Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

És most beszéljünk a Vörös Vipera vs. Hegy-csörtéről

2014. június 05. 14:45 sixx 48 komment

game-of-thrones-season-4-the-mountain-vs-the-red-viper.jpg

Mert nem árt, ugye. Az elejére egy kép, a lényegi tartalom az ugrás után. Mert spoileres, tehát aki nem naprakész, az ne klikkoljon. Szóltam előre.

Hihetetlen és egyben elképesztő az, hogy a tévénézők, leginkább az amerikaiak persze, a mai napig nem képesek felfogni, hogy a történetírás szabályai nem egyenlők azzal, hogy a jó elnyeri méltó jutalmát, a gonosz meg bűnhődik. A Trónok harcában meg pláne nem így működnek a dolgok, hadd ne soroljuk fel azt a szopáshalmot, amin a pozitív vagy annak beállított karakterek átverekedték magukat eddig és ne listázzuk ki a már kinyírt hősi halottakat se, mert minek. Ebben a sorozatban csak az lepődik meg egy szimpatikus karakter halálán, aki eddig nem figyelt oda a történetre. Épp ezért érthetetlen egy kicsit ez:

Meg ez:

Mit vártak? Naplementében lobogó Martell-zászlót és diadalmas Hans Zimmer-zenét? Ilyet?

Na, ez nem fog összejönni. Ez nem az a sorozat. Ez a való világ, ahol a rosszak is diadalmaskodhatnak, és Martin imádja ezt a fajta kibaszósdit, felépít egy karaktert, megszeretteti velünk, majd kinyírja - csak azért, nehogy jól érezzük magunkat. A jelenet egyébként a könyvnél brutálisabb volt, a forgatásról Alex Graves rendező is azt nyilatkozta, hogy ilyet még nem látott.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Boston Cézárja (erőművész, egyéb kat.) 2014.06.05. 15:07:22

Soha nem néztem még végig a stáblistát, de most tátott szájjal meredtem a monitorra még perceken át.
Egyszerűen überkirályfantasztikus volt az utolsó jelenet!

horcsogpofi 2014.06.05. 15:10:28

Jah jó kis jelent volt. De vajon a Hegy túléli vagy halálos sebet kapott...

csababarca 2014.06.05. 15:23:25

Az a baj,hogy mindenki arról beszél,milyen fantasztikus Martin, mert ilyen meglepetéseket okoz,hogy kinyír szimpatikus szereplőt megint. Na most ebben már semmi meglepetés nem volt, mivel mindig ez történik,hogy a szimpatikus szereplő hal meg. Szóval Hollywood a happy end rabja, Martin meg a jók kiírtásának a rabja. Szóval ő is egyféleképp működik, csak más oldalról nyúl a történetéhez. Néha okozhatna valóban meglepetést, azzal,hogy nem a jókat nyírja ki.
Félreértés ne essék, imádom a sorozatot, a könyvhöz nem volt szerencsém még, de ez a véleményem. Így is szeretem, mert Tyrion,Jamie, Dany, Jon, őket szeretem, remélem legalább az egyik megéri a könyv/sorozat végét, bár meglepne. Tökéletes zárókép lenne,ha Tywin döngeti a beteg lányát,Cerseit, miközben Tywint meg a Hegy döngeti...közben meg bejön egy Más, és nem bírja a látványt,elvágja a saját torkát. :D
Szóval remélem nem hullik el ez a 4 karakter, meg Aryat is bírom még.

hollario 2014.06.05. 15:31:23

Pontosan. Ez az a hatásvadász dolog, ami egy idő után baromi értemetlenné teszi az egészet. Én ezen már csak ásítani tudtam.

AttilaBeregi 2014.06.05. 16:25:17

mondjuk az igaz, hogy én pl akármennyire szeretem a sorozatot, egy idő után elég unalmas és demotiváló lesz, hogy állandóan kinyírnak minden normális karaktert

abba meg azért bele tudnék kötni, hogyha valakinek keresztülszúrnak egy dárdát a mellkasán, akkor az már nem nagyon fog tovább harcolni, akármekkora melák...

AttilaBeregi 2014.06.05. 16:26:21

@horcsogpofi: pont azon gondolkodtam, hogy mi van, mindkettő meghal? :) jönnek az ügyvédek, vagy mi?

spontan · http://erdekessegek.info 2014.06.05. 16:30:00

@hollario: legalább valóságszagú, és nem az van, hogy a főhős csodálatos módon mindent túlél, ahogy lenni szokott. Itt az emberek időnként meghalnak, még akkor is, ha szereti őket a néző.

vargatom 2014.06.05. 17:18:16

Akik meghalnak, szinte mindannyian elkövetnek előtte valami végzetes hibát. De minél szimpatikusabb a karakter, annál jobban beleéli magát a néző a helyzetébe - és annál nehezebb objektíven szemlélnie a figurát, látnia a rossz döntéseket. Ezért tűnnek sokszor elsőre hirtelennek a valójában nagyon gondosan és alaposan felépített tragédiák.

