Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Elfogtunk egy levelet: Hujber Ferenc nem örül a kommenteknek

2014. augusztus 26. 09:01 sixx 230 komment

magicboys.jpg

A múlt heti Vikingek-poszt után ha jól emlékszem, egy kommentelő jelezte, hogy ha Hujber Ferenc lesz Ragnar Lothbrok szinkronhangja, akkor ő köszöni, de nem kér belőle. Ezen Hujber Ferenc annyira felbaszta magát, hogy írt egy levelet, aminek közléséhez is hozzájárult, így nem fosztanám meg az olvasótábort ettől a könnyed kedd reggeli szórakozástól. A levelet változatlan formában közlöm, azaz így jött, egy vesszőt nem változtattunk meg benne.

Minden Faszkalapnak aki a hangomon lovagol...

A Vikingek sorozatot azért kaptam meg mert valaki azt érezte hogy én vagyok az!
Nem mert kibaszott Celebkurva vagyok hanem mert másképp megy a szinkron szereposztás mint ahogy Ti gondoljátok!
Ismerjük egymást, tiszteljük egymást!
Talán azért mert kicsit mind nyomorékok vagyunk...
A szinkronszínészet külön műfaj....
Nem Te vagy a főszereplő hanem valami külföldi színész aki felveszi a zsét Te meg 200 Ft tekercsenként leszinkronizálod...
A magyar szinkron világszintű....volt!
Régen megkapták a filmet, leültek, megnézték, megbeszélték aztán több napon keresztül forgatták...icipicit jól....!
Régen a szerepeket IGAZI színészek csinálták....
Az hogy MÉG MINDIG van respektünk külföldön ennek köszönhető!
(maradjunk annyiban van)
Azért mert nem csak a hangodat adod, hanem átlényegülsz belehalsz....
Ma azonnal felvételbe mész (nincs zöld lámpa:próba 8x hanem azonnal piros)
Ha nem vagy gyors, ügyes többet nem hívnak. Ha nem vagy pontos, elkésel, elfelejted a diszpót(Én) kibasznak mint macskát....!
Tömegezéssel kezded (2 rugó/óra).Azt jelenti hogy Te vagy a háttérzaj, reptéri bemondó, háttérben a Tv...stb
Aztán jönnek az epizódszerepek, nagyobb szerepek, és egyszer TALÁN a főszerepek...
Nem mindenki éri el....!
De!!!!!
Még mindíg vannak jó szinkronrendezők....
Ők úgy választanak ki hogy ISMERNEK!....TÉGED!
Nem a hangodat, nem a pofádat....TÉGED!
Annak idején a sokat fikázott Álmosvölgy legendáját úgy kaptam meg hogy volt, egy már akkor is bogaras főiskolás srác aki ( megpróbálta ) leszinkronizálta Johnny Deppet.
Ma is ha egymást szivatjuk azt mondjuk:Ne dumálj mert leszinkronizállak.... :)
Most egymás alá mennek a stúdiók mert annyi pénzt kapnak hogy kénytelenek olcsón dolgozni, olcsó munkaerővel, rohamtempóban...
A gyártásvezetők azt hívják, aki a legkevésbé problémás, rugalmas, ráér....
( Istenem hányan sírtak miattam...elfelejtett diszpó, késés.stb.... )
Igaz hogy a szinkronrendező oszt szerepet de le kell adnia minimum még plusz 5 nevet ha valaki nem ér rá ( problémás:Én ) vagy elutazott....és akkor átugorják az első nevet ( Én ) és automatikusan keresnek valakit aki MINDIG RÁÉR....
Van hogy valakivel megszoknak egy hangot ilyenkor rendesek... ( a gyártás ) és megpróbálnak egyeztetni ) ha nem-nem... ( Dexter )
A legtöbb foglalkoztatott színész próbál, forgat kevesebbet ér rá = kevesebbet szinkronizál....
Régen nem voltak CSAK szinkronszínészek de már akkor is volt aki csak a hangját tudta adni, az arcát nem, de így is zseniális volt! Őket is megbecsülték és legfeljebb nem színpadon, filmen, hanem valami Amcsi gyerek állandó magyar hangja volt...
Ma is vannak ilyenek....( neveket nem mondok )...de tiszteletet nekik!!!!!
Vissza a Vikingekhez.....
Fodor Tamás nem azért kapta meg Gabriel Byrne magyar hangját mert úgy néz ki mint egy viking, hanem mert intrikus és zseniálisan hozza....
De!!!!
Ha valaki már ismert, a néző automatikusan hozzá, a lényéhez kapcsolja a figurát!!!!!!
Dezsőfi Rajz Katival évtizedes a barátságunk.Néha azt is tudja amit én még nem....
Ugyanez:Aprics Laci, Somló Andi....bocsánat nem tudok mindenkit felsorolni....
Azért kaptam a Vikingeket mert ÉN VAGYOK RAGNAR LOTHBROK!
Kész pont!
Nem akarom hogy megint ezen lovagoljon a média de a feleségemmel évtizedes vita a nyitott házasság, harc, család, én nyugatra akarok menni Ő maradni, és hogy közöltem csak akkor hagyom itthon a gyerekekkel, ha jön a betörő, nem hívja a rendőrséget hanem levágja a fejét és elássa hátul a kertben....
Halálosan komolyan gondolom!
A filmben, a kislányom halála utáni búcsúzást a tóparton nem tudtam felvenni!!!!
Most születik a lányom....
Belehaltam....aztán ment....
Ha nem tetszik a hangom nézd meg Travis Fimmelt a Kalvin Klein reklámban!
Kurvára Viking!
Bekaphatjátok!
Te is Sixx....

Hujber Ferenc

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KiB99 powermetal.blog.hu 2014.08.26. 09:10:20

hmmmm....asszem nem volt jó napja Hujbernek.

Flankerr 2014.08.26. 09:14:30

@KiB99: Az lehet, de minden szava igaz, amit ír.
Lásd Szabó-Sipos Barnabás visszavonulása pár éve.. és szinte semmi se változott.

G_Norton 2014.08.26. 09:16:59

Az mekkora lehet már, hogy otthon ilyen szerepjátékot nyom... Feleség várja az ágyban, megjelenik Hujber egy kistangában, hogy Ő RAGNAR LOTHBROK!!! HUÁÁÁÁRRRR!!!

Különben bármennyire höröghet, Ragnar karakteréhez szar a hangja. Nem illik hozzá, sosem fogja úgy hozni. A levele többi része szóra sem érdemes, majd ha nem első felindulásból ír egy értelmezhetetlen valamit, akkor beszélhetünk arról, hogy mennyire ő Ragnar.

KiB99 powermetal.blog.hu 2014.08.26. 09:17:06

@Flankerr: természetesen és is adom, amit ír
régi szinkronok zseniálisak
ma is vannak még jók, de már rég nem az a színvonal
valahol olvastam, hogy pl. a gyűrűk urát úgy kellett szinkronizálni, hogy a filmből csak a szereplők száját látták, a többi homály, hogy nem lássák a filmet
jó lehet így melózni :/

Ejaku LAZIO 2014.08.26. 09:31:08

Én már csak azt nem értem, min is megy a vita, mikor már az első évadban is ő volt a szinkronhang...

westhammer · http://whufc.blog.nepsport.hu/ 2014.08.26. 09:32:02

Ha meg valaki még nem látta a sorozatot angolul és így szokja meg, akkor meg lehet azt mondja, hogy jó a hang... Én pl. az X-aktákat szinkronosan néztem, aztán meg csodálkoztam hogy a Californication szinkronjában már nem Rékasi volt, hanem Epres Attila Duchovny szerepében. Teljesen más hangok, nem is nagyon működött szerintem.

Azt meg nem is nagyon lehet összehasonlítani, ami régen volt, meg most: sokkal több film, sorozat, doku stb. van amit le kell szinkronizálni, nyilván lesz olyan, hogy valaki nem ér rá,nem lehet mindenhova ugyanazt rakni.

Flankerr 2014.08.26. 09:32:25

@KiB99: valahol olvastam, hogy pl. a gyűrűk urát úgy kellett szinkronizálni, hogy a filmből csak a szereplők száját látták, a többi homály, hogy nem lássák a filmet.
Ez a mai napig megvan, és kivételesen nem a magyarok hibája, így kapják. Sorozatoknál is előfordul, főleg ha villámgyorsan szinkronizálják a kinti bemutatóhoz képest, lásd HBO és a magyar FOX egyes sorozatai. És igen kurva nehéz meló..
De megvan az oka: például a friss Dr. Who részek pont egy szinkronstúióból szivárogtak ki a netre..

netiltsálle 2014.08.26. 09:33:07

Istenem, ez az ember mennyire buta...

saks 2014.08.26. 09:37:02

Elkezdtem olvasni, de csak a harmadáig bírtam. Ez egy gyökér.
Egyébként dr. Bashir-nek jó volt, de Ragnar egy kicsit más, még akkor is, ha most nem vesszük figyelembe az eredeti hangot. Mondom ezt úgy, hogy én kifejezetten szeretem a magyar szinkront.

falomb 2014.08.26. 09:45:09

A stílusa sajnálatos, de sok igazság van abban, amit ír.

Amúgy a szinkron manapság már nyilván más, mint régen. Aki teheti, eredeti hanggal nézi a dolgokat, mert az minőségileg más, mint a futószalagon készülő szinkronok, ahol nincsenek is együtt általában a színészek a felvételnél.

falomb 2014.08.26. 09:46:37

A szinkron másik nagy hibája a hangváltás, ami zavaró. Ilyen eredeti hanggal ugye nemigen fordulhat elő, ezért is érdemesebb azt nézni.

Sikamlós Jim DiGriz 2014.08.26. 10:03:14

@G_Norton: "A levele többi része szóra sem érdemes, majd ha nem első felindulásból ír egy értelmezhetetlen valamit, akkor beszélhetünk arról, hogy mennyire ő Ragnar."

method acting!

pkT 2014.08.26. 10:04:47

Nem kívánok vitatkozni azzal, hogy kinek van igaza, sok mindenben egyet értek a Ferivel. Nem is ezért döntöttem a komment mellett, hanem azért mert eddig egy rossz szót nem tudtam volna Hujber Ferire mondani -azaz semmi bajom nem volt vele-, de egy magát művésznek valló ember hogy képes ilyen stílusban levelet írni?
Értem én, hogy kritikára történt heves reagálásról van szó, de egy színész nem engedhetné ezt meg magának. Szerény véleményem szerint.
Ha már ez a réteg se képes érdemben, kellően formaian megszólalni hanem ilyen éjjel nappal Budapestes -meg ki tudja milyen ilyen baromság van még- stílusban, akkor itt már tényleg kezd minden elveszni...

elég.volt 2014.08.26. 10:04:53

Mondjuk nekem Hujber hangjával pont semmi bajom, ugyanúgy remekül szinkronizál (szerintem), mint mondjuk a Stohl Buci. Engem inkább az zavar, hogy emberileg egy nulla, utolsó rohadt jellemtelen, gerinctelen szemét.

Ferikém ezen is lehet lovagolni, de inkább változtatni kellene...

wannabebiker · wannabemotoros.blog.hu 2014.08.26. 10:07:05

én csak azt nem értem, hogy a cartoon networkot miért kellett szinkronizálni. Pont a lényege veszett el ezzel az egésznek, és nem mellesleg én azzal tanultam meg angolul.

PL Dexter's Lab, 2 Stupid dogs, stb. A Dexter's Lab magyar szinkronnal iszonyúúúúúúúúú

LoLa 2014.08.26. 10:22:08

Ez most mi, panaszkodás vagy dicsekvés? Arra büszke, hogy a trehánysága és megbízhatatlansága ellenére is hívják néha?
A kölcsönös tiszteletről meg annyit, hogy ha valakihez évtizedes barátság fűz, az lenne a minimum, hogy le tudom írni helyesen a nevét: Dezsőffy Rajz Katalin.

