Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Vérrel, csöccsel, intrikával kezdett a Trónok harca negyedik évada

2014. április 09. 10:30 sajó d. 66 komment

Screen Shot 2014-04-08 at 5.02.32.png

Végre valahára elstartolt a Trónok harca negyedik évada, és pont olyan erősen kezdett, ami elvárható tőle. Idő híján persze nem sikerült az összes szereplőt belerakni az évadnyitóba, de már így is olyan grandiózussá kezd válni a történet, hogy nem lennénk a teljesen kezdő, a sorozat eddigi történéseit nem ismerő nézők helyében. Duplakritika, nem túl meglepően ugyanolyan következtetéssel és spoilerekkel.

A könnyebb áttekinthetőség kedvéért házakra bontottuk a történéseket, így is olyan bonyolult már az egész, hogy ember legyen a talpán, aki kiigazodik rajta.

Lannisterek

A Királyvárban kezdtünk, ahol az öreg Tywin épp leolvasztja Ned Stark rendkívül ritka kardját, hogy kettőt csináljon belőle, egyiket a frissen hazaért Jamie-nek adja. A kissé megcsúnyult, félkezű, korábbi pompáját teljesen elhagyó Jamie eddig megkezdett karakterfejlődése valósznínűleg ebben az évadban jut el a csúcsra. Apja ezzel a ritka karddal próbálja rávenni aranykezű fiacskáját, hogy legyen Kaszter-hegy ura és nősüljön meg, de a Királyölő köszöni szépen, és maradnak a király testőrség tagja. Ezzel apja személyében egy fontos családi szövetségest veszít el, majd ugyanez történik ikertestvérével, aki ugyanolyan kiálhatatlan rohadék, csak közben kezd alkoholistává válni. Végül a saját fia unokaöccse adja meg neki a kegyelemdöfést, akit még az anyjánál is jobban lehet gyűlölni. Jamie Tyrionná válása biztosan a Lannister-ház legizgibb része lesz, ha már az Ördögfióka diplomatát próbál játszani, meglehetősen kevés sikerrel. Apropó!

Screen Shot 2014-04-08 at 5.07.13.png

Martellek

Bemutatkozott az utolsó nagy ház a hét közül, Oberyn Martell személyében. A Vörös Vipera beszélgetése Tyrionnal talán még Tywin és Jamie nyitójeleneténél is hatásosabb volt, ezzel viszonylag hamar elhelyezték a Martelleket a királyhűség-skálán. Oberyn személyében pedig eggyel több badasst kapott a sorozat, ennek mindig örülünk, pláne a bordélyházas jelenet után. A Martellek feltűnése és az esküvő arra mindenképpen jó lesz, hogy Jamie hiányában fontosabb feladat háruljon Tyrionra és igazán megmutathassa milyen diplomáciai érzékkel bír. Fontos kiemelni, hogy a Martellektől nem jött el a legfontosabb családtag, ami egy jel lehet a jövőre nézve.

Starkok

A Vörös Nászról minden, az epizódban feltűnt Stark értesült, de a legmegrendítőbb reakció szerencsétlen Sansáé volt. Szeme láttára tűzték az apja fejét karóra, verték agyon a férje parancsára, tartják hadifogságban, majd adják hozzá a sebhelyes törpéhez. Kurva szar lehet neki, na. Pláne, ha a boldogsága egyetlen forrását a piás lovagból piás udvaribolonddá vedlett Ser Dontos jelenti neki. Jon Snow megérkezett a Falra és a rész egyik legjobb jelenetét produkálta, amikor az öregek a kivégzése mellett kardoskodtak, mire ő igazi vezető módjára csitított le mindenki úgy, hogy még a családja elvesztésének feldolgozására sem volt ideje. Végére maradt a slusszpoén, a Legjobb Jelenet-bajnokság abszolút nyertese, Arya és a Kutya utolsó 5-10 perce.

got_1.jpg

Arya már a könyvekben is az egyik legkomplexebb, legérdekesebb karakter, a sorozatban pedig gyönyörűen építik fel ugyanezt. Sandor Clegane-nel remek párost alkotnak, a Kutya kocsmai jelenete pedig talán az egész széria legemlékezetesebbjei közé tartozik már most.

Targaryenek

Daenerys sárkányai egyre nagyobbak és jobban néznek ki, mint egy-egy sci-fi vagy fantasy az utóbbi évekből. Még mindig ugyanazzal az arccal adja a rabszolgák felszabadítóját, mint eddig, így sokkal érdekesebb Daario Naharis és Szürke Féreg rivalizálása, ami végre valamivel könnyedebb hangulatot hozott a morcos Jorah Mormont-ok és dicső Barristan Selmyk világába. A Daariót alakító, fura arcszerkezetű színészt lecserélték egy C-listás Eric Banára. A virágos jelenet végre mutatott valamit a karakter könyves személyiségéből, bár még mindig nincs kék szakálla arany végekkel, mint a regényekben.

Tyrellek

Túl sok vízet nem zavartak, a Töviskirálynőt alakító Diana Rigg még mindig bámulatos, Natalie Dormer pedig még mindig eszementül jól néz ki.

Game of Thrones - Season 4 - New Promotional Photos HQ (11)_FULL.jpg

Egyebek

Tarthi Brienne és Jamie kapcsolata tovább mélyül, utóbbi rokonainak viselkedése miatt ez folytatódni látszik. Már a Fal második oldalán vannak a vadak, Tormund és Ygritte remekül hozták a barátjukban csalódott szerepet, akikre aztán rátörtek a csúnyafejű thenniek. Érdekes része lesz a sztorinak, hogy a thenniek kannibálok, kiváncsi vagyok ebből mit tudnak majd kihozni.

