Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Két magyar műsor, az On the Spot és az Aglaja is Arany Nimfát nyerhet Monte-Carlóban

2013. április 25. 08:30 sixx 31 komment

Közzé tették az 53. monte-carlo-i Arany Nimfa tévéfesztivál kategóriáinak jelöltjeit, és nagy örömmel jelentjük, hogy a legjobb tévéfilm és a legjobb dokumentumfilm kategóriákban egy-egy magyar jelölttel is találkozhatunk: Deák Krisztina Aglaja című filmje az előbbi, az On the Spot Gázáról szóló című epizódja pedig az utóbbiban került be a versenyprogramba, amihez innen is gratulálunk.

1_1.jpg

Az Aglaja egy magyar-román cirkuszi mutatványos család életéről szól, pontosabban arról, hogy a jobb élet reményében nyugatra menekülnek Ceausescu Romániájából. Ahhoz viszont, hogy a porondon maradhassanak, nem elég a sima artistaszám, különleges mutatványok kellenek, melyek közül az egyikben az anya a saját haján lóg a kupolában, miközben égő fáklyákkal zsonglőrködik. A kislánya, Aglaja minden este attól retteg, hogy baleset éri, és ez a rettegés határozza meg egész életét. A film főszereplőjét, Ónodi Esztert a legjobb színésznő kategóriában jelölték, ami szintén hatalmas eredménynek számít.

Az On the Spot című dokumentumműsor Harcosok alcímű évadának utolsó, tavaly télen bemutatott részében a készítők, Cseke Eszter és Takács S. András a gázai-övezetbe látogat el. A 2012 novemberében játszódó epizód úgy kezdődik, hogy a Hamász egyik vezetőjét egy drón felrobbantja, majd a filmesek tolmács-kísérője megtudja, hogy a lánya egy robbantásban elveszítette négy ujját, szóval nem ez az a rész, amit egy vidám vasárnap délután csak úgy megnéz az ember, ha ki akarna kapcsolódni

A készítők elmondták a comment:com-nak, hogy hatalmas megtiszteltetésnek veszik a jelölést, a kategória mezőnye viszont roppant erős (többek között a brit Panorama egy epizódja és a fukusimai reaktorbalesetről szóló japán dokumentumfilm is a jelöltek között van). A Gázáról szóló részt egyébként mindketten a legjobb munkájuknak tartják, Takács S. András úgy fogalmazott, hogy "ha valahova oda kell adni egy részt, az ez lenne. Nagyon személyes, drámai film ez, ami közel áll hozzánk - furcsa, hogy pont egy ilyen tragikus filmnek köszönhetően hívnak meg minket pezsgőzni Monte Carlóba."

Az On the Spot-ot az MTVA jelölte a fesztiválra, nekik van már tapasztalatuk bőven ezen a téren, hiszen tavaly a Hacktion című tévésorozatuk is részt vett a fesztiválon, 2011-ben pedig, abban az évben, amikor Osvárt Andrea a legjobb női alakítás díját kapta meg, Al Ghaoui Hesna és M. Nagy Richárd dokumentumfilmjeit indították a versenyben.

Illusztris társaságba kerültek a fiatal magyar dokumentumfilmesek, az Arany Nimfára idén jelölték a Breaking Bad című sorozatot, David Tennant színészé lehet a legjobb férfialakítás díja, a legjobb minisorozat akár a Ridley Scott irányításával készült, részben nálunk forgatott World Without End is lehet, vagy a Kevin Costner féle Hatfields & McCoys, aminek két színésze, Kevin Costner és Bill Paxton is kapott jelölést.

A sorozatok között a Breaking Bad mellett jelölték a Doctor Who-t, Downton Abbeyt, a nemrég elkaszált Bomb Girls-t, a brazil Capadociát, a nagyszerű Homelandet, valamint a 30 Rock-ot és a Modern családot is. Az idei fesztiválra június 9-14 között kerül sor majd, szokásunkhoz híven a helyszínről jelentkezünk majd idén is. A jelöltek teljes listája itt olvasható.  

