MINŐSÍTETTEK FEL, sajnos... Annyi történt, hogy immár mindenütt stabilak vagyunk, nem feltételeznek további romlást!

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2014.11.09. 21:16:24

@dr. Bértollnok:

Abban hazudsz, hogy az index egy büdös szóval se írta le, hogy az ország osztályzatát a hitelminősítő javította.

Ennyi.

Ebben hazudik a CC és te is.

Ez van.

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2014.11.09. 21:20:03

@dr. Bértollnok:

Megjegyzem 2010-ben szinte minden EU tagországot lejebb soroltak.
Tudod.. Ekkortájt akarta az EU létrehozni saját hitelminősítőjét, mikor az EU-s tagországok nagyrészét szopó rollerre rakták a hitelminősítők.

A nagy leminősítés hullám óta pedig mi javítottunk a legtöbbet, az EU-ban.
Nézd meg a Spanyolokat, Olaszokat, Máltát, ... stb..

Ennyi.

Neoprimitív 2014.11.09. 21:30:21

@Ballib Cenzúra: Azért nem írta le, mert nem javította:

"a kilátásjavítással egy időben megerősítette a magyar államkötvény-kötelezettségek "Ba1" szintű - a befektetési ajánlású osztályzati sávtól egy fokozattal elmaradó - besorolását." (Origo)

A besorolás maradt az ami volt, nem javítottak rajta. Ami változott az az, hogy most nem számítanak arra, hogy a következő három hónapban tovább fog romlani.

Nem mellesleg a hírről még szombat este előtt beszámolt a 444, az Origó, még a fujmocsoklibsikomcsi nol.hu is, innen kezdve minimum vicces a Híradó durcija, amely ezek szerint "több internetes oldal" alatt kifejezetten az Indexet értette.

@Lieutenant Bona: Egyrészt a kir.tv hírszerkesztését kritizáló cikkek is a cc-n jelentek meg, szóval nem meglepő, hogy a kritikára is itt reagálnak - ebben semmi civil nincs. Másrészt a leminősítéseknek azért volt mindenhol nagyobb visszhangjuk, mert közben Eltolcsytól kezdve a teljes kormányzati PR gépezet fullba nyomta a kretént a jobban teljesítő magyar gyorsnaszádról, ami finoman szólva sem vágott egybe a leminősítésekkel.

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2014.11.09. 21:33:56

@Neoprimitív:

Fura ..

A HVG szerint javították.

Mellesleg az index szerint is eddig, amikor negatívra változtatták akkor rontották. Most hogy nem negatív, akkor az nem javulás ?

Erről nem ír egy büdös szót se az index:

hvg.hu/gazdasag/20141108_Dicseretet_kaptunk_a_Moodystol_de_Magyar

Stabilra javította a leminősítés lehetőségére utaló eddigi negatívról a magyar államadós-osztályzat kilátását a Moody's Investors Service, egyebek mellett a magyar gazdaság javuló középtávú kilátásaival és a költségvetési konszolidáció melletti kormányzati elkötelezettséggel indokolva a lépést.

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2014.11.09. 21:35:24

@Neoprimitív:

Mi ezzel a gond ?

Mindenki tudja, hogy az indexre gondoltak.

És azért rájuk gondoltak, mert ők voltak azok akik a hírt elhallgatták.

Ennyi a sztori, a kritika pedig jogos.

Mint ahogyan az M1 elleni kritikák nagyrésze is jogos.
Ez nem.

dr. Bértollnok 2014.11.09. 21:40:30

@Ballib Cenzúra:
"Az országok és vállalatok kockázati besorolását hitelminősítők végzik, mint pl. a Standard and Poor's, Moody's vagy a Fitch. Mindhárom cég külön kategóriarendszert használ, de ezek nagyban hasonlítanak egymásra. A legismertebb alapján a legjobb hitelminősítés a AAA, ezt követi a AA, A, BBB, BB, B, CCC, CC, C, D. A főbb kategóriákon belül is léteznek kisebb különbségek, amiket + vagy - jellel szoktak jelölni, így a tényleges sorrend így néz ki: AAA, AAA-, AA+, AA, AA-, A+, A, A- és így tovább. A besorolások között a legfontosabb választóvonal a BBB- besorolás. Az ez alatti kötvények (vállalati vagy szuverén=ország) ugyanis befektetésre nem ajánlott kategóriába tartoznak, nem tartoznak az investment grade-be) vagyis az átlagosnál magasabb kockázattal bírnak. Ezeket a kötvényeket junk bond-oknak nevezzük. (A legalább BBB- besorolású papírok pedig az investment grade-be tartoznak.)"

A jelenleg érvényes magyar besorolások:
Moody's: Ba1 stabil (még az MNB honlapján "negatív"-val van fenn!)
S&P: BB stabil
Fitch Ratings: BB+ stabil

Ezek mindegyike bóvli kategória. Egyéb kérdés?
Azt mindenesetre észrevettem, hogy már Te is javításról beszélsz és nem felminősítésről. Ez már a fejlődőképesség jele?
Ha megnézed a korábban belinkelt index cikket. Abban arról van szó, hogy javítottak... És nagyon helyese4n nem FELMINŐSÍTETTEK!

Lieutenant Bona · http://eletesbirodalom.blog.hu/ 2014.11.09. 21:42:26

@dr. Bértollnok: @Üvege$: Gondolom ritka pillanat ez az internetes viták világában, de bocsánatot kérek, a vezető balos portálokon (444, index, origo) valóban megjelent a hír, ráadásul a híradó adásba kerülése előtt. Érdemes lett volna azelőtt ellenőriznem, mielőtt kommentelek, készpénznek vettem a híradó állítását, feltételezve, hogy ők ezt csekkolták. Miután azonban sosem mondták melyik híroldalakra gondolnak, a korábbi állításomat - elvi szinten, miszerint aki beszámol a Moody's leminősítéséről, annak kötelessége a felminősítésről is - fenntartom.

Neoprimitív 2014.11.09. 21:44:56

@Ballib Cenzúra: Basszus, te diszlexiás vagy?

Az államadósság-osztályzat KILÁTÁSÁT javították stabilra, az osztályzaton semmit sem változtattak. Értem én, hogy kényszeres bizonyítási vágy él benned, de a szövegértés azért nem szégyen.

Arra az előző kommentemben már válaszoltam, hogy miért nagyobb hír a sikerpropaganda közben az annak ellentmondó rossz hír, mint az, amelyik legalább nem tételesen cáfolja a kormányzati kommunikációt. Vagy mától kezdve külön blokk legyen a portálokon "Napi jó hír: ebben nem hazudott a kormány" címmel?

