Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Döbbenetesen Debil Dexter

2013. szeptember 25. 17:00 sixx 93 komment

Ez, feleim, mármint a Dexter nyolcadik évadát és egyben a sorozatot is lezáró epizód egy kalap szar volt. Biztos lehetne ezt szebben is írni, meg eufemizálni, hogy nem volt olyan jó, esetleg lehetett volna jobb is, de minek, ez így úgy volt elbaszva, ahogy azt a közmondásos nagykönyvben meg van írva és kész. Spoileresek leszünk.

Screen Shot 2013-09-25 at 11.51.20.png

Elöljáróban csak annyit, hogy tisztában vagyok vele, nem lehet mindenkinek a kedvére tenni egy nyolc évados történet végén, és igazán jó lezárást írni egy olyan sorozathoz, mint a Dexter, nem is nagyon lehet - eleve, a sorozat és a lezárás szavak nem nagyon említhetők egy mondatban, hiszen a sorozat mint műfaj, magában hordozza a végtelenséget, a lezáratlanságot. A Dexter íróinak viszont megadatott az a luxus, ami a sorozatkészítők 90 százalékának nem: két éve tudják, hogy a sorozat mikor ér véget. Két kibaszott éve. Ennyi idejük volt arra, hogy írjanak egy olyan lezárást, ami méltó a Showtime egyik legsikeresebb sorozatához, aminek első négy évadában a legnagyobb trollok sem találhatnak kivetnivalót.

Screen Shot 2013-09-25 at 11.51.02.png

Erre jött ez a semmilyen befejezés az egyébként is elcseszett nyolcadik évad végén, amit mondjuk még a világ legjobb lezárásával sem lehetett volna megmenteni, de Favágó Dexterre, baszki, senki nem számított, az tuti. Ha valaki nem akarná megnézni az utolsó órát, annak itt van dióhéjban az egész: Debra haslövése a műtőasztalon komplikációkhoz, majd kómához vezet, Dexter megborul, egy 2B-s ceruzával kinyírja a rendőri őrizetben ülő Saxont, kihúzza a Debrát életben tartó gép dugóját a falból, Hannah-t és Harrisont felpakolja a Buenos Aires-i gépre, majd Deb holttestével együtt kihajózik, és nekimegy hurrikánnak. Aztán az utolsó jelenetben meg favágójelmezben ül egy kunyhóban, és álszakállas fejivel néz ránk, komoran, miközben a világ (beleértve a kiscsaládot is) úgy tudja, meghalt.

Screen Shot 2013-09-25 at 11.51.41.png

Fasza, mi? Ennél még az a verzió is jobb lett volna, amit a sorozat előző showrunnerje talált ki, és amiben az az utolsó momentum, hogy Dex a kivégzése pillanatában riad fel, mi meg rádöbbenünk, hogy amit nyolc éven át néztünk, az egy utolsó másodperces, "lepereg az életem a szemem előtt" trip volt, közben ott ül az összes áldozata körülötte. (Pedig ez is elég kibaszás lett volna, ugye.) A mostani lezárás legnagyobb baja, hogy semmilyen. Nem az idegesít, hogy Dexter életben maradt, egyértelmű volt, hogy a spinoff miatt nem fogják kinyírni, hadd legyen lehetőség a visszahozatalára, hanem az a következetlenség, ami ezt az egész helyzetet eredményezte.

Screen Shot 2013-09-25 at 11.51.51.png

A nyolcadik évad messze a legrosszabb volt az összes közül, pedig a Colin Hanks alakította elmebeteg gyilkos után nem hittem volna, hogy lehet lejjebb süllyedni az érdektelenségben. Saxon és Vogel a Dexter történetének két legkevésbé érdekes karaktere volt, konkrétan leszartam, mi történik velük, Saxont meg csak az tartotta veszélyesnek, aki még nem látott egy Survivor-évadot sem, ott a szigetlakók között sokkal ijesztőbb futóbolondok akadnak, akik elől simán elfutnék, míg Saxont észre sem venném, ha szembe jönne velem. Nem sugárzott belőle semmi, Vogelről meg mindig a debreceni Videó presszó rezidens alkoholista vénasszonyai jutottak eszembe, ilyen vizenyős tekintetet a hatodik kevert után bármikor produkáltak ők is.

Screen Shot 2013-09-25 at 11.53.38_1.png

Az egész évad egyenetlen volt, nem tudták rendesen lekezelni Debra depresszióját, hajánál fogva előrángatták a kalapból Vogelt, aki "megcsinálta" Dextert, miközben eddig csak a Harry-kódról tudtunk, Masuka kapott egy lánygyermeket magának, Quinn arca meg még jobban beesett. És persze visszahozták Hannah-t, akivel az egész sorozatot és Dexter karakterét hugyozták szembe, vastag, egyenletes sugárban.

Az ember lesz Pinokkióból motívum persze már régóta jelen van a sorozatban (sőt, erről szól az egész történet valahol), de Hannah jelenlétével a korábbi hezitálós, rácsodálkozós Dexter odalett, helyette egy önmarcangoló, a kódot a sutba hajító, közepesen érdekes vérnyomszakértőt kaptunk, aki a bűnei elől Argentínába menekül, mint egy koszos náci. Debra kinyírása és temetése kifejezetten béna és megalázó volt, egy ilyen fontos karaktertől nem lehet ennyire semmilyen módon elbúcsúzni, kellett volna a dráma, a pátosz, de nem, jött a jó öreg kóma, a szar írók utolsó mentsvára, amiből bármikor fel lehet ébredni, de persze némi drámát is kifacsarhatunk belőle egy könnyes szemmel kihúzott lélegeztetővel.

Screen Shot 2013-09-25 at 11.59.56.png

A színészekre is lehetett panasz, Michael C. Hall az utolsó évadot olyan unott fejjel, lelketlenül nyomta le, mintha a csavargyárban állna a gépsoron, és Jennifer Carpenter sem erőltette meg magát különösen, de neki legalább a karaktere érdekes volt - Yvonne Strahovski viszont megküdzött az egydimenziós Hannah-val és veszített, ráadásul Hall-lal közös jeleneteik kínosan feszengősek lettek, mintha dugtak volna egyet részegen a való életben, és utána a kamera előtt nem tudtak mit kezdeni a helyzettel.

A producerek sejtették, hogy a finálé, amit elméletileg ugye már évek óta elterveztek, nem fog jól lejönni a nézőknél, és jóelőre mosakodtak, de hiába, az internet népe kegyetlen, és legalább annyira anyázzák őket, mint David Chase-t a Maffiózók vége után, ami viszont minden idők egyik legjobb sorozatzárása volt, ugye. A sorozat egy spinoff formájában valahogy megy majd tovább, Dexter is vissza fog benne térni, remélhetőleg nem kockás ingben és fejszével a kezében, de ezektől az íróktól még az is kitelik sajnos. Búcsúzóúl itt az utolsó, Lumberdexteres kép, tessék:

Screen Shot 2013-09-25 at 12.00.39.png

Bekaphatják.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

agika88 2013.09.25. 17:28:26

Már bejelentették a spinoffot??? :O én azt hittem h csak pletyka szinten mozog még.

Többnyire egyetértek a cikkel, kivéve 2 dolgot:
1. a doomsday killers-es évad egész tűrhető volt még. sztem hiteles volt Hanks alakítása és szerepe is.
2. saxon is teljesen jól hozta a figuráját. nem vele volt baj, hanem alapból h nem lehetett már mit kezdeni egy ilyen pár részre előhúzott random főgonosszal, főleg hogy a sorozat utolsó főgonosza ő volt.

Eukaliptusz 2013.09.25. 17:30:10

abszolút kedvencem volt. az évad felénél teljesen érdeklődésemet veszítettem (eleve becsületből kezdtem el) és konkrétan nem néztem tovább.
kapják be, annyira elcseszni valamit, hogy nyolc év után leszarom, hgoy a főszereplő él-e vagy hal-e, azért művészet.
nancyvel voltam így a végén.

Omar 2013.09.25. 17:46:23

Az évadot illetően teljesen egyetértek a post-tal. A lezárás azonban szvsz jó volt. A bűn nem maradhatott büntetlenül (ha a többit elfogadjuk is, Laguerta nem megbocsátható, még akkor is, ha nem D húzta meg a ravaszt), és a halálnál sokkal súlyosabb büntetést szabott ki magára: elveszített mindenkit. Abban a béna szakállas nézésben meg benne van, hogy a Dark passenger nem múlik ki csak úgy…

Sigismundus · https://csakugyirkalok.blogspot.com/ 2013.09.25. 17:49:57

Ez a lezárás alulmúlta a LOST-ét is.. Az utolsó pár percről azt hittem, hogy a Discovery egy újabb realityjének reklámja lesz, konkrétan...

