Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

A katonaság szépségeiről indít új műsort az m1

2013. október 19. 09:18 barb 50 komment

Célkeresztben címmel a Magyar Honvédségről, a katonákról szóló műsor indul szombaton az m1en. A havonta jelentkező műsor "a katonák mellett a civileknek, és ezen belül is kiemelten a fiataloknak szól, megismertetve őket a katonaság szépségeivel, kihívásaival" - olvasható a Honvédelmi Minisztérium közleményében.

A műsort a katonai filmstúdió munkatársai - a HM Zrínyi Nonprofit Kft. szerkesztői, operatőrei, vágói - készítik egy  televíziós műsorvezető közreműködésével. Az első, szombaton, 13:25-kor kezdődő részben a honvéd tisztjelöltek bevonulásáról és a tűzszerészek munkájáról lesz szó.

Címkék: tv m1

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kutya vacsorája 2013.10.19. 11:49:16

ettől még lehet szórakoztató, annó a kisvárost is szponzorálta a hm vagy a határőrség vagymi, ha jól emlékezem (nekem mondjuk nem jött be, de vannak/voltak szarabbak), a jag egy az egyben az usa haditengerészet reklámfilmje stb. szóval ettől még lehet. de nem lesz:)

Amigarockwell · http://www.youtube.com/Amigarockwell 2013.10.19. 13:20:51

Hát igen, a katonaság szépségei. Mert az emberölés a legszebb dolog a világon. Remélem mutatnak olyanokat akiket a hadsereg tett tönkre, mert a leszakadt végtagú katonák nagyon szép látványúak. Mondjuk "sajnos" ez magyar körülmények közepette nincs így hiszen itt nagyon rég nem volt háború. Nincs olyan magyar felnőtt aki megtapasztalta volna a katonaság igazi arcát. Semmi köze ahhoz, hogy ki mennyire szereti a hazáját, egy a lényeg; az aktuális vezér parancsát teljesíteni és ha kell megdögleni érte. Alantas célok elérése érdekében. A háború sose volt egy eszményi fennkölt valami. Egy rettenetes dolog amit már rég el kellett volna felejteni. Persze amíg a sok szaklátókörű barom nem képes mást, mint éltetni a politikusokat, sőt egyenesen rajongani értük addig sehol a világon nem lesz semmilyen béke. De mindegy, egy a lényeg a katonaság szépségei...

Leadfoot 2013.10.19. 13:35:47

Belefér a 0 nézettségű műsorok közé.
Viszont ha azok készítik, akik a kecskeméti repülőnapos közvetítést, akkor részvétem.

Bandúr Kandi 2013.10.19. 13:35:48

ennyi erővel az adózás "szépségeiről" is indíthatnának egy kedvcsináló sorozatot, legalább annyi értelme lenne...

Leadfoot 2013.10.19. 13:45:28

@Amigarockwell: 90%-ban egyetértek.

A honvédelem egyébként nem elhanyagolható/elhanyagolandó dolog, csak épp az lenne a legjobb reklám, ha működőképes lenne az egész - normális célokkal, kicsi, de profi, és eszközökkel megfelelően ellátott állománnyal.

Ehhez képest 80-as évek közepi szinten van pár kivétellel nagyjából minden. Az egyik kivétel talán a Gripen-flotta, ami viszont a jól elbaltázott biznisz miatt el is viszi a honvédelmi kiadásoknak vagy 60%-át - mindezt úgy, hogy messze nincs kihasználva az egész.

2002 2013.10.19. 13:55:12

Megnéztem.
Borzalmas a hangtechnika, miközben beszélnek kemény heavy metál zene megy, érthetetlen ezáltal a beszéd.

yatumux 2013.10.19. 13:56:53

Amigarockwell... A katonaság= emberölés?

Válogasd meg a szavaidat.

Sok katona ismerősöm van. Mind békefenntartásban mind katasztrófaelhárításban rengeteget köszönhet nekik az ország.

Nyilván te hasznosabb tagj vagy a társadalomnak. Mi is a fogllkozásod? Mit is tettél ezért az oszágért?

Ja hogy csak osztod az észt és ítélsz, bíráskodsz. Aha...

Gondolom az a koncepciód hogy a plebs jó, kedves, aranyos, erkölcsös, szelíd.

Tehát nincs is szükség rendőrségre és katonaságra hiszen az okozza a bajt.