Mindenki tudja? Te hányan vagy? És még ha az index el is hallgatta volna - amit nem tett, hiába bizonygatod - akkor is a pitiánerség magasiskolája egy, azaz egy darab hírportál miatt személyi durcit levágni a közszolgálati híradóban.

dr. Bértollnok 2014.11.09. 21:45:20

@Ballib Cenzúra:

Csak Te tudod, hogy az Index-re. Mondjuk az Index eléggé kiegyensúlyozott szerintem. Ha már "balliberális" site-okat akarnak keresni, tudnék ötleteket adni... Mint ahogy a jobboldali orgánumokra is, a legelején a közszolgálati médiával. És a baj a "köz"-el van. Merthogy a közben benne vannak a jobbosok mellett a balosok és akik (köztük és is) középre sorolják magukat).

Lieutenant Bona · http://eletesbirodalom.blog.hu/ 2014.11.09. 21:45:29

@Üvege$: Csak hogy neked is átmenjen :-)

Gondolom ritka pillanat ez az internetes viták világában, de bocsánatot kérek, a vezető balos portálokon (444, index, origo) valóban megjelent a hír, ráadásul a híradó adásba kerülése előtt. Érdemes lett volna azelőtt ellenőriznem, mielőtt kommentelek, készpénznek vettem a híradó állítását, feltételezve, hogy ők ezt csekkolták. Miután azonban sosem mondták melyik híroldalakra gondolnak, a korábbi állításomat - elvi szinten, miszerint aki beszámol a Moody's leminősítéséről, annak kötelessége a felminősítésről is - fenntartom.

ember100 2014.11.09. 21:46:06

@valasz a KE-nek:
Helló !

De azt vágod hogy az MTV 1 a MI pénzünkből csinálja amit csinál , az index meg a többiek pedig saját pénzből !
És ez nem mindegy .

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2014.11.09. 21:46:57

@Neoprimitív:

Más ...

"Az adósságráta mindazonáltal továbbra is ki van téve az árfolyamkilengések hatásainak, tekintettel arra, hogy a teljes adósságállomány mintegy 40 százaléka devizaalapú."

És aki a deviza kitettséget drasztikusan megnövelte az az MSZP volt.

dr. Bértollnok 2014.11.09. 21:47:27

@Lieutenant Bona:
Nem probléma, velem is előfordult már néhány hasonló beégés, ezért azóta minden "emlékeim" szerinti adatot ellenőrzök google bá' segítségével. Ja és nem csak a közszolgálati híradó híreit nem tekintem készpénznek!

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2014.11.09. 21:54:42

@Neoprimitív:

Szerintem sem volt korrekt az index ebben az ügyben.

Leírtam tételesen miért.

A HVG korrekt cikket kanyarított erről, pedig jóval súlyosabban támadják a kormányt rendszerint, mint az index.

És nem tartom elfogultnak az indexet.

Csak ebben az ügyben hibát követtek el.

Szerintem.

Az M1 le van szarva.
Az aktuális kormánynak nyalnak, a többieket ekézik rendszerváltás óta.
Meg kéne szüntetni.

Az index viszont jelen esetben hibázott.
Ha rendszeressé vállnak az efféle hibák, nehezen mossák majd le magukról a szervilizmust, mely a blogszférában erőst kialakulóban van már most is.

Neoprimitív 2014.11.09. 22:04:29

@Ballib Cenzúra: Na, már vártam, hogy mikor jön az emútnyócév mint ultima ráció. Úgy is van, gyurcsányahibás a híradóért is.

Nem mellesleg: a deviza kitettséget nem az MSZP, hanem a lakosság és a döntően fideszes önkormányzatok növelték meg, amelyek teljesen racionálisan a jóval olcsóbb deviza alapú hitelezést választották a Járai vezette Nemzeti Bank által a csillagos egekben tartott forintkamat helyett. Amikor az eladósodás nagy része történt, akkor úgy nézett ki, hogy legkésőbb 2010-11-re euróval fogunk fizetni és az egy kezemen meg tudom számolni azokat a közgazdászokat a világban, akik komoly veszélyt jeleztek 2008 előtt. A forint árfolyamának zuhanásáért pedig mintha egy Kósa-Szíjjártó duó is elég sokat tett volna, az államcsődről való vízióival.

dr. Bértollnok 2014.11.09. 22:04:33

@Ballib Cenzúra:

Ne haragudj, nem sértésnek szánom, csak megállapítás. Szerintem a gazdasági, pénzügyi ismereteid -hasonlóan a többséghez- szerények ahhoz, hogy megértsed miről van szó. Ez nem baj, az a baj, hiszen ez egy szakma. Az viszont baj, hogy emiatt a közmédia pártos irányítása alatt álltok!

Már írtam erről:
A deviza alapon felvett hitelt, abban kell visszafizetni és ez fúúúúj, milyen rossz. Ezt hallod és (ezért?) vallod.
A jelenlegi kormány valóban szakított ezzel "hagyománnyal". Magyar állampapírokat bocsát ki forint alapon, nem titkoltan azért, hogy az államadósságot egyre inkább a magyar pénzpiacról finanszírozza. Azt azonban látni kell, hogy ehhez a magyar pénzügyi alapok, és a beszipkázott bankszámlapénzek kevesek. Többségüket most is külföldiek vásárolják, akik a devizapiacon forintot vesznek, azzal meg állampapírt. Ennek üteme az állampapír kibocsátással párhuzamosan állandónak tekinthető, amíg van kereslet. Általában van. A devizapiacon ez nyilvánvalóan erősíti a forintot. Ez aggasztó, ha arra gondolunk, hogy ennek ellenére a forint az utóbbi időben a gyenge oldalon ingadozik.
A kockázat abban áll, hogyha a külföldi vásárlók valamiért hirtelen el akarják adni az állampapírjukat, akkor egy pénzügyi-gazdasági tanokban ismert öngerjesztő folyamat indulhat be, hirtelen összeomlik a forint árfolyama. Logikusan ezt a kockázatot úgy szokták kezelni, hogy hizlalják a jegybanki tartalékot. Na most ebből fizetünk vissza ha igaz 2 milliárdot.

Mint a bankpánik, amelyik a legerősebb bankot is leültetheti két-három nap alatt. Ilyen pánikhelyzet Magyarországtól függetlenül is előállhat. Ezért nem biztos, hogy jó forintban eladósodni... Nem elítélendő, csak kockázatos!