Llew 2013.09.25. 17:57:35

A leggyengébb évadot kaptuk kapkodással (nesztek két év), random hülyeségekkel, érdektelen, értelmetlen szálakkal, szereplőkkel, béna ellenféllel. Ennek ellenére, ha nincs a végén a favágós jelenet, hanem ott vége van, hogy Dex elhajózik a viharba a többiek meg később megtudják a halálhírét, akkor az nálam legalább két pontot húzott volna felfelé a finálén.

"Saxont észre sem venném, ha szembe jönne velem. Nem sugárzott belőle semmi,"
Mondjuk ilyen szempontból tökéletes pszichopata volt, csak kár, hogy sorozatos szemszögből tök érdektelen semmilyen figura. Kb. mint a harmadik évados nyúzó. Csak sajnos Saxonnak nagyobb szerepet szántak.

Llew 2013.09.25. 17:59:03

@Omar: ja csak így visszatértünk a történet elejére, hogy Dexter egy maszk a Sötét utason. Nyolc év emberré válás szevasz ki az ablakon.

PeMacs 2013.09.25. 18:06:33

Sikeresen ráfostak a szarra. Saxxon halálán röhögtem, meg utánna a videó elemzése is röhej volt: "Ja, hogy ő támadott először, (jegyzem, kurva szarul), akkor oké, semmi baj nincs a hidegvérű toll-nyakiütőér akcióval. Fel sem tűnt, hogy tök cool voltál a pánikgomb nyomkodása közben is." Amikor Debrát vitte temetni, már a hasamat fogtam. Legalább a kis elárvult Harry kapott fagylatot a méregkeverő kurtizántól, ismét felvidult a lelkem, bár azért megnézném, milyen hamar lesz diabéteszes az apafeldtető édességektől. Az utolsó jelenet meg eléggé szakállas volt, nem bántam volna, ha rádől a farakás, na az frappáns lett vón'.

Majdénmegmondom 2013.09.25. 18:11:34

Most nézem a 4. évadot, és már kezdem unni a sorozatot. Ezek szerint nyugodtan abba is hagyhatom, nem veszítek vele semmit?

RuinDone · http://newworldchaos.blog.hu 2013.09.25. 18:23:56

Hjah, ez szar volt. Bármi jobb lett volna ennél, beköpi hanna, hogy mentse magát vagy zsarolja a fiával. Debra elmondja a halálos ágyán valakinek a nagy titkot, quinn rájön, zack azzal kezdi a karrierjét, hogy asztalrateszi. Ezek után senkit sem fog érdekelni egy spinoff, azért kár volt életbentartani.
Ami még ennél is szomorúbb, hogy nincs bukótér két hónapja.

egyemakisszíved 2013.09.25. 18:25:52

Pinokkió? Az a „jó” szülő és a „rossz” gyerek története. Arról szól, hogy légy engedelmes, hallgass az okos felnőttekre, mert ők jobban tudják. De mi van, ha nem tudják? És hol van a jó tündér belőle, aki valóra váltja a Pinokkió kívánságát, boldoggá téve a családot? A Dexter két bukott szülő története, jó tündér nélkül. Harry soha nem értette a fiát, Vogel doktornő sem volt jó anya. Szerencsétlen dolog, hogy Harry épp hozzá fordult tanácsért, hiszen a doktornő a saját problémáira választ keresve választott magának szakmát, minden páciensben, aki egy kicsit felidézte saját fiát, a saját történetét próbálta újraírni, a valóság nem is érdekelte.
Igaz, a Dexter tanmese volt, de másról szólt. Kik vagyunk? Mi a dolgunk a világban? Tudjuk-e uralni a körülöttünk zajló eseményeket? Bízhatunk-e a hozzánk közel állók feltétlen szeretetében, akkor is, ha kiderül rólunk minden szarság, ha már nincsen szerep, ami eltakarhat? Mi lesz velünk, ha elveszítjük azokat, akiket szerettünk?
Nagy drámai hatások, fordulatok helyett csak szimplán szomorú vége volt. Nem volt vád, ítélkezés felette, Dexter saját maga ítélt önmaga felett. Csalódás, ha egy főhős, akit megszerettél, nem tud olyan fejlődési ívet bejárni, amit megérdemelne. Egy túlérzékeny ember, túl szigorú lelkiismerettel, aki túl sokat gondolkodik és egyedül nem bír megbirkózni a veszteségekkel. Csak arra volt ereje, hogy kitörjön a neki szánt szerepből, de mindazok, akik tanították, csak félmunkát tudtak végezni, nem volt idejük és módjuk, hogy végig kísérjék a változását. Nem hitte már el, hogy pszichopata gyilkos lenne, aki nem tud szeretni, akinek a gyilkolás szükséglet és örömforrás lenne, de elhitte, hogy őt nem szabad szeretni, mellette nincs biztonságban senki. Csupa nő volt az, aki közel tudott hozzákerülni, aki valóban látta, kicsoda valójában és nem menekült el tőle: Lumen, Debra, Hannah, Vogel doktornő. Csupa férfi szabályalkotó, irányító, elméletalkotó kísérte képzeletben, apa és fivér. A nők körülötte csak éreztek, szerettek, két lábbal állva a földön az elméletektől visszavezették a valósághoz. Kivéve Vogel doktornőt, aki nem tudott jól szeretni, átlépett hát a férfiak felségterületére, egy csomó ember életét elcseszve. Dexter a fahasábok között már nemigen fog találni senkit, aki újból kicsalogatná a páncélja mögül. Eddig is csak akkor bújt elő, ha valaki segítséget kért tőle, vagy gondoskodásra szorult, és egyszer szerelmi szenvedélyből. De nem is akar többé előjönni, azért ment a világ végére, férfiak közt élni, elfoglalni magát fizikai munkával, egy csupasz lakásban. Innentől már csak fákat gyilkolászik. A hóhér szerepe meg, amit egy ideig elvállalt, a régi korokban megbecsült és fontos szerep volt. Nem kell szégyenkeznie a számvetésnél, végül is az igazán fontos dolgokban soha nem hibázott, Debrával, Ritával, a gyerekekkel, Lumennel, Hannah-val. Csak egyedül saját magával kapcsolatban szokott tévedni.

Kitsilatzi · http://leggitar.blog.hu/ 2013.09.25. 18:29:03

Szerintem annyira nem volt gyenge ez az évad, vagy az első négy nem volt annyira erős, franc se tudja már. Az biztos, hogy régebben sokkal erősebb karakterek voltak (Doakes, Trinity) de szerintem a negatív vélemények leginkább annak szólnak, hogy az egész túlságosan kiszámítható lett. A logikátlanságokon meg azért sincs értelme kiakadni, mert ez mindig is szerves része volt a Dexternek: Dex minden házba fényes nappal betör, se kamera, se riasztó, se házőrző, se térfigyelő kamera, viszont mindig vannak bekapcsolt, lezáratlan laptopok, amikben öt másodperc alatt megtalálja a szükséges infót, stb.

Szerintem nem volt nagy ingadozás az évadok között, az elején még vitte a lendület és a mostani hibákon átsiklott mindenki, meg nyilván akkora húbazmeget már nem tudtak csinálni, mint a negyedik végén, és a karakterek/és vagy a színészek is rendesen leeresztettek a végére, de azért egynek elment.

m_barna 2013.09.25. 18:32:54

áh.
- debra halála teljesen értelmetlen és érdektelen volt, nem mozdította előre a történetet, és nem volt előtte konfliktus, amit lezárt volna
- pontosabban amit előre vitt a történeten, annak semmi értelme volt. hello írók, Dexternek nem az volt az elmúlt 8 évben a nagy karakterdilemmája, hogy folyton futni hagy minden gyilkost, és emiatt meghalnak az ártatlan emberek.
- egyáltalán semmi értelme nem volt annak (és így nézőként teljesen élvezhetetlen volt), ahogy Dexter előbb emberré vált, aztán visszaváltozott
- egyáltalán semmi értelme volt, hogy ebben a sorozatban nyolc évadon keresztül fizetést kapott a supporting cast. heló írók, épp az lett volna érdekes, ha ők valahogyan interakcióba kerülnek dexterrel.

mindegy, vége, az I'm here to kill you with that pen volt az egyetlen jó jelenet. ahogy azt a gombot megnyomta, aaaaaa

2013.09.25. 19:05:00

Hasonló véleményen vagyok. Persze nem mentette fel volna fel az évadot, de legalább az utolsó pár jelenetben lettek volna tökösek:

SPOILER

Ami történt: Dexter a tengerbe veti Debrát.

Dexter Debrát is saját áldozatának tekinti. Ezesetben sem értjük Debrának miért a tengerben kellett végeznie tisztességes temetés helyett?

Aminek történnie kellett volna: Dexter Debrával együtt merül a víz alá… Finálé, végefőcím.

… hiszen miként Debra is hangoztatta, ők nem tudnak egymás nélkül élni.

Nem így lett, de a következő jelenetsorral sem vagyunk megelégedve:

Ami történt: Dexter behajt a hajójával a viharba. Másnap reggel megtalálják a hajó roncsait.

