Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Kirk kapitány szerint itt az ideje egy újabb Star Trek sorozatnak

2013. augusztus 26. 10:30 sixx 73 komment

ku-bigpic_1377267972.jpg_970x651

William Shatner azt nyilatkozta az egyik online lapnak, hogy szerinte a tévé megérett egy újabb Star Trek-univerzumban játszódó sorozatra. Nem vitatkozom vele, azon klevesek közé tartozok, akinek az Enterprise is bejött, szóval hajrá. Az milyen már, mellesleg, hogy az Enterprise első évada eredetileg végig a Földön játszódott volna, és a legendás űrhajó első küldetésével ért volna véget? Na mindegy, ez csak egy sidenote volt.

Shatner azt szeretné, ha egy olyan scifi-kalandsorozat lenne végre a tévében, amiben űrhajók vannak és mennek az űrben mindenfelé, és harcolnak idegenekkel meg dugnak jó sokat. "A lényeg a sztori persze, mert JJ Abrams filmjei nagyon látványosak és ezzel viszik be a nézőt a moziba, de a kis képernyőn az kell, hogy érdekfeszítő sztorikkal szórakoztassák az embert. True dat, captain. 

És ha már Star Trek: a The Next Generationben Worf hadnagyot alakító Michael Dorn azt nyilatkozta a Huffington Postnak, hogy késszen van egy pilotscript, amiben a Klingon harcos lenne a főszereplő, sőt, tárgyaltak is a CBS-szel (Dorn írta a forgatókönyvet), de JJ Abrams második Trek-filmje (amit nem mellesleg a legszarabb Trek-mozinak tartanak) beleköpött a levesbe. 

Címkék: tv sorozat star trek

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Stagyar-zil-Doggo 2013.08.26. 10:49:10

Épp most fejeztem be az első 10 film újranézését, és nekem is eszembe jutott hogy folytathatnák már a TNG/DS9/VOY vonalat. Felőlem kezdődhetne akár pár évvel a VOY vége után, vagy egy újabb évszázados ugrással, mint a TOS -> TNG esetében.

Brrrrrrrrrrrrr 2013.08.26. 11:03:18

Egyszerüen nem értem mi volt a baja a nézőknek az ENTREPRISE sorozattal?Most daráltam le harmadszor és még mindig nagyon is bejön.Szerethető karakterek,ralatív szép látvány, érdekes történetek karakterfejlődés,stb.Szóval jöhet egy új sorozat szerintem is.

érdektelen 2013.08.26. 11:09:07

Shatner egy pojáca, de ebben most igaza van. A ST tévésorozatok majdnem 20 év után kifáradtak. Most eltelt egy kis idő, láttunk két jó filmet, kedvet kaphatott hozzá egy újabb generáció, szóval ideje lenne.

Altaïr 2013.08.26. 11:29:13

Először az Enterprise-t fejezzék be, pont úgy volt megtervezve, hogy a Föderáció megalapítása lett volna a sorozat végén.

Utána jöhet a következő.

norbert79 2013.08.26. 11:35:35

@kabirjedi: Elmondjam? Kedves Rick Berman mit csinált? Bumm, bedobta az időutazásos kártyát... Megint. Sőt, nem is csak időutazás, egész temporális háború zajlik...!
Ami aztán úgy ahogy van félre lett téve látványosan a harmadik évadban, s csak annak a hatalmas golyónak szentelték egész idejüket. A sorozat a negyedik évadra szedte össze magát, de addigra már késő volt, s leállítottak mindent. Minden apró kis pozitívuma ellenére (lásd vizilabda iránti rajongás, a tükörvilég sztorijának bemutatása) hatalmas bukás volt a szememben is, pedig én még a DS9-et is imádtam.
Lássuk be, nagyon el lett rontva, s szívből sajnálom, hogy a negyedik évad után nem engedték folytatni. A második és harmadik évad nem kellett volna, komolyan...

norbert79 2013.08.26. 11:38:03

@Altaïr: Hát, ha azt nézzük befejeződött... Nézd a hatodik filmet, ahol az eredeti szereplőgárda elvonult az Enterprise A-val, s szépen zárták le az egészet. Az Enterprise-ban is végignézhettük, ahogyan megalapul a Föderáció. Érdemes lenne az alapítás és Pike kapitány közti időszakot is felölelni, bemutatni, hogy miért tört ki háború a Föderáció és a Klingon birodalom között.

juhaszvik 2013.08.26. 11:45:02

mióta utoljára készült tévére trek sorozat, azóta nagyon sokat változott a scifi tévézés. én ma már csak nosztalgia miatt nézek star trek sorozatokat, de a tematikus, szerializált sorozatoktól borsódzik a hátam (kitűnő példa erre a terra nova, másodszori nekifutásra sem jutottam tovább az ötödik résznél). amennyiben lesz folyamatos történet, és nem 1 kaland/1-2 epizód átlaggal megy a sztori, úgy vevő vagyok rá.