Más okokból is furcsa a kormány megközelítése. A forgalomban lévő állampapírok egy része még akkor került forgalomba, amikor a kibocsátásuk nagyon sokba került. Magas kamattal (hozammal). Ez volt az ugyn. gazdasági szabadságharc, aminek során "kiebrudaltuk" az IMF-et, aki tálcán kínálta a jóval alacsonyabb kamatozású devizahitelt. helyette az adófizetők sokkal fizetnek a semmiért... Büszkeségből?

Kerek négyszög 2014.11.09. 22:05:02

Nemrég szegény diktatúránk észre sem vette hogy bóvliba vágtak minket, aztán azt harsogták, hogy nem érnek ezek a hitelminősítők semmihez, most meg megy a mutogatás, hogy nézze ország világ, van egy kis javulás. Micsoda szélkakas sunyi banda ez.

Kerek négyszög 2014.11.09. 22:12:58

@dr. Bértollnok:

"Más okokból is furcsa a kormány megközelítése. A forgalomban lévő állampapírok egy része még akkor került forgalomba, amikor a kibocsátásuk nagyon sokba került. Magas kamattal (hozammal). Ez volt az ugyn. gazdasági szabadságharc, aminek során "kiebrudaltuk" az IMF-et, aki tálcán kínálta a jóval alacsonyabb kamatozású devizahitelt. helyette az adófizetők sokkal fizetnek a semmiért... Büszkeségből? "

Pedig nagyon racionális magyarázata van a dolognak. Az IMF ugyanis feltételül szabta, hogy az EU által támasztott kifogásokban megegyezésre kell jutni. Na, ez verte ki a biztosítékot a rémkormánynál, hiszen már javában folyt a jogállamiság visszabontása. Erre indult el a fentről szervezett mocskolódás, uszítás, amit a hívek példásan átvettek. A hülyék szabadságharca a Templetonnak extraprofitot hozott, a magyar embereknek meg nyomort.

dr. Bértollnok 2014.11.09. 22:18:02

Ez igaz, de én gazdasági logika mentén boncolgattam.

Amikor azt írtam hogy "semmiért", akkor arra gondoltam, hogy az IMF nem támasztott egy olyan GAZDASÁGI feltételt sem, ami jobban fájt volna, mint amennyibe ez a buli került az adófizetőknek.
Emlékezzünk meg arról a kormány hazugság propagandáról (élén a közmédiával) amely mindenféle képtelenségeket adott az IMF "szájába", hogy mi mindent követelt...

Le Orme 2 2014.11.09. 22:19:45

A Híradónak mindenben igaza volt, köszönet a posztért, hogy ezt egyértelműen igazolta.

dr. Bértollnok 2014.11.09. 22:22:40

@Kerek négyszög:

Egyébként az IMF nem fogalmazott meg csak áttételesen politikai feltételt. Egyszerűen arról volt szó, hogy az IMF csak akkor ad EU tagállamnak hitelt, ha abba az EU központi bankja is beszáll, vagyis áldását adja. Ez nem politikai feltétel, hanem racionális gazdasági. Pénzügyeink elég szorosan fonódnak.
Az más kérdés, hogy az EU már szélesebb kitekintéssel vizsgálja, kinek ad pénzt és kinek nem.
Az IMF alapból csak egy visszafizetési tervet kér, aminek a lényege, hogy hihetően meg kell indokolni, hogy miből és hogyan fizetem ki a törlesztést? vagyis nem ő támaszt feltételeket, hanem nekünk kell vállalni, amit el is hisznek.

Surdablog 2014.11.09. 22:33:55

@Ballib Cenzúra: Mert nem javította az osztályzatot! Az ország osztályzata eddig is Ba1 volt, és ezen most sem változtattak. A besorolás változtatásának a kilátását javította negatívról semlegesre. Ez azt jelenti, hogy a mostani előrejelzésük szerint a stabilizálódó költségvetés, és a javuló gazdasági kilátások miatt a következő felülvizsgálatkor sem várható változás a besorolásunkban. (Eddig a további leminősítést valószínűsítő negatív kilátás volt a besorolásunk mellett) Szóval maradtunk, és valszeg maradunk is bóvliban...

R.T. Flakfizer 2014.11.09. 22:38:20

ezt a csávót hamarosan ki fogják rúgni! a híradó informálatlan nézői eddig azt sem tudták, hogy vannak a neten nem barátságos honlapok - na de majd most! először csak kiváncsiskodni fognak, meg borzongani szeretnének, a végén meg - ki tudja - elbizonytalanodnak... talán mégiscsak az az igaz, amit az utcán látnak és nem az, amit a híradóban. és mindezért ez a Német lesz a felelős!
:)

Le Orme 2 2014.11.09. 23:14:44

@Surdablog: De javította az osztályzatot, amit leírtál, az ugyanis pontosan azt jelenti.

komplikato 2014.11.09. 23:17:03

@Fisk: "Az igazán vicces ebben az, hogy a Moody's a legbóvlibb kategóriából feljebb sorolt a kicsivel bóvliba ..."
Nem sorolt, úgy volt, hogy megint lefelé buktatnak, de meggondolták. Tehát maradt ugyan az ami volt. Erre EZT előadták felminősítésnek. :D
Persze ehhez hozzátartozik, hogy MÉG nem értük el a legalja kategóriát. Még.

Az ipari növekedés meg igen vicces, mert egy hete még az volt az infó, hogy a várt 2.4% növekedés HELYETT 5.6% zuhanás volt. Az mitől jött rendbe egy hét alatt???

Le Orme 2 2014.11.09. 23:18:58

@Neoprimitív: Igen, tehát javították a magyar adósosztályzat kilátását. JAVÍTOTTÁK. És ez fáj neked.

Le Orme 2 2014.11.09. 23:23:18

@komplikato: Az augusztus havi adat volt az előz HÓNAPHOZ képest csökkenő, ami szezonális okok miatt MINDIG így van. Az éves változás pozitív volt. Nehéz lehet hülyének lenned.

Surdablog 2014.11.09. 23:26:02

@Le Orme 2: akkor olvasd el mégegyszer! Az osztályzat a Ba1.

dr. Bértollnok 2014.11.09. 23:34:51

@Le Orme 2:
Sajnos kicsit hosszú olvasmány az alábbi, de sajnos az igazság mindig hosszabb, mint a jelszavak...

Csak neked megismétlem két korábbi hozzászólásomat, mert úgy látszik "aaaaapaaaaa keeeezőőőőiiiik" elölről... És ne hidd, hogy nem tekintem pozitív fejleménynek, mert valamihez képest tényleg az. Csak nem úgy és nem annyira... A többi a tudatlanoknak szóló kormánypropaganda...