Akik kimaradtak 

  • Bran, Hodor és a Reedek
  • Rickon és Osa
  • Stannis és a többiek
  • Kisujj és a Tullyk
  • Freyek
  • Varys, a pók
  • Greyjoyok
  • Roose Bolton és Theon

Még egy kis apróság...

Nagyon belekötni nem lehet az évadnyitóba, de azért azt mindenképp el kell mondani, hogy komoly visszaesés látszik a jelmezekben. Daenerys szettjét szerintem a Zarában is meg lehet venni, Jamie új séróját a Zsidró hajszalon vágta, Cersei haja sötétbarna, a bőre meg kb. narancssárga lett. Értem én, hogy gigaprodukcióról van szó, de pont az ilyen részletek miatt is imádja mindenki a sorozatot, ne a negyedik évadnál kezdjünk már beleszarni ezekbe a látszólag kevésbé fontos apróságokba. (sajóD)

Valahol Westerosban

Egy évadnyitónak normális esetben olyannak kell lennie, ami egyszerre kínál érthető és követhető kontentot az új nézőknek, de pont annyira viszi tovább a sztorit, és foglalkozik a közönségkedvenc karakterekkel, hogy fanboyok ne akarják belevágni a távirányítót a tévébe. A rekordnézettséget hozó évadnyitó az előbbit nem, utóbbit viszont hiba nélkül abszolválta. 

Screen Shot 2014-04-08 at 5.38.01.png

A Trónok harca szerializáltsága, az epizódok/évadok egymásra épülése túlmutat a Drót, a Maffiózók de még a Lost történetszálainak kibogozásán is. Ez az a sorozat, amiben azok is el tudnak veszni, akik egyébként az első résztől kezdve követik, de nem olvasnak hozzá fansite-okon hogyvoltokat, nem ismerik a regények történetét, és Westeros (meg Essos) sztorija csak a képernyőről ismerős nekik. Ők képviselik az átlagnézőt, azt, akinek a sorozatit írni kell. Nem lehet csak a veszett rajongókra építeni, nem lehet minden apróságot, nüanszt úgy megjeleníteni, ahogy az írva vagyon.

Sőt, és most ünneprontó és/vagy szentségtörő leszek: ha a sorozat szöveghűbb lett volna, akkor a második évadot sem élte volna meg. Ki az isten bírta volna félórán át nézni, ahogy a szereplők zabálnak? Közönségkedvenc lett volna Tyrion, ha olyan rettentően néz ki, mint a regényekben? Elfogadta volna a néző a 13 éves Robb Starkot királynak? Na, ezért nem úgy néz ki Daario, mint a regényben, és nem dug meg mindenkit, aki nem szalad elég gyorsan, és ezért nem lettek arabok a dorne-i küldöttségből. Mert a nagyközönségnek készítenek sorozatot.

Screen Shot 2014-04-08 at 20.52.03.png

A negyedik évad első része akcióban nem dúslakodott, de annál feszültebb volt. Hagyta játszani a színészeket, ami néhol visszaütött, hiszen a Sansát alakító Sophie Turner vagy Emilia Clarke és az egész essosi kompánia nem arról híres, hogy tananyag lesz a sorozatbéli játékuk. Ezzel szemben Királyvárban mindenki brillírozott, Nikolaj Coster-Waldau, Charles Dance, Diana Rigg vagy éppen Peter Dinklage megint megmutatta, hogy mennyi mindent tudnak ebből a mesterségből.

A legjobb viszont ismét az ifjú Maisie Williams volt, aki számomra a sorozat abszolút felfedezettje. A most 16 éves lány olyan rutinnal hozza Arya Stark figuráját, hogy csak nézünk, teljesen átlényegül, és tök hiteles. Hogy a karrierje hogyan alakul majd, nem tudni, de én már annak is örülök, hogy itt láthattam. Az újoncok közül Pedro Pascal a Vörös vipera szerepében nekem bejött, a színészt eleve kedvelem már régóta - igaz, nem olyan a külseje, mint ahogy Martin azt elképzelte, és az akcentus, amit ráerőltetnek, rettentő, de ez engem annyira nem zavar. Ő és a nőjét alakító Indira Varma is azért került be a sorozatba, mert akinek barnább a bőre, mint egy átlag fehér amerikainak és nem fekete, az már egzotikus, így tökmindegy, hogy Varma félig indiai, Pascal pedig chilei, az amerikai nézőnek ők egyformának tűnnek.

Game of Thrones - Season 4 - 18 New HQ Promotional Photos (7)_FULL.jpg

Az egyórás nyitány tempója nem volt valami hajszaggató, de szépen felrakta a figurákat a sakktáblára, északon majd jönnek Rayderék és lesz nagy csata, Királyvárban mindenki igyekszik életben maradni és közben keresztbe tenni másoknak, és így tovább. Felvezetésnek jó volt, becsatlakozási pontnak viszont nem - ha valaki most kezdte az ismerkedést a sorozattal, az hatvan perc elteltével igencsak vakarta a fejét, hogy akkor most ki kicsoda. Nem baj, ezen segítünk: itt a hogyvoltok linkje, tessék elolvasni mindet, a 4x02-ig pont van is elég idő. (sixx)           

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

koschwarz 2014.04.09. 10:59:13

Igen, a könyv alapján a legtöbb karaktert sokkal egzotikusabb külsejűnek képzeltem. Érdekes, hogy mennyi minden másban (szex, erőszak) nem szégyenlősködnek a készítők, de ebben meg elég visszafogottak. Nyilván nem arról van szó, hogy a Martelleknek, meg egyáltalán az egész keleti földrésznek automatikusan olyannak kell lennie, mint most a törököknek vagy az araboknak, de azért mégis csak jobban érzékeltethetnék a különbségeket. A Martellek pont úgy néznek ki, mintha westerosiak lennének.