Aminek történnie kellett volna: Dexter behajt a hajójával a viharba. Finálé végefőcím.

Másik opció: Dexter bahajt a hajójával a viharba. Másnap reggel megtalálják a hajó roncsait, esetleg Dexter hulláját. Finálé, végefőcím.

Nem, ezt sem merték meglépni, még mindig volt hátra a sorozatból.

A következő jelenetben:

Ami történt: Hannah és Harrison ülnek egy kávézóban (nekem A sötét lovag – Felemelkedés fináléja jutott eszembe) és várják Dextert, majd Hannah rápillant az újságra.

Aminek történnie kellett volna: ez a jelenet rendben is volt, jöhetett volna a finálé és persze a végefőcím.

De még mindig akarták fokozni. Pontosabban muszáj volt elcseszni.

Ami történt: Dexter száműzetésbe vonult, valószínűleg álnéven erdészként éli tovább az életét. Ja és azért még egyszer utoljára gonoszul belenéz a kamerába.

filmsor.net/sosem-latott-csalodast-okozott-a-dexter-finaleja/

titok84 2013.09.25. 19:07:24

Off:
Sixx, véget ért a Bőrnotesz is, nem írtok róla? Szerintem az egyik legjobb évad volt az utsó, igaz, pocsék(ul megcsinált) befejezéssel.

Lándzsa Erőskar 2013.09.25. 19:07:51

Tulajdonképpen egyeértek az elemzéssel, de ez a befejzés még mindig klasszisokkal jobb, mint, amit a Lost-osok toltak a pofánkba.
Nekem igazából csak a Hannah szállal volt problémám, a többi azért nem volt olyan gáz. Lehet, hogy azért mert ki nem állhatom Strahovsky nagyon művi amerikiai akcentus imitációját és bulldog arcát, ami megmérgezte számomra a Chuck-ot is annó.

szuperkrumpli 2013.09.25. 19:21:59

Magam sem írhattam volna le jobban a véleményem! A záró évad a fináléval együtt egy rakás szar volt!

modav 2013.09.25. 19:24:59

A legjobb lezárás az első évad utolsó jelenete volt szerintem.

MajinBoo 2013.09.25. 19:25:27

Aki anyázta a Maffiózók zárórészét az is bekaphatja.
Talán a jövőheti BB megközelítheti.

Mr Anderson 2013.09.25. 19:36:18

Ahhoz képest, hogy valóban 2 éve lehetett tudni, hogy ez lesz az utolsó évad, ezt a befejezést borzalmasan elkapkodták.
Értem én, hogy a végéig nyitva akarták hagyni, hogy mi lesz, de ennél izgalmasabbat sz@rok.

Ahhoz képest, hogy ez elején milyen kínosan ügyeltek arra, hogy minden részlet a helyén legyen és logikusak legyenek az események, mostanra ebből a próbálkozás se maradt meg.
- Simán elfogadjuk, hogy egy gyanús táska esetén nem nézik vissza ki is rakta azt oda valójában.
- Simán mászkálhat valaki fegyverrel a kezében egy kórházban.
- Simán ki lehet húzni a dugót a lélegeztetőből, mindenféle vészjelzés nélkül.
- Simán ki lehet sétálni egy holttesttel a kezemben a stégre
- 5-öd fokú viharjelzéskor simán ki lehet hajózni a nyílt vízre
- Majd a hurrikán közepén simán ki lehet onnan úszni.

Ez csak utolsó rész kb 20 perce, de az egész évad tele volt ilyenekkel.

Benedek_Úr 2013.09.25. 19:44:50

Én ott hagytam abba még anno, amikor Debra rájön hogy Dexter kedvenc hobbija a sorozatgyilkolás. Gondoltam beírok ide hogy baszódjon meg bátran a cikkíró, amiért ilyen lehúzós negatív fasz.
Rávettem magam hogy azért elolvassam mi is volt a gebasz..
,,Aztán az utolsó jelenetben meg favágójelmezben ül egy kunyhóban, és álszakállas fejivel néz ránk, komoran, miközben a világ (beleértve a kiscsaládot is) úgy tudja, meghalt."
Felröhögtem, méltatlankodtam egy sort és bocs: a kritika nagyon rendjén van. Hálát adok az égnek hogy nem néztem tovább. :)

kalman51 2013.09.25. 19:55:14

Szerettem a Dextert nagyon, de ez a 8. évad és annak az utolsó két része vicc volt: mintha a színészek, a forgatókönyv-írók, a dramaturgok és az operatőrök is sztrájkoltak volna.
Húgom fogalmazta meg jól: úgy érzete, hogy a Barátok köztöt nézi és már azt várta, mikor jelenik meg Magdi anyus szelleme, véres kötőtűvel a kezében, Masuka lányával csókolózva...
Ma sokat gondolkodtam a sorozaton és rájöttem, hogy a Dextert a (látványos és izgalmas) bűnügyi + dráma kombó miatt szerettem meg, amiből a végére csak a dráma maradt, de az is olyan csapnivaló minőségben, hogy még a Barátok közt producere is kihipózta volna a stábot, ha ilyen munkát adnak ki a kezükből.

thegabcsi 2013.09.25. 19:57:50

Bőven nem a legszarabb évad volt ez. Sőt, a 4. évad óta a legjobb volt szvsz. Volt benne néhány gyengébb epizód, de összességében adta.
Saxon tényleg egy szar volt, az egész felbukkanása a semmiből, gagyi volt nagyon. Vogel viszont jó karakter volt, semmi érdektelenségről nem beszélhetünk kapcsán, sőt, volt benne valami hátborzongató.
Mind1, tény, lehetett volna jobb is, de szar semmiképp nem volt.

Nem soká jön a Walking Dead, fuck yeah.

kitschee 2013.09.25. 19:57:57

Nem látom ennyire tragikusnak az utolsó évadot. Számos kommentet olvastam - nem csak itt, ahol azt írták, hogy a 4. évad óta semmi érdekes nem volt a sorozatban, tény, hogy Trinity volt a legkülönlegesebb "boss", de egy kérdés járt a fejemben eme kommenteket olvasva: ha tényleg ennyire szörnyű és vontatott azóta, akkor miért kell végigszenvedni egyáltalán a további 4-et?!:)A csoda ebben a sorozatban az, hogy létrehoztak egy teljesen irreális karaktert, akinek a halálát minden normális embernek követelnie kellett volna, ehelyett sok embernek - így nekem is kedvencemmé vált, valahogy azért is, mert történnek olyan dolgok a világban, amelyek egyszerűen nem hagyják nyugodni az igazságérzetemet - lásd gyerekgyilkosok, korrupt arcok, pszichók, stb., akik nem felelnek a tetteikért, mert pont találnak egy kiskaput a megúszásra - és szinte vártam, milyen karakter lesz az asztalon a következő epizódban. Amit sajnáltam, és nem tudok hova tenni: hol az asztal, és hol vannak a zseniális zenék, amelyek szinte minden évad minden részében ilyen szeánsz jelleggel kötelező elemek voltak - hozzáteszem ha az utolsó évad utolsó két perce miatt nem volt zene, akkor gratulálok a készítőknek, mert hatásosabb volt ezáltal a végjáték. Ami alapvetően kizárta a jó befejezést: túl sok szál mozgatás, a korábbi évadokban túl erősen felépített főszereplő (itt jellemre gondolok) és sehogy nem sikerült volna úgy befejezni, hogy mindenki számára tökéletes legyen, talán azzal, ha Dexter végül meghal, mert minél "emberibb" lett, annál többet hibázott, de valahol pont ezért alakult ki a kötődés a karakter iránt, mert.. valóságosabb lett, így végképp elvetném a főszereplő kiiktatását - oka talán a tömeghisztéria(?!). Debra halála? Nem találok szavakat ma sem. Azt hiszem - bár beteges gondolat, de kicsit én is elsüllyedtem vele, de ez egyéni szoc probléma tudom. A favágós jelenet magyarázatot érdemelt volna, így picit tényleg furcsa volt.

DE a kommentem oka alapvetően az a gondolat volt, hogy olyan szívesen olvasnék olyan filmkritikát is, amely pozitívabb, de még inkább konzekvensebb hangvételű, nem ennyire személyeskedős, a kritika előző mondatát kontrázva a határok nélkül "fikázást" a 2. mondatban és így tovább, mert nem kellemes:( No mindegy ez persze magánvélemény, nem szükséges egyetérteni:)

Ha szeretnéd avatart a hozzászólásaid mellé 2013.09.25. 19:58:32

annyira azért nem lett rossz, persze az h Debből brokkoli lett nem valami jó ötlet de akkor nem lett volna a "2deep4u last kill"

piszkosfred 2013.09.25. 20:06:39

Ezzel a kirtikaval sajnos egyet kell, hogy ertsek. Az evadot meg elneztem volna nekik, nade ez a lezaras... Egy kezdo iro ket kave kozott jobbat hozott volna ossze.

satch 2013.09.25. 20:09:53

@Mr Anderson:
Már korábban is írta valaki: nem csak az évad, az egész sorozat tele volt logikátlanságokkal illetve olyanokkal, hogy nem létezik, hogy Dexter nem bukott volna le 100x a valóságban. Ezen mondjuk én annyira nem akadok fent, a legtöbb sorozat tele van ilyenekkel és ebben nem feltétlenül a valósághűség a lényeg.