2014.06.05. 17:34:27

Nekem a könyvben Oberyn még szimpatikusabb volt, és egy ideig nem is olvastam tovább a történetet a történtek után. Az rendben van, hogy a szájhagyomány-faragta, botcsinálta hősök is esendők néha, de hogy mindegyik és ennyire? És hogy a kis igazságok sem tudnak soha érvényre jutni az életben? Az a furcsa, hogy nem folyamatosan, ösztönösen görény mindenki. Láthatólag más nem működik.

Smile64 2014.06.05. 18:30:38

Azért megjegyezném, hogy a reakciók egy jó része a jelenet brutalitásának szólt, nem annak, hogy kinyírtak egy jó fiút.
Továbbá hogyhogy "Néha okozhatna valóban meglepetést, azzal,hogy nem a jókat nyírja ki." Ezek szerint Joffrey is "jó" volt?
Igazából ebben a sorozatban nincsenek jók, meg rosszak. Az a Disney-nél szokott lenni, nem itt.

ChunLi 2014.06.05. 18:53:48

Az mért nem esik le, hogy a legutolsó könyv is már 2011ben megjelent :) Ne nyírjon ki több cuki karaktert? Esetleg utazzon vissza az időbe és a tv show kedvéért írja át a könyvet? Csak a meglepetés kedvéért. Nem rossz ötlet, én is meglepődnék.
A félkész Winds of winterbe talán még egy-két Disney betétdalt is beleír, nem?

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.06.05. 19:53:50

a red viper mitől volt szimpatikus mindenkinek?!

A csata nagyon bruti volt, bár kicsit rövid. Én azt hittem/vártam, hogy majd az 50 perc végig a death match lesz. :D

(tudom, hogy irreális volt, de akkor is.)

nota19 2014.06.05. 19:56:44

@vargatom: teljesen igazad van, azok akik az úgymond jók közül meghaltak mind súlyos hibákat követtek el. Engem a párbajban az borít ki leginkább, hogy Oberyn simán győzhetett volna, ha nem veszi el az eszét a bosszúvágy. Fantasztikus volt az a könnyedség és elegancia, ahogy azt a behemót barmot szívatta. Ahogy körbetáncolta, idegesítette, oda-oda szúrt neki. Annyira cool volt, hogy eleve következtetni lehetett arra, hogy ennek nagyon csúnya vége lesz. Oberyn túlságosan magabiztos és öntelt volt és persze nagyon óvatlan. Teljesen eltöltötte a saját nagyszerűsége, és persze az hogy bosszút álljon, így az elemi óvatosságról is elfeledkezett. Törvényszerű volt a bukása. Persze ennek ellenére nagyon sajnálom, mert hihetetlenül érdekes és színes karakter volt, elnéztem volna még egy ideig a kavarásait. És persze nem lehet megfeledkezni arról, hogy az egész miről szólt, Tyrion további sorsáról. Nem értek egyet azokkal, akik azt mondják, hogy Martin csak a jó vagy szimpatikus karaktereket nyírja ki és ezért unalmas. Igaz, hogy már elhullott jó néhány pozitív szereplő, de azért hullott a férgese is rendesen (különösen Arya közelében). De amíg egy Locke, vagy Karl halála nem okoz szívfájdalmat, még Joffrey-é sem, addig a pozitív szereplőkét nagyon is zokon vesszük, és jobban is emlékszünk rá.

Antilles 2014.06.05. 19:57:35

Tuco már megmondta annak idején:
Ha lehetőséged van lőni, lőj ne dumálj.

nota19 2014.06.05. 20:10:16

@doggfather: én nem mondanám, hogy szimpatikus volt, inkább érdekes és izgalmas. És az is közrejátszhat az esetében, hogy Tyrion bajnoka volt, még akkor is ha magasan tett rá, és más volt az indítéka. Azon kívül sokat adott a karakterhez Pedro Pascal személye is, nagyon eltalált választás volt ő is.

bungee 2014.06.05. 20:51:56

@nota19: en meg nem akartam elhinni,hogy ez a szinesz jatsza Oberyn szerepet,a konyv alapjan valami arab fazonra szamitottam, semmikepp sem latinora, a biszex vonalat sem tudom miert kellett annyira eroltetni, az eredeti tortenetben nem emlekszem, hogy ilyesmi lett volna

Ami a parbajt illeti arulja mar el valaki mitol volt ez akkora nagy szam? Az egesz neten, beleertve ezt a blogot is, hetekig ment a hype, hogy ez mekkorat fog szolni, meg a rendezo sem akart hinni a szemenek, hat baszki a tizenvalahany eves Gladiatorban ennel 10x faszabb viadalok voltak, de emlithetnek meg egy tucat filmet.

