Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Gyanúsan ismerős István a király-plakátok

2013. május 06. 10:30 sixx 284 komment

Eltekintve attól, hogy Stohl Buci olyan fejet vág az egyik képen, mint aki éppen most akarja leszakítani valakinek a fejét és belehányni a tüdejébe, az István a király legújabb feldolgozásához (IK30, baszki, ez a hivatalos neve) készült felirat és állatfej igencsak indigóval készült. Tessék csak megnézni Trónok harca első évadához készült plakátot.

Untitled_5.png

Nagyobban csak a cím és az állatfej:

2 15.56.33.jpg

És akkor a Trónok harca:

tv-show-game-of-thrones-274228.jpg

Ejnye már. 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2013.05.07. 08:06:49

Vagy ugyanannak a színháznak az Othello plakátja:

24.media.tumblr.com/11907beed034021347424df36a77161a/tumblr_mhe3joHbPx1qjuopmo1_250.jpg

Itt sem lelhető fel az ÖNCÉLÚ, ködös magyarázatokkal megindokolt misungolás.

N0fu7fS 2013.05.07. 08:11:20

@Na??: sikerült alpári barom stílusban beszólnod egy nőnek, gratulálok.

saks 2013.05.07. 08:14:40

@emmersson: és ez hogy jön ide, Te agysebész?

Ya Basta! 2013.05.07. 08:32:48

Felesleges mentegetni a munder becsuletet, bar szep probalkozas.

Ilyenkor szepen csendben kell maradni es nem kellene tovabb egetnie magat az embernek.

Hypofx 2013.05.07. 08:38:31

Ebben az Országban eredeti dolgok már réóta nem születnek

2013.05.07. 08:49:08

@Hypofx: Az a durva hogy ha kinyilvánítod ez iránti igényedet akkor még rád is rontanak verbálisan hogy milyen műveletlen vagy mert nem érted meg a másolás művészeti és kulturális értékét. Mint fentebb ez történt a kommentekben. Tele van a magyar közélet ilyen copy-paste emberekkel.

alfax 2013.05.07. 08:49:39

jahogy tudatos. bazeg tényleg

pandaagi 2013.05.07. 08:56:02

az nem lehet, hogy nekem siman csak tetsszen?!
kulonben tenyleg jok a shakespearek londoni plakatjai. pont ilyenek. lehet, hogy most ez a divat?!

2013.05.07. 09:24:45

@pandaagi: Az a Te dolgod mi az ami tetszik, a londoni plakátok egyedi alkotások, ez itt pedig nem az és ezért nem tetszik, az eredeti egyébként jó. Ez azért probléma mivel ha mindent lemásolunk akkor a jellegzetesen magyar tartalom nullával lesz egyenlő és ha tudsz számolni akkor kiderülhet számodra az is hogy mi történik akkor, amikor a közös európai vagy világkultúrához hozzáadunk valamit (ill. semmit), 1 db európai kultúra + 0 db magyar kultúra = 1 db európai kultúrával. Talán lehet következtetni abból hogy ez hova vezet.

egyseg.org · http://egyseg.org 2013.05.07. 09:32:44

@Hypofx: Nah! Azért ezt nem jelenteném ki. Akkor sem, ha a plakát eredetisége kérdéses.

greatwideopen · http://baconakbisztro.blog.hu 2013.05.07. 09:40:12

@dr kotász: Talán azért mert ilyen jellegzetesen magyar kortárs kultúra nincs. Ami a magyar "művészeket" jellemzi, az az irtózatosan nagy arc, mindez zéró zsenialitással párosulva. Nem véletlen, hogy a magyar popzene olyan amilyen, hogy nekünk nem sikerül egy innát vagy egy alexandra stant produkálnunk. De vannak hatalmas művészeink, akik mindig valami orbitálisat akarnak mondani, persze amire senki se vevő, csak itthon nehány idióta. Hogy jó apámat idézzem (Isten nyugosztalja): nagyot akarnak fingani, aztán beszarnak.

Rubiusz 2013.05.07. 09:44:56

Szerintem Bucinak jól fog kifejezetten jól fognak állni az olyan részek, mint "szállj fel a csillagokba" vagy, hogy "rabok legyünk vagy szabadok?"...

pandaagi 2013.05.07. 10:03:15

@dr kotász: lehet.
bar lehet, hogy engem nem a jellegzetesen magyar erdekel, hanem a jellegzetesen emberi. mint a hatalomert valo kuzdelem (az istvan a kiralyban is, meg az itt felvetodott tobbiben is), meg a nok sorsa, meg a szerelem, gyulolet, gyilkossag, onfelaldozas, etc.
es a plakatokkal kapcsolatban is az erdekel, ezeket sugalljak-e, ha rajuk nezek. es mintha ezek tennek ezt.
az emocio nekem fontosabb.
de lehet, hogy igazatok van, az elvek fontosabbak. szoke vagyok :)

pandaagi 2013.05.07. 10:11:53

meg annyit: remelem hogy az itt vitatkozok ilyen buzgon jarnak szinhazba, operaba, kiallitasra, ismerik a muveszet es a kultura minden ujabb aga-bogat-iranyzatat, hogy ilyen nagy komolysaggal tudnak rola oldoklodni, egymast anyazni a muveszet vedelme neveben. ( valahogy a stilusbol nem erre kovetkeztetek. foleg tetszik a vita politikai szinezete.:) annyira magyar...)

2013.05.07. 10:21:22

@pandaagi: Nem állítom azt hogy nekem teljesen igazam van, főként azt nem állítom hogy "szőke" lennél. Csak a véleményemet írom. Igazad van az emóciókkal kapcsolatban, hogy fontosak, viszont a magyar nyelven fejezed ki őket, ez egy alapvető emóció, egy közösség tagjaként, a közösség saját jelrendszerével, a lelkeden a közösség szellemének lenyomatát viselve éled meg az érzéseidet. Például amikor a Csitári hegyek felcsendül, egy magyar emberben sokkal több lelki tartalmat mozdít meg mint egy németben. Nem üres magyarkodásról írok, vagy semmirevaló hungarista zászlólengetésről.

