Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Radics Gigi mégsem lopott?

Szakértett a szakértő, az Úgy fáj tovább versenyezhet A Dalban

2013. február 28. 13:59 -Szűcs Gyula- 144 komment

Tovább versenyezhet a Dal című showműsorban a Radics Gigi Eurovíziós Dalfesztiválra szánt nótája, az Úgy fáj. Ez volt az a dal, amikvel kapcsolatban korábban felmerült a gyanú: egy román énekesnő, Paula Seling Timpul című 2003-as slágeréről koppinthatták.

A Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap azonban az elmúlt 48 órában szakértő bevonásával alaposan kivizsgálta az ügyet és Radics Gigi további versenyzése mellett döntött. Az MTVA ma a következő sajtóközleményt hozatta le az MTI-ben: 

Az MTVA által felkért zenei szakértő, Victor Máté állásfoglalása és a román énekesnő menedzsmentjének véleménye alapján az MTVA és A Dal zsűrije azt a döntést hozta, hogy a Radics Gigi által előadott Úgy fáj című dal továbbra is versenyben marad.
 
"Összehasonlítottam a két dalt (Paula Seling: Timpul és Radics Gigi: Úgy fáj c. számait). A két dal szerkezete, kompozíciós felépítése, hangszerelése nem mutat semmi hasonlóságot. Hasonlóság csak egyetlen elemben fedezhető fel, a refrén első négy ütemének dallamában. Szándékos másolást semmiképp sem feltételeznék, mivel mindösszesen 3 ill. 4 hangot használó, igen egyszerű, patron-szerű motívumokról van szó. Ilyen kevés hang esetében - különösen egy ilyen, zenei közhelyeket szívesen használó műfajban - a hasonló fordulatok születésének matematikai valószínűsége is hatványozott. Ilyenek könnyen megszülethetnek bárkinek az agyában, anélkül, hogy a szerzők ismernék egymás munkásságát. S mivel a hasonlóság mindössze két ütemben (s annak ismétlésében) érezhető, és mivel azon belül is vannak azért eltérések, a dolgot a véletlennek tulajdonítom."

Tegnap a Blikk is egy "komolyzenészként végzett szakértőhöz" fordult az ügyben, aki szerint "a két dal refrénjének dallamvezetése szinte teljesen ugyanaz, a ritmusa különbözik. A két dalban számos átfedés van, dallamfordulatokban, de még ritmusképletben is, a hangvételük pedig szintén nagyon hasonló". A szakember szerint azonban a mai popdalok annyira egyszerűek, hogy az ilyen átfedések szinte mindennaposak.

Íme Radics Gigi dala:

Ez pedig itt Paula Seling slágere:

Victor Máté neve egyébként ismerős lehet a sorozatrajongóknak: ő énekelte fel (Kováts Krisztával és Gergely Róberttel karöltve) az MTV-nek a 80-as években a korszak egyik legnépszerűbb meséjének, az Elsüllyedt világoknak a betétdalát! És bár nem tévésorozat, ne felejtsük el, hogy Victor Máté az István a királyban is emlékezetes alakítást nyújtott Asztrik apát szerepében.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tullamore 2013.02.28. 14:10:29

Jajj ezt a mesét de szerettem kicsi koromban. :))

Brian76 2013.02.28. 14:21:37

Nem utolsó sorban, Victor Máté ismerős lehet az István a királyból. :)

Dave_bloghu 2013.02.28. 14:31:13

elég köcsög a címadás, mert szó sincs arról, hogy Gigi lopott volna, nem ő szerezte a dalt, neki csak odarakták, hogy énekelje.

az övezet gázai 2013.02.28. 15:02:51

Csoda volna, ha létezne még a pórnép által is fogyasztható új motívum.

PTt 2013.02.28. 15:04:13

Szánalmas bulvár cím az biztos! Vicces hogy azokra hasonlítotok akiket annyira szidtok és annyival különbnek gondoljátok magatokat commentesek!
A témához: 1000 ilyen dal van kétlem hogy az amerikai szerzők egy kevésbé ismert gyenge román dalt akartak másolni :D Hasonlít de az semmit sem jelent. Am meg küldjük ki Keresztest hátha meghökkenek és szavaznak.

Bogyó 2 2013.02.28. 15:24:15

Brian 76!

Én is meg akartam kérdezni, hogy vajon hány éves lehet aki ezt a cikket írta, hogy Victor Mátét egy rajzfilm zenéjéből ismeri csak, és szerinte onnan lehet ismerős. Hát Victor Mátét, aki Erkel díjas zeneszerző, elég sok más helyről is lehet ismerni, de így igaz, egy zeneileg kicsit is tájékozott ember az István a király eredeti szereposztásának főbb szereplőivel tisztában van, így pl Azzal is, hogy Asztrik szerepében Victor Máté énekelt.

Bogyó 2 2013.02.28. 15:25:26

Annyit, hogy ennél sokkal, de sokkal gázabb lenyúlások vannak, ez szerintem speciel nem is az. Egyáltalán nem hasonlít annyira, hogy ez biztos plágium lehessen.

Bogyó 2 2013.02.28. 15:26:39

@Dave_bloghu: Ez meg a másik. Radics Gigi mégse lopott?
Szörnyű, hogy kiknek van megengedve az újságírás.

kilhjgvpo 2013.02.28. 15:34:24

Nem tudom ki adta a címet a postnak, de biztos nem gerinces élőlény. Fel kéne jelenteni ezt a szenny blogot a médiahatóságnál hitelrontásért! (Utálom R.G."zenéjé", de benneteket sokkal inkább)

A hozzám hasonló felháborodottaknak egy űrlap kitöltése az egész: WWW.mediahatosag.hu weblapon.

nextexit 2013.02.28. 15:37:19

Milyen cím ez már??! Nincsenek amúgy is SZARRÁ alázva a cigányok (kollektíve) Magyarországon a közbeszédben és bárhol?