Sztoriötletem nincs, de annál több színész:
kapitány jelölt: kyra sedgwick, sean bean
első tiszt: portia de rossi (better off ted és sok más),
tudományos tiszt: steve buscemi vagy michael emerson (valami pszicho/telepata lehetne)
pilóta: jon bernthal (Shane a walking deadből)
doki: laurence fishburne
borg: alexis bledel :)

vladimir964 2013.08.26. 11:45:19

Teljesen igaza van Shatnernek, nagyon hiányzik a sorozat kínálatból egy a Trek valódi értékeit - némi gondolkodtatás - felvonultató sorozat. A legutóbbi három mozifilm egyik fosládább volt mint a másik.
Persze azért okvetlenül kell az új sorozatba egy Marina Sirtis, Jolene Blalock, vagy Jeri Lynn kaliberű nőci is, akit ha már nagyon rádiójátékba mennek át, érdemes nézni :-)

Szkifi 2013.08.26. 11:47:06

Ezek szerint sokan nem tudnak róla:
startrekrenegades.com/
A Kickstarteres anno sikerült, most egy kis kiegészítés gyűjtése folyik: www.indiegogo.com/projects/star-trek-renegades
Eredeti színészek közül többen benne vannak, van aki az korábbi szerepében. Benne van néhány egyéb ismert scifi színész, híres háttérmunkások a sorozatokból.
Voyager után játszódna. Azt hiszem októberben már forgatják.
Pilot lesz, aztán elviszik a stúdiónak, hogy mit szólnak hozzá.

ElPadre 2013.08.26. 12:07:48

@juhaszvik: úristen az égben, kyra sedgwick mint ST kapitány... mindenki remegve és bőgve rohanna el az útjából. :)

de nehogy worfra építsenek egy új sorozatot, mert az a halál lenne.

2013.08.26. 12:09:04

Nem elég az az 'egy tucat'? (Bocs a fanoktól, de ezt gondolom.)

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2013.08.26. 12:11:40

Jaja, TJ Hooker jól beszél, jöhetne egy új sorozat! Széles, tágas az ST univerzum, elférne még ott bármi, csak ezt a "szétcsapjuk a teljes eddigi univerzumot" vonalat ne erőltessék tovább, amit az utolsó két film képviselt! Szegény Gene Roddenberry, percenként hatezerrel forog a sírjában tőlük... A klingon vonal engem annyira nem hoz lázba, de persze minden csak egy jó történet kérdése, simán lehet akár piszok jó is.

A fene megette, hogy kint megbukik minden, ami kicsit is intelligens és próbál túlmutatni a "megabumbum, ultramuszkli" dolgon. Az Enterprise szerintem is teljesen jó volt, Bakulát amúgy is kedvelem.

juhaszvik 2013.08.26. 12:57:56

én amúgy ott látom a hibát, hogy ha csak a fanok nézik, az kevés (gondolom az enterprise emiatt ért véget), ezért kérdem én, hogy lehet-e úgy tartósat (= ebben az esetben nézők számára vonzót) alkotni, hogy nem a látványos-pörgős mozistílusban készül a sorozat is, ami nekem speciel tetszett (mondjuk még nem láttam a második (12.???) részt), mint ahogy tetszett a skyfall is, pedig nem épp az a tipikus bond film. és jó hasonlat ez más szempontból is, mert mint ahogy elbukna egy goldfinger ma, úgy nem lenne értelme túlzottan visszanyúlni az eredeti sémákhoz a star trek esetében sem. szóval nem hiába vergődik a téma egy ideje az asztalon: a filmek esetében bejött a váltás (sok néző), kérdés, hogy mi ülteti le az embereket a tévé elé...

Stinger · http://stinger.gamer365.hu 2013.08.26. 12:59:53

Erre már réges-rég megvan a válasz. Úgy hívják, Mass Effect, ami a jelenlegi generáció Star Trekkie-je, Star Wars-a és Űrodüsszeiája. :)

Llew 2013.08.26. 13:05:21

"ha egy olyan scifi-kalandsorozat lenne végre a tévében, amiben űrhajók vannak és mennek az űrben mindenfelé, és harcolnak idegenekkel"
Ámen. Ilyet én is szeretnék. Nem feltétlen ST-est, de az se lenne baj.

@juhaszvik: "borg: alexis bledel :) "
Van ám fantáziáid. :)

zolij 2013.08.26. 13:12:02

@juhaszvik: Sean Bean nem lehet a kapitány, hiszen a kapitány nem halhat meg!

Szkifi 2013.08.26. 13:13:01

Mass Effect közel sem Star Trek pótló, inkább SW világhoz hasonlítható. A Trek egyfajta szellemiséget képvisel, ennek hiánya miatt panaszkodnak talán a JJ filmek utálói.
Ráadásul nincs belőle film, sorozat. A sok idegen lény és a játékban kialakított főbb helyszínek megvalósítása pedig olyan költséget jelentene, aminek láttán a fittebb producerek is kisebb szívrohamot kapnának. A Star Warsban sokkal nagyobb pénzek vannak, mégis Lucas bácsi mondta, hogy túl drága lenne egy sorozat belőle, még a filmek fő karakterei nélkül is.
Persze, lehet bedobálni nagy neveket, Asimovot sorozatot kellene csinálni, vagy valami épp divatos nagy címet bedobni, de ez a fantáziáláson kívül igazából nem ér semmit.
A nagy kérdés, hogy a Halo hogyan fog teljesíteni, milyen lesz a minősége, fogadtatása, mennyiből tudják kihozni.