2013.05.07. 10:31:18

@greatwideopen: Van jellegzetesen magyar kortárs kultúra, csak a magyar média nem tartja fontosnak a közvetítését. Például a magyar kisplasztika és éremművészet kimagasló, világszínvonalú nálunk. Ennek sajátos, prózai okai vannak, de nem részletezem. A lényeg hogy pl a londoni British Museum nem kevés magyar művészt keres meg hogy megvásárolják az alkotásaikat. Biennálékon nagyon jól szereplünk. A magyar előadók közül pl Tátrai Tibusz vagy Babos Gyula világszínvonalúan zenélnek.

hmikey 2013.05.07. 10:31:53

@c3posilver: Szerintem csak simán el kéne gondolkodni azon, hogy a teljesen nyilvánvaló nyúlás helyett nem lett volna e értelme tényleg kreatívnak lenni most az egyszer. Ha már egy kvázi kult-dologhoz nyúltok hozzá. Mert ez kisszívem nem idézet, vagy hommage, hanem nyúlás. Ráadásul a randább fajtából, mert ha az eredeti, HBO-s plakátokat nyúltátok volna, annak komoly jogi következményei is lehettek volna, de láthatóan úgy vagytok vele, hogy dA-ról lehet bármit.

pandaagi 2013.05.07. 10:54:44

@dr kotász: ok. igaz. a szocializacio hataroz meg minket. nyilvan ezert van pl. a honvagy. az informacio dekodolasa identitas kerdese (is).
megis, engem jobban erdekel a muveszetben az univerzalitas, mint a specifikum. pl. ezert szeretem a ( hamar felvetodott itt korabban) shakespeare dramak modern filmes adaptacioit, mert pont azt mutatja, hogy 400 eve ellenere mennyire mai es allando ervenyu problemakat taglal.
ezert nem zavar engem, hogy ezek a plakatok honnan vannak, ha a celt elerik. vagy nem ez az eredeti tema?! :)
( nem szoktam irni ilyen vitakhoz, csak olvasgatom es derulok jokat, de ezt az indulatot itt most feleslegesnek lattam. gondolom, nem is lenne erdekes, ha nem megint alfoldizhetnek kicsit itt nehanyan egy jot.)

hmikey 2013.05.07. 11:04:37

@pandaagi: Engem maximálisan hidegen hagy hogy ki játszik benne, vagy ki rendezi, meg ki kinek a kicsodája, vagy milyen társasághoz húz, ettől függetlenül zavar, amit feljebb leírtam. Nagyon. Párhuzamot kreatívabban is lehetne felállítani ennél. Sokkal.

2013.05.07. 11:05:39

@Na??: Az az ember, aki csak ilyen stílusban tud kommunikálni, nem hiszem, hogy jogosult lebaromarcúzni másokat. De biztos ilyen egy igazán művelt ember. Alpáriságból jeles :-)
A szerecsenmosdatás kifejezéssel nincs bajom, csak az aktuális alkalmazásával. De nyilván azért, mert műveletlen vagyok...

@dr kotász: Büszke vagyok rá, hogy újságíró vagyok akárki akármit is ír. Bár ha már utánam néztél, megtehetted volna rendesen, és látnád, hogy már nem kereskedelmi tévézek... De mindegy... Nekem van annyi becsületem, hogy vállalom magam, nem úgy mint, várjatok csak! Ja még azt sem tudom fiúk vagytok-e vagy lányok. Így valóban nagy bátorság mocskolni(!) a másikat.
És megtisztelő, hogy úgy gondoljatok, én is Robi teamjéhez tartozom. Sajnos nem. De még semmi nem kizárt :-)
Értem az érveiteket, főleg a grafikusokét, csak nagy kár, hogy ti nem akarjátok érteni mások érveit. Erre biztos csak az ilyen műveletlen senkiháziak képesek, mint én és még annyian mások...

2013.05.07. 11:07:27

@c3posilver: Az LNT eddigi összes poszterét meg tudod nézni ezen a linken, jelezd ha találsz - általad idézetnek nevezett - koppintást.

posters.nationaltheatre.org.uk/allProducts

pandaagi 2013.05.07. 11:10:41

@hmikey: :)
egy celt biztos elert, megha szerinted oly szerencsetlenul is: megtalaltuk a parhuzamot( meg a gyengebbek is ), beszelunk az eloadasrol, egesz komoly diskurzus alakult itt ki, es gondolom mas kozossegekben is igy fog tortenni.

es mi mas lehetne meg a celja egy eloadas plakatjanak?!

hmikey 2013.05.07. 11:22:13

@pandaagi: De itt nem is a "rossz reklám is reklám" paradigmáról van szó, mert ha nyúlás, az nem a "rossz reklám" kategória, hanem az etikátlanság, amiből nekem személy szerint már piszokul elegem van, szépen be lehet állítani a sorba a sok mutyizós nyúlás mellé.

Sokszor teljesen mindegy, hogy adott esetben fizettek e az eredeti szerzőnek (pl. "Alegría" -> "Magyarország" átirat), attól még az embert elkeseríti, hogy nem tudnak az állítólagosan akkora kreatív és hozzáértő Magyar Hazafiak sajátot alkotni.

2013.05.07. 11:32:41

@dr kotász: Értem a problémádat és az érveidet. De nem kívánok tovább foglalkozni a dologgal onnantól kezdve, hogy nincs nyitottság egymás meghallgatására. A színház nem egy általános és globális szabályok szerint szerveződő valami, ami mindenhol és mindenkinek ugyanazt jelenti, és amit mindenki ugyanúgy csinál. Nem. Hála az égnek! Pont ez a jó benne. Neked koppintás, nekem asszociáció, másnak meg nyilván más. UK-ben valószínűleg más problémakörök vannak. Más a színházkultúra ott, mint itt, vagy mint Lengyelországban, vagy Japánban. De ez a jó benne. Te a grafikán vagy leakadva, más a szereposztáson, megint más majd a helyárakon lesz, és megint más a fényelésen vagy DVD képi világán vagy vágásán. Kinek mi a horog. A lényeg, hogy itt egy jubileum, egy tartalmas mű, ami sajnos már annyi mindenkinek volt pajzsa és pallosa. És itt a lehetőség, hogy újraértelmezzünk egy legendát. Ha nem tetszik? Ha előítéleteid vannak? Ha eldöntötted, hogy úgyis szar lesz? Ne nézd meg, ne költs rá pénzt, ne fordíts rá időt, ezt szoktam mondani a kollégáknak is.