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.04.25. 10:29:14

Az Aglaja mozifilm, tavaly októberben volt a bemutatója. Hogy kerül egy tévés fesztiválra?

2013.04.25. 10:40:53

Kösz a többiek nevében is az ilyen posztokat, van helyük. Elég burkoltan fogalmaztam?

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2013.04.25. 10:50:05

A gázai spot, meg tényleg az egyik legjobb. Sokat tesz a hatáshoz a háborús övezet sajátos hangulata, a kisgyerek balesete.

lobster thermidor 2013.04.25. 11:01:22

Már az Arany Nimfa sem a régi!

Az "On the Spot" egy - egy epizódja talán érdekes lehet annak, aki soha nem járt Európán kívül, de az egész sorozat erősen túl van fényezve.
A bulvár "blood, sweat and tears" változatát adják elő videóikban, legtöbbször a helyi politikai, és társadalmi viszonyok ismeretének teljes hiányáról tanúskodó kínos járatlansággal.
Ilyen alapon Vujity Tvrtko sapkája is szerepelhetne a díjra jelöltek között.

nassy75 2013.04.25. 11:28:36

Az On the Spottal egyetlen problémám van. Ebben az országban, ahol élünk, s melyet gyakorlatilag immár maffiamódszerekkel irányítanak, bőven lenne helye a tényfeltáró újságírásnak. Ezeknek a "fiatal tehetségeknek" nem feltétlenül értem, miért Gázába, Dél-Afrikába és egyéb helyekre kell menni filmet forgatni, amikor Budapest oly' közel van...

gastro, missing in action 2013.04.25. 12:11:05

@nassy75: jogos. talán akkor nem adna rá egy fillért sem az MTVA, nem? :))

kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2013.04.25. 12:38:50

@Fedor: A Girl With a Dragoon Tatoo filmet tv-s miniként nevezték "Millenium" néven. Mondjuk az nem Monte-Carlo volt, hanem International Emmy.

www.zdf.com/uploads/media/11-11-24_ZDF_PR_Int_Emmy_Award_en.pdf

Az megint más kérdés, hogy volt-e ennek a filmnek egyáltalán tv-s premierje, vagy csak simán leadták este 11 után.

PTt 2013.04.25. 12:50:56

Jó kis magyar hozzáállás, gratulálok! -_-
Az On the Spot nagyon is megérdemli az elismerést! A filmet nem láttam, majd be lesz pótolva.

Žďárský 2013.04.25. 13:11:01

@lobster thermidor: "a helyi politikai, és társadalmi viszonyok ismeretének teljes hiányáról tanúskodó"

És te vajon behatóan ismered a gázai/kasmíri/burmai/japán stb. társadalmak belső viszonyait vagy csak jól esik beszólni?

Aki meg látott már On the spot-ot, az tudja, hogy ez nem politikai tényfeltáró műsor, hanem egészen más műfaj. Olyan, mintha egy regényírón a versek hiányát kérnénk számon. Tény, hogy helyenként vannak hatásvadász elemeik, de ők is a nézettségből élnek, és tetszik nem tetszik, enélkül sajnos nem megy.

pentye 2013.04.25. 13:16:51

lerágott csont, tudom, de itt ugy is mindenki egyszerre szociológus, politológus, néprajzkutató, filmes, riporter etc,etc. Szegényeknek meg csak (ha jól tudom) az SZFE-jutott..

kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2013.04.25. 13:40:55

@kis_kiraly: Az utolsó mondat a magyar (tv)filmre vonatkozik

kamasuka 2013.04.25. 13:50:31

A napszemüveg és a gyűrű alapján a képen a lány Cseke Eszter, de valahogy valami nem stimmel. Vagy tévedek?

kamasuka 2013.04.25. 13:53:50

"a Hamász egyik vezetőjét egy drón felrobbantja"

Ez tényleg durva rész volt, de nem hozták ki belőle a maximumot.

lobster thermidor 2013.04.25. 14:41:47

@Свобода:

Én bizonyos ismeretek teljes hiányról beszéltem, ha tetszik érteni mit is jelent ez. Ha nem sikerül értelmezni így sem, akkor adok egy kis segítséget.
Hogy az általad használt hasonlattal éljek,
"Olyan, mintha egy regényírón a versek hiányát kérnénk számon".