Megpróbálom Neked összefoglalni. vannak a különféle besorolások, mint a B, BB, BBB, A, AA és a többi, vannak még mellettük + és - jelek, de ezzel most nem zavarlak össze. Minden egyes kategórián belül a hitelminősítő megfogalmaz kilátásokat is, úgymint javuló, romló és stabil kilátásokat.
Na most maradtunk a bóvli kategóriánkban, TEHÁT NEM MINŐSÍTETTEK FEL, sajnos... Annyi történt, hogy immár mindenütt stabilak vagyunk, nem feltételeznek további romlást!

"Az országok és vállalatok kockázati besorolását hitelminősítők végzik, mint pl. a Standard and Poor's, Moody's vagy a Fitch. Mindhárom cég külön kategóriarendszert használ, de ezek nagyban hasonlítanak egymásra. A legismertebb alapján a legjobb hitelminősítés a AAA, ezt követi a AA, A, BBB, BB, B, CCC, CC, C, D. A főbb kategóriákon belül is léteznek kisebb különbségek, amiket + vagy - jellel szoktak jelölni, így a tényleges sorrend így néz ki: AAA, AAA-, AA+, AA, AA-, A+, A, A- és így tovább. A besorolások között a legfontosabb választóvonal a BBB- besorolás. Az ez alatti kötvények (vállalati vagy szuverén=ország) ugyanis befektetésre nem ajánlott kategóriába tartoznak, nem tartoznak az investment grade-be) vagyis az átlagosnál magasabb kockázattal bírnak. Ezeket a kötvényeket junk bond-oknak nevezzük. (A legalább BBB- besorolású papírok pedig az investment grade-be tartoznak.)"

A jelenleg érvényes magyar besorolások:
Moody's: Ba1 stabil (még az MNB honlapján "negatív"-val van fenn!)
S&P: BB stabil
Fitch Ratings: BB+ stabil

Ezek mindegyike bóvli kategória. Egyéb kérdés?

valasz a KE-nek 2014.11.09. 23:43:17

@dodi83:
@ember100:
Tök mindegy milyen pénzből, a lényeg, hogy se a Híradó, se az Index nem mentes politikai elfogultságtól és ennek megfelelően tálalják a híreket.

komplikato 2014.11.09. 23:45:43

@Le Orme 2: Ba1-ről Ba1-re "javították"? Hmm?
Szóval ha a gyereked matekból kettesről "javít" kettesre, akkor minden oké? :D

komplikato 2014.11.09. 23:47:22

@valasz a KE-nek: Rohadtul NEM mindegy milyen pénzből ... pláne a kamu TV éves büdzséjét a "takarékosság kormánya" (LOL!) MEGINT megemelte.

Surdablog 2014.11.09. 23:50:34

@valasz a KE-nek: már hogy lenne tökmindegy? Te, meg az index arra költitek a pénzetek, amire akarjátok. Az állam, a köztévé nem! Közszolgáltatás a feladata, ezért fizetjük. Nem a saját pénzét költi, veled és az indexszel ellentétben.

dr. Bértollnok 2014.11.09. 23:52:05

@valasz a KE-nek:
Én sokkal nehezebben tudok elvonatkoztatni a pénztől. A jobboldalnak is megvannak a saját, magát nyíltan felvállaló sajtóorgánumai, internetes site-jai.
Tudjuk, hogy ezek működési forrása is kicsit szaglik a közpénztől, de ezt most hagyjuk.
A baj a közmédia esetében az, hogy alapvetően közpénzből tartjuk fenn azért, hogy biztosítsa a közcélú tájékoztatást. Nem kommentárokért és kormány, vagy pártpolitikáért!
nem vagyok naiv, soha nem volt teljesen független a közmédia, minden irányzat valamilyen szinten igyekezett betenni a lábát, ha tehette. Azonban mind az előző, mind a mostani Orbán kormány ebben minden léptéket felülmúlt.
Van abban némi báj, amikor ez a pártatlannak nem is látszó köz-párt- média szemére veti a 100%-ban üzleti alapon működő médiának, hogy nem pártatlan.

Ha igaza lenne (de ez minimum vitatható), akkor -kérdem én- miért nem veti ugyanezt a Hírtv, vagy az EchoTv szemére. A mi kutyánk kölyke az más?

pamut 2014.11.09. 23:52:06

@Ballib Cenzúra: az embernek tényleg kinyílik a bicska a zsebében hogy te hazudsz, és közben másokat vádolsz hazugsággal.

nem szégyelled magad???

a te általad nagy hangon linkelt cikkben SINCS szó felminősítésről! már a címe is ez: "Megerősítette Magyarország besorolását a Fitch"

Mit hazudgálsz ennyit? politikus vagy?

Le Orme 2 2014.11.09. 23:59:45

@Surdablog: Az osztályzat, ami egy nagyon durva kategorizálást jelent mindössze 3 szinttel, nem változott, mivel a jelenlegi középső osztályon belül nem legfelül voltunk. A besorolás javult, ugyanakkorát, mint amennyi a középső osztályzat legfelső szintje és a felső osztályzat legalsó szintje között van. Undorítónak tartom, hogy egy javuláson fanyalogsz.

dr. Bértollnok 2014.11.10. 00:05:19

@Le Orme 2:

Vedd már észre nem fanyalog senki, csak helyre tesszük, hogy indokolatlan a győzelmi jelentés.
És nem durva a kategorizálás, nagyon is kifinomult.
És nem váltottunk kategóriát, csak azt jelzi a három legnagyobb hitelminősítő:, hogy további romlás nem várható egyelőre. Fél évente vizsgálnak menetrendszerűen.
Most szerintük nyakig vagyunk a fekáliában, de se ki, se beljebb...
Ha ezt te pozitívnak tartod, akkor ez az ízlésedet dicséri. Én nem, de tudomásul veszem, hogy egy hosszabb folyamat a felfelé indulás. Talán fél év múlva, de ez még nagyon sokba fog kerülni a magyar lakosságnak/adófizetőknek.

Surdablog 2014.11.10. 00:14:44

@Le Orme 2: Attól tartok nem érted a minősítési rendszert... A Moody's rendszerében 21 osztályzat van, nem 3! A, B, C kategóriákon belül van Aaa, Aa1, és így tovább alkategóriák. Ez elég árnyalt besorolást tesz lehetővé. A mellette szereplő kilátás nem besorolást jelent, hanem előrejelezés, várakozás a besorolás következő felülvizsgálatára. Nem fanyalgok, hanem a tényeket közlöm. Önámítás a tényeket rózsaszín (narancs) köpenybe csomagolni.

reálisan 2014.11.10. 00:17:24

A vasárnapi Jobbikos győzelmek jelzik, hogy radikalizálódik a magyarok gondolkodása. Egyre többen ébrednek rá, hogy a liberálisokkal szemben nem elé a FIDESZ finom politizálása. Erős kézzel kell kell bánni velük!