@pandaagi: Pont ez a célja minden ilyen "kampánynak".
Vagy talán pont médiahack. Vagy lehet, hogy tényleg egyszerű nyúlás. Csak egy világszinten elismert rendező, aki nem a lopásról híres, nem gondolom, hogy lustaságból választotta ezt a szimbólumot. De ebbe megint csak nem megyek bele, mert bár némi rálátásom van erre a műfajra, úgyis csak annyit érek el, hogy azon túl, hogy "leműveletleneznek", még tán édesanyámat is felemlegeti valamelyik agyonművelt "beszélgetőpartner"...
További jó fröcskölődést.

Sajnálom, mert drkotász, egy jó gondolkodású figurának tűnsz. És biztos vagyok benne, hogy egy jó grafikus vagy abból, amilyen szenvedélyesen érvelsz a szakmád mellett.
Örülök, hogy megismerhettem a társaságot :-) Érdekes tanulmány volt ismét :-)

cathy887 2013.05.07. 11:35:39

Szerintem sokak itt személyeskedést csinálnak az ügyből, pedig nem kéne. Sajnos ez egy egyértelmű nyúlás, én értem, hogy hozzá akart adni az asszociációhoz, és hivatalosan is van kifejezés erre az átemelésre, meg trónviszály-párhuzam, de akkor pláne erőltetett. Az István a király van annyira egyedülálló alkotás, minden agyatlan magyarkodástól mentesen, hogy saját esszenciája legyen, ehhez még csak megidézni sem kéne a Trónok harcát. Az HBO alkotása is igen egyedi, össze sem hasonlítható, még távolról sem az István a királlyal, hiszen ott nem pusztán trónviszályról van szó, de ebbe bonyolult lenne belemenni, aki tudja érti, nem kéne se az István a királyt, se a Trónok harcát ennyire lebutítani. Ezzel nem Alföldi tehetségét vétózom meg (mert páran szerintem miatta keltek így ennek a másolásnak a védelmére, hiszen az előadást nem látták, máshoz nagyon nem viszonyíthatnak). Én nagyon nyitottnak érzem magam, és még szerintem is eléggé erőltetett párhuzam ez, bocsi :-)

cathy887 2013.05.07. 11:52:38

Különben azon nem lepődnék meg, ha tisztelgésképp választották volna ezt a tipót, Alföldit még játszani is el tudom képzelni a Trónok harcában :-D És érdekes lenne egy Trónok harca stílusú István a király, csak 1. oltári botrány lenne belőle, még ha indokolatlan akkor is, elvégre anno eléggé szimbolikusan mutattak be az előadásban véres szitukat, amik a Trónok harcában kábé csuklómozdulatok (felnégyelés, áldozat, stb) 2. Végképp elvesztené az önnállóságát

pandaagi 2013.05.07. 11:56:56

@hmikey: igen, lehet.
de en ennel egyszerubb vagyok. ezeket a 'tetszik -nem tetszik' dichotomiaban szoktam elhelyezni, vagy meg az 'erdekes-nem erdekes' fogalompar menten. most ez a 'tetszik es erdekes' dobozba kerult nalam.
51eves vagyok, a 'nagy magyar kreativ dobas' mar nem foglalkoztat, nem sok ilyet lattam eddigi eletemben. :) minden hasonlit valamire, amivel mar talalkoztam. de ez nem zavar.
( ha ilyesmi erdekel, az uraniaban van a met-bol opera es balett sorozat, na ott vannak kreativok, az fix. vasarnap a rajna kincset lattam, na ott a kover not szepen felkuldtek a walhallaba madzagon, 10m magasba, csak lestem, kozbe meg enekelt, na az nem volt semmi!!)

pandaagi 2013.05.07. 11:58:57

@c3posilver: igen, en is ilyenre tippelek! miota beszelunk mar rola! :))

pandaagi 2013.05.07. 12:08:30

kicsit talan tul van misztifikalva ez az istvan a kiraly.azert ugrottak itt ra paran erre a temara. pedig ez is csak szinhaz. jo, az igaz, de csak egy eloadas.
( nekem kicsit mast jelent, mint amit belegondolnak, foleg ereznek sokan.tronviszaly, ja, meg jo es rossz kuzdelme, meg uncsizo idegen asszony, de azert itt az egyeni ambicio midennel fontosabb kerdes, szerintem. es hogy ez az ambicio masok, esetleg egy orszag sorsat hogyan befolyasolja.
azert tenyleg van itt egy kis athallas...:)))) )

hmikey 2013.05.07. 12:09:10

@pandaagi: Talán azért vagyok érzékenyebb erre, mert az általam is gyakorolt művészeti formákban folyamatosan ezt a nyúlást látom (fotó, grafika, tánc). Utóbbiban, a táncban a legszembetűnőbb, ráadásul a legkevésbé számonkérhető.

Sajnos úgy nagyon könnyű, hogy az átlagnak nincs igazán rálátása arra, hogy mit, honnan csórnak.

pandaagi 2013.05.07. 12:13:12

@c3posilver: hu, a hattyuk tava angol verziojat is lattam, a dogos ferfi hattyukkal meg az oidipuszos homo herceggel, a frigid kiralynovel, meg erzelmes kurvaval, allati volt!
olyan siri csend volt a vegen, egyszeruen nem tudta a magyar kozonseg lereagalni, pedig elnyert az eliadas vagy 30 kulonbozo nemzetkozi dijat. es tenyleg jo volt, ragyogo tancosokkal.

rrtttha 2013.05.07. 12:31:54

Az volt a szégyen, hogy egy ilyen utolsó, senkiházi tróger foglalkoztatva volt a Nemzetiben.
Azon, hogy az aberrált alföldi hurcibálja magával a kiskedvencét és van pofája István, a királyt rendezni vele már meg sem lepődöm.