Aha erről mesélhetnének neked srebrenicai férfiak, fiúk, kisfiúk, öreg bácsik.

De sajnos ők már halottak...

mitmiért? 2013.10.19. 14:10:39

Akit vonz bármilyen egyenruhás rendfenntartó fegyveres testület azt nem toborozni nem kell, hanem lebeszélni lehetetlen.

Bambano 2013.10.19. 14:14:45

@yatumux: ha a katonaság csinálná a katasztrófaelhárítást, akkor minek van kötelező önkéntes polgári védelmi szolgálat?

egyébként ja, békefenntartásban sokat köszönhetünk nekik, olyan háborús övezetekben való békefenntartásban, amik ki sem törtek volna, ha a nyugati fehér ember megül a seggén és nem pattog szerteszéjjel a világban. Talán egy kivétel volt, a jugók.

A poszthoz: az a baj az ilyenekkel, hogyha igazi tartalom lesz benne, akkor nem érdekes, meg nem szép, ha meg érdekes és szép, akkor kamu. mint az angyalbőrben.

yatumux 2013.10.19. 14:19:57

@mitmiért?: a kutatások szerint Magyarországon a katonaságnak az egyik legkisebb a támogatása.

Ennek megfelelően rekord keveset költünk rá.

Ennek megfelelően NEM tudunk érdemlegesen részt venni a nemzetközi missziókban, együttműködésekben, gyakorlatokon.

Ennek megfelelően pocsék a NATO megítélésünk.

Ennek meg kell változnia. Magyarország hagyományaitól nincs messze a mundér becsülete.

Szerbia Barcsi kalandjánál bebizonyosodott hogy a baj hirtelen jön.

2013.10.19. 14:23:49

Amigarockwell megállapítható, hogy egyszerű vagy, mint a faék.

2013.10.19. 14:25:40

Legjobb a kötelező önkéntes bármi. Te is okos vagy.

Bambano 2013.10.19. 14:31:24

@csizo: akár tetszik, akár nem, a törvény önkéntes polgári védelmi szolgálatról szó, amibe a települési polgármester *jelöl* ki, fellebbezésnek helye alig van, és ha nem veszel részt az utána kiadott dolgokban, akkor megbüntetnek (akár börtönnel is), mint az atom.

tehát a törvény szövegében a megnevezés szerint ez önkéntes, viszont az én egyszerű vidéki paraszti eszem szerint az, aminek a mellőzéséért börtön jár, az kötelező, nem önkéntes.

örülök, hogy te is kiszúrtad a nonszensz részt a dologból, csak a forrását nem tudtad azonosítani.

Gazdagréti Jack Bauer 2013.10.19. 14:33:54

Nagyon helyes. Erre nem sajnálom a közpénzt. Sokkal inkább ilyen műsorokat forgassanak, minthogy azon törjék a kis buksijukat ezek a faszorrúak, hogy újra bevezessék a sorkatonaságot és mindenkinek kötelező legyen szopni. Így meg csak azt baszogatják, aki önként megy oda:)

2013.10.19. 15:08:49

@Bambano: A válaszod miatt utánanéztem az önkéntes polgári védelmi szolgálatnak. Bocsánat az alaptalan majomkodásért.
Nagyon jó dolog. Egy ilyen szerveződésre már régóta szükség volt.

Amigarockwell · http://www.youtube.com/Amigarockwell 2013.10.19. 15:37:07

@yatumux: Nem az a lényeg, hogy jelenleg mire használják itthon a katonaságot. Mert az tény, hogy ha valami gond van akkor a katonákat küldik segíteni. De nem is a sima katonákat szóltam le. Velük nincs igazán nagy baj. Azzal annál inkább, hogy mire is használhatnák őket ha akarnák. De azért abban van igazság, hogy a hadsereget alapvetően azért tartják, hogy öljön. Öljön a királyért, a kormányért, az aktuális vallási maszlagért. Elég végignézni a történelmen.

semmiselesz 2013.10.19. 15:52:05

@Amigarockwell: teljesen egyet értek veled, semmi értelme az egésznek Operett hadsereg volt a 80-as években is. Mindenki a hogyan basztunk be hogyan basztuk át mit lehetett ellopni eladni, és milyen szar volt a kaja, de a titkárnőt 24 baszták meg egy hét alatt.
@yatumux: Ja a holland Nato katonák is nagyszerű munkát végeztek.

