Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Bánó András és az ATV is bocsánatot kért az Osztolykán-interjú miatt

2014. október 10. 17:00 klágd 107 komment

maxresdefault.jpg_1024x576

Mi is megírtuk, hogy Bánó András az Egyenes beszédben fullba nyomta a kretént és a cigányok lélektanáról kérdezgette Osztolykán Ágnest, az LMP képviselőjét, aki állta a verbális pofonokat, de azért láthatólag olyan volt, mintha igazából ütötték volna. Most megérkezett a műsorvezető és a csatorna bocsánatkérése is, mindenféle változtatás nélkül jön mindkettő a tovább után:

Először Bánó:

Az Osztolykán Ágnessel folytatott beszélgetésünk elején egy rossz kérdést tettem fel, amivel az ő,és még sokak értékrendjét, társadalmi normáit bántottam. Világnézetemben nincs helye rasszizmusnak. Irtózom a kirekesztés, a megbélyegzés és a gyűlöletbeszéd minden formájától. Ezért  fontos nekem, hogy Osztolykán Ágnestől és mindenkitől, akit sértett kérdésfeltevésem, elnézést kérjek.

Aztán a csatorna:

Az ATV közleménye a szerdai Egyenes Beszédben elhangzottakkal kapcsolatban

 Az ATV ezúton fejezi ki mély sajnálatát az Egyenes Beszéd szerdai adásában Osztolykán Ágnessel folytatott beszélgetés során történtek miatt.

Bár biztosak vagyunk benne, hogy az Egyenes Beszédet aznap vezető Bánó András szavai mögött nem volt rosszindulat, megbélyegző vagy megszégyenítő szándék, nyilvánvaló, hogy a Felsőzsolcán történtekkel kapcsolatban feltett kérdése alkalmas volt Osztolykán Ágnes és roma honfitársaink megbélyegzésére és megszégyenítésére.

Az ATV élesen elítéli a rasszizmus, a faji alapú kirekesztés és megszégyenítés minden formáját, és mély sajnálatát fejezi ki a történtek miatt Osztolykán Ágnes, a magyarországi roma közösség és minden nézője felé.

Szép hétvégét mindenkinek!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2014.10.10. 17:22:27

Vannak át nem gondolt kérdések. No ez egy ilyen volt...

fran7 2014.10.10. 17:26:33

Hú ez a roma közösség, de polkorrekt kifejezés, amit ugye nem is igen szoktunk használni. Mivel a magyar romák és cigányok legalább háromfelé tagolt közösség. Épp ezért nem tudnak hatékonyan segíteni rajtuk. Mert ami jó lenne egy romungronak, az nem jó egy beásnak, vagy oláh cigánynak. Ami rosszabb ki is használják őket egymásnak ugratva őket.

Karcsi75 2014.10.10. 18:30:42

Ez kész kb. 40 éve újságíró és nem készül fel egy interjúra megfelelően!? Na ha valaki Ők "fullba" nyomják a kretént!

BugaJakab 2014.10.10. 18:32:56

Ez egy rasszista /Bánó / semmi keresnialója a médiában.

hallohallo · http://britesite.blogspot.com/ 2014.10.10. 18:35:15

nem az a gond, hogy nem készült fel egy interjúra, hanem hogy azt gondolja, van olyan, hogy cigány lélektan.
tényleg azt gondolja.
most a csatorna megmagyarázta neki, hogy gáz van, kérjen bocsánatot, de ettől ő még továbbra is így fogja gondolni - és ez a nagy baj.

pingwin · http://pingwin.blog.hu 2014.10.10. 18:56:58

@hallohallo: valószínűleg, talán néha elvalás előtt elgondolkodik rajta

jpmjpm 2014.10.10. 18:57:20

na, hál istennek ezek a lincselések sem történtek meg! jó tudni.

jpmjpm 2014.10.10. 18:58:12

@hallohallo: "cigány lélektan"

a cigány vagy a lélek említése a gáz?

jpmjpm 2014.10.10. 18:59:06

@TrueY: vannak át nem gondolt lincselések!

jpmjpm 2014.10.10. 19:00:23

@Karcsi75: és a lincselésekről mi a véleményed?

jpmjpm 2014.10.10. 19:03:06

egyébként az a szép ebben a hírben, hogy a lincselők előzetesben vannak. bánó meg bocsánatot kért. jól tolja az iróniát!

2014.10.10. 19:10:55

Jé, ide már lehet kommentelni?
Akkor: Röhej az Osztolykán, röhej a Bánó, röhej az ATV.

Karcsi75 2014.10.10. 19:21:10

@jpmjpm: Attól függ kit vagy kiket lincselnek meg! :)

Ybl 2014.10.10. 19:23:05

Egyszer volt jó arc ez a bánó, arra is rábaszott szegény.

Poszt 0lok001 2014.10.10. 19:33:20

Ettől egyszerűbb a helyzet.

Bánó szarik az LMP-re és jelöltjeire, és mindenkit kínos helyzetbe akar hozni, aki nem a ballibek jelöltje.
Csak most önmagát sikerült kényelmetlen helyzetbe kevernie.

Konzerális 2014.10.10. 19:54:00

Gondolom, nem hogy a musorait megtarthatja Bano, de meg gyeb kovetkezmenye sem lesz ennek a gyalazatnak! Kovetkezmenyek nelkuli vilagban nem lehet tervezni a jovot!

ideasz 2014.10.10. 19:58:02

Azért nem nehéz a c...król vérlázító történeteket citálni.

pandius 2014.10.10. 19:59:00

Nem cigány lélektan van, hanem állatként viselkedő csürhe. Meg ilyen felelőtlen cigány értelmiség mint a kedves képviselőasszony, aki a jól bevált mosdatáshoz ért csupán. Ha a cigány lop, csal, öl, akkor is ő az áldozat. Megélhetési bűnözés meg adrenalin. Ja persze. Sok magyar is nyomorban él, mégis mindenkinek egyértelmű volt a hír hallatán a származás! Gondolkozzon Ágnes asszony a miérteken! Legjobban a normális cigány embereket sajnálom a csürhe miatt is és ez miatt az "értelmiségi" miatt is.