kamarti 2013.05.07. 12:41:48

@Na??: hát, korban, mint Stohl, és végzett musicalszínész, nagyjából ennyit lehet elmondani a szakmai múltjáról és eredményeiről. Gondolom, Alföldi inkább jó színészt keresett, aki tud énekelni és elég karizmatikus is, és a neve is érzelmeket kelt.
Az általad javasolt úriember nevét még te is rosszul írtad... (amúgy szabadúszó)

@rrtttha: azzal ugye tisztában vagy, hogy a nagy magyar nemzeti Vidnyánszky mindenáron a hamarosan felszentelendő Nemzetiben akarta tartani Stohlt? Remélem, nem kapsz agyvérzést a hírtől, ha még nem értesültél volna...

predi 2013.05.07. 12:43:01

Tehát akkor foglaljuk össze:
1. Amikor először megláttam egy villamos oldalán a fotókat, rögtön mondtam a csajomnak, hogy ez tiszta Trónok harca, Bajkov Valentin aki a koncepciót kitalálta, A)egyszerűen lenyúlta az ötletet, B) pont ugyanez jutott neki eszébe (ez kevésbé valószínű).
2. Stohl András kiváló színész, nem tudom mennyire jó énekes, de biztos el tudja énekelni amit rá bíznak, ha valaki nem tud énekelni prózai szakra sem veszik fel Magyarországon.
3. A médiapojáca, celeb Stohl András egy másik kérdés, hogy nem tud viselkedni és egész élete a bizonyításról szól, az a magánélete, attól ő még tehetséges színész.
4. Alföldi is tehetséges, ezt még az ellenfelei is elismerik. Kíváncsi leszek mit hoz ki ebből.
5. Le kéne szokni arról végre itthon, hogy gátlástalanul le lehet nyúlni mindent amit nyugaton látunk, az internet korában bármi ilyesmi elég gyorsan kiderül.
6. Horgyulamonnyonle.

kamarti 2013.05.07. 12:53:43

@c3posilver: azért ha lehet, ne általánosítsunk: Bodónak, Süsünek, Mundruczónak, Zsótérnak, Aschernek és Alföldinek is nagyon erős szakmai és kritikai respectje, és nagyszámú értő közönsége van itthon. Az, hogy rendezők külföldön is rendeznek, vagy hazai rendezéssel turnéznak, az meg nagyszerű dolog, ha még díjat is nyernek, ujjé. Az már persze más tészta, ha valaki kénytelen társulatostul külföldre hurcolkodni - viszont szerencsés, hogy megteheti, sok kisebb, hasonló helyzetű társulat van, akiknek nincs ilyen lehetőségük, akkor sem, ha a potenciáljuk meglenne.
Persze ha cinikus akarnék lenni, még azt is mondhatnám, ki tudja, mi lesz: láttunk már olyat, hogy valaki társulatostul országot váltott a jobb élet reményében, és eléggé bejött a dolog....
Amúgy meg azt is el tudom képzelni, hogy Purcarete felüdülés lesz a repertoárba emelt 14 (!) korábbi debreceni és beregszászi előadás, meg az 5 (!) új Vidnyánszky rendezés mellett a templomjáróknak jövőre. Mert hogy az új tulaj mellett jegyzett magyar színházi rendező nem jut szóhoz (vagy nem kért szót ugye) az első évadban....

greatwideopen · http://baconakbisztro.blog.hu 2013.05.07. 13:06:58

@kamarti: Ne is túlozzunk. Nagyszámú közönsége és nem értő közönsége. Illetve hozzájuk értő. Más meg máshoz értő. Persze Alföldihez érteni trendy, szeretni, illetve kiválóságát megvallani pedig erősíti bizonyos körökben a csoporthoz tartozás érzését.
Nem kritizálom Alföldit, ahhoz ugyanis meg kellett volna néznem egy-két rendezését,mazochista nem vagyok, s nem szeretem azt sem ha hülyének néznek, veszek egy jegyet a színházába, aztán a darab felénél-harmadánál kimegyek.

pandaagi 2013.05.07. 13:30:57

@c3posilver: a fiammal lattam az angyalokat. masodeves egyetemista. harom hetig masrol se beszelt. nagyon szivenutotte, mint gondolom, sokakat. hosszu, komoly eloadas, csak azokat hallottam fikazni, akik nem lattak. aki latta, igy-ugy ertette, magara ismert valamelyik figuraban, es ez kavarta fel. es nem csak a szoveg, a latvany is remek volt. kar, hogy nem lehet mashova igy atvinni, pont a technika miatt, pedig biztos meg soka futhatna.

nagyon furcsallom, hogy nem bizik alfoldi rendezeseben a nemzeti erzelmu nagyerdemu, amikor a darab szerzoparosa csak ot lattak erre a feladatra megfelelonek. furi!, vagy nem ?!
(meg szerencse, hogy a magyar nem eloiteletes nepseg :)) )

kamarti 2013.05.07. 13:33:25

@greatwideopen: nem értem, mi alapján minősítesz egy rendezőt, akinek saját bevallásod szerint soha nem láttad egyetlen munkáját sem.
azt meg végképp fel nem foghatom, milyen alapon minősíted a közönséget? vagy egyszerűen csak szajkózod, amit Vidnyánszky nyomat?
ez mégis milyen érettségre vagy intellektusra utal, már ne haragudj?
Elárulom neked: Alföldi tudja a szakmáját, e mellett invenciózus, tehetséges alkotó is, aki pontosan tudja azt a határt is, ahol még a lehető legtöbb embert szólíthatja meg úgy, hogy többféle igényű színházbajárónak nyújtson élményt az előadás. A tavalyi Mágnás Miskán pl. az is jól szórakozhatott a szegedi szabadtérin, aki a letisztult, rendezett színpadkép, a szórakoztató cselekményvezetés, a jó színészek és szép dalok barátja - meg az is, aki ennél kicsit több szellemi izgalomra vágyik a színházban egy klasszikus kapcsán is.

egyébként meg Alföldit ismeretlenül és arc-név nélkül fikázni is trendi és erősíti a csoporthoz tartozás érzését bizonyos körökben - remélem, büszke vagy rá, hogy te is ezekhez a bizonyos körökhöz tartozol.