Decemberben meg jön az m3 retro tv közpénzen. Végre rózsagyuri meg a többi nagytudású kap egy kis jog díjat a nyugdíj mellé.

Hajrá Fiúk

]{udarauszkasz 2013.10.19. 16:24:15

Ez az egesz hadseregesdi egy f****. Az urkutatasra, tudomanyra, paratudomanyokra, hatarteruletekre kene erot osszpontositani. De amig az embereknek a hatalom a fontos, addig ez lesz. Mindegy, hogy mindenuk megvan, akkor is a masikon akarnak uralkodni. Beteg egy faj. En nem attol felek, hogy egy barbar foldonkivuli faj szall le a Foldon, mert azokat a sajat hulyesegukkel le lehet gyozni.
En a kulturalt fajoktol felek, akik az emberisegtol valo felelmukben fognak kiirtani minket.

fda 2013.10.19. 17:22:09

@yatumux: "Sok katona ismerősöm van. Mind békefenntartásban mind katasztrófaelhárításban rengeteget köszönhet nekik az ország."

A katona azért katona, hogy parancs esetén gondolkodás nélkül öljön.

Békét fenntartani eleve elég fura fegyverrel a kézben, ha meg tényleg segíteni akar katasztrófahelyzetben, akkor menjen a katasztrófavédelemhez, tűzoltónak vagy rendőrnek.

yatumux 2013.10.19. 17:29:15

@Amigarockwell: amice. Az Ember öl nem a katona.

Olvass kommenteket. Az Ember természete a törzsbe tömörülés és a pusztítás.

Valójában paradox módon a katonai egyensúly előzi meg a háborúkat.

Vannak nagyon fontos békefenntartói missziók. Ciprus, Koszovó, Bosznia.

Itt egy konfliktus direkt veszélyezteti Magyarországot.

Nem az USA olaj és Izrael érdekében vívott háborúkról beszélek.

Ott is a magyar orvosok, iskolaépítők, közvetítők, békítők voltak.

Naív vagy ha azt hiszed egy véres korban élünk. Naív vagy ha azt hiszed az emberek békések.
A délszláv háború civil veszteségeit főleg a civilek, szabadcsapatok okozták.

Mikor volt Magyarországon 50 év béke? Most.

yatumux 2013.10.19. 17:36:11

@fda: a katona Honvéd. Elemezt a szót amice.

A délszláv háború pikpakk kitört.

Mellettünk gyilkolták a civileket. Nem egyszer a magyar határt átlépve hátbatámadták a horvátokat.

Barcsi bombázós sztori.

Akkor sem volt Magyarország olyan helyzetbe hogy legalább egy paksra " véletlenül" dobott bombát megelőzzük, kivédjük.

Akkor a magyar honvédek gyilkosok szerinted?

Norvégiában a lányoknak is kötelező a katonai szolgálat.

Svájc és Svédország hadereje az egyik legerősebb Európában.

Gyilkosok? Hülyék? Vagy esetleg mi magyarok nem vagyunk elég óvatosak...

yatumux 2013.10.19. 17:42:44

@semmiselesz: ez már más. Nem miattunk. A nato elvárások sztenderdek miatt.

Most a személyi állomány jó de nincs eszköz, harcjárművek, helikopterek.

Hál isten a gripenekkel legalább a nemzetözi légtérőrzési kötelezettségeinket el tudjuk látni.

A holland ENSZ katonák gyalázatosan viselkedtek de azt gondolom ez is engem igazol.

Ha valahol kitör a téboly csak megfelelő ellenerővel lehet megfékezni.

Ez is szégyen hogy mi magyarok hagytuk a szerbeket örjöngeni, nem védtük meg a horvátokat.