Sword 2014.10.10. 20:22:32

Akkor nem szabad ilyet kérdezni? Csúnya dolog? Fojtsam magamba a kíváncsiságot? Engem érdekelne, hogy miért viselkednek így a cigányok. Érdekelne, hogy a többségük miért viselkedik úgy, mint egy előember. Valakivel biztosan ellehet hitetni, hogy egyformák vagyunk, velem nem. A problémáról nem lehet beszélni, mert azt hiszik, hogy ha megtiltják az embereknek, hogy ehhez hasonló kínos kérdéseket tegyenek fel, akkor a probléma nem is létezik. Az ilyen szélsőségesen liberális emberek elhiszik, hogy ilyen egyszerűen a szőnyeg alá lehet söpörni a problémákat. Miközben már annyi mocsok van a szőnyeg alatt, hogy felesünk benne.

torró 2014.10.10. 20:22:47

Elképzelem, ha ez a HÍR tv-n megy le?!

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2014.10.10. 21:20:27

De legalább belátták, hogy hülyeséget csináltak. A többség erre se képes...

fran7 2014.10.10. 21:34:28

@hallohallo: Van olyan, hogy cigány lélektan, de arról nem egy lincselés kapcsán kezdünk el kérdezősködni. Mert ugye olyan népet nem ismerünk, ahol ne lincseltek volna meg embereket. Tehát a nemzetiség nem releváns ebben az esetben.

rarrarrarrar 2014.10.10. 21:36:17

Ezt a kérdést fel lehet tenni, csak nem így fogalmazva, nem ennek a hölgynek. Amúgy bulváros kérdés...

avan 2014.10.10. 21:36:53

Nem volt ez hülyeség, cigányt kell kérdezni cigányokról, különben majd beleugatnak, hogy ki ne tudná jobban, mint Ők.

És akkor egy kis vers...

Bánó bánja, hogy bántotta,
De milyen jó is reggel egy adag rántotta.

FotelForradalmár 2014.10.10. 21:50:06

Kíváncsi vagyok az un. "demokratikus ellenzéknek" mikor esik le a tantusz, hogy mitől erősödik a Jobbik. Pont az ilyen kérdésektől! Hogy legalább fel merik tenni és bizonyos dolgokat kimondanak. Már kezdtem örülni, hogy az ellenzéki média megtette az első bátortalan lépést ebbe az irányba, erre azonnal visszakoznak. Gratulálok! Az átlag választó, aki napi rendszerességgel szenved a cigányok atrocitásaitól ettől még inkább a Jobbik felé fog húzni. Aki meg elhiszi, hogy a mélyszegénység az oka a cigányok által képviselt civilizálatlan viselkedési és bűnözési formáknak az vagy idióta vagy nem ebben az országban él. A problémákat nem lehet orvosolni anélkül, hogy ne neveznénk nevén őket. A köznyelv régóta használja cigánybűnözés szót. Mostantól a "cigány lélektan" is beépülhet. A cigányoknak is régóta meg van a nyelvezetük a tevékenységeikre. Pl. tudjátok mit jelent az "öregezés" a romák között? Idős, védtelen emberek kirablása, kifosztása.

fran7 2014.10.10. 22:14:17

@FotelForradalmár: Erre azt tudom mondani, amit egy cigány osztálytársam mondott az egyetemen. Az a baj, hogy akik foglalkoznak velünk, nem szeretnek minket. Addig nem lesz semmi megoldva az ő problémáikból, amíg olyanok nem kérik tőlük, akikről elhiszik, hogy nem csupán érdekből foglalkoznak velük.

2014.10.10. 22:25:27

Bánó egy beszari alak, ha elnézést kért. Azt a kérdés O. "bölcs" fejtegetése után miért nem tette fel:
Ugyan már, a hasonló szegénységben élő ugyanilyen frusztrált magyar ember, miért nem a lincseléssel vezeti le a feszültségét?
Van cigány lélektan beszari Bánókám és ATV.

ADLON 2014.10.10. 22:43:56

Azért Ágnes asszony is megtapasztalta a "cigány lelkületet" , mikor ellopta a bankkártyáját egy ilyen lelkületű tanácsadója a Képviselői Irodaházban és levett róla 200 ezret. Persze megpróbálta eltusolni mikor megtudta, hogy ki is tette ...

sterimar 2014.10.10. 22:45:59

@fran7: "nemzetiség nem releváns ebben az esetben"

De nem ám, az utcánkban is rendszeresen lincselnek meg fehér középosztálybeli családok autóvezetőket, ha a kölykük az autó alá ugrik.

fran7 2014.10.10. 22:52:10

@sterimar: Azért tudnék olyan esetet mondani, mikor a cigányok önmagukat állították le. Csak azt nem hozza le a Blikk. S azért a magyarok is lincseltek meg már embereket. Erre akartam utalni. Van olyan helyzet, ahol szinte bárkit bele lehet hajszolni lincselésbe.

2014.10.10. 23:24:32

Mi ez az állandó romázás? Ebben az országban a cigányokat mindig is cigányoknak hívták, amióta itt élnek. Miért kell őket másképpen hívni, amikor ez némelyiküket zavarja is, mondván hogy ő nem roma, hanem cigány? Például, a románoknál a média nem annyira visszafogott ezzel kapcsolatban (mondjuk, ott a kormány nem tudja és nem is nagyon akarja a sajtót és a tévécsatornákat ellenőrizni). Nem véletlen, hiszen a roma és a román szót könnyű összekeverni. Egyébként melyik népet hívjuk a magyar szóhasználatban úgy, mint a saját anyanyelvükön?