Undorító ami itt megy!

Ronald 2013.02.28. 15:49:16

Mi van? Visszaloptuk a lovainkat?

Na most komolyra: inkább az a fontos, hogy a románok (Seling menedzsmentje) meghallgatta a Gigi-nótát, vállat rándított és azt mondta: "Válljon egészségünkre, őket nem zavarja ha lopott, ha nem - ők ezzzel nem foglalkoznak egy szálat sem."

Akkor mi miért verjük a belünket - ha még a románokat sem érdekli a dolog?
.

Mesterlövész 2013.02.28. 15:55:08

Phűűűűűűű, ez a cím ez borzalmas, gyalázatos, ez okozta a válságot!!!44négy! Most komolyan, ez a legfontosabb, hogy milyen szemét címe van? Rákattintottatok, nem?

nextexit 2013.02.28. 16:05:43

@Mesterlövész:

szerintem inkább pihenj, fel sem tudod dolgozni, hogy miről van egyáltalán szó (kevés a RAM-od, öreg)

Boom74 2013.02.28. 16:15:03

@nextexit: Miért kell cigányozni? Ki beszélt itt már a cigányokról? A dal egyébként tényleg sokban hasonlít a román változatra, akkor is ha ez sokaknak nem tetszik. Gigi szép lány és nagyon tud énekelni... bár azzal nem értek egyet, hogy ennyi tehetségkutató versenyt csinálnak egymás után... még ki se hűlt a helye az előző győztesnek, máris újat kell keresni? A régi jó énekesek, zenészek meg mehetnek a levesbe mi? :) Vastag brádörsz meg palcsótomi kell ide!!! juhééé!!! :D Na meg tollashátú plömplöm énekes és gyurcsiktibó... :D A DAL c. versenybe pedig a "közönség"(?!) beszavazott egy boci-boci tarkára hasonlító zenét is... az is PLÁGIUM!!!!! :D

tomeeee 2013.02.28. 17:11:33

Ez nektek "úgy fáj"?

babo81 2013.02.28. 18:00:24

Gigi hangja sokszor olyan,mintha héliumos lufit szívott volna! Vagy a tévém kezd bedögleni......Nem mégis a csaj hangszíne borzolja a hallójáratomat! :)

Mesterlövész 2013.02.28. 18:56:27

@nextexit: Hú öregem, asszem meg is fogadom a tanácsot, most lefekszem sírdogálni egy kicsit, mert ez nekem tényleg sok.

pushpang (gyilkos ukrán harcidelfin) 2013.02.28. 19:19:13

Miért énekel mindenki szótagolva mostanában?

Kováts Kriszta meg kurvajó.

bretman 2013.02.28. 21:05:40

Valaki a Dal indulói közül nagyon veszélyesnek tartja Radics Gigit... Már az egész kezdete előtt volt egy cikk a Blikkben, hogy névtelen források szerint az MTVA már eldöntötte, hogy neki kell nyerni. Most meg ez a plágium-balhé, amit a Blikk "olvasó-riportere" tárt fel. Ja, persze...

Utána kell nézni, hogy az az olvasó-riporter nincs-e kapcsolatban valamelyik rivális menedzserével :-)

A célt egyébként valószínűleg így is elérték, az ott volt a mai Blikk címlapján: ha Radics Gigi jut ki, az kockázatos, mert esetleg ott zárhatnak ki minket (Bár, ha jobban belegondolok, ez megfordítható, hiszen így egyedül neki van papírja arról, hogy a dal nem plágium, ráadásul a román csaj menedzserétől).

Ami meg - a Victor Mátéról szóló - utolsó bekezdést illeti, az tényleg vérciki. Hogy valakinek Victor Mátéről egy Kováts Kriszta-dal jut eszébe, és nem mondjuk az, hogy "Imádkozzunk nagy fejedülmünk üdvéért"...

bretman 2013.03.01. 00:58:12

Hehe, ki lettünk oktatva :-)

Az utolsó bekezdés kiegészült ezzel a mondattal: "És bár nem tévésorozat, ne felejtsük el, hogy Victor Máté az István a királyban is emlékezetes alakítást nyújtott Asztrik apát szerepében". A "bár nem tévésorozat" kiemelve.

Vagyis a szerző csak azért azonosította Victor Mátét egy Kováts Kriszta dallal (amiben Victor TALÁN vokálozik a háttérben, bár ez nem egyértelmű), mert az tévésorozat, és azért nem említette az István a királyt, mert az nem tévésorozat. Vagyis, értsük meg, ez egy tévésorozat blog!

Akkor mostantól kezdve, ha - mondjuk - barb olyan cikket ír ide aminek nincs köze tévésorozathoz, akkor küldjük el a francba?

retrodj · http://retrodj.blog.hu/ 2013.03.01. 06:36:59

és ezzel a mizériával meg is nyerte a versenyt a lanygyerek...

dnulror 2013.03.01. 14:50:44

"Hasonlóság csak egyetlen elemben fedezhető fel, a refrén első négy ütemének dallamában..... ..S mivel a hasonlóság mindössze két ütemben (s annak ismétlésében) érezhető..."