Örökké hálásak lettek volna. Így Ausztria látta el őket fegyverrel...

ryswell 2013.10.19. 18:06:19

Amíg fennáll az emberiség, addig háborúk is lesznek. Az ókor, középkorban földért harcoltak, aztán a vallás miatt..stb. Mindig lehet találni okot a harcra. Én is azt gondolom, h viszonylag szerencsés korban élhetünk, és a fejlett világot legalább elkerülik a háborúk. A kérdés h ez meddig marad így, a nyersanyagok vészesen fogynak, az éghajlat változik, a föld pedig túlnépesedett. Most még viszonylag jól állunk élelmiszer v ivóvíz terén, de mi lesz 50 v 100 év múlva??
Attól, hogy népszerűsítik a katonaságot, még nem jelenti azt h hadat akarunk bárkinek is üzenni. Jó lenne ha megértenék az emberek h egysrészt nato tagként vannak bizonyos kötelezettségeink, másrészt egy egészésges védelmi szint elérése és fenntartása indokolt lenne.

zolcsik76 2013.10.19. 18:11:58

@Amigarockwell: Mekkora hülyeség amit írsz! Ez a szép a demokráciában. Lehet nyugodtan tudatlan bárki. :-)

zolcsik76 2013.10.19. 18:18:34

@Bambano: Ha katonák nem csinálnák azt amit most a nagy eszeddel tagadsz, márciusban nem órákat, hanem napokat vigyorogtak volna polgártársaink a hóban. Utánna a Duna vitte volna magával a fél Kisalföldet, meg komplett Pestet. Kolontáron még vörös lenne minden, stb, stb. Jogod van butának lenni, de dicsekedni vele nem kötelező.

Bambano 2013.10.19. 19:44:44

@zolcsik76: amennyiben menne az értő olvasás, akkor felfedezted volna, hogy nem az volt a kérdés lényege, hogy mit csinálnak vagy mit nem csinálnak a katonák, hanem az, hogy minek mellé "önkéntes pv" katonaság pluszban?

ha pedig mégiscsak kell ez az "önkéntes pv" (ami szvsz totálisan és a megvalósítás jelenlegi formájában is egy ökörség), akkor meg mégsem a katonaság csinálta a katasztrófavédelmet, hanem *RÉSZT VETT* a védelemben.

A fateromék házát sem a katonák védték meg 2010-ben az árvíztől, hanem a fateromék, meg kisebb mértékben én.

Én a magam részéről (az általad tett megfogalmazással ellentétben) semmiképpen sem nulláznám le a civil összefogás eredményeit, akár Kolontár, akár március 15. területén.

fda 2013.10.19. 20:05:55

@yatumux: "Norvégiában a lányoknak is kötelező a katonai szolgálat."
Ez nem igaz. Úgy pontos, hogy elfogadtak egy törvényt, ami szerint 2015-től bevezetik (ha addig el nem kergetik, aki kitalálta)

Egyébként ez érv? Sok más országban pedig a fiúknak sem kötelező:
Antigua and Barbuda
Australia
Bahamas
Bahrain
Bangladesh
Barbados
Belgium
Belize
Botswana
Brunei Darussalam
Burkina Faso
Burundi
Cameroon
Canada
Costa Rica
Djibouti
Fiji
Gabon
Gambia
Ghana
Grenada
Haiti
Hong Kong
Iceland
India
Ireland
Jamaica
Japan
Jordan
Kenya
Kyrgyzstan
Lesotho
Luxembourg
Malawi
Malaysia
Maldives
Malta
Mauritania
Mauritius
Monaco
Myanmar
Nepal
Netherlands
New Zealand
Nicaragua
Nigeria
Oman
Pakistan
Panama
Papua New Guinea
Qatar
Rwanda
San Marino
Saudi Arabia
Sierra Leone
South Africa
Sri Lanka
Suriname
Swaziland
Tonga
Trinidad and Tobago
Uganda
United Arab Emirates
United Kingdom of Great
Britain and Northern Ireland
United States of America
Uruguay
Vanuatu
Zambia
Zimbabwe

sapkabojt 2013.10.19. 20:35:34

A katonaság elsősorban a tesztoszteron bő férfiak drága, pazarló, sokszor véres, gonosz, agresszív játéka más nemzetek ellen. A gyerekes gondolkodásúak fegyverrel a kézben arra várnak, hogy használhassák a tanult technikát, közben ők maguk az önállótlan parancskövető robotok. Ezt népszerűsíteni butaság, hazugság, bűn. Aki jó szándékkal lép be annak nem lehet egyszerű normálisnak maradni.
Természeti katasztrófák ellen nem grippenekkel és más fegyverekkel kell védekezni, hanem gátakkal és főleg ésszel.
Miért kell a közösen befizetett pénzünket a kötelező NATO tagságon túl katonai propagandára herdálni?