Big Blaster 2014.10.10. 23:31:07

Elég furcsa. Magyar néplélekről lehet nyugodtan beszélni, akár kérdéseket is feltenni, mint hogy pl. miért olyan pesszimisták a magyarok? Ezt nem kéri ki senki, pedig nem minden magyar pesszimista.
Roma néplélekről ezek szerint nem szabad beszélni vagy kérdéseket feltenni ezzel kapcsolatban, mert az már kimeríti a rasszizmus fogalmát.
A néplélek többek között ezt jelenti: "Mint nagyobb közösség (család, törzs, nép) tagjai bizonyos tekintetben közös lélekkel is birnak, mely közös lélek sajátosságai a közösség nyelvében, ős vallási felfogásában, mitoszaiban, mondáiban, érzés- és cselekvésmódjában, szokásaiban, intézményeiben nyilvánulnak."
Read more: www.kislexikon.hu/neplelek.html#ixzz3FmMrMIwB

Fentiekből a lényeg ez: A közös lélek (néplélek) a közösség érzés- és cselekvésmódjában, szokásaiban nyilvánul meg.

Bánó szerintem csak arra volt kíváncsi, hogy az aránytalan, csoportosan elkövetett agresszió mennyire sajátja a roma népléleknek. A kérdés jó helyre volt címezve, hiszen ki tudhatná ezt jobban megválaszolni, mint egy roma?

Mr. Közbiztonság Szilárd 2014.10.10. 23:46:24

Hát pedig engem érdekelt volna a kérdés, hogy miért akarnak azonnal meggyilkolni valakit a cigányok - és csak a cigányok -, anélkül, hogy megnéznék, mi történt a gyerekkel. Itt is csak horzsolásai lettek (más kérdés, hogy mi a lófaszt keresett a 2 éves gyerek a forgalmas út közepén egyedül?), Szögi Lajos esetében is, és a cigányok azonnal gyilkolni akartak.
Ezt azért ne fogjuk már a véletlenre.
Ez ennek a trágya népnek a jellemvonása.

@fran7:
Mondjad már ezeket a példákat, ne csak a szád járjon.

@Jules Verne:
Teljes mértékben egyetértek.

2014.10.10. 23:48:02

Megnéztem a videót. Szóval, miért is kellett bocsánatot kérnie Bánónak? Mert egyszer mert egy egyeneset kérdezni az "egyenes beszédben" (ellentétben a volt feleségével, aki többet dumál, mint a meghívott)?
Bánó hagyta legalább beszélni Ágnes asszonyt, noha szegény nem igazán ismeri a cigányokat...

tudjukkik 2014.10.11. 00:26:33

Elolvasva a a cikket és a hozzászólásokat megállapítható, hogy ez a magyar lélektan eléggé nyomorult. Kár, mert én is magyar vagyok.

Onereality 2014.10.11. 00:55:48

@pandius: rossz hirem van szamodra: a feher nagy magyar ember is lop, csal, hazudik, esetleg sokkal nagyobb tetelben, nem a falubeli krumplifoldjen...

Hajdú Peter 2014.10.11. 01:17:57

Na végre lehet egy jót cigányozni, szemétseg volt hogy elözőbe nem lehetett.
Na akkor zengjen a nóta : "Langszoró az egyetlen fegyver mivel nyerhetek.................................."

Mr. Közbiztonság Szilárd 2014.10.11. 01:43:25

@Onereality:
Csak nem mindegy, hogy a Bözsi néni utolsó csirkéjét vagy utolsó 500 Ft-ját lopja-e el, esetleg félig vagy teljesen agyonverve érte Bözsi nénit, vagy az államtól lop.

De a nagy cigányvédőknek csak azt tudom javasolni, hogy fogadjanak be néhány ózdi vagy nyíregyházi cigány családot. Vagy miskolcit, most abból épp túltengés van.

Ha nem teszik, akkor viszont ne nagyon pofázzanak a cigányok védelmében, mert valójában ők is fosnak tőlük, talán még jobban, mint aki a cigányok ellen szólal fel, csak szeretnének kurva nagy liberálisnak tűnni a haverok előtt.

dukeekud 2014.10.11. 02:08:19

@Sword: "Fojtsam magamba a kíváncsiságot? Engem érdekelne, hogy miért viselkednek így a cigányok. Érdekelne, hogy a többségük miért viselkedik úgy, mint egy előember."

A ciganylelektan kifejezes baromsag. Ezek egyszeruen szociopata elmebetegek, akik evszazadok ota generaciorol generaciora adjak at ezt a primitiv elmebeteg viselkedest. Egyszeruen arrol van szo, hogy a cigany csaladok, nem torodnek a gyerekeikkel, nem vigyaznak rajuk, NEM SZERETIK, jo esetben csak megelhetesi forraskent tekintenek rajuk. Naluk a bantalmazas, kihasznalas, elhanyagolas minden formaja a primitivsegukbol fakadoan termeszetes.(sokszor lattam, hogy cigany csaladok, egyszeruen csak elo jatekbabakent kezelik a gyereket, tokeletesen figyelmen kivul hagyva azok barmely igenyet) Es persze egy ilyen ALLATI korulmenyek kozott felnovo gyerekbol, termeszetes, hogy ALLAT lesz, aki ALLATI modon, vagy meg rosszabul viselkedik.
Akik ott lincselni, akartak, azok is nyilvan ilyen allat modjan nottek fel, es ezt adjak majd a tovabb a sajat gyerekuknek.
Nem ketseges, hogy az a 2 eves gyerek, akit felloktek az autoval, legkesobb 10 ev mulva maga is ezekhez hasonlo ELMEBETEG, SZOCIOPATA ALLAT lesz, hiszen mi mast tanulhatna ezek kozott.

----> Es a kor bezarult kezdodik minden elolrol.

Lenyegeben ennek a fajta viselkedesi """kulturanak""" a tovabb adasat kene valahogy megakadalyozni. Peldaul azt a 2 eves gyereket azonnal ki kene emelni abbol a kozosegbol, eltiltani azoktol, a szuloknek NEM nevezheto eletben tarto szemelyektol.