Komojtalan 2014.08.26. 10:25:16

Új szinkron még csak-csak, de azt nem értem miért kell egy már szinkronizált filmet újraszinkronizálni? 5 forinttal olcsóbb? Nem túl valószínű. Ráadásul én még olyannal nem találkoztam, hogy az új szinkron jobb legyen mint a régi. Pl. a Profi, vagy Bud Spencer filmek egész egyszerűen nézhetetlenek új szinkronnal. Egy új szinkronnal találkoztam eddig ami megközelítette a régit: Ellopták Jupiter fenekét. Aki most kezd filmeket nézni tényleg érdemes inkább eredeti nyelven, nyelvgyakorlásnak sem utolsó, sőt ...

Figyuzzka 2014.08.26. 10:25:19

Azért rendes tőle, h egy ilyen hosszú levelet megírt! :)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.08.26. 10:27:14

ő a viking, ne nevettessen már a szomszéd 6 éves kisfia sokkal vikingebb,mint ő valaha lesz. És az ilyen picsogásokkal még messzebb kerül tőle. :D:D

ügyfélszolgálatos 2014.08.26. 10:28:02

Hujbernek üzenném, hogy csak a debilek néznek szinkronosan bármit...

a pynás 2014.08.26. 10:29:27

Szegény. Nem bírja elfogadni a hibáit. Ráadásul halmozza őket.

Feri: olyan nincs, hogy mindenki szeret téged.

2014.08.26. 10:30:23

Ez a pofa ennyire buta? Úgy ír, mint akinek a 8 általános se jött össze. Elképesztően szar a helyesírása — a stílusát most nem is érdemes firtatni. Én ezt a figurát ládát cipelni se hívnám.

chocco channel 2014.08.26. 10:32:13

En no vagyok,ez a pasi total jol nez ki csak ne szolalna meg mert az ilyen es hasonlo megnyilvanulasaval tokeletes anti-pasiva valik.Mondjuk ez a legtobb igazan jo kulseju pasira igaz, ezert egyejes kapcsolatok voltak anno es csak imadkozni lehetett h ne szolaljanak meg utana,abszolut ervagas egy ilyen monologot vegighallgatni ebben a stilusban:-)))

Ettol fuggetlenul mivel nem nezek szinkronnal filmeket szamomra teljesen indifferens h ki szinkronizalja.Valahol sajnalom a sracot mert egy ilyen stilusban irt nyilatkozat kulfoldon valahogy jobb fogadtatasra talal, mert az emberek kvazi hozzaszoktak,itt viszont valamifele eletevedt futobolond benyomasat kelti:-)))

De nemafilmben imadnam:-))

Álom Polgár 2014.08.26. 10:34:28

Hujber úgy katasztrófa ahogy van, tehetség, talentum nélkül.

ügyfélszolgálatos 2014.08.26. 10:35:42

@chocco channel: Erre mondják azt, hogy őt sem az eszéért szeretik a nők.

Baaah 2014.08.26. 10:36:30

@wannabe_biker: talán mert a CN gyerekeknek készül? Akik még általában 5-8 év között nem biztos, hogy perfekt angolok illetve követni tudnák a feliratokat a sebesség miatt? Hát én erre gondoltam

mrmojorisin 2014.08.26. 10:37:27

Hujber egy beképzelt majom, ezt úton-útfélen bizonyítja. Egyébként most hvégén a Viasaton este lesz Viking maraton, szóval mindenki lecsekkolhatja mennyire viking Ferike:)

ügyfélszolgálatos 2014.08.26. 10:38:46

@Baaah: Speciel nagyon sokat segít a nyelvtanulásban a gyerekeknek... Volt anno egy magyar kislány aki a CN-ről tanult meg angolul.

2014.08.26. 10:38:53

@ügyfélszolgálatos: Eeee, baromság. Neked üzenem.

chocco channel 2014.08.26. 10:39:57

@ügyfélszolgálatos: Egyetertek:-)))

Viszont ilyen pasikra szukseg van mert nelkuluk egy no sem ertekelne a kevesbe jokepu,viszont szenzacios humorral rendelkezo pasikat akiket a lelkukert es a jellemukert lehet igazan szeretni:-)))

2014.08.26. 10:41:27

Hujber helyében vettem volna a fáradságot (és nem a fáradtságot), hogy egy normális írásképű reakciót írjak. Bár lehet, addigra a haragja is elszállt volna.

Simply a slave 2014.08.26. 10:42:08

Muahhahahaaa! Hujber minek lényegül át? Egy felespohárnak vagy vodkás üvegnek?
Mert ebben az egyben igazi viking, piál mint az állat és kivetkőzik magából. Minden másban egy felfújt paprikajancsi, percemberke, celebcsicska.

wannabebiker · wannabemotoros.blog.hu 2014.08.26. 10:47:53

@Baaah: pont ez a lényeg: a gyerek simán megtanul belőle angolul, én is ezekből tanultam. Egyáltalán nem kell feliratozni sem, a gyerekek mocskos gyorsan helyrerakják az így szerzett információkat.

Rokkantnyugdíjaspornósztár 2014.08.26. 10:48:26

Nagy Kriszta igazán megfesthetné, ahogy az egész bulvármédia Hujber lothbrokiján lovagol.

A levél (főleg a vége) alapján ez egy neurotikus picsa.

Gyevi bíró 2014.08.26. 10:49:36

Sokban egyetértek Feri által írtakkal. Viszont az újraszinkronról jutott eszembe: pl. a Grease vagy a Vissza a Jövőbe esetében is az új szinkron túl steril. Az utóbbi esetben meg hangsáv(ok) is lemaradt(ak) (konkrétan fáj, hogy a telefonbeszélgetések túl felét vagy pont a kampánykocsi hangosbemondóját nem hallani, pedig azokban van még lényeg. Nem kéne újra újrakeverni a szinkront?) Szóval steril a hang, pont a háttérzúgás adott olyan pluszt, ami természetessé tette a környezethez. Most meg egy koppanás agy reccsenés is éles, nincs tompítva.

Vissza a fent írtakhoz: előre hogyan lehet valamit fikázni? Pl. az NCIS-ben is több évadon át Damu Roland volt a szinkronhangja Tonynak és teljesen más hangszínt hozott, mint a hétköznapi hangja. (Remélem, hogy a szabadulása után visszahívják szinkronba és színészkedik, ahogy Stohlt is, mert Damunak is nagyon egyedi hangja van.) Tehát hiába beszél valaki másképp, ha szinkronban is más hangot tud adni.

ez? mi? hogy? 2014.08.26. 10:50:20

nem nagy kedvencem Hujber, de totál igaza van. speciel semmit nem lesek szinkronnal (max. rajzfilmeket), mert elvesz az élményből, de inkább tiszteletet érdemelnek, akik hugyé-fosé mégis elvállalják.

Hujbernek meg annyit mondanék, hogy szerezzen valami kütyüt, ami meggátolja, hogy részegen/drogozva e-mailt küldhessen. ;)

Gombriga 2014.08.26. 10:51:14

A szövegalkotási készségei alapján az érettségijét is valahol vehette...

markó póló 2014.08.26. 10:51:37

@ügyfélszolgálatos: csak a debilek néznek szinkronosan bármit? ez elég tahó megjegyzés volt, te kis beképzelt nyelvzseni. képzeld, én is tudok angolul,de azért nem érzem magam debilnek, mert magyarul tv-zek. talán túlságosan tv buzinak tetszik lenni...

LoLa 2014.08.26. 10:53:55

@pancho_sanza: így jár aki a kínain vesz alsógatyót. :)

bunk0 2014.08.26. 10:54:21

Aki 2014-ben még mindig szinkronizált filmeket néz az sikeres ember nem lehet. És nem, nem kell tudni még angolul sem (bár nem lenne hátrány), elég lenne ha csak olvasni tudnának.

ProMixer 2014.08.26. 10:55:15

Dobd ki a szinkronodat Feri, Én eredeti hanggal feliratosan nézem a Vikingeket, meg úgy általában minden 40-60 perces sorozatot.
Számomra a szinkron csak a vígjáték sorozatoknál jöhet, pl.: Silicon Valley, Modern Family stb.

amsz · http://www.amator-szexvideo.com 2014.08.26. 10:57:19

Ez a hujber a 8 általánost is csak a piacon vette.. komolyan egy szánalom az egész pali. Azt hiszi hogy valaki, de ha kívülről megnézné magát rájönne hogy egy senki. És nem vele röhögnek az emberek hanem rajta.

hollario 2014.08.26. 10:58:23

Ha az utolsó mondat nem lenne, azt hinném, sixx írta.

monddazigazatmar 2014.08.26. 10:59:07

Szerintem be volt baszva ez a pizzafutár...

MACISAJT 2014.08.26. 10:59:19

Az egész szinkronizálási intézményt(na jó, maffiát) már régesrég ki kellett volna vágni a hóra.
Legyen példa a skandináv országok gyakorlata, ahol nincs szinkronizálás csak felírat, beszél is minden takarítónő legalább angolul.

Dharman · http://herefold.blog.hu/ 2014.08.26. 11:03:46

Én például nagyon hiányolom, amióta nem ő szinkronizálja Timmy-t a South Parkban. A Vikinges szinkronmunkáját nem ismerem, ahogyan a sorozatot sem.

2014.08.26. 11:05:15

nincs már a seggében a kapszula?
vagy már nem iszik, hanem...?

magyaridióta · http://magyaridiot.blog.hu 2014.08.26. 11:06:41

van úgy, hogy elfogy otthon az anyag/a pia.

Ugyandehogy (törölt) 2014.08.26. 11:17:07

Ferenc, maga szinkronizáljon, ne levelet írjon.
mindenki amihez ért.

Lyta 2014.08.26. 11:19:32

Én szerettem Hujber hangját a DS9-ban, meg a South Parkban. "celeb" pályáját nem követem, mert nem érdekel. Úgy érzem rám a munkája "tartozik", nem a magán/közélete.
Hogy valakinek bejön-e egy-egy hang az egyéni ízlés kérdése, én pl BSG-t vagyok képtelen magyarul nézni.
Sok sorozatot követek, van, amit szinkronnal, van amit felirattal, van amit így is úgy is. A Vikingeket nem nézem, nem tudom, hogy fogom-e egyáltalán, szóval erről nem tudok véleményt mondani.

mz//iksz 2014.08.26. 11:22:18

Egy 10 éves gyerek jobban fogalmaz. Meglepődtem, amikor rájöttem, hogy az amerikai színészek egy része az általános iskolát sem végezte el, míg nálunk többnyire a Színművészeti Főiskoláról kerülnek ki. (Gondoltam is rá, hogy ha pl. Rudolf Péter angol anyanyelvű lenne, sikeres lehetne, tehetséges és rögtönzéseknél is vág az esze.) Ez a Hujber Feri viszont levele alapján nem sokat koptatta az iskolapadot.

mz//iksz 2014.08.26. 11:24:47

Egyébként egyetértek Macisajttal, sokkal kevesebbet kellene szinkronizálni. A szappanoperák egyetlen haszna lehetne a nyelvtanulás. Amit meg mégis szinkronizálnak, azt meg lehetne a régi jó minőségben.

xunilo 2014.08.26. 11:32:24

@ez? mi? hogy?: "de inkább tiszteletet érdemelnek, akik hugyé-fosé mégis elvállalják."

Nem kotelezo am nekik...
Tudod kik erdemelnek tiszteletet? a noverkek a korhazban, meg a tuzoltok, meg a tanarok, meg ezer mas szakma kepviseloi, akiknek nem fer bele, h tahok legyenek (legalabbis nem sokszor), akiknek a vallan felelosseg van, es ugyanugy hugye-fose vallaljak...

Ez a hujber meg egy igazi diszpeldany, egy bekepzelt NULLA SENKI!

gandzsaman 2014.08.26. 11:43:49

Minek kell szinkronizalni! A szinkronizalas ugy szar ahogy van!
Ertelmetlen magyarositas persze cenzurazva, erzelmek nelkul.
Az osszes film es sorozat igy van elbaszva. Ha megneznetek egy par filmet eredi nyelven a szinkornosok utan csodalkoznatok hogy mi faszt szinkronizaltak mert a kulonbseg a magyar szinkron es az eredeti kozott oriasi, kb. ugyan az mint a filmek magyar cimei.
Egyebkent Hujber egy celebkurva! Tegyen es csinaljon barmit is!