evedze levites 2013.10.19. 23:00:44

ez a műsor ugyanezzel a címmel már futott 10 éve is csak már nincs senki a minisztériumban aki emlékezne rá

2013.10.20. 01:44:35

Azt nem tudom, hogy 'nagyon régen' mi volt, de akikkel én beszéltem és akik az eltörlés előtti kb. 10-15-20 évben teljesítettek sorkatonai szolgálatot azt mondták, hogy alapvetően két dolgot lehetett mgtanulni; inni és káromkodni. Lőszer csak mutatóban volt, a gyakorlatozás egy vicc volt, legtöbben időpazarlásként élték meg. (A sulik miatt párszor halasztottam, aztán megszűnt, úgyhogy nem tapasztalhattam meg, de nem is hiányzott. Hozzáteszem, hogy nem feltétlen a katona-jellege miatt, mer' ezzel nem lett volna gond, hanem a tekintélyelvűség miatt, amit igen rosszul viselek, valószínűleg lett is volna összetűzésem a feletteseimmel.)

2013.10.20. 01:54:23

*Ja, ezt csak az itt felmerülő sorkatonaság kapcsán írtam, a Honvédség remélem nem ezen a szinten mozog. :)

kószák egyike 2013.10.20. 12:26:20

@Amigarockwell: Nem tudom feltűnt e esetleg valakinek itt a nagy vitában, hogy ez a rész legfőképpen a tűzszerészekről szól? Emberölés? Ugyan már, tessék kicsit tájékozódni a vaskos ítéletek meghozatal előtt. Nem kevés életet mentettek már meg, lehet, hogy pont a tiédet vagy valamelyik rokonodét, barátodét.

Ha meg nem a tűzszerészeket nézzük hanem az átlag magyar katonát, akkor is röhögnöm kell pár itteni véleményen. Emberölés? Tessék már olvasni kicsit...

zolcsik76 2013.10.21. 21:20:16

@queensryche: A "Katona jelleget" Pont a parancsuralmi rendszer, és a fegyelem adja. Tehát ez, meg jó pár civil munkahely ahol van főnök és nem szereti ha visszanyal a fagyi, nem neked való. Amúgy a sorozáson alapuló tömeg "hadsereg" amiről a zöme embernek van élménye, köszönő viszonyban sincs a mai Honvédséggel. Sem a működése, sem a feladata nem egyezik. Ma nem a fóka okozza a legnagyobb veszélyforrást. Afganisztánban, Irakban, Koszovóban, Cipruson, stb. kicsit komolyabb szakértelem, és hozzáállás szükséges.

zolcsik76 2013.10.21. 21:28:06

@sapkabojt: Szép gondolat! Kíváncsi vagyok mit tenne a te ösztrogénben gazdag, világbéke lelked, meg az eszed, ha a szerbek lőnék/bombáznák a virágos kis ablakodat. Mint tették azt Barcson a kilencvenes években. Valamint a NATO tagság nem kötelező. És ha nincsenek azok az őrült gyerekes emberek, akik hajlandóak a te életed védelmében a sajátjukat kockára tenni, nem védene meg senki. Az meg szép utópia, hogy egy csapásra béke lesz a földön, és mindenki boldogan szaladgál a réten, répát rágcsálva. Ha kikukucskálsz a kis világodból, rájöhetsz. A világ pont az ellenkező irányba tart.

zolcsik76 2013.10.21. 21:37:48

@Bambano: Senki nem írta, hogy csak a katonák csinálták. Azt írtam, ha nem lettek volna ott, nem sikerül. Gratula a faterodnak, hogy a házát egy tuti körgáttal körberakta teljesen. Mert ha a környéken átszakad, csak így nem viszi el a víz. Biztos volt olyan hely ahol pár ember is eredményes volt. De voltak helyek, ahol napokig 3-400 ember munkája kellett. plusz nehéz gépek. Ez nem igen van máshol. 15.-én is szép volt a civil összefogás -tényleg- de a dolgok akkor kezdtek javulni, amikor a kormány felébredt, és kiküldte a csörömpöket menteni. A zöme embert a katonák ásták ki a hó alól. Na meg utána még napokig hordta az eszközeivel a villanyoszlopokat, mert senkinek nincs olyan technikája amivel ezt lehet. Szóval egy kósza könnycseppet el is morzsolok mindenkiért a szemem sarkában, akit a saját értékei védelmére a gonosz polgi kivezényel ha baj van.

