Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Megbírságolták az MTVA-t engedély nélküli drónhasználat miatt

2014. augusztus 28. 10:39 sajó d. 34 komment

dron.jpg

A távirányítóval vezérelt repülő kamerák (=drón) egyre népszerűbbek, már a hírműsorok készítői is használják őket. Így tett az MTV Híradója is, amikor egy kisrepülő zuhant le Dunaújváros közelében. Forgatás közben aztán a drónt kezelő operatőrhöz odalépett egy rendőr, és az engedélyei után érdeklődött. Ugyanis a drónnal való forgatáshoz 30 nappal korábban a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól és a Katonai Légügyi Hatóságtól is engedélyt kell kérni. Ez egy Híradó szerkesztésénél ugye elég nagy macera, hiszen egy hónappal előre nem lehet tudni, hogy éppen mikor zuhan le egy repülőgép.

Az MTV külön szegmenst szentelt ennek szerda esti híradójában, amiből kiderült, hogy az operatőrt a Nemzeti Közlekedési Hatóság 100 ezer forintra büntette engedély nélküli drónreptetésért. Mivel az MTVA videótárát még mindig nem lehet beágyazni és linkelni sem, ezért akit nagyon érdekel a téma, az keresse ki a tegnapi adást a Médiaklikken. A drónok használatának magyarországi helyzetéről májusban írtunk részletesebben, az új szabályozás kidolgozása azóta is folyamatban van.

Címkék: híradó drón mtva

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zagyas 2014.08.28. 10:56:35

Engedélyt kérek engedélyt kérni.

umleitung 2014.08.28. 10:59:53

Akkor ezek szerint van már erre is törvény? Májusban még nem volt. Itt van egy cikk, de lehet azóta változott.

www.airportal.hu/ap/viewtopic.php?t=20263

spontan · http://erdekessegek.info 2014.08.28. 11:00:39

Ez az engedélyeztetés tényleg hülyeség. Itt van egy jó példa erre, amikor a lengyeleknél az utcai tüntetéseket filmezték drónról. Ha előzetes engedély kellett volna, akkor nem készülhettek volna ilyen jó kis felvételek a levegőből az utcai eseményekről:

erdekessegek.info/a-lengyel-utcai-balhe-minihelikopterrel-filmezve-304.html

Ybl 2014.08.28. 11:37:51

Ez kérem hülyeség.
A vak is láthassa, hogy kisebb, mint egy helikópáter.

gmarc 2014.08.28. 11:48:42

A modellvasutam működtetésére is kellene vasúthatósági engedélyt kérni az NKH-tól?

Baaah 2014.08.28. 11:56:44

Hát a hétvégi sétarepülőknek, van-e ilyen engedélye?

Izo 2014.08.28. 12:10:25

Mennyivel egyszerűbb lett volna az Operánál is megtalálni az ellenzéki tüntetőket, ha lett volna ilyenjük.

Figyuzzka 2014.08.28. 12:14:54

Sárkányeregetéshez is kell? :D

turif 2014.08.28. 12:15:41

gmarc nem. De ha esetleg a fél városon keresztül vezetnéd a modellvasutadat, akkor igen :)

baltazar72 2014.08.28. 12:21:29

Régen volt egy törvény, hogy x kilogram tömeg alatt nem kell engedély. Alatta modell vagy játék. De mára 0,5 kilóban olyan profi cuccokat hordoznak, hogy stúdió minőség. A drón saját beírható repterv alapján le tud egy útvonalat repülni, majd hazamenni, leszállni. Mindezt 4-500000 HUf-ért.

yPress 2014.08.28. 12:25:20

Magyarisztán, a szabályok (és papírok) hona.
Ugyanis a szabályozás szerint (nem nagyon túlzok csak kicsit) már ahhoz is előzetes engedély kell, hogy valaki hajtogasson egy papírrepülőt magának, és elhajítsa.
De (szigorúan a szabályok szerint) talán azt sem árt bejelenteni a Közelkörzeti Légiirányításnak, ha egy nagyobb dobbantás után páros lábbal elrugaszkodok a földtől.
:-o

Morrancs 2014.08.28. 12:40:24

@yPress: ezt nem hiszem. Szerintem inkább egyre kötelezőbb a fellegekben járás. De csak ha a kormánypolitikáról van szó. ;)

Zotyaba 2014.08.28. 13:17:48

Engem kifejezetten zavart mikor egy hete három-négy méter magasan átrepült a kertem fölött egy kamerás drón.

yPress 2014.08.28. 13:27:26

@Morrancs: Hát igen. :-o

Az viszont biztos, hogy minél több a szabály, annál több lesz a szabálytalan. Pedig elég lenne minimális józan ész is, mégis elsöprő többségben van a "szabályozzák le - tiltsák be" duett. És természetesen (kizárólag a mi érdekünkben ugye) maximálisan leszabályoznak (azaz leginkább megfojtanak) mindent. Ugyanis borítékolom (mivel egyrészt nem értenek hozzá, másrészt konzultálni nem szoktak) hogy hoznak egy általános regulát, ami jobbára ugyanúgy betarthatatlan lesz, mint a jelenlegi szabályok.
(ezt azért mondom, mert nem csak láttam drónokat)

Reggie 2014.08.28. 15:02:39

@Zotyaba: Kertlocsolas kozben veletlenul lelottyinted.