pandaagi 2013.05.07. 13:35:28

ennek ellenere, vagy pont ezert, elmegyek megnezni az uj darabokat is a nemzetibe, foleg amit vidnyanszky rendez majd. latatlanban nem akarok anyazni.
biztos nem tehetsegtelen, de az egesz ugy nagyon gaz volt a palyazattal, a nyilatkozatokkal , az egyesz politikai-erkolcsi iteletrendszerrel egyutt. szerintem az o renomejanak is tobbet artott, mint hasznalt, de nagyon akarta azt az igazgatoi szeket. kar.

greatwideopen · http://baconakbisztro.blog.hu 2013.05.07. 13:40:02

@kamarti: Hát fikáztam én? Nem azt írtam, hogy nem?!

pandaagi 2013.05.07. 13:40:27

@kamarti: hu, ez a csopothoz tartozni akaras egyre erosodik az identitaskereso tevelygok es alulinformaltak koreben.
mama csak csordaszellemnek hivja. most erosebb csoport a nepnemzeti muveletlen fikazok csoportja, a sok frusztraltsagot levezetendo.
:)))

kamarti 2013.05.07. 13:40:49

@c3posilver: nekem volt szerencsém Vidnyánszky munkáit látni a kilencvenes években is és mostanában is: nem csak a személyiségének, a színházi munkáinak sem tett jót ez az irány és ez a mód, ahogy és amerre száguld, és közönsége sincs (a szegedi szabadtérin két egyértelmű szakmai és közönség bukása volt, és hát saját bevallása szerint is volt egy "döccenő" közönségben Debrecenben is az elején - ennek ellenére a szakmai elismerés, állításával ellentétben, folyamatos volt. Azt meg épp egy színésze mondta el a franciaországi kirándulásukról szóló filmben, hogy sem a színészek, sem a debreceni közönség nem tartják sokra, nem szeretik a francia szerző művét, illetve a szintén francia rendező rendezését - de hát az Odeonban játszani mégis csak valami....)

kamarti 2013.05.07. 13:43:44

@greatwideopen: sajnálom, ha a saját szövegedet kell magyaráznom neked, de akkor idéznélek:
"mazochista nem vagyok, s nem szeretem azt sem ha hülyének néznek, veszek egy jegyet a színházába, aztán a darab felénél-harmadánál kimegyek"

vajh mi ez, ha nem előítélet és/vagy minősítés (magyarul: fika)?

pandaagi 2013.05.07. 13:44:32

ha nem oprettet nez az ember a szinhazban, (tisztelet a kivetelnek) akkor a jo szinhaz mindenkeppen mazochizmus: szembenezni onmagunkkal, emberi esendosegunkkel,gonoszsagunkkal, es persze nagyszerusegunkkel.
vagy en valamit nagyon beneztem?!?

rrtttha 2013.05.07. 13:44:51

@kamarti: stohl eltakarodott a nemzetiből, ahogy illik.
Csak ez az ami számít, a többi süket duma.
Remélem, nem kapsz szívszélütést, hogy nem hat meg a semmitmondó süketelésed, az új igazgató személye ebből szempontból teljesen irreleváns és hidegen is hagy.

kamarti 2013.05.07. 13:46:20

@c3posilver: hát én mostanában nem vágyom újabb VA tapasztalásra, maga a Nemzeti, mint épület se vonz annyira, és hát az újonnan szerződtetettek névsora, illetve az így kialakult társulat is, hát hogy is mondjam, minimum eklektikus

kamarti 2013.05.07. 13:47:57

@rrtttha: ja, hogy csak a jó kis napi gyűlöletadagodra volt szükséged? értem.
Stohl meg biztos nagyon odavan, amiért nem csíped

kamarti 2013.05.07. 13:53:31

@pandaagi: remélem tudod, mennyire nem megfelelőek az elvárásaid pl. a Nemzeti új vezetője szerint. merthogy a színháznak költőinek kell lennie, mert a szépséget kell közvetítenie stb. stb. A szintén bandatag (Magyar Teátrumi Társaság, ahová most a Nemzetit is beviszi) és sokáig nem kellően elismert nagy művész Balázs Péter szerint meg egyenest azér ilyen szar az élet, mer sok színház (főleg a sok pesti, meg a sok független) eléggé el nem ítélhető módon ezt közvetíti a nézőknek, és a sok búbánat, baj leszivárog a színpadról a hétköznapokba, mérgezi a zemberek lelkit
ez nem vicc! és nem betépve, zárt ajtók mögött, hanem nyilvánosság előtt mondta el, nem is egyszer.

rrtttha 2013.05.07. 13:59:22

@kamarti: Nem gyűlölködöm, nem kívánok neki semmi rosszat, de a véleményemet fenntartom.
Ha tetszik neked, neki, bárkinek, ha nem.
Egy ilyen embernek nincs keresnivalója a Nemzetiben, eddig sem lett volna.

kamarti 2013.05.07. 14:03:41

@rrtttha: gondolom, ugyanezt a jogot én is fenntarthatom, meg Alföldi is megválogathatja, kivel dolgozik, nem? Vagy Eszenyi - vagy akkor most az jön, hogy nem járok a Vígbe, mert Stohl oda szerződött?

greatwideopen · http://baconakbisztro.blog.hu 2013.05.07. 14:11:36

@kamarti: "vajh mi ez, ha nem előítélet és/vagy minősítés (magyarul: fika)? "

Aha, szóval Te szeretsz olyan darabokat nézni, ami untat, vagy felcseszi az agyadat. (a Te saját pénzeden!) Én nem. Szórakozni járok színházba, ha járok. Egyszer voltam Alföldiében is, de előbb alaposan leinformálódtam, hogy nem valami alföldis 3D-s pornóról van szó. Mert nem szeretem az ilyen meglepetéseket. Ez pedig egy lengyel színház vedégjátéka volt, Ivonne a burgundi hercegnő.

pandaagi 2013.05.07. 14:13:15

@kamarti: a vigben az atutazokat lattam utoljara. hat az sem csopogos szepseg, sot, megis az elet csodalatossagat hirdeti nekem.