Kedves Szakértő Úr! Most akkor hány ütem hasonlít??

A videóként idézett felvételen a dal 2 perc 53 másodperc, a hasonlónak titulált 4 ütem 11 másodperc hosszú és 6-szor fordul elő a dalban, vagyis 66 másodpercig szól. Ez a dal 37%-a és egyben a teljes refrén, amelyben az előadó hangi adottságai kiteljesednek. Hmm.....

2013.03.01. 14:52:16

Hasonlítani, hasonlít. Hogy koppintás-e? Nem tudom megítélni, olyan ez a szám, mintha már ezerszer hallottam volna, annyira jellegtelen, sablonos, klisékkel teli.

Ami zeneileg teljesen kivétel, az nem véletlenül kapott Oscart. Skyfall. Zeneileg tökéletesen ellene megy a kliséknek, új és friss szinte beleborzongok annyira más mint az eddigi agyonhasznált témák.
Olyan szinten simul a James Bond főtémába, hogy azt el sem lehet mondani. Csodálatos zene.

Gyevi bíró 2013.03.02. 20:09:44

Mindjárt kezdődik a Dal, én itt vagyok, hogy daloljunk! Szép estét, aki erre jár!

Gyevi bíró 2013.03.02. 20:16:17

Akkor kezdjük a döntőt, lássuk, ki utazik Helsinkibe. Izé... a dalfesztiválra. :-)

Gyevi bíró 2013.03.02. 20:17:17

No végre ismét kitették Éva dekoltázsát! Csinos ez a ruha amúgy.

Gyevi bíró 2013.03.02. 20:18:44

Csinosak a fellépő hölgyek, az urak nyakkendőben...

Gyevi bíró 2013.03.02. 20:22:00

Nah, Kovácsék sms-e dönt majd? Plusz nem lesz táblanyomogatás, forgatás.

Gyevi bíró 2013.03.02. 20:23:19

Az utolsó adásra végre kinyalták a háttérfiút is.

Gyevi bíró 2013.03.02. 20:27:44

Harmadjára is kicsit langyos ez a Vastag nóta és vannak veszélyes részei, ahol nem tiszta

Gyevi bíró 2013.03.02. 20:34:49

Az a bajom a Keresztes Ildikó által énekelt számmal, hogy tényleg tipikusan eurovíziós szám. Volt szó anno az elődöntőben, hogy mi a tipikus. Hát ezek a stílusok szinte csak a dalfesztiválon hallhatók, amúgy ilyeneket nem nagyon írnak. Ez olyan, mint az europop, vagy italo disco.

Gyevi bíró 2013.03.02. 20:40:42

Viszont szeretem ezt a Saunders dalt. Dallamos, fülbemászó, ilyen kellene, ha legalább az első 10-be be akarunk kerülni. Ráadásul tavaszi-nyári napokra is hangulatos. Nálam ő az egyik favorit.

Emanuelle 2013.03.02. 20:41:31

@Gyevi bíró: Szia!
Nem értek veled egyet, Keresztes dala szerintem tipikusan olyan, amilyeneket ő szokott énekelni. Nekem semmi eurovíziós nincs benne.
Ami ilyen, az szerintem Cserpes Laura dala. Kállay Saunders dalát meg szeretem nagyon:-)

Emanuelle 2013.03.02. 20:42:59

@Gyevi bíró: A Music FM-en minden nap nyomják angolul. Úgy is jól szól:-) Én őt vinném, mert úgyse nyerhetünk semmivel, viszont ez tényleg egy hangulatos, laza, jópofa szám, igazi sláger.

Gyevi bíró 2013.03.02. 20:48:23

@Emanuelle: Keziccsókolom! <3 Örülök Neked! :-)
Igen, ilyeneket énekel Ildikó, de valahogy mégis olyan víziós-fesztiválos.
Angolul különben max a hangja alapján lehet felismerni András dalát, mert tisztára nemzetközi szintű, tehát simán külföldi listákat is megjárhatna.
Gigi dala is szép az előadó miatt, erős, de ilyenből is lesz kint szerintem.

Emanuelle 2013.03.02. 20:48:32

Gigi kicsit befeszültnek tűnik ma. És a dal is mintha kicsit gyorsabb lenne, vagy csak én érzem így?

Emanuelle 2013.03.02. 20:50:22

@Gyevi bíró: Én sokáig nem tudtam, hogy ez Kállay Saunders dala, simán azt hittem valami külföldi, de jártam már így Hiennel is.
Király Viktornak is van jó angol nyelvű dala, de az ő hangja nagyon jellegzetes, felismerhető. Gigi hangja is ilyen.

Gyevi bíró 2013.03.02. 20:51:04

@Emanuelle: Szerintem nem volt gyorsabb, ilyen erős volt eddig is. Mondjuk Gigi is mehetne, de sajnos a dala nem olyan, ami egyedi lenne. De kint is megállná a helyét a listákon. Exportáljuk ezt a dalt! :-)

Emanuelle 2013.03.02. 20:51:19

Várom ByeAlexet is, mert bírom azt a hülyes kis dalukat:-)

Emanuelle 2013.03.02. 20:52:59

@Gyevi bíró: Gigi daláért nem vagyok oda, viszont neki is és Saundersnek is hatalmas lehetőség lenne egy eurokarrier szempontjából Malmő.