De ez a legnagyobb bajom a sorozattal. Meg az, hogy már 1000 éve elolvastam a könyveket (na jó, ez nem :D).

zooltek 2014.04.09. 11:03:22

"További két évad készül a nagy sikerű Trónok harca című tévésorozatból - jelentette be kedden az HBO, miután a széria negyedik évadának premierje a kábelcsatorna utóbbi hét évének legnézettebb műsora lett." (HVG)

schawo2 2014.04.09. 11:09:39

@zooltek: Azt hiszem a 2010-es évek a sorozatok évtizede. El vagyunk kényeztetve.

lalolib 2014.04.09. 11:10:59

Zseniális volt a nyitány, felejthetetlen részekkel. Melyből az Arya és Kutya kettősét háromszor néztem meg egymásután. Amikor először láttam, olyan feszült és dermedt lettem mint a Vörös nász résznél. Mert itt egy "kislány" gyilkolt. És nem is akárhogy. Utána meg ahogy ült a lovon, és ami az arcára volt írva, az tényleg felejthetetlen.
Nem esett szó, de briliáns rész volt a két testvér jelenete: Nikolaj Coster-Waldau és Lena Headey kettőse lehetne tananyag a színésztanodákban.
Külön pont a szerzőnek, hogy nem ment bele az oly divatos tanítónénis osztályzatos játékba.

Llew 2014.04.09. 11:21:25

Ezzel a sztorival szerintem egyszerűen lehetetlen megoldani, hogy olyan részt készítsenek a negyedik évad nyitányára, amiben egy újonc nulla infóval be tud csatlakozni. Így ezt hibának felróni elég furcsa.

quantumboy 2014.04.09. 11:43:50

"Daenerys szettjét szerintem a Zarában is meg lehet venni."

Hát, szerintem sivatagban masírozáshoz, sárkányneveléshez és rabszolgafelszabadító háborúkhoz nem báli ruhát szokás felvenni. :)

Figyeld meg, amint megpihen a következő városban/városnál, vagy amint tárgyalnia kell valakivel, előveszi az Haute Couture cuccait. ;) Szerintem ez így hiteles.

Ami nálam kivágta a biztosítékot, az nem Jaime fazonja, hanem a haja színe. Kifejezetten barna!!! Könyörgöm, Jaime és Cersei egyik védjegye az aranyszőke hajuk! Oké, hogy eddig sem törték magukat, hogy agyonszőkítsék a színészt, de akkor is...

Fóbiás 2014.04.09. 11:45:04

Én mostanában fogom kivégezni az ÍJA utolsó részeit. És valami szórakoztató sorozatot keresek. Gondolom ez nem az a kategória (írják, hogy ha csak kicsit is elbambulsz nézés közben, már nem tudod, ki kivel van.

Tudnátok nekem ajánlani sorozatokat?

Adrián Szekér 2014.04.09. 11:57:03

Most komolyan azt felhozni hibának,hogy a 4.(!!!) évadnál nem tud bekapcsolódni egy újonc?! Na...

Gyingizik 2014.04.09. 11:58:08

@Fóbiás: Legend of the Seeker. Ennél sokkal lazább fantasy, és nem ilyen iszonyatosan lassú. Kevesebbet markol, de azt hozza is.

ledo76 2014.04.09. 11:59:35

Minden egyes nap több helyen olvasni erről a sorozatról (c.c, hogyvolt, velvet). Elhiszem, hogy jó, meg sokakat érdekel, de kicsit túllihegi ezt az index, nem a szerkeztőség ízlésének erőltetése a feladata egy hírportálnak.

DS90 2014.04.09. 12:14:40

A rész utolsó 10 perce Aryával meg a Hounddal szerintem évek múlva is beszédtéma lesz, hihetetlen hogy mennyire összeillenek a képernyőn

Alig várom a következő részt

Sieghardt 2014.04.09. 12:54:17

Kutya az a Szomszédokban van. A karakter neve "the Hound", magyar fordításban "a Véreb".

Egyébként a Martellek nem kifejezetten arabok a könyvben sem. Leginkább Bizánc-analógiának számít a terület, tehát "görögök". Van olyan déli ház, aminek a tagjait Martin kifejezetten fehér bőrűnek írja le. Az arabus külsejűek leginkább a tenger másik oldalán vannak.

Sieghardt 2014.04.09. 13:08:20

@Fóbiás: Modern Family kell neked.

Don Drapéria 2014.04.09. 13:25:18

A kosztümökkel nekem is bajom volt, sterilnek és műanyagnak tűntek helyenként.