ezek az urak meg meg vannak huzatva. (na, balazs peter meg aztan... persze, neki is van mit kompenzalnia, hihi)

pandaagi 2013.05.07. 14:17:20

nem ertem, mi a baj a sexszel a szinhazban, amikor orszagok sorsa a sexen mulik, a mindennapi gyotrelmeink es oromeink forrasa, a csaladok osszetartoja vagy szetugrasztija, egyszoval befolyassal bir a vilagegyetem mukodesere.
csak a szinhazba ne legyen.
nem alszent ez egy kicsit?!? (pont, mint a rudtancos nemzeti motoros. :D )

kamarti 2013.05.07. 14:25:20

@greatwideopen: veled ellentétben én nem vagyok jövőbelátó, és nem tudom előre, hogy valami felcseszi-e az agyam vagy esetleg csak untat. Viszont mindig szélre ülök, hogy ki tudjak menni, ha nem tetszik, amit látok (és közben ne kelljen felállítanom az egész sort), moziban is, színházban is. Ezt a rizikót vállalom, vele jár, legalábbis szerintem. Néha az se tetszik, amit olyanoktól látok, akiket szeretek, vagy korábban tetszett, amit csinálnak, néha meg számomra ismeretlen alkotók nagyszerű munkájába futok bele. Kritikát pedig általában utólag olvasok, ha egyáltalán.
Mondjuk Ákos koncertre pl. nem váltok jegyet - de nem azért, mert valakitől azt hallottam, hogy szar (esetleg olyantól, aki ott se volt), hanem mert meghallgattam rádióban és láttam videókat, és tudom, hogy falra másznék tőle - ez azért a zenében könnyebb, mint a színházzal vagy a mozival. Szóval nem, nem vagyok mazochista. viszont kíváncsi igen, és igen sok jó dolgot láttam-hallottam már.

rrtttha 2013.05.07. 14:26:19

@kamarti: Nem is én kötöttem beléd, hanem fordítva.
Joga volt hozzá és így döntött, ettől ez még szomorú és szégyenletes és a róla alkotott képre is rányomja a bélyegét.
Felőlem azzal járatják le magukat Eszenyiék akivel akarják, lényegesebb, hogy most már nem a Nemzet színházában folyik a gyalázat.

kamarti 2013.05.07. 14:29:14

@pandaagi: hát igen, ilyen alapon pl. az Antigonét, sőt, gyakorlatilag bármely nagy klasszikust is ki lehetne szelektálni, hiszen sok a csúfság bennük ugyebár
és azt sem hinném, hogy a párhuzamos világokkal hosszú távon sokakat meg lehet vezetni, elhitetni velük, hogy tulképpen siker van, nagyszerűség, felemelkedés - hiába lóg ki a seggünk a gatyából....

kamarti 2013.05.07. 14:32:44

@rrtttha: nem beléd kötöttem, max ellent mondtam neked, még alpári sem voltam, még annyira sem, mint te
arra viszont felhívnám a figyelmedet, hogy most már gyakorlatilag minden vidéki kőszínház is nemzeti, nem csak a Nemzeti, ez ugyanis egy új kategória (a több pénzért), gondolom, ezért is kell a felszentelés, hogy mégis legyen valami plusz

pandaagi 2013.05.07. 14:38:30

@kamarti: koszi, erre nem is gondoltam most, de tenyleg a tragediak csak ugy ugy frocsognek a vertol meg egyeb testnedvektol, verfertozo kapcsolatok tomegevel vannak tele a kotelezo olvasmanyok(!) is. ( csak halkan, mert meg betiltjak az iliasz-t is)

kinyulok ettol a szovegtol, meg hogy nem a nemzet szinhazaban folyik majd a gyalazat (?????!!!!!!)
halali. nemzet nagy kezdobetuvel. nem a nemzeti neve, hanem a nemzet, mint altalanos fonev, nem tulajdonnev. ez nem tudom, miota terjed, de szoktam olvasni a magyar melleknevet is nagy kezdobetuvel. (haha)

rrtttha 2013.05.07. 14:41:45

@kamarti: Debizony, rögtön elkezdtél személyeskedni barátom.
A budapesti Nemzeti Színház történetéről pedig ajánlok egy gyorstalpalót, ha nem mond semmit maga a kifejezés.

rrtttha 2013.05.07. 14:43:06

@pandaagi: Ez legyen a legnagyobb problémád az életben. :)

greatwideopen · http://baconakbisztro.blog.hu 2013.05.07. 14:47:02

@pandaagi: "mi a baj a sexszel a szinhazban"

Én az ivartalan szaporítás híve vagyok, most oltottam piros vilmos körtét birse, s meg is eredt.

kamarti 2013.05.07. 14:59:41

@rrtttha: egyrészt nem vagyok a barátod (bár a piros vilmoskörtéért sok mindenre kész lennék, irigyellek is), másrészt aberráltnak, meg senkiházi trógernek nevezni bárkit az oké, ellentmondani annak, aki ezt teszi, az nem? Harmadrészt nem méregetném, ki mit tud a Nemzeti történetéről, meg a mai helyzetéről, de legalább ajánlani se ajánlok neked semmit - ez így rendben van, gondolom.

kamarti 2013.05.07. 15:02:19

@pandaagi: hát igen, büszke magyarok vagyunk, de annyira nem, hogy tudjuk az alap helyesírást, vagy hogy ne fordítva ragasszuk fel a Nagymagyarország matricát az ótóra/motorra (mert ilyet is láttam, nem is egyet...)

greatwideopen · http://baconakbisztro.blog.hu 2013.05.07. 15:04:50

@kamarti: Nem akarlak elkeseríteni. Nem csak eggyen rajonganak Robiért. Legalább ketten, rrtttha és én.

pandaagi 2013.05.07. 15:07:14

@rrtttha: koszi. remelem, igy lesz :)

@greatwideopen: tenyleg? de nem a szaporodas a lenyeg, hanem az elvezet. emberek vagyunk, az allatok meg csak fajfenntartsanak! :)

greatwideopen · http://baconakbisztro.blog.hu 2013.05.07. 15:11:26

@pandaagi: miért, te a színházba jársz masztizni? A pornósok se élvezik a performancot és a színészek se, ha ilyen csodálatos rendezők mint Alföldi leviszik őket pornóba. A színvonallal együtt. A Nemzet színházában.