Tusán 2014.08.26. 11:44:07

Hujber Ferenc maga a profizmus, a szaktudás és a boldogság. Örülök, hogy ilyen produktív és pozitív emberek színesítik az itthoni celebpalettát.

Aha, persze 2014.08.26. 11:44:32

@chocco channel: "Viszont ilyen pasikra szukseg van mert nelkuluk egy no sem ertekelne a kevesbe jokepu,viszont szenzacios humorral rendelkezo pasikat akiket a lelkukert es a jellemukert lehet igazan szeretni:-)))"

???? A nők 2 dolog alapján választanak, pénz és külső. :) Minden nőknek szóló filmben a nő nagy nehezen megkapja a "jóképű ÉS nagyon gazdag" pasit Erre vágynak a nők, ezért erről szólnak a (romantikus) filmek.

Férfiak esetében pedig egy átlag film arról szól, hogy átlagos (vagy akár looser) csávó küzd egy kiemelkedően jó nőért (az átlag nőt észre se veszi), aki a végére dobja a sokkal gazdagabb, sportosabb pasit, mert rájön a szerelem a fontosabb :DDDD

Mindkettő Bullshit, a vágyainak szól, szeretnénk hinni, hogy majd megtaláljuk a Bomba nőt/Pénzes és helyes pasit :DD

(Az akció filmek nem ide tartoznak, ott a főszereplő akár nő akár férfi, nagyon menő és ezt azzal kell érzékeltetni, hogy megkaphat bárkit az ellenkező nemből)

DirtyHarry 2014.08.26. 11:45:42

@retrovírus: az érettségi nem jött neki össze, nem? az általános meg volt :)

chocco channel 2014.08.26. 11:52:37

@Aha, persze: haaaaat akkor en nem vagy no,legalabbis mashogy vagyok bekotve:-)))

Nekem az az elvem,hogy a belso mindennek felett,persze mukodjon a kemia de a jo kulso ugye relativ,mert penzt keresni mindenki tud,ez nem egy kepesseg,hanem dontes kerdese:-)))Masreszt amig en jol keresek,konkretan lesz...rom h a ferjem mennyit keres:-)))

Masreszt a belso azert lenyeges,mert a szepseg elmulik,plusz ha valakivel nem lehet ertelmesen beszelgetni,vagy nem magas az erzelmi iq-ja akkor a kapcsolat mint olyan nem tud mukodni.Volt nagyon szegeny pasim akit en tartottam el,volt milliomos is az egyetlen ami kozos volt bennuk az az,h mindkettojuket szerettem (persze nem egyszerre:-)))

Szoval szerintem ez valami mitosz h a nok a penzt keresik a pasikban,persze nyilvan van ilyen is csak nem az en barati koromben.

De hujberferi (k) egyejes kalandra tokeletesek.Mindez mult ido,leven hazas vagyok de a velemenyem ettol meg nem valtozik:-)))

ez? mi? hogy? 2014.08.26. 12:00:01

@xunilo: meg az űrhajósok báze, akik az életüket kockáztatják, azok még több tiszteletet érdemelnek.
értem, hogy demagógiából bele lehet kötni a tiszteletbe, de lépj hátra kettőt és úgy próbáld értelmezni, amit írtam, pls.

meg a mélytengeri búvárok! meg a nőgyógyászok! ja, ők nem.

baszomalásan 2014.08.26. 12:00:16

Szia Feri!

Én bírom a hangodat, bár ezt a vikinges filmet nem is ismerem, nem is érdekel. Bírtalak a valami amerikában és Tildácskára is ráfért egy nemi erőszak a barátok köztben.

De egyet árulj el nekem kérlek!

Archer-ben, kit szinkronizálsz? Mindig mondják a nevedet a végén, nem főkarakternél, és baromira nem jövök rá, h melyiknek a hangját adod!!!

Áruld el!

chocco channel 2014.08.26. 12:02:13

@Aha, persze: meg annyit h igenis a 10 pontos no eszreveszi a mondjuk 10 en 5 pontos pasit,es allatira varja h a srac vegre leszolitsa de a srac mar elore eldontotte magaban h ugysincs eselye,ezzel pedig a 10 pontos no nem tud mit kezdeni.

Illetve de,irhat egy emailt a sracnak h tokjo lenne osszefutni ha neki a is van kedve es varhatja turelmesen a valaszt,ami nem az elso harom napon belul erkezik:-)))

Pepe135 2014.08.26. 12:04:08

Nagyképü pöcs.
De már vagy kb fél éve néztem a Vikingeket eedeti hanggal - legfeljebb némi felirattal :)
Picit el vagyunk maradva, vagy mi a f...

Manarola (törölt) 2014.08.26. 12:12:49

Na, például ezért színész és nem forgatókönyvíró :)

miciur 2014.08.26. 12:17:44

szegény Hujber eléggé skizoid tüneteket produkál. Az egész élete, az életstílusa predesztinálja egy későbbi öngyilkosságra. Az ilyenre szokták mondani, hogy állandóan harcolt a démonaival:)

indapass90210 2014.08.26. 12:23:50

Ez is ugyanazt az anyagot szívja, mint az érpataki polgi?

Gabba 2014.08.26. 12:24:41

én meg nemcsak úgy nézek ki, mint egy hutt, de az is vagyok

nagy dolog :P

pelinkovac 2014.08.26. 12:24:54

Talán már be lehetne fejezni azt a rossz gyakorlatot, hogy mindent szinkronizálnak. A legtöbb film és sorozat még csak-csak elmegy, de amit a különböző "ismeretterjesztő" csatornákon művelnek, az katasztrofális. És itt nemcsak a szinkron (vagy inkább alámondás), hanem a fordítás minőségére is gondolok. Egy jó példa: "szervtelen vegyületek". Sok műsor szinte élvezhetetlen az ócska szinkron miatt (pl. Top Gear).
Aki nem tud olvasni (ld. felirat), az tanuljon meg!
Hujber Ferinek meg azt üzenem, hogy jobb lesz, ha megkeresi a gyógyszert, mert úgy néz ki, hogy nagyon elgurult! :)

THEHUNGARIANMINGLE · WWW.THEHUNGARIANMINGLE.COM 2014.08.26. 12:26:20

szar az egesz szinkron nem kell...legyen felirat legalabb a nep megtanul nyelveket ! na meg ez a hujber ..pffff mennyel dogozni faszikam >(

Boise 2014.08.26. 12:26:22

???
Csak én érzem kissé magyartalannak ezt a "levelet"?
Hujbernek: Ez a klasszikus, ha hallgattál volna, bölcs maradtál volna esete.

Amúgy meg ha már annyira tisztelik őt, hogy őt választják, meg felsorolgatja a szinkronrendezőket, legalább "tisztelje vissza" azzal őket, hogy le tudja írni a nevüket. Komolyan, ott úgy felhúztam magam!
hu.wikipedia.org/wiki/Dezs%C5%91ffy_Rajz_Katalin

mulholland2 2014.08.26. 12:29:41

Tipikus troll banda verődött itt össze szokás szerint! A szarozás az megy a névtelen emberektől. Angol sznobok akik ha 1 nyelvet tudnak már sokat mond. Folyamatosan szarozzák szinkront, pedig magyarul sem tudnak. Hujber ahogy olvastam csupán leírta, hogy jelenleg mi van ezen a fonton kicsit indulatosabban. Mert ugye szarozni a legkönnyebb, de csinálni az már nem nagyon megy kis hazánkban. Undorító már, hogy minden egyes komment csokorban nem megy más csak a SZAROZÁS. Egy pozitív hangot nem lehet olvasni, bármilyen cikkről is van szó szinte. Vááá gáz az egész magyar gondolkodás (tisztelet a kivételnek).

ariadne 2014.08.26. 12:32:52

Hujber egy bárdolatlan bunkó. Egy jobb világban az ilyen utcát seperhetne max.
A szinkronhoz: az utóbbi években egyre rosszabbul fordítanak.
A CSI sorozatoknál néha rémisztő volt.
Meg az ismeretterjesztő filmek egy része is élvezhetetlen volt. Főleg ahol halkan megy a háttérben az eredeti szöveg. Fülsértő félrefordítások voltak.
Pár éve amikor elkezdett felhígulni a szinkronizálás világa, jött pár román stúdió noname szinkronszínészekkel akik olcsóért elvállaltak mindent.
Sokszor élvezhetetlen lett a sorozat új évadja az ilyenek miatt..
Tőlünk délre nem dívik a szinkronizálás egy országban sem. Még a nagyon nagy filmek is csak feliratot kapnak. Férjem így tanult meg valamennyire angolul.

vernarancs 2014.08.26. 12:33:17

Kicsit tulporgott Hujber. Igaz amit ir, de ha egyszer valaki nem szereti az organumat akkor nem szereti. Barmennyire jol szinkronizal. Van olyan hollywoodi nagy sztar akinek kifejezetten idegesito hangja van.

gregaba 2014.08.26. 12:33:52

Hujbernek teljesen igaza van, profi szinkronszínész, és ez így működik a szakmában (ahol én is dolgozom).

A kommenteket nem kéne olvasnia, mert csak felb****a magát.

macskavarju 2014.08.26. 12:36:15

Szerintem a South Parkban hibátlan (Timmy) :-)

G_Norton 2014.08.26. 12:39:59

@doggfather: Lehet azért kapta meg, mert egyszer nagyon vikingesen elhajított egy videokamerát.:)

Gyurma Pappa 2014.08.26. 12:42:28

De én csak azt nem értem, hogy Sixx miért kapja be?

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.08.26. 12:47:20

@G_Norton: lehet. :D De, hogy nem vikinges ahogy picsog az tuti. :D

Zalan Maurer 2014.08.26. 12:47:22

Chokko Chanel: latszik azbelethez nem sok kozod volt... a penz kereses nem dontes kerdese. Magyarazd eztvel a nalad sokkal tehetsegesebb de nyomorult csaladi hatternol indulo embereknek. Valamint korulneznek en a baratnoid portajan par lenyegretoro kerdessel. Legyel pasi egy fel evig, akkor megtudod amirol 'Aha, persze' irt. Es azt kerem mindenkitol hogy felejtse el azt az érvet, hogy "az ismerettségi korében nem ugy van ahogy... meg hogy ott nem fontos a penz" ezt mikiegér még elhiszi. Az ismerettsegi kör emberek gyulekezete es nincs kivetel, csak nagyon nagyon ritkan. Den sosem az a kivetel aki leirja ezt magarol... amokor szegeny pasid volt akkor főiskolas voltal es vizsgazni kellett jarnod, amikor rendezett egzisztenciaju pasid volt akkor mar mas volt prioritas alapjan es annak megfeleloen tortenik a kivalasztasod...

mokusfülecske 2014.08.26. 12:50:45

Kedves Feri! Eddig is baromi visszataszító voltál számomra, és sajnos most sem sikerült javítanod ezzel a levéllel. De nem is kell mindenkinek megfelelni. Viszont a Te profizmusod már ne is haragudj...., az bizony a béka segge alatt van. Az én szakmámban ezt már igazából kontárnak hívják....nem profizmusnak.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.08.26. 12:51:44

@Gyurma Pappa: mert a korlátolt paprikajancsi azt hiszi, hogy sixx "hergeli" a kommentelőket és nem ő maga a hülyeségével/tehetségtelenségével/stb...