Kővári György Márió · http://filmkockasag.blog.hu/ 2013.08.26. 13:23:00

@kabirjedi: nekem is tetszett, nem értem én sem a fanyalgókat.

Everyl 2013.08.26. 13:30:08

@kabirjedi:

szerintem:

volt sztori, volt szinészi játék, részenként csak egy önelentmondás volt, nem pedig bekezdésenként egy, illetve végre rájöttek, hogy mi a különbség a low budget és az igénytelen díszlet között.

Hát csoda, hogy nem tudták hová rakni a trekik? :)

Kérem a többi trekit ne sértődjön meg, én tovvábra is fentartom, hogy a legjobb dolog ami történhetett ezzel az univerzummal az az STE+JJ, inkább barátok közt összes, mint hogy még egy részt meg kéne néznem a DS9-ból.

Szóval nagy piros pont, jöhet ST sorozat, csak ne egy klingonról szóljon :)

Llew 2013.08.26. 13:32:45

@Szkifi: a játék promónak készült, webes (dvd-s) HALO sorozat minden egyszerűsége, helyenként kevésbé erős trükkjei ellenére baromi jó volt. Ha a sorozatban lesz jó sztori, meg ráerősítenek a látványra, akkor pazar lesz. Egy scifi Band of brothers óriási lenne.

NocadLee · http://nocadlee.hu 2013.08.26. 13:32:58

Szerintem nem túl régen bukott az Enterprise ahhoz, hogy bele merjenek vágni egy új sorozatba.

Shatner arról nem beszélt, hogy ő szívesen benne lenne (jó pénzért, persze)? Csodálkozom... :-)

Llew 2013.08.26. 13:39:11

@NocadLee: nyolc éve volt, az baromi sok tv-s szinten

Zka77 2013.08.26. 13:42:29

Jaj de kéne! Nekem mindegyik sorozat tetszett, az Enterprise meg főleg, amíg el nem baszták a végét az egyik főszereplő tökfelesleges leölésével.

Sunsetjoy · http://retemu.blog.hu 2013.08.26. 13:44:59

@norbert79: Totálisan igazad van.

Amúgy némely sorozatban volt egy-egy ellenség, amit szívem szerint ki is hagytam volna. Ezek közé tartozik az Enterprise-ban a temporális ellenfelek, a Voyagerben a kazonokat is, vagy ilyesmi. Sőt a TNG-ben még Q-t is :)
Talán az animációs sorozatban nincs ilyen :)

Amúgy pl. több sorozat esetén előfordult az írók ötlethiánya, a sci-fi témák helyett többször csak normál történeteket raktak be jövőbeli környezetbe. És még csak karakterfejlődést sem tartalmazott az összeségét nézve.

NocadLee · http://nocadlee.hu 2013.08.26. 13:45:35

@Llew: igaz, ami igaz, annak idején a TOS után is kb. 8 évvel kezdték tervezni a Star Trek Phase 2-t.

juhaszvik 2013.08.26. 13:45:43

@zolij: oké, sean bean lenne az első évadban a kapitány, aztán a romulánok kivégzik, vagy a klingonok levágják, miközben néhány ferengit próbál megmenteni az erdőben. csak ne joffrey legyen utána a kapitány :)

amúgy egyre jobban tetszik a "kyra sedgwick, mint kapitány" ötlet. miután kiosztja a legénységet az elsődleges irányelvről, visszavonul a szobájába csokitortát majszolni :)

juhaszvik 2013.08.26. 13:53:10

ja és elfelejtettem:

enterprisejóvolt +1

Everyl 2013.08.26. 13:53:51

@Szkifi:

Az Almost Human elmehet olyan irányba, hogy sok-sok robotikás novellát feldolgozzon.

Bellagio 2013.08.26. 13:55:07

@juhaszvik:

Portia de Rossi legyen inkabb borg valami 7 of 9 outfitben :)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.08.26. 14:00:39

A mai napig az egyik kedvenc sorozatom a Voyager, de a többi Star Trek-kes sorozatot is kedveltem, szóval abszolút támogatom az ötletet.

különvélemény 2013.08.26. 14:18:32

Kérdés, van e annyi ötlet, hogy elindítsák a sorozatot.
Bár az se lenne nagy gond, ha egy-egy ötlet visszaköszönne régebbi sorozatrészekből, úgy sem lehet kikerülni.
Manapság viszont ötletből van a legkevesebb, ezért nézünk a mozikban is sorozatokat.

norbert79 2013.08.26. 14:19:22

@Sunsetjoy: Hmm, Kazonnal részben értek egyet, de Q-val nem. "Q" Gene Roddenberry ötlete volt, s összeségében bár elég banálisan néz ki vele a TNG első epizódjai (azaz a Fairpoint bázis történet), később elég jó anyag egyes morális kérdésekben, amiben Gene verhetetlen volt (Lásd a USS Pegazus és az álcázó fejlesztésével kapcsolatos sztori, ami összefügg az Enterprise sorozat utolsó két részével, vagy a Frame of Mind, ha pár példát akarnék mondani, de az abszolút kedvenc a DS9 ama része, ami bemutatja hogy húzták bele a Romulánokat a Dominion háborúba.)
Röviden: Q karaktere szerintem fontos volt, bár elismerem kicsit erőltetett.