De az igazán fura nekem tudjátok mi volt? A Véreb sminkje. Mintha több és dúsabb lenne a haja, az égés-nyom pedig kisimult. Eddig egy csapzott élőhalottnak tűnt, most viszont egy palacsintafejű babának.

együttnemműködő 2014.04.09. 13:41:05

A Kutyánál a tenyeremet az arcomba temetem.
Eredetileg a neve Hound, melyet Vérebre fordítottak. Kutyának leginkább Joffrey hívja, enyhén szólva is lekezelően.

skaven 2014.04.09. 14:06:08

na akkor kicsit beszolok innen a masik oldalrol:
gyerekek, ez uncsi volt. ahogy szinte az egesz harmadik evad is az volt. dobaljak egymasra a jeleneteket, neha tortennek dolgok, neha nem, aztan az evad kozepere meg a vegere beraknak valamit hogy oruljenek a jonepek.
kb. 25 eve olvasok fantasyt, eleg nagy fan vagyok, en is nagyon vartam ezt az evadot, de annyira nem szalltam el. lehet hogy csak meg kellene keresnem a szemellenzomet, de en most ugy erzem hogy lassan mar nem birja el a kialakult oruletet a sorozat es osszeroskad sajat maga alatt. de ne legyen igazam, remelhetoleg innen csak felfele visz az ut.

Gyingizik 2014.04.09. 14:24:11

@skaven: Hurrá! Végre vkivel egytértek. Tele van a hócipőm azokkal, akik a GOTot vmi marha nagy számnak állítják be. Ez egy fantasy szappanopera, közepes költségvetéssel, indokolatlanul elnyújtott cselekménnyel. Amit meg lehet éppen nézni, de a helyén kell kezelni. A seggek fotelben tartása érdekében (mind a könyv, mind a HBO sorozat) gigantikus és (statikus) cselekményt a feszültséggörbét a szereplők karakterének ingadozásával (pl. Jamie most épp jó fej, korábban geci volt), valamint egy egy fontosabb szereplő likvidálásával (pl. Ned Stark) próbálja fenntartani. A cselekmény nem halad előre - pontosabba sehonnan sehová hömpölyög. pl. zombik már 4. évad óta vonulnak, Danaerys 4 évad óta sivatagban megy a seregével (csak most egy másikkal, nem a régivel stb.) Most esett le cikk kapcsán hogy a 7. nemesi ház még csak most kapcsolódott be! 3 évad után! Ez az epizód épp tényleg nézhető volt, viszont hemzsegnek benne az olyan részek amikor ketten beszélgetnek egy sátorban, miközben 3-an a hómezőn másznak. Még nézhető éppenséggel a fantasy-rajongóknak, vannak benne jó néha figurák, szép díszletek, ruhák, kézitusák, kisebb csaták. De számomra a nézhetőség határán van. Új ötlet nem túl sok van benne: nemesi klánok harcát a középkori Rózsák Harcából vették, a fantasy része meg egy szörny -és varázslatszegény AD&D.

Littlewood · http://mslittlewood.blogspot.hu/ 2014.04.09. 14:43:35

Arya és Hound ebben a részben feljöttek a legszórakoztatóbb páros első helyére, letaszítva Jaime-t és Brienne-t. Persze ők is jók attól még.:)

Metal Warrior · http://ordogvilla.blog.hu/ 2014.04.09. 14:51:09

@együttnemműködő: Az nekem is fájt, de ez a mondat is:
"verték agyon a férje parancsára"
Először gondolkodtam, hogy kit vertek agyon, aztán rájöttem, hogy a szerző Sansára gondol, akit ha tényleg agyonvertek volna, nem nagyon játszana már a 4. évadban...
Sajnos az egész kritika első fele ezt a szintet hozza, ezért kár volt megírni.

2014.04.09. 14:58:10

@quantumboy: ugyanennek mentén Tyrion is egyre barnul. Nézd meg a s01e01-ben, szőke bubifrizkóval.

HToma 2014.04.09. 15:03:51

@Gyingizik: "a 7. nemesi ház még csak most kapcsolódott be! 3 évad után" A svédek a harmincéves háborúba a háború kitörése után 11-12 évvel kapcsolódtak be. A Trónok harca világa kb. az 1200-1300-as évek Európájának felel meg. Akkor még az emberek sokkal lassúbb tempóban éltek. Egyébként mért kellett volna korábban bekapcsolódniuk? Ha Westerost Európának képzeljük, akkor Dorne kb. Balkán területén van miközben a háború Németország, Benelux államok és Franciaország területén folyt.

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2014.04.09. 15:06:44

Most akkor kit vertek agyon és kinek a férje parancsára? Ezt kérem kifejteni.

2014.04.09. 15:09:45

@Gyingizik: @skaven: Egyrészt Martin is megkapta többször, hogy a negyedik-ötödik könyvre lelassul és egyhelyben toporog néhány szál, de ha nem a sorozatot vesszük alapul, hanem a regényeket, ott olyan szintű karakter, lore és helyszínábrázolást kapunk mellé, hogy nem is zavar a dolog.
És többször, több helyen mondtam már, az ASOIF nem high fantasy, hanem nagyrészt politikai krimi medieval-fantasy környezetbe helyezve. A sorozat rengeteget egyszerűsít, tweakel, és sűrít a dolgon, amitől fogyaszthatóvá válik annak is, aki nem olvasott semmit belőle, de ugyanakkor megmarad nagyrészt a hűség az eredetihez is.
Namost ezt KURVA nehéz összerakni, és bazi nagy respect Benioffnak és Weissnek.

Cecan Basescu 2014.04.09. 15:13:37

@skaven: @Gyingizik: Biztosan tévedek, de elolvasva a kommentjeiteket nekem ez ugrott be elsőre: www.youtube.com/watch?v=cxo0pSNYMXE
+ Az arcok akiket végtelenül felháborít a lézerkard fordítás a star wars kapcsán.