kamarti 2013.05.07. 15:30:33

@greatwideopen: bakker mikor vitte le őket pornóba? és mikor interjúvoltad meg őket, hogy élvezik-e, amit "rájuk kényszerít" Alföldi? (hogy a pornósokat mikor, arra nem vagyok kíváncsi)
elárulom neked is, a másik rajongónak, @rrtttha:-nak is, hogy nem Alföldi volt az, akinél konkrétan meztelenül jelent meg Ádám és Éva a Tragédiában, hanem Vidnyánszky. Igaz, nem most legutóbb, a Szabadtérin - ott például gumicsöcsöket ragasztatott a római színben a nők átlátszó lebernyegeire kívülről. Persze egyszerűbb lett volna kihagyni a római színt, csak hát az a fránya Madách nem beleírta.

Istenem, és még Alföldi az aberrált! Láttam már olyan táncszínházat, nem is egyet, ahol férfiak és nők minden testszőrzetüktől megszabadulva, ágyékkötőben táncoltak - egy pillanatig nem gondolkodtam azon, hogy most melleket látok, de érdekes vagy hogy egymáshoz érnek, juj.... El nem tudom képzelni, kinek jut eszébe pl. a pornó a Tragédiáról

greatwideopen · http://baconakbisztro.blog.hu 2013.05.07. 15:38:52

@kamarti: Én csak Alföldire tudok hivatkozni. A jómútkor mondta vmelyik tévében, hogy vmelyik darabjába kellett vmi pornó jelent, amit végül is kovival forgattatott le. Bizonyára veled nem egyeztetett a dologról.

pandaagi 2013.05.07. 15:40:34

@greatwideopen: a szinhazba is az elvezet kedveert jarok, a sex is csak igy erdekel, noplane mar elmultam szaporodokoru :)
de nem hiszem, hogy ne lett volna helye a bacchanalianak, ha egyszer bacchanalian vagyunk, ugye a tragediaban. vagy eppen keplerne ne asszonyi bajaival vegye ra az urat a penzkeresetre, ha ugy van. az elet ilyen is. ne legyunk mar annyira prudek. a gorogok meg nem feltek errol irni, lsd. luzisztrate. :))
de tenyleg, es meg mi volt porno eloadas a nemzetiben, vagy csak nem figyeltem? nem lattam olyat. (az angyalokban semmi ilyesmi nem volt, jo, mondjuk ferficsok igen, dehat az semmi. verzo altest is volt, mint a halalos betegseg tunete, de porno, annemvot!

greatwideopen · http://baconakbisztro.blog.hu 2013.05.07. 15:46:50

@pandaagi: ha nem vót, hát nem vót, vagy csak kihagytak valamiből.

pandaagi 2013.05.07. 15:50:13

@greatwideopen: pont, hogy kerdezem, melyikben volt, mert amit lattam, abban nem. de hat masban meg lehet, en nem meghazudtolni akartalak, hanem csak erdeklodom! :)

kamarti 2013.05.07. 15:50:56

@greatwideopen: hát velem nem is kell egyeztetnie, de azért eléggé nulla infó ez a valahol mondott valamiről valamit, amit félfüllel hallottam és Kovi nevét megjegyeztem, mert őt ismerem
mondjuk ebből a félinfóból is az derül ki, hogy nem megrendeztette Kovival a színpadon, hanem leforgattatta filmre, és az se biztos, hogy nem profikkal, vagy legalábbis ez (sem) derül ki az infódból, ahogy az sem, hogy melyik színház melyik darabjáról van szó

na kábé ilyen mélységű és hitelességű információkra alapozva megy a hörgés pl. vele, meg a Nemzetivel kapcsolatban. Én erre nem lennék büszke, még a helyedben sem.

kamarti 2013.05.07. 15:54:15

@pandaagi: na, jó kis példáid vannak! Pont a Lüzisztrate, amit nem is itthon rendezett, hanem Szlovéniában, itthon meg ment a hörgés, mert egy fallosz volt a plakáton (marcipánból, még mielőtt). Nyilván minden hörgő képben volt a darabbal kapcsolatban, plusz ők fizették az adóforintjaikból...:)

rrtttha 2013.05.07. 16:07:51

@kamarti: Ellentmondhatsz minden személyeskedés nélkül is és nem kelt visszásságot, barátom.
Te adtad a hülyét, mintha nem tudnád milyen (akár szimbolikus) különbség van pl. a győri és a budapesti nemzeti közt.
Ha te így, én úgy, tudod.
Alföldi már jóval a kritizált ámokfutása előtt lejáratta magát a szememben így túl sok figyelmet nem érdemel.

@pandaagi: Ennyi értelme is van ennek a szájtépésnek, semmi a köbön. ;)

pandaagi 2013.05.07. 16:13:37

@kamarti: az csak veletlen, hogy ez jutott eszembe,, meg a korszinhazban lattam, amikor kazimir rendezett mindenfele tragediakat, ugy kb. 35 eve, drahota, kozak, sunyovszky voltak fiatalok, esztergalyos cilike neni meg cilike volt:)
nem tudtam, hogy alfoldi is megcsinalta, tenyleg!
kerestem a nyilatkozatot, amire itt hivatkozva lett, de csak hircsardas marhasagokat, meg kurucinfos horgest talaltam. meg egy mondatit, hogy valami szavay nevu kepviselofele olyat mondott, hogy legkozelebb majd kovi rendez csaladi darabit a nemzetiben, ez valami vicces fordulat volt a magyarunnep kapcsan. hatigy.

greatwideopen · http://baconakbisztro.blog.hu 2013.05.07. 16:15:37

@kamarti: Én elhiszem, hogy sokkal meggyőzőbben és hitelesebben tudnám ekézni Alföldit, ha legalább egy darabját láttam volna, dehát nem vitt rá a lélek, hogy megnézzem valamelyiket. Nem megy na!
Pedig nagyon akartam, most komolyan!