Figyuzzka 2014.08.28. 15:31:09

@Reggie: Nem tudom ezek hova rögzítenek, de ha le is csapja az ember, lehet meglesz róla a felvétel, és lehet pereskedni, h ki sértett nagyobb szabályt :D

Reggie 2014.08.28. 15:52:13

@Figyuzzka: Igen, szandekosan nem szabad, csak veletlenul.

JitterAee 2014.08.28. 15:53:23

Ilyen alapon felrakok egy gopro kamerát két lufira és azt küldön fel.
Ekkor is kell engedély? Lufi eregetéshez?
Vagy felrakom egy madárra a kamerát akkor a madarat büntetik?
(Vannak ilyen videók amiket madár hátán rögzitették)

Reggie 2014.08.28. 16:04:09

@JitterAee: Csak akkor, ha meretenel es tomegenel fogva veszelyeztetheti a vagyonbiztonsagot vagy masok testi epseget. Kapaszkodj meg, meteorologiai ballont is be kell jelenteni.

JitterAee 2014.08.28. 16:31:34

Mint mindennek ennek is két oldala van.
Például: kés.
1kg tnt-t könnyedén el tud vinni programozottan bárhova.

Baaah 2014.08.28. 16:44:00

@JitterAee: igen, és arra aztán engedélyt fognak kérni?
Mire gondoltál mikor leírtad, hogy rosszra is lehet használni, és ezzel az intézkedéssel meg jól megakadályozzák?

Baldessarini 2014.08.28. 18:44:14

Jelenleg, bár készülőben van a dróntörvény, a drónok és más egyéb modellek, a Légügyi Törvény 71. par. 5. bekezdése alapján bizony légi járműveknek minősülnek. Innentől minden kötelezettség, feladat (rohadt sok van higgyétek el) sajnos vonatkozik rá. Persze ez egy törvény módosítással bármikor változhat. Így a bírság jogos.
Csak kiemelek egyet a millió szabályból: lakott területen belül, egyéb engedély hiányában, és persze ahol a légtér szerkezeti térkép engedi, a gép 600 méter sugarú körén belüli legmagasabb pont fölött 1.000 láb alatt (300m) légijármű nem tartózkodhat. Tehát csak e fölött engedélyezett a repülés.

khell 2014.08.28. 19:46:13

Rohadt orbán, már megint lábbal tiproja a sajtószabadságot, megint csak az rtl klubot szivatja, mert nem birja elvis...

Ja nem. Ez most más...

dr Smittpálelnökúr 2014.08.28. 19:51:51

@Baldessarini: ha egy törvény rossz, akkor az az alapján kiszabott bírságot nem nevezném jogosnak. Maximum törvényesnek.

Netuddki. 2014.08.28. 19:59:48

Az mtv-t büntették meg? Nem a retekklubot?

Kinca68 2014.08.28. 20:06:41

Nem biztos, hogy rossz a törvény. Ebben az esetben rosszul sült el, valóban. De, ha például beteget viszek autóval kórházba és megállok a pirosnál, ami miatt két perccel később érek kórházba és a beteg emiatt meghal, akkor rossz a KRESZ? Lehessen átmenni a piroson?
Azt gondolom, hogy van élet a rendőr után. Én nem fizettem volna ki a bírságot. A rendőr - ha ragaszkodik hozzá - feljelent, majd a jegyző, vagy bíróság, vagy mit tudom én melyik fellebbviteli szerv normális - és arra feljogosított - hivatalnoka/bírója az indokaim hallatán szépen megszünteti az eljárást. Ennyi.

Beer Monster 2014.08.28. 21:57:38

"fellebbviteli szerv normális hivatalnoka/bírója"

??
burokban nőttél fel?

Pszt! 2014.08.28. 23:25:00

Ezt is a mi adónkból fizetik ki :(

mcmario 2014.08.28. 23:28:36

@Kinca68:
A helyszínre mentőhelikoptert vártak és a rendőr (joggyakorló) tudta mi a dolga ;) Olcsón megúszta a "drón" pilóta.
A törvény sajnos valóban rosszul van megfogalmazva, egy papírrepülő is légteret sért elvileg.
Nekem inkább az adatvédelmi szabályok bökik, hiszen mindenhol be vagyunk kamerázva, növelve a közbiztonságot visszaszorítja a bűnözést, csak nehogy mi fotózzunk-videózzunk, mert akkor ujuj :o
Az, hogy szabályozva lesz, előny a rendezett felhasználás tekintetében, mert hát a véres videók nem annyira sűrűek, mint szép tájak, de nagyon sok "vásárló" még a használati utasításban mellékelt rajzot sem nézi, hogy házak között ne reptesse, még a saját kezét is szétkaszabolja.
www.hirado.hu/videok/?video=221885
lehet linkelni, itt a híradó

Baldessarini 2014.08.29. 09:16:13

@dr Smittpálelnökúr:
A légügyi törvény nem rossz. Itt az a probléma, hogy kinőtt szinte a semmiből egy új divatágazat, vagy hobbi, ami úgy néz ki, lassan eléri a kritikus tömeget. A jogalkotónak ezt kellene követnie. Amíg nem teszi, addig légijármű marad, és a rendőr büntet.

szombi 2014.08.29. 18:00:17

@Baldessarini: Magyarországon a metrikus rendszer van érvényben: a szabály amiról írsz az tuti kamu, de annyi biztos hogy nem magyar...

DrónVilág Magazin 2014.10.31. 19:33:23

A drónok szabályozása volt terítéken a héten, bár túl sok előrelépés nem történt...

dronvilag.hu/uav-konferenciat-rendeztek-budapesten/
süti beállítások módosítása