Ez a sorozat ezek szerint nem nektek készül. Az átlag nézőnek csöcs, vér és intrika kell, meg persze sárkányok, ha már vámpírok nincsenek. Ezeket pedig hozza.

2014.04.09. 15:19:26

@HToma:
A Starkok németek.
A Lannisterek franciák.
A Baratheonok britek.
A Tyrellek kb. poroszország vagy lengyel
A Martellek portugálok
A Greyjoyok skandinávok

..és a kedvencem, amit ótvar módon egy másik fejtegetésből loptam: "Tullys - hmmm... rivers and pretty much everyone rapes/plunders their way through them. Sounds like my Hungary."

J. McClane 2014.04.09. 15:24:10

A könyv ismeretében a sorozat kicsit olyan, hogy egy-két kiragadott jelenetet látok a papírrol a tv-ben, de nem áll össze a teljes történet. Olyan hiányérzetem van, de ennek ellenére nagyon jól van megcsinálva, de alapból buoktt feladat kömyvhűre gyártani.

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2014.04.09. 15:31:34

@Equinoxe: Nagyjából igen. Szerintem a Tyrellek franciák, a Lannisterek meg..hát olyan nép nincs. Vagy maradjanak franciák, de a Tyrellek itáliaiak.

Zerwikaptur - Hármat egy csapásra! 2014.04.09. 15:40:23

"Elfogadta volna a néző a 13 éves Robb Starkot királynak?"

A könyv szerint 15-16 éves Robb Stark. A mi Hunyadi Mátyásunk is ennyi idősen lépett trónra, a középkorban korábban értek az emberek. Igaz, korábban is haltak meg.

2014.04.09. 15:40:25

@Yooha: Akkor észak-itália, mert dél egyértelműen Braavos :)

2014.04.09. 15:43:11

@Yooha: Akkor észak-itália, mert dél egyértelműen Braavos :)

Sieghardt 2014.04.09. 15:50:32

@Equinoxe: szerintem kár ilyen direkt analógiákat keresni. Tyrell-Lannister-Arryn-Baratheon mind ilyen francia-német lovagkor által inspirált társaság.

Gallion 2014.04.09. 16:04:02

@HToma: Szerintem túl sokat vársz el tőle. Írta is, hogy a Legend of the Seeker szerinte kifejezetten jó fantasy sorozat. Ez meg nem igazán a fantasy ponyvához szokott embereknek szól.

skaven 2014.04.09. 16:06:28

@Cecan Basescu: nekem annyi elvarasom azert meg lenne hogy ne aludjak be rajta. marpedig ez a resz ezt epphogycsak hozta.

oszt jónapot 2014.04.09. 16:27:10

Ez még csak a 4. évad, mi a faszért tudnátok helyesen leírni a főszereplők nevét.

Raindropp 2014.04.09. 16:28:07

@Gyingizik: Azt meg elfogadom, hogy neked nem tetszik annyira a sorozat, mint sok mas embernek. Az mar egy kerdesesebb motivum, hogy velemenyt nyilvanitasz rolunk, akiknek viszont igen, pedig nyilvan valoan azok vannak tobben akiknek tetszik, lasd nepszeruseg ugye. Most mondhatnam a sokak szajabol harsogott kliset "nem kotelezo nezni", ezt is csak azert hasznalnam, mert en sosem ertettem valaki miert nez olyan sorozatot, ami nem szorakoztatja. Azt viszont nem ertem, hogy miert vonod bele a konyvet a velemeny nyilvanitasodba, amikor lesut a kommentedbol, hogy nem olvastad el.
Az egesz hozzaszolas arrol szol, hogy megrakadsz reszleteket es felhasznalod arra, hogy ertelmetlen kijelenteseket tamassz ala, gratulalok.
Kozepes koltsegvetes??
Uj otlet nem sok van benne? Az iro maga nyilatkozta, hogy a Rozsak Harca hatassal volt a tortenetre es nem ertem ez miert baj, nem ez lenne az elso ilyen eset (Gyuruk Ura hello), de szivesen varom a te sikeres regenysorozatodat, amit barmilyen tortenelmi esemeny ihletett.

Lehet az lenne a legjobb, ha atesnel a nezhetoseg hataranak masik oldalara es nem hipszterkednel itt.

fiatalság.com 2014.04.09. 16:36:01

@Equinoxe: pedig neki nem is szőkének hanem fehér hajúnak kellene lennie.

kovácspéterke 2014.04.09. 16:40:50

@Equinoxe: sztem a starkok a skandinávok, a greyjoyok meg izlandiak, bár nem tudom, hogy feltétlen meg kell-e feleltetni bárilyen földi országgal a regényben olvasottakat.

Bunny Munro 2014.04.09. 17:39:56

Faszba bazmeg, nem lehet megjegyezni, hogy nem Jamie, hanem Jaime?

agent scully 2014.04.09. 19:36:44

Ti amúgy tudjátok, mi a különbség a megéLni és a megéRni között? mert itt inkább az utóbbiról lett volna szó ahelyett, hogy "ha a sorozat szöveghűbb lett volna, akkor a második évadot sem élte volna meg"

rxtr 2014.04.09. 19:36:55

márpedig szerintem Sansa simán lehetne tananyag azért a jelenetért mikor Joffrey megmutatja neki a levágott apja fejét. Az a pillanat mikor közelről mutatják és azt mondja "Or maybe he will give me yours" az az arc, oscar díjat érdemel annyira zseniálsi a jelenet

youtube videó: gEtar1BgI3U

agent scully 2014.04.09. 19:39:35

@Metal Warrior: ezen én is elgondolkoztam, főleg hogy Tyrion sose parancsolt semmi ilyesmit...