Shoyu 2014.08.26. 12:53:30

Hát én nem is tudom. Szerintetek normális amúgy a Hujber? Olyan összefüggéstelen mindig amit mond, ez most egy egészen összeszedett nagymonológ volt, de amikor láttam TV-interjúban, csak néztünk a férjemmel, hogy ez a csávó mégis miről beszél. Igazából tényleg a legérdekesebb, amit fel tud mutatni az a nyitott házassága, mert színészi szempontból még semmi kiemelkedőt nem láttam tőle. Nincs vele semmi bajom amúgy, de ilyen hőzöngéseket tizenéves kamaszok szoktak irkálni, nem felnőtt férfiak.

bloggerman77 2014.08.26. 12:53:51

Az eredetihang mániákusokól kérdeném:

A brazil szappanoperákat miért kéne pl. igy nézni, Akiknek szánják ezeket, azok nem tudnak olyan gyorsan (vagy sehogy)olvasni, hogy megértsék a feliratot.

Ráadásul ezekből a sztenderd portugált sem tudná megtanulni, akinek ingere lenne rá, mert a brazil már egy majdnem önálló nyelvvé vált szubdialektus, és ezen belül is mindenféle szlengek vannak (pl. favella lakók kontra úri népek)

Miért kéne az átlag szappanopera rajongót ilyenekkel baxtatni?

chatte 2014.08.26. 12:53:58

Ertem en, hogy divat szinkron ellenesnek lenni, es igen, en is eredetiben nezem a torrentes anyagit mert ki varna ki magyarul, de...
lehet oreg vagyok, de en el nem tudtam volna kepzelni a Halalos fegyvert, a 48 orat, az Amerikaba jottemet vagy akar a Reszkessetek betoroket szinkron nelkul. Pedig nrm Magyarorszagon elek, de magyarul beszelek, akkor engetessen mar meg, hogy ugy is elvezhessem s filmet, hogy kozben azt us nezem, nem csak olvasok (hal istennek mar felirat nelkul is megy, de azert ne varjuk mar el 60 eves anyamtol, hogy feliratossan nezze a heti NCIS adagjat)

Gyurma Pappa 2014.08.26. 12:57:56

@doggfather: i see. Ez azért érdekes, mert talán Sixx az a sorozatos szcénában, aki a legtöbb pozitív dolgot írta a szinkronról, úgy általában. Ezért voltam értetlen, de így már értem.

Teszem hozzá gyorsan, hogy tökre nem érdekel hogy ki Ragnar hangja, tökre elvonatkoztatok mindig attól, hogy "igazából" ki beszél, így Hujber sem érdekel.

szepi79 2014.08.26. 12:58:35

vadász, vadász...

nekem eddig nem volt bajom a sráccal, a valami amerikában kifejezetten kedveltem, főleg a hidas monológot, az nagyon tetszett. (oké, a kész átveréses szivatása is jó volt.)

de ez a levél nagyon mellé ment szvsz, egy sértődött koratizenéves picsogásának tűnik (még a stílus és a helyesírás is passzol). nyílt titok, hogy szarban van a szinkronszakma, erről a résztvevők közül legkevésbé a művészúr tehet, de miért csinál úgy, mintha ezt is az ő nyakába akarták volna varrni? annyit mondtak, hogy nem passzol a hangja a karakterhez. mivel az első évadot nem szinkronnal láttam, ezt nem tudom megitélni, de mivel itt egy művészeti alkotásról van szó, mindenkinek szive joga, hogy tetszik-e. aki meg művésznek tartja magát, az elfogadja, hogy nem mindenkinek jön be a produktum.

a feleségével meg a magánéletével kapcsolatos dolgok is hogy jönnek ide? minek keverte bele?

szóval jobban át kellett volna ezt a levelet gondolni. meg legalább 3x elolvastatni mással, hogy érthető-e.

Zalan Maurer 2014.08.26. 12:59:26

az elutesekbe es ekezetek hianyaba nyugodtan nele lehet kotni, elnezest utolag is de nincs idom kibarni amig kivalsztom a pottyoket meg a mikro pici billentyuket becelzom.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.08.26. 13:03:16

@Gyurma Pappa: @szepi79, első ezen a néven: csak tippeltem, majd sixx elmondja, hogy került oda a neve, csak ez volt logikus számomra.

kolbászmustárral (törölt) 2014.08.26. 13:06:34

@Zalan Maurer:
Te csak dühből általánosítasz. Tedd ezt a rokonságoddal és saját ismeretségi köröddel, ne ismeretlen emberek millióival.
Tudom, nehéz belátni, hogy lehet veled van a baj, és rossz helyen keresgélsz, könnyebb általánosítani és "mindenanőkhibája" mantrázni.
Testvéremnek például eddig csak munkanélküli/alacsony egzisztenciájú barátai voltak, például.

Hujber levele meg szórakoztató, de szerintem hiba ennyire "kiadnia" magát.

Ricsike87 2014.08.26. 13:06:46

most akkor ezt magamra veszem, mert a linkelt bejegyzésnél én voltam az egyik a KETTŐ hozzászólóból akinek nem feltétlenül tetszett az ötlet, hogy ő legyen Ragnar.
még csak bunkó sem voltam (szerintem) de nosza Feri, baszd szét a fejem egy baltával kérlek.

2014.08.26. 13:10:48

A szinkron olyan mint a nyomoréknak a mankó. Meg kéne tanulni olvasni és akkor lehet mindent eredeti hanggal nézni, nem kell ilyen egyéneket fizetni, hogy szarabb hanggal kelljen megnézni egy filmet...

Minala 2014.08.26. 13:11:06

Sokan jönnek azzal, hogy a magyar szinkron világhírű. Mi ez a faszság? Lehet van egy ilyen szakma, nemzetközi szinkronellenörző vagy ilyesmi, és 20 nyelvet beszélő, filmszakemberek elemzik egy adott film összes szinkronverzióját, és ők kifejezetten minőséginek tartják a magyar szinkront. De lófaszt, ilyen nincs, és se neves rendezők, sem színészek, se senki nem néz magyar szinkronnal filmeket a magyarokon kívül, szóval ne álltassa senki magát, nem világhírű a magyar szinkron, senki nem hallott róla. Ettől még fénykorában lehetett jó, de attól még, hogy Bud Spencer megdicsérte Bujtor munkáját, ne éljünk már illúzióban

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.08.26. 13:17:36

Ferenc kissé beképzelt. Van akinek nem jön be a hangja, ,ezen nem kellene felszívnia magát. Legjobb hangja STholnak van, de őt megvetem. Remélem fáj neki.

Koca Caola 2014.08.26. 13:18:31

Na, ez egy fasza csávó ez a Feri!
Plusz emberinek is tartom, hogy ha olvas magáról valamit, akkor azt le is reagálja.
A betörős elméletével meg tökéletesen egyetértek.

A spoileres rész az valakinek biztos fájt...
Én már túlvagyok a második évadon is.
Eddig nem terveztem, hogy megnézem, de ha tényleg ő Ragnar, azt nem hagyom ki.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.08.26. 13:19:29

@vuvuzela importőr: ó b+! Tudok olvasni, de utálom a filmeket feliratosan nézni. KÖzöd? Marinéniről az emeleten nem is beszélve. 16 dioptriás szemüveggel majd olvasni fog, hogy ne legyen proibléma. Hülye vagy te b+

krakkik · http://index.hu/ 2014.08.26. 13:26:29

es milyen igaza van a hujbernek

majomka 2014.08.26. 13:27:10

Az én apám 63 éves, esze ágában sincs már megtanulni semmilyen nyelven azért, hogy otthon a 4:3-mas, 2 éves tévéjén nézhesse a filmeket. Sőt, van, hogy amikor dögfáradtan hazaesek, nekem is jobban esik megnézni magyarul egy filmet, mint angolul, pedig felsőfokúm van. Szerintem nem attól leszünk fejlettek, hogy nincs szinkron, csak felirat, hanem hogy lehet választani. A svéd takarítónő meg nem azért tud angolul, mert úgy nézi a tévében a filmeket, hanem mert bevándolró. A svéd üzletember meg megtanult, amikor diákként kint volt egy évig, a többi meg a suliban a tökjó tanáraitól, meg mert mindenki beszél.
Hujber meg egy kis csicska. Igazat ír a szakmáról, de hogy? Aztán csodálkozik, ha mellékágra teszik. A 'tisztelet annak, aki elmegy szarér hugyér szinkronizálni'-ra meg annyit, hogy örülnék, ha kereshetnék mellékesen annyit, amennyit egy színész kap szinkronizálásért. Hadd ne sajnáljam már.

jog-ász 2014.08.26. 13:35:37

szerintem annyira nem gáz H.F szinkronhangja a vikingekben..hallgattam eredetivel is, nincs nagy különbség, meg rókaképű mindkettő:)
a levél szörnyen terjengős, elég lett volna az uccsó három sora, kapja be mindenki.

ha Hujber hangja gáz, mit szóljunk csifó dorinához?:)))

Peterpapo 2014.08.26. 13:36:27

Kedves Hujber Feri!

Innen üzenem neked, hogy nem éri meg felhúzni magad a finnyáskodó hülyéken. Kinek jó az? Szard le magasról az egészet, és csak a kis csajjal törődj majd, mert az az igazi! Pont nem érdekes, hogy ki mit gondol a munkádról, ha te elégedett vagy vele és úgy érzed, mindent megtettél, a többiek véleménye baromira mindegy. Úgy is elfogultak, vagy ilyen, vagy olyan irányba. Pont.

Nyiri 2014.08.26. 13:40:45

@baszomalásan: Ray Gillette, a homár ügynököt. Mondjuk tökéletesen hozza figurát :)

2014.08.26. 13:52:26

@batgirl: Hallgasson rádiót, ha már félig vak szemüveggel is. Te meg nézz magyar filmeket. Ha ennyire vagy képes... megoldva.

Brando 2014.08.26. 13:54:40

Nem nagyon követtem eddig Hujber pályafutását, egy filmjét láttam csak (igen, azt) de ez egy remek levél, nekem tetszik. Hirtelen felindulásból elkövetve íródott ugyan, de érthető, szórakoztató és van stílusa.
Komolyan belekötni csak azok tudnak, akik képtelen szóképekben gondolkodni; akik csak a hibátlanul megfogalmazott mondatokat ismerik és értik. Egy művész - főleg, ha igazán tehetséges -, csak legritkább esetben képes egzaktul fogalmazni és ez itt is tetten érhető.

Az utolsó két mondat pedig nagyon odatesz. (finoman szólva)
Le a kalappal.

szepi79 2014.08.26. 13:57:51

@majomka: lehetne ezt ám értelmesen is csinálni. pl. választható hangsávok. vagy a fiatalabb korosztálynak szánt filmek/sorozatok mehetnek angolul (akár felirat nélkül is), mig a szappanoperák, 50+ nézőknek továbbra is szinkron.

pizzaboy 2014.08.26. 13:58:37

Úgy látszik vegytiszta kokain került a piacra mostanság.

zsoltix 2014.08.26. 14:00:07

@MACISAJT: Romániában is ez a gyakorlat, eredeti nyelven adnak mindent. Ha jól emlékszem, pár éve volt valami törvényjavaslat a szinkronizálás bevezetéséről, de a parlament leszavazta.

majomka 2014.08.26. 14:02:25

@szepi79, első ezen a néven: attól még, hogy valaki 50+ és nem tud angolul, nem feltétlenl szappanoperákat szeretne nézni. Amúgy meg a választható tényleg tök jó lenne, ennek viszont főleg technikai és pénzügyi akadályai vannak.
A választhatót úgy értettem, hogy aki akarja, töltse le és nézze felirattal, de a tévében ne úgy kelljen CSI-t nézni. Szerintem.

szepi79 2014.08.26. 14:10:51

@majomka: bocs, szarul fogalmaztam, pár szó kimaradt. úgy akartam irni, hogy "a szappanoperák, és az 50+ nézőknek szánt tartalom" vagy valami nagyon hasonlót, valamiért nem ezt sikerült, mea culpa.

technikai akadálya nem hiszem, hogy lenne, a sokat szidott szabadság földjén már 10+ éve megy a spanyol nyelvű adás. akárhány TV távszabályozójával találkoztam az elmúlt évtizedben, mindegyiken volt olyan gomb, hogy audio választás. a másik oldalról, a szolgáltatóéből meg had ne legyen már ilyen gond.

oszt jónapot 2014.08.26. 14:12:34

@bloggerman77: Ja hát az tényleg kurvára gáz lenne, ha 2013-ben egy európai országban tudnának olvasni az emberek. Felháborító.

zsuroist 2014.08.26. 14:25:29

csodálatos, magyar tévétörténelmi az a pillanat, amikor a főszereplő szinkronhangja elhisztiz egy akkora spoilert a filmből, mint a ház

Big Tits Fan · http://welovebigtits.blog.hu/ 2014.08.26. 14:26:48

Többször próbáltam elolvasni, de elakadtam, mert nehéz a stílusa és össze-vissza csapong. Bár a színészeknél ez talán nem is számít, azért én nem égettem volna be magam ilyen napiszar.com-féle irománnyal. Ő tudja...