Surdablog 2014.11.10. 00:20:42

@reálisan: Ésszel nem megy? Nem véletlen...

dr. Bértollnok 2014.11.10. 00:27:25

@reálisan:
A radikalizálódás igaz. De azok az emberek akik most odaszavaznak, nem a liberálisok ellen vannak, hanem a Fidesz ellen!
Ezeket az embereket nem az mozgósította, hogy fúj SZDSZ (nincs is ilyen), meg fúj MSZP (még van)! Ezek az emberek a Fidesz elleni protest szavazatukat adták le. Az nem csökkenti a jobbik érdemeit, hanem éppen hogy erősíti, ha ezt ki tudta használni.
A Fidesz is ott követte el a hibát, hogy a proteststzavazatokat úgy állítottan be, hogy erre, vagy arra "felhatalmazást adott neki a nép". Nos a nép nem adott mindenre felhatalmazást, ahogy a Jobbiknak sem fog, aki jelenleg a haszonélvezője a Fidesz bénázásának.

kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2014.11.10. 02:15:20

MTVA válasza:

„Németh Balázs, a Híradó című műsor 2014. november 8-i adásában, nem véleményt vagy magyarázatot fűzött az Ön által megjelölt hírhez, hanem összegezte a napokban történt eseményeket”.

www.hir24.hu/belfold/2014/11/09/a-kozteveben-hir-a-musorvezeto-kirohanasa/

Levi-Jr 2014.11.10. 05:11:51

Fèlelmetesen rrákosista szürrealitás....elhűltem a látványtól...

na__most__akkor 2014.11.10. 06:57:39

Ki kéne javítani:
"Ezek azok a kritikusok hírportálok, amelyek"

vagy
"Ezek azok a kritikus hírportálok, amelyek"
vagy
"Ezek azok a kritikusok és hírportálok, amelyek"
vagy valami más...

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2014.11.10. 06:57:47

@dr. Bértollnok:

Csakhogy az index és a CC csúsztatási, hazudgálásai éppen a Jobbikot erősítik.

Mert ugye mondanom se kell, hogy a magyarázataid nem relevénsak.

A téma az, hogy Magyarország osztályzatát a Moody-s javította.

Erről a hírről az index.hu egyáltalán nem számolt be.

Ezt megemlítette az M1 híradója.

És erről posztot rittyentett felháborodottan a CC.

De tök fölösleges.
Hisz bárki, aki elolvassa az index cikket látja, hogy egy büdös szó se esik az index cikkben arról, hogy a Moody-s javította Magyarország besorolását.

Valamiért az index ezt nem tartotta fontos hírnek (Szöges ellentétben a hvg-cel, origóval, ...)

Ez van.

Hogy ezután miért véditek a védhetetlent, az továbbra is rejtély.

Morfologista 2014.11.10. 08:39:15

@Ballib Cenzúra: Úgy látom még mindig nem megy. Segítek. Az Index azért nem számolhatott be arról, hogy a Moody's javította Magyarország osztályzatát/besorolását/minősítését mert nem történt meg. Végigolvastam, az összes hozzászólásodat a témában, és hihetetlen, hogy ahelyett, hogy utánanéznél egy kicsit ennek az egész hitelminősítésdinek egy kicsit, arra vesztegeted el a drága idődet, hogy itt fröcsögsz egy olyan témában, amiről láthatóan halvány segédfogalmad sincs. Mégegyszer: a Moody's nem javított Magyarország hitel-besorolásán. Maradtunk bóvliban. Nem is minősített fel minket, hiszen maradtunk bóvliban. Ba1-ben.

És akkor hogy tisztáztuk, hogy mi nem történt, most segítek annak megértésében, hogy mi történt.

A Moody's módosította a várakozását negatívról stabilra. Hogy mivel kapcsolatban van várakozása a Moody'snak? Azzal kapcsolatban van várakozása, hogy ha továbbra is így mennek a dolgok, akkor milyen irányba szándékozik változtatni a jelenlegi Ba1 minősítésünkön. A korábbi vizsgálódáskor úgy gondolta, hogy a legvalószínűbb az, hogy legközelebb csökkenteni fogja a az osztályzatot Ba1-ről lefelé. Most azt mondja, hogy legközelebb valószínűleg nem kell csökkenteni az osztályzatot, de emelni se fogja, stabilan bóvlik vagyunk.

Namost én értem, hogy ezt lehet sikerként is propagálni, de szerintem meg az egész teljesen lényegtelen. És nem azért lényegtelen, mert "jó" hír, hanem mert lényegtelen hír. Több ponton is tettenérhető a hír lényegtelensége:

A Moody's előtt a másik két hitelminősítő már meglépte ezt, tehát most nem történt semmi csak a harmadik is beállt a sorba.

Az hogy a kilátásunkat negatívról stabilra változtatta, az nem akkora hír érték, mintha pozitívra változtatta volna. Az már hír lesz, mert az tényleg azt jelenti hogy javulunk. Ez a hír most csak annyit jelent, hogy eddig romlottunk, és most már talán nem romlunk tovább.

Remélem most már érted.

Peterpapo 2014.11.10. 08:40:07

@Ballib Cenzúra:

Szóval az a problémád, hogy a cikkben nem írták le szó szerint, hogy "javította" Értem. Mert a cikk amit az elején belinkeltek, az pont arról szól, amit te hiányolsz, de ne is törődj vele! De ha már itt tartunk, akkor az M1 híradója azt is bemondhatta volna, hogy a nagyon szarról, kevésbé szarra javult a megítélésünk. Csak erről valahogy mélyen hallgattak. Neked is ezt kellett volna tenned.

Surdablog 2014.11.10. 08:52:42

@Ballib Cenzúra:

1. nem javított a besoroláson. Ez ténykérdés, ezen kár vitázni.
2. Beszámolt róla.

index.hu/gazdasag/2014/11/08/a_moody_s_szerint_stabilizalodik_a_magyar_gazdasag/

Nyilván ismered a cikket, linkelted már ide. Abban egyetérthetünk, hogy a kilátás változásáról nem ír konkrétan, viszont a Moody's véleményét a magyar gazdaságról ismerteti. Címadásában pedig indokolatlanul pozitívabb színben tünteti fel a hírt a jelentőségénél.