2013.10.21. 21:46:42

@zolcsik76: Azért ne túlozzunk, a "van főnök" meg amiről írtam, nem teljesen ugyanaz. Hozzá is tettem, hogy a sorkatonaságról írtam, nem saját tapasztalat, hanem elmondások alapján, tehát nincs értelme a - reményeim szerint - profin működő Honvédséggel összevetni. A főnök dologra visszatérve: a katonák parancsokat teljesítenek, ezzel természetesen nincs gond. (Ha a munkahelyen elbaszod a dolgokat és a főnök kiakad, esetleg ki is rúg, az nem az ő hibája. Ez nem a tekintélyelvről szól.) A gond azzal van, amikor egy bokádig fel nem érő IQ-mínusz, alkoholista "szarember" vár el tőled vak tiszteletet (lásd: tekintélyelv jelentése) a rangjelzése okán - sorkatonasági sztorik alapján volt ilyenből bőven.

sapkabojt 2013.10.21. 22:59:27

@zolcsik76: Ne gúnyold ki a békét, az utódaidra gondolj! Tisztában vagyok a NATO-val, mivel Magyarország belépett, vannak kötelezettségeink, cserébe a szövetség megvédene a szerbektől. A fenti kérdésem a tévés propaganda értelmetlenségére vonatkozott, de hát az országunknak annyi a pénze, hogy ilyet is kell rendelni. Pedig sokunk véleményét nem fogják tudni vidám katonákkal megváltoztatni. Ugyanabból a pénzből akár értelmes, maradandó műsort is forgathatnának a hozzáértő tévések.

zolcsik76 2013.10.22. 06:18:11

@sapkabojt: Nem a békét gúnyolom. De annak ára van. És nem ez a hozzáállás az. A nem sorozott, tehát hozzáértő haderőt toborozni kell. Annak meg ára van. Pl ilyen műsorok. Megjegyzem még mindig hatékonyabb, mintha pl téged is köteleznének egy év fegyveres szolgálatra. Komoly gondot okozva ezzel neked, és a seregnek. Amúgy a NATO nem megvéd, hanem a NATO tagok egymást védik. Tehát joggal elvárják tőlünk a megfelelő minőségű haderőt. Neked meg illene jobban tisztelni azokat az embereket akik ezt válalják pl érted.

zolcsik76 2013.10.22. 06:23:42

@queensryche: Saját tapasztalatból írtam, hogy a polgári életben is van kicsinyes, buta, bizony alkesz főnök/válalkozó. Mondjuk a soros nem hagyhatta ott az egészet. Ma kiléphetsz az ilyen helyről, és választhatod a NER közmunkaprogramját is. Mert mifelénk egy állásra negyvenen jelentkeznek akármilyen a főnök.

sapkabojt 2013.10.22. 15:48:58

@zolcsik76: Nem tisztelem jobban a katonát egy bármilyen más, hasznos munkát végző embernél: orvos, tanár, kőműves, kereskedő, tervező, asztalos, földműves...ezek is lehetnek olyan nehezek, de legalább minden nap értéket teremtenek...érdekes, a többit legfeljebb megtámogatja az állam, de nem toborzó propagandát forgat! Nem kértem senkit, hogy legyen katona, saját döntésetek volt, ha te is az vagy. Nem sajnálok senkit, hogy esetleg nem a családjával van, pénzért vállalta, mint sokan civilek is. A gyerekeiket sajnálom viszont. Őszintén remélem, hogy háborúból visszatérve, újra képesek lesztek a társadalomba beilleszkedni, normálisan élni, nem kattantok meg fejben. A tiszteletem konkrét tettekkel lehet kivívni, nem mert elvégeztél egy képzést. Nem kell piedesztálra emelni a katonákat, anyagi, erkölcsi hasznot számottevően nem hoznak mostanában. Van csapat, aki segít, van, aki árt. Arra vannak betanítva, hogy parancsot kövessenek ha jót tesznek, és akkor is ha rosszat. Szerencsére Európa nem tart háború felé. Szerinted véletlenül pont Célkeresztben a műsor címe, ami a fegyverhasználatra utal, vagy hatékony lehetne valami "unalmas" békefenntartással vagy civil foglalkozással behelyettesíthető tevékenység is? Szerintem a katonásdit szerető gyerekeket a fegyver ígéretével csábítják a seregbe.