Azért abban bízom, hogy szerinted is elvárható minimum attól aki regényírásra "vetemedik", hogy legalább a helyesírás szabályait ismerje. Másként fogalmazva, legalább alapfokon kellene ismerni bizonyos dolgokat az adott film forgatási színhelyéül szolgáló országokban.
.... .... ....
"És te vajon behatóan ismered a gázai/kasmíri/burmai/japán stb. társadalmak belső viszonyait vagy csak jól esik beszólni?"

Ezzel a butasággal pedig nem tudok mit kezdeni, legfeljebb csak annyit tanácsolhatok neked, ha azt akarod, hogy komolyan vegyenek, túl kellene lépned az ovis színvonalú személyeskedésen.

Žďárský 2013.04.25. 14:51:47

@lobster thermidor: Oké, akkor személyeskedés nélkül: tudsz konkrét példát az állításaidra?

sixx · http://comment.blog.hu 2013.04.25. 15:10:17

@lobster thermidor: az ovis színvonalú személyeskedés semmivel sem cikibb, mint ilyet írni: "
A bulvár "blood, sweat and tears" változatát adják elő videóikban, legtöbbször a helyi politikai, és társadalmi viszonyok ismeretének teljes hiányáról tanúskodó kínos járatlansággal."

mert ez konkrétan nem igaz.

a példákat pedig várjuk, ne csak a szád járjon.

lobster thermidor 2013.04.25. 16:31:32

@Свобода:
@sixx:

Nagyon "megtisztelő", hogy az igen tisztelt posztoló, akitől cseppet sem állnak távol a bulváros fordulatok, csuklóból rám pirít egy mondatért, melynél nem is oly ritkán jóval keményebb dolgokat ír le. No és a megjelenő írások igazságtartalma...

De a nekem szegezett kérdésre válaszolva, akkor tessenek megnézni például a Sri Lankáról szóló filmet. Egészen felületes, és egyoldalú, ezért teljesen torz megközelítésben mutatja be a polgárháború utáni helyzetet.
Bátran állítom ezt, mert szerencsémre jó ismerője vagyok az országnak, és nevezzük úgy, rendelkezem némi rálátással az ott élő emberek hétköznapjaira is.
Vajon milyen konkrétumot szeretnének az urak hallani? Talán a filmre sem emlékeznek, csak úgy általában, homályosan esetleg...
Bizony most én vagyok kénytelen azt mondani, hogy olyanokkal, akik nincsenek képben a dologról, nehéz egy filmben előadott félrevezető állításokról tényekkel vitatkozni.

Vagy itt van ez az indiai Love Commandos. Akikről testvérek között is hónapokig cikkezett a világsajtó, de feldolgozták már korábban mások is a témát, ezek után sikerült úgy előadni a filmet, mint eredeti ötletet. Hááát...

Fenntartva véleményem, a díjra jelölt filmet nem illettem kritikával, talán azoknak jelentenek újdonságot a filmecskék, akik otthonról a fotelból csodálkoznak rá a világra.

sixx · http://comment.blog.hu 2013.04.25. 16:42:31

@lobster thermidor: oké, világutazókkal nem vitatkozunk. szar az on the spot, mert te ezt mondtad, oszt kész, passz. további szép napot.

lobster thermidor 2013.04.25. 16:51:07

@sixx:

De most tényleg sixx, a te korodban már nem áll jól a hiszti!