"Amúgy pl. több sorozat esetén előfordult az írók ötlethiánya, a sci-fi témák helyett többször csak normál történeteket raktak be jövőbeli környezetbe. És még csak karakterfejlődést sem tartalmazott az összeségét nézve."
No, ez a legutolsó két filmre levetítve abszolúte igaz, Kirk ugyanolyan seggfejnek van mutatva mindkét filmben. Jah, s Spock megint miért fordul telefonos... bocsánat, temporális segítséghez.

Ejj, kell az az új sorozat...

norbert79 2013.08.26. 14:21:52

@Sunsetjoy: Még valami: Q nélkül nem lett volna az a Voyager rész sem, amiben az öngyilkosság kérdését fejtegették. Azaz ha egy örökké élő lény azt kéri, hogy ő igenis meg akar halni, akkor jogunk van e dönteni felette. Mondom, Q karaktere hozott jó pár érdekes részt.

Tesveer 2013.08.26. 14:32:43

Mivel rohadtul unom harmincadszor is végignézni az AXN-sci-fi-on a DS9-et, meg a Viasaton a Voyagert, tényleg eléggé jó volna már egy új ST sorozat. :-) Felőlem lehet Worf is a kapitány, de teljesen új legénység sem lenne rossz. Mindenesetre az egyértelmű, hogy a kapitány ne ember legyen, mert bár lehet azt önmagában is hagyománynak tekinteni hogy az, de inkább fontos az a hagyomány, hogy bármilyen szerepbe kerülhet bárki. Szóval ennek már eléggé ideje.
Egy újabb "időugrás" lenne szerintem a legjobb, ahol a kvadráns egyik harmadát a Borg, a másik harmadát a Dominium uralná, és ezek között próbálna kétségbeesetten fennmaradni a Föderáció. Persze mindenki harcolna(és dugna) mindenkivel, és többször fenyegetne a teljes pusztulás, de aztán valahogy mindig átvészelnénk a dolgot.

Az Enterprise-nál pedig szerintem egy nagy lehetőséget szalasztottak el, igazi fapados technológiával kellett volna indítani, ami csak szépen lassan fejlődik a sorozat előrehaladtával. Az űr lehetett volna sokkal tágasabb, veszélyesebb, és ismeretlennel telibb mint amilyenre végül sikerült. Semmi transzporter, semmi energiapajzs, semmi warp 5 meg hasonlók. Ilyesmit vártam, ehhez képest nagy csalódás volt, hogy alig voltak elmaradva akár a TNG-hez képest is(még a holofedélzetet is bele kellett venni, ezt sem bírták ki). Lehet aztán ez sem mentette volna meg, de annál csak jobb lett volna, amilyenné csinálták végül.

vladimir964 2013.08.26. 15:01:11

@Zka77: Ja-ja. Egyébként a DS9-ban Terry Farrell sem volt egy utolsó példány!

ShaddixXx 2013.08.26. 15:01:31

Hát nem nagyon értem a hozzászólásokban lévő fejtegetést( SW fan vagyok), de szerintem a Star Wars- univerzum összes rajongója nevében mondhatom, hogy a Mass Effect-et hasonlítani bármelyikhez a lehető legkorlátoltabb geek-re vall, mivel az SW univerzumban megtalálható nézetek már majdhogynem egy új vallásként is működhetnének.( Mivel ennek van a legrészletesebb, legszínesebb elő-és utótörténete). Egy f*szom PC játékot meg ne hasonlítsunk amúgy se pl. A "jövőbeli földről" szóló fikcióval, ami jópár évtizedet már túlélt egy másik univerzumban játszódó "hasonló koru" sztorival.

Hoppázó Beléndek 2013.08.26. 15:27:28

ha hihetünk a netflix-statisztikáknak, akkor a Trek bizony másodvirágzását éli.

az izgalmasabb kérdés valójában az, hogy a CBS mit szól a renegades-hez, illetve az, hogy jj abrams-szel milyen szerződése van a CBS-nek; készülhet-e sorozat egyáltalán az eredeti univerzumban. ha a brand mai, jj-vel terhelt állapotát nézzük, nem valószínű, hogy a cbs bean-counterei rábólintanának egy nem jj-verse-ben játszódó sorozatra. jj-verse sorozat meg.. ehhh.