3. A CC cikk felháborodásának tárgya pedig az, hogy a Híradó már az objektivitás látszatát sem tartja fontosnak. Kamerába fordulnak, és belemondják a véleményüket. Mindezt közpénzből. Azt sugallják, hogy mindenki hazug manipulátor, csak ők objektívek. Mindenki meghülyült és szembe jönnek az autópályán...

Virág et. 2014.11.10. 09:01:33

@Ballib Cenzúra: Te vagy a hét legviccesebb trollja. :)

P Woodman 2014.11.10. 09:34:20

Ha csak a hiradókat nézi az ember, kivéve retekklub, azonnal happy lesz, hogy itt milyen jó élni, ilyen öröm-propaganda már jó rég volt a médiában.. Szánalmas..

NoOne 2014.11.10. 09:41:21

@Ballib Cenzúra: Végigolvastam a cikket is, a hozzászólásokat és a linkelt oldalakat is megnéztem. A "vitakészségedről" a Fekete lovag jutott az eszembe: www.youtube.com/watch?v=DiKFV9Ka-GU

Baaah 2014.11.10. 10:43:16

@Peterpapo: segítek szegényen, mivel leírta az index is :)

Ez cím: A Moody's szerint stabilizálódik a magyar gazdaság

Na most ha egy kicsinkét feljebb emeljük a címről ezután a szemünket a monitoron, és megnézzük a 4. szót :D

ABC is megnyugszik talán :), de gondolom a következő probléma a betűtípus mássága lesz

csak egy néző 2014.11.10. 10:46:08

@Ballib Cenzúra:
Te idióta, fidióta. Úgy írom, hogy hátha azzal az agykezdeményeddel megérted.
Eddig "fos" kategóriából, nem fel, hanem átminősítettek minket "kemény szar" kategóriába.
Fel majd akkor minősítenek, ha ki is jöhetünk a pottyantós budiból.

Nikosi · http://ius-murmurandi.blog.hu 2014.11.10. 12:02:50

@Ballib Cenzúra: Te agyilag zokni nem minősítettek fel. Tudod mit tettek, te világbarma a negatív kilátást stabilra módosították. Azaz nem fog romlani a helyzet, de a bóvli marad, besorolás marad. Ez nem felminősítés.

Erre kár verni a fütykössel a csalánt. Másrészt ez benne volt rengeteg helyen. Ja nem csaptak neki örömtáncot mert minek, ettől még bóvli a bóvli. Ha onnan tennének el feljebb akkor lenne értelme örömködni. Erről viszont beszámoltak más sajtó orgánumok is, még ha ez el is kerültek a figyelmét egyes amőba intelligenciájú agyhalott egyedeknek.

Nikosi · http://ius-murmurandi.blog.hu 2014.11.10. 12:17:02

@Ballib Cenzúra: Vadász vadász, te szopni jársz az erdőbe.

Nézd tudod nem mindenki érthet mindenhez, tudod tévedhetnek is az ember fia. De ha már totál tájékozatlanul hülyeséget hord össze, aztán felhívják a figyelmét, hogy talán téved akkor az az ember akinek van egy agysejtje is csöndeb marad és lapít.

De te olyan agyas vagy, hogy fújod tovább a hülyeséget ami nem igaz. Momentán hazudozol össze vissza azért, hogy bizonyítsd egy szervilis agyament ...................... egyed hazug kijelentést.

Neked az élet egy extrém sport lehet....

csak egy néző 2014.11.10. 14:08:46

"Vida Ildikó a követség ajtajában elkapta az amerikai ügyvivőt"

"A NAV elnöke előzetes értesítés nélkül, jogi képviselője, Futó Barnabás kísértében hétfőn délelőtt betoppant az Egyesült Államok diplomáciai kirendeltségére."

Nem kis összegben mernék fogadni, hogy ez a hír lesz az M1 fidesz híradóban a fő ügy.

444.hu/2014/11/10/az-amerikai-nagykovetsegen-folytatta-onmaga-kivizsgalasanak-szinjatekat-vida-ildiko/

Neoprimitív 2014.11.10. 15:10:31

@csak egy néző: Pedig éppen ma mondta meg (ismét) a frankót a Tonyó, hogy ez egyáltalán nem is érdekli az embereket, csak a hülye újságírókat.

csak egy néző 2014.11.10. 15:19:23

@Neoprimitív:
Így igaz. Egy hithű fidióta NER társ csak az M1-ről tájékozódik, ott pedig csak is pozitív híreket lehet nyomatni.
Fábrik úr show müsora a kanyarban sincs a 60-70-es éveket idéző M1 fidióta hiradóhoz képest. Egy pár példa.
A szóra sem érdemes riporterkét a kis mappájával (már majdnem mindegyiknek van) kihajtják valahol a keleti végeken egy újonnan átadott ma még sehova sem vezető abszolute korom sötét kihalt új autópálya szakaszra, ahonnan lelkesen tudósít arról, hogy derék kormányunk újabb sikert ért el.
A másik szintén sehol sem jegyzett tudósítócskát kiküldik este, sötétben a Kossuth térre, olyan felkomffal, hogy egymás sarkát tapossák a turisták a téren, erre mit lt a derék NER társ, egy fia ember sincs a közelében.
A harmadik tudósító a Béla a kis mappájával belemondja a kamerába, hogy biza budán is tolonganak a turisták. Erre mit lát a magyar pógár? Béluskánk a felső rakparton a korlát elött, háttal a Parlamentnek tudósít és ember nincs a közelében.
Arra viszont tökéletes ez a fos hiradó, hogy az ember néha egy jót röhögjön a szervilitás ilyen magas fokon történő űzésén.

dr. Bértollnok 2014.11.10. 15:20:03

@Neoprimitív:

Vigyázz aROGÁNssal, mert megtévesztő az az ártatlan naiv, bárgyú őzgida szeme! Valójában a legnagyobb pókeresek egyike! :-)
Nekem elhiheted! :-)
Akkor nem hazudik, amikor levegőt vesz aztán már igen...

csak egy néző 2014.11.10. 15:21:48

Egy másik blogon olvastam egy kommertárs véleményét, ami megmagyarázz a az M1 Híradó működését.