Gyevi bíró 2013.03.02. 20:53:24

@Emanuelle: Kell az egyedi hang, mert attól lesz az előadó felismerhető, sokan emiatt emlékeznek rá. Tehát míg van, amikor jó, ha séma, de máskor pont az eredeti hang viszi a dolgot. Talán ha ilyen sorrendet lehetne bevezetni (előbb a bevezetés a piacra, majd az egyéniség formázása), akkor nyerőbb lenne.

Emanuelle 2013.03.02. 20:53:50

Ki ez a fószer a backstage-ben? Valami M1-es figura?

Gyevi bíró 2013.03.02. 20:54:37

@Emanuelle: Gigi befuthatna kint, csak tényleg jó producerhez kell kerülnie, Saunders dalát meg nyomni a neten ezerrel a kintienek :-)

Emanuelle 2013.03.02. 20:55:00

Kár, hogy nem voltál a múlt héten, nem volt semmi NagyDuettes kommenteste, amennyire láttam (ill. nem láttam) Pedig szívesen megbeszéltem volna veled:-)

Gyevi bíró 2013.03.02. 20:55:39

@Emanuelle: igen, valami saját fazon, de ő jó háttérember, ilyen kellett volna a Voice-ba is.
ByeAlexet én is várom, de az sajnos nem lesz erős a kijutáshoz szerintem.

Gyevi bíró 2013.03.02. 20:57:32

@Emanuelle: A múlt héten bajban lettem volna, mert daloltunk, nem duetteztünk, mert ha már szombaton is daloltunk, akkor a duett ment felvételre. :-)
Szóval nem voltam és nem volt élőkomment? :-( Na majd a dal után a táncosokat kommenteljük! :-D

Emanuelle 2013.03.02. 20:59:16

Na, ez is tipikus Euróviziós dal

Gyevi bíró 2013.03.02. 21:00:15

@Emanuelle: :-DDD A szemöldöke meg mint Gandalfé :-D
No Gergő száma dallamos lenne, de sajnos veszélyes dal, bármikor elcsúszhat a hangja.

Gyevi bíró 2013.03.02. 21:02:16

@Emanuelle: egyszer-kétszer lesz csak olyan, hogy nem vagyok hétvégén netközelben, de azért igyekszem itt lenni és a társaságodban lubickolni. :-)

Igen, ez is víziós dal, de az a bosszantó, hogy a dallama tök jó, és nem sokat kellett volna csiszolni rajta, és ha ezt is Saunders énekelné, tuti jó lenne.

Emanuelle 2013.03.02. 21:04:02

Hetek óta azt harsogja a média, hogy Gigi fogja nyerni a Dalt.
Én nem vagyok benne biztos, személy szerint Saundersnek drukkolok (lásd mint fentebb). Sőt, még Cserpes Laurának van némi esélye.
Szerintem elég kiélezett lesz.

Gyevi bíró 2013.03.02. 21:05:53

@Emanuelle: Laura dala is jó, de meglátjuk így összhangban, jobban kijön a különbség. :-)

Déneséknek csiszolódni kell, még ha Voice-t is nyert a srác.

Emanuelle 2013.03.02. 21:06:28

Ja, és Dénesék. Azok a szemek ugyebár...Bár a dal tré, illetve totál hülyeség, hogy Dénesnek kell kezdeni minden előzmény nélkül. Állandóan csúszkál is a hangja rendesen. Remélem nem győz a zöld szem/szegény vak lány duó, mert nem érdemelné meg a dal.

Emanuelle 2013.03.02. 21:07:25

@Gyevi bíró: A szemei nyerték meg. Én tényleg imádom a simogató hangját, de voltak ott jobb énekesek.

Gyevi bíró 2013.03.02. 21:07:51

A belépésnél mintha más hangszínben, vagy más hangnemben énekelnének. Vagy a dal hibája, vagy jó kérdés, mert a refrénre már összeáll a egész, csak a szóló részek...

Emanuelle 2013.03.02. 21:10:16

@Gyevi bíró: Az a gond, hogy nincs hangszeres kezdő része, Dénesnek egyszercsak puff, el kell kezdenie a dalt. Ez még egy profinak is nehéz lenne.

Gyevi bíró 2013.03.02. 21:11:09

@Emanuelle: igen, azok a szemek.. ;-)
De Dénesnek egy normális stílust is kitalálhattak volna. Ezt a számot meg mintha félig írták volna meg, nem dolgozták ki rendesen és nekik adták. Kár volt ilyen hamar egyből betolni őket. Kellett volna még fél év, mint anno pár megasztárosnak. Apropó: anno a megasztár döntőkre mindig írtak egyedi számokat a döntősöknek. Na a Voice-on nem volt ilyen sajnos. :-( Pedig lehetett volna póbaképp neki.

Filippino diplomatikus volt :-D

Gyevi bíró 2013.03.02. 21:12:45

@Emanuelle: igen, mert nincs felvezető, hogy hallja a hangszínt. Nem tudni, hogyan kezde el, hogyan szól alatta a zene. Ráadásul a felvezetés azért kell, hogy hangulatba kerüljön a hallgató, itt meg in medias res.

De jön Laura

Emanuelle 2013.03.02. 21:15:10

Ugye van itt SMS korlátozás? ha nincs, akkor Cserpes sajtkirály apuka simán betolja a lánykáját.

Gyevi bíró 2013.03.02. 21:15:47

Dallamos, de ő is víziós ráadásul csúszkálhat a refrénnél... Ha nem viszi el a vokál vagy a hangmérnök kiemeli a hangját, máris bukta.

Emanuelle 2013.03.02. 21:15:52

Egyébként bírom dalt, de Laura nem elég magabiztos énekesnő.