Arthur Bloch 2014.10.11. 05:49:26

"Az emberek a természettől fogva egyenlők" - mondják! - Ez nem igaz !!!Az emberek természettől fogva különbözők.- A cél az lehet,hogy csak a természettől és ne a társadalmi körülmények kényszerétől fogva legyenek különbözők.../Kopátsy Sándor axiómája. - Más kérdés,hogy az emberek,fajok közti alkati - gondolkodásbéli különbségek még sokáig alkalmasak lesznek a szembeállításra,- ami az emberi gyarlóság ösztönös és aljas eszköze, ha kell a fegyvere.-Aki mindezt tagadja legalább annyira bűnös,mint az aki a lincselést védekezésnek tartja....ugyanis,aki tagadja az tudatosan teszi ezt,aki lincselni akar az pedig buta,lelkében is kretén és gyakran Ő is áldozat...

2014.10.11. 07:08:02

"Egyébként melyik népet hívjuk a magyar szóhasználatban úgy, mint a saját anyanyelvükön?"
Például az oláhokat, a rácokat, a tótokat, vagy a muszkákat. Sőt, a tótok még ki is kérik maguknak, ha a magyar nevüket használja valaki, mert ez megbélyegző, negatív tartalmú. Csak az a pár tízezer Tóth vezetéknevű honfitársunk nem érzi ezt, akik köszönik, jól elvannak a nevükkel. Bár lehet, hogy a polkorrektség miatt át fogják nevezni őket Szlovákh-ra.

foxwiththegloves (törölt) 2014.10.11. 07:08:38

@Sword: de szabad ilyet kérdezni, sőt kell ilyet kérdezni, de miért pont attól a nőtől, aki normális életet él és kizártnak tartom, hogy bármikor hasonló helyzetbe kerülne, mint akikről szó van és politikusként sem ez a területe? Neki erre miért is kéne tudnia a választ? Mert "hiába tanult és kulturált, ez csak a máz, és genetikai alapon benne van a mocsok, amitől ő is képes bármikor egy jó kis lincselésre ha úgy adódik, úgyhogy tudnia kell"? (ez volt a baj a kérdésfeltevéssel)

Sterbinszky Tivald 2014.10.11. 07:10:36

Mi történt? Nem láttam, és eddig a neten sem hallottam erről az esetről.
Csak nem azt kérdezte Bánó, hogy a cigány lélektanban benne van, hogy a kiküldik a pulyákat az út mellé, és megtanítják nekik, hogy ha jön egy autó, akkor csináljanak úgy mintha az elütné őket. Ezután az egész família kirohan egy kis lincselésre.

2014.10.11. 07:10:37

Bánó András véleményem szerint egyébként egy durván elfogult, műveletlen, tájékozatlan tahó, akinek már húsz éve nem lenne helye a képernyőn. A tehetségét és közkedveltségét jól jellemzik az Egyenes beszéd nézettségi adatai azokban az időszakokban, amikor Kálmán Olgát helyettesíti.

az_igazi_trebitsch 2014.10.11. 07:55:34

@dukeekud: "Egyszeruen arrol van szo, hogy a cigany csaladok, nem torodnek a gyerekeikkel, nem vigyaznak rajuk, NEM SZERETIK, jo esetben csak megelhetesi forraskent tekintenek rajuk. Naluk a bantalmazas, kihasznalas, elhanyagolas minden formaja a primitivsegukbol fakadoan termeszetes."

Alaposan el vagy tájolva. A cigányoknál a család - beleértve, sőt, első helyre téve a gyereket - szent és sérthetetlen. Hallottál már arról, hogy egy cigány megölte az apját, anyját, vagy kiirtotta a családját, ahogyan az a "fehér" embernél szokás? A gyereket ért legkisebb inzultust keményen megtorolják; példa erre Szögi Lajos agyonverése, vagy a legutóbbi eset is. Az

A cigányokkal a fő baj az, hogy nem tudják, vagy nem akarják elfogadni a társadalmi normákat. Felettük megállt az idő: az ősi szokásaikon, erkölcsi felfogásukon ("lélektanukon") akkor sem hajlandók változtatni, ha emiatt állandó konfliktusba kerülnek az őket körülvevő világgal.

sorskonyves 2014.10.11. 08:42:17

@az_igazi_trebitsch: kicsit olvass utána a személyiségzavarok kialakulásának, sajnos a stresszes, beszűkült környezet, a szülői következetlenség, szeretetlenség a melegágya. Rengeteg szegregáló gyógypedagógiai iskola (volt kisegítő) tele van cigánygyerekekkel és nem azért, mert a képességeket mérő tesztek hátrányba hoznák a kétnyelvűeket vagy mert a bizottságok szándékosan el akarnák szeparálni őket. Amit előttem a szociopátia generációkon keresztül történő átadásáról írtak, az sajnos igaz, a nem cigányok esetében is (lásd lumpenek). De ez nem a cigányság miatt van, hanem a kilátástalan szegénység miatt, ahol nincs más pénzszerzési lehetőség, mint bevállalni a 4., 5., 6. gyereket, akikee sem elég figyelem, sem elég szeretet nem jut, "ridegtartásban" nőnek fel, az empátiát nem tapasztalják, így bennük sem fejlődik ki. Márpedig rengeteg társadalmi normánk az empátiára épül.
Ehhez jön a társadalmi normák kulturális alapú semmibevétele, hiszem ha régi szokásaikat feladnák, milyük is maradna? Mármint társadalmi szinten, per pillanat. Ennyi önmegerősítés kell nekik, ez legitimálja őket, mint közösséget. De ennek lejárt a szavatossága, tán 150 éve.
Ha nem lesz valami megoldás, pár év és eszement nagy baj lesz.

Never 2014.10.11. 09:08:50

@sorskonyves: Akárhány gyerekre juthat megfelelő törődés és szeretet. Meg kell nézni pl. a görögkatolikus közösséget, ahol egyáltalán nem ritka, hogy egy-egy papnak 4-6-8-10 gyereke legyen - és egyiket sem láttam, amint a főút mentén szotyizik, majd pedig beveri arra járó autók ablakát, hogy meglincselje a benne ülőket.