Zka77 2013.08.26. 15:29:24

@Tesveer: micsoda, adják a DS9et valahol? :) Anno Vián kiahagytam elég sok részt és még nem sikerült pótolni. Már gondoltam a letöltésre is de nincs időm megnézni, előbb Farscape összes.

Yogi 2013.08.26. 15:30:09

Alig várom! Nekem nagyon hiánypótló lenne a Föderáció megalakulását követő időszak, a vulkáni "rabiga lerázása", további tagok felvétele, háború a klingonok ellen, valamint végül a kitomer-i csata és azt követő békeszerződés. Egy-egy DS9-VOY-TNG rész éppen csak érintette ezeket az időszakokat, hiánypótló lenne egy ilyen és szerintem teljes lehet a Star Trek "idővonal"

Llew 2013.08.26. 15:41:24

@ShaddixXx: "a Star Wars- univerzum összes rajongója nevében mondhatom"
csak szerényen, de ha kérhetem az enyémben inkább mégse

"Egy f*szom PC játékot meg ne hasonlítsunk amúgy se pl. A "jövőbeli földről" szóló fikcióval"
a f@szom PC játék egy jövőbeni Földről szól, elég jó és széles mitológiát teremtett, amihez már bőven készültek kapcsolódó történetek is. Van benne saját "föderáció", saját "jedik", sok féle idegen, stb. mégsem tűnik a két nagy egyértelmű nyúlásának, szóval simán megáll az összehasonlítás.

AlexWolf 2013.08.26. 15:42:34

a túlértékel jj abrams szétbaszta a star trek univerzum mondanivalóját.
Kár volt rábízni.
Josh Weddonnal szerintem jobban jártunk volna.

igenember 2013.08.26. 15:46:38

De még mennyire itt lenne az ideje.

juhaszvik 2013.08.26. 15:46:57

@ShaddixXx: oké, nem szereted a mass effect-et, vettük. köszi. gondolom a star wars-nak és a star trek-nek is jót tett volna, ha a hurrogóknak lett volna igaza.
nem, nem vagyok ME fan, de elég jól összerakott világa van, a ferengiknél és a wookiee-knál jóval pofásabban dizájnolt idegenekkel, szürkébb moralizálással (értsd nem minden fekete-fehér). másrészről miért ne férhetne meg egymás mellett több univerzum? milyen móka lenne már, ha superman után nem készült volna több szuperhősös képregény?

a jövő mindig az utókoré. az űr pedig a legvégső határ :)

ShaddixXx 2013.08.26. 15:51:24

@Llew: Igen, igazad van... Így visszaolvasva elég elfogult és tudatlan hozzászólás volt a részemről...DE, szerintem azért még egy kissé messze van a Mass Effect a két óriástól... De ezek után inkább jobban utánaolvasok, hátha mégis sikerül meggyőznöm magam a sztori egyediségéről( remélem így lesz)!

"May the force be with you"

ShaddixXx 2013.08.26. 15:54:19

@juhaszvik: Már belátom, hogy elég nyers voltam, a másik válaszommal korrigálnék.

Llew 2013.08.26. 16:28:20

@ShaddixXx: tehát úgy írtál róla, hogy nem is ismered? Szép!

Llew 2013.08.26. 16:34:01

@juhaszvik: mi baj van a wookiekkal? :)

ShaddixXx 2013.08.26. 16:47:36

@Llew: Csak a játék alapján "ismerem" a sztorit, de a kerettörténetet, stb. nem, ezt fogom is pótolni.

Lord Picard · https://jphungary.blog.hu/ 2013.08.26. 17:44:49

Régebben gondoltam, hogy egy akadémián játszódó sorozat nem is lenne rossz, csak hát akkor túl Földhöz ragadt lenne, a Trek pedig a kalandozásról szól az űrben. Láttam az összes sorozatot, az összes film fenn van a polcon 2 lemezes kiadásban, és a kis Enterprise-A-t és D-t egy szép nagy Enterprise fogja közre a polcon. Szépséghiba(?), hogy ez a nagy Enterprise az Abramsverse hajója. Eleinte ódzkodtam a reboot-tól, de szép lassan megfertőzött (ami köszönhető talán annak is, hogy nem vagyok odáig Shatner-től), az Into Darkness-t kétszer láttam moziban és alig várom, hogy októberben BD-n is élvezzem (imádtam például a sok visszautalást, főleg Marcus irodájában a maketteket a Phoneix-től a ring hajón át az NX-01-esig). Szóval, trekkienek merem vallani magam :D

A sorozattervre visszatérve: jó lenne egy sorozat, ami mondjuk 10 évvel játszódna a TNG után, visszatérő régi arcokkal (Stewart biztos benne lenne, ő sosem szégyellte például, hogy egy scifi sorozatban játszott). Egy kis gond ott van, hogy már a 2009-es film előtt kiadtak egy 4 részes képregényt (ajánlom mindenkinek, aki szereti a TNG-t), ami jól bemutatta a film előzményeit odáig, hogy Spock és Nero visszautaznak az időbe. Benne van Picard, Data(!), Geordi, Worf és az Enterprise-E is és még sok érdekesség. Ezután játszódhatna a sorozat, de csak az Enterprise kellene a középpontba, még ha adott is lenne a USS Titan Riker-rel és Troi-al. Szóval lenne még potenciál egy új TNG-ben vagy egy kicsit távolabbi jövőt bemutató sorozat.