Lehet csak mert vártam a végét és mindig érdekelt a következő rész, de nekem nem volt anniyra rossz ez az évad mint másoknak. Az biztos, hogy a vége túl gyors volt, 1 részben történt szinte minden. Ami még béna volt nekem, hogy a végére tényleg néhény emberes lett az egész sorozat. A mellékszereplők teljesen érdektelenek voltak, igaz jóval kevesebbet is szerepeltek mint korábban, néhányan szinte már statisztává alacsonyodtak.
A végére azt mondom, hogy az utolsó snitt nélkül jobb lett volna. Nem tudtam a spinoffról, de nyilvánvaló volt, hogy azért nem halt meg, hogyha úgy alakul lehessen folytatni. Ráadásul nem erőltették meg magukat, ennél már csak akkor lett volna nekik egyszerűbb folytatni ha Dexter elintéz mindenkit (Hannah-t is vagy legalább hagyja a fenébe) és minden visszatér a régibe. Debra halála meg amolyan egyszerűen és gyorsan megoldott büntetésnbek tűnik nekem Laguertáért.

takingsider 2013.09.25. 20:14:08

a Dexter volt a kedvencem, a negyedik évad kiemelkedő volt, de sajnos már a harmadik is visszalépés volt, de az egy laza-fasza-poénos akárminek elment
oszt az ötödik úgy elbaszott mindent, hogy ihaj, persze azért végignéztem, de asszem egy kicsit most felhúztak
a lényeg abban van, amit sixx is, hogy volt rá két kibaszott évük a kurva életbe, a wc-n ülve három jobbat találok ki bazdmeg
nem baj, a TSCC odabaszott, a Justified majd még keményedik, eljő a sötét oldal, pedig így is fasza volt, a Breaking Badről pedig röviden csak azt tudom mondani, hogy örülök, hogy most élek és ezt látom élőben

Bunny Munro 2013.09.25. 20:18:57

iszonyú béna szar fos lett
még akkor is, ha totális disbiliffszuszpenzióval nézi az ember

nem létezik, hogy egy hullát ölben ki lehet csempészni a kórházból, még ha jön a hurrikán, akkor sem, sőt!

dehát mán korábban is mik voltak! Dex már jó ideje nem is darabolt, hanem fogta az ember alakú, átlag 60-80 kilós csomagot, hóna alatt tán (?) elcipelte a kikötőbe (ahol már a második évad óta tudjuk, hogy kamerák vannak) és soha senkinek nem túnt fel baszki, hogy összeszigszalagozott múmiákkal mászkál
ehh

thegabcsi 2013.09.25. 20:20:12

Egyetértek az előttem szólókkal, hogy a logikátlanságokon most már fölösleges kiakadni, tényleg hemzseg tőle a sorozat, az első résztől kezdve. Dexter kb minden részben csinál min. 1 olyan fatális hibát, amiért még a békéscsabai enciájesz is kiszúrna, nemhogy a szuper hightech amcsi rendőrség. Ezen kár keseregni.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.09.25. 20:20:35

pontosan írtad le, hogy egy kalap szar, de nem csak az utcsó rész az egész évad az volt.

Az előzőt is csupán ray stevenson mentette meg, mondjuk ő nagyon.

KopaszMercis 2013.09.25. 20:21:02

Az a resz ahol meghalt a kissrac tanitvany karakter az kurva jo epizod volt...

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.09.25. 20:31:04

ami nagyon odab.szott, hogy elment FAVÁGÓNAK! vatttafakk?! 8 évadon keresztül nézzük, hogy dex egy igazi nagyvárosi ragadozó erre elmegy az isten háta mögé rozsomákost játszani?!
Miért nem mexikóba, vagy másik 10 millás nagyvárosba?!

Gault 2013.09.25. 20:34:08

Ha választani kellene, hogy a hurrikánban végezze, vagy favágóként, bármennyire is szar meg kiszámítható mindkettő, százszor inkább a favágó.
Inkább legyen egy közömbös, wtf befejezés, mint egy egyértelmű ponyvairodalmi hatásvadászat. Így legalább nem az utolsó jelenet volt a mélypont a sorozatban.

▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ 2013.09.25. 20:38:52

Nem az van, hogy a Lost szigetére sodródott Dexter?

FCs 2013.09.25. 20:39:47

Ami megdöbbentő volt, hogy hogy ment át a sorozat két évad alatt totál agyatlanba. Az elején Dexter a túlélése érdekében mindenre figyelő, racionális gyilkos volt, mindenre figyelt, nem hagyott tanukat, nyomokat, és bár párszor jártak a nyomában, nem lehetett leleplezni. Mint nézőt az kezdett kizökkenteni, amikor megjelentek a gyilkosságok helyszínén telefonálgatások, valószínűleg fullra bekamerázott helyeken flangálások és hasonló idiótaságok, amihez nem kell hardcore csi fannak lenni, hogy úgy gondoljam, hogy így két perc alatt el lehetett volna kapni. Az írók a nyolcadik évad végére annyira hülyének néztek már minden nézőt, hogy például miután Debnél keresi Lem Hannat, a csaj és Dexter a főbejáraton távoznak nem sokkal később, mert ugyan miért is figyelné őket egy gyanakodó US Marshall. Említést sem érdemelne Quinn alkalmi rögtönítélő bírósága, aki a gonosz torkon szúrását kihallgatás közben saját jogkörben önvédelemnek ítéli és ezzel el is van felejtve a dolog. Szánalmas. A végével valami Shield-szerű befejezést akartak, Lem megjelenése ezt erősíti bennem, csak míg annak az utolsó része - különösen az utolsó, szavak nélküli négy perc - minden idők legzseniálisabb sorozatzárása, Dexternél sikerült sajnos a másik végletet megvalósítani.

t0m_ 2013.09.25. 20:53:57

Engem még az is kurvára zavart, hogy a borult, viharos időben minden árnyék tűéles, látszott, hogy tök bénán csak vissza van sötétítve a kép. Ezt ennyire leszarni...

satch 2013.09.25. 20:55:59

@FCs:
A torkonszúrásos videónézésnél szerintem Quinnek egyértelmű volt, hogy mi történt valójában, Angel volt a hülye abban a jelenetben.
Azért az igaz, hogy az utóbbi évadokban több volt a baromság. Belementek olyan szituációkba ami kilátástalannak tűnt (és valósáégban az is lett volna), hogy legyen izgalom a nézőnek, majd valami nevetséges megoldás lett belőle, esetleg Dexter szerzett egy újabb kill buddy-t. Engem mondjuk az olyan dolgok zavartak, hogy hogyan magyarázza meg Deb, hogy hogyan került hirtelen a helyszínre ahol Saxon volt és hasonló szituáció korábban is volt, de ezeket sosem firtatta senki a zsaruk közül.

boozoo 2013.09.25. 20:59:14

Többnyire nem értek egyet a cikkben foglaltakkal.
Nem volt ennyire szar ez az utolsó évad és a befejezés sem.
Mondjuk nem ez volt a legizgalmasabb.

satch 2013.09.25. 21:01:59

Ja, és nekem mondjuk Vogel karaktere bejött.

askenázi geci 2013.09.25. 21:05:37

dexter két hét alatt megunta a favágást és Budapestre költözött, tegnap láttam a Práter utcában követett egy ddzsoggingos cigót.

FCs 2013.09.25. 21:24:09

@satch: elsősorban nem is arra gondoltam, hogy levágták-e, hogy valami nem stimmel a sztoriban - a legendás Quinn amnézia, amivel sikerült elfelejtenie, hogy mennyi időt töltött Dexter utáni nyomozással azért nem múlt el - hanem arra, hogy simán kisétál egy ilyen helyzetből ennyivel, nincs független nyomozó általi kihallgatás, semmi. De persze lehetne sorolni a válogatott ökörségeket, igazából szalmaszálba kapaszkodott mindenki, aki azt remélte, hogy ennyi éves lejtmenet után pont a finale fog majd nagyot szólni.