Metal Warrior · http://ordogvilla.blog.hu/ 2014.04.09. 19:56:53

@agent scully: szerintem a szerző a korábbi jegyesére, Joeffrey-ra gondolt, de összességében is az a benyomásom, hogy a szerző nem nagyon van képben, kicsit olyan, mintha az index-nél megiratták volna egy aranyos kis gyakornokkal, aztán sixx is írt valamit, mert érezték ők is, hogy ez így önmagában véve nem az igazi...

Meg ezt se nagyon tudom értelmezni:
"Fontos kiemelni, hogy a Martellektől nem jött el a legfontosabb családtag, ami egy jel lehet a jövőre nézve."
Ez olyan, mintha utalna arra, hogy ennek komoly jelentősége van, de nem akar spoilerezni, ugyanakkor aki meg olvasta, az pontosan tudja, hogy ennek a mondatnak ebben a formában semmi értelme... :(

Veder1 2014.04.09. 20:10:01

@Gyingizik "nemesi klánok harcát a középkori Rózsák Harcából vették, a fantasy része meg egy szörny -és varázslatszegény AD&D."

Így is van, ezért ez a legjobb fantasy sorozat! :P

A poszthoz meg: még mindig Jaime a becsületes neve.

Gyingizik 2014.04.09. 21:29:51

@Raindropp: Nem értelek, ez egy blog hozzászólása, ahol nem csak pozitív véleményt lehet megfogalmazni. Fantasy rajongóként megnézek minden fantasyt. Azért írom le a véleményem, mert a média állandóan azt pumpálja hogy ez milyen nagy szám, zseniális dramaturgia stb. a CGI, tömegjelenetek meg mozifilm szintűek. Hát nem az (ahol 70-en ostromolnak egy várat 25-en védik stb.) viszont megnézni épen meg lehet, le is írtam. Ha vki nem látta, és most akarja elkezdeni nézni, ne csak a ti véleményeteket ismerje meg, mert esetleg csalódás érheti. Nem részleteket ragadok meg, hanem valós hibákat: pl. ha most a negyedik évadban mutatkozik be egy, a többivel egyenrangú család, akkor eddig - harminc rész alatt!!! - még nem ért véget a történet expozíciója! Egyértelmű arra megy ki, hogy 120 részre elhúzzanak egy max 3 évados sztorit. Nem halad előre a cselekmény, pl. Danaeryssel mi történt 30 rész alatt? Mióta vonulnak a zombik a fal felé? De leírtam a jót is pl. vannak jó karakterek, szép díszletek. Abban is egyetértek, hogy nem nagy baj korábbi nagy sztorikból meríteni (Rózsák Harca) de nem is érdem, amitől majd beájulok. Kétségbe vonhatatlan az is hogy eddig ennél csak gyengébb fantasy-szappanoperák voltak: pl. Hercules, Xena. Viszont nézd meg pl. a Vikings, Legend of the Seeker, Spartacus, Holnemvolt legalább egy-egy évad végén lezárt egy cselekményszálat. Itt meg 3 évad eltelt, és szegény Starkok kivételével mindenki kb. ugyanott van, ugyanazt csinálja. Nem akartam senkit megbántani, de sztem pl. nincs ok az áradozásra.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2014.04.09. 21:49:10

@agent scully:

Egyébként olyan szó sincs, hogy dúslakodik.:) Ellenben létezik búslakodik és dúskál.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2014.04.09. 21:50:40

@Vödör:

Ha már. A középkorban Rózsák háborúja volt, nem harca.

bakerhun 2014.04.09. 22:20:51

@Gyingizik: "Jamie most épp jó fej, korábban geci volt.. stb"

javaslom, ha már nem olvasod el a könyveket, nézzél george rr martin videókat.... pont ez a lényege a trónok harcának (tsoiaf) hogy nincs jó, nincs rossz.... ez az, amiből keveset kapunk a képernyőn.. kevés az indíték, motiváció, emiatt kb érthetetlen a sorozat, és olyan mintha csak egymás mellé dobálnák a jeleneteket. a szereplők jellemábrázolását pedig aztán még nehezebb képernyőre vinni, valamint ennél több szereplőt igazán nehéz lenne beletenni egy-egy epizódba.

és egyébként az sem véletlen, hogy a martellek csak a 4. évadban (3. könyv!!) mutatkoztak be. ebben a könyvben(sorozatban) semmi sem véletlen. vagy ne nézd, vagy ne türelmetlenkedj... vagy olvass (bár gondolom ez esélytelen)

SPOILER a Mások (zombik) a könyvben nem vonulnak így a fal felé, hatásvadász jelenet, el kell fogadni (mármint eddig a jelenetig) SPOILER

együttnemműködő 2014.04.09. 22:51:32

@bakerhun: A Mások és az élőhalottak két külön dolog.

limbekcs 2014.04.10. 00:49:24

@Metal Warrior:
nem volt triviális nekem se, mert az "akinek a farkasát" ugyan stimmelt, de hát nyilván nem agyonverték, hanem "ha már rémfarkas, akkor majd én, a Stark" (apuka) altatta el -

- felteszem, az új rész elején is megénekelt valyriai acéllal (Jég volt a pallos neve? bocsi, bad mamory - mondta 70 éve egy angol ejtőernyős őrnagy)

limbekcs 2014.04.10. 01:00:02

kedves sixx,

Pedro Pascal akcentusából nekem csak annyi jött le, hogy pörgeti az eRReket (de nem skót : )...