Gyevi bíró 2013.03.02. 21:16:21

@Emanuelle: van, telefononként 20, de ez nem lehet akadály... :-)

Emanuelle 2013.03.02. 21:17:24

Valkó a tavalyi szereplés kapcsán van benne a zsűriben?

Gyevi bíró 2013.03.02. 21:17:56

@Emanuelle: igen, mint legutóbbi kijutó.

Gyevi bíró 2013.03.02. 21:22:31

ByeAlex olyan nekem, mintha a fiatal Steve Jobsot látnám :-)
Szeretem ezt a dalt. Van benne ritmus, erő, és mégis melankólikus. András mellett a másik kedvencem.

Emanuelle 2013.03.02. 21:23:23

Na, mingyá vége, oszt jöhet a méltán híres sztárvendég együttes.
AFC. Jaj.

Emanuelle 2013.03.02. 21:24:53

Még azt a testkultúrát:-) Azok a pálcikalábak:-)

Gyevi bíró 2013.03.02. 21:24:57

@Emanuelle: nem ismerem (vagy nem tudtam kik ők), de halljuk! :-)
Alex dala tuti, de tény, hogy Andrásék profibbak.

Emanuelle 2013.03.02. 21:25:35

Évának tényleg ekkora feneke van, vagy rossz a szoknya szabása?

Emanuelle 2013.03.02. 21:26:26

@Gyevi bíró: Dehogynem ismered. Anti Fitness Club. Ettől még persze, jaj.

Gyevi bíró 2013.03.02. 21:28:00

@Emanuelle: Így már ismerősebb, de majd meghallom mit játszanak. :-) Én régimódibb vagyok, nekem a dallamok számítanak.
A zsűrin jót mosolygok most, annyira igaz, amit mondanak.

Gyevi bíró 2013.03.02. 21:28:49

@Emanuelle: Lehet, hogy ekkora van, de most legalább több a látnivaló, mert a lábait nem mindig mutatják ;-)

Emanuelle 2013.03.02. 21:29:02

Láttam képeket ByeAlexről, enélkül a terroristaszakáll nélkül ez egy tök helyes fiú.

Gyevi bíró 2013.03.02. 21:30:35

@Emanuelle: a szemüvege dekoráció? Vagy így rakta össze az imázst? :-)

Gyevi bíró 2013.03.02. 21:34:12

Ez tetszett: hörcsögökről is kap videót Alex :-DDDD
Én meg kutyákról, meg macskákról képet a FB-on

Emanuelle 2013.03.02. 21:35:49

@Gyevi bíró: Ja, szerintem kellék. sokan hordanak dioptria nélküli szemcsit divatból.

Gyevi bíró 2013.03.02. 21:36:26

@Emanuelle: csak minimálisan, annyira nem, de szeretem, a szép lábakat. Más perverzitással rendelkezem :-)

Gyevi bíró 2013.03.02. 21:38:17

@Emanuelle: mert az átvezetőben nem volt rajta. Kelléket meg nem érdemes hordani, mert így szerintem rontja a szemet (mintha az poros előtt állandó ablak lenne, ami koszolódhat).

Lássuk a pontozást!
András 8 pontos, Gigi 10 pontos

Gyevi bíró 2013.03.02. 21:39:07

Valkó Csabánál 8 Giginek, 10 Andrásnak. :-)

Emanuelle 2013.03.02. 21:39:43

@Gyevi bíró: Nocsak. Szerintem, aki kijelenti magáról, hogy perverz, az biztos nem az:-)

Gyevi bíró 2013.03.02. 21:40:07

Jó ez a dalversenyes pontozás :-)
Keresztes nem megy ki. :-)
Alex sem nagyon, Magdi is úgy pontozott, ahogy Csaba.

Gyevi bíró 2013.03.02. 21:41:16

@Emanuelle: igazából ez társadalmi megítélés, mert másnak az, de szerintem ez egy emberi tulajdonság. :-)

Filip is úgy pontozott, ahogy az első esetben.

Gyevi bíró 2013.03.02. 21:42:43

@Emanuelle: vagy csak reálisan látom, hogy az, de én már-már szenvedélybetegségnek mondanám. :-)

Csiszár 8-at Giginek és 10-et Andrásnak. :-)))

Gyevi bíró 2013.03.02. 21:44:01

Na ez a sorrend most jó, bár Vastag Tamás nem volt rossz, úgyhogy a négyből meglátjuk, ki megy tovább, szépszeműre nem lehet szavazni.

Gyevi bíró 2013.03.02. 21:45:16

Melletem megjegyezték: 2 Megasztár, 1 X-faktor, 1 önálló :-)

Gyevi bíró 2013.03.02. 21:46:38

Vastag Tamás nem hiszem, hogy tovább megy, de a másik háromból tényleg nem tudom ki nyeri. Viszont jó volt az idei felhozatal, nem egy Compact Disco.