Andal 2014.06.05. 20:53:28

@vargatom:
"Akik meghalnak, szinte mindannyian elkövetnek előtte valami végzetes hibát. "

Vagy inkább akit az isten (itt: az író) el akar veszejteni, annak előbb elveszi az eszét. Szvsz sajnos Martin sokszor csinál idiótát a szereplőkből a könyveiben, hogy azután megölje, megszívassa őket (Eddard és Robb Stark, Stannis, Havas Jon stb.) A Vipera dührohamos óvatlansága sen életszerű szvsz. Hosszú évek óta akar bosszút állni, a Hegy csak az első célpont, egy paraszt. Aki ellen napokon át készülhet a megfelelő taktikával, majd egy nagy fordulat és wtf miatt mégsem tartja a távolságot, hanem "óvatlanná" (hülyévé) válik és rajtaveszt.

vargatom 2014.06.05. 21:07:53

@Andal: Próbáld úgy nézni, hogy milyen lehetőségeket nyit meg ez a fordulat a sztoriban, ne ragadj le a jajjmegintmeghaltegykedvenckarakterem szakasznál.

Vagy mondjuk más megközelítésben: Oberyn nyer, mi történik akkor?
Bosszút állt a tesójáért, lesz szíves nem pattogni többet hanem támogassa Tywint a tanácsban.
Tyrionnal megint minden oké, Jaime-vel jobb haverok mint valaha, kicsit ugyan furán néznek majd rá a kirohanása miatt, de legalább él.
Családon belül is csak Cersei idegel, de az apja úgysem engedi hogy bármit csináljon, gyorsan hozzáadja Lorashoz és elzavarja a Tyrellékhez.
Meg a végén még kénytelen lesz valaki előkeríteni az igazi gyilkost, ha már egyszer az istenek kinyilvánították hogy a törpe ártatlan.

Na ez ment most mind a levesbe, mindenki nyakig van a kakában, lehet még tovább fokozni az izgalmakat. Martinnál azért szinte mindig következetes a folytatás is...

vargatom 2014.06.05. 21:25:50

@Nyílméregbéka: "megölje, megszívassa"

Nem azt írta hogy mind meghalnak, az eddigi eseményekre utalt:
Stannis - Blackwater
Jon - Falon túli akciók

hollario 2014.06.05. 21:34:21

@spontan: Valóságszagú, mint egy brazil szappanopera. És kb. annyira is izgalmas már.

nota19 2014.06.05. 21:40:52

@bungee: én (még) nem olvastam a könyveket, úgyhogy nálam ez a szempont nem játszik. Mivel egy újszülöttnek minden vicc új, nekem tökéletes volt Pascal a sorozat alapján Oberyn szerepére. Kellőképpen érdekes és karizmatikus, a sorozatbeli szexuális ízlése pedig sokat hozzáadott a karakter pökhendi, beképzelt és magát mindenek fölött állónak képzelő személy képéhez.
Az, pedig, hogy a párbaj kinek mennyire jött be, hát az nyilvánvalóan változó. Nekem nagyon tetszett, a hatásvadász pörgések, és primadonnákat megszégyenítő fordulatok ellenére is. Úgy érzem, hogy ez annyira Oberyn volt, vagyis, hogy annyira kellett a következő iszonyatos brutál fordulat előtt, hogy ennél jobban nem is lehetett volna felépíteni, illetve befejezni az egész jelenetet. Olyan volt, mintha egy könnyed, látványnak is kellemes csodás táncjelenet után jön az apokalipszis. A kontraszt volt az, amit nagyon ütött. És ezt azon hátrányos helyzetű nézők nevében mondom, akik nem olvasták a könyveket!!! Mea culpa

spontan · http://erdekessegek.info 2014.06.05. 21:43:07

@hollario: a valóságszagút azokhoz a sztorikhoz képest mondtam, ahol a főhős mindig megmenekül csodálatos módon

Amúgy egyetértek, hogy ez az írói eszköz (mint minden más írói eszköz is), csak addig érdekes, amíg új. Hosszú távon minden elfásul és rutinná válik.