(nem komoly kérdésem: de, skót? : )

clegane 2014.04.10. 01:15:24

@koschwarz: hiszen a Martellek westerosiak.

limbekcs 2014.04.10. 01:44:36

@Yooha:

ld. mint fent : )

Arya elhessegette a krémfarkasát, még időben
Sansáét sajnos muszájból leszúrta az a vadállat són bín

(ejnyebazmeg
méghogy semmi állat nem sértettünk a forgatás közben)

ide se jövünk többet sétáltatnin

bgp 2014.04.10. 07:30:37

"Egy évadnyitónak normális esetben olyannak kell lennie, ami egyszerre kínál érthető és követhető kontentot az új nézőknek,"

Aki nem érti a sztorit és még nem látta az előzményeket, az nézze meg a régebbi részeket előbb!
Nehogy már a 3. könyv közepéről kezdjen olvasni.

koschwarz 2014.04.10. 08:29:06

@clegane: Lehet, hogy igazad van. Tényleg nagyon régen olvastam a könyveket. Valahogy úgy emlékeztem, hogy ők Dorne-ból jöttek, ami meg egy olyan közel-keleti-szerű ország. Na mindegy.

koschwarz 2014.04.10. 08:46:47

@Gyingizik: Szerintem figyelembe kellene venned, hogy ez nem egy klasszikus fantasy-sorozat. Persze, van benne elég sok fantasy-elem, de én már a könyveket elolvasva sem tudtam soha abba a vonalba tenni, mint pl. a Conan-novellák, hanem inkább az Elátkozott királyok-regényekbe (ami egy francia történész, Druon meglepően színvonalas és olvasmányos regényfolyama, ami a templomosok feloszlatásával, pontosabban a nagymester máglyán megégetésével kezdődik és követi több generáción keresztül a francia történelmet). Ebben is mindenki mindenféle szemétséget művel, ugyanakkor teljesen érthető indokokból.

2014.04.10. 09:04:25

Hihetetlen mennyire sokan odavannak ezért az öncélú, fos sorozatert.
5 epizód után röptettem a kukába. Oda való, egy félpornó baromság.

Pedig Gyűrűk Ura fan vagyok, de ez a Trónok harca egy szánalmas fércmű, indokolatlan dugás es gyilkolásdömping. Semmi másról nem szól.

clegane 2014.04.10. 09:10:54

@koschwarz: erre jól emlékeztél, de Westeros az a kontinens neve.

Gyingizik 2014.04.10. 09:32:46

@bakerhun: El fogok gondolkodni a felvetéseden.

zooltek 2014.04.10. 09:48:30

@Vagtazo Halottkem: "Pedig Gyűrűk Ura fan vagyok, de ez a Trónok harca egy szánalmas fércmű, indokolatlan dugás es gyilkolásdömping. Semmi másról nem szól."

Indokolatlan dugás és gyilkolásdömping? Az a Spartacus volt :)

Btw, én meg azt nem értem, hogy a francba juthatott eszébe bárkinek is, hogy a Gyűrűk Urából filmet csináljon?! Annak a durván 5000 oldalnak egy része csak regény, de ugyanúgy nyelvtan-, irodalom- és történelemkönyv is. Mintha Tolkien egy mesével kibővített útikalauzt írt volna Középfölde turistáinak. Ebből az egészből filmre vinni azt a kis mesét... ehh :(
Most meg a Hobbit. 500 oldalból is 9 órát kihozni, Jackson átesett a ló túloldalára. Utána mit fog csinálni? Valakivel majd lefordíttatja a Szilmarilokat, mert azt meg már érteni se fogja?

Ettől függetlenül persze nyugodtan fikázhatod a Trónok Harcát, nem tisztem megvédeni, meg amúgy is erre valók a kommentek :)