Emanuelle 2013.03.02. 21:47:27

@Gyevi bíró: hát, ez nem az a hely, ahol ilyesmiről lehetne beszélni, és hát nem is kell. Egyébként ha te a lábakra gerjedsz, akkor én szemekre, ill. a hasakra:-)
A többi hajlamunk meg maradjon titokban:-)

Gyevi bíró 2013.03.02. 21:49:41

@Emanuelle: Megbeszélhetjük máshol, nem zárkózom el. :-) Sőt... Nálam a pikáns téma az egyik része a személyiségemnek, de tény, nem itt van a helye. De máshol.. ;-)

Andrást nyugtatják :-DD

Gyevi bíró 2013.03.02. 21:50:47

@Emanuelle: Gigi és András a Megasztáról jött, Vastag testvére nyerte az X-faktort, míg Alex "külsős"

Gyevi bíró 2013.03.02. 21:52:05

Jáááj, kellett emlegetnem a Compact Discot... :-OO

Emanuelle 2013.03.02. 21:55:36

@Gyevi bíró: olyan cuki, ahogy izgul mindig:-)
Pikáns témákat max. a barátnőimmel beszélek meg, a párom miatt szóba se jöhet ilyesmi más férfiemberrel. Fontos része az életemnek, nem véletlen az avatarválasztásom sem, viszont nem vágyom kivinni a hálószobából.

András nyerjen. Bár azért vicces, hogy ebben az egyre nacionalizálódó országban az egyik esélyes egy félvér srác, a másik egy roma lány. Jó kis fricska ez a sok idióta rasszistának.

Gyevi bíró 2013.03.02. 22:00:21

@Emanuelle: ahogy szeretnéd. :-) Én általában nyitott vagyok, nekem szinte csak barátnőim vannak/voltak, férfiak társaságát nem szoktam keresni. :-)

Ahogy a duettben az egyik legjobbak Margó és Márk? :-DD

Gyevi bíró 2013.03.02. 22:04:01

A FB-on sokan Gigiznek... meglátjuk. Én Andrásnak szurkolok.

Emanuelle 2013.03.02. 22:08:26

@Gyevi bíró: Azért érdekes, régebben szerettem flörtölgetni, de most vagy megöregedtem vagy egyszerűen csak túlságosan szeretem a mackómat:-)

tényleg! Márkék! A homofób rasszista barmok biztos hányják magukra a keresztet:-) Én egyébként bírom a melegeket, vannak ismerőseink, barátaink is, régebben pedig az egyik srác olyan isteni barátnőm volt, hogy csak na. olyan sminktrükköket mutatott, hogy csak lestem:-)

Gyevi bíró 2013.03.02. 22:13:20

@Emanuelle: ismerős... Ez korral jár, hogy nálam is ilyen jeleket fedezek fel? :-) Na jó, nem, csak a biztonság fontosabb és egyszerűbb, ráadásul minek másfelé, ha otthon van a legjobb? :-)

Rám meg mondták már, hogy rózsaszín vagyok-e? Akkor nevettem vagy fél órát, az ismerőseim meg néztek nagy szemekkel, hogy "mi van?" Csak mert az írásaim olyan szavakat tartalmazhatnak, amit egy "átlag" férfi nem ír, én meg szeretek változatosan írni. :-D

Gyevi bíró 2013.03.02. 22:14:40

Na ez szép szám... Ezt fogom fütyülni, ebben a verzióban...

Gyevi bíró 2013.03.02. 22:17:15

AFC-be fel kellene venni azt a Voice-os csajszit, aki hasonlóan szerette kaparni a torkát...

seron187 2013.03.02. 22:20:32

@Emanuelle: szerintem a homofób, rasszista barmok nem néznek ilyen szarokat, én se tudtam, hogy ilyen van, de mostmár igen.

Nekem mindegy hogy Gigi vagy András megy, mindkettőnek tudnék szurkolni. És nem érdekel, hogy az egyik cigány, a másik meg félvér, mert ez az egész nem erről szól.

Nem hiszem, hogy Gigi dala a román lány dalának koppintása lenne. Pár ütem hasonlít, nagy ügy. Tavaly Caramel száma meg egy az egyben egy Jackson szám volt.

Emanuelle 2013.03.02. 22:21:09

@Gyevi bíró: Szóval az átlag férfi tuskó és egysíkú?:-)
Egyébként szerintem minden pasiba elkélne némi feminin vonás, és most nem a külsőségeket értem ezalatt, hanem olyan tulajdonságokat, mint az érzékenység, empátia. Számomra nem attól férfi valaki, kívül-belül olyan mint egy kanadai favágó.

Gyevi bíró 2013.03.02. 22:24:08

@Emanuelle: a megnézed erősen csak a férfikommenteket leszűrve, akkor valahogy nyersebb fogalmazások jönnek át, mint a nőknél.
Persze vannak férfia, akik nőnek tudják írni magukat, de egy idő után kiderül.
Van egy erotikus weboldalam, ahol az íráson van a lényeg és ott még ha más szerepbe is bújik az író, ott is átjön a személyisége.

Gyevi bíró 2013.03.02. 22:25:14

No lássuk, ki megy májusban Malmöbe, szurkolok! Gundi másodperces beszólásán jót somolyogtam.

2013.03.02. 22:26:49

...most kapcsoltam ide. Nagyon nem nézőknek kéne ezt eldönteni...Szép dolog a demokrácia, de ezt pont nem így kéne...

2013.03.02. 22:27:39

100% szakmai alapon kéne...

Gyevi bíró 2013.03.02. 22:27:45

Aztaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

2013.03.02. 22:28:11

..atya ég...erről beszéltem. Katasztrófa!

Gyevi bíró 2013.03.02. 22:28:16

ByeAlex megy ki!!!!! Most néztem nagyot!

Emanuelle 2013.03.02. 22:28:20

A nevető harmadik:-)

Emanuelle 2013.03.02. 22:29:19

Hoppá!Kicsit nagyobb kint a felhajtás:-)

Gyevi bíró 2013.03.02. 22:29:46

@queensryche: én is ezzel kezdtem ma: Kovácsék döntik el... Hát ez most... És több mint 200 ezer szavazat volt.