RobertJ 2013.09.25. 21:42:51

Mivel egyik kedvenc sorozatom volt, ezért én is leírom, hogy milyennek látom az utolsó évadod. Teljesen egyetértek azzal, hogy ha két éve tudták, hogy mikor lesz vége a sorozatnak, akkor írhattak volna jobb befejezést is. Lehet, hogy ha az utolsó két évad helyett csinálnak egy utolsót, jobb lett volna. Ebben a szériában sajnos el voltak kapkodva bizonyos dolgok és túl sok csavar volt benne túl rövid idő alatt. Az írók persze próbáltak lezárni bizonyos szálakat, de valahogy nem sikerültek elég jól a jelenetek. Az egyetlen jelenet ami pl. tetszett az utolsó részben az az, amikor Dexter Debrát szimbolikusan a tengerbe ejti, mint utolsó áldozatát. Meg az a csavar is végül ötletes, hogy éppen azzal öli meg a hugát, hogy próbál emberien cselekedni. Dr. Vogel karaktere viszont teljesen felesleges volt. Illetve ha már egyszer előhozták, akkor kaphatott volna legalább egy komplett külön évadot, mert annyi csavar volt körülötte, hogy az már CSI-ba illő volt. A lezárás pedig végülis ötletes volt, csak így kivitelezve nem volt jó.

DeadBodiesEverywhere 2013.09.25. 21:45:56

Dexter egy béna pöcs
Ennyi

MEDVE1978 2013.09.25. 22:15:07

Több okból is gáz volt a befejezés. Az egyik az, hogy az egész nyolcadik évad úgy nézett ki, mintha több forgatókönyvíró össze-vissza írta volna, agyatlanul. Egyes történetszálak fájdalmasan folytatás nélkül haltak el vagy érdektelenségbe fulladtak (Quinn és Jamie afférja, Quinn előléptetése hadnaggyá, az új néger hadnagynő megjelenése, Matsuka lánya). Hemzsegtek a logikai hibák (pl: Hannah, annak ellenére, hogy mindenki keresi, semmit nem változtat a külsején, Saxxon eljön Dexterhez a lakására, miután D provokálta stb.). A lezárás ettől még lehetett volna durva, de ehelyett egy teljesen értelmetlen dolog jött be. És egy jó lezárás akár még a szar évadot is feledtette volna, pl:
- Saxxon megöli Dextert és Hannah-t a kis Harrison szeme láttára. Debra kezdi el nevelni a kis Harrisont, de látja, hogy a vér vonzza és ezért elkezdi neki tanítani a kódot.
- Dexterék kijutnak Argentinába, Deb és Quinn boldogan élnek, amíg meg nem halnak (esetleg Saxxont nem sikerül elkapni és később visszatér kinyírni Debet és Quinnt - Dexter visszatér-e? Sorozatzáró cliffhanger.
Az egésznek azért nem volt így értelme, mert az egész sorozat lényege Dexter "jellemfejlődése" volt, pszichopatából olyan emberré, aki szereti a családját, a barátait. Emellett gyilkol, mert ez igénye, de vannak érzelmei is, szeret stb. Voltak visszaesései, de a nyolcadik évadban egyértelműen a normál élet irányába ment. Olyannyira, hogy az utolsó előtti részre eljut oda, hogy már nem kell ölnie. Amikor megöli Saxxont, az bosszú és nem élvezet. Ezt követően Dexter elvileg már tiszta. A húga meghalt, de ettől még van egy nője, meg a gyereke. Mindenkit elpusztítok, mondja, pedig a nyolcadik évad végén egy olyan szituációban van, hogy szabad: senki sem üldözi, megszabadult a gyilkos ösztönétől, csak Hannah tudja a titkát, aki szereti. Elmehetne tangózni Argentinába, de ehelyett inkább önmarcangolja magát... Inkonzekvens hülyeség.

mr.guargumi 2013.09.25. 22:16:10

Nekem is csalódást okozott a végjáték..illetve, hoppá, nem is igazán volt végjáték. Normál esetben ahogy közeledünk egy sorozat vége felé úgy pörgetik fel, fokozzák az izgalmakat/drámát..itt meg valahogy nem éreztem azt, hogy "közeleg" a vég, ezt a befejezést gyakorlatilag bármikor ellőhették volna. Behoztak egy rakat új karaktert az utolsó 2 évadra, melyeknek többnyire alig volt szerepük..rengeteg új szál, mindenbe egy kicsit belekóstoltak, aztán félbehagyták. Engem is az bánt leginkább amit már többen, s a poszt is említett: két kerek évük volt, hogy felépítsék az utolsó két évadot, ehhez képest az utolsó 12 rész olyan volt, mintha menetközben, kapkodva lett volna összefércelve az egész, mert basszus leszóltak, hogy még sincs több évad, le kell zárnotok 7 részen belül. Az utolsó mondat a sorozatban az volt, hogy Hanna megkérdezi k kissrácot, hogy kér e fagyit..kész..ezek a Dexter utolsó mondatai..meg egy kép, hogy a hülye nézőben biztosan tudatosuljon, túlélte a tök értelmetlen viharba hajózást.

itchap 2013.09.26. 01:12:38

@Majdénmegmondom: Szomorúan mondom, de igen! :( hagyd abba!

Stringer 2013.09.26. 01:30:57

És az írók ezért fizetést kaptak. Bámulatos.
Nagyon-nagyon rossz volt.
A többit a kollégák és a posztban már leírták.

hópapa · http://siorultek.blog.hu 2013.09.26. 05:19:36

Én egy elég nagy rajongója voltam ennek a sorozatnak, de ez az utolsó rész és az előtte lévőkben lévő potenciálok kihasználatlansága nagyon letaglózott.
Giccses, logikátlan, elkapkodott xar volt az egész ától-cettig.
Lássuk mit is lehetett volna kezdeni még ezzel a sorozattal!
A rendőrbíró (U.S. marshall) karakterében nagyon sok lehetőség volt még. Ő lehett volna Hannah igazi mumusa, aki egy adott ponton túl már Dexter dolgait is megtudhatta volna, és aki válogatott kalandokon át mehetett volna a mennyországba, az egyszerű feképnél hagyástól, a titokban rendszeresen bedrogozott állapotokig bármit felvonultatva (minta: a Szökésből jól ismert FBI-os, gyógyszerfüggő kolléga).
Aztán nagyon sok lehetőség maradt még Saxonban is, aki tudva Dexter sötét dolgait, olykor masszív zsarolásokkal, máskor Dexter árnyékként történő követésével tehette volna sokkal izgisebbé a sorozatot. Karaktere kiaknázatlan aranybánya.
Vogel doktornéni karaktere is túl sima lett így a végére, én valami véres történetbe, egy masszív pszichés át-, vagy vissza-változásba még belehajszoltam volna szegénykémet, mert a pszichopatákkal és saját elfajzott gyerekével ápolt kapcsolatok nem múlnak el senkiben nyomtalanul.
Debra karaktere a végére nagyon-nagyon szar lett.
Ilyen szépen senki nem változik vissza a depresszíós, önmarcangolós, bukott zsaru személyiségéből egy tök jófej, angyali, rendes, szép lassan már káromkodni is elfelejtő Debrává.
Bevallom őszintén, én arra számítottam, hogy a vég közeledtével egyre jobban átmegy bipolárisba, és miközben a rendőrségen egyre jobb kislány lesz belőle, aközben az elbaxott élete miatti gyűlölettől átitatva egyre jobban halad afelé, hogy látványosan, és körülméynesen kinyírja saját elbaxarintott testvérét.
Ez annyira adott volt már, hogy ehhez már csak a szőke, méregkeverő ribanc testének méreggel történő teljes átitatása lett volna még kézenfekvőbb, amit Debra különös kegyetlenséggel, lassú felvezetéssel, ügyes fondorlatokkal, és egy habzó szájjal hosszasan vergődő Hannah-val tudott volna csak igazán abszolválni.
Aztán ott van még Harrison esete az öröklődő génekkel.
Jó lett volna látni, amint a floridai mocsár szélén éppen egy rá csúnyán fújtató gyerek-krokdilnak tekeri ki a nyakát, különös kegyetlenséggel, és lassú kéjjel fűszerezve.
Elmehettünk volna a serdülőkoráig is, hogy kiderüljön, ez a gyerek nem esik messze az apja fájától! ;)
Aztán ott maradt még annak a lehetősége is, amikor a rendőrség emberei közül még egy-kettőnek felsejlik Dexter igazi tevékenysége, és ez újabb szerethető karakterek drámai kivégzését hozhatta volna maga után (Quinn, Batista, és az öreg főnök).
Mondjuk a hülye Masuka bizonyítani akaró kislánya is okozhatott volna még néhány galibát azzal, hogy Dexter ottfelejtett laptopján talál egy gyilkolós videót, vagy valami érdekeset, és elindul a szálon pár rész erejéig, majd miután Dexter őt is kinyírja (hogy ne legyen koronatanú a kislányból), Dexter a dühös Masukát kapja a nyakába, aki elkezd gyanakodni elmebeteg kollégájára, és végül ő is egy hideg tepsiben végzi, előtte szexuális segédeszközökkel körbevéve, a saját farkát nyaldosva láthattuk volna őt egy szekrénybe zárva, néhány kirúzsozott kövérlászló képpel a kezében, mint az a vén hülye kungfus színésztársa.
Elway bénázása a reptéren egyszerűen érthetetlen volt.
Ilyet nagyanyám se csinált volna.
Az ő karakterében is volt még pár rész, és szerintem tök felesleges volt ennyire béna zsarut csinálni belőle, mert ő nem volt ennyire béna zsaru.
Ott nagyon elqrták, hogy amikor tűt kapott a combjába, nem ordította el magát, hogy: "Segítség, meg akar ölni!".
Hannah teljes lazasága, naivsága, elmaszkolásának teljes hiánya meg tömény arculköpése a nézőknek.
Akinek vérdíjat tűznek ki a fejére, és a világ egyik legjobb rendőrsége keresi, annál az a minimum, hogy feketére festi a rövidre vágott haját, szakállt növeszt, levágatja a melleit, és péniszt operáltat a lába közé.
Ezzel nem mellesleg komoly dilemmát okozva élete választottjánál, az "Eddig te voltál a férfi a családban, mostnatól én leszek, vagy meghalsz!" mondat elhangoztatásával. ;)
Zsebkendő(Batista) karakterében is maradt még bőven tartalék.
LaGuerta kinyírásának ki kellett volna valahogy derülni (mondjuk a narkós Debra elköpi részegen egy bulin), és ennek a ténynek következményei kellett volna legyenek. Bármilyenek.
Szóval összegezve a fentieket, én úgy gondolom, hogy lehetett volna még egy kicsit variálni ezt a történetet, de nem így, ahogy ezek a lúzerek befejezték.
A hatalmas hullámokat látva már hánytam, és a nem-megölt, ámde vígan faszállítóskodó Dextert meglátva konkrétan már az optikai egerembe is dőltem menten.
Egyszóval fos volt, mert Dexternek halnia kellett volna, még akkor is, ha én nagyon szerettem ezt a sorozatot nézni. Pont. :(