Raindropp 2014.04.10. 12:59:18

@Gyingizik: Nyilvan igazad van, ez egy blog, es ha nem az lenne, akkor is jogod van kifejezni a velemenyedet. Nyilvan nyomhatjak azt, hogy nagy szam, hiszen hatalmas rajongotaboruk van, persze lesznek mindig olyan emberek akiket valami miatt nem fog meg, en is voltam ugy sorozattal, hogy elkaszaltam pedig altalaban nepszeru volt. Azert azt vedd figyelembe, hogy bar ez az egyik legnagyobb koltsegvetessel futo sorozat jelenleg, ez sajnos meg nem hasonlithato a blockbusterek szintjehez, talan meg a tizedehez is alig. Sajnos a rendezoknek a Tronok harca eseteben sokszor donteniuk kell, hogy mi az ami meg belefer a budzsebe es mi az ami nem. Nem ertem mi a problema azzal, hogy egy fontos szereplo (haz) csak most lep be, mivel az egesz tronokharca egy osszefuggo tortenet es a producerek eltokelt szandeka, hogy a konyvhoz minel huebben vigyek vaszonra (es talan pont ezert lehet neked az az erzesed, hogy elhuzzak, talan rosszul merted fel azt, hogy mi a lenyege ennek az egesznek, en pl nagyon elvezem, hogy a kepernyon is megprobaljak atadni az osszes karakter szemelyiseget es azt is megmutatjak, hogy mi miatt olyan amilyen). Nem varhatod azt, hogy ugyanugy lezarasa legyen az evadok vegen, mint egy kizarolag TV-re irt sorozatnak (Vikings pl, amit en nem birtam vegignezni). Viszont akkor felkeszitelek, hogy a kovetkezo 2-3 evadban tuti ne szamits semmifele megoldasra, mert a tortenet csak bonyolodni fog tovabb, anelkul, hogy a vegkifejlet leghalvanyabb szikrajat is sejthetned. A masok nem masiroznak a fal fele, nem is lenne ertelme, mert addig amig a fal all, addig ok keptelenek atkelni rajta, siman csak kinyirnak minden elot akit utolernek a falon tul, sajnos bizonyos sorozatnezok szamara ilyen szempontbol kicsit felrevezeto lehetett a masodik evad zarojelenete ezt alairom. Daeneryst eladta a batyja egy barbar uralkodonak, akivel aztan megszerettek egymast, majd meghalt, kikeltett 3 sarkanyt majd miutan egy eleg hosszu sivatagon vegigvergodott a csapata maradekaval hiaba probalt egy igen nagy varosban segitseget talalni, mindenki keresztbe akart neki tenni, mielott a vakszerencse juttatott neki 3 hajot, amin tovabbmehetett. Ezekutan szerzett maganak egy sereget es mivel fogalma sincsen, hogy hogyan juthatna at a tenger masik oldalara, mivel szimplan nincs flottaja hozza egyelore elindult a szarazfold menten es leigazza az utjaba kerulo rabszolga varosokat. Az egesz konyvben es sorozatban amugy szamomra is O a legunalmasabb karakter es ha nem brilliroznak az eljovendo sztorijaval meg egy jo darabig nem is szamithatunk jobbra. Meg lehetett volna oldani ezt kevesebb screentimeal is, de eleg sokan szeretik es egy ilyen nepszeru es fontos szereplot nem dughatnak el reszeken keresztul. A Starkokon kivul gyakorlatilag egesz eszak szetesett, a Lannistereknel minden fontos szereplo mast akar kb, a Geryjoyok fellazadtak, es gyakorlatilag minden nagy haz legalabb 1x oldalt valtott mar a haboru alatt. En ugy erzem, hogy van ok az aradozasra, en is sok sorozatot nezek, de ez a kedvencem. Nem bant meg a velemenyed, de nem tartom teljesen jogosnak, persze mondom meg1x izlesek es pofonok. Nah ez "kisse" hosszura sikerult.
Peace

Monsieur Padoncour 2014.04.14. 00:50:16

A Martellek nem westerosiak (andalok). A Martell-hát letojta a dornetól északra zajló háborúzást éppen úgy mint az Arryn mindkét ház megtehette, mert fekvésük miatt elszigeteltek és jól védhető területük van. A Martell-háznak igen régi öriharija van a Lannisterekkel, most Joffrey kishúgát elküldték oda feleségül, illik Joffrey esküvőjére megjelenni ennyi a mostani belépés titka.

2014.04.14. 11:17:51

@zooltek: @zooltek: JA én sem értem. Pedig pár Oscart nyert vele Jackson. Asszem 11-et a Király Visszatér-ért.
Mindenesetre csak hogy hazai példát mondjak, valami magyar "elvetemültnek" eszébe jutott Jókai Mór: Aranyember regényéből filmet készíteni, és milyen jól tette. Más kérdés, hogy a regény 30%-a utileírás arról, hogy nézett ki a Vaskapu és környéke.
Ettől függetlenül a kedvenc szépirodalmi regényem, a film pedig az egyik kedvencem.

De a Trónok harca...teljesen logikátlan cselekményszövés, eszement párbeszédek, az indokolatlan dugást meg Cersei és Jamie akcióira értem. Még a legutolsó utáni őslakos civilizálatlan chilei falvakban is a fiú-lány testvérek korai különválasztását és nevelését nagyon figyelik, ha nem kívánatos a viselkedésük akár a szülők meg is ölhetik a gyerekeket.
Az állatvilágban sem a gorillák, sem a csimpánzok nem párzanak a testvéreikkel, ebben a hülye sorozatban meg már az ötödik részben Jamie a saját ikertesóját nyomja.
Persze sokan megírtak már vérfertőzést: Hamlet, Oidipusz mondája, bla-bla-bla, nincsen új a nap alatt, viszont egyik művet sem kedvelem, még csak jónak se tartom.
Az hogy a Trónok harca ilyen őrületet váltott ki, hát azt meg egyenesen szomorúnak tartom. Baromság az egész úgy ahogy van.

zooltek 2014.04.14. 12:10:33

@Vagtazo Halottkem: "JA én sem értem. Pedig pár Oscart nyert vele Jackson. Asszem 11-et a Király Visszatér-ért.
...
Az hogy a Trónok harca ilyen őrületet váltott ki, hát azt meg egyenesen szomorúnak tartom. Baromság az egész úgy ahogy van."

Itt már csak az ízlésről vitatkozunk, kinek mi tetszik, ebből pedig csak egy parttalan vitába keveredhetünk. Az meg, hogy Oscart ki/mi kap, az meg még csak az ízlésről sem szól sajnos, kiváló példa erre az idei gála :/

Értem az álláspontodat, nem értek vele egyet, Te is így vagy az én álláspontommal. De ez nem oszt, nem szoroz, elmondtuk a véleményünket, szerintem ne folytassuk, innentől teljesen felesleges.
süti beállítások módosítása