2013.03.02. 22:30:35

Az egész műsorból 4 előadót láttam. Ő volt az egyik. Hangosan káromkodtam, hogy miért lehet ő egyáltalán egy ilyen mezőnyben. És a kedves szavazók őt küldik tovább a szakmailag kifogástalan Gigi és Saunders helyett. Tapas!

Gyevi bíró 2013.03.02. 22:30:46

@Emanuelle: Hát most pislogtam kettőt. Jó kis dal, de ő megy ki. Mondjuk egyedi lesz az tuti.

Emanuelle 2013.03.02. 22:31:51

@queensryche: Én kifejezetten örülök, hogy egy ilyen hülye kis dal megy ki. Ilyen biztos nem lesz sok:-)

Gyevi bíró 2013.03.02. 22:32:02

@queensryche: mert egyszerű, dallamos, andalító. Nem tamtam, vagy erős. Nekem is az egyik kedvencem volt, de nálam Andrásé erősebb volt. Mondjuk amikor tavaly Compact disco volt...

felka 2013.03.02. 22:32:52

nem gyenge ez a nyertes dal egy kicsit?
kedvesem - ettől a szótól amúgy is hányok..

Gyevi bíró 2013.03.02. 22:35:35

András ha kiment volna, akkor tuti nemzetközi karriert kapott volna. Így marad a Youtube. Úgyhogy osszuk a videóját, hadd terjedjen! Megérdemelné.

2013.03.02. 22:37:24

Mindenkinek:

Tények: 1. a dal mondjuk úgy jópofa, eddig rendben, ez még talán belefér, hiszen Eurovízió...
2. Ettől még gyengébb, mint azok, amik mellett megmérettetett.
3. A srác MOTYOG! Ez mi?! Elmotyog valami kamaszos maszlagot.
Hamiskás, sótlan szar az egész. A kinézete nem érdekel, de ez a Kurt Cobain kinézet vicces.

Emanuelle 2013.03.02. 22:39:13

@felka: Ha engem a párom így hív, mindig akar valamit:-)

Szerintem jó kis dal ez, olyan mintha kis manók énekelnék. Szeretem a szövegét is. Egyébként rafkós kis nóta, egyszerű mint a százas szög, de közben beeszi magát a bőröd alá és imádod dudorászni. András dala egészen más, az egy dögös popdal, Gigié pedig egy drámai pop. Nem lehet őket összehasonlítani. Nyerni úgyse fogunk soha, én nem is támogatom,hogy egyáltalán részt vegyünk ezen az idejétmúlt versenyen, de ha már, akkor ilyen nem tucat dalokkal kell indulni.

bretman 2013.03.02. 22:40:29

No, ezzel eldőlt, hogy a döntőbe sem jutunk be. Biztos, hogy ez a dal sokkal jobb, mint az indulók 70 százaléka lesz, de az Eurovízión nem ez dönt.

Ha a célunk az, hogy minél jobban szerepeljünk,akkor ebben a mezőnyben csak a zöldszem-vaklány páros nyerhetett volna.

A 244 ezer szavazat képtelenség, a Való Világ kezdeti szériáinak hazugságait idézi. A Voice-on nincs ennyi. Ha mégis igaz, akkor itt a győztes kapta a szavazatok 80 százalékát -én azért örülnék annak, ha a szavazati arányt is megtudnánk.

2013.03.02. 22:41:49

*Nevetek magamon, mert nem szokásom az efféle 'kirohanás', de ez egy kicsit sok volt. Mármint, hogy ennyire arcon köpik, hogy zeneileg is rendben legyen valami.

Gyevi bíró 2013.03.02. 22:43:13

@Emanuelle: jó ez a popfesztivál, más nemzetközi műsor a sporton kívül lassan úgysincs. Szóval kell ez, de itthon is vannak minőségi zenék, ahogy kiderült a Dalból, csak épp a Kovácsék szavazata miatt most vagy direkt a gyengébbiket juttatták ki, vagy tényleg ez a zenei ízlés. Ami viszot érdekes, hogy az M1 ennyi szavazatot tudott összegereblyézni...

bretman 2013.03.02. 22:43:43

@bretman:

Bocs, nem a Voice-ot, hanem az X-faktort akartam írni. Annyi már, hogy keverem :-)

Szóval: az X-faktorban nincs ennyi. Pedig ott sokkal több néző van.

Gyevi bíró 2013.03.02. 22:47:44

@bretman: a Voice-on túl jó néző-szavazó arány lett volna. :-)

No megyek mára, holnap a duettben ugyanitt. Köszönöm az esti kellemes társaságot, Emanuelle-nek külön hódolatom, aki remélem, megkapta, ha a rendszer is úgy akarta. Mert a "kedvesem, meg a kedvesem". :-DD
Hölgyeknek millió csók, uraknak halihó, szép estét nektek! :-)

Emanuelle 2013.03.02. 22:48:51

@Gyevi bíró: Alapdíjas volt a telefon, nem? Az megmagyarázná.
Az is lehet, hogy a magyar emberek így szállnak szembe a hatalommal:-)
Én nem szeretem az Eurovíziós Dalversenyt, mert cseppet sem érdekel az albán, andorrai vagy lett

Emanuelle 2013.03.02. 22:49:44

@Emanuelle: folyt: popzene. Ha már verseny, akkor én személy szerint a Játék határok nélkült sírom vissza, Gundit is ott szerettem meg.

bretman 2013.03.02. 22:50:01

@Gyevi bíró:

"Ami viszot érdekes, hogy az M1 ennyi szavazatot tudott összegereblyézni..."