Amúgy az Enterprise nekem sosem volt a szívem csücske, főleg az zavart, mennyire modern a felszerelése a hajónak, és néhány tökön rúgása a kánonnak (klingonok az első részben..., bár utána szép mentés volt, hogy kitalálták, miért néznek ki másként, mint a TOS-ban). Egy szó mint, száz: kellene egy jó Trek sorozat, de nagyon!

különvélemény 2013.08.26. 18:37:57

@Yogi:
Jajj csak űrszappanoperát ne! :D

Pont azért trekker a fél tudósvilág, Hawkingtól Kakuig, mert a Star Trek hard scifis beütésű.
És ahogy írtad, csak érintőleg foglalkozik űroperás elemekkel.

Új fajok, új rejtélyek, új anomáliák, új technológiák, furcsa világok, még furcsább életformák a lényege a sorozatnak.

Ha elkezdenek vulkáni-földi-klingon-romulán-akármi cselszövéssel, meg csatákkal foglalkozni évadokon át, már most megmondom, hogy a trekkerek szemében bukta lesz a sorozat. Kérdés, hogy a sorozatfüggőket érdekli e a scifi, de mint tudjuk, manapság 2. évadnál nem szoktak tovább jutni.

KrustytheClown 2013.08.26. 20:05:49

Van itt olyan, akinek Roddenberry másik kreálmánya, az Earth: Final Conflict is tetszett, ne adj' isten, jobban, mint a Star Trek-franchise?

Szerintem ezt a Bolygó neve: Földet kellene inkább rebootolni limitált számú (10-13) részes évadokkal, jó látványvilággal, csavaros forgatókönyvvel, high-concept módra.

Pic 2013.08.26. 21:01:37

Hmmm... egyetértek Shatner papával és sok előttem szólóval.

A JJ féle verziótól kirázott a hideg. Látvány, látvány, látvány... az ST ennél azért több.

Kövezzetek meg, de szerintem a Nemezis is sz*r volt.

Az Enterprise nagy ötlet volt, de tényleg túl modern.
És tisztességesen elkefélték a koncepciót sok ponton, csak azért nem volt olyan rossz, mert jó színészeket találtak rá. Azért a temporál dolog nem kellett volna, a harmadik évad sztorija meg túl hosszú lett, a negyedik katyvaszán meg az látszik, hogy beleraktak mindent ami jó ötlet volt még a talonban, mert tudták, hogy vége.

A Voyager jó volt, de a végére kicsit kifulladt, ezért a kínszenvedés időnként látszott rajta. Ami nagyon zavaró volt az a koncepciótlan karakter fejlődés (hiánya).
Lásd pl KIM az örök zászlós :))

A DS9-et nagyon szerettem bár a sok lelkizés időnként nekem sok volt, mások meg pont azt szerették. Amikor bejött a Dominium háború az meg nekem tetszett, sokaknak meg pont nem.

A TNG meg király volt.

Amit viszont az ST-ben nagyon uuutálok, az az ahogy a záró epizódokat notóriusan elkefélik (kivéve DS9) az ST történelem felrúgásával és a karakterek gyilkolásával.

A TNG zárása fura volt, a Voyager-é tragédia, az Enterprise-é csak félig elkefélt. Ami vicces módon vigasztalt, hogy a TNG egész normálisan le lett zárva a Voyagerben és az Enterprise-ban, azaz kedvenc karaktereim sorsa megnyugtatóan zárult.

Pic 2013.08.26. 21:09:05

@Pic: Jajj.
Kifelejtettem a TOS-t. Tudom miért fontos a szerepe a történelemben és ezt elismerem, de nekem vegyesek a benyomásaim. Jó ötletek és nagyon bugyuta, időnként kínos dolgok egyvelege és. A kín az maradt meg jobban emlékképpen. (A kapitány nem igazi kapitány, inkább egy pojáca és minden konfliktust verekedéssel vagy dugással akar megoldani.)

Az earth final conflict jól felépített történet volt, gyönyörű ív, színészek okék, látvány oké.... és mégis valami nem volt az igazi. Mai napig töröm a fejemet rajta miért.

Sunsetjoy · http://retemu.blog.hu 2013.08.26. 21:23:24

@Pic:

A TOS sorozat a Kirk néha ripacs viselkedése ellenére történetekben nem volt kifejezetten gyenge - csak mai szemmel többeknek rontja az összképet a megvalósítás.
A TAS az elsőhöz képest pár szereplő lecserélésén kívül csak a műsoridőben változott:)
A TNG hűen követte az eredeti sorozatot, csak ugye újabb környezetben, és már erőteljesen a kilencvenes évek hangulatával, stb.- simán a legjobb kapitánnyal.
A Voyagerrel egyetértek, egy pörgősebb, 1 évaddal rövidebb kompaktabb lett volna - ott tetszett, hogy több sci-fi alapú (és nem a már említett jövőbe illesztett történések) sztori volt.
A DS9 nekem egy szerializált dráma és egy többkamerás sitcom keverékének tűnt néha, amiben van egy megváltó-szindrómás történet némi keresztesháború felhanggal. És soha nem is lesz a kedvencem.
Az Enterprise egy akkortájt felfutó prequel-mánia tagja :) Az ötlet és az évadok hibáit mások is leírták, azzal nagyjából mindenki egyetért.