megatoner.hu · http://megatoner.hu 2013.09.26. 08:02:31

oszt dugni ki fog, ha mindig tévét néztek? :D

Capt. Hindsight 2013.09.26. 08:36:29

Szar jelzővel nem illetném az utolsó évadot, voltak benne bőven izgalmas jelenetek, fordulatok. Személy szerint Dexter gyors jellemfejlődése nem teszett, pszichopatából érző lélek, ez gagyi.

A végkifejlet nézése közben az a gejl Gyűrűk urás hobbit búcsúzás jött át, a zárójelenet pedig semmit mondó. Ebből 1000 x többet ki lehetett volna hozni. Ütnie kellett volna.

Ez úton javaslom, hogy az utolsó részt forgassák újra!

Bender B Rodriguez 2013.09.26. 08:44:31

@sixx: (és @többi vakegér)

KAMIONOS, baszki, NEM FAVÁGÓ. Tudom, hogy apróságnak tűnik, de az egyik utazik, sokfele jár, a másik meg nem.

Amúgy a Sopranos befejezése mitől volt jó? Én arra emlékszem, hogy összevesztek a gázsin sokadjára, és hopp vége lett mindennek, dont stop, fekete snitt, aztán az interneten belemagyaráztak huszonhét féle absztrakciót és storylinet, mintha ettől már valami Lynch szintű magasságokba emelkedne az utolsó öt perc. Nyilván volt tanulság, nyitott szálak elvarrása, katarzis, csak az meg nekem kerülte el a figyelmemet.

Ott mondjuk nem volt pletyka spinoffról, nem dobálta egymásnak a labdát a produkciós cég és a stúdió/csatorna, hogy csak a másiktól függ folytatás, nem nyilatkozták le, hogy a franchiset mindenképpen életben tartják, csak még nem tudják hogyan?

Viszont akár szarnak ítéli meg valaki az utolsó évadot/részt/perceket, a nyers tények mellett ne menjünk el véletlenül se:
- nézettségi rekord (3.3M live néző, az Emmy díjátadóval egy időben)

Másfelől eléggé megosztja a rajongókat, beszélnek róla, petíciókat írnak alá, elküldik az írókat, a kritikusokat és mindenkit az anyjukba, stb, ez szerintem egy fekete snittnél - művészi analógiák ide vagy oda - azért jelentősebb nyomot hagy.

Llew 2013.09.26. 09:07:18

@Bender B Rodriguez: az véletlenül se zavarja meg határtalan önbizalmad, hogy a finálé után a showrunnerrel készített interjúban is favágóról beszélnek és rajtad kívül mindeki más annak is látta
amúgy meg nem lenne kurvára mindegy?

Mellesleg a nézettséggel is mellé lőttél. A 3,3 M pont, hogy nem az élő adás, hanem az ismétléssel együtti szám. Élőben 2,8 M nézték, ami éppen csak meghaladta a tavalyi évadzáró nézettségét, pedig egy sorozat zárónak sokkal jobban meg kellett volna fejelnie azt

"megosztja a rajongókat, beszélnek róla, petíciókat írnak alá, elküldik az írókat, a kritikusokat és mindenkit az anyjukba"
Ebben mi a megosztás? Pont, hogy a negatív reakcióakt támasztja alá.
Ha megölik, vagy argentínás happy endet kap az megosztás lenne. Ez az életben hagyjuk megoldás pont, hogy a középút volt.
Ha a viharba hajózás, vagy legkésőbb a Hannahs jelent után befejezik, akkor lehetne esetleg agyalni, hogy tényleg meghalt-e vagy sem.

CJKrisz 2013.09.26. 09:17:09

Egy-két vicces szófordulaton kívül ez a cikk egy kalap szar. Aki nem ért egy történetet az nézze a sorozatot, cikket meg főleg ne írjon róla, legfeljebb akkor, ha felfogta a mondanivalóját.

kristofxx 2013.09.26. 09:18:44

Egyébként valami szerintem nem stimme valami l az utolsó évaddal, az hogy a történet gáz és szánalmas az egy dolog, de iszonyatosan gyengék volt ak a szövegek, a rendezés és így a a jelenetek a színész játék is:( nem beszéve tele volt 3. osztályú technikai megoldásokkal, ami korábbiakban nem volt. Vagy nagyon spórolni akartak, vagy idő hiány miatt összecsapták.

sixx · http://comment.blog.hu 2013.09.26. 09:27:47

@sixx: úrjézus, most látom, hogy egy fekete öves trollal van dolgom, elnézést a kérdésért, igazad van, bazdmeg.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.09.26. 09:35:59

@Bender B Rodriguez: vazz a kamionos semmivel se jobb, mint a favágó.

killin tours 2013.09.26. 09:37:20

hany bohoc jön meg ide leirni ugyanazt amit a cikk is csak mas szavakkal?

thegoddamnbatman 2013.09.26. 09:41:27

Elég durván előjött belőlem a Tourette. Hajdanán az egyik kedvenc sorozatom volt, ez a záróévad szembeköpi az egészet, belerúg párszor, majd jól lehugyozza.
Teljesen egyetértek a cikkel. Számítottam rá, hogy Dex vagy Debra meghal, de nem így, mert ez így fájóan felesleges. Nincs se bosszú, se igazságtétel, még kellő tanulság se, semmi.
Az utolsó jelenet nekem olyan volt, mint egy alternate ending a dvd kiadásban, éppenségel nem volt helyette katartikus befejezés.
Szar szemét szar. Fel vagyok háborodva. :D

nekem gyanus volt mar az elejen is... 2013.09.26. 09:42:59

Kultúrálatlanul ideokádótt fikázós "vélemeny" az egész bejegyzés. Ha csak ilyen véleményed van, legközelebb tarstd meg magadnak, vagy irjad be valahova kommentnek, de ne csinálj belőle "cikket". Nemed nem tetszett. Nagy ügy.

Getta,grip 2013.09.26. 10:11:03

Elég gyengére sikeredett az évad, ráadásul az állatorvos csávó aki összevarrta a saxon karját már volt egy előző epizódban, és ha jól emlékszem akkor megölte a dexter. Abban az évadban amikor hordókba rakják a lányokat.
Én kb. azt vártam ettől az évadtól hogy a debra fog tovább gyilkolni. Már-már láttam is magam előtt ahogy a lekötözött saxont a dexter késeivel felvágja.

arodostoi · http://www.facebook.com/timocom.hu 2013.09.26. 10:37:20

Szerintem minden szándékos volt az írók részéről. A záró képkockák alá már csak a 16-os betűméretű, sárga színű Arial Blackkel íródott (pici dropshadow) szöveg passzolt volna: To be continued...

Mintha tudták volna előre, hogy mindenki kiborul a befejezésen és ezért nyitva hagyták a szálakat a folytatásnak. A Showtime szerintem legjobban tejelő sorozata volt.