Ha az "Egyenes beszéd"-ben elnézést kell kérni egy egyenes kérdésért, pusztán amiatt, hogy egy valós problémát mutat fel, és kellemetlenül érinti a válaszadót - nos, akkor nagy a baj egyes emberek agyában. A liberalizmus nem arról szól, hogy csak azt szabad, ami nekem kellemes...

2014.10.11. 09:11:56

@nemorino: Nem csak a te véleményed, de van az a réteg, akinek pont ilyen elfogult, tahó kell.

Never 2014.10.11. 09:12:04

@az_igazi_trebitsch: Az a baj, hogy az erkölcsi normáik csak a romákra vonatkoznak (és ott is jelentősen eltérnek a többségi társadalométól, ami a beilleszkedést önmagában is nehézzé teszi), a "gádzsó"-val szemben gyakorlatilag bármit szabad. Ez mindennel ellentétes, ami a mai társadalmat összetartaná, és ha a társadalomban ez a nézet elér egy kritikus tömeget, akkor a társadalom felbomlik (lásd Szomália, pl.). Nem "politikai korrektség", ha erre valaki nem kérdez rá közvetlenül, hanem struccpolitika.

2014.10.11. 09:18:25

@az_igazi_trebitsch: "A cigányoknál a család - beleértve, sőt, első helyre téve a gyereket - szent és sérthetetlen. Hallottál már arról, hogy egy cigány megölte az apját, anyját, vagy kiirtotta a családját, ahogyan az a "fehér" embernél szokás?"

Ez most irónia vagy komoly? Némelyek, verik, ölik az asszonyt, a gyerek annyira szent ha éppen lány, akkor apuka rajta éli ki perverzióit stb.
Ezekről nem hallottál?

bloglegelő 2014.10.11. 09:39:46

az orbán-rezsimet nem lehet utálni elégggé, és ezt nem szélsőjobbról mondom

de még a lábnyomukat is csókolni fogom, ha kiszárítják ezt a bigott / cinikus / dögevő / jobb esetben csak kolosszálisan ostoba "jogvédő" mocsarat egyszer

Danubius 2014.10.11. 10:26:29

Az a baj hogy a két kúltúra két véglet. A mi kultúránkból (egy a sok nyugati típusú kultúrából) a munka kiölte a bandázást: el kell látnom a családot és még pihennem is kell hogy holnap az elvárt értékteremtő munkát (szemben a közmunkával ahol ez nem szempont) képes legyek elvégezni. A másik véglet az Övék: van idő mindenre, bandázunk, csapatba verődünk (így fordulhat elő lincselésre alkalmas embertömeg összeverődése, ami valljuk be dolgozó társadalomban sokkal nehezebben alakul ki. Ez önmagában is annyira kontrasztos hogy a régi magyar ha két újmagyar kicsit hangosabban beszél egymással az utcán, már nagy ívben kikerüli őket, félelemmel a lelkében. A régi magyarok közül akiből a munka nem ölte ki a bandázást most megy Bukarest felé a selejtezőre. Talán András is közelebb kerülne az általa felvetett kérdés megválaszolásához, ha megkeresné a választ arra hogy miért nem bandázik a melós.

bloglegelő 2014.10.11. 10:39:42

Nem, itt az a baj, hogy a legócskább fidesznyik behódolást is alulról verik ezek a "bocsánatkérő közlemények"

Netuddki. 2014.10.11. 11:23:27

Hurrá! Bocsánatot kértek? Igen. Őszintén? Nem.

Netuddki. 2014.10.11. 11:26:45

@Danubius: Azon kéne elgondolkodnod, hogy miközben lenézed azokat akikről beszélsz, gyakorlatilag egy alacsony szellemi színvonalra is helyezed saját magadat is egyben a többi kommentelő szemében.
Nem érted? Nem csodálom...

Netuddki. 2014.10.11. 11:29:53

@Danubius: Azon kéne elgondolkodnod, hogy miközben lenézed azokat akikről beszélsz, gyakorlatilag egy alacsony szellemi színvonalra is helyezed saját magadat is egyben.
Nem érted? Nem csodálom...

Danubius 2014.10.11. 11:34:29

@nicktolvajmentesítő_kovi1970:
Ezer éve még a nyereg alatt puhítottuk a húst, de felvettük a nyugati civilizáció jegyeit. A cigányságnak lemondani néhány elemről, nem jelentene identitásvesztést miközben segítené az integrálódásukat. Húspuhítás nélkül is magyarok vagyunk, itt, 1100 éve.

xfktor 2014.10.11. 11:37:19

Cigány és nem cigány bűncselekménye között az a lényeg, hogy a cigány kivétel nélkül mindig testi sértést követ el, magyar meg (lsd politikus) simán lop. Szerintem az egészség a legfontosabb és a cigány nem csak vagyonodat veszi el hanem... Veszélyesek ezek, én kerülöm őket, vállalkozásomnál amikor álláshirdetést adok fel akkor követelem a színes arcképes önéletrajzokat, erkölcsi bizonyítvánnyal(amit utólag megfizetek). A cigányt ki kell zárni az életünkből és nem a bőrszíne miatt hanem az emberi méltóságot, tulajdont, egészséget veszélyeztető viselkedésük végett.

Ancilla 2014.10.11. 11:40:50

Előrebocsátom, hogy nagyon elítélem a rasszizmust, az előítéletes viselkedést. De Bánó Andrásnak a cigány néplélekre vonatkozó kérdését én nem érezem rasszistának. Babitsnak pl. van egy tanulmánya "A magyar jellemről", s nem hallottam róla, hogy ezért őt bárki elítélte volna. Nem beszélve Adyról, aki igencsak keményen ostorozta a magyarságot (A fajok cirkuszában, Nekünk Mohács kell stb.) - ráadásul ez utóbbi versében "Cigány-népek langy szívű sihederjének"-nek nevezte a magyart. De elődeinek (Berzsenyinek, Kölcseynek)kifejezetten a magyarságra vonatkozó kemény kritikáját sem szokás negatívan értékelni. Sőt! Ez a harag éppen féltésből,szeretetből fakad.