Ez csak az én véleményem.
Nem baj, sőt jó, ha nem értünk mindenben egyet.
Viszont örülök, hogy másoknak tetszik a sorozat, ezért kívánom Eszternek, és Andrásnak, hogy nyerjenek itt, és máshol szép nagy díjakat.
Nektek meg további jó filmnézést, akár az On the Spot sorozatban is.

czinikus 2013.04.25. 18:29:16

Nincs semmi baj az On the Spot sorozattal.Igaz hangyányit olyan
mintha Frei csinálta volna kezdő korában,de ez van.Ez max.a valóság egy szelete,amit a megrendelő szájíze szerint tálalnak
a városi fehér embernek,aki bármit elhisz,feltéve ha elég sokszor ismételgetik.

tengertigrise 2013.04.25. 20:36:21

@lobster thermidor: Egyetértek.
Nekem az az érzésem,hogy túl nagy témákat akarnak feldolgozni.
Bizonyos dolgok ismeretéhez minimum éveket kéne egy adott országban eltölteni.
Az Indiában forgatott adásnál éreztem azt,hogy teljesen tévúton járnak a műsor készítői.
Többször is jártam már ott, mást tapasztaltam.
Ez alapján számomra a többi rész sem hiteles.

Žďárský 2013.04.25. 21:41:44

@tengertigrise: Ez valahol műfaji jelleg. El lehet tölteni éveket egy idegen kultúrában, megismerni annak minden részletét és hitelesen bemutatni, de abból nem tévéműsor lesz, hanem néprajzi vagy antropológiai monográfia.
Tegye fel a kezét, aki látott már On the spotot. És aki olvasott már valamit mondjuk Bronisław Malinowskitól? Pedig az utóbbi kétségkívül sokkal pontosabb és hitelesebb, bár szakmai körökben azért az ő dolgait is vitatják.
Egy tévéműsor forgatására nincs néhány hétnél-hónapnál több idő, felkészüléssel, forgatással és utómunkával együtt. Tény, hogy felszínes, de az átlagember szintjén ez vállalható. No meg az érdeklődés felkeltésére is kiváló. Az indiai részt pont nem láttam, de a dél-afrikai, burmai és kasmíri riportok hatására komolyabban is utánaolvastam az ottani dolgoknak.

csab2 2013.04.25. 22:37:25

@lobster thermidor: Mert a nézők azok mind közel-keleti szakértők mi? Bírom az ilyen okoskodó megjegyzéseket. Irigység, semmi más.

tengertigrise 2013.04.28. 19:19:47

@Свобода: Persze értem én,hogy erre se pénz, se idő, csak akkor felmerül a kérdés,hogy kell-e?!
Nem becsapás ez? Nem jár egy ilyenfajta műsor felelősséggel?
Vagy fogadjuk el,hogy a média ilyen hazug, felszínes?
Ilyenkor felmerül bennem a kérdés,hogy vajon a világ azon részéről,ahol nem jártunk, mennyire lehet valós képünk a híradókból stb. ?
Kicsit olyan ez,mintha egy teljesen más kultúrából ideutazna 2 hétre pl.két afrikai fiatal és csinálnának egy filmet Magyarországról.
Biztos vagyok benne,hogy még a felszínt is alig karcolgatnák.
Ellőnének pár közhelyes és igaz dolgot rólunk,de tuti,hogy rengeteg téves következtetést vonnának le.
Szerintem az On the spot is kb. ennyire mélyenszántó.

Žďárský 2013.04.29. 15:17:35

@tengertigrise: A felszínesség és a becsapás szerintem nem ugyanaz. Egy mélyreható és minden részletre kiterjedő társadalmi tablót nem lehet tévéműsorok keretei között megrajzolni. Pláne nem olyan, végtelenül összetett problémáról, mint a srí lankai vagy a kasmíri konfliktus.
Alaphelyzetben mit tud egy átlag magyar mondjuk Srí Lankáról? Talán annyit, hogy onnan származik a reggeli teája, vagy még azt sem. Ha megnézi a vonatkozó részt, legalább néhány alapvető dologgal tisztába kerül: két nép, évtizedes háború, terroristák vs. szabadságharcosok, győztesek és megalkuvók.
Egy afrikai tévéstábnak nyilván Magyarország is a Hortobágyot jelentené, a Balatont meg Pest nevezetességeit. De ez még mindig bőven több, mint amit az ő országuk átlagpolgára tud rólunk.