Llew 2014.06.05. 21:49:58

Egy bárban rajongókkal közösen sorozatot nézni aztán kidumálni jó lehet, de mi vesz rá valakit, hogy felvegye magát miközben otthon tv-t néz?

nota19 2014.06.05. 21:50:39

@hollario: csak azért, hogyha már ennyire minősítünk, legyünk már tisztában néhány dologgal.
Teljesen off leszek. Az amit te "brazil szappanoperának" nevezel, az teljesen más. A dél-amerikai sorozatok besorolása: telenovella, és ez lényegesen más, mint a szappanopera. Ez utóbbi pl a Dallas, vagy a többi évados beosztású észak-amerikai sorozat, amit elkezdenek egy ötlet mentén és addig gyártanak, illetve forgatnak, amíg ki nem fullad, anélkül, hogy a kezdéskor a legkevésbé is tudnák mi lesz a vége. Ez persze nem valami precíz definíció, de nagyjából ez a lényege.
Nincs különösebb jelentősége ennél a posztnál, de ha már felhozol ilyesmit, legyél pontos :)

bungee 2014.06.05. 22:00:43

@nota19: nem baj az,hogy nem olvastad a konyvet, abbol amit leirtal megertettem miert tetszett a karakter es a parbaj is
Lehet, hogy nekem pont az olvasottak miatt nem jott be sem a karakter sem a parbaj,en egy "idegbeteg" arabot kepzeltem el aki elsosorban kozveszelyes, indulatos es csak masodlagosan elvhajhasz.
A parbajon csodalkoztam mi ez a nagy csinnadratta mert a konyven nincs tullihegve, Brienne vagy a Vereb parbajait sokkal reszletesebben szokta bemutatni Martin,ezert is vartam valami egetvero nagy latvanyra ami vegul elmaradt :(

nota19 2014.06.05. 22:09:57

@bungee: igen, tényleg igazad van, Oberyn valóban közveszélyes volt, és persze önveszélyes is :D
Nem is tudom, de engem nagyon megfogott az egész. Egy tanulság mindenesetre adott. A következő évadig eltelő ínséges időszakban el kell olvasni a könyveket! Mivel imádok olvasni, ez nálam kötelező lesz!

blindsideTackle 2014.06.06. 02:47:53

@Andal: remélem elgépelted, különben a faszomat lenyelheted a spoilerért

zooltek 2014.06.06. 06:34:02

Hát nemtom, nekem a párbaj kismiska volt ahhoz képest, amikor Arya-ból kirobbant a nevetés. Ebben a részben az az 5 másodperc mindent vitt :) Nem hiába nagy kedvencem az első évad óta, ráadásul látványosan sokat fejlődött színészileg a kiscsaj.

norko 2014.06.06. 08:25:34

Mondjuk Oberyn-t pont életben hagytam volna, lett volna potenciál a karakterben még egy könyvre (évadra).
Na, de...... :(

csababarca 2014.06.06. 08:41:43

@Smile64: azért a Disney meg Martin között még elég terjedelmes a skála, nem csak ebben a két végletben lehet gondolkozni. :)
A könyvben pl életszerűbben van leírva a halála Oberynnek, ott nem kel fel a Hegy egy gyomor és tüdőszúrás után, szimplán magára rántja Oberynt. Engem ez zavart főleg,hogy ennyire hihetetlen módon ölte meg, hogy felül,meg ilyenek...jah,persze. Aztán meg annyi volt,ki is terült ő is.

Egyébként Joffrey gonosz volt, neki semmilyen jó tulajdonsága nem volt,azon kívül,hogy baromi jól hozta a karaktert a színész:D De ez egy darab ember a mérlegen, szemben megannyi más szereplővel.
Oberyn pedig szerintem egy rendkívül érdekes karakter volt, pl Ned-el szemben,vagy Robb-al szemben szerethető volt,de mégis aljas is, meg rosszindulat is dolgozott benne stb.