Zalan Maurer 2014.08.26. 14:31:11

Kolbászmustárral: kiakadásodbol kovetkeztetheto hogy hölgy vagy. Nos 1. Düh inkabba a te leveledbol erzodik 2.en nen haragbol hanem tapasztalatokbol irtam amit. 3. Nem csak az en tapasztalataimbol! 4. Aki tagadja h. az anyagiak nem meghatarozoak egy kapcsolatban az az igazsagot tagadja. 5. Irtam h. Kivetelek persze vannak csak nagyon nagyon ritka. Ha magadra vetted akkor a.) Ez a resz elkerulte a figyelmed b.) Magadra vetted. Es mivel magadra vetted nem a kivetel vagy.

vernarancs 2014.08.26. 14:37:57

@majomka: nem kell letolteni. a digitalis korban mar a tv-n is lehet eredeti hanggal nezni. Nem mindig mukodik, de az esti filmeknel altalaban igen.

Micellás Zsizell (törölt) 2014.08.26. 14:41:45

Ez a fürdős kurva rívás FÖLnőtt embertől arra sarkallt, hogy leírjam: ha rajtam múlna, munkád se lenne Hujber. Nyugi, Stohlnak sem.

bogomasina 2014.08.26. 14:56:10

@Zalan Maurer:Igazad van.Sajnos.
Hujber kezeltesse magát.Még egy hétköznapi embernek is kell tudnia fogadnia, hogy nem szeretheti mindenki.

SweII 2014.08.26. 15:07:54

Nekem köszönhetitek ezt az agymenést, én vagyok a bizonyos kommentelő.
Szívesen. :D

Meridian74 2014.08.26. 15:08:50

Ezekszerint lesz szinkronja a Vikingek sorozatnak. Én kíváncsi vagyok rá.
Hujber Feri meg jó színész és jó hangja van neki, sztem. Az biztos, hogy jobb hangja van, mint nekem.
A fikázóknak talán ebből kellene kiindulniuk, és nem nagyarcoskodni. Majd ha szar lesz valami, akkor lehet szidni valakit, na de előre?

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2014.08.26. 15:12:05

@SweII: Ezúton is gratulálunk e kortörténeti jelentőségű monodráma inspirálásához!

biododírium 2014.08.26. 15:14:50

Kicsit OFF de leírom ide, hogy engem eszméletlenül idegesít, mikor a film végi feliratok alá elkezdik bepofázni, hogy ki volt a szinkronrendező, meg stb. (Ki a faszt érdekel? Magasról leszarom, hogy ki a szinkronrendező, meg ki volt a magyarhangja Xnek, Ynak.) Teljesen elbaszva ezzel a film végi hangulatot, meg zenét (mert utóbbi rettenet jó néha).
Külföldi kiadású, ottani szinkronos filmeknnél még sosem találkoztam ilyennel, ez csak vmi hazai szinkronra jellemző irgalmatlan elbaszott szokás.

Meridian74 2014.08.26. 15:14:52

@ügyfélszolgálatos: "Hujbernek üzenném, hogy csak a debilek néznek szinkronosan bármit... "

Ezzel most mit akartál mondani? Hujber sem 100%, hogy szinkronosan nézi ezt a sorozatot, őt csak megbízták azzal, hogy adja a hangját a magyar szinkronhangot, te szerencsétlen sötét hülye...

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2014.08.26. 15:18:12

@biododírium: Ha belegondolsz, eleve a szinkron "elbassza" a film teljes, eredeti hangulatát.

Gondolatmeneted követve pedig igazából a stáblista is teljesen felesleges a film végére, ugye, mert hiszen kit érdekel, hogy kik szerepeltek a filmben, vagy, hogy ki szerezte a zenét, esetleg ki kezelte a kamerát...

chocco channel 2014.08.26. 15:18:26

@Aha, persze: sok igazsag van abban amit leirtal,tehat ez a tudatos/tudatalatti keresgeles a nok szempontjabol,marmint h a biztonsag az egyik proritasuk nalam lehet h azert nincs igy mert sosem akartam gyereket,mindent mast pedig letrehoztam (haz,kocsi,ceg etc).

Szerintem ez foleg attol fugg h ki milyen miliobol jott, mert lehet h ha valaki szegeny korulmenyek kozott nott fel videken es folyton nelkulozott szoval nala nagyobb a valoszonusege annak,h az egzisztencia kriterium,mig egy rendezett csaladi hatterrel rendelkezo (nem voltak soha anyagi gondjaik) a jellemet helyezi eloterbe.

Meg ugye azt h mit latunk a szuleinktol,mire tanitanak nekem pl folyton azt mondtak,h a belso az egyetlen ami szamot,minden mas csak korites,esetleg jo ha van,de onerobol is letrehozhato dolog.Szoval szamomra total nonszensz,h valaki csak azert kepes elszalasztani a tarslelket mert az esetleg szegeny.

Wattafakk???:))))))

Mondjuk egy ket ex kolleganom kriteriumnak jelolte a diplomat is....dobbenet.Sajnalom h zomeben ez a kep alakult ki a nok nagyreszerol, de errol velhetoleg ok tehetnek.

Az 5 pontos pasikrol meg annyit igy tavozoban,h ha egy 10 pontos no megallas nelkul viszonozza a szemezesuket,plusz meg mosolyog is amikor az 5 pontos ramosolyog akkor retardaltnak kell lennie ahhoz,h ezt ne ertse:-)))En ertem h egy ilyen kulseju sracnak nincs onbizalma,de a no tenyleg leadja a jeleket akkor mire var?:-))))

Egyebkent igazad van,ha egy pasi annyira nem kepes h elhivja a neki tetszo not randizni mert retteg a visszautasitastol,akkor a no tenyleg jobb enelkul a srac nelkul:-)))Ezert utalom az internetes nyavalygasokat,h "aaaaaa engem jo no nem szolit le" es amikor a jo no vegre leszolitja akkor csak all mint egy kuka es mosolyog,bamul es annyit kepes mindossze kinyogni h hello.

Utana pedig all tovabb mosolyogva egy helyben.
:-))))))

christophe 2014.08.26. 15:20:12

tisztelt,Hujber Ferenc eddig abszolut semleges volt az Onrol alkatot elkèpzelèsem,ezzel a gusztustalan vàlasszal àtbillent a leszarom,nem szeretem kategoriàba,csak igy tovàbb ès akkor egy VV szereplèsnek is orulni fog...

Meridian74 2014.08.26. 15:20:46

@Minala: "Sokan jönnek azzal, hogy a magyar szinkron világhírű. Mi ez a faszság?"

Eccerű... nézz meg a netről letöltve ismert sorozatokból pár epizódot angolul, majd a magyar, német olasz és spanyol stb szinkronnal... az orosznál már visítani fogsz a görcsös nevetésrohamtól...

Feszty 2014.08.26. 15:21:32

Nem ismerem a Hujbert, de ebből a levélből nem tűnik egy intelligens embernek. Hogy színész létére ne tudjon értelmesen fogalmazni...

ursus artos 2014.08.26. 15:21:41

"Régen a szerepeket IGAZI színészek csinálták...."
Ja. Nem úgy mint most te...

Pudva · http://www.fatfish.hu 2014.08.26. 15:35:08

@Yooha: Én sem tudom... esetleg kaptál rá választ, hogy mi az?
Előre is köszi

tavolirokon2 2014.08.26. 15:36:23

Tudom, hogy klise, de a magyar szinkronok szarok, es errol talan legkevesbe az a 6 bohoc tehet, akik a steril studioban mikrofonba olvassak a felreforditott, szotarszagu szlenget, amit utana baltaval szerkesztenek bele a hangsavba.
Az tehet rola, aki 10millio magyar kozul a vilag minden minden filmjehez es sorozatahoz ugyanazt a hatot szerzodteti, es sajnalja a penzt a tobbi munkafazisra is.
Rohadt kis andrea es a masik ket no akik minden noi es gyerekszerepet szinkronizalnak nem tehetnek rola, hogy egysegesen idegtepo, vinnyogos hangjuk van. Sot, kifejezetten erzem a fejlodest a hetvenes-nyolcvanas evek babfilmjei ota (Susu kiskiralyfi hangja ki tudna uldozni a vilagbol).
A levelirot nyilvan nemtommelyik, hiszen kerulom a szinkronizalt filmeket mint a pestist, de a ferfiaknak nagyreszt elviselheto hangjuk van, Pumuklit meg Matukat viselem csak rosszul. (igen, leginkabb mar csak gyerekfilmeknel fordul elo, hogy szinkront nezunk, de mar szerencsere egyre ritkabban)

Pudva · http://www.fatfish.hu 2014.08.26. 15:37:47

@Yooha: Közben ezt találtam: szereplésre való behívás, behívó levél

www.kislexikon.hu/diszpo.html

szepi79 2014.08.26. 15:39:48

@Vajda Gábor (Gabor_V): "Gondolatmeneted követve pedig igazából a stáblista is teljesen felesleges a film végére, ugye, mert hiszen kit érdekel, hogy kik szerepeltek a filmben, vagy, hogy ki szerezte a zenét, esetleg ki kezelte a kamerát... "

egyébként szerintem is totál felesleges az _egész_ stáblista. legyenek csak kiirva a főszereplők, a főbb mellékszereplők, a rendező, a (vezető? (abból több van?) ) operatőr, zeneszerző, és kész. esetleg még a forgatókönyvíró. ennél több (sajnos?) senkit nem érdekel. akit meg igen, annak meg rakják fel az imdb-re, hogy megnézhesse, ki volt a 325ös számú CGIos driod, aki godzilla négymillió pikkelyéből 50.000-től 100.000ig volt felelős.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2014.08.26. 15:46:35

@szepi79, első ezen a néven: Pedig (bármily hihetetlen) Hollywoodban is alul vannak fizetve az emberek. Sokaknak az az egyetlen vigasz az alacsony fizetés mellé, hogy a neve ott lehet az amúgy 200M dolláros gigaprodukció 8 perces stáblistáján.

lara72.c 2014.08.26. 15:57:52

Ami èrdekes a levèlben,hogy nekem mint nèzőnek mièrt ne lehetne vèlemènyem? A filmek nem azèrt kèszülnek hogy a nèző nèzze? Felhivnám Hujber művèsz úr figyelmèt hogy nem ő tesz vele szivessèget hogy szinkron munkát vállal!