Neocon 2013.08.26. 22:45:57

@AlexWolf: +1 A DS9 es a TNG nekem orok kedvenc , de a Voyagert is szerettem. Johet az uj sorozat, de azonnal, ha kerhetem.

különvélemény 2013.08.26. 22:51:59

@KrustytheClown:
Jajjj EFC, az első seasont sem sikerült egyszerre végignézni, a másodikba belenéztem, pedig megvan mind.

"csavaros forgatókönyvvel"

Ez szappanopera kifejezés, nagyjából arról szól, hogy Huanita mégsem halt meg, Rodrigo mégis Mariat szereti, mégsem Piero ölte meg Samanthát stb.

Szerencse, hogy a TNG, STV, DS9, STE nem erről szólt.

KrustytheClown 2013.08.26. 22:54:43

@különvélemény: pont ez az, én szeretem, ha keveredik a "szappanopera" az akcióval, vannak váratlan fordulatok, bírom, ha nem lehet pontosan eldönteni, hogy ki áll a pozitív és a negatív oldalon. Hab a tortán egy kis társadalomkritika...

Gyerekfejjel hogy utáltam Zo'ort...

különvélemény 2013.08.26. 23:17:41

@KrustytheClown:
Mint írtam fentebb, a Star Trek hard scifire hajaz, abba meg sajnos csak minden 5-7. epizódba fér bele egy lelkizős rész.

Az ST részek önállóan is értelmesek a legtöbb esetben, ha ez eltűnik, és átmegy Lost-ba, akkor vége a trekkerségnek, onnantól csak egy tucat scifi sorozat lesz.

Nem azt mondom, hogy lenézendő lenne a soapop stílus, mert én is szeretem, csak a star trek más, és mindig is más volt, ha ugyanaz lesz, mint a többi, akkor tényleg vége a sorozatnak, egy lesz a 100 között.

innovation 2013.08.27. 08:28:34

Azt gondolom, hogy nem gond az, ha néha egy-egy fonál újra visszatér egy sorozatba. (Mentalista: Veres Jánosa, vagy itt a Q, stb.)

Egyébként mint ST sorozat a DS9 rettentően vonatott és unalmas volt. Nem is néztem végig soha. Ráadásul sok olyan faj is szerepel benne, akikkel nem tudtam mit kezdeni, a sok lelkizés meg az agyamra megy (mostanság halmozottan igaz az amcsi sorozatokra. Nem értem miért erőltetik.) A DS9 akkor lett volna jó állomás, ha a Babylon 5 mintájára működik.

A VOY-ban a sok holofedélzetes szenvedés volt gáz (western, középkor, stb.), de Janeway és a többiek jók voltak.

A TNG kifejezetten "A" ST nálam. Elég jó részek, elég jó jellemek voltak benne. De ezt a Q gyereket nem bírtam, szerintem az el is rontotta a sorozatot.

Az Enterprise pedig a maga nemében szerintem remek volt, de ott is sok volt az üresjárat. A hajó modernebbnek hatott, mint Kirk hajója. (Ha már itt tartunk, a classic ST szerintem borzasztó. Nemcsak a mai szemmel nézve gagyi megvalósítás, de vontatott és lassú, valamint a színészi játék is hagy némi kívánni valót maga után.)

A filmek pedig szerintem látványosak. Mondjuk számomra érdekes csak a Nemesistől számítanak. Előtte elég gagyik. A JJ-éra meg látványos, de annyira bugyuta, hogy néha már fáj. A párbeszédek írására jó lenne egy Sorkin-szintű írót meghívni, s ha úgy pörögne, mint a West Wing, akkor nem lenne gond vele - és a sorozattal sem.

innovation 2013.08.27. 08:31:06

Ja, és összehasonlítani a ST-t a SW-szal elég felesleges dolog. Mindkettő jó a maga nemében. A SW-ban is vannak gáz karakterek: Chewbacca, a wookiek, stb. Ja és ott a fényképezés néha gáz. Mintha egy fátyol lenne a lencse előtt. (A ST meg indokolatlanul csillog ugye.)