zolcsik76 2013.10.22. 18:20:56

@sapkabojt: Ha a többi hasznos munkát végzőt is annyira tiszteled, mint az első kommentedből kiderül, akkor az ő nevükben is fel vagyok háborodva. Azt vajon honnan gondolod, hogy a seregben: "Van csapat, aki segít, van, aki árt."?! "Anyagi, erkölcsi hasznot nem hoznak mostanában"???? Mire gondolsz? Nem viszik ki helyetted a szemetet? Vagy nem foglalnak neked helyet a buszon?? Vagy milyen hasznot nem hoznak neked?? Az a jó pár élet amit a hó elől mentettek csak idén tavasszal, mentettek a Duna elől a nyáron? Az a sok milliárd érték amit csak idén a két kezükkel védtek meg az elöntéstől? És ez csak idén? Az az irgalmatlan mennyiségű robbanószer amit összeszednek? Neked nyilván az sem hasznos munka. Kíváncsi vagyok te vajon milyen, a társadalom számára hasznos -erkölcsileg, és anyagilag- munkát végzel, ami alapján katonásdit játszó gyerekeknek titulálsz meglett családapákat, vagy édesanyákat? Akik vállalják, hogy ha nagy baj van, mennek, és teszik azt, amit a többiek nem mernek. És még jó, hogy ezért fizetést is kapnak. Te sem ingyen dolgozol gondolom. És a hazaszeretetért, magasztos eszmékért nem ad a boltos kenyeret. Nagyon naiv, és sekélyes a gondolkodásod a körülötted levő világról.

sapkabojt 2013.10.22. 18:54:20

@zolcsik76: Nem, csak egyszerűen más a véleményem, mint neked. Vagyunk páran, akik úgy gondoljuk, hogy a feladatokat szakemberek végzik a leghatékonyabban, úgy mint autópálya fenntartók, hidrológusok, tűzszerészek, a fenti példáid alapján. Egyik feladatuk lenne a kockázatfelmérés, megoldási forgatókönyvek kidolgozása. Még egy pénzügyi vállalatban is, ahol dolgoztam, volt terv földrengésre, árvízre, terrorizmusra, áramszünetre, mindenre, hogy az élet tudjon folytatódni. Vészhelyzetben sokan vannak, akik besegítenek, nem csak a katonák. Ezek az emberek, szervezetek ugyanúgy pénzbe kerülnek, de nem vásárolnak hozzá megszokásból drága grippeneket, fegyvereket, hadgyakorlati eszközöket, laktanyák teljes felszereléseit. Most soroljak ellenpéldákat, hány helyen feszítettek konfliktust, hány helyen félemlítettek meg (sőt!)civileket, hány ember ment tönkre a kiküldetéseken? Vonjuk ki az eredmények számából a hibás parancsokból adódó problémákat? A kiskatona csak asszisztál valami parancsnoki utasításhoz, így is, úgyis. A vezetőség legfőbb célja pedig a hadsereg fenntartása. Mindegy, úgysem én döntök ezekben a kérdésekben, csak leírom a véleményem, ahogyan te is. A jelen helyzetben, országban, időben, a NATO-val nem lenne jó ötlet szakítani, de sem növelni ezt a hatalmas kiadást, sem felesleges műsorokra fordítani milliókat nem kellene. Mindenki azt csinál, amit akar, de a katonáknak akkor sem jár automatikus tisztelet, sem közpénzből sztároló műsor. Nem nem merek belépni, hanem eszem ágában sincsen.