Bánó András arra gondolhatott 2cigány néplélek" kifejezés használatakor, hogy vannak népcsoportok, akik hevesebben, szenvedélyesebben, emiatt meggondolatlanabbul reagálnak a sérelmekre, mint más népek.A déli típusúak pl. sokkal vehemensebbek, mint mondjuk a hidegvérükről nevezetes angolok. A romák a hétköznapi élethelyzetekben is az átlagosnál erőteljesebb érzelmi reakciókat mutatnak - egymással is, nemcsak a nem romákkal. Ez persze nem jelenti azt, hogy a magyarok között nincsenek ilyen temperamentumú emberek, akik nem tudják az indulataikat szabályozni, féken tartani, mert nem tanulták meg. Erre kellene a cigányok nevelése-oktatása során is nagyon hangsúlyozottan odafigyelni, hogy az indulatokat lehet kezelni. Nekik egy kicsit nehezebb, mert ez bizony erősen az idegrendszeri adottság és a kisgyermekkortól ért hatások következménye. Ez utóbbi területen kellene több segítséget kapniuk.

Danubius 2014.10.11. 11:46:12

@Ancilla:
Egyetértek, én is a cigány kultúrát okolom (ami csíszolható), és nem a cigány embert okolom, mint xfktor.

Mr. Közbiztonság Szilárd 2014.10.11. 11:57:27

@nemorino:
El kell hogy keserítselek: ez az adott népek közül egyiknek sem a saját maga által önmagára használt neve, mint a magyarok által adott gúnynév.

@az_igazi_trebitsch:
"Hallottál már arról, hogy egy cigány megölte az apját, anyját,"
Igen, egy borsodi faluban, ahol rokonaim élnek, pár éve egy kocsmai verekedésben egy 30 éves cigány csávó az 50 éves apját ölte meg.
Mindkettőt ismertem személyesen, szóval nem legenda.
A legenda az a sok baromság, amit összehordasz.
A cigányok magasról szarnak a gyerekeikre meg azoknak az igényeire.
Nem a gyereket ért inzultust torolják meg, hanem keresik az alkalmat arra, hogy megverhessenek valakit, persze csak ha jelentős számbeli fölényben vannak. Gyáva népség egyébként.

Wolfram 2014.10.11. 12:05:18

dicsérhetjük itt a király új ruháját, de közben mindenki látja, hogy meztelen

öreg_répatorta 2014.10.11. 12:07:21

Első és utolsó kérdés: Mi a lófaszt keres egy kétéves cigány gyerek a az országúton?
Majd ha ez érdemleges megválaszolásra kerül, akkor lehet bármiről is beszélni. Mellesleg nem kellett volna bocsánatot kérniük, mert nincs miért. Az újságírónak az a feladata, hogy benézzen a dolgok mögé és tájékoztassa korrektül a közvéleményt.

Dorian 2014.10.11. 12:14:26

Semmi baj nem volt azzal a kérdéssel!Már sokadjára láttuk, milyen állatként tud viselkedni 1-1 cigány csoport.
A mosdatással, PC beszéddel, a valóság elhallgatásával a ballib oldal maga alatt vágja a fát, furcsa, hogy ők ezt nem veszik észre. Az emberek viszont igen. És úgy gondolják: "Ne magyarázz már nekem, látom amit látok" és dühében szavaz a Jobbikra
Ez a bal-liberális viselkedés okozza a jobbik erősödését.

Danubius 2014.10.11. 12:17:49

@öreg_répatorta:
Pontosan.
A cigánygyilkosságok kapcsán nem merült fel a kérdés hogy a magyarok miért is gyilkolják a cigányokat. De ha egy másik bvandára is fény derült volna akkor már jogosan kellene hogy felmerüljön a kérdés, hogy mi a gond a magyarokkal ezen a téren.
András nem Olaszliszka után tette fel az ominózus kérdést hanem a második eset után. Köszönjük meg neki. Talán előbb fog valaki érdemleges választ adni mielőtt valaki nem fog tudni elmenekülni a segítségnyújtás helyszínéről.

gizmo266 2014.10.11. 12:24:32

Egy zsidó is lehet rasszista egy kisebbséggel szemben. Ennyi.

2014.10.11. 12:42:43

@Dorian: Gyurcsány lassan rájött erre, ezért is erősödik a DK.

severus 2014.10.11. 12:47:47

Bánó végre elkezdett foglalkozni érdemben egy komoly problémáról, meg is lepett, hogy az ATV-n ilyen elhangozhat.

Hát, ahogy látszik, a komoly problémák érdemi feltárására még mindig nincs igény az ATV-n belül.

FotelForradalmár 2014.10.11. 12:48:13

@fran7: És ugyan mitől kellene úgy megszeretnünk őket??? Hogy néha csapatosan elkapja őket a lincshangulat? A lomizástól? A színesfém tolvajlástól? Az öregezés miatt? Mert a mások által termelt javakat learatják, ellopják országszerte? Vagy mert mértéktartóan, kultúráltan, csendesen élnek közöttünk? Mert ápoltak és kellemes velük egy légtérben tartózkodni tömegközlekedéskor vagy egy liftben? Vagy mert úgy vigyáznak a belvárosi köztereinkre, miközben halomba köpködik szotyola héjat és gondolkodás nélkül hugyoznak, szarnak bármelyik bokor alá? ...és még lehetne sorolni a sztereotípiákat, amelyek természetesen nem jellemzőek a cigányság egészére, de a fentihez hasonló tapasztalatok 99,9%-ban cigányokhoz köthető. És erről bizony beszélni kellene a nagy nyilvánosság előtt, függetlenül attól, hogy szeretjük-e őket vagy sem. A problémák soha nem fognak megoldódni, de legalább kezelni kellene, ahhoz meg először meg kellene nevezni őket.

Mr. Közbiztonság Szilárd 2014.10.11. 13:13:05

@Wolfram:
"gondolkodás nélkül hugyoznak, szarnak bármelyik bokor alá"

Ami azt illeti, ez a mai fiatalokra is jellemző, a magyar elitre, vagy hogy a faszba kellene ezeket nevezni.