"A fülkeforradalom előtt a "királyi tvben" dolgoztam. Amikor e "jópofa" fiúk megnyerték a választást kiadták kiket lehet a képernyőre tenni kiket nem. - papp dániel esete Lomnici Zoltánnal- Aztán kiadták hogy minden hírben benne legyen ha az mszp érintett - vágóképként - beteg, öreg, esetleg gazdagnak látszó ember. A nonverbális kép azt kell sugallja, hogy aki közéjük tartozik az vagy bűnöző vagy kiszolgáltatott. Ezek után megkezdődött a tisztogatás!! A minisztériumból kapott "B" listák alapján kijelölték ki tartozik közéjük és ki nem. Aki nem azt szépen lassan leépítették! ÍME AZ OK: " nincs szociális ok, hogy a rendszerben tartsunk ". Tehát a munka nem ok, a rendszer az ok, de abba nem férsz be. Ennek a gondolatnak az eredménye látható!

dr. Bértollnok 2014.11.10. 15:25:18

@csak egy néző:
Az megvan, hogy (valahol olvastam) Fábri megpróbál korunk Hofija lenni? Merthogy szeretné a házon belüli megmondó szerepet eljátszani az utóbbi időben.
Csak hát Hofi nem csak humorosabb volt, de láthatóan intelligensebb is. Ott a nézők tényleg elhitték, hogy hozzájuk szóltak, jól érezték magukat, szívből nevettek és furcsa, de tulajdonképpen magukon.
Nem kellett táblát feltartani, hogy (nevetés, vagy taps).

Le Orme 2 2014.11.10. 20:06:38

@dr. Bértollnok: @Surdablog: @komplikato: Én értem a minősítési rendszert, ti is értitek, de nem jól értelmezitek a hírt. Ha most az lenne a hír, hogy stabilról negatívra változik a besorolás, akkor az romlást jelentene. De nem ez hír, hanem hogy negatívról stabilra változott. Ez javulás.

Egyébként a bóvli kötvények neve megtévesztő, a magasabb kockázatú jobb lenne, mert nagyon jó befektetések, jobbak mint a befektetői kategóriába tartozók. Aki azt írja róluk, hogy szarok, az semmit nem tud a pénzügyekről.

P.Freddy 2014.11.10. 20:52:18

Miután kiderült, hogy ez a tetű két trafikot nyert Lázár Jankótól a zsebébe, még mocskosabb aljasság, amit KÖZPÉNZEN a KÖZTÉVÉBEN művel, amivel gyakorlatilag odaszarik a képernyőre.

Egy utolsó, rohadék buzeráns, Lázár, Vida, Orbán-féle tolvaj hazaáruló göréncsorda méltó megtestesítője.

Németh Balázs akkor teszi jól, ha eltakarodik a jóédes krvannyának a büdös pcsájába, fejjel felfelé. Undorító, gennyes büdös Fideszlárva.

Surdablog 2014.11.10. 21:36:51

@Le Orme 2: A besorolás nem tud változni stabilról negatívra, vagy fordítva. A besorolás Ba1- ről tud változni Ba2-re, vagy felfelé. De ezt már néhányan néhányszor leírtuk. A kilátás tud javulni, vagy romlani semlegesről negatívra, pozitívra. A kilátásunk javulása negatívról semlegesre javulást jelent, de nem a minősítésben, nem a besorolásban. Annyit jelent, hogy legközelebb - ceteris paribus - nem lóg a fejünk felett a további leminősítés. Sajnos viszont az sincs benne, hogy a Moody's felminősítéssel a közeljövőben számolna. Most akkor ki nem tudja értelmezni a hírt?

Ami a jó befektetésekről írt értekezésed illeti, azzal az a bajom, hogy vagy annyira unortodox, hogy nem is értem, vagy ahogy írod, azok közé tartozom, akik semmit sem tudnak a pénzügyekről. Az csak félve merem megjegyezni, hogy a magasabb kockázat és a jó befektetés közötti összefüggésről a közgazdaságtudomány még semmilyen összefüggést nem állapított meg. Nem azért, mert béna, hanem azért, mert nincs. A magasabb hozam az nem egyenlő a jó befektetéssel. Meg sem merem kérdezni, hogyan definiálnád a jó befektetést?

Le Orme 2 2014.11.10. 22:09:35

@Surdablog: Szavak jelentésén lovagolsz ("minősítés, kilátás, besorolás, osztályozás") javulás, de nem a minősítésben, nem a besorolásban.
Tehát javulás.
"Annyit jelent, hogy legközelebb - ceteris paribus - nem lóg a fejünk felett a további leminősítés." Ez javulás. Aki nem így értékeli, az nincs tisztában a sorrendi skálák és a jobb-rosszabb fogalmak jelentésével.
A jó befektetés: a jó-rossz relatív skálán értelmezhető. A jó befektetés várható hozama nagyobb az átlagnál. Állampapírokról van szó, nem bankokról, vállalati hitelekről. Nevetséges feltevés, hogy a magyar állam fizetésképtelenség miatt ne fizetne. Nagyobb hozamot fizet, mint a német vagy holland állam, tehát a magyar állampapír jobb befektetés a németnél és hollandnál.

Surdablog 2014.11.10. 22:50:21

Nem lovagolok a szavak jelentésén. Igyekszem a jelentésük szerint használni. Javaslom neked is, és máris kevesebb lesz a vita.

-Kettes fiam, kettes. Ha így tanulsz tovább, akkor lehet, hogy megbuksz.
következő alkalommal:
-Ez megint csak kettes, úgy látszik, csak ennyire vagy képes.

Na ez a javulás, amiről te írsz...

És mikortól válik nem nevetséges feltevéssé egy ország fizetésképtelensége? Ha nevetséges feltevés a magyar csőd, akkor miért árazza a piac a csődkockázatunkat? A görög államkötvény jó befektetés? Miért veszik meg a német kötvényeket, ha szerinted van jobb befektetés is? Kockázat és hozam között akkor milyen összefüggés van? Mert ha a magyar állampapírnak nincs kockázata, akkor ugye összefüggés sem lehet... Pedig.
Csak néhány kérdés, ami rávilágít az állításaidban rejlő ellentmondásokra. Szerintem olvass először egy kis pénzügyet, aztán próbáld pontosan megfogalmazni a mondanivalód.

dr. Bértollnok 2014.11.10. 23:14:28

@Le Orme 2:
Pont itt a hiba az érvelésedben. Nem a "minősítés", nem a "besorolás" változott.
Hogy a további félreértéseket megelőzzem szó szerint így hangzik: stabilra változtatta a kilátásokat.
Írtam korábban hogy ez akár pozitív lehet, ha egy zuhanás fékeződik le. na de ez egyben azt jelenti, hogy eddig zuhantunk. Zuhantunk?
Akár egy fordulat első lépcsője is lehet. Kijelenteni, hogy ez örömteli hír... ehhez nagy elfogultság kell. Buizakodjál, én is azt teszem. De örömódákkal még várjunk...