Ergo:
* tiszta lappal kezdheti régi hobbiját Dexter az oregoni erdőkben, először gonosz vaddisznókat gyak le vadászkéssel
* Hannah megismerve az egzotikus argetin faunát új növényeket ismer meg
* Harrisonnak tiszteletbű-becsületbű Jaime elküldi az apjáról készült interjúkat nagyapjáról és Vogelről, és különben is imád színes hüllőket boncolni biosz fakton - tehát a show must go on
* Quinn mégiscsak Dextert fogja okolni Debra halála miatt; előszedi újra a nyomozati anyagát róla és elkezdi keresni, mert Oregonban egy kisvárosi (Pleasant Hill - 5665 lakos) reggelizőhelyen valaki felismerni vélte a Bay Harbour Butchert
* Angel nem nyugszik bele La Guerta halálába; előszedi újra a nyomozati anyagát róla és elkezdi keresni
* Syl eladja Dexter miami kecóját egy pszichopatának, aki a légkondi éves szűrőcseréjénél talál valamit...
* behoznak egy B-vonalas hollywoodi színészt (szerintem Ed Harrist), aki az oregoni fatelep katolikus vezetője - bízik Dexterben, mert a meló miatt letette a C+E jogsit, meg a rakományrögzítési tanfolyamon is jól szerepelt, de valami gyanús lesz
* egy random halászhajó ismeretlen eredetű, fekete zsákokra bukkan a Miami öbölben
* Dexter egyetlen bizalmasa a pleasent hill-i reggelizőhely Heather nevű pincérlánya lesz, aki történetesen vállig érő, szőke hajú, csendes lány
* Heather bátyja ellenzi a bimbózó kapcsolatot, haragszik Dexterre. Heather bátyja egyébként a falu bikája, 1973-as babakék Chevy Novával jár, farmer-flamneling-kékpufimellény outfit, zsíros haj, villanygitár-hülyezene-beiszunk-bebűnözünk, alelnöke a helyi Ku-Klux-Klánnak, akik szombat éjszaka a fatelep mellett gyűlnek össze...
* egy ilyen összejövetelt Dexter is észrevesz
* stb-stb

Egyébként az elmúlt 2 évadot szinte muszájból néztem végig. Nagyon szerethető karaktereket találtak ki, izgalmas sztorival, de talán elfogyott az ötlet.
Minden esetre fenntartom a véleményemet, hogy a 8. évad szánt szándékkal ilyen és jön a folytatás egy-két régi és számos új szereplővel.

egyemakisszíved 2013.09.26. 10:39:16

A Dexter mindig is egy metaforikus történet volt, a realitást kár számon kérni rajta. Ezért hallottuk Dexter gondolatait, láttuk az emlékeit, amolyan filmes metaforaként megjelentek családjának már halott férfitagjai, amint értékelik cselekedeteit, tanácsokat osztogatnak. A történet logikáját követve, ha a karakterek hűen akartak cselekedni önmagukhoz, olyan nagy mozgásterük nem maradt már, útjuk lélektanilag le volt már kövezve. Nagyon drukkoltam, hogy legyen végre már bizonyosság Dexterben is, hogy ő nem pszichopata gyilkos. Akivel így kibasztak gyerekkorában, csoda, hogy egyáltalán rájön. Kell hozzá jó sok ész, érzékenység meg bátorság, ez az együttállás meg meglehetősen ritka egy emberben. Kellett hozzá egy csomó saját tapasztalat, korrektív élmény, hogy le tudja bontani az apja által ráaggatott és a doktornő által megerősített minősítéseket. Ahogy haladtunk előre az időben egyre kevesebbet gyilkolt, több gyilkosságról is lekésett, inkább már mások bűneinek elsikálásával foglalatoskodott, és egyre több indulati bűntett kötődött hozzá, már nem csupán elvont eszmék, az igazságszolgáltatás nevében járt el, idegen emberek életébe beavatkozva, hanem háza népét védte. Az utolsó gyilkosságot már nem is követte el, hanem az ítéletet átengedte volna a valódi igazságszolgáltatásnak. Végül aztán mégis megtette, bosszút állva húgért, utólagos rendőri jóváhagyással. Csakhogy ekkor már nincs mellette senki, aki meg tudná akadályozni, hogy belesüppedjen az önvádba. Nincs már Debra, akivel együtt nőtt fel, nincs ott a fia, akiről gondoskodni kéne, nincs Hannah, aki tudta, hogy mindenkinek jár az újrakezdés. A boldogság esélye ott volt az orra előtt, de elillant. De legalább megértette, hogy képes lenne rá. Most már csak azzal van a baj, hogy úgy érzi, nem érdemli meg. Az egyik kedvenc sorozatom volt, nagyjából úgy, ahogy volt.

akos988 2013.09.26. 10:54:03

Szar lett ez az írás.Jó lett volna olyan kritikát olvasni, ami tükröz valamiféle saját véleményt vagy ad valami pluszot. Ilyen postból milliót lehet olvasni a neten...

vernarancs 2013.09.26. 11:13:52

Valahol a 5. evad korul meguntam a tortenetet. De jo sorozat volt, az teny. Kristin Dattilo szerepelteteseert kulon dijaznam a Showtime-ot.

Nekem tetszik a favagos befejezes is.

I'm a lumberjack, and I'm okay.
I sleep all night and I work all day.

MOUNTIES:
He's a lumberjack, and he's okay.
He sleeps all night and he works all day.

sixx · http://comment.blog.hu 2013.09.26. 11:21:13

@akos988: nem értem, ez az én véleményem, azt írtam le. írtam volna azt, hogy űberfasza volt, és saxon volt a legjobb főgonosz? de hát ha nem úgy gondolom???

borisz 2013.09.26. 11:22:28

@Majdénmegmondom: a negyediket mindenképpen nézzed végig. az évadzárón beszarsz, mert ott még bátrak voltak az alkotók, de ahhoz végig kell darálni az egészet.

KinaKid 2013.09.26. 11:24:41

Szerintem jo lezaras volt, attol meg, hogy nem nezobarat... csak sokan elfelejtik ertelmezni abbol az aspektusbol, hogy dexter egy erzelemmentes `gepbol` egy olyasvalaki lett aki olyannyire kepes az erzelmekre, hogy a szerettei eletet ovna ugy, hogy lemond a sajat boldogsagarol annak ellenere, hogy karnyujtasnyira volt tole... ez igy mar egesznek tunik nekem.

Egy leiras, kritika szerintem pedig nem lenne szabad, hogy ennyire tragar legyen azert ez megiscsak a szerzo szemelyes velemenye.

Escobar888 2013.09.26. 11:27:19

Összecsapott volt ez az évad. Nem a befejezés az igazán gáz, hanem ez az egész amit utolsó évadnak szántak.
Sikerült az egyik legjobb sorozatot így elcseszeni a végére.
Ennél az is jobb lett volna, ha nincs vége és azt mondják ennyi volt. Gondolj amit akarsz.

Escobar888 2013.09.26. 11:31:20

@Majdénmegmondom: Csak azért szerintem ne hagyd abba. Kiváló szórakozás a 4. szerintem pont a legjobb évad. Az 5.talán kicsit laposabb, de a 6-7 újra rendben van rendben van.

2013.09.26. 11:32:42

Én anno az első évadot megnéztem, mert otthon feküdtem valami takonykórral, és olyan dögunalmasnak és vontatottnak találtam, hogy nem folytattam. De akkor meg minek írok ide? Mindegy, már késő.

ziggy stardust · http://fagyis.blog.hu 2013.09.26. 11:36:22

azt látom, hogy más másban is megfogalmazódott: miért is nem álcázta magát Hannah? nekem ez a tény, hogy ezt a (sztem fontos) lépést elfelejtették, mutatja leginkább azt, hogy szartak ezek már a végén a nézőkre, egy termék lett csóri Dexter mindenestül.

2013.09.26. 11:39:18

Mellesleg ez: "hiszen a sorozat mint műfaj, magában hordozza a végtelenséget, a lezáratlanságot" - nem feltétlen igaz, vö. serial/series.

moli 2013.09.26. 11:52:51

a harmadik evad vegen abba kellett volna hagyniuk a sorozatot. a masodik evad vegen nekem kellett volna abbahagyni a sorozatot. 6 baszott eve csak szenvedek vele, dehat erre csak igy visszatekintve jon ra az ember, hisz elore nem tudhatja, jobb lesz-e. most megvaltoztattam az imdb-ertekelesem.

moli 2013.09.26. 11:58:22

@Sigismundus: """Az utolsó pár percről azt hittem, hogy a Discovery egy újabb realityjének reklámja lesz, konkrétan..."""

:D

Bender B Rodriguez 2013.09.26. 20:04:01

@Llew: hat pl ez ami most tortenik :)

te igy latod en ugy, BESZELUNK ROLA

bocs ha a lelkedbe gazoltam

Bender B Rodriguez 2013.09.26. 20:06:03

@doggfather: kamionos azert csak utazgat, feltunik itt-ott, tortennek vele dolgok, ami szerintem jobb scene egy spinoffra, mint egy fatelep meg egy erdo, ahova elvonult..