Ez gyakorlatilag kizárt. Eddig nagyjából egymillióan néztek egy adást, ennek 24 százaléka kellett volna, hogy szavazzon. Irreális arány. Nekem egyszer egy tévés barátom azt mondta, hogy nagyjából a nézők 2 százaléka kész szavazni. Van aki többször is, de az 5 százalékot csalás nélkül nem tudja meghaladni.

Most három lehetőség van:

1. A 244 ezer szavazat hazugság.
2. A győztes mesterséges úton nyert, valahogyan több tízezer szavazatot (sőt eszerint a számítás szerint legalább százezret) generáltak neki.
3. Gundel Takács egy kicsit csúsztatott. Nem ma este, hanem a teljes sorozatban jött 244 ezer szavazat.

Emanuelle 2013.03.02. 22:51:48

@Gyevi bíró: Remélem tudok jönni holnap!

Gyevi bíró 2013.03.02. 22:53:23

@bretman: azt mondták, hogy vagy 40 országból is szavaztak, mert ment a Dunán is párhuzamosan, tehát itt nem elég az M1 nézettséget nézni!

@Emanuelle: na igen, az jó kis műsor volt. Különben nem emelt díjas volt, de elvileg 20 szavazat per telefon maximum...

A FB-on is rendesen kiakadtak az emberek.

bretman 2013.03.02. 23:13:16

@Gyevi bíró:

"azt mondták, hogy vagy 40 országból is szavaztak, mert ment a Dunán is párhuzamosan, tehát itt nem elég az M1 nézettséget nézni!"

Azt azért feltételezhetjük, hogy nem nézték Líbiában és Jordániában arabok milliói :-). A külföldi nézők is vélhetően magyarok voltak -legalább 90 százalékban, de inkább 99,99-ben. És mivel a 15 millió magyar ma már csak 12,5, így arányaiban ez nem sokat változtat.

Én továbbra is kiváncsi lennék a pontos szavazatszámokra, de legalább a szavazati arányokra.

bretman 2013.03.02. 23:16:04

Egyébként most megy az 1977-es Ki mit tud az m2-n. Egészen elképesztő élmény!

felka 2013.03.03. 08:30:57

@Emanuelle:
bocsi, viccesen másképp hangzik...:D
de ez a pasi túl sokszor mondogatja...

Gyevi bíró 2013.03.03. 09:48:21

@bretman: én is kíváncsi lennék, mert ez így durván is számolva 12 ezer telefon, max sms számmal számítva. Több teóriám is van:
- a külföldiek jól megszívattak minket, hogy olyan dal menjen ki, ami tuti bukta
- tényleg ennyi embernek tetszik, akik tettek is érte
- sokan azt hitték, hogy a zsűri szavazata is számít (mint mondjuk a duettben), és az összpontszám (nézői + zsűri) számít. Mivel Saunders első helyre került, elkezdték nyomni Alexet, hogy feljebb kerüljön, míg Andrást otthagyták...

bretman 2013.03.04. 00:19:25

@Gyevi bíró:

Nekem van egy másik teóriám is. Ha egy SMS 20 forintba kerül, az nem csak a mezei nézőnek olcsó, hanem a menedzsmentnek is. 20 forintos SMS-el ötvenezer szavazat egymillióba kerül, 300 forintossal 15 millióba. Egymillió forint egy leendő lemez kampányához nem nagy pénz. Kétmillió sem. 30 millió igen. (ha valaki úgy gondolná, hogy nem lehet leaddni ötvenezer szavazatot: a legelső Megasztárban lebukott egy önkormányzat, ahonnan számítógép generálta az SMS-eket).

Tudom, ez csúnya összeesküvés-elmélet, de a döntőnek van egy megmagyarázhatatlan pillanata. Az, amikor a zsűri Byealexet bejutattja a négybe.

Addig ugyanis véresre alázzák, és egyetlen alkalommal sem juttatják tovább. De nem is kell, hiszen tovább juthat az SMS-ekkkel. Majd eljön a sorozat egyetlen pillanata, amikor a közönségnek nincs szava, a zsűri dönt. Minden kiesőről és minden továbbjutóról. És ekkor, teljesen váratlanul, Byealex, aki - ha jól figyeltem - Csiszár szerint pl. a leggyengébb, mégis bekerül a négybe (míg például a közönséget vélhetően ellágyító zöldszem-vaklány páros nem, róluk a közönség nem szavazhat).

A kérdésem: ha Byealexet ennyire gyengének tartotta a zsűri, akkor miért juttatta tovább akkor, amikor csak ő juttathatta tovább, a közönség nem?

És egy igazi conspiracy theory: Rúzsa Magdi és Wolf Kati győzelmekor az MTV megtanulta, hogy ha kertévés nyer, akkor a másik kertévé bojkottálja. Vaklányék, Kállai-Saunders meg Gigi azért nem nyerhettek, mert nem kerülhettek volna be az RTL-be, Keresztes és Vastag meg nem kerülhetett volna be a TV2-be.

Ők azért kellettek, hogy nézzék a műsort. Lehet kertévéellenes forradalmat vizionálni, de egy olyan műsort láttunk, amelynek minden elemét a kertévékről lopták. És a versenyzők nagy részét is.

Majd megnyerették egy outsiderrel, aki majd benne lesz a Fókuszban és az Aktívban is. Sőt, ha Szalay Annamária odaszól, még a hírműsorokban is.
süti beállítások módosítása