Még egy megjegyzés, a kormány jelenlegi devizahiteles "mentőcsomagja = forintosítás" véleményem szerint az egyetlen pozitív lehetőség, akármennyire is gerinctelenül átvágták a palánkon a szerencsétleneket. Ez kellett ahhoz, hogy fél év múlva ESETLEG tényleg feljebb minősítsenek a hitelminősítők pés akkor az már tényleg pozitív hír lesz!

Le Orme 2 2014.11.10. 23:19:13

@Surdablog: Ha a magyar állam 1 millió év alatt 1000-szer csődbe ment volna, a német pedig 1 millió év alatt 10-szer, akkor korlátozottan lenne értelme kockázatokról beszélni. Az időbeliség miatt korlátozottan. Így nincs, mint ahogy állításaimban sincs ellentmondás.
A tankönyvet jól megtanultad, ötöst kaptál pénzügyvizsgán, de gondolkodni nem tudsz. Pénzügyi irodalom olvasására már nincs szükségem, mert csúcson vagyok a témában.

dr. Bértollnok 2014.11.10. 23:21:09

@Le Orme 2:

Ja és a "bóvli" az zsargon. Valójában magasabb kockázatúnak tekintett adósságról van szó, ahol fennáll a reális kockázata, hogy államcsőd következzen be. Ennek azért van jelentősége, mert az állampapír vásárlásakor be kell kalkulálni a biztosítási díjat is. A befektetők biztosítást kötnek rá, hogy a tőkét visszakapják egy ilyen kemény helyzetben is. A biztosítási felár, hozamfelár 2-3% is lehet. A befektetők nyilván minimum ennyi + 1-2%-al magasabb hozamot várnak el ezeknél a papíroknál, mint az elsőrendű kötvényeknél. Legalábbis ma ez a helyzet, de most relatíve olcsón adják a pénzt a befektetők a piaci helyzet miatt, pénzbőség van.

Surdablog 2014.11.10. 23:34:06

@Le Orme 2: gondolkodni sem tudok... OK. Azért néhány érv is jó lenne!

Na akkor a kockázatról. A kockázat nem a múltbéli gyakoriságot jelenti, hanem a jövőbeni bekövetkezés valószínűségét. Görögök sem mentek sokszor csődbe eddig. Elég volt az az egy is. A kockázat jelentősége alapvetően nem is feltétlenül az, hogy becsődöl egy ország, vagy sem. Már az is elég, ha a csőd közelébe kerül, vagy megnő a csődkockázat.
Ha jó kis magyar állampapírban tartottad a befektetésed 2008-ban, mert ugye M.o. nem megy csődbe, akkor amikor a csődkockázatunk megugrott, és az állampapírhozamok emiatt emelkedtek, akkor ugye az állampapírod árfolyama csökkent. Tehát bukta volt rajta. A te kockázatmentes befektetéseden! Ez már nem tankönyv, ez a valóság...
Szóval magyar állampapírral is lehet bukni, és csőd sem kell hozzá, elég ha a hozamok emelkednek.

Annak örülök, hogy a csúcson vagy. Remélem még nem tanítod...

Baaah 2014.11.11. 09:10:00

@Surdablog: kicsit egyszerűbben is meg lehetne magyarázni neki, szval Orme olvasd el ott a csúcson vagy a klotyón, hogy mit írt a hitelminősítő, change vagy egyéb kifejezést, ha nem change, akkor igazad van, ha change, akkor nincs igazad
aztán javaslom olvasd el mi alapján changelt :) és jelentés alján is miben nem changelt :)

Baaah 2014.11.11. 09:53:56

@jolaca: "Hömpölygő, gyönyörű királynőnk gyönyörű Erzsébet-hídján ünnepélyesen átvonuló esti tömeget mutatott több tévécsatorna a minap. A szentjánosbogár-szőnyegként világító mobiltelefonok Miniszterelnökünk nevével magasra emelt táblákat világítottak meg. Meghatódtam. Megírom."

ÉS ezt meg szerettem volna az év kommentje címre benevezni :D

Neoprimitív 2014.11.11. 10:09:14

@Le Orme 2: "Pénzügyi irodalom olvasására már nincs szükségem, mert csúcson vagyok a témában." Drábik és Bogár is ezt mondja...

Ma Baker 2014.11.15. 11:07:46

A linkelt cikkben szó sincs a kilátási pozíció javításáról. A posztíró jobb híján nemes egyszerűséggel hazudozik.
A poszt ezek szerint arról szól, hogy fáj az igazság.

Surdablog 2014.11.16. 12:21:52

@Ma Baker: Arról ír a linkelt cikk, hogy stabilizálódik a magyar gazdaság a Moody's szerint. Miben hazudik a posztíró?

A poszt arról szól, hogy az "objektív" Híradó bírálja a sajtót, mert szerinte az eltitkolja a pozitív híreket. Biztos, hogy ehhez a poszthoz akartál hozzászólni?

kaldijozef 2015.10.07. 15:17:51

Az m1 a Magyar Televíziója helyén sugárzó PÁRT TV a leggyalázatosabb módon beszél mellé, uszít és nyalja a Kedves Vezető s..t.

Le Orme 2 2015.10.11. 16:41:57

@dr. Bértollnok: A szavakon lovagolsz, mert buta vagy. Ha besoroláson negatívról stabilra változik, az javulás.

Más Ma reggeli hír, vagyis legalább 8 órája olvastam, hogy az Euromoney című szaklap Emerging Markets című kiadványa Varga Mihályt választotta az év pénzügyminiszterének a kelet- és közép-európai régióban.
Az indexen erről semmit nem tudhatunk meg, az a hír például címlapot igényelt, hogy a román szépségkirálynő karambolozott.

Itt vannak a fő hírek. Lejjebb, a gazdasági hírekben is csupa szokásos érdektelen butaság olvasható:
Tíz film, amit kötelező megnézni év végéig
Kilőhették az Iszlám Állam legfontosabb vezetőjét
Könnygázt vetettek be az ankarai merénylet helyszínén
A rendőrök így akarták megakadályozni, hogy a kurdok virágot helyezzenek el az áldozatok emlékére. A tüntetők Erdogant hibáztatják.
Egy terhes nő és hároméves kislánya vesztette életét az izraeli légicsapásban
Riasztást adtak ki: özönvíz jöhet Dél-Magyarországon
Összesen 13 megyére adtak ki figyelmeztető előrejelzést, 50 milliméternél több eső eshet.
Az oroszok buszoztatják a menekülteket, mondja a cseh védelmi miniszter Simicskó Istvánra hivatkozva
Lovaskocsiba hajtott Miss Románia, négy ember meghalt
süti beállítások módosítása