Lauraré 2014.08.26. 15:59:12

Dolgoztam pár évig egyetem után a szinkronszakmában, abban igaza van Hujbernek, hogy tényleg nem egy leányálom, de nem rinyálni kell, hanem továbbállni vagy nyelni, mert az ember ugye nem szar oda, ahol eszik...
Amúgy a magyar szinkron ha valaha volt, akkor akkor volt világhírű, amikor pl. Romhányi fordította a Frédi és Bénit, nem pedig akkor, amikor olyan bohócok fordítanak (filmeket is, könyveket is), mint manapság (nyilván mindenki ismeri, de ha nem, ez jó kis gyűjtemény a félrefordításokról: leiterjakab.blog.hu/)

És remélem kapunk egy újabb levelet, ha leírom, ÉN SEM SZERETEM HUJBER HANGJÁT - pedig volt egy nagyon jó filmje, a Közel a szerelemhez, abban még úgy tűnt, teheséges fiú lesz belőle. (viszont még egy oktávval ennél is magasabb volt a hangja, pedig most sem egy bassz-bariton, ugye...)

szepi79 2014.08.26. 16:02:30

@Vajda Gábor (Gabor_V): ezt tippeled, vagy tény? már nem az alulfizetés, hanem hogy tényleg ettől boldog az a cirka ~1000 kihasznált, hogy megjelenik egy listában a neve, ami alatt
a, kimegy mindenki a moziból
b, a fanatikusok végigdumálják azt találgatva, lesz-e extra jelent és ki lesz benne

de vetitsük már ugyanezt ki egy másik szakmára, mondjuk a kenyérkészitésre. gondold el, ugyanezen elv alapján, mikor megveszed a boltban a kiló kenyeret, miközben mész kifele, az szólna egy hangszóróból, hogy az adott kenyér kovács elemér pékmester munkája, segédje kovács aladár gyakornok, a búzát kovács arisztid vetette és aratta, a magokat pedig kovács taszilótól szerezte be.

biztos vagyok benne, hogy a fenti fiktiv kovácsok is mind alulfizetettek, mégse tudod mindegyiknek a nevét, de szerintem senkit nem is nagyon izgat, hogy ki mindenki vett részt az alkotói folyamatban.

baszomalásan 2014.08.26. 16:09:39

@Nyiri: köszi, tényleg

most néztem újra a szereplők felsorakoztatásánál, ő pont nincs benne

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2014.08.26. 16:15:12

Hujber a szinkronhoz ért szerintem a legjobban.
Én bírom a hangját, a munkáit, a celeblétét leszarom, a hírességek többsége külföldön is seggfej. Nem is azért szeretjük őket...

Maxen1 · http://maxen.blog.hu 2014.08.26. 16:18:07

Miért kell még mindig foggal-körömmel ragaszkodni a szinkronhoz? Ha valami csak feliratos, akkor már a birkának nem is kell?

waces · http://blog.waces.hu 2014.08.26. 16:21:37

vonatkoztassunk el hujber levelenek stilusatol. valamint az orok szinkron vs felirat flametol. de valahol melyen igen sok igazsaga van abban, hogy milyen minoseget kell most kiadniuk a szinkronszineszeknek a kezuk kozul es milyet kellett akkor, amikor meg tenyleg minosegi szinkronkeszites folyt. nyilvan nem lesz olyan a 40 perc alatt elkeszulo szinkron, mint az, amit adott esetben napokig keszitettek. errol pont a szinkronszinesz tehet a legkevesebbet. o csinalja, amit ra osztottak. persze utana lehet sirni, hogy szar a szinkron (ami az esetek nagy reszeben tenyleg az is, de nem azert, mert tehetsegtelen lenne a szinkronszinesz. jo, neha az, de altalaban nem).
lehetne monologizalni azon, hogy miert kell szinkron, de tegyuk fel, hogy van ra szukseg (meg ha szerencsere felnott mar egy generacio, aki akar tobb nyelvet is beszel es ert olyan szinten, hogy eredetiben tudja elvezni az adott muvet. vagy ha nem is erti a nyelvet legalabb olvasni tud). viszont akkor elvarhato lenne, hogy lehetoseget biztositanak a normalis ido alatt, normalis minosegben elkeszult szinkronra.

es hiaba jo szinkronszinesz mondjuk kulka, rekasi, hujber, stohl vagy szabo-sipos, ha nincs lehetoseguk minosegi munkat kesziteni, akkor a szinkron szar lesz. a mar emlitett termeszet/tudomanyos csatornak szinkronja meg uberszar. nem azert mert nem tud beszelni a narrator (meg ha mondjuk egyik se fogja megkozeliteni az eredeti hangot), hanem, mert hulyesegeket adnak a szajukba. egy atlag discovery szinkron a leiterjakabok kimerithetetlen tarhaza. ez a szinkronszinesz hibaja? nem hinnem.

a konkret esetben nekem igy lataltanban fur lenne hujber hangja travis fimmel organuma helyett, de nem kizart, hogy ha valaki csak szinkronizaltan latta, akkor mukodhet. de felesleges az osszehasonlitas, mert soha, egyetlen szinkronszinesz nem fogja tudni visszaadni az eredeti hangot, max megprobalhat hasonloan jatszani a hangjaval, es vagy mukodik vagy nem.

lehet ha nem 1 fruttiert keszulnenek a szinkronok, futoszallagon, mindenfele lektoralas es ellenorzes nelkul, akkor a vegeredmeny is jobb lenne.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2014.08.26. 16:24:43

@szepi79, első ezen a néven: Régen nem is volt divat, amikor a stáblista a film elején ment. Szerintem jó gesztus, hogy megemlítenek mindenkit (?) a produkcióban.

DEKI 2014.08.26. 16:44:23

Ez a levél valami durva befolyásoltság alatt "íródhatott".. Összefüggéstelen, hiperemocionális szókatyvasz. Vajon mit akart ezzel tudtunkra adni a költő? Vagy az alkból, vagy a kisebbségi komplexusokból van túl sok. Szegény Feri..

Hujber amúgy még szerintem szinkronszínészként a legfogyaszthatóbb, bár személyszerint igyekszem kerülni a szinkront. Amit lehet, eredetiben nézek.

szepi79 2014.08.26. 16:51:44

@waces: amit az első két bekezdésben irtál a szinkronmunkáról, azzal senki sem vitatkozik, mindenkit tudja, hogy igy van. ezért "birunk leszakadni erről", másról meg nem, mert a többi dologban nincs ekkora egyetértés.

@Vajda Gábor (Gabor_V): persze szép dolog, de miért csak a filmkészitőkét tisztelik meg ezzel? miért nem tudom annak a 200 szakmunkásnak a nevét, aki azért felel, hogy a csatorna mindig dugulásmentes legyen, és le tudja húzni a WCt? az ő munkájuk tuti nagyobb hatással van az életemre, mint egy álomgyárosé.

The Welsh 2014.08.26. 17:06:29

@Gazsibacsi: szerintem ha elolvasta ezt a levelet, s tud magyarul, akkor rájött magától.

Titkos 2014.08.26. 17:06:34

Eszem-faszom megállt ettől a levéltől..

Amúgy mindig vannak, akik hiányolják a beszámolókat a szinkorntitkokról, a szinkron bennfentes világáról stb. - Most megkapták! ;-)

És a spoiler? EPIC!

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2014.08.26. 17:10:45

@szepi79, első ezen a néven: Követeld a megfelelő szervtől legközelebb! Persze, hozzá kell tegyem, hogy a filmnek nem kell megvárnod a végét ha nem akarod, a kakának meg hát de.

abc 2014.08.26. 17:19:18

Úgy szeretem amikor azzal dicsexik, hogy ő 'eredetiben' nézi a filmeket.
Hiszen megtanulta a bolygónkón beszélt több száz nyelvet és többezer dialektust, mind perfektül anyanyelvi szinten tolja.

A Vikingeknél is ment Izlandra egy 4 éves bentlakásos suliban megtanulni az ónorvégot, nem is beszélve az óangolról ami a filmben is szerepel...

Persze japán filmeket japánul, Bruce Lee kínaiul ahogy illik...

Szánalom a köbön, szerénység ha valamit szeretek magamban az a szerénység ;)

esclave de boulot 2014.08.26. 17:19:30

Ez a Feri mindig ilyen taplo volt? Amugy baromira sok ideje lehet ha olvassa a kommenteket. En tuti nem tennem, szerintem karos az egeszsegre.

Gunsmoke 2014.08.26. 17:43:07

Én eredeti hanggal nézem, Hujber Feri meg bekaphatja.

Amúgy meg úgy csinál, mintha valaki pisztolyt nyomna a fejéhez, hogy 200 Ft-ért dolgozzon. Mondjuk biztos jobb, mint Londonban mosogatni.

béla a görög (törölt) 2014.08.26. 18:05:06

Nem, merem leírni a véleményem mert letépi a fejem :)
Bátorság! Visszanő!

Abban amit ír biztos igaza van, nem is vonom kétségbe.
De könyörgöm, Hujber egy színész, ha már egy szinkronhangon így felbassza magát a kritikától (én elhiszem, hogy átlényegül meg minden, de mégsem eljátsza hanem 'csak' átéli a szerepet azért az nem ugyanaz - gondolom én, még ha egy jó szinkron sokat hozhat egy szar filmen is) naszóval ha így felbassza magát ezen akkor mi van ha szerepet játszik és valaki azt mondja hogy neki ez nem jött be, urambocsá' szar! Lekaszabolja?
Fasznak olvas kritikát aki nem bírja...
Én sem bírom a usereket, de inkább megpróbálom elkerülni őket :)

nál 2014.08.26. 18:07:43

Nem olvastam el a fenti kommenteket - nem volt rá időm, bocs -, szóval lehet, hogy volt már, de nem vagyok benne biztos, hogy az alábbi mondatot jól értem. Tehát azt írja:
"Nem mert kibaszott Celebkurva vagyok hanem mert másképp megy a szinkron szereposztás mint ahogy Ti gondoljátok!"
Ezzel tulajdonképpen önismeretről tesz tanúbizonyságot, és kvázi bevallja, hogy más esetekben az játszott közre, hogy ő "celebkurva"?

nál 2014.08.26. 18:10:12

Na várjunk csak. Mit akart az alábbi mondatával kifejezni?
"Régen a szerepeket IGAZI színészek csinálták...."
Most akkor magát nem tartja "IGAZI" színésznek? Tényleg, ő "IGAZI" színész?

nál 2014.08.26. 18:13:11

Mi van? Mi a célja ezzel a bekezdéssel?
"Nem akarom hogy megint ezen lovagoljon a média de a feleségemmel évtizedes vita a nyitott házasság, harc, család, én nyugatra akarok menni Ő maradni, és hogy közöltem csak akkor hagyom itthon a gyerekekkel, ha jön a betörő, nem hívja a rendőrséget hanem levágja a fejét és elássa hátul a kertben...."

Ez az ember egy komplett idióta?

nál 2014.08.26. 18:13:50

"Kalvin Klein"

Ja, már értem.

olgavagyok 2014.08.26. 18:15:55

Dezsőffy Rajz Katalin

évtizedes barátság után illene a nevét rendesen...

apanna 2014.08.26. 18:28:02

Tök egyszerű a képlet. Akinek nem tetszik Hujber hangja, az majd megnézi felirattal. Ha egyáltalán nem fexik Hujber, akkor nem foglalkozik vele. Mi a francnak kell mindenen kiakadni?

Balthazor Hellman 2014.08.26. 18:44:34

@nál: nem idióta, csak annyi, hogy akkor meri otthon hagyni az asszonyt a gyerekkel, ha az képes megvédeni magát...

Támogatom...

320dezső 2014.08.26. 18:49:38

Az volt már, hogy aki szinkronosan néz tévét az buflák?

sweeney todd 2014.08.26. 19:05:21

Jujj, de egyszerű ez a gyerek! A levél meg tök zavaros, hogy jön ide a neje, a nyitott házasság... Írni meg nem nagyon tud, a helyesírással is küszködik...

sweeney todd 2014.08.26. 19:10:35

@pkT: "Ha már ez a réteg se képes érdemben, kellően formaian megszólalni hanem ilyen éjjel nappal Budapestes -meg ki tudja milyen ilyen baromság van még- stílusban, akkor itt már tényleg kezd minden elveszni..."

ne vicceljünk már, azért egy átlag színész nem agysebész, az átlag színész lehet ösztönösen is jó, nem kell hozzá feltétlenül (persze jó, ha van) műveltség, széles látókőr. vannak okos, értelmes, intelligens színészek, de azok pl nem nyomulnak a bulvárban, hogy nyitott-e a hazásságuk, vagy sem...