Éjszaka hugyoznak a Rákóczi úton, meg a bulinegyed összes utcájában (Kazinczy és környéke, bár most már mondhatnánk, hogy a Rákóczi út - Andrássy út - Károly körút - Nagykörút által határolt teljes terület), mindenféle szégyenérzet nélkül. Úgy, hogy 3 métert kellene menniük egy olyan kocsmáig, amelyben van WC, ahol hugyozhatnának.

Szóval ezek mellett a cigányok csak ipari tanulók ezen a téren.

A rendőrök meg a közteresek meg ott vannak, és nem tesznek semmit.

Manarola (törölt) 2014.10.11. 13:13:08

Szólj igazat, betörik a fejed.

Bohócnok 2014.10.11. 13:16:44

@az_igazi_trebitsch: ez tényleg így van, de elég érdekes módon nevelik a gyerekeket, mondhatnék tucatnyi példát, hogy mennyire aljadékul bánnak némelyikük a kicsikkel. Akár csak verbálisan is. Vagy lehet náluk ez a normális. Mondjuk tegyük hozzá, hogy a magyarokat se kell félteni, nagyon megváltozott ez a világ. Nagyon sok ember nem való szülőnek manapság.

Bohócnok 2014.10.11. 13:19:05

@Sword: attól mert a kérdést jó lenne feltenni, köze nem volt a témához. Nem ráér az ilyesmi akkor, amikor hivatalosan is ez lenne a téma a meghívott interjúalannyal? Nem védem a cigókat, sőt, de nem ártana korrektül kezelni a helyzetet.

fran7 2014.10.11. 13:50:37

@FotelForradalmár: Utolsó mondatod lenne fontos. Megnevezni a problémákat. Mondjuk hogy 15 évvel kisebb a várható élettartamuk, hogy nem a magyarok élnek mélyszegénységben és nem a magyar gyerekek, hanem a cigánygyerekek, azok akik veszélyes környezetben élnek hogy a cigánylányok 14 évesen már édesanyák. Csak tudod az én problémáimról is csak annak van joga beszélni, aki szeret engem, nem annak, aki gyűlöl. Azt gondolom, hogy a cigányok is ezt várnák.

miketbeszéltek 2014.10.11. 13:59:07

@Danubius: Nem második. Szinte havonta történik már ilyen eset, csak végül nem folyt vér, és emiatt nem került több a nyilvánosság elé. De helyi újságokban, ill. az interneten lehet bőven találni ilyeneket, sajnos. És ezt én sem szélsőjobbról mondom...

2014.10.11. 14:10:15

Hívjuk be az összes cigányt katonának! Támadjuk meg velük Romániát! Ha nyerünk, miénk Erdély! Ha veszítünk, miénk Magyarország!

Kérem jelentkezzen már az aki szívesen költözne cigányok közé!
Na, vki?
Senki?
Sejtettem.
Akkó'meg kussoltok, igaz?

Bambano 2014.10.11. 14:44:57

egy apróság: Felsőzsolca egyik legfontosabb utcáját végigpakolták fekvőrendőrrel (nem hosszú, de van rajta 4), mert a tisztelt fiatalság, nem mondom, melyik, állandóan száguldozott rajta a neoluxos ladáján.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.10.11. 15:41:17

legalább tudnak bocsánatot kérni.
ez se megy mindenkinek azért...

dukeekud 2014.10.11. 16:20:56

@doggfather: Ja csak eppen nem volt miert bocsanatot kerni. Legfeljebb csak azert mert ilyen benan kerdezte meg a lenyeget.

Űrhajózási Bundermajom 2014.10.11. 16:24:34

Már az atv is tele van rasszistákkal! Múltkor Olgácskának voltak érdekes kijelentései Pásztor Albert témájában...Csak kíváncsi leszek innentől kezdve melyik csatorna lesz a libsi szócső:)

lac1 2014.10.11. 16:34:51

Jaaaaaaaaj, beszari, megélhetési bérkérdező! Életében először mert valamit a nevén nevezni, aztán most játssza az ökör az eszét, hogy öntudatra ébredvén rájött, hogy csúnya, rasszistásat kérdezett, és eljátssza a bűnbánót az ökör.
Mintha nem tudná mindenki, sőt még azt is, hogy azt is tudjuk, hogy ő tudja, hogy megfeddték a kitartói ezért.
Szarjancsi.

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2014.10.11. 17:36:41

Eddig azt hittem, hogy ez a Bánú egy becsületes ember, most rájöttem, hogy mégsem!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.10.11. 18:20:30

@fran7:

"Azért tudnék olyan esetet mondani, mikor a cigányok önmagukat állították le."

Ugye ezt te is inkább kivételnek számítod?

"S azért a magyarok is lincseltek meg már embereket."

A legutolsó általam ismert eset valamikor az 50-es években történt, amikor egy műszaki hiba miatt bekövetkezett vonatbaleset után a tömeg meglincselte (felaksztotta) a mozdonyt vezető nőt. Mint utóbb kiderült, a nő vétlen volt.

Ezzel szemben cigányok sokkal gyakrabban lincselnek meg embereket, többnyire nemcigányokat.

"Van olyan helyzet, ahol szinte bárkit bele lehet hajszolni lincselésbe."

Aztán sokkal több olyan helyzet van, ahol csak a cigányok lincselnek, más nemzetiségűek nem.

"Van olyan, hogy cigány lélektan, de arról nem egy lincselés kapcsán kezdünk el kérdezősködni."

És ugyan miért nem? Az önkontroll és a belátás hiánya, az erőszakra való féktelen hajlam, a primitív bosszúvágy bizony része a cigányság lélektanának, "kulturális örökségének".