Mindegy, szerintem el van túlozva ez Martinnál, én így látom.
Bár amíg Jamie,Tyrion,Dany,Jon közül egy legalább állva marad,addig kitartok...:D

deviantRider · http://bringablog.hu 2014.06.06. 10:27:23

Az első "fan reakciós" videóban, a fanok állva nézik a kedvenc műsorukat. Aha hihető. :D

Biztos én vagyok érzéketlen tuskó, de nálam ez a jelenet se hozott ki belőlem semmilyen reakciót. Jó volt, meg minden, de ennyi. Bár én nem vagyok rajongó se, csak nézem a sorozatot. :)

thegoddamnbatman 2014.06.06. 10:49:32

Jajj, de irigylem a tudatlan könyv-szűzeket. Spoiler nélkül, de SENKi ninsc biztonságban, se "jók", se "rosszak."
Azt ugye tudjátok, hogy a kis történet Tyrion gyépés uncsitesójáról nincs a könyvben.
Ez megvan? :)
i61.tinypic.com/24e5hj6.jpg

thegoddamnbatman 2014.06.06. 10:56:49

@csababarca: Szerintem ez sem ilyen egyszerű. Joffrey eleve vérfertőzésből származik, a génálománya hagy kivetni valót maga után. A másik meg, hogy nagyon el lett baszva a nevelése, szóval ő sem "magától" velejéig romlott, Cersei rontotta el.
A "tisztességesebb", legalábbis az olvasóknak szimpatikusabb karaktereknek pont a becsületük a gyengeségük, kezdve Nedtől, Oberynen át, stb.
Jó nagyon ez a sorozat, de már kicsit kezdem unni, hogy egyre inkább csak arra mennek, hogy le tudják iskolaszerűen a fontos történéseket (ld. Jorah menesztése, Kisuhh machinációi, stb), aztán a végén odabasszanak egy shocker jelenettel. Kicsit több kiszámíthatatlanság jól jönne.

DexterMorgan78/Séfbácsi 2014.06.06. 11:07:46

Martinnál a könyvekben egészen jól vannak "elosztva" a halálok, azért nincs ennyire kitolódva a "jók" felé a mérleg. Egyébként érdekes az is hogy ki a jó. A könyvben van nem egy olyan karakter akinek az elejétől fogva a halálát kivánod, aztán totálisan átértékelődik a szerepe, ok Ramsay nem ilyen :)

thegoddamnbatman 2014.06.06. 11:14:03

@DexterMorgan78/Séfbácsi: Na, Jamie pont ilyen, az egyik kedvencemmé nőtte ki magát.

sweeney todd 2014.06.06. 12:23:40

@spontan: ja, tök valóságszagú, ha valaki 40 kiló páncélban hanyatt fekve fölkel, miután átdöftek rajta egy dárdát. ennyi páncélban ha kifeküdtél, akkor kifeküdtél, segítség nélkül nem lehet felkelni.

thegoddamnbatman 2014.06.06. 12:28:52

@sweeney todd: arról nem is beszélve, hogy elvileg elvágta az achillesét.

Nyílméregbéka 2014.06.06. 12:43:27

@sweeney todd: youtu.be/zvCvOC2VwDc
Csak hogy eloszlassunk egy régi tévhitet! :)

mdJanitor (törölt) 2014.06.06. 13:03:33

@sweeney todd: na azert 40kg pancel egy ekkora embernek meg se kottyan...es nem felkelt, hanem atfordult

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.06.06. 14:25:38

@mdJanitor: "40kg pancel egy ekkora embernek meg se kottyan"

A tűzszerészeknél sport a bombaruhában való futás. A győztest is simán lehagyod.

Erunder 2014.06.06. 14:45:02

@ChunLi: The Winds of Winter (forthcoming)
A Dream of Spring (forthcoming)

Erunder 2014.06.06. 14:47:17

@Erunder: Vagy, igazából nem is értem a hozzászólásod, mert a végén még te magad is írod, a Winds of Winterről, hogy félkész.

zsubiaba 2014.06.06. 21:34:17

"Mint alkotó, úgy érzem, köteles vagyok véleményt mondani. A könyveim epikus ívű fantasy regények, de a gyökerei igenis a földi történelemig nyúlnak vissza. A megerőszakolás és más szexuális bűncselekmények mindig is részei voltak azoknak a háborúknak, amiket emberek vívtak egymás ellen a suméroktól kezdve a mai konfliktusokig. Ezeket kihagyni egy olyan történetből, aminek a középpontjában a háború és a hatalom áll, tisztességtelen és hamis dolog lett volna, ami totálisan félreviszi a könyveim témáját, miszerint nem az orkok vagy a Sötét Nagyurak az emberiség legfélelmetesebb ellenségei, hanem mi magunk. Mi vagyunk a szörnyetegek (a hősök is persze), és mindannyiunkban ott van a hajlam a jóságra és a gonoszságra." nincs jó v rossz karakter itt szerintem pont ezért. Tyrion is és Dany is hülye néha. Jamie is, bár sokat fejlődött, csinal hajmeresztő dolgokat, ugye.
süti beállítások módosítása