Ancilla 2014.08.26. 19:28:02

@oszt jónapot: Nem az a probléma, hogy nem tudnak az emberek olvasni, hanem az, hogy amikor egy filmet nézünk, akkor a színészi játékot szeretnénk élvezni, annak minden mozzanatát, nem pedig a szöveget olvasni. Akár tetszik, akár nem, még elég sokan élnek itt Magyarországon, akik nem tudnak angolul.

sweeney todd 2014.08.26. 19:34:11

@Feszty: "Hogy színész létére ne tudjon értelmesen fogalmazni..."
miért hiszitek azt, hogy a színész aztán egy különlegesen művelt lény? fogalmazást meg pláne nem tanítanak a fősulin, márha ő egyáltalán elvégezte.

_zulu_ (törölt) 2014.08.26. 19:46:39

Emberek, most komolyan nincs más bajotok, mint ezen csépelni egymást? Tegyetek be egy jó kis román filmet albán szinkronnal, aztán csill...

- Cseresznye - 2014.08.26. 19:48:17

Hej köcsög! Sajnáljunk, vagy mire gondolsz?
Ritka tuskó barom vagy ferikém! A ráncos segglyukam többet ér ... és igényesebben fogalmaz!

mindenannyi 2014.08.26. 19:50:08

Nem ismerem ezt a sorozatot, de asszem értem a levél lényegét, habár ehhez kétszer kellett elolvasni. (Én is lehetek viking?:)

Szóval oké, Hujbernek _alapvetően_ igaza van "De!!!!!" ezt nagyon nem így kellett volna megfogalmazni. Egyrészt azért, mert 10-ből 9 ember nem érti vagy félreérti, másrészt pedig bunkó maga az, ahogy a nézőkhöz hozzááll. Az ilyenekből lesznek sértődős olvasók/nézők esetén az olyan botránycsinálások, hogy a munkaadó stúdió vagy színház vagy akármi, nem foglalkoztatja tovább az adott embert, mert túl negatív lett a megítélése.

_zulu_ (törölt) 2014.08.26. 19:57:47

@nál: Mondjuk ez a mondat(?) felér egy diagnózissal...

protkova 2014.08.26. 20:00:22

Szerintem
1. Hujber néha kicsit túl lövi a szinkront ami esetleg valamelyest a hitelesség rovására mehet pl. Biborfolyók, de belefér/t és fiatal volt mára jobb lett.
2. Nagyjából egyetértek azzal amit leírt a válaszában, dagadt/köpcös pöcsöknek és muffkátliknak a legkönnyebb a kanapéról ugatni a tutit és a személyes lieblingjeikhez ragaszkodni.
3. Hujber bőven átlag feletti szinkron színész ezt úgy értem, hogy ha van ma az országban 250-300 férfi/női szinkronos akkor a 50-ben bőven benne van, de a 30-on belül inkább .
4. Ja és defacto, hogy a sixx egy pöcs aki nem hiszi nézzen a lába közé mindig arra húzza a fejét amerre a cerka kornyad!
5. A többiek viszont anatómiájuktól függetlenül még nagyobbak!!!!
Szűccsel az élen!

CsakMintTe 2014.08.26. 20:01:37

A pasasról eddig csak annyit tudtam, hogy időnként szerepel(t) a bulvárhírekben, és hogy Dr. Julian Bashir hangjaként imádtam. (Ahogy szépemlékű keresztanyám megjegyezte volt egy ilyen bulvárhír kapcsán, mielőtt még ismertem volna a DS9-et: "De ki a f...sz az a Hujber Feri?) Szóval biztos igaz, amit a szinkronról, mint olyanról ír, de hogy én hogy gyűlölöm az ilyen hisztis-alpári pasikat...! Mennyivel jobban tette volna, ha nem olvas kommenteket, hanem egyszerűen leszinkronizálja a karaktert úgy, hogy a nézőinek pont annyira tetsszen, mint nekem Dr. Bashir. Na ja, de ahhoz némi önuralom is kell, nem csak kib...tt tehetség (hogy stílszerű legyek).

_zulu_ (törölt) 2014.08.26. 20:10:12

@protkova: "dagadt/köpcös pöcsöknek és muffkátliknak a legkönnyebb a kanapéról ugatni a tutit és a személyes lieblingjeikhez ragaszkodni."

Hmmm, de a kereskedelmi televíziózáson keresztül ők fizetik a zenét, tudod? Ők a vásárlók, vágod? Akkor nem kéne a búsba elküldeni őket annak, aki belőlük él.

zsoltix 2014.08.26. 20:14:06

Hujberferi a színészek dajcstomija.

Hajdú Peter 2014.08.26. 20:20:13

Ennek a Hujbernek, inkabb egy szetkurtseggu buzit kene szinkronizalnia, az tokeletesen illene hozza.

KrustytheClown 2014.08.26. 20:28:18

Akár debil, akár nem, én dugnék vele.

Feszty 2014.08.26. 20:33:01

@sweeney todd: Nyilván egy színész nem feltétlenül művelt ember is egyben, de azért az elvárható lenne, hogy érthetően meg tudja fogalmazni a gondolatait. Az, hogy a parlamentben nem tudják a különbséget a -ba -be -ban -ben között, az egy dolog. De amikor egy színész úgy ír, mint egy kilenc eves, hátrányos helyzetű gyerek, az nagyon gáz.

aladin48 2014.08.26. 20:33:41

Ez egy szerencsétlen hülyegyerek, aki nem találja a helyét!

EasyFriend 2014.08.26. 20:57:30

Nagyon komoly! Nem tudom, mit szed, de egyszer (szigorúan csak egyszer!) szívesen kipróbálnám!
Amúgy a Vikingeket nem láttam még, szóval nem tudom megítélni, mennyire szerencsés a casting vagy nem, de a csávót én tehetségesnek tartom, az összes médiacelebfasságtól függetlenül (vagy inkább annak ellenére).

Gyevi bíró 2014.08.26. 21:04:03

@szepi79, első ezen a néven: Éppen ezt akartam írni a sok szinkronfröcsögőnek én is. Ugyanis ma már nem az analóg, hanem a digitális világban élünk, ahol lehet választani eredeti és szinkron sáv között. Nézze mindenkinek, ahogy jól esik. Nekem szinkronnal jó. Tény, hogy néha nekem is sérti a fülem a lelketlen szinkronhang, de ezt elsősorban ismeretterjesztő sorozatoknál veszem észre, mint nagyobb filmeknél.
Ja, hogy sokaknak zsenáns megnyomni egy gombot vagy beállítani a tévét/boxot, hogy angolul/spanyolul/olaszul/dánul stb. menjen? Bocs, de ez nem a szinkron baja.
Másrészt felirat: anno azért szinkronizálták a filmeket, mert a feliratot nagyítóval kellett volna nézni, lévén a tévé felbontása nem tette/teszi lehetővé a jó felirat-méretezést. Kezdjek el papolni arról, hogy nem mindenkinek sasszeme van (pl. nagyítóval nézik a rádióújságot is? Igen, van még ilyen az újságosnál. És újságos is létezik ám, meg nyomda, bizony!), van, aki este már nem feliratolvasással töltené az estét, hanem élvezné a filmet (pl. vagy olvas, vagy nézi a cselekményt, kettő egyszerre nem megy), illetve baromi szép az akcentus angolul is, ha épp virágárus leánykát szeretnél megtanítani szép kiejtésre, de hogy tippelgessék, vajon mit mondott a szereplő...
Úgyhogy van itt jó pár olyan dolog, ami még egy perfekt angolosnak sem megy, a felirat meg közel sem adja vissza a teljes szöveget, ami elhangzik, tehát angolul sem tanulsz meg belőle olyan jól, csak saccra.
Ja, hogy a szolgáltató nem ad két hangsávot? Vagy magyar feliratot az angol sáv mellé (pl. Travel)? Nos, tessen reklamálni a csatornánál és majd úri kegyükből vagy megoldják vagy nem. És igen, szép dolog az idegen nyelv és az eredeti hang, de én meg szeretem a magyar nyelvet hallani és a sok angolosnak lassan a magyar írás sem megy, lévén a más logika miatt torzul a magyar fogalmazókészsége. De erről lassan cikket írok, mert kezd eldurranni az agyam a sok szinkronfikázó miatt.

Móni09 2014.08.26. 21:24:28

Szerintem Hujber Ferenc egy beteg ember. Az egész ámokfutás, amit a médiában folytat, már évek óta, szerintem rendkívül szomorú. A tehetségét nem méltatnám, mert a munkásságát nem ismerem, viszont a hangja és a megjelenése rendkívül irritáló. A stílusa, meg ha éppen nem alpári, akkor rendkívül dagályos. Sok műsorban láttam, amiben a véleményét fogalmazta meg valamiről, és én úgy látom, hogy totál káosz a pasi. Valami bizarr "Hujber Feri landben" tombol, ahol egy meg nem értett művész szerepében tetszeleg. A legutóbbi ilyen teljesen szürreális megnyilvánulása Bajor Imre halála kapcsán volt. Saját elmondása szerint egyszer találkozott vele, akkor is kb 5 percre. Soha nem dolgozott vele, nem is ismerte. Őt mégis annyira megrázta a halála, hogy nyilvános jelentet rendezett részegen. Legalább annyi bátorság lett volna benne, hogy vállalta volna, hogy szimpla alkoholista, aki az helyett, hogy haza ment volna aludni, inkább ivott még párat, és rendezett egy ócska, ripacs magánszámot.
Alapvetően senkinek semmi köze hozzá, hogy teszi tönkre az életét, de ő ezt szándékosan nyilvánosan teszi. Gondolom azt hiszi polgár pukkasztó, meg annyira egyedi. Pedig csak szánalmas. És nem sokára két gyerekes apa lesz.

M, az állat 2014.08.26. 21:30:40

Figyelmár Feri, ha ezt is olvasod, meséld már el, hogy a Community-ben Jeffként mi a francért változott meg a hangod a második évad környékén? Meg voltál fázva, vagy csak simán túljátoszottad? Amúgy az a karakter nagyon illett hozzád, nem fikázásból kérdezem.
/off

Dr_utcai_arcos 2014.08.26. 21:31:17

Korrekt. De inkább eredetiben nézem, angol felirattal :). De attól korrekt.

BKV - Önnek megyünk 2014.08.26. 21:50:14

de ki a faszom az a hjubert????

Hock 2014.08.26. 21:54:54

Szánalmas ez a Hujber Fecó. Mostanában mindig csak valami botrányosat hallok felőle: "nem kell papír, én biza vettem a diplomám és kurvára büszke is vagyok rá" illetve most ez a gyöngyszem. Kedves Ferenc, ha TE olyan rohadt jó vagy (ami azért nem kétség, ügyes színész vagy), akkor miért nem azt hallom rólad, hogy mekkora alakításaid voltak a közel múltban?

Felfuvalkodott hólyag, az alázat teljes hiánya. Igen hiánya és nem a szakma, hanem a nézők, a közönség felé. Tényleg egy ordas nagy celeb kurva vagy!

Teshow 2014.08.26. 22:10:47

Ha jól tudom, az "el nem küldött levél" a pszichológia egyik ismert módszere a sérelmek kezelésére. A delikvens - ha valaki nagyon felhergeli valamivel - fogjon egy darab papírt, jól mondja meg a magáét az illetőnek, és ettől szépen kimegy a gőz az agyából. Csakhogy a módszerhez az is hozzátartozik, hogy az ilyen levelet SOHA nem küldjük el a címzettnek!
Hát az első fele az megvolt, de a folytatás nagyon félre ment. Ennek a levélnek a kukában kellett volna landolnia, nem a címzettnél, és PLÁNE nem a nagy nyilvánosság előtt.
Erre csak egy mondás van: így kell házhoz menni azért a bizonyos lóf*szért!

blash 2014.08.26. 22:21:47

"Tömegezéssel kezded (2 rugó/óra).Azt jelenti hogy Te vagy a háttérzaj, reptéri bemondó, háttérben a Tv...stb"

hol lehet jelentkezni?