kamarti 2013.05.07. 16:18:42

@rrtttha: nem hinném, hogy többekben keltek visszásságot, mint te. azt se hinném, hogy kevésbé hiteles a mondókám.
és hidd el, naprakész vagyok a magyar színházi életben, tudom, milyen különbség van a pl. a győri meg a pesti Nemzeti közt - nem szimbolikus, annyit mondhatok. És nem én zsonglőrködök a szavakkal-kategóriákkal (pénzzel!) - épp arra próbáltam nyitni a figyelmed, hogy kik és miért teszik.
Ahhoz képest meg, hogy Alföldit figyelemre se méltatod, elég sokat foglalkozol vele - hogy egy klasszikust idézzek, "nem érzed-e eszméid között az űrt?"?

pandaagi 2013.05.07. 16:32:11

szerintem akkor most senki nem kerheti szamon rajtam, ha vidnyanszkyt ekezem. persze nem teszem, mert kivancsi vagyok ra is. en tenyleg mazochista vagyok, vagy mi.

kamarti 2013.05.07. 16:35:01

@pandaagi: hát igen, Sunyovszky művésznő sem volt mindig Fekete Györgyné - valószínűleg csomó olyan dolgot csinált színpadon és filmen, amit ma már a nagyhatalmú férjura és az általa elnökölt MMA nem támogatna....

ami meg a Kovi problematikát illeti - hát így születik az alaptalan pletyka, vagy mondhatni rágalmazás. Gondolom, @greatwideopen: is ugyanazt hallotta, amit te megtaláltál - ez lett belőle. (amúgy ha emlékeim nem csalnak, ez az a Szávay, aki ellen épp mostanában nyert pert Alföldi....)

rrtttha 2013.05.07. 16:49:39

@kamarti: Nem bírtad ki személyeskedő beszólás nélkül, azóta pedig folyamatosan ezen görcsölsz, nem vezet ez semmi jóra.
Reméltem, hogy legalább a szimbolikus megvan, ha más is az csak külön öröm.
A mondandóm stohlra volt kihegyezve, alföldi nem érdemel figyelmet múltbéli cselekedetei miatt ahogy említettem el is intéztem fél mondattal, te citáltad folyton be.

pandaagi 2013.05.07. 16:56:50

@kamarti: jaj, ez vicces. mit mondott vajon a joember, valami hasonloan elmeset?!

sunyi nagyon jo kis szineszno, kar, hogy a ferje teljesen orult. vajon mi vonzotta azt a jo csajt hozza?

kulonben ha nem lesz nemzeti, majd tobbet jarok a vigbe, meg a pestibe. apropos, az equusban jo volt alfoldi.( meg nagy huzas volt kutvolgyi szerepeltetese)

kamarti 2013.05.07. 17:20:32

@pandaagi: hát Sunyovszky elég rég nincs a pályán, először kultúrattasé volt, ha jól emlékszem (rozsnyói születésű egyébként), most meg már egy ideje csak Feketéné - gondolom, egy családban egy művész elég a férjura szerint (többek közt ezért is volt elég fura, h most lett Érdemes Művész)
De egyébként Vidnyánszky megmondta, akinek nem tetszik a mostani nézők közül az ő Nemzetije, majd elmegy a Katonába, az Örkénybe vagy a Radnótiba (ezzel mintegy kijelölve azon színházak körét, amik még csípik a szemit...)

a per meg még a 2010-es tüntetés apropóján zajlott (tudod, amikor előbb a Müpához mentek a szegíny jobbikosok, nem találták a Nemzetit):
index.hu/belfold/2013/04/26/pert_nyert_alfoldi_a_jobbikosok_ellen/

kamarti 2013.05.07. 17:21:20

@rrtttha: oké, legyen tied az utolsó szó

pandaagi 2013.05.07. 17:37:06

@kamarti: hat igen, ez olyan konzervativ dolog. az asszony csak ne muveszkedjen, kerem, van neki dolga jobb is. :(

az ut, tenyleg, hogy nem tudtak, hol is van az, ami ellen vagy amiert(?) tuntetni akarnak. ez is olyan magyaros! (nem tudom mi az, de biztos szar, ha a 'masik oldal' csinalja. oh anyam, azok kozul vajon hanyan lattak ott, esetleg barhol mas szinhazban, valamit valaha.persze palffy kep/viselo/mutato ur is ugy nyilatkozott meg a magyarunneprol, hogy meseltek neki, es ez felhaboritotta. ez nagyon fajt nekem, mert zavadat egyenesen imadom)

kamarti 2013.05.07. 19:59:46

@pandaagi: Závada egyébként is a bögyükben van, mert elsők közt tiltatta le a műveit a közszolgálati rádióban, így meg, hogy le is paktált az ellenséggel, hát végképp
itt elég hallomásra alapozni, aztán bemondani a tutit - látod, vannak (sajnos elég sokan), akik vevők erre, és szajkózzák tovább a hülyeséget

pandaagi 2013.05.07. 20:49:57

@kamarti: hát igen. pedig igazán komoly szociológus ÉS író, sok mindent tud az emberi lélekről, meg a ma emlegetett közösséghez tartozásról!

rrtttha 2013.05.07. 22:10:57

@kamarti: Látod, hogy a tiéd lett. :D

Tényleg nincs értelme ilyesmin vitázni, én úgysem leszek róla/róluk jobb véleménnyel és fordítva, úgysem tudjuk egymást meggyőzni. :)

Count di Luna 2013.05.09. 15:50:57

A Stohl mióta tud énekelni?

Az Oroszlánkirályban nem külön énekhangja volt Simbának?

emmersson 2013.05.28. 17:43:11

@saks: Ha agysebész volnék, téged nem vállalnálak. Reménytelen eset vagy :)
Egyébként meg úgy jön ide, hogy bárkit támadhatunk ezért vagy azért, a bűn az bűn!

.Rafi. 2013.06.12. 17:23:33

@Horányi Dubcsek László: Nem tudom minek okoskodsz.

castalbums.org/recordings/Mulan-1998-Hungarian-Soundtrack/16058

Hidd el a Stohl Buci énekel.
Ezt még a süket is meghallja.

A Miller az Aladdin-t énekelte.
süti beállítások módosítása