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.10.11. 18:24:59

@az_igazi_trebitsch:

"A gyereket ért legkisebb inzultust keményen megtorolják; példa erre Szögi Lajos agyonverése"

Ne hazudj, Szügi Lajos esetében a gyereket SEMMIFÉLE "inzultus" nem érte, az autó még csak el sem sodorta, hozzá sem ért. Szögi Lajos abszolút szabályosan vezetett. Ezt a bírósági tárgyaláson is bebizonyították.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.10.11. 18:28:37

@az_igazi_trebitsch:

"A cigányoknál a család - beleértve, sőt, első helyre téve a gyereket - szent és sérthetetlen."

Pedig dukeekud írja jól. A cigányok a küéső (nemcigányok általi) mindenféle vélt vagy valós támadástól védik a gyerekeiket, de maguk már nem törődnek velük. Alultápláltság, verés, iskolába nem járatás, rosszul öltöztetés - mindez nem a szegénység eredménye, mert cigarettára és alhoholr aazért minden cigány családban jut pénz.

Szerinted szereti a gyerekét az, aki a pénzt a gyerek etetése és öltöztetése helyett alkoholra és cigarettára költi?

2014.10.11. 20:21:02

@Mr. Közbiztonság Szilárd: El kell hogy keserítselek, ezek egyike sem gúnynév. Az oláh a vlach-ból származik en.wikipedia.org/wiki/Vlachs
A tót germán eredetű szó, a teuton szó tövét is ez alkotja. A thuat törzs nagyjából a mai Szlovákia területén élt, majd beolvadt a szláv népességbe.
A rác és a muszka városnevekből ered, az egyik Raska, régi szerb fővárosra, a másik Moszkvára utal.

Végül ha gúnynév lenne, akkor miért viselné gond nélkül a nevét a sok Oláh, Tóth és Rácz vezetéknevű honfitársunk?

jpmjpm 2014.10.11. 21:32:24

@AtiSnatch: jó hogy ilyen mimózák! már csak a csoportban elkövetett lincselésről kéne leszkniuk.

jpmjpm 2014.10.11. 21:34:23

@ideasz: nem is tudom mit modjak meghallgatok egy ilyen lincselés után véleményeket és az jön le, hogy a cigányok nem léteznek, csak a rasszisták találják ki őket!.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.10.11. 21:48:24

@jpmjpm:

Hülye vagy. :)

A cigányok igenis léteznek, egy szelíd, intelligens és bölcs, művelt és dolgos nép. Utálják az erőszak minden formáját. Szeretik a magyarokat, és minden lehető alkalommal meg is hálálják azt, hogy nálunk lakhatnak.

Csak azok a piszok rasszisták terjesztenek róluk rágalmakat.

Sword 2014.10.12. 10:54:00

@dukeekud: Ezt pontosan így gondolom én is. Ha így vesszük, akkor a "cigány lélektan" valóban butaság. Nem gondolom, hogy feltétlenül a vérükben lenne az effajta viselkedés, de ha már újszülött kora óta ezt a mentalitást látja, ez a világ veszi körül, akkor ezt fogja normálisnak tartani, tehát ne csodálkozzunk, hogy ezt is adja majd tovább. Ahol ez a kör egyszer megszakadt, onnan normálisabb értékrendű cigány emberek kerültek ki.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.10.12. 12:24:27

@Sword:

Az évezredeken át rögzült viselkedésminták genetikailag is rögzülhettek - na nem Liszenko miatt, hanem a kiválasztódás miatt. De sajnos nincs sok esélyünk megtudni ezt, mert semmi jele nem látszik annak, hogy a cigányságot valaha is sikerülne normális életre szoktatni.

Egyes cigányokat igen, van erre számos példa, de az egész népet nem. És lehet, hogy épp ezek a rendessé vált cigányok azok, akik a saját társadalmukból (a külső magyar behatás nélkül) kiszelektálódtak volna.

Mr. Közbiztonság Szilárd 2014.10.12. 12:40:30

@nemorino:
Jaj, de kis okoska vagy. Szerinted ezeket ki nem tudta?
És melyik nép nevezi így magát, baromka?
Ez a magyarban bizony mind gúnyneve az adott népnek. A magyarban egyébként meglévő rendes nevük mellett.

"Végül ha gúnynév lenne, akkor miért viselné gond nélkül a nevét a sok Oláh, Tóth és Rácz vezetéknevű honfitársunk?"
Mondjuk mert nem tud róla, hogy ez mind gúnynév volt. Az eredet a múlt homályába veszik.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.10.12. 12:55:10

@Mr. Közbiztonság Szilárd:

"Ez a magyarban bizony mind gúnyneve az adott népnek."

Lófaszt mind az. A tót, rác és oláh soha nem volt gúnynév - Mikszáth sem gúnyból nevezte őket tót atyafiaknak, hanem inkább rokonszenvből és tiszteletből.

A muszka már inkább gúnynév, de csak a mai és közelmúltbéli nyelvhasználatban. A 19. században még nem számított annak.

Minek szólsz bele abba, amiről fogalmad sincs?

Jimbo75 2014.10.13. 09:57:28

Nem értem miért kér elnézést, ha igaza volt....

Braunci 2014.10.13. 22:27:40

@pandius: Neked minden élő magyar ember a lelki társad?És minden élő, és elhunyt magyar ember minden cselekedetéért felelősséget vállalsz?Minden magyar ember minden cselekedetének ismered a motivációit?Mert akkor lenne hozzád pár kérdésem.
Kezdhetnénk a tegnapi választással.

Braunci 2014.10.13. 22:30:06

@Jimbo75: Ugyanez a kérdésem Hozzád is.

Braunci 2014.10.13. 22:33:34

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Az a kérdésem, hogy hogyan fogod kiválasztani a genetikailag megfeleő,és genetikailag selejtes egyéneket, valamint amennyiben a pártod teljhatalmat szerez 2018-ban, ahogy ígérik, milyen módon fog seletezni.Ilyen nagy tudású genetikus elmével már bizonyára egyeztettek.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.10.13. 23:46:32

@Braunci: Nem írtam genetikailag selejtes vagy nem selejtes egyedekről, ahogy selejtezésről sem írtam.

De ha már szóba hoztad ezt, nagyon kíváncsi vagyok: mire alapozod ezt?
süti beállítások módosítása