Akár azt is el tudnám viselni, hogy párhuzamosan fusson a ST és a SW is a TV-ben, mert így verseny van, s akár a két sorozat nézettsége húzná egymást!

innovation 2013.08.27. 08:35:54

@Lord Picard: "Ezután játszódhatna a sorozat, de csak az Enterprise kellene a középpontba, még ha adott is lenne a USS Titan Riker-rel és Troi-al."
Nem lenne rossz akár az sem, ha párhuzamosan futtatnának egy-két űrhatjót, más-más jellemű kapitánnyal. Többet játszódhatna a Földön is, az Akadémián, akár kadétokkal is, akik gyakorlatot teljesítenek egy-egy hajón. Számomra érdekes lehet még a nagyköveti szint is, más-más bolygókon. Hogyan intéznek el egy-egy kezdődő konfliktust, ki ármánykodik, stb. Persze ezek ne menjenek az akció és a látvány rovására.
(Az időugrásokat, a múltból visszatért hajókat, hologramokat hanyagolnám, de érdekes lehet, hogy egy új faj hogyan nyer felvételet a Föderációba, stb.)

Llew 2013.08.27. 08:57:07

@innovation: "A filmek pedig szerintem látványosak. Mondjuk számomra érdekes csak a Nemesistől számítanak. Előtte elég gagyik. A JJ-éra meg látványos, de annyira bugyuta, hogy néha már fáj."

Ez így elég wtf, mert a Nemezis az utolsó "régi" ST film. Szóval, ha az utána lévők jók, de a JJ-sek bugyuták, akkor te melyik párhuzamos univerzumból jöttél, ahol a kettő között vannak jó ST filmek?

Everyl 2013.08.27. 09:40:04

@különvélemény:

az ST műfaját tekintve űropera, illetve amíg Asimovnak köze volt hozzá, addig tartalmazhatott nyomokban hard scifit, de sokkal köelebb áll a soft scifihez

Sunsetjoy · http://retemu.blog.hu 2013.08.27. 11:07:37

@innovation: Egyértelműen hülyeség összehasonlítani, ultragáz. Az egyik sorozatközpontú, de készültek belőle duplarész-szerű filmek is. A másik pedig jelenleg egy duplatrilógiás filmeposz, amelyből nem készült még igazi élőszereplős sorozat. Csak a geek-központú "mer' az enyém az ilyen zsír" viselkedés hasonlíttatja össze a két világot.

A: Melyik jobb, az ST vagy a SW?
B: A film vagy a sorozat?
A: Az egyikben nincs is sorozat!
B: Akkor mi a fenének kérdezed?

innovation 2013.08.27. 11:29:34

@Llew: Miért jönnék párhuzamos univerzumból? A Nemesistől számítanak látványos, jó filmeknek. Ahogyan a JJ-éra alatt készült filmek is. De utóbbiban sok a gagyi párbeszéd. Ezzel most mi a bajod? Látványilag jó, de a többi hagy némi fejlődési lehetőséget.

Sunsetjoy · http://retemu.blog.hu 2013.08.27. 11:36:47

@Llew: Úgy írta, hogy a Nemezistől számítanak. Tehát már azt is beleszámította. Amúgy pedig a látványvilágra gondolt, mint "jók", szerintem.
Báár egy picit kavarodtak a mondatok, gyors átolvasás esetén picit félreérthető a mondandója.

innovation 2013.08.27. 13:28:03

@Sunsetjoy: Valóban, de reggli közben nehéz. :)

stoic79 · http://liberatorium.blog.hu 2013.08.28. 12:15:55

@kabirjedi: @norbert79: Én még két dolgot tennék hozzá: 1) A sorozat számtalan ziccert hagyott ki, amikor is az emberek és egyéb földönkívüliek (klingonok, vulkániak, andóriaiak) kapcsolatát csak felszínesen vázolta, kevés olyan rész volt, ahol az ezekből származó konfliktusokat jól bemutatta volna. 2) sokszor volt a deja vu érzésem, amikor egy résznél azt éreztem, hogy egy korábbi széria egyik részének forgatókönyvét dolgozták fel. Általában elmondható, hogy az Enterprise forgatókönyvírói nem voltak nagyon kreatívak.

stoic79 · http://liberatorium.blog.hu 2013.08.28. 12:19:56

@Lord Picard: @innovation: Szerintem egy olyan sorozat ütne igazán, ami nem "földcentrikus". Ilyenekre gondoltam: a borg kialakulásának története - szerintem egy elég kreatív forgatókönyvíró gárdával egy nagyon ütős sorozatot lehetne ebből csinálni, nagy lehetőségek vannak benne. Vagy az első kapcsolatfelvétel előtti vulkán vagy kronos bemutatása. Esetleg valami, amiben Q játszik főszerepet.

EvilHedgehog 2013.08.28. 16:01:15

Nagyon jó lenne egy folytatás. A recepthez van rengeteg antipattern. Ha kihagyják belőle a Terra Nova, Defiance, StarGate Universe óriási mellélövéseit és előszedik a Star Trek klasszikus motívumait és bepakolják egy kevésbé száraz kicsit (KICSIT!!!) emocionálisabb élőbb környezetbe akkor vevő lennék rá.

Félek viszont, hogy valami közvéleménykutatáson és tesztcsoportokon alapuló statisztikusok által készített borzalmat kapunk ami 0-120 éves korig akar szólni mindenkihez.
süti beállítások módosítása