zolcsik76 2013.10.22. 19:20:22

Írod, hogy minden célra szakember a legjobb. Az ország védelme, a NATO feladatok ellátása is szakembereket kíván. Ezeket a szakembereket is képezni kell, és el kell látni a szakma által megkívánt, a kor műszaki színvonalának megfelelő eszközökkel. A WTC-ben levő pénzügyi szervezeteknek is voltak vészforgatókönyvei minden civil által elképzelt esetre. Szerinted bejött? Vagy a te munkahelyeden vajon papírt, és golyós számológépet használnak? Vagy a lehetőségek szerinti leghatékonyabb számítástechnikai eszközöket? Én is sajnáljam a pénzemen vett számítógépeket, nyomtatókat a pénzügyi szektorban dolgozóktól? mert ugye az én, a mi betéteinkből, számlavezetési költségeinkből, megtakarításainkból veszik a bankok. pedig az itt elköltött pénzt mi mindenre lehetne használni. De nem mondom, mert így hatékony. A sereg is úgy hatékony, ha kis létszámmal, de modern, hatékony eszközökkel van ellátva, és motivált, jól felkészített az állománya. ha nem így van, na az a pazarlás! valamint neked nem költségekkel kapcsolatos véleményt fogalmaztál meg, hanem ledegradáltad katonásdit játszó gyerekekké az ott dolgozókat, akiknek a "hobbijára, mókájára" fizetnek sokat. Menyivel jobban magyarázható a betétesek pénzén, olasz márványból készített igazgatói mosdó az irodában? Ennyit költeni arra, akinek az a "hobbija", hogy családok ezreit lakoltassa ki, kedvére nyúzza a népet? Nem nagy a megbecsülése a seregnek az országban, de a pénzügyi szektortól manapság azért sokkal jobb.

sapkabojt 2013.10.23. 19:30:02

@zolcsik76: Ez nem a Magyar Nemzeti Bank, a magánszektor teljesen más, az a luxusiroda nem a kötelező adókból tartja fenn magát, nem muszáj odatenned a pénzed, amiből a fizetéseket osztják, hogy megfialtathassák a vagyonod, ha van. Nem is adnád, ha nem érné meg neked is. De pl az állam a bankokat (és rajta keresztül téged is) mostanában erősen szívatja hogy onnan is kapjon pénzt pl. hadseregre. A WTC dolgozók biztonságával kapcsolatban keress rá Rick Rescorla nevére! Katonából lett civil: doncii.blogspot.ca/2013/09/911-csendes-hose.html Azóta is sokat fejlődtek a biztonsági technikák. Nem tudom, máshol hogy van, de nálunk voltak alternatív épületek a munkát folytatni, és otthonról, tehát bárhonnan is elérhetőek a zárt hálózatok bizonyos eszközökkel. Multiban más földrészen dolgozó csapatok is be tudnak segíteni. Volt is rá konkrét példa, hogy szükség volt rá, és működött. Egy hangya voltam egy nagy gépezetben, de már kiszálltam.
"A sereg is úgy hatékony, ha kis létszámmal, de modern, hatékony eszközökkel van ellátva, és motivált, jól felkészített az állománya. ha nem így van, na az a pazarlás!" ez így igaz, de az állami szervezetek nálunk pont nem a hatékonyságukról híresek. És még mindig keveredik a katasztrófa védelem (amit tényszerűen valakinek el kell látni) és a tornagyakorlatok, stratégiai játékok, rakétafejlesztés, Célkeresztben műsor... Ha jól hallottam március 15-én (haha) az osztrák hókotró brigád előbb készen volt a mentésre, mint a magyar sereg. Egyébként én is szívtam miatta két napot, de szerencsére nem is indultunk el egy tervezett hosszabb útra. (Nem azért, mert a Belügyminisztériumtól kaptunk hasznos tájékoztató sms-t!)
A katonákról való véleményem nem fogod tudni megváltoztatni, engem taszít az egyenruhájuk. Sajnos néha jóindulatú embereket is beszív a háborús gépezet, ez van. Te döntésed, hogy mire használod az életed.

zolcsik76 2013.10.23. 21:33:37

Nem a sereg nem állt készen. Látod ilyen butaságok miatt nem fogadom el a véleményed. A politikus adja az utasítást. A döntés után minimál idővel -egy óra- már kint voltak a gépek. Valamint egy szót nem írtam adóról. És ne ringasd magad abba a tévhitbe, hohy az emberek zöme azért kapja számlára a pénzét mert az jó neki. Azt meg, hogy erről mit gondolnak, az erről szóló topikokban el is olvashatod.

sapkabojt 2013.10.24. 01:08:09

Neked mi a konkrét foglalkozásod, mivel telik egy átlagos munkanap? Kérlek írd le, amennyiben semmilyen szabályzat nem tiltja. Semmilyen szervezetet nem védenék mindenáron, mindenben lehet hiba, semmi sem fekete-fehér. A cikket tanulságosnak találtad?
süti beállítások módosítása