2014.08.26. 22:40:10

Nekem bejön ez a levél. :)
Feri nem egy észkombájn, és nem is akar annak látszani, a levél egyszerű mint a lejtő.
Mondjuk nekem a sok felkiáltójel, olyan tini picsásnak tűnik, de tudjuk Feri nem tökéletes.
Mint színész nem rossz, a hangja nem rossz, kár nekiesni.

Aki ilyen zárót tud írni egy levélre, az tud valamit:D
"Bekaphatjátok!
Te is Sixx....

Hujber Ferenc"

sage5 2014.08.27. 03:28:21

Latszik hogy kurvara nem erossege a fogalmazas, megis szimpatikus ez a level.

Eszem agaban sem lett volna belenezni a vikingekbe magyarul, de most mar meg fogok nezni egy reszt:D Amugy tul van hajszolva ez az egesz szinkron tema, ez egy extra szolgaltatas, valtozo minoseggel, akinek van ra igenye hasznalja, akinek nem, az meg nem.

HOgy a magyar szinkron vilagszinvonalu volt-e azt nem tudom, de en gyerekormban a rendszervaltas kornyeken lengyelorszagban eltem, ott nem volt szinkron, csak ramondas, es 5 kurva evig ugyanaz a csavo beszelt minden filmen. Legalabb a hatterben hallatszodo angolbol lehetett felszedni valamit.. AMikor hazajottem meg megdobbbenve neztem hogy minden film magyarul beszel.

Szerintem altalaban amugy elvesz a film ertekebol, de egy-egy kiveteles esetben meg hozza is tehet. Meg persze fuggvenye annak is ki mennyire beszel egy nyelvet, pl amerikai szlengeket nem lehet felsofoku angollal sem erteni, csak ha kurvara ismered a kulturajukat. Es mivel ok imadnak rovidetesekben, utalasokban es szlengekben beszelni nehez pontosan kovetni vagy szinkronizalni ha nem elsz koztuk, vagy van napi kapcsolatod a tarsadalmukkal.

MOndjuk pont a Vikinkgeknel nem nagyon fog szamitani..:P

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2014.08.27. 07:57:26

@Pudva: Hát ennek itt nem sok értelme van.
Vagy úgy érti, hogy szólnak neki, hogy kedden 9-től felvétel, ő meg elfelejt elmenni? Akkor jó nagy balfasz :)

nál 2014.08.27. 10:12:20

@Balthazor Hellman:
Na de hogy a picsába jön ez ide? Mi közünk van nekünk ehhez? Nekem úgy jön le, hogy ezzel bizonygatja, hogy ő mekkora "viking". Nevetséges...

Micellás Zsizell (törölt) 2014.08.27. 12:12:26

Feransz aztán kiheverte tegnap óta? Vagy épp fogalmazza a kövit?

Lauraré 2014.08.27. 12:41:04

@sage5: amit Lengyelországban láttál, azt nem szinkronnak hívják, hanem hangalámondás. Teljesen más műfaj, tudod, alma és körte :)

Sajnálatos örömhír 2014.08.27. 13:02:22

Hujber egy rakas szar, aki nem volt jo pizzafutarnak, mert segg hozza, az itt visszarimakodva magat kurva tegye kussba a gyopar arcat, es baratkozzon meg a gondolattal, hogy pont annyira az ove barmi is, mint amennyire barkie barmi is ebben az orszagban.
Szoval teljesen nevetseges hoborgni, meg "igenis az enyem!"-ezni.
De rabizom, sok penzt kivanok neki ezert a sok tehetsegert, ami benne van.
Amugy is szaromle, de idebofogtem.

csipkefa 2014.08.27. 14:35:43

A szinkronozást, mint olyat el kellene már vagy 10 éve felejtenie mindenkinek. Ez az egyik oka, hogy Magyarországon a legalacsonyabb az EU-ban az angolul beszélők aránya.

Eredetiben MINDEN jobb. Az tartozik a színészhez, a saját hangja. Aki lusta elolvasni azt a pár sort a képernyő alján, az meg egy lusta dög.

mosomacilany 2014.08.27. 16:04:48

Hát ez érdekes élmény volt, köszönöm!

Mindenesetre mindenki nézze úgy a sorozatokat ahogy szeretné (szinkronosan vagy anélkül)

Hujbernek meg üzenem, hogy előbb álljon egy kicsit nagyobb alázattal a szakmája és a közönsége elé, vegyen vissza az arcából, mert hiába tehetséges (vagy nem--- ezt mindenki döntse el magában), ha csak az ilyen agymenéseiről hallok és az alakításairól meg semmit...

sweeney todd 2014.08.27. 16:42:31

@csipkefa: én sem szeretem a szinkront, de a 60+ szüleim hadd ne tanuljak már ennyi idősen nyelveket...

Diego de la Vega 2014.08.27. 19:12:25

@bogomasina: Szerintem egy hétköznapi ember ritkán találkozik a problémával, hogy tömegek fikázzák a neten név szerint. A kedves Sixx is, aki ehhez kéjesen aszisztál, megtehetné, hogy Varga Attilaként írja alá a cikkeit, hogy belekóstoljon ebbe az érzésbe.

2014.08.27. 19:28:38

@csipkefa: És aki nem tud nyelveket? Lemarad a film feléről, ha olvasnia kell.

2014.08.27. 19:35:12

@Diego de la Vega: Most baromságot írtál.
Írt be a gugliba sixx, aztán Varga Attila, oszt nézd az első tízet pölö!
...na ugye!

Diego de la Vega 2014.08.27. 19:46:32

@SmittyB: Nem azt mondtam, hogy titkolja a kilétét (én is megtudtam ugye valahogy), hanem, hogy nem úgy írja alá a cikkeit. Egy rovatvezető, aki azt játssza, mintha kommentelő lenne.

Diego de la Vega 2014.08.27. 19:48:33

@SmittyB: Sokan nem mennek utána, jóval kényelmesebb így közszereplőnek lenni, mint állandóan arccal-névvel.

bogomasina 2014.08.27. 20:43:39

@Diego de la Vega: amikor színésznek, majd celebnek állt, azért tisztában kellett legyen az árnyoldallal is.Bocs, csak most láttam, h válaszoltál:)

dm996 (törölt) 2014.08.28. 01:38:19

@markó póló: ha tudsz angolul, minek kínzod magad a szar szinkronnal?

Egyébként az feltűnt -e valakinek, hogy nem elég, hogy a szinkron sokszor steril és élettelen (vagy pont, hogy ripacs - főleg női szinkronoknál), de még félrefordításokkal is televan?

Magyar filmet magyarul, angol filmet angolul, kínait meg kínaiul, felirattal, ha kell! Már ha érdekel, hogy milyennek álmodta meg a készítője, mert a szinkron megöli az egészet.

dm996 (törölt) 2014.08.28. 01:39:44

@csipkefa: na, ez meg a másik (a magyarok angoltudása).

dm996 (törölt) 2014.08.28. 01:43:01

@sage5: ugyan mondj már olyan mainstream sorozatot, amiben olyan durva szleng van amit nem lehet érteni egy közepes angollal, csak ha ismered az adott (szub)kultúrát. Ugyan én is csak ember vagyok, ráadásul munkám, családom is van, de azért amennyire az időm engedte az elmúlt néhány évben elég sok sorozatot bedaráltam, mégsem találkoztam ilyennel.

waces · http://blog.waces.hu 2014.08.28. 07:06:21

@sage5: "pl amerikai szlengeket nem lehet felsofoku angollal sem erteni, csak ha kurvara ismered a kulturajukat.". ja, ilyen esetre van a felirat. a gond az, hogy sokan funkcionalis analfabetak es keptelenek elolvasni ugy egy 1, max 2 soros feliratot, hogy kozben ne a filmre koncentraljanak. ok szoktak azt mondani, hogy "de akkor nem latom a filmet". wtf?

a kultura ismerete sokkal inkabb az utalasoknal, foleg a popkult utalasoknal (a'la 30 rock) fontos.

mrbloodbunny · http://mrbloodbunny.blog.hu/ 2014.08.28. 11:03:49

bazzeg, nem is vettem le, hogy H.F. volt jonnydepp az álmosvölgyben... amúgy szerintem H.F. qrvajó szinkronhang, akármiben láttam (hallottam) eddig az hibátlan volt. a vikingeket nem ismerem, nem tudom mennyire illik ahhoz a karakterhez a hangja, de egyébként tényleg az van, hogy ha nem tetszik nézd eredeti nyelven 'szt jónapot.

thegoddamnbatman 2014.08.28. 11:34:00

@Diego de la Vega: Az megvan, hogy aki kurvának áll, az ne sírjon, ha megbasszák?
Minden ismert embernek, "celebnek" el kell viselnie az ismertséggel járó fikázást is, ez vele jár.
Én megértem, hogy ez néha rosszul esik, mert lehet kegyetlen vagy igazságtalan, de egy profinak ezt tudnia kell kezelni.

Patreides · patreides.blog.hu 2014.08.28. 12:38:47

Ez az a Hujber, aki egy főzős műsorban a vacsoraasztalnál kiszedte az ételt magának a tálból közös kanállal, aztán lenyalogatta, majd visszarakta a tálba?
Az a Hujber, aki egy interjút érő riportertől elszedte a mobiltelefonját, és kibaszta a telefont a pláza második emeletéről?
Ez úton is gratulálok neki, aki - ezek szerint - maga Ragnar Lothbrok... (Bárki is legyen az a fura nevű fószer.)

Patreides · patreides.blog.hu 2014.08.28. 12:41:40

Amúgy, amit a szinkronról ír, abban tök igaza van. Mindentől függetlenül...

Micellás Zsizell (törölt) 2014.08.28. 13:03:33

@Patreides: és ez az a Hujber, aki Bajor Imre halála után részegen rítt a parkolóban a la blikk, de a temetésére nem ment el... biztos olyan szomorú volt, hogy nem sikerült megtisztelni a példaképét.

sweeney todd 2014.08.29. 14:31:18

@thegoddamnbatman: nem csak aki kurvának áll, de még celebnek is áll, mert a színész mesterség kevés, pont ő az, akinek nem a szerepeire emlékszünk, hanem a fűnek-fának mesélt magánéleti izéire, hogy ő most nyitott házasságban él-e, vagy sem. ő megy örökké a bulvárba.

Micellás Zsizell (törölt) 2014.09.01. 16:03:32

Sixx azóta nincs hírünk Fujberről? Vajon hogy dolgozta fel? Aggódom érte.

Zontal 2014.09.01. 17:23:25

Az a gond, hogy mire megjelenik szinkronosan, addigra már megnéztem felírattal és eltelt egy év. Kissé felgyorsult a világ, és emiatt romlott a minőség. Nem tudom mit hoz a jövő, de semmi nem marad a régi.

Monsieur Padoncour 2014.09.03. 00:30:26

Ferenc, te nem vagy Ragnar Lothbrok!
De Thranduilnak tök jó voltál, mert az is egy ilyen hirtelen haragú, hisztis kis kurva karakter a Hobbit című filmben.
Ferenc, te Thranduil vagy !

tumi 2014.10.04. 20:31:35

Michael Fassbender magyar hangjaként elviselhetetlen volt az utóbbi két X-Men filmben.

hkl444 2014.10.15. 15:33:07

"ÉN VAGYOK RAGNAR LOTHBROK!"
Egy f@szkalap kis médiageci vagy Ferike, nem Ragnar Lothbrok!
"én nyugatra akarok menni"
Indulj is hamar a blankoltpöcsű barátaidhoz és többet vissza se gyere!Mindenki jobban jár, hidd el!

mortullus 2015.07.26. 01:05:54

@Monsieur Padouncour: na hagyjad csak a Thranduilt békén! :)

mortullus 2015.07.26. 01:07:37

@Monsieur Padouncour: De bazz Lee Pacenek legalább van hangja!
Én amikor meghallottam Thranduil magyar hangját az Öt sereg csatájában, csak néztem ki a fejemből, aztán meg sírtam nevettem egyszerre kínomban.
süti beállítások módosítása