Llew 2013.09.27. 09:04:33

@Bender B Rodriguez: de miért lenne kamionos? pont, hogy a világtól elvonulva, minnél kevesebb emberrel érintkezve akarja büntetni magát, nem a világban utazgatva folyton új emberekkel találkozva

Gaboro · http://goo.gl/MULS 2013.09.27. 10:27:00

Dexter's a lumberjack and he's okay
He sleeps all night and he kills all day

youtu.be/sZa26_esLBE

Peter Steel 2013.09.27. 10:36:57

Ott szúrták el, hogy a 7. évadban kiderült, hogy Dexternek ha önmagáról van szó nagyon is feltudja rúgni Harry kódját, mint azt tette Hannah apjával és tervezte Laguertával és semmivel sem különb más gyilkosoknál, akik saját érdekeiket védve öltek. Lazán megmutathatták volna, hogy Dexter számára a kód csupán átmeneti megoldás és ugyanolyan pszichopata mint a többi gyilkos. Lehetett volna belőle egy nagyon erős "főgonosz" akit több irányból szorongatnak pl: Hannah, Deb, a rendőrség stb. Hamár a karaktertől mindenféleképpen elkell búcsúzni akkor tökösen maradjon meg az emlékezetünkben. Nagyon vártam, hogy mikor szembesülnek a kollegái, Quinn, Angel, Masuka és a többiek azzal, hogy ő egy sorozatgyilkos illetve miként reagálnak rá, ez se történt meg. Igazából semmi szükség nem volt újabb főellenségre, 7 évad után már van annyi karakter volt a tarsolyban, amikből már igazán kilehetett volna hozni egy csavaros végjátékot pl:Lumen visszatérhetett volna, Matthews rájöhetett volna Harry mit tett Dexterrel, Dexter fia felnőttként ugyanolyan pszichopata lehetett volna mint az apja, de inkább nem is sorolom, szerintem a kommentelők 80%-a kreatívabb végjátékot írt volna mint a forgatókönyírók.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.09.27. 12:53:44

@Bender B Rodriguez: milyen spin offra??

A spin off egy mellékszereplőre alapuló sorozat.

Nah ha dex lesz a főszereplő továbbra is csak nem dex lesz a neve hanem jack mondjuk az nem spin off. ;)

cibet 2013.09.28. 23:49:59

Egyáltalán nem volt olyan rossz, mint ahogy azt a cikkíró sugallja. Valóban az évad kicsit gyengébb volt, mint a többi, sok filler karakterrel, de itt igazából Dexter és Deb kapcsolata volt a középpontban, minden más csak körítés volt, a főgonosz is csak egy kellék volt.
Debbel együtt Dexter lelkének egy része is meghalt, ráadásul az emberibb része. Amúgy szép volt a tengerbe dobós rész, jó szomorú volt, giccses is persze, de ez egy amerikai dráma.
Lehet hogy jobb lett volna befejezni az elhajózós vagy az argentinás jelenettel, de így legalább látjuk Dextert megkapni a büntetését (sorozatgyilkosról van szó), elkerülte a villamosszéket, de önmaga árnyékaként él már nem pszichopataként, azzal a tudattal hogy több általa szeretett ember is miatta halt meg. Szerintem ez elég jó így.

_Vezo_ 2013.09.29. 00:30:59

Hát én nagyon szomorú lettem a végén.
Ennyire méltatlanul alcsonyra tenni a lécet, bakker.
Maga az évad sem volt jó, valóban. Rengeteg hibával, logikátlan és felesleges dolgokkal terhelve, elment a lényeg mellett.
Vogel néni még hagyján, de pl Masuka és a lánya? Velük mit akartak? Vagy Quinn és Angel hugicája? Semmiből nem lett semmi. MEg aztán nem volt talán 8 szereplőnél több az évadban.
Siralmasan gyenge lett, pedig nagyon vártam, hogy frappáns vége lesz.

Meg még egy, amit eddig nem jegyzett meg senki kritikának: hol maradt a zene? Eddig a sorozatnak tök meg volt az egyedi hangulata a kubai beütéses zenével, ebből a 8. évadban szinte semmi nem maradt.
Bár ez lenne a legnagyobb baj.

gerelyhajlító 2013.09.30. 16:44:20

Basszus a kommentek között 1000000-szer érdekesebb lezárások, ötletek voltak, mint a sorozatban. Eddig elég jól lehetett azonosulni a szereplőkkel, de most MINDENKI érdektelen volt, tényleg mintha csak elhalt volna minden történet-szál.

norbertus 2013.10.03. 22:32:41

Az egész 8.-ik széria ott lett elcseszve, amikor valamilyen rejtélyes oknál fogva újból képbe került Hannah. Az egész addigi cselekményszál felborult és olyan értelmetlen blődségek és forgatókönyvi hibák sora vette kezdetét, amitől már a fejemet fogtam. Értelmetlenül felvett vagy értelmetlenül és rosszul lezárt karakterszálak sora, ami ráadásul egy totálisan cselekmény és végső mondanivaló nélküli szériát tartottak a "lélegeztetőgépen" (sicc). Sokkal de sokkal több lehetőség volt ebben a szériában, mint amit végül kihoztak belőle. Nagy kár érte és nagyon keserű így az egész sorozatnak az utóíze.

Bikli néni 2013.10.04. 23:37:11

Utsó három évad már eleve nyögvenyelős volt. Az előző kettőt egy egész év késéssel nyomtam le.
A kriminalisztikai bakikat előttem sokan leírták, nem ismétlem meg őket - azért amellett a WTF mellett nem tudok elmenni, hogy nem jöttek rá, Debra lőtte le Laguertát.
Szerintem Vogel karaktere nem volt rossz, csak nem a semmiből, a legutolsó évadban kellett volna előrángatni.
Quinn pofáját valahogy sosem bírtam, de ebben az utolsó évadban azért egész szerethető volt.
Miller hadnagyra és Masuka lányára mi a répa szükség volt?!
A Zack-szálat totál felesleges volt behozni, mi a répának lamentál rajta ennyit Dexter, ha úgyis kinyíródik.
A végén még Debra halálát is elbaszták, ez a Grey's Anatomy-ból lopott Sloan-féle meghalás nem kellett volna, ménem halt meg ott a földön, haldokolva megsúgni próbálva Quinn-nek, hogy mi nyomja a lelkét
Stb.
Nem baj, hogy vége lett. A favágós snitt meg egyszerűen katasztrófa volt.

Tempus-Anh 2013.10.06. 18:08:24

Ha jól megfigyeltük, korrupcióban nem szűkölködött a Miami Metro sem, tehát egy ilyen gyilkosságot könnyű volt eltussolni, különösen, hogy ha a tesó helyszínelt és a jóbarátok nyomoztak, egy gyűlölt főnöknő meggyilkolása ügyében. Ennek eklatáns, kiabáló példája, ahogy Olivert egy golyóstollal "jogos önvédelemből" borotvaéles képet adó kamerák előtt nyaki ütőeren lehet szúrni és minden megy tovább...Az anatómiai-kórbonctani pontosságú "lobotómiák" tetszettek, ilyet filmben ritkán produkálnak, még computer-imaging technológiával is. Én kiegyeztem volna egy viharban történő végleges eltűnéssel, a tornádóba behajózó Dexter képe túlvilági és fenséges volt. A kis szakállas kamionos megtört képe csak annyi "vigaszt" nyújtott, hogy Dexter mégis túlélte, bár korántsem hinném, hogy ép elmével, a vihart...de persze a legnagyobb lelki törés már azelőtt megtörtént.

anyádat is! 2013.10.12. 18:41:30

Azért ez rendesen túl van lihegve. Annyira közel nem volt szar befejezés, mint ahogy a cikkben liheg és hörög az "esztéta". Lehet, hogy azért írom ezt, mert a sok rinyáló miatt tényleg valami extrém szar végre számítottam, de ez morálisan egy teljesen helyén való befejezés és közel sem olyan szar, mint ahogy a sok geek lamentál. Tény, hogy nem a legjobb évad, de én jót szórakoztam rajta.

Bockó · https://muslimstatistics.wordpress.com/ 2014.05.27. 09:05:30

@PeMacs: Nyilvánvalóan tudták, hogy ki akarta nyírni, ki akarták nyírni ők is, mind a kettő szerette Debrát. 'Ja, önvédelem volt', gyurcsányi összekacsintás.

Figy L M 1 ideYEeeah 2016.05.06. 20:15:02

@arodostoi:
"* behoznak egy B-vonalas hollywoodi színészt (szerintem Ed Harrist), aki az oregoni fatelep katolikus vezetője - bízik Dexterben, mert a meló miatt letette a C+E jogsit, meg a rakományrögzítési tanfolyamon is jól szerepelt, de valami gyanús lesz
* egy random halászhajó ismeretlen eredetű, fekete zsákokra bukkan a Miami öbölben"

Ezen majd meg szakadtam a röhögéstől. :DD Egyébként nagyon jó az írásod, kitűnik a többi közül. Szórakoztató. LIKE-ollak. :)
süti beállítások módosítása