Nyilván így nem lesz valós képed az adott országról. De én mondjuk két évet élte egy meglehetősen közeli országban, ennek nem állítom, hogy valós képem lenne az ottani viszonyokról. Szóval ilyen dokumentumanyagok szerintem kellenek. Közelebb hoznak egy világot és felkelti az érdeklődést. Akinek ez kevés, az olvashat antropológiai szakirodalmat, elkezdhet szingalézül tanulni vagy ha elég sok a pénze, oda is utazhat. Akinek viszont nincs ideje/energiája, hogy a fentieket minden kultúrára megismételje, az egy óráig Barátok Közt helyett nézett valami érdekeset, ami minden felszínessége ellenére is a hazai tévés mezőny nagy hányadát leveri.

tengertigrise 2013.05.05. 11:27:33

@Свобода: Az érdeklődés felkeltése hasznos,azonban ha csupán rész igazságok vagy butaságok jutnak el az átlag emberekhez az inkább káros,mint hasznos.
A teljes felszínesség és a mélyreható szakirodalmi anyagok közt azért van egy széles sáv.
Szerintem amit mi sem ismerünk,arról ne csináljunk dokumentumfilmet,mert az inkább káros,mint hasznos.

tengertigrise 2013.05.05. 11:29:07

Na ezt az utolsó kommentemet jól megaszontam :D Sorry...,de gondolom érthető a lényeg :D Sőt HASZNOS! :D

nagylaszlo971 2013.06.14. 11:14:32

@Fedor: én is ezen merengek éppen, ráadásul "két magyar műsor" címmel ez azért elég ciki... rá-ráadásul erősen koprodukciós alkotásról van szó, szóval totál hülyeség ez így... de majd letöltöm az Aglaja negyedik évadának 13-as részét, abban kivillan az eszti csöcse és nagyon poénos, ahogy Roncalli jókat odamond ;-)

2013.06.14. 11:37:25

Az On the Sport hangulat csináló műsor, szerintem. Ennyi és nem több.
Ha több objektív dolgot akarnék tudni egy adott országról, nem ebből a műsorból tájékozódnék, ahogy most sem teszem, inkább keresnék olyan embereket akik éltek ott több éven keresztül és tudják miről beszélnek.

Azért sem kedvelem ezt a műsort, mert olyan indulatokat és érzéseket gerjeszt ami túl szélsőséges egy kelet-európai panellakó átlagpolgár számára. Ha napokig nem tudok aludni a műsorban látottak miatt, rossz értelemben érint meg, csak tehetetlenségi érzést, dühöt és iszonyatot vált ki, akkor nincs értelme ezt nézni, erre egy Fűrész, vagy Motel című förmedvény is képes.

Én a jó érzéseket szeretem megélni, nem a negatívat. Lehet erre azt mondani, hogy becsukom a szemem, de ez nem így van. Objektív, tárgyilagos információkat szoktam olvasni, legutóbb két tanulmányt Szomáliáról, magyarul és angolul. Az sem volt egyszerű téma, nem egyszerű az ország sem.

De ameddig van épp elég problémám a saját megélhetésem és jövőm miatt, addig valahogy nem akarom, hogy más, nagyon távoli országokban élő személyes történetek indulatokat, hangulatot váltson ki belőlem. Az indulat (düh, tehetetlenség, harag, iszonyat) főleg a hirtelen, löket szerűen érkező, sosem jó tanácsadó.

morgo1229 2013.06.14. 13:11:33

mindent látó szem - 2013.06.14. 11:37:25
grow up
süti beállítások módosítása